May 28, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۲ خرداد

nor4-300x160.jpg

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۲ خرداد

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم پرداخت و در ارتباط با مسائل مهم داخلی و دیگر رویداد های منطقه ای با ایشان به تبادل نظر خواهیم نشست.

دکتر نوری زاده :من به امریکا که آمدم فضایی که حس کردم فضای قبل از جنگ عراق بود حالا ترامپ میگوید نه ما قصد جنگ نداریم ولی گزارشی الان روبروی من است و این هدف زنی هایی که اینها کرده اند با هواپیماهای بدون سرنشین بسیار خطرناک است و سعودی ها به آمریکا فشار آورده اند که کاری بکنند اینجوری نمیشود که امروز فرودگاه نجران را زدند یادتان هست حوثی ها هرچه موشک میزدند با پاتریوت جلوش را میگرفتند معلوم است که تکنولوژی پیچیده تری استفاده شده است؟؟


دکتر سازگارا: ببینید امریکاییها یک استراتژی روشنی دارند و آن اینست که امیدوارند جمهوری اسلامی را با فشار اقتصادی که را آورده اند تسلیم بشود، میگویند قورباغه در ماهیتابه داغ!!! فشار تحریمی که بالاتر برود و وضعیت نابسامانی که اقتصاد ایران دارد حکومت تهدید هایی که کرده بخواهد عملی بکند یعنی همین کاری که حوثی ها کرده اند .
و بررسی کرده اند که جمهوری اسلامی بدست نیروهای طرفدار خودش یا مزدور خودش به مراکز اینها مثل سفارت امریکا یا مثل پایگاه هواییش در عراق حمله بکند این اخبار از محل منابع خودشان هم داشتند و بعضی اخبار را هم اسراییلی ها به آنها دادند که ممکن است به کشتی ها حمله کنند.
برای پیش گیری از این حمله ها پرزیدنت ترامپ هم به ارتش دستور داده که آماده باشند و لوازم مورد نیازشان را تهیه کنند که اگر این تهدید ها بخواهد اتفاق بیفتد جلویش بایستند .ولی قصد جنگ امریکا ندارد هم در اظهارات رسمی و غیر رسمی با پیغام و پسغام به رهبران ایران پیغام دادند که ما نمیخواهیم جنگ بکنیم ولی آمادگی داریم اگر ایران تهدیداتی که کرده بخواهد انجام دهد مقابله خواهیم کرد.
البته با اعزام ناو های هواپیمابر و فرستادن بمب افکن های ب ۵۲ هایشان به پایگاه قطر و فرستادن تجهیزات اضافی نیروهایشان را تقویت کردند.
مقابله امریکاییها هم گونه ای است که جنگ تمام عیار نمیخواهند بکنند مگر حالا اتفاقات نادیده ای و نا خواسته ای بیفتد وگرنه هر کاری را جمهوری اسلامی بکند دو درجه یا سه درجه بالاتر میکنند و می ایستند ببینند قدم بعدی چه خواهد بود، این اتفاقات دو هفته پیش افتاد در فجیره که خط لوله عربستان و امارات در آنجا ست و چند کشتی را به آتش کشیده شد شرکت بیمه نروژی گفته یک کشتی نروژی و سعودی و دو تا اماراتی بوده است، بهر حال عنوان کرده که کار جمهوری اسلامی است.

دکتر نوری زاده :البته دکتر سازگارا ببخشید در مورد نحوه زدن این بمب ها که از این میجت های زیر دریایی سپاه استفاده کرده و یک مرد قورباغه ای به روی آب میاید و بمب ها را به بدنه کشتی ها میچسباند و تصاویرش را هم نشان دادند ، موشک زدن هم میشود جلویش را گرفت و تمام علائمش آشکار میشود .

دکتر سازگارا : البته منهم متخصص نظامی نیستم در یکی از گزارشها دیده بودم که از روی قایق و از فاصله نزدیک شلیک شده ولی آنچه شما میگویید عاقلانه تر است، بهر صورت انگشت اتهام بسوی جمهوری اسلامی رفته است وبا پهباد هم در آنطرف ریاض به خط لوله که ۵ میلیون بشکه نفت را میبرد را هدف قرار داده اند که این دیگر انگشت اتهام را بیشتر بسوی جمهوری اسلامی برد برای اینکه حوثی ها پهپاد را شوخی بگوییم خودشان میسازند؟؟!!! و احتیاج به هدایت بلند دارد ، این هم اضافه شد که الان پادشاه سعودی اجلاس فوق العاده در مکه قرار است برقرار کنند باید دید اینها چه میکنند.

اما کار سوم این بود که یک راکت پرتاب شد به منطقه سبز بغداد یک مایلی سفارت امریکا ، این را هم خوب باز بیشتر مشکل ایجاد کرد اما جمهوری اسلامی همه اینها را تکذیب کرد و گفت منهم جنگ نمیخواهم اگر چه شایعات شنیده میشود که قاسم سلیمانی از خامنه ای دستور گرفته که با امریکاییها جنگ درست کند تا مشکلات داخلی ایران را تحت الشعاع قرار دهد ، من باورنمیکنم سخت است باورش ، یا بعضی ها میگویند خودسرانه انجام شده است که اینهم من باور نمیکنم ولی الان اینطوری نیست .
تحلیلگران معتقدند که جمهوری اسلامی با زیرکی سعی میکند تا زیر خط تحمل امریکاییها کارهایی بکند و حواسش هست به نقاط امریکایی کاری نکند در واقع به اعراب و اسراییل نشان بدهد که این ترامپ هم که هارت و پورت میکند دندونش را بشمارید کاری نمیکند !!! میتواند دلیلش این باشد این هم یک تحلیل است.اما چیزی که بریتانیایی ها گفتند که امریکاییها را محک نزنید تمام اعضای ناتو موظف هستند که در کنار امریکا بایستند یعنی اگر امریکا در گیر بشود این کشور های اروپایی که بر سر برجام دنبال امریکا نیامدند همه اشان ناچارند در جنگ پشت امریکا بروند و سمبولیک هم که شده باید نیرو بفرستند

دکتر نوری زاده : ببخشید دو تا نکته را اشاره بکنم خیلی مهم است وزیر کشور قطر به جمهوری اسلامی اخطار داد و از آن طرف بن علوی نامه ای به ظریف داده است و در بر گیرنده چند اخطار است گفته شوخی نکنید با امریکا آنها جدی هستند ، من سئوالم اینست که دیداری که آقای پمپئو از کنگره داشت و دیدار با نمایندگان و سناتور ها داشتند و جلسه ای که قبل از اینها ترامپ در سازمان سیا گذاشت و جلساتی که پنهانی سناتور ها دارند مجموعه اینها آیا کنگره راقانع کرده کهخطری بنام جمهوری اسلامی وجود دارد و یا این رقابت های حزبی مانع از یک صدای یک پارچه در امریکا هست ........

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۲ خرداد

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. امروز سالروز تولد عباس یمینی شریف است و به دیدن کلیپ کوتاهی از او خواهیم نشست . سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم پرداخت و در ارتباط با مسائل مهم داخلی و دیگر رویداد های منطقه ای با ایشان به تبادل نظر می نشینیم. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/52399

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/IZeKZhm2RAc

لینک دانلود:

https://vimeo.com/338049628

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/sfpi7ovuv1l3

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/zhcs2igucjmk

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1jsaA3ZyLueCl_ByLe6Lc6FmHu_7UVPT9/view?usp=sharing

May 28, 2019 11:28 AM






advertise at nourizadeh . com