March 02, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۳ اسفند‎

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم .
سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه آقای دکتر رضا حسین بر خواهیم نشست و در ارتباط با حادثه انفجار اتوبوس حامل افراد سپاه در بلوچستان و دیگر مسائل مهم سیاسی داخلی و منطقه ای با ایشان به سخن می نشینیم و نظر ایشان را جویا میشویم .

دکتر نوری زاده : داستان بلوچستان دارد داغ میشود و چطور میشود شبی که کنفرانس ورشو دارد افتتاح میشود که در آنجا جمهوری اسلامی به عنوان بزرگترین حامی تروریست در جهان معرفی میشود ناگهان آقای ظریف با گردن کج میگوید ما خودمان قربانی اهستیم ببینید چهل نفرمان را کشتند . آیا اینطور بوده است؟شما خان بلوچی و آنجا هم خوب شما را میشناسند داستان چه بوده است؟؟

دکتر حسین بر : داستان درست است شما اشاره کردید، یادتان هست که یک انفجاری در مجلس شد خیلی ها را متهم کردند و آخر سر معلوم شد خود جمهوری اسلامی بوده ،در اهواز زمانی که روحانی میرفت به سازمان ملل درست یک همچنین انفجاری انجام شد و روز بعد آنجا روحانی آنقدر اظهار مظلومیت کرد که ما هم قربانی تروریزم هستیم این هم تکرار همان برنامه است جلسه ورشو است و خود روحانی با ترکیه و روسیه جلسه دارد احتیاج به یک حادثه دارد تا خود را مظلوم نشان بدهند ، چکار میکنند یک اتوبوسی راپر از مواد منفجره میکنند خودشان اتوبوسی که از اصفهان آمده و معلوم نیست چه ماموریتی داشته است که انفجار انجام میشود و جالب است که میگویند وانتی در مجاورت این قرار داشته در حالی که وقتی عکسها را نگاه میکنید فقط عکسهای یک اتوبوس در آنجا هست و دو تا ماشین آنجا نیست.

دکتر نوری زاده : همین بازی را در مورد رفیق حریری خواستند بکنند در لبنان دو سه مدل یک ماشینی رو منفجر کردند که بگویند از انفجار این حریری کشته شده ولی کارشناسان گفتند میزان مواد منفجره اتومبیل ضد گلوله حریری را آنطور تکه پاره کرد عملیات بسیار بزرگی بوده که سوریه ای ها انجامش دادند ، در این مورد هم من خیلی تحقیق کردم از عکسها و منابع بلوچ و من هم ماشین دیگری ندیدم بعد اگر یک ماشین انتحاری بخواهد خودش را به آنجا بزند به یک قسمت اتوبوس باید بزند و آن قسمت داغون میشود و ممکنه قسمت پشتش طوری نشود ولی اتوبوس مچاله شده بود ،
خوشحالم که شما این را تایید میکنید و الان گروههای مخالف رژیم از جیش العدل گرفته تا فرقان و هر که هست آیا اینها به مصلحتشان بود که شب کنفرانس ورشو بیایند همچین کاری بکنند ؟

دکتر حسین بر : مطلقاً نه مصلحت هیچ گروهی و مصلحت هیچ ایرانی نبود جز خود رژیم جمهوری اسلامی ، بعداً جالب است که گفتند که یک ماشینی مجاورش بوده و بلافاصله بعد از آن انفجار آن کسانی که در محل حادثه زندگی میکرده اند به محل حادثه رفته اند و دیده اند یک ماشین فقط وجود دارد و دو تا وجود ندارد.


دکتر نوری زاده : شما صحبت کردید با محلی ها ؟


دکتر حسین بر : من با عده ای صحبت کردم البته در خارج از ایران که با محلی ها در تماس هستند و گفتند آنجا ماشین دیگری نبوده و جالب اینکه ماشین های سپاه و دیگران همان نزدیکی بودند و به محض اینکه انفجار شده سریع آمدند و خودشان را رساندند، تا کسی خودش در جریان نباشد مدتها طول میکشد که یک ماشین از زاهدان و از خاش به آنجا بروند و بعد میگویند ما رفتیم یک خانه تیمی را یکی در سراوان و یکی در خاش کشف کردیم، و در این محل ها ۷۵۰ کیلو مواد منفجره کشف کرده ایم ، آخر کسانی که نیم کیلو تریاک یا حشیش را پیدا میکنند چه جوری ۷۵۰ کیلو مواد منفجره را پیدا نکرده بودند.

