September 27, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری چهارشنبه ۴ مهر

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم. ابتدا اشاره ای به مصاحبه خانم کریستین امانپور خبرنگار برجسته با آقای حسن روحانی در نیویورک خواهیم داشت ، خانم امانپور ایران هم آمد و با خاتمی هم گفتگو کرد ولی خامنه ای با او گفتگو نکرده چون کلا او جواب گو نیست. موهایش هم سپید شده و اخیرا از همسرش جدا شده است و فرزند برومندی هم دارد ،حالا به دیدن آقای روحانی رفته به این گفتگو گوش میکنیم ومن ترجمه آنرا برایتان بازگو میکنم : ترامپ شاید در آینده بخواهد شما را ببیند و چند دفعه هم خواسته ولی الان چنین قصدی ندارد. از خودش چیزی به من نرسیده ولی مقامات آمریکایی پارسال ۷ بار تقاضای ملا قات کرده اند ، من یک ملا قات مفیدی نمیبینم، یعنی لزومی ندارد باید به درد بخورد و خدمت به حل مشکلی بکند، ولی الان با توجه به اوضاعی که هست من شرایطی برای گفتگو نمیبینم .
حرفهای تکراری همیشه چرا آقای روحانی شرایطی برای گفتگو نمی بیند ؟ چرا از گفتگووحشت دارید ؟ چرا سید علی آقا باید مملکت را در زنجیر نفرتش از آمریکا دست و پایش را برای سی سال ببندد برای چی ؟ خمینی شرطی اش کرد ایشان شرط محال کرده است، چرا ما نباید با آمریکا حرف بزنیم؟ آقای ترامپ حرف بیراه میزند، بشینیم باهاش صحبت کنیم .
چرا ما نباید با اسراییل گفتگوکنیم . چرا؟ مگه فلسطینی ها گفتگو نمیکنند صاحبان خانه ، مصیبت هم میبینند نتانیاهو بدترین رفتار را با هاشون داره ولی حرف میزنند چشم انسانها وقتی تو چشم هم افتاد بسیار فرق میکند که نفر با چه قدرتی !! شما با چه وضعی.
یک عکس به شما نشان میدهم یک سنت آمریکا برابر با اینقدر پول ایران است.شما با امریکا میخواهید بجنگید با این قدرت پولی تان!!؟؟
آقای ترامپ از بدو ورود به سازمان ملل حرفهایی زد، گوش بدهید من برایتان ترجمه میکنم :
ایران بد عمل کرد ما هم الان داریم کارهایی میکنیم از جمله تحریمها، تا زمانی که عوض نشدند باهاشون ملا قات نمیکنم ولی برای یک روابط عالی به آینده نظر داریم امیدواریم که یک روابط خوب با ایران داشته باشیم. آقای ترامپ حرفهای متناقضی باهم میزند اما در نهایت اگر جمهوری اسلامی این قابلیت دیپلماتیک را داشت و این برنامه را در دست میگرفت و طرح را خودش پیش میبرد و گفتگو میکردند و میپرسیدند ما پیمان دوستی داریم چرا شما اینکار رو کردید ؟ آنوقت ترامپ هم نگاهی به او می انداخت و میگوید اینقده کوچولو شرم بد نیست آدم داشته باشه ، !!! پیمان دوستی؟؟؟ آدم از سفارت بالا برود اون پیمان دوستی بود باید نشست و حرف زد.

آقای ترامب در مجمع سازمان ملل سخنرانی میکند و میگوید دستاورد دولت من بیش از همه دولتهاست و اشاره میکند که خیلی اتفاقها افتاده و اشاره میکند که روابط بهتری با خیلی ها داریم و میدانند که ما قدرتمند هستیم ما را انگولک نمیکنند. حتی در مورد ایران میگوید از زمان تحریم ها رژیم ایران عقب نشینی کرده است و امتیاز هایی داده است پشت پرده نمیدانم چه خبر است الان صحبت از این هست که بن علوی وزیر امور خارجه عمان در آمد و شد بوده بین تهران و واشنگتن پیامهایی را ردوبدل کرده است و اعتقاد دارم که این سرداران کبیر و صغیر با امریکا ملاقات وگفتگومیکنند بعضی هاشون نوکری میکنند بعضی هاشون پول میگیرند ، این رو من قطعا به شما میگویم با اطمینان خاطر می گویم که چنین اتفاقی افتاده و دارد میافتد.
من تحلیل سخنان روحانی را به فردا موکول میکنم و همراه با دکتر سازگارا به این خواهیم پرداخت. اما قبل از هر کاری این نسرین ستوده با این تمسک به آزادی را باید ستود و کلاه از سر برداشت . مادر است و میخواهد خودش بچه اش را لباس بپوشاند و آماده کند و نامه ای برای او نوشته است :
نیمای عزیزم سلام . نمیدانم باید نامه را از کجا آغاز کنم آیا میتوانم شروع سال تحصیلیت را بدون وجود من و پدرت نادیده بگیرم و بگویم امسال هم یکسالی است برای خودش لطفا سر وقت مدرسه ات را برو و مشقهایت را بنویس درسهایت را بخوان تا ما برگردیم. نسرین بانو شما برمیگردیدی و حکومت جهل و جور و فساد خواهد رفت ، عبدالفتاح سلطانی بیرون خواهد آمد و ما از شما با دسته گل استقبال خواهیم کرد. متنفرم که بعنوان یکمادر حرفهای بی سرو تهی به تو بزنم و در این مدت عمر کوتاهم در زندان و ملاقات و ترس از بیداد زیستیم بیداد حاکمیت اسلام ناب محمدی این را من می گویم.....اصلا نمیتوانی مرا نادیده بگیری و بگویی بی مادرم ، اما نیمای من چگونه میتوانستم شاهد اعدام جوانان وطنم باشم و سکوت کنم چگونه میتوانستم چشم بر کودکآزاری ها ببندم تا شب در کنارت بخوابم. و روز اول مهر کیفت را بر دوشت گذارم و همراه پدرت تا مدرسه ترا بدرقه و همراهی کنم، نمیتوانستم پسرم، همین گناهم همین بود و حرفه ام که به نفرین ابدی دچار شده است منرا واینبار پدرت را در این طوفان بی عدالتی و بی شهامتی که ........
بخش دوم برنامه
به شما گفتم که برایتان سوپرایز دارم در جریان هستید که اعلام کردند که بزرگترین تاجر سکه را دستگیر کرده اند و چندین هزار سکه خریده و امروز شخصی با ماست که همانفردی است که سکه برده و فلان و .....داستان را میخواهد برایتان بگوید

سلام مجید عزیز . میدانم خیلی برات سخته . چرا به طلا علاقه مند شدی بهت نمیاد که ثروتمند باشی جوانی هستی مثل بقیه جوانها، داستان چی بود تو ایران هیچکس میلیاردر نیست مگه پشتش وصل باشه ومن اینو خیلی شنیده بودم. ولی لمسش نکرده بودم.
چیکار میکردی ؟
من یک شرکت لوازم دندانپزشکی داشتم چون خانمم هم رشته اش دندانپزشکی بود و سرمایه گذاری و تهیه جنس با من بود و برای کلینیکهای دندانپزشکی لوازم تهیه میکردم و ما از واردکنندگان میخریدیم و کلیه سیستم ها را نصب میکردیم من خانمم در درمانگاه امام خمینی کار میکرد و از طریق درمانگاه با بیمارستان بقیه الله ارتباط داشتیم، و گفتند یک مناقصه مانند است و میخواهند یک درمانگاه تخصصی راه اندازی کنند. و ما در مناقصه شرکت کردیم و برنده شدیم و با دکتر حسین زاده آشنا شدیم...... با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Wednesday 26 September 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with a short report on the interview of Christian Amanpour of CNN with Hassan Rouhani at the UN.

Ms. Amanpour has also visited Iran in the past and interviewed former president Khatami, but she has never interviewed Khamenei, for the simple reason that he is not accountable to anyone in the world anddoes not answer for his acts at all.

Ms. Amanpour has told Rouhani that there was a possibility of him meeting with president Trump, but Rouhani has replied that Trump has already asked to see him more than seven times but he has refused, because he does not see any point in holding a “useless meeting” with Trump which would not solve any problems from his point of view.

The same repetitive nonsense statements from Mr. Rouhani that begs the question that why is he not prepared to meet with Trump? Is he afraid of a dialogue with Trump? Why should Ali Khamenei hold Iran and the Iranian people hostage to his hatred of USA for the last 30 years?

Even Khomeini had made negotiating with US conditional and never said never. Why should we not speak to US if we blame it for everything? Why should we not speak to the Israelis? The Palestinians who are their adversaries are talking to them. We have no war with Israel.

In any case, how on earth can you confront them if you do not want to make peace with them? With your zero value money and reputation in the world?

In his speech at the UN president Trump has said that since the beginning of the new sanctions the Iranian regime has walkedback on many fronts and is now facing the struggle of the Iranian people for a better future at home.

I leave the full analysis of Trump’s speech on Iran to our expert Dr. Mohsen Sazegara who will be our usual guest of every Thursday tomorrow.

In the meantime, I must praise the tenacity and strength of Nasrin Sotoudeh in her struggle even from inside her prison cell in Iran.

She has written a moving letter to her son Nima, telling him that she wished to be at home to put his school uniform on as he has started the new academic year in Iran.


She has hoped for a day that she returns to her home and family and the regime of ignorance, repression and corruption meet its demise in Iran.

On that day we will be outside Evin prison to welcome her and the likes of Abdulfattah Soltani who are at the forefront of our people’s struggle for freedom and human rights.

پنجره ای رو به خانه پدری چهارشنبه ۴ مهر

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم. ابتدا اشاره ای به مصاحبه خانم کریستین امانپور خبرنگار برجسته با آقای حسن روحانی در نیویورک خواهیم داشت. سپس نگاهی به سخنان دونالد ترامپ در مجمع سازمان ملل خواهیم نمود و در پی آن شما را از متن نامه نسیرن ستوده به فرزندش مطلع خواهیم نمود . در بخش دوم برنامه همراه با شما عزیزان به گفتگو با یکی از افرادی که در خرید هزاران سکه طلا مشارکت داشته خواهیم نشست و از زبان ایشان داستان خرید این سکه ها را خواهیم شنید. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/43306

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/q8lzOn7N2a8

لینک دانلود:

https://vimeo.com/291927068

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/yyzhxez6bg5m

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/yyzhxez6bg5m

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/12W8X9xKOyKZBocV597XgqjZVmerA6fQH/view?usp=sharing

September 25, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۳ مهر

nor4-300x160.jpg


این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم. شما یک وقت در اثر توهم و تصور خیال میکنید بلیط تون در روز چهار شنبه میبرد. از قضا زد و یک روستایی عزیز بنام مش باقر برنده شد و بالاترین جایزه رو گرفت. خوشحال و شادمان و اهالی ده سراغش آمدند و همه بهش احترام گذاشتند و گفتند میخواهی به تهران بروی و جایزه بگیری، این لباست خوب نیست و کدخدا لباسش را آورد و به اوداد. در این حال همه انتظار داشتند وقتی برمیگردد یک چیزی هم به آنها بدهد.
مش باقر آماده و مرتب گفت حالا باید تمام این لباسها و آشغالهایی که داریم بسوزانیم که این خانه پاک و تمیز بشود ، آتشی درست کردند و مش باقر و زنش هم تمام لباسها یشان را در آتش انداختند. یک نفر به مش باقر گفت مشتی بلیط رو حتما باخودت ببر وگرنه قبول نمیکنند، مش باقر دنبال بلیط رفت هرچه گشت پیدا نکرد ، یکدفعه یادش افتاد که بلیط توی جیبی بوده که آتشش زده است بنابرین دیگر بلیطی در کار نبود.

ما در انقلاب ۵۷ یک بلیط میلیونی داشتیم بنام محمدرضا شاه که اونو از دست دادیم، دمکراسی نبود اما تمام کتابهای من درآمد. در زمان محمد رضا شاه ملکه برای فلسطینیان اردوگاه ساخت و به آنها کمک میکرد. ما بلیط بخت آزمایی مان دستمان بود بلیط رو گذاشتیم با بقیه آتیش زدیم بعد آمدیم گفتیم انقلاب یک بلیطه و خودش فرصتی هست.!!

چند مصاحبه در این روزها پخش شد که خیلی برای من جای تامل داشت ،
که این انقلاب باچی شروع شد و چه فضایی داره امروز، یک کتابی است میآورم در اینجا راجع به آن صحبت میکنیم سخنان خمینی در ۱۵ خرداد، و به شما میگویم که خمینی چه دروغهایی گفته است. حالا مینویسند یادگار امام به نجف رفت، رفت که رفت، به جهنم دیگه بر نگردد!!؟؟. همه به نجف بروند مثلا وجود حسن آقا برای ما چیکار میکنه سالی ۸۰ میلیارد بگیره بخوره به ما چه ربطی داره؟؟ مقتدا صدر چاقو کش بود دستور کشتن مرحوم خویی را داد، جلوی خونش کلید دار نجف را کشتند. باری ما انقلاب را بر پایه چه چیزهایی دنبال کردیم؟

تا ۱۷ شهریور انقلاب یک چیز محلی بود اینجا و اونجا صد نفر دویست نفر جمع میشدند حادثه تبریز هم فروکش کرده بود، ۱۷شهریور برنامه ریزی بود، آقای مرحومه علامه نوری بعد از راهپیمایی قیطریه و نماز عید یک اعلامیه داد که مردم جمع بشوند درمیدان ژاله برای اعتراض به بازداشت علما، حکومت در ساعت ۱۲ شب حکومت نظامی اعلام نمود فرداروز ۷۶ نفر کشته شدند و اعلام نمودند که ۱۰۰۰ نفر در میدا ژاله توسط رژیم کشته شده اند. این اولین ضربه به حکومت شاه بود ، دومین ضربه اتش گرفتن سینما رکس آبادان بود. حال این واقعه سینما رکس و عوامل آن را از زبان آقای صفایی فراهانی میشنویم.
ایشان میگوید کسانی که سینما رکس را آتش زدند الان در مجلس نشسته اند و به دروغ هایی که درست کرده اند اقرار میکنند و میگویند کسانی که مرتکب این عمل شدند جاهل بودند، اما جنایتکار هم بوده اند همان آقای جزایری اینکار را کردند و محتشمی پور دستورش را صادر کرده بود ایشانکه جاهل نیست میداند دارد چیکار میکند .
در ادامه به دیدن کلیپی از سخنان مولوی عبدالحمید و یک نماینده مجلس در ارتباط با چهل سال حکومت رژیم خواهیم نشست.
در ادامه برنامه از اعتصاب کامیونداران در سراسر کشور شما را مطلع و به دیدن گزارشی در این باره می نشینیم.
یکی از سرداران سپاه برای من نوشته است که شما میگویید چرا تمام نیروها در زمان حمله به رژه روندگان فرار کرده اند چون هیچکس اسلحه پر ندارد و فقط خودشان و نیروهای امنیتی مسلح به فشنگ هستند برای همین همه خوابیدند یا فرار کردند در همین رابطه به سخنان بانویی اهوازی گوش میدهیم.
بارها گفته ام این اسم الاحواز بدعت است ، سه هزار سال است آنجا خوزستان است و اهواز است ما دعوا سر اسم نداریم . شما و تمام عربهای تمامی جزایر روی هم ۵ میلیون نفر باشید چرا میگویید ده میلیون نفر دروغ نگویید با واقعیت جنگ نکنیم این برنامه ای را که جمهوری اسلامی را انداخته را باور نکنید. آنوقت رهبر معظم مینشیند و میگوید آمریکا و عربستان و اسراییل این کار را کرده اند.

در چنین شرایطی جناب روحانی با ۶۷ نفر همراه از جمله سلمانی مخصوص و طبیب مخصوص به نیویورک رفته اند و ترامپ هم گفته ما تصمیمی برای ملاقات نداریم ، بعضی ها میگویند اینها چقدر خوش شانس هستند درست یک روز مانده به نشست سازمان ملل این حادثه تروریستی در اهواز مثل معجزه به کمک شان میاید و روحانی حالا میگوید ببیند جهانیان ما خودمان قربانی تروریسم هستیم و جمهوری اسلامی خود را قربانی میداند.
اما واقعیت اینست که بدن لبنان و عراق از دست این رژیم زخمی است به ابوعزراییل و دیگر تروریستهای منطقه چه کسی پول میدهد ؟؟ شما دیگر حرف از آدم کشی و تروریسم نزنید. چند دسته تروریست الان در قم هستند ، آنوقت شما از آمریکا شکایت میکنید شما از دیوار سفارتشان بالا رفتید و ۴۴۵ روز آنها را گروگان گرفتید آنوقت میگویید آمریکا تروریست است؟
اصلا بجای جمهوری اسلامی باید اسمش را بگذارند رژیم تروریستی اسلامی ولایی.
بسیار متاسفم !!!..........
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland

Tuesday 25 September 2018


We begin to night’s program with Dr Alireza Nourizadeh reading one of his poems from his collected works.


Dr. Alireza Nourizadeh:

Iranians have been asking themselves why on earth we opted for a revolution that has destroyed our country and ruined the lives of millions so unnecessarily?


There is this story that an Iranian villager wins the lottery but he has to go to town to cash his ticket. He decides to leave his peaceful life behind and become an urban gentleman before going to town to collect his promised money and as such burns all his traditional clothes that might give a wrong image of him.


But on the day that he wants to leave his village he cannot find his winner ticket and suddenly realises it was in his clothes that he had set on fire!!


The Iranians set the Shah’s regime and their future on fire when they followed Khomeini’s lies and deceptions.


We did not have Western style democracy but many of the books that are banned in Iran today, including mine, had been freely published.


Our intellectuals were shedding tears for the Palestinian people’s plight, but our Empress Farah was building homes for their refugees.


In recent days there have been several TV interviews as to why the Islamic revolution happened when we could have avoided it?


My answer is that because our people believed in Khomeini’s lies. He was a man who deceived a nation in the name of their faith.


Now we hear his grandson Hassan has immigrated to the city of Najaf.


Let him get lost and never return to our fatherland again!


What good is he for the nation when he wastes 80 million tomans per year of the Iranian people’s treasures and do nothing for just being the grandson of a man who has destroyed our country.


This regime came to power through murders and lies. They set Rex Cinema on fire and burnt 400 innocent people and blamed it on the late Shah, but now former deputy minister of the regime Safaie Farahani has revealed that the culprits of that most barbaric crime are sitting in the regime’s parliament as deputies!!


With such background of murderous acts and lies Rouhani has gone to New York to plead victim and beg Europe and the world to save the nuclear deal for the regime.


As if the world easily forgets that he represents a regime whose agents took over the US embassy and held its staff hostage for 444 days; it is behind the war crimes in Syria and Yemen; executes children; imprisons dissidents and supports terrorism across the globe.


This is not an Islamic republic, it is a terrorist gang that has taken our nation and the world to ransom!

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/43261

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/mVZwYGR-q8c

لینک دانلود:

https://vimeo.com/291745573

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/66mjibrogn5j

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/wyxer4aoq9wm

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1g6myVy6S7oInqIMQ06W-hVtuO4GIfKPV/view?usp=sharing

September 25, 2018

تفسیر خبر جمعه 30 شهریور

در برنامه امشب تفسیر خبر نگاهی خواهیم داشت به :
روند اختلاف ایران و آمریکا در آستانه ی مجمع عمومی سازمانملل
همچنین وضعیت داخلی حکومت ایران و نیز تشکل تازه ای بنام فرشگرد که هدف خود را براندازی جمهوری اسلامی اعلام کرده است.
میهمانان برنامه آقایان علیرضا نوری زاده و امیر حسن اعتمادی

چالنگی:در ایران بحران اقتصادی ادامه دارد و هنوز تحریمها اجرا نشده است و شیخ پرزیدنت هم به نیویورک رفته است عرصه را چگونه بررسی میکنید خیلی ها بر این نظر هستند که حکومت ایران عملا فروپاشیده است و منتظر کسانی هستند که تحویل بگیرند این حکومت را تفسی شما چیست؟

نوریزاده: البته با زور باید تحویل بگیرند چون اینها معمولا راحت تحویل نمیدهند، اینها قذافی وار و صدام وار حکومت را تحویل میدهند. اما در ارتباط با آقای روحانی یک نکته برای من قابل تامل است، در سال دوم ریاست جمهوری خاتمی وقتی ایشان به نیویورک رفت که بنده هم بودم در آنجا ، آنقدر در داخل کشور هم امید بود که این سفر معجزه ای خواهد شد و خاتمی با کلینتون ملاقات میکند و دشمنی ها ی چند ساله
کنار گذاشته خواهد شد و خوب فضا هم چنین بود، کلینتون با کوفی عنان صحبت کرد و سخنرانی خاتمی را ۱۴ مرتبه جلو انداختند تا اوبتواند بشنود و برایش دست زد اما با یک کلمه ای که آقای خرازی در گوشش گفت آقای خاتمی گم شد .!!! روحانی دارد میرود، انگار دارد میرود شاه عبدالعظیم چون کسی برایش مهم نیست، قبل از پرواز هواپیمایش نتیجه سفرش مشخص شده است، چند ملاقات هم خواهد داشت و جز یک هزینه هنگفت چیزی در بر نخواهد داشت ، ملت ایران چرا باید هزینه چنین سفری را بدهد که نتیجه اش دو تا صفر بزرگ است. آقای ظریف اینهمه به آمریکا رفتند چیزی برای ملت ایران آوردند از این سفر هایشان؟ و ایشان هم میرود و تعدادی شعار میدهد و دست خالی بر میگردد. ایشان ازقبل تعهداتش را به رهبر داده است، خیر!! از این سفر آبی برای کسی گرم نخواهد شد.!

چالنگی: تفسیر شما را میشنویم وضعیت حکومت ایران و سفر روحانی به آمریکا ؟

اعتمادی: من فکر میکنم که سمت جمهوری اسلامی هم آقای خامنه ای هم آقای ظریف تمام اینها اتفاق نظر دارند که به آقای ترامپ دیدار نکنند، شاید هم علت آن مشاوره هایی باشد که امثال آقای جان کری به آنها داده است، یعنی شما تحمل کنید مدتی ما از طریق اروپاییان دربهایی رو باز میگذاریم تا راه تنفس شما از لحاظ اقتصادی باز باشد و در آن حدی که ترامپ میگوید نشود و با همچنین پیشنهاداتی دولت جمهوری اسلامی مشاوره گرفته که پای میز توافق نرود. در حقیقت این توافق با حکومت جمهوری اسلامی هم دو حزبی شده در آمریکا ، یک نگرانی که حزب دمکرات دارد اینست که مبادا ترامپ به یک توافق جامع با اینها برسد و تمام تبلیغاتی که دموکراتها کردند برای توافق ناقص و بشدت ضعیفی به اسم برجام از بین برود، حتی ممکن است این وعده را هم داده باشند که ترامپ تا سال ۲۰۲۰ ماندنی نیست و این دو سال و نیم ما شما را حفظ میکنیم تا دولت بعدی.با این مشاوره ها ممکن است ایران به خطر بیفتد چون از لحاظ اقتصادی بسیار وضعیت خطرناکی بقول اقتصاد دانان دارد و همه از فروپاشی اقتصادی ایران طی چند ماه آینده صحبت میکنند.

چالنگی: آقای برایان هوک گفته این توافق هسته ای شامل موشکهای بالستیک هم هست و کشور های عرب منطقه هم خواستار شرکت در این مذاکرات هستند. آیا یک هماهنگی و نگرانی هست بین کشور های عرب خلیج فارس و آمریکا و اسراییل ؟

نوریزاده: حتما همیطور است زمانی که پرزیدنت ترامپ ازکشور های عربی دیدار کرد و اکثر کشور های عربی به عربستان سعودی آمدند یعنی جایگاه خاصی برای سعودی ها قائل شده اند، نکته بعدی اینست که طبیعتا برای کشور های عربی بطور عام و کشورهای حاشیه خلیج فارس اسراییل دیگر آن دشمن اصلی نیست و خیلی هم طبیعی است اینکه از حل مشکل فلسطین عاجزهستند، سر نخ هایش دست آمریکا و اروپاییان است بنابراین کاری آنجا هم نمیتوانند بکنند، اینکه حالا آمده اند میگویند دشمن دشمن من دوست من است. کم کم اسراییل با اکثر این کشورها بطور نامحسوس روابط دارد و دشمن همه اینها جمهوری اسلامی است. دشمنیش را هم پنهان نمیکند.

چالنگی: شما اخیرا تشکیلاتی را ایجاد نموده اید چه ارزیابی از وضعیت حکومت ایران دارید ؟


اعتمادی: جمهوری اسلامی روز به روز معقولیت و مشروعیت شان را روز به روز بیشتر از دست میدهند در انتخابات سال ۹۶ هنوز مردم امید داشتند که شاید روحانی بتواند کاری بکند. از دی ماه ۹۶ که اعتراضات شروع شد می بینیم بسیاری از کسانی که در این اعتراضات ۱۰ ماه گذشته جوانانی هستند که در گذشته به روحانی رای داده اند ، همان افراد امروز به چیزی کمتر از براندازی جمهوری اسلامی رضایت نمی دهند چون نه کار دارند و نه آزادی اجتماعی دارند و وضعیت معیشت را میبینند که روز به روز کوچکتر میشود و حکومت هم هیچ جوابی ندارد ، بعضی حکومتها به مردم خودشان جواب میدهند و میگویند دو الی سه ماه را شما تحمل کنید وضع درست خواهد شد. اما جوانان ومردم ما امید فقط به تغییر جمهوری اسلامی دارند، اینقدر شجاعت مردم از هر قشری در این اعتراضات و اعتصابات چشمگیر بود که ما از خودمان پرسیدیم ما در کجای این قضیه هستیم و دستکم این آزادی حق بیان را که داریم و برای ایجاد تشکل احتیاج به زیر زمین رفتن نداریم و دست روی دست بگذاریم و فرشگرد رو ایجاد نمودیم .
نوری زاده : چرا فرشگرد ؟
اعتمادی : این باید بطور شبکه ای در تمام خانه ها برود ما باید این سرزمینی که توسط این رژیم نابود شده است را دوباره احیا بکنیم ما یعنی تمام مردم. فرشگرد معنی لغویش برمیگردد به آن بازگشت نیکی و کمال بعد از یک دوره اهریمنی، این معنی لغوی آن در زبان فارسی است، البته از دین زرتشت گرفته شده، که البته ما به بار مذهبیش توجهی نداریم و مسئله باز پس گیری ایران مد نظر است.

چالنگی : در بیانیه ای که منتشر کرده اید صحبت از سکولاریسم کرده اید، اما تشکلی ایجاد کردید که با مفاهیم دینی یعنی معاد چرا بایک تفسیر دینی تشکل خودتان را مطرح کرده اید؟

اعتمادی : اگر بخواهیم دنبال ریشه دینی کلماتی بگردیم در فرهنگ و تاریخ ما شاید خلی برلیتان جالب باشد که اول باید به سراغ نوروز برویم، نوروز ریشه دینی دارد ما به هیچ وجه به ریشه دینیش توجهی نکردیم میتوانستیم رستاخیز بگذاریم ......
با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم .

Behind the Headlines – Friday 21 September 2018

Jamshid Chalangi:

In tonight’s program of Behind the Headlines we will discuss the ongoingconfrontations between US and Iran on the eve of the UN General Assembly, as well as the emergence of a new opposition groups called Farashgard, that aims to overthrow the regime in Iran.

Our guests tonight are Dr. Alireza Nourizadeh and Amir Hassan Etemadi.

Jamshid Chalangi:

The economic crisis in Iran is getting worse while the main chunk of the US sanctions have not come into effect yet and president sheikh Hassan has gone to New York. How do you assess the situation now, as many people believe the regime is on the verge of collapse.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Naturally this regime will not cease its power voluntarily and must be overthrown like what happened to Gaddafi and Saddam.

As for Mr. Rouhani in New York, I was at the UN when former president Khatami was in charge and all hopes were pinned on a magical move by him to meet with former president Clinton during the General Assembly and all the many years of animosities would come to an end.

Khatami’s speech had been brought forward so Clinton would be present and he warmly clapped for Khatami after his speech. But Khatami hurriedly left the scene as if he was scared of being around and having to meet with Clinton.

All these many past years the regime’s officials have been spending millions of dollars of expenses for their trips to UN but the result of their diplomatic ventures has been zero for Iran and the Iranians.

Amir Hassan Etemadi:

I think all the top leaders of the regime, from Khamenei to Zarif have agreed not to meet with Trump in UN next week and this could be a decision made on theadvice given to them by John Kerry.

Kerry must have advised the regime to bear with the situation for now as he and people like him are working with the EU leaders to keep the doors open for trade with Iran and circumvent the Trump sanctions.

In fact the nuclear deal with Iran has become a point of rivalry between the Republicans and Democrats in US and the Democrats fear that Trump might succeed in forcing the regime into a new deal, which would bypass them.

If this happens then Trump would have a winning card in his hand for the 2020 elections, whereas the Democrats might have convinced the Iranian regime that he will be ousted in that election.

