October 31, 2023

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه 9 آبان 1402

در برنامه امروز پنجره ای رو به خانه پدری به میزبانی دکتر علیرضا نوری زاده، نگاهی خواهیم داشت به مسایل روز در ایران و منطقه. همچنین نگاهی خواهیم داشت به دروغ های محمد جواد ظریف درباره سهم دریای خزر، صرف هزینه های گزاف از بیت المال برای نوه علی خامنه ای، بررسی پشت پرده جنگ حماس و اسراییل و مساله غزه، فروش کمک های سازمان ملل در نوار غزه با قیمت گزاف، نظر سنجی به سبک رژیم، بخش سانسور شده سخنان مهدی نصیری در مورد علی خامنه ای و پیشرفت های عظیم ایران از زبان جیره خواران حکومت. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/111228

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/McLsUry2PMo

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-311023-1-1?si=f0660d75d8c244d2aaef06dace5494cf&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-311023-1-k?si=f0660d75d8c244d2aaef06dace5494cf&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

October 30, 2023

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه 8 آبان 1402

در برنامه امروز پنجره ای رو به خانه پدری به میزبانی دکتر علیرضا نوری زاده، نگاهی خواهیم داشت به مسایل روز در ایران و منطقه. همچنین نگاهی خواهیم داشت به قتل آرمیتا گراوند و آزار و اذیت خانواده اش و دستگیری دوباره نسرین ستوده و برخی از شرکت کنندگان در مراسم خاکسپاری او، مرگ افراد بی گناه در غزه، روایت صدا و سیما از مرگ آرمیتا گراوند، حرف های اسماعیل هنیه به مردم غزه، درایت و انسانیت محمود عباس در برابر مردمش، حرف های آخوند نژادپرست و فاشیست ترک، گفته های فرزند یکی از بنیانگذاران حماس درباره اقدامات سازمان ملل در برابر گروه حماس، گفته های علم الهدی درباره اولویت های علی خامنه ای که مساله حجاب و فلسطین است و سخنان امیر عبداللهیان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/111192

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/MfvXoSMzypE

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-301023-1-1?si=c94200ed81cc40baa8cc79cf4f8ee6e0&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-301023-1-k?si=c94200ed81cc40baa8cc79cf4f8ee6e0&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

October 27, 2023

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه 5 آبان 1402

در برنامه امروز پنجره ای رو به خانه پدری به میزبانی دکتر علیرضا نوری زاده به گفتگو با آقای یزدان شهدایی عضو شورای مدیریت گذار خواهیم نشست، و به مسایل روز در ایران و منطقه خواهیم پرداخت. ابتدا یادی خواهیم کرد از مادران مبارز ایرانی و همچنین نگاهی خواهیم داشت به مساله غزه و بهره برداری ها و کارشکنی های جمهوری اسلامی از این موضوع، کمک های رژیم به حماس، فیلمی از اولین ارتباط ماهواره ای بین ایران و اروپا در زمان شاه فقید، پیش بینی وضعیت ایران با توجه به مشکلات کنونی، بررسی انقلاب اسلامی و پشت کردن مردم به حکومت دینی، اعتنا نکردن مردم به اپوزیسیون و نقش انفلاب زن،زندگی،آزادی بر جامعه ایران. و با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/111129

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/NabEMfebxTk

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-271023-1-1?si=5162a7f243d942ac82eee15d932c372e&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-271023-1-k?si=5162a7f243d942ac82eee15d932c372e&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

October 27, 2023

تفسیر خبر جمعه 5 آبان 1402

جنگ اسرائیل و حماس: بن بست کشت و کشتار!

میهمانان: علیرضا نوری زاده و منشه امیر

جمعه ۵ آبان | ۲۱:۳۰ تهران | ایران فردا بازپخش : ۶ صبح و ۱۴:۳۰


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/111139

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/56v1zYjoK5o

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-tafsir-khabar-271023-2023-10-27-13-22-29-175120-2?si=eea7d6893f9d4a9bb7c543f8b0d77575&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-tafsir-khabar-271023-2023-10-27-13-22-29-175120-k?si=eea7d6893f9d4a9bb7c543f8b0d77575&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

October 26, 2023

سر افعی را کوفتن یعنی چه؟ / علیرضا نوری زاده

جناب فیلسوف برای نابودی بنی موسی دست به دامن موسی و محمد شده است
علیرضا نوری‌زاده نویسنده و روزنامه‌‌نگار
پنج شنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ برابر با ۲۶ اُکتُبر ۲۰۲۳ ۱۴:۰۰

در مخالفت با برنامه جورج بوش پسر، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، برای حمله به عراق، میلیون‌ها انسان در چهار سوی جهان از نیویورک تا کوآلالامپور و از قاهره تا سانتیاگو به خیابان‌ها آمدند؛ هزاری و میلیونی و سه میلیونی (در رم تعداد به سه میلیون و صدهزار نفر رسید). با این رود خروشان معترضان به جنگ و مخالفان حمله به عراق، صدام حسین باور کرده بود که بوش و بلر و… مجبور به تجدیدنظر خواهند شد اما بوش آمد؛ با توپ و تانک و موشک و آقای احمد چلبی و حومه که از نوکران ولایت فقیه بود.

نامه ۵۰ تن یا بیشتر از چهره‌های کم‌وبیش سرشناس معارض و مراحم در نفی جنگ برای حذر داشتن قدرت‌مداران در غرب و اسرائیل از حمله به خانه پدری، مرا به یاد آن روزها در سال‌های نخست قرن جاری انداخت. راستی را، اگر قرار باشد سر مار کوبیده شود، این نامه و نظایر آن چه تاثیری خواهند داشت؟ آیا خودمان را فریب می‌دهیم؟

عین همین نامه‌ها را نایاک درباره بحران‌هایی که در پی اشغال عراق بین ایران و آمریکا به‌ وجود آمد، جنگ سال ۲۰۰۶ حزب‌الله و اسرائیل و رویارویی با سپاه در خلیج فارس، به‌وفور و با هزینه‌های سنگین در رسانه‌های سرشناس غرب منتشر کرد و البته بوش و الباقی از ترس تاثیر نفرین تریتا و سفند و جفنگ دست از جنگ برداشتند و ره صلح پیش گرفتند؛ مبادا که پروردگار تریتا و حضرت عباسش آسیبی به آن‌ها برساند.

من مکرر از سر مار گفته و نوشته‌ام. نویسنده نامه ‌«سر مار در تهران است» را در گیومه گذاشته بود که ای ملت همیشه در صحنه! مشاهده کنید که چگونه با ظرافت دخل جنگ‌طلب و جنگ‌طلبان را آورده‌ایم.

تکلیف من با عطا مهاجرانی روشن است. او در آرزوی ریاست‌جمهوری است و امید به اینکه مقام معظم از سر درماندگی، نیش‌های قل و دل او در روزنامه اطلاعات را از یاد ببرد و دعوتش کند که جناب دکتر! بازگرد و «مگذار که انتظار زارم بکشد/ نادیده رخت زار و نزارم بکشد/ گر کشتنی‌ام، تو خود بکش تیغ و مرا/ زان پیش بکش که انتظارم بکشد» اما نمی‌توانم درک کنم چرا نام شماری از دوستان عزیز و محترمم که در صفا و ایران‌دوستی‌شان تردیدی ندارم، هم بین امضاکنندگان دیده می‌شود.