دکتر نوری زاده : حالا چسباندن به پاکستانی ها تا ولیعهد عربستان به پاکستان رفت اسم یک ژنرال پاکستانی را وسط کشیدند و بعد گفتند رئیس گروه یک محمد عبدالرحمان یک پاکستانی بوده و انتحاری تبدیل به گروه شد ، بنظر من اینقدر رژیم رسواست هیچ جوری نتوانست در ورشو نظر دولتها را به خودش جلب کند و در آنجا آقای پمپئو آن حرفها را به آنها زد که اینها بزرگترین حامی تروریست هستند و هدفی هم که آمریکاییها داشتند انجام داده اند که نتیجه حضور جمهوری اسلامی اینست ضربه به مردم فلسطین زدن، ضعیف کردنشان با حمایت از جهاد اسلامی و نه تنها جمهوری اسلامی مستقل نیست بلکه بزرگترین عامل تقویت دست راستی های اسراییل و دست راستی های آمریکا عملاً جمهوری اسلامی است.


دکتر حسین بر : ببینید جمهوری اسلامی مرتب صحبت از دوچیز میکند یکی دشمنانش که آمریکا و اسراییل هستند و یکی هم از اینها عده ای تجزیه طلب هستند،من بعنوان یک بلوچ، مهتدی ویا هجری، ۳۹ درصد آبهای مازندران را به روسها دادیم؟ آیا ما چاه بهار را به هندی ها دادیم؟ آیا ما خلیج فارس را جارو میکنیم و به چینی ها میدهیم الان جزیره کیش را ما میدهیم و از طرفی روسها را ما در داخل ایران آورده ایم و پایگاه دادیم یا شاه آوردشان ؟ همه این تبلیغات و رسوایی اینها اینقدر مشخص شده که هیچکسی حرفشان را باور نمیکند و ما ماندیم با رژیمی که هیچ اصل و اصولی را قبول ندارد و تمام تلاشش در دزدیدن و چاپیدن و متهم کردن نیروهای مبارز به بدترین چیزهاست

دکتر نوری زاده :این مسئله تجزیه را خوب فرمودید یعنی واقعا این رژیم اگر بماند ایران را تکه تکه میکنند و اینها پایگاه هوایی به روسها داده اند و همینطور در چهار بهار و بندر عباس روسها حضور دارند و ادای استقلال میکنند ولی مردم باید بدانند که این رژیم فاتحه به استقلال ایران بود، ما چه دشمنی با آمریکا داشتیم که مرگ بر آمریکا بگوییم و پرچم آمریکا را لگد بکنند . خوب دکتر یک سئوال دیگر دارم منصفانه چرا فکر میکنید اینها به بلوچستان نمیرسند؟ چه عاملی باعث این شده آیا فقط همین مذهب شیعه و سنی است واقعا چرا نمیرسند به بلوچستان؟

دکتر حسین بر : من و شما که اعتقاداتی شبیه جمهوری اسلامی را نداریم اصلا نمیتوانیم تصور کنیم که عقاید مذهبی بتواند باعث این عملکرد شود ولی این را میدانیم که از زمان صفویه با شدت زیاد و کتابهای زیاد است که سرهای افراد سنی را بر سر دار میکردند و در خیابانها شعار میدادند این ها تربیت شده تنفر علیه سنی ها هستند ...............

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Friday 22 February 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

In tonight’s program we speak to our dear guest Dr. Hossein Bor and ask him about his views on the last week’s deadly attack on the coach carrying the members of the Revolutionary Guards.

We begin by asking why on the eve of the Warsaw Conference in which the Iranian regime is introduced as the main sponsor ofterrorism in the world its foreign minster claims that the regime itself is the biggest victim of terrorism.

Dr. Hossein Bor:

The story you just told is true and I take it that you still remember that once there was an explosion in the regime’s Majles and they blamed many opposition groups but at the end it became clear that the regime itself was behind it.

The same happened in Ahwaz when Rouhani was about to visit the city an explosion happened there. The regime needs these staged incidents to plead innocent.

We do not yet know why this bus full of the guardsmen was coming from Isfahan to Zahedan at that late time. They say a van had rammedinto it with explosives but in the pictures that we have seen about the incident there is no trace of any other vehicle on the scene.

I have talked to a number of people in Zahedan who said that several other vehicles belonging to the Guards had already been in thearea prior to the incident.

The regime says they have raided a home in the area and discovered 750 kilos of explosives. How could any one have hidden this large amount of explosives without being noticed in a city that is watched by thesecurity forces round the clock.


The regime has also repeated its baseless accusationsabout the Baluch people of the province that we are separatist but has sold out our country’s independence by giving away the resources of the province to the Chinese and the Russians.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/49127

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/-EymCAL7iM0

لینک دانلود:

https://vimeo.com/319090188

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/4zoylikuspzt

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/zrae4wik1biu

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1gWS99a1AL9WZWjN_8UBwjhKLhNd_Y_uj/view?usp=sharing

March 2, 2019 10:19 PM






advertise at nourizadeh . com