April 14, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۲۲ فروردین

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست.

دکتر نوری زاده: قبل از اینکه بریم روی سپاه در لیست سیاه ، انتخابات اسراییل به نظر من جالب بود خود نتانیاهو دوروز قبل از انتخابات گفته بود که ممکن است برنده نشود ولی به برکت جمهوری ولایت فقیه و تهدید های سپاه پاسداران نتانیاهو یک بار دیگر برنده انتخابات شد و غیر از ۷۰ کرسی که مربوط به حزب خودش است ، ۵۰ کرسی دیگر هم بین دیگر احزاب تقسیم شد. اینها همه نشان میدهد که بطرف راست میروند و علاوه بر این ۱۵ نظامی درون این پارلمان و ۲۹ زن در این دوره حضور دارند و دوره قبل ۳۷ زن بودند یعنی وجود جمهوری ولایت فقیه باعث میشود که یک جامعه ای مثل اسرائیل که زمانی سکولار دموکرات بود، محمود درویش شعرش را در حیفا چاپ میکرد، امروز اسراییل کشیده شده به سوی احزاب دست راستی دینی، چون در ایران یک حکومتی است که روی موشکش مینویسد مرگ بر اسراییل. این را چگونه میبینید؟؟؟

دکتر سازگارا:قبل از اینکه وارد بحث بشویم این را به هموطنان سیل زده امان عرض کنم بخصوص در خوزستان که الان با سیل دست و پنجه نرم میکنند و قرار است شنبه و یکشنبه هم موج جدید باران بیاید، و اهواز را آب گرفته است و بسیاری از روستاها در محاصره آب هستند، اما در اینجا بدنبال کمک به هموطنان سیل زده هستند و استطاعت همه دارند و در هفته های آینده خبر های خوبی برای شما خواهم داشت و دل ما پیش هموطنانمان است هرچند خبر هایی مثل خبرتروریست خواندن سپاه پاسداران در سر تیتر اخبار است اما ما این هموطنانمان را فراموش نخواهیم کرد.و در پاسخ به سئوال شما:
البته نتانیاهو خیلی خوب از محبوبیت ترامپ در اسراییل استفاده کرد و بیلبردهای بزرگ نصب کرد چون کارهایی کرده مثل انتقال سفارت به بخش بیت المقدس و اراضی جولان را به اسراییل دادن ، البته نتانیاهو سیاست مدار خبره ای است!!!

دکتر نوری زاده: یک دور قبل از سال ۲۰۰۰میاید، زده میشه بیرون و دوباره میآید .
در واشنگتن این طرح آقای ترامپ و صحبتی که پمپئو کرد و همچنین برایان هوک کرد کلاً احساس من بر این بود که این شمشیری که بالا رفته برای ترساندن نیست ، مثلا قبلاً میگفتند سپاه عامل تروریست است و در منطقه عامل عدم استقرار است ولی ایندفعه عامل کشتار در خارج و سرکوب و کشتن مردم در داخل ، یعنی ببینید هر دو وجهش وجود داشت آیا بنظر شما این اعلام جنگ به جمهوری اسلامی بود که دو وجهش را در این سپاه نشان دادند ؟؟

دکتر سازگارا: ببینید اگر جنگ به معنی درگیری نظامی منظورتان باشد، خیر!!
دکتر نوری زاده: نه منظورم آن نیست .


