July 13, 2023

جامعة المصطفی؛ صیدگاه سپاه و امنیت خانه ولی فقیه / علیرضا نوری زاده

۸۰ هزار داشجوی خارجی با جیره و مواجب درخدمت سید علی
علیرضا نوری زاده


*خاطرات مردم هند اگر در جنگهای کافرکش محمود غزنوی خلاصه میشد امروز کسی جرأت نداشت در شبه قاره نام ایران را برزبان أورد. با اینهمه هنوز هم نامهای محمود و مسعود و نادر در بسیاری از ایالات هند نامهای سیاه و مذمومی است . زبان و فرهنگ فارسی اما مرهمی بوده که تحمل زخمهای تاریخی را آسانتر کرده است مغولان در هند زبان فارسی را به زبان دربار و فرهنگ و ادب و هنر تبدیل کردند بگونه ای که در عصر شماری از سلاطین صفوی ادیبانی چون صائب تبریزی ره به هند کشیدند و تبعیدیان دیار بابر و جهانگیر شدند.بعد از استقلال هند ، دولت ایران همواره سفیران و مأمورانی به هند میفرستاد که یا از بزرگان ادب و فرهنگ بودند و یا از برجستگان سیاست ؛ مردانی از این دست ؛
•علی معتمدی سرکنسول از ۱۳۲۲، سفیر از اسفند ۱۳۲۶ – آذر ۱۳۲۷
•موسی نوری اسفندیاری ۳۰ دی ۱۳۲۷ – دی ۱۳۳۰
•علی‌اصغر حکمت
•مرتضی مشفق کاظمی
•عبدالحسین مسعود انصاری آذر ۱۳۴۰ – فروردین ۱۳۴۲
•فریدون آدمیت فروردین ۱۳۴۲ – خرداد ۱۳۴۴
•جلال عبده مرداد ۱۳۴۴ – مهر ۱۳۴۷
•محمدرضا امیرتیمور آبان ۱۳۴۷ – شهریور ۱۳۵۰
•غلامعلی وحید مازندرانی
• محمد معظمی گودرزی نور
• غلامرضا تاج‌بخش دولو بهمن ۱۳۵۴ – ۱۷ دی ۱۳۵۷

