August 20, 2019

تفصسیر خبر


Behind the Headlines – Friday 9 August 2019


Jamshid Chalangi:

Tonight we will find out how the corruption in Iran is affecting the economic lives of the citizens and look at the consequences of the open letter by 14Iranian women’s rights activists that calls for resignation of Khamenei and holding a referendum to determine a new system of governance for Iran.

Also, what would the sanctioning of Javad Zarif by US mean for the future the tension between Tehran and Washington as Zarif has declared that he does not have any assets in US?

How about the future of the Alavi Foundation’s skyscraper in New York as a judge says it should not be confiscated by US government.

Our guests tonight to discuss these issues are Dr. Alireza Nourizadeh and Mr Mohammad Nourizad who joins us from Iran.

Dr. Alireza Nourizadeh:

When we study the contemporary history of Iran we would notice how our people’s manners and social behaviour has changed through ages.

We have had great Kings like Nader and Reza Shah whose ascend to power has given a new sense of nationalism and pride to the Iranians and the nation becomes one and united.

Now compare it to the last 40 years rule of the corrupt thieves and despots in Iran with those times and you can see how our people have become so humiliated, poor and desperate and resort to telling lies to survive the day.

What is the difference between the regime in Iran and the Daesh when they both practice the same self-made tyrannical and corrupt version of our religion?

You must have heard the sad story of the German tourist who has been hit and taken hostage to blackmail his family for a few hundred dollars in Iran. This is a disgrace and an indication how moral values have become lower than low in Iran under this corrupt regime.

Mohammad Nourizad:

No doubt the level of criminality and corruption in Iran has risen significantly after the revolution.

The holy city of Qum now has the highest rate of corruption in the country. There are many decent people in that city too but we hear that it is now pollutedwith heavy drinking problem among the youth, gambling and theft and many other social problems that are the direct result of the regime’s corrupt rule.

However, I believe the tradition of love and respect for foreign guests and tourists who visit Iran is still intact but naturally we have certain desperate people who might resort to this kind of disgraceful acts, which is not theft, but more to do with despair.

And let’s not forget that when the regime mobilizes thugs and thieves to attack civil rights activists and protestors then their behaviour is seen by the outside world as if this criminal minority represents the Iranian people.

I am sure once this regime is gone the Iranian people’s long tradition of brotherhood and caring for one another will return overnight.

جمشید چالنگی هستم وبه شما در هر کجای ایران و جهان که هستید و به تماشای برنامه تفسیر خبر از شبکه تلوزیونی ایران فردا نشسته اید سلام میگویم .
و مثل چهار فصل سال اخبار برنامه مربوط به ایران و مردم ایران است و آنچه بر مردم ایران میگذرد و نیز در منطقه و عرصه بین المللی
پیامد های انتشار نامه ۱۴ بانوی ایرانی برای برچیده شدن بساط جمهوری اسلامی و کناره گیری رهبر جمهوری اسلامی، پیش از آن گذر به حکومت غیر دینی
پیامد های تحریم محمد جواد ظریف و دارایی های شخصی او یا بخشی از دارایی های او که مربوط به بنیاد علوی است چه خواهد شد؟
اوضاع سوریه به کدام سمتی در جریان است و توافقات تازه امریکا و ترکیه

میهمانان این شماره از برنامه تفسیر خبر آقای علیرضا نوری زاده و آقای محمد نوری زاد

چالنگی :بیش از هر چیز من مایلم به یک نکته اشاره کنم ایران سالیان سال است که به میهمان نوازی مشهور بود یک شهروند آلمانی دچار سرطان بوده وبا دوچرخه راهی کشورها شده که پیام شادی بخش خودش را به مردم بدهد، در شمال مورد ضرب و شتم مردم قرار گرفته است و دارو ندارش را به غارت میبرند و بعد به تهران برده میشود و خانواده اش به آنجا می آیند سرانجام خانواده ای که که آنها در آنجا ساکن بوده اند آنها را گروگان میگیرد و دلار میخواهد این سقوط اخلاقی راچگونه میبینید و در جبین این حکومت میبینید که بتواند به این اوضاع سرو سامان بدهد ؟؟؟

نوری زاده: چالنگی عزیزم ، اولاً یک نکته ای را بگویم تاریخ ایران را که مطالعه میکنید در دوران مختلف چه روحیاتی پیدا میکنند و نادر میآید و رضا شاه میآید این ملت یکپارچه غرور میشود برای اینکه پادشاهش وطن پرست است، شما ببینید چهل سال است این علی بابا و چهل دزد چه بر سر مردم آورده اند غرور مردم را گرفته اند مردم به من و شما که زنگ میزنند برای صد دلار التماس میکنند که من میخواهم برای دخترم جهیزیه بخرم حالا دروغ هم که بگوید به کجا میرسد که مجبور به درغگویی میشود ؟ مردم را ذلیل و عاجز کرده اند و اسلام محمدی از این اخلاقیات زیاد دارد ، داعش مگر چه میکرد میگفت ما صدر اسلام را داریم پیاده میکنیم اینها میخواهند این قوانین را در جامعه ما پیاده کنند ، سیدعلی آقا میخواهد سید الشریعه بشود، بنابرین امتش هم باید دزد و آدمکش بشود، این رژیم تمام صفات ما را از ما گرفت ، مقداریش اجبار است آنکه نان میدزدد گرسنه است!! اما با یک آلمانی ما میخواهیم اینجور جلب سیاح کنیم این خبر مرا متاسف کرد بخصوص آنها که دلار مطالبه کردند اگر شما احسان کردید چرا قیمت برایش گذاشتید ؟ از آن فرد آلمانی و ملت آلمان رسماً پوزش میخواهم .

