April 29, 2019

تفسیر خبر جمعه 6 اردیبهشت


در این شماره از برنامه تفسیر خبر نگاهی خواهیم داشت به: مهمترین موضوعات و آنچه که مربوط میشود به ایران و مردم ایران
تروریست خواندن سپاه پاسداران توسط آمریکا و پیامد های آن
ادامه تحریمهای نفتی آمریکا و پیامد های آن بر حکومت ایران و سفره مردم، بیژن زنگنه وزیر نفت حکومت ایران پیامد های آن را بسیار وخیم توصیف کرده است این در حالی است که علم الهدا امروز در مشهد گفت که ما فقط ۴ درصد از صادراتمان به نفت وابسته است و تاثیری بر مردم نخواهد داشت!!!
و آنچه که محمد جواد ظریف در ارتباط با تبادل زندانیان در ایران گفته است، و واکنش انگلستان و دیگر کشور ها دراین زمینه
میهمانان این شماره از برنامه آقای دکتر علیرضا نوری زاده از لندن و آقای دکتر مهران براتی استاد پیشین دانشگاه و تحلیلگر سیاسی

چالنگی: یکی از معاونان حسن روحانی گفته که آمریکا اجازه نداده است که کمک های مردمی مقیم آمریکا و خارج از کشور بدست هموطنان برسد این حرف تاچه حد درست است.؟

نوری زاده: این قوانینی که آمریکا دارد خوب مثل گذشته نمیتوانید راحت پول بفرستید ولی در تمام موارد مراکزی هست که رسیدگی میکند به این پول ، الان هزاران ایرانی در آمریکا هستند که ارث پدریشان را از آمریکا منتقل میکنند به امریکا یابه ایران میفرستند، و در موارد کمک رسانی اتفاقاً دولت آمریکا از دولت هایی است که همیشه قدم جلو میگذارد و حساس عمل میکند ، علاوه بر دولت ها سازمانهای مردمی و خیریه فراوان هستند و اتفاقاً از امریکا یک عده از ایرانیان کمک کردند. عربستان سعودی خیمه فرستاده بود بعدا کارمند سفارت خیمه ای فرستاده شده را در شمس العماره خریده بود و فرستاده بود به کشورش که این خیمه ای که شما داده بودید برای زلزله زده ها در ناصر خسرو فروش میرفت البته آنها هم گفتند ناظر میفرستیم تا اینها درست توزیع بشود.هیچوقت یادم نمیرود بعد از فتح خرمشهر وزرای خارجه کویت و امارات و عربستان به ایران آمدند و یک صحبتهایی هم کردند که هاشمی هم در خاطراتش مینویسد که ۶۰ میلیارد دلار به ایران کمک کنند منتها یک کمیته درست میکنند زیر نظر ایران و اعضای این دولت هاهم در این کمیته باشند که این پولها به این شکل برای باز سازی مناطق جنگی مصرف شود جمهوری اسلامی زیر بار نرفت و گفت پول را باید نقد بدهید تازه ما هم قطعا نمیگوییم جنگ را تمام میکنیم !!. الان هم همین هست داستان رژیم دزد که بی اعتبار است نزد جهانیان ، اگر یک رژیم درستی سرکاربود هواپیما از مونیخ و یا دیگر مناطق مستقیم به شیراز میرفت و آنجا تحویل میداد ولی چنین اتفاقی نباید بیفتد باید برود دست رژیم دزد تا این کمکها را در ناصر خسرو بفروشند، اینست رژیم ما. مشکل آمریکا نیست مشکل در درون خودمان است مشکل در درون رژيم فاشیست مذهبی است که دستش هم کج است، بنابراین کسی به او اعتماد ندارد.
چالنگی : من این را اضافه کنم که هرگز آمریکا صادرات دارو را مورد تحریم قرار نداده است و در زلزله بم هم کمکهایی امریکایی ها کردند .
آقای براتی پیرو این تحریم های نفتی جدید علم الهدا چند ساعت پیش گفته که اصلا مهم نیست و ما درامد های نفتی مان ۴در صد است و دنیا نمیتواند نفت ما را نادیده بگیرد، این در حالی است که وزیر نفت بیژن زنگنه گفته بسیار جدی و خشن است و چنین است و چنان ، تفسیر شما چیست؟

براتی: خوب دوماه پیش از درون دولت آقای روحانی و کسانی که نزدیک هستند به آنها ولی درون دولت نیستند و مخالف حکومت هم نیستند این خبر آمده بوده که انبار آذوقه کشوری تا پایان خردادماه یعنی تا دوماه دیگر تمام شده است و با این سیل و وضع اسفناکی که هم پیش آمده ، آن دوماه هم خرج شده اگر حرف علم الهدا درست میبود و حکومت احتیاجی به درامد نفت نداشت میتوانستند مواد غذایی را تهیه کنند ولی زمانی که میگویند نمیتوانیم چون پولی نیست!! روشن است ، خوب ما یک چیزی را میدانیم که روشن است که تحریمهایی که شده دولت خواهد توانست چیزی در حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز را به بهای بسیار نازل به جاهایی بفرستد و حدود صد هزار بشکه هم گفته میشود که بطوربازار سیاه همیشه بوده با این مقدار پول میشود حداقل احتیاجات غذایی را وارد کرد و همانطور که رسانه های جمهوری اسلامی و تلوزیون مرتب ابعاد اختلاس در درون حکومت را بر ملا میکنند و کسانی که در این رابطه دستگیر شده اند، آخرینش بانک سرمایه، سه نفری که قرار بوده محاکمه بشوند سکته کرده اند!!! . خوب این حکومت وقتی اجازه میدهد که همچین مسائلی پیش بیاید پس آن مقدار پولی راهم که دارد باید خرج حزب الله لبنان بشود و دیگران در سوریه و یمن بشود معلوم است که چیزی نمیرسد!!! بنابراین حرف علم الهدا که از اساس غلط است ما چیزی در حدود ده تا پانزده میلیارد میتوانیم صادرات غیر نفتی داشته باشیم ولی مشکل در همین زمینه هم وجود دارد که پول این ها چجور برسد با این مشکلات بانکی موجود در کشور، و اگر هم با چین یا هند معامله کنند پولی بدستشان نمیرسد.
با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


Behind the Headlines – Friday 26 April 2019

Jamshid Chalangi:

In tonight’s program we will look at why the US has designated the Revolutionary Guard Corps (IRGC) as a foreign terrorist organisation and what does this mean for the Iranian people.

We will also look at the economic consequences of the oil sanctions on Iran as Iran’s Oil Minister Bijan Zanganeh has described it as very grave. However, the cleric Alam Ulhoda has claimed that the only 4 percent of Iran’s export revenue is from the oil!

Meanwhile Mohammad Javad Zarif has been talking about exchanging prisoners with Western countries but the UK government has reacted by opposing it as a means of political ransom.

Our guests tonight are Dr. Alireza Nourizadeh and Dr. Mehran Barati.

Dr. Alireza Nourizadeh:

The US laws prevent an easy way of transferring money to Iran and there are certain special offices that look into this issue in the country.

Thousands of Iranians live the US who transfer their inheritance to Iran and in fact in the matter of sendinghumanitarian aid the US is among the first countries in the world that play a major role in this affair.

In addition to the US aid to the victims of the recent flood disaster in Iran, the Saudi government has alsosent many tents to Iran.

I remember after the liberation of Khoramshahr the foreign ministers of Kuwait, UAE, and Saudi Arabia had come to the aid of Iran and Hashemi Rafsanjani has written in his memoirs that together these three countries wanted to offer 60 billion dollars of aid to Iran.

However, the regime had rejected this huge and constructive help and insisted in the continuation of the war, but still wanted to receive the money.

It is a fact that the US is not the enemy of Iran and the Iranian people, but rather this fascist regime is.

Dr. Mehran Barati:

About two months ago we heard from some sources inside the regime that the country’s food reserves will only last for another two months and this was even before the recent devastating flood across the country.

If what people like Alam Ulhoda claim was true, then the regime did not even need any revenue form the oil.

But we know very well that theregime is now desperately selling Iran’s oil on open seas and on black markets to just provide food and medicine for the nation and this is all at the same time that the country’s official media is every day exposing more corruption among the top leadership of the regime.

And this is beside the millions of dollars that it spends on the Hezbollah of Lebanon and its proxies in Yemen, and Syria and Iraq.



April 28, 2019

روابط ایران و ریاض گرد عامل عراق

میزکرد تلویزیون الغد درباره روابط عراق با ایران و عربستان سعودي با مشارکت علیرضا نوری زاده و میزبانی دکتر محمد قواص

April 28, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۶ اردیبهشت

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم .داشتم صحبت میکرم با تعدادی از دوستان و بیاد من هم هستند و در این لحظه شادمانی بامن شریک شدند. هیچ دور نیست آن لحظاتی را که ما بعد از انقلاب شاهد بودیم ، اما این افرادی که با خمینی وارد شدند اینها ناشناس بودند، مثلا فکر کنید هواپیمایی وارد تهران شود و آدمهایی که شما دوست دارید دست در دست هم پیاده شوند، شاهزادهرضا پهلوی دست مهندس شریعتمداری را گرفته و آز آنطرف پیر مرد دیرمان جواد خادم هم دارد میرود و من و چالنگی و بزرگ زاده تیم روزنامه نگاران داریم آنجا میرویم .چقدر یاد بازگشت قطب زاده می افتم همانجا گفت من باید بروم مادر را ببینم و دیدار مادر و فرزند که چه دیداری بود و بعد آن جنایتکار کشمیری چطور اجازه نداد این دوامی زیادی داشته باشد، بگذریم ، اینها تصوراتی هست که من با آن زندگی میکنم و عجیب ایمان دارم به این قضیه یعنی آن منظره ای که دیدم ساعتی پیش بر این باورم که حتماً خواهم دید. نزد آن صاحبخانه پر از عشق خواهم رفت اینها را من احساس میکنم برای اینکه ببینید یک کلیپی برایتان نشان میدهم و خیلی مهم است و اصلا دیگر نیازی نیست که برایتان ده بار مثال بزنم از کتابها حدیث و روایت بیاورم همین برای شما در میزان شئامت وناجوانمردی و بی خدایی ارباب امائم کفایت میکند باز هم همیشه میگویم در میان اینها آدم خوب هم هست، بارها دیدم خودم ولی در قدرت ندیدم امیدوارم در قدرت هم همان باشدکه در غیر قدرت دیدمشان ، منهاییکی دوتا شان که در قدرت هم شرافتشان را حفظ کردند .
واقعاً میگویم آقای محقق داماد در قدرت هم شرافتش را حفظ کرد ،عبدالل نوری در قدرت هم شرافتش را حفظ کرد ، ما یک ضوابط و اصولی داریم داشتیم از خارج بر میگشتیم من و چند تن از دوستان فریدون توفیقی و کیخسرو بهروزی و برادرم باهم قرار گذاشتیم آمدیم در راه کتابهای تند مثل کتابهای حزب توده و ...خریدیم موقعی که میرفتیم در ترکیه یک جا که ایستادیم کتابها در یک ساک بود من کتابها را برداشتم و آوردم و زیر صندلی عقب گذاشتم کسی نمیدانست من اینکار را کردم وقتی رسیدیم به مرز بازرگان گفتم من دانشجو بودم و درسم تمام شده وپارسال برگشتم و امسال هم هم گردشی کردم و هم یک ماشین نویی هم خریدم و آوردم ، یکی از این مامورینی که آنجا ایستاده بود خیلی آدم باحالی هم بود آمد جلو و گفت برید به ماشینپژو که رسیدند درست دست کرد و ساک را درآورد و گفت این تو چی هست من نگاهی به دوستم کردم و بخیر گذشت رفتیم و شب هم جای شما خالی در تبریز بودیم و داستان را برایش تعریف کردم . من نمیخواهم بگویم کار بزرگی کردم وظیفه من بود من نمیگذاشتم دوستم هستیش به باد برود بخاطر چهار تا کتاب ،حالا در این کلیپی که به شما نشان میدهم چهار جوان رفته اند سوریه پول هم ندارند و وضعشان خراب است جانوری بنام هادی غفاری اینها را ملاقات میکند ببینید چه میگوید......
یعنی نامردی و شئامت و وقاحت و بی دینی تا اینجا این اسلحه ها را چه کسی به تو داده است کدام دولت خارجی تو نوکر را در اختیار داشت شما فکر میکردید ۵۰ تا یوزی و یا کلاش میفرستادی به ایران رژیم سلطنتی را بر می انداختی رژیم را چیز دیگری برانداخت نه اسلحه شما ؟؟ ولی چند تا جوان را داشتی به کشتن میدادی و تو ناجوانمرد برای اینکه بروی و پولت را از اربابانت بگیری برای اینکه اسراییلی ها اینها را که بتو دادند ازت خشنود بشوند برای اینکه رژیم سوریه ازت خشنود بشود برای اینکه بروی پیش خمینی و داستان را تعریف کنی و یک ده هزار دیناری بگیری؟؟ این است هادی غفاری!!!
خواستم شما یک نمونه از این افراد را ببینید . کسی که ادعا میکند پدرش در زندان کشته شده ولی میگویند خودش مرده است . اینها تفاوت های ما ها هست من حاضر نشدم که کوچکترین مشکلی برای دوستانم پیش بیاید . این ملعون چه کارها که نکرد و چگونه تیر در گردن هویدا شلیک کرد . البته برایتان بگویم کسی که در نهاوند قرار بود اسلحه ها را تحویل بگیرد شخصی بود بنام حیدری که نماینده مجلس هم شد این آقای حیدری در انفجار حزب جمهوری اسلامی کشته شد. من به این حقیقت مسلم ایمان دارم که محال است اینها جنایتی بکنند و از این جنایت بگریزند چنین چیزی ممکن نیست.

آقای جاسبی ۳۰ سال رئیس دانشگاه آزاد بود و روزی که هاشمی و آن دارودستهبفکر دانشگاه آزاد افتادند این فکر نبود که مملکت را دارای افراد باسواد بکنند ،تجارت خانه ای میدیدند که همه اش سود است جمعیت را میدیدند که در پشت کنکور مانده اند ، و دانشگاه آزاد را راه انداختند بنظر من این کار بزرگی بود ، و هزاران نفر از بچه های مردم را روی میز دانشگاه نشاند. این آقای جاسبی رئیس هیئت مدیره بود با این آقا دارد مصاحبه میشود از او میپرسند حقوقی که دارید میگیرید چقدر است ، میگوید ۳میلیون و ۷۰۰ هزار تومان میگیرم ، این تیکه را هم نگاه کنید بد نیست ..... یکساعت هم به این مصاحبه گوش کنید نمی گوید که چقدر حقوق میگیرد؟؟!! ایشان در دانشگاه آزاد ۲۴ میلیون تومان حقوق میگرفت حالا درامد هایش به کنار ، این تازه خوبه بود سر دسته دزدان علی بابا آقای ولایتی ۳۵ میلیون حقوق میگیرند چون توان مضاعف بکار میبردند .
در بخش دوم برنامه همراه با شما خوبان به دیدن یک ویدیو کلیپ از ایران قبل از سال ۵۷ می نشینیم و در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را از دیدار رهبر کره شمالی و ولادیمیر پوتین و همچنین رویدادهای عراق و دیگر مسائل مهم جاری در منطقه آگاه خواهیم نمود
. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Friday 26 April 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

I was talking to a friend of mine and we both remembered the day that Khomeini returned to Iran after his exile. We have witnessed the revolution and can tell how the people who came to Iran with him were one by one purged by him.

We can now imagine a day when Prince Reza Pahlavi and Hassan Shariatmadri may return to Iran and my old friend Javad Khadem is also on the same plane.

Then along with my journalist friends Jamal Bozorgzadeh and Jamshid Chalangi we could return to Iran and go and see ourloved ones after decades of having lived in exile.

Khomeini was brutal to his close supporters butthis time people who return from exile would only look for love and peace among our suffering people.

There are still decent people among this regime. People like Mohaghegh Damad and Abdullah Nouri.

And those who have committed crimes against ourpeople cannot escape justice.

They include Ali Akbar Velayati and Mohammad Jasbi who have been running the Azad University as a money making machine, not an institute to educate our young people to help it progress in the modern world.

In the second part of the program we will watch a video clip of the days of pre revolution in Iran as well as reporting on the meeting of Putin and the North Korean leader.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/51452

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/RpgGl-WZuqw

لینک دانلود:

https://vimeo.com/332689338

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/8fwe91o24qyz

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/icopohzqieow

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1LHpskQArxS-WwXbG1LfoFIjP7sas230k/view?usp=sharing

April 28, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۵ اردیبهشت

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست :

دکتر نوری زاده : رژیم جهل و جور و فساد حتی طاقت حضور نام استاد را بر خیابانی نداشت ، جمعی از اوباش ولایت فقیه در اعتراض به نامگذاری یک خیابان بنام استاد محمد رضا شجریان تجمع کردند با شعار ، ملعون خواننده فتنه !!! پر آوازه ترین آواز خوان یک قرن اخیر که به جنبش سبز دل بسته بود را فتنه خواندند، کسانی که ازسرو پایشان فتنه میبارد.

دکتر سازگارا :بنده ادای احترام نسبت به استاد شجریان می کنم که جزو مفاخر ملی ما محسوب میشوند و این را باید تحسین کرد که شورای شهر تهران اسامی چندین تن از هنرمندان امثال مرحوم انتظامی یا عمران صلاحی و فروغ فرخزاد و استاد شجریان را تصویب کردند که روی خیابانها بگذارند ،
امید واریم که جا نزنند از این هوچی گری ها و این سنت حسنه را ادامه بدهند، که این هنرمندان باعث فخر مملکت ما و فرهنگ ما هستند نامشان را بر سر خیابانها بنشانند کاری که همه دنیا میکنند و از هنرمندانشان نه تنها بر سر خیابان بلکه با مجسمه ها تجلیل میکنند.


دکتر نوری زاده : وقتی ما میبینیم سیصدو پنجاه نفر انسان که کاری به کسی ندارند و جز اینکه به عیسی مسیح اعتقاد دارند در روز عید پاک طعمه این اسلام ناب انقلابی کریه آن وجه سنی اش شدند گاهی اوقات باید پنهان کنیم این مذهب را و نمیتوانیم بگوییم مسلمانیم ، و حالت نفرتی که ایجاد شده و متاسفانه روشنفکران دینی مسلمان در کشور ما هیچ تلاش نکردند در برابر این روایت از اسلام و تا به قصاص میرسند شل میشوند نه باید قصاص را هم عوض کرد، هیچ چیزی ابدی نیست ادیان برای رفاه بشر هست نظر شما چیست؟؟

دکتر سازگارا : والا این وحشی گری و تروریزمی که در سریلانکا اتفاق افتاد وجدان بشری را جریحه دار میکند و شرمسار میکند، در مورد اسلام هم دستکم راجع به اهل کتاب من اصلا نمیخواهم وارد جزییات بشوم ولی این آقایانی که در سریلانکا مسلمان هستند دستکم به قرآن اگر اعتقاد داشتند در قران برای اهل کتاب آیات متعددی هست که بیایید باهم حرف بزنیم و مراوده داشته باشیم و هیچ علتی ندارد که مسیحیان را در روزعید پاک از بین ببرید و بکشید آنهم با این اعمال تروریستی !! یادش بخیر مرحوم آیت الله سید محمد باقر صدر مردی که نابغه بود در کار خودش و چه حیف که با توصیه غلط خمینی در نجف ماند و بدست صدام کشته شد او پروژه بزرگی داشت او میگفت این احکام فقهی که از روی دست همدیگر نگاه میکنند و مینویسند و کپی میکنند من معتقدم که بخش بزرگی از این احکام دست نوشته خود فقها در طول تاریخ است بنابراین میشود عوضش کرد حتی خود پیامبر اسناد معتبر داریم ،که در مدینه اجرا کرده، بعنوان یک فرد حاکم مدینه بوده ، و میشود آنها راهم کنار گذاشت.
معدودی از اینها میماند مثل عبادات که باید اینها را نگه داشت و در مورد بقیه میخواست که جراحی بزرگ بکند و متدی را فکر کرده بود که میخواست در علم اصول منطق استقراء را بگذارد جای قیاس و کتاب مهمی هم دارد و میدانید اگر اینکار را میکرد تمام دستاورد های علمی میتوانست متکای احکام فقهی قرار بگیرد ، از این فقها هم چیزی جز همان احکام قرون وسطایی چیزی بیرون نمیآید با این وصف میخواهند مملکتی مدرن مثل ایران را با این احکام اداره کنند و گاهی به چیزهای خنده دار میرسد


دکتر نوری زاده : اصولا صدرها، آدمهای متفاوتی هستند امام موسی صدرآدم متفاوتی بود بعد از انقلاب برادران مدرسی مرتب به صدر زنگ میزدند که پس کی بلند میشوی و پس از کشته شدنش توسط صدام خمینی تا سه ماه داد میزد صدر را آزاد کنید و واقعا خیانت کردند به آقای صدر .

دکتر سازگارا : در پاسخ به یک شهروند شیرازی در مورد پارازیت های فرستاده شده در این شهرکه امانشان را بریده است باید گفت، شیراز مرکز فرهنگی ایران و مرکز سرکوبگری سپاه می باشد که بسیاری از این دستگاهها را در شیراز آزمایش میکنند و اهل شیراز را با مشکل مواجه میکنند ، سپاه در ارتباط با این پارازیت ها میآید یک فرکانس غیر قانونی تولید میکنند و مراکز امواج کوتاه و غیر قانونی که در جاهای مختلف شهر نصب میکنند و یک ابر، موج درست میکند و با برخورد با امواج ماهواره تبدیل به پارازیت میشود و این بشدت مضر است و مشکل ایجاد میکند و هم روی مغزاثر میگذارد و بسیار زیان آور است اما این اراده خامنه ای توسط سپاه اجرا میگردد و پشتیبانی که روسها میکنند و گوششان بدهکار این زیانها نیست.

دکتر نوری زاده : شما در آمریکا ما هم از اینجا اتحادیه اروپا که تابع موگرینی نمیماند و یقه اش را خواهیم گرفت و این کار جنایتکارانه که در حق زنان باردار و کودکان میشود و مصیبتش را میکشند همین شیراز که میگویید من مکرر ایمیل دارم.


دکتر نوری زاده : محمد علی جعفری که لایق نبود، ده سال ماند و سه سال دیگر هم تمدید کرد، ولی وسط کارخامنه ای دبه درآورد، ایشان فرماندهی حفاظت سپاه را تغییر میدهد، یعنی سردار نصیری را بر میدارد و جایش سردار جمیری را میگذارد نصیری که مدتی است پیدایش نیست در احکام نظامی وقتی شما حکمی میدهید، مثلاً خامنه ای وقتی جعفری را عوض میکند اورا جای جدیدی میفرستد ولی در مورد آقای نصیری حکمی نیست ؟؟و شایع شده که این سردار نصیری همان کسی است که با اسراییلی ها وقتی خالی کردند انبار اطلاعات رو این کسی است که با آنها رفت؟؟!!! البته این یکی از شایعات بود؟؟. شایعه دیگری هم این بود که ایشان در نوروز به کربلا رفته بودند و بعد قرار بوده در همان تیم و هیئت بر گردند بر نگشته اند؟؟؟!!! و من این دو روایت را شنیده ام و هنوز نمیدانم کدامیک درست است ؟؟ چرا جعفری برکنار شد؟؟؟ آیا بخاطر نصیری بود چرا تا ۲۴ ساعت قبلش حکم صادر میکرده و دوروز قبلش رفته ستاد مشترک بازدید کرده و هیچ اثری از برکناری و بازنشستگی وجود ندارد در مورد محسن رضایی مدتها بحث بود تا رفت ولی در مورد ایشان ۱۸ ماه دیگر مانده چرا رفت؟؟ تحلیلتان و چیزهایی که شنیده اید برای ما مهم است.

دکتر سازگارا : من اول این را بگویم که آن اول انقلاب یک دوماه ایده جدید ارتش مردمی را کار انداختیم و سنگ بنای یک سازمانی گذاشته شد که این سازمان نیست و یک هیولایی شد ، و این منبر ما اینروزها که در مورد سپاه است حسابی گرم شده والبته اینجا که خانه مان است.

راجع به آقای نصیری من هم مثل شما موافقم که این نصیری کجاست و چه بلایی سرش آمده است ؟؟ و تا یکجایی از او خبری نشود یا حکومت بگوید و درش نیاورد این معما حل نمیشود. اما راجع به آقای عزیز جعفری باز خلاف عرف خامنه ای است حتی احمدی نژاد که آنطور لگد میزد گذاشت به آخر دوره برسد و کمتر زیر بار تغییر میرود. یکمرتبه و ناگهانی برش میدارد و با جانشینش او را عوض میکنن گمانه زنی خیلی زیاد است......

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۵ اردیبهشت

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست و در ارتباط با عملیات تروریستی در سریلانکا توسط داعش و علت تغییردر فرماندهی سپاه پاسداران و دیگر مسائل مهم داخلی و منطقه ای با ایشان به تبادل نظر خواهیم پرداخت. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Thursday 25 April 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our special guest of every Thursday, Dr. Mohsen Sazegara, for his views about news of Iran and the Middle East.

The regime of ignorance and tyranny in Iran does not even tolerate one small street being named after our country’s legendary traditional singer, Mohammad Reza Shajarian.

It has now mobilized its thugs to gather on that road and shout slogans against Shajarian and call him “a member of sedition”, for his heroic support of the Green Movement. And this is from a bunch of vile people who are the very essence of sedition and corruption in Iran.

Dr. Mohsen Sazegara:

I pay my deep respect to Mr Shajarian as a pride of our nation. We must also appreciate the Tehran City Council’s decision to name several streets after our national cultural personalities and hope that they will not back off from their decision in face of this vicious attack on them by a gang of hooligans.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We must also condemn a similar criminal act carried out under the guise of religion in Sri Lanka in recent days in which hundreds of innocent women and children are massacred.

It think it is high time Muslim intellectuals and true leaders do something about this gross abuse of Islam by these ignorant and vile people.

Dr. Mohsen Sazegara:

This act of terrorism has truly saddened the world and made true Muslims feel ashamed of certain misguided people tarnish the image of their religion.

I also believe it is high time Islamic thinkers did away with most of the Sharia beliefs that are not compatible with this day and age of human civilization and get rid of many of the backward and medieval teachings of the religion that have only been brought about by ignorant people pretending to be the representative of Islam.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/51402

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/MprStcFwZ6E

لینک دانلود:

https://vimeo.com/332453700

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/lkiwmd9phsyh

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/cxx6r3eqbpli

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1l2O6dpUsnoHsejWeJjPTuTKbO42NR_6s/view?usp=sharing

April 28, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری چهارشنبه ۴ اردیبهشت

nor4-300x160.jpg
این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری ازدفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم .محمد جواد لاریجانی شاید کمتر از دو برادرش معروفیت داشته باشد بعضی ها بطور کلی معروف به دنیا میآیند و بعضی ها کسب میکنند و بعضی ها برادر حاتم طایی میشوند این یکی از هردوتای اینها جلوتر بود آمریکا بود و انجمن اسلامی و همراه یزدی و رفت وزارت خارجه ، منتهی هم عشقش به آمریکا را نمیتوانست پنهان کند خیلی هم تند مزاج وبد دهن بود در وزارات خارجه که محیطی درست شده بود برای آداب دانهای این مملکت فحش میداد بد حرف میزد ،
خمینی خوشش نیامد بطور کلی از اینها خوشش نمیآمد اولا با پدرشان جور نبود مرحوم میرزا هاشم یک ملای بامزه شوخ دائم جوک میگفت خوب میرزا هاشم آملی با خمینی عبوس که تمام عمرش حتی یک خنده درستی نکرده بود ، محمد جواد بعد از این ماجراهای گروگان گیری گفت ما باید برویم با آمریکا مذاکره کنیم و نمیشود این ماجرا را همینطور رها کنیم، خمینی گفت غلط کردی برو بنشین خانه و از وزارت خارجه بیرونش کردند و رفت دنبال درس در دانشگاه صنعتی و یک مرکز فیزیک اتمی راه انداخت و تحقیقات و پژوهش های علمی و خلاصه رفت در یک فضای علمی . اخوین سیاسی ، علی آقا که داماد مطهری بود و در دستگاه اطلاعات سپاه رفت و غیره و غیره، صادق رفت قم که ملای فامیل بشود و درس بخواند و بعد هم رفت دختر آقا وحید خراسانی مرجع اعلا را گرفت ، نسبتا تو قم توی این آخوند های کودن این یکی بهتر درس خواند،.
غرضم از این داستان این است که آقای محمد جواد خان اخوی که آمدند به قوه قضاییه محمد جواد هم را خواستند برش گردانند به دستگاه دولت و دستگاه اداری ،چکارش بکنیم؟ وزارت خارجه که نمیتواند برود چون از آنجا اخراج شده است گفتند میاوریمش قوه قضاییه و شغل خارجی به او میدهیم، در قوه قضاییه شغل خارجی چی هست ؟؟ معاون قوه قضاییه در امور بین الملل ، مال این یک چیز دیگری هم به آن چسباندند در امور حقوق بشر ،.
هر سال نشست سازمان ملل در امور حقوق بشر تشکیل میشود این آقا هم راه میافتد و معمولاً یکی از معاونین قوه قضاییه هم با او میآید همان آدمکشها محمدی و اژه ای هم با او میایند و نطق هایی که میکند شنیدنی است یک مصاحبه ای کرده بود با صدا و سیما حرفهایی زد که من میگویم باید مجسمه اش را از این سنگهای بی مصرف درست کرد!!! و سر در قوه قضاییه گذاشت یک وقت در این قوه قضاییه مرحوم صلح و عبدو میامدند دادگر میامد ببینیم ایشان در مورد حقوق بشر و اعدام چه نظری دارد ؟؟؟

قصاص یک درمان اجتماعی است و با وحشیگری چشم یکی را در میاوری درمان اجتماعی است!!! سرش را میبری این درمان اجتماعی است!!! این آقا در آمریکا درس خوانده است البته در امریکا هم در بعضی ایالت ها اعدام وجود دارد ولی اصولاً اعدام یک وحشیگری است که باید متوقف بشود ، کسی جنایتی مرتکب شده این آدم باید برای این جنایت هزینه بپردازد هزینه اش این نیست که دارش بزنی یا در اطاق گاز بگذاریش یا آمپول سمی به او تزریق کنی ، نه!! او باید زندگی کند و هر روز زجر بکشد که در یک اطاق محبوس است و از آزادی محروم است و از داشتن خانواده محروم باشد اعدام چیز بسیار وحش است و آنوقت این آقا میگوید باید پرچم حقوق بشر را به جمهوری ولایت فقیه بدهند !!!
اصلا این نمادهای حقوق انسانی را باید کنار گذاشت ماندلا دیگر نباید باشد خمینی و خامنه ای را بعنوان نماد ها بگذارند و برادران لاریجانی را هم به عنوان نوکران این نماد ها ، این آقا بعنوان نماینده ایران میرود و در جوامع بین المللی صحبت میکند متاسف میشوم که ما در همه زمینه ها سقوط آزاد کرده ایم این آقا میتوانست برود تحقیق انجام دهد و درس بدهد ولی میگوید اعدام ما با بقیه فرق دارد قصاص ما یک پروسه اجتماعی است .
وقتی شما از آخوندتان تا دانشمند فیزیکتان تا نماینده حقوق بشرتان فقط از بامداد تا شام فرا گرفته اند که دروغ بگویند جعلیات بگویند.!!!
یک وقت من این تیمسار باقری را که میدیدم بخار اینکه تیپیکال نظامی داشت به او احترام میگذاشتم شما باید سخنان این آقا را بشنوید آیا میشود برای این فرد احترام گذاشت با اینکه بالاترین مقام نظامی کشورمان را دارد؟؟ رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح است البته خدارو شکر که فیروز آبادی رفت ببینید چگونه مردم را خرج میکند، و من در باره اینکه ما چه قدر خسارت در چند ماه آینده خواهیم دید و این طرحی که برای ما ریخته شده توسط آمریکا و مطمئن باشید بزودی تمام اروپاییان هم دنبال این خط خواهند رفت بعد خواهید دید ما چه هزینه ای خواهیم پرداخت . من به این آقای تیمسار سرلشکر میگویم شاید خانواده وی خوشحال باشند ولی برود چهره دژم و افسرده اکثریت مردم را پیش رو بیاورد ببیند آیا این چهار دهه مردم چه کشیده اند و چه کسی عامل این مصیبت ها شد .
از روزی که خمینی آمد از همان روز اول نماد نکبت و مصیبت بود تا امروز ، سه روز بعد از سوار شدن بر قدرت اعدامهای مدرسه علوی بود، از آن تاریخ تا به قم رفت تا توانست فرمان اعدام و تیر باران داد، خلخالی هم شبی ده پانزده تا میکشت و بعد هم که به قم رفت از آنجا دستور میداد و دروغ هم میگفت!!! خمینی خودش به شخصه اعتقادی به آخوند بازی نداشت ، این از مزایایش نیست ، دارم نیت ها را برایتان میگویم خمینی میدانست که همه آخوند ها دروغ میگویند مثل خودش بنابراین اعتباری برای آخوند ها قائل نبود بعد هم آدم معتقدی نبود شما فکر میکنید خمینی برای حضرت علی و فاطمه زهرا ، یکبار در عمر ش به مشهد رفته بود اون شاه بیچاره هر سال میرفت و اعتقاد داشت، ولی خمینی میگفت همه اینها دکان است و خودمان ساخته ایم !!! بنابراین در دستگاه خمینی این قدس بازی و خلوت امام زمان با آقا هم نبود .
خامنه ای از اول که آمد اولا دو تن از آدمکش ترین افراد وزارت اطلاعات را که بسیار هم بد نام هم بودند برد دفترش را به اینها داد و دو سه تا از این آخوند های دعا نویس و جن گیر و غیره هم آورد در دفتر و دستگاهش و بشقاب هم برای امام زمان بگذارند و از این کارها و امام دیشب داشت با آقا خلوت میکرد و از این چرندیات. در عصر خامنه ای دروغ محور میشود و هر که دروغ بیشتر بگوید اعتبار بیشتری پیدا میکند تا جایی که باقری میگوید چهل سال است که در فشار و تحریم هستیم ولی مردم بانشاط هستند !!! به چه نشاط داشته باشند این مردم ؟؟؟ به چی ببالد و شادمان باشد؟؟ خامنه ای دفتر هفتاد هشتاد نفری خمینی را تبدیل به یک دفتر شامل دوازده هزار نفر کرده مانند یک دولت اینها حقوق و مزایا میخواهند و او برای خودش دولتی جداگانه دارد و همه وزرا را هم دارد مجتبی را هم دارد نگاه تفاوت پیدا کرد.فضا بکلی عوض شد و حقه بازان و شیادان دکانشان داغ شد مثل شاهرودی و صادق لاریجانی ،یعنی دو وجه کار را شما نگاه کنید و ببینید یک حاکم بیشرف چه ببار آورده در این سی سال حکومت.
خبر در گذشت بهمن کشاورز حقوقدان مرا متاسف کرد اصولا تمایلات چپ داشت ولی هیچوقت توده ای نشد و همه خانواده در کار وکالت و سیاست بودند.
مامورین ریختند به خانه شمس الواعظین در حالی که خودش مسافرت بوده است اما دخترش اجازه ورود به ماموران نمیدهد،شمس هم یک اطلاعیه میدهد که سه سال پیش ما را دستگیر کردید و پس از گذراندن محکومیت دیگر سراغ ما نیامدید ما هم که کاری نمیکنیم داریم زراعت میکنیم.
در انتها سری به منطقه خواهیم زد و همچنین شما را از اطلاعیه جبهه ملی و فداییان خلق در ارتباط با محکوم کردن ورود نیروهای حشد الشعبی و دیگر نیروهای خارجی باخبر خواهیم نمود.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Wednesday 24 April 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

The Larijani brothers have been at the helm of the Iranian regime since its inception forty years ago.