پیش از پهلوی نیز أن زمان که نایب السلطنه انگلیسی زمامدار هندوستان بود ؛ دولتمردانی سرشناس به هند اعزام میشدند .
رژیم جهل و جور و فساد از همان ابتدا چون قصد نشر فرهنگ و ادب و زبان مارا در هند نداشت ، سفرائی از اوباش سپاه و قاتلان حرفه ای به هند اعزام کرد .کسانی از نوع اسدی لاری وزرگریعقوبی علیرضا شیخ عطار و ایرج دهقی !! هند سرزمینی که به فقر مشهور بود امروز در پرتو دمکراسی سکولار ، هفتاد و دو ملت را زیر پرچمی واحد جمع کرده که به ملیت و فرهنگ خود می بالند و در 4 دهه عقب ماندگی خانه پدری هرروز عرصه ای را در علم و صنعت و توسعه فتح کرده اند ملیونها مهاجر هندی در چهارسوی جهان ملیاردها دلار به سرزمین خود حواله میکنند و در صحنه علم و صنعت و فرهنگ و خدمات در بسیاری از سرزمیینها به بالاترین جایگاه رسیده اند .
رژیم ولایت فقیه در پرتو سیاست احمقانه نشر مذهب شیعه و بالابردن رایت اسلام ناب محمدی ولائی ؛ هند را نیز مثل 86 کشور دیگر (منها با حدت و تلاش و بذر و بخشش بیشتر ) هدف قرار داده است . در کنار مساجد و حسینیه ها و مراکز بلانسبت فرهنگی ، رژیم تکیه بر دکان پر هزینه ای دارد به نام جامعة المصطفی ألعالمیة (دانشگاه بین المللی مصطفی ) نخست اجازه دهید این به اصطلاح دانشگاه جهانی را خدمتتان معرفی کنم .
• “جامعة المصطفی العالمیه یکی از مراکز آموزشی مذهبی در قم و یکی از ارگان‌های مهم نظام جمهوری اسلامی ایران برای گسترش اسلام شیعه در سایر کشورها است. این مرکز در سال ۱۳۸۷ از ادغام دو مجموعهٔ «سازمان مدارس و حوزه‌های علمیه خارج از کشور» و «مرکز جهانی علوم اسلامی» با دستور سید علی خامنه‌ای تشکیل شد.
این ارگان در شهر قم واقع شده و در ۶۰ کشور جهان شعبه دارد. جامعة المصطفی در کشورهایی که جامعه مسلمان دارند نماینده دارد و از طریق این نماینده افراد مناسب برای آموزش اسلام را شناسایی و آن‌ها را برای آموزش طلبگی به قم اعزام می‌کند. این دانشگاه از بین افراد غیر ایرانی در مقطع دکترا دانشجو می‌پذیرد. طبق آماری که در وبگاه جامعة المصطفی اعلام شده، این ارگان تاکنون بیش از ۵۰۰۰۰ مرد و زن را از ۱۲۲ ملیت، تحت تعلیم و تربیت خود داشته که تاکنون، بیش از ۵۰۰۰۰ نفر از آنان دانش‌آموخته شده‌اند. از میان اهل سنت نیز دانشجویانی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. مقاطع تحصیلی دانشگاه مجازی المصطفی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دوره‌های کوتاه مدت و پودمانی است. رشته‌های فقه و حقوق، قرآن و حدیث، اخلاق و تربیت، فلسفه، کلام و عرفان، مطالعات اسلامی، تاریخ و تمدن، ادیان و مذاهب، زبان و ادبیات، علوم انسانی ازجمله رشته‌های تحصیلی این دانشگاه است. به گفته کیهان لندن، جامعة المصطفی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای جمع‌آوری اطلاعات و جذب نیرو جهت عضویت در گروه‌های شبه‌نظامی کمک می‌کند.”

خزانه ملت وغارت ملیاردها بودجه) در 60 کشور شعبه دارد و در 20 کشور دیگر مثل تونس و زیمبابوه و تانزانیا نمایندگی و نماینده دارد.
جامعة المصطفی از ادغام دو مجموعهٔ “سازمان مدارس و حوزه‌های علمیه خارج از کشور” و “مرکز جهانی علوم اسلامی” تشکیل شد در ۱۷ فروردین ۱۳۸۷ سید علی خامنه‌ای در پیامی جامعة المصطفی را به جای مرکز جهانی علوم اسلامی، تأسیس کرد.
جامعة المصطفی در کشورهایی که جامعه مسلمان دارند نماینده دارد و از طریق این نماینده افراد مناسب برای آموزش اسلام را شناسایی و آن‌ها را برای آموزش طلبگی به قم اعزام می‌کند. این دانشگاه از بین افراد غیر ایرانی در مقطع دکترا دانشجو می‌پذیرد . جامعة المصطفی حدود ۴۰ هزار طلبهٔ خارجی و ۴۰ هزار فارغ‌التحصیل دارد. علیرضا اعرافی، رئیس سابق این نهاد ( رئیس فعلی حوزه ) از زمان تشکیل آن تا سال ۱۳۹۷ در سال ۱۳۸۷ گفته‌است: “از طریق شبکه جامعة المصطفی در سطح جهان حدود پنجاه میلیون نفر شیعه شده‌اند”
شیعیانی که در افریقا مابین هزار تا 5 هزار دلار برای تغییر مذهبشان پول دریافت میکنند و البته در پنهان مذهب اجدادی خود را اغلب حفظ کرده اند ولی بالأخره از جمع شاگردان سابق و لاحق المصطفی چند هزار نفری به مزدوری برای سپاه وامنیت خانه مبارکه تن در داده اند.
ریاست عالی جامعة المصطفی با رهبر جمهوری اسلامی است و تصویب اساسنامه، انتخاب اعضای هیئت امنا، نصب و عزل رئیس جامعه بر عهده او است. نماینده شورای عالی حوزه، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، نمایندگان برخی از دیگر نهادها و سه تا پنج تن از علما و اندیشمندان آشنا به مسائل بین‌الملل به انتخاب رهبر جمهوری اسلامی عضو هیئت امنای این نهاد هستند.
هم‌اکنون علی عباسی ریاست این نهاد را بر عهده دارد این نهاد دارای معاونت‌هایی همچون معاونت آموزشی، معاونت فرهنگی تربیتی و معاونت پژوهشی است.
حجت الاسلام علی عباسی ، در سال 1361 پس از اخذ دیپلم وارد حوزه علمیه شد و از سال 1370 تا 1381 به مدت 11 سال در درس خارج فقه و اصول وحید خراسانی،‌ تبریزی، ‌فاضل لنکرانیو هاشمی شاهرودیشرکت کرد.
وی در سال 1367 همزمان با تحصیلات حوزوی به تحصیل در رشته فیزیک در دانشگاه تهران پرداخت و در سال 1371 مدرک کارشناسی فیزیک با گرایش اتمی را دریافت کرد.
از سال 1374 تا 1377 نیز دوره کارشناسی ارشد فیزیک را در رشته فیزیک ذرات بنیادی در دانشگاه تربیت معلم تهران گذراند و از سال 1378 تا 1383 دوره دکتری فلسفه تطبیقی را در واحد تربیت مدرس دانشگاه قم طی کرد.

