November 24, 2018

تفسیر خبر جمعه ۲ آذر

در این شماره از برنامه جمعه شب تفسیر خبر نگاهی خواهیم داشت به:
ادامه اعتراضات و اعتصاب های کارگران نیشکر هفت تپه و صنایع فولاد اهواز و اعتراضات کشاورزان حومه اصفهان به بی آبی
اعتراف مسئولان حکومتی به پولشویی های کلان در جمهوری اسلامی
تایید سفیر جمهوری اسلامی در لندن در مورد قاچاق مواد مخدر سالیانه بطور متوسط ۳ میلیارد دلار در ایران، آیا این چنین حجم قاچاق مواد مخدر بدون دست داشتن مقامات حکومت امکان پذیر است؟ و یا پولشویی های کلان ؟
چرا جناحی در حکومت ایران مخالف شفاف ساری در روند پولشویی و اقتصادی ایران است؟
و کارگران هفت تپه چه میخواهند؟ چه میگویند؟ و چرا حکومت بجای تامین خواسته آنها با خشونت با آنها برخورد میکند؟
میهمانان این برنامه آقایان علیرضا نوری زاده و حسن شریعتمداری

چالنگی :تفسیر شما را در باره هفت تپه می شنویم چرا حکومت دست به خشونت میزند؟

نوری زاده: یک نظامی شبانه روز زورش را میزند که مشروعیت پیداکند این نظام بعد از ۴۰ سال هنوز مشروعیت پیدا نکرده است، لحظاتی هم در تاریخ جمهوری اسلامی بوده است که مردم این فرصت را داده اند که مشروعیت پیدا کند، مثلا بعد از دوم خرداد برهه هایی از تاریخ بوده که مردم این گذشت را نشان دادند که آن روزهای سیاه آدمکشی و قتل و غارت را بگویند ما تسامح داریم ببینیم شماها آدم میشوید ، اما نشدند ، فردای دوم خرداد قتلهای زنجیره ای رخ میدهد و در همین آذر ماه فروهرها را بقتل میرسانند مختاری و پوینده به قتل میرسند چون رژیم جز چاقو چیز دیگری نمیشناسد این رژیم سیاست و پایه اش بر کشتن بنا شده است پس طبیعتا در برابر کارگر نیشکر هفت تپه ای هم که میگوید آقا بگذارید همان کارخانه دولتی باشیم این تشکیلات هفت تپه فداکاری ها برایش شده است، و حالا ناصر مکارم شکر فروش با دامادش و پسرش غارت کردند آنجا را ، مهدوی کنی و پسرانش بخش دیگری را بردند و امروز یک مجتمع بزرگ کشور به روز سیاه نشسته است.
۴ قدم پایین تر فولاد اهواز ، شما یادتان هست که رضایی ها چه زحماتی کشیدند و امروز به این روز مصیبت بار افتاده است هیچ راهی جز رفتن این رژیم وجود ندارد و باید از دامان ایران پاک بشوند چون هرچه قدر اینها حکومت کنند ایران بدبخت تر و مفلوک تر و خطر تکه پاره شدن وجنگ داخلی بیشتر خواهد شد.

چالنگی : این حکومت بنظر میرسد که جواب درستی که به خواست های مردم نمیدهد بماند عناد خاصی هم هست یعنی کارگری را که شش ، هفت ماه است حقوق نگرفته را زندانی میکند، تفسیر شما چیست؟


شریعتمداری: ببینید نظامهای اقتدار گرا و تمامیت خواه اصولا هر اجتماعی و هر حرکتی را که سر نخش بدست خودشان نباشد، آنرا یک اقدام سیاسی میبینند بلکه ضد امنیتی میبینند ، بدین معنی که با وجود اینکه در قوانین جمهوری اسلامی تجمع برای امور صنفی قانونی است ولی از آنجایی که آنها اینقدر از تجمع افراد وحشت دارند یک موقع قانون گذراندند که تجمع بیش از دو نفر باید با مجوز باشد، همچنین نظامی که از سایه خودش میترسد، از اینکه هزاران کارگر در سایه اتحادیه صنفی اتحاد پیدا کنند و خودشان را مستقل کنند و بند نافشان را از حکومت جدا بکنند و خواسته های مستقل داشته باشند بشدت وحشت دارد، برای اینکه بنیان یک شهر وند مستقل صاحب حق در همین اعتراضات بوجود میآید و متولد میشود ومردم از رعیت ایدئولوژیکی که فقط زنده باد ویا مرده باد بگه و شعارهای اینها را تکرار کند تبدیل میشوند به افرادی که مطالبات مستقلی را میخواهند .
ملت متولد شده و انسانی صاحب حقوق متولد شده که میداند منافعش کجاست و با این ایدئولوژیک نمیشود بنابراین اولین کار اینها سرکوب است و بعد رشوه میدهند پاره ای از این خواسته ها را عملی میکنند و پاره ای دیگر را گرو نگه میدارند و افرادی را میگیرند و تعدادی را آزاد میکنند و با این بازی های امنیتی سعی میکنند چند دستگی ایجاد کنند و از آنجایی که یک روحیه بزرگی در مردم متولد شده که اینها رفتی هستند و ماندنی نیستند، وعده های اینها عملی نیست و هر چه بگویند دروغ است و اینها فاسد هستند، ترفند اینها کار بردی ندارد، یک عده ای از اینها را میگیرند و بعد مجبور میشوند آزاد کنند و این یک اطمینان به نفس مضاعفی به اینها میدهد و اینها را در پیگری خواسته هایشان مصمم تر میکند.

با ما باشید و برنامه تفسبر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

Behind the Headlines – Friday 23 November 2018

Jamshid Chalangi:

In tonight’s program of Behind the Headlines we will look at the continuation of the workers strike at the Haft Tapeh Sugar Factory and Ahwaz Steel Plan.

More members of Rouhani’s cabinet have admited the presence of money laundering in Iran as the regime’s factions are locked into a new round of friction and rivalry over the issue of joining the FATF convention, which would stop theregime from financing terror groups.

Why certain factions of the regime refuse to accept the presence of money laundering in Iran and why the regime has chosen to crack down on the workers rather than talk to them about their grievances?

Our guests tonight are Dr. Alireza Nourizadeh and Mr Hassan Shariatmadari.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We are facing a regime in Iran that forty years after its establishment is still does not have legitimacy in the eyes of the majority of the Iranian people.

There have been occasions in the history of the Islamic republic regime when the Iranian people have given it an opportunity to gain this legitimacy and align itself with the wishes and demands of our people but instead of turning towards the people, the regime has begun its most barbaric policies towards the people.

The Ahwaz Steel Plant was a jewel in the crown of Iran’s heavy industries before the revolution but look at it state now and you will see it has been turnedinto a complete failure with thousands of laid off workers who have not received a penny for months.

Mr Hassan Shariatmadari:

All dictatorial regime look upon civil rights movements as a conspiracy againstthemselves and the Islamic republic is not an exception.

In the Constitution of the regime it is clearly stated that peaceful civil protests and rallies are free and democratic rights of the people, and the state must provide protection for them. But the regime is even afraid of two people get together to voice the demands.

This is a regime, which is even afraid of its own shadow because it feels the moment thousand of workers unite and become independent of its restrictions it will face a collapse.

The regime only favors those rallies and demonstrations that praise its leaders and policies and its supporters yell death to this and death to that!


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/45519

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/1qJiSxDZsjw

لینک دانلود:

https://vimeo.com/302490729

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/2m8nghoinkv3

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ksu7kil172u4

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1ZxOaTlExxBjcXz-_z01fHQ5Ho4W3JNDK/view?usp=sharing

November 24, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۲ آذر

nor4-300x160.jpg

این برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم.
ابتدا نگاهی به گزارش پرستو فروهر در ارتباط با به قتل رسیدن پدر و مادرش خواهیم داشت و متن نامه وی را برایتان خواهیم خواند
خیلی بیش از آنکه آنها داستان قحطانی و جمال خاشقچی را رقم بزنند اینها هم اسید بکار بردند و همچاقو بکار برده اند، هم قصد تکه تکه کردن داشتند، این گزارش من نیست گزارش پرستو فروهر است، دخترک عاشق پدرو مادر بودند ، آرش و پرستو .
حالا فکر کنید برای تشخیص هویت پدرو مادر به پزشکی قانونی رفته است به او میگویند روی جسد را برندار چون خیلی وحشتناک است
این گونه قتلها مشابه تمام قتلهایی است که در مورد سیاسیون انجام شده است و آنقدر تکرار شده است که این یک روش شد و خمینی این را در بازماندگانش دو برابر به جای گذاشت.
می گوید: میروم و همرزمان سیاسی پدر و مادرم با من آمده بودند سرانجام ما را به حیاط خلوت اداره فرستادند و جسد های پدر و مادرم را آوردند روی دو برانکارد چرخدار وقتی آنحجا اصرار میکردم که پوشش رویشان را پس بزنند تا تصویر رویشان را ببینم یک گزارش بدستم دادند که مرا منصرف کنندآن گزارش را بریده بریده خواندم، چنان از انبوه عددها و شماره گذاری ها و واژه های سردی که حاوی زخمهای تن پدر و مادرم بود، بیست سال از آن روز میگذرد و تصویر مرگ آن دو با من است،.

آنجایی که انسانی به قتل میرسد جسد نه تنها نمایانگر چگونگی مرگ اوست، که قاتل راهم باز نمایی میکند و راوی عمل را بازگو میکند جسد آنها همچنین گویای این واقعیت است که در شب یکم آذر ماه که به خانه پدر و مادرم هجوم بردند تنها پایان دادن به زندگی آن دو نبوده ماموران اجرای قتل در اعترافاتشان نوشته اند که همراهشان چاقوهایی داشتند که بعنوان آلت قتل بکار میبرده اند ، پیش از ورود به خانه وظایف هر کدام از آنها مشخص شده بوده است،.

پدر که به صندلی بسته شده بوده است، پلاستیک انداخته و فرش را کنار زده بودند.
شما استاد اینکارها هستید با زنده یاد قاسملو در حال مذاکره هستید اورا میکشید با همراهانش بختیار را هم همینطور به کشتن اکتفا نمیکنید گردن میبرید، پس این یک سیاست و شیوه و مذهب و باور شماست. آنوقت از کشته شدن خاشقچی حرف میزنید؟؟؟
در این گزارش زخمهای تن مادرم را شماره گذاری کردند زخمها دوگونه اند برخی را دم موشی نوشته اند. در اعترافات یکی از قاتلین نوشته بود اینجانب مسئولیت داخل خانه را عهدار بوده ام یعنی سفید سازی و عادی سازی بکنند و همه چی را پاک کنند و به چاه خانه بریزند .........

اجازه بدهید که امروز از چند قتل صحبت کنم ، یکی از اینها خانم فاطمه قائم مقامی است او مهماندار شرکت هواپیمایی اسمان بود او قبلا در ایران ایر کار میکرد که با ایراداتی که از او گرفتند اخراج شده بود و بخاطر تجربه و سابقه کارش شرکت آسمان بلافاصله او را استخدام نمود و سرمهماندار شد و همسری داشت که پزشک بود ولی مشکلاتی باهم داشتند و دارای سه فرزند بود بدبختی وی زمانی آغاز شد که در یک پرواز به مشهد آقای فلاحیان در آن پرواز بود ، آقای علی فلاحیان چنانکه در کتاب علی فلاحیان مردی برای همه فصول نوشته ، مردی زن باره و کثیف بود و دوست داشت این زنها برایش آهو کباب کنند و این ذبح آهو و پوست کندن تمرینی بود برای قتل بعدی، یکبار همزمان با کباب آهو سید مرتضی شیرازی را آتش زد ، و این روحانی جوان لباسش به تنش چسپیده بود و با وحشت خودش را در آب میاندازد وقتی آزاد شد و به لندن آمد اورا که دیدم لرزیدم .

فلاحیان این خانم را در هواپیما دید و دیگر دست بردار نبود زندگی این زن به فنا رفت ، دستور داد گرفتند و بردندش و به او گفت من به شما علاقه مند شده ام و شما را میخواهم وبه هرقیمتی شده یا با من می آیی ویا بچه هات و شوهرت و خواهرت همه در خطر خواهند بود. خانه ای برای ایشان در شمیران گرفت و ایشان غیر از زمانی که پرواز داشت یکی دو شب هم پیش فلاحیان بود در سفر به آلمان باخودش بردش و برایش جواهر میخرید، آلمانها بعدا این موضوع را پیگیری نموده و زمانی که او مواد مخدر به آلمان آورد آلمانها با او صحبت کردند و قرار شد که او همکاری بکند.

اما یک اتفاق دیگری افتاد این خانم به یکی از خلبانها علاقه مند شد و قرار گذاشتند باهم بدون اینکه اعلام بکند به اسم یک سفر به ترکیه بچه هایش را بردارد و برود و این آقای خلبان هم بیاید و به کانادا بروند ، فلاحیان این را فهمید وقتی خانم قائم مقامی از سفر به تهران برگشت بلافاصله به او زنگ زده شد که باید بیایی ، جالب اینست که قبل از اینکه برود به آرایشگاه میرود .

این آرایشگاه داستان غریبی دارد. اکبر خوش گوش وقتی میخواست سحر را بیرون بیاورد او را هم به همین آرایشگاه برده بود. خانم قائم مقامی از آنجا به خیابانی میرود که با ساختمان وزارت اطلاعات ۵۰ متر فاصله دارد در اتومبیلش نشسته و در آن لحظه آقای سعید امامی که این خانم را چندین نوبت با فلاحیان دیده بود و خودش عقبش رفته بود و به خانه فلاحیان برده بود در ماشین را باز میکند و سوار میشود سعید بعدا به این موضوع اعتراف میکند.

سعید میگوید بلافاصله من هفت تیر کشیدم و با صدا خفه کن سه گلوله در مغزش خالی کردم و یکی هم در قلبش زدم .این بانو را کشتند و دو روز بعد نوشتند جسد یک زن ناشناس پیدا شده است ما بودیم که آن را افشا نمودیم. در کنار فاطمه قائم مقامی دو مورد دیگر هم هست که برایتان میگویم
در بخش دوم برنامه همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان و دوست دیرین آقای محسن خاتمی خواهیم نشست.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Friday 23 November 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with reading the report of Parastoo Forouhar about her parents on the anniversary of their murder at the hands of the agents of the regime.

The part that she talks about identifying theirbodies in the morgue is truly horrific, as the murderers had slashed the bodies in haste.

The murders of the Forouhars have become the trademark of the Iranian regime and have continued since its inception.

Another such victim was Fatemeh Ghaem-Maghami, who worked as an airhostess with Aseman Airways. She was sacked from her job onphony excuses and later separated form her husband.

But on one flight she had met with the then intelligence minister the sinister and corrupt womanizer Ali Falahian who had advanced on her and ruined her life by sitting her in a private villa in north Tehran and showered her with jewelry and money for his sexual pleasure.

But she had also begun a relationship with a pilot who led to Falahian’s anger and he ordered her murder.

Years later the notorious Saeed Emami who was involved in the murder of the Forouhars confessed that he carried out Fatemeh Ghaem-Maghami murder on the order of Falahian and dropped her body on the bank of a motorway.

In the second part of the program we will discuss the latest news and developments of Iran and the Middle East with commentator Mohsen Khatami.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/45513

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/RXbSNLWgKvg

لینک دانلود:

https://vimeo.com/302469185


فایل صوتی:https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/0h6xjzp6h4qv

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/sf6xxa6jq4cu

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1GR9T3qBSIRj3qmjkAjcW5lJDxKyhvn94/view?usp=sharing


November 24, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۱آذر

nor4-300x160.jpg

این برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست:

دکتر نوری زاده: کارگران امروز تظاهرات بزرگی کردند و خوب دارند جلو میروند از ارومیه تا مشهد و از زاهدان تا بندر عباس و اهواز و کردستان ، آیا بنظر شما ما داریم این مرحله را بصورت طبیعی و درست جلو میرویم؟

دکتر سازگارا : من البته کوچکتر این هستم که بتوانم به بچه های مبارزی که در کف کارخانه ها و کف خیابانها و دانشگاهها به مبارزه پرداخته اند درست و غلطی بگویو و دیکته اشان را تصحیح کنم ولی اجازه بدهید اینطور بگویم بنظر من حرکت کارگران در نیشکر هفت تپه دست کم سه درس مهم به بقیه مبارزین کشور دادند و این سه درس را میتوانیم بیاموزیم ،۴ هزار کارگر که در این واحد بزرگ کشت و صنعت کار میکنند ،.
درس اول اینها سازماندهی خیلی خوبی کردند یعنی از ۱۵ قسمت این مجموعه هر قسمت یک نماینده دارند و نمایندگان باهم جمع میشوند و سخنگوی خوبی دارند، اسماعیل بخشی را شما حرفهایش راشنیده اید یک رهبر اتحادیه کارگری کامل است ، خبرها هنوز کامل نیست بعضی میگویند آزاد شده و بعضی هنوز میگویند در بازداشت است ولی این جمله این مرد درخشان بود، که میگفت من اگر در زندان مردم، جنازه ام را دفن نکنید و باتابوت در کنار تظاهر کنندگان بیاورید تا حق کارگران را مرده ام هم فریاد بزند . این یک رهبر مبارز است اونهایی که در خارج مینشینند و حکومت تعیین میکنند کادری که بتواند اگر سخنگو را گرفتند جانشینی داشته باشد کارش را ادامه بدهد

دکتر نوری زاده: من تحقیق کردم مثل آقای بخشی آدامهایی هستند که تمام مبانی یک مبارزه را میدانند و حرفهایشان را که گوش میدهد کتاب خوانده و فیلمها را دیده است و ما با یک کارگر ساده روبرو نیستیم. با کارگر حزبی هم روبرو نیستیم که شعار حزب را بدهد با یک کارگر آگاه روبرو هستیم که برای خودش یک وظیفه ملی قائل است

دکتر سازگارا : درس دومی که از حرکت آنها میشود گرفت اینست که میگویند اهداف دست یافتنی ، درست است که ما در نهایت باید متحد بشویم حول یک اتحاد بزرگ سیاسی و آنهم رفتن شخص خامنه ای و نهاد ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی است ولی بخشهای مختلف جامعه باید بتوانند خواستهای دست یافتنی و روشن را تایین کنند و برای آن مبارزه کنند و هرینه هایش را بسنجند و حکومت را وادار به عقب نشینی کنند و خواسته هایشان رامیگیرند به خواسته بعدی بروند چون این روش امید ایجاد میکند در نهاینت مبارزات مدنی جنگ بین امید و ناامیدی است . عموم مردم ایران گرسنه خسته و این ناامیدی خیلی مهم است این سایه شوم استبداد وقتی شدت میگیرد طبیعی است که مردم فکر میکنند زورشان نمیرسد و فایده ای ندارد و گرفتن اهداف مرحله ای و قدم به قدم بسار کمک میکند به این که امید مبارزه در مردم زنده میشود و این مهمترین اصلی است که از کارگران نیشکر هفت تپه باید بگیریم چون خیلی روشن تعریف کردند اهدافشان را ۱۵ تاخواسته گذاشته بودند و الان هم کاهشش داده اند به دو سه تا خواسته روشن ، که این کارخانه را یا برگردانید به قبل ، مدیر عامل دزدی که ۸۰۰ میلیون دلار گرفته و فرار کرده یا بدهید به کارگرها و بگذارید از این نابسامانی در بیاید و اهل مذاکره هم هستند همین آقای بخشی میگفت مقامات کشور بیایند حرف بزنیم ما که چیزی نمیگوییم حقوق ۴ ماه ما را نداده اید آدم را که نمیکشند میتوانند بنشینند و حرف بزنند. وهم اینکه اهل مذاکره هستند و هدف دست یافتنی را بگیرند و بیخود شعارهای رادیکالیسم ندهند، بقول لنین چپ روی بیماری کمونیست هاست.


دکتر نوری زاده: با توجه به اینکه کارگران هفت تپه محوریت پیدا کرده اند و در نزدیکیشان کارخانه فولاد اهواز است و نکته دیگرمعلمان در یکطرف دیگر است و بعد ورود دانشجویان که ما نگران بودیم دانشجویان کجا هستند حالا دانشجویان امیر کبیر و آزاد و علوم اجتماعی و چمران اهواز هستند.

