January 31, 2019

پنجره ای روبه خانه پدری چهارشنبه ۱۰ بهمن‎

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز مینماییم. سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه امروز جناب آقای نوید جمشیدی روزنامه نگار خواهیم نشست :
دکتر نوری زاده: اولین سئوالی که دارم اینست که با توجه به نوسانات ارز دوباره این بالا و پایین رفتن قیمت ارز بر اثر چه بود: که دوباره بسرعت بالا میرود توجیه بازار چیست ؟ توجیه دولت چیست؟

آقای جمشیدی : پیش از پاسخ به سئوال تشکر میکنم از لطفی که نسبت به من و خانواده ام داشتین . عرض کنم که این نوسانات ارز و این رشدی که در تابستان در ایران دیدیم نبوده ولی باز این رشد را داریم میبینیم و این رشد شدت گرفت و ادامه هم دارد قابل پیش بینی بود که این رشد وجود داشته باشد و اگر افتی در این ماهها ی پیش انجام شد آن غیر منطقی و غیر علمی بود و با زور و ضرب صورت گرفته بود طبیعتا قوه قهریه در هیچ موضوعی به اقتصاد نمیتواند جواب همیشگی را بدهد در واقع به بن بست میخورد که به اینجا هم رسیده ، یکسری از سایت های خبر رسان مربوط به ارز را جلویشان را گرفته اند ، دلالان خیابانی را برخورد کردند و صرافان را بشدت تحت فشار قرار دادند ،و با همه این کار ها بطور مقطعی این فشار را آوردند و چون مقطعی بوده این قیمت ها بر میگردد به جای اولش،این یکی از دلائل میتواند باشد و دلیل دیگر اکثر کارخانه های ما که تولیدی هستند مواد اولیه شان را وارد میکنند و معمولا این فصل از سال فصل شروع واردات اینهاست وثبت سفارش گذاشتن هاست و تا بعد از عید و اردیبهشت کالا برسد بدستشان ، این خودش دلیل عمده ای میتواند باشد و طبیعتا نزدیک شدن به پایان سال و شب عید و موضوعات سیاسی هم طبیعتا تاثیر دارد و روز دوشنبه خیلی از تجار ایرانی شاید منتظر بودند که برنامه سازو کار مالی ویژه اروپا تصویب و راه بیافتد که انجام نشد و تاثیرات روانی این کار و مجمو عا باعث بالا رفتن قیمت ارز میشود و این هم جزو ده ها مشکل اقتصادی امروز ماست .

دکتر نوری زاده: نوید جان سئوال دیگری به ذهن من میرسد مثلا دیروز و پریروز میزان رشد قیمت پوند انگلیس بیشتر بود یعنی همان برابری که در لندن نسبت به برابری پوند و دلار بود عینا در ایران انعکاس داشت بمعنای دیگر مثل دلار نبود که جذابیت داشته باشد فقط مسئه این بود که بازار تهران هم با هوشمندی دارد با قضیه برخورد میکند ، آیا اینطور نیست؟ دیگه فقط اسم دلار نیست که مردم دهانشان آب بیفتد ممکنه ببینه اونکه داره بازی میکنه با ارز، وقتی میبینه لیر ترکیه امروز بنفعش هست سراغ آن میرود.

آقای جمشیدی : همینطور است و بهمین شکل هستش . البته من خدمتتان عرض کنم وقتی ما صحبت دلار میکنیم و ارزهای خارجی و برابری آنها را با تومان ایرانی اتفاقاتی که میافتد کاهش ارزش پول ایرانی است که اتفاق میافتد یا کاهش ارزش تومان است و دلار بعنوان مرجع جهانی اسمش برده میشود زمانی که چنین اتفاقی میافتد مردم به سوی ارزهای دیگر هم تمایل پیدا میکنند اما از لحاظ روانی روی دلار بیشتر معامله انجام میگیرد و اگر جابجاییش کم باشد دلیلش اینست که جلو معامله گرفته میشود و رکود باعث چنین امری میشود ولی بازار میرود به سوی ارزهای دیگر خارجی چون تومان متاسفانه هرروز ارزشش پایین میاید و قابل اطمینان نیست.


دکتر نوری زاده: این تاثیرش بر روی کالاهای داخلی چیست آخر من میبینم قیمت ماست و خیار داخلی بالا میرود و هیچ ارگانی هم نیست که بتواند این را حل بکند

آقای جمشیدی : بعله ارگان درستی وجود ندارد چون هر برخوردی را به نهاد های امنیتی میدهند و این هم زحمتشان و کارشان را زیاد میکند هم اینکه کسب و کار مردم را به آن ربط بدهید. در جواب این مسئله باید گفت یکی در بعضی محصولات که در داخل تولید میشود مثل شیر بخش بسته بندی اینها مواد اولیه ای وجود دارد که از خارج می آید بنابراین با دلار رابطه دارد. اما بخش دیگری هست که زمانی که ما ارزش پول ملی مان سقوط میکند یک تورمی در کشور شکل میگیرد که الان در اوج خودش هست این تورم ، و من بیاد ندارم همچین تورمی را که روز بروز و ساعت به ساعت اضافه میشود و روی همه چیز تاثیر میگذارد و هزینه حمل و نقل هم تاثیر گذار است ، مجموع تورم که یکی از علت هایش کاهش ارزش تومان است بر همه چیز تاثیر غیر مستقیم میگذارد و سوء استفاده بعضی ها از مسئله بالارفتن ارز و تورم باعث مشود که گرانی در همه جا دیده شود.

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

Ahmed Vahdat
Attachments
7:45 AM (3 hours ago)
to Ali, me

A Window to the Fatherland – Wednesday 30 January 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

In tonight’s program we will speak to our special guest the Tehran based journalist Mr Navid Jamshidi and start by asking him about the sudden fluctuation in the exchange rate in Iran’s money markets and what are the real forces behind them.

Navid Jamshidi:

The latest fluctuations did not appear during the summer time but now have emerged once again as it was quite predictable given the temporary lull, which was caused by the government’s forceful intervention.

The laws of economics do not accept forceful state measures and even if they work, their results will be temporary and soon they will face a dead end.

One of the main reasons for this is that most of our manufacturing companies have lost their raw materials and have slowed down or stopped.

The situation has become worse on the eve of approaching the new Iranian year and at the same time political problems of the country have had an adverse psychological effect on the economy as a whole.

Dr. Alireza Nourizadeh:

It seems the slightest change in the value of foreign currencies outside Iran also affects the exchange rates in Iran and it is not only the US dollar that is the main player in Iran’s money markets.

Navid Jamshidi:

That is quite true. But when we talk about US dollar and its value we are in fact talking about the value of Iranian toman. Naturally Iranian people are always conscious of the value of other foreigncurrencies too to benefit from exchanging their savings into them as our own currency is always on the free fall.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/48169

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/LZEqjoGvmxA

لینک دانلود:

https://vimeo.com/314267748

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/tpzti65k9bep

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/vhw6aws36ul6

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1AwyCZSj4I67rRgIw6MRVo4kret0usgnM/view?usp=sharing

January 31, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۹ بهمن

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . دیروز نیامدم حال بدی داشتم ، بگذارید داستان را برایتان بگویم در تلوزیون ایران فردا ناگهان همه به آنفلونزای شدید مبتلا شدند خوب بنده هم مبتلا شدم. من دارم میروم سفر و شهری که دارم میروم بین ۱۱ تا ۱۴ درجه زیر صفر است و نمیتوانم سفر را به عقب بیندازم چون وقت گرفتن برای این کار بسیار مشکل است ، میرفتم آقای لخ والسا را ببینم رئیس جمهوری اسبق لهستان و رهبر جنبش کارگری لهستان که توانست رژیم لهستان را از پای در آورد و موفق شد یک جنبش بزرگ را به پیروزی برساند و بعد به ریاست جمهوری انتخاب بشود و بقول خودش گفت کاری که من نتوانستم بکنم اینست که پاپ نتوانستم بشوم .
ما به هر مصیبتی بود این مصاحبه را انجام دادیم که مفصلش را بعدا با دوبله کردن فیلم مصاحبه برایتان پخش خواهیم نمود.
بزرگداشت پنجاهمین سال هنرمند عزیز ستار در لوس آنجلس بر پا شده است در یک مجلس با شکوه و من باید میرفتم و به او تبریک میگفتم ولی ۱۱ ساعت پرواز اجازه نداشتم انجام بدهم برایش آرزوی موفقیت میکنم .
شهردارجدید مشهد میگوید این شهر صاحبش امام رضا است وبقیه هیچکاره اند ، البته منظورشان علم الهدا و دامادش است اما به دوست عزیز شهردار جدید مشهد میگویم که مشهد شهر حضرت فردوسی است مشهد شهر رستم است مشهد شهر هزاران و میلیونها خراسانی و مشهدی و ماوراالنهری و تمام آنهایی است که به این سرزمین دل بسته بودند امام رضا هم آمده و حرمتی که مشهدی ها به او نهادند، او را شاه خراسان خواندندش ، آقای علم الهدا و دامادش آمدند امام رضا را زندانی بکنند در سلولهای پوچ مغز خودشان .
آقای وزیر کشاورزی در برنامه تلوزیونی میگوید که مردم باید شکر کنند برای گرانی گوشت همین که هست جای شکر دارد. و از شرایط بد کنونی سخن میگوید اینها دارند به ملت ایران درس میدهند.
در این شرایط دردناک است که آدم بیاید بگوید خواهران بسیجی با شهیدان پیمان دوستی بسته اند و به سخنان اینها گوش فرا خواهیم داد. میگوید من این را به اندازه شوهرم دوستش دارم این دروغها را نگذارید اینها در ذهن شما بکنند شهید در راه وطنش در راه عقیده و اندیشه اش میرود و به شهادت میرسد حال کسی اعتقاد به خداوند دارد من به خداوندی که ترازو دستش است و میگوید تو کار خوب کردی برو بشت و تو کار بد کردی برو به جهنم اعتقادی ندارم.

این داستان دیدار روزنامه نگاران با زنده یاد دکتر بختیار ، وقتی ایشان نخست وزیری را قبول کرد و خواست دیدار با ما بکند که اعلام بکند ماده ۵ فرمانداری نظامی را بر میدارد که مطبوعات بدون ترس کارشان را از سر بگیرند ده جور روایت شد ، من روایت دقیقش را گفتم مرحوم صالح یار بازگو کرده خانم نوشابه امیری به نقل از هاتفی بیان کرده این را ولی بازهم اینجا و آنجا میبینم که صحبتهایی میشود که با واقعیت تطبیق ندارد.
داستان اینجوری بود که من به دکتر بختیار گفتم شما دیداری با روزنامه نگاران داشته باشید آقای صفری خیلی دلش میخواهد شما را ببیند او خیلی دلش میخواست رئیس اطلاعات بشود و دلش میخواست همچنین رئیس رادیو تلوزیون هم بشود خلاصه نه آن شد که محمد علی صفری میخواست و باعث شد دشمنی خاصی با دکتر بختیار پیدا کند. باری، در منزل دکتر بختیار که رفتیم من اولین نفری بودم که به اتفاق آقای بختیاری راننده ام به آنجا رسیدیم و بقیه با اتوبوس از پشت سر میامدند. ما وارد که شدیم قرار بود دکتر بختیار بر مبلی بنشیند که پشت سرش عکس دکتر مصدق بود وشاهرودی گفت مراقب باشید اینجا کسی ننشیند جای دکتر است.مرحوم صالح یار رفت و بر روی مبل دکتر نشست برای اینکه به صالح یار هم بر نخورد یواش عکس دکتر مصدق را برداشتم رفتم سه تا مبل آنور تر گذاشتم و به شاهرودی گفتم آنجا بنشین و به محض اینکه دکتر آمد روی آن مبل نشستند . بنابراین من عکس دکتر مصدق را بردم بالا گذاشتم و آقای شاهرودی هم مواظبت ازش نمود.
آقای یحیی رحیم صفوی هشدار داده و میگوید آمریکا میتواند این کاری را که در ونزوئلا کرد با ما هم بکند و عین همین بلا را سر ما هم بیاورد آنوقت ما چیکار کنیم ؟ بنابراین راهی جز این نیست که ما برویم با روسیه متحد بشویم چون روسها میگویند ما از ونزوئلا حمایت میکنیم، باید دید پوتین اجازه خواهد داشت که بیاید و شاخ و شونه بکشد بخصوص که ونزوئلا آنسوی جهان است اکراین و گرجستان و کیف نیست بغل گوشش نیست ، ونزوئلا یک کشور انطرف دنیا ست و برای روسیه بسیار گران خواهد بود ضمن اینکه امریکا بسیار حساس است .
در این بخش از برنامه از سخنان دبیر شورای امنیت ملی آقای شمخانی در ارتباط با برد موشکها ی بالستیک با شما سخن خواهیم گفت . و در انتها نگاهی به باخت تیم فوتبال ایران در برابر تیم ژاپن خواهیم افکند و با شما صحبت خواهیم نمود.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Tuesday 29 January 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

I could not come to my office yesterday as I was suffering from flu. Everyone seems to have it these days. Mine was cause by my trip to Poland, which is currently -14 degree. I had arranged to meet with Mr Lech Walesa, the former Polish president and leader of the Solidarity Movement, which overthrew the Polish communist regime. I have had an interview with him, which will be broadcast later on IraneFarda TV channel.

I missed Sattar’s 50th anniversary of his artistic activities in Los Angeles.

The mayor of Mashad has said that the city belongs to Imam Reza and no one else has any rights to it. In fact he means the city belongs to the mullahs Alam Ulhoda and his son-in-law Raeesi.

We must tell the mayor that the city of Mashad belongs to our great poet Ferdowsi and his hero Rostam and millions of Khorasanis who have loved their motherland of Iran and Imam Reza has been welcomed by them. As for Alam Ulhoda and Raeesi, they have imprisoned Imam Reza with their corrupt minds and practices in this city.

I recall my many meetings with the late Dr Bakhtiar forty years these days when he lifted the curfew and censorship of the press as part of his reform programs.

Khamenei’s military advisor Yahya Rahim Safavi has warned that the US is after repeating what it has done in Venezuela in Iran and has suggested that the Iranian regime must get more dependent on Russia as Moscow is supporting the Venezuelan regime.

He thinks Venezuela is a neighbor of Russia that Putin’s soldiers can invade it like what they did in Georgia and Ukraine!