چالنگی : تفسیر شما را میشنویم جناب نوری زاد از این نمونه ها کم نیست در ایران و روزانه صد ها مرتبه اتفاق میافتد و شما نمونه هایش را دیده اید و این سقوط اخلاقی !! و وعده ای که خمینی داده بود ؟؟؟که نه تنها مادیات بلکه معنویات شما را هم بالا میبریم؟؟؟؟!!!!

نوریزاد :گرچه نسبت به پیش از انقلاب این رذایل اخلاقی افزونتر شده و طبق آمار خود جمهوری اسلامی شهر قم نسبت به سایر شهرها رتبه نخست مفاسد اجتماعی را دارد یک شهر با اینهمه آیت الله و مراکز دینی مذهبی و علم و کتل و عزاداری منبر شهر قم رتبه نخست مفاسد اجتماعی را دارد مشروب خواری، لواط ،دزدی، پلشتی های دیگر ولی در همان قم انسانهای شایسته هم زیادند ، در ایران همچنان این روحیه مهمانوازی و حسن خلق غلبه دارد ، قبول دارم که به تنگ آمده اند و این خصوصیت ایرانی را کنار زده اند و پرخاشگری میکنند و بقول آقای نوری زاده این برای یک لقمه نان است و این دزدی نیست و برای این است که روزیش را بدر برد ، بعنوان نمونه من شما را به خانه گوهر عشقی میبرم زدند بچه اورا کشتند و سخن درشتش این است که اگر قاتل فرزندم هم به منزل من بیاید از او پذیرایی میکنم ، نشان میدهد این پتانسیل شعوری در میان مردم ما هست اما این روحیه که وقتی رهبر می دزدد و چاقو کش ها را توسط سردار همدانی بسیج میکند در مساجد و حسینیه ها ساماندهی میکند و این چاقو کش ها و قمه کش ها را در روزهای اعتراض به جان مردم معترض می اندازد علناً صحه میگذارد بر آن رویه چاقو کشی و قمه کشی ، به همین دلیل ضمن اینکه امیدوارم به آینده مردم خودمان که آن پتانسیل مردم دوستی و مهمانوازی مجدداً احیا خواهد شد آما این تراشه های ناجوانمردی و فطرت های ناپسند ضرب و شتم و دزدی و چاقو کشی اینها عارضه هایی است که حکومت بی ادبیش را تسری داده به بخشی از جامعه که وقتی داستان علی بابا برچیده بشود حتماً آن روحیه زیر بنایی مردم آغاز خواهد گشت و ما مجدداً شاهد مردم مان پسندیده و نوع دوست خواهیم بود .

چالنگی: ۱۴ بانوی هموطن هم که در بیانیه ای تازه منتشر شده خواستار گذر از جمهوری اسلامی شده اند نظر شما را می شنویم؟

نوری زاده: ببینید نیکی پورفاضل عزیزم که درود به او میفرستم که یکی از همکاران من در مجله امید ایران بود و دوستانش کار زیبایی کرده اند که کاوه آینده ایرانی زن است و بانوی ایرانی چه در دوران جنگ و چه بعد از جنگ همت و همیت و غیرت خود رانشان دادند و از سقوط خانواده جلوگیری کردند و از صبح تا شام کار کردند و چراغ خانه اشان را روشن نگاه داشتند و امروز در عرصه مبارزه چقدر جای سیمین بانو را خالی میکنم که اگر بود مسلم سرودی برای این چهارده خواهر و دخترش سروده بود و خیلی خوش آمد میگویم ورودشان را و وقتی این ۱۴بانو آمده اند دلاور مرد،و زن من ایمان دارم اگر ملت ذره ای همیّت بکند بگذارید این ۱۴ تن بشود چهار ده میلیون اینها شما را نمیکشند یک خورده همت بکنید .............
با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/54884

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/_k6UVw8Kre4

لینک دانلود:

https://vimeo.com/352967113

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/9-aug-1

فایل صوتی کم حجم:
https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/9-aug-kam

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/10xj6ZaDk4KdUIdiBtkyrXAs85K98lFQf/view?usp=sharing

August 20, 2019 09:44 AM






advertise at nourizadeh . com