دکتر سازگارا : درس سومی که حرکت کارگرها به ما میدهد وقتی یک بخش جنبش مدنی ایران حرکت میکند خیلی حیاتی است که بخشهای دیگر از آن حمایت کنند نه فقط زمانی که کارگران هفت تپه حرکت میکنند کارگران بخشهای دیگر مثل فولاد مثل چندین کارخانه و۳۰ اتحادیه کارگری بیانیه مشترک داده اند و از آنها پشتیبانی کرده اند بله ۳۰ تا وکیل هم یک نامه امضاء کرده اند و پشتیبانی نموده اند و دانشجویان بسیار کار شایسته ای کردند و در پیش کارگرها حرکت کردند و زبان آنها شدند
جا دارد همه ما بخصوص روزنامه نگاران که تریبون دارند کارگران مبارزند ولی مثل یک روزنامه نگار نتوانند بنویسند یا تیریبون نداشته باشند حرف بزنند این درس سوم در این جنبش کارگران نیشکر دیده شد که چه خوب بخشهای دیگر دارند حمایت میکنند هفت ونیم میلیون کارگر صنعتی داریم که اگر دستشان را از کار بکشند حکومت در شرایط سختی قرار میگیرد ولی نیازمند این هستند که روشنفکران و روزنامه نگاران صدایشان را به گوش مردم برسانند...........

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Thursday 22 November 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our special guest of every Thursday, Dr. Mohsen Sazegara, by asking him about the eruption of workers’ strikes and protests across the country.

Dr. Mohsen Sazegara:

I am of course not in a position to try to teach our heroic workers at the Haft Tapeh Sugar Factory as to how to continue their struggle and am so humbled by their actions.

However, I think their struggle has taught us three main lessons that should be followed by other freedom fighters of our country;

First; they have shown a very solid organization in their struggle and have set up 15 committees to coordinate their protests.

If you listen to the speeches of Ismail Bakhshi, their spokesperson, you will realize that he is a true trade union leader. Some reports say he has been freed from detention but other reports say he is still in prison. He has even said that if he dies in custody he wishes his coffin be carried at the front of the next workers’ protest march!

The second lesson is that unity can always be followed by victory. Our movement’s aim must be the end of the Islamic republic regime and its leader Ali Khamenei.

Unity gives strength to people’s will as it gives them hope that there could be a better tomorrow for them.

And the third lesson is that the workers’ movement is an indispensible part of the larger Iranian people’s civil rights movement as we now see that the Iranian students have come out in support of the workers and it is now high time our intellectuals and journalists did the same!


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/45468

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/kzfnhorDYEA

لینک دانلود:

https://vimeo.com/302318921

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/cbfgnpmjhf3e

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/wpdy7ruzl6op

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1iBnGgPkL63qGaEOJM7DlHHFPh9mxFNU-/view?usp=sharing


November 24, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری چهار شنبه ۳۰ آبان

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز مینماییم. رژیم جهل جور وفساد بسیاری از جوانان این سرزمین را کشتند از همان شبی که خمینی بر بام مدرسه علوی جان باختن ۴ ژنرال را به تماشا نشست و بعد ادامه پیدا کرد افسران دلاوری را که کشتند و این جنایات ادامه پیدا کرد. بعد در یک زمان آقای سعید امامی معاون فلاحیان وزیر اطلاعات وقت طرحی را برای آقای وزیر نوشت و او اجرای آن را فرمان داد، آن نامه را در کتاب فلاحیان مردی برای همه فصول جنایت چاپ کردم. در آن نامه اشاره میکند که بعضی ها خود را واسلاو هاول میدانند نویسنده ایکه بعدا رئیس جمهوری چک شد، بعضی ها نقطه ضعف دارند و میتوانیم با آنها بازی کنیم، بعضی ها لباس گاندی بر تن کرده اند .
روزی که فروهرها را کشتند از منزل آنها کاظمی به سعید امامی زنگ میزند که کار تمام شد زنش هم متاسفانه آمد و ناچار شدیم دخلش را بیاوریم. منزل فروهر ها شنود داشت و در پایگاهی در صفی علی شاه شنود میشد و هر هشت ساعت یکبار نوار عوض میشد بامدادان کسی که آمده بود که نوار تازه را بگذارد متوجه ماجرا شده بود او از بچه هایی بود که حجاریان آموزشش داده بود. او به حجاریان خبر میدهد و حجاریان به نزد خاتمی میرود و خاتمی به قربانعلی ماست بند تلفن میزند و او قسم میخورد که چنین چیزی نیست .
در همان روز این ماجرا آقای مفتی زاده همسایه فروهر که از بی سرو صدایی نگران شده بود و در عین حال چون پروانه مریض بوده است میبیند قضیه را و به دوستان فروهر زنگ میزند. اگر فردی مسلمان شیعه عصمت فاطمه زهرا را انکار بکند وضعیتش چه میشود . مرتد است ؟ با همین مرتد است و منافق است و مفسد فی العرض است حکم مرگ صادر شده است. اون آدمی که دارد سر میبرد ویا در زندان شلاق میزند میگوید یا فاطمه زهرا قبول کن ،همان آدم این فتوا دستش است و سر میبرد.
در ماجرای میکنوس یک عده آدم بیگناه را به تیر میزنند و میکشند، زنده یاد دکتر قاسم لو و کاک عبدالله قادری را میکشند دهکردی و اردلان را میکشند این جنایاتی که در بیرون کردند همانهایی هستند که این فتوا دستشان است یک جایی هست که پول کار میکند دکتر برومند را طرف پول گرفته بود ولی بقیه با اعتقاد این کار را کردند و فریب و دروغ و خرافه را قبول کرده بودند .
خامنه ای میگوید من خودم میخواهم تحقیق کنم دری نجف آبادی ماست بند را احضار میکند و میپرسد چرا فروهر او که خطری برای ما نبود آنها میگویند او میخواسته گاندی بشود و بچه ها ناراحت بوده اند و بعد هم آقایان فتوا داده اند نمیگوید خودم داده ام زبلی دری ماست بند اینست .
بخش دوم برنامه
آقای برایان هوک کسی که مسئول پرونده ایران هست در دولت ترامپ امروز صبح مصاحبه ای داشت با تلوزیون الحدث در دبی ، چند حرف زد که بسیار برای من قابل تامل بود از او پرسیدند این مهلتی که به بعضی از کشورها دادید برای معامله با ایران ، از زیر تحریمها ایران در میرود او گفت این یک مهلت ۴۵ روزه است که برای بعضی از کشور ها قائل شدیم که زندگیشان دچار وقفه نشود. و اشاره اش به عراق بود و گفت ما همه راهها را میبندیم و استراتژی صادرات را به صفر رساندن تحقق پیدا میکند و در برابر این سئوال که دارو و مواد غذایی گران میشود و در دسترس مردم قرار نمیگیرد توضیح میدهد که مسئله دارو و مسئله مواد غذایی از جمله مسائلی است که دولت آمریکا آنرا آزاد گذاشته است . الان زمان همبستگی با مردمی است که به اعتراض به خیابانها می آیند چه میشود ما هم با مالباختگان کاسپین و شاندیز اعتراض کنیم و صدای رسا تری داشته باشیم. فروش دارو و مواد غذایی به ایران نباید بهانه ای بشود تا خود را تبرئه کند آقای ترامپ و پمپئو و هوک این استراتژی را برای در فشار قرار دادن حکومت ایران تدوین کرده اند و ما ملت ایران تا چه میزان این اراده را داریم تا این مصیبت تحریمها را زمانش راکوتاه کنیم حضور ما در خیابان و اعتراضات و اعتصابات همچنان که بچه های نیشکر هفت تپه نشان دادند و کارکنان فولاد نشان دادند و معلمین و کامیونداران انجام میدهند............
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Wednesday 21 November 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with looking at the history of the Iranian murderous regime’s bloody purges of its opponents from the day of its inception till today, starting with the execution of the generals of the Shah’s army to the serial killing of Iranian intellectuals and opposition leaders in exile.

In the case of murdering the nationalist leader Dariush Forouhar the regime’s murderers had to kill his wife Parvaneh as well as she had accidentally entered the scene of her husband’s slaughter, so that there will be no witness to their crime.

In the Mykonos murder of Iranian Kurdish opposition leaders the regime’sexecutioners had been receiving large sums of money to carry out the murders.

In the second part of the program we will look at Brian Hook’s latest interview with the Arabic TV Channel Al Hadees.

The senior Trump administration official who is overseeing the implementation of sanctions on Iran says tough U.S. sanctions re-imposed on Iran earlier thismonth have been effective, with "almost entire compliance" from the international community.

"We have seen almost entire compliance with our sanctions regime," Hook said. "And we don't anticipate having to sanction any major companies, because we haven't seen any evidence that these companies want to choose the Iranian market over the United States market."

He has added that despite the Iranian regime’s claims, the sanctions do not cover medicines and humanitarian works.

And in the meantime workers across Iran are on strike and marching on the streets demanding and end to the rule of the despots in the country.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/45444

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/mGrbomDWvOk

لینک دانلود:

https://vimeo.com/302103236

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/hckdwbxgs6aw

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/7zfdienxscpu

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1fLfRnwi7QiH37Jslnt-saD2gSF6ZQqAN/view?usp=sharing

November 21, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۲۹ آبان

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. ابتدا نگاهی به وطن پرستی و عشق به وطن ایرانیان خارج ازکشور در این زمان حساس کنونی خواهیم افکند، وقتی به آنها میگویی الان کارگران و معلمین اعتصاب کرده اند پیش خودت فکر نمیکنی این افراد وقتی حقوقشان را دریافت نکنند چطور خرج زن و بچه اشان را بدهند هیچوقت از خودتان پرسیده اید که این چیکار میخواهد بکند. و مقایسه میکنم با ایرانی هایی که دلشان آنجاست گفتم اصلا کار سیاسی نکن، به بچه های بلوچستان فکر کن که روی خاک بدون مدرسه نشسته اند ،چی میشد یکی یک مدرسه میساخت برای اینها، اصلا سیاسی نیست این کار، و نه ربطی به رژیم دارد و نه کسی جلویت را میگیرد.
و یک صد هزار دلار از ثروت صد میلیونیت را به احداث مدرسه اختصاص بده، توی خوزستان روی نفت خوابیده ،چند تا مدرسه ساخته بشه. مگر رانندگان کامیون و بچه های هفت تپه چقدر دیگر طاقت دارند، ناصر ابوالمکارم شیرازی شکرفروش تمام آنجا را بالا کشید. کارگران میگویند ما از خصوصی سازی پشیمان گشته ایم لطفا برگردیم به همان سبک دولتی سابق.

در این بخش از برنامه اشاره ای به سفر حسن روحانی رئیس جمهور به شهر خوی خواهیم نمود و مردم شهر خوی مردمی آزاده هستند هم در مشروطه خودشان را نشان داده اند و هم در انقلاب آدمهای حسابی هم از آنجا آمده است آقای روحانی وقتی به خوی رفت مردم سنگ به ماشینش زدند بیش از چند دستگاه اتوبوس آدم آورده بودند و دانش آموزان را جمع کرده بودند که چی!!!!؟؟
که این جمعیت نشان بدهد که شما پایگاه دارید ؟ مردم که میدانند این جمعیت چطور آمده اند و شما پایگاه ندارید و با سنگ از شما استقبال میکنند و بعد شما میگویید این جمعیت برای نظام ما و مقام معظم ولایت آمده اند ، چه ربطی به رهبر دارد؟

داستان امام زمان اسراییلی را شنیده بودید ؟ کلیپی در این باره میبینیم .تموم شد مادر فرانسوی و مادر بزرگ ایتالیایی و جده هم ایرانی. این آقایان میگویند امام زمان میاید و زن میگیرد و از هرکجای دنیا زن میگیرد. و بچه دار میشود و نوه دار میشوند و این زنان و بچه ها میمیرند وامام تازه جای دیگر رفته زن گرفته است. و همه را به امان خدا رها کرده است. چرا خداوند باید یک بشر را استثنا اینجوری بکند.؟ و امام زمان ۱۴۰۰ سال عمر بکند و مرتب زن بگیرد و بچه دار بشود. مسخره کردند مارا این آخوندها با این دروغها، مسخره کرده اند عقل ما را ، پیامبر مارا ، امامان مارا، همه را مسخره کرده اند. روزگاری دین و پیامبر و امامان اعتبار داشتند اینها همه را بی اعتبار کردند چون دزد هستند چون ذره ای احساس و عاطفه نسبت به مردم ندارند. چون ارزشی برای کارگرزحمتکش ومعلم نازنین قائل نیستند.

در گذشته چندین بار در مراسم های رسمی سرود شاهنشاهی ایران پخش شده است و اما آین آخرین بار در چین در مسابقات قهرمانی ایران درتکواندو این سرود پخش گردید بجای سرود جمهوری اسلامی. به دیدن این گزارش تصویری مینشینیم.

داستان تحریمها به جا های جالبی دارد میرسد آقای عباس عراقچی گله میکند از اروپاییان ،ظریف گله میکند بله اروپاییها کاری نکردند، و کارخانه های ما به حرف ما گوش نمیدهند، امریکا یک بانک فرانسوی را بخاطر همکاری با ایران و چند کشور دیگر جریمه نموده است خوب شما فکر میکنید آیا بانک دیگری راضی میشود همچنین کاری بکند و با ایران معامله بکند.
آقای هانت وزیر خارجه بریتانیا که به ایران رفته اند سه عنوان مورد گفتگو های ایشان بوده است، موضوع اول مسئله همکاری اتحادیه اروپا با ایران بود در عرصه باز نگه داشتن درهای تعامل قانونی با ایران ، معاون وزیر خارجه گلایه دارد که بلاخره این اروپاییان نتوانستند یک راه حلی برای این سوئیفت وامانده پیدا کنند، معلومه، چون میترسند با ایران همکاری کنند با جریمه های سنگین مالی آمریکا مواجه بشوند.
دو مورد دیگر هم بطور جدی با جمهوری اسلامی صحبت کردند شما میخواهید جایگاهتان را در منطقه پیدا کنید خیلی ساده است از یمن و سوریه بیرون بروید طرحهای سازمان ملل را بپذیرد. و سرانجام به نکته سوم میرسیم مسئله بازداشت شهروندان ایرانی بریتانیایی بدون هیچ دلیل و هیچ خطایی که آنها انجام داده اند و خانم زاغری بدون هیچ دلیلی باید آزاد بشود. این شیوه جمهوری اسلامی گلوله به پای خویش زدن است.
بدنبال آن شما را از چند خبر داخلی و منطقه ای باخبر خواهیم ساخت.با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Tuesday 20 November 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with looking at how theexiled Iranians still love their country and think about its future, especially at this very sensitive juncture in our history.

They share all the problems of their fellow Iranians at home and many of them spend hundreds of thousands of dollars to build schools and hospitals in the country, while the regime’s officials responsible for these services neglect them and are only amassing wealth for themselves.

Rouhani has been visiting the city of Khoi in northern Iran. This is an historic city that its people played a major role in the 1905 Constitution Revolution and has produced many prominent politicians for Iran.

The local officials had bused in hundreds of school children to welcome Rouhani to the city but his entourage faced an angry crowd that were protesting against the economic problems of the country.

This shows the regime has no support in any part of the country.

We will watch a video clip of how the Chinese officials have played the Imperial anthem of Iran at the end of a tekando completion in which the Iranian women’s team has won.

The British Foreign Secretary Jeremy Hunt has been in Iran and has held talks with Javad Zarif about the EU’s support of the nuclear deal, SWIFT, the Yemen civil war and has warned the regime to stop using foreign national hostage as diplomatic ransoms.

At the end of the program we will update you on the latest news of the Middle East.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/45392

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/n8gH_N_Yy70

لینک دانلود:

https://vimeo.com/301906252

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/fh3msqgs0nmj

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/v68jvlyh6hpp

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1CGIQLm6vFe4TMz0_GDi91jB219E2ANSr/view?usp=sharing

November 19, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۲۸ آبان

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم.ابتدا اشاره ای به سخنان ظریف در مورد پولشویی خواهیم نمود. وزیر خارجه مقام معظم آمده و می گوید پولشویی ، که عمده ترینش دست دفتر مقام معظم هست ، برادر آقای وحید حقانیان بنیامین حقانیان ،حاج علی مقدم ،دکتر طاهری و شیرانی و نفیسه خانم محمودی و مابقی تیم آنهاست.

سپس از پشت پرده ملاقات های سردار حاج قاسم سلیمانی با آمریکاییها و سناریوهای بعد از مرگ خامنه ای شما را آگاه خواهیم ساخت و به تفصیل به سخن خواهیم نشست. اتفاقاتی که دارد در وطن میآفتد بسیار اتفاقات مهمی است ، بنده امروز از یک راز سربه مهر سر برمیدارم که امیدوارم که نتیجه اش را همه ما مشاهده کنید. حدود دوسال قبل آقای حاج قاسم سلیمانی در سفرهایی که به عراق و سوریه داشتند مورد عنایت شیطان بزرگ قرار گرفتند و در پنهان با ایشان مذاکراتی شد ، حاج قاسم خیلی هم اشتیاق نشان داد منتها با این توضیحات که این ملاقاتها بسیار پنهانی بوده است و حتی نزدیکان حاج قاسم هم از آن بیخبر بوده اند مبنی را بر این شکل گذاشتند حاج قاسم وقتی وارد عراق میشد گفتند ایشان از سلیمانیه به اربیل برود در راه اربیل اتومبیل ایشان متوقف شود و بنحوی ایشان سریعا انتقال پیدا کند به جای ملاقات تا با افرادی که باید مذاکره کند، مذاکره کند. ۱۴ بار ایشان با امریکاییها ملاقات کرده است .
طرحی که آمریکاییها دنبالش بودند چندین طرح متفاوت بوده است شما باچندین دستگاه روبرو هستید. شما تشکلیات برایان هوک را داریم که با شخصیت ها ملاقات میکند و اوضاع ایران را زیر نظر دارد، در این ملا قات ها دو سناریو مورد بررسی قرار گرفت ومن هردو را برایتان میگویم و حاج قاسم در هردو آنها نقش دارد .
سناریو اول اینست که دستگاه اطلاعات آمریکا توانسته با ابراهیم رئیسی ارتباط نزدیک برقرار کند و یکی از نزدیکان دفتر آقای رئیسی که تحصیل کرده آمریکا هم هست بعنوان رابط عمل میکند و آقای رئیسی در مشهد یک ملاقات با یک فرستاده ایرانی هم داشته اند که سی سال است که در اختیار اطلاعات آمریکاست مطابق این سناریو آقای خامنه ای که در برهه ای در چند ماه آینده به لقاء الله میپیوندد و بلافاصله حاج قاسم سلیمانی کنترل پایتخت را بدست میگیرد و آقای رئیسی از مشهد میرسند و خبرگان در یک نشست نیم ساعته او را به عنوان ولی فقیه انتخاب میکند و آقای مجتبی خامنه ای هم بعنوان جانشین ایشان که تجربه کسب بکنند، و حاج قاسم سلیمانی هم بعنوان فرمانده کل سپاه و فرمانده کل قوا بمعنای دیگر، رئیسی فرمانده کل قوا را به ایشان تفویض میکند. در رابطه با مقام ریاست جمهوری هم چند نوع صحبت شده ، ینگه دنیایی ها بیشتر توقع دارند محمد جواد لاریجانی را انتخاب کنند نه علی لاریجانی و اگر قرار باشد از لاریجانی ها باشد چه بهتر که جواد لاریجانی باشد که آدم خودشان است.