Dr. Alireza Nourizadeh:

When Trump visited Saudi Arabia as his first foreign trip, many Arab heads of states came to Riyadh as a sign of respect and recognition of the Saudis’ regional power.

For the majority of the Arab countries Israel is no longer their main enemy and the Israelis have established low-level diplomatic relations with them.

Amir Hassan Etemadi:

Many Iranians had hoped that Rouhani’s re-election would open up the country to the outside world and bring economic prosperity and civil rights to them.

However they are now calling for the overthrow of the entire regime as not only nothing has changed, but also their situation is even worse than before.

The name of the new opposition group Farashgard is taken from the ancient Zoroastrian religion, and is mainly comprised of young Iranians. It means a movement to take Iran back to its glory and freedom and end the present satanic
regime. It is however a secular movement

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/43114

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/JnLu-pEcCUw

لینک دانلود:

https://vimeo.com/291163718

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/cr7zqq6tlfne

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/scr3yc8udrtw

گوگل درایو:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/scr3yc8udrtw

September 25, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۲ مهر

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم . ابتدا درگذشت همسر عباس پهلوان عزیزم را تسلیت میگویم و یاد ناهید عزیز را گرامی میداریم. امروز به مناسبت شروع سال تحصیلی به دیدن چند ویدیو کلیپ در این باره خواهیم نشست. سپس اشاره به سالروز تولد محمد رضا شجریان و زنده یادان پرویز یاحقی و عبدالوهاب شهیدی و منوچهر آتشی خواهیم نمود وبه دیدن فیلم کوتاهی از ایشان خواهیم نشست. در ضمن امروز تولد خونخوارترین فرد هم میباشد و او کسی نیست جز روح الله موسوی الخمینی که از بدو ورودش آدم کشت تا لحظه ای که مرد کشتار ادامه داشت.

امروز روز نخستین مدرسه و شروع سال تحصیلی بوده است و بهمین خاطر اول به بلوچستان میرویم و نگاهی به مدرسه آنها و شروع سال تحصیلی می افکنیم اینها در چه وضعیتی و با چه امکاناتی سال تحصیلی را شروع میکنند .انوقت علی آقا خمینی برای تحصیل به نجف میروند و سعید مرتضوی هم برای عزاداری و پختن نذری به مرخصی آمده است ولی به نسرین ستوده مرخصی نداده اند چون نمیخواست که عزاداری کند. و سپس به دیدن فیلمی کوتاه از شروع سال تحصیلی در رژیم سابق می نشینیم.

رژیم ولایی هر اتفاقی که طی این چهل سال افتاده است را به خارج وصل کرده و از خود سلب مسئولیت نموده است، ارز گران میشود میگویند کار عربستان است ، گوشت گران میشود میگویند کار اسراییل است. حال میگویند چون محمد بن سلمان سال قبل گفته که معرکه را به زمین ایران میبریم این ها توسط عربستان و امارات پشتیبانی میشدند.
هیچ کشوری به اندازه عربستان سعودی ذات این رژیم را نمیشناسد در سال ۱۹۸۷ در حین حج ساعت ۸ صبح بر روی تمامدرختهای اطراف حرم بلنگو نصب کرده بودند و با پوستر های بزرگ بیست و سی متری قصد داشتند که آنها را روی کعبه نصب کنند. وقتی نیروهای گارد عربستان آمدند تمام این آقایان سپاهی فرار کردند و مردم بدبخت را جلو اسبهای نیروهای امنیتی و ضرب و شتم آنها تنها گذاشتند.
سعودی ها تجربه دارند برج های خبر را، بیروت را، خوب اینها را میشناسند. بنابراین عربستان به هیچ عنوان پشت این قضیه نبوده است، و هیچ گروهی از اپوزیسیون از عربستان پول نگرفته است، امارات هم همینطور آنها هم پشت این حمله نبوده اند.
من در ارتباط با حادثه اهواز یک توئیت کردم که با تروریسم مخالفم و فرقی برای من نمیکند چه حسن نصرالله مسئولش باشد و یا ابوعزرائیل باشد ، چه عبدالملک حوثی باشد چه آقای ابو جمیل اهوازی باشد تروریسم، تروریسم است. و باید محکومش کرد. دوستی آمده در برنامه و میگوید مردم عرب خوزستان ظلم میبینند، آیا بیشتر از بلوچها به آنها ظلم شده است یکبار شما دیده اید بگویند اقلیم بلوچستان..... چون در کردستان عراق میگویند اقلیم کردستان. آن یک کشور ساختگی است که بخش از کردستان را به آن چسبانده اند. خوزستان همیشه جزئی از خاک ایران بوده است.
خزعل همیشه ایرانی بوده است هیچوقت نگفته است که من مستقل هستم و همه جا خود را جزو ایران میداند. کی گفت من مستقل هستم ؟ ناخدا فرید پسرش در آزادی سه جزیره شرکت داشت ، من با فرزند ایشان صحبت کردم یک ایرانی خالص عاشق وطن است تجزیه طلب هم نیست ولی اقلیم یعنی چی؟
کجای خوزستان همه عرب هستند چرا دروغ میگویید؟. کجا ۱۰ میلیون عرب در ایران هست ، هیچ تلوزیونی به اندازه ایران فردا از شما دفاع نکرده است. ولی وقتی حرفهای نا مربوط میزنید من می ایستم جلویتان. این آقای سخنگوی جبهه الاحواز حرف مفت میزند ، عربها هم مثل تمامی مردم ایران هستند این جوانان ساده را فریب ندهید ۹۵٪ از عربهای خوزستان در جنگ شرکت کرده اند و اجازه نمیدهند کسی به سرزمینشان چپ نگاه کند . اهواز همیشه ایرانی میماند ودر آنجا عربها هم زندگی میکنند وحقوقشان با بقیه برابر است. بیایید ایران را آزاد کنید. بروید و از ادنان غریفی یاد بگیرید.
در این حمله نه اینها بوده اند و نه داعش، چهار تا جوان بعثی بوده اند و اینها از آنهایی بودند که در زمان جنگ به عراق رفته اند و آنجا مانده اند و افکاری بعثی دارند.
حمله در ساعت ۹ صبح شروع شده است و از سه روز قبلش تمام منطقه در حوزه امنیتی سپاه قرار گرفته بوده است و نیروهای امنیتی و بسیج و سپاه امنیت منطقه را بعهده داشتند. در ساعت نه و دودقیقه مقامات به آنجا می آیند، وقتی تیر اندازی شروع میشود بجای دفاع کردن همه پاسداران فرار میکنند یا روزمین میخوابند. و آنهایی که میایستند یگانهای ارتش هستند و از نیروی مخصوص ارتش هستند . چهار تا جوان در عرض ۱۷ دقیقه ۲۹ نفر را میکشند و۶۷ نفر را مجروح کرده اند. نماینده ولی فقیه هم غش کرده بود ، شهادت خوبه ولی برای مردم.
در انتها به اظهارات بامزه وپرت و پلای مقام معظم رهبری میپردازیم ایشان میگویند اینها همان کسانی بوده اند که در سوریه و عراق آمریکا به کمکشان می آید، نه جناب رهبر ، این شما هستید که داعش را به ادلب بردید . ابو ولید مصری در تهران چه میکرد، پسر بن لادن در ایران چه میکرد، سیف العدل برنامه انفجار برجهای خبر در عربستان را از ایران هدایت کرد. رهبر مملکت بدون مدرک میآید می گوید سعودی ها بودند. چون ذات و طبیعتشان فریب و نیرنگ است.

آنچه در اهواز رخ داد نشان بی لیاقتی سپاه پاسداران و نیروهای امنیتی بود. اینها فقط بلد بودند سر بختیار را ببرند و سینه فرهرها را بشکافند، چقدر حقارت !!؟، شما میخواهید از ایران دفاع کنید؟. همه سرداران در سوراخ موش قایم شده اند. نصفشان با آمریکاییها ارتباط دارند
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland

Monday 24 September 2018


We begin tonight’s program of A Window to the fatherland with Dr Alireza Nourizadeh reading one of his poems from his collected works.


Dr. Alireza Nourizadeh:


Before the rest of the program, I wish to offer my sincere condolences to my close colleague and friend Abbas Pahlavan for the sad passing away of his dear wife Nahid.


Today is the first day of the new academic year in Iran and we will watch a few video clips about the occasion and compare the pre and post revolution state of Iran’s education system which has been almost destroyed by this tyrannical and ideological regime.


Today is also the birthday of Iranian legendary traditional singer Mohammad Reza Shajarian, as well as those of the late musicians Abdulvahab Shahidi and Parviz Yahaghi and the poet Manouchehr Atashi.


It is also the anniversary of the birthday of the most blood thirsty man, Ruhullah Mousavi Khomeini, who from the day he stepped into Iran he kept murdering and killing people up until he died.


The Islamic republic regime has never accepted any responsibilities for the calamities that it has brought onto Iran and the Iranians for the last 40 years.


If the national currency’s value falls it blames Saudi Arabia; if there is a shortage of minced lamb meat it blames Israel.


And now it has blamed the Saudi Crown Prince Mohammad Bin Salman for the Saturday killing of several Revolutionary Guard soldiers, citing his comment of last year that he would take the battle into Iranian soil if the Iranian regime continues with its nefarious regional actions.


No other country knows the wicked nature of the Iranian regime better than the Saudis.


In 1988 the Revolutionary Guards had plotted to take over the Mecca by rioting and causing disturbances but when the Saudi security forces reacted they fled the scene and scores of innocent people were killed in the ensuing clashes.


I condemned the terrorist act of Saturday in Ahwaz in no ambiguous language and would repeat my statement that the Al Ahvazi Front’s claims have no place among the Iranian Arabs who are among the most patriotic people of our country.


I also blame the Revolutionary Guards for this tragedy as they were directly responsible for the security of the day but their members were among the first people to flee the scene.


They are only good at cutting the throats of innocent dissidents and bombing the defenceless buildings of our Kurds.


Ahwaz will always remain part of our fatherland of Iran and our Arab brothers and sisters will enjoy the benefits of a free and democratic Iran of tomorrow!

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/43210

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/29R7Wg3gqZo

لینک دانلود:

https://vimeo.com/291530558

فایل صوتی:

https://vimeo.com/291530558

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/jxph17yasp1x

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/17JBfAYzFxRz-60zut8dqh7vp4XrdarVk/view?usp=sharing


September 25, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۳۰ شهریور

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم. درابتدا به مناسبت شروع سال تحصیلی با شما سخن خواهیم گفت.امروز میخواهم به دو نکته اشاره بکنم.
نکته اول: در زمان جنگ جهانی دوم تعداد زیادی لهستانی به ایران آمدند و کاردار ما در پاریس برای تعداد زیادی از یهودیان گذر نامه ایرانی صادر کرد واز مرگ حتمی نجاتشان داد. وقتی کورش ۲۵۰۰ سال قبل یهودیان را آزاد میکند او هم این کار را کرد.
نکته دوم : پناه دادن به کسانی بود که جنگ زندگیشان را نابود کرده بود و می آمدند هزاران لهستانی به ایران آمدند،من یکی از آنها را دیده بودم که در کوشک یک خانه کوچکی داشت و فال قهوه میگرفت و داستانها تعریف میکرد. حالا بعد از پایان جنگ فرزندان لهستان به سرزمینشان باز میگردند تصویری از راه آهن آنروز ایران را به شما نشان میدهیم.
حال آقای رفیقدوست آمده و خط آهن فلان را ایجاد کرده که پول بالا بکشد ولی آن زمان با یک ریال مالیات قند و شکر رضا شاه کبیر این خطوط راه آهن را احداث نمود از شمال به جنوب و این منظری است جلوی چشم ما که به بدرقه پناهجویان آمده اند. تهران ۱۳۲۳ راه آهن سراسری ایستگاه قطار تهران.
حالا ۷۶ سال بعد مردمانی هستیم که هنوز هم نمیدانیم چیکار میخواهیم بکنیم.

یک فردی بنام تحفه آرادان ۸ سال رئیس جمهور میشود به فرمان رهبر، ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی که برابر طول استخراج نفت است بدست میآید. میگوید همه دزد هستند ، چرا از زمان خودش نمی گوید ، کیسه کیسه پول به مردم دادن و عادت بد به مردم دادن ، آقای احمدی نژاد در میدان هفت تیر نارمک سخنرانی میکند و ۱۰ هزار نفر جمع می شوند ، حتی وقتی به توالت هم میخواهد برود ما مردم بدنبالش به توالت می رویم!!!! ای روزگار چیکار به سر خودمان آورده ایم ، نگاه کنید آقا میخواهد به توالت برود .....
ما فقط گلایه از حاکمیت نکنیم ،ما به حاکمیت نفس و جان میدهیم وقتی ما پای یک روضه جاهل نابکار خبیث دزد مینشینیم شما دارید به این حکومت قوت میدهید، نوری همدانی وقتی حرف میزند و برایش گریه میکنید یعنی به آن دزد دارید مجال میدهید. رها کنید یک خورده به خودتان بیایید.
بروید تخت جمشید و بایستید نگاه کنید نمایندگان اقوامی که به دیدار پادشاه ایران آمده اند منظر را ببینید. نگاهی به ستونهای شکسته بیندازید به همدان و خراسان بروید اینها را ببینید ما کجا بودیم . لباسمان را عوض کردند ریختمان را عوض کردند. امروز چه میبینید در خیابان ؟؟ ارومیه یکی از زیبا ترین شهرهای دنیا بود که همه ادیان در کنار هم زندگی میکردند ، الان صدها تن ایستادند که نذری بخورند و این را در همه شهرها مشاهده میکنم حتی در لندن !!! به کجا داریم میرویم !!؟؟
همه ملت ها به ما نگاه میکردند و حالا ما به کربلا میرویم تا سینه زدن یاد بگیریم؟
تمام ملل منطقه چشمشان به ایران بود.
یکروز سفیر کویت برایم تعریف میکرد تابستانها به ایران میآمدیم همراه پدر و مادرم، یکسال گفتنی برای همکلاسیهایم داشتم ،.
دانشگاه پهلوی شیراز را یادمان نمیرود . دانشگاه حقوق یادم نمی رود. چه استادانی داشتیم. به من اجازه دادند شب شعر برگزار کنیم ، امروز به کجا رسیده ایم که حتی تحمل زیبا کلام را ندارند که دشمنشان هم نبوده است. این فتنه ای که بر ما نازل شد هزار بار از فتنه مغول هم بدتر بود کشتند و غارت کردند ولی یکجا آرام گرفتند.و در دربارشان موسقیدان و ستاره شناس داشتند و ما به کجا رسیده ایم ، بجایی رسیده ایم که دخترانمان بخاطر نداشتن و بخاطر جهل پدر و مادر باید درسشان را نیمه کاره بگذارند بیایند بیرون و در همین باره به دیدن فیلمی خواهیم نشست.

بخش دوم برنامه را با جنایت کاری بنام سعید مرتضوی آغاز میکنیم و از روزی که بدستور خامنه ای ۱۳۰ روزنامه را توقیف کرد این جنایت کار در کنار فسادش و آلودگی هایش بجایی رسید که خانمش پیغام داد به من و گفت من دکترم و بنا به قسمی که خورده ام این جنایتکار را به اطاقم راه نمیدهم ، این جنایتکار با کهریزک، جنایت را به اوج خود رساند، حالا نگاه کنید او در کجاست ، در حالی که باستانی مینویسد چند تن از زندانیان سیاسی در حال اعتصاب غذا هستند وحالشان وخیم است همزمان سعید مرتضوی در مراسم عزاداری شهرستان تفت شرکت میکند، اینها چقدر باید بی وجدان باشند.
صدا و سیما در خیابان متنی به دست شما میدهند و میگویند بیا بخوان که از زندگی راضی هستید، جواب این بانو را ببینید.

در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان اخبار مهم منطقه قرار خواهیم داد :
چه دارد میکند ترامپ با فلسطینیان ، مردمانی که هزاران سال در آنجا زندگی کرده اند، سفارت آمریکا را در بیت المقدس میآورد. اینها را که میگویم آرزوی من روزی است که ببینم فلسطینی ها و اسراییلی ها دست در دست هم دارند کار میکنند. بعد ترامپ دفترشان را در واشنگتن میبندد. نتانیاهو بهترین شریک را برای صلح داشت بهتر از ابو مازن کسی را پیدا نمیکند، حالا رفتند که با حماسی ها بسازند و بقیه خاک فلسطین را بخورند و یک آب هم روش.........
جمهوری اسلامی میوید میخواهد از خودش دفاع کند ، پس چرا دنبال بمب اتمی میروید؟ موشک ۲۴۰۰ کیلومتری را برای چه امتحان میکنی هر کجا را بخاهی بزنی در تیر رس موشک هست. کافیست که یک موشک اتفاقی به یک کشتی آمریکایی و یا مراکز امارات بخورد آنوقت هزاران موشک کروز به ایران می آید و من همیشه وحشت آن روز را دارم که خریت و نادانی یکی از این آقایون درجه حلبی سپاه کار دستمان بدهد. دوران اوباما نیست که ده ملوان را بگیری و بیاوری نه آن دوران نیست. گلویتان را میجوند.
آقای روحانی دارید به آمریکا میروید.!! روزی که روابط ایران با آمریکا خوب شود بساط ولایت برچیده میشود ............
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Friday 21 September 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with revisiting two historic events in Iran’s contemporary and old history.

The first one is during the Second World War when a large number of Polish nationals came to Iran as immigrants when Iran’s chargé d'affaires in Paris issued them with Iranian passports to save their lives from the Nazis’ concentration camps and execution.

The second event was when Cyrus the Great had done a similar service to the Jews some 2500 years ago, when he set them free after conquering the Babylon.

The Polish immigrants’ children went back to their motherland many years after the end of the war but some of the first generation remained in Iran until theydied. However, there were many skilled workers and engineers among them whohelped build Iran’s South to North Railway that Reza Shah had ordered its construction.

The modernisation and industrialisation of Iran under Reza Shah had been financed by the few pennies of tax on their sugar and tea that the Iranian people had been asked to pay.

But 76 years later a disillusioned and vile character by the name of Ahmadinejad became the president of the Islamic republic regime and the country gained $800 billion of oil revenue and he is now telling the Iranian people that everyone in power in Iran is a thief!!

The miseries and calamities that this regime has brought onto Iran are untold. It has degenerated our nation and humiliated our national pride, while pillaging the country’s wealth and environment.

The stone reliefs in the Persepolis ancient site show how representatives of many nations were queuing up to offer their respect to our kings. But these daysthousands of poor and hungry people in our rich cities are queuing up to have a bowl of free rice on the occasion of Muharram and Ashura!!

In the second part of the program we will discuss the role of the criminal Saeed Mortazavi in closing down more than 130 dailies and publications by the order of Khamenei.

While tens of his innocent victims are still languishing in Iran’s prisons, this vile criminal has been spotted in the city of Taft, taking part in the Ashura procession. So much for the administration of justice in the Islamic republic!

The current sedition that has taken over our country in the name of religion is thousands of times more brutal and cruel than that of the Mongols who burnt our country down centuries ago.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/43106

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/Ur_BfNj27-I

لینک دانلود:

https://vimeo.com/291123145

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/bdnsvrdlabia

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/udldvgsj6rvy

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1t9jww9eWEPmhSaQV0MedfktZoArILypi/view?usp=sharing

September 25, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری پنج شنبه۲۹ شهریور

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم. ابتدا به دیدن چند ویدیو کلیپ از عزاداری ماه محرم مینشینیم. سپس طبق روال هر هفته به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست و به تحلیل و بررسی مسائل مختلف داخلی و منطقه ای خواهیم پرداخت و نظر ایشان را جویا خواهیم شد:

دکتر نوری زاده: شما با این مراسم عاشورای اهل ولایت فقیه هیچ همدلی و همراهی دارید؟

دکتر سازگارا:ببینید یک داستان تاریخی داریم و اون اینست که نوه پیامبری اسلام ۶۰ سال از مرگ پیغمبر نگذشته در کشمش های آن روزگار که قبیله ای هم بود و مرد آزاده ای هم بود و زیر بار ظلم هم نمیخواست برود با یارانش کشته میشود و تعدادی را هم اسیر میکنند و کارهایی را که میکنند آنروزها در بین اعراب مرسوم بوده مثل خیماش را آتش بزنند و اموالش را غارت کنند. این داستان تاریخی جای خودش رو در تاریخ اسلام دارد و این از نکاتی است که بنی امیه را سرنگون میکند و بنی عباس جایشان رت میگیرند. ولی شیعیان بر اساس روایتی از امام صادق که خاطره امام حسین را زنده نگه دارید ، خوب سعی کرده بودند این جنایت را برخ بنی امیه بکشانند و در نهایت سرنگون گردد. اما این در طول تاریخ این خبر آنجا نماند و ایرانی ها در طول تاریخ دیرین خودشان را داشتند و اسطوره های خودشان را داشتند و آمدند این واقعه رو خصوصا از زمان شیعه شدن ایران بردند توی کانتکس اسطوره های قدیمیشان ، آنچنانکه دکتر مهرداد بهار در مقاله ای نقل میکند اساسا گریه بر خدای میرای طبیعت از آداب نوروز بوده و زنها بر خدای میرای طبیعت گریه می کردند که این خدا برگردد و بهار بیاید.
در ایران جای آن خدای طبیعت را داستان سیاوش گرفت و عزاداری برای سیاوش قبل از اسلام هم در ایران بود. بعد از اسلام و حمله مغول رشد شیعه شدت گرفت ، و جای اسطوره های قدیمی این داستانهای شیعه جایگزین شدند و این در تمام ادیان بود و در دوره صفویه بسیاری از این آداب و رسومی که هست از دنیای مسیحیت آمد یعنی آگر مسیحیان در سوگ مسیح صلیب بر دوش میگرفتند در دوره صفویه این تبدیل به جسمی دیگر گردید که شبیه صلیب بود.
چیزی که در ایران وارد فرهنگ ما شده و نکات زیبایی هم دارد و شعر شاعران و آغشته شده به موسیقی ایرانی ، اما به دوره جمهوری اسلامی که رسید مثل خیلی چیزهای دیگر به ابتذال کشیده شد، یعنی اولا خمینی یک فرمایش افتضاح فرمود که گریه کنید اسلام به این گریه ها زنده است. آخر این چه مکتبی است که باید به گریه زنده باشد.!! و شادی چه عیبی دارد که آدم باید گریه کند و توی سرپ مغزش بزند.
و یک سری روایت های محجور و غیر موثق که آبکی هم هستند و پر ازخرافاتند این آخوندها درآوردند و داستانهای عجیب و غریبی به آن اضافه نمودند و مردم را احمق تصورکردند. خلاصه تبدیل شده این سنت دیر پای ما به یک فرهنگ حکومتی تبدیل شده است
دکتر نوری زاده : شما وقتی که به سو و شون اشاره کردید، مراسم تا آنجا که خوانده ایم که من شاگردش هم بودم سیاوشون مراسمی بوده در عزای سیاوش به نشانه اینکه سیاوش در دل آتش رفت و پاک بیرون آمد و انسانی پاک بوده است مردم لباس سفید می پوشیدند و بسیار مراسم زیبایی بوده است توام با موسیقی و سنج و طبلی که میزدند،
و تمام اینها در چهار چوب یک مراسم سنتی بوده است وقتی عضدوالدوله برای اولین بار مراسم عاشورا رامیگیرد در شیراز ، نکته جالب اینست که مراسم سو و شون را بنوعی در همانجا تکرار میکنند و نوشته هایی که موجود است می گوید که لباس سفید تنشان بوده است ، حالا به مرور آخوند های ما آمده اند و بیشتر هم از عراق و پاکستان آمده ، در شبه قاره هند با این تیغ های شیش پر چنان مغزشان را میشکافند.
اینجا در لندن زیر زمینی اجاره میکنند عده ای از طرفداران مراجع همراه با پاکستانی ها شروع به زدن بر فرق خودشان مینمایند. الان یکجا شده محل ملاقات دختر ها و پسرها و یا جایی دیدم مدل ناخن و موی عاشورایی، و از این نوع بساط .

دکتر سازگارا: این را باید به روحانیون اعتراض کرد. و وقتی به آنها میگفتند این کارهایی که مردم میکنند در هیج جای تاریخ و روایت ها نیست و خلاف شرع است و این از عوام زدگی مراجع تقلید است. و اکثرا میگویند ما را با امام حسین در نیندازید .
یعنی ما را با این مرید های کله خری که هستند در نیندازید.

دکتر نوری زاده: دکتر سازگارا آقای غلامحسین کرباسچی که موتور کارگزاران است به روحانی گفته است از خواب سنگین بیدار شو!! وقتی روحانی موفق شد همه این نیروها پشت سر او رفتند، من التزام روحانی را به مردم نمی گویم آیا به نیروهایی که از او پشتیبانی کرده اند هم پشت کرده است ؟ یا اوضاع آنقدر بطرف نا بسامانی میرود که اینها را نگران کرده است؟ بهر حال اینها خواستار ماندن نظام هستند.

دکتر سازگارا: به نظرم حق با آقای کرباسچی هست و خطاب درستی کرده است میدانید که دور آقای روحانی الان اختلاف است، آقای جهانگیری که عضو کارگزاران بود، و همچنین با نوبخت و حزب عدالت و توسعه و آقای روحانی هم نشان داده که مدیری نیست که بتواند این گروه را مدیریت کند ، کرباسچی هم راست میگوید ایشان یک مدیر نشسته و بی تحرک است. ببینید قبلا هم راجع به کابینه روحانی ما بحث کرده ایم ،واقعا ضعیف ترین مهره کابینه روحانی خود شخص روحانی است.
برای اینکه روحانی مثل یک رئیس دولت نمیداند که چیکار بکند، توی این بحرانهایی که از چپ و راست دارد در این مملکت میجوشد و بالا میآید من به بخش سیاسیش کاری ندارم بسیاری از نیازهای مردم را دولت میتواند کارهایی بهتر از این بکند یا سیاست های پولی و ارزی که خشت را کج گذاشته اند. و رانت خواری و اتفاقاتی که در دهه ۶۰ در مملکت ما افتاده و زیانش را مردم دیده اند ،در هر موردی شما دست بگذارید میبینید که دولت بسیار بسیار ضعیف عمل کرده است، به نظرم گفته های کرباسچی چند وجه دارد .......
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Thursday 20 September 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with watching a few video clips about the Muharram mourning processions and then speak to our specialguest of every Thursday, Dr. Mohsen Sazegara, who would share with us his expert views of the latest Iranian news and current affairs.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Do you recognise the way Muharram is remembered in the Iran of today?

Dr. Mohsen Sazegara:

We have this historic event that happened centuries ago some 60 years after the death of Prophet Mohammad. His grandson Imam Hossein who was in today’s terms a freedom-lover and would not acceptrepression got involved in inter-rivalries among the clans who followed Mohammad’s new religion.

Hossein gets killed in pursuit of his ideas andmany of his followers and close associates became slaves of their enemy whoalso set fire on the tents of Hossein’s family members.

In the history of Islam this event led to the insurrection of the Umayyad Caliphs over the Abbasids and later the Iranians who had their own mythical fables mixed them with the events of Karbala andImam Hossein’s martyrdom and we are where we are now after many centuries later.

However, since the establishment of the Islamicrepublic regime the significance and meaning of the Muharram has been contaminated with the reactionary ideas of the mullahs who only promote ignorance and sadness as a business for their own financial gains and justifying their religious rule over the country.

Dr. Alireza Nourizadeh:

The vulgarity of the acts of those who mourn the Ashura in centers run by the Iranian regime can be seen in scenes of Pakistani Shias who are slitting their forehead with machetes while young men and women in punkish customs and make up are watching over them and date with each other!

On another subject, Mr. Karbaschi has told Rouhani to wake up before too late.

Dr. Mohsen Sazegara:

I think Mr. Karbaschi is quite right in saying so. It is a fact that Rouhani is now circled with many opposing politicians and interest groupings but he is so immobile and ineffective that one can say that the most useless member of his cabinet is Rouhani himself.

And that is true because he just does not know what to do as he is being bombarded with crisis after crisis and whichever way that you look he is facing a major economic and political problem that he is unable to solve.

