April 14, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری چهارشنبه ۲۱ فروردین‎

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با آقای محمد رضا شاهید خواهیم نشست و با ایشان در ارتباط با انتخابات اسرائیل و دیگر مسائل مهم روز به تبادل نظر خواهیم نشست.

دکتر نوری زاده :خوب شاهید جان چه برایمان آوردی ؟؟

محمد رضا شاهید: به ترتیب برایتان میگویم از هفته آینده در برنامه نامها و یادها یک جوانی بنام شروین تقوی که مدتی با ناسا کار میکرده است و یک میلیونیوم ثانیه را محاسبه کرد شاید شما بگویید که این چه اثری دارد ؟ اثرش اینست که در پانزده سال آینده اگر این محاسبه نمیشد در طول این دوازده تا پانزده سال جی پی اس های هواپیماها و کشتی ها دچار مشکل میشد و همه با هم تصادف میکردند پنج برنامه با ایشان درست کرده ام اطلاعاتی که از موشکهای میانبرد و دور برد و برنامه هسته ای دارد شما فکر میکنید این آدم چهارصدو بیست سالش است نه چهل و دو سالش!!!
قسمت دوم نام ها و یاد ها گفتگویی دارم با نوه خانم مرضیه دختر هنگامه ،جانان ایشان هم قرار شده است بدون سانسور از هر چه میخواهد بگوید
اماروز دوشنبه من در انستیتویی که در ارتباط با فوتبال و جهان عرب هست کشور های عربی در آن شرکت دارند دعوت شده بودم و مصاحبه ای انجام داده ام و روز شنبه در زیر آسمان پاریس سئوال من را می شنوید و تعجب نکنید!!!
چندین برنامه خوب را در دست تهیه و مونتاژ دارم این برنامه فوتبال رو همین شنبه در زیر آسمان پاریس پخش خواهیم کرد .
همینطور در ارتباط با سالگرد چهلمین سال اعدام افسرانی مانند آقای پاکروان یک شبی برگزار میشود که من در آنجا خواهم رفت و فیلمی تهیه خواهم کرد.

دکتر نوری زاده : این شاهید همیشه زحمت میکشد واین نبوده که آخر ماه بیاید و بگوید پول بده او صفحه هایش زیر بقلش بوده و می دویده و من هم همینطور خدارا شکر که سر بلند هستیم و کارمان را دوست داریم
اولا بیا این داستان انتخابات اسراییل که ایندفعه خیلی جالب است را که حتی نتانیاهو ترسیده که نکنه انتخاب نشود و با توجه به صحبت های پرزیدنت ترامپ در مورد جولان، رویش دارد زیاد میشودو غزه و لبنان را هم میخواهد عقلایی در اسراییل هستند که میگویند باید طرح دو کشور اجرا بشود و باید با هم کنار بیایند نمیشود زمین دیگران را بگیری و اعتنایی نکنی!!! دیدگاه فرانسه چیست؟؟؟

محمد رضا شاهید: فرانسه که همیشه گفته دو سرزمین دو کشور رسمی ولی جمهوری اسلامی مخرب است ،برای اینکه فردا اگر یک کشور مستقل شد و ارتش را دعوت کرد بعنوان رزمایش اسراییل حق ندارد حرفی بزند جولان را هم جمهوری اسلامی باعث شد چون نتانیاهو اعلام کرد که این زمینها استراتژیک هستند و اگر آنجا یک توپی بگذارند راحت اسراییل را هدف میگیرد

دکتر نوری زاده : یکی از دلایل برد نتانیاهو سیاست های جمهوری اسلامی است ولی خود فرانسوی ها از سال ۶۷ یک سیاست عادلانه داشته و معتدل بوده است ،اما من راجع به ایران میخواهم بدانم این ماجرای ترامپ و تروریست قلمداد کردن سپاه پاسداران بازتابش در فرانسه چه بوده است ؟؟

محمد رضا شاهید:خیلی خوب ، بهر حال فرانسه از ابتدا حتی دیدید که در مورد برجام چه رفتاری داشت سخنگویش دیروز گفت ما قبل از آقای ترامپ در سال ۲۰۱۰ سپاه پاسداران را در لیست قرار دادیم و افراد مرتبط یعنی اگر شما هم به سپاه تلفن کنید شما هم مورد ظن هستید. ولی در عین حال وقتی سیل اتفاق افتاد ۱۴ تن مواد فرستادند و ۱۴ پمپ فشار قوی که در مناطقی که آب گیر کرده این پمپها این آبها را میکشند و به جاهای دور میفرستند و هر بار در مورد مسائل موشکی ابراز نظر موجه کرده است .

دکتر نوری زاده : راجع به پرواز هواپیماهای ایرانی به فرانسه آیا فقط فکر میکنید بخاطر این بود که اینها اسلحه میبردند ؟؟

محمد رضا شاهید: اینها میتوانند با هواپیماهای ایران ایر هم بکنند یک مجموعه است اینها رفتند یک تعداد هواپیمای دسته دوم گرانتر از نو خریدند بخاطر تحریمها، و صدو ده مسافر سوار میکنند و صدو ده پلیس باید اینها را دانه دانه بگردد!! گفت به دردسرش نمی ارزد!!!


دکتر نوری زاده: هواپیمایی ماهان با خدمه بسیار شیک وقیمت ارزانتر شروع به کار کرد ولی متاسفانه الوده اش کردند و به حمل مهمات و اسلحه به سوریه واداشتندش و همین باعث ممنوعیت پروازش به فرانسه شد و تحریم گردید.

محمد رضا شاهید: چند روز پیش جلیقه زرد ها به دفتر ایران ایر در پاریس حمله کردند و شیشه هایش را شکستند و اینکه خواهران ایرانی در جلو سفارت فرانسه داشتند برای حمایت از جلیقه زرد ها شعار میدادند .

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


Behind the Headlines – Wednesday 10 April 2019

Jamshid Chalangi:

In tonight’s program we will look at why US President Donald Trump has designated the Revolutionary Guard Corps (IRGC) as a foreign terrorist organisation.

It is the first time the US has labelled another nation's military force as a terrorist organisation.

However, the Guards claim that they have been involved in reconstruction of Iran after the war with Iraq and are protecting Iran’s borders.

We will speak to our guests Ardavan Rouzbeh and Maysam Mehrani about this issue and other Iranian news including the on-going flood disaster.

Ardavan Rouzbeh:

When we read about the flood disaster in Iran the main question that crosses our minds is how prepared the government has been to face it and help our people.

However, it has now become clear that our country has been suffering from lack of crisis management for many decades to face earthquakes and flood. Our social forces and the fabric of the societyhave been hit by the lack of national unity, which is a direct result of the regime’s policies.

As long as we do not have this national unity and a central management to control these disaster we will suffer at the hands of nature.

Maysam Mehrani:

The least we can do at this time of national crisis is to offer our help to its victims.

However, I believe the decision by the US to designate the Revolutionary Guards as a terrorist group is justified as the actions of this force over the last forty years have done more damage to our nation than all the natural disasters that have hit Iran put together during the same period.

We must not forget how the Guards’ interference in Iran’s economy has brought so many problems for our nation. In a way the Guards have taken our nation hostage to their political, military and intelligence power and our people have been living under their suppression without having a chance to live in peace and freedom.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/50852

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/jx662XR6Myw

لینک دانلود:

https://vimeo.com/329590086

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/hlnocbz3s3tf

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/x1skb9omvu7x

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1o4TL8offjjRNcrpVJZoNdPZK5FwLxVay/view?usp=sharing

April 14, 2019 09:19 PM






advertise at nourizadeh . com