عشق به خانه پدری «با شیر اندرون شد و با جان به در رود». هیچ‌یک از ما خواستار جنگ و ویرانی وطن نیستیم. سرنگونی رژیم جهل و جور و فساد آرزوی ما است وگرنه مثل بعضی ره خویش می‌گرفتیم و عمر کوتاه را بی‌دغدغه سر می‌کردیم. من در میان امضا کنندگان این حذرنامه حتی یکی را نمی‌یابم که به اندازه صاحب این قلم دلبسته فلسطین و ملت فلسطین باشد.

نخستین مطلبی که عزیزم عباس پهلوان از من چاپ کرد، شعر نزار قبانی بود: «ای قدس، ای مناره ادیان/ ای طفل ماهروی سوخته‌انگشت/ باری دیگر صدای موذن از فراز مسجد اقصی برمی‌خیزد و یکشنبه ناقوس کلیسای قیامت به صدا در خواهد آمد …» شعر مقاومت را من به هموطنانم شناساندم، سال‌ها پیش از خمینی. «حماسه فلسطین» من سال ۱۳۴۷ منتشر شد و رضا جان امامی زحمت چاپش را در انتشارات بعثت کشید. «بیرون از اسطورها» را هم جعفری بزرگ در امیرکبیر منتشر کرد، به‌دفعات.

من از تل الزعتر خونین نه به دست اسرائیل که حافظ اسد و ارتش جنایتکارش گزارش‌ها نوشتم و زیر باران گلوله با چریک‌های فلسطینی گفتم و سرودم و فریاد زدم. به لطف زنده‌یاد دکتر محمود جعفریان نشست فلسطین را در قاهره پوشش دادم و همانجا بود که خبر قتل کمال جنبلاط بزرگ به امر حافظ الاسد صاعقه‌وار بر سرمان فرود آمد و همگی به لبنان رفتیم و بر فراز جبل با او وداع کردیم.

عرفات که به ایران آمد به همراه صادق قطب‌زاده به استقبالش رفتم و نخستین بار این من بودم که گلایه‌های او را از خمینی نوشتم. زمینه دیدار زنده‌یاد دکتر شاپور بختیار با عرفات را در تونس من فراهم آوردم و در اسلو ستایش شدم.

پرچم فلسطین که در رام‌الله بالا شد، رودی از امید را در دل ملت رنج‌کشیده فلسطین جاری کرد. لعنت به خناسانی چون اسد و قذافی و ولایت فقیهان که پیروزی صلح را بر نفرت و ویرانی برنتافتند و ابوهای مزدور را به جان عرفات و یارانش انداختند. اگر آن منظره تاریخی مصافحه عرفات و رابین به بار می‌نشست، نه شارونی در کار بود و نه نتانیاهویی. نه اسماعیل هنیه دکاندار انقلاب بود و نه خالد مشعل و زیاد نخاله (همان که صدها میلیون دلار ملت ایران را بلعیده است و می‌گوید شیعه رافضی و کافر در جهاد اسلامی جایی ندارد).

من این‌ها را نه برای تقدیر از خویش می‌نویسم. به اندازه کافی از فلسطین و جنایات دست‌راستی‌های اسرائیلی و مهاجران روس و اوکراین و ازبک نوشته‌ام که چگونه چهره انسانی چپ اسرائیل را تخریب کردند و به نتانیاهوها مجال خودسری دادند. البته هربار که مجال وحدت فلسطینی‌ها و حرکت به سوی صلح آغاز شد، این اسدها و قذافی‌ها و صدام‌ها و از ۴۰ سال پیش ولی فقیه اول و ثانی و حزب‌الشیطان بوده‌اند که با پول و بازی‌های خونین، سه چهار انتحاری و کشتار مادربزرگ‌ها و نوه‌های اسرائیلی در اتوبوس و رستوران و گذرگاه، فضا را خون‌چکان و صلح موعود را به جنگ و نفرت دائم بدل کرده‌اند. نمونه اخیرش همین وحشی‌گری حماس به امر ارباب در تهران و وحشی‌گری مضاعف نتانیاهو به تلافی عملکرد غیراخلاقی حماس پیش چشم ما است (ابومازن صلح‌جو صد بار این را به من گفته و کلامش در نوشته‌ها، گفتارها و برنامه‌های تلویزیونی من تجلی نوشتاری و گفتاری و دیداری داشته است).

October 26, 2023

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه 4 آبان 1402

در برنامه امروز پنجره ای رو به خانه پدری به میزبانی دکتر علیرضا نوری زاده به گفتگو با دکتر محسن سازگارا عضو شورای مدیریت گذار خواهیم نشست، و به رویدادهای روز در ایران و منطقه می پردازیم. همچنین نگاهی خواهیم داشت به بازی های سیاسی و روشن کردن آتش جنگ توسط خامنه ای و اهداف تبلیغاتی جمهوری اسلامی، سواستفاده حکومت از مخالفین نظام، پیگیری و بررسی قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر و ایجاد رعب و وحشت توسط رژیم، انحرافات خبری و مرگ مغزی آرمیتا گراوند، مساله فلسطین و مخالفت مردم با کارشکنی های خامنه ای، حمایت حکومتیان و جیره خواران رژیم از حماس و نگاه خامنه ای به مذهب و نگاه تشیع به او. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/111084

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/xDMeg1IvKHE

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-261023-1-1?si=a8e2323fbc91456dac76110fe248c7a1&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-261023-1-k?si=a8e2323fbc91456dac76110fe248c7a1&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

October 25, 2023

پنجره ای رو به خانه پدری چهارشنبه 3 آبان 1402

در برنامه امروز پنجره ای رو به خانه پدری به میزبانی دکتر علیرضا نوری زاده، گفتگویی خواهیم داشت با آقای فرهاد متقی (خبرنگار مستقل) پیرامون مسایل روز در ایران و منطقه. همچنین نگاهی خواهیم داشت به رعایت اخلاقیات در ارتباط با افشاگری درباره سلبریتی ها و حفظ حریم خصوصی دیگران، قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر و سناریوهای رژیم، بررسی تحول در تفکر مردم ایران پیرامون مساله فلسطین و آگاهی مردم در این زمینه و حمایت حکومتیان و جیره خواران رژیم از اعمال حماس. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/111065

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/1XyzIhRWxw8

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-251023-1-1?si=e9515a0818f9419e9e3dd66d2967f5f4&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-251023-1-k?si=e9515a0818f9419e9e3dd66d2967f5f4&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