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۳۰ شهریور

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم. درابتدا به مناسبت شروع سال تحصیلی با شما سخن خواهیم گفت. سپس اشاره ای به پناه دادن یهودی های لهستانی در جنگ دوم جهانی در ۷۶ سال قبل خواهیم داشت و به مقایسه با اوضاع کنونی مملکت خواهیم نشست و به دیدن فیلمی در این باره می نشینیم. در ادامه توجهتان را به ویدیو کلیپی از سینه زنی سعید مرتضوی جنایتکار که باید در زندان باشد جلب خواهیم نمود و توضیحاتی تقدیم حضورتان می نماییم . در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان آخرین اخبار و رویداد های منطقه قرار خواهیم داد. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/43106

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/Ur_BfNj27-I

لینک دانلود:

https://vimeo.com/291123145

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/bdnsvrdlabia

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/udldvgsj6rvy

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1t9jww9eWEPmhSaQV0MedfktZoArILypi/view?usp=sharing

September 18, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۲۷ شهریور

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم. ابتدا اشاره ای به توئیت فرخ نگهدار در ارتباط با ادبیات گفتاری اوپوزیسیون خواهیم نمود: او نوشته است که چرا مخالفین اینهمه فحش های رکیک میدهند؟ چریکها و مجاهدین وتوده ای ها و گروههای اسلامی و دیگر گروهای برانداز در رژیم پهلوی هیچکدام به شاه یا حکومت فحش نمیدادند چرا اکثرا امروز سیاسیون درمبارزات سیاسی اشان اینقدر به فحش های رکیک جنسی توسل میجویند.
کسی جواب داده: جناب نگهدار ما شاید فحش بدهیم ولی اتوبوس آتش نمیزنیم، به پاسگاه حمله نمیکنیم، پاسبان و سرباز صفر نمیکشیم، در سطح شهر بمب گذاری نمیکنیم ما از شوروی دستور نمیگیریم و از لیبی سلاح نمی آوریم و در فلسطین و اردن دوره چریکی ندیده ایم.
جوابی که من دارم برای فرخ عزیز خیلی ساده است ادبیات رژیم شاه در برابر اپوزیسیون چه بود؟ از چند واژه جدا نمیشد خرابکار، وابسته به بیگانه وعامل بیگانه .
شما رژیم ولایت فقیه را نگاه کن از اول چه میگوید در دادگاه مشایی قاضی به او میگوید ارتباط شما با خانم منیژه رحیمی چه بوده است و یا با همسر دکتر فاطمی چه ارتباطی دارید. شما انتظار دارید اپوزیسیون چه جوابی بدهد؟
اما ما که یک سرش شاهزاده رضا پهلوی است و دکتر سازگارا و مهندس شریعتمداری و نوریزاد و دکتر حسین بر ادب را رعایت کرده ایم. ببینید کسانی که زیر برنامه من کامنت میگذارند طرفداران رژیم و مجاهدین خلق هستند که رکیک ترین فحش ها را برای ما مینویسند ما نه به کسی فحش میدهیم و نه ادب را زیر پا میگذاریم، این ولی فقیه و ایادی او هستند که این کلمات را رواج میدهند.
یکی از دوستان به من گفت اینقدر شما در مورد آقای مقدم افشاگری میکنید ، چرا در مورد آقازاده ایشان چیزی نمی گویید؟ پسر آقای مقدم شریک آقازاده ولایتی میباشد و در ساخت و سازهای کلان و غارت مردم سهم بسزایی دارد.
شما نظر مرا در ارتباط با احمدی نژاد میدانید چقدر من راجع به حسین طائب گفتم او و برادرش خطرناک هستند برای ایران .

مقایسه سخنرانان در ماه محرم در رژيم جمهوری جهل و جور و حکومت پهلوی: دوستی برایم ویدیویی فرستاده بود از سخنرانی آخوند ها در ماه محرم و مقایسه میکردم با زمان قبل که آنها چه میگفتند و اینها چه میگویند. مثلا آقای راشد در پایان سخنرانیش متوجه میشدید که با یک معلم ادبیات سرو کار دارید و مرحوم ذبیحی دستگاه موسقی را خوب میشناخت ربنای او که بعدها توسط استاد شجریان اجراشد وماندگار گردید این ترانه ایست از ام کلثوم که اول این ترانه را برداشته اند و منسوب است به دختر امام حسین که شاعر پرور و آهنگسازان و موسیقی دانان را احترام میداشت و رسیدگی میکرد.
امروز منبر ها چند نمونه است، یکی مثل منبر دانشمند است که چند تا شوخی و لطیفه و دروغ میگوید و مردم را میخنداند، دیگری مثل شیرازی در لندن است که رکیک ترین فحش ها را نثار حکومت و ایادی آنها میکند، یکسری هم دستمال بدست هستند مثل احمد خاتمی و دیگری منبر نارمک و احمدی نژاد است، در تمام اینها اثری از خدا نیست، در این مملکت حکومت دست پنجاه هزار مداح است.

امروز به مناسبت سالروز در گذشت استاد شهریار یادی از او که میخواسته پزشک شود ولی عاشق میشود و شیدا میگردد و زندگی سوختن را پیشه میکند، یادش بخیر ، ایراد میگیرند که چرا برای حضرت علی شعر گفته است، ایراد نباید بگیریم، مثلا شاملو هم شعرهایی گفته که نمی پسندیم ولی شعری هم گفته که تمامیت این رژیم جهل و جور را به فنا برده است، نگاه کنیم سیاه و سفید ها را.

خبر خراب کردن سنگ قبر زنده یاد محمد علی فروغی را شنیدم بسیار متاسف شدم . ناصرالدین شاه دختر امیرکبیر را به پسرش میدهد تا خون امیر کبیر در رگهای پسرش جاری باشد، شکستن آرامگاه فروغی چنگ زدن به هویت یک ملت است، این رژیم برای تخریب هویت ملی ما آمده است. برای این رژیم فقط امام زاده عین و غین و اما زاده بیژن مهم است ولا غیر.

در بخش دوم از اخطار آقای موید علویان رئیس شبکه بیماری هپاتیت کشور که در ارتباط با قمه زنیشما را باخبر خواهیم نمود: ایشان میگویند قمه زنی و استفاده مشترک از قمه از علل انتقال ویروس هیپاتیت است و انتقال بیماری های کشنده را تسهیل میکند.
معلوم نیست چرا توی سر بچه قمه میزنند این عزاداری انسانی نیست بلکه عزاداری حیوانی است. عزاداری انسانی متفاوت است.
در خبرها آمده که رانندگان سرویس مدارس دخترانه باید زن باشند، اینجور دختران ما حفظ میشوند؟ نماینده رهبر در مشهد فاحشه خانه راه انداخته است. چرا باید کشور ما در دستان این آدم های حقیر و پست بیفتد.؟

حضرت آیت الله مکارم شکر فروش شیرازی در باره نفوذ فرهنگ سکولار در دانشگاه افاضاتی فرموده اند که باید به ایشان گفت ، صحت خواب آقا،!! ایشان گفته اند مواظب باشید فرهنگ سکولار غربی در دانشگاه نفوذ نکند . در جواب ایشان باید گفت هر کس به دانشگاه برود وبا فرهنگ و ادبیات نوین آشنا بشود ازاین فریب کاری و دروغگویی شما هم مطلع میشود ، شما جز فریب و دروغ چیزی بیش نیستید.
سکولار یعنی جدایی دین از حکومت و شما چون فاسد هستید اصل جامعه را زیر سئوال میبرید.
در این مملکت سرا پا سانسور ۱۳۰۰ نفر در وزارت ارشاد استخدام شده اند که ممیزی کتاب ها را و سانسور آنها را بعهده دارند. در رژیم گذشته در اداره فرهنگ و هنر افرادی فرهیخته بودند و میشد با آنها صحبت کرد و موضوع را برایشان توضیح داد، نه این آقایان که میگویند خفه کردن زن توسط مرد نامحرم چون دستش به گلوی زن تماس دارد آنهم در داستان حرام است و باید عوض شود.

در این بخش از برنامه ازمد های مو در محرم و مدهای جدید عزاداری در این ایام با شما سخن می گوییم . و به دیدن ویدیویی از مراسم عزاداری متفاوت در یزد مینشینیم.
در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان رویداد ها و اخبار مهم منطقه قرار خواهیم داد.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Tuesday 18 September 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Farrokh Negahdar, a well-known figure among theIranian exiles who as a member of the armed opposition group the Fadayeens played a role in the overthrow of the Shah’s regime and bringing Khomeini into power has sent a tweet and criticised “the harsh language that the opposition activists use against the Iranian regime’s officials”.

He has argued that during his time in opposition to the Shah, none of his comrades would insult the Shah and his officials and this must also be observed in respect of the Islamic republic regime.

One tweeter user has responded to Neghadar’s comment by reminding him that “it is best to insult the Islamic republic regime officials and leadership in words, as opposed to your language of armed violence, bombing, terrorism and killing innocent policemen in the name of revolution but actually acting on behalf of the then Soviet Union Communism and receiving bombs from Libya and training to become terrorists in radical Palestinians’ camps, Mr Negahdar!”

My own response to Farrokh is very simple; justlook at the reaction of the Shah’s regime to your own armed opposition to him. He always called you as saboteurs and a stooge of the foreign powers.

We receive the most insulting comments about our programs, which are mainly directed at us by the followers of the Mujaheddin Khalq. This type of language and “political insult” is the creation of the corrupt Islamic republic regime that has entered Iran’s politics.

We have been watching the videos of the Muharram religious mourning and processions from the time of the Shah and under the Islamic republic regime and can see a sea of difference between them.

The old videos show how our people were sincere in respecting their religious beliefs and how religion has become a means of exploiting them by the Islamic regime.

The news of desecration of the grave of Mohammad Ali Foroughi, the revered Iranian former prime minister, statesman and historian has come as a shock to all Iranian nationalists as the ruling regime and its thugs continue to show their blind animosity and hatred of Iranian culture and history.

And what else should we expect from a regime whose “cultural values” for our nation includes slashing one’s forehead with a sword to commemorate the martyrdom of Imam Hossein, who was in fact murdered by people very much similar to the current rulers of Iran!

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/42972

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/M3MNcR1EMI4

لینک دانلود:

https://vimeo.com/290524025

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/7ci7ox8vbdf4

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/zshukoizdi6g

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1dUZxzRkuSDwn67QySlt4K_4izy8lgnGo/view?usp=sharing

September 18, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۲۶ شهریور

nor4-300x160.jpg


این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم . روز شنبه هم ما یک روز ویژه داشتیم و پیکر ناصر محمدی را به امانت به خاک سپردیم تا روزی که به خانه باز گردیم ، ناصری که عاشقانه وطن را دوست داشت باید در غربت بمیرد، ناصر را هم پیش یاران و دوستانش گذاشتیم.

مرور میکردم اطوار ها و کارهایی که برای عاشورا میکنند، چهار جوان کرد را اعدام کردند و شانزده نفر را در حمله به کمپ کردها کشتند و این علمای دین هیچ تکانی نخوردند. خمینی آدمکش بود جانی بود هرچه بود اما حالا نوه هایش مجلس عزای حسین میگیرند و در جای مخصوص با کولر مینشینند و بعد از لو رفتن این فیلم فیلمبردار و ناشر آنرا تهدید به مرگ کرده اند که چرا این مسئله را فاش کرده اید، اگر خمینی نبود حالا همه اینها بجای آخوند دانشجو بودند ولی نان مفت آخوندی از خمینی به آنها به ارث رسیده است و چون نام خمینی با آنها هست باید این خاندان را ادامه دهند. حسین خمینی چون معترض و سکولار است را در خانه نشانده اند، ولی سید حسن و بچه هایش میخورند و میگردند و یک عکس هم با محمد خاتمی می اندازند ومیگویند اصلاح طلب هستند.

در ادامه به دیدن ویدیو کلیپ توصیه های مرجع عالی قدر شیعیان حضرت آیت الله وحید الخراسانی که در ارتباط با زدن قمه هست می نشینیم .!! حالا میگویند با خامنه ای در افتاده است !!!! نه بخاطر کشتن جوانان کرد نه بخاطر زندانی کردن جوانان و زنان دلاورمان بلکه بخاطر قمه زدن که آقا گفتن قمه زدن ممنوع است و ایشان میگوید بزنید اشکالی ندارد.!!

در ادامه همراه با شما خوبان به دیدن چند مدل عزاداری خواهیم نشست و در این باره با شما سخن خواهیم گفت. مشهد و منظری که از عزاداری حسین بیاد داریم اولا خرافه پرستی اینجور رواج نداشت. آخوندی روی منبر صحبت میکرد و دسته عزاداری میآمد و عده ای همگریه میکردند و عده ای هم نگاه میکردند.


در چنین روزی مردی را از دست دادیم که نظیر نداشت و او کسی نیست بجز زنده یاد دکتر حسین زرکوب . او یگانه بود و همچنین سالروز در گذشت هنرمندی بنام واروژان است یادشان گرامی باد.

سپس به دیدن فیلمی کوتاه از شرح احوال علی اصغر بزبان یک آخوند می نشینیم ، مسیحیان هم یک روز مقدس دارند که در تمام دنیا به شکلی متداول است ، اما هیچ جا مردمی که این کارها را میکنند رئیس جمهور نیستند!!

نمونه اش در همین لندن است که اگر تمام جرایم دنیا را جمع کنید و با هم قاطی کنید و چرخ کنید از آن دکتر شمالی نماینده امام در لندن بیرون میآید، اینجا دانشگاهی درست کرده اند در رشته دکترای امام زمان دانشجو میپذیرد. ولی هیچ جای دنیا آن را قبول ندارد .


در بخش دوم برنامه ابتدا به دیدن فیلمی از خرید کفش و پوشااک برای بچه های بلوچ خواهیم نشست. شما فکر میکنید علم الهدا به بهشت میرود ، لعنت برشما که این بساط فریب و دروغ را برپا نموده اید.

در پی آن اشاره ای به وضعیت و اعتبار گذرنامه ایرانی در زمان حکومت شاه فقید و اعتبار کنونی آن و خبر سفر شهروندان امارات به ۱۷۶ کشور بدون ویزاخواهیم نمود. معلوم است که افتخار میکنند و ما تمام اینها را داشته ایم و حالا این پسرفت را بعنوان پیشرفت میشمارند و آن آدم مزدورشان میآید و در تلوزیون من و تو حنجره پاره میکند اولا این را امروز رویش تکیه دارم :

رژیم جمهوری اسلامی یک دروغ را در قالب یک خبر یا شایعه بیرون میریزد کیهان می نویسد اخیرا شنیده شد رهبر حزب دونفره ایران در مجلسی عصمت فاطمه زهرا را انکار کرد، هفته بعد دیگر روزنامه تحت نفوذ آقایان این را جزو خبر هایش میگذارد بعد از یک روزنامه شهرستانی سر در میآورد ده جا اینها را چاپ میکردند و سپس اینها راجمع نموده میبردند پیش آیت الله نوری همدانی و میگفتند حاج آقا حکم اسلام در مورد کسی که عصمت فاطمه زهرا را زیر سئوال برده چیست،؟ ایشان هم میگفت معلوم است مرتد است، میگفتند مرقوم بفرمایید. این حکم دست آقای موسوی نژاد یا سعید امامی می رفت و با این حکم سر فروهر و همسرش را میبریدند.

کار دیگری که میکند در داخل سایت هایشان ودر بیرون بدست عواملش میگوید رضا پهلوی همرا عربستان رفته.!! از کجا دارید این حرف رو میزنید مدرکتان چیست ؟ میگویند مدرک نمیخواهد حسین طائب دیروز تلفنی به من گفت. میگوید با پولی که توسط فلان صراف فرستاد گفت این خبر را هم بگو. بگو تلوزیون من و تو پولشو عربستان و اسراییل میده.

در ادامه نامه یکی از استادان دانشگاه امام صادق را برایتان بازگو خواهیم کرد و در ادامه به دیدن سخنان احمدی نژاد در ارتباط با حسین طائب و قوه قضاییه خواهیم نشست . کاملا درست است آقای احمدی نژاد وقتی خودت سوار کار بودی مگر همین اتفاقها نمی افتاد ، شما مسئول بودید و باید از مردم دفاع میکردید.

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Monday 17 September 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

This last Saturday was a sad and special day for us as we buried our long-standing colleague the late Nasser Mohammadi. He was a patriot and loved his beloved country of Iran and has now joined many others of our friends who have died in exile, while all of them have wished their bodies be returned to Iran when the country rid itself from the claws of its tyrannical regime.

I was looking at the shows that the regime is staging for the Muharram. They execute four Young Iranian Kurds and callously attack the headquarters of the Iranian Kurdish opposition groups with missiles and massacre 16 innocent people, but no religious leader opens their mouth to condemn these atrocities during this holy month that is supposed to honour humanity.

Khomeini was a murderer and criminal but now his grand children sit under air conditioners and mourn the death of Imam Hossein in Karbala.

If Khomeini had not killed his way to power allthose who follow his dark ideology would be simple mullahs receiving state handouts to live on. But now they are the rulers of Iran and take photos with Mohammad Khatami to say that they are “reformists”.

The only voice of dissent from Iran’s religious establishment is not to condemn the human rights abuses of our people or oppose the massacre of innocent Kurds, but against Muslims slashing their skull with a machete during the Muharram processions!

The Christians too have religious ceremonies but their presidents do not turn their cabinet meetings into mourning for the fructification of Jesus Christ, as Rouhani did the other day for Imam Hossein.

The reactionary ideas of the Iranian regime haseven reached the shores of Britain by establishing a religious university that gives doctorate degree in research in the life of the missing twelfth Imam of the Shias!

In the second part of the program we will look at the works of a charity that buys clothes and shoes for the deprived children of Iran’s Baluchestan province.

We will also look at the degradation of the Iranian passport since the coming to power of the Islamic republic, in comparison with the passports of the citizens of the Unite Arab Emirate who can now travel to 176 countries without any visa.

The lies and deception of the regime have taken a new dimension by claiming that the Prince Reza Pahlavi has become an ally of the Saudis in his opposition to the regime.

Ahmadinejad has slammed Hossein Taeb, the repressive head of the Guards Intelligence Unit, as well as Amoli Larijani, the corrupt head of judiciary, forgetting that they both served under his administration andimprisoned and murdered many of his opponents.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/42924

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/oJdjkp3tWFw

لینک دانلود:

https://vimeo.com/290324997

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/jxxxc8netid2

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/nfzkuhiax5rs

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1_c6XcdohAli1PeouaO6eIgArBWHerB7t/view?usp=sharing

September 18, 2018

تفسیر خبر ‎ جمعه ۲۳ شهریور

امشب در تفسير خبر /ايران فردا/٩.٣٠ تهران : پي آمدهاي اعدام زانيار ،لقمان مرادي و رامين حسين پناهي،گسترش اختلافات در ميان جناح هاي حكومت ، از عشرتكده هاي مشهد تا حضور ماهيگيران چيني در خليج فارس و خبرهاي ديگر

ميهمانان :آقايان عليرضا نوري زاده و محمد نوري زاد

با اميد به فردائي بهتر

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/42861

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/IwbX8ChEu7M

لینک دانلود:

https://vimeo.com/289941410

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ylxxedez4zxf

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/rquoj8ps2jvx

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1vA2OCFYlrbtz_x_32ElUwXAcOMAC2zsy/view?usp=sharing

September 18, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۲۳ شهریور

nor4-300x160.jpg

برنامه امروز پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکترعلیرضا نوری زاده آغاز مینماییم. ناصر جان محمدی هم به هزار سالگان پیوست، یادش گرامی باد .
محرم آغاز شده و دروغ های ۱۲۰۰ ساله تکرار میشود، دسته های سینه زنی و زنجیر زنی میآمدند ومیرفتند و مجالس روضه خوانی در محرم زیاد دیده ام.
در این میان دری به تخته خورد گوادولوپی ، فردوستی، ملت به غضب آمده که با چشمان بسته داد میزدند و برای دستمالی قیصریه ای را به آتش کشیدند، بماند.
تا اینکه اینها به قدرت رسیدند یعنی روضه خوان های ۱۲۰۰ ساله ،اولش هم روضه نمیخواندند در دوره دیالمه و عضدالدوله بود که سوگواری برای کربلا باب شد در شیراز و آن خطه. مراسم سو و شون را تبدیل به عاشورا کردند .
روضه خوان به این صورت نداشتند الان در خوزستان و در بین عربها مراسم جالبی دارند. این داستان روضه خوانی را این آخوندها تبدیل کردند به یک دکان پر سود ، در قبل از انقلاب دستمزد اینها ماکسیموم ۱۰۰ تومان بود ، و هر کدامشان در ماه محرم و صفر کیسه پر میکردند برای یکسالشان . و ماه رمضان هم چند شب روضه بخوانند ، بعضی از مجالس دعوا سرش بود. آقای خامنه ای کرمان را دوست داشت چون هم نقدی میگرفت و هم جنس نقدی . و دری به تخته خورد و به حکومت رسیدند. آقای روحانی در شروع جلسه هیئت دولت به شغل شریفش برگشت و کسی به طنز گفته بود روحانی و اعضای دولتش به کار تخصصی خود پرداخته اند.
بجای اینکه در ارتباط با اقتصاد و سپاه و ارتش حرف بزنند در باره آنچه آموخته اند صحبت میکنند و همین جا فریب رو شما نگاه کنید ببینید ۱۲۰۰ سال اینها دروغ گفتند در مورد امام حسین. در حالی که در قبایل عرب هیچگاه آب را بر روی دشمنانشان نمی بستند . امام سوم شیعیان در ظهر عاشورا غسل کرد مطهر میخواست به پیش خدا برود و چرا رفت این هم یک ماجرایی دارد . اول درهیئت دولت می رویم وبه دیدن کلیپی از این مجلس و به سخنان شیخ دکتر پرزیدنت می نشینیم. ببینیم احمد قابل چه میگوید : امام حسین از دست حکومت فرار کرد. میگوید این قوم قصد جان من را کرده اند. من هنوز بر این باورم که قابل را اینها کشتند چون نگاهش متفاوت بود آقای منتظری را چرا میگفتند سنی چون نگاهش با اینها فرق داشت. یکی از دلایل خروج امام حسین این بود که میخواست به ایران برود برای اینکه شهربانو همسرش رفته بوده در ری نفرجمع کند، بنابرین نه قصد جنگ داشت و نه میخواست شهید بشود. حفظ جان از اولویات است. من خوشحالم که اینها به مرور برای شما آشکار میشود و فریب کارانی که مملکت رو غارت کردند جوانهای مملکت را اعدام کردند و به کشتن دادند.
درود بر اهل کردستان همه مغازه ها تعطیل بود اینها فکر میکردند میتوانند شما را بترسانند. بهر حال اگر عده ای اعتقاد دارند در حد معقول عزاداری کنند. نمیشود یک کشوری هر روزش عزاداری باشد.!! انسان نیاز به شادی دارد. همه اش فریبکاری ، شما فکر میکنید اینها به امام حسین اعتقاد دارند به امام زاده عین غین میخندند. محتشمی پور هم در منزلش در این ده روز روضه خوانی آنهم از نوع اصلاح طلبی دارد ، اینها دعوایشان با خامنه ای بر سر قدرت بود. زمانی که روزنامه اش را بستند و تادیبش کردند. منتهی چون سینه اش اسرار نظام است تمام جنایتها از سینما رکس تا داستان حزب الله همه را میداند، یا باید سرش را زیر آب بکنند یا مستمری بگیرد و در خانه بنشیند ، شما فکر میکنید ری شهری و فلاحیان که اینهمه جنایت کردند کمر ارتش را ری شهری شکاند و من معتقدم او جاسوس عراق بود. فکر میکنید حالا رفته شاه عبدالعظیم نشسته نزولات جمع میکند ، نه خیر!! نماینده ب.ام.دبلیو هستند این آقا.

سخنان احمدی نژاد را شنیدید وقتی حکم دادند برای مشایی ، میگوید دستور از بالا است، چنین عذری پذیرفته نیست ، بزودی صف پشیمان ها تشکیل خواهد شد و دادگاه ملت برپا خواهد شد ، دادگاه ملت چه زمانی تشکیل میشود ؟ زمانی که رژیم سرنگون بشود. پس احمدی نژاد به این نکته رسیده که این رژیم سرنگون خواهد شد. صحنه روشن است و پرونده سازیست، یک برخورد سیاسی در نوع امنیتی. اگر گروهاو جزو باند بخور بخور بودند کسی با آنها کاری نداشت مرد هستید با آقای مشایی در تلوزیون مصاحبه کنید . مرد هستید بیایید مردم انتخاب کنند یکی به رییس قوه قضاییه گفته فلان شب دستگیر میشود، حریف اینها فقط احمدی نژاد است یکی از این آخوند های حکومتی میگوید احمدی نژاد لجن سیاسی است و مرده سیاسی نیست. مردک مقام معظم ولایت گفت از هاشمی به من نزدیکتر است پس مقام هم تو لجن کردی؟ وقتی احمدی نژاد بود که پاهایش را لیس میزدید،.

در بخش دوم برنامه اشاره ای به توئیت آقای صادق خرازی در ارتباط با تست موشکهای جدید خواهیم نمود .و در پاسخ رضا رفیعی طنز پرداز میگوید شما از ناحیه پوشک ضربه خواهید خورد تا موشک و البته شما مراقب لنگهایت باش که هم به موشک و هم به پوشک احتیاج دارید. من میگویم این را بردار و وجه ای که برای خودت ساخته ای را خراب نکن.

آقای خوانساری رییس اطاق بازرگانی تهران حرفی زده که باید رویش تامل کرد : می گوید وضع اقتصادی اگر به این شکل پیش برود تا سه ماه آینده در بازار قحطی کالا و مواد اولیه خواهیم داشت 139 هزار کانتینر در بنادر رسوب کرده است. یکی از مسائلی که شاه را از پای در آورد این بود او مریض بود و عجله داشت شروع به واردات کردند و چون کامیون برای حمل نداشتند کامیون خریدند و این مشکلاتی بود که سو صدای مردم را در آورد. من به شما میگویم در نوامبر دلار به سی هزار تومان خواهد رسید این را من در واشنگتن شنیده ام.

ترامپ با همه قیل و قالش حداقل برنامه براندازی را دارند و توی واشنگتن راجع به این صحبت کرده ام و روی هوا نیست با اینهمه ترامپ زمان زیادی برای انتخابات بعدی ندارد ترامپ میخواست ایران را به عنوان برگ برنده به زمین بزند .
فلسطین را باخت عراق را نبرده در سوریه روی هواست ایران را میخواهد برنده بشود. اینها اعلام میکنند آماده گفتگو با ایران هستند ....
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Friday 14 September 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with paying tribute to the memory of our long-standing journalist colleague the late Nasser Mohammadi who passed away yesterday.

Once again the mourning month of Muharram has started and the hypocrites in Iran have begun to repeat their lies and deceptive sermons for the public to justify their own religious dictatorship, trying to make us believe that the foreign plot that brought them into power mixed with the betrayal of people like general Fardoust were the “wishes of the almighty” so they could continue with the story of Karbala of 1200 years ago.

The Arabs never practiced such mourning and wailing acts in the early days of Islam and it is a business that the Shia clerics have invented as a means of extracting money from the public by making them cry during the months of Muharram and Safar.

Khamenei used to receive cash and foods for his sermons during the Muharram in the pre-Islamic revolution time when he was nothing more than a simple mullah, before becoming the absolute and despotic ruler of the country.

And yesterday we saw how Rouhani performed his true job by giving sermon to the weeping members of his cabinet instead of exposing how the Revolutionary Guard and Khamenei’s office have destroyed Iran’s economy, while the rest of the country watched them in disbelief.

Once again we salute the people of Kurdistan for their heroic protest action by closing down their businesses for the second day in condemnation of the execution of three young Kurds.

Ahmadinejad has been speaking against the prison sentences for his former deputies by saying that soon there will be a long queue of the regime’s officials and executioners to appear at the people’s courts of justice to answer for their crimes against the Iranians.

It means even Ahmadinejad has concluded that this tyrannical regime does not have a future. And this is the same Ahmadinejad whom Khamenei supported against the will of the Iranian people back in 2009 by saying that his ideas and policies are so close to his own and he is a “true servant of the people and a revolutionary”!!

In the second part of the program we will look at the tweet of Sadegh Kharrazi about the regime’s latest provocative missile firing tests.

The head of Iran’s Chamber of Commerce has confessed that if the economic crisis in Iran continues for another three months the country will face starvation and famine.

I have heard in Washington that the Trump administration will not settle for anything less than the removal of the Islamic republic regime and this will be his winning card for his re-election in 2010.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/42846

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/thf0ekoyk-o

لینک دانلود:

https://vimeo.com/289738033

فایل صوتی:

https://vimeo.com/289738033

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ztxoe3ze3q4h

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1nUI44Xa6h1D87dRrY5Asi5ZU69iZe6Ha/view?usp=sharing

September 18, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری پنج شنبه ۲۲ شهریور

nor4-300x160.jpg

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۲۲ شهریور
این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم. سپس طبق روال هر هفته به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست و به تحلیل و بررسی مسائل مختلف داخلی و منطقه ای خواهیم پرداخت و نظر ایشان را جویا خواهیم شد.

دکتر نوری زاده: درود بر مردم کردستان که در مقابله با رژیم جهل و جور و فساد و به اعتراض به اعدام سه جوان دلاور کرد دست به اعتصاب عمومی زدند و مغازه هایشان را بستند.

دکتر سازگارا: من هم بنوبه خودم شهادت این سه دلاور مرد کرد را تسلیت میگویم واز اعتصاب همگانی در کردستان حمایت میکنم.

