June 04, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۱۳ خرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. ابتدا به مناسبت سالگرد مرگ خمینی نگاهی به ورود مغرورانه او به ایران و خاکسپاری او خواهیم افکند واز آغاز و انجام او با شما به سخن خواهیم نشست. سپس اشاره ای به روز قدس خواهیم داشت . در ادامه شما را از اخبار کنفراس سران عرب در عربستان با خبر خواهیم نمود. در پی آن از سفر ترامپ به بریتانیا شما را آگاه خواهیم ساخت .
امروز آقای ترامپ تشریف آوردند به بریتانیا قبل از اینکه برسد یک ناسزاهایی نثار شهردار مسلمان اینجا کرد، ولیعهد بریتانیا به استقبالش رفت با همسرش و ترامپ آمد و پیش ملکه رفت و استقبالی ملکه از او کرد که بسیار جالب بودعده ای با این سفر مخالفت کردند و مهم اینست که این سفر اهمیت بسیار دارد خود نفس سفرش به انگلستان ، حالا خانم ترزا می هم دارد میرود و حمایت آمریکا از برگزیت جدا شده از اروپا و اینها همه نکات قابل تاملی است و در این شرایط آمدن آقای ترامپ به نفع حزب محافظه کار است یا به ضررش ؟؟؟، حالا اینها روشن خواهد شد ،.
اما امروز یک خبر بد و تلخی اتفاق افتاد مرتضی کلانتری یک مترجم قدیمی بود و ما در عرصه هنر کلانتری زیاد داشتیم از طبقه دوازدهم ساختمانش خودش را به پایین پرت کرد مثل پورزند ، اینقدر تحمل مصائب و شکنجه های روحی جمهوری اسلامی شدید بود که پورزند نازنین خودش را از بالای ساختمان پرت کرد پایین حالا مرتضی کلانتری در شب سالگرد مرگ خمینی خودش را از آن بالا پرت میکند ، خیلی دردناک است آدم باید به چه نقطه ای برسد که از طبقه دوازدهم خودش را پرتاب بکند پایین ، بسیار متاسفم و به خانواده عزیزش تسلیت میگویم و تسلی میدهم.

