April 14, 2019

تفسیر خبر جمعه ۲۳ فروردین‎

در این شماره از برنامه تفسیر خبر نگاهی خواهیم داشت به پیامد های سیل وعملکرد حکومت جمهوری اسلامی و سپس نگاهی خواهیم داشت به تروریست دانستن سپاه پاسداران از طرف دولت آمریکا چه پیامد هایی داشته است؟؟، چه لزومی دارد که حکومت دو نیروی نظامی داشته باشد و آیا سپاه پاسداران یک نیروی اقتصادی امنیتی است و یا نظامی است؟؟
میهمانان این برنامه آقای دکترعلیرضا نوری زاده از لندن و آقای عطا هودشتیان درتورنتو کانادا

چالنگی : در ایران سیل آمده و در بیشتر جاهای جهان هم سیل میآید رفتار حکومت ها پس از سیل است که مورد ارزیابی قرار میگیرد این حکومت چه کاری انجام داده است؟

نوری زاده: این سیل بخاطر شمولش و وسعتش بسیار امتحان خوبی بود رهبر یک کشور که خود را رهبر یک امت هم میداند میگوید من تربت در جیبم بود ریختم در آب ،!!! سطح خرافه پرستی تا کجا باید برسد؟؟ که سید علی خامنه ای که خودش میداند همه اینها بی ربط و دروغ است اولا از تربت امام حسین چه مانده است ؟ صد ها بار آنجا بمباران شده و خراب شده اصلا معلوم نیست امام حسین آنجا باشد؟؟ بعد یک ذره خاکش را پدر آقای نقدی آنروز که شمع فروش بوده به خامنه ای داده که زمانی که سیل میاید بریزد توی آب!!! این اولا نشان میدهد که تاچه حد ملت ایران گرفتار و مصیبت زده هستند و در چنگ یک عده آدم جاهل خرافه پرست دروغ زن گرفتار هستند، من واقعا به شما میگویم چون اکثریتشان را می شناسم یکبار هم اینها در عمرشان یک نماز واقعی نخوانده اند و نمازشان هم دروغ و کلک است ، از یک طرف آقای یزدی میگوید در این چهل سال ما ۴۰۰ سال جلو رفتیم ،!! آن یکی میگوید معجزات این رژیم در تاریخ بیسابقه است !! نوکرشان هم در سوئد میگوید خامنه ای داریوش کبیر است !! شما یک همچنین وضعی را در کنار هم بگذارید و منظرآن مردم بزرگوار گرفتار هم پیش چشمتان باشد در استان گلستان و خوزستان و لرستان که آدم درد دارد که استاندار خوزستان آنگونه با مردم رنج کشیده حرف میزند آن یکی هم که به سفر میرود تا مشکل برادرزنش را حل کند . ما به نقطه ای رسیدیم اگر ما ملت به این مسئولیت عظیم مان گردن ننهیم، این کشور نابود خواهد شد ، ده سال دیگر این بی حیا ها چیزی از ایران باقی نخواهند گذاشت ، ثروتشان را که غارت کرده اند امروز روز برخاستن است ، به نظر من سیل یک نقطه عطفی بود و این نقطه عطف مردم را بهم نزدیک کرد آنچه در شیراز اتفاق افتاد غرور برانگیز و اسباب افتخار بود. بنابراین ببخشید من میگویم من نه سیاست مدارم نه فعال سیاسی من یک روزنامه نگارم مثل خود شما ولی به یک نقطه ای رسیدم که میگویم مردم سودان مرا به اشک و شادی آوردند !!! مردم الجزایر همینطور ، سودان گرسنه عقب مانده بدبخت بدون این که خون از دماغ کسی بیاید عمر بشیر را به زمین انداختند، چطور مردم ما نمیتوانند سید علی را به زیر بکشند و دارو دسته اش را بیرون بریزند؟؟؟ رهبری که با تربت ریختن در سیل میخواهد جلو سیل را بگیرد، آیا ما نباید در قرن بیست و یکم اندوهگین بشویم که در آغاز قرن پیش روشنفکران ما تقی زاده بود، اگر روحانی داشتیم شیخ ابراهیم زنجانی بود ،حالا ما گرفتار چه کسانی شده ایم ؟؟ این براداران لاریجانی آن رهبرمان آن رئيس جمهورمان واقعاً من متاسفم ببخشید من طولانی حرف زدم.

