December 31, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۷ دی

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. دوروز تا شروع سال جدید مانده است در این چند روز گذشته درست در زمانی که تولد میترا را جشن میگیریم در گذشت پیامبر زرتشت را هم داشتیم پیامبری که در سه چیز پیامش را خلاصه کرد ،گفتار نیک و پندار نیک و کردار نیک،. سپنتا نیک نام که داستان عضویتش در شورای شهر یزد چه بساطی داشت و یکسال اورا بازی دادند و با جانوری مثل جنتی درگیر بود، معلم زرتشتی ها هم هست شاگرد ها از او پرسیده اند چطور اینها برای پیامبران دیگر روزش را گرامی میدارند ولی در مورد حضرت زرتشت چیزی نمیگویند ؟ او در توییتش نوشت و آقای ظریف زود پرید و دیگرانی هم نوشتند که آری حضرت زرتشتی هم هست.
خیلی جالب است که در اسلام دینهای سامی به رسمیت شناخته شده است ، دو دین هست که آرام از کنارش گذشته اند، یعنی بنوعی جزو صاحب کتابها منظور شده اند یکی مندانیها و یکی زرتشتی ها ،دلیل زرتشتی ها اینست که پیامبر اسلام بسیار آدم متاثر از زرتشت بوده است.
روز زکریای رازی هم بود. اندیشمندی که در کنار اندیشمندان اسلامی و ایرانی خیلی دلاور بوده است و قبل از حافظ آمده و یقه گرفته است و گفته اینها شارلاتان و فقه شان یک چیز عقب افتاده است و تمام اینها قصه است و اسطوره است در حالی که هیچ دینی مثل اسلام سند و مدرک راجع بهش نیست ، این تمدن و فرهنگها به یاریش میروند و محمد زکریای رازی یقه اینها را گرفته است. بهر حال انسان بزرگی است.

امروز راجع به حرفهای فائزه هاشمی با شما صحبت خواهیم کرد چند دلیل هم دارم اولا بعد از قتل پدرش فاطمه بود که در چند نوبت تلویحا اشاره کرد که پدرش به مرگ طبیعی نمرده است، پسرها که سکوت مطلق کرده بودند یکی شان که عضو شورای شهر است و جزء نظام است ، مهدی که در زندان است، یاسر هم مادرش نمیگذارد حرف بزند، و خانم هاشمی هم آن جبروتش ریخت و خانم عفت مرعشی دیگر آن خانم عفت مرعشی قدیمی نیست ، باورش نمیشد ، هاشمی در یکی از آخرین نطقهایش میگوید کی شما ها را آورد ؟ کی شما را آنجا نشاند؟ و آن انتقاد تندش برای مداخله در سوریه و رژیم جنایتکاری مثل رژیم اسد را نباید حمایت کرد . این بار فائزه با یک روزنامه نه چندان مطرح و مستقل آمده وحرفهای دلش را بیرون ریخته است و وقتی برمیگردد و میگوید این رژیم عملاً فرو ریخته است از قوه به فعل است و به فعل در نیامدنش نه بخاطر اینست که رژیم جا دارد در دل مردم یا طرفدار دارد نه بخاطر اینست که مردم میترسند تصور اینکه ایران سوریه بشود چیزی که رژیم میگوید .
دیشب به العربیه گفتم ، پرسید مردم چرا بلند نمیشوند ؟ در جواب گفتم مردم بلند میشوند ولی ابتدا بدیلشان را میخواهند انتخاب کنند ما یک بدیلی داریم بنام شاهزاده رضا پهلوی چه بخواهد چه نخواهد و هرچه که به او بگویند مطرح ترین شخصیت در داخل کشور است ،و این مطرح بودنش بخشیش بخاطر پدر و پدربزرگش است و بخشی دیگر بخاطر اینکه با مردم از نوجوانی به میانسالی رسیده است و با یک عده زندگی کرده و دنبال کرده اند کارهایش را و جلو آمده است و الان توئیتر و تلگرامش در بین مردم طرفدار دارد. این یک شخصیتی اس که حضور دارد .
تعدادی از چهره ها هستند که در بین مردم آبرو دارند و الترناتیو نیستند چون سازمان یا تشکیلاتی پشتشان نیست زضا پهلوی حداقل میتواند بگوید پادشاهی خواهان مشروطه طلب تعدادشان خیلی زیاد است و روزی که شرایط فراهم بشود از اینها تجمع عظیمی در سرتاسر کشور ایجاد کنم اما شخصیت های دیگر همچنین کاری نمیتوانند بکنند.
بعد رهبران احزاب و گروههایی هستند که اقوام ایرانی را نمایندگی میکنند کومله دمکرات کردستان ایران همبستگی اهواز اتحادیه بلوچ ترکمن ها آذر بایجانیها اینها الان چیزی که مشاهده میشود، ایالات متحده بعد از این ملاقاتهایی داشت با این احزاب و گروهها و کاملا مشهود بود که آمریکاییها بر این باور هستند که رژیم فروخواهد ریخت اما در عین حال نگران آینده هستند ؟ مردم هستند که بخاطر ترسشان تداوم رژیم رامقدور مینمایند . و از آنطرف حاکمیت میداند این ترس دائمی نیست و با وحشیگری معلمان را در اصفهان سرکوب میکند،اما فردا معلمان از جاهای دیگر بلند میشوند جنبش زنان جنبش بزرگی است و در رابطه با زنان دست و بالش بسته است و فائزه به وسط میتواند بپرد وسط.