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/48126

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/4VeXBWdyQag

لینک دانلود:

https://vimeo.com/314075834

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/lpgzj9xqpi6z

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/dztfyrjgxzm3

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/165oUSE-dSTDdKWBdkrAa006gmcEmQJxo/view?usp=sharing

January 30, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۵ بهمن

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با دکتر کاظم کردوانی می نشینیم و با ایشان در ارتباط با مسائل مهم سیاسی روز به تبادل نظر خواهیم نشست و نظر ایشان را جویا خواهیم شد.

دکتر نوری زاده: دکتر عزیزم این کینه شتری نسبت به کانون نویسندگان چیست که هر از گاهی گل میکند،کانون درسالهای اخیر فعالیت چشمگیری نداشت، چرا دوباره به کانون بند کرده اند ؟


دکتر کردوانی: ببینید این کینه دیرینه از یکسو به روشنفکر جماعت سکولار است، در حقیقت این کینه از زمان مشروطیت در واقع شروع شده است. و بر خلاف انچه دوستان اصلاح طلب امروز میگویند خیلی خوب است که بیاد مصدق افتادند ولی در واقع امروز میگویند ما مصدق را اگر الگو داشتیم چنین چیزی نبود ، این انقلاب با الگوی شیخ فضل الله نوری شکل گرفت و نه مصدق و مصدق ها،در نتیجه یک بخشش این کینه تاریخی است که این آقایان نسبت به روشنفکران جدید ایران دارند و حقیقت آنست که از زمانی که این روشنفکران جدی ایران در این تاریخ معاصر ما شکل گرفتند ملایان قدیم دیگر نتوانستند سلطه ای که در پیش داشتند داشته باشند.
دوم اصولا این حکومت با تشکل بسیار مشکل دارد و همیشه فکر میکند که این تشکل اگر باشد روزی روزگاری میتواند کار دست این حکومت بدهد ، یک روزی یکی از دانشجویانم که الان مقام بالایی در دولت روحانی دارد هفته ای یک بار میامد ومینشست در دفترم و صحبت میکردیم . یک روز بعد از آن دستگیری بود که در واقع در زمان آقای رفسنجانی سحابی و بازرگان و جبهه ملی ایران راانجام دادند این آمد و من میدانستم که به مقامات بالای کشور وصل است گفتم فلانی دیگر چرا سراغ اینها رفتید اینها که نه براندازند و نه اسلحه دستشان گرفته اند چرا اینها را گرفته اید؟. گفت درست میفرمایید ولی ما مشکلمان با فردا است که اگر متینگ ۴۰۰ هزار نفری تشکیل دادند چکار کنیم . در نتیجه این ترسی که از تشکیلات دارند بلاخره عمل میکند و یک نوع تربیت اجتماعی به مردم میدهد ، یکی از بخش های مهم تشکیلاتی و چه حزبی و چه غیر حزبی یک تربیت منسجم مدنی به انسانها میدهد و این خیلی برای حکومت و نظیر حکومت ما بسیار خطرناک است که مردم یک تربیت منسجم پیدا بکنند. مورد بعدی اینست که کانون نویسندگان در واقع دیر پا ترین نهاد مدنی امروز ایران است شما هیچ نهاد مدنی فرهنگی نمیتوانید در ایران با چنین سابقه ای پیدا بکنید با تمام بالا پایین ها و فراز و نشیب ها ، همه ما میدانیم که همه کارهای کانون درست نبوده است ولی در مجموع عملکرد مثبتی داشته است و از سال ۴۶ هم در این مملکت حضور دارد و در یک دورانی هم برجسته ترین روشنفکران تاریخ ما در این بوده اند.

دکتر نوری زاده: دکتر الان گفتی سال ۴۶ بگذار نکته ای را برایت بگویم فکر کن من یک جوان هفده هجده ساله در این تالار دانشگاه رفتیم پایین و من به عنوان جوانترین عضو کانون نویسندگان آنجا را امضاء کردم یعنی آل احمد و دکتر نوری اعلا که بعدا هیئت مدیره را تشکیل دادند یعنی من جوانترین عضو کانون شدم و حال که مینگرم به مثابه عمر من است و طول عمر فعالیتم با کانون بوده ام حال یک موقع شدیدتر و گاهی کمتر با کانون بودم و زمانی هم که بیرون آمدیم با تبعیدش دنبال کردیم. شما راست میگویید قدیمی ترین نهاد مدنی است که سرشکسته هم نیست.

Ahmed Vahdat
Attachments
Sat, Jan 26, 1:38 PM (4 days ago)
to Ali, me

A Window to the Fatherland – Friday 25 January 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our special guest Dr. Kazem Kardavani of Iran’s Writers Association, by asking him why has the Iranian regime started to harass their members again?

Dr. Kazem Kardavani:

The regime’s hatred is not confined to our members alone. It is also directed at Iran’s secular intellectuals, which goes to back to many years ago.

The truth is that despite the denial of the reformist politicians and activists, the Islamic republic regime has been built on the reactionary thoughts and ideas of Sheikh Fazlulah Nouri who was against the Constitution Revolution that wanted to modernize Iran.

Further more, this regime is basically against any association of people coming together in a social or political group.

The Writers Association is neither a political body nor an armed opposition group but from the point of view of the regime it presents a “danger” because it is a civil institute and can organize people around its objectives, which are freedom of thought and association.

As such the regime will do its best to dismantle it and persecute its members because the association’s works are in contrast with the regime’s repressive policies not only against us, but also against any Iranian freedom lover or civil rights activist.

Our members’ activities did not cease during the Shah’s time and will no do so now because we believe in our cause and struggle for it.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/48005

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/vItMSHoqdlA

لینک دانلود:

https://vimeo.com/313384761

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/whx4rnecvkxk

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/irolczjasrv7

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1TkAhb-NCK6kVh1nbUoqs_csmOSiNbduJ/view?usp=sharing


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/48005

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/vItMSHoqdlA

لینک دانلود:

https://vimeo.com/313384761

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/whx4rnecvkxk

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/irolczjasrv7

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1TkAhb-NCK6kVh1nbUoqs_csmOSiNbduJ/view?usp=sharing


January 30, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۴ بهمن

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست و با ایشان در ارتباط با مسائل مهم داخلی و منطقه ای به تبادل نظر خواهیم پرداخت و نظر ایشان را جویا خواهیم شد.

دکتر نوری زاده: دکتر سازگارا، آقای علی ماجدی سفیر اسبق ما در آلمان که از دیپلمات های درست و حسابی وزارت خارجه است مصاحبه ای کرده با ایسنا و گفته اسنادی که اروپاییان می آورند راجع به کارهای تروریستی و موشک هایمان پر بی راه هم نیست نمیتوانیم به راحتی ردش کنیم بنظر من حرف بسیار مهمی است این حرف اشاره به این است که سپاه و سپاه قدس اینکارهایی را که دارند میکنند درست موقعی که اروپا موضع به نفع ایران گرفته یک دیپلمات میرود که در دستگاه مجاهدین بمب بگذارد و خوراک تبلیغاتی برای مجاهدین درست میکند یا یک آدم تجزیه طلب را آنجا میروند تهدید به قتلش میکنند که چهره محق به خودش بگیرد اینها را شما نشانه چه میدانید و بر گرفته از چیست به نظر شما؟

دکتر سازگارا:من فکر میکنم آقای ماجدی مثل بقیه دیپلماتهای وزارت خارجه و خود آقای ظریف بر سر این ماجرا استعفا کرده بود و خامنه ای نپذیرفته بود و قول داده بود که جلویش را بگیرد طبیعتا کسانی که دیپلمات هستند وظیفه اشان اینست که در کشوری که هستند روابط را بهبود بدهند و دوستی بکنند و اگر اتفاقی میافتد بروند و جوابگو باشند ، اما وقتی عملیات تروریستی اینگونه انجام میشود البته او این را به گروههای خودسر متعلق دانسته که ما میدانیم که سر این گروها بنوعی در بیت رهبری است و آخرش از اصغر طائب و مجتبی خامنه ای و شخص خامنه ای میگذرد و سعی کرده که اینکار را بکند ولی طبیعتا یک سفیر کارش بسیار دشوار میشود و دلخور هستند از این که وقتی یک کشورهای بی آزاری مثل دانمارک و بلژیک میایید و طراحی یک عملیات تروریستی میکنید بلاخره اروپاییها باهم یک عالمه ارتباطات اطلاعاتی دارند و همچنانکه آمریکاییها هم بعنوان متحدین اروپا همواره تقویتشان میکنند خوب وقتی لو میرود حساسیت به پا میشود ، و زمانیکه اروپاییان ساز و کار مالی را میخواهند برای ایران بکار بگیرند و با تحریمهای امریکا موافق نیستند یک چنین عملیاتی همه چیز را ویران میکند و اعتماد اروپاییان را سلب میکنند. اصلا دستکم در منطقه خاورمیانه ما دوتا وزارت خارجه داریم یکی نیروی قدس سپاه و اطلاعات سپاه است و دیگری وزارت امور خارجه است، بعضی از کشور ها که رسما سفیرش از نیروی قدس سپاه است مثل عراق . من زمانی در یک مهمانی در تگزاس بودم که بوش و خانم رایس هم بودند و خانم رایس به من گفت که آقای متکی به من گفته ما حاضریم بیاییم بشینیم صحبت کنیم و بر سر مسائل اتمی و مسائل عراق و افغانستان یکجا صحبت کنیم و خانم رایس گفت من هنوز این پیغام را داشتیم زیرو بالا میکردیم که که پیغام دومی برای من آمد از جانب قاسم سلیمانی که در این امور وزیر امور خارجه هیچکاره است و اگر قرار است صحبتی بکنید با من باید صحبت کنید. من به خانم رایس گفتم قاسم سلیمانی راست میگوید متکی کیلویی چند است !!! واو گفت ما هم این را میدانیم و گفتم خوب شما چکار کردید؟ وگفت ما به هیچکدامشان جواب ندادیم. این طرف دنیا هم این دوگانگی را میشناسند و در این شرائطی که اینجور دست جمهوری اسلامی زیر ساطور آمریکاست بیشتر کار دیپلمات ها را دشوار میکند یکی از اصلی ترین محورهای نشست ورشو همین است.

دکتر نوری زاده: نکته ای که به نظر من قابل تامل است اینست که در عین اینکه شما فرمودید وزارت خارجه این چنین وضعیتی دارد آدم تعجب میکند وقتی آقای ظریف در نهم آبان بعد از اینکه دانمارک متهم کرد دیپلمات جمهوری اسلامی را میگوید اینها توطئه سازمان موساد است آدم تکلیفش با آقای ظریف روشن نیست. آیا آقای ظریف تابع سپاه قدس است یا واقعا هنوز یک شخصیتی دارد که میشود رویش تامل کرد. خیلی عقب نشینی کرده .

دکتر سازگارا: والا آقای ظریف خصوصی رفته باشه و استعفا داده باشه و قر زده باشه و کارمندانش مثل همین آقای ماجدی قر قری کرده باشند ولی اینکه علنی بایستد و اعتراضش را بکند که طبیعتا باید بگذارد برود این استخوانی میخواهد که امثال ظریف ندارند. آقای ظریف یک تکنوکراتی است که خوب بلد است صورت جلسه ومعاهده بنویسد و تو مذاکره بلده کار بکند، و این را به آنهایی میگویم بخصوص اصلاح طلبان که روزگاری بعد از برجام شورش را درآوردند و ظریف را با دکتر مصدق مقایسه مینمودند. اون استخوانی که بزرگانی مثل مصدق و دیگر بزرگان سیاسی این مملکت داشتند و بطور مثال در همین جمهوری اسلامی منتظری که در یک قدمی رهبری مملکت بود و دیگری مهندس بازرگان بود مردانی بودند که جلو خمینی ایستادند و اصولی داشتند که سر آنها مصالحه نکردند . نه ظریف چنین آدمی نیست که بتواند بایستد و بگوید این خلاف مصالح ملی است و یا عوض میشود یا من نیستم . بهر حال این آدمها ناچار هستند هر کاری جمهوری اسلامی میکند بیاید ماله بکشد.

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Thursday 24 January 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our special guest of every Thursday, Dr. Mohsen Sazegara, for his views about the latest news of Iran and the region.

Iran’s former ambassador to Germany Ali Majedi has told ISNA news agency that the Europeans have access to some information about the regime’s terrorist activities and missile program that cannot easily be denied.

This is a very serious comment by a regime’s high official, which indirectly blames the Revolutionary Guard for these issues.

Dr. Mohsen Sazegara:

I think Majedi is one of the diplomats who along with Zarif himself had resigned over this issue, but Khamenei had rejected Zarif’s resignation.

The task of a diplomat and ambassador is to build relations with the foreign country in which they serve but when the regime is after terrorist activities in that foreign country then his mission is meaningless.

Majedi has blamed the rogue elements within theregime for these terrorist plots but we all know perfectly well that all these so-called rogue elements are directly connected to Khamenei’s household.

At the end of the day the Europeans have their own spying operations and intelligence gathering sources and would certainly share it with the Americans.

The EU countries are still pushing for continuation of trade with Iran and oppose the US sanctions and terrorist operations by the regime hamper their efforts in that respect.

We seem to have two foreign ministries in Iran when it comes to our country’s foreign policy towards the Middle East: one the official department, and another run by the Revolutionary Guard and its Quds Brigade.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/47958

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/P5bdJNfa7Mo

لینک دانلود:

https://vimeo.com/313189569

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/v5wexwdgjwch

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/8ygfldmxx4kx

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1qNjAp4tzmDzgUvxemBUpSRxcZvOweMee/view?usp=sharing

January 23, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری چهارشنبه ۳ بهمن

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . سپس به گفتگو با میهمان عزیز برنامه امروز جناب آقای دکترمحمد حسین صدیق یزدچی خواهیم نشست و با ایشان به تبادل نظر در مسائل مهم جامعه کنونی ایران خواهیم نشست و نظر ایشان را جویا خواهیم شد.

