February 25, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۲۵ بهمن

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست .

دکتر نوری زاده : تیتری دیدم در روزنامه جوان امروز که نوشته بود سیرک بی رمق ورشو،آیا سیرک بی رمق است؟


دکتر سازگارا: تا رمق را چه بدانیم ، بعضی ها از روی نادانی گفتند گوادولوپ اصلا همچین قصدی نبوده، بعضی ها خودشانرا گنده کردند که ما را دعوت کردند بله از دولت لهستان اجازه گرفتند که بروند و در خیابان تظاهرات بکنند اما آنچه که که در داخل کنفرانس گذشته در واقع یک روزه سی و دو وزیر خارجه پذیرفته اند و بعضی ها هم در رده مدیر کل شرکت کرده اند از موفقیت های این کنفرانس این بوده که اسراییل را کنار عربها نشاندند.

دکتر نوری زاده : البته آن طرح آقای ترامپ مورد قبول قرار نگرفته !!

دکتر سازگارا: البته فلسطینی ها شرکت نکردند فرض کنید بعضی از کشورهای غربی، البته خانم موگرینی آخر ماه مارچ خداحافظی میکند و میرود ولی انگلیس هم در سطح وزیر خارجه شرکت کرد آنچه که من هم از واشنگتن از قبل شنیده بودم امریکا سعیش بر اینست که یک توپی را شوت کند وسط برای امنیت خاورمیانه و سنگ بنایی باشد برای کشورهای خاورمیانه برای مقابله با تروریسم،و مقابله با برنامه های موشکی و آقای پمپئو گفت که یک ناتوی عربی درست کنیم به معنی پیمان نظامی که اگر به یکی تعرض شد بقیه بیایند و دخالت کنند ، ورشو در واقع بصورت مقدمه ای است که این توپ را شوت کنند . اتفاقاً برعکس تیتر روزنامه جوان حکومت ایران خیلی ترسیده و نگرانیشان اینست که این تفاهمی که در سطح خاورمیانه ایجاد بشود و ۶۰ کشور دعوت بشوند و ۳۰ وزیر خارجه بیایند بنشینند دور هم و همه میدانند لهستانی ها برای اینکه میزبان هستند و دخالت هم داشتند اسمش را عوض کردند تا اسم حکومت ایران نباشد ولی همه میدانند و آدرس حکومت ایران را میدهند. تروریزم و موشک کد حکومت ایران است، کد خامنه ای و سلیمانی و مجتبی خامنه ای است ، اتفاقا نگرانی حکومت ایران از این هماهنگی و تفاهم که سنگش را در ورشو آمریکاییها گذاشتند زمینه سیاسی را بسازد که مثلا از قبل سوریه بخواهند با ایران درگیر بشوند و به مراکز موشکی ایران حمله بکنند خوب بستر سیاسیش مهیا و تمرین شده است. به همین دلیل خیلی ترسیدند و سرو صدا کردند ولی یک مقدار هم مردم در ایران گوششان را چسبانده اند به زمین که تا آخر ماه فوریه که نتانیاهو به مسکو میرود تا با پوتین ملا قات کند ، اونجا قرار است چه اتفاقی بیفتد چون آنجا مستقیما به این ماجرا وصل است من شخصا که دارم با شما حرف میزنم در واشنگتن بوی جنگ نمی آید ولی بوی دفاع از اسراییل میآید و هیئت های نظامی اسراییلی به واشنگتن میآیند و با پنتاگون جلسه میگذارند بلاخره متحد نزدیک آمریکا هستند و اسراییلی ها بدون امریکاییها جایی نمیروند اگر قرار باشد . بنابراین بوی جنگ آمریکا نمی آید ولی بوی حمایت از اسراییل میآید و در خود اسراییل من خبر ندارم و سعی کردم از منابعم بپرسم این تهدید هایی که اسراییل میکند اتفاقی قرار است بیفتد نمیدانم این را باید از اسراییل شناس ها پرسید.بنظر من این بسیجهایی که دارد میشود اینها اخبار خوشی برای جمهوری اسلامی نیست و برای حکومتی که دائما با امریکا بر دشمنی ها تاکید میکند و خط و نشان میکشد اخبار خوشی نیست کما اینکه قبل تر ها اگر قرار بوده درگیری هایی بشود در جاهای دیگر چنین اتفاقهایی افتاده است.
من ارزیابی ام اینست که آمریکاییها در این کوشش دیپلماتیکی که کردند که نمایش تفاهم است ناموفق نبوده اند و از صفر تا صد شاید ۷۵ نمره بدهیم البته بستگی به قدمهای بعدی دارد.