طرح دوم بعنوان طرح فوری است، حاج قاسم تهران را در دست میگیرد و اعلامیه میدهد که با توجه به وضعیت کشور اینکه سیادت و استقلال کشور در خطر است بنابراین شورای فرماندهی نظامی متشکل از که یک ارتشی یک سپاهی یک نیرو دریایی و یک نیرو هوایی تشکیل میشود و ایشان هم میشود رئیس شورا، و حکومت را در دست میگیرد و دولت چند نفر اداره امور را به عهده خواهند داشت، و بعد این شورا در اعلامیه های بعدیش میگوید که این کشور نیاز به یک کار اساسی دارد ما تصمیم گرفتیم که ولایت فقیه را تا قانون اساسی جدید نوشته شود به حالت تعلیق در آوریم وکشور در دست جاج قاسم اداره میگردد . یکسال این ماجرا ادامه دارد بعد از یکسال انتخابات ریاست جمهوری و حاج قاسم رئیس جمهور میشود و شورای نگهبان و مقام معظم و همه برچیده میشود قانون اساسی جدید نوشته میشود جمهوری ایران جای جمهوری اسلامی را خواهد گرفت هرچند در قانون اساسی ذکر میشود کشور اسلامی است ولی عنوان اسلامی برداشته میشود شیرو خورشید به پرچم باز میگردد و میخواهد یک رضا شاه باشد.

من اعتقادی به حکومت نظامی ندارم و معتقدم که کشور ما شایستگی یک حکومت سکولار را دارد همه تلاشهای من هم بر این پایه بوده است و نوع نظام را همیشه
گفته ام که آن لباسی که بر تن حکومت دموکراتیک پوشانده میشود مهم نیست پادشاهی باشد یا جمهوری باشد و عمده اش اینست که دموکراتیک و سکولار و منتخب مردم باشد،.
و حاکمیت دست مردم باشد و حاکمیت غیر متمرکز باشد و استانهای ما بتوانند مشکلاتشان را خودشان حل کنند و اداره کنند. من این داستان سلیمانی را خیلی وقت هست که میدانم اگر میگفتم حکومت واکنش نشان میداد ودر بعضی مواقع خیلی آشکارا و سریع بوده در همین قتل های زنجیره ای تمام برنامه ریزی را کرده بودند که قربانعلی ماست بند بنشیند سرجایش و کارش را بکند اسرار آقای خامنه ای بود ، حتی مرحوم رفسنجانی میگفت ماجرا را تمامش کنید حالا یکی را بگیریم اعدام کنیم قضیه بخوابد و در اینجا از نقش قربانعلی دری نجف آبادی ماست بند گفتم حالا هر چقدر آقای حسام الدین آشنا بگوید او دخالتی نداشته است. سرزمین ما لیاقت یک حکومت سکولار و دموکراتیک را دارد.........
در ادامه از دل نگرانی علم الهدا از کوهنوردی بانوان شما را باخبر خواهیم کرد.و در پی آن از سفر وزیر امور خارجه انگلیس به تهران با شما صحبت خواهیم نمود. در بخش دوم برنامه به منطقه خواهیم رفت وشما را در جریان رویدادهای مهم منطقه و جهان قرار خواهیم داد.در انتها از شما دعوت میکنیم به دیدن چند خبرداخلی به همراه گزارش تصویری بنشینید.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم

A Window to the Fatherland – Monday 19 November 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with looking at the comments of Javad Zarif about the rampant money laundering among the regime’s top officials and interest groupings.

However, Mr Zarif deliberately forgets to mention that these officials, the likes of Vahid Haghanian’s brother, Benjamin, Haj Ali Moghadam, Dr. Taheri and Shirani and Nafiseh Khanom, to name only a few, have direct links with Khamenei’s office and work for his financial empire!

Later we will look at the behind the scene meetings of Qassem Soleimani with the Americans and the various scenarios about who would take over after Khamenei’s death as the fast moving developments in our country are very significant.

Today I can reveal that about two years ago Qassem Soleimani had a top secret meeting with the Americans during one of his trips to Iraq and Syria and even his close associates did not know about it.

All in all he has met in secret with Americans 14 times. The Americans have been following two parallel options with regard to the Iranian regime.

In the first option the US intelligence agencies were establishing contact with a US educated individual who works for Ebrahim Raeesi’s office, with the view that Khamenei’s demise will soon become a reality and Qassem Soleimani will take over and appoint Raeesi, as the supreme leader and Javad Larijani will be put in the office of the president.

In the second scenario Soleimani will become the military leader of the country and the head of a ruling council until a newconstitution will be drafted and the title of Islamic will be removed from the name of the country.

I have never believed in a military government and Iranians will never accept another dictatorship, however the regime’s elements try to prettify is image.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/45330

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/llxKvPdKNC4

لینک دانلود:

https://vimeo.com/301672233

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ftqrfbvissv4

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ftgsjkumhvds

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1OpidAgMn3roi13KmIpaws_NeYLv5r9yy/view?usp=sharing

November 18, 2018

تفسیر خبر جمعه ۲۵ آبان

در این شماره از برنامه تفسیر خبر نگاهی خواهیم داشت به:
عرصه اقتصادی ایران
اعدام دو تن بخاطر احتکار سکه، آیا این راه حل پایان دادن به بحران ارز و سکه و طلا ست در ایران است یا پوشش و دستاویزی برای پوشش در اقدامات توام با فساد بسیاری دیگر در حکومت، دستگاه قضایی حکومت ، و بقیه کارگزاران حکومت چه هدفی را از این اعدامها دنبال میکنند؟
محمد جواد ظریف اعتراف کرده است که در حکومت بطور گسترده ای فساد مالی وجود دارد و از پولشویی در ایران بطور گسترده سخن گفته است چرا حالا؟
این چه حکومتی است که از رئیس جمهور تا وزیر امور خارجه تا ولایت فقیه مخالف وضعیت موجود هستند؟
اعتصابات و تجمعات اعتراضی از آموزگاران ایران تا کارگران و کارکنان طرح نیشکر هفت تپه و صنایع فولاد اهواز.
همچنین پیامد های تحریم های اقتصادی آمریکا علیه برنامه های هسته ای ایران و آسیب هایی که مردم ایران می بینند براستی چه کسی مسئولیت روابط بحرانی بین ایران و آمریکا هست؟
میهمانان این برنامه آقایان علیرضا نوری زاده ومهران براتی

چالنگی :مسئولین جمهوری اسلامی معتقد هستند که بسیار وضعیت خوبه از سردار نقدی تا رهبری میگویند وضعیت بسیار خوب است و عال اسس و کسانی هم هستند که میگویند این وضعیت رو به پایان داردتفسیر شما چیست؟

نوری زاده: انواع و اقسام دولتها داریم دولتهای دموکرات ، استبدادی و غیرو ولی دولت حقه باز کمتر داشتیم که روز روشن رهبرش دروغ میگوید و میگوید آزادی که در اینجا هست در هیچ کجای دنیا نیست رئیس جمهوریش میگوید اصلا مشکلی نیست آمریکا هیچ غلطی نکرده و ما راحت هستیم. اما روزانه صد میلیون دلار تو بازار میریزند تا بضرب این بازی جلو رشد دلار را بگیرند این یک علاج آسپرینی است و بسرعت قیمت دلار بالا خواهد رفت و مسئله تورمی که ایجاد میشود خطرناک است.
بنابراین این دولت عاجز است و هیچ هماهنگی بین خودش ندارد، رهبر علیه رئیس جمهور میزند و رئیس جمهور علیه رهبر میزند، ظریف آمده راجع به پولشویی صحبت میکند، شورای نگهبان لایحه را رد میکند در مجلس میگویند به به چه خوب شد لایحه رد شد وگرنه کاپیتالاسیون زنده میشد، یک کشور بهم ریخته که هرکس دشمنی دارد در صحنه سیاست آن را علنی میکند.

چالنگی : از طرفی همه مسئولان یک نوع اپوزیسیون هم هستن و مینالند. اما خیلی ها بر این نظر هستند که وضعیت بهر حال پایانی هم دارد تفسیر شما چیست؟


براتی: پایان این گرفتاری ها پایان حکومت باید باشد و تا زمانی که وضعی که الان در ایران داریم و هیچگونه نظام سیاسی نداریم و یک ملغمه ای از ملوک الطوایفی داخلی در جمهوری اسلامی بوجود آمده که هیچ گونه نظم و ترتیبی در ایران نیست حتی میشود با دوره قاجار مقایسه نمود این وضعیت کنونی را، هم از نظر سیاسی و اقتصادی یک طرفش اینست که مردم از این بهم ریختگی باید رنج ببرند و طرف دیگرش اینست که مردم مرتب در اعتصاب و اعتراض هستند و این اعتراضات هنوز بشکل خشونت گریزی انجام میگیرد و مردم با متانت و صبر اعتراضشان را نشان میدهند همینطور ادامه پیدا نمیکند به جای میرسد که دیگر شرایط برای مردم قابل تحمل نیست و دیگر اعتراض مدنی جواب نمیدهد . ما الان بسیار ممنون هستیم از معلمان کشورمان ،ممنون هستیم از وکلای دادگستری که برای دفاع از موکلینشان در زندان هستند، ممنون هستیم از کارگران در اعتصاب بویژه که اقتدار بزرگی از خودشان نشان میدهند و با شعار مرگ بر ستمگر و درود بر کارگرکه شعار امروزشان است ، و این نشان از شرایط گذاری دارد که این شرایط باید بهر صورت به جایی برسد که تبدیل به گذار از نظام بشود این زمانش کی هست من نمیتوانم بگویم ولی زمانش نزدیک است.

نوری زاده: رژیم جمهوری اسلامی مثل رومیزی میماند که سپاه و عوامل دیگر این رومیزی را با پونز بر روی میز چسبانده اند هر چقدر مردم زور بزنند کندن این رومیزی مشکل است اما در حال حاضر نظام اپوزیسیون خودش هم شده، و این خیلی آشکار است وقتی دکتر صادقی در مجلس جد و آباد اینها را میگوید، نظام در درون خودش از هم پاشیده است، آقای ولایتی برداشتش از تحریمها اینست که مردم ایران هم مثل یمنی ها لنگ بپوشند و قات هم در دهان بگذارند و بروند با استکبار بجنگند و آنوقت آقای ظریف میآید میگوید، و بعد وزرا، آخوندی سالها در این حکومت وزیر بوده به محض اینکه از کابینه بیرون میآید راز گشا میشود اسناد دزدی ها و فساد و بی کفایتی های دولت را بر داریه میریزد، طرف هر چه قدر آلوده تر باشد به اسرار واقف تر است. این آقا چند سال است در کابینه بوده و دولت روحانی را دولت بی کفایت و نالایق میخواند، اینست که آن پونزها دانه دانه لق شده اند الان یک باد که میاید این رومیزی تکان میخورد، من گمان میکنم که نظام در بدترین شرایط خودش است و اینجاست که برمیگردیم به همت اپوزیسیون که چه نقشی میتواند داشته باشد.......

با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید ،منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


Behind the Headlines – Friday 16 November 2018

Jamshid Chalangi:

In tonight’s program of Behind the Headlines we will look at the execution of two gold traders on charges of “economic corruption” and ask if this action ends the economic crisis of Iran and what aim does the regime have by resorting to this type of inhumane actions.

Also, why Javad Zarif has now opened his mouth and admitted that certain interestgroupings within the regime are involved in massive money laundering.

Also, we will look at the ongoing workers strikes across Iran and report on the Haftapeh sugar factory whose employees have now stormed the Friday prayers gathering in the city’s mosque to protest against the regime’s economic policies.

Also, we will find out how the regime’s policies have led to the 40 years of animosities between Iran and the US.

Our guests tonight are Dr. Ali Nourizadeh and Mehran Barati.

Dr. Ali Nourizadeh:

We have different types of regimes in the world, which range from democratic to despotic, but the Iranian regime is an exception because it is just a deceptive entity whose leaders just keep telling lies round the clock.

Its supreme leader Khamenei says that Iran is the most democratic country in the world and its president Rouhani says the sanctions have not affected Iran’s economy but at the same time injects 100 million dollars into the foreign exchange market of the country to save the value of the national currency.

In reality, Iran is ruled by a regime that is unable to manage every aspect of the country. Its foreign minister says money laundering is rampant among the officials but the parliament welcomes the rejection of FATF bill that aims to stop this money laundering.

Mehran Barati:

The end of all the problems of the country is now tied up to the end of this regime. We have never had any system of government in Iran’s history where feudalism, despotics, chaos and anarchy have joined together to rule over the nation.

On the one hand we have a nation that is on constant protest against every policy of the regime, and on the other hand we have a regime that all it does is to crack down on these protests.

This situation cannot continue forever and the end of the regime is in sight, but it is hard to say when.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/45257

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/-VZD71IVt9c

لینک دانلود:

https://vimeo.com/301243190

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/6v5a2p0bvf2h

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/jm85qj4wuw50

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/14UJla8CKag1Pwu1GJWfLF2UmtUgJbTdr/view?usp=sharing

November 18, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۲۵ آبان

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم.سپس به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر سازگارا خواهیم نشست:

دکتر نوری زاده: این داستان تحریم که ترامپ راه انداخته رژیم باد به غپغپ میاندازد و میگوید دیدید چیزی نشد و ارز هم دارد قیمتش پایین میاید ولی از پس پرده خبر های نگران کننده ای می شنویم یعنی بهای کالای مورد نیاز مردم بسرعت دارد بالا میرود و این بازی خطرناکی است که رژیم شروع کرده است و میخواهد بگوید آمریکا کاری نمیتواند بکند. دیروز من شنیدم در یک جا جلسه ای بوده که آقای برایان هوک و چند نفر دیگر هم بوده اند صحبت واقعا بر سر این بوده که اینها باید بروند شما چه شنیده اید؟

دکتر سازگارا: من اول از تهران بگویم بله بانک مرکزی تصمیم گرفته که از ذخائر ارزی که شاید بیش از صد میلون دلار است به بازار ارز تزریق کند برای اینکه بگویند بازار ارز تکان نخورد و مملکت با این تحریمها اشکالی درآن بوجود نیامده است ، کار دیگری هم بانک مرکزی کرده و صرافان کانادایی و ترکیه ای مستقیم کارت بانکهای ایران را قبول میکردند آنها را هم بسته و جلو تقاضا رابسته است دلار تا ۱۲ هزار تومان پایین آمد، اینها اقدامات نمایشی است و وضع اقتصاد ایران اصلا خوب نیست ازدیاد حجم نقدینگی تورم سنگینی را دارد به کشور تحمیل میکند که صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده نرخ تورم ۲۹ درصد میشود و در سال ۲۰۱۹ به ۳۴ درصد خواهد رسید و این رقم وحشتناکی است آنهم در مملکتی که بابت بیشتر کالا ها سوبسید میدهد یعنی یک موج بزرگ گرانی سال آینده در راه است و رشد اقتصادی ایران منفی ۳/۶ دهم درصد خواهد بود یعنی رکود گسترده ، یعنی چرخ اقتصادی ایران میخوابد. قدرت اقتصاد پا به پای قدرت نظامی نقش بازی میکند و به آقای خامنه ای باید گفت این مردم کی باید از شرایط حساس کنونی بیرون بیایند کی باید عمر یک نسل برای کینه ورزی شما با امریکا که اقتصادش ۵۰ برابر ایران است
تلف شود.

دکتر نوری زاده: اگر مسیر انقلاب مثل همه انقلابها به دولت میرسید و دولت انقلابی به دولت نرمال میرسید در آن صورت آدم میتوانست امیدوارباشد ولی ما در یک مسیری خطرناک جلو رفتیم من نقل مستقیم میکنم از ابوماذن که این آتش بازی که در غزه انجام شد و واکنش شدیدی به همراه داشت و خود آنها میگویند جامعه اسراییلی صد در صد بدنبال برکناری جمهوری اسلامی و برطرف کردن این خطر است چون میگویند فلسطینی ها دیگر خطر نیستند میخواهند صلح کنند. الان در لبنان ۵ ماه است که کابینه لبنان اسیر این بازی ایران است.

دکتر سازگارا: این مشکلاتی است که افرادی که دارند خامنه ای را راه میبرند سپاه و اطلاعات سپاه بوجود آورده اند باید به خامنه ای گفت تو چند دوست در کشورهای منطقه داری ، یک روز میگفتید همه جهان اسلام را بسیج میکنید علیه اسراییل: الان اسراییل موفق شده وزراش به تمام کشورهای اسلام سفر میکنند و دیپلماسی اسراییل موفق بوده است آمریکا که دشمن همیشگی است اروپا هم لرزان آن وسط ایستاده و حتی ویزای خشک و خالی هم به شهروندان ایرانی نمیدهد چین که فقط مثل یک گاو شیرده ما را میدوشد، و فقط یک روسیه است مثل ارباب دستش را به کمرش زده و دریای مازندران را از آنطرف میبرد و سر بزنگاه شرکت های بزرگ نفتیش ایران را ترک کردند، کی؟ در تاریخ ما روسها حسن همجواری داشتند که این کار دومشان باشد .

دکتر نوری زاده: من راجع به ظریف سئوال دارم این حرفهایی که چند روز پیش زد خیلی قابل تامل بود و برای اولین بار به سیم آخر زده بود. تفاوت بین ولایتی خرازی و حاج منوچ و متکی و ظریف چیست؟؟؟ وزیر خارجه در جمهوری اسلامی چیکاره است؟؟؟.

دکتر سازگارا: ببینید من ده شصت مسئولیت داشتم و آشنا بودم در آن دهه فضای انقلابی بود و خمینی هم پیر بود و رفسنجانی همه کاره بود، نه تنها مسئول جنگ بود و دولت مهندس موسوی و هر کجا که گیری داشتند به مراجعه میکردند و قانون اساسی اول عملا رئیس جمهور که خامنه ای بود کاره ای نبود، ولی همان موقع هم خطوط اساسی وزارت خارجه در این وزارت خانه تعیین نمیشد و از بیرون و سازمانهایی موازی وزارت امور خارجه این تصمیم را میگرفتند مثل سازمان تبلیغات اسلامی که در خارج دفتر باز میکرد یا نهضت های آزادی بخشی که درسپاه ایجاد شده بود و کارهایی که مستقیم به رهبری وصل میشد و از او کسب تکلیف میکردند، این داستان موازی سازی که در تمام انقلاب ها اتفاق افتاده نه تنها تمام نشد .............
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید ، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Friday 16 November 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with a discussion with our special guest Dr. Mohsen Sazegara by asking him for his expert views on why despite all the economic problems that the Iranian people are suffering from the regime claims that the US sanctions have no effects on the country?

Dr. Mohsen Sazegara:

The Iranian Central Bank has decided to inject more than one hundred million dollars into the foreign exchange markets to pretend as though no problem exists in that sector of the economy.

At the same time the government has closed downmost of the foreign exchange bureaus to stop any demand from the public for US dollars, therefore temporarily bring down the exchange rate with Iranian rial.

All these acts are cosmetic, as the International Monetary Funds has predicted that the rate of inflation will rise to 29 percent soon and to even 34 percent in 2019.

Iran’s economy during the next two years will shrink by 3.6 percent, which means the country’s economy will melt down and lest we forget that Iran’s economy is run by the military organs.

We must ask Mr. Khamenei how long more our people have to pay the price of his obsession with his hatred of the US, which incidentally has an economy 50 times larger than Iran.

The current economic impasse in Iran is directly related to the policies of the Revolutionary Guard and the intelligence units whose main preoccupation is to follow the regime’s ideology of overtaking the Islamic world through nefarious actions.

While the regime is claiming that it has united the Muslim countries of the world against Israel, the Israelis have now established diplomatic relations with most of the Arab and Islamic countries of the world more than any time in the past.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/45251

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/UrjU3TYMDlY

لینک دانلود:

https://vimeo.com/301236227

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/mw3gdgvpfyfs

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/oanylvifnb1y

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/113fEAmPslbHYv1W5eNL9RIC8Fdw8uhEf/view?usp=sharing


November 15, 2018

چهارشنبه 23 آبان

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس به گفتگو با میهمان امروز برنامه جناب آقای دکتر حسین لاجوردی خواهیم نشست:

ابتدا به دیدن ویدیو کلیپ سخنان حسن عباس می نشینیم و شرایط ایشان را برای مذاکره با آمریکا می شنویم.!!!!