October 25, 2023

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه 2 آبان 1402

در برنامه امروز پنجره ای رو به خانه پدری به میزبانی دکتر علیرضا نوری زاده، نگاهی خواهیم داشت به مسایل روز در ایران و منطقه. همچنین نگاهی خواهیم داشت به مرگ مغزی آرمیتا گراوند، حرف های فرزند یک جانباز به علی خامنه ای در اعتراض به وضعیت معیشت، گفته های یک ملای شیعه افغان درباره بی طرفی در جنگ میان حماس و اسراییل، اعتراف به فریب خوردن یک عضو حماس، تفاوت عملکرد یک جوان فلسطینی در زمان حمله حماس به اسراییل و حمله اسراییل به حماس، سخنان امیر عبداللهیان پیرامون دامنه جنگ، انتصابات عجیب و غریب در بخش نفت توسط دولت رییسی، زندگی های لاکچری آقازاده های حکومتی با پول مردم ایران و هشدار به غرب درباره تروریست ها. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/111040

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/fgYzrbbibZM

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-241023-1-1?si=f0975c79b18f4599b80cbc771b3458f2&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-241023-1-k?si=f0975c79b18f4599b80cbc771b3458f2&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

October 23, 2023

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه 1 آبان 1402

در برنامه امروز پنجره ای رو به خانه پدری به میزبانی دکتر علیرضا نوری زاده، نگاهی خواهیم داشت به مسایل روز در ایران و منطقه. همچنین نگاهی خواهیم داشت به سخنان اسماعیل وفا یغمایی شاعر درباره شاهزاده رضا پهلوی، جایگاه دین اسلام در دنیا، گفته های دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین درباره مذهب شیعه، انبار مهمات در مسجدی در فلسطین، روش فلسطینی ها و شهید سازی برای تحریک احساسات و اخاذی از حاکمیت ابله ایران، عرض تسلیت برای درگذشت سندباد سپانلو فرزند محمدعلی سپانلو، حمایت حزب الله و جمهوری اسلامی از حماس، مرگ مغزی آرمیتا گراوند، سرکوب وحشیانه بلوچ ها توسط حکومت فقیه، دستاورد علی خامنه ای و میراث سپاه قاسم سلیمانی، تجمع جیره خواران حکومتی برای مبارزه با اسراییل و گفته های ترکی الفیصل درباره تحولات غزه و مقایسه سخنان خامنه ای قبل و بعد از حمله حماس به اسراییل. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/111006

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/7ZKLr9i7FDU

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-231023-2?si=d93c77a322e64036a325150e60b1845d&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-231023-k?si=d93c77a322e64036a325150e60b1845d&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

October 20, 2023

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه 28 مهر 1402

در برنامه امروز پنجره ای رو به خانه پدری به میزبانی دکتر علیرضا نوری زاده، به گفتگو با آقای جلال ایجادی استاد دانشگاه خواهیم نشست، و به رویدادهای روز در ایران و منطقه می پردازیم. همچنین نگاهی خواهیم داشت به گفته های محمد قوچانی پیرامون برگزاری راهپیمایی در حمایت از مردم فلسطین در دنیا و قیاس آن با ایران و در اولویت نبودن برای مردم ایران، قتل فجیع داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر و دست های پشت پرده جمهوری اسلامی، سرنوشت آرمیتا گراوند، بررسی طرح قتل های زنجیره ای و پیامدهای مساله غزه و اسراییل. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/110936

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/4by6NPOqvDo

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-201023-1-1?si=82704c3bdc9942768d31f5756bc6ebef&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-201023-1-k?si=82704c3bdc9942768d31f5756bc6ebef&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

October 20, 2023

تفسیر خبر جمعه 28 مهر 1402

جنگ حماس و اسرائیل: یک موضوع با چند صورت مسئله!

میهمانان: آقایان علیرضا نوری زاده و منشه امیر

جمعه ۲۸ مهر | ۲۱:۳۰ تهران | ایران فردا بازپخش : ۶ صبح و ۱۴:۳۰


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/110937

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/NDBfwdBLKAo

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-tafsir-khabar-201023-1-1?si=d83438178fad424c86a87ba5242f0e11&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-tafsir-khabar-201023-1-k?si=a0698f999b68473ca73b5132235e23d5&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

October 19, 2023

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه 27 مهر 1402

در برنامه امروز پنجره ای رو به خانه پدری به میزبانی دکتر علیرضا نوری زاده به گفتگو با دکتر محسن سازگارا عضو شورای مدیریت گذار خواهیم نشست، و به رویدادهای روز در ایران و منطقه می پردازیم. همچنین نگاهی خواهیم داشت به شهامت بانو فاطمه سپهری و مبارزات ایشان در زندان، قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر و مراسم تدفین شان و دست های پشت پرده در قتل، بررسی بحران در غزه و جنگ میان اسراییل و حماس و سرانجام جنگ و نگرانی حکومت فقیه از اعتراضات خیابانی مردم. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/110890

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/gNiQ25OaUC0

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-191023-1-1?si=de8e9ebb3e124864a735634f192ce253&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-191023-1-k?si=de8e9ebb3e124864a735634f192ce253&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

October 19, 2023

پایان جنگ چگونه رقم خواهد خورد؟ / علیرضا نوری زاده

تفاوت‌ها و وجوه اشتراک حماس و حزب‌الله
علیرضا نوری‌زاده نویسنده و روزنامه‌‌نگار
پنج شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ برابر با ۱۹ اُکتُبر ۲۰۲۳ ۱۱:۱۵

نخستین هدف اسرائیل، رهایی از کابوس غزه و انداختن شرش به گردن دولت خودمختار، مصر و جامعه بین‌المللی است – AFP

تردیدی ندارم که سیدعلی آقا در تهران و نوکرانش در بیروت و غزه و دوحه می‌دانستند واکنش اسرائیل به هر نوع حمله گسترده از غزه و لبنان به خاک اسرائیل چه خواهد بود!

یک هفته پس از جنگ خونین در جنوب لبنان و ویرانی دوسوم شهرها و روستاهای جنوب و وسط لبنان، سیدحسن نصرالله اعتراف کرد که «اگر در ارزیابی واکنش اسرائیل درست پیش‌بینی کرده بودیم، هرگز برای به اسارت در آوردن سربازش اقدام نمی‌کردم».

البته جنگ برای سیدحسن برکت الهی بود. صدها میلیون دلار از کیسه ملت ایران به جیبش رفت و رهبر رژیم اسلامی که به‌ گفته نصرالله، از لباس زیر او و خانواده‌اش و نفرات حزب تا موشک و پهپاد و توپ و تانکش را فراهم می‌کند و افرادش را آموزش می‌دهد، هزینه بازسازی جنوب لبنان را از پول‌های حلال پرداخت.

