June 16, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه۲۳ خرداد

nor4-300x160.jpg


این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست :

دکتر نوری زاده : چه خبر ها از امریکا؟؟ اول از آنجا به ما بگویید؟

دکتر سازگارا: در امریکا تنور انتخابات دارد گرم میشود، یعنی حزب جمهوری خواه رسم است وقتی که رئیس جمهور از آن حزب است دیگر مبارزات مقدماتی درون حزبی نیست و همان رئیس جمهور کاندیدا میشود، اما در حزب دموکرات بیش از بیست نفر کاندیدا شده اند و از اواخر ماه آینده به مبارزه خواهند پرداخت و ایالت ایوا است که سنجش در آنجا نشان میدهد که جوبایدن جلوتر از بقیه است و بعدش آقای سندرز و بقیه هستند احتمال زیاد کاندیدای حزب دموکرات که بالا بیاید هفت هشت ماه دیگر مقابل ترامپ خواهد ایستاد یکی از اینها جوبایدن هست که سنش زیاد است و هشتاد سالش است !!
او در پنسیلوانیا و دنور رای خواهد آورد و یکی اینکه از قدیم هوادارانی بین کارگران داشته است البته آقای ترامپ هم حریف قدری است چون هم وضع اقتصاد امریکا خیلی خوب است که این نقطه قوتی است برای ترامپ برای هر کاندیدا و هر رئیس جمهوری که سر کار است و هم اینکه رائیش را در حزب جمهوری خواه توانسته انها را برای خودش حفظ کند.

دکتر نوری زاده : یک نکته جالبی به نظرم رسید هم خامنه ای و هم روحانی و هم ظریف هر کدامشان به طریقی گفته اند که اوضاع امریکا خیلی خراب است واین رئیس جمهور ی؟؟ وضع اقتصادی آشفته امریکا؟؟ اینها اصلا واقعا نمی خوانند؟؟؟ اینها چجوری میبینند؟؟ که امریکا بهترین وضع اقتصادی را دارد .
دکتر سازگارا : یک زمانی سوسیالیست ها تو این چیز ها پدر جد خامنه ای بودند و یک عمری نشسته بودند و هر اتفاقی در امریکا می افتاد میگفتند که تمام شد و حرف مارکس درست درآمد و سرمایه داری دارد سرنگون میشود، هر اعتصاب کارگری که میشد میگفتند تمام شد و نظام سرمایه داری شکست خورد ، شصت ، هفتاد سال نشستند تا این اتفاق بیفتد ، خودشان زمین خوردند و خاک شدند و رفتند و سرمایه داری که مقرش در امریکاست خیلی قرص و محکم ایستاده ، برای اینکه از روز اول با عقل بنا شده و عاقل بوده اند و مشکلاتش را باعقل حل میکند چراغ عقل روشن است در جوامع سرمایه داری و دمکراتیک و مردم میتوانند مشارکت کنند و مشکلاتشان را حل کنند و در این مبانی از خودشان انتقاد میکنند بنابراین این سیستم نه تنها زمین نخوردآنچنان که مارکس میگفت بلکه محکمتر و قوی تر هم شد. و الان از دو غول کمونیست چین چهارنعل بسوی سرمایه داری حرکت کرد به هر صورت این آقایان یک اصراری دارند که هر غلطی که مارکسیست ها کرده اند اینها تکرار کنند و چهل سال است که جمهوری اسلامی نشسته اند هر روز میگویند همه دنیا دارد زیر آب میرود و همه بدبخت هستند و همه دارند میمیرند و فقط ما عالی هستیم و کشور ما هست که گلستان و گل و بلبل هست!!!!! البته ما در عصری به سر میبریم که ماهواره و اینترنت و تلوزیونهای فارسی زبان هست و دیگر آن عصر حکومت کمونیستی که دیوار دور کشور ها میکشیدند تمام شده و شاید آخرین کشور کره شمالی باشد که هنوز یک دیوار آهنی برای شهروندانش میکشد وگرنه بقیه دنیا به آنی داریم من و شما اینجا حرف میزنیم ما را در سراسر دنیا میبینند و میشنوند خبر اتفاق میافتد ده دقیقه بعد این اخبار دست به به دست میشود.

دکتر نوری زاده : مردم ما خیلی عاقل شده اند و یکی گفته بود چون من از آقای خاتمی که گفته بودم مردی پایبند اصول است و خودم گفته بودم در نیویورک دیده ام ایشان را ، گفته نوری زاده آمد ثابت کرد که از خاتمی پول گرفته است !!!! حال این که شما میگویید باور کنید از صبح تا حالا ۵۰ تا تکست گرفتم که این حرفها بی ربط است و شما کارتان را ادامه بدهید و ما اعتنایی به این حرفها نداریم . مردم آگاه هستند و میدانند که بیکاری در امریکا به حداقل رسیده و آقای ترامپ در عرصه اقتصادی آدم موفقی بوده است و بعضی از هموطنان ساکن امریکا چنان دشمن ترامپ شده اند که نگو؟؟؟ یک رئیس جمهور در امریکا ۴ سال میاید و بعد هم میرود بعد هم چنان قضیه را شخصی کرده اند و دیروز من شنیدم که یکی شان میگفت ترامپ به ایران حمله میکند آن یکی میگفت قرار نیست حمله بکنند. غرض این است که متاسفانه ما بعضی هامون میدوزیم ، تنمان میکنیم ، و در می آوریم بدوپن اینکه داستان را بدانیم
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Thursday 13 June 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our special guest of every Thursday, Dr. Mohsen Sazegara, for his views about news of Iran and the Middle East.

Mohsen Sazegara:

In US the issue of the next presidential election is warming up. Within the Republican Party there will be no challenge to president Trump as he will automatically be their candidate for the next president.

However, in the Democratic Party more than 200 hopefuls have put their names forward and their first test will be in the State of Iowa next month. The latest polls show that Joe Biden is the leading candidate, followed by Bernie Sanders.

It is quite likely that eventually Joe Biden would stand against Trump but his age is an issue as he is approaching 80 now!

Trump’s popularity has grown as the US economy is doing well and he benefits from already being in power and promises to continue his programs in the second term.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Khamenei, Rouhani and Zarif have all said that the US economy is in chaos. I wonder if they ever read the news or are juts ignorant and biased?

Mohsen Sazegara:

Once upon a time the socialists used to say the same nonsense. They were predicting the immediate collapse of capitalism but kept talking about it for more than 70 years and nothing happened.

They could not understand the fact that in democratic societies problems can be solved with reasoning and the public are allowed to participate in debates about the best way their society should be managed.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/53051

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/MNAoHn6j9fI

لینک دانلود:

https://vimeo.com/341840042

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/elrsudthqiot

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/mqabpy5cxwc0

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1o2oddP8kzYW9IzFw3nPrXpnujJOwLtJY/view?usp=sharing


June 16, 2019 02:39 PM






advertise at nourizadeh . com