January 30, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۵ بهمن

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با دکتر کاظم کردوانی می نشینیم و با ایشان در ارتباط با مسائل مهم سیاسی روز به تبادل نظر خواهیم نشست و نظر ایشان را جویا خواهیم شد.

دکتر نوری زاده: دکتر عزیزم این کینه شتری نسبت به کانون نویسندگان چیست که هر از گاهی گل میکند،کانون درسالهای اخیر فعالیت چشمگیری نداشت، چرا دوباره به کانون بند کرده اند ؟


دکتر کردوانی: ببینید این کینه دیرینه از یکسو به روشنفکر جماعت سکولار است، در حقیقت این کینه از زمان مشروطیت در واقع شروع شده است. و بر خلاف انچه دوستان اصلاح طلب امروز میگویند خیلی خوب است که بیاد مصدق افتادند ولی در واقع امروز میگویند ما مصدق را اگر الگو داشتیم چنین چیزی نبود ، این انقلاب با الگوی شیخ فضل الله نوری شکل گرفت و نه مصدق و مصدق ها،در نتیجه یک بخشش این کینه تاریخی است که این آقایان نسبت به روشنفکران جدید ایران دارند و حقیقت آنست که از زمانی که این روشنفکران جدی ایران در این تاریخ معاصر ما شکل گرفتند ملایان قدیم دیگر نتوانستند سلطه ای که در پیش داشتند داشته باشند.
دوم اصولا این حکومت با تشکل بسیار مشکل دارد و همیشه فکر میکند که این تشکل اگر باشد روزی روزگاری میتواند کار دست این حکومت بدهد ، یک روزی یکی از دانشجویانم که الان مقام بالایی در دولت روحانی دارد هفته ای یک بار میامد ومینشست در دفترم و صحبت میکردیم . یک روز بعد از آن دستگیری بود که در واقع در زمان آقای رفسنجانی سحابی و بازرگان و جبهه ملی ایران راانجام دادند این آمد و من میدانستم که به مقامات بالای کشور وصل است گفتم فلانی دیگر چرا سراغ اینها رفتید اینها که نه براندازند و نه اسلحه دستشان گرفته اند چرا اینها را گرفته اید؟. گفت درست میفرمایید ولی ما مشکلمان با فردا است که اگر متینگ ۴۰۰ هزار نفری تشکیل دادند چکار کنیم . در نتیجه این ترسی که از تشکیلات دارند بلاخره عمل میکند و یک نوع تربیت اجتماعی به مردم میدهد ، یکی از بخش های مهم تشکیلاتی و چه حزبی و چه غیر حزبی یک تربیت منسجم مدنی به انسانها میدهد و این خیلی برای حکومت و نظیر حکومت ما بسیار خطرناک است که مردم یک تربیت منسجم پیدا بکنند. مورد بعدی اینست که کانون نویسندگان در واقع دیر پا ترین نهاد مدنی امروز ایران است شما هیچ نهاد مدنی فرهنگی نمیتوانید در ایران با چنین سابقه ای پیدا بکنید با تمام بالا پایین ها و فراز و نشیب ها ، همه ما میدانیم که همه کارهای کانون درست نبوده است ولی در مجموع عملکرد مثبتی داشته است و از سال ۴۶ هم در این مملکت حضور دارد و در یک دورانی هم برجسته ترین روشنفکران تاریخ ما در این بوده اند.

دکتر نوری زاده: دکتر الان گفتی سال ۴۶ بگذار نکته ای را برایت بگویم فکر کن من یک جوان هفده هجده ساله در این تالار دانشگاه رفتیم پایین و من به عنوان جوانترین عضو کانون نویسندگان آنجا را امضاء کردم یعنی آل احمد و دکتر نوری اعلا که بعدا هیئت مدیره را تشکیل دادند یعنی من جوانترین عضو کانون شدم و حال که مینگرم به مثابه عمر من است و طول عمر فعالیتم با کانون بوده ام حال یک موقع شدیدتر و گاهی کمتر با کانون بودم و زمانی هم که بیرون آمدیم با تبعیدش دنبال کردیم. شما راست میگویید قدیمی ترین نهاد مدنی است که سرشکسته هم نیست.

Ahmed Vahdat
Attachments
Sat, Jan 26, 1:38 PM (4 days ago)
to Ali, me

A Window to the Fatherland – Friday 25 January 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our special guest Dr. Kazem Kardavani of Iran’s Writers Association, by asking him why has the Iranian regime started to harass their members again?

Dr. Kazem Kardavani:

The regime’s hatred is not confined to our members alone. It is also directed at Iran’s secular intellectuals, which goes to back to many years ago.

The truth is that despite the denial of the reformist politicians and activists, the Islamic republic regime has been built on the reactionary thoughts and ideas of Sheikh Fazlulah Nouri who was against the Constitution Revolution that wanted to modernize Iran.

Further more, this regime is basically against any association of people coming together in a social or political group.

The Writers Association is neither a political body nor an armed opposition group but from the point of view of the regime it presents a “danger” because it is a civil institute and can organize people around its objectives, which are freedom of thought and association.

As such the regime will do its best to dismantle it and persecute its members because the association’s works are in contrast with the regime’s repressive policies not only against us, but also against any Iranian freedom lover or civil rights activist.

Our members’ activities did not cease during the Shah’s time and will no do so now because we believe in our cause and struggle for it.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/48005

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/vItMSHoqdlA

لینک دانلود:

https://vimeo.com/313384761

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/whx4rnecvkxk

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/irolczjasrv7

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1TkAhb-NCK6kVh1nbUoqs_csmOSiNbduJ/view?usp=sharing


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/48005

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/vItMSHoqdlA

لینک دانلود:

https://vimeo.com/313384761

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/whx4rnecvkxk

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/irolczjasrv7

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1TkAhb-NCK6kVh1nbUoqs_csmOSiNbduJ/view?usp=sharing


January 30, 2019 09:01 PM






advertise at nourizadeh . com