دکتر نوری زاده: نقشی که آذربایجان در جنبش مشروطه داشت را در حال حاضر کردستان ایفا میکند. در جنبش سبز چقدر به بچه های جنبش کمک کردند

دکتر سازگارا: دقیقا کاری که آنها کردند مشابه کار ارتش سری در جنگ جهانی دوم بود و با به خطر انداختن خانواده هایشان بچه ها را به نقاط امن میفرستادند کردستان از قدیم دژ محکمی در غرب کشور بوده است و حق جوانانش این نیست که کولبری کنند و در این را کشته شوند ، درود بر شرافتشان.
شما به آقای روحانی اشاره کردید واقعا باید از آقای روحانی پرسید که چه جنگی ؟ مگر ما باکسی جنگ داریم ، اگر آقای خامنه ای تصمیم گرفته سرش را زیر عبای روسها بکند و مزدور شده این مگه جنگ ملت ایران است ، ما با آمریکا باید همیشه در حالت حساس کنونی باشیم، آخر این مردم کی باید از شرایط جنگ بیرون بیایند آقای روحانی شما رئیس دولت هستید، و باید بفکر کار و نان و مسکن مردم باشید، مردم باید برای آینده شان بتوانند تصمیم بگیرند ، بخاطر چند تا سانترفیوژوکه کمی کیک زرد درست کنند. و اگر بمب اتمی هم درست کنند مردم ایران گروگان بمب اتم میشوند .

دکتر نوری زاده: دکتر سازگارا نتیجه تحقیقات موسسه گلوپ را دیده اید ما باید برابر با فلسطینیان غمگین ترین مردم جهان باشیم. مردم فلاند چه برتری نسبت به ما دارند که باید شاد ترین مردم جهان باشند. ما همینجوری به عقب میرویم ما چرا باید در اندوه و غم به سر ببریم.

دکتر سازگارا: بقول قرائتی ما آخوندها شدیم گاز اشک آور ، اینها که سواد آنچنانی ندارند حتی یک تاریخ کربلا هم را درست نخوانده اند . و در عصری که انسان تحت تاثیر مدرنیته واقع شده و اینها فقط از گریه کردن مردم پول در می آورند و همه اش هم خرافات است دریغ از کمی دانش و معرفت، شاید بعنوان یک کار مبارزاتی باید شاد بود و مردم را به شادی کردن تشویق نمود و اینگونه جلوی حکومت بایستند.
و به عنوان یک وظیفه ملی و میهنی در مقابل روحانیون و اسلامگرایان حاکم که دعوت به غم و غصه و مرگ خواهی میکنند میتواند حکومت را بی اعتبار کند و رنسانس وار شادی حاکم بشود، هر چند فقر و تنگدستی خود عامل دیگری است.

دکتر نوری زاده: همین موسیقی رپ که جوانان اجرا میکنند بازتاب اینست، درست است شادمانی میتواند دشمن این رژیم باشد.
در برنامه قبلی مان از اپوزیسیون گفتیم، حال میپرسیم مردم در این باره چکار باید بکنند که گرفتار نان و گوشت و دارو هستند و چه بکنند که همراه با اپوزیسیون به هدف نزدیک شوند ؟

دکتر سازگارا : ما دو جنبش بزرگ در ایران داریم یکی جنبش دموکراسی خواهی است که سالهاست جا افتاده است این جنبش ارتشش طبقه متوسط ایران است. کارمندان دولت روزنامه نگارها و حقوقدانان که این جنبش رهبران و قهرمانان خودش را دارد و ارتش دموکراسی طبقه متوسط است و قهرمانان خودش را دارد مثل نسرین ستوده و نسرین محمدی احمد زید آبادی و عبدالفتاح سلطانی و بعضی از اینها هنوز در زندانند و کسانی که در حال مبارزه هستند.
یک جنبش دومی در دو سه سال اخیر قدرت گرفته که آن جنبش نان است. و با یک تکانی که خورد ۱۱۰ شهر در اعتصاب و اعتراض شرکت کردند و این مختصات خودش را دارد و ارتشش کارگران و بیکاران کشور هستند ما در حال حاضر هفت و نیم میلیون کارگر صنعتی داریم . در سال گذشته کارگری، بیش از ۶ هزار اعتصاب کارگری داشته ایم جنبش کارگری این قدرت را دارد که معلمان و بازنشستگان را همراه خود داشته باشد، باید این دوجنبش را بهم وصل کنیم، کاری که در ونزوئلا نشد و دانشجویان موفق به این کار نشدند.
در ایران باید به طبقه متوسط گفت باید با همکاری طبقه فرودست به این مبارزه بپردازد و هیچ مبارزه ای یک شبه موفق نشده است.


نکته مهم اینست که با قلم من و شما و دیگران توضیح داده شود که ایران سالهای سال است که ایران بوده و با عراق و سوریه متفاوت است اگر قدرت بی قدرتان آزاد گردد همه چیز میسر میشود و گذار از مبارزات مدنی مردم بهترین ضامن برای پیروزی است، کسی نمیخواهد دست به اسلحه ببرد چون نا امنی ایجاد میشود و ما تجربه انقلاب ۵۷ را داریم.
دکتر نوری زاده: ما تجربه سال ۵۷ را هم داریم.

دکتر سازگارا: وضعیت فعلی را اگر با ۵۷ اگر مقایسه بکنیداختلافات فاحشی وجود دارد ، شاه قصد سرکوب نداشت ، ارتش بروی مردم اسلحه نکشید، در حالی که در حال حاضر خامنه ای دارد چنگ ودندان نشان میدهد و فرزندان کرد این سرزمین را اعدام و به مرکز حزب دموکرات حمله میبرد. وچندین تن را به شهادت میرساند ومیخواهد بگوید اصلا من کوتاه نمی آیم و من مسلط هستم و ایستاده ام، در حالی که میداند نه مشروعیتی در داخل حکومتش دارد و نه مقبولیتی دارد ومردم میدانند که اینها حق حکومت به آنها را ندارند و تعدادی فاسد دزد هستند که بر مقدرات مردم سوار شده اند. این حکومت عملا ستون فقراتش شکسته شده است. در ایران باید به این طبقه متوسط بقبولانیم که آزادی که میخواهند بدون همراهی با طبقه فرودست کسانی که جنبش نان میکنند میسر نیست. ایران هم سوریه و لیبی نمیشود. اما چگونه اینها اتفاق میافتد :
آرام آرام باید مردم آموزش داده بشوند که به یک ثقل سیاسی گوش بدهند با خلق یک ثقل سیاسی از هردو بخش جنبش مردم به آن گوش خواهند داد.

نوریزاده : بودن یک مجموعه که دارای نگاه متفاوت و یکی باشد این امر میسر میگردد امروز خوشبختانه فعالان جنبش میآیند و با ما حرف میزنند.

دکتر سازگارا ؛ دوستی دارمکه تجربه بیش از ۶۰ مبارزه جهانی را دارد او میگوید که مهمترین بخش کار شما اینست که گروهی رهبر از این دو گروه انتخاب کنید که در عمل لیاقت داشته باشند.

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Thursday 13 September 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our special guest of every Thursday, Dr. Mohsen Sazegara, who would share his expert views about Iran’s latest news and current affairs with us.

We salute the heroic people of Kurdistan who have unanimously protested against the execution of the three Kurdish youth at the hands of the tyrannical Islamic republic regime by shutting down all their shops and bazaars.

Dr. Mohsen Sazegara:

I also offer my sincere condolences for the martyrdom of these three young Iranian Kurds and support the national protests against the regime’s action.

Dr. Alireza Nourizadeh:

I believe the heroic people of Iranian Kurds are now playing the role that the Azerbaijan of Iran played in the Constitutional Revolution of 1905.

Dr. Mohsen Sazegara:

What the Iranian Kurds are doing against the Iranian regime can be compared to the secret liberation movement that fought against the Nazis in the Second World War. Kurdistan of Iran has historically acted as a fortress of resistance against the regime and its youth are at the forefront of this freedom movement for all of Iran.

You also mentioned about Rouhani who has talked about the possibility of a war.What war? The Iranian people are not at war with any country or people.

Rouhani and Khamenei are creating this atmosphere of fear to justify their policies, instead of providing for the Iranian people.

Dr. Alireza Nourizadeh:

The recent Gallop survey says that Iranians like the Palestinians are the most depressed people in the world. Why should our people be the saddest people in the world when the country has so much to offer to them to make them the happiest in the world?

Dr. Mohsen Sazegara:

The mullah Gharaati has said that Iran’s religious leaders have become the tear gas for the nation!

The mullahs of Iran do not even have the slightest education and knowledge about what really happened in Karbala 14 centuries ago. All they know about that event is how to make people cry so they can earn some money for themselves.

In this day and age all the rulers of the Islamic republic regime can do is tomake people weep.

May be a movement that advocates happiness and condemns the regime’s culture of death and mourning could be launched along with other forces of resistance against this tyrannical regime.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Even the pop music that our youth play is in itself a way of opposition to this regime of death and destruction.

Dr. Mohsen Sazegara:

I believe we have two parallel movements in Iran. One is the democracy movement, which takes its strength from the middle classes, civil servants, the intelligentsia and people involved in the media.

The second movement is run by the masses that are hungry, as we have seen theirburst in the recent uprisings across the country.

The moment these two movements unite and become one our struggle for freedom ofIran from the claws of this regime will become victorious.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/42798

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/7PiNckwQ1GQ

لینک دانلود:

https://vimeo.com/289738033

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/iqfvvl9gpmn2

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/hrjpfbgf68bc

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1jT8I2EkKwzFMaqRWj6zxj6ERKX0qtAcL/view?usp=sharing

September 18, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری چهارشنبه ۲۱ شهریور

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم. ابتدا نگاهی به دادگاه متهمان و قاتلین رفیق حریری ونقش سوریه در این ترور وآینده لبنان خواهیم داشت و به تفصیل با شما سخن خواهیم گفت.
سپس به داستان مبارزه بافساد پولشویی جمهوری اسلامی و افرادی که از وامهای بانکی استفاده میکنند خواهیم پرداخت برایتان آن روز گفتم که بانک صادرات در دبی چه کرده و چه میکند ، آدمی را پیدا میکنند مثلا فردی که از دوبی لاستیک به ایران میبرد او را به شام یا نهار دعوت میکنند و به او میگویند فردا بیا تقاضای سیصد میلیون و یا پانصد میلیون وام بکن ما وام را به تو میدهیم ده درصد مال تو نود درصد مال ما، قسطش را هم نود درصد ما میدهیم ده درصد تو بده ، طرف دو دوتا چارتا میکنه میبینه کل ثروتش ده هزار درهم نیست میگوید با آن ده درصد مغازه میزنم ، سر ماه این قسط شو میاد میده ولی بانک صادرات میگه باید تمام قسط رو پرداخت کنید و سه ماه بعد هم چکی که از او دارد را به اجرا میگذارد و در دوبی هم که فوری میاندازنت زندان،.
یک مورد را من برایتان بگویم ، یک انسان نازنینی رو من میشناسم مردی فوق العاده پاکدل و عاشق ایران که مبلغی پس انداز داشت،اقایی که در دوبی صاحب شرکت بوده گیری داشته و به سراغ ایشان میآید، و او به آن مرد میگوید من مقداری پول دارم شما که معامله میکنید پول مرا هم بکار ببندید و سودش را به من بدهید ،آن مرد هم قبول میکند و یکی دو ماه سود را میدهد و الان دوسال است که دیگر سود نمیدهد مبلغی که این انسانها در روزگار پیری به آن احتیاج دارند .

محسنی اژه ای یکی از فاسد ترین فاسد هاست، بهمین دلیل هم قائم مقام قوه قضاییه میشود چون بالاخره یک افسد باید معاونش فاسد باشد، دیر بازیست این آدم فاسد هم جنایت میکند و هم فساد میکند، وقتی عیسی سحرخیز را گاز گرفت و با قندان توی سرش زد،من یک مطلبی نوشتم و مقایسه ای کردم آن تصویری که از روحانی قبل از انقلاب داشتیم و این تصویری که امروز داریم ، مثلا دکتر سید محسن بهبهانی دکتر عباس مهاجرانی ، مقایسه میکنم با محسن اژه ای ، به یک زندانی چپ میگوید برو بجای من دیپلم امتحان بده و کسی دیگر را پیدا میکند و می گوید برایم امتحان لیسانس بده ، و آن بدبختان هم چاره ای جز انجام این فرامین ندارند بعد مکاتبه ای فوق لیسانس برایش میگیرند .

این آقا که صدو ده میلیون تومان از بابک زنجانی میگیرد تا او را اعدام نکند، این آدم جنایتکار که از شهرام جزائری چقدر پول گرفت ، اقرار میکند که تمام وامش را برگرداند و این مردک دزد ناجوانمرد اورا اعدام کرد ، آدمی که اینهمه کارخانه ایجاد کرد اشتغال ایجاد کرد او را کشتند چون به اینها وصل نبود و لکه ننگ را بر دامن خودش ماندگار کرد به دیدن کلیپی از سخنان وی می نشینیم،.
در بخش دوم برنامه و درپی معرفی این جرثومه های فساد به دیدن کلیپی از سخنان آخوند انصاری می نشینیم ،
در جواب وی باید گفت شیخ منتظر باش!! از دم فاسد هستید همان مرجعتان که آنجا نشسته و سکوت کرده هم فرزندش فاسد و غارتگر است. چرا راجع به نسرین ستوده چیزی نمی گویید بانویی که به اعدام این سه جوان کرد اعتراض مینماید،.
در بخش بعدی برنامه به دیدن گزارش تصویری از اردوگاه حزب دموکرات کردستان که مورد حمله موشکهای سپاه پاسداران واقع شد و بیش از چهارده نفر کشته داد مینشینیم.

در سال ۵۷ همه دچار جنون شده بودند دو سال قبل از این ماجرا خود شاه اعلام میکند من میخواهم زمانی که ولیعهد به سلطنت میرسد باشم ولی در کنار او باشم یعنی خودش برنامه ای را ریخته بود در حقیقت وصیت نامه سیاسی را نوشته بود، خدایا شاه که این را میدانست چرا یک مشاور حسابی نداشت ، امینی یا الله یار صالح و یا بختیار را بیاورد و از آنها مشورت بگیرد، همین شورا را در عربستان ،کویت و قطر داشتیم.
دو سال قبل از انقلاب آن زمانی که حسن روحانی میرفت سمنان روضه بخواند ، توجه شما را به فیلمی از سان دیدن شاه از رژه ارتش جلب مینماییم .
ما امروز یازده تا ساواک داریم ساواکهایی که روی دستگاه پینوشه را سفید کرده اند
بقایی به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد بعلت سخنانش جلوی قوه قضائیه، مگر چه گفت ، گفت آقاجان دختر بنده جاسوس نیست بچه های من در خارج نیستند و احمدی نژاد هم نامه ای به رهبر نوشته که نگاهش جالب بود ،میگوید به کجا شکایت ببریم ، مقام معظم رهبری میگویند ما در قوه قضائیه دخالت نمیکنیم ،این را با مسخره میگوید.

این مردم به کی متوسل شوند حالا این احمدی نژاد مورد توجه است و حرفهایش پخش میشود ، اما درد ودل و ضجه های مادر رامین را چه کسی پاسخگو است ، آیا خامنه ای و صادق آملی شب خوابشان میبرد که اینطور این مادر برای بچه اش دارد لا لایی میخواند . با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Wednesday 12 September 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with reporting on the UN-backed tribunal into the huge bombing that killed the Lebanese Prime Minister Rafiq Hariri in 2005 and the part that the Syrian regime and the Hezbollah played in his assassination.

Later we will look at the on-going money laundering operations by the Islamic republic regime and how certain peopleabuse the bank loans in Iran to sustain their illicit businesses and what is the role of Iran’s Bank Saderat in Dubai in this matter.

In one instance of this illicit business the people involved invite those merchants who import tyres to Iran from Dubai to a friendly dinner meeting and offer them hundreds of millions of tomans of loan on the condition to give them a ten percent share of the profits.

Once the poor merchant agrees to the deal he is given a cheque to cash but when calling at the bank he is arrested on fraud charges and his assets confiscated!

Inside Iran itself the spokesperson for the judiciary, the cleric Mohseni Ejeie is the most corrupt individual involved in these scams. And it comes as no surprise that this most corrupt man is also the deputy of Amoli Larijani, the chief judge, who is himself, another corrupt mullah within the Islamic republic regime leadership.

Ejeie has bribed the disgraced and corruptIranian billionaire businessman Babak Zanjani for millions of dollars to commute his death penalty. He had already bribed Shahram Jazayeri for millions of dollars but carried his death sentence because Jazayeri had built tens of small factories but would not have paid any ransom to the mafia gang that operates in Iran’s judiciary.

We will follow the program with a television report of the aftermath of the regime’s bombing of the offices of the Iranian Kurdish opposition groups in which 14 people were killed on Saturday.

Looking back at the year of the Islamic revolution, it seems as though everyone in Iran was suffering from some kind of hallucination then. The late Shah had said at the time that he intends to step aside when his heir becomes an adult but will continue to advise him to lead Iran into further progress.

It is a pity that the Shah did not involvepeople like the former Prime Minister Ali Amini or the late Bakhtiar in hisplan and we ended up with people like Hassan Rouhani as the “president of Iran” who was then a simple mullah whose preoccupation was to attend prayers in alocal mosque.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/42740

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/GOZUzhiF84Q

لینک دانلود:

https://vimeo.com/289480318

فایل صوتی:

https://vimeo.com/289480318

فایل صوتی کم حجم:

https://vimeo.com/289480318

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/18m-Bvbz_h2n8cxdxy4jQN2vk1YXh50-5/view?usp=sharing

September 18, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۲۰ شهریور

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم. ابتدا به مناسبت سالروز یازده سبتامبر و حمله به برج های دو قلو با شما به سخن خواهیم نشست.
ساعت ۹ صبح بود اردلان عزیزم زنگ زد و گفت یک مصاحبه ای میخواهد بکند و مصاحبه انجام شد دو ساعت بعد به من زنگ زد و گفت بنظر من یک هواپیما از این هواپیماهای تک نفره به یک ساختمانی در نیویورک خورده است و نیم ساعت بعد من و او تازه میدانستیم که چه خبر است این لحظات را من از یاد نمیبرم، بعدا به آنجا رفتم و با آنها صحبت کردم و گزارشی تهیه کردم، ولی تصویری که برای من هیچگاه از بین نمیرود که انسانها در آن حرارت زیاد خودشان را از ساختمان از طبقات بسیار بالا به پایین می انداختند، میداند که زنده نمیماند اما اگر آنجا بماند آب خواهد شد . مهمانداری از توی هواپیما عاشقانه با همسرش حرف میزند اگر عمری بود و دیدمت به تو خواهم گفت دوستت دارم . اینهمه انسان که دیر آمدند بعد از ساعت ۹ و نیم رسیدند و این وضع مهیب رو که دیدند همه حیرت زده بودند.
خیابانهای اطراف این دو برج رو ماهها پاک میکردند هنوز ممکن بود یه تیکه سنگ با گوشت و پوست آن انسانها پیدا کنید. این اسلام ناب محمدی در وجه سلفی سنی اش است.
همیشه من فکر میکنم همین دو سه چهار روز پیش دوباره یک انتحاری خودش را در افغانستان منفجر کرد در وزارت نفت لیبی دو نفر دیروز خودشان را منفجر کردند.
مجاهدین اولین کسانی بودند که با منفجر کردن خودشان دستغیب را کشتند. و این جزءافتخاراتشان بود. آخوند های شیعه میگفتند این با شیعه در تعارض است بخصوص که سنی هادنبال این کار ها نبودند و بر اثر تعالیم ملاعمر و القاعده و بن لادن افتادند دنبال این کار، اما برای انجام این کار چگونه باید ذهن این آقای محمد عطا شستشو شود که این کار را بکند من از این ها فیلمی در دست ندارم
ایدئولوژی انسان را نابود میکند انسان را نابود میکند و ذهن انسان را با خون آغشته میکند چه فاشیسم باشد چه مذهبی باشد، این آمریکاییها خیلی آدم حسابی هستند که ما را به کشورشان راه میدهند چرا جهان اسلام یکپارچه این حادثه را محکوم نکرد ، اولش آمدند و گفتند کار اسرائیلی هاست و گروهی در حاکمیت جمهوری اسلامی گفتند آخیش دلمان خنک شد. و بعضی ها که ابراز همدردی میکردند مورد سرزنش قرار میگرفتند،.
سپس همراه با شما به دیدن گزارشی تصویری از کمپ مجاهدین خواهیم نشست، و گزارش یک خبرنگار را از آنچه در کمپ آلبانی میگذرد می بینیم، و توضیحاتی تقدیم حضورتان خواهیم نمود.
در بخش دوم برنامه نگاهی به خرافه گویی و تعصب دینی و دروغگویی ملایان و کشیشان خواهیم افکند، اقلیت های مذهبی خیلی خوب در کنار ما زندگی میکردند و این مشکل ما مسلمانان بود که از بدو حکومت جهل و جور این آتش را در این خرمن افکندیم . همین الان در این ماه سرد میخواهند از لب تشنگی حسین برایمان بگویند.
من کتابی خواندم که حضرت حسین ظهر آشورا استحمام کردند، چطور آگر آب نبوده و لب تشنه بوده اند استحمام کرده اند؟ اینها اگر واقعیت جنبش حسین را برای مردم میگفتند طبیعی ایست مردم میگفتند پس شمرها پاشید، حسین وار تو سر جنتی میزدند وبا اردنگ اورا بیرون می انداختند از مجلس خبرگان .
باور کنید شمر هزار هزار بار شریفتر از احمد خاتمی بوده است. حرمله قابل مقایسه با ری شهری نیست هزار بار اینها جنایت کار ترند. حالا همین کارها هم از کشیشان سر میزند، ودر این میان به دیدن فیلمی از شفای مردم توسط کشیشان می نشینیم.
در بخش بعدی از اهانت حسین بازجو به خانم پروانه سلحشوری نماینده مجلس شما را مطلع خواهیم ساخت. این مردک گفته اگر صنایع موشکی نبود تورا تا بحال به شیوخ آل سعود فروخته بودند. چقدر انسان باید پست باشد که به یک بانوی شوهردارصرفا بخاطر اینکه از حقوق مردمش دفاع کرده است،اینگونه توهین کنند، چهل تن از نمایندگان متنی بر علیه ایشان و آقای حیدری امضاء نموده اند.
در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را از آخرین رویدادها با خبر خواهیم نمود. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Tuesday 11 September 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Today is the anniversary of the tragic terrorist attack on the Twin Towers in New York in which thousands of innocent people were killed.

I clearly remember that day as my friend Ardalan rang me from his radio station in New York for an interview. Just another hour later he rang me hurriedly again and said that he thinks a light aircraft has accidentally hit one of the twin towers.

And as the day progressed the dimensions of the horror became more clear to the world.

The scenes of people throwing themselves out of the windows to avoid being burnt to ashes while knowing that only another type of death was waiting for them on the ground was just unimaginably horrific.

Or listening to the mobile phone messages of men and women on the hijacked planes telling their partners and children how much they love them were just heartbreakingly sad and devastating.

For weeks after that most inhumane act of terrorism parts ofmutilated bodies of its victims were still being dug out of the rubbles in the streets of New York.

This was the result of the Salafi Islamic extremism 17 years ago today, but it has not stopped since and only yesterday the same type of terrorists struck at the offices of the Libyan oil ministry and killed scores of innocent people.

If the Salafi terrorists carry their crimes by following Mullah Omar of Afghanistan and the murderous Taliban, in Iran the Mujaheddin organization set a similar precedence by committing suicide bombings that killed the senior religious leaders like the ayatollah Dastgheyb of Shiraz.

And it is all to do with following ideologies. Ideologies just kill and it does not matter if they are communists, fascists or Islamists. For them their ideology justifies any act of violence

In the second part of the program we will watch a report by the UK’s Cannel 4 TV about the Iranian Mujaheddin’s new camps in Albania.

Also, we will play a vide clip about how ignorant mullahs and priests who promote their reactionary ideas through voodoo and superstition cheat the public.

We will also update our viewers on the latest debates in theIranian Majles where the MP Mrs. Salahshouri has come under vicious attack from the thuggish editor of Kayhan daily Hossein Shariatmadari for telling the public how corruption, theft and nepotism among the regime’s officials have landed Iran and the Iranian people in their current miserable conditions.

Stay with us for this edition of A Window to the Fatherland and share it with your family and friends.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/42698

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/NkQGXYXD3sM

لینک دانلود:

https://youtu.be/NkQGXYXD3sM

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/in9ox6a0cvc3

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/7j5ylvb4ice0

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1u7NvtTDTyCTRKgKrM2Ujw72K12jvM1Si/view?usp=sharing



September 10, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۱۹ شهریور

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم . سپس به مناسبت اعدام رامین حسین پناهی و لقمان و زانیار مرادی و حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر کنگره حزب دموکرات کردستان در کردستان عراق با شما به سخن خواهیم نشست.
چه روزهای بدی و تلخی را سپری کردیم اعدام این سه دلاور کرد بعد از چندین سال زندانی بودن و حمله به مقر فرماندهی حزب دموکرات در کردستان عراق توسط سپاه پاسداران و کشته و زخمی شدن بیش از ده تن از فرماندهان حزب دموکرات را به تمامی کردهای ایرانی تسلیت میگوییم.
مورد دیگر آتش زدن کنسولگری ایران در بصره عراق بود که یادآور زمان حمله به سفارت آمریکا و آنگلیس و عربستان بود ، بسیار دردناک بود این صحنه ها با وجودی که پرچم جمهوری اسلامی لگد مال میشد .
چندین هزار میلیارد تومان در عراق خرج نموده اند و بارگاههای امامان در کربلا و سامره را بازسازی نموده اند، آب را از مردم خودمان دریغ کردند و به آنها دادند این جوابشان بود.
روی من به کسانی است که میخواهند در همین ایام به عراق و کربلا بروند و میلیون ها تومان خرج بکنند، نگاهی هم به هموطنان خودتان که دارند از فقر و نداری کلیه و اعضای بدن خود را میفروشند بیندازید .
این ایرانی هایی که همراه خمینی به ایران برگشتند مثل نقدی، لاریجانی، شاهرودی اینها همه ضد ایرانی هستند و به غارت ایران می اندیشند.
در ادامه همراه با شما خوبان به گفتگو با جناب آقای محمد رضا شاهید می نشینیم و با ایشان در ارتباط با اعدامهای اخیر و برگزاری مراسم زنده یاد دکتر بختیار به تبادل نظر خواهیم پرداخت و نظر ایشان را جویا خواهیم شد.

دکتر نوری زاده : یعنی واقعا چند نفر جوان را بخاطر سمپات بودن باید اعدام کرد، این بچه ها تصاویری از خودشان بجای گذاشته اند که دل آدم ریش میشود در ادامه به به دیدن کلیپ کوتاهی از سخنان و نواختن موسیقی توسط آنها و سخنان مادر رامین حسین پناهی خواهیم نشست.

آقای شاهید : من فکر میکنم زمانی که خامنه ای بمیرد و این افرادی که اعدام شده اند جلویش را بگیرند چه خواهد گفت آیا اعتقاد به چنین روزی دارد ؟

دکتر نوری زاده: چقدر بی شرافت است این قاضی صلواتی مثل آب خوردن حکم اعدام صادر میکند و پولهای دریافتی را در فروشگاههای فرانسه و لندن همسرشان خرج میکند . این آقایان سینما رکس را آتش زدند و چه ها از کشتار میدان ژاله که نگفتند و چه دروغهای شاخداری از تعداد کشته شدگان اعلام نکردند ، بعد ها معلوم شد همه این آمار ها دروغ است ، من فکر میکنم این چهار اعدام یک نقطه عطفی است. که به مردم میگوید دیگر عمر این رژیم تمام شده است آنهم در شرایط اقتصادی و نابسامانی ارزی در کشور.

آقای شاهید: عده ای دیروز در جلوی سفارت جمهوری اسلامی در پاریس به نصب چندین عکس از اعدامیها به در و دیوار سفارت نمودند وبه عابرین که از آنجا عبور میکردند در این باره توضیح میدادند.

دکتر نوری زاده : راجع به مراسم دکتر بختیار باید از تو بسیار سپاسگزاری کنم چون خیلی زحمت کشیدی و این قابل تامل است

آقای شاهید : متاسفانه مدعیان طرفداری از دکتر بختیار چه که با پسرش پاتریک نکردند، و گفتند این مراسم باهزینه عربستان و ...اداره گردیده است، در حالی که شما میدانید که پاتریک در یک هتل دو ستاره به سختی زندگی میکند. دروغگویی های جناب شاکری خیلی زیاد بود و من ماجرا را برای پاتریک و همسر دکترشرح دادم .
و گفتم چرا خودتان مراسم را اجرا نکنید ؟ پنج هفته قبل از مراسم گفت ایکاش از رسانه ها هم کسی حضور داشت که با شما در میان گذاشتم و شما حضور پیدا کردید. ولی این آقایان آزادی خواه و ایرانپرست و هوادار دکتر بختیار شروع به دروغ پردازی نمودند و گفتند مخارج را عربستان داده است بگذریم...

دکتر نوری زاده : این جریان نوسانات ارز و دلار در ایران در نشریات فرانسه چه بازتابی دارد؟

آقای شاهید: بله مینویسند جمهوری اسلامی مات نشده است ولی به او کیش داده اند. بانکهای مختلفی در فرانسه جریمه های سنگینی پرداخت نموده اند، دولتها میخواهند ارتباط داشته باشند ولی شرکتها نه. الان شرکتهای فرانسوی و آلمانی خسارت های زیادی را دیده اند. و در تاریخ دهم یا یازدهم نوامبر پوتین با ترامپ در فرانسه دیدار خواهند داشت دقیقا در آغاز شروع تحریمها. می گفتند هند ما را تحریم نمیکند که هند هم به جمع تحریم کننده ها پیوست.