دکتر نوری زاده : من برنامه های شما را دنبال میکنم و تامل شما بر روی زاویه هایی که کمتر مورد توجه قرار گرفته بسیار با ارزشاست و من خیلی خوشحالم و بازتابی راهم که هموطنان ما ابراز میکنند بسیار مثبت است اما نکته ای که بنظر من خیلی آزار میدهد ما را اینروزها اینست که آقای دکتر چگونه یک ملتی که پادشاهش بهرام گور، چهار هزار خنیاگر از هند میآورد تا این مردم شاد باشند و نوروزشان را با شادی سر بکنند چرا به نقطه ای رسیدیم که گریه نماد این ملت میشود؟ شما هر سونگاه میکنید گریه است!! یک آخوندی نشسته بر بالای منبر دهانش که باز میکند و هنوز چیزی نگفته یک عده خودشان را میزنند این نمیتوانم من بگویم که مسئله مذهب است چون مذهب در کشور های دیگر هم هست و همچین بساطی ما نمی بینیم ، شما این فرو ریختن ازفرهنگ و تاریخ مان و گریز ملی مان را آیا در اثر این است که این چهل سال مملکت ما را اینها گرفتند؟

دکتر صدیق یزدچی: سئوال مهمی است .ببینید ما دو جور با این پرسش شما میتوانیم برخورد کنیم ،یکی اینکه یکبار خوب یک اموری را رویش انگشت میگذاریم و نکاتی را که سطحی دیده میشود آنها را مطرح میکنیم و خوب بعضا ذهن های ساده اندیشی را که دچارش هستیم، حتی این ذهن ساده اندیش را اهل فکر و فرهنگ ما هم به آن مبتلا هستند به نوعی خوب با آن خودمان را راضی میکنیم و میخواهیم این پرسش را کمی بیشتر در اعماق تاریخ بشکافیم تا به یک پاسخی برسیم .
ببینید آقای دکتر نوری زاده مسئله ما بسیار پیچیده است ، مسائل تاریخی ما بسیار پیچیده است و ما کمتر کوشیده ایم تا اینها را باز کنیم شما درست اشاره کردید هنوز آن روضه خوان و نوحه خوان زبان نگشوده تا مثلا یک ماجرای موهومی را که از پایه و بن واقعیت ندارد بیان کند انسان ایرانی به سر میکوبد. چرا؟ ببینید من یک مثالی میزنم من یک نوشته ای دارم خودم شخصا در آثار اهل قلم ایرانی به این موضوع و به این مهم اصلا برخورد نکرده بودم شاید این نوشته تنها نوشته در عرصه فرهنگ ایران است و آن تاملاتی در دیدگاه و بینش عبید ذاکانی است و آثار عبید را یک بررسی اجمالی کرده ام در حد یک مقاله که دارم آنرا تجدیدش میکنیم .
قرن هشتم عبید ذاکانی هم قرن حافظ است و هفصد سال با آن فاصله دارد یکی از تیره ترین دوره های تاریخی ایران است احمد کسروی یک تحقیقی دارد این در مورد خاندانهایی است که در آذربایجان حکومت داشتند. و این پانصد سال با صفویه تداوم پیدا میکند دوست من، ما میخواهیم چیکار کنیم که من با معرفی بنیانهای مدرنیته که این گوشها در این صد سال ضد و نقیض ، یک سخن در مورد پیدایش مدرنیته نشنیده ام نمیخواهم بگویم من این را میگویم مهم نیست از زبان چه کسی گفته شود ، پس من انتظار چی را باید داشته باشم اینکه میآیم بررسی میکنم بلافاصله ایرانیان به آستانه مدرنیته برسند . مطلقاً!!!
این خیلی روشن است هفصد سال تخریب است یعنی ۱۴۰۰ سال زیر بمباران موهومات این ملت رشد کرده است.

دکتر نوری زاده : ببخشید ما به دوره عبید که اشاره میکنیم دوره ای است که بخش مهمی از سرزمین ما در تصرف بیگانگان است و ما استقلال نداریم و ایران به معنی واقعیش وجود ندارد و من یک تحقیقی را میخواندم که یهودیان اصفهان که بزور مسلمان میشوند همه لقب موسوی انتخاب میکنند و بساری از این خاندانهای موسوی کسانی بودند که مسلمان شدند و شیعه شدند ولی امروز تمام آخوندها اغلب شان از میان آنها میآیند و خمینی میشود روح الله ااموسوی الخمینی ، و نمونه های متعددی که داریم و کس هم سئوال نمیکند این موسوی از کجا آمده من داشتم نگاه میکردم یک آخوند معروفی داشت میگفت که باباش یک تربتی داشته که ایشون یکجایی گذاشته گم کرده و بقیه گریه میکردند، این مهری که شما رویش نماز میخوانید تربت سید الشهداست و مریضتان این را که آلوده به هر چیزی است را در دهانش میریزید.
ببینید آقای دکتر که عصبانی میشوم برای اینست شما درست میگویید هفتصد سال است که اینها بمب باران شده اند ولی یک تصور موهوم است که اگر خیابان خوب داشته باشیم آسمان خراش و اینترنت داشته باشیم ما به مدرنیسم رسیدیم من دلم میخواهد استاد بزرگوار مفهوم مدرنیته را بگویند چیست ؟ مفهوم مدرنیته جاده و ساختمان بزرگ نیست ،و چه گونه میشود با این مصیبت مقابله کرد؟


دکتر صدیق یزدچی: دقیقاً. اولین و مهمترین و پایه ای ترین امکان برای ما انسان ایرانی برای گذر از این فلاکت های تاریخی اینست که فقط قوه ادارکی و عقلانی خودمان را به آن تکیه کنیم و هر آنچه را که قانون و اصل منطق حکم میکند آن را بپذیریم این موهومات و این باور هایی که یکسره غیر عقلانی است باید با شهامت از خودمان دور کنیم من در آغازین برنامه مدرنیته اینها را گفته ام وقتی که رساله روشنگری کانت را معرفی میکردم اولین جمله ای که کانت مینوسید اینست که شهامت داشته باش و عقلانیت خویش را بکار بگیر ، آدمی اگر این شهامت را نداشته باشد که این موهومات را از خود دور کند و بداند که فقط حکم عقلی است و حکم دو دوتا چهار تاست. بعله دیوار خانه کعبه شکاف برداشت و مادر امیر المومنین از آن دیوار به داخل کعبه وارد شد و بچه اش را زایید ، خوب مردم ،انسانی که داره این را میشنود باید به عقل خودش مراجعه کند که چطور ممکن است چنین چیزی.............
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Wednesday 23 January 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Today we speak to our special guest Dr. Mohammad Hossein Sadiq Yazdchi who would share with us his view about Iran’s burning issues.

We begin our discussion by asking him how over the centuries the Iranians have turned from a happy an celebrating nation into a nation of following hypocritical religious leaders and listening to their sad sermons and crying with them.

How has Iran’s rich and historic culture collapsed under the current regime in matter of forty years time?

Dr. Mohammad Hossein Sadiq Yazdchi:

We must look beyond the surface of what is happening in Iran to find the roots of this change in our behaviour and thoughts.

Our problems are historical. We have not reached true modernity despite all the previous efforts in our recent and old history. We have lived under mountains of superstitions and backward religious ideologies for the last 1400 years.

Modernity is not in having skyscrapers and modern highways. We need to have modern thinking attitude and culture and dissociate ourselves from all those ideas that want to take us back to backward religious thinking and use our logic mind to live our lives.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/47903

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/_9_LhwCC_gI

لینک دانلود:

https://vimeo.com/312972771

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/fbq1yfiocriu

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/qps4lhmnpnkp

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/17-ZgS5j2xqxtOt-IvBkwB-vUm5Jf2uJb/view?usp=sharing


January 23, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۲ بهمن

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم .امروز سالروز تولد صادق نجوکی و عارف قزوینی است یادشان گرامی باد. آقای دولت آبادی دادستان انقلاب اعلام کرده اند که سلطان سکه که اعدام شد سکه نداشت !!! داستان غریبی است. ملت ایران نمیدانم چه گناهی کرده بود که دچار اینها شد ، ناشکری گناه بزرگی است آقای بهشتی فرمودند اگر در جامعه ای فساد باشد اگر تمام زمینش را با قرآن فرش کنیم همه جای این جامعه باز لجن است. چقدر خوب اول کار این حرف ها را میزدند. در رژیم جمهوری اسلامی کمونیستها هم آزاد هستند و در حکومت اسلامی اجباری وجود ندارد به تهران که رسید لهجه اش عوض شد کسانی که در چهار چوب اسلام حرکت کنند دانه دانه اشان امتحانشان را پس داده اند همین خامنه ای مگر نمی ایستاد و از عدالت میگفت که باید جلوی بی عدالتی گرفته شود !! از بدی نظام موروثی سخن میگفتند حالا فکر جانشینی آقا مجتبی است ...!!!

بعد از احضار کرباسچی آقای ماشاالله شمس الواعظین هم احضار شد ببینید من رفتم به نیابت از او جایزه اش را گرفتم و بعد برای او فرستادم او یکی از بهترین روزنامه نگاران ماست وقتی جامعه را اینها درآوردند بارها گفتم اگر جانشینان ما اینها باشند که تو کیهان و این جمهوری اسلامی و این رژیم دارند قلم میزنند وای بر احوال ما!!! چقدر بدبخت بوده ایم که این دوی چهار در صد متر را با ناموفقیت به پایان رساندیم، و چوب را بدست نسل بعدی نتوانستیم برسانیم ، از جامعه که آمد بیرون خوشحال شد و تیمش را جمع کرد و یک روزنامه درجه یک بیرون آورد هنوز هم روزنامه ها ادای روزنامه شمس الواعظین را در میآورند. چند سال هم زندان رفت و الان رفته در کنار و گوشه ای نشسته و دور از جریان است البته در جریان خبرها و اوضاع مملکت است خانه نشینش کردند. خامنه ای چکار میکند؟؟ ، شمس الواعظین را هم ازدست دادید . و حالا به دادستانی احضارش کرده اند؟؟
بهر حال باعث تاسف است که ماشالله شمس الواعظین که باید کلاس روزنامه نگاری بگذارند بیاید درس بدهد را اینطور آزارش میدهند.


سپس از حمله مجدد اسرائیل به پایگاههای سپاه پاسداران در سوریه و کشته شدن ۱۲ پاسدار با شما سخن خواهیم گفت. این صهیونیست هایی که رهبر اسلامی وعده داد تا سال ۱۴۲۵ از روی زمین محو میشود و فرمانده سپاهش گفت با سه سوت با خاک یکسانش میکنیم و مقامات ارشدش همه گفتند اصلاً این اسراییل را ما زیر پا له اش میکنیم، برای سومین بار در سه چهار روز اخیر به پایگاه های سپاه در دمشق حمله کرد و ۱۲ نفر از پاسداران را کشت این پاسداران از بچه های ایران هستند و این تعداد خانواده را عزادار کرد ، برای چی؟؟ برای اینکه یکنفر پز بدهد و بگوید چهار پایتخت اسلامی دست ماست، شما نمیتوانید به اسراییل ضربه ای بزنید،

خبر دیگری که مرا افسرده کرد این بود که آلمان جلو پرواز شرکت ماهان را به آلمان گرفت و گفتند این شرکت اسلحه حمل میکند و با سپاه در ارتباط است. بعضی از مسافرین میگفتند اینقدر سرویس خوب شده هواپیماهای منظم و مرتب و آدم خجالت نمیکشد و سرشکسته نمیشود ولی رژیم با عملکردش باعث میشود ، بچه ای ایران ایر اینهمه تلاش کردند و این هواپیماها را به پرواز درآوردند ، یک ملتی اینهمه قابلیت داشته باشد اینهمه استعداد داشته باشد اما در برابر یک رژیم بی ابتکار و جاهل کارش به اینجا میرسد.
در ادامه ازاعلام تسهیلات ۶۰۰ میلیاردی حسین هدایتی توسط دادگاه شما را باخبر خواهیم نمود و به دیدن ویدیو کلیپی در این باره می نشینیم.

پرزیدنت محمود احمدی نژاد نامه ای به رهبر نوشته و این کانال دولت بهار هم این نامه را منتشر میکند و این دشمنی که احمدی نژاد با آل لاریجانی پیدا کرده خیلی عمیق ریشه دارد اینقدری که با لاریجانی ها دشمنی دارد با مهندس موسوی و کروبی دشمنی ندارد، اولا میگوید که اینها دزدند و اختلاس کرده اند و تصرف غیر قانونی در اموال دولتی کرده اند قوه قضاییه هم همدست آقای روحانی شده برای اینکه بنده راکه تحفه آرادان باشم بزنند این بساط را راجع به من و معاونان من درآورده اند او ضمن انتقاد از این احکام صادر شده برای بقایی و دیگران گفته که اگر من بودم این حکم را آتش میزدم، و بمناسبت سالروز تولد رحیم مشایی در جمع هوادارانش سخنرانی نموده است. آرزو بر این پوپولیست ها عیب نیست در این مملکتی که روز به روز فقر و بدبختی بیشتر گریبان مردم را میگیرد و زیر خط فقر خورد شده اند در نتیجه هم تعجبی ندارد احمدی نژاد برگردد!! هرچند من در بودن کل نظام شک دارم نظام فرو شکسته است و اگر هنوز ایستاده بضرب توپ و تانک و ارعاب است. ارعاب خیلی اسحله بدی است و مقاومت سخت است.

شاهزاده رضا پهلوی بیانیه ای داده اند که بنظر من خیلی هوشمندانه است ، و این چیزی است که ما مدتهاست حس کرده ایم اینکه رژیم جمهوری اسلامی بدنبال یک آتش افروزی محدود است بدنبال اینست که یک جنگی راه بیفتد یک خمپاره زدند و ۱۲ کشته دادند حالا ممکن است دو خمپاره بزنند جان بچه ها که برایشان ارزشی ندارد فرماندهانشان که آنجا نیستند و دارند مال اندوزی میکنند شاهزاده رضا پهلوی گفته است که جمهوری اسلامی در استیصال قرار دارد برای منحرف کردن افکار عمومی از بی کفایتی و فساد ممکن است دست به تحرکات بیشتری برای دعوت به حمله به ایران بزند، و برای پرهیز از این درگیری ها این هشدار را به جامعه بین المللی میدهد.

در انتها نگاهی به وقایع روز دوم بهمن ۱۳۵۷خواهیم افکند و شما را در جریان وقایع آنروز قرار خواهیم داد.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Tuesday 22 January 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Today we pay tribute to the memory of Sadeq Najoki and Aref Ghazvini, two of Iran’s legendary poets.

The Tehran prosecutor has announced that the man who was executed as the Sultan of Coins in Iran did not have any coins.

I do not know what “crime” the Iranian people have committed to deserve the rule of such idiots over them?

Everywhere in Iran that we look we can see corruption and mess. And this is the regime that has promised to bring peace, freedom and happiness to Iran.

Now the former Mayor of Tehran Karbaschi has been summoned by the regime’s interrogators and that has been followed by a summon for the renowned journalist Shamsulvaezin, both of whom have already servedseveral years in prison.

The Israelis have again attacked the Guards bases in Syria and killed several members of them.

They are at the end of the day Iranians and onemust ask why the regime keeps sending them to their death traps while it cannot even defend their safety.

The German government has banned the Mahan Airways flights to the country’s airports citing that their planes have been carrying arms for the Revolutionary Guards.