در بخش دوم برنامه به تفصیل به تغییرات در حکومت عربستان سعودی خواهیم پرداخت و با شما به سخن خواهیم نشست.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Friday 28 December 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We are only two days away from the start of the New Year 2019. Over the last few days we have been celebrating the birthdays ofJesus and the Iranian prophet Mitra.

We have also had prophet Zartosht (Zarostra) in our history and celebrate his birth and his message of peace and love for humans, which are in the three mottos of “think good, do good and say good”.

This reminds us of the story of the ZoroastrianSepanta Niknam who became a councilor member of Yazd City’s Municipality but the reactionary mullah Jannati had rejected his membership on religious grounds.

The Iranian mathematician and philosopher Zakaria Razi who was so knowledgeable about Iran and Islam had once said that the mullahs like Jannati are hypocrites and only follow their own vile ideas.

Faeze Rafsanjani has been talking about how theIranian regime has lost all its legitimacy and she seems to be the only member of the Rafsanjani family who still dares tell the truth about the real state of the regime in face of the numerous problems that our nation has.

I was asked by Al Arabia TV cannel last night as to why despite all these problems our people do not rise up to overthrow the regime.

My answer was that they need to have an alternative to replace the regime first. We have Prince Reza Pahlavi as the most qualified figurehead for such a transition inside and outside the country.

He has been consistent in his struggle against the regime and his plans for rebuilding Iran.

We naturally have other opposition groups and figures but none seem to match his popularity.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/46865

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/IUSsBl7d2aE

لینک دانلود:

https://vimeo.com/308567510

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/crfwvvizhy2h

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/vrazqzr8pqef

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1r1h_ISufgIdQAWeeW4hipQZXd0MFtoO_/view?usp=sharing

December 31, 2018

تفسیر خبر 7 دیماه

در این شماره از برنامه تفسیر خبر نگاهی خواهیم داشت به عرصه داخلی ایران
برخی از کارگزاران حکومت از جمله خانم فائزه رفسنجانی در باره متزلزل شدن حکومت ایران سخن میگویند آیا گفتار آنان بازتاب واقعیت است؟ و آیا ارتباط به مقدمات انتخابات آینده دارد ؟
و در عرصه های دیگر دورتر از آنچه که کارگزاران حکومت میگویند اعتراضات در خوزستان و جای جای دیگر ایران ادامه دارد.
آیا براستی حکومت ایران در حال فرو پاشی است و چه نیروهایی آمادگی جایگزینی حکومت را دارند و آیا آنگونه که حکومت تبلیغ میکند در صورت سقوط ایران سوریه خواهد شد یا چنین نخواهد بود و فقط جهت ایجاد هراس در بین مردم است؟
میهمانان امشب تفسیر خبر :
آقایان دکتر علیرضا نوری زاده و مهندس حسن شریعتمداری و حشمت الله طبرزدی

چالنگی: تفسیر شما از سخنان خانم فائزه رفسنجانی و آقای تاجیک چیست؟

طبرزدی : وقتی یک حکومت مشروعیت و مقبولیت خودش را از دست بدهد و در بین خودشان هم چالش های جدی وجود داشته باشد که ناکارآمدی جدی حکومت را نشان میدهد ، خود به خود حکومت فروپاشیده بحث جدیدی نیست، ولی اینکه خانم هاشمی رفسنجانی و آقای تاجیک این مسئله را مطرح میکنند من فکر میکنم یک نوع فرار رو به جلو است بدلیل اینکه اولا میخواهند نقش خودشان را به لحاظ خانوادگی در این مسئله فروپاشی و عدم کارآمدی را بنحوی توجیه بکنند و مکتوم بگذارند و مسئله بعدی اینست که اصلاح طلب ها اصولا وقتی که به مسئله انتخابات نزدیک میشوند شروع میکنند به حرفهایی زدن که بنحوی آن حرفها یک نوع همدلی ملی یا اجتماعی را بوجود میآورد و همه میگویند ببینید ایشان هم گفت و درست میگوید و بعد ممکن است بخواهند از همین زمینه سازی اجتماعی و سیاسی دوباره استفاده بکنند و مردم را به پای صندوق های رای بی محتوای مسخره اشان بکشانند بنابراین من ضمن اینکه تایید میکنم فرمایش این دو شخصیت جمهوری اسلامی را اما این نکته را هم عرض میکنم که باید مراقب باشیم.

