March 11, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۱۴ اسفند

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. ابتدا یادی خواهیم نمود از اسطوره ملی ایران زنده یاد دکتر محمد مصدق که در چنین روزی خاموش شد و به هفت هزار سالگان پیوست. دیدی دلا که یار نیامد اسب آمد و سوار نیامد ، مصدق بزرگ بود و بزرگ ماند. کار بزرگ ملی شدن نفت تنها کار او نبود، اگر کاشانی آن وسط نبود و این جدایی نیفتاده بود اگر آدمهای دیگری و توطئه گران آنجا نبودند ، زاهدی وزیر کشور مصدق باقیمانده بود الله یار خان صالح بود دکتر صدیقی بود شاپور بختیار بود اینها در کنار هم باقی مانده بودند. ولی سرنوشت ما ها را همیشه از کنار چشمه پرتابمان میکند به ته دره ، وسط زیباترین باغستان جهانیم ناگهان پرتاب میشیم به دل کویر سوخته، میرزا تقی خان امیر کبیر دارالفنون دارد میسازد رگش را در حمام فین کاشان میبرند، قبل از او ابوالقاسم خان قائم مقام را خفه میکنند. جالب و دردناک اینست که روح الله مصطفوی کشمیری آنقدر کینه دارد به پیر احمد آبادی به محض اینکه سوار اسب قدرت میشود و شروع میکند به رکاب زدن و لگد زدن، میگوید بله این مصدق به گوش اسلام سیلی زد ببرید دستهایشان را و خفه کنید صداهایشان را ملی کفر است و کافر است، و بعد آن جمعیت در اولین ۱۴ اسفند بعد از انقلاب به احمد آباد میرود همه بودند انگار مملکتی به احمد آباد آمده بود و فردایش خمینی از حرصش ، دستور قلع و قمع داد که بعد هم ادامه پیدا کرد،.

آنزمان دکتر سروش نگاهی دیگری داشت و چهل سال بعد بیاید بگوید خمینی بزرگترین شخصیت تاریخ ما بوده است، چون هم فقه خوانده بود هم فلسفه ، همین آقای سروش راجع به فقه و فقها نظر دیگری داشت و راجع به این آدم خواران چه میگوید و آدم شک میکند که شاید پشت پرده خبری است که دکتر سروش این حرفها را میزند این سخنان مدتی قبل از این سخنان اخیرشان هست. شما که به این قشنگی لالایی بلدید چرا وسطش خودتان خوابتان میبرد؟ یادتان میرود این حرفها را زده اید. خمینی ،یک آدمکش را بزرگترین شخص تاریخ میخوانید، در رژیم ولایت فقیه آدم همه اینها را انتظار دارد ولی آن دزد با چراغ آن کسی که میشود دکتر محمد جواد ظریف تحصیلکرده آمریکا به خانمی علاقه مند میشود اورا صیغه میکند او هم به این احکام باطله اعتقاد دارد. آقای سروش شما از دل این فقه شما بزرگترین مرد تاریخ را بیرون میآورید؟
این داستان حکومتی است سرتا پا فریب ، اینها اسم روح الله زم را چون روح الله اسم خمینی است عوض میکنند و نیمایش میکنند و اینجور میخواهند به نیما بزنند و روح الله خودشان را کنار بکشند. به حرمت اسامی فرزندانمان مشخص میشود که به کجا میرویم و خط فکری مان چیست.

این عکس جدید مهندس موسوی و خانم رهنورد مرا خیلی به فکر فرو برد، هردو شان جوانیشان را بیاد دارم شاعر بود و آقای موسوی هم نقاش بود و خانم رهنورد بی حجاب بود و زن و شوهری محترم بودند. خامنه ای در دوران تبعید و دربدری هر وقت میامد به منزل پدری مهندس موسوی میرفت و ازطرف آنها پذیرایی میشد و اگر کسری داشتند در جیبشان میگذاشتند و حالا اورا به زندان و حصر میبرند و تبدیل میشود به این آدمی که در عکس میبینید این همان موسوی است که در دوران جنگ نگذاشت قیمت ارزاق عمومی گران شود، دست کج نداشت، البته من با افکار سیاسیش مخالفم و دوران طلایی با امامش را قبول ندارم ، ولی خودش آدم درستی بود. با این مرد چه کرده اند ؟ با مردم که دارید چه کارها میکنید ما به عبدالله مومنی مدیونیم به نسرین ستوده و بقیه مبارزان مدیونیم و به همه انسانهایی که حکومت لذت فرزند داشتن را از آنها گرفت مدیونیم این حکومت چگونه انتظار دارد مردم فریبش رابخورند .

