June 30, 2013

رادیو فرانسه

rfi_logo.png

مخالفان مرسی برای تظاهرات گسترده آماده می‌شوند

در آستانه نخستین سالگرد ریاست جمهوری محمد مرسی، مصر روزهای پرتنشی را پشت سر می گذارد و معترضان خود را برای برگزاری تظاهرات گسترده روز یک شنبه مقابل کاخ ریاست جمهوری آماده می کنند.حزب "تمرد"، ارگانی که با هدف کنار کشاندن رییس جمهور مصر از قدرت تأسیس شده و تظاهرات فردا را سازمان‌دهی می کند، اعلام کرده که برای درخواست خود مبنی بر کناره گیری محمد مرسی ٢٢ میلیون امضا جمع آوری کرده است...
گفت‌وگو با علیرضا نوری زاده-روزنامه نگار و مدیر مرکز مطالعات ایران و اعراب در لندن

June 29, 2013

پنجره اي رو به خانه پدري

shahyad-12.jpg

جمعه 28 ژوئن - 2013

June 28, 2013

يكهفته با خبر

KAYHAN-1.jpg

جهدی کن و سرحلقه رندان جهان باش !

سه شنبه 18 تا جمعه 21 ژوئن
زهر یا نوشداروی تلخ ؟
دوم خرداد 76 برای همه ی ما یک حادثه بود .چه بسیاری از ما که با دید پر از تردید و شک ، داستان ساختیم و به نفی اهمیت این روز در تاریخ معاصرمان پرداختیم . یادم هست مسعود رجوی با نفی حضور میلیونی مردم در پای صندوقهای رأی رقم عجیب و غریب 6 میلیون را از کیسه مارگیری اش بیرون آورد و به دکتر هدایت الله متین دفتری که مردم را باور داشت و کار میلیونها ایرانی را در نه گفتن به ولایت جهل و جور و فساد و گزینه اش ، علی اکبر ناطق نوری ، ستوده بود ، با خشم و فارغ از حیا ، انتقاد کرده بود و ... نواده ی زنده یاد دکتر مصدق رشته از شورای مقاومت ماه و ماهبانوی در جوار وطن برید و در دل آنهائی جای گرفت که در وطن برای آزادی و عدالت با استبداد و ارتجاع در ستیز بودند .


June 28, 2013

پنجره اي رو به خانه پدري

shahyad-12.jpg

پنجشنبه27 ژوئن - 2013

June 27, 2013

پنجره اي رو به خانه پدري

shahyad-12.jpg

چهارشنبه۲۶ ژوئن - ۲۰۱۳


June 26, 2013

پنجره اي رو به خانه پدري

shahyad-12.jpg

سه شنبه 25 ژوئن - 2013

June 26, 2013

رادیو فرانسه

rfi_logo.png

چرا امیرقطر از حکومت کناره گیری کرد ؟


نوشتۀ رحمت قاسم بیگلو
" حمد بن خلیفه آل ثانی " امیر61 ساله ی قطر امروز یک هفته پس از اعلام قبلی رسماً تاج و تخت را به فرزند سی ویک ساله خود بن تمیم بن حمد آل ثانی واگذارکرد... گفتگو با دکتر علیرضا نوری زاده کارشناس خاورمیانه و جهان عرب ...