قضه بگم و نگم و بکنم و نکنم بین جمهوری ولایت فقیه و امریکا خیلی تهوع بر انگیز شده ، یک عده ای از هموطنان ما تصور کردند که آقای ترامپ تشریف میبرند گوش ولی فقیه و بقیه را میگیرند و میریزندشان بیرون!!! بعد هم به یکی از گروههای اپوزیسیون میگویند بفرمایید سوار شوید . یک عده از هموطنان هم میگفتند چرا آقای حجازی به ترامپ حمله میکند نکنید اینکار را ملت ایران ترامپ را دوست دارند ، ما هم میگفتیم آقای حجازی آنچه در جامعه خود آمریکا میگذرد را انعکاس میدهد و هیچ هم بعید نیست دوباره انتخاب بشود چون وضع اقتصادی امریکا خیلی خوب شده ، مسئله بیکاری را تقریباً رسانده به نقطه ای که کمتر در امریکا بوده است و غرور را به امریکاییها برگردانده ، ولی نه به همه امریکاییها .
یک عده ای هم میگفتند شما هم باید تشویق کنید ترامپ را و در خدمت این پروژه باشید تا به ایران حمله کند !!!، من نمیخواهم اینکار را بکنم ،من حاضر نیستم یک موی ایران خانم کم بشود؟؟!!! آقای ترامپ با رژیم جمهوری اسلامی آبش توی یک جوی نمیرود از رژیم جمهوری اسلامی بدش میآید سر به تن رژیم نمیخواهد باشد ، اما بخاط رژیم جمهوری اسلامی مخاطره نمیکند و خودش را به خطر نمیاندازد بلکه زمینه ای فراهم میکند که مردم ایران بلند شوند و رژیم را سرنگون کنند اینگونه که او فکر میکند و پمپئو میگوید!!! این آقا وارد جنگ مستقیم با جمهوری اسلامی نمیشود، مگر جمهوری ولایت فقیه بخواهد بازی هایش را بزرگ بکند، هواپیمایی که زد به خط نفتی عربستان سعودی یا مینی که آنها کشتی های فجیره را مورد حمله قرار دادند آمریکایی ها رسد کردند و جزییاتش را درآوردند ، از طریق عراق و سوئیس به جمهوری اسلامی هشدار دادند ،یکبار دیگر شما این کار را تکرار بکنید ما ر در شرایطی جز زدنتان نخواهیم داشت ، بلافاصله دست بکار شدند و آقای روحانی سفیر سوئیس را دید و به او تاکید کرد که اصلا ما همچین خیالی نداریم و آنهم ما نبودیم و دشمن و توطئه بوده است خیلی زود دست و دهنشان را شستند و پاک کردند که ما نبودیم .
بعد از این اتفاق عراقی ها یاد آور شدند که آمریکاییها به ما یک همچین اخطاری داده اند که اگر شما بخواهید در عراق به منافع ما آسیب برسانید آمریکاییها اکتفا به زدن مصادر دشمنی یعنی حشد الشعبی نخواهند کرد و وارد ایران خواهند شد این را عراقی ها گفتند. از همه جالب تر روسها که علاقه مند به این بحران هستند که روز به روز جا پایشان محکم تر بشود و بجای یک پایگاه شاهرخی سه تا پایگاه دیگر هم به آنها بدهند ، لاوروف در دیدار با ظریف به او گوشزد کرد با این مرد نمیشود شوخی کرد و یکدفعه دیدید میدان از دست ما در رفت.
از همه جالبتر آقای ظریف یک تور آسیا داشت که به ترکمنستان رفت و مطابق قراری که از قبل داشتند قرار بود ترکمنستان مقداری نفت و گاز از ایران تحویل بگیرد و بعد اینها را برای ایران بفروشد ، ترکمن ها گفتند متاسفانه نمیتوانیم اگر بدهی هایتان را بدهید مقداری محدودی شاید گاز به شما بفروشیم، از آنجا به هندوستان رفت در هند هم با سردی روبرو شد در چین هم همین حرفها را شنید ظریف ،و چینی ها که مقدار زیادی از آنها طلب داریم حاظر نشدند به ما ارز بدهند و گفتند کالا میدهیم و ظریف دست از پا دراز تر برگشت .
از آنجا به ژاپن رفت آنها هین حرفها را بهشان زدند با یک تفاوت که ما یک اعتبارکی نزد امریکاییها داریم ، ترامپ قرار است به اینجا بیاید ما این آمادگی را داریم که با او صحبت بکنیم و بحران را تبدیل به یک فرصت بکنیم آیا شما آمادگیش را دارید ، ظریف پس از کسب تکلیف از روحانی و ولایتی گفت ما آمادگی داریم در صورتی که آمریکا پیش شرطها را بر دارد آمریکا ییها صحبت از مذاکره نمیکنند صحبت شکستن این یخ میکنند ولی شرطها سر جاش است موضع ایالت متحده همان موضع است منتها از یک طرف کنگره شروع کرده ترامپ را مسخره کردن که تو بودی که میخواستی بزنیشون حال چی شده که میخوای گفتگو کنی ؟؟؟ البته اینها توضیح میدهند امریکاییها قصد مذاکره ندارند و اینکه این بحران حل بشود بلکه میخواهند در واقع بحران را برای خودشان تبدیل به فرصت کنند ..........
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Monday 3 June 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

On the eve of the anniversary of the death of Khomeini we will look back at his return to Iran from exile and how he was finally buried. We will also discuss his legacy and what it has meant for Iran’s history.

Later in the program we will look at the Quds Day and what went on in the conference of the Arab leaders in Saudi Arabia over the weekend.

President Trump has arrived in Britain for an official visit and we will find out why he has slammed London’s Muslim mayor before his plane had touched down and being welcomed by the British Royal Family and the Queen.

Trump’s visit to UK comes at a very crucial time as Theresa May has resigned as the Prime Minister and the Brexit dominates theBritish politics.

We also heard the very sad news of the veteran translator Morteza Kalantari, 87, committing suicide in Tehran by throwing himself out of his apartment’s window.

Like the late Pour Zand, he could no longer tolerate the psychological tortures that the Iranian regime has put on our artists and academics.

Some of our fellow Iranians were thinking that Trump would walk into Iran and remove the Khamenei regime from power.

Others were asking for a military attack on Iran by the US. But I for one would not support this view and oppose any action that could harm our people and motherland.

Trump will most likely wine the 2020 election in US again and would not endanger his presidency by waging another war in the Middle East.

However, he would create the conditions for theIranian people to rise up themselves and oust the regime.

Mike Pompeo has already made it clear that the US would not initiate a war with Iran but the moment that the regime attacks any targets in the region again the US army would respond without hesitation.

Please send us your views and comments about the contents of our program and share this edition with your family and friends.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/52750

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/uZ7WY-UNI7c

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/hsubbxdslqlb

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/hsubbxdslqlb

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1VeUVcaraqMDxwQTtUaCG6CMc8nGjbDST/view?usp=sharing


June 4, 2019 09:47 AM






advertise at nourizadeh . com