دکتر نوری زاده: دکتر سازگارا یک نکته ای به نظر من خیلی قابل تامل است که شاید به نوعی روابط آینده ایران و اسراییل را هم مشخص میکند اسراییلی ها تا به امروز هر کاری دلشان خواسته کرده اند حال از اینکه تیم بفرستند ایرا و ۶ ساعت انبار را غارت کنند و اسرار موشکی نظام و تا دانشمند کشی و غیره..در سوریه هر زمان نتانیاهو خسته میشود به هواپیماهایش میگوید آنها را بمباران کنید پس تا اینجاموفق است اگر جمهوری اسلامی دنیا برایش تنگ بیاید که بخواهد جواب به اسراییل بدهد آنزمان احتمال یک جنگ بسیار شدید وجود دارد و نکته دوم فاصله بین جنگ و صلح یک موشک است کافیست یک موشک سپاه اشتباهی به یک ناو آمریکایی بخورد یا برود به عربستان بخورد و اینها واکنش نشان خواهند داد آیا شما نظام را در شرایطی میبینید که فکر یک عملیات نظامی را بکند ؟

دکتر سازگارا: نه اصلا نمیبینم . این اتفاقا امریکایی ها هم میگن که چهل سال است هارت و پورت های اینها را دیده ایم ولی تا کنون پای جنگ که میآید براورد درست از نیروهای خودشان دارند و بشدت هم نگران هستند که درگیری بشود و اینروزها هم اگر میبینید دادو بیداد میکنند وصوبه شورای امنیت ملی است که بیایند و جواب نتانیاهو را بدهند. جنگ تبلیغاتی بکنند و یک مقداری هم آماده باش به مراکز موشکی بخصوص جنوب ایران داده اند که اگر حمله ای بشود شروعش با اسراییل است ولی ختمش دست کسی نیست بعد هم تهدید اینکه صدو چند نقطه آمریکاییها در تیر رسمان است و بحرین را میزنیم یادم هست که در یک پارکی در آمریکا تابلویی که نوشته بود مخصوص عبور گرگها و نوشته بود اگر گرگی دیدید نترسید و خودتان را بزرگ کنید و داد بزنید ، بنظر میرسد این مثل کاری است که در حال حاضر ایران میکند یعنی من همه را میزنم، و از لحاظ نظامی البته من نظامی نیستم و گفتم این پایگاه آمریکاییها در بحرین و اینهم پایگاه موشکی ایران خوب می تواند بزند و کارشناسان نظامی گفتند نخیر آقا داستان موشک و ضد موشک است وآن مرکز بی دفاع نیست.

دکتر نوری زاده : در عربستان شما دیدید در یمن صدو هشتاد، نود تا موشک زدند حتی یک دانه اش هم به هدف نخورده است.

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Thursday 14 February 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.


Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our special guest of every Thursday, Dr. Mohsen Sazegara, for his views about the latest news of Iran and the region.

We begin by asking him why the Javan daily in Iran has described the Warsaw conference as “a weak circus”?

Dr. Mohsen Sazegara:

It depends on what this daily means by being weak. Some had suggested that this conference will decide the fate of the regime.Others claimed that because they have been invited then they are the alternative force to the regime.

I think the success of this conference was in the Israeli and Arab representatives sitting next to each other under one ceiling.

However, the Palestinians have not taken part in it but the British Foreign Minister’s presence was important.

Contrary to the Javan daily’s assumption, the Warsaw conference is the beginning of a new chapter in fighting the curse of terrorism and radicalism in the Middle East and beyond and the regime in Tehran is quite scared that a new alliance of more than 60 countries can push thismove under the US leadership.

Even though they changed the title of the conference, everyone knows that the focus of the debates was Iran and its regime. I believe the Americans have achieved 75 percent of what they wanted form this conference.

I do not think war against Iran is an option but the Israelis have now come out of this conference with more international support for their campaign against the Iranian forces in Syria.e>

یوتیوپ

https://youtu.be/rD8NW7fUExg

February 25, 2019 07:58 PM






advertise at nourizadeh . com