June 03, 2019

تفسیر خبر جمعه 10 خرداد

سلام به شما عزیزان که در هر کجای ایران که هستید و در هر کجای جهان و در این ساعت به دیدن تفسیر خبر نشسته اید.
جمشید چالنگی هستم همچنان از لندن در استودیو مرکزی لندن همراه شما خواهم بود در این شماره از تفسیر خبر، میپردازیم به اخبار و موضوعات مردم ایران و در ارتباط با مردم ایران چه آنچه درداخل ایران میگذرد و چه آنچه در اوضاع بین المللی در جریان است و مرتبط است با ایران.
نگاهی خواهیم داشت به ادامه بحران میان واشنگتن و تهران که محور اصلی آن تلاش حکوت اسلامی است برای دستیابی به سلاح هسته ای
کنفراس های انجام شده در عربستان سعودی کنفراس سران عرب و کنفرانس سران شورای خلیج فارس و کنفرانس سازمان سران اسلامی ، حکومت ایران و دخالت حکوت ایران در منطقه مسئله اصلی این نشست ها بوده است و حمایت حکومت ایران از تروریستها.
همچنین در ادامه برنامه نگاهی خواهیم داشت به قتل همسر محمد علی نجفی شهردار پیشین ایران در حکومت فقیه که بدست همسرش محمد علی نجفی کشته شده و پشت این قتل شبه سیاسی
میهمانان این شماره از برنامه تفسیر خبر آقای علیرضا نوری زاده و آقای ایرج مصداقی

چالنگی: بحران همچنان ادامه دارد راه حل قابل قبولی هنوز برای حل این بحران ارائه نشده است و مذاکره نه !! هم پاسخ تهران است؟؟

نوری زاده :آقای خامنه ای هم میگوید مذاکره نه ولی روحانی میگوید ممکن است مذاکره بکنیم ببینید جمهوری اسلامی یک توپ پاره ای را آورد انداخت در زمین عربها یعنی ولایتی از یک طرف و معاون ایشان عراقچی رفتند به عمان و قطر و کویت و ایشان هم رفتند عراق، و گفتند ما پیمان عدم تجاوز با همسایگانمان میبندیم و یک تعداد روزنامه که در عراق از اینها پول میگیرند نوشتند که ببینید اینها صادقانه عدم تجاوزرا اعلام کرده اند، ومگر شما پیمان امنیتی با عربستان نبستید ولی از فردای آنروز بازی هایتان شروع شد ؟؟!! یک کسی میگوید عدم تجاوز که سابقه خوشی دارد و به اخلاقیات و معاهده های بین المللی پایبند است، شما که به هیچکدام از اینها پایبند نیستید حرفی نزنید ،جان بولتون به ابوظبی آمد در امتداد اینکه بعدا به عربستان برود ایشان گفت ما مدارک مستند در دست داریم که این چهار کشتی که مین گذاری شده کار جمهوری اسلامی بوده است البته سخنگوی وزارت خارجه ایران تکذیب کرد ، و آنها گفتند هفته آینده این مدارک را به شورای امنیت میدهیم ، طبیعتا جمهوری اسلامی تمام امیدش این بوده که اختلاف و شکافی بین اروپایی ها و آمریکاییان بیندازد ، ظریف به ژاپن رفت ،
به هند و چین هم رفت و در انتها به ترکمنستان رفت و مجموعه دستاوردش از این سفر ها این بود که ترکمنستان موافقت کرد در صورتی که ایران بدهیش را بابت گاز به ترکمنستان پرداخت کند آنها یک نوع فرمولی پیدا میکنند که مقداری گاز به ایران بدهند و بگیرند ، ولی اصل کار در ژاپن بود و گفت ما در میان همه واسطه ها به شما از همه بیشتر اعتماد داریم برای اینکه نزد آمریکاییها شما محترمید بنابراین شما پا پیش بگذارید ، نخست وزیر ژاپن هم گفت باشد و بعد هم با امریکاییها گفتگو کرد آقای ترامپ رفت ژاپن و ضمن گفتگوهایش گفت جمهوری اسلامی میتواند قدرت بزرگی بشود که واکنش های تندی را در بر داشت، البته باید صبر کرد نخست وزیر ژاپن به ایران بیاید معنایش اینستکه یک واسطه حقیقی این وسط راه افتاده که این بحران را آرام کند.