در جنگ ۳۳روزه فرماندهی در دست قاسم سلیمانی و همکار لبنانی‌ آدمکش او، عماد مغنیه، بود. به این بخش از سخنان دبیرکل حزب‌الله در مرداد ۱۴۰۱ توجه کنید:

«نقش حاج قاسم اول مشارکت در ایده‌پردازی، همفکری و طراحی بود، دوم با دستور کار جدید موافقت کرد و سوم متعهد شد تمامی پشتیبانی‌های لجستیکی را تامین کند و مهم‌تر از همه پیگیری‌های پیاپی او بود. حاج قاسم هم در سطح تصمیم‌گیری مشارکت داشت و هم امکانات و مقدمات را فراهم و روزانه پیگیری می‌کرد. ایشان هر دو سه هفته یک بار به لبنان می‌آمد. ایشان برای پیگیری موضوعات می‌آمد. ایشان کارها را از نیروهای قدس و هم‌زمان از حزب‌الله پیگیری می‌کرد. تا جایی که برخی برادران خسته می‌شدند و از او می‌خواستند به آن‌ها فرصت بدهد. این ویژگی بعدها در حوادث سوریه و در حوادث عراق بسیار بروز یافت.»

«حاج قاسم در تعیین حاج عماد مغنیه نقش داشت. در مرحله پیش از عماد مغنیه، سه مسئول داشتیم که یکی در زمینه نظامی وظیفه داشت و یکی مسئول بسیج کردن و یکی نیز مسئول امنیت بود. بعد به این نتیجه رسیدیم که تمامی مسئولیت‌های نظامی و امنیتی را یک فرد مدیریت کند. من با ایشان درباره حاج عماد برای تعیین او به عنوان معاون جهادی مشورت کردم. حاج عماد و حاج قاسم از ابتدا رابطه عاطفی با یکدیگر داشتند اما تعصب و قاطعیت حاج عماد بود که سبب شد حاج قاسم او را تایید کند. تایید حاج قاسم عامل مهمی در انتخاب حاج عماد بود که تا زمان شهادتش ادامه داشت.»

«بنابراین ما وارد مرحله جدیدی شدیم و این موضوع مطرح شد که ما به توان موشکی نیاز داریم. چون دیگر نمی‌شد به کاتیوشا با برد ۲۰ کیلومتر اکتفا کرد. باید موشک‌هایی با برد و قدرت بیشتری داشته باشیم. این موشک‌ها باید ارسال و استفاده از آن‌ها آموزش داده می‌شد. پس تحول مهم اول شروع ایجاد توانمندی موشکی واقعی بود و این نیازمند تلاش زیادی بود. نیاز بود این موشک‌ها از کشوری به کشوری دیگری به صورت محرمانه انتقال یابد. انتقال این موشک‌ها به لبنان کار بسیار سختی بود. پنهان کردن و انبار کردن آن‌ها و استفاده از آن‌ها در زمان جنگ نیز مهم بود. همه این‌ها نیازمند دقت، بردباری، صبر و آرامش بود و این هنر حاج قاسم و حاج عماد بود.»

«در مرحله نخست ما باید پنهان می‌کردیم که توان موشکی داریم تا بتوانیم دشمن را غافلگیر کنیم. برای این کار شما به نیروی محرمانه نیاز داشتید. شبکه مخابرات حزب‌الله در جنگ ۳۳روزه آسیب ندید و این یکی از غافلگیری‌ها بود. در مورد این شبکه باید بگوییم که نمی‌دانیم این ایده حاج قاسم یا حاج عماد یا حاج فلان بود. تمامی دوستان گروهی کار می‌کردند و کار را در نهایت پیشنهاد می‌دادند. اهمیت حاج قاسم این بود که برادران را تشویق می‌کرد که ایده جدید مطرح کنند و سپس این ایده را قبول می‌کرد. تمام هم‌وغم حاج قاسم قدرتمند شدن مقاومت بود. تواضع حاج قاسم سبب شد تا بسیاری از ایده‌ها و فکرها را قبول کند از جمله آن‌ها شبکه مخابرات سیمی بود. حاج قاسم امکانات را فراهم کرد و حاج عماد آن را اجرا کرد.»

«ساخت و تحویل پهپادهای حزب‌الله به پیش از ۲۰۰۶ می‌رسد. در واقع سیستم پهپادی ما بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ توسعه یافت و پس از ۲۰۰۶ نیز توسعه بیشتری یافت. توانایی جمع‌آوری اطلاعات ما نیز بهبود یافت. جبهه دیگر در حوزه تقابل دریایی بود. ما در حوزه دریایی تجهیزات متنوعی داشتیم. به موشک‌های دریایی دست یافتیم که برد آن‌ها ۱۵۰ کیلومتر بود. تمامی این موضوع‌ها نیازمند نیروی انسانی بود؛ یعنی افرادی که تمام‌وقت در خدمت باشند. ما منابع انسانی را هم توسعه و ارتقا دادیم. البته تمایل به عضویت در بسیج حزب‌الله هم بین ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ گسترده بود. تشکیل گردان‌ها و گروه‌ها پس از سال ۲۰۰۰ بود و در تمامی این تصمیم‌گیری‌ها حاج قاسم نقش داشت. در فاصله ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ نیاز بود نیروهایی به ایران اعزام شوند تا آموزش ببینند.»

«در زمینه موشک زمینی، موشک کورنت وارد شد که در این باره حاج قاسم و حاج عماد نقش بسزایی داشتند. این موشک‌ها به تمام بخش‌های جبهه ارسال نشدند بلکه ۵۰ نفر را برگزیدند و به آن‌ها آموزش دادند. کسی نمی‌دانست که حزب‌الله موشک کورنت دارد و اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه زمانی که با موشک کورنت مواجه شد، غافلگیر شد.»

«تصمیم برای اسیر گرفتن نظامیان اسرائیلی تصمیمی کاملا لبنانی بود و ایران نقشی در آن نداشت و هیچ دیکته‌ای از سوی ایران نبود. سبک عملیات مشخص بود و آموزش‌ها و رزمایش‌های آن نیز انجام شده بود. برادران ماه‌ها قبل در منطقه عملیاتی حاضر شده بودند. بنابراین حاج قاسم و حاج عماد و سید ذوالفقار می‌دانستند که هر روز یا هر لحظه امکان اجرای عملیات وجود دارد. حاج قاسم در جریان عملیات بود و جزئیات مکان عملیات را می‌دانست و پیش‌بینی می‌کرد که هر لحظه امکان اجرای عملیات وجود دارد. چند روز قبل از عملیات، ایشان اینجا بود و پرسید که چه شده و گفتیم که هنوز منتظریم.»

