March 15, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۲۳ اسفند

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست و با ایشان در ارتباط با مسائل مهم داخلی و منطقه ای به تبادل نظر خواهیم پرداخت و نظر ایشان را جویا خواهیم شد.

دکتر نوری زاده: پنج شنبه هفته آینده عید نوروز است . درود بر شما دکتر سازگارا

دکتر سازگارا: من هم بنوبه خودم پیشا پیش فرارسیدن عید نوروز را به تمام هموطنانم تبریک عرض میکنم و با اجازه شما به دیدار دیروز خود در نیویورک داشتم و جلسه ای بود با دو تن از اربابان رسانه ، میدونید سئوالشان چی بود ؟ از نزدیک این کمپین زندگی میخواهیم و رقص آزادی را که برای چهارشنبه سوری دعوت شده و بسیاری از جوانان در تدارک آن هستند از من می پرسیدند و برای من جالب بود ، میگفتند چیست ؟ منهم تا آنجا که اطلاعات داشتم هموطنانمان در کردستان و ترک ما و بلوچ ما یک شوری در بینشان ایجاد شده و در تقابل با حکومتی که همه اش از کشتن و غم و گریه سخن میگوید مردم آمدند و میگویند شعار بس است و ما زندگی میخواهیم و سایه شادی و نشاط بر سر ما پهن کن . این دوستانمان میگفتند واقعا یعنی این شعارهای انقلابی رنگ باخته است؟ توضیح دادم بله ، کاملا رنگ باخته ، از در اطاق خامنه ای بیرون بیایی ، پشت در اطاقش همان نزدیکترین یارانش هم دردلشان به این شعارهای پا در هوا میخندند و یک سئوال جالبی داشتند که مردمی که با این فقر و گرسنگی دارند سر میکنند چطور به این فکر افتادند آیا آن بخش اعتراضی نیست؟ گفتم چرا،!! کارمند عالیرتبه دولت اگر حقوقش را بگذاری میشود سیصد دلار و کارگر حقوقش میشود صد دلار و زندگی معلوم است که سخت است ولی بعضی ها میگویند قاشق زنی را تبدیل به زدن کاسه وبشقابی بکنیم که بگوییم سفره امان خالی است . بعید هم نیست مردم اینکار را بکنند من وقتی چشمم به اصحاب رسانه افتاد طمع کردم به اینکه شما پوشش بدهید و گفتند ما از نزدیک دنبال میکنیم و این گستره ای که میگویی اگر اتفاق بیفتد مطمئن باش ما پوشش میدهیم و بعنوان یک خبر مهم خواهیم گفت . این را هم از واشنگتن عرض کنم واشنگتن از یکی ازدوستان شنیدم وزارت امور خارجه آمریکا دارد از نزدیک دنبال میکند و برایشان مهم است تا ببیند آیا این حرفی که حکومت میزند یک ملت انقلابی پشت من ایستاده است و این تروریزم چقدر پشتیبان دارد و قصد دارم به آنجا بروم و ببینم تا چقدر دارند دنبال میکنند اما ایران کشور مهمی است چون هر حرکتی که میکند اول در دنیای اسلام و بعد در دنیا تاثیر میگذارد این کمپینی که تازه درآمده و نظر محافل سیاسی و خبری دنیا را جلب کرده است و مانند بنده را صدا میزنند تا ببینند که چگونه است و از نزدیک دارند نگاه میکنند .