دکتر نوری زاده : نظر مکرون چیست:

آقای شاهید: خود مکرون میگوید از برجام نباید خارج شد .ببینید کره شمالی در هفتادمین سالگرد استقلالش دیگر موشکهای بالیستیکش را به نمایش نمیگذارد ولی جمهوری اسلامی اصرار به آن دارد.

دکتر نوری زاده : امیدی به دیدار مکرون و روحانی وجود دارد ؟
آقای شاهید : امید دیدار بیشتر روی روحانی با ترامپ است نه مکرون. در حال حاضر خامنه ای تمام رژیم نیست .
دکتر نوری زاده : خوب دیدار روحانی با فرانسه داستان غریبی دارد همچنان که سوریه هم سرنوشت غریبی دارد و فرانسه نظرش چیست؟

آقای شاهید: واشنگتن رسما اعلام نمود که ارتش سوریه به گازهای شیمیایی دسترسی دارد و ممکن است از آن در قبال مردم ادلب استفاده کند. در این قسمت به دیدن سخنان وزیر دفاع فرانسه در ارتباط با روسیه می نشینیم . فرانسه جدا از اتحادیه اروپا عمل نمیکند.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Monday 10 September 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

These are very sad and bitter days in the life of the Iranian people.

Over the past few days, the desperate and despoticIranian regime has increased the tempo of its murderous attacks against Iranian Kurdish positions in Iraqi Kurdistan. Shelling began Sept. 6, followed by amissile strike Sept. 8. So far, as many as 15 people from the top ranks of the leadership of the Democratic Party of Iranian Kurdistan have been killed and 50 more badly wounded.

Over the weekend, the regime also executed three heroic Iranian Kurdish prisoners who had been jailed for many years. Also, four Iranian Kurds who had been kidnapped were recently found decapitated in Iraq near the Iranian border.

And in the Iraqi city of Basra at the same time, local residents have set the regime’s consulate building on fire which was reminiscent of the arson attacks on the US, British and Saudi Embassies in Iran.

Raging Iraqi protestors have also burnt the flag of the Islamic republic and trampled on it while filming their action.

The regime has pent billions of dollars in Iraq by building golden domes for the Shia Imams in Karbala and Samarra, while at the same time refusing to spend any money to provide drinking water for the Iranian people.

My comments are aimed at those Iranians who wish to travel to these cities during the month of Muharram to think twice before spending their monies on such trips whiletheir fellow Iranians are suffering from poverty and hunger that this anti-Iranian and tyrannical regime has created for our nation.

Many of the people who accompanied Khomeini from exile back to Iran, like the Basij commander Naghdi, the Larijani brothers and ayatollah Shahroudi are not Iranian at all and are in fact the sworn enemies of Iran and the Iranians.

We continue the program with playing a video clip of the speech by Ramin Hossein Panahi, one of the executed Kurds, and then talking to our senior correspondent Mohammad Reza Shaheed and ask his comments about the latest news of Iran.

Mohammad Reza Shaheed:

I am thinking that if Khamenei really believes in the hereafter and the judgmentday, when he dies all these executed people by his regime will face him andwould bring him to justice.

Many exiled Iranians yesterday gathered outside the Islamic republic regime’s embassy in Paris to protest against these executions.

Sadly in another development some of the people who attended the memorial service for the late slain Dr. Bakhtiar in Paris have claimed that the cost of the service had been paid by Saudi Arabia to his surviving son, which is a shameful claim as Patrick Bakhtiar lives in a hostel and is a true patriot and would neverhumiliate himself or the memory of his father with such demands.

http://iranefardalive.com/Archive/42643

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/_zKyCLP40QE

لینک دانلود:

https://vimeo.com/289119797

فایل صوتی:

https://vimeo.com/289119797

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/clgxlvfea8t6

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1CaPtVxaT91VdbPQZHzhDDSfAfb8NMLIK/view?usp=sharing

September 08, 2018

تفسیر خبر جمعه ۱۶ شهریور‎

در برنامه امشب به بررسی:
نشست سه جانبه ولادیمیرپوتین ،رجب طیب اردوغان و حسن روحانی در تهران
ایران در سوریه چه اهدافی را دنبال میکند در حالی که خرابی های زلزله سرپل ذهاب هنوز درست نشده است
سخنان خامنه ای در ارتباط با اقتصاد ایران
میهمانان این برنامه آقای علیرضا نوری زاده و نوید جمشیدی

چالنگی: اوضاع در سوریه چه خبر است، نشست تهران را چگونه بررسی میکنید ؟

نوری زاده: ده روز قبل وزیر دفاع ایران سرتیپ حاتمی به دمشق رفت و هیچ دلیلی برای این دیدار نبود الا اینکه خبر هایی که به جمهوری اسلامی میرسد همه نشانه اینست که روسیه با اسراییل توافق کرده است ، و با ترکها و آمریکاییها هم به توافق رسیده است و این جمهوری اسلامی است که۲۰ میلیارد پول داده و سرش بی کلاه است. و نزدیک به دوهزار کشته داده و روی هوا است. ترکها یک منطقه ای را در اختیار گرفته اند .ومیگویند ما در سوریه حضور فیزیکی داریم ، روسیه که همه سوریه مال اونهاست .
جمهوری اسلامی چیکاره است ؟ اینها هم با حزب الله و نیروهای کلثوم ننه همینجوری پراکنده ، فقط تو جاهایی که اسراییل راحت میآید و آنها را میزند و میکشد و میرود. روسیه دو پایگاه دریایی و سه پایگاه هوایی در سوریه دارند. وبیش از ۲۵ هزار نظامی روسی در این پایگاهها حضور دارند .

جمهوری اسلامی هم حدود دو الی سه هزار نفر اعم از ملیت های مختلف آنجا هستند ولی متمرکز نیستند روسها با اسراییل قرار گذاشتند که ایرانیها از یکصد کیلومتری جولان جلوتر نیایند و اسراییل به این راضی نیست و میگوید باید بروند و از سوریه خارج بشوند. بنابرین نشست تهران نشست یک نفر است که همه چیزش را در این قمار داده است ولی حالا پشت سرش دارند بردشان را تقسیم میکنند.

چالنگی: از شما میشنویم ، اینکه مردم میگویند سوریه رو رها کن فکری بحال ما کن تفسیر شما چیست؟

جمشیدی: متاسفانه چیزی که اینروزها در ایران میگذرد اینقدر گرفتاری ها و دردسرهای معیشتی بالا گرفته که اصلا مردم وقت و بررسی این موضوعات رو ندارند. و تنها چیزی که مردم حس میکنند اینست که محدوده اجلاس سران رو بستند و همه باید در مسیر فروشگاهاشونو ببندند و بدبینی که مردم در امور مختلف در مورد روسها دارند از دریای مازندران و دخالت های دیگر و شایعات تجهیز دستگاهای سرکوب در ایران ، این اجلاس پوشش زنده تلوزیونی هم داشت خوب یک سری حرفهای کلی در آن زده میشد و استنباط من این بود که آقایون میخواستند که در کنار نشست آستانه یک نشست تهران را هم بگذارند که حداقل اسم تهران هم بعد از آستانه در نشست ها باشد . قاعدتا تصمیم ها در پشت پرده انجام گردیده است. و الان میبینیم که نیروهای سوریه در پشت ادلب منتظر دستور حمله هستند وادلب حدود سه میلیون جمعیت دارد و نوع حمله ارتش سوریه هم همیشه وحشیانه و همراه با اسلحه شیمیایی بوده است بمب های بشکه ای هست .
در نشست امروز من دنبال میکردم آقای اردوغان موافق حمله نبودند ولی روحانی با تکراراینکه تروریست ها در آنجا هستند و آنها باید اسلحه هایشان را زمین بگذارند و کاری انجام ندهند، با وجود نگرانی های بین المللی آنها تصمیم به حمله گرفته اند و باید منتظر خیل عظیمی از آوارگان و کشتار زن و کودکان باشیم. بهر حال اجلاس تهران بصورت تشریفاتی و ظاهری برگزار شد. و باید ببینیم در ادلب چه اتفاقاتی میافتد و در مورد مردم ایران امیدواریم که هزینه های اقتصادی بیشتری ندهیم واقعا نفس مردم بریده شده از این مخارج در خارج از کشور .

چالنگی: حکومت ایران گفته که قصد دارد ۳۰۰ هزار منزل در سوریه بسازد این اصرار رژیم برای ساخت خانه در سوریه در حالی که زلزله زدگان ما هنوز در چادر ها زندگی میکنند تفسیر شما چیست؟

نوری زاده: چراغی که به خانه رواست البته اگر خانه، خانه شما باشد، وقتی شما سرزمینی را اشغال کرده اید خانه اتان نیست، اینها خانه اشان مجاور حضرت عباس است و همه اکثرا عراقی هستند و حالا که بحث دو ملیتی هست اینهایی که ملیت عراق دارند جزو دوملیتی ها حساب نمیشوند؟. اینها مثل گرگهای دهان باز نشسته اند ببیند در سوریه چه خواهند کرد و چه پولی قرار است به جیب بزنند. اینها نه دلشان برای سوریه سوخته فقط دلشان برای جیبشان سوخته ، اما روسها به آنها نمیدهند. خیلی به اینها بدهند همان کاری که برای حرم حضرت زهرا در عراق انجام دادند و نماینده خامنه ای هم کلنگش را زد از این چیزها مثل باز سازی بارگاه زینب به آنها بدهند. روسها بیشتر نمیدهند.

چالنگی :تفسیر شما چیست آقای جمشیدی آیا سوریه منفعت شخصی بعضی از افراد را تامین میکند؟

جمشیدی: عرض کنم هردو اینها هست در زمینه اقتصادی که گروهایی از سپاه پاسداران در آن شرکت دارند این نیست که منفعت از ساخت یک ساختمان باشد اینها در واقع از انتقال بودجه ای که از پول مردم ایران که این پولها در بعضی مواقع بصورت قاچاق و پولشویی جابجا میشوند. سیاست کلی اینها و نیت اصلی شان کاملا نفوذ سیاسی و فیزیکی هست و اگر در آنجا حضور داشته باشند بعلت کارهای ساختمانی میتوانند پایگاههای نظامی هم داشته باشند، اما اسراییل خیلی جدی جلو این موضوع ایستاده است و بیش از دویست پایگاه ایرانی ها را نابود کرده است . حال جمهوری اسلامی میخواهد با حضور فیزیکی و رفت و آمدی که ایجاد میکند برای اهداف بعدیش بتواند موفق بشود. در حالی که با این وضع اقتصادی و قیمت دلار برای مردم بسیار گران خواهد بود آگر این پولها برود و در سوریه سرمایه گذاری شود بنظر من برای خودشان هم در این شرایط خطرناک است .

چالنگی :امریکا نسبت به عملیات در ادلب هشدار داده است ، این هشدارها تا چه اندازه اثر گذار خواهد بود؟

نوریزاده: آمریکا در واقع سیاست دوگانه ای دارد به این معنا که میگوید ما در مبارزه با تروریستها از روسیه حمایت میکنیم، یعنی هر کسی که در ادلب هست روسها و سوریه ای ها میگویند تروریست هستند از ارتش آزاد گرفته تا جبهه نصرت تغییر اسم داده، تا داعش و تا گروههای کوچکتر، و آمریکا از سرکوب اینها توسط روسیه حمایت میکند، از آن طرف فرستاده ویژه اش اعلام میکند اگر بشار اسد بخواهد با شیمیایی به مردم حمله کند آمریکا واکنش نشان خواهد داد.
با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

Behind the Headlines – Friday 7 September 2018

Jamshid Chalangi:

In tonight’s program of Behind the Headlines:

The meeting of Putin, Erdogan and Rouhani in Tehran over Syria;

What are Iran’s objectives in a post-war Syria, while many of its own cities look like war-zones;

Khamenei’s speech on Iran’s crisis-ridden economy;

Our guests tonight to discuss these topics with them are Dr. Alireza Nourizadeh and Navid Jamshidi.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Iran’s Defence Minister general Hatami traveled to Syria ten days ago without any apparent objectives, but all indications are that the Russians have agreed with the Israelis on the one hand, and the Americans have agreed with the Turks on the other, on what type of future Syria should have in its post-war era.

Once again the Islamic republic regime has been left out of a regional deal after having squandered more than $20 billion of our people’s money in Syria and caused the death of more than 2000 Iranian soldiers in there.

And yet the Israelis come and bomb the regime’s bases and forces in Syria at whim while the Russians have kept their two naval and three air bases and 25000 troops in Syria out of reach of any attack by the Israelis!

The regime may still have up to 3000 of its forces in Syria who are mainly from different nationalities but have agreed to stay hundreds of kilometer away from the border with Israel, and yet the Israelis are not happy with this and are calling for the full departure of all Iranian and their proxy forces from Syria.

Jamshid Chalangi:

The Iranian people have been calling on the regime to abandon Syria and think of Iranian people’s interests and wellbeing in their protest slogans.

Navid Jamshidi:

Sadly the Iranian people are engulfed in very many daily economic and social challenges to survive that they hardly notice these political developments that directly affect their lives.

The only thing that they hear about and feel is that three heads of states havegathered in Tehran and their arrival has caused a heavy traffic jam.

The Iranian people have a very negative view of the Russians after the recent shameful Caspian Sea convention where Iran gave up many of its rights to Moscow and Putin’s presence in Iran is meant to show that the Russians supposedly regard the regime as an important ally.

And all this is happening while the Syrian army is waiting to receive the order to attack the city of Idlib which has a population of 3 million people and there is every possibility that Assad will use chemical weapons against them as before.

Erdogan has opposed any such attack on Idlib but Rouhani has claimed that the city must be cleared of the terrorists, which is only a green light to Assad to carry out his murderous attacks.

Dr. Alireza Nourizadeh:

I think the Americans are following a double standard here because they have said that they will support any attempt to eradicate the terrorists in Syria, but here they are following the Russian line, which is to annihilate all Assad’s opponents that include freedom fighters too.

And yet Washington has warned Assad not to use any chemical weapons or face sever consequences.


http://iranefardalive.com/Archive/42557

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/plUvNvPRs0U

لینک دانلود:

https://vimeo.com/288765079

فایل صوتی:

https://vimeo.com/288765079

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/vmppm1zamkrw

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1XKUclURck16RC3sgrz0dJax6adhMNu1d/view?usp=sharing

September 08, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۱۶ شهریور

nor4-300x160.jpg

برنامه امروز پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکترعلیرضا نوری زاده آغاز مینماییم . برای اینکه مفهوم شعری که امروز خواندم آشکار تر بشود به حرفهای بانو گیتی معینی هنرمند سرشناس می نشینیم.

هزارو چهار صد سال و در واقع برای ما بیش از هزارو دویست سال گفته شد به کرات حکم شد، تنفیذ شد، مجسمه سازی حرام است هرکس به کار مجسمه سازی برود داستان لات و هبل و این بساط رو در خاطرات زنده میکند، و مجسمه سازی این کفر است ،خمینی گفت نسازید از من مجسمه ، عکس مرا روی پول نگذارید!! اول کلک زدند و عکس او را روی پول گذاشتند و شکل مقوایش را هم که از هواپیما پیاده میشد ساختند، خوب آدمی که احساس ندارد مقوایی هست، کسی که در پس مرگ فرزندش گریه نکرد. تو مرگ مطهری دستمال الکی بردارد و بر چشمش بگذارد ، او معنی اشک را نمیشناخت. چه نازنین هایی را اینها به قتل رساندند ، بهر حال مجسمه سازی ممنوع است. بکشید پایین این مجسمه حافظ و سعدی و فردوسی را. در ادامه به منزل هاشمی رفسنجانی سری خواهیم زد . من مخالف مجسمه سازی نیستم و این هنر بزرگ را اجر مینهم. شما اینها را ببینید چند سال معلم قران و شرعیات، آخوند سر منبر به شما گفتند مجسمه سازی حرام است. کروبی در نامه اش میگوید این رفسنجانی بود که امد و این ولایت فقیه رو راه انداخت و وقتی آقا مرد نشستیم تا رهبری شورایی راه بیندازیم . کروبی مشغول کفن و دفن شد رفتند بیعت گرفتند برای سید علی آقا!!

این حکایت تزویر و دروغ پایانی ندارد و از ایران هم منتقل به کشورهای دیگر میشود. در ادامه به شعر خانی یک افسر عراقی در باره قاسم سلیمانی خواهیم نشست. و با شما از سرسپرده هایی که در کشورهای خارجی در یک اطاق مینشینند و از صبح تا شب مدح و سنای خامنه ای و رژیم را میگویند حرف خواهیم زد، و آنطرف مردم ادلب رو به آسمان میکنند که اینها به آنجا حمله نکنند.

منتهی نوکری رژیم بهایی دارد مثلا اروجعلی ببری که در کوی دانشگاه آدم میکشته است حالا با درجه سرهنگی ریاست کلانتری را به او داده اند این هم دستمزد آدمکشی، سرباز صفر که به جرم نمادین دزدیدن ریشتراش به پنجاه روز زندان محکوم شده بود حالا مزدش را دادند و با درجه سرهنگی ریاست میکند، این داستان اینهاست. رامین حسین پناهی بی گناه به اعدام محکوم میشود. زندانیانی که اخیرا بازداشت شده اند یک هنرمند عزیز کلیپی درست کرده و همچنین به دیدن گزارشی تصویری از یک آخوند در خیابان خواهیم نشست. شما فکر کنید در حکومت ولایی چند تا وکیل بجرم دفاع از موکلینشان در زندان هستند . ناصر زرافشان ۵ سال زندانی شد و حسرت یک آخ را به دل سید علی آقا گذاشت. بجرم مطالعه پرونده های قتلهای زنجیره ای و دید که چه جنایتی انجام گرفته است و رفت و گریبانشان را گرفت. یا دکتر شعله سعدی که فقط رفته جلو مجلس و گفته این شورای نگهبان سراسر آلوده به فساد باید حق استصوابی نداشته باشد . یادتان باشد عاقبت اینها مثل قذافی خواهد شد.

ببینید دیروز من برایتان گفتم که نگاه من به احمدی نژاد و افرادش مشخص است ولی ما باید به اصولی پایبند باشیم ، اگر احمدی نژاد حق داشته باشد یا رحیم مشایی هر اتهامی که دارد بیایید و مطرح کنید ولی این بی شرمان اورا متهم به ارتباط با همسر تیمسار رحیمی کرده اند. این دستگاه قضایی احترام دارد . صد رحمت به دوره محمد رضا شاه که در دوران حکومتش حتی یک وکیل را زندانی نکردند. برایتان گفته ام این قاضی صلواتی زنش یهودی است و گفته که چادر سر نمیکنم و این روسری هم بخاط حفظ آبروی شماست . ولی به محض اینکه پایش به پاریس میرسد همه را کنار میگذارد و بی حجاب در مراکز خرید گرانقیمت ظاهر میشود. شرم باد بر شما جانیان .

بخش دوم برنامه به درد دل یک تهیه کننده فیلم خواهی نشست و با شما سخن خواهیم گفت.

این خبر دوستان عراقی و متعه بازیشان در مشهد قصه بسیار تلخی شده است و ریاست این خانه های متعه باز بعهده اعلم الهدی امام جمعه و نماینده رهبر است.

در دوران خمینی هرکس سر شغلش بود موسوی نخست وزیر بود و دولت در دستش بود حالا روحانی چیکاره است ؟ نقاره امامزاده خامنه ای را میزند و این تلخ و دردناک است میگویند آقای علم الهدی تشکیلات عظیمی دارند و دفتر ودستک زیادی دارند خانمها را ثبت نام میکنند و توزیع میکنند بین تورهای زیارتی که مسافرهای خارجی میآورند . عمامه هایتان را بردارید و یک کلاه بوقی سرتان بگذارید. و آن وسط رقص عربی بکنید.

زندگی بالای شهر و پایین شهر همیشه مورد بحث بوده است خبرنگاری از چند جوان می پرسد به جواب هایشان دقت کنید.

امروز جوان ایرانی تنها آرزویش اینست که فقط یک شغل داشته باشد.

چهار، پنج تا نماینده مجلس در باره معیشت مردم به سخن آمده اند. اما خامنه ای دیروز حرفهایی زده در باره جنگ رسانه ای کشور های منطقه و ویروس بدبینی نسبت به دولت بد است، آقای خامنه ای به همان حرفهای احمدی نژاد دوست داشتنیت گوش کن هرچه در باره فساد میگوید درست است.همچنین از نمایندگان خبرگان تعریف نمودند که اینها وظیفه اشان را خوب انجام دادند. و با دستمالهای ابریشمی بزرگ در حالی که خواب بوده اند مشغول بوده اند . وقتی احمد جنتی پوشک بپوشد از او بد تر هم هست در مجلس خبرگان . سه تا سمعک در گوششان است و دم به دم باید به دستشویی بروند

آنوقت سرنوشت شما جوانان به این افراد سپرده شده است و اینها باید تصمیم بگیرند.

در انتها به منطقه میرویم و شما را ازمهمترین رویداد ها و اخبار منطقه آگاه خواهیم ساخت

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Friday 7 September 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

To have a better understanding of the poem that I have read tonight we must listen to the comments of the prominent Iranian artist Mrs. Giti Moini.

For fourteen centuries the religion that was brought for us has forbidden the art of sculpture. They say anyone who follows this branch of art is promoting paganism.

Khomeini himself had asked his followers not to make any statue of him of even print his image on notes. Then the regime’s officials first printed his image on the national currency and later made a statute of him cut out of heavy board!

It was very fitting that the statute of a man who had said he did not have anysense of nationalism or belonging to a country called Iran, should be made of cheap paper and board.

He was a man who did not shed a tear for the death of his son because he did not know what tears mean in humans. As such he ordered the massacre of thousands of people, as he did not care about the tears that their parents and wives and husbands and children might shed.

This was a man who brought the medieval and satanic notion of Velayateh Faghih to our country, which has destroyed our nation. And now dissident cleric Karoubi has confessed that Rafsanjani was responsible for making Ali Khamenei succeed Khomeini and hence continuing with this satanic kind of religious dictatorship.

The regime’s hypocrisy and malicious acts knows no boundaries as it has now promoted the police officer who murdered a student during the 1997 student uprising to the rank of a colonel!

And at the same time they are about to execute Ramin Hossein Panahi for taking part in a students protest.

One wonders what other fate except that of Libya’s Gadhafi could await these murderous rulers of Iran?

As I explained yesterday, the sham trial of Rahim Mashaie, Ahmadinejad’s former deputy must be condemned, despite all the miseries that their eight year long administrations brought onto our people.

The regime’s judiciary has accused Mashaie of having had a relationship with the widow of the executed general Rahimi, a charge that shows how low the country’s “justice system” has gone.

The reactionary mullah Alam Ulhoda in Mashad has denied that the holy city has now many brothels, which has proved popular with Arab sex tourists.

Sad as it is, one needs to remind this mullah that if it were not for the financial gains of the very “charities” that he and his murderer son-in-law Ebrahim Raisee run, these brothels would have closed down over night!

http://iranefardalive.com/Archive/42551

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/_R3oe8stwX4

لینک دانلود:

https://vimeo.com/288747077

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ufxdjmpsrs6g

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/aglsrjftjour

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1hyxazY9ROKGYvFnZ7OIKG4hMhnueoHiP/view?usp=sharing

September 08, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری پنج شنبه ۱۵ شهریور

nor4-300x160.jpg

برنامه امروز پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکترعلیرضا نوری زاده آغاز مینماییم .

دکتر نوری زاده: تهدید نمایندگان مجلس در پی حضور روحانی در مجلس و اینکه روحانی از چه میترسد؟ آیا او هنوز میخواهد جای رهبر بنشیند؟

دکتر سازگارا: نه من فکر میکنم آقای روحانی از ولی فقیه شدن بیرون افتاده است برای اینکه در اداره کشور بی کفایتی کردند و همه تخم مرغ هایش را روحانی در سبد دستاوردش و آن هم به این بن بست و مشکل خورده است . در بین مردم دیگرجایگاهی ندارد و در دستگاههای حکومتی هم ابزارهای قدرت در دستش نیست و این ابزار ها در دست خامنه ای است، منتهی ایشان بر سر دوراهی قرار گرفت یا باید با این دور جدید بحرانها و خروج آمریکا از برجام و فشار هایی که دارد میآید آنجور که وعده کرده بود باید میآمد و از آن اطاق فکر ها که علیه اش توطئه کردند و سرش در سپاه وبیت رهبری است سخن بگوید.
و آن سیاست روز اول با پشتیبانی هاشمی را که قرار بود با دنیا رابطه داشته باشند را باید پا می فشرد ، با آمریکا بنشینیم و حرف بزنیم سر موشکها و غیره و مردم را نگذاریم به گرفتاری بیفتند، ایشان راه دوم را انتخاب نموده است و پذیرفته است که سرش را زیر عبای خامنه ای بکند . در حال حاضر خامنه ای پشت فرمان مملکت نشسته است، همچنین پسرش پسرش مجتبی .
من قبلا گفته ام اینها 5 حالت را گذاشته اند که انجام بدهند یکی از آنها انسجام حکومت است، حتی از خاتمی خواسته اند که از کلیت نظام دفاع کند و سرکوب در داخل است به شدت این مورد را بالا برده اند و حبس های طویل میدهند برای اینکه به مردم بگویند فکر نکنید فضا دارد باز میشود. محور سوم برنامه ریختند تحریمها را دور بزنند قول وقرارهایی هم با اروپاییان گذاشته اند. و محور چهارم خامنه ای دارد کارت هایش را در منطقه قوی تر میکند که اگر سرمیز رفت کارت بازی داشته باشد. در عراق و سوریه و لبنان و یمن مواضعشان را تقویت کرده اند ، و می گویند هر وقت مناسب بود و ما قوی بودیم مذاکره میکنیم، اسمش را هم توصیه دوستان و نرمش قهرمانانه ۲ میگذارند ولی زودتر از ژانویه انجام نمیدهند.
دکتر نوری زاده: تمام اینها در شرایطی خواهد بود که پیش بینی هایش برای توفیق درست از آب در بیاید . اما همزمان ما شاهد واکنش هایی از آن طرف هم هستیم آمریکا هم دست روی دست نگذاشته اگر در ادلب به روسیه و به جمهوری اسلامی اخطار میدهد و در عراق هم نماینده ویژه دولت آمریکا دیدارهایی با مسئولین عراقی داشته است، عبادی میگوید عراق به ساز ایران و دیگران نخواهد رقصید. در لبنان هم حریری کابینه اش را تشکیل داده است اهالی منطقه میدانند که جمهوری اسلامی آنها را دچار مشکل ومصیبت خواهد کرد، از طرف دیگه اروپاییان هم در بست در خدمت رژیم ولایت نیستند و هند و ژاپن و کره جنوبی هم در معاملاتشان جای تردید است ، همه اینها را گفتم که در پایان ماه نوامبر وقتی مجازاتها برقرار شد و رژیم هم نتوانست استفاده بهینه بکند، و دلار هم همینطور بالا برود آینده را روچطور میبینید؟

دکتر سازگارا: کاملا من میخواستم بگویم که شما توضیح دادید ، این برنامه ها در ذهن خامنه ای هست معلوم نیست که به اجرا در بیاید، بخصوص حوادث به این بزرگی پر از اتفاقات غیر منتظره هم هست ، منطقاً از چهار حالت وضعیت فعلی ایران بیرون نیست اینکه این رژیم بپاشد از هم ، مثل شوروی . من نمیخواهم درصد بگذارم که این راه حل اول ممکن است اتفاق بیفتد. احتمال دوم ذهنیت خامنه ای را صحبت کردیم و ممکن است بتواند این بحران را کنترل کند، نمیگویم که سرنگونی را درمان کند ، چون جمهوری اسلامی پایین برود بالا برود باید برود، هم بحران مشروعیت و هم بحران مقبولیت دارد، و فساد گسترده نفرت مردم را چند برابر میکند . احتمال سوم آن چیزی است که من و شما وکلیه آزادی خواهان بدنبالش هستیم و آن این است که مردم بتوانند در یک مقاومت مدنی گسترده پا در میدان بگذارند با سه ستون اعتراضات مدنی و بتوانند پایه های حکومت را در اقیانوس مردم بزیر بکشند، بلکه بتوانیم به یک دموکراسی برسیم.