Mohammad Javad Larijani had studied in America and entered regime’s foreign ministry as a gift for having run the Islamic students society in US with former foreign minister Yazdi.

Despite his love of American way of life, he never picked any social manners and has always remained a vulgar person.

He had once proposed direct negotiations with US but faced the wrath of Khomeini who told him to shut up and get out of the foreign ministry.

His brother Ali Larijani has secured a more stable position for himself within the regime by getting married to ayatollah Motahari’s daughter.

Mohammad Javad is now the head of the meaningless “human rights desk” at Iran’s judiciary and attends UN conferences on human rights to deceitfully and unashamedly defend the regime’s horrible records on the issue.

In his latest comments on the matter he has defended the regime’s barbaric practice of retribution and called it a “proper way of solving socialproblems”!

A man who has studied in the US and lived there for a decade suggests gouging the eye of a petty criminal or stoning to death of women who have allegedly committed adulatory are practices that “solve social problems” is the symbol of the barbarism of a regime that has been ruling Iran in this day and age for forty years.

And this should come as no surprise as the founders of this regime have never respected human rights or human life and their claim to be “men of god” is simply a big lie.
پنجره ای رو به خانه پدری چهارشنبه ۴ اردیبهشت
این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری ازدفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم .محمد جواد لاریجانی شاید کمتر از دو برادرش معروفیت داشته باشد بعضی ها بطور کلی معروف به دنیا میآیند و بعضی ها کسب میکنند و بعضی ها برادر حاتم طایی میشوند این یکی از هردوتای اینها جلوتر بود آمریکا بود و انجمن اسلامی و همراه یزدی و رفت وزارت خارجه ، منتهی هم عشقش به آمریکا را نمیتوانست پنهان کند خیلی هم تند مزاج وبد دهن بود در وزارات خارجه که محیطی درست شده بود برای آداب دانهای این مملکت فحش میداد بد حرف میزد ،
خمینی خوشش نیامد بطور کلی از اینها خوشش نمیآمد اولا با پدرشان جور نبود مرحوم میرزا هاشم یک ملای بامزه شوخ دائم جوک میگفت خوب میرزا هاشم آملی با خمینی عبوس که تمام عمرش حتی یک خنده درستی نکرده بود ، محمد جواد بعد از این ماجراهای گروگان گیری گفت ما باید برویم با آمریکا مذاکره کنیم و نمیشود این ماجرا را همینطور رها کنیم، خمینی گفت غلط کردی برو بنشین خانه و از وزارت خارجه بیرونش کردند و رفت دنبال درس در دانشگاه صنعتی و یک مرکز فیزیک اتمی راه انداخت و تحقیقات و پژوهش های علمی و خلاصه رفت در یک فضای علمی . اخوین سیاسی ، علی آقا که داماد مطهری بود و در دستگاه اطلاعات سپاه رفت و غیره و غیره، صادق رفت قم که ملای فامیل بشود و درس بخواند و بعد هم رفت دختر آقا وحید خراسانی مرجع اعلا را گرفت ، نسبتا تو قم توی این آخوند های کودن این یکی بهتر درس خواند،.
غرضم از این داستان این است که آقای محمد جواد خان اخوی که آمدند به قوه قضاییه محمد جواد هم را خواستند برش گردانند به دستگاه دولت و دستگاه اداری ،چکارش بکنیم؟ وزارت خارجه که نمیتواند برود چون از آنجا اخراج شده است گفتند میاوریمش قوه قضاییه و شغل خارجی به او میدهیم، در قوه قضاییه شغل خارجی چی هست ؟؟ معاون قوه قضاییه در امور بین الملل ، مال این یک چیز دیگری هم به آن چسباندند در امور حقوق بشر ،.
هر سال نشست سازمان ملل در امور حقوق بشر تشکیل میشود این آقا هم راه میافتد و معمولاً یکی از معاونین قوه قضاییه هم با او میآید همان آدمکشها محمدی و اژه ای هم با او میایند و نطق هایی که میکند شنیدنی است یک مصاحبه ای کرده بود با صدا و سیما حرفهایی زد که من میگویم باید مجسمه اش را از این سنگهای بی مصرف درست کرد!!! و سر در قوه قضاییه گذاشت یک وقت در این قوه قضاییه مرحوم صلح و عبدو میامدند دادگر میامد ببینیم ایشان در مورد حقوق بشر و اعدام چه نظری دارد ؟؟؟

قصاص یک درمان اجتماعی است و با وحشیگری چشم یکی را در میاوری درمان اجتماعی است!!! سرش را میبری این درمان اجتماعی است!!! این آقا در آمریکا درس خوانده است البته در امریکا هم در بعضی ایالت ها اعدام وجود دارد ولی اصولاً اعدام یک وحشیگری است که باید متوقف بشود ، کسی جنایتی مرتکب شده این آدم باید برای این جنایت هزینه بپردازد هزینه اش این نیست که دارش بزنی یا در اطاق گاز بگذاریش یا آمپول سمی به او تزریق کنی ، نه!! او باید زندگی کند و هر روز زجر بکشد که در یک اطاق محبوس است و از آزادی محروم است و از داشتن خانواده محروم باشد اعدام چیز بسیار وحش است و آنوقت این آقا میگوید باید پرچم حقوق بشر را به جمهوری ولایت فقیه بدهند !!!
اصلا این نمادهای حقوق انسانی را باید کنار گذاشت ماندلا دیگر نباید باشد خمینی و خامنه ای را بعنوان نماد ها بگذارند و برادران لاریجانی را هم به عنوان نوکران این نماد ها ، این آقا بعنوان نماینده ایران میرود و در جوامع بین المللی صحبت میکند متاسف میشوم که ما در همه زمینه ها سقوط آزاد کرده ایم این آقا میتوانست برود تحقیق انجام دهد و درس بدهد ولی میگوید اعدام ما با بقیه فرق دارد قصاص ما یک پروسه اجتماعی است .
وقتی شما از آخوندتان تا دانشمند فیزیکتان تا نماینده حقوق بشرتان فقط از بامداد تا شام فرا گرفته اند که دروغ بگویند جعلیات بگویند.!!!
یک وقت من این تیمسار باقری را که میدیدم بخار اینکه تیپیکال نظامی داشت به او احترام میگذاشتم شما باید سخنان این آقا را بشنوید آیا میشود برای این فرد احترام گذاشت با اینکه بالاترین مقام نظامی کشورمان را دارد؟؟ رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح است البته خدارو شکر که فیروز آبادی رفت ببینید چگونه مردم را خرج میکند، و من در باره اینکه ما چه قدر خسارت در چند ماه آینده خواهیم دید و این طرحی که برای ما ریخته شده توسط آمریکا و مطمئن باشید بزودی تمام اروپاییان هم دنبال این خط خواهند رفت بعد خواهید دید ما چه هزینه ای خواهیم پرداخت . من به این آقای تیمسار سرلشکر میگویم شاید خانواده وی خوشحال باشند ولی برود چهره دژم و افسرده اکثریت مردم را پیش رو بیاورد ببیند آیا این چهار دهه مردم چه کشیده اند و چه کسی عامل این مصیبت ها شد .
از روزی که خمینی آمد از همان روز اول نماد نکبت و مصیبت بود تا امروز ، سه روز بعد از سوار شدن بر قدرت اعدامهای مدرسه علوی بود، از آن تاریخ تا به قم رفت تا توانست فرمان اعدام و تیر باران داد، خلخالی هم شبی ده پانزده تا میکشت و بعد هم که به قم رفت از آنجا دستور میداد و دروغ هم میگفت!!! خمینی خودش به شخصه اعتقادی به آخوند بازی نداشت ، این از مزایایش نیست ، دارم نیت ها را برایتان میگویم خمینی میدانست که همه آخوند ها دروغ میگویند مثل خودش بنابراین اعتباری برای آخوند ها قائل نبود بعد هم آدم معتقدی نبود شما فکر میکنید خمینی برای حضرت علی و فاطمه زهرا ، یکبار در عمر ش به مشهد رفته بود اون شاه بیچاره هر سال میرفت و اعتقاد داشت، ولی خمینی میگفت همه اینها دکان است و خودمان ساخته ایم !!! بنابراین در دستگاه خمینی این قدس بازی و خلوت امام زمان با آقا هم نبود .
خامنه ای از اول که آمد اولا دو تن از آدمکش ترین افراد وزارت اطلاعات را که بسیار هم بد نام هم بودند برد دفترش را به اینها داد و دو سه تا از این آخوند های دعا نویس و جن گیر و غیره هم آورد در دفتر و دستگاهش و بشقاب هم برای امام زمان بگذارند و از این کارها و امام دیشب داشت با آقا خلوت میکرد و از این چرندیات. در عصر خامنه ای دروغ محور میشود و هر که دروغ بیشتر بگوید اعتبار بیشتری پیدا میکند تا جایی که باقری میگوید چهل سال است که در فشار و تحریم هستیم ولی مردم بانشاط هستند !!! به چه نشاط داشته باشند این مردم ؟؟؟ به چی ببالد و شادمان باشد؟؟ خامنه ای دفتر هفتاد هشتاد نفری خمینی را تبدیل به یک دفتر شامل دوازده هزار نفر کرده مانند یک دولت اینها حقوق و مزایا میخواهند و او برای خودش دولتی جداگانه دارد و همه وزرا را هم دارد مجتبی را هم دارد نگاه تفاوت پیدا کرد.فضا بکلی عوض شد و حقه بازان و شیادان دکانشان داغ شد مثل شاهرودی و صادق لاریجانی ،یعنی دو وجه کار را شما نگاه کنید و ببینید یک حاکم بیشرف چه ببار آورده در این سی سال حکومت.
خبر در گذشت بهمن کشاورز حقوقدان مرا متاسف کرد اصولا تمایلات چپ داشت ولی هیچوقت توده ای نشد و همه خانواده در کار وکالت و سیاست بودند.
مامورین ریختند به خانه شمس الواعظین در حالی که خودش مسافرت بوده است اما دخترش اجازه ورود به ماموران نمیدهد،شمس هم یک اطلاعیه میدهد که سه سال پیش ما را دستگیر کردید و پس از گذراندن محکومیت دیگر سراغ ما نیامدید ما هم که کاری نمیکنیم داریم زراعت میکنیم.
در انتها سری به منطقه خواهیم زد و همچنین شما را از اطلاعیه جبهه ملی و فداییان خلق در ارتباط با محکوم کردن ورود نیروهای حشد الشعبی و دیگر نیروهای خارجی باخبر خواهیم نمود.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

پنجره ای رو به خانه پدری چهارشنبه ۴ اردیبهشت

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری ازدفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم.ابتدا اشاره ای به کارنامه محمد جواد لاریجانی نماینده حقوق بشر قوه قضاییه و سخنان وی در ارتباط با اعدام و قصاص خواهیم داشت و در این باره توضیحاتی تقدیم حضورتان خواهیم نمود. در ادامه به بررسی سخنان سرلشکر باقری رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح حکومت خواهیم نشست. در ادامه از تفاوت حکومت در دوران خمینی و خامنه ای با شما به صحبت خواهیم پرداخت . در بخش دوم برنامه از خبر در گذشت بهمن کشاوزر حقوقدان و وکیل دادگستری شما را مطلع خواهیم ساخت. در پی آن شما را در جریان هجوم ماموران حکومتی به منزل شمس الواعظین و همچنین اطلاعیه جبهه ملی و سازمان فداییان در ارتباط با محکوم کردن ورود نیروهای حشد الشعبی و حزب الله به ایران قرار خواهیم داد و در انتها به منطقه میرویم وسری به تحولات و رویدادها در لیبی خواهیم زد . با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/51355

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/tEXGOeLV8rk

لینک دانلود:

https://vimeo.com/332234487

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/jbrxhe1v3626

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ikwvjoplw9sc

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1UuiRLBSCZE4EveDX06OhpVn8G_QrMQNZ/view?usp=sharing


Attachments area
Preview YouTube video پنجره ای رو به خانه پدری چهارشنبه ۴ اردیبهشت


April 28, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۳ اردیبهشت

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری ازدفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم .ابتدا اشاره ای به واکنشهای مختلف سران حکومتی در پی لغو معافیت خریداران نفت ایران توسط آمریکا خواهیم داشت، در این چند روزه همه بحث ها راجع به همین موضوع است آقای ظریف یک جمله ای دارد که باید رویش تامل کنیم، میگوید با این اوضاعی که دارد پیش میرود ما دویست هزار بشکه نفت بیشتر نمیتوانیم صادر کنیم و با این دویست هزار تا نه میتوانیم حقوق ها را بدهیم و نه میتوانیم برنامه هایی را که ریختیم انجام بدیم و نه میتوانیم خرابی های سیل ها را جبران کنیم !!!

پس این بیماری چیست که به این ملت تحمیل میکنید؟؟ آقای ظریف این سخنان را در توجیه برجام میگوید که ما چاره ای نداشتیم و باید می رفتیم و برجام را می پذیرفتیم البته ایشان در باره این مقدار کم لطفی میکند و دست کم چهار صد الی پانصد بشکه می فروختیم خوب بهر حال این دلال هایشان هم در گوشه و کنار دنیا پراکنده بودند یکی شان دزد در میآمدو این داستانهایی که میشنویم و اتفاق می افتاد .....

این داستان پتروشیمی را داشتم پیگیری میکردم این وکیل محترمشان ، میخواهم موضوع دیگری را مطرح کنم ولی خوب چه بگویم !!! ایشان میگوید موکلانم امر شرعی را اجابت کردند !!؟؟؟ دزدیدند ، پولها را برده اند ، دارودسته خاموشی از یک طرف . آقای وکیل میگوید: موکلان ایشان در رابطه با دور زدن تحریم ها اجابت امر شرعی کرده اند، متهم ردیف اول اسم خانم آل آقا را برداشتند ؟؟؟ آقای خلجی هست دیگر؟؟!! دو روز دیگر هم میگویند اشتباه کردیم خدعه کردیم، و در ادامه میگویند یک خانم ایرانی در کشور بیگانه قراردادی را منعقد میکند بدون اینکه پرداخت یا دستمزدی داده و یا امضائی بکند ؟؟ اما از امکانات آن قرار داد استفاده میکند این خانم با اخذ تضمین این کار را میکند ، من ایشان را گرد آفرین میدانم . و خانم مرجان آل آقا اتهامات را رد میفرمایند ، باور کنید این شارلاتانها فکر میکنند که شما هیچ حالیتان نیست ؟؟ حرفهایی میزنند که دو ریال ارزش ندارد.
بر گردیم به بحث اول یعنی آنروز با اینکه سیصد ،چهارصد بشکه نفت میفروختند قاچاقی، مستقیم، غیر مستقیم ،عراق، از راه مرز و غیره با این وجود میگوید ما حتی پول کارمندها را هم نداشتیم !!الان میخواهید چیکار بکنید وقتی آقای پمپئو قاطعانه میگوید که صادرات نفت ایران باید به صفر برسد ؟؟

سردار حسین سلامی بیاید عربده بکشد و بگویند ما تنگه هرمز را میبندیم ، تنگه هرمز مغازه نانوایی ابوی نیست که شب کرکره اش را پایین بکشی و ببندی، و تو هم مرد بستن نیستی ؟؟ مین میگذاری خوب اینکه اول به خودت ضرر میزنی، چون تو که بلد نیستی اینها را جمع بکنی آمریکا که مین روبش را میفرسته و جمعش میکند ، باچه میخواهی ببندی؟؟؟ با موشک ها یتان ؟؟؟ ۱۵ دقیقه بعد از پایان جنگ ایران و عراق وقتی شما خواستید به کشتی های کویتی تعرض کنید کویتی ها پرچم آمریکا را بالا کشیدند ، و در عرض ۱۵ دقیقه چهار سکوی نفتی و سه تا ناوچه نیروی دریایی وچند قایق توپدار را از بین بردند نابود کردند ، مخصوصا نیروی دریایی قدرتمند ایران . و بخاطر حماقت اینها آمریکا نیروی دریایی ما را خورد کرد همینکه سپاه بلند شد با چند قایق به کشتی های کویتی حمله کرد ، الان هم داستان همین است.
بنظر من یک آدمی که اصلا اهل حساب کتابهای ژئوپلوتیک و اقتصاددان هم نباشد با همان چرتکه خمینی میتونه حساب کتاب بکند ، ما چرا باید تحریم بشویم؟؟؟ این جمهوری ولایت فقیه چه تافته جدابافته ای است که باید تحریم بشود؟؟؟ آن کوبای گرسنه بدبخت میگفت من برای کشورم بهداشت عالی درست کرده ام ، آنزمان ده هفتاد ، هشتاد و حتی نود هزاران پزشک کوبایی در آفریقا و خاورمیانه بودند به کشورشان هم ارز میبردند ماشین های آمریکایی قراضه رادر یخچال را به در ماشین جوش داده بودند اما؟؟ یک نظمی در کار بود منتهی همانجا وقتی پرده آهنین فرو افتاد و وقتی آقای کاسترو مجبور شد خونه نشین شود تازه بوی گند زد بیرون و تازه دنیا فهمید این ملت بیچاره چه مصیبتی را متحمل شده است الان کره شمالی وقتی که پرده بالا رود ؟؟؟ مردمش منگ شده اند !! رژیم جمهوری اسلامی هم در هر کشوری بود مردمش منگ میشدند !! ایران سه هزار سال تاریخ دارد و امثال سید علی آقا را زیاد دیده است ،شیراز این شهری که افتخار ماست و دنیاست، امیر تیمو ر ها را دیده اند مغولها را دیده اند اشرف و محمود افغان را دیده اند ویران شده اند و نابود شده اند حالا این کشور یک شرایط ویژه ای و شرایط خاصی دارد ، حساب میکنیم چرا باید این کشور تحت این فشار ها باشد سه روایت وجود دارد :

یکی روایت سید علی آقاست ،که آن روایت هم خلل درش زیاد است چون این روایت را از زبان ظریف یا روحانی میشنوید با روایت آقای حسن سلامی باهم فرق دارد دو روایت است و روایت سومی هم هست که روایت ماست.
روایت اول اینست که این دشمن چون میداند این انقلاب ما جهان شمول است، از پنج مرحله بداعی قبل از غیبت سه مرحلهاش را ما رفته ایم و آمریکاییها در پی کشتن امام زمان در عراق شکست خورده اند پس تمام تلاش اینست که راه ظهور آقا راببندند اولین کارشان اینست که نایب آقا را به چنان مذلت و خواری بکشانند که مردم بگویند امامشان هم مثل این است دیگر ، پس ما باید به قیمت نابودی ایران ، ایران چیه؟؟ به قیمت نابودی تمام منطقه ، ما باید در مقابل آمریکای جهانخوار و آنهایی که به شکار مهدی آمده اند بایستیم. امام زمان هم پشتیبان ماست و ته قضیه هم ما پیروزیم و نشانه پیروزی هم آشکار است سیل بیاید نصف کشور را آب ببرد، قحطی و خشکسالی میآید و نصف کشور دچار مشکلات میشوند زلزله میاید و ویران میشود، این هم از برکات این رژیمی است که از بهمن ۵۷ به جان ایرانیان انداخت.

روایت دوم روایت آقای ظریف و روحانی است که میگویند ما اگر یک ذره در رفتارمان معتدل تر بشویم دنیا ما را قبول دارد بلاخره دنیا یک رژیم اسلامی هم میخواهد که هم ژیگولی مثل ظریف را داشته باشد هم آخوندی که عمامه اش آنکادر هست!!!
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Tuesday 23 April 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with looking at the reactions of the regime’s leaders to the US decision to end the exemptions to the seven countries that buy Iran’s oil.

Javad Zarif has said that given that Iran can only export 200,000 barrels of oil per day, the government cannot even pay the salaries of its civil servants and that it will not be able to help the victims of the recent flood disaster.

We ask Mr Zarif and the regime that he is part of, that why do they still follow the devastating domestic and foreign policies that are the reasons for thisunbearable situation for our nation?

The corruption among the regime’s top officials is another major reason for the dire state of Iran’s economy and our people’s suffering.

Now the defendants in the corruption case of Petrochimi have claimed that the 500 million Euros that they have stolen has been in accordance with “following the Sharia and the supreme leader’s wish”!!

We tell them: damn you thieves and your deception!

The new commander of the Revolutionary Guard, Hossein Salami, can claim that hewill order the closure of the Strait of Hormuz in the Persian Gulf. But he is only using rhetoric here as he knows this will never happen.

He is threatening to mine the waterway but ignores the fact the US and other Western naval forces stationed in the Persian Gulf and the countries around it can sweep the mines in 15 minutes and react in full force against Iran’s naval forces who will fall victims of his ignorance.

For many years the regime has been showing off its missile capabilities, but what can they do in the waters of our own territory if god forbid a military confrontation with the US forces take place in there.

The lack of any economic or military strategy among its leadership is the hallmark of this regime which have turned our country into a disaster zone.

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۳ اردیبهشت
این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری ازدفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم .ابتدا اشاره ای به واکنشهای مختلف سران حکومتی در پی لغو معافیت خریداران نفت ایران توسط آمریکا خواهیم داشت، در این چند روزه همه بحث ها راجع به همین موضوع است آقای ظریف یک جمله ای دارد که باید رویش تامل کنیم، میگوید با این اوضاعی که دارد پیش میرود ما دویست هزار بشکه نفت بیشتر نمیتوانیم صادر کنیم و با این دویست هزار تا نه میتوانیم حقوق ها را بدهیم و نه میتوانیم برنامه هایی را که ریختیم انجام بدیم و نه میتوانیم خرابی های سیل ها را جبران کنیم !!!

پس این بیماری چیست که به این ملت تحمیل میکنید؟؟ آقای ظریف این سخنان را در توجیه برجام میگوید که ما چاره ای نداشتیم و باید می رفتیم و برجام را می پذیرفتیم البته ایشان در باره این مقدار کم لطفی میکند و دست کم چهار صد الی پانصد بشکه می فروختیم خوب بهر حال این دلال هایشان هم در گوشه و کنار دنیا پراکنده بودند یکی شان دزد در میآمدو این داستانهایی که میشنویم و اتفاق می افتاد .....

این داستان پتروشیمی را داشتم پیگیری میکردم این وکیل محترمشان ، میخواهم موضوع دیگری را مطرح کنم ولی خوب چه بگویم !!! ایشان میگوید موکلانم امر شرعی را اجابت کردند !!؟؟؟ دزدیدند ، پولها را برده اند ، دارودسته خاموشی از یک طرف . آقای وکیل میگوید: موکلان ایشان در رابطه با دور زدن تحریم ها اجابت امر شرعی کرده اند، متهم ردیف اول اسم خانم آل آقا را برداشتند ؟؟؟ آقای خلجی هست دیگر؟؟!! دو روز دیگر هم میگویند اشتباه کردیم خدعه کردیم، و در ادامه میگویند یک خانم ایرانی در کشور بیگانه قراردادی را منعقد میکند بدون اینکه پرداخت یا دستمزدی داده و یا امضائی بکند ؟؟ اما از امکانات آن قرار داد استفاده میکند این خانم با اخذ تضمین این کار را میکند ، من ایشان را گرد آفرین میدانم . و خانم مرجان آل آقا اتهامات را رد میفرمایند ، باور کنید این شارلاتانها فکر میکنند که شما هیچ حالیتان نیست ؟؟ حرفهایی میزنند که دو ریال ارزش ندارد.
بر گردیم به بحث اول یعنی آنروز با اینکه سیصد ،چهارصد بشکه نفت میفروختند قاچاقی، مستقیم، غیر مستقیم ،عراق، از راه مرز و غیره با این وجود میگوید ما حتی پول کارمندها را هم نداشتیم !!الان میخواهید چیکار بکنید وقتی آقای پمپئو قاطعانه میگوید که صادرات نفت ایران باید به صفر برسد ؟؟

سردار حسین سلامی بیاید عربده بکشد و بگویند ما تنگه هرمز را میبندیم ، تنگه هرمز مغازه نانوایی ابوی نیست که شب کرکره اش را پایین بکشی و ببندی، و تو هم مرد بستن نیستی ؟؟ مین میگذاری خوب اینکه اول به خودت ضرر میزنی، چون تو که بلد نیستی اینها را جمع بکنی آمریکا که مین روبش را میفرسته و جمعش میکند ، باچه میخواهی ببندی؟؟؟ با موشک ها یتان ؟؟؟ ۱۵ دقیقه بعد از پایان جنگ ایران و عراق وقتی شما خواستید به کشتی های کویتی تعرض کنید کویتی ها پرچم آمریکا را بالا کشیدند ، و در عرض ۱۵ دقیقه چهار سکوی نفتی و سه تا ناوچه نیروی دریایی وچند قایق توپدار را از بین بردند نابود کردند ، مخصوصا نیروی دریایی قدرتمند ایران . و بخاطر حماقت اینها آمریکا نیروی دریایی ما را خورد کرد همینکه سپاه بلند شد با چند قایق به کشتی های کویتی حمله کرد ، الان هم داستان همین است.
بنظر من یک آدمی که اصلا اهل حساب کتابهای ژئوپلوتیک و اقتصاددان هم نباشد با همان چرتکه خمینی میتونه حساب کتاب بکند ، ما چرا باید تحریم بشویم؟؟؟ این جمهوری ولایت فقیه چه تافته جدابافته ای است که باید تحریم بشود؟؟؟ آن کوبای گرسنه بدبخت میگفت من برای کشورم بهداشت عالی درست کرده ام ، آنزمان ده هفتاد ، هشتاد و حتی نود هزاران پزشک کوبایی در آفریقا و خاورمیانه بودند به کشورشان هم ارز میبردند ماشین های آمریکایی قراضه رادر یخچال را به در ماشین جوش داده بودند اما؟؟ یک نظمی در کار بود منتهی همانجا وقتی پرده آهنین فرو افتاد و وقتی آقای کاسترو مجبور شد خونه نشین شود تازه بوی گند زد بیرون و تازه دنیا فهمید این ملت بیچاره چه مصیبتی را متحمل شده است الان کره شمالی وقتی که پرده بالا رود ؟؟؟ مردمش منگ شده اند !! رژیم جمهوری اسلامی هم در هر کشوری بود مردمش منگ میشدند !! ایران سه هزار سال تاریخ دارد و امثال سید علی آقا را زیاد دیده است ،شیراز این شهری که افتخار ماست و دنیاست، امیر تیمو ر ها را دیده اند مغولها را دیده اند اشرف و محمود افغان را دیده اند ویران شده اند و نابود شده اند حالا این کشور یک شرایط ویژه ای و شرایط خاصی دارد ، حساب میکنیم چرا باید این کشور تحت این فشار ها باشد سه روایت وجود دارد :

یکی روایت سید علی آقاست ،که آن روایت هم خلل درش زیاد است چون این روایت را از زبان ظریف یا روحانی میشنوید با روایت آقای حسن سلامی باهم فرق دارد دو روایت است و روایت سومی هم هست که روایت ماست.
روایت اول اینست که این دشمن چون میداند این انقلاب ما جهان شمول است، از پنج مرحله بداعی قبل از غیبت سه مرحلهاش را ما رفته ایم و آمریکاییها در پی کشتن امام زمان در عراق شکست خورده اند پس تمام تلاش اینست که راه ظهور آقا راببندند اولین کارشان اینست که نایب آقا را به چنان مذلت و خواری بکشانند که مردم بگویند امامشان هم مثل این است دیگر ، پس ما باید به قیمت نابودی ایران ، ایران چیه؟؟ به قیمت نابودی تمام منطقه ، ما باید در مقابل آمریکای جهانخوار و آنهایی که به شکار مهدی آمده اند بایستیم. امام زمان هم پشتیبان ماست و ته قضیه هم ما پیروزیم و نشانه پیروزی هم آشکار است سیل بیاید نصف کشور را آب ببرد، قحطی و خشکسالی میآید و نصف کشور دچار مشکلات میشوند زلزله میاید و ویران میشود، این هم از برکات این رژیمی است که از بهمن ۵۷ به جان ایرانیان انداخت.

روایت دوم روایت آقای ظریف و روحانی است که میگویند ما اگر یک ذره در رفتارمان معتدل تر بشویم دنیا ما را قبول دارد بلاخره دنیا یک رژیم اسلامی هم میخواهد که هم ژیگولی مثل ظریف را داشته باشد هم آخوندی که عمامه اش آنکادر هست!!!
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۳ اردیبهشت

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری ازدفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم .ابتدا اشاره ای به واکنشهای مختلف سران حکومتی در پی لغو معافیت خریداران نفت ایران توسط آمریکا خواهیم داشت .سپس شما را در جریان اظهارات وکلای مدافع متهمان و اختلاس گران پتروشیمی خواهیم گذاشت. در ادامه به دیدن چند گزارش تصویری از مناطق سیل زده خواهیم نشست. در بخش دوم برنامه به تفصیل به بررسی و تحلیل شرایط ویژه کنونی ایران و راه چگونه برون رفت از این بحران خواهیم پرداخت و با شما به سخن می نشینیم. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/51317

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/NT_tFeWm3_w

لینک دانلود:

https://vimeo.com/332035698

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/wzyvysu6c9zz

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/p5xtpgzbz0iz

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1QSqksthbt3cYqCJRCepn7jFmCJLymsUE/view?usp=sharing

April 23, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۲ اردیبهشت

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری ازدفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . ابتدا نگاهی به تغییر در فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهیم داشت و از پشت پرده عزل سردار محمد علی جعفری و کارنامه فرمانده جدید سپاه سردار حسین سلامی با شما به سخن خواهیم نشست .
روزی که سردار محمد علی جعفری مسئول سپاه شد آقا خیلی حال دادند به پاسدار جعفری و بدجوری با رحیم صفوی برخورد کردند ، البته چون رحیم صفوی گربه خانگی بود و بلاخره در بیت آقا مسئولیتی به او داده شد. و هنوز هم آنجا نشسته و اجازه پوشیدن لباس هم دارد، این محمد علی جعفری هر کاری کرد، خودش را کشت که ابهت فرماندهی بگیرد نتوانست، اولا همیشه یک نیشخندی مسخره روی لبش بود .،

این حسین سلامی از بچه های گلپایگان هست و از یک خانواده متوسط و درسش را هم در گلپایگان خوانده و بعد هم آمده دانشکده علم و صنعت درست در زمان انقلاب و اینها یک دسته بودند که مجاهدین انقلاب اسلامی را تشکیل دادند و محسن رضایی هم جزوشان بود و او بعدها به محسن رضایی پیوست.

