June 16, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری چهار شنبه ۱۵ خرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. ابتدا اشاره ای به مصاحبه سعید بهبهانی با امیر یغمایی ، عضو سابق سازمان مجاهدین خلق خواهیم نمود در ادامه به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان رویداد های منطقه قرار خواهیم داد.
در بخش دوم برنامه به گفتگو با مهندس هوشنگ کردستانی خواهیم نشست و با ایشان در ارتباط با جبهه ملی وزنده یاد دکتر بختیارو دیگر مسائل مهم به تبادل نظر خواهیم پرداخت و نظر ایشان را جویا خواهیم شد.


دکتر نوری زاده: کردستانی روزی که از ایران آمد بهمراه آقای ذوالنور تشکیلات جبهه ملی را برپا کردند و بعد روزنامه اش را بیرون دادند در کنار زنده یاد دکتر بختیار و واقعا داشتند کار میکردند و من احساس خوشی داشتم و خیلی ها هم احساس پشیمانی از کاری که کرده بودند داشتند،.
یک سئوال بگذار اول بپرسم از کی شما احساس کردیدکه بختیار راست میگوید و آنهایی که در کنارش نایستاده اند خطا کرده اند ؟ از کی این احساس را داشتید؟؟

مهندس کردستانی:از همان شبی که من یادآورشدم و ایشان محبت به من کردند و تلفن کردند به رشت ، البته من تعجب کردم چون اساساً من باید به ایشان زنگ میزدم . یکسره به منزل ایشان رفتم ولی بهر روی ایشان گفتند در شرایط خطرناکی بسر میبریم و مملکت در خطر است و شاه قبول کرده که جبهه ملی دولت را به نخست وزیری دکتر سنجابی تشکیل بدهد من هم موافقم فکر میکنم دکتر سنجابی هم مخالف نباشد ولی من فکر میکنم دو نفر که روی ایشان نفوذ دارند ، یکی کاظم حصیبی و یکی داریوش فروهر اینها مانع از این هستند که دکتر سنجابی این را بپذیرد و دولت ملی راتشکیل بدهد ، من خواستم که تو فردا اول وقت به دیدن آقای فروهر بروی و ایشان را قانع کنی که ما بیست و پنج سال است که برای رسیدن به آزادی و تشکیل دولت ملی و برقراری آزادی و استقلال فعالیت کرده ایم و الان شرایط از یک سو آماده است و از یک سو هم خطر ایران عزیز ما را تهدید میکند . من با مهندس حصیبی صحبت خواهم کرد و ایشان را قانع خواهم نمود ، من در جواب گفتم : جواب آقای فروهر را الان به شما میدهم، گفتند تو چطور الان جواب را میدهی ، جوابش چیست ؟ گفتم میگویند نه!! برای اینکه در این زمینه بارها گفتگو کرده ایم و بعید میداند که جبهه ملی بتواند مانع از این واقعه تلخی که ایران را تهدید میکند بشود آقای فروهر معتقد بودند که شاه خواهد رفت و خمینی بر خواهد گشت و روحانیون قدرت را در دست میگیرند و خمینی قدرت را به سیاسیون خواهند داد!!!! من به ایشان گفتم به چه دلیل شما اینچنین برآورد میکنید؟؟؟
گفتند که در انقلاب مشروطه آیت الله طباطبایی و بهبهانی جلو افتادند و پس از پیروزی انقلاب مشروطه قدرت را به سیاسیون دادند که البته من در جواب ایشان گفتم که شما بهتر از من میدانید در انقلاب مشروطه قرار بود مشروطه جایگزین مشروعه بشود ولی الان بحث هایی که میشود و گفته های خمینی حاوی این است که قرار است مشروعه جایگزین مشروطه بشود اگر آن موقع از روحانیون واگذار شد به سیاسیون و در این زمان از سیاسیون به دست روحانیون خواهد رفت ولی ایشان گفتند که اشتباه تجزیه و تحلیل میکنی من اینها را به آقای دکتر بختیار گفتم و ایشان گفت اگر اینطور باشد دکتر سنجابی قبول نخواهد کرد در شرایط ناگواری هستیم ، آیا ایشان اگر قبول نکرد و من بپذیرم درست است به نظر شما ،؟؟ گفتم درست است.

دکتر نوری زاده: خوب این خیلی مهم است چون کسانی که به دکتر بختیار گفتند درست است تعدادشان خیلی محدود بود و مهندس کردستانی یکی از آنها بود. شما اخیراً یکی دو تا اعلامیه منتشر کردید یکی در ارتباط با تروریست خواندن سپاه بود اول همین را بپرسم، نگاه شما به این اقدام امریکا و تروریست خواندن سپاه چه بود؟؟