دکتر نوری زاده: من روی این مسئله تأمل دارم ما چیزی که با آن روبرو هستیم نبودن بدیلی است که به خامنه ای اجازه میدهد جولان دهد حالا میبینیم بانویی بنام خانم سلحشوری در مجلس اعتراض میکند و از خود مشکل درخواست حل مشکل میکند، ما چه مشکلی داریم وقتی که نماد مشروطه پادشاهی میگوید دمکراسی و سکولاریسم برابری انسانهای ایرانی و همه اینها وجمهوری خواهان هم همین را میگویند و مهندس شریعتمداری هم سخن با اینهاست دکتر اسماعیل نوری اعلا هم همین را می گویند حزب دموکرات کردستان و کومله و اتحادیه بلوچ همه در نهایت نقاط مشترک دارند، من تندرو های بعضی ها را کنار میگذارم ، چرا این ائتلاف عملی نمیشود. چه عاملی ما را از یگانه شدن باز میدارد که حداقل یک صوت واحدی داشته باشیم.؟

دکتر سازگارا: اجازه بفرمایید من احتمال چهارمی راهم بگویم که آن احتمال حمله نظامی خارجی و یا کودتای نظامی است آمریکا هیچ برنامه ای برای حمله نظامی و کودتا ندارد و اگر این امر بخواهد صورت بگیرد ممکن اس بر اثر مبارزات مدنی مردم و ترس از ایجاد یک حکومت طرفدار آمریکا روسها مثل لهستان دست به یک کودتا بزنند که نهایتا موفق نخواهند شد .
هر کدام از اون سه احتمال باشد چه رژیم بپاشد و چه بخواهد خامنه ای با سرکوب حفظ کند رژیم را و چه مردم با مبارزات مدنی بخواهند این کار را انجام دهند هر سه اینها، یک باید را به ما نشان میدهد، یک ثقل سیاسی و یک رهبر سیاسی لازم است که مردم را وادار کند به حرفهایش گوش کنند . این نقش را باید گروهی بعهده بگیرد، چون جامعه ایران به نوعی است که ائتلاف لازم است، فقط فرض کنید از طرفداران پادشاهی تا جمهوری تا راست گرا و چپ گرا بیایند کنار هم بشینند مشکل را حل نمیکند، مردم ما زمانی به یک جایی گوش میکنند که برایشان کاری بتوانند انجام بدهند، من این را به پنج بخش تقسیم کرده ام اول رسانه گروهی، و اینترنتی که بتواند جنبش را پوشش بدهد و روزنامه نگاران دلاوری میخواهد ، نکته دوم ارتباط با جامعه بین الملل است ، محور سوم پول است بهر حال هر مبارزه ای پول لازم دارد ، محور چهارم جامعه مدنی و مردم هستند ، محور پنجم ریزش خود نیروهای حکومت است .
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.
A Window to the Fatherland – Thursday 6 September 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our special guest of every Thursday, Dr. Mohsen Sazegara, by asking him first what lies behind the threat of Majles deputies against Rouhani? Is he still thinking of succeeding Khamenei as the supreme leader?

Dr. Mohsen Sazegara:

No, I think Rouhani has been disqualified from ever becoming the next supreme leader because he has proved ineffective to manage the affairs of the country and had put all his eggs in the basket of the nuclear deal, which has met with its demise.

He no longer has any support from the public either and lacks the necessary state apparatus to run his government as Khamenei has seized them all.

At one juncture Rouhani had two choices; either he had to rely on the support of the people to face the failure of the nucleardeal and the new sanctions by pushing for his promised reforms and exposing the plots of the Revolutionary Guard and Khamenei’s office, or succumb to the pressure of the Deep State.

Rafsanjani had advised Rouhani to push for opening up Iran to the world by negotiating with the Americans over the issues of Iran’s ballistic missiles and regional matters. But instead Rouhani chose to follow Khamenei’s orders. At this moment of time Khamenei is running the affairs and has plans for his son Mujtaba to succeed him.

The regime has put in place a five-point plan to survive, which includes uniting all those who support it against those who call for its overthrow; crack down heavily on all types of dissent; find ways of circumventing the US sanctions; make deals with European countries and strengthening their position in the region through their proxies.

It is this planning and strategy that Khamenei was talking about when he said that his regime would only negotiate with the USwhen it is in a strong position.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Naturally the US is not going to remain idle and just watch that the regime will fulfill all these plans for itself and as we have seen in recent days American diplomats have been visiting Iraq, India and Japan to make sure that they would not take part in any such plans and would observe the US sanctions.

Further more, the Europeans are not entirely the servants of the regime in Tehran and once the November sanctions come into effect they will think twice before trying to bypass them.

Dr. Mohsen Sazegara:

You are quite right. These plans are only in the head of Khamenei and there are many unforeseen events awaiting the regime in the coming days.

Khamenei may delay the eventual fate of the regime, which is joining history, but he will not be able to change it.

As such, it is paramount important that Iranian freedom fighters and democratic forces unite to wage a civil protest to oust this regime with least threats to the sovereignty of our country and achieve a secular democracy for Iran.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/42495

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/UAp7XrE94s8

لینک دانلود:

https://vimeo.com/288546983

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/psmyabrhltl5

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/qbz3dvnattcp

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1tInZL98bEpNyjZmWGuh9FLq18wG7u_2E/view?usp=sharing


September 08, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری چهار شنبه ۱۴

nor4-300x160.jpg

دراین شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم . درابتدای این برنامه به دیدن کلیبی از خود سوزی فردی درمقابل شهرداری می نشینیم و از ظلم و ستمی که این رژیم جهل و جور و فساد برمردم روا داشته است با شما سخن خواهیم گفت، که پدری بخاطر فقر و بستن دکانش خود را در جلوی شهرداری آتش میزند.

من داشتم فکر میکردم این آقای قالیباف با این پولهایی که به غارت برد و این دوازده هزار نفری که استخدام کرد دکان این مرد را میتوانست باز نگه دارد و پانصد میلیون برایش جریمه نبرند .
حال شما فکر کنین که یک پدر به چه نقطه ای باید برسد که اینجور خودش را آتش بزند جلو چشم مردم و فرزندانش . ننگ بر شما از بالا تا پایین تان همه تان ننگید.

شما نقطه نظر های مرا راجع به آقای احمدی نژاد میدانیدکه لقب تحفه آرادان به او دادم. تو جمع اینها یک آدم باهوش بود بنام اسفندیار رحیم مشایی قاب احمدی نژاد رادزدیده بود و چون پیش بینی کرده بود که رئیس جمهور میشود که شد. شد خدای احمدی نژاد!! در رابطه با سوء استفاده و اینها همه را من قبول دارم . اما دادگاه رحیم مشایی یکی از ننگین ترین دادگاههای رژیم جهل و جور و فساد روبه گند کشید فردی بنام غظنفرآبادی که کاغذی بدستش داده بودند که بخواند.

رابطه شما با خانم تیمسار رحیمی چه بوده؟؟ ایشان رئیس دفتر آقای احمدی نژاد بوده و آن بانوی داغدیده که همسرش یکی از مردان مردستان ایران زمین است شکایتی کرده است . توهین به آرامگاه همسرش شده است. نامه ای نوشته است و این نامه دلیل جاسوسی آقای رحیم مشایی است. آگر او جاسوس بود و شما میدونستید غلط کردید که سکوت کردید . چطور مقام معظم رهبری لبخند هم میزدند زمانی که ایشان را میدیدند.چون فکر میکردند ایشان هم با اجنه ارتباط دارد.خود ایشان مشغول رمل و استرلاب و جن گیری هستند .
چرا شما با خانم جهانبانی ارتباط داشتید. ایشان خارجی هستند همسر دلاورشان را شما کشتید و این بانو با چه استقامتی تحمل کرده است.
اگر نامه ای نوشته باشند دلیل جاسوسی است.
همراه با شما به دیدن صحنه ای از این دادگاه می نشینیم. او مشاور و رئیس دفتررئیس جمهور بوده با او که چنین میکنند با نسرین ستوده و خانم زاغری چه ها که نمیکنند . ننگ برشما باد .

همین اتهاماتی که به زنده یاد امیر انتظام زدند بین این دو تا خیلی فرق هست. مثلا تو با آقای سولیوان چیکار داشتی . هیچی آقای بازرگان گفته بودند. آقای موسوی اردبیلی هم بودند آقای بهشتی هم تشریف داشتند. اما آنها چون زیر عبای آقا بودند کاری بهشان نداشتند. حالا بازی رحیم مشایی هم بنوعی دیگر تکرار آن ماجرا است.

نادان غظنفرآبادی ناآگاه همسرزنده یاد تیمسار پاکروانئکه خمینی تورواز مرگ نجات داده بود در گذشته است پس ارتباطی وجود نداشته است. ذهن کثیف غظنفر آبادی به کجا میرود .می گوید مکاتبات ایشان با شما به چه غرضی بوده است. شرم کنید . همسر تیمسار رحیمی زنی است که همه جلویش کلاه از سر بر میدارند چون شوهرش بزرگ مردی بود. در پس آنشب من همه جور اعلام کردم و این رژیم جنایتکار را رسوا نمودم. از فرزند جهانبانی شرم کنید این عقاب آسمان که نامش ثبت شده در کنار بابک خرم دین. اینها جاودانه اند .

داستان اینها با رحیم مشایی و احمدی نژاد . کسی که آقا قربون صدقه اش میرفت میگفت مثل مجتبی و مصطفا ی ماست. از آقای هاشمی به ما نزدیکتر است و ما در گوشی با هم حرف میزنیم. اما دعواشون با مشایی از کجاست ؟ مشایی که میره حکم بقایی رو جلو سفارت انگلیس پاره میکنه و میگوید حکمش را اینجا داده . انها هم میگویند جاسوس است و با ریچارد دالتون چیکار داشتی. مردک دالتون سفیر در ایران بوده است مدیر وزارت خارجه بوده است چرا از آقای میرزا جواد خان نمیپرسی ؟ میرزا جواد خان آملی لاریجانی؟ که اینجا تو پستوی سفارت مگر ننشست وگفت اینکارها را بکنید وقتی من وزیر امور خارجه شدم در خدمتتان هستم که من این را فاش کردم و در برنامه ام بازگو کردم تحت عنوان لاری گیت.

آنوقت اونها گفتند خدمت آمریکا روچیکار میکنی ؟ گفت : برا دوتاتون نوکری میکنم. چطور لاریگیت از یادتون رفت .با فسادش با جاسوسیش. خود خمینی از وزارت خارجه او را بیرون انداخت. این پنج برادر مصونیت دارند تا خدا کی زنگ اونا روبه زمین بیندازد.

رحیم مشایی اینها ازش وحشت داشتند میگفتند جن میگیره و با امام زمان ارتباط داره . به این خزعبلات اینها اعتقاد دارند . بعد خود رحیم مشایی پیش بینی میکرد اینها را یکسال پیش گفته هایی داره که من تکه های کوچکیش رو براتون میگذارم . این قصه به نوکرهای ولی فقیه میگه هر کدومتون رو یک روز زمین میزنند. دو ماه وحید حقانیان را بردند الان نیگاش کنید مثل آدم مرده است که داره راه میره. قصه 500 میلیون دلار دزدی حل نشده هنوز. وقتی فهمیدند در نوکریش به آقا شکی نیست و برادرش یک کم دستش کج است. بنابرین در جمهوری ولایت فقیه هیچ کس در امان نیست چون در کار سیاست آدم های وفادار به خودت را حفظ میکنی . مثل محمد رضا شاه بارها آمدند و گفتند فردوست خیانت میکند . او گفت خیر او وفا دار است. در هر دولتی آدمها نسبت به پرنسیپی که دارند جایگاهشان معلوم است. خمینی قطب زاده را اعدام کرد او با ترجمه های غلط یک جانی را فرشته معرفی کرد.

در ادامه از خبر بدرک واصل شدن جلال حقانی شما را باخبر خواهیم نمود. الهام دهنده طالبان و نوید مرگ بود و آقای ذوالقدر چقدر او را دوست داشت . بدفعات با گلبدین حکمتیار و خودش و دامادش ملا قات میکرد و پول به آنها میداد و از اینها بهره برداری میکرد.

یکسال قبل از دستگیری رحیم مشایی حرفهایی زد که قابل توجه است و بخشهایی از آن را می شنویم.
من سئوالم از شما و احمدی نژاد اینست که شما که اینها را میدانستید چرا زمانی که در قدرت بودید اینها را فاش نکردید.؟ این اطلاعات سپاه است که رادیو تلوزیون رو در اختیار دارد چرا نگفتید؟ تازه دارند آقای احمدی نژاد میگوید چون معاون وزارت اطلاعات جاسوس اسرائیل بود او را عوض کردم ولی آقا قبول نکردند. ایشان وقتی میگوید از ما بهتران چه کسی را میگوید همه میدانند خامنه ای را میگوید چون بفرمان ایشان است که آدمی ذلیل و یا عزیز میشود و یک دزد سر گردنه مثل مقدمو باجناقش و خانم نفیسه محمودی و آقای طاهری اینها عزیز میشوند و بر چشم جای میگیرند.

در ادامه به دیدن چند کلیپ از سخنان مشایی و احمدی نژاد خواهیم نشست .
آقای احمدی نژاد روزی که دست و پای آقای امیر انتظام را به تختش زنجیر کردند ندیدی ؟ روزی که بعد از کودتای ۸۸ بزرگان جنبش سبز را با لباس زندان تحقیر آمیز با زنجیر به دادگاه آوردند ندیدی؟ یادت رفته بزرگ انسانی مثل احمد زید آبادی رو چه جوری آوردند . یادت رفته بقیه یاران خاتمی رو کروبی پیرمرد را ؟

ابوالفضل قدیانی که دل به اصلاحات داشت سرانجام لب به سخن گشود :
گفت بعد از چند سال مذاکره با اجازه خامنه ای و با هدایت رهبر در زمان احمدی نژاد و بعد روحانی اجازه مذاکرات با آمریکا را داده بود و خودش هم رهبری میکرد و بعد برای مردم این دروغها را گفتند که آقا نبودند آقا از اجازه دادن هم پشیمانند. ترس از اینکه مردم بفهمند که این پهلوان پنبه است. این مصادیقی که ما شاهدش هستیم همه بر پایه دروغ است.
با بودن ولایت فقیه و این نظام محال است اصلاحاتی صورت بگیرد اصلاحات مکانیزم شفاف سازی و نظارت است چنین چیزی در ایران وجود ندارد اصلاح طلبان و اعتدال طلبان از جمله حسن روحانی با دستگاه سرکوب هم نوا شده اند و او پیش بینی میکند که این حکومت راهی جز رفتن ندارد.
عملکرد روحانی هم از نظر قدیانی مورد سئوال است او هیچکدام از شعارهایش را عملی نکرد . او نه تنها بعد از 5 سال از ریاست جمهوری مشکلات را کم نکرد. نه تنها قدمی برای شکستن حصر برنداشت و نه تنها از فساد نکاست بلکه از حبس و بند هزاران معترض جلوگیری نکرد.

در خواست برکناری خامنه ای از حکومت باید به درخواست تمامی فعالین سیاسی و مدنی شود .
همانطور که خواست برکناری بن علی در تونس خواست عمومی شد.
امیدواریم همه مردم از این زندان و حصر نجات پیدا کنند آقای قدیانی فرزند این انقلاب و این نظام است او نیز میگوید این نظام تماماً باید برود.

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


Sep 5 (3 days ago)
to me
A Window to the Fatherland – Wednesday 5 September 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with playing a video clip that shows a man attempting suicide by setting himself on fire in protest at a massive fine that the Tehran municipality has asked him to pay, which has driven his small business to bankruptcy.

This is the tragic story of very many Iranians these days whose lives have been destroyed by the economic woes that the country is facing as a result of decades of corruption among the regime’s officials.

One of these officials is certainly the former mayor of Tehran, Mr. Ghalibaf, who has personally embezzled millions of dollars for himself and the12000 strong army of his cronies and subordinates.

How desperate must a father have become in life to try to kill himself in front of the eyes of his own children, as has been the case of this poor man. Shame on all of this regime’s officials and its leadership!

By now everyone knows my view of Ahmadinejad and his corrupt cronies. However, among his close associates Esfandiar Rahim Mashie stands out as the smartest one of them.

He is currently on trial accused of corruption and “spying”. I agree with many of the charges against him and the corrupt clique that facilitated Ahmadinejad’s rise to power.

However, in defence of humanity, I must say that the trail of Mashie is a travesty of justice and a slur on the face of the Islamic republic regime.

He has been asked by an ignorant thug acting as the prosecutor, called Ghazanfar-Abadi, to read from a prepared text to confess to having been in touch and relationship with the widows of two former Iranian heroic generals who were executed after the fall of the Shah’s regime.

In reality, these two respectable widows, in their eighties, had written to Mashaie while he was serving as Ahmadinejad’s deputy, asking for protection of their dead husbands’ graves. The prosecutor has likened the correspondence with Mashie as “the evidence of his contacts with the enemies of the state”!

And this is the same Esfandiar Rahim Mashie whom Ali Khamenei had described “as dear and close as my own sons Mujtaba and Mustafa” only a few years ago and at the time of these correspondence!!

If anyone should be tried in Iran today for spying, it must be Javad Amoli Larijani, the brother of the head of judiciary, who in 1996 had privately sat down with the British ambassador in Tehran and had told him that if the British government facilitates his rise to power as the next president of the Islamic republic, he would serve London, and Washington, as their subordinate and would serve their interests wholeheartedly!

Now Abolfazl Ghadiani, a senior member of the loyal opposition, the Mujaheddin of Islamic Revolution group, has publicly announced that the reformist movement in Iran and the Rouhani government are nothing more than the servants of the Khamenei’s dictatorship and the removal of Khamenei from power must become the uniting slogan for all Iranian freedom fighters and political activists.

Ghadiani has slammed Rouhani for failing to even realize one of his many empty electioneering slogans and leading the country to an abyss by becoming a lackey to Khamenei’s whims.

In other words, Ghadiani is speaking for millions of Iranians who are demanding the end of the Islamic republic regime.

Stay with us for this edition of A Window to the Fatherland and share it with your family and friends.


http://iranefardalive.com/Archive/42438

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/Gaczltt-Eyc

لینک دانلود:

https://vimeo.com/288361382

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/9clhilkfhhbg

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/xk1ya4yjtifh

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1cswsIG2Hb1uzKLDLxRvnS909gkTezDfu/view?usp=sharing


September 08, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۱۳ شهریور

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. ابتدا به واکنش حمید رضا جلایی پور به مستند هزار پا خواهیم پرداخت

حمیدرضا جلایی پور فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی با عنوان تکذیبیه‌ی مجدد اتهامات مطلقا بی‌اساس و دروغ محض مهدی خزعلی در واکنش به ادعای ایشان میگوید: هیچ نقشی در هیچ خشونتی علیه شهروندان کرد نداشته‌ام.


اگر جلایی پور اعتبار و اسمی دارد مربوط به برادران شهیدش می باشد.او یک دوران کوتاه سیاه بعد از انقلاب داردو بعد از آن روزنامه جامعه را با همکاری دکتر محسن سازگارا درآورد و این دوران خوب او بود

اخیرا در مستند پردروغ «هزارتوی سپاه» که از شبکه‌ی غیرحرفه‌ای «ایران فردا» منتشر شده است، مجددا اتهامات مطلقا بی‌اساس و دروغی که بارها تکذیب کرده‌ام و هیچ شاهد و سند معتبری به سودش وجود ندارد و ادله و شواهد معتبر پرشمار بر ضدش وجود دارد به من نسبت داده شده است. متاسفانه پاره‌ای از رسانه‌های حامی براندازی و اصلاحات‌ستیزِ خارج از ایران در ادامه‌ی تز «براندازی دومرحله‌ای» (این‌که تصور می‌کنند برای براندازی نظام سیاسی ایران نخست باید اصلاح‌طلبان را برانداخت)، به ترور شخصیتی اصلاح‌طلبان روی آورده‌اند و در این مسیر از نشر دروغ و افترای محض ابایی ندارند.

ایشان میگوید تلوزیون غیر حرفه ای ؟؟ اولاً کدام تلوزیون از ما حرفه ای تر است؟؟ دانه دانه برنامه های ما را نگاه کنید، در این مستند به تاریخچه تاسیس سپاه و اهداف آن ، تا به اینجا که تبدیل به مافیای هزار پای سپاه شده است و این بخصوص در مورد سران سپاه میباشد،

ایشان میگوید:همان‌طور که بارها در کتاب‌ها و مصاحبه‌هایم تاکید کرده‌ام، کشتار ناگوار قارنا اساسا قبل از مسوولیت من در نقده صورت گرفته بود و نه‌تنها هیچ نقشی در آن نداشتم، اساسا برای پیشگیری از مصائب مشابه و بسط امنیت و آشتی و نظم و رفاه ساکنان کرد و ترک نقده، آن‌هم در شرایطی که چنین مسوولیت پرخطری در آن منطقه‌ی ناامن داوطلبی نداشت، مسوولیت در این شهر را پذیرفتم و خوشبختانه در این مسیر هم کم‌توفیق نبودم.

افزون بر این، نه تنها هیچ نقشی در محاکمه و اعدام ۵۹ مهابادی در تبریز در سال ۶۲ توسط تندروها نداشته‌ام، بلکه از همان موقع با خشونت متقابل و این نوع برخوردهای تندروها در دستگاه قضایی بدون طی روند دادرسی عادلانه (صرف نظر از اتهام‌شان) انتقاد و اعتراض داشته‌ام، گزارشی تفصیلی علیه این اتفاق ناگوار برای میرحسین موسوی ارسال کردم، در طول دوران خدمت در کردستان هیچ سمت قضایی نداشته‌ام و در هیچ خشونتی علیه هیچ شهروندِ کرد دخالتی نداشته‌ام، به خدماتم به مردم کردستان در طول دوران خدمت در کردستان و تلاش برای حفظ امنیت جان و مال هم‌وطنان کرد و بهبود شرایط زندگی مردم و برگزاری انتخابات در کردستان و دفاع از حقوق شهروندان کرد در اوج جنگ و ناامنی و شرایط فوق‌العاده دشوار، حتی از تاسیس روزنامه‌‌ی جامعه‌ و فعالیت‌هایم در احزاب اصلاح‌طلب مفتخرترم.

در بخش دیگری از این مستند تبلیغاتیِ پردروغ، سخنانی از مهدی خزعلی آمده است که پیش از این هم تکذیب کرده بودم. در این نقل قول مهدی خزعلی دروغ شاخدار بزرگی می‌گوید: این‌که در دوره‌ی جنگ که معاون سیاسی استاندار کردستان بودم در یک مورد دستور زدن تیر به سرنشنیان زن کرد یک تراکتور را داده‌ام. این ادعا دروغی محض و از اساس تخیلی است و اتهامی مطلقا بی‌اساس و ناروا. نقل چنین اتهام تند ساختگی‌ای صرفا از کسی برمی‌آید که پروای وثاقت و اعتبار نسبتی که می‌دهد را ندارد. حق شکایت من از مهدی خزعلی برای نشر این دروغ آشکار محفوظ است.

حالا فکر کنید جلایی پور که تا دیروز میگفت قوه قضائیه را قبول ندارد بخواهد از مهدی خزعلی شکایت کند،

ایشان میگوید در این برنامه چیزهایی به من افترا زده اند و تصور میکنم که در پی براندازی دو مرحله ای اول باید اصلاح طلبان را از میان برداشت.

شما دلتان برای شغل تنگ شده است میدانید که برای گرفتن شغل باید نوکر مقام معظم بود .شما توفیقتان در این بود که گردن کردها را با طناب و زنجیر به پنجره ها می بستید و آنها را تیر باران میکردید. کشتار قارنا همه آقایون به آن افتخار میکردند شما هم بکن شاید شغلی به شما دادند. چرا اینها برای شما گفته میشود ؟ بخاطر اینکه یکبار شجاعت نداشتی بیایی بنشینی و خطاهای خودت و اشتباهاتت را در کردستان بگویی ، و بگویی که خودت و دوستانت چه جنایاتی مرتکب شدید،.

در ادامه به دیدن کلیپ کوتاهی از افشا گری یک مامور نیروی انتظامی در ارتباط با مواد مخدرخواهیم نشست. سپس از صعود دلار به بیش از ۱۴۰۰۰ تومان شما را باخبر خواهیم ساخت. در پی آن به دیدن گزارش تصویری از مصاحبه محمد نوریزاد با مادر سهیل اعرابی می نشینیم.


در بخش دوم برنامه ابتدا به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان آخرین رویدادها و اخبار مهم منطقه از جمله سنگ اندازی حزب الشیطان به رهبری حسن نصرالله در تشکیل کابینه سعد حریری و همچنین رهبری تشکیلات بزرگترین مافیای مواد مخدر در جهان توسط حزب الله لبنان و اهمیت ادلب در سوریه برای جمهوری اسلامی و بشار اسد و آخرین گامها برای تشکیل کابینه در عراق الارغم دخالت و تهدید قاسم سلیمانی و نوری المالکی و دیگر خبرها قرار خواهیم داد.

در بخش بعدی برنامه همراه با شما خوبان به دیدن گزارش تصویری از نطق خانم سلحشوری نماینده مجلس شورای اسلامی که در باره وضعیت اقتصادی جامعه در پس گرانی دلار ، دستگیری وکلا و فعالین مدنی ایراد نموده خواهیم نشست و در انتها از دستگیری رِئیس ستاد نماز جمعه شیراز آقای عبدالله نبی زاده با یازده هزار شاکی شما را آگاه خواهیم ساخت.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Tuesday 4 September 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with looking at the reaction of Hamidreza Jaliepour, a well-known reformist, to the documentary of Hezarpa on the IraneFarda TV, which deals with the history of the Revolutionary Guard and its role in the repression of the Iranian peoples since its establishment.

Jaliepour has denied that he has had any involvement in the violent repression of Iran’s Kurdish people.

His name is associated with the martyrdom of two of his brothers during the Iran-Iraq war, and he drives his political credentials from them.

In fact his name is very much also associated with the post-revolution bloody purges of the opponents of the Islamic republic regime, but he later joined Dr. Mohsen Sazegara and together they launched the pro-reform daily Jame’e.

He has accused IraneFarda of “fabricating the news” that he was ever involved in any crackdown on the Kurdish Iranians and claims that IraneFarda’s documentary and its content supports the overthrow of the Iranian regime and as such is anti-reformist movement in Iran and that the part of the documentary that deals with his past actions “is a character assassination”.

Jaliepour further denies that he has been involved in the mass executions of Kurdish and Azeri Iranians and claims that he hadalways opposed any violent reaction to the opponents of the regime.

Our answer to Mr Jaliepour’s denials is that he is nothing more than a politician with a checkered background that has involved mass murder of Iranian Kurds by hanging and firing squads and has in the past used this background to beg from Khamenei and his clique for a position within the despotic Islamic republic regime.

He has never had the courage of confessing to the crimes that he and his friends have carried out in the Kurdistan region of Iran, which is well documented and those responsible for it will be brought to justice one day.

In the second part of the program we will review the latest news of the Middle East, including how the Hezbollah are blocking the progress towards the formation of a national unity government in Lebanon.

At the end of the program we will play the video clip of the speech by woman MP Mrs. Salahshouri at the regime’s Majles and report on the arrest of more Iranian independent lawyers.

Stay with us for this edition of A Window to the Fatherland and share it with your family and friends.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/42400

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/PfWEAlWZ-Lk

لینک دانلود:

https://vimeo.com/288209698

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/9tvjcor7a2vq

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/aspoloynuday

گوگل درایو:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/aspoloynuday


September 08, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۱۲ شهریور

nor4-300x160.jpg
این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. ابتدا شما را از در گذشت استاد احسان یار شاطر بنیانگذار مرکز مطالعات ایران شناسی باخبر خواهیم نمود. در باب این بزرگ مرد هرچه بگوییم کم است در این چهل سال مورد بی مهری حاکمان قرار گرفت اما کاری سترگ کرد کاری که از میانه عمرش شروع کرد فرهنگستان ایران یا فرهنگنامه ایران کاری بزرگ بود.
اغلب بزرگان فرهنگ جهان با او در این زمینه همکاری نمودند ایرانی ها همه عاشقانه او را دوست داشتند. یک نازنین دیگری هم امروز سالروز در گذشتش است و او بانو دلکش است بانویی که با صدای خودش تحولی در موسیقی ایرانی ایجاد کرد. همچنین امروز سالروز تولد یک هنرمند نقاش بنام خانم ایران درودی هم هست.

در ادامه به داستان محسن اراکی نماینده خامنه ای در لندن خواهیم پرداخت ، ایشان در مدتی که در لندن بود حدود هشت خانه گرانقیمت در محله های بالای شهر لندن خریداری نمود و تمام خویشاوندانش را هم به آنجا آورد و برایشان شغل دست و پا نمود و حالا ایشان عضو مجلس خبرگان میباشد با چندین شغل دیگر و در حال حاضر به او ریاست دانشگاه مذاهب دیگر را داده اند و بودجه ای حدود چهارده میلیارد تومان هم در اختیارش گذاشته اند، این آقای خامنه ای چیکار دارد میکند دانشگاه مذاهب اسلامی چه غلطی میخواهد بکند جز یک مشت مفت خور را گنده کردن چه سودی دارد.

در این روزها خیلی مطالعه کرده ام و از این فرصت ها برای دیدن استفاده نموده ام و درود میفرستم به استاد بهرام مشیری که با واقعیت ها مردم را آگاه میسازد.