دکتر نوری زاده : نظر شما راجع به این سخنان چیست؟

دکتر لاجوردی: این یک مجموعه است این مجموعه در اصل در بنیانگزاریش باید نگاه کرد در این چهار ده گذشته باید نگاه کرد،من یک بحثی دارم بر سر خدمت و خیانت که البته خیانتش را نمیگویم ولی خدمتش را میگویم و به جای خیانت میگویم اشتباه، در تاریخ معاصر ما اگر شما نگاه بکنید میبینید که رضا شاه بزرگترین خدمت ممکن را به ایران کرده است، میتواند اشتباه سیاسی هم داشته باشد ، مصدق میراث دار آزادی در ایران است و میتوانیم بگوییم اشتباه هم داشته است حتی خمینی را ما دست کم میگیریم خدمت خمینی نشان دادن شارلاتانیزم مذهبی به جامعه ایران است که نمونه اش حسن عباسی است، ولی ریشه اش در بنیانگزار این جامعه مذهبی ایران است.، خمینی موقعی که آمده ، قبل از او ما یک احترامی را برای روحانیت قائل بودیم .

دکتر نوری زاده : این همیشه برای من معماست ، چهل سال تمام این شارلاتانیزم برای مردم ما روشن شده است همه متوجه شدند که اگر دینی هم وجود داشته باشد اینها به هیچکدام اعتقاد ندارند، چگونه میشود که هنوز دنبال اینها میروند ؟؟راهپیمایی اربعین !!!، با اینها باید چکار کرد؟. چگونه باید این را که در ذهن مردم رسوخ کرده است را تکان داد و مردم متوجه بشوند که کسی نمیخواهد دینشان را بگیرد، دینت را داشته باش ولی فریب شارلاتانها را نخور چیکار میشود کرد؟ ما اشتباه کردیم؟؟؟ اپوزیسون با داشتن چندین رسانه و تلوزیون نتوانسته این را بگوید شما نظرتان چیست.؟

دکتر لاجوردی: ببینید ما یک نظر سنجی کردیم و میخواهم به شما بگویم که چه جوری امکان این قضیه هست دو گروه را اگر در نظر بگیریم ، یک گروهی که امروز ۵۰ تا ۶۰ سالش است که قبل از انقلاب بوده و دیده، و یک گروه دیگری که در انقلاب به دنیا آمده و این دو گروه را متفاوت به آنان نگاه بکنیم ، گروه اول میبینید که حتی آنهایی که مومن و مقدس بوده اند نماز را کنار گذاشته اند آنها هم ناسزا میگویند و میگویند این اسلام اون نیست، ولی گروه جوان چه میگوید ، گروه ۲۰ تا ۲۹ سال وقتی میگوییم که شما دیدگاه مذهبیتان چیست نزدیک ۲۷ درصدشان ضد مذهب هستند ، یک در جه بالاترش بی تفاوت هستند، و ۱۲ تا ۱۳ درصد آنها به مذهب دیگری گرویده اند بقیه جرات جواب دادن ندارند .شما در تمام آمار گیری های ما بین ۶ تا ۸/۵ درصد را نگاه بکنید مال اینهاست.

دکتر نوری زاده : این همان آدمهایی هستند که میمیرند و لابد جایگزین هم ندارند ؟

دکتر لاجوردی: بله بدون تردید میخواهم به شما بگویم نباید نگران بود، منتها یک جایی بای جایگزین پیدا بکند. یعنی چی؟؟
یعنی در برسی ها می پرسیم که هویتتان را از کجا میاورید ؟؟ چهار گزینه گذاشته ایم ..از صدر اسلام ، جنبش های بعد از اسلام ، از جمهوری اسلامی ، یا از ایران باستان . میدانید نتیجه اش چیست ، از صدر اسلام نزدیک ۵/۵ درصد، هویت های بعد از جنبش اسلام ۱۰ درصد، جمهوری اسلامی ۴/۵ درصد، ایران باستان۸۰ درصد .


دکتر نوری زاده : و همین تظاهراتی که مردم بر سر مزار کورش برگزار میکنند ، کی ما سر مزار کوروش میرفتیم.

دکتر لاجوردی: به این شکل اصلا وجود نداشته است ما چند کشور هستیم که از امپراطوری میآییم اون امپراطوری هنوز در وجود ما هست ،جمهوری اسلامی قدش کوتاه تر از آن است که بتواند رقابت کند. کشور های دارای امپراطوری بالاترینش مصر است که زبانش را هم از دست داد، امروز زبان عربی و قرآن حاکمش است، در ایران چنین چیزی نیست در مقابلش تاجیکستان را شما نگاه بکنید من با رئیس جمهورش صحبت کردم گفت جمهوری اسلامی ۶۰۰۰ جلد قرآن به اینجا فرستاد گفتم خوب چیکار کردید ؟ گفت من همه را نگه داشتم و به آخوند ها گفتم این را ترجمه کنید و به زبان فارسی به روستاها بروید و بگویید که چه نوشته است. شما در تمام خیابانهایش اسامی شعرای پارسی زبان را میبینید . و این معنی دار است و این هویت ملی که من میگویم ایران را فقط یک میلیون و چهار صدو شصت و هشت کیلومتر حساب نکنید ایران فرهنگی را نگاه کنید این ایران فرهنگی است که جمهوری اسلامی را ترسانده است .،

دکتر نوری زاده : متوجه این شده اید که یک میل بازشناسی به خودمان پیدا شده است یعنی این سر مزار کورش رفتن این فروهر به سینه زدن بازتاب کنجکاوی درونی ماست

دکتر لاجوردی: بازگشت به خود و درون است ما در این کشورهای دموکراتیک که زندگی میکنیم همه اینها زمانی که برگشت به خودشان میکنند موفق میشوند شما انقلاب فرانسه را نگاه بکنید فرانسه زمانی فرانسه میشود که به خودش برمیگردد و میگوید من کیم؟ آنجاست که فرانسه بوجود میاید این در ایران در حال رشد است و کاملا داریم میبینیم ، بهمین دلیل است که وزیر کشور جمهوری اسلامی میگوید نگاه نکنید که دیماه چه شد ،جدی با آن برخورد کنید ادامه دارد. زیرلایه اجتماع وجود دارد و تمام نشده است اینها را گفتیم ، برگردیم به خودمان ، ما ۵ تا ۶ میلیون نفر خارج از ایران هستیم از این تعداد که همه عاشق ایران هستیم اگر نگوییم همه سیاسی هستند باید بگوییم یک درصدی از آنها سیاسی هستند این یک بحث جدی ایست ما اینجا گرفتاریم.همین تلوزیون شما که من میدانم در ایران چقدر جای خودش را دارد ویا تلوزیونهای دیگر فرقی نمیکند ما اینجا بحث جدی داریم.

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید ، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.
A Window to the Fatherland – Wednesday 14 November 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with a discussion with our special guest Dr. Hossein Lajevardi about how the regime’s ideologue Hassan Abbasi has been uttering nonsense about the US and “Iran’s conditions to negotiate with Washington”!

Dr. Hossein Lajevardi:

We must look at this regime and its members andfollowers as a whole system of thinking that goes back to the ideas of its founder.

I believe every contemporary Iranian leader has had positive and negative aspects in their leadership. Reza Shah served Iran greatly but had some political shortcomings.

Mossadeq promoted democracy for Iran but also made some errors of judgment in his nationalist movement.

Even Khomeini contributed something to our country by brining out the charlatans like Abbasi and exposed their true thinking to the public.

We used to respect the clergy before they became the political power of the country. But when in power Khomeini showed us his hypocrisy and removed his mask.

We have carried out a survey and found out thatonly 6-8.5% of the Iranians follow this regime and its religious ideology. More than 27% of Iranians are now anti-religion and 13% of them have converted from Islam into other religions.

Another aspect of our survey has found that 80 percent of Iranians now find their identity in the pre-Islamic period and it is no wonder that they converge on the tomb of Cyrus the Great.

Iranians still see themselves in the mirror of their empire. Iran is not just a country, it is a cultural entity that has survived throughout centuries.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/45144

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/5njwo_LROtA

لینک دانلود:

https://vimeo.com/300763462

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/040x9teyxkvj

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/n6bbsoo6bwao

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/15ZfWjN0hA8qCEICEqhGB8W8jeLCd2k6b/view?usp=sharing

November 15, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۲۲ آبان

nor4-300x160.jpg

در این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوریزاده آغاز می نماییم. ابتدا یادی خواهیم نمود اشاره ای به اطلاعات جدید منتشر شده در مورد قتل جمال خاشقچی خواهیم نمود و در این باره با شما سخن خواهیم گفت. رئیس جمهور ترکیه اعلام نمود که کپی فایلهای صوتی مربوط به کشته شدن خاشقچی را به دولت های آمریکا و آلمان و فرانسه و انگلیس داده است و این فایل صوتی که مربوط زمان کشتن جمال خاشقچی است هولناک است و افسر امنیتی صعودی که این را شنید شوکه شد، امیدواریم که این فایل صوتی و اطلاعات کامل از این ماجرای تلخ در اطلاع همگان قرار گیرد.

سپس تأملی به مصاحبه امیر تتلو با بهزاد بلور خواهیم داشت، این آقای امیرتتلو یک پدیده است ، او در مورد نشستن در کنار رئیسی و دیدار با وی میگوید اگر من با این تیپ و قیافه نزد این رئیسی بنشینم شاید باعث شود که جوانهای دیگر را هم اجازه کار بدهند و میگویند تتلو با آن ریختش بغل رئیسی گل میگفت و گل میشنفت ،.
او درست تشخیص داد که میگوید من احمدی نژاد را انتخاب میکنم راست میگوید تجلی واقعی جمهوری ولایت فقیه اوست، دروغ میگوید مثل ریگ ، ادعای دین داری میکند مثل ریگ، روحانی با وجود اینکه روضه خوان است، اما بیرون ژست سکولاریسم میگیرد قبای گواردین برتن میکند، شال بنفش و عمامه آنکادر شده بر سر میگذارد ، احمدی نژاد لباس شمس العماره، چاک پیراهن باز و در تظاهر معرکه است دیگر؟؟!!
آقای تتلو میگوید من او را قبول دارم چون عین خود واقعیت رژیم جهل و جور و فساد است ، تتلو انعکاس جمهوری ولایت فقیه است، فرزند حلال جمهوری ولایت فقیه است.
در بخش دوم برنامه از پشت پرده انتخابات شهرداری تهران و انتخاب آقای پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران با شما به سخن خواهیم نشست. این خانواده های حکومت گرا که اغلب روضه خوان های پنج تومانی بوده اند حالا به نان و نوایی رسیده اند. مهدوی کنی بخاطر ندادن زمینی در مجاورت دانشگاه علامه طبا طبایی سه شهردار را تعویض کرد تا احمدی نژاد آمد و تقدیم کرد آن زمین را و آنها هم آنجا برج سازی و پاساژ درست کردند ومیلیارد ها به جیب زدند، حالا آقای آخوندی را از وزارت بر داشته اند بخاطر بی لیاقتی و دزدی و فساد ، مافیا میخواهد او را شهردار بکند. محیطی که محمد باقر قالیباف یک لای قبا را تبدیل به قارون بزرگ کشور کرد، نوبت هم باشد نوبت ایشان است ، در پس پرده هم خبرها بود وعده هایی از طرف آخوندی در این میهمانی ها داده شد ، این آقای پیروز خان حناچی پشت و پناهی نداشت ، پارتی نداشت و پدر زنش هم رسولی محلاتی نبود، یک مدیر دولتی بوده است و کارنامه کثیفی هم نداشته است ، روز آخر پا به پای همدیگر میرفتند جلو ، آقای آخوندی دید اوضاع خراب است و آنجا یکی از اعضای انجمن شهر را که مخالفت میکرد به بیرون از جلسه میبرد و در بیرون ۷۵۰ میلون تومان به او چک میدهد، در ایران ۹۹ در صد اینچنین هستند الویری آدم پاکی بود ولی مرد این میدان نبود اینجا شارلاتان و آدم گردن کلفت میطلبید، قالیباف آمد آدم در چهره اش رضاخان اسلامی را میدید، اگر رضا خان در مدت کوتاهی شهرداری و شهربانی را در اختیار گرفت، میدان سپه را ساخت، آدم میگفت این آدم هم آن جربزه را دارد ، بدبختی قدرت خانم در شهرداری وسوسه انگیز بود و پسر یک بقال مشهدی یکدفعه دید صحبت از میلیارد است میتواند آدم بگیرد تا برایش رای بگیرند و در پای این وسوسه پایین افتاد و شکست و رضا خان اسلامی که نشد هیچ ، دلقک مقام معظم شد.

حالا این آقای حناچی غیر آشنا شهردار میشود باور کنید از فردا خواهید دید همه آنها که از آخوندی پول گرفته اند به جانش خواهند افتاد، ایشان مدتی هم وزارت راه و معاونت شهرداری بوده است. امروز شهرداری در تهران یک سکوی بزرگ برای پریدن به مقام ریاست جمهوری است به قالیباف نرسید و سه دوره هم زورش را زد و نشد.
در ادامه از دور دوم اعتصاب معلمین و کامیونداران و آزادی آقای هاشم خواستار شما را با خبر خواهیم کرد.
در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان آخرین اخبار و رویدادهای منطقه قرار خواهیم داد.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید ، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Tuesday 13 November 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with reporting on the latest findings about the murder of Jamal Khashoogi as the Turkish president says he has provided the audiotapes of his killing to Western governments as well as the Saudis.

Later we will talk about the rap singer Amir Tataloo’s interview with Behzad Boloor of the BBC and his meeting with Ebrahim Raeesi, who ran for president but lost to Rouhani.

Tataloo has rightly said that he would always choose Ahmadinejad as he is just like him; a liar and hypocrite.

While Rouhani is a cleric, he does his best to appear as a secular politician, but Ahmadinejad is just a vile politician and he and people like Amir Tataloo are the symbols of the Islamic republic regime.

In the second part of the program we will look at the rivalries among the regime’s factions to elect a new mayor for Tehran as Pirooz Hanachi has now won the race.

He has now replaced Ghalibaf who had once claimed to be the new Reza Shah, but once the money started to roll in in Tehran’s municipality, he forgot his claims and engulfed himself with power and wealth.
Hanachi is not a corrupt person and has risen from the ranks of a civil servant to his new post but soon he will have to face the many corrupt officials that Ghalibaf has left behind in his former office, with links to the regime’s top officials.

Ali Haji

Tue, Nov 13, 7:45 PM (2 days ago)

to me

پنجره ای رو به خانه پدری سه‌ شنبه ۲۲ آبان

در این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوریزاده آغاز می نماییم. ابتدا اشاره ای به اطلاعات جدید منتشر شده در مورد قتل جمال خاشقچی خواهیم نمود و در این باره با شما سخن خواهیم گفت. سپس تأملی به مصاحبه امیر تتلو با بهزاد بلور خواهیم داشت وتوضیحاتی تقدیم حضورتان خواهیم نمود. در بخش دوم برنامه از پشت پرده انتخابات شهرداری تهران و انتخاب آقای پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران با شما به سخن خواهیم نشست. در ادامه از دور دوم اعتصاب معلمین و کامیونداران و آزادی آقای هاشم خواستار شما را با خبر خواهیم کرد. در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان آخرین اخبار و رویدادهای منطقه قرار خواهیم داد. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید ، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/45101

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/LzP3yCRIRCI

لینک دانلود:

https://vimeo.com/300569775

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ik5pcmf9eani

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/mamp9gdyy5tg

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1xB1o9JXjYojHuAk7Ao0gorIZeLQpBZ-2/view?usp=sharing

November 12, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۲۱ آبان

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. در ابتدای برنامه به دو کلیپ یکی از بازید شاه فقید از مراسم بیست و دومین سالروز نیروی هوایی و دومین کلیپ یکی از سخنان خمینی خواهیم نشست و به تفصیل از تفاوت ها با شما سخن خواهیم گفت.

در ادامه به تحلیل و بررسی سخنان محمد جواد ظریف در باره لایحه پولشویی خواهیم پرداخت. ایشان میگوید این لایحه پولشویی را که اینها دارند راجع به آن بازی در میآورند دهها هزار میلیارد استفاده دارند که نمیخواهند این اجرا بشود، من چند مثال ساده برایتان میزنم .
حزب الله لبنان سالی ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد دلار بودجه از جیب شما که برای بچه سرطانیت نمیتوانی بری دارو بگیری و وزیر دولت روحانی میگوید بگذارید برود بمیرد دارد، این پول مقداریش به سوریه میرود و افراد حزب الله آنرا با ماشین آنرا میبرند و مقداریش توسط سفیر ایران برده و تحویل میشود و مابقی هم توسط صرافها تامین میگردد این وسط برادران سپاهی هم سهم خود را بر میدارند که خودش مبلغ قابل توجهی است مسلم است که با تصویب این لایحه مخالف هستند از ۶۷ بندر غیر قانونی جنس وارد میشود و پولش دوباره توسط صراف ها به خارج بر میگردد داروهایی خاص برای افرادی خاص خرداری میگردد که یک سری پول اینجا قاچاق میگردد ، سپاه برای تجهیز موشک هایش تجهیزات لازم دارد وباید از پول قاچاق استفاده کند ، اینجا حساب کتاب می آید وسط اگر لایحه تصویب شود.

داستان قاسم سلیمانی که یادتان هست در جریان داستان قطری ها مبلغ ۵۰ میلیون دلار پول دریافت کردند مقداریش را سهم امام دادند و آقا مبلغ ۳۰ میلون آن هم را به خود قاسم آقا داد تا برای موضوعات مهم خرج کند، حالا ایشان یک ملک در عراق و یک ملک در بلاروس خریده است، ده پانزده میلیون هم تو جیبش دارد این مال حاج قاسم مومن و پاک و پاکدامنشون ، دزد هایی مثل رستم قاسمی و حاج علی مقدم مرد محترم دفتر رهبری هستند و آقا زاده اش با آقازاده ولایتی تجارت میلیاردی میکنند، و آقای دکتر طاهری ۷۰۰ میلیون دلار بابت یک دکل بالا کشیده است. اگر قانون وجود داشته باشد اینها را به این راحتی نمیشود بالا کشید.

آقای ظریف میگوید کل بودجه وزارت خارجه ۱۱۰۰ میلیارد تومن هست این مبلغ کمتر از بودجه فرهنگی بعضی از دستگاههای فرهنگیست که با ارگانهای قدرتمند ارتباط دارند. آقای ظریف شما زبانتان را موش خورده ؟ چرا نمیگویی سازمان فرهنگ و ارتباطات چرا نمیگویی این سازمان بودجه اش از بودجه سفارت خانه های ما بیشتر است، توی لندن مرکز فرهنگی بودجه اش از سفارت خانه بعیدی نژاد بیشتر است ، چرا اینرا نمیگویید.

در بخش دوم برنامه ابتدا نگاهی به گرامی داشت مراسم یک صدومین سالگرد پایان جنگ جهانی اول در پاریس خواهیم افکند . این مراسم لحظاتی داشت که اشک به چشم آدم می آورد و لحظاتی داشت که در پس آن تصاویری از آن جنگ وحشتناک را تماشا میکردی، میلیونها کشته و استفاده از سلاح های شیمیایی ، آقای ترامپ ، مکرون ، خانم مرکل و پادشاه مغرب محمد ششم ،آقای اردغوان با همسرش و نخست وزیر کانادا و نتانیاهو و بانو اینها همه بودند، ایران کجا بود؟ ایران که در جنگ جهانی اول چقدر کشته داد، سال دمپختکی ، پادشاهی که گندمهایش را قایم میکرد که گران بشود بفروشد. سلطان محمد باید بود ولی از ایران کسی به چشم نمیخورد.ما چه مصائبی در دو جنگ متحمل شدیم ، هیچی نداشتیم نفت هنوز نه به بار بود و نه به دار ولی مردان بزرگی داشتیم. و اینها آمدند و با شعار استقلال آزادی که نه استقلال داریم نه آزادی.
و با وقاحت میگویند در هیچ کجا آزادی مثل اینجا وجود ندارد.