مهندس کردستانی: ببینید دو تا مسئله اینجا هست یکی اینکه دولت مردان امریکا با تروریست خواندن سپاه از دید من اگر سران سپاه را تروریست میخواندند برای اینکه بدنه سپاه از مردم ماست و ایرانی هستند که در جزییاتش نمیروم بهتر بود سران سپاه آنهایی که آلوده اند را تروریست میخواندند ولی بهر حال بحث اینجاست که این عمل را ترامپ بخاطر منافع مردم ایران انجام داده و یا بخاطر منافع امریکا؟؟ من در اینکه منافع امریکا باعث شده که این عمل و اقدام را انجام بدهند تردیدی ندارم ولی معتقدم همانطور که در انقلاب مشروطیت از تضاد بین روسیه تزاری و انگلیس استفاده کردیم و انقلاب را به پیروزی رساندیم و همانطور که در دوران نخست وزیری مصدق از تضاد بین امریکا و انگلیس استفاده کردیم و ملی شدن نفت را رقم زدیم میتوانیم از این تضاد برای رسیدن به آزادی و نجات مردم ایران استفاده کنیم ، اما باید مواظب باشیم در دامی که سال ۵۷ کارتر برایمان چید نیفتیم!!!! که از این تضاد استفاده بکنیم و دامی دیگر جلوی پای ما پهن بشود و در آینده از این اشتباه متاسف بشویم.
امریکاییها میگویند سپاه پاسداران مهمترین دشمن ما در منطقه است ولی اینکه انگیزه چیست مهم نیست مهم از این تضاد استفاده کردن بنفع منافع مردم است.

دکتر نوری زاده: خوب آقای مهندس با توجه به تجاربی که داشته اید آیا احساس میکنید که ایران را خطری بزرگ تهدید میکند ایا حس میکنی بود و نبودمان در محک آزمایش است .

مهندس کردستانی: انچه که من میگویم نظر شخصی من است ممکن است دیگران با این دیدگاه موافق باشند یا نباشند ، من معتقد هستم که حکومت مذهبی ایران در دو حالت سقوط میکند اینکه به جنگ برسد سقوط خواهد کرد و یا اینکه یک خیزش کور و ناگهانی مردم ساقط خواهد شد البته این دو تا هم میتواند باهم عمل بکند یعنی برخورد نظامی میتواند باعث به پا خواستن مردم در ایران بشود ، اما من روی نیروی ملت حساب میکنم و بارها این را مخالفین هم گفتند که ملت در شرایطی هستند که کاری نمیتوانند بکنند ولی من موافق نیستم ، که افکار عمومی و مبارزین و ملی گرایان نمی توانند کاری بکنند ببینید استبداد و دیکتاتوری و قلدری جامعه را از دو راه ناچار میکند که تحمل بکنند یکی ایجاد ترس در دل مردم، دوم، نیاز مالی مرد به همان زندگی بخور و نمیر کاری که در زمان صنعتی شدن دنیا با کشاوزران میکردند و اینها را به نان شب محتاج میکردند که بروند با حد اقل حقوق در کار خانه ها کار بکنند من معتقدم که ترس امروز در ایران وجود ندارد همبستگی مردم نشان داد که ترس شامل سردمداران نظام میشود آنها هستند که وحشت کرده اند، توجه داشته باشید خشونت همیشه از طرف نظامی است که همیشه از بقای خودش وحشت دارد و مردم ما این را نشان داده اند و یک شعاری درست کردند که نترسید نترسید ما همه با هم هستیم،
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Wednesday 5 June 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with looking at the interview of Seed Behbahani with Amir Yaghmaie, a former member of the Mujahedin Khalq Organisation, and later will report on the latest news of the Middle East region.

In the second part of the program we will talk to Houshang Kurdestani, a member of the National Front Party of Iran who would share with us his views about the current affairs of Iran.

We begin by asking him about the way the late Dr. Bakhtiar formed his government.

Houshang Kurdestani:

I was in the city of Rasht when the late Bakhtiar kindly phoned me and told me about the very dangerous situation that our country was in and that the Shah had accepted that the National Front should form a new government, headed by Dr. Sanjabi.

However I knew that this idea would be rejected by Kazem Hasibi and Dariush Forouhar, as they had been following the idea of the clerics coming to power under Khomeini’s leadership, as they thought the religious establishment will then easily hand over the political power to the secular and democratic forces!

They argued that during the Constitution Revolution the ayatollahs who took part in it left the scene and secular forces took over. But I told them that this time round our secular and democratic forces are easily leaving the scene and handing over the future of the country to the religious forces.

As for the issue of the US designating the Revolutionary Guards as a terrorist group, I believe they should have only confined this to the corrupt leaders of theGuards, as their lower ranks are our innocent fellow Iranians who could be part of a future national army.

Obviously the US has done this in protecting their own interests in the region but we can always benefit from this decision by the Trump administration in our struggle for freedom and democracy in Iran.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Please send us your views and comments about the contents of our program and share this edition with your family and friends.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/52798

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/dKaEvkx8fio

لینک دانلود:

https://vimeo.com/340451583

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/cuae7eblv9tm

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/x3uczcsdiw4i

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1c9ZlowHFDfGfhGhZ4DJ88pUKtH8NJmq1/view?usp=sharing

June 16, 2019 01:20 PM






advertise at nourizadeh . com