June 25, 2013

پنجره اي رو به خانه پدري

shahyad-12.jpg

دوشنبه 24 ژوئن - 2013

June 22, 2013

یکهفته با خبر

KAYHAN-1.jpg

گفت بر خیز که آن خسرو شیرین آمد !
سه شنبه 11 تا جمعه 14 ژوئن
تصاویر جلوی کنسولگری را می بینم . صف طولانی رأی دهندگان و آنسو، شش تا جوان دلخسته با خشم و فریاد و داس و چکش ، سبزها هم هستند اما در صف رأی دهندگان با لبخند و شعارهمیشه یا میر حسین و زندانی سیاسی آزاد باید گردد .
به صداهائی میاندیشم که در این هفته های پراز ابهام و تردید و همهمه ، با تصوراتی از نوع تحریم و کاربردش ، باور کرده بودند که ندایشان را ملت لبیک میگوید و میلیونها ایرانی به رفتن به حوزه های رأی گیری در خانه می نشینند و تخمه می شکنند . من رأی نمیدهم ، خواهان سرنگونی رژیم جهل و جور و فساد ولایت سید علی آقا هستم اما با خیال زندگی نمیکنم . در طول هفته های اخیر برنامه ویژه ای برای انتخابات در تلویزیون ایران فردا همه روزه عرضه میکردم . هدف من این بود تا دریچه ای بگشایم و حداقل نامزدها را آنگونه که هستند و نه آنچنان که در رسانه های ولایت فقیه تصویر میشوند ، زیر ذره بین بگذارم . از آغاز همانگونه که گفتم و نوشتم یک هدف را دنبال میکردم ، اینکه سعید جلیلی بر کرسی ریاست ننشیند . حضور او میتوانست فاجعه ای باشد که سرزمین مارا به نابودی بکشاند . اینکه خامنه ای او را برای ترساندن مردم اعزام کرده بود و یا واقعا قصد به کرسی نشاندن اورا داشت مهم نیست آنچه اهمیت دارد کوتاه شدن دست کسانی از قدرت است که 8 سال ایران را به گروگان گرفته بودند و منهای دوسال اخیر همه ی اعمالشان دعای خیر رهبر را به همراه داشت .
در این میان سه سناریو را از درون حاکمیت میشنیدم . نخست اینکه بعد از رد صلاحیت هاشمی مشائی ، خامنه ای با رفسنجانی توافق کرده ، روحانی بیاید که هم میتواند معرف او باشد و هم خاتمی و در عین حال طرف اعتماد " حضرت ما " هم هست . این قصه به قول بچه های تهران توی کت من نمی رفت ...

June 22, 2013

پنجره اي رو به خانه پدري

shahyad-12.jpg

جمعه 21ژوئن - 2013

June 21, 2013

پنجره اي رو به خانه پدري

shahyad-12.jpg

پنج شنبه ۲۰ ژوئن - ۲۰۱۳

June 20, 2013

پنجره اي رو به خانه پدري

shahyad-12.jpg

چهار شنبه 19 ژوئن - 2013

June 19, 2013

راديو زمانه

مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی رئیس‌جمهور منتخب ایران و مهم‌ترین پیام یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری

n00225547-b.jpg


مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی رئیس‌جمهور منتخب ایران و مهم‌ترین پیام یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری


ایرج ادیب زاده
واکنش‌های گوناگون داخلی و خارجی به انتخاب حسن روحانی به عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران ادامه دارد. خبرانتخاب حسن روحانی با کسب بیش از ۱۸ میلیون رای، با اندکی تاخیر از سوی وزیر کشور در دور نخست اعلام شد و همه را شگفت زده کرد. روحانی یکی از مورد اعتمادترین چهره‌های رژیم و رهبری است.
حسن روحانی چگونه رئیس جمهور ایران شد؟ مهم‌ترین چالش‌های پیش روی او چیست؟ مهم‌ترین پیام این انتخابات چه بود؟ ایرج ادیب‌زاده این پرسش‌ها را با بابک امیر خسروی، فعال سیاسی و از رهبران حزب دموکراتیک مردم ایران واتحاد جمهوری خواهان و علیرضا نوری‌زاده، روزنامه‌نگار، نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی ایران در میان گذاشته است. امیرخسروی باور دارد که این انتخابات نشان داد که می‌شود در همین جمهوری اسلامی هم دست به تغییرات زد و رژیم را وادار به تمکین کرد، اگر مردم اراده کنند. علی‌رضا نوری‌زاده نیز می‌گوید: آن ۳۷۰ هزار رای مهندسی شده بود .


Download file

فایل صوتی را بشنوید:

June 19, 2013

پنجره ای رو به خانه پدری

shahyad-12.jpg

سه شنبه 18 ژوئن - 2013

June 18, 2013

العربيه

header-networklogo.png
يوم انتحر الابن الأكبر لحسن روحاني كرهاً في النظام
ترك رسالة عبّر فيها عن خجله من انتماء أبيه إلى السلطة القمعية الفاسدة

1CA2Z1KPQ.jpg

لندن - كمال قبيسي
في حياة حسن روحاني مأساة دموية من داخل بيته، لا ينساها بالتأكيد، حتى وسط نشوة فوزه بالانتخابات الرئاسية خلفاً لمحمود أحمدي نجاد، وهي انتحار ابنه الأكبر قبل 21 سنة "لخجله من انتماء أبيه إلى نظام الملالي" طبقاً للواضح من رسالة كتبها ولخص فيها سبب إقدامه على إنهاء حياته بيديه.
علي نوري زاده، مدير مركز الدراسات العربية - الإيرانية، المقيم في لندن،تحدثت إليه "العربية.نت" فروى المزيد...