در پی آن به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان آخرین رویدادها و اخبار منطقه قرار خواهیم داد و همچنین از روایت های مختلف کشته شدن جمال خاشقچی شما را آگاه و توضیحاتی برای روشن شدن بیشتر بینندگان عزیز و گرامیمان در ارتباط با نحوه انتخابات مجلس نمایندگان و سنای آمریکا تقدیم حضورتان خواهیم نمود.

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Monday 12 November 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with playing two video clips; one the late Shah of Iran attending a ceremony celebrating the anniversary of the establishment of the new Iran Air Force, and another clip in which Khomeini delivers a speech.

We will also look at Javad Zarif’s revelations about the extent of money laundering in Iran of today and how the many mafia-type interest groupings are creating obstacles on the way of Iran joining the FATF.

It is quite clear why these groups do not want Iran signing to the FATF regulations, because they are stealing billons of dollars of Iranian people’s wealth to send some of it to the Hezbollah of Lebanon and keep the rest in their own US dollar foreign bank accounts.

Every one of regime’s ambassadors in their mission are involved in transferring millions of dollars of cash into the hands of foreign radical and Islamist groups around the world that have direct links with the Revolutionary Guard.

We all remember the story of Qassem Soleimani and how he received $50million from the Qatari royal family to order the release of their hostages in Iraq. He has now bought two villas in Iraq and Belarus with the commission that he received from that kidnapping operation by the regime’s armed puppets in Iraq.

In the second part of the program we will look at the ceremony in Paris remembering the end of the First World War.

While more than 70 world leaders attended this major gathering there was a distinct absence of our country and this is despite the fact that Iran, called the Bridge of Victory for its role in helping the Allied Forces to defat the Nazi Germany in the Second World War.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/45043

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/XjUSyGeObFI

لینک دانلود:

https://vimeo.com/300341486

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/rswftvxvayuv

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ysmt9qkbi1go

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1iD_eChDM3iZtlqYSEtqVk5yAH2y6ZWok/view?usp=sharing
Attachments area

November 10, 2018

تفسیر خبر ‎ جمعه ۱۸ آبان

در این شماره از برنامه تفسیر خبر از تلوزیون ایران فردا نگاهی خواهیم داشت:

به بازگشت تحریم ها و پیامد های آن و چه کسانی مسبب این بحران و سبب ساز و زمینه سازچنین تحریم هایی بوده اند؟
چرا سیاست های ایران پس از انقلاب باچرخی ۱۸۰ درجه از سوی تهران بسوی روابطی دشمنانه با آمریکا انجامید و عملا سفارت به اشغال درآمد و تا به امروز با لگد کردن پرچم آمریکا ادامه دارد.؟
دونالد ترامپ چه هدفهایی را دنبال میکند آیا دارو و سائل پزشکی جزو تحریم ها هستند گروهی از هنرمندان ایرانی در این زمینه واکنش نشان داده اند.؟
چرا در زمینه های دیگر هنرمندان و امضاء کنندگان این بیانیه حساسیتی نشان نداده اند مثلا فروش کودکان ایرانی در ترکیه و در پایتخت ایران و قتلهای دیگری که هر روزه اینسو و آنسوی ایران اجرا میشود.؟
چه باید کرد که این تحریم ها پایان پذیرد و فشاری که بر مردم ایران بابت این تحریم ها می آید ازمیان برداشته شود.؟
آیا حکومت ایران در حال پایان دادن به مشکلات مردم ایران از جمله مشکلات ناشی از تحریم ها هست یا خیر ؟
میهمانان این برنامه آقایان علیرضا نوری زاده ومحمد نوری زاد

چالنگی: تردیدی نیست که تحریمها بر زندگی مردم تاثیر میگذارد البته دارو و وسائل پزشکی جزو تحریمها هرگز نبوده و نیست و تصحیلاتی هم برای این موضوع ایجاد شده است ، چه کسی مسبب این وضعیت است؟

نوری زاده: ترامپ یک عبارتی دارد که عین واقعیت است میگوید اگر ما دیر نجبیده بودیم امروز جمهوری اسلامی بساطش را در منطقه گسترش داده بود امروز جمهوری اسلامی مانع از تشکیل حکومت در لبنان است و میگویند ما هم باید یک وزیر سنی بدهیم یا در عراق میگوید وزیر کشور را ما انتخاب کنیم یا در یمن دوباره شانس آتش بس ایجاد شد و حوثی ها موافقت کردند باز جمهوری اسلامی وارد ماجرا شد و مانع از این شد که اینها بروند و در کویت گفتگو بکنند ، در فلسطین هم همین ماجرا برقرار است جمهوری اسلامی با پرداخت پول به جهاد اسلامی این ماجرا هم بهم زد .
وجود جمهوری ایلامی مصیبت است در منطقه چه جوری باید مهارش کرد یا باید با آن جنگ کرد که ما نمیخواهیم به کشورمان آسیب نظامی وارد شود بالاخره باید یکجوری جلو این بچه پررو را گرفت چهل سال است که از مکنطقه دارد باج میگیرد چهل سال است دارد با تروریسم پدر ملت ایران و منطقه را در میآورد یکجوری باید با این برخورد کرد این هنرمندان عزیز ما بیانیه داده اند اولا هیچکدامشان از تحریم آسیبی نمیبینند و این ژست قهرمانانه را هم که گرفته اند به نظر من به سود جمهوری اسلامی تمام خواهد شد چون مردم ایران که دارند از این رژیم چهل سال مصیبت میبینند تحریم ها دلارشون را این قیمت نکرد پولهایی که رژیم در لبنان خرج میکند و پولهایی که به بشار اسد داده است اینها مسبب سقوط ریال شدند نه تحریم ها.
ما حکومتی داریم که با کشتن آمریکاییها و اشغال سفارت و به اسارت گرفتن آنها و با مداخلات در منطقه و اعدام آزادی خواهان در ایران و کشتن مخالفان در خارج باعث همچین مشکلاتی شده است، بطور قطع عامل این تحریمها حکومت جمهوری اسلامی است که با موشکهای بالیستیک درست کردن و مخفیانه زباله های اتمی را تبدیل به پلوتونیوم کردن برای درست کردن بمب اتم و آن برنامه چند صد میلیاردی اتمی که دود هوا شد اینها باعث تحریمه شد.

چالنگی :شما در کار فیلمسازی بودید و فعال سیاسی و حقوق بشر هستید این هنرمندان ایرانی بسیار کار ارزنده ای کرده اند که نسبت به مردم دلسوزی کرده اند اما این مسئله اولیه نیست کودکان ایرانی را میفروشند مرزبندی این بیانیه با آنچه محمد جواد ظریف و امام جمعه تهران میگوید به هیچ وجه روشن نیست مثل کاری به تقلید هالیوود انجام دادند خانم مریل استریپ کشتن جمال خاشقچی را بسیار زشت معرفی کرد.چرا این حساسیت ها در مورد اشخاصی که در داخل کشته میشوند یا در زندان هستند وجود ندارد ؟

نوری زاد: واقعیتش قدرت مانور و حضور نخواهند داشت یک جوری زینت المجالسی شده اند در این حالی که بسیار احترام قائلم برای آنها، منتها قدرت مانور اینها همین قدر است اینها در تشیع جنازه دکتر هکی حضور نداشتند و یا کل اصلاح طلب ها حضور نداشتند میخواهم بگویم که هنرمندان در حوزه صنفی خودشان هم کم لطفی هایی ازشان میبینیم گمان ما وقتی از دور به جمهوری اسلامی نگاه میکنیم اینست که خودشان تصمیم میگیرند که از دیوار سفارت بالا بروند خودشان تصمیم میگیرند که به سلاح هسته ای دست یابند اصلا اینجوری فکر نکنید جمهوری اسلامی یکی از پخمه ترین و نابخرد ترین حکومت هایی است که تاریخ به خودش دیده است اینها عروسکهایی هستند در دست اسراییل و نقش بازی میکنند جمهوری اسلامی عمله ایست که برای خشنودی اسراییل سوریه را شخم زد و سردارانی هم که در این زمینه نقش بازی میکنند بدون اینکه خودشان بفهمند برای اسراییل کار میکنند. حکومت با ترساندن هنرمندان و پزشکان و صنعتگران، مجبورشان کرده اینطور برخورد کنند و میگوید شما اجازه ورود به این جاها را دارید ولی به این حیطه را ندارید همین میشود که میگویند ما حرفه خودمان را داشته باشیم درامد خودمان را داشته باشیم.

چالنگی: پس به طریقی کنار آمدن با منویات حکومت هستش، وگرنه همانطور که اشاره کردید امثال آقای جعفر پناهی یا استاد شجریان و بسیاری دیگر خانمنسرین ستوده و حتی دختری که در خیابان روسری برمیدارد تمام اینها خطراتی را پذیرفته اند.......

با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید ،منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

Behind the Headlines – Friday 9 November 2018

Jamshid Chalangi:

In tonight’s program of Behind the Headlines we will look how the new US sanctions against Iran will affect the economic life of the nation.

Also, we will find out how the regime’s policies have led to the 40 years of animosities between Iran and the US.

Also, we will look at the anti-sanction campaign of a group of Iranian artists and why the same signatories do not show the same criticisms against the regime’s domestic policies.

Our guests to discuss these issues are Dr. Alireza Nourizadeh and Mohammad Nourizad.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Trump has rightly said that if his administration had not taken a tough stance against the Iranian regime, it had by now expanded its influence all across the Middle East.

The Iranian regime is now guilty of hampering efforts in Lebanon to form a stable government.

In Iraq the regime is pushing to put one of its stooges in the cabinet as the interior minister.

In Yemen it is supporting the Houthis with guns and money that are refusing toenter peace talks as long as they receive them from Tehran.

It is the same story for the Palestinian issue as the Islamic Jihad and other radical groups are refusing to accept Israel’s existence, which is the declared policy of the Iranian regime.

In short, the existence of this regime in Iran is a calamity for the entire region. It either has to be contained or destroyed in a war.

Naturally we do not want to see our lovely country is attacked and destroyed in another war.

But the campaign of our respected artists condemning the US sanctions has been launched by a group of people who would never be affected by the sanctions anyway and they have just posed as “heroes” which will be used by the regime in its propagandas.

These artists should have campaigned against the regime’s squandering of Iranian people’s wealth in its destructive regional policies, not against the US sanctions.

Mohammad Nourizad:

The truth of the matter is that this anti-sanctions campaign will not cut any ice in Iran under this regime and only plays into the hands of the regime.

These same artists did not even take part in the burial ceremony of Dr. Hackie who was murdered by the regime last week.

The regime itself is made up many ignorant people who act in the interest of foreign powers and would only allow certain people to come fore and launch this type of hallow camping so it could manipulate it for its own aims.

http://iranefardalive.com/Archive/44965

November 10, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه 18 آبان

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. یک زمانی بود صبح که از خانه میخواستیم بیرون بیاییم میگفتم بسم الله الرحمن الرحیم، این را به فرزندمان هم سینه به سینه می آموختیم ، باوری در داخل دلهای ما وجود داشت حالا وارد جزییاتش نمی شوم و امامزاده عین غین نداشتیم ولی امام زاده صالح که مزار برادرم آنجا بود می رفتیم ماه رمضان که میشد معرفتی در خانه ها حس میکرد صدای ذبیحی که ربنا می خواند و صدای ایرج گرگین نازنینم و همه با هم بسوی خدا میرویم.

در زمان طاغوت تمام مسئولین تحصیلکرده بودند و سکولار بودند حالا این مردک جاعل دروغ گو میگوید کلیپ سخنان یک آخوند در مورد حضرت امام علی.

مسیحی که روز یکشنبه به کلیسا میرود با تمام خلوصش عیسی مسیح را صدا میزند اصلا خدا را با علی نمی شناسد خدا را به عیسی میشناسد یهودی که به کنیسا میرود ،زردشتی که به معبدش میرود ،اهل سنتی که یک میلیارد و دویست میلیونند در جهان علی را خلیفه چهارم و بنده خدا میدانند، پیغمبرش عبدالله، بنده خدا ، پس چگونه اگر علی نبود خدا نبود ؟
مرحوم شهریار در شعرش گفت به علی شناختم من بخدا قسم خدا را ، اصلا همچنین چیزی نبوده است خدا را در آن لحظه ای که یک ذره شعور در ذهنت دمیآید و برای سؤالاتی پاسخی نداری دنبال خدا میگردی، نشناسیش هم خودت درستش میکنی ، خدای جنتی یک آدم قلدر چماق بدست زشت است، اما خدای حافظ زیباست مثل میکده اش هست ، خدای ابن سینا زیباست .

آقای سید مهرداد خدا را نشناخته است و برای ما مینویسد شما کافرید و مرتد شده اید برای مایی که از ارزشهای خدایی حرف میزنیم ، آدم خواجه عبدالله را میخواند و آن خدای قیوم و بر همه چیز توانا را میبیند ، انوقت یک نویسنده مینویسد چهلمین روز در گذشت امام حسین ، شکستن قلم دستگیری و شکنجه و زندان اوین چون گفته در گذشت، شهید میدانید چه کسی است ؟؟ مرحوم شریعتی آمد یک مشت حرفهای بی ربط احساساتی را در بین ما جوانها راه انداخت شهید نظر میکند به وجه الله، یکمشت مجاهد خلق درست کرد که بدبختا با بمب بروند و دستغیب را بکشند انتهاری را مجاهدین درست کردند.
بعد از چهل سال این ضد فرهنگ خدا دشمنی و دشمن خدا ، آیا فکر میکنید احمد خاتمی به خدا اعتقاد دارد، شما فکر میکنید ولایتی به خدا اعتقاد دارد ، اگر به خدا اعتقاد داشت این عملکرد و رفتارش بود، نماز هم که میخوانند چشمشان در قسمت زنانه است. بهر حال ازاینکه سرزمینم در مشت یک عده شیاد است واقعأ متاسفم.

آقای خامنه ای ذره بین ورداشت رفت جنایتکار ترین و بوزینه ترین آخوند ها را دور خودش جمع کرد آدمی که در جوانیش دقت میکرد که دوستانش چه کسانی باشند به این نقطه میرسد. آخوندی میآید در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مشهد با درامد بالا این جوانها و دانشجوها که آنجا کار میکنن میگویند این مردک چیکاره است یک دعوای در میگیرد که به آن گوش خواهیم کرد.
جوانهای مملکت من شما فکر کنید که همه شما مثل این جوان در برابر این جانوران می آیستادید من هنوز از بخاک سپردن دکتر فرشیدهکی ناراحت هستم و دلم بدرد آمده است بهر حال دکتر فرشید هکی اعتبار این را نداشت که چند هزار نفر در خاک سپاریش شرکت کنند؟ نباید میرفتید و با همسرش و خانواده اش همدلی میکردید؟ . چطور محمد نوری زاد میرود؟ عبدالفتاح سلطانی را دیدید به چه روزی درش آورده اند؟ وقتی پیکر دختر نازنینش را در گور میگذاشتند نباید صد هزار نفر با او زار میزدند ؟.

چرا اینقدر ما بی خیال شده ایم؟ آدمهایی که در زمان شاه خطر میکردند حال میگویند چه فایده اینها چهل سال است که اینکار را کرده اند ولی حالا دیگر نه، الارغم تمام بازی هایی که دارند برای شما در میآورند ضرری که اینها به سرزمین ما میزنند به مردم ما و به تاریخ و فرهنگ ما میزنند بیش از ضرر مغول هاست ، یک کشتی ایرانی در اثر سهل انگاری چینی ها روی دریای چین سوخته و بیست و هشت ملوان نازنین خاکستر شدند. حالا شما توی سرتان میزنید برای پیکر جمال خاشقچی !!!

ایران رفته فایل پر کرده تا ۸۰ میلیون پول کشتی را بگیرد و خون بهای ملوانان رااحیا کند ،اصل، شرکت بیمه آمده جزء تحریمهای آمریکا، پرواز های هواپیمای ملی به بسیاری از کشور ها باید لغو بشود مادری که نقشه ریخته که امسال بچه اش را میبیند اولا به خاطر قیمت بلیط زنمیتواند برود چون پروازهای ترکیش ایر یا قطر ایر گران هستند
در فرودگاه ترکیه به هواپیمای ایرانی بنزین نمیدهند ، بانک مرکزی عراق اعلام میکند که کشور عراق ملزم به تعهدات بین المللی اش است بنابراین با بانکهای ایران تعامل نخواهد کرد، حالا هی بروید قدمگاه دو طفل مسلم در عراق درست کنید و گنبد و بارگاه بزنید، و تولیت درست کنید.

در این بخش شما را از خبر قهرمانی سهراب مرادی قهرمان وزنه برداری دنیا با سه مدال طلادر عشق آباد باخبر خواهیم نمود امیدواریم مابقی وزنه برداران هم موفق به گرفتن طلا بشوند.
در بخش دوم برنامه
ابتدا اشاره ای به بانوان اول کشور خواهیم نمود و به دیدن کلیپی از ملکه شهبانو فرح
در سفر های خارجی خواهیم نشست.
نگاهی به عملکرد مافیای سپاه و تشابه آن با حمله داعش به موصل خواهیم داشت و با شما سخن خواهیم گفت و به دیدن یک گزارش تصویری در این باره خواهیم نشست. سپس از تصمیم صادق خلخالی برای نابودی موزه ایران باستان در اوائل انقلاب با شما سخن میگوییم.
در انتها اشاره ای به اعتراض و اعتصاب کامیونداران و معلمین زحمتکش جامعه و غارت شدگان مؤسسات شاندیز و غیره خواهیم داشت .

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم

A Window to the Fatherland – Friday 9 November 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Editorial

There was a time that we used to start our dayswith thinking of and praising God and always told our children to do the same.

We were true believers even if we did not practice our religion fully.

Our politicians and officials were secular but had a faith in serving the people. Our Christians went to the Church and our Jews prayed in their synagogues.

But with the arrival of the Islamic republic regime all that changed and God has been introduced to us by the regime’s tyrannical leaders as a club wielding bully who does not know anything about love and humanity.

Khamenei has gathered a bunch of criminal mullahs around him and claims to represent God and our young people are wondering if this is the same beautiful and peaceful country that their parents were born into it.

The country is under international sanctions, airports around the world refuse to give fuel to our passenger planes and banks do not handle our transfers and close Iranian owned accounts and the Russian and Chinese are stealing our wealth, but the regime is worried about how many people went to Iraq for Arabain to visit the graves of the two infants of an Imam who lived 15 centuries ago!
What has happened to us the Iranians? Is 40 years of pain, calamities, wars, destructions and falling apart of a nation not enough?

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/44958

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/GWCt8N-w3C0

لینک دانلود:

https://vimeo.com/299800724

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/j4joxohfzrrs

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/un994z8ur2h8

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1QHmEh_8cFoS1T3H8O1r_p18kW3GKDtbd/view?usp=sharing

November 10, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۱۷ آبان

nor4-300x160.jpg

این برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر عیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست.

دکتر نوری زاده: به کی رای دادید:

دکتر سازگارا: من نه دمکرات هستم و نه جمهوری خواه ومن مستقل هستم و جزء آن ۳۵ در صد مستقل ها هستم و شخصا اعتقاد دارم که وقتش هست که یک حزب سوم افتتاح بشود و به سیاق این سی و چند در صد مستقل نگاه میکنم ببینم کدام بیشتر به نفع این جامعه است و کدام بیشتر به نفع دموکراسی است ، و بهترین سیستم برای آمریکا اینست که رئیس جمهور از این حزب باشد و مجلس از آن یکی، برای اینکه اجازه نمیدهند دولت خیلی بزرگ شود . بنیانگذاران آمریکا آنها هم خیلی دلواپس بودند از اینکه دولت بزرگ و سنگین بشود ، و ممکن است آزادی های مردم را بگیرند اصولا آمریکاییها از دولت میترسند و حتی حاضر نیستند اسلحه را زمین بگذارند.دولت مرکزی خیلی اختیارات ندارد و دولت های هر ایالت خودشان کارها را میکنند.