چالنگی: تفسیر شما را میشنویم جناب نوری زاده در آستانه انتخابات و این گزارشی که این دو نفر داده اند امر پنهانی نیست و در جاهای دیگر همه شاهد هستند و یا ازدور هم بعضی کارشناسان چنین نظری را داشته اند ؟

نوری زاده: من یک تفاوت مختصری میبینم و آن اینکه فائزه پدر کشته است و از زمانی که رفسنجانی را بقتل رساندند اینجا و آنجا دخترا و خانم مرعشی اشاراتی به چگونه از بین بردنش نمودند. بنظرم اینجا فائزه آن مسئله را لحاظ دارد و میخواهد بگوید پدرم که رفت ببینید به چه روزی دچار شدید و در عین حال برجسته کردن نقش خودش هم هست در جامعه و مردم اینروزها دنبال افراد شجاع در داخل هستند و تنها نگاهشان به خارج نیست طبیعتا او احساس میکند مسابقه هست و برای او جایی وجود دارد و بزند بیاید جلو ، رژیم چگونه باهاش برخورد بکند واین میتونه ابعادش را تغییر بدهد اگر فردا اورا تحت تعقیب و محاکمه کنند خوب بنفعش میشود ولی اگر با بی محلی حکومت روبرو شود مجبور است دفعه بعد لحنش را تند تر کند، بنابراین میخواهم بگویم فائزه شرایط خاصی دارد . اما آقای تاجیک در مقام مشاور آقای خاتمی به اعتقاد من دارد حرفی را که مردم در دی ماه گذشته زدند را به زبان میآورد و درواقع میگوید که دیگر اصلاح طلبی هم کاری نمیتواند بکند، و من اصلاح طلب هم که به نظام معتقد بودم آمده ام و میگویم کشتی تایتانیک شدیم بنابراین شما این بانگ را از هر گوشه میشنوید فقط ذوب شدگان در ولایت جهل و جور و فساد هستند که برای نظام سینه میزنند و حسین شریعت مداری بازجوی وزارت اطلاعات از رسیدن موشک های جمهوری اسلامی به شهر های امریکا سخن میگوید این برای ما کاملا آشکار است که در جامعه ما که ۸۰ درصد از جامعه پشت به نظام کرده اند و نظام را در حال فرو ریختن میدانند و من نگرانی خانم رفسنجانی رابی دلیل میدانم که مردم نگران بعد از اینها خواهند بود نه ایران سوریه نخواهد شد و در رابطه با رهبران هم که گفتند بدیل نظام هم وجود دارد یک انتخابات آزاد توسط مردم با نظارت بین المللی بدیل و یا بدیلهای نظام هم مشخص میگردد مگر در صدر مشروطه وقتی محمد علی شاه فرار کرد مگر مملکت کلمپس کرد نه هیئت مدیره ای تعیین شد و مملکت را اداره کرد الان هم همینطور اگر این رژیم بپاشد آدم های قابلی هستند که در داخل و خارج بتوانند این هیئت مدیره را درست کنند تا برگزاری انتخابات .

چالنگی : در آن کشتی تایتانیک یک جریان عاشقانه هم بوجود آمده بود احتمالا در این کشتی نظام عاشقان ولایت همچون خانم ابتکار هستند .

چالنگی: اما آقای شریعتمداری ببینید آقای طبرزدی اشاره به نزدیک شدن انتخابات کرد ۱۶ سال دستکم هاشمی رفسنجانی حضور داشته و خاندان رفسنجانی حتی مرگش را هم پیگیری نکرد و معلوم نیست اورا کشتند یا سکته کرد آقای رفسنجانی که خودش پدران بسیاری را کشت و آقای خاتمی هم دست کمی نداشت چون رئیس جمهور بود اما آقای تاجیک بعنوان یک اصلاح طلب چنین میگوید آیا واقعا دایره قدرت محدود میشود به همین ها و اگر این دایره گسسته بشود مردم ایران توانایی ایجاد یک نیروی جایگزین را ندارند؟

شریعتمداری: ببینید وقتیکه اوضاع سخت میشود حتی آنهایی که منافعی دوگانه برای خودشان متصور هستند یعنی هم یک پایشان در داخل مخالفین باشد هم پایشان در نظام باشد اولین افرادی هستند که فکر میکنند از این فرصت استفاده بکنند و با بخشهای معترض جامعه و با مخالفین نوعی همدلی نشان بدهند این نوع نزدیکی باعث میشود که شکاف درون نظام بیشتر بشود ............