دکتر نوری زاده: این در اهمیت ایران که میگویید، آقای روحانی به عراق میرود و آقای بریان هوک یک مصاحبه ای میکند و به عراقی ها هشدار میدهد و میگوید اینها قادر نیستند یک گام به مردم خودشان کمک کنند حالا چطور میخواهند به شما کمک کنند؟ و این مبدا بسیاری از مطالبی که در عراق چاپ شد قرار گرفت من خودم دیشب تلوزیون الشرقیه بودم یکی از ماموران رژیم آمده بود آقای هانی زاده که مرتب از این شعارهای الکی میداد که بله مابرابر کشور های یی که تروریزم را به عراق میفرستند ایستاده ایم و همچنین مقابل آمریکا ، دیپلمات عراقی بر خلاف ایشان گفت کسی که به عراق تروریسم میاورد جمهوری اسلامی است همین حرکت النجبا حزب الله عراق و مردم عراق دادشان به هوا است یا شما میبینید، آقای پمپئو دارد به لبنان میرود، و میگوید شما اجازه ندهید که جمهوری اسلامی از طریق حزب الله زندگی و شادی و لبخند را از شما بگیرد تمام جهان ایران را یک ملت شاد با آن فرهنگ میشناختند و حالا یک گروه روضه خوان آمده اند کشور را گرفته اند و میخواهند ما را به عزا و عزاداری و تو سر زدن وادارند ۶ تا فاطمیه درست کرده اند آخر چه خبر است حضرت زهرا روی چشم ما جا دارد. و بنابراین این ملت را که قرن ها با شادمانی زندگی کرده پادشاهی مثل بهرام گور داشته که ۴ هزار خنیاگر را از هند به ایران میآورد و مجالس صفویه در تمام درو دیوار این ساختمانها نقش شادی و موسیقی میبینید در میان ساختمان عالی قاپو اطاق خنیاگران و نوازندگان دارند که میگویند صدا را بر میگردانده است، این سرزمین ما بوده . جالب است که خود آقای خامنه ای دستی به سیم داشت و ترانه های مرضیه و بنان و حالا ایشان شده رئیس متشرعان متظاهر ، در این شرایط با آوردن یک قاتل به ریاست قوه قضاییه و حالا هم به نیابت مجلس خبرگان در واقع کام ملت را تلخ کردند . هموطنان عزیز نشان بدهید به دنیا که شما دنبال زندگی هستید و این نوروز را تبدیل به شادمانه ترین نوروز تاریخ بکنید .
دکتر جان به وطن برویم و بپردازیم به خبرها، اولا نکته ای که خیلی برای من قابل تامل بود اینها الان شروع کردند پرونده های فساد را دانه دانه بیرون کشیده اند تا مردم را سرگرم بکنند در حالی که رئیس فاسدان محسنی اژه ای نشسته آنجا رستم قاسمی را کسی کارش ندارد !! اینست که مردم متوجه باشند دزدان و فاسدان بزرگ آنجا نشسته اند و نظر شما راجع به این چیست و چه تصوری دارید؟

دکتر سازگارا: اجازه بدهید یک جمله راجع به بحث قبلی عرض کنم، اینست که مقاومت مدنی اگر با فیلم و عکس و انتشار همراه نباشد یک پایش لنگ است فقط میخواستم به جوانان عزیز و به پیر و میانسال که پا در شب چهار شنبه سوری بیرون میگذارند بگویم که و این سفارش رابکنم که گرفتن فیلم و عکس و فرستادنش برای تلوزیونها مثل تلوزیون شما مهم است برای اینکه این تلوزیونهای آمریکایی وقتی این عکسها و فیلمها دستشان برسد واکنش نشان میدهند ببینید یک فیلم سی ثانیه ای ندا ، خدا نکند کسی کشته شود و قرار نیست کسی کشته شود برعکس با رقص و شادی میخواهند دنیا را توجهش را جلب کنند ولی آن سی ثانیه دنیا را تکان داد و جنبش سبز را برد سر تیتر اخبارجهان و فیلمهایی که دیگران تهیه میکردند اگر فیلم و ویدیوهای خوبی تهیه شودو پیامی که ملت ما این حکومت را نمیخواهند و زندگی میخواهند را در سراسر جهان نشان بدهیم.

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست و با ایشان در ارتباط با مسائل مهم داخلی و منطقه ای به تبادل نظر خواهیم پرداخت و نظر ایشان را جویا خواهیم شد. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.
Ahmed Vahdat
2:45 PM (3 hours ago)
to globalcyberit@gmail.com, me

A Window to the Fatherland

Thursday 14 March 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our special guest of every Thursday Dr Mohsen Sazegara.

We begin our conversation as we are only a few days away from the arrival of Nowruz and the Persian New Year of 1398.

Dr Mohsen Sazegara:

I take this opportunity and wish everyone who celebrates it a Happy Nowruz.

I was in a meeting with some journalists and media people who wanted to know more about the roots of Nowruz.

I put it very simply to them and described it as a celebration of life with all its ups and downs, contrary to the sad and mourning ideology of the regime that has been ruling Iran for the last forty years.

I told them that it does not matter if you are a Kurdish, Azeri, Baluch or Arab Iranian, for all of us Nowruz is the cement that binds us together as a united nation.

Our young generation in particular had rejected the depressant ideology of the regime and seeks happiness and a bright future for itself beyond the present regime of sadness and darkness.

I was asked how poor and hungry Iranians find time to celebrate when they face so many problems in their lives, and my answer was that Nowruz and its message of hope are the force that keeps them going.

I told them that the revolution in Iran had lost all its remaining force and energy and they should ignore Khamenei’s huffs and puffs about injecting revolutionary ideas into the regime’s leadership as even his closest associates laugh behind his back when they


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/49865

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/1oSGeputg-Y

لینک دانلود:

https://vimeo.com/323799727

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/eb02seghnuzl

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/gkuqmudav26y

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1vUvJC84GH-bqHOWzf_sG1daMA82uQdNa/view?usp=sharing

March 15, 2019 07:41 PM






advertise at nourizadeh . com