June 03, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۱۰ خرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. این دو سه روزه که داستان آقای محمد علی نجفی مثل بختک بر سر ماافتاده ، تاملی ایست که آدم به جامعه اش نگاه بکند چه اتفاقی افتاده محمد علی نجفی فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی ، آم آی تی ، یک آدمی که در عمرش ممکن است پشه نکشته باشد ، دارای منش مختلف با هیئت حاکمه، سید علی آقا دوستش ندارد مجتبی با او بد است ، سه ماه سرپرست وزارت خانه میشود دزدی های کلان و سه هزار بورسیه قلابی را فاش میکند، در شهرداری داستان قالیباف را بیرون میریزد این آدم شهردار میشود یکی از پرستوها را میفرستند سراغش خانم میترا، میرود به اسم مصاحبه و میگوید میخواهم از فلان شهر نماینده بشوم و چنان این خانم دلباخته میشود که از فردا روی دست و پایش می افتد مردی هفتاد ساله یک همچین بانویی زیبا روی دست و پایش می افتد معلوم است دل میبازد !!! بعد میگوید من خانه را به شما میدهم و جدا میشوم و ایشان میگوی نه!!من تورا به ذلت و بدبختی می کشانم ، پرستو چهره واقعیش را نشان میدهد پرستوهای حسین طائب!!! من همینجور سر گیجه دارم و در عین حال امروز من با آقای دکتر صدیق یزد چی مهمانم میخواستیم راجع به اپوزیسون حرف بزنیم ولی اجازه بدهید از اینجا شروع کنم که چی میشود آن جامعه مهربانی که من یادم هست صف بنزین و نفت بود جوانها میآمدند دست آدمهای یک کم مسن تر را میگرفتند و تا درب خانه اشان میبردند و اگر مردم سوخت نداشتند کمک میکرند عامل اصلی اینکه یک دولتمرد روشنفکر استاد ، هفت تیر را آماده میکند و میرود و زنش را در حمام میکشد چی میشود ؟؟؟
دکتر یزد چی : سلام بر شما ، و همه ایرانیان و بینندگان و شنوندگان عزیزی که این گفتار های ما را میشنوند بله با کمال تاسف یک فاجعه وسیع و گسترده ه ای در جامعه ایران در طی این چهار دهه به تدریج رشد کرده پیش رفته و ثمرات خودش را در این سالیان نشان داده است، من یک پاسخی بنظرم رسید که به شما بگویم من هم مثل همه ایرانیان دیگر این خبر را شنیده ام با کمال تاسف ولی پاسخ زیاد مشکل نیست من ارجاع میدهم شنودگان را به رساله اخلاق و الاشراف عبید زاکانی ، این تباهی تمام ارزشها را یکجا بدون استثنا در جریان تاریخ داشتیم، قرن های قرن این تباهی ها حکومت کرده اند سیطره داشته اند ، انقلاب مشروطه ایران و تنی چند تن از نخبگان این سرزمین را وقتی که به آن نگاه میکنی میبینید در دل این تباهی ها میرویند ، حالا بدون اینکه بخواهیم این تباهی ها و چگونگی شان را رسیدگی بکنیم ، این مورد خاصی که شما دارید پرسش میکنید نماد همان است ، اخلاق و الاشراف عبید چه میگوید: میگوید دو نوع اخلاق را بررسی میکند یکی اخلاق منسوخ و یکی اخلاق رایج، آنچه که امروز و در این چهار دهه بدون کم و کاست بر اخلاق مردم ایران سیطره یافته در درجه اول کسانی که مدیران سیاسی این جامعه اعم از معمم و روحانی و غیر روحانی آن اخلاق رایج را دارند ، اخلاق رایج چی رو میخواهد اخلاق رایج اضمحلال و نابودی تمام ارزشهایی که در آنها از انسان و انسانیت نشانه ای هست پس تعجبی ندارد یعنی یک ساختار و ساختمان فاسد و تباهی است که بهترین و مناسبترین اصطلاح تبهکارانند اینها در جامعه ایران امروز دولت وجود ندارد و سیاست جاری نیست هیچ قايده و نظم انسانی بر قرار نیست . اما این را نیز بگوییم که همین عبید زاکانی از اخلاق مبسوط سخن میگوید یعنی یک حدود و اندازه ای حکومت میکرده و وجود داشته و یک چیزهایی رعایت میشده ولی امروز مقهور دو چیز است ثروت و تامین میل جنسی ، همین آقا قربانی افشای غارتگری ها میشود و خودش هم مقهور امیال سطحی و بسیار غیر قابل کنترل نفسانی خودش میشود .من میل جنسی که کسی طرفش برود من با هاش کاری ندارم نه منو اصلا به کسی ارتباط ندارد ولی آنچه که هست معیار های رفتاری ما را و نظام اعتقادی ما را کنترل کند من اینجا نکته بسیار باریکی را میخواهم به هموطنان خودم یاد آوری کنم من این نکته را بعنوان اصل مدرنیته و بخشی از نظام مدرنیته را باز خواهم کرد و اینست که ما ایرانی ها باید بدانیم ، ذهنیت یک انسان پیشرفته مدرن اخلق را در حد اکثرش به اجرا در می اورد امروز در جامعه ایران اخلاق دینی پشیزی اعتبار ندارد نمیتواند اخلاق دینی روابط انسان ایرانی را مدیریت کند آنچه از اخلاق امروز مورد نظر است مسئولیت پذیری انسانی است ایرانیان باید بدانند تنها امری که روابط انسانی آنها را میتواند نجات دهد مسئولیت پذیری آنهاست که در آن هیچ نشانی از خداوند و مقدسین و مقدسات وجود خارجی ندارد چیزی که در بین ما گم شده و نابود شده و از بین رفته احترام به انسان و احکام انسانی است این آقا وخانم هایی مثل ایشان قربانی این اضمحلال روابط انسانی شده اند.