And Ahmadinejad has written a letter to Khamenei in which he has shown his deep-rooted animosity with the Larijani brothers, accusing them of all the miseries and problems of the country.

Prince Reza Pahlavi’s latest statement is a very timely one as he has warned that the regime might resort to staging a limited military conflict with the US forces to divert the attention of our people from opposing it as the main cause of all our nation’s problems.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/47848

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/1CQy74oKmmw

لینک دانلود:

https://vimeo.com/312819324

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/duvibnssl1py

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/qn2y4rhbuj58

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/13yzMSwx1QU6NZ8jTt4a3WfoWAymT1ZxV/view?usp=sharing

January 23, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۱ بهمن

nor4-300x160.jpg


این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . امروز تولد فرهاد نازنین است فرهادی که با صدای ویژه و غریب خودش دنیای دیگری را برای ما باز کرد همچنین امروز سالروز در گذشت هایده هم هست وهمینطور سالروز در گذشت مهندس بازر گان و دکتر قریب نیز می باشد این مردان بزرگ که در جای جای فرهنگ و مملکت ما جای دارند.

پخش فیلم اعترافات اسماعیل بخشی و سپیده قلیان خیلی کار ناجوانمردانه ای بود آدمها را زیر شکنج میبرید و فیلم شان را پخش میکنید و میگویید شکنجه نکرده ایم، بعد برادر خانم قلیان را هم متهم میکنید که مامور ما را زده است. چقدر اینها آدمهای بدبختی هستند که این دختر و آن مرد را که از حقوق کارگریشان میخواهند دفاع کنند و ۷ ماه است به آنها حقوق نداده اند به زندان میبرند و آن خانم هم شاهد است که با او چه کرده اند و دوباره دستگیر میکنند و به زندان میبرند و شکنجه میکنند وزارت اطلات در پرتو معلمان اخلاقی مثل ری شهری و فلاحیان و مثل حیدر خان مصلحی و پورمحمدی و اژه ای که اخلاق مدار هستند چه کارها که نمیکند. واقعا دردناک بود.

دیروز۳۰ دیماه سالروز آتش سوزی ساختمان پلاسکو بود و نگذاشتند که حتی خانواده آتشنشانان وارد آنجا بشوند . هر روز در گوشه و کنار کشور ساختمانهای قدیمی در حال فروریختن و آتش سوزی هستند و هر روز این آتشنشانان از جان گذشته مشغول کار هستند و من حالتی که در این تصاویر دیدم و این عشقی که بین ماها وجود دارد این رژیم خیلی تلاش کرد این عشق را از بین ببرد و آدمها را به چشم هم چشمی و حسادت وادارد و به جاسوسی از یکدیگر بگمارد، ولی این عشق وجود دارد مردم در سراسر ایران به یاد قربانیان بودند و بیاد تمامی ماموران آتش نشانی و عزیزانی که جان باختند بودند. تمام اینجا پر از مهر بود ، باور کنید ما چنین ملتی بودیم ، اگر در کوچه ای اتفاقی میافتاد تمام کوچه عزادار بودند تمام دلخوشی من وقتی به اجبار خانه پدری ام را ترک کردم این بود که مادرم یک همسایه ای دارد که از خواهر به او نزدیکتر است. اینها بین ما وجود داشت و این رژیم لعنتی همه چیز را از بین برد ، ما چه مرگمون بود با چهار تا اصلاحات ساده میشد اون مملکت را درست کرد ، چه بگویم ؟!!!
چرا این واقعیت ها را ندیدیم و چرا راجع به آنها تامل نکردیم؟!!

در ادامه نگاهی به معمای سقوط هواپیمای ۷۰۷ نظامی جمهوری اسلامی در اطراف کرج خواهیم داشت و توضیحاتی تقدیم حضورتان خواهیم نمود، سقوط این هواپیما وهمینطور راز و رمزش ادامه پیدا کرد با انتشار اسامی کشته شدگان و کارمندان آن، فرمانده پایگاه یکم شکاری اونجا چیکار میکرده ؟ در این وسط یک بانوی پزشک که در هواپیما بوده تعجب همه را جلب کرده است خانم مریم زارع نژاد یک پزشک جوان آنجا چیکار میکرده ؟؟ در دانشکده علوم پزشکی کرمان درس خوانده !! برای گوشت اگر کسی را ببرند یک دکتر دامپزشک را باید ببرند او آنجا چیکار میکرده؟؟ در این گیرو دار بودیم که داستان یک دانش دیگری خانم زارعی نژاد داشته بیرون افتاد ، چه بوده؟ زارع نژاد کرمانی است اینها در منطقه ای زندگی میکنند که بسیاری از خانواده های یهودی هم در آنجا بوده اند و این خیلی هم اتفاق میافتد که این بچه ها با هم بزرگ میشوند و زبان عبری هم یاد میگرفتند. بهر حال به دوران کودکیش برمیگردد که او این زبان را یاد گرفت، یک وقتی هم به سرش زده بوده که به اسراییل برود چون از لحاظ پزشکی جلو است تخصصش را آنجا بگیرد، در یکی از این مناطقی که کار میکرد یک بیمارستانی بود که سپاه به آنجا رفت و آمد داشت حالا در چه شرایطی فهمیدند که ایشان عبری بلد هست ، اون رو قاپیدندند و پیشنهاد حقوق بالایی به او دادند و سپاه قدس ایشان را برد و چندین نوبت خانم زارعی نژاد به سوریه رفت و با سپاه قدس کار میکرد و در چه کاری فعالیت داشتند قرقیزستان چرا؟ اگر میگفتند قزاقستان کمتر و یا ازبکستان چون یک اقلیت بزرگ یهودی دارد ولی قرقیزستان چه هست داستان؟ هنوز مرموز است فقط یک دختر جوان پزشک که چه آرزوهایی داشته در این حادثه پر پر زد و رفت و مترجم زبان عبری میشود برای سپاه قدس حالا این سپاه قدس چه مرگش است خدا میداند.
در ادامه نگاهی به آمار امامزاده ها در استانهای مختلف کشور خواهیم افکند در مازندران ۱۲۷۶ امامزاده، خراسان رضوی۳۲۱، بلوچستان ۱۱، کرمان ۱۸۱،و
لرستان ۱۰۳ ایلام ۵۱ کردستان ۲۶ ، اردبیل ۱۳۱.......
ودر پی آن اشاره ای به نشست ورشو در لهستان خواهیم نمود،و توضیحاتی تقدیم حضورتان می نماییم. بدنبال آن تاملی در اتفاقات روز اول بهمن سال ۵۷ خواهیم کرد و شما را در جریان اتفاقات آنروز قرار میدهیم . در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را از آخرین رویدادهای مهم منطقه مطلع خواهیم ساخت. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland

Monday 21 January 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of
his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Today is the anniversary of the birthday of legendary Iranian singer Farhad. He opened a new chapter in Iranian music with his voice and lyrics.

Today is also the anniversary of the passing of the singer Haydeh and Mehdi Bazargan, the nationalist-religious politician.

The regime has tortured the labour activist Ismail Bakhshi in prison and has now forced him to “admit” in confessions that he has not been tortured!!

Ms Gholian who has witnessed Bakhshi being tortured in prison has bravely spoken out and repeated that she has eye witnessed his trauma.

Today is also the anniversary of the fire at Plasco Building in which tens of firefighters and shopkeepers were perished.

This inception of this regime has been synonym with misery and pain for Iran and Iranians ever since.

Later in the program we will look at the plane crash of last week again as new evidence is emerging about the suspicious mission that it could have had.

A woman by the name of Zareinejad with Jewish background and fluent in speaking Hebrew has now been reported as being one of the victims of the air crash.

She has been at the service of the Quds brigade of the Revolutionary Guards which makes it even more a question as to what mission did the military crew of the plane could have had in the first place.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/47798

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/A9bgJzI9qCY

لینک دانلود:

https://vimeo.com/312580100

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/waheqnk1hqlj

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/7qqepwyg9b4j

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/15csALWeTF1oQJFZoQPrc3TT7cF9fFYAI/view?usp=sharing

January 23, 2019

تفسیر خبر 28 بهمن

در این شماره از برنامه تفسیر خبر نگاهی خواهیم داشت به :
سفر ناتمام و نسبتا طولانی مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به خاورمیانه، او در پی چه هدهی به خاورمیانه سفر کرده بود
کنفرانس ورشو در لهستان در ارتباط با ایران
لغو ممنوعیت صادرات نفتی ایران برای چند کشور و خبرهای دیگر در ارتباط با مردم ایران و سفره مردم ایران

میهمانان این برنامه آقایان علیرضا نوری زاده و رضا تقی زاده

چالنگی: اما آقای مایک پمپئو واشنگتن برفی را رها کرده و چند روزی است در خاورمیانه است این سفر را شما چگونه ارزیابی میکنید که بعد از آن هم قرار است این کنفرانس ورشو برگزار شود؟

نوری زاده: اولا اگر ایشان مادر همسرش فوت نمیکرد سفرش ادامه داشت چون قرار بود به کویت و چند جای دیگر برود بسیار سفر مهمی بود این سفر درست در مدت کوتاهی بعد از آنکه پرزیدنت ترامپ با حرفش مبنی بر خروج از سوریه ولوله در منطقه انداخت و هر کس برای خودش حساب بازکرد جمهوری ولایت فقیه این را دلیل پیروزی خود دانست و رژیم بشار اسد احساس آرامش کرد .

اما ضروری بود که پمپئو بیاید و به متحدان آمریکا بگوید هیچ تغییری در سیاست آمریکانسبت به رژیم اسلامی ایران انجام نگرفته و به بقیه حالی بکند که حدو حدودشان کجاست به عراقی ها بگوید آمریکا تا حدی رویدادهایی که در عراق میگذرد را میداند این نمیشود که عراق دولت کامل باشد و بعد جمهوری اسلامی سر دو وزیر فلجش کند یا حشدالشعبی وگروها و دارو دسته اش باعث ناآرامی در عراق بشوند حالا داعش از بین رفته اینها افتاده اند وسط ، در عین حال سفر ترامپ به پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق بدون دیدن نخست وزیر عراق و نرفتن به بغداد یک مقدار ایجاد کدورت کرده بود، پمپئو به بغداد رفت هم رئیس جمهور را دید و هم نخست وزیر را ملاقات کرد و در حاشیه خلیج فارس هم سفر مهمی داشت الارغم اینکه بزرگترین متحدشان عربستان سعودی با قطر رابطه تیره ای دارند ایشان آرزو کرد که این اختلاف بین اهالی خلیج فارس حل بشود.

در سعودی هم مسئله ی نقش امیر محمد بن سلمان در قتل جمال خاشقچی ، ایشان ضمن تاکید بر آن پرنسیپ های آمریکا که ملتزم و ملزمش میکنه که این ماجرا را پیگیری کند، و مجرمین شناخته بشوند و محاکمه بشوند در عین حال گفت که روابط واشنگتن و ریاض بمراتب فراتر از یک فرد بنام جمال خاشقچی است و تاکید کرد که ایالات متحده حامی ریاض خواهد بود و طرح ناتوی عربی هم در اینجا کلید خورد در قاهره هم سخنرانیش مثقالی هفت صنار با سخنرانی اوباما فرق میکرد اوباما رفت در دانشگاهی صحبت میکرد که زیر سیطره اخوان المسلمین بود و پیامهایش به گوش اخوانخوش آهنگ بود آقای پمپئو در دانشگاه آمریکایی قاهره سخنرانی کرد و ضمن تقدیر از دولت مصر برای تغییر در راهبرد مصر گفت آمریکا دوست و یاور مصر خواهد بود در مجموع به نظر من سفر بسیار موفقی بود و یکی از دلائلی که آقای ظریف را وادار کرد که به سفر ۵ روزه اش به عراق برود همین دستاوردهای سفر پمپئو و انتظاراتی بود که در طول هفته آینده در نتایج این سفر بنظر میرسید .

چالنگی: ظریف خیلی هم دادو بیداد میکرد که ما اجازه نخواهیم داد که کسی در روابط ایران و عراق دخالت بکند . آقای تقی زاده سفر پمپئو و شرکت در کنفرانس ورشو را خیلی ها یکجور تدارکات در برابر سیاست های حکومت ایران تفسیر کرده اند شما چطور تفسیر و ارزیابی میکنید ؟

تقی زاده: تصور درستی است تحولاتی که در منطقه صورت گرفته در طول دوهفته گذشته مرتبط با برنامه هایی است که برای آینده تدارک دیده اند و اینها مجموعاً درمرحله ای قرار دارند که هم وزارت امور خارجه بیشتر اعلام کردند اعلام فشار های حد اکثری تا وادار کردن جمهوری اسلامی به قبول خط مشی تازه در منطقه، آنچه اتفاق افتاد دیروز با یک حرکت تازه رئیس جمهور آمریکا به اوج تازه ای رسید آقای ترامپ در محل وزارت دفاع در آمریکا حاضر شد که ۴۸ ساعت بعد از آزمایش ناموفق موشکی جمهوری اسلامی صورت گرفته بود گفت امریکا یک راهبرد دفاع ضد موشکی تازه را معرفی خواهد کرد البته بعد از سخنرانی ترامپ روشن شد که این سخنرانی سه محور اصلی دارد، که یکی از این سه محور مربوط به دفاع تازه ضد هوایی است و آمریکا میخواهد فلسفه ای که از آغاز به قدرت رسیدن ترامپ دنبال آن را میگرفته است و آنهم جهانگرایی و منافع مشترک با بقیه دنیا که آن بقیه دنیا متحدان آمریکا هستند و آمریکا را برسمیت میشناسند در توجیه این فلسفه و خط مشی و اصرار به کشیدن دیواری که امریکا را از مکزیک جدا میکند و جلو مهاجرین مکزیکی را میگیرد اصرار ورزید و گفت اینکار صورت میگیرد، و محور دیگری که ترامپ اصرار داشت هدف قرار دادن ۴ کشور است که دو کشور خطرهای آینده تلقی میشوند یعنی چین و روسیه و دو کشور دیگر کره شمالی و جمهوری اسلامی است با تاکید ترامپ که ما اجازه دستیابی به جمهوری اسلامی را به موشکهای بالستیک را نمیدهیم........
با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/47712

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/2NIzHzhYHqg

لینک دانلود:

https://vimeo.com/312134191

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/hzhs8qboqhd5

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/gqei323weww0

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/10YZyUy-uqhypGk3Kdzr9PRcz6tsSE2-J/view?usp=sharing

January 23, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۲۸ دی

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . نسل جوانی که بعد از انقلاب به دنیا آمد و در دبستان و کودکستان به او می گفتند خدا یا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی رو نگه دار ، از عمر ما بکاه و بر عمر این پیر پر از نفرت و مرگ بیفزا ، خمینی رفت و او مانده است و شما همچنان دوره میکنید همان شعار های بی ربط را و همان مرگ بر را سر میدهید.