با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

Behind the Headlines – Friday 28 December 2018

Jamshid Chalangi:

In tonight’s program of Behind the Headlines:

Faezeh Rafsanjani has been talking about how the Iranian regime has lost all its legitimacy and she seems to be the only member of the Rafsanjani family whostill dares tell the truth about the real state of the regime.

But does this have anything to do with preparing for the next presidential election in Iran?

Our gusts tonight are Dr. Alireza Nourizadeh, Hassan Shariatmadari and Heshmatullah Tabarzadi.

Heshmatullah Tabarzadi:

When a regime loses its legitimacy, naturally the factions within it start to challenge each other with the aim of trying to save it from collapse.

However, when we hear this reality of the situation in Iran from the mouths of people like Faezeh Rafsanjani, it is a ploy to divert the attention of our people from the fact that her own family is also responsible for the miseries of our nation and then create a platform for the so-called reformists to pretend that they can save the country form collapse by dragging our people to ballot boxes.

We need to be very cautious about these ploys and not play into the hands of these opportunists.

Dr. Alireza Nourizadeh:

I see a difference here and that is that her father has been killed by the regime and she is trying to say that in his absence the country has been dragged into an abyss. At the same time she is trying to create a role for herself by forcing the regime to react to her comments.

At the same time the similar comments form Mr Tajik as Khatami’s former advisor means that in the Iran of today the so-called reformists have no future in shaping the future of the country.

Hassan Shariatmadari:

When the situation becomes uncontrollable those within the regime try to approach the opposition forces to save themselves in any future change in the country.

This would in turn lead to even further disintegration of the regime from the within.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/46871

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/hGXsmu9iptQ

لینک دانلود:

https://vimeo.com/308581734

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/efqjvfqarbi5

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/9j4mccvgkeym

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1ym36lvUO-6qwpRWnxowjgNDlLx4tEzhh/view?usp=sharing

December 31, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۶ دی

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست و با ایشان در ارتباط با بودجه سال ۹۸ و دیگر مسائل مهم داخلی و منطقه ای به تبادل نظر خواهیم پرداخت و نظر ایشان را جویا میشویم.

دکتر نوری زاده: دیروز راجع به این مستند حسین باستانی بنام بهتان صحبت کرده ام که هرنوع تهمت و بهتانی در جمهوری اسلامی رواست خود حسین بازجو میگوید هرکس خط قرمز ما را رد کرد ما مجاز هستیم که هر چیزی را به او بگوییم و به خامنه ای هم این را گفته است و برای من شگفتی آور است که این آقای خامنه ای بهتان زدن را به هر کسی موجه میداند خمینی هم همینطور بود

دکتر سازگارا: راستش را بگویم من بعنوان کسی که در یک خانواده شیعه مسلمان بزرگ شدم و به بزرگانی مثل علی علیه سلام و امام حسین ارادت دارم مردان بزرگی بودند ولی این فقهای شیعه یک دینی درست کرده اند که در طول تاریخ اصلا قابل بازشناسی نیست اون از امامزاده بازی و شرک به خدا آوردن در پاره ای زمینه هایش و واقعا پاره ای از این فقهای سنی حق دارند که اعتراض میکنند و منتقدش هستند و این هم از این مصلحتی که درست کرده اند در این مذهب هر اصل اخلاقی را میشود زیر پا گذاشت دین باید اخلاقی باشد نه اینکه اخلاق دینی باشد دین را باید در حضور اخلاق سنجید و بهتان و دروغ و مجاز کنید همچنان که خمینی هم زمانی گفت حفظ این حکومت از نماز واجب تر است و برای حفظ حکومت هر جنایتی را مجاز دانست. این با روح هیچ دینی سازگار نیست . پیغمبر اسلام گفت من مبعوث شدم برای تمام کردن مکارم اخلاق در واقع اوهم دین را به ترازوی اخلاق برد.

