April 20, 2019

تفسیر خبر جمعه ۳۰ فروردین‎‎

چالنگی: حشد الشعبی و همینطور حزب الله لبنان وارد ایران شدند تفسیر شما را میشنویم؟؟؟
آیا حکومت به نیروهای خودی اطمینان ندارد برای سرکوب مردم که اینها را آورده است ؟؟

نوری زاده: این بخشی از قضیه است که با خود قانون اساسی اشان در تعارض است، ببینید اینها بی غیرتی را به جایی رسانده اند که صدام حسین ۸ سال جنگید که بیاید این پرچمهای عراق را در خاک ایران بالا ببرد حالا اینها بالا بردند و آقای هادی العمری و ابو مهدی المهندس نمایش راه نداختند با این ماشینهایی که آمریکاییها داده بودند، و درود میفرستم بر هموطنان عربمان که در مقابل این خائنین ایستادند چون اینها آمده اند برای سرکوبشان ،ببینید در جریان سیل اخیر نارضایتی سپاه از رهبری و ارگانش کاملا آشکار بود در بسیاری از جاها تمرد کرد و با مردم و ارتش همکاری کرد اینها این وحشت گرفتشان که حالا که سپاه تروریست خوانده شده از فردا دیگر قاسم سلیمانی نمیتواند در عراق جولان بدهد امریکا در یمن القائده را زد در پاکستان زد اینها را هم خواهد زد، حالا که الله کرم و قاسمی اقرار کرده اند که همدست القائده بودند و رسماً هلال احمری میرفتند ولی جنگجو و جهادی تربیت میکرده اند. در هر حال برای اینکه رژیم به مردم هشدار بدهد و بگوید ببینید اگر ما رفتیم سوریه و اگر رفتیم لبنان الان هم ما برای سرکوب شما این جوانان رشید را داریم !!! ولی واکنش مردم فوق العاده بود، و این توهینی به سپاه و ارتش ایران بود و من مطمئن هستم که ارتش و سپاه این خفت و خواری را تحمل نخواهند کرد که ابو مهدی المهندس تروریست آدمکش به ایران بیاید و دستور بدهد قاسم سلیمانی فرش قرمز جلویش بیاندازد، یک دعوایی هم بین حاج قاسم و فرماندهان سپاه هم هست و او خواست که این افراد را به رخ بکشد ، بهر حال وای بحال سید علی که نشسته در چهار راه آذربایجان و مملکت را اینها دارند میگیرند ، ولی مردم ما غیرتمند هستند و بجایش بموقع جواب اینها را میدهند.

چالنگی: ابو مهدی المهندس از جمله در انفجارهای سفارت های آمریکا و فرانسه در کویت در ۱۹۸۵دست داشته است تفسیر شمارا میشنویم جناب مصداقی در مورد ورود نیروهای حشدالشعبی به ایران و اگر کار خیر باشد حتی امام اول شیعان بدون اینکه کسی بشناسد کمک میکردند احتیاج به بنر و بیرق اینها هم نیست ،میتوانستند با لباس عادی بدون بیرق بطور مثال، خاک ایران و بیرق حزب الله لبنان یعنی که ما رسما حمایت میکنیم از تروریستها؟؟