یک صفتی حسین سلامی داشت که سید علی آقا امروز به او حکم داد که ای فرمانده سپاه پاسداران احتیاج به تند رو داریم الان و در مقابل آمریکای جهانخوار، جعفری با آن خنده اش!!! به درد ما نمیخورد مرد رزمنده میخواهیم ،اینهم که تا بحال چندین بار اسراییل را با خاک یکسان کرده و نابود کرده است،.
اما داستانش را برایتان بگویم، ایشان فرمانده قرار گاه نوح که بود در دوران جنگ ایران و عراق در عملیات یک گند کاری کرد که تمام بچه های این قرار گاه نابود شدند!! این آقا خیلی عاشق موشک هست با این موشک ها حسابی حال میکند !! و به او گفتند که شما از رهبر انقلاب یاد گرفته ای و در تمام سخنرانی هایت کلمه دشمن را بکار برده ای و چون لیاقت نشان داده ای ما تورا فرمانده نیروی هوایی سپاه میکنیم، نیروی هوایی سپاهی که که قالیباف و دهقان درست کردند میدانید که نیروی هوایی سپاه بعنوان یک واحد مستقل وجود ندارد، چون سپاه هواپیمای درست حسابی که نداشت و بعد هم از این هواپیماهای روسی میگرفتند و بهشان میدادند و این بیچاره ها مرتب سقوط میکردند و کشته میشدند ، آموزش هوایی را آنطور که خلبانان زمان شاه در آمریکا دوره دیدند نداشتند اینها که !!! بعد هواپیماهای روسی هم که گرفتند رفتند و در روسیه دوره دیدند ، بنابراین همه اشان جزو بهترین خلبانهای منطقه بودند.
ولی سپاه نیروی هوایی شان به جایی نرسید بر خلاف نیروی دریایی شان، که آنهم اگر حرکتی در آن مشاهده شد لیاقت چند تا آدم بود از جمله همین سردار تنگسیری که فرمانده فعلیش است، ولی نیروی هوایی سپاه را بعدا آمدند تبدیلش کردند به هوا فضای سپاه ، و حرف اول موشک میزند و حاجی زاده که الان هست از آن کسانی بود که خیلی زحمت کشید بهر حال این آقا سلامی یک مدت فرمانده این واحد بود.
بعدا دانشکده دافوس که معمولا فرماندهانش ارتشی باید باشند و دانشگاه جنگ سابق است و فارغ التحصیلانش هم که دوره های ستاد را میبینند نمره اولی ها ارتشی ها هستند ، بهر حال ایشان را کردند فرمانده این دانشگاه بمدت ۵ سال تمام ، یکی از چیزهایی که خامنه ای از او خوشش میاید در شعار دادن است معرکه در شعار دادن است ۳۹ سال است که در سپاه است معمولا از همان اوایل ، در لشکر ۱۴ امام حسین اصفهان بوده ، ۲۵ کربلای مازندران فرمانده اش بوده طراح دوره عالی جنگ در سپاه بوده، ۸ سال معاون عملیات ستاد مشترک بوده و ۴ سال هم که فرمانده نیروی هوایی سپاه و بعد از جنبش سبز بخاطر نقش موثری که در کشتار و سرکوب جوانهای مملکت ما داشته و رسم هم هست وقتی میخواهند کسی را فرمانده یک نیرو بکنند یک یا دو دوره زیر دست فرمانده کل تلاش میکند.

مثلا رحیم صفوی زیر دست محسن رضایی بود و آقای خامنه ای هم به این مرد خیلی علاقه دارد یعنی در مقایسه با خودش کلمه دشمن را بیشتر استفاده کرده است،!! و در رابطه با سیاست های جمهوری اسلامی هم نظر میدهد و گاهی هم به شورای امنیت ملی دعوتش میکنند و با محسن رضایی هم رفاقت قدیمی دارد .
حال سردار حسین سلامی به فرماندهی کل سپاه منصوب شده است ، معنیش چیست ؟؟؟ سپاهی که الان جزو لیست سیاه تروریستی قرار دارد ، فرمانده سپاه بودن آیا افتخاری ممکن است داشته باشد،آیا این سردار عربده کش سپاه کاری میتواند بکند که جعفری نمیتوانست انجام دهد ؟؟؟

دو تا تفاوت را بگذارید برایتان بگویم مطابق چیزهایی که من از آشنایان اینها شنیده ام ، جعفری با زیر دستانش رفتار ملایمی داشت در مقابل خیلی گردن کش بود در مقابل کسانی که فکر میکرد خطر هستند برایش ، از جمله همین حسین سلامی!! و یک لشکر از مستضعفان سپاهی را دور خودش جمع کرده بود طبیعتاً آدم فروتنی نیست ولی روی سیاستش اینها را دور خودش جمع کرده بود و امیدوار بود که با تکیه بر روی این گروه بتواند موقعیت خودش را تثبیت کند ، آقای خامنه ای وقتی دودوره پنج ساله او تمام شد معمولا میدانید شغلهایی که مقام معظم به کسی میده دوره اش ۵ سال است دو دوره هم میدهد که طرف خوب سیر بشود و استفاده ببرد مگر استثنا پیش بیاید که طرف اینقدر گند کاری بکند که مجبور بشود او را بر دارد یا اینکه شرایطی پیش بیاید که طرف استحقاقش را از دست بدهد.

خامنه ای دو دوره ۵ ساله جعفری را در این پست نگه داشت و چند ماه پیش تمام شد این دوران و همه منتظر بودند که حاج قاسم بشود فرمانده سپاه ، بارها من گفته ام این کار را خامنه ای نمیکند چون بشدت از حاج قاسم میترسد!!! چون در وجود او دیده که بخواهد پرویز مشرف ایران بشود. بهر حال در واقع نمیدانم خامنه ای به چه دلیل سه سال دیگر تمدید کرد جعفری را ، ولی این سه سال به پایان نرسیده او را از جایش بلند کرد.

دلائل متعددی برای این کنده شدن میآورند چند تا دلیل ظاهری دارد ، یکیش ماجرای تعامل سپاه و شخص سردار جعفری با سیلاب اخیر است، در جایی تا زانو در آب رفته و دستور میدهد و در جایی دیگر در قایقی نشسته و فرمان میدهد!!! و نمایشی هم بود و خیلی نمایش بدی هم بود.!!

برای خامنه ای در شرایط امروز نه استقلال ایران و نه فردای ایران و نه اینکه ایران سلامت میماند مهم نیست اینها هیچکدام برایش مهم نیست تنها چیزی که مهم است اینکه قبرش از قبر خمینی با شکوه تر باشد و هوای مجتبی را داشته باشند ............

در بخش دوم برنامه اشاره ای به سخنان امروز مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در مورد اتمام معافیت خرید نفت ایران خواهیم داشت. سپس به بررسی سخنان علم الهدی در نماز جمعه در ارتباط با شرایط ظهور حضرت مهدی خواهیم پرداخت. در ادامه برنامه از سخنان عمران خان نخست وزیر پاکستان در ایران شما را باخبر خواهیم کرد.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Monday 22 April 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with looking at the reasons behind Khamenei appointingHossein Salami as the new commander of the Revolutionary Guards, replacing Mohammad Ali Jafari.

When Khamenei first appointed Jafari, he replaced Rahim Safavi who had fallen out of favor by Khamenei. Nevertheless, he is still his “military advisor”, while Jafari has never looked like a military commander.

Salami was a university student at the time of the revolution and later joined theMujaheddin of Islamic Revolution.

His anti-American rhetoric is the only part of his checked character that Khamenei likes, as he has repeatedly threatened Israel with annihilation and loves appearing at the site of missiles tests.

As a former commander of the Guards Air Force his tenor ended when he became the face of the Revolutionary Guard involved in the crackdown on the Green Movement.

He has now become the commander of a force that has been named as a terrorist organisation and one wonders what else can he do that Jafari could not?

It is known that Jafari had a better relationship with the rank and file of the Guards and his staged sympathy with the flood victims had made him a target for some reaction from the Khamenei’s camp.

Many people had suggested that when Jafari’s term comes to an end, he will be replaced by Ghassem Soleimani. But I have said this many times before that Khamenei is scared of Soleimani and his powerbase and would never allow this to happen.

For Khamenei however, neither Iran’s independence nor the future of our people matters.


All he is interested in is to have a larger mausoleum than that of Khomeini and his sons will inherit his position.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/51267

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/Mxn3lMUeZ6Y

لینک دانلود:

https://vimeo.com/331817040

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/s6l4ogrk3myb

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/o3jhms7fsqul

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1u5RKYBGSCzi287n93gdPwAKzvjKuueqD/view?usp=sharing



April 20, 2019

تفسیر خبر جمعه ۳۰ فروردین‎‎

چالنگی: حشد الشعبی و همینطور حزب الله لبنان وارد ایران شدند تفسیر شما را میشنویم؟؟؟
آیا حکومت به نیروهای خودی اطمینان ندارد برای سرکوب مردم که اینها را آورده است ؟؟

نوری زاده: این بخشی از قضیه است که با خود قانون اساسی اشان در تعارض است، ببینید اینها بی غیرتی را به جایی رسانده اند که صدام حسین ۸ سال جنگید که بیاید این پرچمهای عراق را در خاک ایران بالا ببرد حالا اینها بالا بردند و آقای هادی العمری و ابو مهدی المهندس نمایش راه نداختند با این ماشینهایی که آمریکاییها داده بودند، و درود میفرستم بر هموطنان عربمان که در مقابل این خائنین ایستادند چون اینها آمده اند برای سرکوبشان ،ببینید در جریان سیل اخیر نارضایتی سپاه از رهبری و ارگانش کاملا آشکار بود در بسیاری از جاها تمرد کرد و با مردم و ارتش همکاری کرد اینها این وحشت گرفتشان که حالا که سپاه تروریست خوانده شده از فردا دیگر قاسم سلیمانی نمیتواند در عراق جولان بدهد امریکا در یمن القائده را زد در پاکستان زد اینها را هم خواهد زد، حالا که الله کرم و قاسمی اقرار کرده اند که همدست القائده بودند و رسماً هلال احمری میرفتند ولی جنگجو و جهادی تربیت میکرده اند. در هر حال برای اینکه رژیم به مردم هشدار بدهد و بگوید ببینید اگر ما رفتیم سوریه و اگر رفتیم لبنان الان هم ما برای سرکوب شما این جوانان رشید را داریم !!! ولی واکنش مردم فوق العاده بود، و این توهینی به سپاه و ارتش ایران بود و من مطمئن هستم که ارتش و سپاه این خفت و خواری را تحمل نخواهند کرد که ابو مهدی المهندس تروریست آدمکش به ایران بیاید و دستور بدهد قاسم سلیمانی فرش قرمز جلویش بیاندازد، یک دعوایی هم بین حاج قاسم و فرماندهان سپاه هم هست و او خواست که این افراد را به رخ بکشد ، بهر حال وای بحال سید علی که نشسته در چهار راه آذربایجان و مملکت را اینها دارند میگیرند ، ولی مردم ما غیرتمند هستند و بجایش بموقع جواب اینها را میدهند.

چالنگی: ابو مهدی المهندس از جمله در انفجارهای سفارت های آمریکا و فرانسه در کویت در ۱۹۸۵دست داشته است تفسیر شمارا میشنویم جناب مصداقی در مورد ورود نیروهای حشدالشعبی به ایران و اگر کار خیر باشد حتی امام اول شیعان بدون اینکه کسی بشناسد کمک میکردند احتیاج به بنر و بیرق اینها هم نیست ،میتوانستند با لباس عادی بدون بیرق بطور مثال، خاک ایران و بیرق حزب الله لبنان یعنی که ما رسما حمایت میکنیم از تروریستها؟؟

مصداقی: ببینید آنچیزی که حساسیت من و شما را جلب میکند در واقع آن نه مد نظر سپاه پاسداران است
نه خامنه ای است این که آقای نوری زاده گفتند بخشی از واقعیت است ولی همه اش نیست.سپاه پاسداران بر خلاف آنچه که سعی میشود در درون کشور تبلیغ بشود حتی بخشهایی از اپوزیسیون در خارج از کشور همراه با نظام اسلامی تبلیغ میکنند بخشی از نیروی نظامی ایران نیست، سپاه پاسداران یک نیروی ایدئولوژیک هست و اسم این سپاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، و حتی صفات ایرانی در عنوانش ندارد این را اول باید رویش دست بگذاریم و نظام اسلامی از زمانی که به قدرت رسیده بدنبال نفی هویت ایرانی است به همین خاطر خمینی گفت دمکراتیک و ملی هردومردود هستند دمکراتیکش دموکراسی بود و ملی اش هویت ما بود بهمین دلیل سپاه پاسداران اساساً ربطی به ایران ندارد ، اینها بدنبال این هستند که یک هویت شیعی ایجاد بکنند و بدنبال یک هویت ایدئولوژیک هستند و به ملت ایران باورمند نیستند بلکه دنبال امت اسلامی هستند و در قدم اول سعی کرده اند بگویند ایران اسلامی ما چیزی بنام ایران اسلامی نداریم اینها در قدم بعدی بدنبال حکومت اسلامی و تمدن اسلامی هستند این چیزی است که خامنه ای بارها مطرح کرده است و امروز فرصت را مغتنم شمرده اند تا در پوشش کمک به سیل زدگان و در حالی که مردم توجهشان به دریافت کمک هست نیروهای خودشان را وارد بکنند نیروهایی که در واقع تشکیل یافته از امت اسلام است امت شیعه هستند اینها میخواهند این را در ذهن مردم جا بیندازند و این اولین قدم آنهاست وگرنه برای سرکوب مردم مستاصل که همه چیزشان را از دست داده اندیک گردان سپاه کافی است که تمام آن تظاهرات ها را سرکوب کند ،مردم بیدفاع چه میتوانند بکنند بخصوص در زمانیکه پریشانند و همه چیز شان را از دست داده اند ،مسئله بعدی لیست تروریستی است اینها میخواهند به آمریکا پیام بدهند که این نیروهایی که ما در سراسر منطقه داریم میتوانند برای شما مشکلاتی را ایجاد بکنند و خواهند کرد این مانور به اصطلاح قدرتی است در مقابل آمریکاست ، بنابراین سپاه هیچ ربطی به مردم ایران ندارد، سپاه عامل مشکلات مردم ایران است، سپاه عامل تحریم است و سپاه یک نیروی ضد ملی و منافع ملی است.
با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

تفسیر خبر جمعه ۳۰ فروردین

با آوردن حشدالشعبی و حزب الله: چه کسی می خواهد ایران را سوریه کند؟

میهمانان: آقایان علیرضا نوری زاده و ایرج مصداقی

امشب در تفسیر خبر

با امید به فردایی بهتر

Behind the Headlines

Friday 19 April 2019

Jamshid Chalangi:

We continue tonight’s program with looking at the arrival of the foreign militia forces into Iran amid the continuation of the flood disaster in major provinces of the country, an find out what is the real reason for the presence of these armed forces in Iran.

We put these questions to our guests of tonight, Dr Alireza Nourizadeh and Iraj Mesdaghi.

Dr Alireza Nourizadeh:

The regime’s decision to usher in these Iraqi militias into our country is the climax of its anti-Iran policies.

These armed men were thrown out of our motherland during the war with the Saddam’s army at the cost of the blood of hundreds of thousands of our people, and now are freely entering our country and raising the Iraqi flag over it.

The regime does not even care about its own constitution which forbids the presence of foreign armed groups on Iran’s territory as it is against our sovereignty.

During this flood disaster it has become evident that there is a rivalry between Khamenei’s household and Qassem Soleimani’s Quds forces.

Now that the Revolutionary Guards have been designated as a terrorist group Soleimani’s presence in Iraq and Syria has become dangerous for him and instead he has decided to bring his mercenary forces under his command inside Iran which he thinks is safer.

However, I think the reaction of our people to the unlawful presence of these armed foreign militias has shown that they are not welcome in our country and our national army also will not tolerate this humiliation that a group of foreign mercenaries claim to be the saviour of our nation.

Iraj Mesdaghi:

The truth of the matter is that unlike what they claim inside the country and some sections of the opposition in exile support this idea, the Revolutionary Guards are not part of Iran’s national armed forces.

They are an ideologically based armed organisation whose task is to protect the regime and sustain it in power with the help of their loyal members among other nationals from the Shia communities who are paid for this objective.

From its inception forty years ago the ruling regime in Iran has been against Iranian nationalism and democracy for our people.

Khomeini had clearly condemned these two issues as “anti-Islamic” and the Guards and Khamenei follow his standing too.

The regime is still after the idea of creating a Shia based nation of Islam by bringing these militias into Iran and at the same tell the US that it can always call upon its supporters in other countries of the region to join it in its anti-American policy.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/51209

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/iGkRaSorZuE

لینک دانلود:

https://vimeo.com/331440514

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/dl4y0abptc0f

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ahkrs2liexrk

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1hs0_MDZi9JHZ41PvSSL9pUi_-sG2rqrY/view?usp=sharing

April 20, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۳۰ فروردین

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از منیره بانو شریعتمداری آغاز می نماییم .

منیره بانو شریعتمداری هفته گذشته از دنیا چشم فرو بست ودر دل خاک جا گرفت دختر مردی بود وارسته ، بنام آیت الله محمد کاظم شریعتمداری، و خواهر برادری مبارز، مهندس حسن شریعتمداری است ،خانواده را در نظر بگیرید خانواده یک مرجع دختش شاعر است، پسرش متخصص است از دانشگاه صنعتی و بعد در کار سیاست همه اینها میتوانست در وطن دستاورد های جذابی داشته باشد، آقازاده های امروزی را ببینید آقازاده های دزد، چه کسانی هستند، و این آقازاده تلاشش اینست که مملکتش را آزاد کند

دکتر نوری زاده: سلام جناب شریعتمداری ، مجدداً تسلیت عرض میکنم،

مهندس شریعتمداری: بنده هم خدمت شما وهموطنانم سلام عرض میکنم و از همین جا از تمام کسانی که با ابراز تسلیتشان از طرق گوناگون همدردی کردند و آنهایی که قدم رنجه کردند و منت بر ما نهادند و در مجالس ترحیم شرکت کردند و از مراجع بزرگواری که شرکت کردند و از دوستانی همچون مهندس زعیم که در مجلس ترحیم شرکت کرده بودند اینجا تشکر میکنتم و امیدوارم که این همبستگی ها دستمایه ای باشد که ایران را به کمک آن بسازیم.

دکتر نوری زاده: برای خود شما شگفت انگیز نبود که مردم هرگز فراموش نمیکنند و حتما انسانهای وارسته را در زندگیشان فراموش نمی کنند ممکن است زمانه چنین باشد که با سرکوب و کشتارو تبعید ما ها را دور بکند ولی بهر حال آن مردم نگاهشان آنجا هست که آیت الله شریعتمداری که بود و خانواده اش چه مسائلی را تحمل کردند و برادر چه اندوهی را باید بر شانه بکشد ، خود شما حتما برایتان جالب بود که اینهمه مردم آمدند مسجد غدیر آنطور که من شنیدم .

مهندس شریعتمداری: بله خوب خیلی باعث تسلی است که این مردم در این ایام سخت با تشریف فرماییشان نشان دادند که نام آن مرجع بزرگ که جان خودش را به اخلاص گذاشت در راه آرمانهایی که اگر به آنها توجه میشد مملکت به این روز نمی افتاد، گذاشت . این نظام در عرض چهل سال با جعل و تحریف تاریخ و نوشتن اسنادی که در آن دست برده شده سعی کرد که نام ایشان را بزداید اما این مجالس ترحیم نشان داد که مثلا در قم یک رفراندوم در حوزه بود بر علیه اینها برای اینکه به استثنای یکی دو مرجع دولتی همه مراجع شرکت کرده بودند و نماینده فرستاده بودند و پیام تسلیت فرستاده بودند در تهران تعداد جوانانی که آمده بود می چربید به مسن ها و این نشان میداد که نتوانستند از خاطره ها بزدایند و این شکست بزرگی بود برای اینها ،یکی از مهمترین دل مشغولی های اینها این بود که شریعتمداری را که در مقابل خمینی بود را به بایگانی تاریخ بسپارند که نتوانستند و این تجربه نشان داد که از یاد رفتنی نیست و همچنان در خاطره ها باقی خواهند ماند. و این باعث تسلای دل من و محکم بودن راه من هست.

دکتر نوری زاده: آقای مهندس شما آنجا نبودید و از خانواده شما هم کمتر بودند ولی در این حال اینجور باعث احساسات شد و این ما را به نقطه ای میرساند که این مردم آماده اند که آگر شرایط مناسبی دیدند احساساتشان را عرضه کنند و بدنبالشان بیایند و این بنظر من دردناک است که آدم در غربت و از راه دور بدرود کند ولی اینکه آدم ببیند مردمی هم با او بوده اند در این بدرقه و در حالی که رژیم اجازه نداد بیش از چهار نفر در سر خاک حاضر شوند ، ببین چقدر اینها بدبخت هستند چقدر اینها بیچاره اند و این نشان میدهد که رژیم به پایان خطش رسیده است و هرروز ادامه این رژیم شاید نتیجه بعضی اشتباهات و خطاها در بیرون کشور باشد که حالا به آن میپردازیم.

آقای مهندس بیرون از این مسئله داستان تروریست خواندن سپاه و ثبت آن بعنوان یک قانون در آمریکا بگونه ای که حتی دیروز شنیدم دو نفر که با محمد علی جعفری و سلامی نسبتی داشته اند وتلفنی صحبت میکردند دستگیر شده اند یعنی در آمریکا شدت را تا این حد گرفته اند در مقابل شما نمایشات مجلس را دیدید اینکه اینها لباس سپاهی تنشان کرده اند و این حرفها، برداشت شما چیست آیا سپاه در این راه در وحشت نیست؟ که از حشد الشعبی برمی دارند به ایران میاورند ؟؟؟

مهندس شریعتمداری: ابتدا باید بگویم آقای ترامپ با هر نیتی و هر انگیزه ای اینکار را کرده است این کار بنفع ملت ایران است، وباید از تحریم سراسری سپاه بدون هیچ اگر و امایی پشتیبانی کرد. اگر خاطرتان باشد وقتی که مردم قهرمان خوزستان خرمشهر را آزاد کردند و ارتش قهرمان اینکار بود هول ورشان داشت و به میدان آمدند و شش سال و نیم جنگ را ادامه دادند با هزاران هزار کشته و میلیاردها دلار خسارت که روی دست ما گذاشت و بعد از فوت خمینی وارد اقتصاد شد و اقتصاد ایران را به مخروبه ای و لانه فسادی تبدیل کرد که از آن هیچ نمانده و با ماجراجویی هایش ما را در مقابل تحریمهایی قرار داد که ملیونها انسان را در فشار قرار داده و قوه قضاییه را به گندابی تبدیل نمود که وسیله سرکوب مبارزین راه آزادی و دگر اندیشان شده و ماجراجویی هایش ممکن است ما را به جایی برساند که وارد جنگهای دیگری بشویم، چنین سپاهی که بیش از نیمی از مملکت را صرف هزینه هایش میکند بر میدارد این کسانی که با این پولها پرورده است با نقض آشکار قانون اساسی بدون اینکه در مرزها از اینها پاسپورتی بخواهند یا مجوزی داشته باشند بدون اینکه جایی تصویب شده باشد وارد مملکت میکند، بخاطر سرکوب کسانی که در مقابل ظلم اینها و بناچار بخاطر تنگی معیشت و سختی که سیل به آنها اعمال کرده و هیچ کمکی به آنها نمیشود به میدان میآورد، و از حزب الله لبنان و فاطمیون و همه را آورده و این نقض آشکار حاکمیت ملی است و در حقیقت آنهایی که میگفتند ایران سوریه میشود حالا که مقدمه سوریه ای شدن ایران بوسیله سپاه فراهم شده چرا در کنارش ایستاده اند؟ چرا لباس سپاهی میپوشند و به لباس سپاهی مفتخر هستند؟ اینها همدست سپاه هستند اینها میخواستند بگویند ما از تبار دیگری هستیم ولی دستشان رو شد ، این یک عزم ملی میخواهد که حاکمیت ملی را نگذاریم خدشه دار شود و به سپاه باید اخطار بشود که این دست پرورده هایتان را به همان جا که بودند بفرستید و مردم تحمل نمیکنند. امروز بیش از هر زمان دیگر لازم است که این سپاه در ارتش ادغام بشود این سپاه امکان اینکه بماند و ماجراجویی نکند و حادثه ای به پا نکند را ندارد، مسئولانش باید خلع درجه بشوند و دیگر به کار سپاهی نپردازند و مابقی در ارتش ادغام و زیر نظر سرداران و فرماندهان لایق ارتش قرار بگیرند و به حفظ سرحدات ایران بپردازند .این سپاه از نامش پیداست که برای حفظ انقلاب اسلامی است نه برای حفظ ایران.

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland

Friday 20 April 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr Alireza Nourizadeh:

We continue the program with reading a poem by the late Monireh Banoo, the daughter of ayatollah Shariatmadari, who died earlier this week.

Here we have the children of a progressive ayatollah whose daughter is a poet and his son, our colleague, Hassan, had studied engineering.

But when you look at the children of the clerics who had opposed ayatollah Shariatmadri’s views about Iran’s future, they are all a bunch of corrupt people who are only interested in plundering the wealth of our nation.

Our people showed their respect for the ayatollah, his views and his family, by attending the funeral of Monireh and mourning her death.

Tonight we ask Mr Hassan Shariatmadari about his views on this and other news of Iran:

Mr Hassan Shariatmadari:

Our family are grateful to the Iranian people for their sympathy to us during these very difficult times for our nation.

The ruling regime in Iran has for forty years tried and failed to remove the name and legacy of my late father.

He had offered very wise and reasonable solutions to Iran’s turbulent years before that destructive revolution.

If we had followed the path that my father had put forward, our country would not have ended up in its current impasse today.

The fact that many people from various sections of our society have attended my sister’s funeral shows that my father’s views for a progressive and prosperous Iran were right.

As for other Iranian news, I must say that regardless of the real reason behind it, President Trump’s decision to designate the Revolutionary Guard as a terrorist organisation is in the interest of the Iranian people’s struggle against the ruling regime.

After the war with Iraq the Guards entered Iran’s economic structure and by now have turned it into an empire that controls all aspects of our nation’s social, cultural and political life.

The Guards are directly involved in the oppression of our civil rights activists and have turned the justice system into their tools for this purpose.

They must be dissolved and their top ranks brought to justice, while their junior members should become part of our national army to protect our borders.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/51201

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/WMjLjiyAauE

لینک دانلود:

https://vimeo.com/331436583

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/vi7sbb8jlets

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/or65epuvizbw

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1ieqXU5Mrd31OL1KY93jmdSE2lMobfZoP/view?usp=sharing

April 20, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۲۹ فروردین

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم .ابتدا به آقای مهندس حسن شریعتمداری بخاطر در گذشت خواهر گرامیشان تسلیت عرض مینماییم .سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست:

دکتر نوری زاده : این هفته خواهر گرامی مهندس حسن شریعتمداری و دخترمرحوم آیت آلله شریعتمداری در گذشت، بانویی که رنج بسیار کشید دردها و رنجهای پدر و مادر و بعد همسرش و برادر عزیزش که دور شد ازش ، خاموش شد و به رحمت خدا رفت ، گفتند آقا دختر را در کنار مزار پدر میخواهیم دفن کنیم، سید علی آقا گفتند نخیر ، !!!مگر میشود ،شریعتمداری!!!! میخواهید غائله راه بیندازید، آقای شبیر زنجانی و وحید خراسانی و دوسه نفر دیگر از این آقایان آخوندها به اصرار رفتند که آقاایشان پدرش استاد ما بوده و میخواهد کنار پدر دفن شود ، خلاصه جنجال بالا گرفت ، بالاخره قبول کردند منتها!!! موقع دفن سه نفر تا چهار نفر آنجا باشند!!!. اینها از جسد یک بانوی سالخورده که میخواهند دفنش کنند میترسند!! اما مردم چه کردند یکی در قم و یکی در تهران برگزار کردند و همه مراجع یا خودشان رفتند یا نماینده فرستادند بغیر از نوکرهای سید علی ، این خودش نشان از این دارد که مردم ما وفای به عهد دارند ضمن تسلیت به دوست عزیزم جناب مهندس شریعتمداری و خانواده محترمشان میگویم اندکی وقت، سحر نزدیک است.
سلام دکتر سازگارا .

دکتر سازگارا:عرض سلام و ارادت و تسلیت خدمت جناب مهندس شریعتمداری و خانواده محترمشان و نشان میدهد که این حکومت بیشتر از مرده ها میترسد تا زنده ها، و از سایه خودش هم وحشت دارد والبته نفوذ آیت الله شریعتمداری و خانواده ایشان نشان میدهد که مردم اینطور قدردانی و مشارکت میکنند و جالب است فقط از جنازه رضا شاه نمیترسد بلکه از دفن دختر آقای آیت الله شریعتمداری هم میترسد.


دکتر نوری زاده : در هر حال کمتر حکومتی در دنیا پیدا شده که اینچنین باشد و نگذارد عزیزان رفتگانشان را ببینند و در مراسمشان شرکت کنند و هر روز هم یک مصیبتی است دیروز ۱۳۸ نفر از شهروندی بحرینی محروم شدند چرا؟؟؟ برای اینکه با اینها ارتباط دارند و میروند اینجا آموزش می بینند و بمب درست میکنند میاورند یعنی خانواده اینها بهم ریخت، و این تنها رژیمی است که پست انگلیس، پست را ممنوع میکند به آنجا ،و امروز مفصل در این باره صحبت خواهیم کرد.

دکتر سازگارا: دادستانی مصر هم برای مرسی و رهبران اخوان تقاضای اعدام کرده برای جاسوسی برای سپاه پاسداران و اسنادی را که در آورده اند که از طریق حماس و حزب الله لبنان تماس داشتند با آنها اتهام بزرگی است و سنگینی در مصر است.

دکتر نوری زاده : الان شما این حشد الشعبی را که وارد ایران شدند تاثیرات منفی بر مردم داشته است و مردم احتیاج به کمک اینها ندارند و الان همه میگویند که اینها برای سرکوب مردم آورده شده اند شما نظرتان چیست؟؟؟

دکتر سازگارا: اول بگویم وقتی پرچم عراق را روی خودروهایی که در خاک پاک خوزستان دارند جولان میدهند خاکی با خون فرزندان این مرز و بوم عطر آگین شده ، خدا میداند که چه حالی شدم و یاد تمام دوستانی افتادم که در این خطه شهید شدند و این بیشتر جنگ خوزستان با عراق بود تا جاهای دیگر،نیمی از شهدای جنگ از بچه های خوزستان بودند دلیری و شیر مردی این بچه ها قابل تحسین بود و دشمن را از خاک ایران بیرون کردند و حالا قدمهای نحس یک عده تروریست، برخاک خوزستان !!! چرا باید این امر صورت بگیرد ؟؟
اتفاقی که افتاده قاسم سلیمانی نشان داد که یک قاتل بلفطره هست و هیچ دلی در گرو خاک ایران ندارد و تعدادی از جیش المهدی و یمنی ها را از موقع جنبش سبز در تهران ساماندهی کرده اند و ستاد امنیت تهران که آقا مجتبی درست کرده در جاده کرج از قرار گاه ثارالله بردند آنجا که بزرگتر باشد و تعدادی از اینها را هم در شهرهای مختلف سیل زده مستقر کرده اند.
یعنی در سه لایه میشود این رانگاه کرد ، اول آنچیزی است که حکومت تبلیغ میکند ومیخواهد بگوید اگر مردم میگویند سوریه را رها کن فکری به حال ما کن و میخواهند بگویند اگر ما از دست و دهن مردم دزدیدیم و بردیم در سوریه و لبنان خرج کرده ایم این قاتل های منطقه ای موقع سیل آمده اند به شما کمک کنند ، مملکت ما مگر بولدوزر و لودر کم دارد مگر مردم داوطلب کم دارد ، حسابهای مردم را میبندند و گروهای غیر دولتی را اجازه فعالیت نمیدهند و میروند تروریست میآورند میخواهند برای مردم سیلزده ما چکار کنند اینها پزشک هستند؟ تیم پزشکی اند؟؟ غذا و دارو میتوانند به مردم بدهند؟؟؟ و از بیماریهایی که همراه با گل و لای همراه سیل آمده جلوگیری کنند؟ !!! بهر حال، لایه اول بسیار مسخره است که فکر کنیم لشکر تروریستی که قدم نحسش را روی خاک پاک ما گذاشته است بتواند کاری برای هموطنان سیل زده ما بکند و بقول سازمان ملل در سطح کشور۱۲ میلیون نفر از این سیل آسیب دیده اند و ۲ میلیون ایرانی به کمکهای بشر دوستانه محتاجند .
لایه دوم که همه میگویند اینها از زمان جنبش سبز دیدند و من شاهد زنده دارم و میگفت وقتی که حمله کردند با لهجه لبنانی صحبت میکردند و یک دنده اش را هم شکسته بودند اینها در گذشته دیدند که ماشین سرکوبشان شکننده است وقتی در روبروی مردم قرار گرفتند نه نیروی انتظامی حتی بسیج هم برایشان کار آمدی ندارد و دست به اینکار زدند و معاون دادستانی انقلاب گفته بود اگر ولایت را یاری نکنید از عراق و لبنان و سوریه می آیند به یاری ولایت ، اما بر طبق قانون اساسی ورود نیروهای خارجی به هر عنوان ممنوع است.

و اما لایه سوم که من متوجه نبودم ولی پاره ای از دوستان خبر دادند که این قاسم سلیمانی که غلام خانه زاد بیت است و حلقه بگوش ولایت است کسی است که نیرویی روی زمین ندارد و نیروی قدس حداکثر چهارده، پانزده هزار نفر است و آن هم رزمی نیستند و بیشتر جاسوس و در قاچاق مواد مخدر شرکت دارند اما الان با آوردن نیروهای خارجی که قبلا در ایران آموزش دیده اند و سازماندهی کرده اند در صدد هستند شصت هفتاد هزار نیرو برای قاسم سلیمانی درست کنند و این مرتبط است با جابجایی حکومت و قدرت در تاریکخانه بیت ، که اگر بخشی از این سپاه ناراضی بودند از تحولات درونی حکومت این نیرو های اجنبی بتوانند نقش بازی کنند.

