April 20, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری چهارشنبه ۲۸ فروردین

nor4-300x160.jpg
این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . ابتدا نگاهی به ورود نیروهای حشد الشعبی به داخل ایران و برافراشتن پرچم عراق در خاک کشورمان خواهیم افکند و همچنین اشاره ای به کارنامه هادی العامری و احمد چلبی و ابو مهدی المهندس خواهیم داشت و با شما به سخن خواهیم نشست. سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با آقای دکترمنوچهر فرحبخش خواهیم نشست و با ایشان در ارتباط با نابسامانی دراقتصاد کشور ودیگرمسائل مختلف سیاسی به تبادل نظر خواهیم پرداخت.

دکتر نوری زاده: دکتر جان کجا داریم میرویم اوضاع با این سیل ویرانگر خیلی بد است؟؟؟

دکتر فرحبخش: این دیگر مسئله نادانی است و این مسئله سیل خیلی چیزها را رو کرد، این خدای خامنه ای که آن بالا نشسته وبا خدای ما تفاوت دارد، بد جوری سیلی زده به گوش خامنه ای درست در زمانی که آمد گفت امسال سال رونق تولید است در همان موقع این بلای آسمانی نازل شد بهر حال وقتی کار دست نادان باشد انتظار و توقعی نباید داشت،

دکتر نوری زاده: اما دکتر الان با این اتفاقی که افتاده باید یک جوری اینجاها را بازسازی کرد و مردم باید به خانه هایشان بروند بنشینند، چیکار باید بکنند؟؟

دکتر فرحبخش: ببینید شما وقتی از تولید صحبت میکنید دارید از یک تفکر صحبت میکنید و اولین چیزی که مهم است اراده آن کار است، یعنی اراده حاکمیت بر تولید باشد اراده که باشدمتخصصین باید بنشینند برنامه ریزی کنند ، و یک مدیر اجرایی قوی باشد که این برنامه را اجرا کند،برای اینکه این کار انجام بشود یک پیش زمینه لازم دارد برای وقتی که خامنه ای حرف میزند پیش زمینه رونق تولید در مملکت وجود ندارد و در دولت اراده ای برای تولید وجود ندارد. برای اینکه تجارت محور است، برای اینکه عسکر اولادی مسئول کار است نه فلان کارخانه دار ، !!! مملکت تجاری است اگر نبود طی این سالها بیست میلیارد قاچاق کالا نداشت بنابراین این مسئله تجارت محوری.....

دکتر نوری زاده: تجارت محوری با اقتصاد محوری فرق دارد ؟؟

دکتر فرحبخش: اقتصاد یک مجموعه است و کل است این یک بخش از اقتصاد است ،بنابراین شما وقتی صحبت ازتولید میکنید باید پیش زمینه هایش باشد؟؟ اراده اش که نیست!! وقتی اراده نباشد برنامه ریزی تولیدی وجود ندارد وبعدش سرمایه لازم دارید، کدام سرمایه گذار حاضر است در ایران سرمایه گذاری کند ؟؟ و سیستم بانکی باید متمایل به تولید باشد که سیستم بانکی ما نیست، دنبال بخش تجاری است. این مشکلات را شما در نظر بگیرید

دکتر نوری زاده: خود خامنه ای هم با این سیستم مالی یک حرفهایی زد ‍‍!

