March 11, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری چهار شنبه ۱۵ اسفند

nor4-300x160.jpg


این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس همراه شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه آقای دکتر منوچهر فرح بخش خواهیم نشست و با ایشان در ارتباط با مسائل اقتصادی و سیاسی در عرصه داخلی و بین المللی به تبادل نظر خواهیم پرداخت.

دکتر نوری زاده : آقای خامنه ای گاهی اوقات خودش را عصبانی میکند با حرفاش !! ولایتی میاید و میگوید ایکاش این جمله را نمی گفتید، چون جوانان ما که در دانشگاههای سراسر جهان دنبال تئوری های شما هستند برایشان سنگین است، و آقای دکتر فرح بخش عصبانی میشود و میگوید یک بچه کلاس ۶ ابتدایی میفهمد چطور او نمیفهمد؟ البته دکتر سروش معتقد است که شاه دانش نداشته است و هیچ چیز نمیدانست و خمینی بوده است که در طول تاریخ از همه رهبران و دانشمندان با سواد ترو حکیم تر و اقتصاددان تربوده است ، برای همین گفته اقتصاد مال خر است!! آقای دکتر چیه داستان خامنه ای بعد از اقتصاد مقاومتی دنبال چیست؟

دکتر فرح بخش: اجازه بدهید اول به بحث دکتر سروش بپردازیم،این آقای سروش فکر کنم از مواد روانگردان استفاده کرده وگرنه انسانی که خودش را فیلسوف میداند و اهل کتاب و سخن و ادب است عجیب است گفتن چنین سخنانی که بیاید خمینی را مثلا با کارل مارکس مقایسه کند با هگل با کورش ایشان پرت و پلا گفته است. اجازه بدهید به موضوعی در ارتباط با شاه اشاره کنم.۱۳۴۰ برنامه توسعه دوم شکست خورد و آن انتظاراتی را که داشتند برآورده نشد،برنامه ۵۰ درصدش اجرا شد و علت آن بیشترش بی پولی بود تا اینکه برنامه سوم را شروع کردند و تا سال ۱۳۵۶، در ظرف ۱۵ سال این آقای شاه اقتصاد کشور را با ۸درصد رشد و رشد صنعتی ۱۴ درصد بود در کل این پانزده سال و کار مهم دیگری که شاه انجام داد ایجاد قشر کار آفرین بود ، خمینی اولین کاری که کرد مصادره اموال کارآفرینان بود، از بین بردن کارخانه جات بود حال این دو تا را با هم مقایسه کند.

دکتر نوری زاده : اینکه خمینی کار آفرینان را نابود کرد این معلول چی بود معلول بیسوادی بود؟ پس آن آدمهای باسوادی که در کنارش بودند چی؟ وزیر اقتصاد اردلان بود و چهره های برجسته ای بودند آقای سحابی بود آنها چرا تن به این دادند.

دکتر فرح بخش: خمینی آنقدر نفوذ کلامش بالا بود که کسی جرات نمیکرد چیزی بگوید و سکوت میکردند.


دکتر نوری زاده : واقعا این مورد خیلی مهمی است که پانزده سال شاه ۸ درصد رشد اقتصادی داشته باشد و بعد خمینی بیاید مملکتی که با خزانه پر و اقتصادی شکوفا با سهام دار در آلمان و هند بدهد دست اینها !!