دکتر نوری زاده: لقب پیغمبر رحمت و اللعالمین است اما اینها با بساطی که راه انداخته اند و با این تهمت ها و بهتانها نویسندگان را کشتند و فروهر ها را سر بریدند،

دکتر سازگارا: شکنجه را آزاد نمودند و این کلاه شرعی را سر هر جنایتی بگذارند

دکتر نوری زاده: امروز شریعتمداری تو کیهانش گفته بود این صدای موشکهای ما که در خلیج فارس آمد آمریکا به لرزه افتاد و آنوقت دیشب اسراییل سه انبار اسلحه اشان را بمباران میکند و تعدادی را هم کشته است، ما حالا اخلاق را کاری نداریم شما برای چه کسی اینها را میگویند یعنی کسی باور میکند و این فلاکت در برابر اسراییل و غرب از یکطرف و این دعای ببو گلابی را که شب و روز اینها دارند میگویند از خود آقا گرفته تا نوکرهایش واقعا اینها چه تصوری دارند مردم ما را نادان میگمارند تا چه حد اینها مردم را احمق فرض کرده اند ؟

دکتر سازگارا: هر کس مردم را احمق فرض کند بزرگترین احمق تاریخ است برای اینکه شعورجمعی و داوری جمعی تصمیمهای بزرگی را میتواند بگیرد این اساس حکومت های دیکتاتور است البته اینها برای ایاد و انصار خودشان است وگرنه میدانن که عموم مردم مدتهاست دیر باورند و روزنامه نگاران چه در داخل و چه در خارج ایران بارها مشت اینها را باز کرده اند و اینها طبل تو خالی هستند اینها را بیشتر برای هواداران خودشان میگویند که دور خودشان نگهشان دارند البته یک نیم نگاهی هم برای وحشت مردم و برای وحشت مردم روش های سرکوبگرانه را در دستور کارشان دارند موج دستگیری و حبس های سنگین دادن به معترضین، وگرنه اینها نشان داه اند حتی در زمان خمینی ، هر وقت ما پای جنگ آمده وسط و جدی شده پایشان را پس کشیده اند اما اینکه بهترین نشانه اش بیش از ۲۱۰ حمله اسراییل به مواضع اینها در سوریه است که صدایشان در نیامده است حتی خبرش را هم نمیدهند اسراییلی ها هم گفته اند که اینها غیر از هارت و پورت هیچ چیزی نیستند و این چیزی هم نیست که از چشم دنیا پنهان باشد متاسفانه نیروی هوایی ما نسبت به منطقه ضعیف است هواپیماهایی دارد که در بازار اوراق فروشی تگزاس حتی کسی نمیخرد و خودشان هم میدانند اینهمه موشک به حوثی ها دادند اینهمه هم آنها شلیک کردند دفاع سعودی همه را منهدم کرد یک دانه اش هم به هدف نخورده است و خداکند که نخورد چون مسئولین پنتاگون میگویند منطقه یک دانه موشک با جنگ فاصله دارد .

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Thursday 27 December 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our special guest of every Thursday, Dr. Mohsen Sazegara, who would share with us his expert views about the latest news and developments of Iran.

Yesterday I talked about the documentary that journalist Hossein Bastani has made about how the security forces fame up dissidents in Iran.

Dr. Mohsen Sazegara:

I must be honest and say that I was born in a religious family in Iran and grew up admiring Imam Ali and Imam Hossein fortheir defence of freedom and human values.

However, the Shia religion that the present regime in Iran has introduced is in complete reverse of those values and their greed for power has trampled upon every moral value that Islamic religion has introduced.

They justify lies and corruption and Khomeini even had said that if his regime faces any threat it is even justified to abandon prayers to god to save it.

However, if they think that our people are blind and do not see these travesties they are making a huge mistake as the Iranian people, including our journalists inside and outside the country have exposed their hypocrisy and crimes.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/46818

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/NxewnxPT_nU

لینک دانلود:

https://vimeo.com/308424427

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ko9ap8vatvgy

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/pbdhpmagtnly

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/11g7ksLeoL3C6cmddW_l1eG8be7gFpss8/view?usp=sharing

December 31, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری چهار شنبه ۵ دی

