April 14, 2019

تفسیر خبرجمعه ۹ فروردین‎

دراین شماره از برنامه تفسیر به شما هموطنان عزیز در هرکجای میهن که هستید سلام میگوییم، در این ایام غم انگیزکه بخاطراز دست دادن عزیزان هموطنمان در اقصاء نقاط کشور در سیل ویرانگر اخیر در سوگ هستید ،در مورد شهر های آسیب دیده گزارشاتی منتشر شده ولی در مورد روستاهای سیل زده هیچ گزارشی تا کنون منتشر نشده است. پیامد های سیل درایران در شیراز و خراسان و استان گلستان و مرکزی چه بوده است ؟؟؟.
آیا مسئولین به وظایف قانونی خود عمل کرده اند؟؟؟
درامد های کلان ایران به کجا میرود آیای بخشی از آنها صرف بازسازی مناطق سیل زده میگردد!!؟؟؟
سیاست های حکومت ایران که باعث منزوی شدن ایران در عرصه منطقه و بین المللی شده است چه پیامدی در عرصه کمک به سیل زدگان داشته است؟؟؟
نگاهی نیزخواهیم داشت به کنفرانس پیش روی سران عرب در تونس.
همچنین اشاره ای خواهیم داشت به آنچه که اخیرا مایک پمپئو با مسئولان و شرکت های بزرگ نفتی در مورد تحریمهای نفتی ایران گفته است.

میهمانان این شماره از برنامه تفسیر خبر آقایان علیرضا نوری زاده از لندن و کورش زعیم از رهبران جبهه ملی ایران و قاسم شعله سعدی از ایران.

سلام به آقای نوری زاده و جناب زعیم و آقای شعله سعدی که کاش میتوانستیم تبریک بگوییم این سال نو را اما این نوروز بسیار غم انگیزمخصوصا به مردم شیراز که این روزها غمگین هستند بهر حال سال نو امیدواریم سالی خوبی برای شما باشد.

شعله سعدی: بنده هم درود میفرستم اولا شیرازی ها سنگ تمام گذاشتند و این انتظار هم از آنها بود که بعنوان پرچم دار پایتخت فرهنگی ایران چنین برخوردی داشته باشند ، درب تمام خانه ها بر روی مردم سیل زده و میهمان و آسیب دیده باز بود رستورانها غذای رایگان میدادند و تعمیرکاران اتومبیل ماشینهای خسارت دیده را مجانی تعمیر میکنند حتی هتل ها اعلام کردند که مجانی آنها را میپذیرند و همچنین تلفنهای همراه را تعمیر خواهند کرد و این همبستگی که نشان دادند که من در پیامی از آنها تشکر کردم و گفتم این همبستگی میتواند آزمونی در عرصه های دیگر باشد این اولین بار است که در ایران همبستگی به این خوبی بنمایش گذاشته میشود ،اما اینکه اعلام کرده بودند که روزهای آینده روزهایی است که با خطر سیل و ویرانی میتوانید مواجه باشید لذا انتظار بود که مقامات مسئول تمهیداتی را اندیشیده بودند که چنین نشود اما یکبار دیگر مثل هزاران بار قبل ثابت شد که مقامات و مسئولین ما لیاقت اداره این کشور را ندارند اینبار هم اینها مرد اداره کشور و جلوگیری از آسیب ها نیستند و مثل بقیه ارکان کشور که با بی کفایتی مسئولین روبرو هستیم با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم.

چالنگی : البته این را هم بگویم که پیشتر هموطنان شیرازی دربهای خانه اشان را بر روی جنگ زدگان خوزستان گشودند و در زمان جنگ میزبان هزاران هزار جنگ زده خوزستانی بودند
آقای نوری زاده ، متهم کردند مسئولان را، تفسیر شما را میشنویم ،دراین حکومت پیشگیری نمیشود کرد مثل جنگ عراق مثل زلزله بم آیا میشود هنوز به این حکومت دخیل بست وقتی ما خرابه های خرمشهر و بم را میبینیم؟