دکتر نوری زاده : من دو نکته بنظرم خیلی مهم میاید یکی وقتی نگاه میکنم رژیم اعدام میکند در خیابان و پدره بچه را روی شانه اش مینشاند تا این مراسم را تماشا کند در این سه چهار ماهه اخیر عین تگزاس صد سال پیش، وکیل دادگستری در ماشینش کشته میشود امام جمه ترور میشود این جامعه بیمار است همانطور که شما گفتید نه اخلاق دینی در این جامعه اثری ازش هست نه اخلاق اجتماعی که قبلا داشته ایم یک اصغر قاتل ظرف ۵۰ سال پیدا میشد چه خبر میشد الان پشت سر هم هست الان معلم قران مقام معظم رهبری بچه های خود اینها را نوه های خودشان را تعرض بهشان میکرده ، ویا شما نگاه میکنی رئیس دادگستری مشهد آقای علیزاده خانمی را که از او کمک میخواهد برای جدایی از شوهر معتادش به این خانم تجاوز میکند یک فرد معمم و رئیس دادگستری!!!!و به جای اینکه محاکمه اش بکنند به او در تهران مقام میدهند خوب یک جامعه فاسد یک فرد هم در آن تحت تاثیر قرار میگیرد، فیلمی ساخته شد بنام زندگی خصوصی ، بقدری با این داستان آقای نجفی تطابق میکند که آدم فکر میکند کپیکردند داستان را!!! این جامعه خیلی مریض است و باید فکری بحال این جامعه کرد........
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۱۰ خرداد

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با آقای دکتر صدیق یزدچی خواهیم نشست و در ارتباط با دکتر نجفی و اینکه چه عواملی باعث این گونه حوادث میگردند با ایشان به تبادل نظر خواهیم پرداخت. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Friday 31 May 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our special guest of every Thursday, Dr. Mohsen Sazegara, for his views about news of Iran and the Middle East.

I am still puzzled and thinking how on earth Mohammad Ali Najafi, the prodigy of Iranian Sanati university and the MIT, the man who as deputy minister ran Iran’s budgeting and planning organisation and the country’s tourism ministry, and as the former mayor of Tehran revealing hundreds of cases of corruptions among the officials, could have murdered his second wife!

While Najafi was the mayor of Tehran he had attracted Khamenei’s animosity and his son Mujtaba also disliked Najafi for his honesty and managerial qualities in the middle of the group of corrupt people who run the regime.

The regime had sent one of its young operatives (Parastoo in Persian, meaning a cute bird) to Najafi as a honeytrap to steal the heart of this 70 years old man and later she is reported to have been working with the regime’s dirty intelligence agencies.

Tonight my guest is Dr Sadigh Yazdchi who would share with us his views about the state of affairs in our almost ruined country.

Dr Sadigh Yazdchi:

Unfortunately over the last forty years the Iranians society has gone through untold trauma and calamities that we now witness its consequences before our eyes.

These corruptions in the minds and behavior of our people are nothing new and we have had similar situations in our history many centuries ago when despots have ruled our motherland.

The Constitution Revolution of 1905 in Iran was a major social movement to wipe out these corruptions from the minds of our people and build a new nation. But sadly forty years ago when the current regime came to power that course wasreversed and we are where we are now.

Today Iran does not have a government. Instead, a clique of corrupt and despotic people whose main interest is gathering wealth and caring for their sexual lust have taken over our country and nothing is left of humanity in the larger society.

I believe Najafi is the victim of trying to expose some of this corruption.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/52672

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/mvJYdp_dOeM

لینک دانلود:

https://vimeo.com/339562929

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/9tscanvgri70

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/effydxcxgomn

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1smiGrcx-OBxg8vKDY0GSHSGibYqJsbzD/view?usp=sharing

June 3, 2019 09:59 AM






advertise at nourizadeh . com