دکتر نوری زاده : من یک تاییدیه در این مورد دارم به نقل از حرفتان، بچه های سپاه در جریان این سیل اخیر خودشان هم که اگر عاملاً در جریان نبودند برایشان آشکار شد که این دستگاه اهریمنی که بنام سپاه درست کرده اند و آنها به عشق به وطنشان یا هرچی توی این دستگاه هستند چقدر ان دستگاه آلوده است و چقدر محمد علی جعفری و قاسم سلیمانی و امثالهم تا خرخره آلوده هستند بنابراین این احساس دارد قدرت میگیرد که اگر روزی رویا رویی پیش بیاید این بچه ها هموطنانشان را نخواهند کشت اینست که اینها مجبورند مزدورانشان را بیاورند و وقتی میآید و میگوید ما در این مدت صد تا دویست هزار نفر را آموزش داده ایم و بعد آقای سعید قاسمی میآید و بعد حسین الله کرم که بعله ما به اسم امداد گر و هلال احمر آدم میفرستادیم بوسنی که آموزششان بدهند ، حالا از سوریه نیروهای فاطمیون به ایران میآیند و در جاهایی که برایشان معین کرده اند می روند منظورم که این حرف شما کاملا درست است و باید برای این مردم بگوییم که سپاه دشمنشان نیست این باند مافیایی قاسم سلیمانی و محمد علی جعفری اینها دشمن شما هستند و نوکرانشان هم همین ابومهدی المهندس و جماعتی است که به ایران آمدند .


با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/51157

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/BWOPOkOuP78

لینک دانلود:

https://vimeo.com/331237724

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/bjteftrv6gdf

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/xcq0qrijdvw4

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1Bw73FfUPQe-sH3raEMcC2T5dfJX198mg/view?usp=sharing

April 20, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری چهارشنبه ۲۸ فروردین

nor4-300x160.jpg
این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . ابتدا نگاهی به ورود نیروهای حشد الشعبی به داخل ایران و برافراشتن پرچم عراق در خاک کشورمان خواهیم افکند و همچنین اشاره ای به کارنامه هادی العامری و احمد چلبی و ابو مهدی المهندس خواهیم داشت و با شما به سخن خواهیم نشست. سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با آقای دکترمنوچهر فرحبخش خواهیم نشست و با ایشان در ارتباط با نابسامانی دراقتصاد کشور ودیگرمسائل مختلف سیاسی به تبادل نظر خواهیم پرداخت.

دکتر نوری زاده: دکتر جان کجا داریم میرویم اوضاع با این سیل ویرانگر خیلی بد است؟؟؟

دکتر فرحبخش: این دیگر مسئله نادانی است و این مسئله سیل خیلی چیزها را رو کرد، این خدای خامنه ای که آن بالا نشسته وبا خدای ما تفاوت دارد، بد جوری سیلی زده به گوش خامنه ای درست در زمانی که آمد گفت امسال سال رونق تولید است در همان موقع این بلای آسمانی نازل شد بهر حال وقتی کار دست نادان باشد انتظار و توقعی نباید داشت،

دکتر نوری زاده: اما دکتر الان با این اتفاقی که افتاده باید یک جوری اینجاها را بازسازی کرد و مردم باید به خانه هایشان بروند بنشینند، چیکار باید بکنند؟؟

دکتر فرحبخش: ببینید شما وقتی از تولید صحبت میکنید دارید از یک تفکر صحبت میکنید و اولین چیزی که مهم است اراده آن کار است، یعنی اراده حاکمیت بر تولید باشد اراده که باشدمتخصصین باید بنشینند برنامه ریزی کنند ، و یک مدیر اجرایی قوی باشد که این برنامه را اجرا کند،برای اینکه این کار انجام بشود یک پیش زمینه لازم دارد برای وقتی که خامنه ای حرف میزند پیش زمینه رونق تولید در مملکت وجود ندارد و در دولت اراده ای برای تولید وجود ندارد. برای اینکه تجارت محور است، برای اینکه عسکر اولادی مسئول کار است نه فلان کارخانه دار ، !!! مملکت تجاری است اگر نبود طی این سالها بیست میلیارد قاچاق کالا نداشت بنابراین این مسئله تجارت محوری.....

دکتر نوری زاده: تجارت محوری با اقتصاد محوری فرق دارد ؟؟

دکتر فرحبخش: اقتصاد یک مجموعه است و کل است این یک بخش از اقتصاد است ،بنابراین شما وقتی صحبت ازتولید میکنید باید پیش زمینه هایش باشد؟؟ اراده اش که نیست!! وقتی اراده نباشد برنامه ریزی تولیدی وجود ندارد وبعدش سرمایه لازم دارید، کدام سرمایه گذار حاضر است در ایران سرمایه گذاری کند ؟؟ و سیستم بانکی باید متمایل به تولید باشد که سیستم بانکی ما نیست، دنبال بخش تجاری است. این مشکلات را شما در نظر بگیرید

دکتر نوری زاده: خود خامنه ای هم با این سیستم مالی یک حرفهایی زد ‍‍!

دکتر فرحبخش: ببینید خامنه ای اطلاع ندارد عده ای آمدند و حرفی زده اند و گفته اند برو بگو این بیچاره هم آمده و گفته سال رونق تولید ، ولی بعد از آن هم کاری ندارد چه طور میشود میگوید من حرفم را زده ام واقعیت اینطور نیست یک ریال در تولید کشور اضافه نمیتواند بشود از نظر اقتصادی نمیتواند بشود!! بنابراین وعده وعید هایی داده میشود، و اگر مقایسه بکنیم با رژیم گذشته وقتی که مقدمات کار برای صنعتی شدن کشور فراهم شد اراده اینکار با قدرت زیادی وارد میدان شد و این اراده خود شاه بود ما صنعتی شدنمان را مدیون عالی خانی هستیم ، حتی جلو شاه هم میایستاد . ببینید تولید مثل تسبیح میماند این بند تسبیح برنامه تولید است دانه های تسبیح تولیداتند و مهره سرش تنظیم کننده این قضیه است اگر این تسبیح دست تسبیح باز باشد با آن بازی میکند واین تسبیح در رژیم گذشته پاره نمیشد در گذشته خودشان این را پاره میکردند یعنی نخ را پاره میکردند و یک نخ محکمتر میانداختند و این دانه ها را اوضاع بهتر بود مسی اش میکردند یا نقره اش میکردند یعنی این زنجیره تولید به هم چسبیده و کار خودش را میکند ، این تسبیح که در سال ۱۳۵۷که تسبیح پر قدرتی بود این را دادند دست خمینی ، و خمینی آنرا پاره اش کرد و در بهشت زهرا پاره کرد همان زمانیکه اقتصاد را کوچک کرد ، بند تولید که پاره شد این تجار سنتی بازار اقتصاد کشور را بردند و از آن زمان به بعد تولید در کشور رشد نکرده است مال امروز و دیروز نیست .

دکتر نوری زاده: یعنی سیستمی که مثل سازمان برنامه بیاید برنامه بدهد و دولت راست و ریستش کند؟؟


دکتر فرحبخش: تمام کارفرما ها را گرفتند و اموالشان را مصادره کردند و بخش تولید مملکت را مضمحل کرد خمینی پس از آن هم هیچگاه اراده ای در حکومت اسلامی پیدا نشده که بخواهد این زنجیر تولید را تعمیر و مرمت کند حالا بعد از چهل سال خامنه ای یادش دادند که برو بگو من میخواهم تسبیح تولید را گره اش بزنم و درستش بکنم.

دکتر نوری زاده : یعنی اینهمه آدم مثلا ولایتی، صالحی کارشناسان اقتصاد اینها واقعا شعورشان نمیرسد ظریف در امریکا درس خوانده است یا مصلحت به جایی رسیده که بخاطر منافع شخصی میگویند ولش کن .

دکتر فرحبخش : قدرت دست ظریف نیست که ، بشار الاسد میآید به او خبر نمیدهند اینها یک سری مسائل از درون خود سیستم است............


با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland

Wednesday 17 April 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr Alireza Nourizadeh:

Tonight we will first look at the news of Iraqi militias entering Iran on the order of the regime and how their presence is unwelcome by the Iranian people as they look upon them as a force that has a mission that has nothing to do with helping the flood victims of our country.

Our special guest tonight is the economist Dr Manouchehr Farahbakhsh who would share with us his expert views about Iran’s economic woes in light of the recent flood disaster in the country.

Dr Manouchehr Farahbakhsh:

This flood has shed light on my of Iran’s hidden problems.

Khamenei had declared the new Persian year as the year of domestic production and economic growth, but the flood has slapped his face with the reality of how devastated the country’s economy is due to the regime’s incompetence and policies.

Khamenei has little or no proper understanding of the laws of economy. You cannot say that you want to see economic growth without having the proper foundations for it.

Some people have just put the words into his mouth and he has repeated them.

Economic growth is based on growth in production. Iran’s manufacturing sectors are almost bankrupt due to lack of state financial support and the rampant corruption.

Under the Shah’s regime Iran was going forward with full industrialisation and modern market economy.

With the arrival of Khomeini and his regime this process was cut off brutally and economic prosperity became a taboo.

Further more, the new regime handed Iran’s economic institutes to its loyal ideological allies among the traditional bazzaris whose knowledge of modern economic laws were zero.

The regime confiscated the wealth and properties of our industrialist elite and handed them to interest groupings of ignorant people.

These people have ruined Iran’s economy over the decades and are now responsible for all the ills of our country.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/51114

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/Mi8dakUDzho

لینک دانلود:

https://vimeo.com/331052767

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/cektlv57ksyf

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/zni9py194j6o

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1Sq4KhqY2Ti8O5wD0oJyPohTDeuPR6uMx/view?usp=sharing

April 20, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۲۷ فروردین

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . امروز روز پس از آتش گرفتن نوتردام است دیشب نوتردام میسوخت و من نگاه میکردم به این فرانسوی ها ،ایستاده بودند و گریه میکردند اشک میریختند ،بنای هشتصد ساله داشت میسوخت این بنا تاج گذاری ناپلئون را بیاد میآورد . آنوقت ما رفتیم قبر رضا شاه را با بولدوزر خراب کردیم، خلخالی رفت تخت جمشید را نابود کند، شما فقط به همین بیندیشید خمینی ویران کردن تخت جمشید را تایید کرد، و ویران کردن قبر رضا شاه را تایید کرد، رفتم مشهد دیدم نادر را هم دارند خراب میکنند آقای احمد زاده سخت جلویشان ایستاد مرد وارسته ای بود خدا رحمتش کند،همانطور که جناب امینی عزیز جلوی ویرانی تخت جمشید را توسط مجنونی بنام خلخالی گرفت،و بعد زنده یاد دکتر مدنی اخطار کرد اگر یک ذره همت کرده بودیم پشت مهندس بازرگان ایستاده بودند و آدمهای ملی را حمایت میکردند هرگز به اینجا نمیرسید و خمینی هر کاری دلش خواست نمیکرد.

خوب به حرفهای من گوش بدهید صدام هزاران کشته داد و در مرحله ای از جنگ بخشهایی از خاک ایران را متصرف شد، بچه های ایران نگذاشتند پرچم عراق بالا برود بچه های خوزستان هر پرچمی که بالا میرفت با سنگ و تیر منهدم میکردند نمیگذاشتند پرچم عراقی ها در خوزستان بالا برود .
عصر یکشنبه است ، آقایان فرماندهان سپاه نشسته اند و عاجز از جلوگیری از سیل ، ناگهان ۱۵۰ ماشین نظامی و اتوبوس وارد مرز میشود ، میایند در مهران و در چهار محور مرزی و همینطور شلمچه ، چه کسانی در این اتومبیل ها هستند ؟ الحشد الشعبی، تجمع شعبی ملی.
آقای سیستانی وقتی داعش به سامرا رسیده بود چنان وحشت گرفتش که فردا اگر به نجف بیایند و زن و بچه اش را بگیرند گفت این جهاد کفایی است بروید و بجنگید ، یک عده مردم راه افتادند ، حشد الشعبی آمده جنگیده ، آمریکاییها هم هستند ، دلاوران جمهوری اسلامی هم هستند و حالا داعش شکست خورده و غیره، حشد الشعبی آمده جای داعش را گرفته میرود در شهر های سنی نشین و موصل و تکریت و به اسم اینکه مردم با داعش بودند یا داعشی هستند زن و بچه اشان را آزار میدهد و زندانشان میکند درست همان رفتار داعش را با مردم میکند ،
بعد از ظهر یکشنبه ملت نشستند با بدبختی های خودشان سیل آمده و کل روستا را برده ، اتوبوسها میایستند ، فرمانده سپاه در ایلام میرود به استقبال از آنطرف هم در شلمچه فرمانده سپاه به استقبال میرود ، کی دارد میآید ؟؟؟ حرکت النجباء؟؟؟ نجیبه ها !!!! نا نجیب ها البته ،اینها چه کسانی هستند ؟؟ اینها سپاه بدر جناب آقای هادی العامری هستند، وکیل مجلس وزیر سابق دزد حمل و نقل . آن یکی کیست که به شلمچه آمده ؟؟؟ جناب آقای ابومهدی المهندس که به علت اینکه شیوه مهندسی در کشتن آمریکاییها دارد لقب مهندس گرفته او نوکر خانه چلبی بود و در جریان جنگ عراق این وارد کردستان عراق شد و همان کارش را ادامه داد برای احمد چلبی ، و او از آمریکاییها برایش شغلی گرفت یک تفنگ به او دادند و مراقبت از چلبی هم به مشاغلش اضافه شد و اینجوری یک جنگجوی نمونه ودر واقع فرمانده سپاه قدس عراق شد ، و همچنین آقای جنابی از معاونین خزعلی از اصاحب اهل حق آمدند و وارد خاک ایران شدند بلافاصله پرچمشان را بر خاک مقدس ایران افراشتند ، سپاه بی لیاقت که در آدمکشی استاد است رفتند و جلو ی پایشان گوسفند قربانی کرده اند و حاج قاسم سلیمانی گل از گلش شکفته است ابو عزراییل هم آمده ، همه لات و لوت ها و لش های عراقی آمده اند چکار کنند؟؟؟ این عده با شجاعت و آن عظمت مبارزه اشان در برابر داعش حالا آمده اند سیل مکار را مقهور کنند آمده اند رودخانه های ایران را جلوی سیلش را بگیرند!!!!!! ویا اجازه ندهند این سیل ها وارد خاک عراق بشود اما مقتدا صدر ازابو مهندس میپرسد نقشه چیست؟؟؟ این زمینهای آن طرف بصره را چه نقشه ای برایش کشیده اید؟؟.
یکباره صبح دوشنبه ملت نگاه کردند دیدند در تمام مناطق خوزستان پرچم عراق به اهتزاز درامده است حمید که بچه ها وجب به وجبش را از بعثیان پس گرفتند حالا پرچم عراقی ها در سرتاسر آنجا بر افراشته شده است اینها را نباید ساکت بود ببینید کاری که اینها دارند میکنند این خیانت مطلق است .

پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا میگوید این آقایان دلارهایشان را خرج آقای مادورو میکنند رئیس جمهور ونزوئلا، و مردم ایران بااین سیل بزرگ و مصیبتی که برایشان آمده باید دست به آسمان ببرند و چشم به حشد الشعبی داشته باشند تا او بیاید و نجاتشان بدهد مردمی که پولشان دارد غارت میشود و به حشد الشعبی داده میشود. اینها پایدار نمی ماند.
در ادامه به دیدن کلیپ سخنان سعید قاسمی خواهیم نشست. همچنین اشاره ای به تصمیم شورای شهر تهران برای نامگذاری چند خیابان بنام هنرمندان خواهیم کرد و در پی آن مروری بر کارنامه سیاه سردار نقدی وبه دیدن یک کلیپ از برخورد مردم سیل زده خوزستان با وی می نشینیم و در ادامه برنامه نگاهی به سخنان زنگنه و گزارش تصویری از مناطق سیل زده هور العظیم خواهیم افکند و توضیحاتی تقدیم حضورتان می نماییم. در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان آخرین و مهم ترین رویداد های منطقه قرار خواهیم داد. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.
A Window to the Fatherland

Tuesday 16 April 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr Alireza Nourizadeh:

I was watching how the French people were weeping at the sighting of the Notre Dame on fire as part of their culture were being turned into ashes in front of their eyes.

I then compared this sense of one’s love for one’s history to what the mullahs of Iran have done to our own cultural heritage.

The first thing they did after coming to power was to destroy the tomb of Reza Shah who built the new Iran.

Then Khalkhali went to the 2500 years old Persepolis site with bulldozers to ruin it into rubbles, but was stopped after facing protests by the Iranian people.

Saddam Hussein had carried out many criminal acts against our people during the Iran-Iraq war and hundreds of thousands our young people perished in that carnage.

And yet the leaders of the regime have now bussed in hundreds of their Iraqi proxies into the flood hit provinces of our country under the guise of helping the flood victims.

These Iraqis are the same who invaded our country and have now become the new Daesh in Iraq itself after the defeat of the ISIS.

The only description of inviting the Iraqi and Lebanese militias to come to Iran by the regime is treason as they have only been called upon to protect the regime from the wrath of Iranian people.

US Secretary of State Mike Pompeo has said that the regime is now funding the Maduro regime in Venezuela.

And no doubt the money spent by the Iranian regime on the Venezuelan dictator comes from the pockets of the impoverished Iranian people.

At the end of the program we will look at the comments of the former Revolutionary Guard commander Saeed Ghassemi who has said the force had trained Al Qaeda fighters in Bosnia under cover of humanitarian aid.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/51065

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/vJA1bgbENRw

لینک دانلود:

https://vimeo.com/330823824

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/tnjypgcfrjaq

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/efg1gxuvhmjw

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1mM7Dzl2tx_z4lnSew4OUJ4mXEv-2KKE9/view?usp=sharing

April 20, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۲۶ فروردین

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . ابتدا شما را از در گذشت زنده یاد هوشنگ آجودانی برادر ماشاالله آجودانی عزیزم باخبر خواهم ساخت و به دوست عزیزم میگویم که در غم از دست داد ن شاعر دوبار باید گریست یکبار برای غمی که دارد و یکبار برای دلی که آتش گرفتهاست ، بهر حال ما اینجا در غربتمان نشسته ایم و دانه دانه عزیزانمان میروند و قوم افریتان شهرسنگستان همچنان به جنایت خود ادامه میدهند.

امام جمعه تهران یکبار که ایراد میگیرد که این پل دختر اگر اسمش پل امام بود اینجوری سیلاب نمی آمد یکبار دیگر هم حالا در باره حرم قلابی و دروغینی که ساخته اند !!! ملا حظه میفرمایید فاطمه زهرا مزارش آنجا نیست در قبرستان بقیع است و اینها آمده اند یک قبر و یک دکان دیگر درست کرده اند جواهر نشان ، شما این را تصور کنید که احمد خمینی هم تا چند روز دیگر امامزاده میشود !!!!!

میگویند حشد الشعبی آمده و کمک کرده به سیل زدگان!!! دزد خودمان کم داشتیم رفتیم یک مشت هم از آنجا آورده ایم ابوعزراییل که به کمک ایرانی ها نمیآید که و برای نجات ملت ایران نیامده که؟؟؟!!! آنوقت این اهالی ولایت فقیه با وقاحت میایستند و این را اسباب افتخار خودشان میدانند و آقایان در مورد حشد الشعبی چه میآندیشند .؟؟؟

حالا جالب است که در موزه دبی از موی حضرت محمد رونمایی شده است !!؟؟ دبی داشت زور میزد یکم از اینها جلوتر برود، حالا رونمایی موی حضرت محمد !!؟؟؟ تصورش را بکنید اگر این دروغ راست باشد خوب که چی فراعنه مصر الان پیکرشان را بیرون میآورند و دندانهایشان هم سالم است ، آیا ما بر این باور هستیم آیا همین مذهبی که بهش اعتقاد دارند مگر می گوییم از خاک بر آمدیم و در خاک شدیم حالا دو تا موی پیغمبر هم پیدا شده که چه بشود ؟؟؟ یک روز ملا عمر مدعیش است یک روز ابوبکر بغدادی و امروز حاکم دبی، و این جالب است که برایتان بگویم این داستانها را که میگویند که ملا عمر عبای پیغمبر را داشته است و وقتی دختر بن لادن را گرفت عبا را هم تنش کرد و داماد پیغمبر هم شدند . ما تا زمانی که خود را از این مشکلات و مسائل نجات ندهیم همین بازی ادامه دارد اگر به پیامبر اسلام اعتقاد دارید مسلم بدانید که او مخالف تمام این بساط بود و اگر به پروردگار اعتقاد داری اینها همه دکان است قبر فاطمه زهرا را درست کرده اند بدون اینکه فاطمه زهرا آنجا باشد جز این است که یک دکان شیادی برای ملا ها درست کرده اند .

آقای سیستانی مثل اینکه این حرفهایی که ما زدیم به رگش برخورده و اعلام کرده آخوندها نباید کار اجرایی بگیرند و در کار اجرایی دخالت نکنند ، آخوندی که خواست کار اجرایی بکند باید عمامه را بر دارد. اما در مملکت ما از این خبر ها نیست آخوند کارشناس اقتصادی میشود در مورد دزد بودن!!!!

آقای وزیر کشورمان هم خیلی حرف با مزه ای زده اند و اخیراً از طنازان جمهوری اسلامی هستند در مجلس صحبت میکردند و گفتند چون این سیلها در تعطیلات بود و شهر های درگیر هم زیاد بود مسئولین هم مشغول کار های خودشان در تعطیلات بودند بنابراین مشکل پیش آمد یعنی ای سیل وقتی میخواهی بیایی در تعطیلات نیا؟؟!! موقعی نیا که استاندار گلستان رفته آلمان مشکل برادرزنش را حل کند.
مثلا خانم نفیسه محمودی میلونها دلار در جریان دکلهای نفتی خورده است و دزدیده است ولی اسمی از او در پرونده نیست بلاخره با حاج آقا مقدم رفت و آمد داشته و او سفارشش را کرده است. این دفتر مقام معظم رهبری است!!! که خودش را جانشین علی میداند و از حالا مقدمه میچیند تا جانشین خودش را هم آماده بکند ،.

آقای حجاریان التفاطی به بنده فرموده بودند توی این حرفهای اخیرشان ، یک نکته ای که برای من جالب است اینکه آقایان اصلاح طلب ها و در نتیجه قطبشان هم متوجه این امر نیستند که آقا دورانی که آدم میتوانست هر لحظه به یک رنگ در آید تمام شده است، کما اینکه آقای خاتمی میگوید مردم دیگر حرفهای ما را گوش نمیدهند ، آقای حجاریان ظاهراً گفتگوی بنده با آقای لخ والسا خیلی ایشان را ناراحت کرده است ، و می گوید ایشان در خارج از کشور نشسته و از رهبری کارگری ما در اهواز و هفت تپه میخواهد لخ والسا درست کند، اولا چه چیز آونا از لخ والسا کمتر است کجا گفته اسماعیل بخشی از او کمتر است؟؟ چه چیزی نماینده فولاد اهواز کمتر از لخ والسا دارد ؟ همین اسانلو را در اینجا میبینیم اینها کمی اشان چیست چه چیز کم دارند ؟؟؟ آقای لخ والسا وزنش بیشتر است ؟؟ من رفتم ایشان را دیدم بسیار آدم محترم و بسیار آدم برجسته اینقدر قدرت داشته که به مقام ریاست جمهوری هم رسید ، چرا کارگران خودمان را اینجور تحقیر میکنید ؟؟ آقای حجاریان مگر خود جنابعالی که بودید ؟؟، تعدادی بچه های نازی آباد بودید، من همه شما را میشناسم من میآمدم مدرسه مدد کاری اجتماعی درس میدادم یاقچی آباد ، و چند ساعتی آنجا درس میدادم . و شما از آنجا جفت زدید و در مقام معاونت وزارت اطلاعات نشستید سازنده اطلاعات شما بودید، اینهمه جفت زدن به چه خاطر است به شما دیگر شغل نمیدهند، خامنه ای دشمن خونی شماست، چرا خودت را در چشم کارگر ها سیاه میکنی ، معلوم است که من اسماعیل بخشی را برابر لخ والسا میدانم معلوم است که جنبش کارگری ما جنبش بزرگی است و به آن افتخار میکنیم . شما این مفاهیم را یادتان رفته و کارگر آدم حقیری است چون دیگر الان کارگر نیستید.آن رفیقتان بود که از معاونت وزارت ارشاد استعفا داد و گفت پدرم بنا است و من همان بنایی را میکنم ، نماینده مجلس هم شد.
در بخش بعدی برنامه به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان آخرین تحولات در سودان و الجزایر و لیبی قرار خواهیم داد و در انتها شما را از جند خبر داخلی باخبر خواهیم ساخت.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland

Tuesday 16 April 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr Alireza Nourizadeh:

I was watching how the French people were weeping at the sighting of the Notre Dame on fire as part of their culture were being turned into ashes in front of their eyes.

I then compared this sense of one’s love for one’s history to what the mullahs of Iran have done to our own cultural heritage.

The first thing they did after coming to power was to destroy the tomb of Reza Shah who built the new Iran.

Then Khalkhali went to the 2500 years old Persepolis site with bulldozers to ruin it into rubbles, but was stopped after facing protests by the Iranian people.

Saddam Hussein had carried out many criminal acts against our people during the Iran-Iraq war and hundreds of thousands our young people perished in that carnage.

And yet the leaders of the regime have now bussed in hundreds of their Iraqi proxies into the flood hit provinces of our country under the guise of helping the flood victims.

These Iraqis are the same who invaded our country and have now become the new Daesh in Iraq itself after the defeat of the ISIS.

The only description of inviting the Iraqi and Lebanese militias to come to Iran by the regime is treason as they have only been called upon to protect the regime from the wrath of Iranian people.

US Secretary of State Mike Pompeo has said that the regime is now funding the Maduro regime in Venezuela.

And no doubt the money spent by the Iranian regime on the Venezuelan dictator comes from the pockets of the impoverished Iranian people.

At the end of the program we will look at the comments of the former Revolutionary Guard commander Saeed Ghassemi who has said the force had trained Al Qaeda fighters in Bosnia under cover of humanitarian aid.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/51017

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/S7SI8U_pvLk

لینک دانلود:

https://vimeo.com/330522466

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/l4v1t890o6vs

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/l4v1t890o6vs

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1kcc34rkbZWMSWdnbH8L0xinpNrYe58wI/view?usp=sharing

April 14, 2019

تفسیر خبر جمعه ۲۳ فروردین‎

در این شماره از برنامه تفسیر خبر نگاهی خواهیم داشت به پیامد های سیل وعملکرد حکومت جمهوری اسلامی و سپس نگاهی خواهیم داشت به تروریست دانستن سپاه پاسداران از طرف دولت آمریکا چه پیامد هایی داشته است؟؟، چه لزومی دارد که حکومت دو نیروی نظامی داشته باشد و آیا سپاه پاسداران یک نیروی اقتصادی امنیتی است و یا نظامی است؟؟
میهمانان این برنامه آقای دکترعلیرضا نوری زاده از لندن و آقای عطا هودشتیان درتورنتو کانادا

چالنگی : در ایران سیل آمده و در بیشتر جاهای جهان هم سیل میآید رفتار حکومت ها پس از سیل است که مورد ارزیابی قرار میگیرد این حکومت چه کاری انجام داده است؟

نوری زاده: این سیل بخاطر شمولش و وسعتش بسیار امتحان خوبی بود رهبر یک کشور که خود را رهبر یک امت هم میداند میگوید من تربت در جیبم بود ریختم در آب ،!!! سطح خرافه پرستی تا کجا باید برسد؟؟ که سید علی خامنه ای که خودش میداند همه اینها بی ربط و دروغ است اولا از تربت امام حسین چه مانده است ؟ صد ها بار آنجا بمباران شده و خراب شده اصلا معلوم نیست امام حسین آنجا باشد؟؟ بعد یک ذره خاکش را پدر آقای نقدی آنروز که شمع فروش بوده به خامنه ای داده که زمانی که سیل میاید بریزد توی آب!!! این اولا نشان میدهد که تاچه حد ملت ایران گرفتار و مصیبت زده هستند و در چنگ یک عده آدم جاهل خرافه پرست دروغ زن گرفتار هستند، من واقعا به شما میگویم چون اکثریتشان را می شناسم یکبار هم اینها در عمرشان یک نماز واقعی نخوانده اند و نمازشان هم دروغ و کلک است ، از یک طرف آقای یزدی میگوید در این چهل سال ما ۴۰۰ سال جلو رفتیم ،!! آن یکی میگوید معجزات این رژیم در تاریخ بیسابقه است !! نوکرشان هم در سوئد میگوید خامنه ای داریوش کبیر است !! شما یک همچنین وضعی را در کنار هم بگذارید و منظرآن مردم بزرگوار گرفتار هم پیش چشمتان باشد در استان گلستان و خوزستان و لرستان که آدم درد دارد که استاندار خوزستان آنگونه با مردم رنج کشیده حرف میزند آن یکی هم که به سفر میرود تا مشکل برادرزنش را حل کند . ما به نقطه ای رسیدیم اگر ما ملت به این مسئولیت عظیم مان گردن ننهیم، این کشور نابود خواهد شد ، ده سال دیگر این بی حیا ها چیزی از ایران باقی نخواهند گذاشت ، ثروتشان را که غارت کرده اند امروز روز برخاستن است ، به نظر من سیل یک نقطه عطفی بود و این نقطه عطف مردم را بهم نزدیک کرد آنچه در شیراز اتفاق افتاد غرور برانگیز و اسباب افتخار بود. بنابراین ببخشید من میگویم من نه سیاست مدارم نه فعال سیاسی من یک روزنامه نگارم مثل خود شما ولی به یک نقطه ای رسیدم که میگویم مردم سودان مرا به اشک و شادی آوردند !!! مردم الجزایر همینطور ، سودان گرسنه عقب مانده بدبخت بدون این که خون از دماغ کسی بیاید عمر بشیر را به زمین انداختند، چطور مردم ما نمیتوانند سید علی را به زیر بکشند و دارو دسته اش را بیرون بریزند؟؟؟ رهبری که با تربت ریختن در سیل میخواهد جلو سیل را بگیرد، آیا ما نباید در قرن بیست و یکم اندوهگین بشویم که در آغاز قرن پیش روشنفکران ما تقی زاده بود، اگر روحانی داشتیم شیخ ابراهیم زنجانی بود ،حالا ما گرفتار چه کسانی شده ایم ؟؟ این براداران لاریجانی آن رهبرمان آن رئيس جمهورمان واقعاً من متاسفم ببخشید من طولانی حرف زدم.

چالنگی : تفیسر شما را میشنویم آیا به این امامزاده میشود همچنان دخیل بست؟


هودشتیان: مسئله ایست که ما مقایسه کنیم حکومت خودمان را بعد از چهل سال حکومت دینی با کشور های دیگری که همین کارها را قرار بود بکنند آنها هم در واقع انقلاب کردند انقلاب کوبا ، و روسیه قبل از هر چیز به مملکت و ملت خودشان رسیدند ، یعنی هرچه استالین رفت اروپای شرقی را بگیرد همه ماحصل کارش را به کشور برگرداند ، کشوررا باز سازی کرد ، ببینید نیروهایی که باید امنیت را مورد اهمیت قرار میداند بیشتر در فکر خانه سازی در عراق وسوریه بودند بدین لحاظ است که یک سیل تازه بخشی از این ماجرا امر طبیعی است،از طبیعت میاید و خارج از کنترل انسان است اما بخش دیگرش نیست بخش دیگر بسته به این است که چقدر سرمایه گذاری هوشمندانه با درایت فکری و مهندسی ویژه
در داخل بگذاریم هنوز زلزله زدگان که سالها پیش دچار این خشم طبیعت شدند هنوز در عسرت بسر میبرند ،ولی همسایگان ما از جمهوری اسلامی بسیار خشنود بوده اند در واقع یک مهندسی اجتماعی نتوانسته انجام بدهد طی این چهل سال ، و همانطور که جناب نوری زاده گفتند این زمان باید سازماندهی کنیم برای برچیدن این حکومت، باید برود و نظامی بیاید که صلاحیت واقعی سازماندهی اجتماعی و مهندسی اجتماعی را داشته باشد.

چالنگی :حکومت وظایفی دارد که باید به آن عمل کند و میگوید ما مدافع شیعیان در لبنان و عراق و یمن هستیم و بر اساس تعلیمات دین ما باید حمایت کنیم از آنها، این را چه پاسخ میدهید ؟

هودشتیان: بله امروز راجع به سپاه پاسداران هم صحبت میکنیم اینها بعنوان ثبات ملی تهاجم سیاسی و فرهنگی و نظامی به کشور های دیگر میکنند بنام اینکه ما داریم به فقرا و شیعیان کمک میکنیم اینکه در واقع اینکه ما ثبات میهنی را در یک کشور خارجی با تهاجم فرهنگی عوض بکنیم و دیگران را راضی بکنیم مردم مملکت خودمان را ناراضی میکنیم، این مکانیسم ناسنجیده ای است . مسئله اساسی نظام بیش از آنکه ملی باشد جهانی است مسئله اساسی بیش از آنکه باز سازی داخلی باشد در واقع گسترش ایدئولوژی دینی اش است صدور انقلاب وظیفه اصلی سپاه پاسداران است بیش از آنکه باز سازی مملکتی و ملی باشد.
با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

Behind the Headlines – Friday 12 April 2019

Jamshid Chalangi:

In tonight’s program we will look at why US has designated the Revolutionary Guard Corps (IRGC) as a foreign terrorist organisation.

The Guards say that they have been involved in reconstruction of Iran after the war with Iraq and are protecting Iran’s borders. We will ask our guests Dr. Alireza Nourizadeh and Atta Houdashtian if the Revolutionary Guards are what they say they are.

We will also report on the latest news of the flood disaster in Iran.

Dr. Alireza Nourizadeh:

This flood disaster has also revealed the extent of the regime’s ignorance, as Khamenei, the man who claims to be the supreme leader of our country, had previously said that if he throws a handful of pure soil into water the flood will stop.

Now our nation can see for itself that all that the clerical regime has been preaching these last forty years have been baseless and lies and have resulted in calamities anddisasters for them.

I doubt if any one of the people who appear to be religious leaders in Iran have any real faith.

If we do not wake up to this reality and accept the huge responsibility that we all have to save our country from the hands of this regime, Iran will be destroyed.