دکتر فرح بخش: ببینید مشکل اساسی ما اینست که کار دست نادان افتاد و بعد این قشر نادان رفت روی مافیا بازی ، اما اساس کار الان که پس از چهل سال تجربه ای پیداکرده عجیب و غریب است که رهبر انقلاب سخنانی بگوید که با هیچ منطقی جور در نمآید ایشان اخیرا در همین بیانه اخیرشان در گام دوم، بخشی را به اقتصاد تخصیص دادند و اشاره دارند به اینکه اقتصاد باید قوی باشد و اینطور باشد، خوب همه حرفها قبول است، ولی جمله ای گفتند که ملت ایران چهل سال است دارد تاوانش را پس میدهد اقتصاد با همه اهمیتش وسیله است برای رسیدن به اهداف، اینها را یک دانشجوی سال اول هم نمیزند حالا دانشمند اقتصادی که بماند .
هر انسان یک واحد اقتصادی است از صبح که بر میخیزد چه فقیر باشد چه ثروتمند هر حرکتی که انجام میدهد یک حرکت اقتصادی است تا موقع خواب ، این اعمال اقتصادی انسان در وسط کار ممکن است یک روزنامه هم بخواند ممکن است عضو حزب هم باشد و برود رای هم بدهد این اقتصاد پرش کرده است و ممکن است مذهبی باشد و برود مسجد ولی گوشت و پوست و روان و همه چیزش در خدمت اقتصاد است. این انسان تبدیل بشود به ۸۰ میلیون و این ها مثل زنجیر بهم متصل هستند اقتصاد این ۸۰ میلیون میشود منافع ملی و برای حفظ این منافع ملی جهت اطلاع خامنه ای ،لازم است که یک تشکیلاتی برای ساماندهی و سازماندهی بوجود بیاید برای این مسئله پارلمان بوجود بیاید و مجلس بوجود میآید که مقررات گمرکی و مالیاتی وضع کند برای حفظ این منافع ملی و برای اینکه این مقررات اجرا بشود دولت بوجود میآید این مجموعه دولت و مجلس در رابطه با خارج میشود دیپلماسی، پس مجلس دولت دیپلماسی میشود سیاست، اینها در خدمت اقتصاد هستند تا منافع ملی حفظ شود، هدفی وجودندارد هدف اقتصاد است و مابقی وسیله هستند . خامنه ای این را بر عکس کرده و گفته این اقتصادی که پول درآن هست و زندگی درآن هست باید در خدمت اهداف انقلاب در بیاید، بعد این وسیله که مجلس و دولت میباشد را هم برده است در خدمت اهداف اسلامیش، پس برعکس شده است، و برای اینکه آن منافع ملی را بتواند انتقال بدهد چند صد نفر تمام کلید های مهم مملکتی را در اختیار گرفته اند وقتی منافع ملی در دست چند صد نفر باشد این سالم نمیتواند حرکت کند از درون آن جنگ خارجی ، مافیا بازی ، و حیف و میل در میآید، اینست که آقای خامنه ای باید توجه کندکه اقتصاد هیچگاه وسیله نمیشود و اگر شد یعنی این بساطی که ما امروز داریم.

دکتر نوری زاده : یعنی بنظر من یک نفر باید خامنه ای را بنشاند و برایش تعریف کند ولایتی که این را میفهمد باید برایش تعریف کند.

دکتر فرح بخش: ببینید منافع شخصی مطرح است اگر راهنماییش کنند که منافع خودشان و دزدیهایشان از بین میرود، باید ایشان نادان بماند تا آنها بتوانند کارهای خودشان را انجام دهند ، شما ببینید خامنه ای هزار میلیارد تومان در دستش بوده این سی سال ، کل این صنایع خودرو سازی مان ۵۰ میلیارد نمیشود با تمام تشکیلاتش ، هزار میلیارد از بین رفته، ما تنها زیان هزار میلیارد را نمیدهیم زیان نهادی که نهادینه شده در این نظام را میدهیم، الان دویست میلیارد دلار برای صنعت نفت احتیاج است و آب از بین رفته است خاک از بین رفته است شما این زیانها را حساب کنید میبینید که چه بر سر ملت ما آمده است و ما هنوز متاسفانه سکوت کرده ایم و میرویم در صف می ایستیم و این دو گانه بازی بین دستگاه حکومتی و ملت، آنها یکجور برای ملت صحبت میکنند و یک جور دیگر عمل میکنند...........

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم
A Window to the Fatherland – Wednesday 6 March 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Today we speak with our special guest Dr. Manouchehr Farahbakhsh who would give us his views about the current economic and political news of Iran and the world.

We begin our talk by asking his response to the comments of Dr. Soroush who has claimed that the Shah of Iran was “illiterate” and that Khomeini has been the “most educated leader in Iran’s history”. And yet, the same Khomeini had once said that economics were matters of concern for donkeys.

Dr. Manouchehr Farahbakhsh:

I think Dr. Soroush must have been on some kind of ecstasy drugs when he madesuch cheap comments, otherwise a man who calls himself a philosopher and has read about politics and literature of the world would not compare Khomeini with Karl Marx and utter such nonsense.

Under the Shah’s rule Iran had several development plans but the second of them failed in so far as all its expectations were not achieved and only 50 percent of them were realized.

However, even with that shortcoming which was due to lack of enough budget, under the Shah and over only a period of 15 years Iran had 8 percent growth in its GDP and 14 percent growth in its industrial output.

What the Shah had done was to create a new social class of senior managers and business people. But the first thing Khomeini did was to destroy this class and their industries. He was very powerful and no one could oppose him and his policies at the time.

The problems of Iran began the moment that he allowed illiterate and inexperienced people who followed his religious beliefs to take over Iran’s economic and social life.

What we see in Iran of today is the result of forty years of ignorant people having ruled the country and destroyed its economic foundations through mismanagement and corruption.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/49555

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/d2KHvCXOYn8

لینک دانلود:

https://vimeo.com/321759759

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/flhazmf193pi

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/h8dvxu8gomah

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1RHoWBG1ZjgCc8s1jXymf6pguRD8GZAFX/view?usp=sharing



March 11, 2019 11:20 AM






advertise at nourizadeh . com