نوری زاده :در بصره و شهر های عراق وضعیت فوق العاده اعلام کرده اند چون این سیلاب دارد مین های جا مانده را میشوید و به داخل عراق میبرد ،فکر کنید اینها بعد از سی سال هنوز مین روبی نکرده اند اما در دزدی درجه یک هستند رستم قاسمی دو میلیارد میبرد آقای خامنه ای او را رئیس مبادله تجاری عراق و سوریه میکند. و دزدی آن اسدالله عسکراولادی تازه مسلمانو خاموشی را چیزی نمیگویند و دست روی خانم آل آقا میگذارند و اورا متهم میکنند چون در خارج از کشور و زن آقای خلجی است، در دزدی شاهکارند دفتر مقام معظم دزدان گردن کلفتی داخلش هستند از خود محمدی گلپایگانی گرفته تا وحید حقانیان و ولایتی ، اینها در اینجور کارها استادند ، آقای مناف هاشمی استاندار گلستان که سفر رفته وزیر کشورش سفر وی را توجیه میکند نگو برای برادرزنش مشکلی پیش آمده و به آلمان رفته است اما آنچه در شیراز رخ داد خیلی مهم است برای اینکه مستقیما سپاه پاسداران در این جنایت سهیم است چرا برای اینکه مسیلی که قبل از دروازه قران بود و از دیر باز وجود داشته ،سپاه پاسداران بعد از اینکه مجاهدین اعدامی را آنجا دفن کردند خاک ریختند و رویش را اسفالت کردند بدون اینکه فکر کنند این مسیل است من یادم است سالها پیش یک اراضی را در تهران میگفتند اراضی بند ز این اراضی بود که مسیل بود و چند نفر رفته بودند حقه بازی کرده بودند تا خانه بسازند دولت با اقتدار آنجا را گرفت و دورش را سیم کشید .آنوقت یک صحنه از تخت جمشید دیدم که اب به شدت داشت میآمد نشون داد که یک گودال از سنگ درست کرده اند که آب به آنجا واریز میشد میگویند از زمان هخامنشیان این بوده به فکر سیلاب و مسیر آب بوده اند ولی حالا سپاه میآید و این مسیل را خانه سازی و جاده سازی میکند.

چالنگی : بله این در شیوه ایران باستان بوده و در مصر هم بوده در سال گذشته که شهری را از زیر خاک در آوردند دارای سیستم فاضلاب بوده است،

از شما می شنویم جناب زعیم واقعا این حکومت چه وضعیتی دارد روحانی گفته خداوند رسیدگی خواهد کرد باید منتظر خداوند بود ؟؟؟

زعیم : ببینید در مورد سیلهای آمده و اصولااین فجایعی که اتفاق افتاده نیازی نبود که اتفاق بیفتد اگر دست کاری نمیکردند سیستم طبیعی را دستکاری کرده اند جنگلها را فروخته اند و زمینهایش را برای مصرف های دیگر استفاده میکنند و وجود درختان جنگل یک سیستم جلوگیری از سیل است، که آرام آرام جلوگیری میکند از سیل و باعث میشود که این آب به زمین فرو رود و به آب زیر زمینی تبدیل شود ولی وقتی درخت نباشد به طرف مسیلهایش میاید و مسیلها هم که اشاره شد تقریبا همه مسیلها را در کنار رودخانه که در اکثر اوقات سال خشک هستند و دیگر بدرد نمیخورد رویش ساخت و ساز کرده اند و آب دیگر راهی برای خروج ندارد .................

با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

تفسیر خبر جمعه ۹ فروردین

نوروز تلخ: ناتوانی حکومت در حفظ جان و مال مردم ایران

میهمانان: آقایان علیرضا نوری زاده ، کوروش زعیم و قاسم شعله سعدی

امشب در تفسیر خبر

با امید به فردایی بهتر


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/50458

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/2PPKqNBoWhY

لینک دانلود:

https://vimeo.com/327324843

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/hskiudskf1tz

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ox35wl8evws2

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1G4SBQuFuYFZEuOoVeXgZ_hCqw9eUzg_S/view?usp=sharing


to globalcyberit@gmail.com, me

Behind the Headlines

Friday 22 March 2019

Jamshid Chalangi:

We continue tonight’s program with once again offering our best wishes for the arrival of Nowruz to our fellow Iranians who have endured another year packed with socio-economic problems at home, but remain hopeful for brighter days ahead of them in the Persian Year of 1398!

However, while the Iranian people and the nations of the Persianate celebrate Nowruz, the Iranian regime continues to show it animosity towards this and many other national festivals of our people.

The hostility of the Islamic republic regime with Nowruz is nothing new as both ayatollah Khomeini and the ideologue behind his revolution, ayatollah Motahari had long opposed this national festival that is the symbol of our nation’s identity and had been so for very many centuries.

Our guests tonight Dr Alireza Nourizadeh and Mr Hassan Shariatmadari now join us in the debate on the roots of the regime’s animosity towards Nowruz.

Dr Nourizadeh:

I clearly remember the day when Khomeini declared that the Iranians do not have a Nowruz, citing his religious beliefs.

His henchman ayatollah Khalkhali even attempted to bulldoze Persepolis to take a revenge on the heritage of Iranian monarchy, but was stopped before he could carry out his cultural crime.

But look at the huge number Iranians who forty years after the establishment of the Islamic regime flock to the tomb of Cyrus the Great to celebrate the arrival of Nowruz!!

April 14, 2019 04:05 PM






advertise at nourizadeh . com