April 20, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۳۰ فروردین

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از منیره بانو شریعتمداری آغاز می نماییم .

منیره بانو شریعتمداری هفته گذشته از دنیا چشم فرو بست ودر دل خاک جا گرفت دختر مردی بود وارسته ، بنام آیت الله محمد کاظم شریعتمداری، و خواهر برادری مبارز، مهندس حسن شریعتمداری است ،خانواده را در نظر بگیرید خانواده یک مرجع دختش شاعر است، پسرش متخصص است از دانشگاه صنعتی و بعد در کار سیاست همه اینها میتوانست در وطن دستاورد های جذابی داشته باشد، آقازاده های امروزی را ببینید آقازاده های دزد، چه کسانی هستند، و این آقازاده تلاشش اینست که مملکتش را آزاد کند

دکتر نوری زاده: سلام جناب شریعتمداری ، مجدداً تسلیت عرض میکنم،

مهندس شریعتمداری: بنده هم خدمت شما وهموطنانم سلام عرض میکنم و از همین جا از تمام کسانی که با ابراز تسلیتشان از طرق گوناگون همدردی کردند و آنهایی که قدم رنجه کردند و منت بر ما نهادند و در مجالس ترحیم شرکت کردند و از مراجع بزرگواری که شرکت کردند و از دوستانی همچون مهندس زعیم که در مجلس ترحیم شرکت کرده بودند اینجا تشکر میکنتم و امیدوارم که این همبستگی ها دستمایه ای باشد که ایران را به کمک آن بسازیم.

دکتر نوری زاده: برای خود شما شگفت انگیز نبود که مردم هرگز فراموش نمیکنند و حتما انسانهای وارسته را در زندگیشان فراموش نمی کنند ممکن است زمانه چنین باشد که با سرکوب و کشتارو تبعید ما ها را دور بکند ولی بهر حال آن مردم نگاهشان آنجا هست که آیت الله شریعتمداری که بود و خانواده اش چه مسائلی را تحمل کردند و برادر چه اندوهی را باید بر شانه بکشد ، خود شما حتما برایتان جالب بود که اینهمه مردم آمدند مسجد غدیر آنطور که من شنیدم .

مهندس شریعتمداری: بله خوب خیلی باعث تسلی است که این مردم در این ایام سخت با تشریف فرماییشان نشان دادند که نام آن مرجع بزرگ که جان خودش را به اخلاص گذاشت در راه آرمانهایی که اگر به آنها توجه میشد مملکت به این روز نمی افتاد، گذاشت . این نظام در عرض چهل سال با جعل و تحریف تاریخ و نوشتن اسنادی که در آن دست برده شده سعی کرد که نام ایشان را بزداید اما این مجالس ترحیم نشان داد که مثلا در قم یک رفراندوم در حوزه بود بر علیه اینها برای اینکه به استثنای یکی دو مرجع دولتی همه مراجع شرکت کرده بودند و نماینده فرستاده بودند و پیام تسلیت فرستاده بودند در تهران تعداد جوانانی که آمده بود می چربید به مسن ها و این نشان میداد که نتوانستند از خاطره ها بزدایند و این شکست بزرگی بود برای اینها ،یکی از مهمترین دل مشغولی های اینها این بود که شریعتمداری را که در مقابل خمینی بود را به بایگانی تاریخ بسپارند که نتوانستند و این تجربه نشان داد که از یاد رفتنی نیست و همچنان در خاطره ها باقی خواهند ماند. و این باعث تسلای دل من و محکم بودن راه من هست.

دکتر نوری زاده: آقای مهندس شما آنجا نبودید و از خانواده شما هم کمتر بودند ولی در این حال اینجور باعث احساسات شد و این ما را به نقطه ای میرساند که این مردم آماده اند که آگر شرایط مناسبی دیدند احساساتشان را عرضه کنند و بدنبالشان بیایند و این بنظر من دردناک است که آدم در غربت و از راه دور بدرود کند ولی اینکه آدم ببیند مردمی هم با او بوده اند در این بدرقه و در حالی که رژیم اجازه نداد بیش از چهار نفر در سر خاک حاضر شوند ، ببین چقدر اینها بدبخت هستند چقدر اینها بیچاره اند و این نشان میدهد که رژیم به پایان خطش رسیده است و هرروز ادامه این رژیم شاید نتیجه بعضی اشتباهات و خطاها در بیرون کشور باشد که حالا به آن میپردازیم.