دکتر نوری زاده: من منظورم اینست که این مدت که مسائل آمریکا مورد توجه مان بوده معمولا چنین بوده که این تضاد بنوعی عمد رها شده ، انجور که شما گفتید مثلا آقای ترامپ در سنا اکثریت داره ولی در مجلس نمایندگان اینطور نیست خانم نانسی پلوسی رو گوش میکردم صحبت هایی که میکرد و وعده هایی که به مردم میداد بیشتر خیر بود شما یک شرحی بدهید که این نظام چطور میچرخد؟ نظام کنگره به چه صورت است و اختیاراتشان تا چه حد است؟

دکتر سازگارا: من اول یک اعتراف به اشتباه بکنم من در دهه هفتاد در این جا تحصیل کردم ولی آن مقطع دانشجو ها چپ رادیکال بودند و در واقع ما در آمریکا زندگی نمیکردیم و یک گروه شیعه ایرانی بودیم و برخوردمان با آمریکا بصورت عیب جویی بود و فردای پیروزی انقلاب هم تئوری هیچکس دمکراسی نبود و مردی مثل دکتر سحابی میگفت دموکراسی لوکس است عدالت اصل است و همینکه بگیریم و ثروت را تقسیم کنیم و همه چی را ملی و دولتی کنیم .

اما این بار که من آمریکا آمدم دیگر آن باد انقلابی گری خوابیده و چشممان باز شده است و دیدیم که انقلاب چه چیز وحشتناکی است بنابراین ایندفعه آن پرده ها جلو چشمم نیست و سعی کردم با زندگی آمریکا مشارکت کنم و به کشوری که به من نوعی و خانواده ام پناه داده است در پیشبردش همکاری داشته باشم و کمک کنم چرخ آن جامعه بچرخد و اینبار واقعا از این چرخش چرخهای دموکراسی لذت میبرد آدم ، اولین نکته در آمریکا اینست که تفکیک قوا وجود دارد ، کنگره که متشکل از دو مجلس هست دولت که در رأسش رئیس جمهور با اقتدار خیلی زیادی هست و قوه قضاییه که واقعا سه قوه مجزا هستند و میشه گفت دو قوه بزرگ دیگر در جامعه وجود دارد یکی مطبوعات هست و رادیو تلوزیونها و رسانه ها و دولت هیچ رسانه ای ندارد.

قوه پنجم جامعه مدنی امریکا است. همه قشری در جمعیت ۳۲۰ میلیونی آمریکا وجود دارد مذهبیون افراطی و لیبرالها یی که شاید در دنیا نظیرش نباشد از لحاظ آزادی خواهی نظیر ندارند . اما مجموع این طیف بزرگ پذیرفته اند که داور نهایی صندوق رای است ممکن است یک آدم دیوانه ای پیداشود و در یک کنیسه یهودی تعدادی را بکشد ولی بلافاصله جامعه بسیج میشود و میگوید هیچکس بعنوان آزادی بیان زندان نمیرود حتی اگر مسائل محرمانه رامنتشر کند نهایتا از او به دادگاه شکایت میکنند .شما ببینید این روزنامه های آمریکا چه بساطی سر دونالد ترامپ در آورده اند و بهر حال با رای مردم آمریکا انتخاب شد اما بقیه جامعه دارد از خودش دفاع میکند ، مجلس نمایندگان که هر دو سال یکبار انتخاب میشوند و مجلس سنا هر ۶ سال یکبار سناتور ها انتخاب میگردند و لی هر دوسال یک سوم مجلس سنا کاندیداهایش رای میآورند.

اکثریت سنا در دست جمهوری خواهان ماند، سیاست خارجی در سنا است عزل و نصب وزیران در سنا است و ترامپ خیالش راحت شد مجلس نمایندگان دموکراتها اکثریت هستند الان کار خوبی شد چون باید به تصویب دو مجلس برسد مثلا اگر ترامپ بخواهد قانون مهاجرت را تغییر دهد باید دو مجلس رای بدهند بودجه بخصوص دست مجلس نمایندگان است . اولین کاری که خواهند کرد انتخاب روسای کمسیون ها است و روسای کمسیونها را عوض میکنند. در آمریکا جامعه از کاخ سفید اداره نمیشود و قدرت اقتصادی دست مردم است و سهامیان عام هست مردم آمریکا سهامدار بسیاری از موسسات آمریکا هستند و قدرت چند نوع است ، پول و تبلیغات و اسلحه است،.

در ایران الان نهاد منحوس ولایت فقیه و شخص خامنه ای خمینی نه سوادش را داشت و نه فرصتش و هم پیر بود شاید اگر احمد فرصت پیدا کرده بود همین بساط را پهن میکرد ولی این آقای رهبر طی سی سال گذشته قدرت بیکرانی را که در قانون اساسی داشته است نقد کرده است و مقداری زیادی قدرت در آن بیت رهبری انباشته است رادیو تلوزیون انحصاری ، یکسره دست بیت رهبری است و تشکیلات دارند برایش ، پول ، نزدیک به نیمی از اقتصاد کشور را اینها در کنترل گرفته اند...........

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم

A Window to the Fatherland – Thursday 8 November 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our special guest of every Thursday, Dr. Mohsen Sazegara, by asking him if he did vote in the US Midterm elections

Dr. Mohsen Sazegara:

I am neither a Democrat nor a Republican and can describe myself as being among the 35% independent voters and strongly believe it is high time we had a third party in the US politics.

It is to the benefit of democracy to establish this new political party, as it will stop the state becoming even larger. The founders of the United States were always concerned about the government becoming too big and the American public are always worried about this issue and as such refuse to lay down their arms.

When I studied in the US before the revolution we had a left wing religious and critical view of the US and even after the revolution nobody really had any understanding of democracy for Iran.

But when years later I came back to the US I realized that revolutions are such horrific things and appreciated the US democracy that offered refuge to myself and my family and we now contribute to the American society and enjoy our freedoms.

Here no one is sent to prison for expressing their views and the ballot box has the last say about who rules the country. Just look at the freedom of press and how it challenges President Trump’s policies without fear of persecution.

The exact opposite of this system rules Iran where the sinister and tyrannical notion of Velayate Faghih, or the absolute rule of the clergy, manifested in Khamenei’s whims, has destroyed the country and he is accountable to no one!

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/44908

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/Yq_CCHU-bik

لینک دانلود:

https://vimeo.com/299672984

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/01zhbgxd8ucz

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/spl70zcwyrkb

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1ccHUXpPIqHZvoj-RzileP5_xf9JwPYbi/view?usp=sharing

November 10, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری چهار شنبه ۱۶ آبان

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم. در بخش اول برنامه نگاهی به فساد شارلاتان هایی به نام سرداران سپاه خواهیم افکند و توضیحاتی تقدیم حضورتان خواهیم نمود. سپس اشاره ای به سخنان محمد جواد ظریف در ارتباط با تحریم های آمریکا خواهیم داشت. در ادامه به دیدن چند کلیپ از وضعیت نابسامان کشور می نشینیم و در این ارتباط سخنی با رهبری خواهیم نمود.در بخش دوم برنامه به گفتگو با تهیه کننده برنامه های تلوزیون ایران فردا جناب آقای هومن شباهنگ و خانم شقایق خواهیم پرداخت و با آنها به سخن خواهیم نشست.
این دو برادر هومن و پومن که توی تلوزیون ایران فردا هومن که بوده و بعد پومن هم به ما پیوست خودش حکایتی دارد دیدن آدمهای پشت پرده و یکی دیگه هم هست که او را در قالب عروسک دیده اید بنام شقایق .خوب شقایق کیست ؟ او با زوجش میآیند انتقاد میکنند دوربین ما را بین مردم میبرند و فیلمبرداری از حوادث میکنند چه کسی است کجاست و چطور توی این کار آمده است؟
دکتر نوری زاده : سلام پومن جان ، خودت را معرفی کن و بیوگرافی خودت را بازگو کن و چطور از ایران فردا سر درآوردی :
پومن شباهنگ: حقیقتش اینست که از زمانی که شروع به کار کردم من رشته ام گرافیک و تبلیغات و سینما بود و زمانی هم که در ایران بودم دورادور ارتباطی داشتیم...

دکتر نوری زاده : بله ایشان برای ما برنامه هایی میفرستاد و حضرات متوجه شدند که داستانش را خودش بازگو میکند.

آقای شباهنگ : من علاقه به کارهای تلوزیونی داشته ام و سرنوشت و قسمت ما را به اینجا آورد.

دکتر نوری زاده : پومن به اینجا آمد وکتاب شعرش را هم درآورد و کارهای بسیار مهمی کرد برای من هم زمانی که در ایران بود و برنامه هایی که درست میکرد و مخفیانه میفرستاد و فیلمهایی که از بعضی جلسات میگرفت و ما در این سالها ازراه دور با هم کار کردیم تا به راه نزدیک رسیدیم.

همینطور شقایق، شقایق در انگلیس نیست راه دوره و شما صدای او را میشنوید در یکی دو برنامه.
دکتر نوری زاده : درود برشقایق. شما از خودت بگو شما چیکار میکردید و چه شد کار به اینجا کشیده شد؟

خانم شقایق : خیلی اتفاقهای پیچیده ای افتاد طی سالها، من ایران تئاتر میخواندم وسینما و حرفه اصلیم بازیگری بود ، بعد وارد دوبلاژ و گویندگی شدم و هردو را پیش میبردم تا یک تایمی بعلت همکاری من با شبکه های خارجی من را ممنوع التصویر و ممنوع الصدا کردند و نمتا دوسال نتوانستم کار کنم سپس از ایران خارج شدم و اینجا شروع به کار کردن شدم و پومن و هومن را هم که از دانشگاه میشناختم و به من پیشنهاد کار دادند و من هم پذیرفتم و حالا هم در خدمت شما هستم.

دکتر نوری زاده : فقط به من بگو با این کاراکتر چقدر خو گرفته ای ؟

خانم شقایق: یعنی که خودم احساس نمیکنم که این یک انیمیشن است و تمام نقشها یی که حرف زده ام مثل خود آن آدم یا کاراکتر بوده ام و با آنها زندگی میکنم و این کاراکتر را سعی کرده ام زنده اش کنم برای مخاطب که موفق بوده باشم

دکتر نوری زاده : میدانی چقدر طرفدار پیدا کرده است : از من سئوال میکنند که این واقعا کیه ؟ خودش برای خودش یک شخصیت شده است. یعنی دو تا آدم در قالب طنز جدی ترین مسائل را مطرح میکنند این برا مردم جالب بود.

دکتر نوری زاده : پومن جان وقتی که این فکر متولد شد شما با گروه همکارات چه طرحی ریختید؟

پومن شباهنگ: من طراحی شخصیت انجام دادم با انیمیشن مختلف و میخواستیم ببینیم که چه باز خوردی بین بیننده ها و مردم دارد و این شخصیت و تیپ مویش و صدای شقایق را با شناخت شخصیت شقایق انتخاب کردیم و به مرحله اجرا رسید و بعد شخصیت پسر اضافه شدشخصیت پسر در حال حاضر صدای خود من هست و خیلی شبیه به خودم است.

دکتر نوری زاده : توی ایران چه کارهایی کردی که برایت پرونده شده است و یادم هست که در جنبش سبز هم فعال بودی و فیلمهایی برای ما فرستادی؟

پومن شباهنگ: این اتفاقات از زمان کوی دانشگاه شروع شد که من خبرنگار یک خبرگزاری بودم و یک دفعه تمام دوربینم را گرفتند و گفتند بیا باغ آزادی تحویل بگیر بالاتر از میدان آزادی بطرف میدان صادقیه سپاه یک ساختمان یا فضایی دارد البته من آنجا نرفته ام از این جور اتفاقها خیلی برای من و همکارانم افتاده است.

دکتر نوری زاده : شما در کنار این ممنوع البازی ها آیا بازداشت هم شدید چی بود این داستان ؟

خانم شقایق: بله من استودیو داشتم و همزمان در واحد دوبلاژ صدا و سیما هم میرفتم و کار میکردم یکروز شش، هفت نفر ریختند در استدیو و دوربین بدست و آن لحظه من استودیو نبودم ، وبچه ها به من تلفن کردند و گفتند ریختند همه استودیو ها و تمام بچه ها را گرفته اند من خودم را به آنجا رساندم ولی آنها رفته بودند ولی فردای همان روز به من تلفن کردند و منتظر آنها بودم چون من این برنامه ها را از تلوزیون کهکشان در بلژیک میگرفتم همه چیز گردن من بود. من را خواستند دفتر وزارت اطلاعات و در واقع بازداشت شدم، سه هفته در بازداشت بودم و زمانی که بیرون آمدم شرایط روحی خوبی نداشتم و کار نمیتوانستم بکنم .

دکتر نوری زاده :آیا شما در ایران مشوق و پشتیبان داشتید برای تولید این کارهای هنری و سینمایی ؟

پومن شباهنگ: من خودم صدا و سیما درس خوانده ام و داخل صدا و سیما کار میکردیم و در دانشگاه هم یکسری از اساتید ما پیگیر کار ما بودند و کمک میکردند و گروهی که داشتیم گروه خوبی بود با تمام اذیت و آزارها ، و برای جشنواره های خارج از کشور ما را انتخاب میکردند و جایزه هم میگرفتیم . .........

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Wednesday 7 November 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

In the first part of the program tonight we will look at the extent of corruption among the charlatans who call themselves the commanders of the Revolutionary Guard.

Later we find out what Javad Zarif has been saying about the US sanctions and show a few video clips about the reality of Iran’s economic life. We will have a few words for Khamenei in that respect.

And in the second part of the program we will have a talk with Poman Shabahang and Mrs. Shaghayegh, the producers of IraneFarda TV programs.

Homan and Poman are the twin brothers who have been working with us behind the scenes to get our programs going since its earlydays.

Poman: I have studied graphic arts and advertising for cinema and got to know IraneFarda TV while I was in Iran.

I also worked as a journalist and covered the student movement in Iran and was under a lot of pressure from the security forces, which was very normal for anyone reporting on protests in Iran.

Shaghayegh: I studied theatre and cinema in Iran and also acted and worked as a voice over artist. I was banned from work for my contributions to exiled TV stations and did not work for two years until I left Iran and met Homan and Poman at a UK university.

When I used to work for Iran’s national broadcasting organization, one day the security forces raided the studios and arrested all the staff in there and I was held in custody for three weeks and after that I suffered a lot of psychological pressure and could not work any more.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/44854

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/T3KJVuaDmRM

لینک دانلود:

https://vimeo.com/299479509

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/6gwsyqh1ukla

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/hnldgmtplf5c

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1N6LJYvPaCMMnLSYEaLJRU7WIIMKLFTng/view?usp=sharing

November 10, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۱۵آبان

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم.در بخش اول برنامه به تفصیل به تحریم های آمریکا وواکنش رهبر و مسئولین و سرداران سپاه در جمهوری جهل و جور فساد خواهیم پرداخت.
حرفهای این روزهای خامنه ای و روحانی و جواد ظریف و ولایتی و از آدمکشها و غیر آدمکشها همشون اظهار نظر کرده اند همه از آن ادعاهای تو خالی ، وقتی حرفهای محمد علی جعفری را گوش میدهیم به خودم میگویم آیا خودش به این حرفها باور دارد. ؟ نه چنین نیست !! و متاسفانه یک موجی در ایران راه افتاده که با حرفهای بی ربط و چرند به مردم زدن بگویند بله ما تحریم ها را دور میزنیم و موفق هم میشویم !!
و به دیدن کلیپ جالبی از سخنان جواد ظریف در باره تحریمها مینشینیم.
آقای دکتر ظریف میگویند ۱۱ مرتبه آژانس انرژی اتمی رضایت نامه از ما داده است و شهادت برائت برای ما صادر نموده است که ما ملتزم بوده ایم ولی آمریکا گفته که از این قرارداد راضی نیست و بعد هم توضیح میدهد که این ما نبودیم و آمریکا بود که اینکار رو کرد. این سخنرانی ها اگر در یک دنیایی باشیم که کشورها یک سطح همسانی داشته باشند و جیبشان سر بریده توش نباشد ؟ حداقل سعید کریمیان را در ترکیه نکشته باشند قلی پور را نکشته باشند جمال حسینی را نکشته باشند در ترکیه و بعد بیایند برای جمال قاشقچی گریه کنند، این اشکالی ندارد بیاید بگوید، زمانی که دکتر مصدق در دادگاه لاهه از حقوق ایران دفاع میکرد خود رئیس دادگاه به احترام او از جایش بلند شد و حق را به جانب ایران داد این اعتبار و صداقت مصدق بود رابطه اش با مردم بود. ولی رژیمی که هیچ نوع ارتباطی با مردم ندارد و فقط به مردم دروغ گفته است این رژیم بیخود میکند که دروغ میگوید .
جناب آقای ظریف در جای دیگری میگوید این امریکاست که دارد تجاوز میکند و حقوق جهان را زیر پا میگذارد. دلیلش؟؟ اینکه اروپاییان دارند ما را تایید میکنند ، برادر من چنین چیزی نیست، خودت میدانی که اروپایی ها شما را تایید نمیکنند الان یک جنگ اقتصادی است و در نهایت این اروپاست که تسلیم آمریکا میشود نه آمریکا تسلیم اروپا .
ظریف اینگونه در برابر جهانیان بلبل زبانی میکند و در همین ارتباط به ویدیو کلیپی از سخنان او در مجلس خواهیم پرداخت.
ایشان میگوید مردم ثابت کردند که با نظام هستند . نه شما خودت هم میدانی ، یک روز یک رفراندوم آزاد در مملکت بگذارید شما فکر میکنید مردم به مجموعه حکومتی ها اعتماد دارند و رای میدهند شوخی میفرمایید.
از آنطرف آقای دونالد ترامپ هم با مردم ایران و هم با جهانیان حرف دارد و میگوید مردم ایران من قصدم آزار شما نیست قصدم آزار و فشار بر حکومت است و شما باید کلک رژیم را بکنید اما چه میگوید کسانی که پیامش را آماده کرده اند به چه نکاتی توجه کرده اند و همراه با شما خوبان به دیدن ویدیو کلیپ سخنان پرزیدنت دونالد ترامپ مینشینیم. این زمان مناسبی است که نیروهای دموکراسی خواه دست در دست هم، مشروطه خواه و جمهوری خواه در کنار هم باشند، روز وصال نزدیک است.

در بخش دوم برنامه ابتدا اشاره ای به سخنان حسن روحانی در ارتباط با دور زدن تحریمها خواهیم نمود.آقای روحانی واقعا خلاف قوانین بین المللی است که شما در لبنان جلو تشکیل کابینه را گرفته اید، این بزرگترین چلنج حکومتت است روحانی میگوید دور میزنیم تحریمها را ، دور میزنیم یعنی چی ؟؟ یعنی پنج تا بابک زنجانی دیگه میفرستیم نفت را به دستشان میدهیم ببره بفروشه پولش رو هم بخوره، این نوع برداشت آقای روحانی است ، آدمی که باعث شد مردم یکبار دیگر به اواعتماد کنند این شال ارغوانی میاندازد و پیراهن بنفش میپوشد با خواننده ها عکس میگیرد و متفاوت است .
سپس از دستور رئیس جمهور فرانسه برای بازداشت مقامات بلند مرتبه و آدمکشان رژیم بشار اسد شما را باخبر خواهیم نمود. دولت فرانسه کار بسیار بزرگی کرده است و دستور بازداشت بین المللی صادر کرده و بدست اینترپول داده برای چه کسانی برای آدمکشان رژیم بشار اسد برای کسانی که مردم را شکنجه کرده اند و برای کسانی که مردم را کشته اند و بسیاری از اینها مشاوران بشار هستند مانند مملوک، او متهم است که صدها نفر را در زندانهای مخفی در زیر زمین مثل مال جمهوری اسلامی ، فردا این ماجرا موشکافی بشود ٰزیم نمیتواند امثال دکتر هکی را بکشد نمیتواند اردشیر حسین پور را بکشد چون آن جوان نمیخواست در پروژه بمب سازیش سهیم باشد ،.
الان هم متخصصان محیط زیست کشته میشوند به خاطر چی بخاطر اینکه سپاه دارد با زباله های اتمی پلوتونیوم تولید میکند به هدف بمب ساختن ولی این به نظر من این امر مهمی است چه سوریه ای ها بخواهند چه نخواهند دی ان ای اینها گرفته میشود و یک سازمان جهانی تحقیق میکند و دانه دانه اینها دستگیر خواهند شد و در مورد جمهوری اسلامی هم همینطور است صدها شکایت تقدیم مقامات بین المللی شده است.
اینکار را ما در ایران انجام خواهیم داد فلاحیان باید پس بدهد ری شهری و جنتی و احمد خاتمی باید پس بدهند.

