April 14, 2019

تفسیر خبر جمعه 16 فروردین

nor4-300x160.jpg

در این شماره از برنامه تفسیر خبر سلام میگوییم به شما که در لرستان خوزستان و همه مناطق سیل زده هستید و سلام به همه عزیزان گرفتار آمده در پیامد های این مصیبت.
نگاهی خواهیم داشت به پیامد های سیل در ایام نوروز و رفتار و کردار مسئولان حکومتی آیا برنامه ای برای این وضعیت مردم گرفتار در سیل خواهند داشت و پرسش های دیگر
میهمانان این شماره از برنامه تفسیر خبر جمعه شب آقایان علیرضا نوری زاده و محمد نوری زاد

چالنگی:شما گزارش پخش شده را دیدید و این سخنان هم ولایتی من هست بانویی نشسته در گل بر اثر سیل . این گزارش شرح ندارد تفسیر شما چیست؟؟

نوری زاده : من فقط جناب چالنگی افسوس میخورم چرا نسل ما و نسل قبل از ما به چه مناسبت اینهمه جاهلانه و بزمنشانه تو دام خمینی افتادیم، چگونه همه ما که بنوعی آخوند را میشناختیم ، هم آخوند خوب و هم آخوند بد ،چگونه ما تو دام اینها افتادیم و پادشاهی که میخواست ایران ژاپن بشود با آن مرگ بر و مرگ بر بیرونش کردیم و قلبهامون را فرش کردیم برای سید روح الله مصطفوی ، باور کنید روز و شب من تو همین تلوزیون با شما اینست که شاید ما بتوانیم این بار سنگینی که بر شانه دو نسل است یک خورده سبک بکنیم ، آخر چطور میشود ملتی برود در فرودگاه خمینی را روی سرش بیاورد وبه بهشت زهرا ببرد آنوقت او هم وسط راه کلک بزند و برود قلبش را یک معاینه بکند و بعد مردم در عین الدوله تفش را به سر بچه هایشان بمالند،چطور ما دچار این گول خوردن بزرگ تاریخی شدیم و نتیجه اش هم باید این باشد نتیجه اش این میشود که در نوروز امسال صدوده تن از مسئولان بلند پایه رژیم تعطیلاتشان را در خارج میگذرانند عجیب است همه ویزای شینگن دارند. من جلوی این بانوی بزرگوار خجالت میکشم مارا ببخش، نسل مارا ببخش، روزنامه نگاران و سیاستمداران را ببخش، ما همه به تو ظلم کردیم و بقول اسماعیل خویی هر بودی را نبود کردیم!!!

چالنگی: اینکه چرا به روحانیت دلبسته شد بحثی طولانی است اما برای اینکه حق گروهی که در همان زمان هم هشدار میدادند که اینها میراث داران شیخ فضل الله هستند ضایع نشود در همان زمان هشدار ها را دادند وناشنیده ماند. همان زمانی که خمینی با بوی گل و سوسن و یاسمن میآمد !!! اما از شما میشنویم آقای نوریزاد که تازه از مناطق سیل زده بر گشته اید از استان لرستان چه خبر؟؟؟