یکی از موضوعات مهم امروز نامه سرگشاده مهدی کروبی به مجلس خبرگان است ، این اولین باری نیست که او پرده دری میکند و از خطوط قرمز عبور میکند در انتخابات سال ۸۴ گفت ما یک ساعت خوابیدیم میلیونها رای ما را از صندوقمان دزدیدند، بعدش نامه ای به خامنه ای نوشت و مقصر این کار را مجتبی خامنه ای دانست.

او در این نامه هر چه ضرورت داشته به خامنه ای بگوید گفته است ،از آنها خواست به جای «مدح و ستایش» رهبر جمهوری اسلامی، از وی درباره سیاست‌های سه دهه اخیر کشور که ایران را به شرایط فعلی رسانده، سوال کنند. مهدی کروبی در این نامه نوشته است: فقدان نظارت مؤثر خبرگان بر رهبری و نهادهای زیر نظر این مقام از جمله شورای نگهبان، سپاه پاسداران، بسیج، قوه قضائیه، صدا و سیما، و بنیادها و نهادهای اقتصادی در سه دهه گذشته خسارات جبران ناپذیری به کشور و مردم وارد کرده‌است که در این نامه هدف به گشودن ابعاد آن ندارم. اما صریحاً می‌گویم با این شیوه مدیریت، کشور به دوران پیش از مشروطه یعنی به زمان قاجار برگشته است. مهدی کروبی نوشته که خبرگان اگر خبرگان باشد باید از نتایج سیاست‌های راهبردی رهبر در سه دهه گذشته که کشور را به اینجا رسانده پرسش کند. کروبی در نامه خود خطاب به اعضای خبرگان این پرسش را مطرح کرده که چرا از رهبری نسبت به ورود سپاه، بسیج و نیروی انتظامی به بانکداری، فروش نفت و ... پرسش نمی‌کنید؟

وی همچنین خواستار رسیدگی این مجلس به «وضعیت نهادهای نظامی و اقتصادی زیر نظر رهبری که نقش اصلی و مهم در وضعیت اسف‌بار امروز مردم و کشور دارند» و نیز دخالت«نظامیان و ائمه جمعه» در امور جاری کشور شده است

او نوشته که چرا از دخالت‌های فرماندهان سپاه بر امور سیاسی و اقتصادی کشور و یا تعیین مرزهای دیپلماسی که مغایر قانون اساسی و فرمان امام است پرسش نمی‌کنید؟

چرا آقای رهبر را به مجلس خبرگان نمی برید؟ که با دست بردن در قانون اساسی ایشان را در مقام قدسی قرار داده اند.
نامه در واقع نفی حاکمیت فردی است . کروبی میگوید این بساطی که براه انداختیدبه سرنگونی جمهوری اسلامی ختم میشود.

شما فکر میکنیداین بوزینه ها که در جعبه خبرگان جمع شده اند از رهبرسئوال میکنند ؟، اینها دین دارند؟ عشق به ایران دارند؟ آقای خامنه ای شرم بر شما و نظامتان باد.

در ادامه برنامه به چند خبر از قبیل صیغه دختران ایرانی توسط زائران عراقی و کشف انباری با دویست و هشت هزار پوشک و رفتن همسر و فرزند آقای طاهری دزد دکل به آلمان و ارشاد وتبلیغ پوشیدن چادر توسط الهام چرخنده بقیمت صدمیلیون تومان توسط سه قهرمان وشو کار بانوان کشوراشاره خواهیم نمود و توضیحاتی تقدیم حضورتان مینماییم.

در بخش بعدی نگاهی به سخنان محمد جواد ظریف در مجلس خواهیم افکند ،او در دو سه مورد خیلی محکم ایستاد ، مسئله گروه نیویورکی را گفت که باطل است و وجود ندارد، و در واقع به دو فرد حساسیت نشان داد یکی راجع به آقای سیروس ناصری بود که ایشان نقش بسزایی در مذاکرات برجام داشت و دیگری آقای عبدالرسول دری بود که اوهم بزرگترین نقش را در باز پس گیری پولمان را ایفا نمود . کریم قدوسی میگوید سپاه به ما مستندیاتی نشان داده است که ایشان جاسوس بوده است. هر چند وزارت اطلاعات و محمد جواد ظریف این موضوع را رد کرده اند،. محمد جواد ظریف اشاره ای هم به دوتابعیتی بودن روحانی نمود و گفت که او اقامت تحصیلی داشته نه تابعیت.

در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان آخرین اخبار و رویدادهای سوریه و عراق قرار خواهیم داد.

A Window to the Fatherland – Monday 3 September 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with covering the flowing stories:

Ustad Ehsan Yarshater, the founder of Center for Iranian Studies at Columbia University and the man behind the gigantic project of publishing the encyclopedia of IRANICA has passed away. We will pay tribute to his fruitful and unique life.

A look at the background and activities of Mohsen Araki, Khamenei’s representative in London.

The incarcerated leader of the Green Movement, the cleric Mehdi Karoubi’s open letter to the Assembly of Experts asks them to do their job and hold Khamenei accountable for his despotic rule that has landed Iran in chaos and crisis.

Zarif’s speech to the Majles reveals the behind the scene debates among the regime’s leadership about how to tackle the challenges that they face, ranging from the Iranian people’s protests to the upcoming US oil sanctions.

And at the end of tonight’s program we will have an update of news of the Middle East and the Israeli’s attack on the outskirts of Damascus.

Stay with us for this edition of A Window to the Fatherland and share it with your family and friends.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/42335

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/vYma-AxRI0U

لینک دانلود:

https://vimeo.com/288009357

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/yubvxwo4clmr

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/wjwdwazbnx9s

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1NPRDG6c6BjDsKT18BWKhUK6GpdfBpSmW/view?usp=sharing

September 05, 2018

تفسير خبر٩.٣٠تهران از شبكه ايران فردا

از ويران كردن خانه هاي مردم بر سر آنها در نزديكي دانشگاه الزهرا در تهران تا ساختن ٣٠هزار خانه در سوريه.
ازآمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند تا شكايت ملتمسانه عليه آمريكا به دادگاه لاهه.

از پائين رفتن روز افزون ارزش پول ايران تا بالا رفتن سرقت هاي دلاري از در آمدهاي ملي ايران.

وخبرهاي ديگر امشب در تفسير خبر٩.٣٠تهران از شبكه ايران فردا

ميهمانان :آقايان عليرضا نوري زاده و حسن منصور

چالنگی: واقعا وضعیتی چنین تیره برای مردم ساخته اند و با بولدوزر به جان خانه های مردم در کنار دانشگاه الزهرا حمله کرده اند و خانه ها را ویران میکنند ، آنوقت در سوریه اقدام به ساخت سی هزار منزل مسکونی میکنند ،همچنین در عراق و لبنان و غنا هم ،تفسیر شما چیست؟

دکتر نوریزاده: هفتاد سال اینها در انجا زندگی کرده اند و بچه دار و نوه دار شده اند و بابتش پول داده اند ولی حالا چون این زمینها گران شده است دانشگاه و ایادی پشت پرده میخواهند این خانه ها را خراب و این زمینها را تصاحب کنند و در ازایش مبلغ جزیی به آنها بدهند که حتی نمیشود یک اطاق تهیه کرد، سید علی خامنه ای در جنوب لبنان هفت هزار خانه با کودکستان و بیمارستان درست میکند انگار نه انگار که اینها مال این مملکت هستند ،من بار ها گفته ام که اینها بیگانه هستند، اینها به این سرزمین بشکل سرزمین اشغال شده نگاه میکنند و در این اشغال گری غارت مردم و تجاوز به نوامیس آنها جزو سیره و اخلاقیاتشان است ، اگر ما ملت تکان نخوریم اینها این کشور را به باد خواهند داد،.

چالنگی: اگر پرسیده شود وطنشان کجاست لابد همانجا که پولها یشان را نگاهداری میکنند ، واقعاً ایران با اینهمه سرمایه باید وضعیت مسکن مردم به این شکل باشد.

دکتر منصور: مالکیت در ایران از سوی این نظام بعنوان حق قانونی شناخته نمیشود بلکه بعنوان عطیه ای از جانب فرمانروایان پذیرفته شده است ، در نتیجه سلب مالکیت از افراد به عنوان شبه قانونی ،مصادره ها و دادگاههای انقلاب
هنوز ادامه دارد، تمامی املاکی که مصادره میگردد در اختیار ستاد فرمان امام که تحت سیطره خامنه ای است قرار میگیرد . ملا حظه میفرمایید که اصل مالکیت بعنوان حق قانونی شناخته شده نیست، در نتیجه آقای خامنه ای میتواند این منازل یا ویلا ها را در اختیار افراد زیر فرمانش بگذارد .
ودر همین داستانهای ویلاها متوجه شدیم که طرف میگفت آقا این ویلا را به من هدیه داده است،اینها گفتند که این حق ماست برای اینکه حق مسلمین است یعنی مسلمینی که بر کفار غلبه کرده اند اموال آنها را به غنیمت میبرند مثلا آقای خاتمی اصلاح طلب در کاخ دکتر اقبال مینشیند و بر روی مبارک هم نمی آورد که اینها غصبی است، بهمین خاطر است که در مسئله اقتصاد هیچکس به آینده خود اعتماد ندارد و متاسفانه این را وارد قوانین کرده اند، وقتی صنعت نفت و معادن زیر زمینی را جزو انفال بحساب میآورند، یعنی اینها غنیمت های جنگی است که بیست درصد آن مال رهبر فقیه است و مابقی بین خودی ها تقسیم میشود،
ما با یک کشور و یا یک دولت سروکار نداریم با یک انقلاب سروکارداریم که قوائدی که اطلاق میشود مربوط به ماقبل دنیای مدرن و مربوط به طوایف چادر نشین است که بعنوان قوائد فقه گفته میشود و اجرا میگردد، و بعنوان فقه مدرن به خورد ما داده اند،.

چالنگی : چرا وضعیت در سر پل ذهاب و اوضاع منازل کنار دانشگاه الزهرا چنین است اما دارند باز سازی منازل سوریه را انجام میدهند،؟

دکتر نوری زاده : من نکته ای در مورد انفال بگویم که آقایی زنگ زد وگفت من منزل شما را که مصادره شده است را خریده ام ، ایا حلال است چون من نماز میخوانم ، آنچه در سر پل ذهاب میبینید همان است واین همان تراژدی است که ما با آن روبرو هستیم ما به نقطه ای رسیده ایم که این رژیم نه اسلامی است و نه مقدس و نه ارتباطی با خدا دارد این را مردم فهمیده اند که اینها نه به ایران اعتقاد دارند و نه به روز قیامت ، این حرکتهای مردم باید فراگیر بشود این رژیم باید برود ، چون دشمن حاکمیت ایران است . امروز دریای مازندران را دادند فردا معلوم نیست کجا را ببخشند، اینه ۱۳۰۰۰ هزار امام زاده درست کرده اند چون دکان درآمد است،اینها را باید از قدرت پایین کشید و فرقی هم بین اصلاح طلب و دیگران هم وجود ندارد.

چالنگی : اگر این حکومت اسلامی نیست ، آیا حکومتی بر پایه دین در دنیای امروز جوابگوی مردم هست و میتواند مشکلات مردم را برطرف کند؟

دکتر منصور : مقوله سیاست مقوله زمینی است، نحوه سازمان دادن به این تشکیلات توسط سیاستمداران و مردم انجام میگیرد ، مقوله سیاست آسمانی نیست!!؟، سیاست یعنی اداره کردن و تامین شرایط و معیشت مردم، تامین معیشت که به عهده مردم است اما شرایط بوجود آمدن شغل و حرفه و تامین آن کار سیاستمداران و حکومت است ، اگر فکر میکنید که هر دینی میتواند کار سیاسی بکند باطل است،.
بخاطر اینکه سیاست امری است با ضرورت های روزمره و این با اراده افرادی که در آن زندگی میکنند تامین کننده است . در نتیجه این مردم هستند که میتوانند ، وقتی شما به نوترین اندیشه های دینی این آقایان نگاه کنید چیزهایی به مردم ارائه میدهند که هیچ سرو تهی ندارد، در بعد از رنسانس دیگر جایی برای دین در امر سیاست نمی ماند ، هیچ دینی نه مسیحیت و نه اسلام و نه دیگر ادیان ،. چون چیزی در عرصه اقتصاد و سیاست برای عرضه کردن ندارند.
با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Friday 31 August 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with speaking with our special guest Dr. Mohsen Sazegara.

I began my talk tonight with reflecting on the speech of one of our fellow Iranians from the Baluchestan province who has been expressing his grievances about the appalling conditions in which thousands like him live. My question to Dr. Sazegara is why there are people in Iran like the members of the Mujaheddin of Islamic Revolution who are still loyal to this regime and cannot believe in an Iran without it?

Dr. Mohsen Sazegara:

I have indeed seen the comments of Mr. Tajzadeh of this group who has said that ayatollah Khamenei should feel obliged to justify his policies to the Assembly of Experts so his incorrect policies can be stopped for the interest of the people of Iran.

When I was imprisoned for writing a personal letter to ayatollah Khamenei my interrogators were telling me that I had offended him by bypassing the assembly.

I kept telling my interrogators that the problem is that the members of the assembly have never ever questioned any of Khamenei’s policies and why would they listen to my questions and hold him to account when all their members were obedient to him.

Dr. Alireza Nourizadeh:

The Islamic Constitution has many shortcomings but has one article that if the Majles deputies have any integrity to defend the rights of the people they can summon the president to the Majles and question him about the way the supreme leader is conducting his duties.

Dr. Mohsen Sazegara:

That is correct, but Khamenei has a tactic that has been using since he became the supreme leader to maintain his despotic rule and that is that he always undermines the constitutional powers of the elected presidents.

He basically turns the presidents into obedientstooges for himself and discredits them among the public so that he could carry out his own policies behind the scene. And when these policies end in disaster for the nation he puts the blame on the governments, as we have seen in the case of the nuclear deal.

Khamenei tried to do this to Hashemi Rafsanjani too but he was a crafty politician and did not fully succumb to Khamenei’s plots.

But it appears that eventually Rafsanjani lost his life for his resistance to Khamenei!

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/42267

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/1CImg59olg4

لینک دانلود:

https://vimeo.com/287713231

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/uh75xlb3w21e

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/u273w6lz8zw5

گوگل درایو:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/u273w6lz8zw5

September 05, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۹ شهریور

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغازمینماییم. سپس همراه با شما به گفتگو با جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست.

دکتر نوری زاده: من برنامه را با این سخنان بلوچ دردمند آغاز کردم ولی دردهای وطن من بسیار است، امروز میخواهم با یک بحث اساسی شروع کنم ، آقای تاجزاده چه میگوید؟ چه دلیلی برای این حرفها از جانب مجاهدین انقلاب اسلامی که هنوز هم به نظام وفادارند وجود دارد،؟ او حرف مهمی زده است، گفته حالا که روحانی به مجلس میرود خامنه ای هم باید به مجلس خبرگان برود ، شما در این خبرگان خواب آلوده ۹۰ ساله چنین همتی سراغ دارید؟ آیا اصولا در طول حکومت خامنه ای این مجلس قدمی برای وظیفاش برداشته است یعنی ارزیابی عملکرد رهبر؟

دکتر سازگارا: من این حرفهای آقای تاجزاده را دیدم ویاد خودم افتادم ،در زندان بازجوها میگفتند چرا به رهبر نامه نوشتی باید به مجلس خبرگان مینوشتی ، تا آنها بررسی کنند، منهم گفتم شما در تاریخ این مجلس جستجو کنید یک مورد حتی برای نمایش هم که شده از ایشان بازخواست نکرده اند و آنها میگفتند مگر باید علنی کرده باشند شاید بطور خصوصی ای را گوشزد کرده باشد، گفتم شان مجلس به این است که علنی بررسی کنند و در نهایت گفتم مشکل همان است که آقای عبایی در مشهد گفت دور قانون اساسی است ، ظاهراً این مجلس وظیفه اش بررسی عملکرد رهبری و سازمانها و نهاد ها ی تحت امر اوست ولی نمایندگانش از فیلترینگ شورای نگهبان عبور میکنند که تحت زیر نگین خامنه ای است در حال حاضر نمایندگان خبرگان ۸۰ در صدشان نمایندگان رهبری در استانها هستند یعنی کسانی را که خود انتخاب نموده و منصوب کرده است را در مجلس خبرگان آورده است و این مجلس بی خاصیت ترین مجلس در طول تاریخ است. یک وظیفه دارد و آن را هم انجام نمیدهد، فقط شش ماه یکبار جمع میشوند و از رهبری رهنمود میگیرند، در اصلاحیه قانون اساسی سال ۶۸ هم اصل ولایت مطلقه فقیه مطرح شد و مجلس خبرگان را یک درجه ضعیف تر کرده اند، اما حرفهای آقای تاج زاده چالش خوبی است برای خامنه ای حداقل برای نمایش هم که شده، چنان که گفته اند رفتن روحانی به مجلس اقتدار نظام را بیشتر کرده است خوب اگر ایشان هم به خبرگان فرا خوانده شوند حتماً اقتدارشان چندین برابر خواهد شد،.
اینهمه سازمان و نهاد و سپاه و ...برای دکور هم که شده کمی از خودت اقتدار نشان بده و بگو این تبهکاریها و غارت ها چطور صورت گرفته است فقط جهت نمایش ، متاسفانه این ساختار معیوب چنین خبری از درونش بیرون نمیآید، آقای خامنه ای جایگاهی برای خودش تعریف کرده است که نماینده خدا روی زمین است و تقدسش میریزد اگر بخواهد پاسخگو به مردم باشد،

دکتر نوری زاده: قانون اساسی با تمام ایراداتی که دارد یک موردهایی هم دارد که اگر رئیس جمهور یا نمایندگان مجلس حداقل شرافت و وجدان کاری را داشته باشند از آنها میتوانند برای رفتن به مجلس استفاده کنند ، خامنه ای از روحانی تعریف و تمجید میکند ، ؟! روحانی در اندیشه چیست ،؟

دکتر سازگارا:آقای خامنه ای بقول کشتی گیر ها یک فنی دارد و از بس آنرا اجرا نموده در آن شگرد دارد ، و آن اینست که رؤسای جمهور از سال ۶۸را شروع به تخریب نموده است ، و با ابزارهایی که دارد به آنها حمله میکند و آنها را به گوشه رینگ میبرد و در واقع دستی به گوششان میکشد، و مطمئن میشود که گربه دست آموز شده اند، ودیگر در بین مردم جایگاهی ندارند و نه آبرویی و زوری، ونه قدرت ایستادگی در برابرش را دارند، و در انتها مانند انتری افسار به گردن اورا بالا و پاین میبرد و هر چه بخواهد انجام پذیرد توسط او انجام میدهد و خودش در پشت او پنهان میشود و مسئولیت کارها را بگردن رئیس جمهور میاندازد.
این کار را با هاشمی هم کرد ولی زورش آنچنان در آن زمان نرسید ، ولی با خاتمی به اشدش انجام داد و خاتمی با آنهمه رای مردم چون هیچ کاری برای مردم انجام نداد توی سرش هم زد، و در مجلس بعدی کلیه اصلاح طلبان را از مجلس بیرون ریخت یا به زندان انداخت ، همین کار را با احمدی نژاد هم کرد او از اولش گربه دست آموز بود البته چموش هم بود،
حالا همین کار را باروحانی هم انجام داد و روحانی که خودش رضایت داشت بخاطر برجام بر سر کار بیاید از روز اول از زیر به او لگد زد ، ستاد براندازی برایش درست کرد ، تا اینجا روحانی هم نتوانسته برای مردم کاری انجام دهد و رئیس دولت بسیار ضعیفی است و کابینه قوی هم ندارد ،و از چشم مردم هم افتاده است و حالا با این نمایش مجلس یکبار دیگر در خمره اش کرد و درش آورد ، و قبل از رفتنش به مجلس اورا نصیحت کرده است که که تند نرو و آبروی نظام را حفظ کن،
روحانی یک نطق یخ و کلیشه ای در مجلس ایراد کرد بدون اینکه حرف مهمی زده باشد حتی دوستانش هم ابراز نارضایتی میکنند، و حالا که میداند او تهدیدی برای خودش نیست دستی هم به سرش میکشد،.

دکتر نوری زاده : روحانی زیرک و عاقل است ، میداند که خامنه ای اورا به ذلت کشیده است ، آیا او این فکر را نکرده که در مقام ریاست جمهوری بعد از اینکه دست و بالش را بسته اند کاری نمیتواند بکند، گفتگو با آمریکا اصلا!! گفتگو با اروپا با احتیاط!! روحانی چه میخواهد بکند و خامنه ای چه انتظاری از او دارد ؟؟

دکتر سازگارا: روحانی پیشه اش امنیتی بوده و واعظ خوبی است همانطور که خامنه ای هم واعظ خوبی است ، من بجای روحانی آجازه بدهید بسراغ معلمش بروم یعنی هاشمی رفسنجانی زمانی که خامنه ای رهبر شد هاشمی رئیس جمهور و نفر اول کشور بود اما در بازی قدرت آخر سربه نیستش کردند!!.

با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید ، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Friday 31 August 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with speaking with our special guest Dr. Mohsen Sazegara.

I began my talk tonight with reflecting on the speech of one of our fellow Iranians from the Baluchestan province who has been expressing his grievances about the appalling conditions in which thousands like him live. My question to Dr. Sazegara is why there are people in Iran like the members of the Mujaheddin of Islamic Revolution who are still loyal to this regime and cannot believe in an Iran without it?

Dr. Mohsen Sazegara:

I have indeed seen the comments of Mr. Tajzadeh of this group who has said that ayatollah Khamenei should feel obliged to justify his policies to the Assembly of Experts so his incorrect policies can be stopped for the interest of the people of Iran.

When I was imprisoned for writing a personal letter to ayatollah Khamenei my interrogators were telling me that I had offended him by bypassing the assembly.

I kept telling my interrogators that the problem is that the members of the assembly have never ever questioned any of Khamenei’s policies and why would they listen to my questions and hold him to account when all their members were obedient to him.

Dr. Alireza Nourizadeh:

The Islamic Constitution has many shortcomings but has one article that if the Majles deputies have any integrity to defend the rights of the people they can summon the president to the Majles and question him about the way the supreme leader is conducting his duties.

Dr. Mohsen Sazegara:

That is correct, but Khamenei has a tactic that has been using since he became the supreme leader to maintain his despotic rule and that is that he always undermines the constitutional powers of the elected presidents.

He basically turns the presidents into obedientstooges for himself and discredits them among the public so that he could carry out his own policies behind the scene. And when these policies end in disaster for the nation he puts the blame on the governments, as we have seen in the case of the nuclear deal.

Khamenei tried to do this to Hashemi Rafsanjani too but he was a crafty politician and did not fully succumb to Khamenei’s plots.

But it appears that eventually Rafsanjani lost his life for his resistance to Khamenei!

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/42255

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/nASmNnLcdgM

لینک دانلود:

https://vimeo.com/287655904

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/wvq7ig1gtqgn

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/mzxlpkeflrc0

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1B3LaVPNbrf0Zx7FlzQviIaeINH5pqYid/view?usp=sharing

September 05, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۸ شهریور‎ متن بلند‎

nor4-300x160.jpg


برنامه امروز پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکترعلیرضا نوری زاده آغاز مینماییم . ابتدا نگاهی به دستور تخریب منازل ساخته شده در زمینهای دانشگاه الزهرا خواهیم افکند و در این باره به دیدن یک گزارش تصویری می نشینیم.
امروز میخواهند منازلی که بیش از هفتاد سال است مردم آجر به آجر روی هم گذاشته اند و برای خودشان سرپناه درست کرده اند را تخلیه و خراب بکنند جایی که در گذشته مدرسه عالی دختران بود و حالا دانشگاه الزهرا است ،امروز رژیم جهل و جور و فساد که دختر وزیرش میلیارد ها دارو احتکار کرده و تاریخشان گذشته است و مردم را در مضیقه کمبود دارو قرار داده است ، و حالا باید این داروها را نابود بکنند ، شما فکر میکنید میتوانید از نعمت زاده پولی در بیاورید او میلیاردر است ولی مثل گدا ها زندگی میکند. دزدانی مثل رستم قاسمی داریم که دومیلیارد دلار از واردات نفتی بالا کشید ،دزدانی مثل حاج محسن دارد ، دزدانی مثل دکتر طاهری دارد که میتواند دکل بدزدد، وکسی هم به آنها کاری ندارد ، اما این هموطنان شریف که در این خانه هایی با قدمت هفتاد ساله زندگی میکنند باید منازل خود را ترک بگویند تا تخریب شود آخر شرمتان کجا رفته است آقای خامنه ای نگاهی به خانه علی اکبر ولایتی بینداز و خجالت بکش که اینطور با این زنان و مردان رنجور رفتار میکنید و میخواهید از خانه هایشان بیرونشان کنید . میگویید بله مولا علی آتش بر روی دست برادرش گذاشت ، اولا که کار اشتباهی کرد ،یک آدم نابینا را آتش بر دستانش بگذاری ،که چی؟؟ اینها همه اش قصه است . اینها همه دروغ است و آخوند ها برای توجیه دزدی های خودشان یک همچنین چیزهایی می گویند،.

در بخش بعدی همراه با شما به منزل یک مادری میرویم که فرزندش بخاطر ۲۰۰۰ تومان برای خرید شارژ تلفن هم به مادر خود آسیب زده و هم وسائل منزل را داغان نموده است و نفرین های این مادر را بشنو آقای خامنه ای این مادر زمانی هوادار تو بوده است ولی حالا چه بر سرش آمده است چه فقری دامن گیر خانواده ها شده است خجالت بکش آقای خامنه ای، شرمتان باد،. وقتی پای میلیون ها دلار بوسط می آید دیگر وجدان وجود ندارد،.

در ادامه به حضور روحانی در مجلس پس از استیضاح دو وزیرش میپردازیم که ایشان در سخنانش میگوید قبل از اینکه به مجلس بیایم خدمت آقا رسیدم و ایشان توصیه هایی نمودند که امیدوارم بتوانم این توصیه ها را بطور کامل تشریح کنم و به انجام برسانم . مردک ۱۸ میلیون رای به تو داده اند که بیایی در باب مشکلات و سرمنشاء آنها و نقش سپاه و دزدی مسئولین در مجلس حرف بزنی ، نه اینکه توصیه های رهبر را باز بخوانی ،شرم بر تو باد و شرم بر نمایندگان مزدوری که تورا تحسین نمودند و عده ای هم که بصورت نمایشی پاسخ ها را قانع کننده ندانستند هم شریک همین دزدان هستند ، روحانی چقدر باختی. صد رحمت به رفسنجانی ، وحالا هم که داری تمرین میکنی برای رهبری، متاسف شدم برای چند نماینده که حداقل بفکر مردم هم هستند مثل دکتر صادقی و دیگران.
خیلی جالب است که آقای حیدری نماینده تهران میگوید که رئیس جمهوری و رئیس پارلمان بیکاره اند و کاری ندارند، و هیچکاره هستند ، و حتماً هم همینطور است. اما اینکه اصرار داشته باشند که قدرت دارند و به عنوان رئییس جمهور باید در مجلس میگفت که چه کسی در کارش مشکل ایجاد میکند، باید میگفت که این سرداران سپاه چه خزعبلاتی هر روز دارند میگویند و چه نقش مخربی در سیاست خارجی و داخلی دارند،.

آقای تاج زاده راجع به رفتن روحانی به مجلس حرفهای زده است ایشان میگوید رای منفی مجلس نشان داد نگفتن حقایق رقیب را جری و مردم را ناامید می‌کند.
ایکاش روحانی به این حرفها توجه میکرد، ایشان شب قبل وعده به مقام معظم داده بود که دهانش را باز نکند و نگوید چه خبر است و حرفی از حجازی و ولایتی نزند ، آقای ولایتی دانشگاه آزاد را نابود دارد میکند ، جایی که برای جوانان ما نقطه امیدی هست. که اگر در سراسرس قبول نشدند در اینجا تحصیل بکنند،. چرا در مورد امامان جمعه هیچ حرفی نزد ؟
من افسوس میخورم که سرزمین ما در دست کسانی است که از نوع دوستی هیچ سرشان نمیشود،.

در بخش دوم به بررسی و تحلیل سخنان مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای خواهیم نشست، متاسفانه صحبت های آقای خامنه ای عملا کشور را به مراتب بحرانی تر از اینکه موجود است خواهد برد، بعضی ها میگویند این رژیم از بحرانهایی به مراتب سخت تر از این وضع جاری روبرو بوده و با سرکوب و اعدام و زندان هنوز بر اریکه قدرت نشسته و حکومت میکند نفت هم دارد میفروشد و قدرت سرکوبش را تقویت میکند.