«در جنگ ما به مغز متفکر حاج قاسم نیاز داشتیم. بنابراین هر روز جلسه داشتیم و همیشه در حال بحث و بررسی بودیم؛ چون در یک مکان بودیم، هر تحول جدید روی می‌داد، تصمیم می‌گرفتیم و به برادران در جبهه ابلاغ می‌کردیم. هفته اول با هم بودیم اما بعد به چند گروه تقسیم شدیم. صحبت من درباره فرماندهان نظامی بود. در مرحله اول که با هم بودیم مدام با هم رایزنی می‌کردیم. در تمامی این دیدارها حاج قاسم حاضر بود و پیشنهادها را بررسی می‌کرد. مسئله دیگر حلقه وصل او با مسئولان جمهوری اسلامی بود. بنابراین ایشان ارتباط با نیروی قدس در ایران را از لبنان انجام می‌داد.» (برگرفته از سایت فارسی حزب‌الله و سایت خبرگزاری‌های فارس و ایرنا)

October 18, 2023

پنجره ای رو به خانه پدری چهارشنبه 26 مهر 1402

در برنامه امروز پنجره ای رو به خانه پدری به میزبانی دکتر علیرضا نوری زاده به گفتگو با آقای یزدان شهدایی عضو شورای مدیریت گذار خواهیم نشست، و به مسایل روز در ایران و منطقه خواهیم پرداخت. همچنین نگاهی خواهیم داشت به قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر، حجاب از سر برداشتن صدیقه وسمقی نویسنده و اسلام‌ پژوه، گذر از جهالت دینی به مدرنیته در جامعه ایران، حمایت بایدن و غرب از جمهوری اسلامی پیرامون مساله حماس، تجلیل ولایت فقیه از شیخ ابراهیم زکزاکی، بررسی وضعیت فلسطین، غزه و اسراییل و نقش جمهوری اسلامی در این درگیری. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/110860

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/Ge8caq_-jZI

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-181023-1-1?si=85fbe80ff75b4922a31dc047618c2cd4&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-181023-1-k?si=85fbe80ff75b4922a31dc047618c2cd4&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

October 17, 2023

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه 25 مهر 1402

در برنامه امروز پنجره ای رو به خانه پدری به میزبانی دکتر علیرضا نوری زاده، به بحث پیرامون مسایل روز در ایران و منطقه خواهیم پرداخت. همچنین نگاهی خواهیم داشت به پیام خانم فاطمه سپهری از بیمارستان، گفته های رییسی درباره بیماران استثنایی، گفته های عطاالله مهاجرانی وزیر در تبعید جمهوری اسلامی درباره محمود عباس و حمایت از حماس، ویرانی های حماس در اسراییل، گفته های امیر عبداللهیان پیرامون اقدام پیشدستانه اسراییل، سخنان سخنگوی ارتش اسراییل درباره حزب الله، سخنان معلمی عاشق بر مزار فردوسی برای میهمانان تاجیک، اظهارات جواد مظفر درباره جنگ ایران و عراق، خزعبلات همسر رییسی و دریافت پول بیت المال و خوشگذرانی آقازاده ها در کشورهای دیگر. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/110823

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/4ywJqRaVjaU

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/khaneh-17-oct-1-1?si=452d89083c4e4270b5d466a5b0ac068f&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/khaneh-17-oct-1-k?si=452d89083c4e4270b5d466a5b0ac068f&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

October 16, 2023

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه 24 مهر 1402


در برنامه امروز پنجره ای رو به خانه پدری به میزبانی دکتر علیرضا نوری زاده، نگاهی خواهیم داشت به مسایل روز در ایران و منطقه از جمله قتل دلخراش داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر و توجیحات حکومت، تظاهرات طرفداران حماس، گزارشی از دروغ گویی های عده ای از فلسطینیان، آیین تجلیل دانشجویی از شیخ ابراهیم زکزاکی، گفته های تحلیلگر عرب خطاب به دیپلمات جمهوری اسلامی، طرفداران حماس در تهران، تظاهرات مزدوران خارجی در خیابان های کشورهای غربی، تناقض در گفته های علی خامنه ای درباره طرح رفراندوم، پیام فاطمه سپهری از زندان و دیدار امیر عبداللهیان با رهبر حماس. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/110800

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/K-ZNtFKQb-M

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/khaneh-16-oct-1-1?si=24829485f57240d689a51af2b4cc7927&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/khaneh-16-oct-1-k?si=24829485f57240d689a51af2b4cc7927&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

October 15, 2023

سرنوشت فلسطین اگر خمینی نیامده بود؟!‏ / علیرضا نوری زاده

اردوگاهی که با کمک شهبانو فرح برای آوارگان فلسطینی در امان ‏برپا شده بود با قطع کمک خمینی و خامنه‌ای به ویرانکده‌ای تبدیل ‏شده است
علیرضا نوری‌زاده نویسنده و روزنامه‌‌نگار
یک شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ برابر با ۱۵ اُکتُبر ۲۰۲۳ ۱۰:۳۰

در آن روزهایی که چریک‌های فلسطینی نمادهای مبارزه با ظلم و اشغال و تبعیض بودند و برای آزادی سرزمینشان مبارزه می‌کردند، اعتبار آن‌ها فقط در بین مسلمانان مشهود نبود. کاردینال صباح و اسقف کاپوچی نیز به فلسطینی بودن افتخار می‌کردند. نیمی از رهبران گروه‌های انقلابی فلسطینی مسیحی بودند. دکتر جورج حبش، رهبر جبهه خلق، و نایف حواتمه، رهبر جبهه دمکراتیک خلق، هر دو مسیحی بودند و اغلب مبارزان فلسطینی باتفنگ و بی‌تفنگ سکولار بودند. عرفات و یارانش نیز در همین جمع قرار می‌گرفتند.

هنگام محاصره اردوگاه پناهندگان فلسطینی تل زعتر در بیروت به‌دست ارتش رژیم حافظ اسد و کشتار صدها فلسطینی، در آن چند هفته‌ای که بیروت بودم، نه صف نماز جماعتی برپا بود نه الله‌ اکبری. برعکس، ترانه زیبای «قدس در قلبم» فیروز و اپرت وطنم بزرگان آواز عرب- عبدالوهاب، فائزه احمد، عبدالحلیم حافظ، نجاة الصغیره- و ورد الجزایری و فریدالاطرش از بلندگوها پخش می‌شد و جان و جهان رزمندگان فلسطینی را جلا می‌داد.

در آن دوران، اسرائیل بود که به خانه‌ها و پناهگاه‌های رهبران سازمان آزادی‌بخش فلسطین در بیروت و عمان و تونس و… حمله‌های ناگهانی شبه‌چریکی می‌کرد. فلسطینی‌ها اگر کار تروریستی هم می‌کردند، اصول و پرنسیب‌هایی بر عملشان حاکم بود. یک مورد مونیخ و حمله به ورزشکاران اسرائیلی واقعا استثنا بود. افراد حبش هواپیمای آمریکایی را می‌ربودند و به اردن می‌بردند و نخست مسافرانش را به نقطه امنی می‌بردند و بعد هواپیمالی خالی را منفجر می‌کردند.

اما امروز، شاگردان مدرسه اسلام ناب انقلابی محمدی ولایی بانویی آلمانی را برهنه می‌کنند، بعد پیکر برهنه‌اش را با طناب به پشت جیپ می‌بندند و در خیابان‌های محل کیبوتص‌ها و شهرک‌های بیرون دروازه غزه به زشت‌ترین وجهی به نمایش درمی‌آورند.