In ten years time all our country’s wealth would be gone through the squandering by the regime whose officials have no interest in the future of Iran and the Iranians.

I think this devastating flood has been a wake up call for all of us and instead of giving in to its consequences we must rise up and take our country back.

Atta Houdashtian:

I think the question for every Iranian citizen wherever they may be is to make a comparison between what we were forty years ago and where we are now.

There have been revolutions in other countries too but at least they then focused on looking after the interests of their own people.

In Iran, since therevolution forty years ago, the regime has been busy looking after the interests of non-Iranian people in other countries, like Iraq and Syria.

It has been spending Iranian people’s wealth for the benefit of other nations and naturally our country has been left open and vulnerable to natural disasters because the regime has not been concerned about the wellbeing of our own people.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/50940

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/Ju6B6sJBUuY

لینک دانلود:

https://vimeo.com/330064814

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/uvhgszfjb7yd

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/dhc3ianf0mzl

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/18A5Ig06iDvh9LchyxLLx7vWp4Y_qI3mN/view?usp=sharing


April 14, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۲۳ فروردین

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با آقای زکریا هاشمی فیلمساز ، بازیگر و کارگردان خواهیم نشست و در ارتباط با تئاتر و سینما با ایشان به تبادل نظر خواهیم نشست:

دکتر نوری زاده: خوش آمدی زکریای عزیزم باور نمیکنی که من وقتی این فیلمها را میبینم به یاد آن روزگار غریب می افتم حالا دیدم در این فیلمت نوشته بودی به سالهای قبل از تحول اجتماعی متوجه شدم برای گریز از سانسور ، این را نوشتی خدا خیرشان بدهد که به همین بسنده میکردند ، الان تو مشکل داری ، تو با گلستان شروع میکنی ، من تورا یک آدم درخشان میدانم هم فیلمهایت هم کتابهایت. روایت و قصه تو از جنگ نمیدانم چقدر تورا آزرد که این کتاب را نوشتی ، تصویر هم میکنی چون تو تصویرگر هم هستی .چند وقت در جبهه بودی ؟ از طرف تلوزیون قرار داد داشتی ؟؟

زکریا هاشمی:این کتاب خیلی مرا آزرد. بله قرار شد که من بروم و یک فیلم بسازم از پشت جبهه !! از آنطرف من یک آدم ماجراجو بودم و دوست نداشتم در پشت جبهه بمانم رفتم خط مقدم و از ارتش کارت گرفتم و من هم به خط مقدم رفتم و خیلی هم خطرناک بود و من در جریان جنگ تن به تن بودم، بچه ها همه صمیمانه با من کار کردند و میگفتند برای تلوزیون این کار را نمیکنیم فقط برای تو میکنیم، قرار نبوده که ما به خط مقدم بیاییم ما پشت جبهه قرار داشتیم و تا زمانی که تو بخواهی هستیم و نه برای پول!!! جالب اینجاست که وسط کار که همه داغون هستند ، رئیس واحد جنگ تلوزیون جمهوری اسلامی آمده میگوید ،خوب!! آقای هاشمی میدونی که نصف قرار دادت مل من است ؟؟ گفتم یعنی چه من دارم میروم جلو بمب و موشک برای اینکه چندرغاز بفرستم برای بچه هایم ، خلاصه ، گفت همین که هست او حسین حقیقی بود . این آقا از جوانهایی که خودشان را به کشتن دادند پولدار شده است عده ای خبرنگار که نصف پولشان را این آقا گرفته رفته اند و مرده اند ولی این آقا پولش را گرفته است.

دکتر نوری زاده: چقدر بهت داد میشه بپرسم ؟؟ زمان کی بود زمان محمد هاشمی بود ؟؟؟


زکریا هاشمی : چیزی به من نداد من کار را ول کردم من قسط اول را که گرفتم برای بچه ها دو قسط بعدی را که گفت نمیدهم ، آره محمد هاشمی بود و در زمان ریاست جمهوری خامنه ای بود.

دکتر نوری زاده: بعد چه کردی جلو کارت را اینجوری گرفتند ؟.

زکریا هاشمی :هیچی کاری نمیتوانستم بکنم سعیم بر این بود که بتوانم از این مملکت به شکلی بیرون بروم ،پاسپورت هم نداشتم خانم و بچه هایم هنوز خمینی نیامده بود که به خارج آمدند ولی در هر حال ماندم چطور بروم و این رفتن جنگ کمک کرد که من بتوانم پاسپورتم را بگیرم بعدیک افسری خیلی کمکم کرد که بتوانم پاسپورتم رابگیرم .

دکتر نوری زاده: برای من سئوالی که مطرح است ما دو تاسینماگر داریم یکی آنهایی که میروند و دانشگاه میروند و یک عده ای هم ذاتاً در وجودشان تئاتر وسینما هست و جلو میروند و افق برایشان باز میشود تو از چه دسته ای بودی و چطور سینما را شروع کردی ؟؟

زکریا هاشمی : سینما را خودم روی پای خودم شروع کردم بدون پارتی .

دکتر نوری زاده: مثلا اولین نفر ابراهیم گلستان تورا برد، چه شد؟؟


زکریا هاشمی : من آنزمان با فرخ غفاری کار میکردم ، گلستان به آنجا میامد و میرفت ، روزی گلستان خواست یک فیلمی بسازد بنام دریا از روی کتاب صادق چوبک ،کار را شروع کرد و از فرخ خواست که یکنفر را برایش معرفی کند و او مرا معرفی کرد و ما شروع کردیم . کاری که شروع کردم از همان اولش او سعی کرد سناریو را روی من بر گرداند ولی خوب دیگه بقیه هم بودند ولی خواباند فیلم را بخاطر اینکه نمیشود حالا گفت چرا؟؟ یک روزی که مرا صدا کرد روزی بود که من در بدترین شرایط زندگیم بودم و تنهای تنهای تنها بودم و فرخ غفاری از من دلگیر شده بود و گفته بود نیاید !!!آقا نیاد سر صحنه همه کا رها را خودم آماده کردم آخرین سکانس شب حوضی بود من یک هفته درد کشیدم و نتوانستم بروم سر صحنه، دائم گریه میکردم و داد میزدم من بچه سینما هستم من ۱۴ کیلومتر فاصله پارس فیلم با میدان ۲۴ اسفند را پیاده می رفتم و برگشت هم پیاده تا راه آهن می رفتم .
پول نداشتم پیاده میرفتم پیاده بر میگشتم مجانی هم بازی میکردم؟؟؟!!!

دکتر نوری زاده : بلاخره غفاری رو چکارش کردی ؟؟

زکریا هاشمی : کاش میدونستم ؟؟ البته اینجا در فرانسه ازش پرسیدم حیونی گریه کرد و گفت تو برادر من بودی . اینقدر درد کشیدم که دیگه داشتم دیوانه میشدم روزهای آخر یهو تلفن زنگ زد، گلستان بود، گفت میتونی فردا بیای اینجا گفتم چرا که نه!! آقا رفتم صحبت کردم خوشحال شدم گفتم میخواد کار را شروع کند، همه صحبتهایش را کرد و گفت میخوام فیلم بسازم ولی نه دریا ، یک فیلم تازه که رل اولش را تو بازی میکنی !! آقا یدفعه به هوا پریدم و تمام درونم روشن شد،، عشق ، شادی
دکتر نوری زاده : چند سالت بود ؟؟

زکریا هاشمی : بیست و پنج سالم بود از خوشحالی دیوانه شده بودم.

. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Friday 12 April 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our special guest of tonight, film director Mr Zakaria Hashemi.

Every time I watch his films they remind me of the pre-revolution time that we lived in but did not appreciate it. We did have a kind of censorship in our film industry then as well, but that was all it was and artists were used to it.

Zakaria had spent a lot of time in the war fronts with Iraq and has now turned his memoirs of that era into a book.

Zakaria Hashemi:

This book has really hurt me a lot. I had to go to the war front and make a filmabout the conflict. I could not stay behind the fronts and got the permission from the army to join the fighting forces, which was a very dangerous thing to do.

I had told the soldiers that I was working for the national broadcasting organization but did not do my job for money.

Halfway through the work the head of the national broadcasting responsible for news and films about the war approached me and told me that I must give half od the budget allocated to the project to him.

I told him I was putting my life in danger and he was only interested in doing business. I eventually gave him the money but I can tell you that many our youths died and the guys like this man have benefitted from that bloody conflict.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/50934

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/Uj76z5X9VTI

لینک دانلود:

https://vimeo.com/330063430

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/z2wcz61wtoua

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/vhi8dxuyfqbm

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1wPypDG_H1QgFggEQAJ7zXCzYUQgGtMuR/view?usp=sharing

April 14, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۲۲ فروردین

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست.

دکتر نوری زاده: قبل از اینکه بریم روی سپاه در لیست سیاه ، انتخابات اسراییل به نظر من جالب بود خود نتانیاهو دوروز قبل از انتخابات گفته بود که ممکن است برنده نشود ولی به برکت جمهوری ولایت فقیه و تهدید های سپاه پاسداران نتانیاهو یک بار دیگر برنده انتخابات شد و غیر از ۷۰ کرسی که مربوط به حزب خودش است ، ۵۰ کرسی دیگر هم بین دیگر احزاب تقسیم شد. اینها همه نشان میدهد که بطرف راست میروند و علاوه بر این ۱۵ نظامی درون این پارلمان و ۲۹ زن در این دوره حضور دارند و دوره قبل ۳۷ زن بودند یعنی وجود جمهوری ولایت فقیه باعث میشود که یک جامعه ای مثل اسرائیل که زمانی سکولار دموکرات بود، محمود درویش شعرش را در حیفا چاپ میکرد، امروز اسراییل کشیده شده به سوی احزاب دست راستی دینی، چون در ایران یک حکومتی است که روی موشکش مینویسد مرگ بر اسراییل. این را چگونه میبینید؟؟؟

دکتر سازگارا:قبل از اینکه وارد بحث بشویم این را به هموطنان سیل زده امان عرض کنم بخصوص در خوزستان که الان با سیل دست و پنجه نرم میکنند و قرار است شنبه و یکشنبه هم موج جدید باران بیاید، و اهواز را آب گرفته است و بسیاری از روستاها در محاصره آب هستند، اما در اینجا بدنبال کمک به هموطنان سیل زده هستند و استطاعت همه دارند و در هفته های آینده خبر های خوبی برای شما خواهم داشت و دل ما پیش هموطنانمان است هرچند خبر هایی مثل خبرتروریست خواندن سپاه پاسداران در سر تیتر اخبار است اما ما این هموطنانمان را فراموش نخواهیم کرد.و در پاسخ به سئوال شما:
البته نتانیاهو خیلی خوب از محبوبیت ترامپ در اسراییل استفاده کرد و بیلبردهای بزرگ نصب کرد چون کارهایی کرده مثل انتقال سفارت به بخش بیت المقدس و اراضی جولان را به اسراییل دادن ، البته نتانیاهو سیاست مدار خبره ای است!!!

دکتر نوری زاده: یک دور قبل از سال ۲۰۰۰میاید، زده میشه بیرون و دوباره میآید .
در واشنگتن این طرح آقای ترامپ و صحبتی که پمپئو کرد و همچنین برایان هوک کرد کلاً احساس من بر این بود که این شمشیری که بالا رفته برای ترساندن نیست ، مثلا قبلاً میگفتند سپاه عامل تروریست است و در منطقه عامل عدم استقرار است ولی ایندفعه عامل کشتار در خارج و سرکوب و کشتن مردم در داخل ، یعنی ببینید هر دو وجهش وجود داشت آیا بنظر شما این اعلام جنگ به جمهوری اسلامی بود که دو وجهش را در این سپاه نشان دادند ؟؟

دکتر سازگارا: ببینید اگر جنگ به معنی درگیری نظامی منظورتان باشد، خیر!!
دکتر نوری زاده: نه منظورم آن نیست .


دکتر سازگارا: اما اگر منظورتان این باشد که این کابینه دیگر تعارف را کنار گذاشته است چون ۶ رئیس جمهور در زمان حکومت اسلامی ایران هر کاری کرده چشم پوشی کرده اند و به امید اینکه این حکومت سر عقل بیاید ، سه تا شون خواهان مذاکره شدند و اوباما خیلی چیز ها را ابقا کرد برای اینکه برود سر میز مذاکره و بعد هم پیغام داد که من حاضرم به تهران بیایم تا مسائل حل شود ، اما این کابینه که هفتمین رئیس جمهور است خود ترامپ که میگوید من کاری ندارم، ولی کابینه اش مثلا مایک پمپئو فردی است که در هاروارد درس خوانده است ،بولتن حالا یک زیرکی دارد ولی کارکشته و سیاست دنیا را خوب میشناسد، اینها آدمهایی هستند که سفت ایستاده اند و میگویند این طرف یک لات قاچاقچی آدم کش شده و ما میایستیم و با او مقابله میکنیم، و اجازه نمیدهیم از این کارها بکند، امریکا کارنامه خوبی دارد نازیسم هیتلری را شکست داده و غول کمونیست را در هم پاشیده است و الان میگوید این اسلامگراهایی که در ایران به قدرت رسیده اند یک شبکه بزرگ تروریستی درست کرده اند و تهدید میکند نه تنها منطقه خاورمیانه را بلکه تا امریکای لاتین را تهدید میکند، نصیحت و صحبت میکنیم ولی شرط دارد ، این موجود باید بیاید بپذیرد که به هنجار رفتار کند و مقررات خانواده جهانی را بپذیرد ،او میگوید جمهوری اسلامی باید بپذیرد مثل یک کشور نرمال در دنیا رفتار کند بیاید و پولی هم اگر دارد خرج مردمش بکند و حقوق مردمش را محترم بشمارد یا اینکه تبعات سخت تری در انتظارش است. این روشن است .

بیایید اول سراغ این تصمیم برویم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را با همه اجزا و ارگانش بعنوان یک سازمان تروریستی بشناسد، و وزارت خارجه آمریکا و در لیست سازمانهای تروریستی خارجی مثل القاعده و داعش مدتهاست مطرح است، حتی از زمان آقای اوباما مطرح بود، درست است که بخش هایی از سپاه یا نیروی قدس سپاه را اداره خزانه داری آمریکا مشمول تحریم کرده بود، ولی فرق دارد و دولت آمریکا اعلام کند که این یک سازمان تروریستی است ، چون آن به دلیل این بود که بدلیل پشتیبانی از تروریسم مشمول تحریم شده بود ولی این کل سپاه پاسداران را تروریست مینامد

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Thursday 11 April 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our special guest of every Thursday, Dr. Mohsen Sazegara, for his views about news of Iran and the Middle East.

In my view the result of the Israeli elections must be analyzed further as only two days before it Netanyahu himself had indicated that he might not win in it. However, with his victory, we can see that the once secular democrat system of governance in Israel is edging more towards a right wing religious system, similar to the Islamic government in Iran.

Or may be we should not be surprised to see his victory when the missiles in Tehran carry the slogan of “Death to Israel”!

Dr. Mohsen Sazegara:

Before anything else I wish to caution my fellow flood hit Iranians in the province of Khuzestan that more heavy rain is expected in the region on Saturday and Sunday as Ahwaz is now submerged in water.

Naturally the news of US designating the Revolutionary Guard as a terrorist organization is welcomed and I believe more good news for our people is on its way in the coming weeks.

As for Netanyahu, he has fully capitalized on Trump’s popularity in Israel as Washington has now transferred its embassy to Jerusalem and has supported Israel’s claim that the Golan heights are part of their country.

The US decision on the Guards is very significant as it is not a bluff to scarethem. Previously the US used to condemn the Guards as supporting terrorism and causing instability in the region, but now they have labeled it direct as aforce that is involved in killing people inside and outside Iran.

However, I do not believe this move will result in a military confrontation between the Revolutionary Guards and the US forces.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/50897

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/LpVGTqavV0M

لینک دانلود:

https://vimeo.com/329806920

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/e3dnmrbonpt2

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/lcvf3fmfaqak

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1akoPv7gwd3-3EohJavjjS47oRagxAXSe/view?usp=sharing

April 14, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری چهارشنبه ۲۱ فروردین‎

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با آقای محمد رضا شاهید خواهیم نشست و با ایشان در ارتباط با انتخابات اسرائیل و دیگر مسائل مهم روز به تبادل نظر خواهیم نشست.

دکتر نوری زاده :خوب شاهید جان چه برایمان آوردی ؟؟

محمد رضا شاهید: به ترتیب برایتان میگویم از هفته آینده در برنامه نامها و یادها یک جوانی بنام شروین تقوی که مدتی با ناسا کار میکرده است و یک میلیونیوم ثانیه را محاسبه کرد شاید شما بگویید که این چه اثری دارد ؟ اثرش اینست که در پانزده سال آینده اگر این محاسبه نمیشد در طول این دوازده تا پانزده سال جی پی اس های هواپیماها و کشتی ها دچار مشکل میشد و همه با هم تصادف میکردند پنج برنامه با ایشان درست کرده ام اطلاعاتی که از موشکهای میانبرد و دور برد و برنامه هسته ای دارد شما فکر میکنید این آدم چهارصدو بیست سالش است نه چهل و دو سالش!!!
قسمت دوم نام ها و یاد ها گفتگویی دارم با نوه خانم مرضیه دختر هنگامه ،جانان ایشان هم قرار شده است بدون سانسور از هر چه میخواهد بگوید
اماروز دوشنبه من در انستیتویی که در ارتباط با فوتبال و جهان عرب هست کشور های عربی در آن شرکت دارند دعوت شده بودم و مصاحبه ای انجام داده ام و روز شنبه در زیر آسمان پاریس سئوال من را می شنوید و تعجب نکنید!!!
چندین برنامه خوب را در دست تهیه و مونتاژ دارم این برنامه فوتبال رو همین شنبه در زیر آسمان پاریس پخش خواهیم کرد .
همینطور در ارتباط با سالگرد چهلمین سال اعدام افسرانی مانند آقای پاکروان یک شبی برگزار میشود که من در آنجا خواهم رفت و فیلمی تهیه خواهم کرد.

دکتر نوری زاده : این شاهید همیشه زحمت میکشد واین نبوده که آخر ماه بیاید و بگوید پول بده او صفحه هایش زیر بقلش بوده و می دویده و من هم همینطور خدارا شکر که سر بلند هستیم و کارمان را دوست داریم
اولا بیا این داستان انتخابات اسراییل که ایندفعه خیلی جالب است را که حتی نتانیاهو ترسیده که نکنه انتخاب نشود و با توجه به صحبت های پرزیدنت ترامپ در مورد جولان، رویش دارد زیاد میشودو غزه و لبنان را هم میخواهد عقلایی در اسراییل هستند که میگویند باید طرح دو کشور اجرا بشود و باید با هم کنار بیایند نمیشود زمین دیگران را بگیری و اعتنایی نکنی!!! دیدگاه فرانسه چیست؟؟؟

محمد رضا شاهید: فرانسه که همیشه گفته دو سرزمین دو کشور رسمی ولی جمهوری اسلامی مخرب است ،برای اینکه فردا اگر یک کشور مستقل شد و ارتش را دعوت کرد بعنوان رزمایش اسراییل حق ندارد حرفی بزند جولان را هم جمهوری اسلامی باعث شد چون نتانیاهو اعلام کرد که این زمینها استراتژیک هستند و اگر آنجا یک توپی بگذارند راحت اسراییل را هدف میگیرد

دکتر نوری زاده : یکی از دلایل برد نتانیاهو سیاست های جمهوری اسلامی است ولی خود فرانسوی ها از سال ۶۷ یک سیاست عادلانه داشته و معتدل بوده است ،اما من راجع به ایران میخواهم بدانم این ماجرای ترامپ و تروریست قلمداد کردن سپاه پاسداران بازتابش در فرانسه چه بوده است ؟؟

محمد رضا شاهید:خیلی خوب ، بهر حال فرانسه از ابتدا حتی دیدید که در مورد برجام چه رفتاری داشت سخنگویش دیروز گفت ما قبل از آقای ترامپ در سال ۲۰۱۰ سپاه پاسداران را در لیست قرار دادیم و افراد مرتبط یعنی اگر شما هم به سپاه تلفن کنید شما هم مورد ظن هستید. ولی در عین حال وقتی سیل اتفاق افتاد ۱۴ تن مواد فرستادند و ۱۴ پمپ فشار قوی که در مناطقی که آب گیر کرده این پمپها این آبها را میکشند و به جاهای دور میفرستند و هر بار در مورد مسائل موشکی ابراز نظر موجه کرده است .

دکتر نوری زاده : راجع به پرواز هواپیماهای ایرانی به فرانسه آیا فقط فکر میکنید بخاطر این بود که اینها اسلحه میبردند ؟؟

محمد رضا شاهید: اینها میتوانند با هواپیماهای ایران ایر هم بکنند یک مجموعه است اینها رفتند یک تعداد هواپیمای دسته دوم گرانتر از نو خریدند بخاطر تحریمها، و صدو ده مسافر سوار میکنند و صدو ده پلیس باید اینها را دانه دانه بگردد!! گفت به دردسرش نمی ارزد!!!


دکتر نوری زاده: هواپیمایی ماهان با خدمه بسیار شیک وقیمت ارزانتر شروع به کار کرد ولی متاسفانه الوده اش کردند و به حمل مهمات و اسلحه به سوریه واداشتندش و همین باعث ممنوعیت پروازش به فرانسه شد و تحریم گردید.

محمد رضا شاهید: چند روز پیش جلیقه زرد ها به دفتر ایران ایر در پاریس حمله کردند و شیشه هایش را شکستند و اینکه خواهران ایرانی در جلو سفارت فرانسه داشتند برای حمایت از جلیقه زرد ها شعار میدادند .

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


Behind the Headlines – Wednesday 10 April 2019

Jamshid Chalangi:

In tonight’s program we will look at why US President Donald Trump has designated the Revolutionary Guard Corps (IRGC) as a foreign terrorist organisation.

It is the first time the US has labelled another nation's military force as a terrorist organisation.

However, the Guards claim that they have been involved in reconstruction of Iran after the war with Iraq and are protecting Iran’s borders.

We will speak to our guests Ardavan Rouzbeh and Maysam Mehrani about this issue and other Iranian news including the on-going flood disaster.

Ardavan Rouzbeh:

When we read about the flood disaster in Iran the main question that crosses our minds is how prepared the government has been to face it and help our people.

However, it has now become clear that our country has been suffering from lack of crisis management for many decades to face earthquakes and flood. Our social forces and the fabric of the societyhave been hit by the lack of national unity, which is a direct result of the regime’s policies.

As long as we do not have this national unity and a central management to control these disaster we will suffer at the hands of nature.

Maysam Mehrani:

The least we can do at this time of national crisis is to offer our help to its victims.

However, I believe the decision by the US to designate the Revolutionary Guards as a terrorist group is justified as the actions of this force over the last forty years have done more damage to our nation than all the natural disasters that have hit Iran put together during the same period.

We must not forget how the Guards’ interference in Iran’s economy has brought so many problems for our nation. In a way the Guards have taken our nation hostage to their political, military and intelligence power and our people have been living under their suppression without having a chance to live in peace and freedom.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/50852

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/jx662XR6Myw

لینک دانلود:

https://vimeo.com/329590086

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/hlnocbz3s3tf

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/x1skb9omvu7x

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1o4TL8offjjRNcrpVJZoNdPZK5FwLxVay/view?usp=sharing

April 14, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۲۰ فروردین

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم.
آقای صادق خرازی اظهار نموده اند که همه سپاه پاسداران را دوست دارند و عاشق سپاه هستند . بله اگر ندا که توسط یک پاسدار به خون غلطید دختر برادر شما بود آیا بازهم سپاه را دوست داشتید بگذارید حکایتی را برایتان بگویم حکایت قابل تاملی است.
آقای خمینی که به ایران بر می گشت یک کمیته درست شده بود کمیته استقبال از امام دلیلش هم این بود که دکتر بختیار میگفت من هیچگونه ضمانتی نمیکنم این آقا سرخود بلند شده آمده و ممکن است یک نفر سر خود به او تیر بزند و بیایید دولت را متهم بکنید که سید اولاد پیغمبر را کشتند نه ما کاری باهاش نداریم اگر قرار است بیاید نظم قانونی باید در کار باشد گفتند یک کمیته استقبال درست میکنند و مهندس صباقیان مامور اینکار شد و گفتند که بیشترین افراد کمیته استقبال نهضت آزادی ها بودند یک عده هم بچه های بازاری بودند حاج تقی خانی و حاج رفیق دوست برادرزاده ها وقوم و خویشانشان تیم درست کرده بودند و بچه های میوه فروش بودند اینها هرکدام یک تیم داشتند مثلا بعضی هاشون با دولت شاه روابط داشتند مانند ناصر خان حسن خانی و نوچه هایشان بودند اینها در کمیته استقبال بودند مدرسه رفاه هم شده بود مقر ، سیستم هم اینجور بود که یک ماشین بلیزر را داده بودند آهن در سقفش کشیده بودند و فکر کرده بودند ممکن است ارتش بیاید اینها را بزند وبا دوتا آهنی که اینها می کشند جلویش را بگیرند اینها نمیدانستند ارتش ایران ارتش مزدورنیست مثل سپاه نیست آدم خوار و جنایتکار نیست.

ارتش ایران ارتش آدمخواری نبود و به مردم علاقه مند بود و تیر به مردم نمیزد و حتی آنزمانی که با تانک در خیابان ایستاده بودند و مردم گل میدادند آنها مردم را میبوسیدند ، آمدند تیمی را بعنوان حافظان خمینی درست کردند ، یک عده همین محسن رضایی و رفیق دوست ویحیی رحیم صفوی بودند و بعدا تو سپاه جا گرفتند و یکی هم بنام حمید نقاشان بود حمید خیلی بچه درشتی بود و بچه همان خیابان ایران هم بود و همیشه پشت سر خمینی می ایستاد. او روز و شبش پیش خمینی بود و جانش را برای خمینی میداد آقای خمینی که به قم رفت حمید یک مدت غیبش زد در دو ماه وسط، آقا گم شد هنوز جماران هم نرفته بود و من داستان کجا بودنشان را جزو مطالبی است که با گزارش پسر صاحب خانه میایم برایتان میگویم که آن دو ماه کجا بوده است.

این آقای حمید نقاشان وقتی خمینی به جماران آمد آنجا بود و مسئول همه کاره شده بود و برای من جالب بود دوران درجه دادن شد او هم درجه گرفت سرهنگ شد و بعد سردار شد اما قیافه اش کامل عوض شد. حالا حمید چیکاره شده ؟ حمید بلاخره دید همه صاحب همه چیز شدند ، شرکت کاترپیلار که معرف حضورتان هست شرکتی که در زمان شاه تولید کننده آسانسور های ایران بود و تمام شرکت های بزرگ از این آسانسور ها استفاده میکردند شبانه مدیر این شرکت گرفته شد و ایشان شرکت کاترپیلار را تحویل گرفتند و البته یک کم انصاف داشت مثلا از محسنی اژه ای بهتر بود ،!!!!
شما دانه دانه اطراف خامنه ای میبینید که چه دزدانی نشسته اند و راجع به مروی هم میگویم که به جای سید ابراهیم رئیسی ایشان شده تولیت آستان قدس، ما دو تا مروی داشتیم و راجع به هردو برایتان خواهم گفت . آقای حمید رضا نقاشان تبدیل شد به غولی که رئیس یک باند بزرگ اقتصادی سپاه دستش است ، یک تفاوت با بقیه داشت آدمکش نبود !!!
شما این افرادی را که میچینیم بعنوان مافیای سپاه ، و ایالات متحده باید اسم و ذکرشان را میبرد ، به اعتقاد من آن سپاهی که حتی درجه سرهنگی دارد و در شهرک شهید محلاتی ساعت ۶ که از سر کار میاید لقمه نانی میخورد و بعد میرود مسافرکشی می کند او کجا تروریست است بدبخت!!! اما اسماعیل قاآنی که عامل کشتن صد ها تن بوده یقه اش را باید گرفت، عراق و سوریه و یمن و حاشیه خلیج فارس نباید حاشیه امن برای قاسم سلیمانی و اسماعیل قاآنی باشد نباید براحتی حرکت بکنند اینها جنایت کرده اند آدم کشته اند اینها سینه قاسم لو را شکافته اند اینها نباید به این راحتی بیایند و بروند ، آقای محمد آزادی نباید بیاید و برود که گردن شاپور بختیار را بریده!! این جنایتکارها باید پاسخ بدهند باید جواب بدهند و باید به اشد مجازات محکوم بشوند .

قصه ای که میگویم که حکایت اینبار با بار های دیگر فرق دارد؟؟؟ ، آقای ویلیام برتز معاون سابق وزارت امور خارجه و سفیر آمریکا در لبنان بود و یک چهره برجسته در دیپلماسی آمریکا و الان هم در هر موضوعی که در خاور میانه هست او هم هست و خانم جولیان برتز که او هم هست و بعد در هرات کنسول شد ویلیام برتز در کتاب خاطرات خودش کانال پشت پرده تاریخچه دیپلماسی آمریکا و ارتباط با ایران را در آن آورده است که پرزیدنت اوباما در زمان جنبش سبز نامه ای محرمانه برای خامنه ای فرستاد ، در این نامه تلاش بود که اگر به بیرون هم درز کرد آبروریزی نشود.............

در ادامه برنامه اشاره ای به سخنان روحانی در ارتباط با سیل خواهیم داشت و در انتها به الجزایر میرویم و شما را در جریان کنار گذاشتن بوتفلیقه و انتخاب رئیس مجلس سنا بعنوان رئیس جمهور موقت
قرار میدهیم .
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Tuesday 9 April 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Iran’s former Foreign Minister Sadegh Kharazi has said that all Iranians “love the Revolutionary Guards”.

We remind him if Neda Agha Sultan was his niece and had been killed by the Guards would he still “love” them?

When ayatollah Khomeini returned to Iran the late Shahpour Bakhtiar had correctly said that his government could not provide protection for him as any insaneperson could pose a danger to his life.

The Iranian army at the time would have never doe such a thing as it was a nationalist and patriotic army.

As such a group of people with checked political and social background had set up a committee to provide protection for Khomeini. They later formed the main circle of what ha snow become the Revolutionary Guards.

May of their members today are decent Iranians who have joined the force for financial needs. But the Guards leadership has gradually turned into a conglomerate of business owners and they are closely connected to the household of Khamenei.

Many of them have been behind the many assassinations of Iranian opposition leaders and must be brought to justice.

A Window to the Fatherland – Tuesday 9 April 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Iran’s former Foreign Minister Sadegh Kharazi has said that all Iranians “love the Revolutionary Guards”.

We remind him if Neda Agha Sultan was his niece and had been killed by the Guards would he still “love” them?

When ayatollah Khomeini returned to Iran the late Shahpour Bakhtiar had correctly said that his government could not provide protection for him as any insaneperson could pose a danger to his life.

The Iranian army at the time would have never doe such a thing as it was a nationalist and patriotic army.

As such a group of people with checked political and social background had set up a committee to provide protection for Khomeini. They later formed the main circle of what ha snow become the Revolutionary Guards.

May of their members today are decent Iranians who have joined the force for financial needs. But the Guards leadership has gradually turned into a conglomerate of business owners and they are closely connected to the household of Khamenei.

Many of them have been behind the many assassinations of Iranian opposition leaders and must be brought to justice.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/50794

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/S2QOHE1wa8s

لینک دانلود:

https://vimeo.com/329169755

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/nlqs1fzpgolh

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/n7xtj8uxcjbb

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1JGtA0J6JjGefQyG-0hUzl2TAoBugPWPF/view?usp=sharing

April 14, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۱۹ فروردین

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم.ابتدا شما را از خبر قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه های تروریستی آمریکا باخبر خواهیم ساخت
دلیل این تاخیر یکساعته برنامه امروز این بود که صدای آمریکا از من خواهش کرده بود موقعی که آقای پمپئو و برایان هوک صحبت میکردند آنجا باشم و هم تفسیری روی حرفهای این دو نفر داشته باشم و بگویم که پیامد های تحریم سپاه و سپاه را یک سازمان تروریستی دانستن چه خواهد بود ، من در همین ماههای اخیر بدقت حرفها را دنبال کردم ، اولا آقای برایان هوک شاید یکی از معدود کسانی باشد که اوضاع خاورمیانه را خیلی خوب میداند و میشناسد و اوضاع ایران را هم میشناسد ولی از آن بهتر و آگاه تر هم هستند و در این مدت کوتاه ایران را خوب شناسایی کرده است.

در زمان اوباما که گاهی من به وزارت خارجه میرفتم فرمولی بود که از حرفهایشان میشد فهمید که فرمول را درک کرده است در ایران دوگروه وجود دارد یک گروه بد هستند و آدمخوار هستند و گروهایی هستند که اصولگرا و ذوب شده در ولایت هستند اینها خیلی آدمهای بدی هستند باید اینها را دنبال کرد و پوستشان را کند، ولی یک عده ای هم هستند که خیلی خوبند شاید قبلا گروگان گرفته اند مارا، ولی حالا خیلی خوبند اما الان سکولار اسلامی را قبول دارند تو سپاه هم یک عده بچه های خوب هستند که در افغانستان و عراق با ما همکاری کردند و اینها خوبند ولی یک عده ای شان هم بدند که توی لبنان در کشتن رفیق حریری دست داشتند و در بحرین و کویت میخواستند امیر را بکشند و انفجار خبیر را انجام دادند و تا شما صحبت میکنید و میگویید اصلاح طلب ترین فرد در این نظام که واقعا دلش اصلاحات میخواست خاتمی بود ، بقیه دروغ میگویند ، ولی خاتمی آخرش آمد و گفت من یک تدارکچی بیش نیستم یعنی در نهایت آن آدم اصلاح طلب، آدم حسابی هم، نمیتواند کاری از پیش ببرد.