آقای حسام الدین آشنا معرف حضورتان هستند، ایشان مشاور عالی حسن روحانی است ایشان بچه تحصیلکرده ایست و یک مشکل داره و اون هم اینست که داماد قربانعلی ماست بند نجف آبادی است ، معروف به دری. در جریان قتلهای زنجیره ای ایشان و دوستانش مطالبی را درز میدادند و ناگفته ها را میگفتند و ایشان آمده میگوید دری نجف آبادی نقشی در قتلهای زنجیره ای نداشته است .
بنده با قاطعیت میگویم دارد چون اعترافات مصطفی کاظمی را کامل خوانده ام حرفهای سعید امامی و عالی خانی و دیگران را هم دیده ام، باید روی حرفی که میزنیم فکر کنیم که عقبه دارد یا خیر و میگوید ایشان خبر نداشت و انچه مصطفی کاظمی گفته است دروغ است، نه، مصطفی کاظمی آدرس دقیق میدهد .....
و در انتها از عصبانیت جان بولتون در ارتباط با کم بودن تحریم ها شما را مطلع خواهیم ساخت

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Tuesday 6 November 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue tonight’s program with first looking at the details of US sanctions on Iran and how the regime’s leadership and the commanders of its Guards of Crime and Corruption (the Revolutionary Guards) have reacted to their imposition.

In a nutshell, all the “heroic” talks of the regime’s officials about resisting the sanctions, ranging from Khamenei and Rouhani to Zarif and Velayati, or other criminals ruling Iran, have been utter nonsense that they do not believe a word of it themselves.

Zarif has claimed that the IAEA has more than 11 times has confirmed that Iran isadhering to the terms of the nuclear deal but the US is the one country that should be blamed for abandoning it.

In a world that nothing remains secret any more from the inquisition of journalists and the social media, such misleading talks, do not sell to the public, as we all know that the regime has used the nuclear deal’s financial benefits as a green light to increase its nefarious activities in the region and try to stifle dissent at home.

Zarif tries to pit Europe against the US but he knows it very well that even the Europeans do not take the regime seriously as the Iranian people reject it in its entirety.

For his part, president Trump has made it clear that his actions are not to harm the Iranian people. On the contrary, his strategy is to weaken the regime and leave the job of getting rid of it to the Iranian people!

Rouhani has said that his government would happily and openly defy the sanctions through bypassing them.

By saying such a stupid thing he is telling us that the regime is going to create more corrupt Babak Zanjanis who the last time round embezzled billions of dollars of Iran’s oil and gas revenue through sanction busting activities.

And now Rouhani’s advisor, Hesamuddin Ashena, has publicly spoken about the serial murders of Iran’s intellectuals in the 1990s to whitewash the role of his criminal father-in-law Gorman Ali Najafabadi, who was the intelligence minister at the time and the one who oversaw the whole killing project.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/44798

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/y7qG0uK6iBE

لینک دانلود:

https://vimeo.com/299269837

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/w7qcyu5msmgt

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ncwugdhbhkdp

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1cwPjJrNMhAMEerLRUWQ0olV74pAJe61S/view?usp=sharing

November 10, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۱۴ آبان

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم.ابتدا در پاسخ به اعتراض بعضی از عزیزان در ارتباط با ماجرای قتل و ترور سعید کریمیان توسط جمهوری اسلامی ایران توضیحاتی ارائه خواهیم نمود: در مورد سعید کریمیان بطور قطع رژیم جمهوری اسلامی او را کشت نه ماجرای عاشقانه ای بود و نه چیز دیگری،.
تا چه حد سعید کریمیان مقصر بود در این بازی خطرناکی که آغاز نمود این نکات را هم میگویم ، سعید کریمیان توسط دونفر از ماموران حزب الله لبنان که به ترکیه آمدند و یک راهنمای ایرانی به قتل رسید و بیست و هفت گلوله به او زدند نماد یک چیزی بود ،او وارد یک بازی سنگین شد که اصلا نباید میشد از من پرس و جو کرد و زمانی که به من گفت اطلاعات احمدی نژاد پیش من هست و از من میخواهند که من یک تلوزیون سیاسی راه بیاندازم و این اطلاعات را منتشر کنم ، به او گفتم این بازی تو نیست وارد بازیی که بلد نیستی نشو و عین نوشته ام هست و دوست دیگری هم در دبی شاهد این مسائل هست و بوده، بنا براین بطور قطع سپاه پاسداران اورا به قتل رساند یکی از واحد های سپاه این قتل را انجام داد و آن امپراطوری که فکر میکرد ساخته است چه جور آب میشود. رفت همه آب شد با ناجوانمردی خانواده اش را مجبور به سکوت کردند و بعد ذره ذره همه چیز از بین رفت. او داشت تولیدات تلوزیونی انجام میداد. بسیار متاسفم برای رفتنش و اینکه وارد بازی شد که بازی او نبود.

سپس به مناسبت سالروز تسخیر سفارت آمریکا و راهپیمایی روز گذشته با شما به تفصیل سخن می گوییم. روزی که دانشجویان جاهل خط امام با رهبری محمد موسوی خوئینی ها یکی از قدیمی ترین مرتبطان با کی جی بی ، کتابفروشیش در بغداد پاتوق توده ای ها بود، اینها رفتند و حزب توده هم از پشت جنایتی بزرگ بر علیه ملت ما کردند و ۵۲ دیپلمات را برای ۴۴۴ روز به گروگان گرفتند هیچ دشمنی بین ما و آمریکا وجود نداشت حتی ماجرای ۲۸ مرداد در نگاه مردم عادی مسئله ای نبود ، سفارت آمریکا تبدیل شد به یک نمایش خانه ، هم لبو میفروختند و هم دخترو پسر باهم قرار میگذاشتند، و هم دعای کمیل میخواندند و هم کتابهای مارکسیستی رد و بدل میکردند .
و قربانیانی داشت مثل زنده یاد عباس امیر انتظام آن مرد وارسته و از جمله خود من ،
این عمل جنایت بار را عده ای مرتکب شدند که ۶۶ تایشان را با یک اتوبوس به ته دره فرستادند ،
بعضی هاشون استفاده های کلان بردند آقای اصغر زاده تریلیاردر شد ، آقای حاج عزت به ریاست تلوزیون رسید، و دوروز دیگر احمقهایی مثل سعید قاسمی و جعفری که تیر و تفنگ دستشان است یک خریتی بکنند و میدان به ترامپ بدهند که با ما وارد معرکه بشود، و میگویند در عرض ۹ دقیقه کمر آمریکا را شکستیم، یا آمریکا دارد منزوی میشود ، کی منزوی میشود؟؟؟ همین اروپایی ها که میگویند ما هستیم سر دانمارک با شما چه کردند ، یا اینکه میگویند صهیونیستها جریان دانمارک را بوجود آوردند !!!!
ول کنید یک ذره از خودتان خجالت بکشید؟ از مردم که خجالت نمیکشید.!!! اگر خجالت میکشیدید این برنامه راهپیمایی دیروز۱۳ آبان را راه نمی انداختید،!!

در بخش دوم برنامه ابتدا اشاره ای به رد لایحه پولشویی توسط شورای نگهبان خواهیم داشت. شورای نگهبان لایحه پولشویی را که به شورای نگهبان فرستاده بود با ۱۴ ایراد برگرداند.
سپس شما را از لیست جدید تحریمهای آمریکا که از روز ۴ نوامبر آغاز شده است باخبر خواهیم نمود. مارک پمپئو وزیر امور خارجه و وزیر خزانه داری آمریکا در نشستی مشترک کم و بیش تفاصیل این مجازاتها را بیان کردند ، ۵۰ تا بانک ایرانی و شرکت های تابعه ، در بخش کشتیرانی و انرژی شامل ۲۰۰ نفر و تعدادی کشتی و ۶۷ فروند از هواپیماهای شرکت هواپیمایی ایران ایر ، آزانس انرژی اتمی و ۲۳ فرد تابع آن بانکهای ملی ، سپه ، تجارت، کشاورزی از جمله بانکهای تحریم شده هستند.
۷۰۰ شخص نهاد و سازمان در این فهرست هستند، ۲۰ کشور خرید نفت ایران را متوقف کرده اند ، ۲/۵ میلیارد دلار از درامد نفتی خود را ازدست میدهد چین هند و ژاپن معافیت گرفته اند برای مدت محدودی و در مصاحبه مطبوعاتیشان اعلام نمودند که بزودی آثار این تحریم ها ظاهر خواهد شد.پول ما هم که با سقوط آزاد روبروست و صنایع مان هم با تعطیلی مواجه است.

و در ادامه به واکنش حسن روحانی به تحریمهای آمریکا خواهیم پرداخت و از مشکلات مردم در پس این تحریمها با شما صحبت خواهیم نمود. جناب روحانی در تمام این چند روز تلاشش این بود که به مردم بگوید درسته که تحریمها خیلی سنگین است اما نترسید ما آماده ایم ، حالا آمادگی آقای روحانی که میگوید چیست ؟ یکیش وعده های خانم موگرینی هست ، اروپایی ها طبیعتا با آقای ترامپ همدل نیستند و سیاست های ترامپ را نمی پسندند................
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Monday 5 November 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue tonight’s program with first replying to some criticisms that we have received about reporting on the murder of the satellite TV owner Saeed Karimian by the Islamic republic regime.

We must insist that our report was correct and Saeed was assassinated by the regime and the story that says it was over a relationship with a woman is not correct.

Two members of the Hezbollah of Lebanon who had travelled to Turkey and assisted by an Iranian agent assassinated Saeed Karimian.

He had entered a dangerous game and had asked me for advice as he had receivedsecret information from Ahmadinejad and had been asked to open a new political TV channel to decimate that information. But I told him not to involve himself in that game.

One of the units of the Revolutionary Guard plotted his assassination and they also silenced his family. I am so sorry for his loss.

Later we will talk about the anniversary of the US embassy hostage taking in Iran by the ignorant so-called students that led to decades of Iran-US animosities and end of all their relationships.

The crisis ended the lives of many innocent Iranians who were accused of being US agents, chief amongst them the late Ezatullah Amir Entezam.

However, many of those “students” became millionaires as a result of their stupid action, the like of Asghar Zadeh, and others like Haj Ezzat were promoted to the head of Iran’s national broadcasting organization.

In the second part of the program we will mention how the Guardian Council hasrejected the ratification of the FATF bill by putting 14 major obstacles on its way.

And today the United States imposed strict sanctions targeting Iran’s oil, banking and industrial sectors and threatened more action to stop Tehran from pursuing outlaw policies, steps the regime has condemned as economic warfare and vowed to defy.

In his speech earlier today the US Secretary of State Mike Pompeo said: “The Iranian regime has a choice: it can either do a 180-degree turn from its outlaw course of action and act like a normal country, or it can see its economy crumble”.

According to US State Department, the sanctions imposed by the US government are on:

A list of over 700 individuals, organisations, aircraft and vessels - 300 more than were named before the sanctions were lifted in 2015 - bringing the total number to 900.

Some 250 people designated as "Specially Designated Nationals and Blocked Person"

The operators of Iran's ports, ship building sector and shipping firms, with some 200 people and vessels targeted.

Buying from or selling to Iranian oil firms and the sale of any petrol-based products from Iran

Transactions by foreign finance organisations with 50 Iranian banks, including the Central Bank of Iran

Insuring Iranian organisations or individuals

Iran's energy and aviation sectors, with 67 aircraft named under the ban and sanctions on 23 people and organisations linked to the Atomic Energy Organisation of Iran.

And anyone found to "engage in certain transactions" with any of the above.

Stay with us for this edition of A Window to the Fatherland and share it with your family and friends.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/44758

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/YX7L5AtEKUo

لینک دانلود:

https://vimeo.com/299100481

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/uba6vph0s4en

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/xucnire7616h

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1d3s8Oqy2BFZQ09lrcEmQGBGgizIolpLQ/view?usp=sharing

November 10, 2018

تفسیر خبر جمعه ۱۱ آبان‎

در برنامه امشب طبق روال هر برنامه نگاهی به عرصه داخلی و سفره مردم ایران خواهیم افکند و چه در منطقه و عرصه بین المللی در ارتباط با ایران میگذرد.
اختلافات داخلی در داخل حکومت ایران و کاسه کوسه ها را بر سر رئیس جمهور میشکنند آیا تقصیر و سبب مشکلات مردم دولت حجت الاسلام پرزیدنت دکتر شیخ حسن روحانی است یا احمدی نژاد یا روسای جمهور پیشین حکومت و یا اساسا ساختار نظام مسئول مشکلات مردم است، که در راس آنها ولی فقیه است.؟
سپس نگاهی خواهیم داشت به آنچه در منطقه میگذرد، رفت و آمد های مقامات اسرائیلی ، بنیامین نتانیاهو برای چه به عمان رفت ؟ و آنچه که نشریه های عربی نوشته اند سفیر حکومت ایران در مسقط محمد رضا نوری شاهرودی با مشاور ارشد سلطان قابوس دیدار کرده است، به نوشته این مطبوعات در این مذاکرات که جزییات آن منتشر نشده است سفیر ایران خواستار میانجیگری بین تهران و اسراییل شده است در آستانه تحریمهای در راه که پرزیدنت ترامپ ۸ کشور را بطور موقت مستثنی کرده است ،.
با من و شما هستند میهمانان جمعه شبهای تفسیر خبر آقای علیرضا نوری زاده و آقای حسن شریعتمداری .

چالنگی: باز رسیدیم به اینکه هرچه مشکل است بر سر حسن روحانی شکسته اند نه اینکه مسئول نیست بله حتما مسئول هست ولی این جنگ راه افتاده در حکومت بر سر چه هست.

نوری زاده: حضورتان عرض کنم آقای روحانی در دوره دوم ریاست جمهوریش قول های عجیب و غریبی داد و چون حریفش ابراهیم رئیسی بود و ایشان میدانست برنامه ای هست که رئیسی را علم کنند برای زمینه جانشینی خامنه ای تا آقا مجتبی از نظر فکری بالغ بشود، در نتیجه خیلی توپش پر بود و چیزهایی که از قتل و غارت و قالیباف و رئیسی گفت. در نتیجه در مردم یک توقعی ایجاد کرد که این مرد ارغوانی پوش و شال بنفش انداز کس دیگری است ، و سیاستی دگر آمده است، متاسفانه همان اول کار آقای خامنه ای چنان ضربه ای به ایشان زد که فلجش کرد ، اولا معاون اولش جهانگیری را از کار انداخت و او رسما اعتراف میکند که من حق تغییر منشی دفترم را ندارم، گند بزنند به این شغل که معاون اول رئیس جمهور مانند شوروی ها که نخست وزیر را برداشتند و معاون رئیس جمهور عملا نخست وزیر شد ، بعد آقای روحانی در عمل تمام امیدش رو به برجام دوخته بود که حالا اروپاییان می آیند سرمایه گذاری میکنند خوب با با رفتن آقای ترامپ از برجام این امر محقق نشد، ضمن اینکه به وعده اروپاییان هم نمیشود دلخوش بود،.

ببیند الان که که روحانی دلش به لبخند های موگرینی دلخوش بود اطلاعات سپاه آدمکش میفرسته دانمارک که بروند این آقای جابر را بکشند و یا جاهای دیگر ، اینها به این امید هستند که تا دوسال دیگه خامنه ای بمیرد ایشان بتواند ولی فقیه بشود و تصور این را نمیکند که مردم ولی فقیه رو فاتحه اش را خوانده اند و زودتر توی قبرش گذاشته اند حتی ساده ترین حرفش که شکستن حصر بود را نتوانست انجام دهد رفتار رژیم وحشیانه تر شده است، ۱۵۰ فعال مدنی را در خوزستان دستگیر کرده اند کشته کارشناسان ومتخصصان محیط زیست ، برنامه های اتمی سپاه که الان بیرون افتاده است، و زبااله های اتمی را میبرند پلوتونیوم تولید میکنند ، اینست که بنظر من روحانی در یک سقوط آزاد به زمین خورده ولی هنوز خودش نمیداند و امیدواراست موگرینی و مکرون سرپا یش کنند دنبال این چیزهاست ولی حقیقت اینست که روحانی بازی را خیلی وقت است که باخته است.

چالنگی : تفسیر شما را میشنویم در باره این ماجرایی که الان به اختلافات زیادی کشیده شده است، سعید قاسمی تهدید میکند شیخ پرزیدنت را، و روحانی حرفهایی کنایه دار به رهبری میزند، و این بازی تا چه اندازه به سفره مردم مربوط میشود، روحانی اگر قرار بود کاری کند باید طی چهار سال اول نشان میداد.

شریعتمداری:علاوه بر اینکه بطور عموم میگویند شکست یک ساعت بیشتر ندارد و پیروزی هزار ساعت دارد امروز دوران شکست است و بای کسی را پیدا کنند و کاسه کوزه ها را سر او خورد کنند در جمهوری اسلامی رئیس جمهور اصولا تدارکات چی محسوب میشود و رهبر نیست ویک نوع ضرب گیر او محسوب میشود و دشنام هایی که باید به رهبر بدهند به او میدهند یعنی هم محلی است که باید تدارک کند اراده رهبری را و هم ناکامی های رهبری را بعده بگیرد چون دولت پول زیادی در دستش است و موقعی که به دولت حمله میکنند یکی از راها برای دفاع از خودش رشوه میدهد به سپاه رشوه میدهد به روحانیون و بیت رهبری رشوه میدهد بنابراین مثل مطبوعات دوره مشروطه که به رجال فحش میدادند بعد به آنه رشوه میدادند در ایران هم از همین نوع مد هست شروع میکنند به حمله سازمان یافته به روحانی و روحانی دم آنها را میبیند و جهانگیری با آنها صحبت میکند مقداری تعدیل میکند و پول به آنها میدهد و امور را میگذرانند. در حقیقت این نابسامانی مسلح که اسم نظام به خودش گرفته اوائل بازی خودش را دارد انسان بجای اینکه پولیتیکا بخواند باید کائوتیکا یعنی فن نابسامانی بخواند تا بفهمد در ایران چه میگذرد در منطق این نابسامانی عجیب چطور میتوان مانند یک بند باز ماهر روی یک بند حرکت کرد و از طرفی منتظر سقوط بود و از طرف دیگر اشتهای رهبری داشت این واقعا معمای است که برای آدمهای عادی حل نمیشود روحانی در چنین وضعیتی است..........

چالنگی: آیا همچنان میشود به این امام زاده دخیل بست ، در مورد احمدی نژاد هم همین بود بعد هشت سال وزیران خود این بابا آمده اند و زنگنه میگوید در دوران قبل اینهمه دزدی شده ، خوب شما کجا بودید؟ و باز هممیگوسند هنوز حیف و میل ها هست .از درون این انتخابات بد و بدتر و از درون این سیستم میشود انتظار معجزه داشت ؟

نوری زاده: یک کور سوی امیدی وجود داشت که شاید روحانی این ۴ وزیری که میآورد چهره هایی رو بیاره که امامزاده عین غین نباشند ، یک خاصیتی داشته باشند و ازشان کاری بربیاید نگاه کنید آقای شریعت مداری مرد امنیتی کابینه بعد از آنکه گند به وزارت بازرگانی زد و بعد از آن سوء استفاده های کلان ورود اتومبیل و موبایل ایشان را بر میدارد و وزیر کار میکند ، ربیعی داشت کارش رو انجام میداد چون به مقام معظم باج نمیداد کنار زده شد و حالا او به وزارت کار میرود جایی که مدتی هم بی وزیر بوده است نگاه میکنیم بله طرف قبلا اینکاره بوده تو مدیر کل بوده ولی طرف امنیتی هست سپاهیه ، شما چطور میتونید انتظار داشته باشید سپاه تا خرخره آلوده بیاد وضع اقتصادی مملکت را درست کند ..........با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم

Behind the Headlines – Friday 2 November 2018

Jamshid Chalangi:

In tonight’s program of Behind the Headlines we will look at the consequences of the US sanctions on the Iranian people’s economic conditions, as well as the current affairs of the region.