محمود عباس می‌گریست که ملت فلسطین ملتی تاریخی و بافرهنگ است؛ این‌ها از ما نیستند… ولی مجبور بود در برابر فروریختن خانه‌ها بر سر ملتش از یک سو به آتش‌بیار معرکه نفرین کند و ولی فقیه را عامل نشر کینه و نفرت بخواند، و از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو را از واکنشی غیرانسانی به مردمی که عملا اسیر حماس و جهاد اسلامی‌اند بر حذر دارد. ابومازن انسان شریفی است. دیرسالی است او را می‌شناسم و بسیار بار با او و دوستم نبیل ابوردینه، سخنگوی ابومازن، دیدار و گپ و گفت داشته‌ام. او صادق است و مثل عرفات بازیگری نمی‌داند.

ای کاش شارون و نتانیاهو درک درستی از اوضاع پیچیده فلسطین داشتند و ابومازن را در چنگ کفتارهای نایب امام زمان رها نمی‌کردند تا امروز پادافره خطا و غرورشان را با اجساد جوانان بی‌گناه، پیران و کودکان، و پایان قصه شکست‌ناپذیری‌شان نمی‌پرداختند.

بگذارید کمی به عقب بازگردم؛ آن روزها که پادشاه فقید اشغال سرزمین‌های غرب رود اردن و غزه را محکوم می‌کرد و سفیرش در عربستان زنده‌یاد استادم جعفر رائد را مامور نمی‌کرد با خالد الحسن سفیر سازمان آزادی‌بخش در جدّه گفت‌وگو کند و کمک‌های انسانی ایران به فلسطینی‌ها را به او بدهد (خالد الحسن برادر مهتر هانی الحسن، نخستین سفیر فلسطین در ایران بعد از فتنه شوم روح‌الله کشمیری مصطفوی ملقب به خمینی بود. من اورا به روزنامه اطلاعات بردم و با مرحوم صالحیار و علی باستانی و دیگر همکارانم در تحریریه آشنا کردم).

اگر ایران گرفتار خمینی و نوکرانش نشده بود، امروز فلسطین مسیر دیگری داشت. چند سال پیش، با جمال بزرگ‌زاده، دوست و همکارم، به دیدن ابومازن رفتیم و فردایش سری به اردوگاهی زدیم که شهبانو فرح برای فلسطینی‌ها در امان برپا کرده بود. اردوگاهی مدرن با همه وسائل، خانه‌های تمیز، خیابان‌های منظم و… اما آن روز که ما به اردوگاه الحسین رفتیم، سگ و کودک و پیر و جوان در شهرکی ویران در هم می‌لولیدند که به زباله‌دان بدل شده بود. مرد و زنی به گدایی پیش آمدند. گفتم چه بر سراردوگاه آمد؟ مرد گفت از وقتی خمینی آمد کمک‌ها قطع شد و ما مجبور به فروش در و پنجره و آشپزخانه و دست‌شویی شدیم و اندک‌اندک اردوگاه زیبایمان به زباله‌دانی بدل شد. زن و مرد خمینی را لعنت می‌کردند و دعا برای شهبانو و طلب رحمت برای شاه.

October 13, 2023

تفسیر خبر جمعه 21 مهر 1402

مسئله فلسطین: آیا راه حلی غیر جنگ نیست؟

میهمانان: آقایان علیرضا نوری زاده و ایرج مصداقی

جمعه ۲۱ مهر | ۲۱:۳۰ تهران | ایران فردا بازپخش : ۶ صبح و ۱۴:۳۰


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/110718

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/soTAfzyhrSs

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-tafsir-khabar-131023-1-1/s-wDKGp8H02Jg?si=4043ddd31b81434c9cf89c5894e00792&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-tafsir-khabar-131023-1-k/s-VyePTrGUK4y?si=4043ddd31b81434c9cf89c5894e00792&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

October 13, 2023

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه 21 مهر 1402

در برنامه امروز پنجره ای رو به خانه پدری به میزبانی دکتر علیرضا نوری زاده، ابتدا یاد زنده یاد پرویز ژافره (پیشکسوت مطبوعات ورزشی) را گرامی می داریم و در ادامه به گفتگو با آقای جلال ایجادی استاد دانشگاه خواهیم نشست، و به رویدادهای روز در ایران و منطقه می پردازیم. همچنین نگاهی خواهیم داشت به گرفتاری و آسیب های فرهنگی در ایران و نقش حکومت اسلامی در این زمینه، تاثیر دین و ایدئولوژی بر جنایات حماس، جنگ حماس و اسراییل و حمایت های پشت پرده جمهوری اسلامی از حماس، ضربات و کارشکنی های حکومت ولایت فقیه بر انقلاب فلسطین، تبلیغات رژیم ایران و تحولات مردم ایران در ارتباط با مساله فلسطین و امیدواری به نسل جوان ایرانی برای تحول در امور فرهنگی و تعصبات دینی در جامعه. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/110717

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/ctslUWRHHYg

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-131023-1-1?si=9cfc935edca04e6e8acbde028dffbf16&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-131023-1-k?si=9cfc935edca04e6e8acbde028dffbf16&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

October 12, 2023

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه 20 مهر 1402

در برنامه امروز پنجره ای رو به خانه پدری به میزبانی دکتر علیرضا نوری زاده به گفتگو با دکتر محسن سازگارا عضو شورای مدیریت گذار خواهیم نشست، و به رویدادهای روز در ایران و منطقه می پردازیم. همچنین نگاهی خواهیم داشت به حمله حماس به اسراییل و گزارشی از یک روزنامه نگار اسراییلی، برهم زدن صلح میان اسراییل و فلسطین و نقش جمهوری اسلامی در این زمینه، کمک های میلیارد دلاری جمهوری اسلامی به حماس برای خرید تسلیحات و ترس خامنه ای و رد این مساله، حمایت خاتمی از گروه تروریستی حماس و کارشکنی های جمهوری اسلامی در مساله صلح فلسطین. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/110686

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/jnN3MPh6PVE

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-121023-1-1?si=c6442b0da61140fa94dfd5a34d773372&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-121023-1-k?si=c6442b0da61140fa94dfd5a34d773372&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

October 11, 2023

پنجره ای رو به خانه پدری چهارشنبه 19 مهر 1402

در برنامه امروز پنجره ای رو به خانه پدری به میزبانی دکتر علیرضا نوری زاده به گفتگو با آقای یزدان شهدایی عضو شورای مدیریت گذار خواهیم نشست، و به مسایل روز در ایران و منطقه و کمک های میلیارد دلاری جمهوری اسلامی به حماس برای خرید تسلیحات و ترس خامنه ای و رد این مساله، کودکان و زنان به اسارت گرفته شده توسط حماس، جدایی ملت ایران از جنایت های جمهوری اسلامی، پشت پرده اعتدال سیاستمداران غرب با ولایت فقیه، بررسی هدف اسلام سیاسی و سرنوشت خاورمیانه، اعطای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی و تسکینی بر رنج های مبارزین و ملت ایران و تاثیر آن بر جامعه و زنان ایرانی و همچنین پیامد جنگ غزه برای ایران خواهیم پرداخت. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/110665

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/9aDHx_1il4M

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-111023-1-1?si=3de95a0ae95f416a99f1285c7c86ca54&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-111023-1-k?si=3de95a0ae95f416a99f1285c7c86ca54&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

