March 02, 2019

تفسیر خبر

در این شماره از برنامه تفسیر خبر
آنچه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه حکومت فقیه گفته است در مورد سوریه و فلسطین و آیا حکومت ایران براستی به حل مسئله فلسطین کمک میکند و یا آنچه مسئولین فلسطینی گفته اند ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان، در این زمینه پرسش هایی داریم که با میهمانان برنامه در میان خواهیم گذاشت.
آنچه که محمد جواد ظریف در مورد احتمال جنگ در منطقه گفته است که احتمال آن را بعید ندانسته است و ظریف بمباران مواضع سپاه پاسداران حکومت ایران در سوریه را عملا نادیده گرفته است و در این زمینه سخنی به روشنی تا کنون نگفته اند.
و چند روزی پس از چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در ایران همچنان روند ارعاب از حکومت برآمده از انقلاب ادامه دارد پرسش اینست چرا؟ انقلاب ایران پس از چهل سال برای ادامه حیات خود به این راه میرود و مردمان ایران در جستجویی برای آینده ای بهتر هستند یا خیر این راه از کجا میگذرد؟
میهمانان این برنامه آقای دکتر علیرضا نوری زاده و آقای حشمت الله طبرزدی

چالنگی:انچه که آقای ظریف گفته چه در رسانه های داخلی و چه در رسانه های خارجی بسیار مطرح شده آقای خاشقچی در سفارت عربستان در ترکیه کشته شد و خبر روز بود و حساسیتی که در این مورد نشان داده شد کم از حساسیت در مورد جان افکندی نداشت دست کم بغیر از آمریکا در بقیه جاها خوابید قتل جان اف کندی و دنیا ادامه داد و در این مورد خاشقچی کار بسیار زشتی بود و در تمام منطقه این عمل محکوم شد واین چه ربطی به سئوال چرا محیط بانان ما کشته شده اند دارد شما اول خاشقچی را بگویید؟!!! مگر آن گزارشگر چکاره است؟ یا بصراحت گفته ما زندانی سیاسی نداریم؟

نوری زاده: ببینید وقاحت یک مرزی دارد و یک خطی دارد واقعا برای وقاحت ظریف و سران جمهوری اسلامی چه حدی قائل بشویم ، رژیم جمهوری اسلامی در همان شهری که خاشقچی کشته شد سعید کریمیان را یک ایرانی خلاق راکه چندین کانال تلوزیونی تاسیس کرده بود بشکل وحشیانه ای بقتل رساندند و یک آب هم رویش خوردند دوست کویتیش هم بیگناه در این ترور کشته شد. عده ای باقایق آمدند و کریمیان را کشتند و شب به لبنان برگشتند و آب از آب هم تکان نخورد و دکتر بختیار و شرف کندی و دکتر مظلومان را کشتند و دانه دانه کدام را بگویم همه میتوانند بگویند بجز شما.
هیچ رژیمی حتی اتحاد جماهیر شوروی به اندازه اینها آدم نکشته چه کسی تفنگداران دریایی آمریکا را کشت، سفارت آمریکا را منفجر کرد آنوقت با وقاحت این آقای محمد جواد ظریف با دکترا از آمریکا میآید و مینشیند و راجع به خاشقچی ، چیکار میخواهید راجع به خاشقچی بکنند کم مانده که سران عربستان را سمبولیک دار بزنند دیگر چیکارشان باید میکردند. این نهایت وقاحت است و او نشان داد از احمد خاتمی وقیح تر است. و من بسیار متاسفم که فکر میکردند این آدم درس خوانده است و با آنها فرق دارد نشان داد که ناحسابی ترین عضو جمهوری ولایت فقیه است.

