April 23, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۲ اردیبهشت

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری ازدفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . ابتدا نگاهی به تغییر در فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهیم داشت و از پشت پرده عزل سردار محمد علی جعفری و کارنامه فرمانده جدید سپاه سردار حسین سلامی با شما به سخن خواهیم نشست .
روزی که سردار محمد علی جعفری مسئول سپاه شد آقا خیلی حال دادند به پاسدار جعفری و بدجوری با رحیم صفوی برخورد کردند ، البته چون رحیم صفوی گربه خانگی بود و بلاخره در بیت آقا مسئولیتی به او داده شد. و هنوز هم آنجا نشسته و اجازه پوشیدن لباس هم دارد، این محمد علی جعفری هر کاری کرد، خودش را کشت که ابهت فرماندهی بگیرد نتوانست، اولا همیشه یک نیشخندی مسخره روی لبش بود .،

این حسین سلامی از بچه های گلپایگان هست و از یک خانواده متوسط و درسش را هم در گلپایگان خوانده و بعد هم آمده دانشکده علم و صنعت درست در زمان انقلاب و اینها یک دسته بودند که مجاهدین انقلاب اسلامی را تشکیل دادند و محسن رضایی هم جزوشان بود و او بعدها به محسن رضایی پیوست.

یک صفتی حسین سلامی داشت که سید علی آقا امروز به او حکم داد که ای فرمانده سپاه پاسداران احتیاج به تند رو داریم الان و در مقابل آمریکای جهانخوار، جعفری با آن خنده اش!!! به درد ما نمیخورد مرد رزمنده میخواهیم ،اینهم که تا بحال چندین بار اسراییل را با خاک یکسان کرده و نابود کرده است،.
اما داستانش را برایتان بگویم، ایشان فرمانده قرار گاه نوح که بود در دوران جنگ ایران و عراق در عملیات یک گند کاری کرد که تمام بچه های این قرار گاه نابود شدند!! این آقا خیلی عاشق موشک هست با این موشک ها حسابی حال میکند !! و به او گفتند که شما از رهبر انقلاب یاد گرفته ای و در تمام سخنرانی هایت کلمه دشمن را بکار برده ای و چون لیاقت نشان داده ای ما تورا فرمانده نیروی هوایی سپاه میکنیم، نیروی هوایی سپاهی که که قالیباف و دهقان درست کردند میدانید که نیروی هوایی سپاه بعنوان یک واحد مستقل وجود ندارد، چون سپاه هواپیمای درست حسابی که نداشت و بعد هم از این هواپیماهای روسی میگرفتند و بهشان میدادند و این بیچاره ها مرتب سقوط میکردند و کشته میشدند ، آموزش هوایی را آنطور که خلبانان زمان شاه در آمریکا دوره دیدند نداشتند اینها که !!! بعد هواپیماهای روسی هم که گرفتند رفتند و در روسیه دوره دیدند ، بنابراین همه اشان جزو بهترین خلبانهای منطقه بودند.
ولی سپاه نیروی هوایی شان به جایی نرسید بر خلاف نیروی دریایی شان، که آنهم اگر حرکتی در آن مشاهده شد لیاقت چند تا آدم بود از جمله همین سردار تنگسیری که فرمانده فعلیش است، ولی نیروی هوایی سپاه را بعدا آمدند تبدیلش کردند به هوا فضای سپاه ، و حرف اول موشک میزند و حاجی زاده که الان هست از آن کسانی بود که خیلی زحمت کشید بهر حال این آقا سلامی یک مدت فرمانده این واحد بود.
بعدا دانشکده دافوس که معمولا فرماندهانش ارتشی باید باشند و دانشگاه جنگ سابق است و فارغ التحصیلانش هم که دوره های ستاد را میبینند نمره اولی ها ارتشی ها هستند ، بهر حال ایشان را کردند فرمانده این دانشگاه بمدت ۵ سال تمام ، یکی از چیزهایی که خامنه ای از او خوشش میاید در شعار دادن است معرکه در شعار دادن است ۳۹ سال است که در سپاه است معمولا از همان اوایل ، در لشکر ۱۴ امام حسین اصفهان بوده ، ۲۵ کربلای مازندران فرمانده اش بوده طراح دوره عالی جنگ در سپاه بوده، ۸ سال معاون عملیات ستاد مشترک بوده و ۴ سال هم که فرمانده نیروی هوایی سپاه و بعد از جنبش سبز بخاطر نقش موثری که در کشتار و سرکوب جوانهای مملکت ما داشته و رسم هم هست وقتی میخواهند کسی را فرمانده یک نیرو بکنند یک یا دو دوره زیر دست فرمانده کل تلاش میکند.