ببینید وقتی رژیمی پایه و اساسش بر فریبکاری و دروغ است بنابراین در همه چیز دروغ میگوید . یک خبرنگار دارند اینها در آمریکا ، یک خانم امریکایی سیاهپوست که مسلمان شده و شیعه اثنی عشری شده و بحضور رهبری هم رسیده خانه و زندگی رارها کرده و برای اینها در پرس تی وی کار میکند ، آمریکاییها متوجه شدند این خانم کارهای دیگری هم میکند و همسرش مشغول کارهای دیگری است ، اورا برای بازجویی احضارش میکنند ،.
ناگهان برادر خانم سرطان میگیرد آنهم در مرحله خطرناک ، یادتان باشد نسرین زاغری و کودکش را، که در زندان بود ، حتی اگر ادعای اینها درست باشد و این شخص خبرنگار باشد اینها خبرنگارهای بسیاری را گرفتند و یک کارشناس لبنانی را در ایران زندانی کرده اند و جرم جاسوسی آمریکا بر او بسته اند و نمونه های متعدد جبران توینی را که کشت؟ حزب الشیطان، سمیر قصیب راکه کشت؟ افتخار منطقه ، و حالا ای داد و ای بیداد که آمریکای جنایتکار این خانم را گرفته است، حداقل آنها زندانهایشان حساب و کتاب دارد و درست است حالا یک گوانتاناما را و ابو قریب را بچسبید شما که ده ها زندان بدتر از اینها دارید ، حداقل در زندانهای انها محاکمه میشوند شما چطور که آدمکشهایتان را در فرودگاه گل به گردنشان میاندازید ، اکبر خوش کوش را که سر بریده و سینه فرخ زاد را شکافته است، پاساژ و اتومبیل بنز میدهید. این آقای معاون برون مرزی دروغ میگوید مثل .......

برعکس حرف ایشان مصرف گوشت خوک در آمریکا بسیار کم است و در زندانها هر نوع غذایی که بخواهید موجود است ممکن است گیاه خوار باشید یا اگر گوشت خوار هستید گوشت گوساله و یا گوسفند هست و گوشت خوک فقط برای صبحانه میخورند آنهم خیلی کم میخورند بعنوان ژامبون. اما ذبح اسلامی انجام نمیدهند چون ذبحشان بهتر است، و دوما ایشان در زندان زنان است و تمام زندانیان یک یونیفرم مخصوص تنشان میکنند این شما هستید که زن سعید امامی را ، ندیمه همسر رهبر را با آن شکل فجیع در زندان بازجویی کردید با این خانم چیکار کردند و هر وقت میآمده ایران میگفته ایندفعه انشاالله اگر برگشتم ، پس کار خلاف میکرده که نگران بوده .
اون یارو که یک کیلو هرویین برمیدارد میترسد دیگر !!!!

بنابراین از این خانم یک قدیسه میسازند و خوشبختانه تعدادی از اینها بیرون آمدند و گفتند که چه خبر است در پرس تی وی. در زندان آمریکا این خانم را لخت کردن و لباس نا مناسب داده اند.
شما اگر در خیابانهای آمریکا بروید اکثر خانمها با لباس محتشم و بدون آرایش غلیظ و بسیار موقر از برابر شما رد میشوند و از موهایشان هم هیچ اشعه ای ساطع نمیشود و باعث نگرانی بعضی ها نمیشود . بروید در خیابانهای تهران نگاه کنید مدل لباس و آرایش من بعضی عکسها را که میبینم سرم سوت میکشد و باور نمیکنم ایران باشد. چون در زمان شاه و در زمان کشف حجاب از این تصویر ها نمیدیدیم سرتاسر دانشگاه شاید یکی یک کم دامنش کوتاه تر بود ، همه نجیب و موقر لباس می پوشیدند.
امروز شما مملکت را به کجا رسانده اید.
همه اینها تربیت شدگان محضر مقام معظم رهبری هستند وقتی رهبر در سخنرانیش باید سه تا گاو و گوساله و نفهم و خائن و جنایت کار و وابسته به آمریکا و اسراییل را بکار ببرد ، معلوم است اتباعش هم از همین گروهند، ما خطیبمان مرحوم راشد بود و محال بود شبهای جمعه اون رو از دست بدهیم ونوحه خانمان هم ذبیحی بود اینها در طول این چهل سال یک راشد تربیت نکردند . آخوندشان موسوی خوئینی هاست، یک عمر آلودگی و فساد ، اسمش را ملا چپه گذاشته بودند میلیاردر است وارد کنند انحصاری موز است و برجسازی میکند حالا بلبل شده راجع به مرحوم چمران صحبت میکند اگر یک آدم باشرف بود چمران بود ، چرا دشمن اوست چون با نهضت آزادی دشمن است، در مجلس گفت به کوری چشم بنی صدر من رای به آیت میدهم این آقا یکی از سیاهکار ترین آخوندهای ایران است پای منبر خامنه ای نشسته چنان لبخندی میزند. همین آقا اینهمه به خامنه ای ناسزا میگفت !!! خودش و محتشمی پور مجله بیان را در آورده بودند این آدم امروز میآید و من برایم عجیب است خبرگزاری دولتی چطور با ایشان مینشیند اینهمه ساعت گفتگو میکند چرا سال اول راجع به هاشمی حرف نزد و الان راجع به هاشمی حرف میزند ؟ حداقل اینهمه مردانگی ندارد بگوید او من را اینجا نشاند برای اینکه نوکر روس است و از اول در بغداد هم بود.
مرده ها دوباره راه افتاده اند مصباح هم راه افتاده است ،الان اینها بوی الرحمن ولی فقیه را حس کرده اند و مصباح هم خواب ولایت میبیند خوئینی ها هم خواب ولایت میبیند رئیسی که فبها. فیلمی میدیم از علم الهدا که در برابر شاه سخنرانی میکرد که توجه شما را به آن فیلم جلب میکنیم. ببینید که چه بلبل زبانی میکند پدر خانم رئیسی قاتل،شما فکر میکنید اینها شخصیت دارند یک نکته ای برایتان بگویم ناصر مکارم شیرازی از نوکران و شاگردان آیت الله شریعتمداری بود روزی در محضر ایشان زمانی که خمینی آمده بود آقا از ایشان سئوال کردند چه خبر ؟ گفت آقا تمام لش و لوش ها و آخوندها در خیابان ریخته اند و خمینی خمینی میکنند حالا ببینید در دست بوسی و گور بوسی و هم خمینی و جانشینش چه ها گه نمیکند سهمیه ۷میلیاردی برایش گذاشته بودند حالا چهل میلیاردش کرده اند. بودجه تلوزیونش هم جداست . آقای ظریف رفت نجف تا آقای سیستانی راببیند آقای سیستانی گفت من نمیخوام ببینمشان. من با کسی که نماینده رژیم خون است نمیخواهم دست بدهم . هنوز کفاره دیدار با ولایتی را دارم میدهم و نپذیرفتش.آخر کار رفت آقای سعید حکیم را دید . واقعا اینها با خودشان چکار کردند و این انقلاب شد که این زائده ای که بنام آخوند شیعه وجود دارد پاک بشود و عده ای اشان هم که سالم هستند و مردان خدا هستند اینها در کنار هستند و قاطی نمیشوند شما فکر میکنید مصباح یزدی میتواند در فردای ایران سکولار به عنوان یک آخوند سر بلند کند........
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland

Friday 18 January 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of
his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

A court in the United States has nowcconfirmed the arrest of US-born Iranian Press TV news presenter Marzieh Hashemi.

Ms. Hashemi, 59, was arrested by the Federal Bureau of Investigation (FBI) on unspecified charges upon arrival at St. Louis Lambert International Airport in St. Louis, Missouri, on Sunday.

She has converted to Shia Islam and has also visited the residence of Ali Khamenei in one of he regular trips to Iran.

The Americans have noticed that apart from her journalistic works she has been involved in some other suspicious activities too.

Now the regime that has been holding several innocent and sick people in its prisons started to talk about “abuse of human rights” of her.

The regime that has murdered several of its opponents inside their prison cells is no “concerned” that the American prison officers have served pork meat to this reporter and she had been forced to wear the prison uniform!!

Once again the walking dead mullahs have like Mesbah Yazdi and Khoiniha have made a come back to the political stage of the regime.

And Zarif has gone to Najaf city to meet with the ayatollah Sistani but he has snubbed him and told him that he does not wish to see a representative of a blood stained regime!!

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/47709

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/VEEl_x3a7Vo

لینک دانلود:

https://vimeo.com/311913481

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/zee3gednkm0c

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/lzurk2k2lco9

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1NEW2NpFU8ZFdpaeWeSz2IceeOBS9x5wH/view?usp=sharing

January 23, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۲۷ دی

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست و با ایشان در ارتباط با مسائل مهم داخلی و منطقه ای به تبادل نظر خواهیم پرداخت و نظر ایشان را جویا خواهیم شد. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/47661

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/K646sYDabEk

لینک دانلود:

https://vimeo.com/311913481

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/bwexnpe2fviz

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/oqdf38mi34vl

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/183PlD5yvaSadgoEmw7IEHksxWwEDPrKt/view?usp=sharing

January 23, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری چهار شنبه ۲۶ دی

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه امروز جناب آقای دکترمنوچهر فرح بخش خواهیم نشست، و در ارتباط با مسائل اقتصادی و سیاسی و دیگر رویدادهای مهم روز با ایشان به تبادل نظر خواهیم پرداخت. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم .

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/47608

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/snu1-IZVifI

لینک دانلود:

https://vimeo.com/311693685

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/6qiejij5bbmw

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/gshp2aw64ffv

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1XT8Qu9uxLSNK-yelOEAR8u6sK3-Z7UPZ/view?usp=sharing

January 16, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۲۵ دی

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . ابتدا اشاره ای به سخنان حسن روحانی در ارتباط با پیشرفت جمهوری اسلامی طی چهل سال حکومت رژیم جهل وجور و فساد در سفر به گرگان خواهیم نمود .
شما فکر کنید اگر وجود منحوس این حاکمان شریر در این مدت چهل سال نبود ما الان کجا بودیم ، ما امروز از ژاپن و کره جنوبی جلوتر بودیم ،نادانها این را درک کنید که جمعیت با حساب جلو میرفت اما خمینی آمد و طی ده سال جمعیت را دو برابر کرد و با توسل به چهرده معصوم ۱۴ بچه داشته باشید که اینها بفرستند در سوریه و کشته شوند ، برای اینها که مهم نیست اهمیتی برایشان ندارد. به بخشی از سخنان روحانی گوش میدهیم
اول انقلاب که حکم قطع درختان را دادید چی؟ بله ایشان در ارتباط با پیشرفت انقلاب صحبت میکردند و ترکمن ها آدمهای خیلی خوبی هستند و یک پوزخندی به او میزدند و میگفتند برو شیخ برو این دام بر پای دگر نه!!!! برو این حرفها را برای ما نزن ما همه چی میدانیم .
نماینده مجلس شورای اسلامی به همراه یکی از وزرا در کرج نهار پانصد میلیونی داده است.
رئیس بنیاد مستضعفان حرفهایی زده که خیلی جالب بوده است موتلفه ها سلاطین پتروشیمی ایران هستند ، قبل از انقلاب تو بازار که میرفتی اینها دو حجره داشتند و قماش و نمد میفروختند حالا رسیدند به این قدرتی که آقای عسکر اولادی تازه مسلمان با هواپیمای اختصاصی به چین میرود وتو شانکهای به استقبالش میآیند ، و دوبانوی زیبای چینی هم از ایشان استقبال میکنند تا از ماساژ غافل نباشند .به سخنان رئیس بنیاد توجه کنید.
این آقای سعیدی کیا از روز نفی آدم و حوا از بهشت وزیر بوده تا حالا !!!! یاوزیر بوده یا مدیر کل بوده اینها یک فامیل ۱۴۰۰ نفره هستند ، و با همدیگه میخورند . بیچاره شاه !!! فاسد تر از این هیئت حاکمه در دنیا نیست . همه اشان از بالا تا پایین فاسد هستند میگوید بیست میلیون حقوق میگیرد و آنوقت معلم بیچاره داد میزند بابا من با یک میلیون تومان چیکار کنم ، سه میلیون خط فقر است .
شما در واگذاری برخی از کارخانه ها و بعضی از موسساتی که مصادره کردی زیر میزی خودت چقدر گرفته ای. اگر مردی بیا و برای مردم بگو وگرنه من لیست آنرا ریز به ریز برای مردم میخوانم ، تو شرف داری؟ تو شفاف عمل کردی ؟ واگذاری آن مکل بغل انجمن ایران آمریکا به بستگانتان چقدر نصیب شما کرد.؟
در خرمشهر آقای شمخانی یکی از بچه های غیور عرب ایرانی بود و رفت در کمیته هاو زنده یاد ملک مدنی که استاندار و فرمانده نیروی دریایی بود ، این شمخانی با عده ای از استانداری پاسداری میکردند و حمله عراق این ها دلاورانه جنگیدند ودر جبه بود تمام مدت و بعد فرمانده نیروی دریایی شد بدستور خامنه ای وخودش میدانست که اینکاره نیست ولی در تمام مدت سعی کرد از این موقعیت برای پیشرفت نیروی دریایی ارتش استفاده کند ، خوب بعد هم چرخید و و دبیر شورای امنیت ملی شد همسر تازه گرفت . اما آقای شمخانی یک داماد دارد و یک مجموعه پنجاه نفری فامیل شمخانی همه دستشان بند است و دامادش در لواسان ویلایی میسازد غیر قانونی که شما را دعوت به دیدن این گزارش میکنم .
من پیش خودم میگفتم که چهلمین سال انقلاب نزدیک است چهلمین سال نکبت ، چهلمین سالی که این کشور به آتش کشیده شده است و در اینجا میبینم که نرگس محمدی و نازنین زاغری اعتصاب غذا میکنند چون نرگس محمدی انسانی آزاده و مبارز است و نازنین زاغری بیگناه به زندان میافتد و طبیعتا هم همینطور است . همسر نازنین زاغری در یک مصاحبه مطبوعاتی با خانم شیرین شرکت نموده و گفته است که نیروهای امنیتی به او پیشنهاد کرده بودند که در قبال آزادی برای جمهوری اسلامی جاسوسی کنم.
در بخش دوم برنامه تاملی در سخنان خامنه ای خواهیم کرد. بدنبال آن نگاهی به حراج تابلو های نقاشی در تهران و نقش سپاه پاسداران در این ارتباط با شما صحبت خواهیم نمود. در انتها به تفصیل به سفر محمد جواد ظریف به بغداد و اربیل عراق خواهیم پرداخت و شما را در جریان آخرین خبرهای منطقه قرار خواهیم داد. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Tuesday 15 January 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Hassan Rouhani has been talking about the “many progresses” that Iran has supposedly made over the last forty years under the regime of corruption, tyranny and backwardness that he represents.