October 10, 2023

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه 18 مهر 1402

در برنامه امروز پنجره ای رو به خانه پدری به میزبانی دکتر علیرضا نوری زاده، به بحث پیرامون مسایل روز در ایران و منطقه خواهیم پرداخت. همچنین نگاهی خواهیم داشت به گفته های خامنه ای پیرامون حمله حماس به اسراییل و پیام تبریک ابراهیم رییسی به فلسطینی ها، سخنان ناصر کنعانی، بررسی پشت پرده جنگ حماس، انتشار اخبار دروغ صدا و سیما و پخش تصاویر آذربایجان و ارمنستان به جای دستگیری فرماندهان اسراییل، دوراندیشی شاه فقید درباره رهبرانی که تروریست ها را با پول نفت حمایت می کنند، ویدیویی از ژن مردم آذربایجان و منطقه، پیام سرباز اسراییلی به مردم ایران، حکم حبس محمدولی حیدر بیگی جانباز هفتاد درصد و فروختن مدارس خیرین توسط دولت. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/110623

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/6FHtjwbvkI8

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-101023-1-1?si=764c7c69e37f4082b230894aba96f13d&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-101023-1-k?si=764c7c69e37f4082b230894aba96f13d&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

October 10, 2023

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه 17 مهر 1402

در برنامه امروز پنجره ای رو به خانه پدری به میزبانی دکتر علیرضا نوری زاده، نگاهی خواهیم داشت به مسایل روز در ایران و منطقه از جمله حمله نیروهای حماس به اسراییل و ویدیوهای منتشر شده از آن، اعطای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی، ضعف علی خامنه ای در برابر طالبان و آذربایجان، اظهارات گستاخانه مجری تلویزیون باکو درباره تعلق داشتن شهرهایی از خاک ایران به آذربایجان، انتقاد روسیه از ارایه جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی، پیام درخواست کمک مادر شانی لوک زنی که ویدیوی او در حمله حماس به اسرائیل منتشر شد، به جا آوردن نماز شکر گروه حماس و جهاد اسلامی، سالروز درگذشت استاد شجریان، بررسی کتاب انسان مدرن چون غولی نابینا اثر علی شبان (شاعر،نویسنده و مترجم)، شروط ابومازن برای مذاکره با اسراییل، پیام یک ایرانی برای مردم اسراییل و تشکر ابوعبید از جمهوری اسلامی برای کمک های مالی به غزه. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/110581

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/3_OuFv-oHuA

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-091023-1-1?si=10fce670fd674913a29fcacf1547d8ed&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-091023-1-k?si=10fce670fd674913a29fcacf1547d8ed&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

October 08, 2023

جمهوری آذربایجان معضل بزرگ دیپلماسی رژیم حاکم در ایران / علیرضا نوری زاده

ناتوانی رژیم حاکم در ایران در تاثیرگذاری بر معادلات سیاسی در قفقاز جنوبی این نگرانی را ایجاد کرده که فضا به سمت درگیری نظامی پیش ‌رود
علیرضا نوری‌زاده نویسنده و روزنامه‌‌نگار
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ برابر با ۷ اُکتُبر ۲۰۲۳ ۵:۰۰

پیشروی دولت جمهوری آذربایجان به سمت منطقه قره‌باغ، تغییر وضعیت ژئوپلیتیکی در قفقاز جنوبی پس از توافقنامه صلح مسکو با میانجی‌گری روسیه را تقویت کرده است. جمهوری آذربایجان اکنون با الحاق قره‌باغ کوهستانی، گستره جغرافیایی‌اش را وسعت داده و منطقه را به وضعیت قبل از فروپاشی شوروی نزدیک‌تر و ارمنستان را در تنگنا قرار داده است.

جمهوری آذربایجان پس از ۳۰ سال روابط تیره و جنگ‌های خونین، اکنون در موقعیت قوی قرار گرفته و خواسته‌هایش را بر ارمنستان تحمیل کرده است. ارتش جمهوری آذربایجان که از ماه‌ها قبل با بستن و جلوگیری از ترانزیت کالا و مواد مخدر در گذرگاه لاچین مستقر شده بود، سرانجام توانست با تهاجم نظامی این منطقه را کنترل کند. دولت باکو توانست کنترل منطقه را به دست گرفته و برای خلع سلاح گروه‌های مسلح ارمنی نیز با ارمنستان به توافق برسد. بنابراین، جمهوری آرتساخ که تنها دولت ارمنستان آن را به رسمیت شناخته بود، اکنون وجود واقعی ندارد.

دولت آذربایجان در زمانی کوتاه توانست رفع محدودیت های موجود در اعمال حاکمیت ملی خود را بردارد؛ هرچند اقدام‌هایی که انجام داد، به‌ویژه محاصره غیرنظامی‌ها با معیارهای انسانی و قوانین جنگ سازگار نبود و قربانی آن آوارگی صدها هزار ارمنی ساکن این خطه بودند.

نیروهای حافظ صلح روسیه نیز در قبال حمله آذربایجان واکنشی نشان ندادند. نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان، گفته بود که برای همکاری امنیتی با روسیه هیچ دلیل محکمی وجود ندارد. در پاسخ، دولت روسیه نیز مشکلاتی را برای دولت پاشینیان ایجاد کرد. البته ارزیابی واقعیات نشان می‌دهد که حمایت ضمنی کرملین و چراغ سبزش نقش مهمی در موفقیت آذربایجان داشت. به همین دلیل در جشن پیروزی علاوه بر پرچم ترکیه پرچم‌ روسیه هم در باکو به اهتزاز درآمد.

جمهوری ولایت فقیه با اکراه از الحاق قره‌باغ کوهستانی به جمهوری آذربایجان حمایت کرد و در عین حال برای «احترام به حقوق جمعیت ارمنی» آنجا هم مثل همیشه روضه خواند. روند تحولات و مذاکرات ایران نشان‌دهنده ضعف دستگاه دیپلماسی ایران و ناتوانی در نفوذ است. مقام‌های سیاسی ایران بارها اعلام کرده‌اند که اجازه تغییر ژئوپلیتیک قفقاز جنوبی را نمی‌دهند، اما این اظهارات و مانورهای متعدد در مرز جنوبی آران (آذربایجان) هیچ اثر بازدارنده‌ای بر اقدام‌های الهام علی‌اف نداشت.

ارتباط روسیه با محور ترکیه و جمهوری آذربایجان از یک سو و خصومت سیاست خارجی ایران با غرب از سوی دیگر، دستیابی ایران به منافعش در قفقاز جنوبی را با مشکل مواجه کرده است. اما روسیه از این بحران و درگیری در سه سال گذشته برای حضور نظامی، تعمیق نفوذش در قفقاز جنوبی و مقابله با نفوذ ناتو فرصتی ایجاد کرد.