شما در سال ۵۶ آیا تصور میکردید که رژیم شاه از داخل فرو بپاشد ،بعضی ها میگویند شاه آدم کش نبود ،ولی اینها آدم کش هستند. وقتی یک رژیم در بکار بردن سرکوب و قلع و قمع مخالفینش بحد اعلا برسد و به اوج سرکوب برسد ملتی که در این واقعه هستند دیگر بفکر انتقاد از مسئولین یا زدن آنها نیستند بلکه بفکر از پای انداختن راس حکومت هستند ، چرا گمان نمیکنید در سال ۵۷ که این رژیم داشت روی کار می آمد شما خوش نام بودید!!؟ امروز منفورترین فرد جامعه هستید و نفرین پدرو مادرها را بدنبال خود دارید، آیا یک ذره به غیرتت برنمیخورد که داری مردم رابعد از هفتاد سال از خانه هایشان بیرون مبکنی،.
در این سخنان میفرمایید که گفتگو با آمریکا به هیچ وجه ، باید زمانی گفتگو کنیم که قدرتمند باشیم، شما از آمریکا میترسید ؟ میتوانید در یک کنفرانس روبروی هم بنشینید و مناقشه کنید ، چهل سال مرگ بر آمریکا برای ما چه آورده است.؟
و میگویید در رابطه با اروپا هم دلخوش نباشید و امید نبندید، گفتگو با اروپا ما را به چه نتیجه ای میرساند؟ سوابق انگلیس که از آمریکا در ایران بدتر است، خانم موگرینی فرشته نجات است و شما را به بهشت میبرد، همین اروپا وقتی که ماه نوامبر بیاید میبینید که موضع تند تری نسبت به آمریکا میگیرد ، این خبرگان بخواب رفته عاجز کجایند ؟ شما میگویید اشتباه کردید رهبر شدید،، تاجزاده توصیه میکند که خامنه ای راهم به مجلس خبرگان ببرید و از او هم سئوال بپرسید ، تا کی مردم باید هزینه اشتباه شما را بدهند،.؟

در ادامه اشاره ای به وضعیت گمرک در شهر مریوان و کولبران عزیز میکنیم و همچنین از سخنان محمد رضا نجفی در ارتباط با صنایع خودرو سازی در کشورمان شما را باخبر خواهیم ساخت،

نکته مهم دیگر که وضعیت مشاغل بالای دولتی مثل سفرا و مدیران ارشد پولی شده است و اگر میخواهید سفیر در یک کشوری بغیر از کشورهایی که سفیران ما از کارمندان اداره اطلاعات هستند بشوید باید به نماینده رهبر در وزارت امور خارجه پول پرداخت کنید مثلا اعلم الهدا کل خراسان در جیبش است اگر در آنجا پستی و مقامی بخواهید باید تیول داری ایشان را بدهید

در انتها به منطقه خواهیم رفت و از طرح جدید روسیه و اسرائیل و ترکیه برای جمهوری اسلامی در سوریه و رویدادهای عراق و اتفاقات یمن شما را آگاه خواهیم ساخت .
با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید ، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.
A Window to the Fatherland- Thursday 30 August 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with a report on the forced demolition of houses around the Al Zahra Girls University’s campus to expand it.

These houses have been there for the last 70 years and are the only shelter for the hardworking families who live in them. Now a regime whose minister’s daughter has been charged with corruption and hoarding millions of dollars worth of essential drugs for thousands of sick and needy Iranians has decided to expand a university for girls!!

The minister, Nematzadeh, pretends that he lives a simple and modest life but together with his daughter has amassed millions of dollars by importing out of date drugs from across the world.

Another thief, Rustam Ghassemi, who served as Ahmadinejad’s oil minister, has made more than $2billion from the commissions that he had received in oil deals with European and Asian companies, but no one has been able to touch him and bring him to justice because he is not alone in this corruption and his bribes to judiciary officials provide him with impunity.

Khamenei and his cronies like Ali Akbar Velayati must be ashamed of themselves if they had the slightest of integrity when they see that people’s homes are being demolished onto their heads.

We continue the program with the news of Rouhani appearing in the Majles to explain to the useless MPs why his economic policy has landed the country in the current mess and crisis.

However, he has confessed that before he went to the Majles he held a long meeting with Khamenei to receive his “advice” on what he should talk about!

What a load of nonsense. A man who has received 18 million votes to defend the rights of the people and speak for them has instead gone to receive the “advice” of the very person who is an ally and protector of the thieves who have caused this crisis, chief amongst them the Revolutionary Guard commanders. So much for his title of president!

May be Rouhani received his answer from the Iranian people for this humiliation when MP Haydari said in the Majles that the president and the parliament in the Islamic republic are nobody and useless.

Some people argue that the regime has seen off more serious socio-economic crisis in the past and may survive this one as well.

These people forget the fact that today the Iranian people do not just oppose this regime, they hate its existence and despise anything that is associated with its vile ideology.

The only way that this regime can survive would be through more repression and crackdowns, but even those measures have now run out of steam and the more it shows its iron fist, the sooner it will fall apart.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/42207

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/ON4u0XeH67U

لینک دانلود:

https://vimeo.com/287492341

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/aweetxbpmu0q

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/zafo8iy1kemy

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1d_tM65qDRLWXKmRJIoygh4fqK1-SY8UO/view?usp=sharing

September 05, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری چهارشنبه ۷ شهریور

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوریزاده آغاز مینماییم. ابتدا با شما در باره کارنامه گذشته و حال مسئولین و رهبری و بررسی این عملکرد چهل ساله ازدید خودشان و از دید مردم آنها به سخن خواهیم نشست و در این میان به سخنان یک مامور نیروی انتظامی گوش خواهیم داد. سپس اشاره ای به زندانی شدن وکلای دادگستری خواهیم نمود. همچنین بمناسبت سالروز تولد ستار بهشتی یادی از او و مادر گرامیش خواهیم کرد. در ادامه به دیدن گزارش تصویری از سخنان منصور ارضی و پاسخ خانم سلحشور خواهیم نشست. در ادامه برنامه در ارتباط با جایگاه روحانیت توجه شما را به سخنان آقای هالو جلب خواهیم نمود. در انتها هم به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان رویداد های مهم عراق و یمن و فلسطین قرار خواهیم داد. با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.
A Window to the Fatherland- Wednesday 29 August 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with a look at the past background and the present actions of the current leaders and top officials of the Islamic republic regime over the last 40 years and how the Iranian people judge them today.

It would be very beneficial to the rulers of the regime if one day they had the courage of reflecting on their lives and actions since they came to power and admit what damage they have done to our country.

For example, if the head of the judiciary Sadegh Larijani Amoli could still remember the days when he was only a simple theological student and married the daughter of ayatollah Vahid Khorasani, who himself was nobody at the time.

Or, if Javad Larijani Amoli could remember the day he returned from US and joined Iran’s Foreign Ministry, or, his brother Ali could remember the day he joined the Revolutionary Guard as an intelligent officer.

Or, if Hassan Rouhani could still remember the day he went on the pulpit and called ayatollah Khomeini the “Imam”.

Of course their lives has not been all about having enjoyed being in power andamassing wealth, as they have also survived terror attempts and been involved in terrorist plots too.

Now they all face their eventual end and must think to themselves if they have ever done anything for the interests of the Iranian people to leave this mortal life with leaving a good name behind for themselves and their offspring.

Perhaps Mr. Khamenei should be the most worried of them all in this respect. The man who himself had admitted that he does not have the qualifications to assume the leadership of the regime after Khomeini’s death, has in the process fallen from any grace that he might have had prior to becoming the Supreme Leader and has badly failed in the test that the almighty God has put him through.

A glance at the character of the charlatans and corrupt thieves that surround him these days tells the story of his demise, but being a despot he refuses to accept this reality and instead thinks he will be welcomed by angles in the hereafter!

Another of these hypocrites is Ali Akbar Velayati, who has recently ordered the Iranian universities to research into the lives of 13000 Shia saints to find out what their achievements have been over the last 14 centuries!

And while these failed and corrupt politicians and rulers of Iran enjoy their self-admiration, honourable Iranians like the lawyer Mohammad Najafi who had taken up the defence of the murdered peddler Vahid Haydari is himself jailed for three years and sentenced to 76 lashes!

The sentence has been so unjust and inhumane that Mohsen Mirdamadi of the loyalopposition Mujaheddin of Islamic Revolution has called it the most obvious human rights violation ever carried out by any regime.

And of course Mirdamadi’s comrades have remained silent and it is best they just keep quiet and stop pretending that they care about Iran and the Iranians.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/42162

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/9hoSQrHFYD4

لینک دانلود:

https://vimeo.com/287261223

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/x1ugb8egxtlz

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/x1ugb8egxtlz

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1Y7dCkKL4UYHRWzR_uXHRsZy5DXB14aly/view?usp=sharing

September 05, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۶ شهریور

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز مینماییم. ابتدا همراه با شما خوبان به دیدن دو گزارش تصویری از تهران دهه پنجاه و دیگری از چهار راه ادیان در تهران می نشینیم، در سال ۵۱ من به انگلیس رفتم و یکسال بعد که برگشتم دیدم چقدر تهران پیشرفت کرده است و در حکایت چهار راه ادیان باید گفت بیش از صد سال است که مردم مسیحی و کلیمی و زردشتی و بهایی در کنار هم به دوستی و مودت زندگی میکرده اند و این رژیم باعث شد که این ارتباطات از هم بریده شود، نمونه این در بغداد و بیروت هم وجود داشت اما جنگ آنها را خراب کرد، در ایران مردم بر سر دین باهم دعوا نداشتند، اوائل انقلاب یهودیان و بهائیان باورشان نمیشد که سید روح الله مصطفوی اینجوری باشد،.
این اعوجاجات تاریخ انسان را اذیت میکند ،وقتی نگاه میکنی میبینی اینها اکثرا از دل حجتیه بیرون آمدند. نیمی از آنها از شاگردان شیخ محمد تولایی ملقب به حلبی بوده اند، امثال آقای خامنه ای،.
مذهب چیز خوبی است وقتی شخصی باشد ، اما وحشتناکترین ایدئو لوژی است وقتی که به حکومت تبدیل میشود و آنوقت در قرن ۲۱ یک آخوندی که سر تا پایش فساد است مثل محمد تقی مصباح یزدی میخواهد بهشت را به شما بفروشد، خودش جهنمی است ولی بهشت میفروشد، و تشیع اینها که بدترین نوعش هم هست تشیع ولایی ،. صفویه یک نقش مثبت داشت و یک نقش منفی ، باز گرداندن اعتبار و غرور و ایجاد یک امپراطوری در برابر عثمانیان باعث میشود که ما بلعیده نشویم مثل کشور های دیگر ، ولی در عین حال بالا آوردن ستاره آخوند ها بیچاره کرد ملت را، و آخرش هم به جریان سلطان حسین منجر میشود کاری میکنند تا محمود ملا زعفران را کنار خودش بنشاند و حکم قتل شیعه ها را بدهد، این نتیجه اش میشود،.
مذهب که حکومت کند هیچ نوع زمینه اخلاقی اعتبار و جایگاه ندارد ، شما محال است در یک حکومت مذهبی ببینید که رفاقت، دوستی معنی دارد. همین درگاه خامنه ای را ببینید یک عده ای مرعوبند و یک عده ای دستمال بدست ، شما فکر میکنید احمد خاتمی به خامنه ای اعتقاد دارد،؟ نه فقط نقش مزدور را ایفا میکند،
مثلا همین سید حسن خمینی کسی که در دل ملت امید ایجاد کرده بود ایشان روزی پنجاه میلیون تومان برای ملت خرج برمیدارد ، ایشان همان کسی است که میگفت ما همه یک ملت هستیم و همه در یک کشتی نشسته ایم. او میداند که پدرش را کشته اند کتاب اعترافات سعید امامی دستش هست، خدا رحمت کند دکتر صادق طباطبایی را او صراحتاً میگفت که احمد خمینی را کشته اند، البته این را من اول در روزنامه الوطن چاپ کردم وبعد آقای باقی هم آنرا در جرائد اعلام نمودند .چون اعترافات سعید امامی را داشتم که میگفت اگر دوست سنگر دشمن شد باید زدش، تصریح میکرد و از فلاحیان جواز گرفته بود، که احمد راست راست راه میرود و علیه آقا حرف میزند و از منتظری حمایت میکند و این خطرناک است، آن پدر کشته در قامت شما نیست. او پدرش را رضا شاه اعدام کرد ولی کینه ای بدل نداشت و گفت وطن مرا صدا میزند و فردایش مردم گفتند بختیار نوکر بی اختیار،. به مقتدر ترین دولت ایران آن اتهامات را زدند، به خودت بیا ، ویک جای توصیه برای خودت باقی بگذار،.
در بخش بعدی به علل و چرایی کشته شدن هاشمی رفسنجانی خواهیم پرداخت ، در نظامی که مبانی اخلاقی رعایت نمیگردد، امروز تاج سر هستند و فردا زیر آب یا زیر خاک،. دو سه هفته قبل پیام یک پاسدار را برایتان از نحوه کشتن هاشمی بازگو نمودم ، اما چرا اورا کشتند؟؟
ابتدا به دو ویدئو کلیپ از سخنان رفسنجانی گوش بدهید و ارزیابی احمد خاتمی را هم ببینید،. این احمد خاتمی در قبل از انقلاب معروف به دوتومانی بوده و یک جوجه آخوند بوده در قم که از نظر اخلاقی هم مشکل داشته است و برای زدن رفسنجانی به او ماموریت میدهند و دو هفته بعد او کشته میشود، اول ببینیم گناه خالق خامنه ای چه بوده است،؟ او میگوید شما صلاحیتتان را از کجا آورده اید که بین دولت و مجلس حکم میکنید؟ ،چه کسی به شما اجازه داد که قضاوت کنید،؟
چند نکته اساسی در این سخنان وجود داشت یکی اینکه میگوید چه کسی شما را نشانده است رویش با خامنه ای است و میگوید چه کسی اجازه داد برمقام قضا بنشینید که صحبتش با صادقی لاریجانی است و.....در جلسه ای به خامنه ای میگویند رفسنجانی دارد نقشه بعد از شما را میکشد ، همانجا خامنه ای به حسین طائب میگوید وقتی دوست سنگر دشمن شد چیکار میکردید؟ داستان احمد آقا که یادتان هست لزومی ندارد که آقا بنویسد و یا بگوید خامنه ای در این جلسه دستور قتل را صادر مینماید و طائب هم انجام میدهد، اما روزگاری همه اینها بیرون خواهند ریخت همانطور که بقیه داستانها آشکار شدند ، تاریخ با پنهان کاری آشتی ندارد جعلیات مینویسند ، اما هستند کسانی که جعلیات را نفی میکنند و حقیقت را مینویسند،

در بخش دوم برنامه به بررسی سخنان احمد خاتمی در ارتباط با فساد خواهیم پرداخت ، فساد ریشه ای و سیستماتیک اصلا وجود ندارد، ناصرمکارم شکر فروش و شیخ محمد لاستیک فروش دروغ است؟ دزدی امامی کاندوم فروش سیستماتیک و ریشه ای نیستند ، آقای رحیم صفوی غیر سیستماتیک می دزدد، آقای مقدم غیر سیستماتیک هوای باجناق دزدش را دارد، فساد پسران علی اکبر خان ولایتی سیستماتیک نیست؟

در انتها سخنی با آقای خامنه ای دارم : ایشان در یک برهه تاریخی در شرایطی قرار گرفته است که میتواند به نابودی ایران منجر شود، و فقط بخاطر خود خواهی و کین ورزی و توهماتی که مشاورین و اطرافیانش از قبیل علی اکبر خان ولایتی روز به روز به آن می افزایند، ایشان به روسیه میرود و در گوشش میگویند به آقا بگو از یمن و سوریه خارج شود و دست از سر عراق بکش تو هم خودت را داری به دردسر میاندازی هم ما را، بعد ایشان برمیگردد و میگوید خوب پوتین چی گفت ؟ علی اکبر خان میگوید پوتین گفت ما عاشق آقای خامنه ای هستیم اصلا در تاریخ از این مرد بزرگتر نداریم ، لنین و استالین و تزار کی هستند؟ و مثلا همین آقای قشقاوی داستان جعلی درست میکند که سابقه آقا را بفرستید میخواهند به او جایزه نوبل بدهند ؟؟؟!!!
آقا بشین فکر کن این برنامه ای که بولتون و نتانیاهو برایتان چیده اند برنامه بدی است ، اگر فکر میکنی با حمایت روسیه به مقابله با اینها میروی بد فکری است، چون روسیه شما را به اندکی خواهد فروخت، پاشو پرده را کنار بزن و ملت را نگاه کن ، از مردم عذر خواهی کن و حکومت را واگذار کن.........
با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید ، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland- Tuesday 28 August 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with watching two short documentaries about Tehran in the late 1960s.

I remember that I went to the UK back in 1972 for my further studies and when I returned after only one year I came across somany changes in the life and image of the capital city.

The progress of urban life was amazingly so fast and along with it the features of the capital city had changed beyond recognition.

There was this junction called the “cross road of religions” which was the symbol of how the Iranian people with various Christian, Jewish, Zoroastrian and Baha’i faiths were living alongside each other in peace and harmony.

However, with the arrival of the Islamic republic regime that historic fabric of our nation was broken up to make way for Khomeini’s despotic Shiaism, which has now split the unity of our people on religious basis.

And when one looks at the roots of the background of the current rulers of Iran one discovers the devilish medieval ideology that they pursue in this day and age.

It is almost impossible to find any sense of morality or respect for human rights when a country comes under the rule of religion, still worse, a fundamentalist version of it, which looks upon its citizens as a flock of sheep that needs to be shepherd to “heaven”.

The mullahs are a self-deceiving lot. One clearexample of it is Seyed Hassan Khomeini, the grand son of ayatollah Khomeini and the son of Ahmad. He is costing the Iranians 50 million tomans per day and then hypocritically says that he is just another citizen equal to other Iranians!

He very well knows that his father Ahmad has been murdered in the factional purges within the regime. I personally published this exclusive story myself in the Al Watan daily.

At the end of tonight’s program I want to have a word for Mr Khamenei. He is in a position whose paranoia and erratic decisions can lead to the destruction of Iran as a country.

He is an arrogant and stubborn despot who acts upon his hatred towards those who oppose his tyrannical rule.

He needs to be reminded that John Bolton and Benjamin Netanyahu have drawn up a plan for the destruction of his regime and his ill-advised dependency on the Russians will not save him and his regime.

The worry however is that he will take the Iranian people and our country along with his doomed destiny and he must avoid that by apologizing to the Iranian people and leaving the scene immediately before too late.

https://www.youtube.com/watch?v=pKY5oCbmS5c&feature=youtu.be

https://vimeo.com/287092111

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/fgweyk7chuzj

September 05, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۵ شهریور

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. ابتدا به استیضاح وزیر امور اقتصاد و دارایی و ردو بدل شدن الفاظ رکیک بین نمایندگان خواهیم پرداخت که باعث بوجود آمدن صحنه ها بسیار تلخی گردید که این نشان از ادبیاتی است که با آن بزرگ شده اند .

این ادبیات نظام است، ما زمانی در مملکتمان اسم لوطی و جوانمرد را که می آوردیم نام پهلوان اکبر خراسانی رو تداعی میکرد یا جهان پهلوان تختی که امروز هم مصادف با تولدش است تختی یل رویاها و تصوراتمان بود، لات و لوت های این رژیم هم حالا در مجلس نشسته اند،. در این میان به دیدن گزارشی تصویری از سخنان الیاس حضرتی می نشینیم ،.

همه باید استیضاح میشدند ، آیا چاره درد ما کنار زدن ربیعی و کرباسچیان و رئیس بانک مرکزی است، شما در قانون اساسی تان میگویید فردی که از طرف مردم بعنوان رئیس جمهور انتخاب میگردد باید توسط فردی که منتخب مردم نیست و فقط دوهزار نفر به او رای داده اند مورد تایید قرار بگیرد حال این رئیس جمهور چطور میتواند با فساد مبارزه کند، مثلا همین آقا زاده شاهرودی ایشان میلیارد ها تومان را بالا کشیده خوب اگر به رئیس قوه قضاییه بگویند این آقا مفسد اقتصادی است ایشان میگوید ای بابا این فرزند آیت الله شاهرودی است پدرش سرطان دارد، داره میمیرد این را فعلا کاری نداشته باشید ، میاید میگوید این آقای طاهری ۷۵۰میلیون دلار را بالا کشیده است، میگوید متاسفم ایشان باجناق آقای مقدم است و نور چشم آقا هستند، خوب خود رئیس قوه قضاییه سردمدار ۶۳ حساب با میلیاردها تومان سود میباشد چطور میتواند مبازه با فساد کند،.
در بخش بعدی به مردم مریوان که چند روز است دست به اعتصاب و اعتراض گسترده بر علیه رژیم زده اند درود میفرستیم ، در جریان آتش سوزی مراتع و جنگلهای مریوان ۴ نفر از نگاهبانان و محیطبانان جان خود را ازدست دادند ، بیایید ذره ای مریوانی بشویم بیایید ذره ای کازرونی بشویم ،روزهای بسیار سختی در انتظار ماست شما حرفهای ظریف رو گوش ندید دروغ میگوید به شما، میگوید آمریکا شکست خورد شکست یعنی چی؟ آمریکا شکست خورده که دلار ما دوازده هزار تومن شده؟ شما اگر نشستید که ترامپ استیضاح بشود ، خیالات هست ، تازه این اگر برود معاونش هست که صد درجه بیشتر دشمن شماست،
آقای ظریف به مردم آدرس غلط نده ، آخه شما با چه جرأتی به مردم میگوید ما برنده شدیم و آمریکا شکست خورده و اروپا هم مقابلش ایستاده است،. از یک طرف میگوید آمریکا هیچ کاری نمیتواند بکند و در مصاحبه بعدیش میگوید تمام این مصیبت ها را آمریکا بر سر ما آورده است،. وتحریم های آمریکاست، رشید پور از او سئوال میکند تمام دنیا باهم روابط خوبی دارند چرا این همه فشار روی ما هست ، میگوید چون ما خودمان این راه را انتخاب کرده ایم که جور دیگری زندگی کنیم.،
آخه غلط کردید شما ، شما کی هستید ؟ چرا مردم ایران نباید با همسایگانشان روابط خوبی داشته باشند و هر کجا میروند دچار لعنت نشوند، در لبنان منفور ترین آدمها شما هستید در همین رابطه به دیدن کلیپ سخنان یک زن لبنانی خواهیم نشست که تو تلوزیون میگوید، مردم به ما میگویند شما نون و آب و سفره بچه های مارا میبرید و میخورید، بگذارید من رک بگویم که ما بخاطر ایران خیلی کارا کردیم و خودمان را سپر دفاعی ایران در خارج از کشور کرده ایم و میجنگیم و دفاع میکنیم.
دروغ میگوید مثل اربابش حسن نصر الشیطان، آگر ماهی دوهزار دلار نمیرسید بازم از ما دفاع میکردید ؟ ما خودمون بلدیم از خودمون دفاع کنیم سالی یک میلیون دلار از بوجه مردم را دارند تو حلقوم شما ها میریزند، حداقل میتونی به آنها بگویی که ملت ایران عاشق مردم لبنان و ازشما متنفر هستند،. نونشان را دارید از گلویشان میدزدید و ایرانی در زباله دنبال نان میگردد، شما در خانه هایی که ولی فقیه برایتان ساخته به خوشی زندگی میکنید ولی این بچه های ایرانی در خیابان میخوابند،.

چقدر درناک بود که در این روزها خلبان منوچهر فتاحی در اثر سقوط هواپیمای اف ۵ شکاریش از میان ما رفت ،. و شاهزاده رضا پهلوی هم پیامی در این باره صادر نموده اند و فوت این خلبان را به خانواده اش تسلیت گفته اند .

آقای ظریف اینقدر شاخ و شونه برای دنیا نکشید با سجیل و ابابیل و هواپیمای کوثر این بازی ها به جایی نمیرسد.

امروز چند تولد داریم ، فروزان در چنین روزی متولد شد، فروزان بسیار زن نازنینی بود و کمک کننده بود و به سیاه لشکر ها کمک میکرد. بهر حال یادش بخیر باد. امروز سالروز تولد فریبرز لاچینی هم هست.

در این بخش از برنامه از رد نمودن دعوت مجلس خبرگان توسط روحانی با شما سخن میگوییم ، در حقیقت حق دارد که رد نموده است، آخر یک مشت آدم خواب آلود چرتی آنجا هستند، برود و به آنها چه بگوید، از دزدی آقازاده ها بگوید.
آقای سید احمد خاتمی معروف به هیولا گفته ایشان دعوت را رد نموده و مطلب زشتی هم که نوشته اند مربوط به جنتی میباشد.

روحانی مشکلات اساسی دارد ، مجلس هم صداش کرده که برود آنجا صحبت کند،آخر او حرفی نمیزند؟ اگرمیخواهی قدمی برداری اول باید رستم قاسمی و آقای طاهری رو بگیری، پسر هاشم شاهرودی رو بگیری، دختر رئیس قوه قضائیه رو بگیری،
نواری از صحبت های احمدی نژاد و رحیم مشایی جدیداً پخش شده، دیروز او اولین جلسه محاکمه اش را سپری کرد و دادگاه گفته باید علنی باشد و اینها دارند رسیدگی میکنند به جرم رئیس دفتر رئیس جمهور احمدی نژاد ، به دیدن قسمتی از این گزارش تصویری خواهیم نشست، منتها شما با یک بچه پررو طرفید و کاملا حریفتان است،

متاسفانه زلزله دیگری کرمانشاهان را لرزاند و ۲۴۰ زخمی و سه کشته بهمراه داشته است و بیش از ۶۰۰ ساختمان خراب شده است و آب و برق قطع گردیده و مردم در فشار مضاعف قرار گرفته اند،
نازنین زاغری دوباره به زندان برگشت و در ادامه به سخنان عبدالفتاح سلطانی وکیل آزاده گوش میدهیم و بر او درود میفرستیم و همچنین فیلمی کوتاه از محمد نوریزاد خواهیم نشست.
آقای خامنه ای چطور خوابتان میبرد انتقامی که از شما گرفته خواهد شد بسیار سنگین خواهد بود.
در انتها از شکایت جمهوری اسلامی بر علیه آمریکا در دیوان لاهه با شما سخن خواهیم گفت، اینها میگویند قرار داد دوستی مابین ایران و آمریکا را که ما داشتیم آمریکاییها نقض کرده و بهم زده اند ، شرم آور هست شما چه جور میتوانید بگویید ، شما چهار صد و چهل و چهار روز دیپلمات های آمریکایی رو به گروگان گرفتید و تهدید به تجاوز کردید و به صلیب کشیدید ، پلیس بازنشسته رو که در کیش دزدیدید چه کردید با او .؟ چند آمریکایی رو در لبنان کشتید و به اسارت گرفتید؟ چند صد آمریکایی رو در عراق توسط بمب های کنار جاده ای کشتید ، حالا با پر رویی به لاهه میروید و شکایت میکنید.
ملت ایران سربلند خواهد بود ، ایران بسیاری از شماها را دیده است
با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید ، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Monday 27 August 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with looking at the impeachment of Massoud Karbasian, Iran’s Minister of Economy and Treasury and how the regime’s politicians and MPs have descended into the lowest of the low by trading lewd words and insulting each other publicly just to blame one another for the current socio-economic crisis that has engulfed the country.

In that respect we will watch a video clip of aspeech by MP Elias Hazrati whose manners are nothing short of a hoodlum and thug.

It is only too fitting that they behave like this as they are mainly from among the lowest and most uneducated classes that have crept into power through murder and repression and are now unlawfully and undeservedly occupying the positions that must be in the hands of Iranian patriots and experts who care about the nation’s wellbeing rather than their own pockets.

Karbasian’s impeachment will solve nothing. If the impeachment of a regime official solves anything, then all of its leaders and officials must be impeached by the nation and removed from power so that Iran can be freed and become prosperous.

For example, the son of ayatollah Shahroudi who has amassed millions of dollars through corruption is exempted from any investigation by the judiciary because the corrupt head of the judiciary, Amoli Larijani, has argued that Shahroudi is an old man and is dying of cancer so it would be “unfair” to bother him by “troubling” his son!!

In the second part of the program we will repot on the ongoing general strike by the people of the city of Marivan following the tragic death of four rangers in the fire of Marivan forests.

Once again Javad Zarif has lied about the regime’s foreign policy by claiming that Iran has won its diplomatic war with the US in the Middle East region.

Who is he trying to kid? Could Zarif just name one Middle Eastern country that has full and normal diplomatic relations with the regime that he serves?

It was so sad to hear the crash of Iran’s F-5 fighter jet in which the veteran pilot Manouchehr Fatahi has been killed.

Prince Reza Pahlavi has sent a personal message of condolence to his family. His death has come as a shocking news to his colleagues and many Iranians who knew him.

Sadly the province of Kermanshah has once gain been hit by an earthquake which has left several people dead.

And Nazanin Zagheri-Ratclif’s sad saga continues as she has been taken back into prison cell after a lull of three days of furlough.

And at the end of tonight’s program we will look at the regime’s complaint to the International Court of Justice against the US imposition of new sanctions on Iran.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/42079

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/ym5YvEnb9_o

لینک دانلود:

https://vimeo.com/286921887

فایل صوتی:

https://vimeo.com/286921887

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/fu4qxryrpzye

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1ctDe0Fl1DFoSg5HmU36rADD6XX2E2sqY/view?usp=sharing







advertise at nourizadeh . com