Let’s just think for a moment that if this sinister regime and its corrupt leaders had not taken over Iran forty years ago and where would Iran be today in the world?

The answer is that we would have surely been ahead of Japan and South Korea. Khomeini wanted more population so he could send our youths to Syria and get them killed and as such ordered a sudden increase of the population without thinking about its social and economic consequence.

Iranian people laugh at Rouhani’s claims about the progress of their country under this regime when one of the members of its useless parliament spends 500 milliontomans to entertain a corrupt minister for lunch, while the salary of a hardworking teacher and her family is one million toman and the official poverty line stands at 3 million toman!

Iran has been ruled by a gang of 1400 people who are all part of a family in one way or the other and have been stealing the wealth of the nation since they came to power forty years ago.

A look at the ownership and management names of Iran’s main industries and government departments will tell us how this family of corrupt and vile people have literally confiscated Iran and its wealth.

And as they regime officials prepare themselves to celebrate the fortieth anniversary of their calamitous rule over Iran, the human rights lawyer Nargess Mohammadi and Nazanin Zagheri are languishing in prison and started a hunger strike. So much for a revolution that was in the name of freedom and human rights!

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/47563

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/MH6EF2UAEHs

لینک دانلود:

https://vimeo.com/https://vimeo.com/311521146

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/tbv354gofobn

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/frxhiuhbvepu

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1ro7YwzXf0KN6mv_MWa-PXARvcMqMC2wA/view?usp=sharing

January 16, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۲۴ دی

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . در جمع اهالی ولایت فقیه یکی از کسانی که سالم در رفته و یکبار هم که محاکمه اش کردند و به 5 سال زندان محکوم شد زندان نرفت چون پرونده خیلی ها دستش بود در اینحال کسی بود که با کارگردانی سفارت اتحاد جماهیر شوروی تسخیر سفارت آمریکا را روی دست ملت ما گذاشت و چهل سال است که بابتش هزینه میدهیم ، این شخص در مقام دادستان کل کشور بر قتل های بسیاری نظاره کرد عامل قتلهای بسیاری شد و بنظر من جنایتی کمتر از ری شهری یا فلاحیان یا همین سید ابراهیم رئیسی ندارد و باید کاملا در مورد این آدم تحقیق بشود ،
من برایتان گفتم که موقعی که آقای خمینی در نجف بود ایشان در بغداد یک کتابفروشی داشت و کتابفروشیش پاتوق توده ای ها بود همه توده ای هایی که میامدند از شوروی یا اروپای شرقی برای گرفتن کمک و برنامه ریزی برای توطئه همه اشان در دکان وی جمع میشدند .این آقا یک کار مثبت در تمام طول زندگیش داشت که آنهم در جهت دعواهای خودشان بود و آن روزنامه سلام بود . این شخص کسی نیست جز محمد موسوی خوئینی ها .
به او منور میگویند در واقع کسی است که اندیشه آور اینهاست ما بکمهندسخوئینی ها داریم که چقدر آدم آزاده ای است چقدر انسان شریفی است و در مجلس ششم چه کرد.!؟ آقای خوئینی ها آمده یک مصاحبه ای کرده و در این مصاحبه خواسته از اعتبار امام موسی صدر خواهد کاست و همچنین به هاشمی رفسنجانی هم ضربه بزند ، آنچه را او گفته در واقع باعث اعتبار امام موسی صدر است او با انقلاب خمینی مخالف بود و ایرانی آزاد و ملی را میخواست او ایران مشروطه پادشاهی واقعی میخواست همان چیزی که دکتر مصدق و بازرگان دنبالش بودند نه اینکه بروند یک نفر را از نجف بیاورند وروی تخت پادشاهی بنشانند و بعد تمام قدرت های زمینی و الهی را به او بدهند . اومیگوید امام موسی صدر نظرش موافق انقلاب اسلامی نبود.
اما امام موسی صدر آقا بود ایرانی آزاد را میخواست مثل اینها آخوند الکی نبود . روحانی بود از اشراف روحانیت. پدرش قطب بود و برادرهایش و خواهرش انسان به تمام معنا بودند .
خوئینی ها میگوید سال ۴۲ اسم ایشان را شنیدم و با هاشمی رفسنجانی هم همان سالها آشنا شدم هاشمی خیلی تند بود و طرفدار مجاهدین بود و با عده ای پیشخمینی رفت تا برای مجاهدین کمک بگیرد. من نمیدانم او این پول را از کجا میآورد . من برای شما توضیح میدهم . هاشمی با برادر خانمش آقای مرعشی مشغول خانه سازی در شرق تهران بود. بنابراین همه میدانستند که رفسنجانی آدم متمکنی است آخوندی که ژاپن و آمریکا میرود پول دارد که میرود و به خامنه ای و بقیه آخوند ها میرسید. واین سخن که من نمیدانم پول از کجا میاورده است همه بازی است و دارند از او انتقام میگیرند چون او در مجلس پنجم دمشان را چید و آنها از آنجا کینه به دل گرفتند و بعد میگوید چمران هم اعتقادی نداشت راست میگوید او آمد و این آخوند های دزد را که از همان جا مشغول دزدی بودند را دید و برگشت لبنان ، بعد آقای مهندس بازرگان به خمینی گفت چمران باید برود که بعد احمد خمینی با ایشان تماس گرفت و ایشان به ایران برگشتند . و بعد هم دیدید که چگونه او را کشتند روزی که خمینی به او گفت برگردید و در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنید او را کشتند . و همانهایی که دخلش را آوردند در انفجار حزب جمهوری کشته شدند .
او میگوید چمران اعتقادی به این حرکات در ایران نداشت و میگفت اصل در لنبان وپیش امام موسی صدر است و درست میگفت او را همه دوست داشتند و آقا موسی میتوانست اوضاع را متحول کند. او هیچوقت به قذافی نزدیک نشد.
خوئینی ها میگوید چمران محو امام موسی صدر بود و او شخص بسیار بزرگی بود و خمینی را یک فرد درجه دوم منظور میکرد در مقابل امام موسی صدرو اعتقادش این بود که شخص اول آقای صدر است....... .......
سپس از سوء قصد به دادستان کهکیلویه شما را باخبر خواهیم نمود وی که بعد از انتخاب شدن در ارتباط با پرداخت مالیات ها و وامهای سنگین گرفته شده از بانک ملی توسط یکخانواده بنام باقری خبر میداد هنگام برگشت به خانه مورد سوء قصد قرار گرفته لاکن جان سالم بدر برده است . در بخش دوم برنامه به منطقه خواهیم رفت و شما رادر جریان دیدار مایک پمپئو از عراق وسخنان ایشان در ارتباط با ایران و رویدادهای مهم دیگر قرار خواهیم داد. در انتها نگاهی به مصاحبه محمد جواد ظریف در ارتباط با طالبان خواهیم افکند و همچنین شما را از خبر سقوط یک فروند هواپیمای نظامی در کرج مطلع خواهیم ساخت.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Monday 14 January 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Among the close circle of Khamenei’s stooges and confidantes one has managed to survive from the purges and was once sentenced to five years in prison but never served it as he had a lot of secret aboutmany of those who had tried him.

He is the cleric Moussavi Khoiniha who in a coordinated plot with the former Soviet Union embassy in Tehran staged the US embassy take over and brought about forty years of misery and pain to Iran and the Iranian people.

His crimes as the former chief prosecutor of Iran are not any less than those of Rayshahri, Falahian and Ebrahim Raeesi.

When Khomeini was in exile in Najaf, Moussavi Khoiniha ran a bookshop in Baghdad where the followers of the Tudeh Communist Party frequented and plotted their plan against the Shah’s regime.

He has once again resurfaced in Iran’s politics only to discredit his opponents, the likes of Imam Mussa Sadr and Hashemi Rafsanjani.

In the second part of the program we will look at the failed assassination attempt on the life of the public prosecutor in the province of Kohkiloye by members of a family who had been conned by the local Bank Melli branch.

Later we will also discuss the outcome of Mike Pompeo’s long trip to Middle Eastern countries and how they will affect the Iran question.

Once again another military plane has crashed in Iran with all but one of its crew perished in the tragic accident.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/47503

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/tmGoNNDKoRk

لینک دانلود:

https://vimeo.com/311274515

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ranz8arcb0dn

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/5stgzz7zbjxt

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1r5ta5n3TatVKr3z36d3FFgK0dBIqP2zW/view?usp=sharing

January 16, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۲۱ دی

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با جناب آقای محمد رضا شاهید خواهیم پرداخت و با ایشان در ارتباط با مسائل اجتماعی و سیاسی روز و اعتراضات و اعتصابات جلیقه زرد ها در فرانسه به تبادل نظر خواهیم نشست. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/47419

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/cSfmWnHOQWA

لینک دانلود:

https://vimeo.com/310819305

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/g4aw0wenw9hb

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/okgt7pxxpi5c

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1dLXZsMRK_BafXOGU7eVPiiZ_p6jikbgl/view?usp=sharing

January 16, 2019

تفسیر خبر جمعه ۲۱ دی

امشب در تفسير خبر شبكه ايران فردا٩.٣٠ تهران : آنچه مايك پمپئو وزير خارجه آمريكا در سخنراني خود درقاهره در ارتباط با ايران و مردم ايران گفت و واكنش حكومت ايران

چوب حراج منافع ملي ايران توسط علاالدين بروجردي عضو مجلس حكومتي

ميهمانان :آقايان :عليرضا نوري زاده و حسن شريعتمداري

با اميد به فردائي بهتر


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/47428

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/MJJKNqUnwO8

لینک دانلود:

https://vimeo.com/310843443

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/mr9tcigqo33l

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/6su07qas5yvy

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1B2GCbKcqajTNU61WqYl4CInbdDT5ze_o/view?usp=sharing

January 16, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۲۰ دی

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست و با ایشان در ارتباط با مسائل مهم داخلی و منطقه ای به تبادل نظر خواهیم پرداخت و نظر ایشان را جویا خواهیم شد. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/47374

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/QrzL0Zi9emM

لینک دانلود:

https://vimeo.com/310616028

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/k5ctg0mc76qu

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/xbe1wy0oj6g3

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1TFtRnGsiGkzLusRFe6RvhoQ1VIWtfsgD/view?usp=sharing
Attachments area
Preview YouTube video پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۲۰ دی

January 16, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری چهارشنبه ۱۹ دی

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. ابتدا اشاره ای به سخنان سید محمد موسوی مدیر عامل گروه بهداشتی فیروز مقام مشورتی سازمان ملل متحد در حوضه معلولین در همایش ماندگار خواهیم داشت. سپس از اعتراض آقای کی نژاد عضو شورای انقلاب فرهنگی به فتوشاپ بودن عکس دخترش شما را باخبر خواهیم نمود و در بخش دوم برنامه همراه با شما خوبان به گفتگو با آقای حسن ستار خواننده محبوب خواهیم پرداخت. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/47324

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/6RAxT-O9h7k

لینک دانلود:

https://vimeo.com/310363406

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/mbjiwmtfqayg

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/q7ioeck4nhbc

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1wLGtSIyCn63QL9hi6a0ZOXXFKvmYKyrA/view?usp=sharing

January 16, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۱۸ دی

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. ابتدا از ابتکار نماینده اردبیل در امام زاده کردن مقبره پدرش شما را باخبر خواهیم نمود و با شما صحبت خواهیم کرد. سپس به تفصیل به بررسی و تحلیل انتخاب صادق آملی لاریجانی به ریاست مجلس تشخیص مصلحت نظام توسط خامنه ای خواهیم پرداخت و از پشت پرده این انتخاب و سناریو های تنظیم شده با شما سخن خواهیم گفت. در ادامه از تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم چندین نفر در ایران شما را مطلع خواهیم ساخت و توضیحاتی تقدیم حضورتان خواهیم نمود . با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/47281

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/UzVbiAaTMYE

لینک دانلود:

https://vimeo.com/310187127

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/weq04cyzjt2x

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/didq6zwpgwdr

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1yEQoG-YNdXbbUL_vCBNI5CQP-3-FpQbS/view?usp=sharing

January 16, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۱۷ دی

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. ابتدادر ارتباط با ۱۷ دی سالروز کشف حجاب بدستور رضا شاه کبیربا شما به سخن می نشینیم. سپس نگاهی به وضعیت همسایگان افغان در دولت جمهوری اسلامی خواهیم افکند.در ادامه به اظهارات محسنی اژه ای و تکذیب ریاستش در قوه قضاییه و نفی شکنجه اسماعیل بخشی خواهیم پرداخت. بدنبال آن به داستان محمد گلپایگانی و اظهارات وی در ارتباط وجود جاسوس در حوضه علمیه می پردازیم .در بخش دوم برنامه از سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی شما را باخبر می نماییم. در بخش بعدی از سخنان ترامپ در ارتباط با آمادگی ایران برای گفتگو و نفی این گفتگو ها توسط جمهوری اسلامی با شما به سخن خواهیم پرداخت. و در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان آخرین اخبار و رویدادهای منطقه قرار خواهیم داد. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/47214

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/83bBc-L_i7g

لینک دانلود:

https://vimeo.com/309939623

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/7dh3dwahxzj0

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/6ziby04jrwxk

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1_BlUjwsvmAp94PCMi3CH6bO9CtXXjXnP/view?usp=sharing

January 03, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۱۳ دی

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست و با ایشان در ارتباط با مسائل مهم داخلی و منطقه ای به تبادل نظر خواهیم پرداخت و نظر ایشان را جویا خواهیم شد.

دکتر نوری زاده: جریان ده جوان کشته ما که بعلت دزدهایی که در دانشگاه آزاد هستند بویژه از وقتی که علی اکبر ولایتی آمده است، تبدیل شده به یک حرکت دانشجویی الان بچه های دانشگاه آزاد میآیند جلو دانشگاه تهران همین امروز و دیروز و تظاهرات میکنند و رژیم هم خشونت میکند ولی با این وجود بچه ها هستند شما در همین برنامه اشاره کردید که جای دانشجویان خالی است بنظر میرسد که دانشجویان دارند میایند نظر شما چیست ؟

A Window to the Fatherland – Thursday 3 January 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our special guest of every Thursday, Dr. Mohsen Sazegara, for his views about the latest news of Iran and the region, including the deaths of 10 university students in a coach accident caused by negligence of the authorities.