June 18, 2013

پنجره اي رو به خانه پدري

shahyad-12.jpg

دوشنبه 17 ژوئن - 2013

June 17, 2013

تلویزیون الجزیره

Aljazeera.svg.png

آنسوی خبر ( ماوراء الخبر )درباره انتخابات اخیر ایران
با شرکت عطاءالله مهاجرانی ، محمد شریعتی و علیرضا نوری زاده

June 16, 2013

پانوراما - العربيه

1CA5SLRZ0.jpg
ميزگرد پانوراما در تلويزيون العربيه با شركت عليرضا نوري زاده

http://www.youtube.com/watch?v=f5pITn1NR34

June 16, 2013

پنجره اي رو به خانه پدري

shahyad-12.jpg

جمعه ۱۴ ژوئن - 2013

June 16, 2013

راديو فرانسه

rfi_logo.png

انتخابات ریاست جمهوری شگفتی آفرید؟

نوشتۀ شاهرخ بهزادی

انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر در ایران شگفتی آفرید. حسن روحانی نامزد میانه روها واصلاح طلبان با فاصله بسیار زیادی از نامزدهای مورد حمایت حاکمیت نظام اسلامی و اصولگرایان در آستانه پیروزی قرار دارد...

گفتگو با علیرضا نوری زاده روزنامه نگار مقیم انگلستان و علی مزروعی روزنامه نگار و نماینده اصلاح طلب در مجلس ششم مقیم بروکسل

June 14, 2013

یکهفته با خبر

KAYHAN-1.jpg

جرمش این بود که اسرار هویدا می‌کرد

سه شنبه 4 تا جمعه 7 ژوئن
مناظرۀ نامزدهای مورد تأیید ولی فقیه، هرچه نداشت حداقل از دو منظر قابل تأمل بود . مناظره نخست که حکایت کودکستان بود و تست کردن بچه‌های مامانی، اما دومی و سومی قابل دیدن بود و ازلابلای آن پی بردن به بعضی از اسرار مگو .
آنچه ولایتی برملا کرد بدون شک خارج از حدودی بود که برایش معین شده بود. هم جلیلی را ضربه کرد، هم حداد عادل را و البته قالیباف نیز گریبانش را گرفت که وقتی با میتران قهوه می‌زدی ما زیر بمباران میراژهای فرانسوی بودیم و ولایتی به‌یادش آورد که دیدار با میتران بعد از جنگ بود. جالبتر اعتراف ضمنی ولایتی به قتل دکتر بختیار در آستانه سفر میتران به تهران بود. او همچنین به توافق لاریجانی با سولانا اشاره کرد که با سخنان احمدی‌نژاد و جلیلی ، از حیز اعتبار ساقط شد . یادمان باشد که آقای ولایتی ( رأس مثلث وقح ) دو ضلع دیگر را چوب زد و نامزد محبوب ولی فقیه را گرز گران بر سر کوفت.
نگاهی می‌کنیم به اهم سخنان نامزدها در دو مناظره اخیر با اشاراتی که فهم آنچه را بین سطور بود آسانتر کند.

June 14, 2013

پنجره اي رو به خانه پدري

shahyad-12.jpg

kپنجشنبه 13 ژوئن - 2013

June 13, 2013

پنجره اي رو به خانه پدري

shahyad-12.jpg

چهار شنبه 12 ژوئن - 2013

June 12, 2013

پنجره اي رو به خانه پدري

shahyad-12.jpg

سه شنبه ۱۱ ژوئن - ۲۰۱۳

June 11, 2013

پنجره اي رو به خانه پدري

shahyad-12.jpg

دوشنبه ۱۰ ژوئن - ۲۰۱۳

June 08, 2013

بهترین زمان، برای اتحاد اپوزیسیون داخل و خارج است

علی‌رضا نوری‌زاده در گفتگو با تقاطع؛

Nourizadeh-Stockholm.jpg

تقاطع - عبدالرضا احمدی: رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی چه تحولی ـمثبت یا منفی- بر روند دموکراسی‌خواهی در ایران ایجاد کرده است؟ راه‌های ایجاد گفتمان و دیالوگ ملی بین اپوزیسیون داخل و خارج ایران چیست؟ این‌ها سوال‌هایی است که با علی‌رضا نوری‌زاده، روزنامه‌نگار و کار‌شناس مسایل سیاسی در حاشیه‌ی نشست اتحاد برای دمکراسی در ایران (UDI) در شهر استکهلم مطرح کردم. او معتقد است که با رد صلاحیت رفسنجانی، فرصت بسیار خوبی برای ایجاد دیالوگ ملی بین اپوزیسیون داخل و خارج ایران به وجود امده است.