چالنگی: این ریل حکومت جمهوری اسلامی که از بیست و دوم بهمن ماه ۵۷ در ایران برقرار شد تفاوتی هست بین لکوموتیوران، حالا رئیس جمهور یا هرکه هست، این مرز بین متکی خرازی ظریف آیا تفاوتی میکند ارزیابی شما چیست؟

طبرزدی: خدمت شما عرض کنم اینها مهره هایی هستند در یک سیستم و ماشینی که ما میتوانیم دستگاه ایدئو لوژیک بنامیم از پس از پیروزی انقلاب پس از ۲۲ بهمن روحانیت سیاسی حاکم شد و انحصار را شروع کرد اعمال کردن در حوزه های سیاسی و اجتماعی و شروع کرد دست گذاشتن بر الباقی حوزه های اجتماعی من یادم هست اصلا قرار بر حجاب نبود ، بعد از اینکه تثبیت کردند خودشان را و مطمئن شدند که دیگر حاکم هستند خمینی اعلام کرد که باید حجاب اجباری بشود و این به نظر من سیستم ایدئولوژیک است همین آقای ظریف چهل سال است که در این سیستم مسئولیت داشته یا همان آقای متکی، همه اینها در واقع در چهل سال گذشته در یکجایی ماموریت داشته اند و آن بافت و ساخت قدرت ایدئو لوژیک است و بعد از خمینی به یک وضع فساد انگیزی هم افتاد مثلا اگر در دهه اول بلحاظ کشتار و شکنجه و قلع و قمع رکورد شکستند بعد از آن مسئله مالی و قدرتهای مافیایی انحصار را تکمیل کرد لذا به نظر من ما اصلا نباید انتظار داشته باشیم از آقای ظریف آن چیزی باشد که الان هست، من یادم هست ظریف زمانی که آمده بود در قضیه برجام ما زندان بودیم از ایشان پرسیدند راجع به مثلا مجید توکلی زندانی سیاسی که از دانشجویان اصلاح طلب بود و گفت من نمیشناسم و اصلا ما زندانی سیاسی نداریم و من بسیار متأسف میشدم برای کسانی که برای ظریف سوت و کف میزدند و میگفتند ایشان مصدق دوران است و رفت برجام را حل کرد. ایشان نقشی را که ایفا کرده در چند سال گذشته یک ماموریتی را در حکومت ایدئولوژیک ایفا نموده است، یعنی بزک کردن حکومت است و او بهتر میتوانست دنیا را گول بزند ولی خوشبختانه دنیا طوری شده که ظریف هم تاریخ مصرفش تمام دارد میشود و رسوایی ببار میآورد بویژه با این اظهار نظر هایی که کرده و گفته من پرفسور حقوق بشر هستم ......
با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

Behind the Headlines – Friday 22 February 2019

Jamshid Chalangi:

The regime’s foreign minister Javad Zarif has publicly said that the Islamic republic by its interference in Syria is helping "to solve the Palestinian question".

However, the Palestinian leadership has repeatedly asked for Iran to stay away from its affairs as it causes more problems than solving any.

We will also ask our guests of tonight where would Iran be in the near future if this regime continues with its existence.

Our gusts tonight to discuss these issues are Dr. Alireza Nourizadeh and Heshmatullah Tabarzadi.

Dr. Alireza Nourizadeh:

What Mr Zarif has said goes to show the depth of the regime’s hypocrisy. The regime has been talking about the Khashoogi affair for the last few months non stop and yet it has itself murdered many journalists and broadcasters, includingSaeed Karimian, the owner of the satellite TV, Dr. Bakhtiar and Dr Mazlooman and the Kurdish leader Sharafkandi.

Even the former Soviet Union did not commit as many crimes as this regime has done. Who killed the US Marines in Lebanon? Zarif talks about Khashoogi as if he is a prominent human rights campaigner himself. He is nothing more than a stooge of the supreme leader’s despotic rule.

Heshmatullah Tabarzadi

People like Zarif are the puppets of a system that is based on ideological aims that has taken over our country since the 1979 revolution.

This ideological regime has infiltrated all social, political, cultural and economic aspects of the Iranian people’s life and people like Zarif have been helping it to achieve its vile values for the last forty years.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/49123

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/cR4D_ihFkbs

لینک دانلود:

https://vimeo.com/319080205

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/utrxspyehjgz

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/oydavosx5ddn

گوگل درایو:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/oydavosx5ddn

March 2, 2019 10:25 PM






advertise at nourizadeh . com