هزینه ای که این پایگاه جاسوسی و ترور بردوش ملت گذاشته است

برآورد بودجه جامعة المصطفی برای سال ۱۳۹۷ سه هزار و ۵۱ میلیارد و ۲۰۳ میلیون ریال پیشنهاد شد. این مقدار در سال ۱۳۹۹ به ۳٬۰۸۷٬۱۹۱٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال رسید. المصطفی در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۳۰۹ میلیارد تومان از دولت کمک دریافت کرده‌است و در سال ۱۴۰۰ نیز مبلغ ۴۶۵ میلیارد تومان از دولت کمک دریافت کرد. در لایحه بودجه ۱۴۰۱ میزان بودجه در نظر گرفته شده برای جامعة المصطفی العالمیه با ۴ درصد افزایش نزدیک به ۵۷۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده‌است. این افزایش بودجه، هدف انتقاد بوده‌است. امسال بودجه این جاسوخانه 18 درصد افزایش داشته است ویادمان باشد که این بلانسبت دانشگاه مجازی است و از طریق اینترنت و سمیار برای سیدعلی شکار میکند .
ارتباط با گروه‌های نظامی و شبه‌نظامی
جامعة المصطفی برپایه إطاعات نشر شده سازمان سیا پایگاهی برای عملیات برون‌مرزی نیروی قدس سپاه پاسداران است، در حالیکه خود را یک نهاد علمی با «هویت حوزه‌ای» معرفی می‌کند.
بعضی از کشته‌های قره باغ علیا در سال دوهزاروبیست از طلبه‌های عضو جامعة المصطفی بودند. برای این دوتن از طلبه آذربایجانی مراسم سوگواری درقم برپا شد این دوتن «علم الدین ولیش اُف» و «معارف صفراُف» نام داشتند . در این مراسم اعلام شد که آنها در منطقه قره‌باغ و در درگیری با ارمنستان کشته شده‌اند.
سازمان مرکزی جامعة المصطفی در ایران و در شهر قم قرار دارد و بیش از ۱۷۰ واحد آموزشی وابسته آن در داخل و خارج کشور مستقر است. این واحد‌ها در شهر‌های مشهد، تهران، اصفهان، گرگان و قشم و بیش از ۶۰ کشور دیگر است. آفریقای جنوبی، آلبانی، آلمان، افغانستان، اندونزی، انگلستان، اوگاندا، برزیل، بلغارستان، بنگلادش، بورکینافاسو، بوسنی و هرزگوین، بنین، پاکستان، تانزانیا، تایلند، توگو، دانمارک، ژاپن، ساحل عاج، سوئد، سنگال، سوریه، سیرالئون، عراق، غنا، فیلیپین، قرقیزستان، قزاقستان، کامرون، کوزوو، کنگو دموکراتیک، کومور، گامبیا، گرجستان، گویان، گینه، لبنان، ماداگاسکار، مالاوی، مالزی، مالی، میانمار، نروژ، نیجر، نیجریه، هند و… از جمله واحدهای فعال هستند.