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. دو تا کلیپ دیدم در عرض این دو سه روزه که روی من تاثیر گذاشت یکی از آنها یک برنامه درست کرده حسین باستانی یکی از بهترین تحلیلگران که اوراخیلی دوست دارم ، راجع به بهتان در جمهوری ولایت فقیه .
من در جریان قتل های زنجیره ای براتون شرح دادم که رژیم یکی از روش هایی که دارد توسط مزدورانی مثل حسین بازجو یک خبر جعلی را در روزنامه چاپ میکنند و حسین بازجو هم گفته بود عیب ندارد کسی که از خط قرمز رد شد همه کار میشود باهاش بکنیم . حتی حسین باستانی نشان داده اسست که خود خامنه ای این مسئله را پذیرفته است در حالی که قبل از انقلاب نمی پذیرفت. واین یک مستند درجه یک است . و دومی کلیپی بود از هوشنگ صمدی فرمانده تکاوران نیروی دریایی در زمان آزاد سازی خرمشهر و جنگ ایران و عراق حالا رفته پارچه فروشی باز کرده است شرم کنید !!! شرم کنید فرمانده کل قوا، شما را به دیدن مصاحبه اش با رشید پور دعوت میکنیم.
در ادامه از کینه ورزی خامنه ای نسبت به کسی که اورا روی ولی فقیه کرد با شما سخن خواهیم گفت در مراسم نماز جنازه شاهرودی آنطور که مطهری هم گفته است می گوید هیچ چیز جز خیر از او ندیدیم ولی مال رفسنجانی را نمی گوید میخوام کنه ها را برایتان بگویم آنوقت شما انتظار دارید خامنه ای کروبی و موسوی را آزاد کند ! به فکر آن روزهایی باشد که وقتی تهران می آمد پدر مهندس موسوی نیمی از خانه اش را در اختیار او و اهل بیتش میگذاشت تا ایشان راحت باشد ، الان منم طاووس رنگانگ منمبر عرش نمرودی نشسته حالا بفکر موسوی و پدرش باشم وقتی پدرش مرد اورا با چهار مامور بالای جنازه پدرش فرستادم ، قدرت راببین؟!! حالا با ترامپ کله بهم میزنم.
آقای ظریف میرود مصاحبه میکند و اشاره میکند ما کی خواستیم اسراییل را نابود کنیم ما اهل این حرفها نیستیم ما میگوییم با این سیاستی که اسراییل در پیش گرفته آینده ای ندارد .
آقا که تعیین تاریخ کردند ۲۵ سال؟ الان روز شمار در خیابانها گذاشته اید ۲۱۳۳ روز به نابودی اسراییل مانده است !! پیشگو هم شده اند . آنوقت دیشب اسراییل میرود هواپیماهایشان مقر نیروهای ایرانی را بمباران میکند و چند نفر را هم میکشد و روسها میگویند اسراییل بد کاری کرد این کار ممکن است لطمه بزند به پرواز های مدنی ، نتانیاهو عین خیالش هم نیست. آنوقت شما سر کی خالی میکنید سر حریری در لبنان .
یا شمخانی به افغانستان میرود و با طالبان گفتگو میکند ما که سالهاست میدانستیم که شما در آغوش طالبانید.ملا منصور کجا مرد؟ آمد زنش هم دادید در ایران. آقای رهبر القاعده آقای بن لادن دو تا کلیه هاشو و دستگاه دیالیز را چه کسی برایش برد ؟ آقای محمد باقر ذوالقدر رفیق آقای ایمن الظواهری از بیمارستان بقیة الله با متخصص برایشان برد. شما ادعا دارید با داعش جنگیدید.
در بخش بعدی برنامه از سالروز تولد بهرام بیضایی و داریوش رفیعی یاد خواهیم کرد و نیزامروز سالروز حادثه ناگوار زلزله بم هم هست که متاسفانه هنوز شهر بم ساخته نشده است . در بخش دوم برنامه از حضور حسنی مبارک در دادگاه مصر که بعنوان شاهد حاضر شده است با شما به صحبت خواهیم نشست. و سپس از حادثه چپ کردن اتوبوس و کشته شدن ده ها دانشجو شما راآگاه خواهیم ساخت . در انتها به شما را در جریان تداوم اعتراضات کارگران فولاد اهواز و نیشکر هفت تپه و مالباختگان کاسپین و ثامن الحجج قرار خواهیم داد. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Wednesday 26 December 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

I have been watching tow video films made by political commentator Hossein Bastani and Houshang Samadi respectively.

In his video production Bastani reveals how people like Hossein Shariatmadari fake the news in Iran to arrest and imprison dissidents, which is a system that Khamenei has approved and Shariatmadari is his mouthpiece in Kayhan daily.

I was sad to see that Houshang Samadi who was once the commander of Iran’s naval forces in liberating Khoramshahr from the Iraqi forces has now opened a shop that sells textiles to make ends meet. Shame on Khamenei who regards himself as the commander of Iran’s armed forces!

Mohammad Javad Zarif has denied that the regime that he serves has ever called for the destruction of Israel.

Khamenei has publicly said that this destruction will happen in 25 years time and they have even installed a massive clock in Tehran that counts the remaining days to the destruction day of Israel.

And this is the same Israel that is bombing the regime’s forces in Syria on daily basis and kills them at its whim!