مصداقی: ببینید آنچیزی که حساسیت من و شما را جلب میکند در واقع آن نه مد نظر سپاه پاسداران است
نه خامنه ای است این که آقای نوری زاده گفتند بخشی از واقعیت است ولی همه اش نیست.سپاه پاسداران بر خلاف آنچه که سعی میشود در درون کشور تبلیغ بشود حتی بخشهایی از اپوزیسیون در خارج از کشور همراه با نظام اسلامی تبلیغ میکنند بخشی از نیروی نظامی ایران نیست، سپاه پاسداران یک نیروی ایدئولوژیک هست و اسم این سپاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، و حتی صفات ایرانی در عنوانش ندارد این را اول باید رویش دست بگذاریم و نظام اسلامی از زمانی که به قدرت رسیده بدنبال نفی هویت ایرانی است به همین خاطر خمینی گفت دمکراتیک و ملی هردومردود هستند دمکراتیکش دموکراسی بود و ملی اش هویت ما بود بهمین دلیل سپاه پاسداران اساساً ربطی به ایران ندارد ، اینها بدنبال این هستند که یک هویت شیعی ایجاد بکنند و بدنبال یک هویت ایدئولوژیک هستند و به ملت ایران باورمند نیستند بلکه دنبال امت اسلامی هستند و در قدم اول سعی کرده اند بگویند ایران اسلامی ما چیزی بنام ایران اسلامی نداریم اینها در قدم بعدی بدنبال حکومت اسلامی و تمدن اسلامی هستند این چیزی است که خامنه ای بارها مطرح کرده است و امروز فرصت را مغتنم شمرده اند تا در پوشش کمک به سیل زدگان و در حالی که مردم توجهشان به دریافت کمک هست نیروهای خودشان را وارد بکنند نیروهایی که در واقع تشکیل یافته از امت اسلام است امت شیعه هستند اینها میخواهند این را در ذهن مردم جا بیندازند و این اولین قدم آنهاست وگرنه برای سرکوب مردم مستاصل که همه چیزشان را از دست داده اندیک گردان سپاه کافی است که تمام آن تظاهرات ها را سرکوب کند ،مردم بیدفاع چه میتوانند بکنند بخصوص در زمانیکه پریشانند و همه چیز شان را از دست داده اند ،مسئله بعدی لیست تروریستی است اینها میخواهند به آمریکا پیام بدهند که این نیروهایی که ما در سراسر منطقه داریم میتوانند برای شما مشکلاتی را ایجاد بکنند و خواهند کرد این مانور به اصطلاح قدرتی است در مقابل آمریکاست ، بنابراین سپاه هیچ ربطی به مردم ایران ندارد، سپاه عامل مشکلات مردم ایران است، سپاه عامل تحریم است و سپاه یک نیروی ضد ملی و منافع ملی است.
با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

تفسیر خبر جمعه ۳۰ فروردین

با آوردن حشدالشعبی و حزب الله: چه کسی می خواهد ایران را سوریه کند؟

میهمانان: آقایان علیرضا نوری زاده و ایرج مصداقی

امشب در تفسیر خبر

با امید به فردایی بهتر

Behind the Headlines

Friday 19 April 2019

Jamshid Chalangi:

We continue tonight’s program with looking at the arrival of the foreign militia forces into Iran amid the continuation of the flood disaster in major provinces of the country, an find out what is the real reason for the presence of these armed forces in Iran.

We put these questions to our guests of tonight, Dr Alireza Nourizadeh and Iraj Mesdaghi.

Dr Alireza Nourizadeh:

The regime’s decision to usher in these Iraqi militias into our country is the climax of its anti-Iran policies.

These armed men were thrown out of our motherland during the war with the Saddam’s army at the cost of the blood of hundreds of thousands of our people, and now are freely entering our country and raising the Iraqi flag over it.

The regime does not even care about its own constitution which forbids the presence of foreign armed groups on Iran’s territory as it is against our sovereignty.

During this flood disaster it has become evident that there is a rivalry between Khamenei’s household and Qassem Soleimani’s Quds forces.

Now that the Revolutionary Guards have been designated as a terrorist group Soleimani’s presence in Iraq and Syria has become dangerous for him and instead he has decided to bring his mercenary forces under his command inside Iran which he thinks is safer.

However, I think the reaction of our people to the unlawful presence of these armed foreign militias has shown that they are not welcome in our country and our national army also will not tolerate this humiliation that a group of foreign mercenaries claim to be the saviour of our nation.

Iraj Mesdaghi:

The truth of the matter is that unlike what they claim inside the country and some sections of the opposition in exile support this idea, the Revolutionary Guards are not part of Iran’s national armed forces.

They are an ideologically based armed organisation whose task is to protect the regime and sustain it in power with the help of their loyal members among other nationals from the Shia communities who are paid for this objective.

From its inception forty years ago the ruling regime in Iran has been against Iranian nationalism and democracy for our people.

Khomeini had clearly condemned these two issues as “anti-Islamic” and the Guards and Khamenei follow his standing too.

The regime is still after the idea of creating a Shia based nation of Islam by bringing these militias into Iran and at the same tell the US that it can always call upon its supporters in other countries of the region to join it in its anti-American policy.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/51209

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/iGkRaSorZuE

لینک دانلود:

https://vimeo.com/331440514

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/dl4y0abptc0f

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ahkrs2liexrk

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1hs0_MDZi9JHZ41PvSSL9pUi_-sG2rqrY/view?usp=sharing

April 20, 2019 09:14 PM






advertise at nourizadeh . com