دکتر فرحبخش: ببینید خامنه ای اطلاع ندارد عده ای آمدند و حرفی زده اند و گفته اند برو بگو این بیچاره هم آمده و گفته سال رونق تولید ، ولی بعد از آن هم کاری ندارد چه طور میشود میگوید من حرفم را زده ام واقعیت اینطور نیست یک ریال در تولید کشور اضافه نمیتواند بشود از نظر اقتصادی نمیتواند بشود!! بنابراین وعده وعید هایی داده میشود، و اگر مقایسه بکنیم با رژیم گذشته وقتی که مقدمات کار برای صنعتی شدن کشور فراهم شد اراده اینکار با قدرت زیادی وارد میدان شد و این اراده خود شاه بود ما صنعتی شدنمان را مدیون عالی خانی هستیم ، حتی جلو شاه هم میایستاد . ببینید تولید مثل تسبیح میماند این بند تسبیح برنامه تولید است دانه های تسبیح تولیداتند و مهره سرش تنظیم کننده این قضیه است اگر این تسبیح دست تسبیح باز باشد با آن بازی میکند واین تسبیح در رژیم گذشته پاره نمیشد در گذشته خودشان این را پاره میکردند یعنی نخ را پاره میکردند و یک نخ محکمتر میانداختند و این دانه ها را اوضاع بهتر بود مسی اش میکردند یا نقره اش میکردند یعنی این زنجیره تولید به هم چسبیده و کار خودش را میکند ، این تسبیح که در سال ۱۳۵۷که تسبیح پر قدرتی بود این را دادند دست خمینی ، و خمینی آنرا پاره اش کرد و در بهشت زهرا پاره کرد همان زمانیکه اقتصاد را کوچک کرد ، بند تولید که پاره شد این تجار سنتی بازار اقتصاد کشور را بردند و از آن زمان به بعد تولید در کشور رشد نکرده است مال امروز و دیروز نیست .

دکتر نوری زاده: یعنی سیستمی که مثل سازمان برنامه بیاید برنامه بدهد و دولت راست و ریستش کند؟؟


دکتر فرحبخش: تمام کارفرما ها را گرفتند و اموالشان را مصادره کردند و بخش تولید مملکت را مضمحل کرد خمینی پس از آن هم هیچگاه اراده ای در حکومت اسلامی پیدا نشده که بخواهد این زنجیر تولید را تعمیر و مرمت کند حالا بعد از چهل سال خامنه ای یادش دادند که برو بگو من میخواهم تسبیح تولید را گره اش بزنم و درستش بکنم.

دکتر نوری زاده : یعنی اینهمه آدم مثلا ولایتی، صالحی کارشناسان اقتصاد اینها واقعا شعورشان نمیرسد ظریف در امریکا درس خوانده است یا مصلحت به جایی رسیده که بخاطر منافع شخصی میگویند ولش کن .

دکتر فرحبخش : قدرت دست ظریف نیست که ، بشار الاسد میآید به او خبر نمیدهند اینها یک سری مسائل از درون خود سیستم است............


با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland

Wednesday 17 April 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr Alireza Nourizadeh:

Tonight we will first look at the news of Iraqi militias entering Iran on the order of the regime and how their presence is unwelcome by the Iranian people as they look upon them as a force that has a mission that has nothing to do with helping the flood victims of our country.

Our special guest tonight is the economist Dr Manouchehr Farahbakhsh who would share with us his expert views about Iran’s economic woes in light of the recent flood disaster in the country.

Dr Manouchehr Farahbakhsh:

This flood has shed light on my of Iran’s hidden problems.

Khamenei had declared the new Persian year as the year of domestic production and economic growth, but the flood has slapped his face with the reality of how devastated the country’s economy is due to the regime’s incompetence and policies.

Khamenei has little or no proper understanding of the laws of economy. You cannot say that you want to see economic growth without having the proper foundations for it.

Some people have just put the words into his mouth and he has repeated them.

Economic growth is based on growth in production. Iran’s manufacturing sectors are almost bankrupt due to lack of state financial support and the rampant corruption.

Under the Shah’s regime Iran was going forward with full industrialisation and modern market economy.

With the arrival of Khomeini and his regime this process was cut off brutally and economic prosperity became a taboo.

Further more, the new regime handed Iran’s economic institutes to its loyal ideological allies among the traditional bazzaris whose knowledge of modern economic laws were zero.

The regime confiscated the wealth and properties of our industrialist elite and handed them to interest groupings of ignorant people.

These people have ruined Iran’s economy over the decades and are now responsible for all the ills of our country.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/51114

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/Mi8dakUDzho

لینک دانلود:

https://vimeo.com/331052767

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/cektlv57ksyf

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/zni9py194j6o

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1Sq4KhqY2Ti8O5wD0oJyPohTDeuPR6uMx/view?usp=sharing

April 20, 2019 08:58 PM






advertise at nourizadeh . com