مثلا رحیم صفوی زیر دست محسن رضایی بود و آقای خامنه ای هم به این مرد خیلی علاقه دارد یعنی در مقایسه با خودش کلمه دشمن را بیشتر استفاده کرده است،!! و در رابطه با سیاست های جمهوری اسلامی هم نظر میدهد و گاهی هم به شورای امنیت ملی دعوتش میکنند و با محسن رضایی هم رفاقت قدیمی دارد .
حال سردار حسین سلامی به فرماندهی کل سپاه منصوب شده است ، معنیش چیست ؟؟؟ سپاهی که الان جزو لیست سیاه تروریستی قرار دارد ، فرمانده سپاه بودن آیا افتخاری ممکن است داشته باشد،آیا این سردار عربده کش سپاه کاری میتواند بکند که جعفری نمیتوانست انجام دهد ؟؟؟

دو تا تفاوت را بگذارید برایتان بگویم مطابق چیزهایی که من از آشنایان اینها شنیده ام ، جعفری با زیر دستانش رفتار ملایمی داشت در مقابل خیلی گردن کش بود در مقابل کسانی که فکر میکرد خطر هستند برایش ، از جمله همین حسین سلامی!! و یک لشکر از مستضعفان سپاهی را دور خودش جمع کرده بود طبیعتاً آدم فروتنی نیست ولی روی سیاستش اینها را دور خودش جمع کرده بود و امیدوار بود که با تکیه بر روی این گروه بتواند موقعیت خودش را تثبیت کند ، آقای خامنه ای وقتی دودوره پنج ساله او تمام شد معمولا میدانید شغلهایی که مقام معظم به کسی میده دوره اش ۵ سال است دو دوره هم میدهد که طرف خوب سیر بشود و استفاده ببرد مگر استثنا پیش بیاید که طرف اینقدر گند کاری بکند که مجبور بشود او را بر دارد یا اینکه شرایطی پیش بیاید که طرف استحقاقش را از دست بدهد.

خامنه ای دو دوره ۵ ساله جعفری را در این پست نگه داشت و چند ماه پیش تمام شد این دوران و همه منتظر بودند که حاج قاسم بشود فرمانده سپاه ، بارها من گفته ام این کار را خامنه ای نمیکند چون بشدت از حاج قاسم میترسد!!! چون در وجود او دیده که بخواهد پرویز مشرف ایران بشود. بهر حال در واقع نمیدانم خامنه ای به چه دلیل سه سال دیگر تمدید کرد جعفری را ، ولی این سه سال به پایان نرسیده او را از جایش بلند کرد.

دلائل متعددی برای این کنده شدن میآورند چند تا دلیل ظاهری دارد ، یکیش ماجرای تعامل سپاه و شخص سردار جعفری با سیلاب اخیر است، در جایی تا زانو در آب رفته و دستور میدهد و در جایی دیگر در قایقی نشسته و فرمان میدهد!!! و نمایشی هم بود و خیلی نمایش بدی هم بود.!!

برای خامنه ای در شرایط امروز نه استقلال ایران و نه فردای ایران و نه اینکه ایران سلامت میماند مهم نیست اینها هیچکدام برایش مهم نیست تنها چیزی که مهم است اینکه قبرش از قبر خمینی با شکوه تر باشد و هوای مجتبی را داشته باشند ............

در بخش دوم برنامه اشاره ای به سخنان امروز مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در مورد اتمام معافیت خرید نفت ایران خواهیم داشت. سپس به بررسی سخنان علم الهدی در نماز جمعه در ارتباط با شرایط ظهور حضرت مهدی خواهیم پرداخت. در ادامه برنامه از سخنان عمران خان نخست وزیر پاکستان در ایران شما را باخبر خواهیم کرد.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Monday 22 April 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with looking at the reasons behind Khamenei appointingHossein Salami as the new commander of the Revolutionary Guards, replacing Mohammad Ali Jafari.

When Khamenei first appointed Jafari, he replaced Rahim Safavi who had fallen out of favor by Khamenei. Nevertheless, he is still his “military advisor”, while Jafari has never looked like a military commander.

Salami was a university student at the time of the revolution and later joined theMujaheddin of Islamic Revolution.

His anti-American rhetoric is the only part of his checked character that Khamenei likes, as he has repeatedly threatened Israel with annihilation and loves appearing at the site of missiles tests.

As a former commander of the Guards Air Force his tenor ended when he became the face of the Revolutionary Guard involved in the crackdown on the Green Movement.

He has now become the commander of a force that has been named as a terrorist organisation and one wonders what else can he do that Jafari could not?

It is known that Jafari had a better relationship with the rank and file of the Guards and his staged sympathy with the flood victims had made him a target for some reaction from the Khamenei’s camp.

Many people had suggested that when Jafari’s term comes to an end, he will be replaced by Ghassem Soleimani. But I have said this many times before that Khamenei is scared of Soleimani and his powerbase and would never allow this to happen.

For Khamenei however, neither Iran’s independence nor the future of our people matters.


All he is interested in is to have a larger mausoleum than that of Khomeini and his sons will inherit his position.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/51267

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/Mxn3lMUeZ6Y

لینک دانلود:

https://vimeo.com/331817040

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/s6l4ogrk3myb

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/o3jhms7fsqul

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1u5RKYBGSCzi287n93gdPwAKzvjKuueqD/view?usp=sharing



April 23, 2019 10:18 AM






advertise at nourizadeh . com