We will also look at the recent visit of Benyamin Netanyahu to Oman and his meeting with Sultan Qaboos that has been followed by a meeting between Qaboos and Iran’s ambassador to Oman Mohammad Reza Nouri Shahroudi.

Our guests tonight to discuss these topics are Dr. Alireza Nourizadeh and Mr. Hassan Shariatmadari.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Rouhani had given very many unfounded promises during the election time as he was facing Ebrahim Raisee as his main rival. He knew that the regime was behind promoting Raisee to become the next supreme leader and as such wanted to discredit him during the debates.

But as soon as he won the election Khamenei paralyzed him and his cabinet by telling him who should be his ministers for the key ministries.

For long Rouhani had put all his hopes on the Europeans to support his administration and begin to invest in Iran but they were dashed with the arrival of Trump in the White House.

Now the regime is so desperate that it send its terrorists to Europe to kill Mr Jaber in Denmark and Rouhani thinks that when Khamenei dies he will become the next supreme leader, ignoring the fact that the Iranian people have buried the notion of supreme leader.

Rouhani has not even had the power to release the leaders of the Green Movement from house arrest and has been indifferent to the killing and imprisonment of Iranian environmentalists.

He has simply lost the plot and is nothing more than a completely failed politician.

Hassan Shariatmadari:

In the Islamic republic regime presidents are nothing more than a subordinate of Khamenei and act as a buffer zone to deflect criticisms of him.

Behind the scene the regime directs all the condemnations that are targeted against Khamenei to be relayed towards Rouhani.

In reality the regime is an organized chaos that lives by the day and plays like an acrobat that can fall off the rope any time.

It is a puzzle how Rouhani can think of becoming a supreme leader under the current conditions.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/44653

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/rl3_qBGJawM

لینک دانلود:

https://vimeo.com/298646923

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/gziaozn5fbh3

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ogi3cv5rpv8c

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1FjznQcMParPVzKiJ0dpQ_7LFg-Ju8p2y/view?usp=sharing

November 10, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۱۱ آبان

nor4-300x160.jpg
این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم . ابتدا به دیدن کلیپی از یکی از هزاران فرزانه ایران آقای فریدون جنیدی و سخنان او خواهیم نشست. در ادامه به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب کاک عبدالله مهتدی خواهیم پرداخت و در ارتباط با حمله اخیر مزدوران رژیم در دانمارک و مسائل کردستان و دیگر رویداد های مهم منطقه با ایشان به تبادل نظر خواهیم پرداخت و نظر ایشان را جویا خواهیم شد.
دکتر نوری زاده : ما نگران میشویم وقتی دوهفته نمی بینیمت، با اینکه رژیم جهل و جور و فساد خوی پلنگی را از سر گرفته است و اتفاق چند روز پیش در دانمارک، و حمله ای که در کردستان انجام شد یک خورده از آن حمله بگو چه خبرهای دقیقی دستتان آمده؟

کاک عبدالله مهتدی: در حدی که من میدانم و میشود گفت این موشکها از داخل ایران شلیک شد از مناطق نزدیک ارومیه و در همان موقع به آنها خبر داده اند، که حزب دموکرات کردستان به رهبری آقای صفا مولودی اینها نشست کمیته مرکزی دارند به اسم پلنوم ، و بنابراین در اثر این حمله تعداد زیادی را به شهادت رساندند.

دکتر نوری زاده : این جناح با جناح کاک مصطفی هجری متفاوت هست؟


کاک عبدالله مهتدی: بله مختلف هست اون کردستان ایران هست و این کردستان عراق و به آنجا هم موشک زدند و جان دو پیشمرگه را ستاندند ولی اصل حمله به مقر حزب دموکرات کردستان عراق بود و ۱۵ کشته و ده ها نفر زخمی شدند و ضربه بسیار سنگینی بود ولی به شما اطمینان میدهم نه حزب دموکرات کردستان با این حملات از بین میرود و نه حتی طرفدارانشان کم میشوند و کل احزاب و مردم کردستان بیدی نیستند که با این باد ها بلرزند. این حرکت و جنبش بار اول نیست که ضربه میخورد بار اول نیست که بمباران و توپ باران میشود و بار اول نیست که اعدامها میشود و رهبرانش ترور میشوند، هم ما بعنوان حزب کومله کردستان ایران و هم حزب دمکرات این سختی ها را و این ضربات را از سر گذرانده ایم و روسیاهی به ذغال میماند، بالاخره مسائل کردها یکروزی از طریق مسالمت با گفتگو و از راه دیالوگ در سطح کشور حل خواهد شد ، تا به امروز جمهوری اسلامی روی خوش نشان نداده است و خواسته باخشونت و امنیتی کردن فضا و با اعدام رامین خواستند درسی به احزاب کرد بدهند ولی بنظر من مردم کردستان پاسخ شایسته ای به حکومت دادند و با اعتصاب سراسری در کردستان به آنها پاسخ دادند


دکتر نوری زاده : واقعا ما اینجا با دکتر سازگارا نشسته بودیم و تحلیل میکردیم و خیلی تحت تاثیر قرار گرفته بودیم و شوکه شدیم که اهالی کردستان بدون خشونت و بدون اینکه بخواهند انتقام بگیرند انتقامشان را با آن اعتصاب ملی گرفتند.

کاک عبدالله مهتدی: بزرگترین تک حرکت مدنی از دی ماه سال پیش است حرکت در ایران بسیار وسیع است و کاملا صد در صد اعتصاب شد چقدر ارعاب و چقدر احضار به اداره اطلاعات نمودند چقدر گفتند بعدا مجازاتتان میکنیم و ضربدر زدند به درب مغازه ها که بعدا جوانهای شهر تمام مغازه ها را ضربدر زدند که کسی نتواند به آنن عده آسیب برساند مانند فاشیستها ضربدر هایی که به مغازه های یهودیان زدند به خیال خودشان وکاملا شکست خوردند و من از این لحاظ است که میگویم این موج تروریزم برون مرزی جمهوری اسلامی را باید جدی گرفت و با این حرکات به جایی نخواهد رسید و فکر میکنه اگر رهبران وشخصیت های مخالف را در خارج هدف قرار دهد جنبش میخوابد ، اینطور نیست مگر چقدر این مردم کشته دادند و شخصیتهای با نفوذ را ترور کردند.


دکتر نوری زاده :یک چیز برای من خیلی مهم بود اطلاع رسانی شما چطور صورت گرفت غیر از تلوزیونها چون این وسیعتر از این حرفها بود بنظر من خبرگزاری های دهان به دهان بود که آنقدر مؤثر بود.

کاک عبدالله مهتدی: یعنی نتایج زیادی داشت یکی آز آنها اینست که کار میدانی ، درست است شبکه های اجتماعی و رسانه های پر بیننده خیلی نقش دارند ولی هیچ چیز جای کار میدانی خانه به خانه ومحله به محله را نمیگیرد، و همین است که پایه میلیونی احزاب کرد را نشان میدهد . که من بدون اینکه قصد مبالغه داشته باشم جایی دیگر در ایران ما شاهد چنین این نفوذ سازمان یافته احزاب در میان مردم نیستیم که در کردستان شاهدش هستیم.

دکتر نوری زاده : شما بعنوان احزاب سکولار جبهه های اسلامی کرد را که هستند و زیر بنای اسلامی دارند با شما هماهنگ بودند.

کاک عبدالله مهتدی: بله هماهنگ بودند ما نیروهایی داریم که حضور دارند بطور غیر رسمی و کمتر تحت فشار هستند و آن نیروها با احزاب سیاسی خودشان را هماهنگ کرده اند و در بین اصناف و کارمندان دارای نفوذ معینی هستند و همسو شدند که همه شان با نیروهای سکولار هماهنگ شدند، و بقدری هم اعدام رامین و زانیار و لقمان و این حمله به حزب دمکرات کردستان آنقدر مردم را تحت تاثیر قرار داد که همه فکر میکردند که باید پاسخی به جمهوری اسلامی بدهند و نشان بدهند که چقدر هماهنگ هستند.
دکتر نوری زاده : این نشان داد که چقدر کردها در مبارزات مدنی پیشرفت کرده اند و نقش زنان چقدر مهم بود .............
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Friday 2 November 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue tonight’s program with first watching a video clip of one the one thousand Iranian culture makers Mr Fereydoun Jonaydi and listen to his talk.

W continue the program with speaking to our special guest Kak Abdullah Mohtadi who will share with us his views on the Denmark terrorist plot by the regime and the current issues of Kurdistan of Iran.

Abdullah Mohtadi:

The missile attack on the Kurdish targets by the regime was carried out from inside Iran and their sources from the Oromiyeh had already informed them about the gathering of our central committee members for a meeting. Many of them weremartyred in that attack.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Were these members from a different faction of the Kurdish Democratic Party of Iran?

Abdullah Mohtadi:

Yes they are. They are based inside the Iraqi territory and 15 members of them were killed in the attack.

But we assure our people that the neither the Kurdish Democratic Party nor their supporters will be destroyed with this kind of attacks and it is not the first time that we have been bombarded by the Iranian regime or assassinated by its mercenaries.

Eventually, the Kurdish problem in Iran must be solved through a national dialogue but so far the Islamic republic regime has not accepted this option and continues using repression, executions and bombing of our people but has seen the reaction to its crimes when our people have gone on general strike in the Kurdish regions.

The wider protest against the regime started last December in more than 100 Iranian cities and it also spread to the Kurdish towns.

Like the Nazi Germany, the regime had marked the doors of those businesses that had closed down their shops in protest against its repressive policies toward the Kurds with a large cross but our youth cleared them.

The executions of Ramin, Zaniyar and Loghman and at the same time the missile attack on the Kurdish leaders’ gathering did upset our people naturally and everyone thought we must now react irrationally and resort to armed attacks but our response to the regime has been to show the solidarity of our people.

We make use if social media to promote our goals and inform the world about our struggle and organize protest actions.

http://iranefardalive.com/Archive/44647

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/Boul_ikM3gQ

لینک دانلود:

https://vimeo.com/298606848

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/gdhg9jbijhhi

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/mmusmcdqfgsa

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1LgIWL_2-R5CIEZEwdrZb3-917HkWhM6l/view?usp=sharing

November 10, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۱۰ آبان

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم . سپس طبق روال هر هفته به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکترمحسن سازگارا خواهیم نشست.
سلام دکتر سازگارا
دکتر سازگارا:عرض سلام و ارادت خدمت شما و هموطنان عزیز چه حسن انتخابی این شعر ابتدای برنامه داشت برای اینکه این روزها هموطنان ما بدجوری زیر فشار هستند و حکومت میخواهد چنگ و دندان نشان بدهد و خامنه ای میخواهد زهر چشم بگیرد و طبق معمول فشار را بر مردم مضاعف کرده است در خوزستان تا الان اسامی ۱۵۰ نفر معلوم شده که بازداشت شده اند در کردستان و آذربایجان غربی و تبریز و مرند و بلوچستان فشار را برروی این گوهر های ایرانی بالا برده اند و باید دست در دست هم بتوانیم دفاع بکنیم از کلیتی بنام ایران .

دکتر نوری زاده : عراق را ببینید کابینه تشکیل داده اند وزرای کرد و مسیحیان عراق و وزیر اقلیت ها گذاشته اند و از ایزدی ها و ترکمن ها هم وزیر گذاشته اند حالا کابینه خودمان راببینید تا به حال ما یک وزیر سنی نداشتیم .

دکتر سازگارا: بله معوج دیدن تاریخ ایران و تاریخ خود دین و این جدایی انداختن بین ایرانیت و اسلامیت که چهل سال است دارند حکومت میکنند و به دنیا هم پشت کرده اند الان ما با سه فرهنگ فرهنگ ایرانی فرهنگ اسلامی و دینی مان مشهوریم و اینها چگونه میتوانند تعامل داشته باشند . این سه فرهنگ وجوه مثبت دارد وجوه انتقادی دارد وباید یک گفتگو بین این سه فرهنگ برقرار کنیم تا بحران ۲۰۰ ساله سنت و مدرنیزم در جامعه مان را به بالین آسایش ببریم چنانچه ژاپنی ها این کار را کردند.
انچنان که غرب برای مدرنیته کرد و محصولات جدیدی را به دنیا اعطا کرده است
ما گرفتار یک گروهی شدیم که وظیفه خود میدانند که با این مدرنیته بجگندند و جنگ صلیبی راه بیندازد و در داخل هم اختلاف بیدازد بین گروههای مختلف .
واقعا اسلام که از شبه جزیره عربستان بیرون آمد اگر فقط یک قرآن بود و یک بینش، آنچنان چنگی بدل نمیزد این دو. آمدند و لباس دو شریعت بزرگ آنروز را به تن کردند تمدن ایران یک سمت دنیا را میکشید و اسلام وقتی به مصر و ایران و آسیای صغیر رسید اسلام شد، مفاخری که در آن بوجود آمدند ابن سینا ها حافظ ها و سعدی ها و مولوی ها که قله درست کردند و بارور کردند این درخت کاشته شده را، اینها وام دار تمدن قبل از خود هستند.البته میبینید که چگونه مردم ما مقاومت جانانه میکنند و از راه روستایی و پای پیاده خودشان را به پاسارگاد میرسانند برای اینکه بگویند راهت غلط است و پشت میکنی به تمدن دیرین ایران.
|آنچه فکر میکنند آقایون روحانیون حالا هستند از لباس و ظاهرشان بگیرید تا آداب و رسوم رفتار که فکر میکنند مهر اسلام است که چقدر از این مال روحانیت قبل از اسلام است و چقدرش مال مسیحیت است اینها از آن زمان این شکلی شدند و نه از پشت پیغمبر اینجوری درآمدند،

دکتر نوری زاده : این اوج درخشان از آمیختن فرهنگهای مختلف بوجود آمده است و بهم بی آمیزد و بزبان عربی انتشار پیدا کند. آخوند اگر باشی بلاخره یک جایی گیر میکنی ، بهمین خاطر شبستری لباس روحانیت را از تن درآورد تا بتواند خلاص شود از این قید و بند.
این داستان نامه یزدی به آیت الله شبیر زنجانی خیلی سرو صدا کرده مثل اینکه دلاه پر بود و ایشان که آمد پارس کرد یقه اش را گرفتند خود روحانیت هم میبیند که رژیم آبرویی برایش نگذاشته است در قبل از انقلاب ۵۰ تا آیت الله قدر بودند و تهران مشهور بودند الان احمد خاتمی آیت الله شده است و نشان داد که قم سنتی بلند شد در مقابل پاچه گیر ولایت فقیه شما چگونه به قضیه نگاه کردید؟.

دکتر سازگارا: آیت الله شبیری زنجانی بدلیل آشنائیتی که با برادر زاده ایشان داشتم
خانواده آنها را میشناسم و محترم و سالمی هستند ایشان سالهاست درس خارج فقه میدهد مرجع بیصدا و آرامی است ولی این آقای شیخ محمد یزدی بقول خودش ایشان رفت امضاء جمع کرد و خامنه ای را مرجع کرد و مزدش را هم گرفت و کارخانه لاستیک دنا را به او دادند ، پیشینه این شیخ محمد یزدی یک آدم فحاش و عصبانی و تند خویی است و سنگ حکومت را به سینه میزند. این قوه قضاییه فاسد حاصل عملکرد این آقاست واین آقا دومیلیارد میگرفت و حکم اعدام را لغو میکرد یعنی آدم که بسیار فاسد است و پیشینه فاسدی دارد و منحرف و مدافع خونریزی های خامنه ای هست، در زمان خمینی او را طردش کردند واین آدم می آید به آقای شبیری زنجانی که انسان درستی است و عین خانه قمر خانم جیغ و فریاد میکشد و تعیین تکلیف میکند اصلا به آقای یزدی چه مربوط است که چه کسی بدیدار ایشان میآید.مگر ایشان صاحب اختیار مراجع است.

دکتر نوری زاده لطفا یک گزارش از واشنگتن در چند روز مانده به شروع تحریمها به ما بدهید و فضا را چه جوری میبینید؟

دکتر سازگارا: در واشنگتن کابینه آقای ترامپ بشدت تند است و اتفاقی که در دوره ایشان افتاده این گروه اقدام ایران که آقای برایان هوک مسئولش هست توانسته یک ستادی بشود که تمام دستگاهها را اعم از وزارت دفاع و سی ای ای و وزارت امور خارجه و غیره همه کارها و اطلاعاتشان را در این ستاد می آورند و بررسی میکنند بنابراین آقای برایان هوک که میشود گفت تصمیم گیرنده ترین آدمی است که به مسائل ایران میپردازد من شخصا ایشان را یکبار ملاقات کردم و دارد به سرعت خودش را با اطلاعات روز ایران منطبق میکند و دائما در سفر است و خیلی جدی است و آنچه زور اورا زیاد کرده بود، آقای مایک پمپئو است، ایشان الان سوگلی آقای ترامپ است
و خود پمپئو خیلی تند و محکم ایستاده است و معتقد است که باید منابع پولی ایران راببرند و باید پوتین را به گلوی خامنه ای بگذارند و فشار بدهند. یک کاری ایشان میکند که من از این بابت خوشحال هستم و آن اینست که شخصا به خامنه ای می پرد ، برای اینکه این مسئولین در واشنگتن فکر میکردند که این مقام رهبری یک مقام روحانی است و دینی است و نباید به او چیزی بگویند!!.
کدام مقام رهبری مدتهاست که مردم ایران حتی یک پاپاسی برایش ارزش قائل نیستند و دستش تا مفرق به خون مردم آلوده است و حالا دارند نقطه کانونی را مورد حمله قرار میدهند . اما هنوز با هندی ها و چینی ها نتوانستند کنار بیایند .............
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Thursday 1 November 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue tonight’s program with talking to our dear guest of every Thursday Dr. Mohsen Sazegara, who would share with us his expert views about the news and current affairs of Iran and the Middle East region.

Dr. Mohsen Sazegara:

I quite liked your poems as it reflects the plight of our people these days. They are under the repressive regime of Khamenei and his clique as the regime is trying to scare off our people against any uprising against it, which makes the situation even worse.

They have already arrested 150 people in the province of Khuzestan as well as Kurdistan and West Azerbaijan and we must praise their struggle as they are not just defending the name and memory ofCyrus the Great, but the existence of a country called Iran.

Dr. Alireza Nourizadeh:

The Iraqis have now formed a new government that includes ministers from the Shias, Sunnis, Turkmens, Christians and even the Yazidis. But when you look at Rouhani’s cabinet, there is not even one Sunni Iranian among his ministers.

Dr. Mohsen Sazegara:

This regime has done a great damage to our national identity and history by trying to separate being an Iranian and at the sametime a Muslim.

Our national culture is a mixture of Iranian nationalism, Islam and our ancient religions. These three elements have acted together to keep our nation together for centuries and during the last 200 years modernism and a tendency towards Western values have been added to them.

We are now hostage of a regime that is at war with Iran’s history and nationalism as well as modernity as if it has started a new Crusaders.

Dr. Alireza Nourizadeh:

How do you see the situation in Iran on the eve of the 4 November sanctions?

Dr. Mohsen Sazegara:

The Trump cabinet is going ahead in full force against the Tehran regime and the head of the project is Mr Brian Hook who has now set up a headquarter for this purpose that includes staff from the CIA,State Department, Defence Department and other special agencies that deal with Iran.

Mr Hook is the direct choice and representative of Mike Pompeo in dealing with the regime and Pompeo is quite serious in cutting off regime’s support for terrorism and nefarious acts in the region.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/44597

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/AEBZiTJU-Tc

لینک دانلود:

https://vimeo.com/298319009

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/nyowd0gjxvpj

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/7e6tzqwu9gmz

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/11GGNu8t8HnXHaoRVc4WeJOp5bXwq8bNR/view?usp=sharing







advertise at nourizadeh . com