Dr. Mohsen Sazegara:

This was a tragic accident and the students of Azad University have shown their rightful protest and hold the authorities to account.

The Azad University is one the largest in the world in terms of its departments and the number of students and if the protest spreads to all of them it will become a huge movement.

Now Sadeq Larijani has been appointed as the chairman of the Expediency Council and the dean of the university Velayati has more than 37 jobs all the same time.

This goes to show how after 30 years of his rule Khamenei has run out of choices to have any new figures to occupy these positions and he is only limited to the people who are within his circle of power.

All the accidents and problems that we see in Iran arise from one source and that is Khamenei himself who is encircled with a bunch of incompetent stooges, including Velayati who has to carry so many jobs.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Now our pensioners have been protesting outside the Majles building.

Dr. Mohsen Sazegara:

That is right, and in recent days even retired army personnel have joined them, some of who do not even have any decent accommodation to live in them with their families.

Hashemi Rafsanjani’s daughter Faeze has also been speaking out about the suspicious circumstances in which her father had died but we are not sure if their family will follow this issue through or they are just making a comment.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/47070

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/FrYyfHQGjAI

لینک دانلود:

https://vimeo.com/309322357

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/2bcjke99fbaj

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/eypxcfilulyb

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1zWK_UdRhmGLCGI_QB8RIfIUFOGMTshnk/view?usp=sharing


دکتر سازگارا: ببینید این اتفاق دردناکی که در دانشگاه علوم تحقیقات دانشگاه آزاد افتاد و اعتراض دانشجویان هم روشن است که مسئولین باید پاسخگو باشند دانشگاه آزاد در
مجموع وسعت جغرافیایی و تعداد دانشجویش یکی از بزرگترین دانشگاههای دنیاست و اگر این اعتراضات جو دانشگاه آزاد را بشکند و دانشگاههای دولتی دانشجویان در حال امتحانات آخر ترم هستند ولی در ترم جدید به پشتیبانی دانشگاه آزاد برخیزند من فکر کنم با توجه به گستره جغرافیایی دانشگاه آزاد دردسر حسابی برای حکومت میشود.
نکته دوم اینکه بنظرم اینروزها با انتصاب صادق لاریجانی به ریاست مجلس تشخیص مصلحت شرایط تغییر میکند الان ولایتی ۷۳ ساله است ۳۷ شغل دارد و اعتراض دانشجویان و خانواده هایشان همین است که بلاخره کسی که ۳۷ شغل دارد معلوم است که بکارش نمیرسد، این بیش از هرچیز دست خالی خامنه ای را نشان میدهد یعنی ایشان ۳۰ سال بعنوان رهبر و ۸ سال هم بعنوان رئیس جمهور بوده نشان میدهد که به دلیل سوء اداره کشور و حصار تنگی که دور خودش بسته است و فسادی که سرتا پای حکومت خامنه ای را گرفته باعث شده آدم های حسابی باهاش کار نمیکنند، و او هم اعتماد ندارد و پشت به مردم کرده ، و هرکس اندک دلی به مردم دارد خودش را کنار کشیده است ببینید جنتی ۹۳ ساله را در ۸ شغل کلیدی نگه میدارد، و ولایتی را ۳۷ تا شغل به او میدهد از این حصار بسته بیرون نمی آید، مگر اینکه جوانهای ایاد وانصار آقا مجتبی که هیچ تجربه ای هم ندارند و فقط بله قربان گو هستند از پای درس شیخ خامنه ای بلند شده اند را، دارند وارد شغلهای کلیدی میکنند وتوی امام جمعه ها، آقای علی اکبری آخرینش هست، کارشان پاچه خواری است و آقازاده هایی که دستشان به ثروت کشور باز شده است دورو بر ایشان هستند،.
بهر حال سوء مدیریت زاویه دومی که میتواند داشته باشد ریشه اش شخص خامنه ای و نوع مدیریتی که داشته است می باشد و او را تبدیل کرده به یک عده پاچه خوار و ژن خوبی که دورو برش هستند بی هویت و بی شخصیت و یا یک عده آدمی که اگر سابقه ای دارند ده تا شغل مجبور هست به آنها بدهد از جمله ولایتی.

دکتر نوری زاده: آقای عبدالعظیم رضایی معاون سیاسی فرمانداری تهران در مورد تجمعاتی که چند روز قبل صورت گرفت میگوید تعدادی فرصت طلب جلو دانشگاه تهران تجمع کردند و تجمعشان غیر قانونی است من نمیدانم فرصت طلب یعنی چی دانشجویی که اعتراض میکند فرصت طلب است یا شما که این پستها رو اشغال کرده اید؟ میرویم به نکته دیگر برسیم الان تظاهران کشاورزان ورزنه در اصفهان ابعاد گسترده ای پیدا کرده و حملاتی که به آنها کرده اند اما برای نخستین بار در تظاهرات بازنشستگان ارتش در برابر مجلس تحصن کردند آیا بنظر شما این اتفاق مهمی نیست؟

دکتر سازگارا: البته بازنشستگان کشوری و لشکری برای چندمین بار هست که تجمع میکنند ارتش که تربیتشان جوری است که ارتش چرا ندارد و نباید اعتراض بکنند بخصوص نظامی های ارتشی مردمانی قانع و زحمتکش بوده اند ولی جانشان به لبشان رسیده است در همین اعتراضات اخیر میگویند ما یک عمری است که به تعاونی مسکن پول دادیم و حالا که بازنشسته شدیم و خانه سازمانی هم در اختیارمان نیست باید سر پناه داشته باشیم ولی هنوز زمین به تعاونی ما نداده اند در حالی که با دزدی و رانت خواری هزاران زمین را بالا میکشند و میفروشند ، و قشری مثل نظامیان ما آواره و سرگردان میمانند .این نا رضایتی نه تنها در بین بازنشستگان ارتش بلکه در بین شاغلان ارتش هم وجود دارد شاغلین هم وقتی دست روی درد و دلشان میگذاریم هم معیشت تنگی دارند و هم از تبعیض رنج میبرند و هم اینکه بی توجهی به خانه های سازمانی که دارند.
ارتشی ها میشود گفت بین کل کارمندان مظلومترین قشر موجود هستند و نارضایتیشان را هم ابراز میکنند و در اعتراضات دی ماه گذشته پاره ای از پادگانهای ارتش سپاهی ها کلید اسلحه خانه هایشان را گرفتند از ترس اینکه مبادا ارتش درب را روی مردم باز بکند.

دکتر نوری زاده: این داستان ۲۵٪ اضافه بودجه سپاه هم انگار تیر آخری بود که به پیکر ارتش زده شد من صحبت میکردم میگفتند چرا ؟ چیکار کرده سپاه؟ مملکت را که ما حفظ کردیم الان هم هر داستانی باشد ما در صف اولیم چرا باید به آنها بیست و پنج درصد بیشتر بدهند، که با آن یک مشت موشک حلبی درست کنند.
و نکته دیگرداستان مرگ هاشمی رفسنجانی با حرفهایی که دختر رفسنجانی زد مثل اینکه فراتر از یک داستان عادی میشود و شایعه نیست. فائزه میگوید شورای امنیت ملی پرونده را بسته است و حتی اشاره میکند که رفته است آنجا ومی گوید دو نفر به دفتر من آمدندند و ادعا کردند که از بچه های جبهه و جنگ هستند و حامل پیغامی برای پدر و گفتند قصد ترور پدر شما را دارند و اشاره به حوادث قم کرده اند و حرفهایی که به روحانی زدند در این شرایط تا چه حد این قصه میتواند پیامد داشته باشد و آیا اصلا جامعه علاقه مندی دارد که حالا راجع به هاشمی پیگیر قضیه بشود؟ و آیا میخواهد خانم هاشمی ثبت موضع کند برای ثبت در تاریخ و ایام؟ و یا اینکه واقعا خانواده پیگیر ماجرا هستند ؟
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

January 03, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری چهار شنبه ۱۲ دی

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با جناب آقای دکتر کاظم کردوانی عضو کانون نویسندگان خواهیم نشست:

دکتر نوری زاده: وقتی بعنوان یک جامعه شناس و یک محقق نگاه میکنی به سال گذشته آن چند نقطه برجسته ای که توی سال گذشته چشم را میگیرد و آن را مقدمه میدانید در واقع پیش آمد اتفاقات ، چند تا از اینها را برای ما ذکر کنید.

دکتر کردوانی: بایک استعاره شروع کنم حدود صدوخورده ای سال پیش سید حسن تقی زاده روشنفکر برجسته ایران زمانی که در خارج بود و نمیتوانست به ایران برگردد یکی از کارهایی که میکرد نوشتن مقالات مهم برای نشریات خارجی بود، از جمله یک مقاله ای برای یک نشریه فرانسوی زبان نوشته در سال ۱۳۱۲، یک جمله مهمی در این مقاله است،میگوید تاریخ ایران تاریخ روح مردم است و در تاریخ روح مردم رنج است و جاودانگی، و من تصور میکنم که ما در این صدو اندی سال همه کوشش های همه کوششگران ایران دوست و مردم دوست این بوده است که چگونه از این رنج تاریخی رهایی پیدا کنیم و رها شدیم. من فکر میکنم در پاسخ به جنبعالی ، در سال گذشته کوششهایی از ناحیه های گوناگون اعتراض ها و حرکت های اجتماعی که از سوی کسانی که بنیان جامعه و ستون های جامعه هستند یعنی کارگران ، در حوضه اقتصاد ایران بدون نیروی کار هیچ اقتصادی اصلا معنا ندارد، و موضوع دوم معلمان یعنی دانش ، شما از دو پایه و دو استوانه بزرگ مملکت، ما شما شاهد حرکت های اجتماعی بوده اید. در کنارش به طبع در حوضه دانشگاهها بوده و تمام حرکتهای اجتماعی و سخت گیری های همیشگی حکومت بوده است و رشد پیدا کرده و در حوضه هایی پیدا شده که نشان میدهد که این اصطلاح عامیانه کفگیر به ته دیگ خوردن را تعبیر میکند ، کوشندگان محیط زیست ایران کسانی که برای بهتر زیستن مردم ایران زحمت میکشند و دستگیری آنها و بطور مشخص کشتن انسان نازنینی مثل دکتر کاووس سید امامی تحت عنوان جاسوس، ما باهم همکار بودیم در دانشگاه و شخصا هم با هم رفیق بوده ایم، تنها چیزی که مطلقا نمیشود به کاووس گفت جاسوس بودن است . شما ببینید این عرصه محیط زیستمان حالا آمده اند سراغ جمعیت شناسان ما و اینها را هم شروع کرده اند به گرفتن بنظر میرسد که حکومت دیگر کسی را نمانده است که بگیرد.

دکتر نوری زاده: شما اشاره کردید به زیر ساخت جامعه یعنی کارگران باید یادمان باشد که سیصدو پنجاه هزار راننده کامیون هم جزء همین ها محسوب میشود و آن جنبش عظیمی که بی سابقه بود و بعد معلمان و بازنشستگان و نکته جالب دکتر کردوانی از دیروز بازنشستگان ارتش و نیروهای مسلح هم به مردم پیوسته اند به مردم و بنظر من این نکته خیلی مهمی بود که باید تامل کنیم سابقه نداشته که بازنشسته گان نیروهای مسلح بیاید در کنار دیگر اقشار مردم و خواستار حقوق مشروعه اش بشود یعنی در زمانی که بودجه را نگاه میکند که چرا باید سپاه پاسداران ۲۵٪ بودجه اضافه بگیرد و ارتش بودجه اش نصف بشود درست مثل پسر زن صیغه ای و پسر زن عقد دائم، اینها بنظر من اینکه از شما سئوال کردم اینها برای اولین بار بدون اینکه از خارج برنامه ریزی شود خود مردم در داخل به اعتصابات پیوسته اند آیا شما این را نمی بینید؟

دکتر کردوانی: البته ما در حوضه بازنشستگان هم پیش از سال گذشته هم بوده است و این اعتراضات در سال گذشته رشد پیدا کرده است و مسئله ورود بازنشستگان نیروهای مسلح یک مسئله جدیدی است ، بنظر من یک اتفاقی که الان جدیداً در ایران بعد از جنبش سبز شاهد هستیم شکل گیری جنبش های مدنی است که به ظاهر تشکیلاتی ندارند که من تصور نمیکنم چنین باشد، یعنی حرکتهای بدون نطفه های تشکیلاتی و با شیوه خاص خودشان ، و نه بشکل سنتی بدون نطفه های تشکیلاتی نمیتواند باشد و شبکه های اجتماعی نقش خیلی مهمی را بازی میکنند و بسیار باعث دلگرمی برای جامعه ماست و یکی از نکات دلگرمی آن افزون بر رشد دادخواهی و رشد حق خواهی بعنوان یک انسان ایرانی بعنوان یک هویت آزاد در این مملکت است هویت قیم پذیر باشد نیست، و من فکر میکنم شکل گیری چنین هویتی باعث خواهد شد که سازمانهای سیاسی که براساس این نهاد های مدنی شکل میگیرند سازمانهایی باشند که بسیار فراگیرتر و مدرنتر هستند از سازمانهای سیاسی گذشته تاریخ ایران که تا کنون شاهدش بوده ایم..............

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Wednesday 2 January 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

In tonight’s program we will speak to our special guest Dr. Kazem Kardavani, who is a member of Iran’s Association of Writers, by first asking him that as a sociologist, what does he think the future holds for Iran in view of the political developments of last year?

Dr. Kazem Kardavani:

About one hundred years ago the prominentIranian intellectual Hassan Taghizadeh lived in exile and could not return to Iran. However he used to write about Iran for foreign press and in one such article for a French daily he had said that the spirit of Iran lives in its citizens forever.

During the last year we have witnessed the rise of this spirit through the movements of workers, farmers, teachers and the students and some of them like the late Dr. Kavoos Seyed Imami have also lost their lives at the hands of the regime.

It appears that the regime is now exhausted from arresting and repressing any more people.

Dr. Alireza Nourizadeh:

You mentioned that the foundations of a future civil society in Iran must be based on the powers of people like theworkers and truck drivers and even the pensioners. It appears that the Iranian people’s current movement is entirely home made and receives no direction from outside the country.