شما ها باید از گوشتان بیرون کنید که در ایران آدمهایی خوب هستند که میشود با آنها کار کرد این بحث در زمان روی کار آمدن اوباما دائم مطرح بود و هر وقت دیداری میشد من اینها را میگفتم . آقای ترامپ که روی کار آمد فشار و لابی اسراییل خیلی زیاد بود روی سپاه پاسداران ولی از آنطرف بازماندگان دوران اوباما میگفتند آقا نمیتوانیم ، سپاه پاسداران امروز بخشی ازساختار و موسسه حاکمیت در ایران است و اگر اینکار را بکنیم یعنی با دولت ایران اعلام جنگ کرده ایم چون این یک سازمان مهم در ساختار حکومت جمهوری اسلامی است و بر این اساس تا به آن لبه میرسیدند که مسئله تروریست بودن سپاه را مطرح کنند این باور مطرح میشد که سپاه وقتی رژه میرود صدو پنجاه کشور آنجا نشسته اند از جمله اعضای ناتو و ترکیه همه آنجا نشسته اند و شما میخواهید عملا اعلام جنگ بدهید به نیرویی که به رسمیت شناخته شده است ،این نیرو را شما همینجوری نمیتوانید بگویید که تروریست است از آنطرف سپاه قدس بخاطر دست داشتن مستقیمش در کارهای تروریستی بخشهایی از سپاه قدس را انگ تروریستی میزدند، با این وجود به توافق نمی رسیدند، بعضی از افراد رادر لیست بگذارند یا نگذارند آیا قرار گاه قدس رشت با سپاه قدس یکی است؟ و اینها نمیدانستند که چکار بکنند . مشکلاتی که در سوریه بوجود آمده است .

یکی از موانع دیگر ارتباط بعضی از افراد دستگاه حکومتی آمریکا هم که با مجاهدین در ارتباط بودند هم یک مانع بود بلاخره آمریکا تصمیم گرفت و سخنگویش گفت که ارتباطی با سازمان مجاهدین و حمایتی از آنها نخواهد نمود چون در داخل ایران پایگاهی ندارد . مسئله بخشی از سپاه را لیست سیاه کردن تا حدودی پیش رفت کل سپاه چه مشکلاتی داشت ؟؟ حدود ۵ هزار نفرشان در سوریه بودند و اسراییل هم هروقت میخواهد به آنها حمله میکند و آنها را میکشد ، در عراق تعدادی از اینها هستند و آموزش گروهای شیعه تروریست را بعهده دارند اگر ما سپاه را در لیست تروریسها گذاشتیم آیا سپاه از طریق عواملش گریبان مارا نخواهد گرفت ؟ این هم بحثی بود که برایان هوک مطرح و با افرادی به بحث گذاشته بود و کارشناسی کرده بود یا مثلا ما سپاه را بلاک لیست کردیم فردا در عراق دونفر حمله کردند و افسران ما را کشتند ایرانی هم نیستند و عراقی هستند و مال یکی از شبکه های دست پرورده سپاه میباشند مثلا این آقای اسماعیل قاآنی با آن ارتباط تنگاتنش که با بدرالدین و عماد مغنیه داشت پس این آدم در عملیات تروریستی خارج از کشور سپاه دست دارد و اسمش باید در لیست سیاه قرار بگیرد . و این افراد در قتل افرادی در لبنان و یمن دست داشتند اینها میایند فهرست قاتل های داخلی و خارجی سپاه را مشخص میکنند و اینها که پرونده سیاه در خارج دارند را یاداشت میکنند .

سپس به دیدن گزارش تصویری برخورد توهین آمیز استاندار خوزستان با یک شهروند سیل زده می نشینیم .هموطنان عرب خوزستانی من شریعتی جایش دیگر درون آن شهر نیست این خائن فقط بخاطر اینکه گفت چرا پول ما را به سوریه میدهید به او توهین میکند شریعتی مگر کیست پدرش که بوده جدو آبادش که بوده است همال گوشه خیابان بوده است و حالا از جاسوسی و جنایت برای رژیم به این پست رسیده است خجالت نمیکشید که به یک هموطنی که در جنگ همه چیزش را داد و حالا هم سیل همه داراییش و زمین و کشتش را نابود کرده چنین توهین آمیز برخورد میکنید خانه ای واقعا باید سرت را به دیوار بزنی تا بترکد !!!این آقا لیاقت استانداری را دارد ؟؟؟!!! او لیاقتش در حد آفتابه داری مسجد سپهسالار است. هموطنان اهوازی این فرد دزد را دیگر راه ندهید .

در ادامه اشاره ای به سفر نخست وزیر عراق به ایران خواهیم داشت.
آقای عادل المهدی درست سه چهار روز بعد از سفر روحانی به تهران آمد نخست با مقام عظما دیدار داشت که مهم است ای خدا شاه را دست میانداختند برای مراسم !!!!

در بخش دوم برنامه به تحلیل و بررسی سخنان مایک پمپئو و برایان هوک در ارتباط با قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سیاه تروریستی آمریکا خواهیم نشست واز پیامد های آن با شما سخن خواهیم گفت.امروز بعد از چهل سال یک دولتی بنام ایالات متحده آمریکا مافیای دزدی و تشکیلات آدمکشی رژیم امثال حاج محسن رفیق دوست و محسن سبزوار رضایی و یحیی صفوی و رستم قاسمی
دزد کبیر بعنوان تروریست در لیست سیاه قرار گرفتند پمپئو گفت این اقدام مهم برای مبارزه با رژیم تروریست ایران است، ما به مردم ایران کمک میکنیم که آزادی خود را بدست آورند، همین حرفی که برایان هوک زد.........
همچنین در انتها به چند خبر داخلی و منطقه ای خواهیم پرداخت. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.
A Window to the Fatherland – Monday 8 April 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

The US government has now designated the Revolutionary Guards as a terrorist group.

The delay in announcing this decision was due to consultations with some Iranians and I was among them. Voice of American had asked me to be present when Mr Pompeo and Mr Brian Hook were announcing the decision so I could at the same time provide some commentary on the subject and as to what the reaction of Iran would be.

Mr Hook is a one of the few American diplomats who are experts in the politics of the Middle East and he knows the Iranians and the country very well.

I used to visit Washington during the Obama era too and provide consultations to his administration, which was of the belief that within the Iranian regime there are two factions, namely the radicals and the moderates.

The Obama government followed a policy of deterring the bad guys and pinning its hopes on the good guys, without noting that even the best of the “good guys” within the regime, was the former president Khatami who had himself confessed that he is “nobody” when it comes to the regime’s policies at home and abroad.

I had advised the Obama people that forget about counting on finding a rational faction within the regime and do not waste your time.

We only had to wait for the arrival of the Trump administration to see a major shift in US policy towards the regime.

The US believes that many of its soldiers killed in the Middle East are the victims of the proxy groups that the Guards are behind them and has now decided to directly name them as people responsible for the chaos in the region.

At the end of the program we will watch a few footages from the flood-hit provinces of Iran to find out how desperate the Iranian people have become in face of this national disaster.
پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۱۹ فروردین
این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم.ابتدا شما را از خبر قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه های تروریستی آمریکا باخبر خواهیم ساخت
دلیل این تاخیر یکساعته برنامه امروز این بود که صدای آمریکا از من خواهش کرده بود موقعی که آقای پمپئو و برایان هوک صحبت میکردند آنجا باشم و هم تفسیری روی حرفهای این دو نفر داشته باشم و بگویم که پیامد های تحریم سپاه و سپاه را یک سازمان تروریستی دانستن چه خواهد بود ، من در همین ماههای اخیر بدقت حرفها را دنبال کردم ، اولا آقای برایان هوک شاید یکی از معدود کسانی باشد که اوضاع خاورمیانه را خیلی خوب میداند و میشناسد و اوضاع ایران را هم میشناسد ولی از آن بهتر و آگاه تر هم هستند و در این مدت کوتاه ایران را خوب شناسایی کرده است.

در زمان اوباما که گاهی من به وزارت خارجه میرفتم فرمولی بود که از حرفهایشان میشد فهمید که فرمول را درک کرده است در ایران دوگروه وجود دارد یک گروه بد هستند و آدمخوار هستند و گروهایی هستند که اصولگرا و ذوب شده در ولایت هستند اینها خیلی آدمهای بدی هستند باید اینها را دنبال کرد و پوستشان را کند، ولی یک عده ای هم هستند که خیلی خوبند شاید قبلا گروگان گرفته اند مارا، ولی حالا خیلی خوبند اما الان سکولار اسلامی را قبول دارند تو سپاه هم یک عده بچه های خوب هستند که در افغانستان و عراق با ما همکاری کردند و اینها خوبند ولی یک عده ای شان هم بدند که توی لبنان در کشتن رفیق حریری دست داشتند و در بحرین و کویت میخواستند امیر را بکشند و انفجار خبیر را انجام دادند و تا شما صحبت میکنید و میگویید اصلاح طلب ترین فرد در این نظام که واقعا دلش اصلاحات میخواست خاتمی بود ، بقیه دروغ میگویند ، ولی خاتمی آخرش آمد و گفت من یک تدارکچی بیش نیستم یعنی در نهایت آن آدم اصلاح طلب، آدم حسابی هم، نمیتواند کاری از پیش ببرد.

شما ها باید از گوشتان بیرون کنید که در ایران آدمهایی خوب هستند که میشود با آنها کار کرد این بحث در زمان روی کار آمدن اوباما دائم مطرح بود و هر وقت دیداری میشد من اینها را میگفتم . آقای ترامپ که روی کار آمد فشار و لابی اسراییل خیلی زیاد بود روی سپاه پاسداران ولی از آنطرف بازماندگان دوران اوباما میگفتند آقا نمیتوانیم ، سپاه پاسداران امروز بخشی ازساختار و موسسه حاکمیت در ایران است و اگر اینکار را بکنیم یعنی با دولت ایران اعلام جنگ کرده ایم چون این یک سازمان مهم در ساختار حکومت جمهوری اسلامی است و بر این اساس تا به آن لبه میرسیدند که مسئله تروریست بودن سپاه را مطرح کنند این باور مطرح میشد که سپاه وقتی رژه میرود صدو پنجاه کشور آنجا نشسته اند از جمله اعضای ناتو و ترکیه همه آنجا نشسته اند و شما میخواهید عملا اعلام جنگ بدهید به نیرویی که به رسمیت شناخته شده است ،این نیرو را شما همینجوری نمیتوانید بگویید که تروریست است از آنطرف سپاه قدس بخاطر دست داشتن مستقیمش در کارهای تروریستی بخشهایی از سپاه قدس را انگ تروریستی میزدند، با این وجود به توافق نمی رسیدند، بعضی از افراد رادر لیست بگذارند یا نگذارند آیا قرار گاه قدس رشت با سپاه قدس یکی است؟ و اینها نمیدانستند که چکار بکنند . مشکلاتی که در سوریه بوجود آمده است .

یکی از موانع دیگر ارتباط بعضی از افراد دستگاه حکومتی آمریکا هم که با مجاهدین در ارتباط بودند هم یک مانع بود بلاخره آمریکا تصمیم گرفت و سخنگویش گفت که ارتباطی با سازمان مجاهدین و حمایتی از آنها نخواهد نمود چون در داخل ایران پایگاهی ندارد . مسئله بخشی از سپاه را لیست سیاه کردن تا حدودی پیش رفت کل سپاه چه مشکلاتی داشت ؟؟ حدود ۵ هزار نفرشان در سوریه بودند و اسراییل هم هروقت میخواهد به آنها حمله میکند و آنها را میکشد ، در عراق تعدادی از اینها هستند و آموزش گروهای شیعه تروریست را بعهده دارند اگر ما سپاه را در لیست تروریسها گذاشتیم آیا سپاه از طریق عواملش گریبان مارا نخواهد گرفت ؟ این هم بحثی بود که برایان هوک مطرح و با افرادی به بحث گذاشته بود و کارشناسی کرده بود یا مثلا ما سپاه را بلاک لیست کردیم فردا در عراق دونفر حمله کردند و افسران ما را کشتند ایرانی هم نیستند و عراقی هستند و مال یکی از شبکه های دست پرورده سپاه میباشند مثلا این آقای اسماعیل قاآنی با آن ارتباط تنگاتنش که با بدرالدین و عماد مغنیه داشت پس این آدم در عملیات تروریستی خارج از کشور سپاه دست دارد و اسمش باید در لیست سیاه قرار بگیرد . و این افراد در قتل افرادی در لبنان و یمن دست داشتند اینها میایند فهرست قاتل های داخلی و خارجی سپاه را مشخص میکنند و اینها که پرونده سیاه در خارج دارند را یاداشت میکنند .

سپس به دیدن گزارش تصویری برخورد توهین آمیز استاندار خوزستان با یک شهروند سیل زده می نشینیم .هموطنان عرب خوزستانی من شریعتی جایش دیگر درون آن شهر نیست این خائن فقط بخاطر اینکه گفت چرا پول ما را به سوریه میدهید به او توهین میکند شریعتی مگر کیست پدرش که بوده جدو آبادش که بوده است همال گوشه خیابان بوده است و حالا از جاسوسی و جنایت برای رژیم به این پست رسیده است خجالت نمیکشید که به یک هموطنی که در جنگ همه چیزش را داد و حالا هم سیل همه داراییش و زمین و کشتش را نابود کرده چنین توهین آمیز برخورد میکنید خانه ای واقعا باید سرت را به دیوار بزنی تا بترکد !!!این آقا لیاقت استانداری را دارد ؟؟؟!!! او لیاقتش در حد آفتابه داری مسجد سپهسالار است. هموطنان اهوازی این فرد دزد را دیگر راه ندهید .

در ادامه اشاره ای به سفر نخست وزیر عراق به ایران خواهیم داشت.
آقای عادل المهدی درست سه چهار روز بعد از سفر روحانی به تهران آمد نخست با مقام عظما دیدار داشت که مهم است ای خدا شاه را دست میانداختند برای مراسم !!!!

در بخش دوم برنامه به تحلیل و بررسی سخنان مایک پمپئو و برایان هوک در ارتباط با قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سیاه تروریستی آمریکا خواهیم نشست واز پیامد های آن با شما سخن خواهیم گفت.امروز بعد از چهل سال یک دولتی بنام ایالات متحده آمریکا مافیای دزدی و تشکیلات آدمکشی رژیم امثال حاج محسن رفیق دوست و محسن سبزوار رضایی و یحیی صفوی و رستم قاسمی
دزد کبیر بعنوان تروریست در لیست سیاه قرار گرفتند پمپئو گفت این اقدام مهم برای مبارزه با رژیم تروریست ایران است، ما به مردم ایران کمک میکنیم که آزادی خود را بدست آورند، همین حرفی که برایان هوک زد.........
همچنین در انتها به چند خبر داخلی و منطقه ای خواهیم پرداخت. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۱۹ فروردین‎

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. ابتدا شما را از خبر قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه های تروریستی آمریکا باخبر خواهیم ساخت و با شما در این باره به سخن خواهیم پرداخت. سپس به دیدن گزارش تصویری برخورد توهین آمیز استاندار خوزستان با یک شهروند سیل زده می نشینیم . در ادامه اشاره ای به سفر نخست وزیر عراق به ایران خواهیم داشت. در بخش دوم برنامه به تحلیل و بررسی سخنان مایک پمپئو و برایان هوک در ارتباط با قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سیاه تروریستی آمریکا خواهیم نشست واز پیامد های آن با شما سخن خواهیم گفت. همچنین شما را از سخنان وزیر کشور در ارتباط با خسارات شهرستان پل دختر آگاه خواهیم ساخت. در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان مهمترین رویدادهای منطقه قرار خواهیم داد . با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/50794

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/S2QOHE1wa8s

لینک دانلود:

https://vimeo.com/329169755

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/nlqs1fzpgolh

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/n7xtj8uxcjbb

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1JGtA0J6JjGefQyG-0hUzl2TAoBugPWPF/view?usp=sharing

April 14, 2019

تفسیر خبر جمعه 16 فروردین

nor4-300x160.jpg

در این شماره از برنامه تفسیر خبر سلام میگوییم به شما که در لرستان خوزستان و همه مناطق سیل زده هستید و سلام به همه عزیزان گرفتار آمده در پیامد های این مصیبت.
نگاهی خواهیم داشت به پیامد های سیل در ایام نوروز و رفتار و کردار مسئولان حکومتی آیا برنامه ای برای این وضعیت مردم گرفتار در سیل خواهند داشت و پرسش های دیگر
میهمانان این شماره از برنامه تفسیر خبر جمعه شب آقایان علیرضا نوری زاده و محمد نوری زاد

چالنگی:شما گزارش پخش شده را دیدید و این سخنان هم ولایتی من هست بانویی نشسته در گل بر اثر سیل . این گزارش شرح ندارد تفسیر شما چیست؟؟

نوری زاده : من فقط جناب چالنگی افسوس میخورم چرا نسل ما و نسل قبل از ما به چه مناسبت اینهمه جاهلانه و بزمنشانه تو دام خمینی افتادیم، چگونه همه ما که بنوعی آخوند را میشناختیم ، هم آخوند خوب و هم آخوند بد ،چگونه ما تو دام اینها افتادیم و پادشاهی که میخواست ایران ژاپن بشود با آن مرگ بر و مرگ بر بیرونش کردیم و قلبهامون را فرش کردیم برای سید روح الله مصطفوی ، باور کنید روز و شب من تو همین تلوزیون با شما اینست که شاید ما بتوانیم این بار سنگینی که بر شانه دو نسل است یک خورده سبک بکنیم ، آخر چطور میشود ملتی برود در فرودگاه خمینی را روی سرش بیاورد وبه بهشت زهرا ببرد آنوقت او هم وسط راه کلک بزند و برود قلبش را یک معاینه بکند و بعد مردم در عین الدوله تفش را به سر بچه هایشان بمالند،چطور ما دچار این گول خوردن بزرگ تاریخی شدیم و نتیجه اش هم باید این باشد نتیجه اش این میشود که در نوروز امسال صدوده تن از مسئولان بلند پایه رژیم تعطیلاتشان را در خارج میگذرانند عجیب است همه ویزای شینگن دارند. من جلوی این بانوی بزرگوار خجالت میکشم مارا ببخش، نسل مارا ببخش، روزنامه نگاران و سیاستمداران را ببخش، ما همه به تو ظلم کردیم و بقول اسماعیل خویی هر بودی را نبود کردیم!!!

چالنگی: اینکه چرا به روحانیت دلبسته شد بحثی طولانی است اما برای اینکه حق گروهی که در همان زمان هم هشدار میدادند که اینها میراث داران شیخ فضل الله هستند ضایع نشود در همان زمان هشدار ها را دادند وناشنیده ماند. همان زمانی که خمینی با بوی گل و سوسن و یاسمن میآمد !!! اما از شما میشنویم آقای نوریزاد که تازه از مناطق سیل زده بر گشته اید از استان لرستان چه خبر؟؟؟

نوری زاد :من پیش از اینکه به پرسش شما پاسخ بدهم اجازه بدهید تعریفی داشته باشم به سخنان آقای نوری زاده . درست میگویند ایشان این عذاب وجدان که امثال ما گرفتارش هستیم که چرا به یک بی خردی و بی شعوری بزرگ ملی دچار شدیم و این بختک و این بلای بزرگ را بر سر این سرزمین آوار کردیم اما ما خودمان را تقبیح میکنیم!! من جوانها را که میبینم میگویند چرا شما این بلا ها را به سر ما آوردید؟؟ میگویم عزیز من مگر شما نبودید همین دوسال پیش رفتید و به یک ملا رای دادید و وقتی ملا انتخاب شد با شادمانی به خیابان آمدید و به رقص و شادی پرداختید!! شما هم اگر سال ۵۷ بودید مثل ما فریب میخوردید چون دامنه این فریب گسترده است و تا زمانی که مردم نخواهند همچنان فریب خواهند خورد. و اما در مورد سفرم من ۱۲ ساعت پیاده روی کردم چون راه را شسته بود سیل و برده بود اجازه بدهید روی سخنم را از منظر بارش باران شروع کنم باران یک نعمت است یک ثروت هست وقتی به یک سرزمین نمیبارد آن سرزمین راخشک میکند و داراییهایش رامی ستاند اما وقتی میبارد با خودش نشاط میآورد امروز باران فراوان میتواند به شکل یک ثروت دیده بشود، اما بی خردان این ثروت بزرگ رابه یک فاجعه تبدیل کردند ، من در آنجا یک بی خردی بزرگ از طرف مسئولین دیدم که این بیخردی به صورت سیل آمده بود به خانه مردمی که شهردار و فرماندار با امضاء امام جمعه جواز پیدا کرده بودند که در حریم رودخانه، خانه و زندگی بسازند تمام خانه های بالا دست سالم و اگر پنج برابر هم باران میبارید و سیل هم میامد نمیتوانست آسیبی به خانه های بالا دست بزند، ولی وقتی بی خردان اجازه میدهند که مردم در مسیل خانه بسازند و به خانه طبیعت تجاوزبکنند او هم متجاوزین را میشوید و میبرد. من یک فاجعه بزرگ از جانب سیل دیدم که حریم خودش را شسته بود و برده بود و من به او حق میدهم اما فاجعه بزرگتر که از طرف مسئولین است بی تفاوتی بزرگ آنها از شخص رهبر گرفته تا رئیس جمهور تا دیگران من یک روز در (معمولان) در بین سیل زدگان بوده ام یک نفر هلال احمری ندیدم، یک نفر بسیجی ندیدم و یک سپاهی ندیدم یک نماینده مسئول ندیدم نماینده پل دختر و معمولان یک شکنجه گر اطلاعاتی و سپاهی است که بضرب و زور سپاه رفته اونجا عین نماینده کوهدشت که یک شخصی است شکنجه گر و اطلاعاتی که به مجلس رفته است مجلس را پر کردند از افراد خودی و خرد و دانایی و علم کیلویی چند است؟؟ (معمولان) گرفتار بی خردی بود گرفتار دانایی فرومرده بود!!! اگر دانایان مسئول بودند دامنه خانه ها را به بالادست میکشاندند تا آسیبی نبینند، من وارد خانه هایی شدم که تا سقف طبقه اولشان آب گرفته شده بود و با خودش گل و لای جا گذاشته بود و تمام دارایی خانواده زیر گل و لای دفن بود..........
با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هس
Behind the Headlines – Friday 5 April 2019

Jamshid Chalangi:

In tonight’s program we will look at the flooding disaster across Iran’s provinces of Lorestan and Khuzestan and ask if the Iranian regime has any plans at all to help the victims of this national tragedy.

Our guests tonight are Dr. Alireza Nourizadeh and Mohammad Nourizad.

Dr. Alireza Nourizadeh:

My greatest regret in life is how on earth our generation and the generation before us were deluded by Khomeini and his regime, even though we knew what kind of hypocrites the mullahs are.

We had a monarch who wanted to turn our country into the Japan of the Middle East but we called for his death and brought in Khomeini and his followers. This admission of guilt is something that the two older generations of Iran have to live with as we have been led to welcome decades of miseries and calamities for our nation.

I only hope the younger and future generations of Iran will forgive us for our historic error of judgment.

You can see how the regime’s top officials have been enjoying the Nowruz holidays in foreign countries while our own nation has been mourning the deaths of its citizens in the flood.

Mohammad Nourizad:

I agree with Dr. Nourizadeh that we suffer form this guilty conscious for losing our senses and rationality in allowing this regime to come to power and become a curse on our nation.

I come across many young people who keep asking me why on earth we went onto the streets and shouted against the Shah and asked to be ruled by a mullah.

My answer to them is that if they were in our shoes in 1979 they would have done the same as the wider international plot and deception to lead us into this situation was far greater than meets the eye.

I think the greater part of this flood tragedy is the indifference and incompetence of the regime’s officials from top to bottom towards what has happened to millions of our innocent citizens as a result of decades of negligence.

تیم.

April 14, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۱۶ فروردین

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم.
این سیلاب نوروزی و مصیبتی که در نوروزبرای ما رخ داد بسیاری از هموطنانمان آسیب دیدند در واقع تلنگری بود به هوشیاری ما، و ما را آگاه کرد که از این مجموعه دزد به وطن زده هیچ انتظاری نباید داشت، اینها گامی در راه وطن بر نمی دارند در زمان حادثه صدها مسئول بلند پایه در خارج از کشور بودند ، یاد گرفتند چطور با تورها مسافرت کنند از این طرف دوبی ابوظبی، مسقط از آنطرف تاجیکستان ارمنستان ترکیه اونهایی هم که ویزای شنگن دارند به اروپا می روند، اروپا گردی، اخیراً خیلی مد شده قبرس ترک نشین میروند و در کازینو ها قمار میکنند، در هر حال برای جمهوری ولایت فقیه همه ایران هم نابود بشود برایشان مهم نیست، مگه خمینی ککش گزید که صدام شهر ها و روستا های ما را از بین برد ؟؟ او عین خیالش نبود او میخواست به قدس از راه کربلا برسد!! که نرسید .
امروز میهمان عزیز و گرامی داریم که در حالی که دندان درد داشت اینقدر معرفت و لوطی گری و انسانیت که در تمام عمرش داشت، حاضر به گفتگو شد ، سلام میکنم به دکتر کردوانی عزیز

دکتر کردوانی : سلام بر شما و بینندگان گرامیتان ، پیش از هر چیز هم یکبار دیگر سال نو را تبریک میگوییم و هم اظهار همدردی میکنیم با هموطنانی که عزیزانشان و زندگیشان را در این سیل ویرانگر از دست دادند ما همیشه قلبمان در ایران و در کنار مردم آسیب دیده هستیم . و عرض تسلیت به خانواده هایی که عزیزانشان را از دست دادند

دکتر نوری زاده : دکتر من همینطور که نگاه میکردم که به این اظهار نظرات این کارشناسانشان که چرا سیل آمده ؟ و چطور در ارتباط با سیل سخن میگفتند و هرکدام دیگری را متهم میکرد و یکی روحانی را مقصر و دیگری سپاه را مقصر مینامید و مرتب به هم می پریدند ولی شما بعنوان یک انسانی که دلتان برای این مملکت می تپد آیا عجز و بیچارگی این نظام را در همه ابعادش در این سیل ندیدید ؟؟؟

دکتر کردوانی : کاملا فرمایش شما صحیح است در این سیل چند تا درس ما میگیریم ، نخستین درسی که هست این همدلی و همیاری خود مردم است و نشان دادند که چقدر صاف و بی غل و غش هستند و چقدر گذشت دارند، نمونه اش در شیراز که خود شما دیده اید که هم از میهمانهای نوروزی پذیرایی میکردند و هم به کمک سیل زدگان می شتافتند و عجیب اینکه قوه قضاییه بسیاری از حسابها که قرار بود باز بشود برای کمک به مردم، قوه قضاییه گفت ما این حسابها را میبندیم . در جایی که خودشان هیچ کمکی نمیکنند حال که مردم میخواهند کمک کنند قوه قضاییه با زور نمیگذارد.
دومین درسی که میشود گرفت، نشان داده شد که چرا امر تخصص مهم است ، یعنی این آقایان که از روز اول پس از انقلاب جهل تحت عنوان فرهنگی که گفتند تخصص مهم نیست تعهد مهم است نشان داده شد که در این ماجرای سیل چه حکومت کرده ، چه سپاه کرده نمونه اش خط آهن شمال نشان داده شد که چقدر مسئله تخصص در امور مملکت مهم است و این در امر مملکت داری هم میشود مشاهده کرد که این تخصص وجود ندارد و چقدر مهم است که انسانهای کاردان امور حکومت را به دست داشته باشند
و سومین مطلب در واقع بی لیاقتی کل حکومت است در اداره یک امری که خوب طبیعی است و این تنها قهر طبیعت نبود، قهر نادانی و نا کفایتی بود و اینکه هیچ برنامه منظمی برای این گونه وقایع ندارند و پیش بینی نشده بود و عجیب است که در این بحبوحه که چندین استان مملکت زیر سیل رفته و مردم بی خانمان شده اند و مردم عزیزانشان رااز دست داده اند و هستیشان را سیل برده است این آقایان دعواهای حیدر نعمتی راه انداخته اند و بجای اینکه به درد مردم برسند سپاه یک طرف ماجرا را گرفته و دولت در طرف دیگر ، و نکته ای را باید گفت و یکی نکرد، مسئولین محلی از جان مایه گذاشتند .ولی این از جان مایه گذاشتنشان اثر لازم را نداشته برای اینکه دست تنها بودند و حمایت نشدند و برنامه منظمی نبوده و به جایی نرسیده است معلوم نیست چرا سپاه خودش بدون هماهنگی با دیگر بخشها خودش به شمال رفته و خط آهن را منفجر کرده است تازه این خط آهنی که خودش کشیده !! یعنی نشان میدهد که دولت به مفهوم واقعی کلمه در این مملکت نیست ،.
دکتر نوری زاده : حرفهای محمد علی جعفری را هم شنیدید، طرف داشت برایش توضیح میداد که آقا نمیشود میگفت نه چرا اگرسوراخ کنیم درست میشود . یعنی بخاطر ندانم کاری هایش در جنگ بهمراه رحیم صفوی و رضایی حتی خمینی میخواست رضایی را اعدام کند!! من دیدم در منطقه شهریار یک آقای بنام بهزاد درخشان نایب رئیس شورای شهر بوده و یک نفر دیگر بنام مهندس منصور شهبازیان بعنوان شهردار بوده ، اینها یک کمیته پیش گیری تشکیل دادند قبل از اینکه بخواهد سیل نزدیک بشود و متخصص آوردند و جلو سیلی که میتوانست منطقه را نابود کند را گرفتند. آدمهایی محلی که میتوانستند شاید چاره اندیشی بهتری بکنند این آقایان سپاهی و دولتی کارشان را خراب کردند و باعث شد تلفات سنگینی در بعضی مناطق بوجود بیاید.


دکتر کردوانی: مردم محلی و مسئولان از استان گلستان تا لرستان و خوزستان همه از جان مایه گذاشتند در این سیل وحشتناک باید بلاخره یک رهنمود هایی بدهند که متاسفانه نبود متخصصین این حوادث را اسفناک تر نمود. من دربچه گی سیل را دیده ام و دیدم که بنیاد همه چیز را میکند و با خود میبرد بنابراین آمادگی، لازم دارد، پیش بینی، لازم دارد که در چنین مواقعی چه باید کرد.


دکتر نوری زاده : خوب شما در این گیر و دار ملاحظه میکنید که زمانی در ایران هر اتفاقی میافتاد مثل زلزله و سیل و آتش سوزی ، تمام جهان بلند میشدند و به یاری ایران میآمدند این عدم سمپاتی با ایران، من سئوال کردم از اینها، گفتند در اتفاقات گذشته ما با دزدی مواجه شدیم و چادر هایی که برای زلزله زدگان فرستادیم سفارتمان گزارش داد که اینها را دارند در خیابانها میفروشند یعنی این نظام دزد باعث شد که همدلی جهانی با ما کم بشود یعنی کشوری که گل سر سبد منطقه بود و همه دلشان میخواست به یاری ایران بیایند دچار مشکل شد ...........

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Friday 5 April 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

This year’s Nowruz has been marked with the tragedy of the flood across Iran’s main provinces and many families are now mourning the loss of their relatives killed by the flood.

Hundreds of thousands of more people will soon face the destruction of their homes and farming lands which will leave them in despair for many years to come as they can expect no practical help from a regime whose officials have been touring in foreign countries during the new year’s holiday while the county has been witnessing a tragedy.

In a way this tragedy has opened the eyes of our people more as to how even ifIran is completely destroyed the regime would not give a damn as it could not care less about it.

We now ask our special guest of tonight Dr. Kazem Kardavani about his views on the crisis of the flood that has engulfed our country.

Dr. Kazem Kardavani:

You are right to say that we have now learnt a few bitter lessons form this flood tragedy.

Firstly our people have shown that how without the help of the regime they have done their best to manage the destructive consequences of this flood as clearly demonstrated by the people in Shiraz.

Many people have cut short of their Nowruz holidays to rush to the aid of the victims of the flood. It is a disgrace that the judiciary has threatened our people to stay away from offering voluntary assistance to the victims or face arrest.

The second important lesson is that how in today’s world only experts and the educated elite can offer practical solutions to the many problems of our nation.

From its inception forty years ago this regime has condemned our educated elite by accusing them of promoting western ideas and through its so-called culturalrevolution has only spread ignorance and backwardness based on religious superstition.

The third lesson is that Iran is ruled by an incompetent regime that has no interest or program for the prosperity, progress and peace of our nation and its destructive actions at home and abroad have reduced our country into a land of disasters.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/50712

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/5EHIkJ0fy7g

لینک دانلود:

https://vimeo.com/328656066

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/e9domm4etjrx

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/fr5v9nv2vcny

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1Scuglti7IUfD6vFTwsCL03zNcL02cqo_/view?usp=sharing

April 14, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری چهارشنبه ۱۴ فروردین

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم.
سپس به گفتگو با آقای رضا طباطبایی کارشناس در امور خرید دکل نفتی و فعال در بخش خصوصی خواهیم نشست و با ایشان در ارتباط با چگونگی خرید دکل های نفتی و تجهیزات مربوطه به تبادل نظر خواهیم پرداخت .