در وین قرار داد برنامه اتمی غیر مجاز را میبندند و غنی شدن بالاتر از ۳/۵ در صد و متعهد بشوید که آدم بشوید و التزام میدهند که به این تعهداتشان پایبند باشند . برمیگردند آزمایش موشک پشت آزامایش موشک انجام میدهند بعد دیپلماتهای تروریستشان میخواهند در موقع اجرای برنامه مجاهدین بمبگذاری کنند،اینها زیر پا خودشان بمب گذاشته اند لازم نیست شما بگذارید اما چون طبیعتشان تروریست و بمگذار هست باید بمب بگذارند. در لبنان باید آدم بکشد و جنبش درست کند داعش رفته ما یک داعش شیعه درست میکنیم ، ذات رژیم آدم خوار است ذات رژیم تروریست پرور است .شما همین عکس مهندس موسوی را ببینید ببینید با یاران خودشان چه کرده اند، اول انقلاب مطهری یکی دو نوبت با خمینی در گیر میشود ترتیبش را دادند. در جریان بمب گذاری حزب جمهوری هدف بهشتی بود . تمام تاریخ اینها آدمکشی است از زمانی که دست بیعت با نواب صفوی یا نواب صفوی با اینها بیعت کرد فرقی نمیکند اینها وضو با خون گرفته اند شما یک ذره وطن دوستی و محبت در رفتارشان نمی بینید.

گفتگوی ظریف با خبرنگار که میگوید ما به مردم بدهکار هستیم و این داستان استعفایش و برگشتش چیزهای تازه ای راجع به آن با شما خواهم گفت ، داستان استعفای ایشان خیلی اهانت آمیز بوده . حاج قاسم سلیمانی به سوریه میرود با هواپیمای باربری که صندلی چیده بودند آقای اسد را مخفیانه به ایران میآورند یواشکی؟ جنس قاچاق را باید یواشکی آورد. و یکراست خدمت آقا میروند و میخواهند برگردند و میگویند روحانی ناراحت میشود یه دیدار کوتاهی هم با او داشته باشیم، باز علی اکبر ولایتی و اصغر حجازی و حقانیان هم آمدند،.

اروپایی ها در را باز کردند و رژیم جمهوری اسلامی فکر کردند که تمام شد، خاتمی رئیس جمهور شد و اروپاییان خوشحال شدند، اینها اشتباه کردند و فکر کردند که در برجام اروپاییان سرنوشتشان را به جمهوری اسلامی وصل کرده اند در حالی که اینها درک نکردند که میزان روابط تجاری آنها با عربستان و دیگر کشورهای منطقه چندین برابر با جمهوری اسلامی است و اینها فکر میکردند که دستشان باز است هر کاری بخواهند بکنند همه در انتظار این بودند که رشد تجاری ایران در یکسال از ۱۲۰ درصد بالاتر برود و وسط این کار گفتند حالا که اروپا مشغول هست و با ما مهربان ، آقایان گفتند بگذارید یک بمبی هم در فرانسه بگذاریم چه کسی میفهمد که ماییم . و گیر میفتد دیپلماتشان .......

در انتها شما را در جریان سومین روز اعتصاب معلمین و کارگران قطار شهری مترو قرار خواهیم داد. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/49514

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/JpaZKuVofMI

لینک دانلود:

https://vimeo.com/321559360

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ce47lb1y8uc5

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/m3szmbo9kwuj

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1eQU5vO9GOKAg3q8sqieEk3inD3GersFy/view?usp=sharing

March 11, 2019 11:12 AM






advertise at nourizadeh . com