دکتر سازگارا: اما اگر منظورتان این باشد که این کابینه دیگر تعارف را کنار گذاشته است چون ۶ رئیس جمهور در زمان حکومت اسلامی ایران هر کاری کرده چشم پوشی کرده اند و به امید اینکه این حکومت سر عقل بیاید ، سه تا شون خواهان مذاکره شدند و اوباما خیلی چیز ها را ابقا کرد برای اینکه برود سر میز مذاکره و بعد هم پیغام داد که من حاضرم به تهران بیایم تا مسائل حل شود ، اما این کابینه که هفتمین رئیس جمهور است خود ترامپ که میگوید من کاری ندارم، ولی کابینه اش مثلا مایک پمپئو فردی است که در هاروارد درس خوانده است ،بولتن حالا یک زیرکی دارد ولی کارکشته و سیاست دنیا را خوب میشناسد، اینها آدمهایی هستند که سفت ایستاده اند و میگویند این طرف یک لات قاچاقچی آدم کش شده و ما میایستیم و با او مقابله میکنیم، و اجازه نمیدهیم از این کارها بکند، امریکا کارنامه خوبی دارد نازیسم هیتلری را شکست داده و غول کمونیست را در هم پاشیده است و الان میگوید این اسلامگراهایی که در ایران به قدرت رسیده اند یک شبکه بزرگ تروریستی درست کرده اند و تهدید میکند نه تنها منطقه خاورمیانه را بلکه تا امریکای لاتین را تهدید میکند، نصیحت و صحبت میکنیم ولی شرط دارد ، این موجود باید بیاید بپذیرد که به هنجار رفتار کند و مقررات خانواده جهانی را بپذیرد ،او میگوید جمهوری اسلامی باید بپذیرد مثل یک کشور نرمال در دنیا رفتار کند بیاید و پولی هم اگر دارد خرج مردمش بکند و حقوق مردمش را محترم بشمارد یا اینکه تبعات سخت تری در انتظارش است. این روشن است .

بیایید اول سراغ این تصمیم برویم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را با همه اجزا و ارگانش بعنوان یک سازمان تروریستی بشناسد، و وزارت خارجه آمریکا و در لیست سازمانهای تروریستی خارجی مثل القاعده و داعش مدتهاست مطرح است، حتی از زمان آقای اوباما مطرح بود، درست است که بخش هایی از سپاه یا نیروی قدس سپاه را اداره خزانه داری آمریکا مشمول تحریم کرده بود، ولی فرق دارد و دولت آمریکا اعلام کند که این یک سازمان تروریستی است ، چون آن به دلیل این بود که بدلیل پشتیبانی از تروریسم مشمول تحریم شده بود ولی این کل سپاه پاسداران را تروریست مینامد

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Thursday 11 April 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our special guest of every Thursday, Dr. Mohsen Sazegara, for his views about news of Iran and the Middle East.

In my view the result of the Israeli elections must be analyzed further as only two days before it Netanyahu himself had indicated that he might not win in it. However, with his victory, we can see that the once secular democrat system of governance in Israel is edging more towards a right wing religious system, similar to the Islamic government in Iran.

Or may be we should not be surprised to see his victory when the missiles in Tehran carry the slogan of “Death to Israel”!

Dr. Mohsen Sazegara:

Before anything else I wish to caution my fellow flood hit Iranians in the province of Khuzestan that more heavy rain is expected in the region on Saturday and Sunday as Ahwaz is now submerged in water.

Naturally the news of US designating the Revolutionary Guard as a terrorist organization is welcomed and I believe more good news for our people is on its way in the coming weeks.

As for Netanyahu, he has fully capitalized on Trump’s popularity in Israel as Washington has now transferred its embassy to Jerusalem and has supported Israel’s claim that the Golan heights are part of their country.

The US decision on the Guards is very significant as it is not a bluff to scarethem. Previously the US used to condemn the Guards as supporting terrorism and causing instability in the region, but now they have labeled it direct as aforce that is involved in killing people inside and outside Iran.

However, I do not believe this move will result in a military confrontation between the Revolutionary Guards and the US forces.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/50897

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/LpVGTqavV0M

لینک دانلود:

https://vimeo.com/329806920

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/e3dnmrbonpt2

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/lcvf3fmfaqak

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1akoPv7gwd3-3EohJavjjS47oRagxAXSe/view?usp=sharing

April 14, 2019 09:25 PM






advertise at nourizadeh . com