چالنگی : تفیسر شما را میشنویم آیا به این امامزاده میشود همچنان دخیل بست؟


هودشتیان: مسئله ایست که ما مقایسه کنیم حکومت خودمان را بعد از چهل سال حکومت دینی با کشور های دیگری که همین کارها را قرار بود بکنند آنها هم در واقع انقلاب کردند انقلاب کوبا ، و روسیه قبل از هر چیز به مملکت و ملت خودشان رسیدند ، یعنی هرچه استالین رفت اروپای شرقی را بگیرد همه ماحصل کارش را به کشور برگرداند ، کشوررا باز سازی کرد ، ببینید نیروهایی که باید امنیت را مورد اهمیت قرار میداند بیشتر در فکر خانه سازی در عراق وسوریه بودند بدین لحاظ است که یک سیل تازه بخشی از این ماجرا امر طبیعی است،از طبیعت میاید و خارج از کنترل انسان است اما بخش دیگرش نیست بخش دیگر بسته به این است که چقدر سرمایه گذاری هوشمندانه با درایت فکری و مهندسی ویژه
در داخل بگذاریم هنوز زلزله زدگان که سالها پیش دچار این خشم طبیعت شدند هنوز در عسرت بسر میبرند ،ولی همسایگان ما از جمهوری اسلامی بسیار خشنود بوده اند در واقع یک مهندسی اجتماعی نتوانسته انجام بدهد طی این چهل سال ، و همانطور که جناب نوری زاده گفتند این زمان باید سازماندهی کنیم برای برچیدن این حکومت، باید برود و نظامی بیاید که صلاحیت واقعی سازماندهی اجتماعی و مهندسی اجتماعی را داشته باشد.

چالنگی :حکومت وظایفی دارد که باید به آن عمل کند و میگوید ما مدافع شیعیان در لبنان و عراق و یمن هستیم و بر اساس تعلیمات دین ما باید حمایت کنیم از آنها، این را چه پاسخ میدهید ؟

هودشتیان: بله امروز راجع به سپاه پاسداران هم صحبت میکنیم اینها بعنوان ثبات ملی تهاجم سیاسی و فرهنگی و نظامی به کشور های دیگر میکنند بنام اینکه ما داریم به فقرا و شیعیان کمک میکنیم اینکه در واقع اینکه ما ثبات میهنی را در یک کشور خارجی با تهاجم فرهنگی عوض بکنیم و دیگران را راضی بکنیم مردم مملکت خودمان را ناراضی میکنیم، این مکانیسم ناسنجیده ای است . مسئله اساسی نظام بیش از آنکه ملی باشد جهانی است مسئله اساسی بیش از آنکه باز سازی داخلی باشد در واقع گسترش ایدئولوژی دینی اش است صدور انقلاب وظیفه اصلی سپاه پاسداران است بیش از آنکه باز سازی مملکتی و ملی باشد.
با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

Behind the Headlines – Friday 12 April 2019

Jamshid Chalangi:

In tonight’s program we will look at why US has designated the Revolutionary Guard Corps (IRGC) as a foreign terrorist organisation.

The Guards say that they have been involved in reconstruction of Iran after the war with Iraq and are protecting Iran’s borders. We will ask our guests Dr. Alireza Nourizadeh and Atta Houdashtian if the Revolutionary Guards are what they say they are.

We will also report on the latest news of the flood disaster in Iran.

Dr. Alireza Nourizadeh:

This flood disaster has also revealed the extent of the regime’s ignorance, as Khamenei, the man who claims to be the supreme leader of our country, had previously said that if he throws a handful of pure soil into water the flood will stop.

Now our nation can see for itself that all that the clerical regime has been preaching these last forty years have been baseless and lies and have resulted in calamities anddisasters for them.

I doubt if any one of the people who appear to be religious leaders in Iran have any real faith.

If we do not wake up to this reality and accept the huge responsibility that we all have to save our country from the hands of this regime, Iran will be destroyed.

In ten years time all our country’s wealth would be gone through the squandering by the regime whose officials have no interest in the future of Iran and the Iranians.

I think this devastating flood has been a wake up call for all of us and instead of giving in to its consequences we must rise up and take our country back.

Atta Houdashtian:

I think the question for every Iranian citizen wherever they may be is to make a comparison between what we were forty years ago and where we are now.

There have been revolutions in other countries too but at least they then focused on looking after the interests of their own people.

In Iran, since therevolution forty years ago, the regime has been busy looking after the interests of non-Iranian people in other countries, like Iraq and Syria.

It has been spending Iranian people’s wealth for the benefit of other nations and naturally our country has been left open and vulnerable to natural disasters because the regime has not been concerned about the wellbeing of our own people.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/50940

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/Ju6B6sJBUuY

لینک دانلود:

https://vimeo.com/330064814

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/uvhgszfjb7yd

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/dhc3ianf0mzl

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/18A5Ig06iDvh9LchyxLLx7vWp4Y_qI3mN/view?usp=sharing


April 14, 2019 09:36 PM






advertise at nourizadeh . com