June 08, 2013

پنجره اي رو به خانه پدري

shahyad-12.jpg

جمعه ۷ ژوئن ۲۰۱۳

لينك صدا :

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/alireza-nourizadeh-07-06

June 07, 2013

راديو فرانسه

rfi_logo.png

ایران پیروزی بشار اسد در نبرد «قصیر» را تبریک گفت

2013-05-30T220549Z_511840386_GM1E95V0CTA01_RTRMADP_2_SYRIA-CRISIS.jpg

پس از آن که امروز خبر پیروزی نیروهای دولتی سوریه و سربازان گروه شبه نظامی حزب‌الله لبنان بر شورشیان سوری در شهر مهم و استراتژیک «قصیر» منتشر شد، یک مقام وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، این پیروزی حکومت بشار اسد را تبریک گفت.

گفتگوي رحمت قاسم بیگلو با علیرضا نوری زاده كارشناس مسائل خاورميانه

Download file

June 07, 2013

يكهفته با خبر

KAYHAN-1.jpg

زلف آشفته و خوی کرده و خندان لب و مست...

سه شنبه 28 می تا جمعه 31 می
تحفه آرادان ده روز است به دنبال چیدن گل رفته و اگر خبری هم از او میشنویم در باب خلل فنی هلیکوپترش و یا لغو سفرهای استانی اوست. موضوع پرونده قرمز و رازهای ناگفته که بعضی از روزنامهها هم به آن اشاره کردند، ظاهرا در فریزر ریاست جمهوری باقی ماند. حضور احمدینژاد در وزارت کشور هنگام ثبت نام مرشد و یاور همیشه و پدر عروسش «اسفندیار رحیم مشائی» گویای این حقیقت بود که رئیس دولت ، مصمم است که سناریو پوتین/مدویدیف را به هرقیمت شده، عملی سازد. رحیم مشائی نیز علی‌رغم مخالفتهای حداقل چهارساله ولی فقیه و ذوب شدگانش با او، و بخت کمش برای عبور از غربال شورای نگهبان، با امیدواری کامل وارد عرصه انتخابات شد. سخنان او در یکی دو ماهه اخیر به هیچ روی نشانی از یأس و ناامیدی نداشت. آنچه در باب فایلهای امنیتی و شخصی خارج شده از وزارت اطلاعات بعد از برکناری محسنی اژه‌ای، توسط احمدی‌نژاد و رحیم مشائی و بقائی اینجا و آنجا عنوان شد، شایعه نبود،

June 07, 2013

پنجره اي رو به خانه پدري

shahyad-12.jpg

پنج شنبه ۶ ژوئن ۲۰۱۳

لينك صدا :

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/alireza-nourizadeh-06-06-2013

June 06, 2013

پنجره اي رو به خانه پدري

shahyad-12.jpg

چهار شنبه ۵ ژوئن ۲۰۱۳

لينك صدا :

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/alireza-nourizadeh-05-06-2013

June 05, 2013

پنجره اي رو به خانه پدري

shahyad-12.jpg

سه شنبه ۴ ژوئن ۲۰۱۳

لينك صدا :

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/alireza-nourizadeh-04-06-2013

June 04, 2013

پنجره اي رو به خانه پدري

shahyad-12.jpg

دوشنبه ۳ ژوئن ۲۰۱۳

۱۳ خرداد ۱۳۹۲

June 01, 2013

تفسير هفته

New_IRTV-19.jpg

مناظره نامزدهاي ولي فقيه در كودكستان صدا و سيما

June 01, 2013

كنفرانس اتحاد براي دمكراسي در ايران

پانل يك ٬ كنفرانس اتحاد براي دمكراسي در ايران ٬ به روايت احمد باطبي راديو كوچه

كيانوش ٬ مجيد محمدي ٬ كيانوش سنجري و عليرضا نوري زاده

June 01, 2013

پنجره اي رو به خانه پپدري

shahyad-12.jpg

جمعه ۳۱ مي ۲۰۱۳

لينك صدا

http://snd.sc/118O63V







advertise at nourizadeh . com