نوری زاده:آقای طباطبایی من عصبانی میشوم از این ظلمی که به شما میشود، من نمیدانم آقای خامنه ای که آنجا نشسته و باچشم دارد میبیند که یک مسئول بلند پایه دفترش چون باجناق آقای طاهری است پس به آقای طاهری قلابی یک حکم میدهند و بعد ایشان بیرون میرود، خانم نفیسه محمودی میلیونها دلار پول به جیب زده کارش ندارند، آنوقت رضا طباطبایی مصطفوی راکه از یک خانواده برجسته ای است را یقه اش را میگیرند فقط هم نمیخواهند پول بگیرند تا بحال هرچه بوده گرفته اند در ایران و اینجا ولی میخواهند نابودش کنند این برای من قابل توجه است. اول برای من بگو چه جوری وارد این جمع و دستگاه شدی شما بعنوان یک کارشناس بخش نفت و گاز بخش خصوصی چه جور وارد اینکار شدی؟

طباطبایی: البته درس پس دادن خدمت استاد سخت است.
میگویند گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری
بحث را اگر بخواهیم اقتصادی شروع کنیم متاسفانه شرایط جامعه ما جوری شده است که زندگی روزمره مردم توام شده با مسائل سیاسی و گره خورده با این مسائل ولی واقعیت اینست که ما یک مشکی را داریم که در دنیای غرب این مشکل حل شده است و آن اینست که یک فردی مثل صاحب شرکت آمازون میتواند ده سال پیش ورشکسته شود و اکنون میلیاردر باشدو در یک دوره زمانی ثروتمند شود ، ساختارهای اجتماعی ما این را نمی طلبد که شما از یک نقطه آ به نقطه ب برسید. در خارج شما بصورت تجاری لابی گری میکنید اما در کشور ما این اقتصاد میتواند محرکی برای جریانات سیاسی باشد .
من فارغ التحصیل رشته ساختمان بودم و در سال ۲هزار میلادی هنوز شرکتهای نفتی جا باز نکرده بودند در ایران و عمده فعالیت های نفتی توسط یک سری افرادی انجام میشد که تجار خارجی بودند و در کشور های خارجی بودند و اینها تجهیزات را تهیه میکردند برای حفاری، اولین سری تجهیزاتی که خریداری شد توسط واسطه گری کانادا خریداری شدو من به این در مصاحبه ام اشاره کرده ام و این کار طولانی شده بود در دنیای امروز برای اینکه طرف متقابل نقطه نظر های سیاسی خودش را به شما تحمیل بکند و شما را تحت فشار بگذارد این را از طریق اقتصاد عمل میکند ،و شمارا در منگه هایی قرار میدهد که میتواند تحریمهایی باشد که شمابه خواسته هایشان تن در دهید.
حالا در آن فضا و شرایط سخت و تحریمهای موجود بازار چین هم یک بازار بکری بود در زمینه حفاری ، من بنا به سرنوشت و تقدیر اولین فردی بودم که گذارم به چین خورد و بعد از دوسال پیگری اولین دکل حفاری راآن زمان به شرکت اورینتال سابق فروختیم.

نوری زاده: یعنی شما دکل را خریدی و به آنها فروختی ؟
شما در واقع با آشناییت هایی که با چینی ها داشتید زمینه ساز این شدید که ایرانی که سخت نیازمند دکل ها بود بتوتند این دکلها رادر اختیار داشته باشد .

طباطبایی: نه، من نماینده بودم، ومن کارم را از واسطه گری شروع کردم، من یادم هست که ته مینی بوس نشسته بودیم و پروژه ای قرار بود من پیگیری کنم که مشخصات فنی این دکلها را که استانداردهای آمریکایی داشت آن را تطبیق میدادیم با تجهیزات چینی، در کشور چین ، و این شروعی بود که این مشخصات فنی هماهنگ بشود با مشخصات شرکت نفت و حفاری ایران که این دو سه سالی زمان برد و منتهی شد به اینکه اولین دکل چینی را ما بتوانیم وارد ایران بکنیم و امروز بالغ بر ۵۰ تا دکل خشکی و دریایی وارد ایران شد که تاثیر زیادی در تولید نفت داشت ، ناوگان حفاری ما بعنوان کشوری که یکی از دارندگان ذخائر ئیدروکربنی هست ،دست کمی از ناوگان موشکی ما ندارد ، بخاطر اینکه وقتی شما در اوپک میروید میخواهید چانه بزنید، بر سر چی ،بر سر تولید و افزایش تولید و سهم تولید شما زمانی میتوانید به تولید برسید که ابزارش را داشته باشید، یکی از ابزار ها نیروی متخصص و بعد سرمایه است و همه این موارد بر میگردد به حوزه انرژی و سرمایه و ثبات سیاسی، و در مثل در اوپک بتوانیم از سهم و میزان تولید خود دفاع کنیم.



نوری زاده: اینجا شما دارید در دوره ریاست جمهوری خاتمی صحبت میکنید؟

طباطبایی: دوره اول دوره خاتمی بود و یکی از معاونین آقای زنگنه اعتقاد داشتند که این تجهیزات باید در ایران ساخته بشود ولی متاسفانه حمایت لازم نشد گرچه آنزمان این حمایت ها شده بود میتوانستیم حالا خودکفا باشیم، در مملکت ما همه ایرانی هستند و ممکن است در همین حکومت هم عده ای عرق ملی داشته باشند ، متاسفانه فردی که در آن زمان دویست سیصد نفر را حقوق میداد و در همین کشور نشسته بود و اینها نفوذ داشتند در شرکت نفت و کارهای نظارتی و اجازه نمیدادند که این موضوعات تایید بشود تا این تجهیزات در داخل کشور ساخته بشود اگر اینها ساخته میشد شاید ما بی نیاز بودیم از واردات تجهیزات نفت و گازاز خارج از کشور .


نوری زاده : اینجور که شما دارید میگویید در زمانی که کشور نیاز به این تجهیزات داشته ، شما قادرید که این تجهیزات و وسائل را فراهم کنید و یک عده آدم درست کار هم حاضرند با شما همکاری کنند این وسط آن آدمهای نادرست و ناصواب که به فکر دله دزدی هستند چطور وارد میدان میشوند؟ شما الان اعتبار دارید در چین و اروپا و دبی دفتر دارید و یکدفعه ای چهار نفر از پشت سرت میآیند و جلو میافتند و عملا این تجارت را از چنگ شما در میآورند این داستانش چیست؟؟؟

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.
A Window to the Fatherland – Wednesday 3 April 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Today we will speak to our special guest Mr Reza Tabatabie who is an expert in the business of purchase of oil platforms, by asking him what does he thinkabout the corruption in Iran’s oil industry as a senior member of Khamenei’s office, Mr Taheri, has been involved in stealing millions of dollars funds that had been allocated to buy an oil platform, but has never faced any justice.

Mr Reza Tabatabie:

Sadly in Iran all economic matters have been contaminated with the politics of the country’s interest groupings.

This matter has been solved in the Western world as they follow the free market economy and people are equal in face of the laws. But Iran’s social and political conditions are prone to corruption as its economy is run on the basis of connections with the regime and high authorities.

In the year 2000 most of the equipment for Iran’s oil industries were being bought by a group of people who were involved in foreign trade business. They used to buy drilling and pipes forIran through mostly their Canadian middlemen who also acted as their lobby.

If anyone wanted to get involved in their business they had to accept certain politics that were being dictated by the Tehran regime.

During my time of involvement we bought more than 50 sea and land oil platforms for the country’s energy sector from China, which greatly helped with their industries’ output.

Generally speaking, in the energy sector you need expert manpower and capital investment, as well as political stability, to be able to compete within the OPEC as a powerful member.

During the time of Khatami one of the deputies in the oil industries had suggested that Iran must begin to invest in manufacturing the equipment needed for its energy sectors inside the country but certain people whose financial interests lied with the middlemen and lobbies stopped this project.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/50610

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/sPuWQXZaqKs

لینک دانلود:

https://vimeo.com/328218027

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/s085gytsft4u

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/bfdotcd8z17n

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1PORgR6UQjtYy2z3899GDS5yKmh4hYy6W/view?usp=sharing

April 14, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۱۳ فروردین

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم
امروز روز سیزده بدر است .عجب روزهایی بود پیش خودم که بررسی میکنم روز اولش با یک رژیمی که خمینی آمد و گفت ما عید نداریم!!! مردک در تمام زندگیش نه معنای زیبایی و نه معنای عشق را فهمید !! نه معنای برآوردن آرزوی انسانها را درک کرد تشکیلاتی درست کرد بنام کمیته امداد امام، این کمیته امداد امام در جنوب لبنان مثلا، همه جور توالتی ساخته، ایرانی و فرنگی هردو را ساخته حمام شیک بیمارستان مجهز ساخته است اما در وطن برای یک معلول جوان، کمیته امداد امام در طبقه چهارم یک اطاق به او داده اند .خیلی همت کرده اند این رژیم هیچ چیزش مثل آدم نیست.
آدم میتواند تصور بکند که در سرزمین ما چه میگذرد .

سپس اشاره ای به سخنان وزیر اطلاعات محمود علوی درباره خمینی خواهیم نمود. جناب وزیر اطلاعات بر این باور هستند که امام راحل روی مردم خیلی حساب میکرد و تا یک حرفی میزد مردم قبول میکردند و اگر امام میخواست نظام اسلامی باشد مردم به خیابان میآمدند و قبول میکردند ، حرفهای علوی قابل تامل است، یعنی مردم برای روحانیت ارزش قائل بودند، گمانشان این بود که خمینی دروغ نمیگوید، خدعه نمی کند، بر این باور بودند که روحانی نمادی از مظاهر و جلوه های الهی است، بر این باور بودند که مگر ممکن است مرجع دروغ بگوید ؟؟،

مگر ممکن است یک مرجع آدم بکشد؟ مگر ممکن است یک مرجع یک جنگ را به ملتی تحمیل بکند؟ ، مگر ممکن است یک مرجع دارو دیوانی داشته باشد که کارش شکنجه و کشتن مردم باشد؟ هیچ کس باور نمیکرد باید بنشینید و حرفهای زندانیان سیاسی را گوش بدهید ، در زمان خمینی ، یاداشت های مرحوم منتظری را ببینید او میگوید شما دختران مردم را شب اعدامشان به صیغه پاسداران میدهید و صبح اعدام میآیند و به خانواده اشان پول صداقش را میدهند ، دخترت را بردیم به او تجاوز کردیم و کشتیمش این هم ۵ هزار تومان صداق و برو خدا را شکر کن،.

داستان یک دختر خراسانی را میدانمکه در اصفهان اورا اعدام کردند و چه اتفاقهای زشتی قبل از اعدام این دختر جوان افتاد و امام جمعه بنام حائری به این دختران جوان تعرض میکرد و کارشان در زندان همین بود و من خبر دار شدم و یکی از این آدمها را که تعرض به دختران میکرد را در اینجا افشا کردم و نامش را بازگو کردم و شرح ماجرا را گفتم اینها در عصر خمینی بود میدانید حائری در شیراز چه کرد ؟؟میدانی دستغیب چه کرد در شیراز ، هر چقدر شرح مصیبت بخوانم چه میشود ؟؟!!

ما تا روز آخر جهان از جنایت های رژیم بگوییم نتیجه اش چه خواهد شد ؟؟ دولت آمریکا اعلام کرده که در اندیشه آن است که مجازات های تازه تری بر رژیم هوار کند،روی سرش و هدفش اینست که فروش نفت ایران را به صفر برساند این را پمپئو گفتهکه نفت ایران باید فروشش به صفر برسد ، حالا یک ملتی بلند شود و این مجموعه جنایت را به ذباله دانی تاریخ بیندازد آیا خوب است؟؟ و یا دست روی دست بگذارند تا اینها بقیه مملکت را هم به باد بدهند و چیزی از ایران باقی نماند؟؟؟ ملت بزرگ، تو تاریخ شما درس های بزرگی به جهانیان داده اید و کارهای بزرگی از خودتان بروز داده اید،.

ما یعقوب لیث را داریم سامانیان را داریم غزنویان را داریم تا میرسیم به صفویه ، در دوران صفویه یک جنبه مثبت داریم و در برابر عثمانی ها ایستادن و حاکمیت ما را در بسیاری از مناطق شرق میانه تثبیت میکند اما یک واقعیت بدی هم دارد هر روزیک امام زاده درست کردن و روحانیت را بزرگ کردن ، بعد از آنها افغانها میایند و از شاه سلطان حسین انتقام میگیرند ، آن دوران هم میگذرد و دوران نادر و سر فرازی و قدرتمندی ایران میرسد باز در آنجا دست خارجی را میبینید و آن جنون نادر بی دلیل نیست. زندیه میآید دوران آرامش و خوشی و بی جنگی است و بعد آقا محمد خان میآید و ایران یک پارچه میشود ،ققنوس از خاکسترش بیرون میآید، ولی آن هم دوران زود گذری است چون آخوند ها پیدایشان میشود فتحعلی شاه میآید و سپس دوران ۵۰ ساله ناصرالدین شاه با امیرکبیر آغاز میشود و به مشروطه میرسیم.

و بعد از مشروطه ظهور رضا شاه است و ایران در آن دوران متحول و باز ساخته میشود صاحب دانشگاه میشود و بکلی فضای کشور عوض میشود . محمد رضا شاه میآید میشنیدم که یکی از دوستان میگفت هیچکس مثل محمد رضا شاه به آخوند ها خدمت نکرد حالا دلائلی دارد که آیا او اعتقاد داشت به آخوند ها، نگران بود میدانست که اینها حیله گرند و خدایشان قاسم جبار است و به اینها نمیشود اعتماد کرد باید به اینها باج داد و یک جور خفه اشان کرد و تا زمانی که هویدا بود، هویدا بلد بود با آخوند ها چطوری سر کند !!!،

و ناگهان دولت خمینی آمد!! شما از روز اولی که خمینی آمد آیا یک روز خوش در این مملکت دیده ایم یعنی هرگز شادمانی را برای ملت ایران نمیخواست و جانشینانش هم بدتر از خودش.
ما در یک شرایط بسیار حساس هستیم اینها را برایتان دور زدم آمدم نوروز هم تمام شد اما در عین حال برای بدست آوردن عشق و آزادی باید فداکاری بشود و اینکه بنشینیم و دست روی دست بگذاریم و بگوییم ایشالله گربه است باور کنید یک میلیون ایرانی در خیابان ده شب ، یعنی سرنگونی رژیم جهل و جور و فساد این را با اطمینان به شما میگویم در این معرکه ما پیروزیم من باور دارم که شر این رژیم از سر ما کوتاه خواهد شد.
در بخش دوم برنامه تاملی به اظهارات یحیی آل اسحاق در ارتباط با لوس شدن مسئولیت ها در حکومت ولایی خواهیم داشت. در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان مهمترین تحولات و رویداد های منطقه قرار خواهیم داد .
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Tuesday 2 April 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Today is Sizdehbedar, when Iranians traditionally spend the day out picnicking and connect to nature and appreciate its beauty.

However, with the arrival of Khomeini and his regime all our centuries old traditions have come under onslaught. The first thing he said after his return to Iran was that we should not celebrate our new year, the Nowruz. He had never understood the meaning of love and beauty.

He and his successor have paid for building luxury apartments for their Lebanese followers but disabled Iranians cannot even afford a proper room to live in. We are dealing with a regime whose behaviour is just contrary to all human norms.

Now the regime’s intelligence minister Mahmood Alavi has said that when Khomeini came to Iran the nation followed all his orders and wishes without questioning them.

This is a very correct statement because the nation could not have imagined that a then respected religious leader and “man of god” could ever lie, torture and kill and wage wars!!

Or, in the city Shiraz that has now been hit with the disastrous flood, an ayatollah by the name of Haeri would have raped virgin girls before sendingthem to the firing squad.

The list of the crimes of this regime is never ending.

It has now been reported that the US government has announced that they will be imposing further sanctions on Iran.

According to Brian Hook, U.S. special representative for Iran, three of eight importers granted waivers by Washington to buy oil from Iran have now cut their shipments to zero.

This means in the weeks to come the dire economic condition of our people will get even worse.

It is now up to the Iranian people to rise up and end this miserable life for themselves by removing this regime from power and once again show to the world that we are an ancient and freedom-loving nation, before all the calamities that the regime has brought onto us ends the life of our country.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/50566

لینک دانلود

https://vimeo.com/327995111


لینک یوتیوب:

https://youtu.be/wPKaheDxrTo

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/v7pvw6b4uty6

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/r73kyfq855m8

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1o9Ed9VvZ1LVp0qW9qL0DktRAcBNrOhEB/view?usp=sharing


April 14, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۱۲ فروردین

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم
امروز روز نکبت جمهوری اسلامی و فردا روز سیزده بدر است . مناسبتی که اینها میخواستند که بر اندازند و من اینچنین روزی چهل و اندی سال پیش در منزل علی جان میبدی در شیراز بودم زمان بسرعت میگذرد .
ما جزو همکارانمان بعضی ها بسیار حساس هستند و خیلی هم به من لطف دارند و از اندازه بیرون است ، مثلا من حسین حجازی را نمیتوانم چه بگویم؟ اولا بسیار دوستش دارم، آدم وارسته ای ایست، دیر سالی مدیر رادیو و تلوزیون بوده ، انگار نه انگار، درویش ،به معنای واقعی قضیه ، دیروز به من زنگ زد خیلی ناراحت و آشفته بود میگفت درست نیست بعضی ها بر میدارند چه حرفهایی به شما میزنند ؟
به او گفتم مگر غیر از این انتظار داری برادر خوب من!!!گفت آخه علیرضا میبدی را هم همینجور ، گفتم ببین بعضی ها طاقت این همدلی ما ها را ندارند . ما هفت سال است که داریم با هم کار میکنیم یک صدا از بین ما بیرون آمده ؟ یک شکوه و شکایت و حرفی زده شده؟ همکارانم دست از کار کشیدن بخاطر اختلاف با من ؟ نه!!! بعضی وقتها بوده که همکاری گفته سلیقه امان با هم نمیخورد که دو سه مورد هم بیشتر نبوده است والا اگر هم امروز نباشند در ایران فردا دوستان عزیز من هستند همدیگر را نمیبینیم دلمان تنگ میشود ، یعنی ما یک جمعی بودیم با هم شروع کردیم و الان هم باهمیم، در این جمع یکیشان نیست که اینجا را دوست نداشته باشد ، بعنوان خانوادش به اینجا نگاه نکند.
و به او گفتم اصلا ناراحت نباش بگذار بگویند!! خوب لابد ما یک کار درستی داریم میکنیم که عده ای ناراحت هستند یادم هست زمانی که ما شروع کردیم چه افسانه ها گفتند بیست میلیون از عربستان پول گرفته ؟؟؟ ما آمدیم با نوای بی نوایی ، تلوزیونهایی بودند که کشور های بزرگ حمایتشان میکردند و فقط هزینه برنامه های نوروزیشان به اندازه هزینه یکسال ما بود همه اینها را من شنیدم با آرامش برای اینکه آنکه حسابش پاک است از محاسبه چه باک است.

اما این دو سه روزه چیزی که دردم داده و آزارم داده که یک نازنینی مثل مرتضی رفت از بین ما، یک انسانی که دنیا و آخرت به نگاهی فروخت ، مرتضی میرآفتابی، فرزند یک روحانی بود که بسیار مرد محترمی بود و برادرها همه تو کار هنر رادیو و نمایش و خواهر زاده ها هم ، بهر حال ما از یک نسل و کم و بیش با یکی دو سال تفاوت بودیم آقا مرتضی همه جا بود احترامش میگذاشتند حرمت شهر بود با کتابهایش و نوشته هایش و سیمرغش، با سختی هایش و درد هایش خیلی سختی کشید یک منتقد درجه یک و نویسنده توانا بود .چند شب قبل به من زنگ زدند و گفتند مرتضی هم رفت ، اگر کشوری داشتیم و اگر سرزمینی داشتیم اگر آدمی داشتیم و اگر قطبی هنوز بود !! اگر ایرج گرگین نازنین بود مسلم مراسم پرشکوهی برایش بر پا میکردند. وهمه گیلاسهایشان را به سلامتیش بلند میکردند . او در ادبیات و شعر و قصه بر گردن ما حق داشت .

چه بگویم از روزگار تلخ تر از زهر . در این نوروزکه یک روزش باقی مانده، سیل به همه مردم ایران و ما این ایام را عزا کرد و سخنان محمد نوریزاد در مورد سیل شنیدنی است. خیلی جالب بود خود روحانی هم متوجه این مسئله هم شده است و می گوید این تقصیر سپاه است ، سپاه است که عامل این مسئله شده است . خوب آقای روحانی عزیز در زمان احمدی نژاد بخاطر اینکه باج بدهند به سپاه آمدند این پروژه ها را به سپاه دادند ، شما که در اندیشه مردم بودید چرا از شان نگرفتید ؟؟ سپاه سد بلد نیست درست بکند اینها فقط دزدی بلدند.

شما فکر میکنید رستم قاسمی بلد است مثلا پل درست بکند ، نه!!! دو سال وزیر نفت بود دو میلیارد دلار دزدید شما از دزد که انتظار ندارید که کارشناس و معمار باشد، اینها دزدند، میروند پل بزند، میگوید حالا یک کم از گوشه اش بزنم ته اش یک دو میلونی میماند به این ترتیب کار انجام میدهد . یکی از همین بچه های سپاه برای من میگفت قرارگاه خاتم الانبیا وقتی پروژه ها میآمد و به دست ما میدادند همین رستم قاسمی بچه ها را صدا میزد و میگفت ۸ سال تو جنگ ما چه قدر ایثار کردیم ؟؟؟ داد میزدند یک میلیون ، بهره اش چقدر میشود ؟؟ دو میلیون ، میشه سه میلون ایثار کردیم پنج میلیون باید ببریم هم خدا خوشش میاید هم بنده خدا.!!!
به همین وقاحت و سادگی ، بعد گزارش درست میکردند و پیش خامنه ای میبردند یک شرکت نیست در جهان پیدا میکردند و این شرکت نیست در جهان میآمد اعلام میکرد این جاده ۱۸۰ کیلومتری را کیلومتری مثلا ..... اینقدر میگیریم و این را از اون میگرفتند و خودشان نصف آن مبلغ را اعلام میکردند و خامنه ای هم میگفت ایوالله من از شما بچه های سپاه غیر از این توقعی ندارم .
کانون بیماران سرطانی در استان گلستان تقاضای کمک کرده است، چرا؟؟؟؟ این بخاطر فرسایش لایه ازون است ودر دنیا سرطانهای پوست زیاد شده یکی کانادا و یکی اسکاندیناوی است باز مناطق شمالی آنجا که بسیاری از دوستان من یا خودشان یا همسرانشان مبتلا شده اند. اما در شمال کشور هیچ نوع زمینه ای وجود ندارد و محیط سرطانزا نیست ، چرا سرطان ایجاد میشود باید بگردید دنبال دلیل اینکار .

در بخش دوم برنامه به منطقه خواهیم رفت وشما را در جریان کنفراس سران عرب در تونس و دیگر رویداد های مهم منطقه قرار خواهیم داد . درادامه شما را از چند خبر داخلی آگاه خواهیم نمود. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Monday 1 April 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Today is the fortieth anniversary of the establishment of the Islamic republic regime and it is truly a sad and dark day in our country’s long history.

I vividly remember that on this day forty years ago I was staying at the home of my close and old friend Ali Meyboudi.

In our mutual profession of journalism we respect our colleague’s points of views even if we disagree with them. Ali rang me yesterday and was furious about how some individuals in this business have been verbally attacking me only because they are jealous of how we have been working together on this channel for seven years without any problem and in complete harmony.

I reminded Ali that when certain people attack us it must be because we are doing our job properly. They have in the past accused us of being in the pay of the Saudi government and that we have received 20 million dollars from them!!

I invite these accusers to come forward and have a look at our sources of finance and go through our annual business accounts for themselves.

Another issue that has really troubled me during the last few days is the loss of Morteza Miraftabi. He was the son of a cleric but never forgot his roots even though he rose to fame for his literary works and writing plays for radio and television productions.

Naturally our main sadness at this time of national crisis is the devastating flood that has taken the lives of tens of people in Iran in recent days.

And as Mohammad Nourizad has said in his eyewitness report on the floods in Iran, even Rouhani has publicly confessed that a major factor in the creation of the current disaster is the business involvement of the Revolutionary Guards in building dams, roads and motor ways by destroying all those natural barriers that could have stopped the flow of the flood water.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/50515

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/ZSl0kjLzs8w

لینک دانلود:

https://vimeo.com/327760546

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/m5yjiidzr5rg

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ad8gjijh8m7b

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1CokcSp70SBI8DBfCNQxEXrEx4IrlWs6-/view?usp=sharing


April 14, 2019

تفسیر خبرجمعه ۹ فروردین‎

دراین شماره از برنامه تفسیر به شما هموطنان عزیز در هرکجای میهن که هستید سلام میگوییم، در این ایام غم انگیزکه بخاطراز دست دادن عزیزان هموطنمان در اقصاء نقاط کشور در سیل ویرانگر اخیر در سوگ هستید ،در مورد شهر های آسیب دیده گزارشاتی منتشر شده ولی در مورد روستاهای سیل زده هیچ گزارشی تا کنون منتشر نشده است. پیامد های سیل درایران در شیراز و خراسان و استان گلستان و مرکزی چه بوده است ؟؟؟.
آیا مسئولین به وظایف قانونی خود عمل کرده اند؟؟؟
درامد های کلان ایران به کجا میرود آیای بخشی از آنها صرف بازسازی مناطق سیل زده میگردد!!؟؟؟
سیاست های حکومت ایران که باعث منزوی شدن ایران در عرصه منطقه و بین المللی شده است چه پیامدی در عرصه کمک به سیل زدگان داشته است؟؟؟
نگاهی نیزخواهیم داشت به کنفرانس پیش روی سران عرب در تونس.
همچنین اشاره ای خواهیم داشت به آنچه که اخیرا مایک پمپئو با مسئولان و شرکت های بزرگ نفتی در مورد تحریمهای نفتی ایران گفته است.

میهمانان این شماره از برنامه تفسیر خبر آقایان علیرضا نوری زاده از لندن و کورش زعیم از رهبران جبهه ملی ایران و قاسم شعله سعدی از ایران.

سلام به آقای نوری زاده و جناب زعیم و آقای شعله سعدی که کاش میتوانستیم تبریک بگوییم این سال نو را اما این نوروز بسیار غم انگیزمخصوصا به مردم شیراز که این روزها غمگین هستند بهر حال سال نو امیدواریم سالی خوبی برای شما باشد.

شعله سعدی: بنده هم درود میفرستم اولا شیرازی ها سنگ تمام گذاشتند و این انتظار هم از آنها بود که بعنوان پرچم دار پایتخت فرهنگی ایران چنین برخوردی داشته باشند ، درب تمام خانه ها بر روی مردم سیل زده و میهمان و آسیب دیده باز بود رستورانها غذای رایگان میدادند و تعمیرکاران اتومبیل ماشینهای خسارت دیده را مجانی تعمیر میکنند حتی هتل ها اعلام کردند که مجانی آنها را میپذیرند و همچنین تلفنهای همراه را تعمیر خواهند کرد و این همبستگی که نشان دادند که من در پیامی از آنها تشکر کردم و گفتم این همبستگی میتواند آزمونی در عرصه های دیگر باشد این اولین بار است که در ایران همبستگی به این خوبی بنمایش گذاشته میشود ،اما اینکه اعلام کرده بودند که روزهای آینده روزهایی است که با خطر سیل و ویرانی میتوانید مواجه باشید لذا انتظار بود که مقامات مسئول تمهیداتی را اندیشیده بودند که چنین نشود اما یکبار دیگر مثل هزاران بار قبل ثابت شد که مقامات و مسئولین ما لیاقت اداره این کشور را ندارند اینبار هم اینها مرد اداره کشور و جلوگیری از آسیب ها نیستند و مثل بقیه ارکان کشور که با بی کفایتی مسئولین روبرو هستیم با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم.

چالنگی : البته این را هم بگویم که پیشتر هموطنان شیرازی دربهای خانه اشان را بر روی جنگ زدگان خوزستان گشودند و در زمان جنگ میزبان هزاران هزار جنگ زده خوزستانی بودند
آقای نوری زاده ، متهم کردند مسئولان را، تفسیر شما را میشنویم ،دراین حکومت پیشگیری نمیشود کرد مثل جنگ عراق مثل زلزله بم آیا میشود هنوز به این حکومت دخیل بست وقتی ما خرابه های خرمشهر و بم را میبینیم؟

نوری زاده :در بصره و شهر های عراق وضعیت فوق العاده اعلام کرده اند چون این سیلاب دارد مین های جا مانده را میشوید و به داخل عراق میبرد ،فکر کنید اینها بعد از سی سال هنوز مین روبی نکرده اند اما در دزدی درجه یک هستند رستم قاسمی دو میلیارد میبرد آقای خامنه ای او را رئیس مبادله تجاری عراق و سوریه میکند. و دزدی آن اسدالله عسکراولادی تازه مسلمانو خاموشی را چیزی نمیگویند و دست روی خانم آل آقا میگذارند و اورا متهم میکنند چون در خارج از کشور و زن آقای خلجی است، در دزدی شاهکارند دفتر مقام معظم دزدان گردن کلفتی داخلش هستند از خود محمدی گلپایگانی گرفته تا وحید حقانیان و ولایتی ، اینها در اینجور کارها استادند ، آقای مناف هاشمی استاندار گلستان که سفر رفته وزیر کشورش سفر وی را توجیه میکند نگو برای برادرزنش مشکلی پیش آمده و به آلمان رفته است اما آنچه در شیراز رخ داد خیلی مهم است برای اینکه مستقیما سپاه پاسداران در این جنایت سهیم است چرا برای اینکه مسیلی که قبل از دروازه قران بود و از دیر باز وجود داشته ،سپاه پاسداران بعد از اینکه مجاهدین اعدامی را آنجا دفن کردند خاک ریختند و رویش را اسفالت کردند بدون اینکه فکر کنند این مسیل است من یادم است سالها پیش یک اراضی را در تهران میگفتند اراضی بند ز این اراضی بود که مسیل بود و چند نفر رفته بودند حقه بازی کرده بودند تا خانه بسازند دولت با اقتدار آنجا را گرفت و دورش را سیم کشید .آنوقت یک صحنه از تخت جمشید دیدم که اب به شدت داشت میآمد نشون داد که یک گودال از سنگ درست کرده اند که آب به آنجا واریز میشد میگویند از زمان هخامنشیان این بوده به فکر سیلاب و مسیر آب بوده اند ولی حالا سپاه میآید و این مسیل را خانه سازی و جاده سازی میکند.

چالنگی : بله این در شیوه ایران باستان بوده و در مصر هم بوده در سال گذشته که شهری را از زیر خاک در آوردند دارای سیستم فاضلاب بوده است،

از شما می شنویم جناب زعیم واقعا این حکومت چه وضعیتی دارد روحانی گفته خداوند رسیدگی خواهد کرد باید منتظر خداوند بود ؟؟؟

زعیم : ببینید در مورد سیلهای آمده و اصولااین فجایعی که اتفاق افتاده نیازی نبود که اتفاق بیفتد اگر دست کاری نمیکردند سیستم طبیعی را دستکاری کرده اند جنگلها را فروخته اند و زمینهایش را برای مصرف های دیگر استفاده میکنند و وجود درختان جنگل یک سیستم جلوگیری از سیل است، که آرام آرام جلوگیری میکند از سیل و باعث میشود که این آب به زمین فرو رود و به آب زیر زمینی تبدیل شود ولی وقتی درخت نباشد به طرف مسیلهایش میاید و مسیلها هم که اشاره شد تقریبا همه مسیلها را در کنار رودخانه که در اکثر اوقات سال خشک هستند و دیگر بدرد نمیخورد رویش ساخت و ساز کرده اند و آب دیگر راهی برای خروج ندارد .................

با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

تفسیر خبر جمعه ۹ فروردین

نوروز تلخ: ناتوانی حکومت در حفظ جان و مال مردم ایران

میهمانان: آقایان علیرضا نوری زاده ، کوروش زعیم و قاسم شعله سعدی

امشب در تفسیر خبر

با امید به فردایی بهتر


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/50458

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/2PPKqNBoWhY

لینک دانلود:

https://vimeo.com/327324843

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/hskiudskf1tz

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ox35wl8evws2

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1G4SBQuFuYFZEuOoVeXgZ_hCqw9eUzg_S/view?usp=sharing


to globalcyberit@gmail.com, me

Behind the Headlines

Friday 22 March 2019

Jamshid Chalangi:

We continue tonight’s program with once again offering our best wishes for the arrival of Nowruz to our fellow Iranians who have endured another year packed with socio-economic problems at home, but remain hopeful for brighter days ahead of them in the Persian Year of 1398!

However, while the Iranian people and the nations of the Persianate celebrate Nowruz, the Iranian regime continues to show it animosity towards this and many other national festivals of our people.

The hostility of the Islamic republic regime with Nowruz is nothing new as both ayatollah Khomeini and the ideologue behind his revolution, ayatollah Motahari had long opposed this national festival that is the symbol of our nation’s identity and had been so for very many centuries.

Our guests tonight Dr Alireza Nourizadeh and Mr Hassan Shariatmadari now join us in the debate on the roots of the regime’s animosity towards Nowruz.

Dr Nourizadeh:

I clearly remember the day when Khomeini declared that the Iranians do not have a Nowruz, citing his religious beliefs.

His henchman ayatollah Khalkhali even attempted to bulldoze Persepolis to take a revenge on the heritage of Iranian monarchy, but was stopped before he could carry out his cultural crime.

But look at the huge number Iranians who forty years after the establishment of the Islamic regime flock to the tomb of Cyrus the Great to celebrate the arrival of Nowruz!!

April 14, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۹ فروردین

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با آقای عباس شکری خواهیم نشست و با ایشان در ارتباط با مسائل مختلف در کشور نروژ به تبادل نظر خواهیم پرداخت.