Dr. Kazem Kardavani:

I believe the social media is playing a very crucial role in this movement and encourages sections of our society to join it and in due time this movement will find its own identity and play a historic role in shaping the future of Iran.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/47038

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/AlCxkqcODhk

لینک دانلود:

https://vimeo.com/309148706

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/8qwhwyji2pxr

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ayvhau4me1nd

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1gLAmNQvvJICPoOISCY4bSfaazwmh5Cwj/view?usp=sharing

January 03, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۱۱ دی

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. چرا این شعر را خواندم این را برای داریوش فروهر سروده بودم و همیشه البته پروانه نازنینم در یادم هست و همچنین سروش کتیبه . برای اینکه امروز میخواهیم نگاهی بکنیم به سازمان و تشکیلاتی که هردو این عزیزان وابسته به این تشکیلات بودند تشکیلاتی که در آستانه انقلاب شاپور بختیار را تنها گذاشت ولی زود متوجه این خطا شدند. امروز نگاه دیگری داریم. و گمان من اینست که جبهه ملی بعنوان میراث پیر احمد آبادی و یکسو دیگر غلامحسین صدیقی و داریوش فروهر را داریم شاپوربختیار را داریم آدمهایی که به هیچ وجه از آن پرنسیپ های خودشان نگذشتند.
در همین ارتباط امروز همراه با شما به گفتگو با میهمان برنامه امروز جناب مهندس کورش زعیم خواهیم نشست :

دکترنوری زاده :شما یک اسم جالبی دارید درواقع هم زعیم هستید که زعیم هم شدید، هم اینکه زعیم انسان را بیاد باغهای پر گلی میاندازد که گل فروش بزرگ ایران داشت.
مهندس زعیم : نخستین بار گل را عموی پدرم وقتی برمیگشتند ایران از هلند آورد چون ما پیازی نبودیم و اگر گل میخواستید درب باغ را میزدید و میگفتید یک دسته گل مثلا ، هم به بسر عمه و هم به عموی من داددند و اینها شروع کردند به کاشتن و در سرسبیل یک باغ بزرگ بوجود آورد و بعدا در ورامین یک باغ تمام اتوماتیک ساخت و سودش را برای اهالی آنجا بیمارستان ساخت و بیمه کرد اهالی آنجا را و دبستان و دبیرستان رایگان برایشان مهیا نمود و ایشان یک الگو برای من بوده اند .

دکتر نوری زاده: یک بار از خودتان بگویید از کجا و کی آمدید و با جبهه ملی از چه زمانی شروع کردید؟

مهندس زعیم: البته من از نوجوانی موقعی که مصدق از تبعید خود ساخته از احمد آباد به تهران آمد و اوضاع یک کم آرام شده بود تقریبا فضا دمکراتیک بود یعنی در ده بیست آنموقع من در دبستان بودم عموی پدرم که فرانسه تبعید شده بود از طرف رضا شاه او هم بر گشت و توی خانه او همه بزرگان جمع میشدند دکتر مصدق و شایگان و دو روحانی معروف هم بودند که آنجا میآمدند و آنجا بود که من نخستین بار مصدق را دیدم و افتخار این را داشتم که مصدق به من یک خودنویس هدیه داد و این مهمترین خاطره من بوده است،
دکتر نوری زاده : شما در جریان دکتر امینی و دانشگاه بودید ؟ یعنی دانشجو بودید؟

مهندس زعیم : خیر من در خارج بودم من در جریان بیست و هشت مرداد بودم و بعد از آن تصمیم گرفتم که به خارج بروم و اواخر ۵۴ به ایران برگشتم و در انقلاب در ایران بودم. البته من خارج که بودم در آمریکا آقای دکتر شایگان که که با پدرم دوست بودند با من تماس گرفتند و گفتند که بچه ها را جمع کنید تا بیاییم سخنرانی کنیم و جبهه ملی را دوباره راه بیندازیم. یادم نیست که کی بوده است و من میرفتم از آنجا به نیویورک و ایشان را میآوردم و بر میگرداندم . بعد از فارغ التحصیلی به شیکاگو رفتم و در آنجا شاخه جبهه ملی را بوجود آوردیم که ۴ نفر بودیم یکی آقای بنی اسدی که در نهضت آزادی هستند به ما پیوستند و آقای دکتر ممتاز که الان در آمریکا هستند و آقای اسعدی بود و ما ادامه دادیم تا زمانی که من به ایران باز گشتم .

دکتر نوری زاده : ببخشید نکته ای که در این سالها همینطور مبهم مانده بود جبهه ملی حداقل در رژیم گذشته فعالیت خارج از کشورش خیلی چشمگیر بود و ما ها که طرفدار جبهه ملی بودیم اینجا بسیار فعال بود بعد از انقلاب یک تلاشهایی دکتر بختیار و مهندس کردستانی و اینها آمدن روزنامه ای در آوردند . الان هم به هر طرف نگاه میکنید یک جبهه ملی هست کدام یک از اینها مورد تایید شما هست یعنی بعنوان میراث داران جبهه ملی کدامیک از اینها را تایید میکنید؟

مهندس زعیم ببینید همه اشان آدمهای فرهیخته و محترمی هستند و داستانش بر میگردد به زمان دکتر ورجاوند آنموقع ما تصمیم گرفتیم که جبهه ملی های برون مرز را سامان بدهیم و بصورت یک قدرت سیاسی نشان بدهیم و تا حدودی موفق شدیم.
و امریکا هم زمان دکتر مدنی این کار را کرده بود و ایشان خیلی به من لطف داشت حتی موقع اولین انتخابات ریاست جمهوری آقای ابراهیم زاده را بدنبال من فرستاد و ما رفتیم در هتل شرایتون و من گفتم چرا به دفتر من نمیآیید گفتند این محرمانه است، ودر آنجا گفتند که دریادار درخواست کرده که شما در این انتخابات کمکش کنید و من گفتم که من اهل اینکارها نیستم و گفتم بشرطی که من کار خودم را بکنم و ایشان هم همیشه به من احترام میگذاشت و گفتم من مستقل کار میکنم و دفتر خودم را کردم فرماندهی مستقل انتخابات بلاخره انتخابات شد و ایشان رای خوبی آورد...........

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Tuesday 1 January 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

I read this poem in a tribute to the late Dariush Forouhar and his lovely wife Parvaneh, as well as Soroush Katiba, all of who were murdered by the regime.

Sadly the opposition group that the Forouhars belonged to dissociated itself from the late Shahpoor Bakhtiar when he needed them most.

Tonight we speak with Koroush Zaim of the same organization to find out more about those circumstances.

Koroush Zaim:

I had joined the supporters of the late Dr. Mossadeq’s nationalist movement in the 1950s when we had a democratic political climate in Iran. I once met him and he gave me a fountain pen as a gift, which I still treasure in my memory.

I left Iran after the fall of Mossadegh and returned after the revolution. In exile we reorganized the National Front with Mr Bani Assadi and Dr. Momtaz who still lives in the US.

Dr. Alireza Nourizadeh:

The National Front was active outside Iran during the Shah’s regime and even after the revolution the late Dr. Bakhtiar and Mr Kordestani published a newspaper in exile.

Nowadays everywhere you look there are people who claim to be carrying the same flag of the organization but which one ofthem is truly the continuation of the real national Front?

Koroush Zaim:

We are still trying to reorganize the party and there are many educated and decent individuals who would support this effort so we could put forward a strong opposition to the regime.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/46992

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/tUpPFMcNRZ8

لینک دانلود:

https://vimeo.com/308990785

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/etnafjwzzoox

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/knbtyrlbnb31

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/16aXlfTosiYrIszx6fJUgZ_e2mQzYciX5/view?usp=sharing

January 03, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۱۰ دی

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. امروز آخرین روز سال است و این شان وطنم بویژه دانشجویان تحقیقات و علوم دانشگاه آزاد آنها که نام علی اکبر طبیب حضور ولایتی را با ننگ و خون برای همیشه در تاریخ ضبط کردند مرد سی و هفت شغله ولایت فقیه و نعلین جفت کن ولی فقیه ، آنقدر در حقارت خود غرق است که هیچ چیز برایش مهم نیست پسرش با پسر حاج مقدم در حال دزدی هستند و ایشان هم مشغول حال خودش است و آنوقت ده جوان این مملکت پر پر شدند بخاطر اینکه این آقا دنبال عیاشیش هست و پولها را حواله میکند به خارج ، برای کی؟ مگر میتواند ؟ مگر مردم به تو اجازه میدهند که فرار کنی تو از کسانی هستی که در تبدیل کردن خامنه ای از کسی که دلی با اهل اندیشه و مو سقی داشت تبدیلش کردی به این آدم و فکر میکنی مردم میگذارند بروی؟؟!! پدر مادر های داغدار که دسته گلهایشان پر پر شدند ، باور کنید برای جنوب لبنان و حزب الله اتوبوسهایی فرستاده اند درجه اول و نیروهایی که به سوریه می آوردند ایر کاندیشن فول معرکه!!! مزدورانشان را برای نهم دی میآورند .،

پریروز تولد فروغ فرخزاد بود و به صدای او گوش میدهیم.اینقدر کوتاه عمر بکنی و اینقدر زیاد تاثیر بگذاری. تاثیر در نسلها بگذارد.
امروز تولد نازنین دیگری هم هست که سرود زیبایی برای ایران فردا ساخته بود واو کسی نیست جز ناصر چشم آذر، چه شبهایی تا صبح حرف میزدیم و آهنگ میزد به یکی از آهنگهایش گوش میدهیم. روانت شاد ناصر جان.

همراه با شما به دیدن گزارشی از دانشگاه خواهیم نشست . عمرتان تمام است و هر چه قدر بگویید اگر ما برویم ایران سوریه خواهد شد ایران مردان و زنانی دارد که از او دفاع کنند شما لکه های ننگ باید پاک شوید،.

شما فکر کنید صادق آملی لاریجانی بشود رئیس مجلس تشخیص مصلحت نظام ، چرا او بشود به چه مناسبت؟ دزد و صاحب ۶۳ حساب بانکی ، زمینه سازی بکنیم برای جانشینی رهبر و ولایت ، اینها ولایت را به گور میبرند ، آقایان پله برای مجتبی نخواهند شد همچین خبرهایی نیست، آقای صادق آملی لاریجانی داماد حضرت آیت الله رئیس العلما وحید خراسانی، این آقا در ۶۳ حسابش بهره ای که طی این سالها گرفته است سر به آسمان میزند، این آقا دزد هست، این آقا زمینهاو مزارعی که همراه برادرش محمد جواد بالا کشیدند و باغ مرکبات در شمال درست کردند، ایشان شایستگی دربانی مسجد شاه را هم ندارد چه برسد به رئیس قوه قضاییه و مجمع تشخیص مصلحت نظام.!!

شخصی میگفت میخواهند رئیسی را میخواهند بیاورند بکنند رئیس قوه قضاییه چون با این برنامه حرم نشد برایش سابقه و اعتبار بخرند که کاتالیزور آقا مجتبی بشود. اینها اینقدر آلوده دامن و دستان آلوده دارند . این جانوران هرکدامشان بیایند اگر ذره ای اعتبار هم مانده باشد از بین میبرند، شیخ محمد یزدی وقتی رفت شاهرودی گفت ویرانه ای تحویل گرفتم و ویرانه ترش کرد و رفت و این هاشمی شاهرودی در دورانش قتلهای زنجیره ای و حوادث ۸۸ و بگیرو ببند ها و آنهمه آدم آزادیخواه را بردند و چیکار کردند آنوقت این آدم با خیال راحت ده سالش تمام شد زمینه برایش چیدند که جانشین آقا بشود اما !!!

موسوی آدم درستی بود ده سال نخست وزیر بود اما دزدی نکرد یا خاتمی ؟ برود از عربستان پول بگیرد؟ برای چی؟ وقتی مردم دو دستی بهش پول میدهند وقتی حضورش جان تازه ای داده برای چی برود از عربستان پول بگیرد شمایید که نوکرید و اسراییل میآید میخردتان و اسناد را بار میکند میبرد دنبال جاسوس میگریدی دفتر آقا از صدر تا ذیل جاسوس هستند،.

این آقای قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت کارهایی ازش شنیده بودم که اون با دیگران فرق داشت تا اینکه آن عبارت را گفت که چرا بخاطر دوتا بچه که میمیرند اینهمه خرج کنیم خیلی برایم تکاندهنده بود بعد دیدم آدم ذوب که در ولایت میشود آما حالا شنیدم به گفته الیاس حضرتی در اعتراض به کم شده بودجه وزارت بهداشت و درمان استعفا داده است خدا کند یک وزیری یک چنین غیرتی داشته باشد چون من چنین غیرتی در وزیر آموزش پرورش نمیبینم در وزیر مسکن ندیدم ، که بیست و پنج درصد به سپاه اضافه میدهند سپاهی که کارش آدم کشتن است .............

در ادامه برنامه به معرفی پرستوهای وزارت اطلاعات و ماموریتهای آنها خواهیم پرداخت و در انتها به منطقه خواهیم رفت وشما را در جریان اخبار مهم منطقه قرار خواهیم داد.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Monday 31 December 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Today is the last day of 2018 and it has already started with good omen for the next year as Iranian students have taken to the streets shouting for the removal of Khamenei’s confidante Ali Akbar Velayati who is known as the man with 37 jobs, none of which he manages properly expect being the puppet of Khamenei.

He has been stealing money from the public’s purse for many years and promoting his sons in the same illicit business, while under his disastrous management several young students have been killed in various avoidable accidents.

Yesterday was the birthday of Iran’s prominent female poet, the late Forough Farokhzad.

Khamenei has now appointed another thief,Sadeq Larijani, as the chairman of the Expediency Council.


The man who has 63 private and personal bank account is hoping to become the next Supreme Leader but the Iranian people will make sure that this will never happen as there will not be any system of Velayate Faghih left in the Iran of tomorrow.

Mir Hossein was a decent man while in hispost as the prime minster and never accepted any foreign power’s influence or money.

But a look at the number of top officials of today in Iran would reveal how most of them are either local thieves or receive financial help to spy for foreign powers.

The health minster Hashemi had shown somepositive aspects of his character but when he said the death of young people in hospitals couldn’t necessarily justify an increase in his department’s budget he showed that he is also another stooge of the Supreme Leader.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/46941

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/FNsIup4svfY

لینک دانلود:

https://vimeo.com/308920914

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/dg30nekimx5j

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ladcuxnjgkqe

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1ub5br8urDbuu_RfkIVscWd_AZynl7wuB/view?usp=sharing







advertise at nourizadeh . com