Shamkhani has gone to Afghanistan for talks with the Taliban. We already knew that the regime had close contacts and cooperation with the extremist group and had even looked after Bin Ladan’s kidney disease by providing him with medical equipment and doctors.

In the second part of the program we will look at the coach accident in which ten
university students were killed because the vehicle did not have a proper brake

December 25, 2018

تفسیر خبر 30 آذر

در این شماره از برنامه تفسیر خبر نگاهی خواهیم داشت به : در شب یلدا همراه شما خواهم بود چه شب یلدا و چه شبهای دگر می پردازیم به آنچه که در عرصه داخلی و منطقه ای و بین المللی آنچه که مربوط میشود به مردم ایران را مورد بررسی قرار خواهیم داد. برخورد حکومت با کارگران معترض از چه بابت است ناتوانی در مدیریت ، ضعف مالی و یا علل دیگری از جمله ایدئولوژیی است؟
روابط ایران و کشورهای منطقه و نیز روابط بحرانی میان تهران و آمریکا چه پیامد هایی برای مردم ایران بویژه سفره مردم ایران دارد ؟
و تهدید های همچنان مستمر مسئولین حکومت بر علیه آمریکا؟
و در این میان مرگ مشکوک چند تن از مسئولان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و شایعات و اخباری که در این زمینه منتشر شده است.
برای بیرون رفت از مشکلات کنونی چه باید کرد؟
میهمانان این برنامه آقایان علیرضا نوری زاده و آقای داود هرمیداس باوند /سخنگوی جبهه ملی
ابتدا به منزل خانم نسرین ستوده میرویم وگوش به سخنان آقای جعفر پناهی میدهیم.

چالنگی: شما سخنان آقای جعفر پناهی را شنیدید واقعا بسیار غم انگیز استدر این خانه دو انسان زندگی میکردند نسرین ستوده و رضا خندان و اکنون در زندان هستند و این رکورد بگیر و ببند که ما در دنیا داریم این نشان دهنده چیست که یک حکومتی خودش را نماینده الله بر زمین میداند از یک زوج که حرف بی اساسی نزده اند اینهمه هراس دارد.؟

نوری زاده: خیلی جالب است که ما در گردش روزگاران و طی این چهل ساله شاهد این بودیم که همه حکومت ها بعد از مدتی درجه تحملشان بالا میرود و یک فضایی برای حرکت میگذارد و یک سوپاپ اطمینانی میگذارد که این دود ها خارج بشود این حکومت برعکس هرچه جلو تر میرویم درجه اختناقش بیشتر میشود و تمام آن روزنه ها را میبندد. شما اشاره میکردید به بانوی بزرگ طرفدار حقوق انسان و همسرش من همیشه فکر میکنم ایندو چه خطری برای رژیم ولایت فقیه دارند ؟ نه اسلحه دستشان است ، نه نارنجک به خودشان بسته اند حالا یک وقت میگفت مخالفین من آدم میکشند حالا که فقط خود حکومت آدم میکشد آیا در جمع این مشاوران خامنه ای ولایتی را کنار بگذاریم بقیه اشان اینهمه چپ و راست مشاوران امنیتی دارند بعد جناب آقای دکتر حداد عادل نمیرود چهار کلمه با ایشان صحبت کند ؟ آقا گرفتن این افراد جرائمی است که پاسخ دارد و یک رژیمی آنقدر منفور بشود چرا ؟ درجه هوشمندی خامنه ای رامیدانم و برای من تعجب است که یک چنین آدمی سیر معکوس بکند برعکس بشود و پاسخی هم پیدا نمیکنم این قدرت خانم این بلا را به سر آدم می آورد.


چالنگی: آقای باوند تفسیر شما را میشنویم ؟ خود شما هم بارها مورد اذیت و آزار قرار گرفته اید حرف حسابشان چیست؟

باوند: ما عضو جبهه ملی قویاً به آزادی اعتقاد داریم بخصوص حقوق بشر و آزادی های اساسی آزادی اعتقادات ، آزادی بیان ، آزادی احزاب ، و آزادی هایی که فرایند قرنها کشش و کوشش جهانشمول و حکومت قانون ، بنابراین بر این باور هستیم که همه شهروندان ایرانی همانطور که باید در برابر قانون یکسان باشیم و باید از فرصتها هم بهره مند بشوند و بخصوص از آزادی های اساسی، و امیدواریم که در کشور ما زندانی سیاسی در رابطه با تاکید و حفظ آزادی های اساسی پایان پیدا بکند وجامعه ایران در پرتو مشارکت همه شهروندان ایرانی و امکان داشتن جایگاه بدون حق تبعیض فراهم بشود و ایران جایگاه مطلوبی در مجامع بین الملل احراز بکند.
و آزادی همه زندانیان سیاسی را طالبیم و امیدواریم که این مشکلات هرچه زودتر پایان پیدا بکند و مردم ایران در فضای باز نظرات خودشان و زمینه مشارکت خودشان را در امور جامعه احراز بکنند.