مدیرکل امور تحصیلی ألمصطفی پاسدار حمیدرضا قلی زاده
فکرکنید ژاپن جه نیازی به جاسوسخانه سید علی دارد که دفتر و دستک نمایندگی دانشگاه در توکیو کسترده است و حضرت حجت الإسلام و ألمسلمین محمدعلی متولیان ریاستش را عهده دارند .همینطور در لندن و مادرید و رم و …
کرونا و سفر طلاب چینی به قم
در اسفند ۱۳۹۸ محمدحسین بحرینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با رسانه‌های داخلی گفته بود که آمار مرگ و میر بالای کرونا در ایران به دلیل حضور ۷۰۰ طلبه چینی در حوزه علمیه قم است.[۱۸] مولوی عبدالحمید، برجسته‌ترین روحانی سنی ایران، گفت: دانشجویان چینی که در دانشگاه بین‌المللی المصطفی (MIU) تحصیل می‌کنند ویروس کرونا را به ایران آورده‌اند

قصه هند چنانکه أغاز کردم اما قصه دیگری است .

رئیس جامعة المصطفی در دیدار از هند
رئیس جامعة‌المصطفی علیرضا عباسی در سفر به هند در اردیبهشت 98 از حوزه علمیه امام حسین(ع) مظفرنگر، حوزه علمیه ناظمیه لکنهو، حوزه علمیه امامیه تنظیم المکاتب لکنهو (برادران)، حوزه علمیه امام مهدی(عج) حیدرآباد، حوزه علمیه جامعه‌الشهید دهلی، حوزه علمیه جامعه‌الزهرا(س) تنظیم المکاتب لکنهو (خواهران)، حوزه علمیه جامعه‌الزهرا(س) لکنهو (خواهران) و حوزه علمیه خواهران بنت فاطمه(س) دهلی بازدید کرد.
وی در این بازدیدها، از نزدیک در جریان برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی- تربیتی مدارس قرار گرفت و ضمن ملاقات و گفت‌وگو با مدیران، استادان و طلاب مدرسه، مسائل و مشکلات موجود را مورد بررسی قرار داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی ( طرف دکتر هم شد …جای دکتر فرهاد و عالیخانی و پرفسور رضا و … خالی ) خطاب به طلاب حوزه‌های علمیه، با اشاره به جایگاه پرافتخار !! علما و حوزه‌های علمیه هند، اظهار داشت: سرزمین پهناور هند، خاستگاه یکی از بزرگ‌‌ترین تمدن‌های بشری بوده است و در کنار خدمت به تاریخ و فرهنگ و تمدن بشر، قرن‌های متمادی محل بروز و ظهور و گسترش مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) به شمار می‌رود و آثار و مفاخر ارزشمند و فراوانی وجود دارد که نشان‌دهنده تاریخ کهن مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در این سرزمین است.(یعنی أنهمه هنر و فرهنگ ؛ شعر و نقاشی و مجسمه سازی ؛ تذهیب و خطاطی و… کشک ، زنده باد مکتب اهل البیت در هند )
رئیس جامعة‌المصطفی ادامه داد: در تاریخ طولانی و پرافتخار اسلام ناب محمدی!! در هند، همواره، خاندان‌ها و شخصیت‌های بسیار بزرگ و مؤثری پدید آمدند که موجب افتخار و سربلندی اسلام اصیل به شمار می‌روند و همگی در این سرزمین نشو و نما پیدا کردند و منشأ خیر و برکت بودند.
عباسی همچنین از ارزش و جایگاه علمای دین سخن به میان آورد و ابراز کرد: عزت و شکوه پیروان مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، همیشه منوط به عالمان برجسته بوده است که نقش پیشوایی و پدری ایفا کردند.