ایجاد کریدور زنگزور قطعا پیامدهای عمده جغرافیایی، سیاسی و اقتصادی به نفع جمهوری آذربایجان و ترکیه خواهد داشت و نقش ایران را تضعیف خواهد کرد. راه‌آهن با هزینه کمتر و زمان سریع‌تر، روابط این دو کشور را توسعه می‌دهد و ایران را در این منطقه منزوی می‌کند. در حال حاضر، ارتباط ترکیه با جمهوری آذربایجان و جمهوری آذربایجان با نخجوان از طریق مسیرهای زمینی ایران انجام می‌شود که با توجه به مزایای این کشور، مزیت اقتصادی ایجاد کرده و موقعیتی راهبردی نیز فراهم کرده است. البته ساخت این کریدور مرز ایران با ارمنستان را نمی‌بندد، اما باعث می‌شود ایران مزیت و نفوذ فوق را از دست بدهد.

October 06, 2023

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه 14 مهر 1402

در برنامه امروز پنجره ای رو به خانه پدری به میزبانی دکتر علیرضا نوری زاده به گفتگو با آقای حمید آصفی روزنامه نگار و منتقد سیاسی خواهیم نشست، و به مسایل روز در ایران و منطقه از جمله به اسارت گرفتن خانواده های داغدار و زندانیان، انتخابات پیش روی جمهوری اسلامی، چاپلوسی های اطرافیان خامنه ای و امید عده ای به اصلاح نظام ولی فقیه، مخالفت مردم با نظام دینی، ابعاد فشارهای اقتصادی بر همه زمینه های سیاسی و عملکرد دولت در این زمینه، شرایط افغانستانی ها در ایران و سواستفاده دولت از آن ها، رابطه ایران و عربستان و عمل نکردن جمهوری اسلامی به شرایط عضویت در جامعه جهانی خواهیم پرداخت. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/110508

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/lG6oAELXSHk

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-061023-1-1?si=5267720ef40d4ba2a8e171829160ff12&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-061023-1-k?si=5267720ef40d4ba2a8e171829160ff12&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

October 06, 2023

تفسیر خبر جمعه 14 مهر 1402

ایران، خارج از معادلات منطقه!

میهمانان: آقایان علیرضا نوری زاده و منشه امیر

جمعه ۱۴ مهر | ۲۱:۳۰ تهران | ایران فردا بازپخش : ۶ صبح و ۱۴:۳۰


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/110509

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/Xqsn9RvAvkk

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-tafsir-khabar-061023-1-1?si=6fb63314ed9c4163ab00111cb4d27e56&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-tafsir-khabar-061023-1-k?si=6fb63314ed9c4163ab00111cb4d27e56&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

October 05, 2023

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه 13 مهر 1402

در برنامه امروز پنجره ای رو به خانه پدری به میزبانی دکتر علیرضا نوری زاده به گفتگو با دکتر محسن سازگارا عضو شورای مدیریت گذار خواهیم نشست، و به رویدادهای روز در ایران و منطقه می پردازیم. همچنین نگاهی خواهیم داشت به جنایت های قاسم سلیمانی در ایران و دیگر کشورهای منطقه، قراردادن سردیس قاسم سلیمانی در ورزشگاه و درخواست ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برداشتن سردیس و مخالفت باشگاه سپاهان و لغو بازی تیم های سپاهان و الاتحاد عربستان، بررسی گفته های خامنه ای با سفرای اسلامی درباره رابطه با اسراییل، ادعاهای خودکفایی جمهوری اسلامی و نقش تولیدات و تکنولوژی در قدرت کشورها، برچیده شدن ولایت فقیه و تلاش های علی خامنه ای برای به قدرت رسیدن مجتبی خامنه ای، و جایگاه سپاه و مافیای آن. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/110492

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/VNasHqBDdsU

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-051023-1-1?si=cfa0e81eeeab4212b6ad6c38711e157d&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-051023-1-k?si=cfa0e81eeeab4212b6ad6c38711e157d&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

October 04, 2023

پنجره ای رو به خانه پدری چهارشنبه 12 مهر 1402

در برنامه امروز پنجره ای رو به خانه پدری به میزبانی دکتر علیرضا نوری زاده به گفتگو با دکتر مهران براتی معاون سیاسی شورای گذار خواهیم نشست، و در ارتباط با رویدادهای مهم روز در ایران و منطقه از جمله ارزیابی کلی وقایع در سالگرد انقلاب زن،زندگی،آزادی، تغییرات اساسی در افکار عمومی درباره جمهوری اسلامی، موضع خامنه ای درباره عملکردهای رییسی در عرصه سیاست خارجی، سیاست های جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل، نظام های ایدئولوژیک و شیوه سرنگونی آنها و جایگاه شاهزاده رضا پهلوی در عرصه سیاسی ایران با ایشان به تبادل نظر خواهیم پرداخت. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/110446

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/vvi_KNdSTJM

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-041023-1-1?si=82f9f5e22ecd42059a27b0045548d645&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-041023-1-k?si=82f9f5e22ecd42059a27b0045548d645&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

October 03, 2023

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه 11 مهر 1402

در برنامه امروز پنجره ای رو به خانه پدری به میزبانی دکتر علیرضا نوری زاده، به بحث پیرامون مسایل روز در ایران و منطقه خواهیم پرداخت. همچنین نگاهی خواهیم داشت به سخنان علم الهدی درباره افغانستانی ها، توجیه دزدی و فساد آخوندها، گفته های آیت الله علوی بروجردی در حمایت از مردم، لغو بازی سپاهان و الاتحاد عربستان به دلیل وجود سردیس قاسم سلیمانی در زمین و حواشی آن، توجیهات سخنگوی دولت برای نا کارآمدی و جنجال های اخیر دولت، بی پرنسیپ بودن معاون فرمانده سپاه پاسداران و از بین بردن مزار اعدام شدگان دهه شصت در مشهد. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/110405

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/jJdFBLF9CB4

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-031023-1-1?si=4d1cdad6b9864c8bb83138479dea5424&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-031023-1-k?si=4d1cdad6b9864c8bb83138479dea5424&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

October 02, 2023

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه 10 مهر 1402

در برنامه امروز پنجره ای رو به خانه پدری به میزبانی دکتر علیرضا نوری زاده، نگاهی خواهیم داشت به مسایل روز در ایران و منطقه از جمله خرج پول های بیت المال در غزه توسط رژیم ایران و خرید تسلیحات برای حماس، تیراندازی ماموران جمهوری اسلامی به سمت مردم زاهدان در سالروز جمعه خونین زاهدان، پیام بانو فاطمه سپهری پس از عمل آنژیوگرافی، طایفه جمهوری اسلامی و ازدواج های خانوادگی درون نظام، الهام چرخنده در جلسه وحدت اسلامی، ناسزاهای گفته شده مردم به خامنه ای از زبان یک آخوند و گفتگوی محمدرضا شاهید با احمد مسعود درباره وضعیت کنونی افغانستان، گفته های کارشناس علوم سیاسی صدا و سیما پیرامون روابط ایران با چین و روسیه و افشای شبکه لابی های رژیم ایران. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/110385

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/QwN13MO6xMo

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-021023-1?si=588cbdbf19a7454b9c5bf1df23364cee&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-021023-k?si=588cbdbf19a7454b9c5bf1df23364cee&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing







advertise at nourizadeh . com