نوری زاد :من پیش از اینکه به پرسش شما پاسخ بدهم اجازه بدهید تعریفی داشته باشم به سخنان آقای نوری زاده . درست میگویند ایشان این عذاب وجدان که امثال ما گرفتارش هستیم که چرا به یک بی خردی و بی شعوری بزرگ ملی دچار شدیم و این بختک و این بلای بزرگ را بر سر این سرزمین آوار کردیم اما ما خودمان را تقبیح میکنیم!! من جوانها را که میبینم میگویند چرا شما این بلا ها را به سر ما آوردید؟؟ میگویم عزیز من مگر شما نبودید همین دوسال پیش رفتید و به یک ملا رای دادید و وقتی ملا انتخاب شد با شادمانی به خیابان آمدید و به رقص و شادی پرداختید!! شما هم اگر سال ۵۷ بودید مثل ما فریب میخوردید چون دامنه این فریب گسترده است و تا زمانی که مردم نخواهند همچنان فریب خواهند خورد. و اما در مورد سفرم من ۱۲ ساعت پیاده روی کردم چون راه را شسته بود سیل و برده بود اجازه بدهید روی سخنم را از منظر بارش باران شروع کنم باران یک نعمت است یک ثروت هست وقتی به یک سرزمین نمیبارد آن سرزمین راخشک میکند و داراییهایش رامی ستاند اما وقتی میبارد با خودش نشاط میآورد امروز باران فراوان میتواند به شکل یک ثروت دیده بشود، اما بی خردان این ثروت بزرگ رابه یک فاجعه تبدیل کردند ، من در آنجا یک بی خردی بزرگ از طرف مسئولین دیدم که این بیخردی به صورت سیل آمده بود به خانه مردمی که شهردار و فرماندار با امضاء امام جمعه جواز پیدا کرده بودند که در حریم رودخانه، خانه و زندگی بسازند تمام خانه های بالا دست سالم و اگر پنج برابر هم باران میبارید و سیل هم میامد نمیتوانست آسیبی به خانه های بالا دست بزند، ولی وقتی بی خردان اجازه میدهند که مردم در مسیل خانه بسازند و به خانه طبیعت تجاوزبکنند او هم متجاوزین را میشوید و میبرد. من یک فاجعه بزرگ از جانب سیل دیدم که حریم خودش را شسته بود و برده بود و من به او حق میدهم اما فاجعه بزرگتر که از طرف مسئولین است بی تفاوتی بزرگ آنها از شخص رهبر گرفته تا رئیس جمهور تا دیگران من یک روز در (معمولان) در بین سیل زدگان بوده ام یک نفر هلال احمری ندیدم، یک نفر بسیجی ندیدم و یک سپاهی ندیدم یک نماینده مسئول ندیدم نماینده پل دختر و معمولان یک شکنجه گر اطلاعاتی و سپاهی است که بضرب و زور سپاه رفته اونجا عین نماینده کوهدشت که یک شخصی است شکنجه گر و اطلاعاتی که به مجلس رفته است مجلس را پر کردند از افراد خودی و خرد و دانایی و علم کیلویی چند است؟؟ (معمولان) گرفتار بی خردی بود گرفتار دانایی فرومرده بود!!! اگر دانایان مسئول بودند دامنه خانه ها را به بالادست میکشاندند تا آسیبی نبینند، من وارد خانه هایی شدم که تا سقف طبقه اولشان آب گرفته شده بود و با خودش گل و لای جا گذاشته بود و تمام دارایی خانواده زیر گل و لای دفن بود..........
با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هس
Behind the Headlines – Friday 5 April 2019

Jamshid Chalangi:

In tonight’s program we will look at the flooding disaster across Iran’s provinces of Lorestan and Khuzestan and ask if the Iranian regime has any plans at all to help the victims of this national tragedy.

Our guests tonight are Dr. Alireza Nourizadeh and Mohammad Nourizad.

Dr. Alireza Nourizadeh:

My greatest regret in life is how on earth our generation and the generation before us were deluded by Khomeini and his regime, even though we knew what kind of hypocrites the mullahs are.

We had a monarch who wanted to turn our country into the Japan of the Middle East but we called for his death and brought in Khomeini and his followers. This admission of guilt is something that the two older generations of Iran have to live with as we have been led to welcome decades of miseries and calamities for our nation.

I only hope the younger and future generations of Iran will forgive us for our historic error of judgment.

You can see how the regime’s top officials have been enjoying the Nowruz holidays in foreign countries while our own nation has been mourning the deaths of its citizens in the flood.

Mohammad Nourizad:

I agree with Dr. Nourizadeh that we suffer form this guilty conscious for losing our senses and rationality in allowing this regime to come to power and become a curse on our nation.

I come across many young people who keep asking me why on earth we went onto the streets and shouted against the Shah and asked to be ruled by a mullah.

My answer to them is that if they were in our shoes in 1979 they would have done the same as the wider international plot and deception to lead us into this situation was far greater than meets the eye.

I think the greater part of this flood tragedy is the indifference and incompetence of the regime’s officials from top to bottom towards what has happened to millions of our innocent citizens as a result of decades of negligence.

تیم.

April 14, 2019 06:15 PM






advertise at nourizadeh . com