وی، در ادامه، بر ضرورت پیوند پیروان اسلام ناب با علما و مراجع بزرگ تقلید تأکید ورزید و خاطرنشان ساخت: ائمه معصوم(علیهم‌السلام) به ارتباط با علما سفارش می‌فرمودند و دست پیروانشان را در دست علما، شخصیت‌ها، مراجع و بزرگان قرار می‌دادند و می‌خواستند آنان در هیچ یک از امور دستشان را از دست علما جدا نکنند و نقش پیشوایی، هدایت، مرجعیت و رهبری علما را در نظر داشته باشند
حجت‌الاسلام عباسی، در بخش دیگری از سخنانش، جامعة‌المصطفی را کانون تربیت علما و خدمت‌گزاران به دین برشمرد و بیان نمود: جامعة‌المصطفی، که به برکت انقلاب اسلامی از انفاس قدسیه امام خمینی(ره) شکل گرفت و امروز در خدمت تربیت نسلی از علمای اسلام در نقاط مختلف دنیاست، خدمت‌گزاری به طلاب را بزرگ‌ترین افتخار می‌داند. ما و شما افتخار داریم که لباس خدمت به دین خدا را به تن کردیم و ادامه‌دهنده راه انبیای الهی و ائمه(علیهم‌السلام) هستیم و می‌خواهیم پرچم‌دار این معارف در عالم باشیم.
وی تهذیب نفس و توجه به تربیت خود را پیش از دیگران مورد توجه قرار داد و گفت: طلاب باید به تهذیب نفس و خودسازی اهتمام ورزند و مجاهده مستمر داشته باشند، زیرا کسانی که براساس آیه شریفه قرآن، وظیفه تبلیغ و رساندن دین خدا و رسالت‌های الهی را برعهده می¬گیرند، باید خشیت الهی داشته باشند و پس از خودسازی، پیام حق را به دیگران برسانند.
رئیس جامعة‌المصطفی افزود: ابتدا باید براساس این رسالت‌ها و معارف تربیت شویم و سپس در راه گسترش دین خدا و رساندن پیام نورانی قرآن به مردم بکوشیم.
او ضمن أنکه خواستار توسل به دعا و أوراد شد نشر مبانی اسلام ناب انقلابی محمدی را در هند یک وظیفه اسلامی
وی، در ادامه، الگوپذیری از سیره و سبک زندگی علما و بزرگان را مهم دانست و گفت: وقتی به زندگی آنان نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم که صبر و تحمل را تا پای جان‌فشانی در راه دین خدا ادامه دادند.(نمونه اش آیات عظام اعلم الهدی و خاموشی و محسنی اژه ای که در نهایت تنگدستی حقوقی کمتر از یک ملیارد دارند )
حجت‌الاسلام عباسی در پایان گفت افرادی مانند امام خمینی(ره) عالم به زمان خود بودند و نیازهای زمان را می‌شناختند. به همین دلیل، شخصیت مبارکی همانند امام(ره) منشأ تحول و نقطه عطف و عزت تاریخی برای پیروان مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در جهان شدند. و البته امروز امام خامنه ای این مهم را عهده دارند …..
********************
بیش از 1000 هندی شیعه و 50 سنی ، شکار امسال نمایندگان سیدعلی أقا هستند . 80 هزار اهالی ولایات دیگر از ونزوئلا تا بورکینا فاسو و از توکیو تا هند ، همه جا رایت جامعة المصطفی ألعالمیة برافراشته شده و ولایت جهل و جور و فساد سرزمینهائی به عظمت هند و ژاپن را نشانه رفته است. تکلیف پاکستان که روشن است .رژیم جنگ شیعه و سنی را دامن زده است باشد که هند بسلامت از دام المصطفی ، بجهد . فکر کنید ملیونها مسلمان و دهها ملیون شیعه هندی که با أرامش در کنار صاحبان دیگر مذاهب قرنها ، زیسته اند اگر گرفتا ر اسلام ناب انقلابی ولائی جامعة ألمصطفی بشوند چه فاجعه ای در انتظار أنها و سرزمین محبوبشان خواهد بود !؟.

July 13, 2023 08:41 PM






advertise at nourizadeh . com