دکتر نوری زاده:اهل شیراز هستید وقتی شهرتان را اینجور میبینید چه حالی میشوید ؟

عباس شکری:من ۳۲ سال است که من منطقه را ندیده ام حالا وقتی جغرافیای منطقه را جلو چشمانم میآورم حالا میفهمم که سمت چپ جاده از طرف اصفهان به شیراز یک دره مانند ساخته بودند که به آن مسیل میگفتند و آن منطقه اسمش سیل آباد بود یعنی منطقه ای که محل عبور سیل است ، این را کنده بودند که آب براحتی از آنجا عبور کند و شهر دچار خسارت نشود . ولی الان بی کفایتی آقایان که آمده اند و با گل معمولی آن را پر کرده اند و تبدیل به اتوبانش کرده اند و آن ساختمانی که سپاه بالاتر از آن منطقه ساخته است در منطقه اکبر آباد برای اینکه آن ساختمان آسیب نبیند سپاه مسیل را عوض کرده است و آدم دلش میسوزد که چرا بی کفایت ها سر کار هستند و اسمش را میگذارند بلاهای طبیعی!!! ، ما در دوران انفورماتیک هستیم پیش بینی اینکه امروز چقدر باران میآید وجود دارد من فکر نمیکنم باران شیراز بیشتر از باران هایی باشد که در کشور نروژ میآید در اینجا طی سه الی چهار روز بیش از ۸۰ میلیمتر باران میآید ولی چرا کسی آسیب نمیبیند آنها پیش بینی میکنند اگر آسیب سنگین است مردم را از آن منطقه تخلیه میکنند و وقتی امنیت بر قرار شد مردم را بر میگردانند ،دولت جمهوری اسلامی برای اینکه بی کفایتی خودش را پنهان کند بجای اینکه بیاید و توضیح دهد که چه ناکارآمد هایی سرکار بوده اند میایند عکس واقعیت را به مردم نشان میدهند و میگویند سد ها سرازیر شدند و رودخانه ها طغیان کردند و این فریبی بوده که ظرف این چهل سال همیشه کوشش کرده اند دستاویزی برای خودشان داشته باشند و من تعجب کردم از مردم که چرا میپذیرند این حرفها را ؟؟!!!

دکتر نوری زاده: یک دوستامان نیک آهنگ کوثر میگفت اینها از سد ها به عنوان مخزن آب استفاده میکنند فکر این را نمیکنند که اگر این اتفاق بیفتد و این سد ها لبریز آب باشند چه خواهند کرد انبار های فرعی درست نکرده اند . الان یکسال است که متخصصان محیط زیست اخطار میدادند که ایران بی آبی خواهد کشید و حالا باید فکر این را بکنند که اگر باران زیاد آمد چیکار باید بکنند شما فکر کنید ایران چندین سال است که با مشکل خشکسالی مواجه بوده است ولی مردم زندگی کرده اند روی همان پیش بینی قدیمی بدون این انفورماتیک ، آن سیستم قنات داری که در خراسان هست یا در همین شیراز در همین تخت جمشید پیش بینی کرده اند که این آبها از کجا خروجی داشته باشند چقدر قشنگ دوهزار و پانصد سال پیش اینکار را کرده اند !!!


عباس شکری: من هم میخواستم به همین اشاره کنم تخت جمشید نه بخاطر اینکه این آقایون مانع شدند، اندیشمندی دوهزار و پانصد سال پیش است که کسانی که مهندسی این تخت جمشید را داشته اند، بماند آنچیزی که در ذهن من مدام میچرخد صبر و تحمل مردم تا کی ادامه پیدا میخواهد بکند وقتی هم با هاشون حرف میزنی میگویند شما در خارج نشستی ، اینها میکشند . باور کنید من همیشه دو تا روز را برای این مردم توضیح میدهم ، روز بیست و پنج خرداد هزارو سیصدو هشتاد و هشت در تهران دو میلیون ولی جمهوری اسلامی میگوید یک میلیون توی خیابانها بودند از دماغ کسی خون نیامد روز بیست و هشتم تکرار شد این روز اتفاقی نیفتاد، ندا آقاسلطان روزی که جمعیت صد هزار نفر است کشته میشود ماشین سپاه کی روی مردم میرود؟؟ موقعی که تعداد کم هست و بدتر از آن روزی حرکت میکنند که روز جمهوری اسلامی است روز عاشورا !! او به خودش حق میدهد و میگوید امروز روز ماست شما چرا؟؟؟


دکتر نوری زاده: ولی باید به مردم عزیزمان که در غمشان شریک هستیم و جانمان هم در خطر بوده باید گفت مسئله این نیست که چرا شما نمیکنید مسئله اینست که یک ملتی چقدر صبر دارد ، در سال ۵۷ درد های ما اینقدر نبود که برای یک دستمال، قیصریه را به آتش کشیدند روزی که خمینی بر میگشت یک میلیون ، دو میلیون آدم تو خیابان بودند و ۳۵ میلیون جمعیت ایران بود ولی واقعا چرا ؟؟؟ این اتحاد وجود ندارد و در بیرون اختلاف فراوان است . ما کانون نویسندگان در تبعید بودیم باور کنید هیچ وقت نتوانستیم بنشینیم و یک توافق اصولی بر سر موضوعی داشته باشیم همیشه این اختلافات ، که چند عامل دارد ، و این عادات ماندگار طبیعی است که در رفتار و عادات ماست . در ادبیات جهان آمده که روزی فرشته ای آمد پیش یک زارع ایتالیایی که مزرعه ای سبز و خرمی داشت و کنارش یکی بود که مزرعه ای ناجور و خشک داشت گفت تو چه میخواهی از من ؟؟ گفت اون را هم مثل من بکن و مزرعه اش را خرم و سبز بکن ، رفت پیش فرانسویه که کارخانه شراب داشت و کارو بارش رونق داشت ولی رفیقش انطرف آنهم کارخانه شراب سازی داشت ولی کسی نمیخورد او هم گفت میخواهم که او هم شراب سازیش پر رونق شود. رفت پیش ایرانیه لبنیات و غیره داشت و گفت تو چه میخواهی گفت هیچی اگر اون چهار تا گاوش هم بمیرند و هیچی نداشته باشد، این قصه است ولی از یکجایی گرفته شده است وآمده در کتابهای فرنگی .


عباس شکری: در همین جریان سیل شیراز به اتکا به ویدیو هایی که میبینیم مردم شیراز اینجا نشان دادند که آن مردم خواب آلود بی حال نیستند و به کمک هموطنانشان آمدند و تعمیر کاران ماشین اعلام کردند که ماشینها را مجانی تعمیر میکنند و رستوران داران که ما مجانی غذا میدهیم یعنی نشان میدهند آنجایی که لازم باشد کنار همدیگر میایستند ولی آنجایی که لازم تر از لازم است و مقابله با رژیم است نمیایستند!!!!

دکتر نوری زاده: کشور شما نروژ مثل ایران نفت خیز است کارهای عجیب غریبی کرده اند صندوق برای نسل آینده و مقداری از فروش نفتشان را در هزینه نمیآورند الان چقدر جمعیت دارد و چطور است وضعتان؟؟


عباس شکری: الان نروژ پنج میلیون جمعیت دارد و صادرات نفتش بین ۳ تا ۴ میلیون روزانه نسبت به قیمت نفتش متغییر است، دولت نروژ در شرایطی قرار دارد که اگر از فردا یک قطره نفت نتواند بفروشد با صندوق ذخیره ارزیش تا دویست سال دیگر ادامه حیاط بدهد بدون هیچ مشکلی ، از کی نفت دار شده اند از سال ۱۹۷۵ . نشان میدهد کسانی که سر کار آمده اند فکر آینده بوده اند و گه گاه اعتراض میشود که چرا آذوقه گران است و یا ... جواب دولتمردان فرقی نمیکند از حزب راست یا مخالف باشند یک جواب دارند که این پولها مال نسل ما تنها نیست و مال نسل آینده هم هست ........ !!!


با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۹ فروردین

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با آقای عباس شکری خواهیم نشست و با ایشان در ارتباط با مسائل مختلف در کشور نروژ به تبادل نظر خواهیم پرداخت. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Friday 29 March 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Today we speak to our special guest Mr Abbas Shokri who is from the city of Shiraz and lives in Norway and begin ourconversation with him by asking about his feeling about the death toll in his birth place as a result of the recent devastating flood in there.

Abbas Shokri:

I have not been back to Shiraz for the last 32 years but I can perfectly visualize the geography of the city in my mind and can confirm that on the sideways of the main road between Isfahan and Shiraz there were two flood diverting channels that local people used to call the Masil.

However, the regime’s officials had turned these essential facilities into motorway for controlling the local traffic and the Revolutionary Guard had also built some building on the banks of the motorway for their own business in an area called Akbarabad.

It is a great shame that the regime has called the current flood as a natural disaster because it is purely a human made disaster.

In Norway where I live the amount of rainfalls is far greater and frequent that what has happened in Iran but wehave never had a disaster because the flood diverting channels are in place and the state is prepared for any such crisis.

You must have heard that the flood in Shiraz has also reached the ancient site of Persepolis but the canals that our people had made 2500 years ago have flushed out the flood water and saved this precious cultural and historical site.

The videos that we have received from Shiraz and other Iranian cities hit by the flood show how our people have been helping each other at this time of national crisis while the regime has only shown sympathy and lip service to their needs.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/50454

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/oYEGx5sITHI

لینک دانلود:

https://vimeo.com/327286445

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/e4xtgljo1v5l

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/7etjenqizeow

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1RUhtdTuWHJEbS7-JbJdpdh8_UGKwvX9C/view?usp=sharing

April 14, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۸ فروردین

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست و با ایشان در ارتباط با مسائل مختلف به تبادل نظر خواهیم پرداخت.

دکتر نوری زاده : آقای دکتر خزعلی دیروز در برنامه جمشید چالنگی عزیز میگفت این باران ها میتوانست نعمت باشد و یک مشت آدم بی عرضه و کلاش و دزد و جنایتکار بر اثر سوء مدیریت آن را تبدیل به سیل خانمانسوز کردند . دروازه قرآن شیراز به این علت آب گرفت که اطراف آن یک محل مسیل بود آنها آمدند مجاهدین را آنجا دفن کردند و بعد روش اسفالت کردند و تبدیل به راه و جاده شد و امروز ما دچار این مصیبت شدیم و امثال سد هایی خاکی که ساخته اند مثل سد گلستان که اینچنین شد آن هشت سال هرج و مرج دوره احمدی نژاد هرچه خواستند کردند صد تا سد خاکی ساخته اند که پسر خاله ها و شرکتهای وابسته به نون و نوایی برسند و امروز مصیبتش را ملت میکشند شما ارزیابیتان از این سیل و مصیبت چیست و آیا به گمان شما این ضربه، ضربه کشنده برای رژیم نخواهد بود من وقتی محمد علی جعفری را میبینم نگاهی که مردم به او داشتند نگاه پر از نفرت بود.

دکتر سازگارا: ببینید الان بهر حال مردم هنوز وسط معرکه هستند و شاید مهمترین نکته توصیه های ایمنی باشد به مردم، من دیدم أقای دکتر احمد رضا جلالی که حکم اعدام برایش در نظر گرفته اند، متخصص مدیریت بحران است و یک پیام ده دقیقه ای از زندان اوین فرستاده است که بسیار توصیه های درستی کرده است و استدعای من از مردم عزیزمان این است که به تماشای سیل نروند و فکر کنند داخل اتومبیل جای امنی است، هیچ چیزی فرا تر از جان آدمی نیست و مقدماتی ترین حق حفظ جان مردم است بنابراین در این وضعیت مهمترین مسئله اهمیت دادن به توصیه های ایمنی و اخبار هواشناسی باشد و رفتار جمعی مردم در بلایای طبیعی اینست که مردم با هم متحد میشوند و فداکاری میکنند همراهی میکنند و نمایشی از الطاف انسانی خواهند داد که در ایران هم در جریان است .
اما نکته دوم ، ما سرزمینی هستیم که یک سومش کویر است و یک سومش هم کوه است و یک سومش دشت هایی است که اکثرا در دامنه کوه ها قرار دارد و مردم در اینجاها ده و شهر و آبادی ساخته اند معدود شهر های بزرگ ما دور رودخانه ها ساخته شده مثل اصفهان و اهواز، اکثر شهر های ما در یک فاصله از یک ارتفاع قرار گرفته است هر چه قدر شهر بزرگتر است ارتفاع هم بلند تر است بدلیل خیلی ساده ، آب. به همین دلیل هم به سرعت وقتی که در بهاران یا تابستان بارانهای تند می بارد از کوه جاری میشود ، البته در زمستان برف میشود و خیلی هم مفید است. طبیعت کار خودش را بلد بوده طی ملیون ها سال مسیل های درست کرده اند و این انسانها بودندکه بی محبتی به طبیعت کرده اند. البته مربوط به رژیم قبل یا قبلتر هم نیست مال خیلی وقت پیش است و بدلیل ندانم کاری و توسعه شهرها و مناطق مسکونی بسیاری از شهر ها و مناطق مسکونی بر روی مسیل ها ساخته شده اند و مسیل های طبیعی را پر کرده اند اگر در قدیم این مسئله را نمیشناختند امروزه دیگر شناخته شده است ، شاید باید پروژه بزرگی تعریف شود و تمام مسیل هایی که رویش برج ساخته شده و از طبیعت گرفته شده شناسایی بشود و در یک دوره زمانی ده پانزده ساله یا به طیبعت پس داده بشود یا با کانال های انحرافی و با یک بلرش سیل آسا سیل جاری نشود و به مردم صدمه نزند .
این سوء مدیریت کشوری دیده میشود و در مناطق جنگلی که درختا وجود دارند با قطع درختان پوشش خاکی را سست کرده و خاکی که سالها طول کشیده تا جمع بشود با یک سیلاب شسته میشود بهر صورت مرادم اینست که مدیریت درست اینکار احتیاج به دولتی علم اندیشه و درستکاری دارد که در یک پروسه روشن بتواند طی یک الی دو دهه این نقیصه را بر طرف کند البته کشور ما شاید بزرگتر از بلای سیل بلای زلزله آن را تهدید میکند که هر یک دهه ما یک زلزله بزرگ داریم بطور متوسط ما آمادگی نداریم، بطور مثال در ژاپن که زلزله خیز تر از ایران است با آمادگی فکری و فنی و ایمنی ۸ ریشتر زلزله میآید چند نفر کشته میشوند ، در مملکت ما حداکثر ۷ ریشتر زلزله میآید هزاران تن کشته میشوند و بی خانمان مسشوند این هم بلای دیگری است که کشور باید فکری بحالش بکند .

دکتر نوری زاده : دکتر سازگارا اشاره ای که شما فرمودید به ژاپن من همین لس آنجلس و یا سان فرانسیسکو که مشاهده کرده ام در بخشی از شهر که ساختمانهای بلند است در این ساختمانها تا ۹۵ در صد گارانتی است که زلزله آسیب نمیرساند اما در بقیه شهر ساختمانها به گونه ای ساخته شده که در زلزله ها اندک آسیبی نمیبینند چون ساختمانها یک همانگی دارد و همینجور برج نساخته اند برود بالا ، ولی شما ببینید چه بر سر تهران آمده شهری که روی مدار زلزله خوابیده است. و میگفتند تهران به گند خواهد رفت من و شما شاهد چند زلزله بوده ایم.

دکتر سازگارا: بله به لحاظ تاریخی دشت شهریار کرج و ورامین و ارتفاع ۴ هزار متری توچال بوده و از همان زمان تمدن شکل گرفته و شهر آبادی بوده ،ری با حمله مغول ویران شد ولی باز ساخته شد و در دوره تیمور زلزله ای آن را ویران نمود و در شمال آن تهران در عهد صفویه شکل گرفت . تهران مهندسین معتقدند که گسلی که در کوه دماوند قرار دارد مستعد زلزله است و تهران بر روی گسل های بزرگی بنا شده است. و خدا نکند که در تهران زلزله ای بالاتر از ۷ یا هفت و نیم بیاید چون امکانات فنی و پزشکی بیش از همه در تهران مستقر است و هر جای کشور اشکال پیدا شود امداد از تهران میرود و بسیار خطر ناک خواهد بود.
اما سوء مدیریت و دزدی و فساد بیداد میکند و همانجور هم که شما گفتید ندانم کاری و بی توجهی به امور علمی اندیشی بخصوص در دوره احمدی نژاد ، در دوره احمدی نژاد دستگاههای اجرایی کشور نابود شد. بهر حال امروز من داشتم نگاه میکردم از بودجه مدیریت بحران کشور..................

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/50396

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/f7bjUuoZjDo

لینک دانلود:

https://vimeo.com/327090881

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/vqph07na3hh2

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ki0stya7kov3

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1eL1hQzRYm2U4tAqjQiRrSl006SBxpz7K/view?usp=sharing

April 14, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۵ فروردین

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم .
ابتدا شما را ازجاری شدن سیل در استان گلستان و فارس و چند استان دیگر که منجر به کشته شدن و مجروح شدن تعدادی از هموطنانمان گردیده است باخبر خواهیم نمود و به دیدن چند گزارش تصویری از این حوادث خواهیم نشست.
چه بگویم از رژیمی که چهار دهه است هر سال نوروز ما با یک مصیبت همراه بوده ، سال اولشان هزاران خانواده عزادار با اعدام ها ، سال دوم باز اعدام، سال سوم جنگ ۸ سال ، هر سال عید، کشته ها ، کشته ها ،پشته ، پشته ،پشته. بعد از جنگ سال ۶۷ کشتار در زندانها ، بعد قتل های زنجیره ای ، بعد کشتن در خارج از کشور و گروگانگیری ها و من نگاه میکنم این رژیم جز مصیبت برای ما چیزی نیاورده است . این انتقام خداست از ما، ما که شاه را با آن چشم گریان فرستادیم رفت. دیو چو بیرون رود فرشته درآید ، فرشته کشمیری آمد!!! و فرشته وار گردن زد و سینه شکافت ، یک موجود نفرت انگیز پر از نفرت و جانشینش که بعضی ها گمان میکردندن از جمله من شاید این یکی از گذشته خودش کاملا نبریده باشد؟؟ این هم این یکی!!!!؟
واقعا این تصاویری که اینروزها میبینم نمیدانم چه چیزی به شما بگویم . دروازه قران شیراز راهم سیل گرفت در سنندج مردم در برف گم میشوند ساری گرگان و استان گلستان سیل آمده و به زیر آب رفته اند . استاندار به خارج از کشور رفته است وزیر کشور میگوید ایشان از قبل مرخصی گرفته بودند و مشکل خانوادگی داشتند ولی خودش میگوید برای درمان شیمیایی رفته بودم. آدم حسابی موقع جنگ تو سیزده سالت بوده چه بوده داستان؟؟؟ رفته بودید برای شیمی درمانی ، چطور همه اتان تا مورد بیماری پیدا میکنید به خارج میروید ولی به مرم میگویید به امام زاده ع .غ بروند !! خوشبختانه در سیل اخیر اکثر امام زاده ها زیر آب رفته و خراب شدند.
در ادامه اشاره ای به بازدید ابراهیم رئیسی از زندان مشهد خواهیم داشت . رئيسی رفته زندان مشهد را بازدید کند برای چی ؟؟ چون ایشان تولیت آستان قدس بوده اند !!! این بساط را جمع کنید خجالت آور است ملت بزرگ ایران در دست چهار تا آدمکش دزد مثل شما ها گیر کرده آنوقت تو آمدی حال زندانی ها را بپرسی؟؟؟!!!
ملت بلند شوید از دست این دزد ها این جنایتکارها نمیتوانند با شما کاری بکنند ،سپاه را میآورند ؟ نصف سپاه با شما هستند آنها هم درونشان باشرف دارند با من تماس میگیرند . آقای جهانگیری بلند شده و به مناطق سیل زده رفته است یک حکومت جاعل، دزد از بالا تا پایینش. میگوید مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری به فکر شما هستند همه ما به فکر شما هستیم ، دوروز دیگه میزاره میره و همه یادشون میره . این استاندار گلستان هم دوروز دیگه به مقام دیگری منصوب میشه!! مطمئن باشید مگر اینکه شما نگذارید و این حسرت آقا مجتبی را به دل مقام معظم بگذارید و حسرت رهبری را به دل روحانی بگذارید شما می توانید، این حکومت جابر و جاعل هست.اینها توی کله شما میکنند ببینید ما رفتیم بشار اسد را نگه داشتیم میبینید که به چه روزی خواهد افتاد .
سپس به تحلیل سخنان تاج زاده خواهیم پرداخت و با شما سخن می گوییم.بعضی ها مثل تاج زاده میدانند که این رژیم بوی الرحمن گرفته و بزودی کله پا خواهد شد پیشنهاد داده باهم به ویدیو کلیپ سخنانش گوش میدهیم، بسیار فکر خوبیه ، نه اینکه رژیم ولایت فقیه بمونه نه اینکه زمانیکه نخست وزیر و رئیس جمهور داشتیم هرروز دعوا بود آقای موسوی و خامنه ای دعواش بود خممینی هم نشسته بود تا میدید که یکی محبوبتر است یا زورش بیشتر است طرف آن یکی را میگرفت بازی همیشگی و گند آخوند ها ،الان داستان فرق میکند این داستان رئیس جمهوری داستان مسخره ای شده این هزینه به مردم تحمیل میشود و مردم یک نفر را انتخاب میکنند بیست میلیون به او رای میدهند و میگویند حالا باید رهبری این را تنفیذ کند و امضاء کند این حکایت تلخ ماست . ما شرمنده مردم هستیم منتها من به مردم یک چیزی را میگویم این را یادتان باشد در زمان شاه وقتی زلزله و یا سیل میآمد خودش میرفت آنجا قاطی مردم راه میرفت و ملکه اش کمک میکرد . اینها آقای روحانی بعد از زلزله کرمانشاه روحانی از تو ماشینش بیرون نیامد اینقدر متکبر بود این قدر دور از مردم بود نایب امام زمان که قاطی مردم گدا گشنه نمیشود مقام معظم باید در جمکران بنشینند و با امام زمان حال کنند یا تو اطاق پشتی با آقای ولایتی . آقا ول کنید !!؟؟ دست از این بازی ها بردارید مردم را به نقطه ای میرسانید که پایانتان قذافی وار رقم زده بشود اگر صدام وار نشد !!! مردم صبر دارند ، صبر دارند ولی یکباره منفجر میشوند و بیچاره اتان میکنند. خیلی جالب من دارم نگاه میکنم استاندار در دسترس نیست و نماینده مجلس داره فیلم میگرد تا بدست او برسد با هم به دیدن این ویدیو کلیپ می نشینیم . برادر من شهر عقلا باید زیر آب برود .
یقه چه کسی را باید گرفت ، آقازاده آقای رفیق دوست با آقا زاده آقای رضایی در استرالیا چیکار دارند میکنند ؟ چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است تو خانه ات را آباد کند دیگران مسجد استرالیا را آباد میکنند . خودش یک کشور پیشرفته است و سرمایه هم دارد ولی شما ها روزی که آمدید برای غارت آمدید.دزد بازار امروز چیز دیگری است خامنهای حتی نکرد دستور بدهد که برای اینکه مردم داغشان کمتر شود دستور بدهد از رستم قاسمی بازجویی بشود آقا فرمودند که به او شغل بدهند خمس خوب میدهد تجارت با عراق را به او دادند. اسباب تاسف است من هرگز باور نمیکردم خامنه ای به این روزگار بیفتد...........
در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان مهمترین خبر ها و رویدادها ی منطقه قرار خواهیم داد. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۵ فروردین

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . ابتدا شما را از جاری شدن سیل در استان گلستان و فارس و چند استان دیگر که منجر به کشته شدن و مجروح شدن تعدادی از هموطنانمان گردیده است باخبر خواهیم نمود و به دیدن چند گزارش تصویری از این حوادث خواهیم نشست. در ادامه اشاره ای به بازدید ابراهیم رئیسی از زندان مشهد خواهیم داشت . سپس به تحلیل سخنان تاج زاده خواهیم پرداخت و با شما سخن می گوییم. در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان مهمترین خبر ها و رویدادها ی منطقه قرار خواهیم داد. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland

Monday 25 March 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr Alireza Nourizadeh:

We continue the program with reporting on the unprecedented and devastating flooding in several major Iranian cities in which more than 20 people have perished thousands more fled their homes.

What can we say about this yet another disaster befalling upon our nation as a result of the devastating rule of the despotic regime in Iran.

This regime has only brought miseries and catastrophes onto our people since its inception forty years ago.

In a way the Iranian people are paying a heavy price for removing the Shah from power and bringing in the Khomeini regime in his place.

The hatred that the new regime has had against anything Iranian has been a curse onto our people, ranging from executing thousands of our young people, sending hundreds of thousands of the old and young to their deaths in the war with Iraq and subjecting the entire nation to devastating international economic sanctions through its adventurist foreign and regional policies.

There is no question about the fact that the current flooding is the result of years of mismanagement of Iran’s water resources through insane multiple dam constructions as well as theft and corruption among the regime’s top officials.

In the midst of all these calamities engulfing our nation Khamenei’s puppets have once again resumed the misleading talk of removing the post of president and installing a puppet prime minister in his place.

And as Mustafa Tajzadeh, the loyal reformist politician has corrected said, when Khamenei is the despot whose decisions override all government’s plans, may be he should from now on be called the supreme leader-prime minster.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/50260

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/0ZtdxEzAxy4

لینک دانلود:

https://vimeo.com/326429865

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/kgxwoahbg24z

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ffykrxewgfdo

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1G9nQbbqEXNpHA_ISWc2hbVizlpwv_JHg/view?usp=sharing

April 14, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۶ فروردین

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم .
ابتدا شما را از خبر محاصره چندین شهر و استان توسط سیل و ادامه این بارش ها در روزهای آینده و بازدید فرمانده سپاه از مناطق سیل زده استان گلستان و جلسه روحانی و جهانگیری با فرماندهان ارتش و نیروهای اعزام شده به مناطق سیل زده شمال با خبر و به سخن می نشینیم . نکبت روحانیت سوار بر قدرت چنان دامان این مردم را گرفته که حالا از مشهد تا کردستان و از آذربایجان تا فارس و شیراز همه جا سیل و درد و ویرانی و یک مشت فریبکار که سوار بر اسب قدرت میتازند .
حال فرمانده سپاه هم به دیدن مناطق سیل زده رفته است قیافه محمد علی جعفری را نگاه کنید مدلش ، باید گفت نگاه کردن سفیه اندر عاقل ، آن بیچاره دارد چه جور شرح میدهد و او اصلا حالیش نیست . آمده عکس بگیرد، پایش را تا زانو در آب کرده است ، خیلی زحمت کشیدید و پایتان را تا زانو در آب کردید این مردم یک هفته است در آب زندگی میکنند ، نمایش روحانی و جهانگیری با نمایش شما کامل شد .
رئیس جمهور مملکت ۶ سال است رئیس جمهور است و نمیداند که مسئولیت با چه کسی است؟ بعد وزیر نیرو گزارش میدهد که در سال ۱۳۴۸ آن رژیم طاغوتی بود که به فکر مسائل بود و طرح مقابله با بحران را ریخت ما تو این سالها مشغول کشتن و غارت بودیم کار دیگه ای که نکردیم برای مملکت دزدیدیم!!! آقا زاده قالیباف و سلیمانی در استرالیا مشغول چاپیدن هستند آقازاده سبحانی در اسکاندیناوی و نوکرانمان هم باید ادغام میکردیم در خارج از کشور که بیایند به همه فحش بدهند ، کارشناسان محیط زیست را اعدام بکنیم چون آقا فرموده بودند اینها جاسوسند!!
بیچاره تیمسار صالحی که بجای لینکه در ستاد باشد کنار گذاشته شده و حالا فرستادنش برای سیل و طوفان برنامه ریزی کند ، در زمان شاه اگر ارتش میرفت برای کمک به سیل زدگان یا زلزله زدگان اوضاع فرق میکرد و فرمانده کل قواه بالی سرشان میآمد و نظارت میکرد حالا فرمانده کل قوا که در خیابان آذربایجان مشغول است و مابقی هم که جلسه پشت جلسه ؟؟؟مملکت ما در شرایط فعلی نیاز به یک معاضدت ملی و کارشناسان آگاه دارد. که اینها کشتندش!!! به سید آقایی احتیاج دارد که اینها سرشان را بریدندند وآتششان زدند ،.
در شیراز یکی از کسانی که به آنجا وارد است گفت اینها یک عده از مجاهدین را در سالهای ۶۷ و قبلش در یک مسیر دفن کردند در یک مسیر رودخانه ، صدها گور آنجا هست و همینجور بی مناسبت و بامناسبت سد های خاکی درست شد درخت کاشته شد و این آبها جمع شد و این آبها به سوی شیراز آمد وگرنه شیراز شهر سیل خیز نبوده رکن آباد را دارد و رودخانه های محلی را دارد و دریاچه هایی که در فارس است و سیل خیز نبوده شیراز، اسباب تاسف است. تمام اینها بخاطر بی لیاقتی است ،حالا در این جلسات روحانی نشسته و تصمیم میگیرد ولی جهانگیری میگوید که ما پول نداریم !! چرا ندارید ؟؟ هشتصد میلیارد دلار نفتی که فروخته اید چه شده است؟ چرا آقای رستم قاسمی را صدا نمیزنید و بگویید برو این قسمت را بعهده بگیر، آقای خامنه ای چرا به مسئولیتت عمل نمیکنی؟ چرا رستم قاسمی مصونیت دارد ؟ چون با آقا مجتبی دوست است ، آخر یک ذره انصاف !!! خیلی خوبه . چرا آقای شیرانی و خانم نفیسه و خانم آل آقا نباید پولها را پس بدهند ، اگر هم پس بدهند به جیب شما میرود.؟؟ همین آقای جهانگیری نسبت به ثروتش توضیح داده است ؟؟ چرا از ثروت بیکران ستاد امام بخشی را به این موضوع اختصاص نمیدهید آقای خامنه ای؟؟؟ الان از شمال به تهران و شیراز رسیده بخاطر اینکه در دولت احمدی نژاد تمام مسیرهای رود ها را فروختند تا خانه سازی کنند !! و ملت بیچاره باید هر روز روزش بدتر روز پیش باشد. دیگر تکرار این مسائل را نمیخواهیم انجام بدهیم و برایتان روضه بخوانیم .ولی این حکومت باید برود و این شمایید که باید جلو اینها بایستید من مخالف جنگ خیابانی هستم فقط کافیست میلیونی در خیابان باشید و ده شب بمانید این رژیم سرنگون میشود این حکومت جرات ندارد به شما گلوله بزند همین خانم موگرینی جوابشان را میدهد و واکنش نشان میدهد و آقای وزیر خارجه نمیتواند چشمش را کور نگه دارد اگر رژیم بخواهد جنایت بکند بنابراین همت لازم است بلند شید و تلاش کنیم.
سپس به دیدن ویدیو کلیپ ساخته شده مجاهدین خلق در نسبت دادن مبارزه زنان با حجاب اجباری و آزادی یواشکی به جمهوری اسلامی می نشینیم و با شما سخن خواهیم گفت. مجاهدین علیه جنبش زنان یک ویدیو کلیپ درست کرده اند علیه چهار شنبه های سفید و در آن با وقاحت مامور مجاهدین میگوید اینها برنامه رژیم است!!!
رژیم کرده؟؟؟ که زنها را آنجور با هاشون برخورد کردند و به زندانهای طول المدت محکوم شدند و مورد ضرب و شتم قرار گرفتند واقعا لیاقت مجاهدین هم همان لچک به سر هاست . دختران و زنان ما را در زندانها نگه داشته اند نسرین ستوده و نرگس محمدی را نگاه کنید و آمده اند علیه اینها موضع گرفته اند و ناسزا میگویند ،چرا؟؟؟ چون اینها میدانند که در ایران یک جنبش زنان بزرگ وجود دارد که اینها را قبول ندارند . معلومه ناراحت میشوند !! اینها نه به حجاب اجباری میگویند و روسریشان را بر دار میکنند ولی مجاهدین آری به لچک اجباری میگویند اینهم مانیفست مجاهدین است .

در بخش دوم برنامه نگاهی به کتاب خاطرات میرزا ابراهیم زنجانی و دیدگاهش نسبت به آخوند ها خواهیم داشت. در ادامه به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان آخرین رویدادها و اخبار منطقه قرار خواهیم داد.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland

Wednesday 27 March 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr Alireza Nourizadeh:

We continue the program with reporting on the names and background of some of the dual nationals who are in the leadership of the regime.

Later we will speak to Dr Mohammad Hossein Sedigh Yazdi about the current socio-political situation in Iran, by asking him why we do not see the rise of a rational and educated cleric in Iran to reject the mass of rubbish religious superstitions that the ruling regime’s propaganda machine is producing every single day?

This is more so when the self declared “philosopher” and ideologue of the regime, Abdulkarim Soroush, has declared that Khomeini has been the most educated leader in Iran’s entire history!!

Dr Mohammad Hossein Sedigh Yazdi:

Our great poet Saadee says even if you water a bad tree with juices of heaven its fruits would still be poisonous.

This is the story of Soroush and his life. He has lived and studied in the civilised Western countries for decades but still goes back to his reactionary and backward religious beliefs to defend and justify his role in establishing the present tyrannical regime in our country.

The true religious people turned intellectual was Ahmad Kasravi who was murdered by reactionary zealous people whose ideology ayatollah Khomeini had followed.

Khomeini’s interpretation of Islamic government is in contrast with other senior Shia religious leaders in that it advocates a totalitarian clerical regime and Soroush in fact does agree with and follows this doctrine.

However, he calls himself a “reformist religious thinker” whereas he is just prettifying the same tyrannical beliefs and wants us to think he represents a different version of the religion.

In a way his comments are beneficial to our people as they can see for themselves how the so-called reformists in Iran offer no solution to our country’s numerous problems.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/50290

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/qtKSaaQwTeA

لینک دانلود:

https://vimeo.com/326633981

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/baki82ltsyse

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/i2mb03wdvivl

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1_OJRQxwYIdkGxz7sPevjo5qQb7jwAWMS/view?usp=sharing







advertise at nourizadeh . com