آقای مهندس بیرون از این مسئله داستان تروریست خواندن سپاه و ثبت آن بعنوان یک قانون در آمریکا بگونه ای که حتی دیروز شنیدم دو نفر که با محمد علی جعفری و سلامی نسبتی داشته اند وتلفنی صحبت میکردند دستگیر شده اند یعنی در آمریکا شدت را تا این حد گرفته اند در مقابل شما نمایشات مجلس را دیدید اینکه اینها لباس سپاهی تنشان کرده اند و این حرفها، برداشت شما چیست آیا سپاه در این راه در وحشت نیست؟ که از حشد الشعبی برمی دارند به ایران میاورند ؟؟؟

مهندس شریعتمداری: ابتدا باید بگویم آقای ترامپ با هر نیتی و هر انگیزه ای اینکار را کرده است این کار بنفع ملت ایران است، وباید از تحریم سراسری سپاه بدون هیچ اگر و امایی پشتیبانی کرد. اگر خاطرتان باشد وقتی که مردم قهرمان خوزستان خرمشهر را آزاد کردند و ارتش قهرمان اینکار بود هول ورشان داشت و به میدان آمدند و شش سال و نیم جنگ را ادامه دادند با هزاران هزار کشته و میلیاردها دلار خسارت که روی دست ما گذاشت و بعد از فوت خمینی وارد اقتصاد شد و اقتصاد ایران را به مخروبه ای و لانه فسادی تبدیل کرد که از آن هیچ نمانده و با ماجراجویی هایش ما را در مقابل تحریمهایی قرار داد که ملیونها انسان را در فشار قرار داده و قوه قضاییه را به گندابی تبدیل نمود که وسیله سرکوب مبارزین راه آزادی و دگر اندیشان شده و ماجراجویی هایش ممکن است ما را به جایی برساند که وارد جنگهای دیگری بشویم، چنین سپاهی که بیش از نیمی از مملکت را صرف هزینه هایش میکند بر میدارد این کسانی که با این پولها پرورده است با نقض آشکار قانون اساسی بدون اینکه در مرزها از اینها پاسپورتی بخواهند یا مجوزی داشته باشند بدون اینکه جایی تصویب شده باشد وارد مملکت میکند، بخاطر سرکوب کسانی که در مقابل ظلم اینها و بناچار بخاطر تنگی معیشت و سختی که سیل به آنها اعمال کرده و هیچ کمکی به آنها نمیشود به میدان میآورد، و از حزب الله لبنان و فاطمیون و همه را آورده و این نقض آشکار حاکمیت ملی است و در حقیقت آنهایی که میگفتند ایران سوریه میشود حالا که مقدمه سوریه ای شدن ایران بوسیله سپاه فراهم شده چرا در کنارش ایستاده اند؟ چرا لباس سپاهی میپوشند و به لباس سپاهی مفتخر هستند؟ اینها همدست سپاه هستند اینها میخواستند بگویند ما از تبار دیگری هستیم ولی دستشان رو شد ، این یک عزم ملی میخواهد که حاکمیت ملی را نگذاریم خدشه دار شود و به سپاه باید اخطار بشود که این دست پرورده هایتان را به همان جا که بودند بفرستید و مردم تحمل نمیکنند. امروز بیش از هر زمان دیگر لازم است که این سپاه در ارتش ادغام بشود این سپاه امکان اینکه بماند و ماجراجویی نکند و حادثه ای به پا نکند را ندارد، مسئولانش باید خلع درجه بشوند و دیگر به کار سپاهی نپردازند و مابقی در ارتش ادغام و زیر نظر سرداران و فرماندهان لایق ارتش قرار بگیرند و به حفظ سرحدات ایران بپردازند .این سپاه از نامش پیداست که برای حفظ انقلاب اسلامی است نه برای حفظ ایران.

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland

Friday 20 April 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr Alireza Nourizadeh:

We continue the program with reading a poem by the late Monireh Banoo, the daughter of ayatollah Shariatmadari, who died earlier this week.

Here we have the children of a progressive ayatollah whose daughter is a poet and his son, our colleague, Hassan, had studied engineering.

But when you look at the children of the clerics who had opposed ayatollah Shariatmadri’s views about Iran’s future, they are all a bunch of corrupt people who are only interested in plundering the wealth of our nation.

Our people showed their respect for the ayatollah, his views and his family, by attending the funeral of Monireh and mourning her death.

Tonight we ask Mr Hassan Shariatmadari about his views on this and other news of Iran:

Mr Hassan Shariatmadari:

Our family are grateful to the Iranian people for their sympathy to us during these very difficult times for our nation.

The ruling regime in Iran has for forty years tried and failed to remove the name and legacy of my late father.

He had offered very wise and reasonable solutions to Iran’s turbulent years before that destructive revolution.

If we had followed the path that my father had put forward, our country would not have ended up in its current impasse today.

The fact that many people from various sections of our society have attended my sister’s funeral shows that my father’s views for a progressive and prosperous Iran were right.

As for other Iranian news, I must say that regardless of the real reason behind it, President Trump’s decision to designate the Revolutionary Guard as a terrorist organisation is in the interest of the Iranian people’s struggle against the ruling regime.

After the war with Iraq the Guards entered Iran’s economic structure and by now have turned it into an empire that controls all aspects of our nation’s social, cultural and political life.

The Guards are directly involved in the oppression of our civil rights activists and have turned the justice system into their tools for this purpose.

They must be dissolved and their top ranks brought to justice, while their junior members should become part of our national army to protect our borders.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/51201

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/WMjLjiyAauE

لینک دانلود:

https://vimeo.com/331436583

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/vi7sbb8jlets

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/or65epuvizbw

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1ieqXU5Mrd31OL1KY93jmdSE2lMobfZoP/view?usp=sharing

April 20, 2019 09:09 PM






advertise at nourizadeh . com