چالنگی: نگاه شما را جویا هستیم آقای مصداقی؟؟

مصداقی:عرض کنم که تردیدی در این ماجرا نیست که موضوع انفجار یا مین گذاری در بندر فجیره کار نظام اسلامی و نیروهای وابسته به آن بوده ایت و واکنش های اینها هم اینچنین بود که اینها به تیر غیب دچار شده اند، در جنگ نفت کشها هم در جنگ عراق وقتی عراقی ها نفت کش های دیگران را میزدند مسئولیتش را به عهده میگرفتند، اما زمانی که رژیم اسلامی حمله میکرد مسئو لیتش را بعهده نمیگرفتند و تنها در اطلاعیه های رسمی ایران اعلام میکردند که این کشتی ها مورد حمله هواپیماهای ناشناس قرار گرفتند ، الان هم همان سیاست و همان داستان است و اینبار تیر غیب است !!! اصولاً نظام اسلامی تا زمانیکه در راس قدرت است اینها مجبورند که دخالت در کشور های منطقه و صدور انقلاب و صدور بحران دست بزنند همین امروزجانشین فرمانده سپاه میگوید که ما باید به حوثی ها کمک کنیم .کمک کنیم که چه بشود؟؟؟ که آنها به اهدافی در عربستان سعودی حمله کنند، که تا بحال مورد حمله موشکها و پهباد های رژیم قرار گرفته است و این چیزی است که رژیم جمهوری اسلامی نمیتواند از آن جدا بشود تا روزی که هست این تشنج و بحران آفرینی در منطقه وجود دارد .
با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


Behind the Headlines – Friday 31 May 2019

Jamshid Chalangi:

With my warm greetings from our London studios, tonight we will look at the latest news of Iran and the Middle East.

We will look at the latest news of the escalating US-Iran tension as Washington says its policy is to stop Tehran from placing its hands on a nuclear bomb.

In the region the Arab leaders have convened in Saudi Arabia to attend a conference whose main focus is Iran’s nefarious activities and support for terrorism.

We will also look at the murder of Mohammad Ali Najafi’s wife as all evidence points to a political plot behind it.

Our guests tonight are Dr Alireza Nourizadeh and Mr Iraj Mesdaghi.

Dr Alireza Nourizadeh:

Mr Khamenei has said that he would not negotiate with the US, but only today Rouhani has said it is possible to negotiate with the Trump government.

The regime has been following a failed policy of sending its emissaries to various Arab countries and offering to sign a non-aggression pact with them. The regime has paid a number of Arab dailies to publicize this matter to pretend as if it wants good and peaceful relations with our Arab neighbours.

But we did have a non-aggression pact with the Saudis but just days after signing it the regime started to breach it by supporting sabotage in Saudi Arabia and finally its thugs attacking the Saudi embassy in Tehran and setting it on fire.

We are dealing with a rouge regime that does not respect any one of the international conventions and no one takes its words seriously when it comes to peace and stability in the region.

Now John Bolton is visiting the region and has said that the US has the evidence that shows the Iranian regime has been behind the attacks on the tankers inFujairah and he will be presenting this evidence to the UN Security Council on Monday.

Iraj Mesdaghi:

There is absolutely no doubt that the attacks on the oil tankers in Fujairah and the drone attack on the Saudi oil pipelines have been carried out by the proxy forces of the Iranian regime.

The regime’s tactic is to carryout these attacks and then denies them and claims that they have been the act of God and his unseen forces!

We had a similar situation during the Iran-Iraq war. Every time the Iraqis attacked the oil tankers in the Persian Gulf they openly admitted it. But when the regime’s forces attacked the tankers they always denied that they were behind them.

As long as this regime remains in power in Iran it will continue resorting to this kind of attacks on the interests of the Saudis and other countries with which it is in an undeclared war.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/52677

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/iHgQZ0s0gDY

لینک دانلود:

https://vimeo.com/339599512

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/yde3qytkyr2u

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/0jk97c6igulk

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1kjwfuRUob54e13NKn2ayKIMyDCEqGc3N/view?usp=sharing

June 3, 2019 10:03 AM






advertise at nourizadeh . com