چالنگی: در مورد خیلی از اتفاقات اخبار شفاف و درستی منتشر نمیشود از طرف حکومت ازجمله خبر پاسدارانی که به تازگی از بین رفته اند این یکطرف موضوع است و طرف دیگر موضوع اتفاقاتی که دارد در ایران میافتد یعنی آمدن اسراییلی ها و بردن گونی گونی اسناد محرمانه ما برده اند و خبر به هیچ عنوان مطرح نشده است، این اسرائیلی ها بدون آدم داشتن در حکومت که نمیتوانند همچین کارهایی انجام دهند اینها را شما بر اساس آخریت اطلاعاتی که دارید چگونه تفسیر میکنید ؟

نوری زاده: ببینید در درون سپاه پاسداران یک جوش و خروشی وجود دارد در واقع ما شاهد سه دسته در سپاه هستیم ، آندسته که پروفشنال نظامی هستند دنبال کار نظامی گری شان هستند و آخر ماه هم حقوقشان را میگیرند و زندگیشان میکنند و آخر کار شوفر تاکسی هم میشوند برای اینکه خرج بچه دانشگاهیشان را بدهند ،یکدسته دیگر فرماندهان آلوده ای هستند که تا خرخره آلوده هستند ، رستم قاسمی دومیلیارد میدزدد و نمونه های مختلفی از اینها داریم که در جایگاههای مختلف دست به دزدی زده اند. و قدرتمندانه دزدی میکنند و کامیون مواد مخدر از ایران عبور میکند یک میلیون دلار میگیرند بابتش و اینها در کار نفت و کارهای دیگر هم هستند و با توجه به اوضاع مملکت مشغول جمع و جور کردن هستند. دسته سوم گروه آقای سردار قاسم سلیمانی است آقای سلیمانی عملا حاکم دو فکتوری ایران است اسمش در لیست سیاه آمریکاییها بوده ولی از گل بالاتر به او نمیگویند و سه نوبت خواستند اسرائیلیها دخلش رابیاورند آمریکا مانع شده است. چرا رابطه پنهانی بین سلیمانی و آمریکا هست ما نمیدانیم ؟ چه خوراکی پخته شده برای بعد از مردن خامنه ای و او چه نقشی خواهد داشت چیزی نمیدانیم. در این گیر و دار این سه دسته که راجع به آنها صحبت میکنیم تسویه حسابهایی هم صورت میگیرد. سردار فرمانده ثامن ائمه خبر میدهند خودکشی کرده بعد خبر میدهند سرطان مغز داشته بعد میگویند در عملیات شیمیایی شده و شهید شده است ..........با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشتایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


In tonight’s program we will talk to our guests Alireza Nourizadeh in London and Hermidas Bavand in Tehran to get their views about the following issues:

The continued strike by Iranian workers in various industries and the regime’s reaction to them.

What future for Iran’s oil and gas industries in light of current sanctions on them.

What is the truth behind the suspicious deaths of several Revolutionary Guard commanders.

Dr Alireza Nourizadeh:

We had heard that the longer the despotic regimes remain in power the more tolerant they become towards their opponents.
It seems to be the reverse with the Iranian regime as forty years after its inception it cannot even tolerate a woman lawyer who is simply asking them to respect the basic human rights of the Iranian people.
I do not know how a mother of two young children who has spent years in prison for practicing her job as a lawyer can threaten the existence of a regime that claims is standing up to superpowers!!!
Khamenei and his stooges must realise how much they are hated by the Iranian people and cannot afford to allow event the slightest opposition to their regime.

Dr Hermidas Bavand:

In our political party the National Front of Iran we very strongly believe in upholding the human and civil rights of our citizens and oppose any attempts to contravene them under false accusations.

We are also calling for the release of all Iranian political prisoners so the status of our country as a responsible member of the international community is restored.

Our people must be given the right to choose what type of governance they wish to have.

Only when all Iranians are free to express their wishes as to how the country must be run we can claim to be a free and prosperous nation.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/46601

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/vUfSs6SZ9Ys

لینک دانلود:

https://vimeo.com/307752649

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/1hffvddg2gsb

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/te9oobjtmmax

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/11pwjE3IoewkcJPbnLelL5t0m2AASRziW/view?usp=sharing

December 25, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۳ دی

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. امروز تولد پیامبر عشق و زندگی عیسی مسیح است. بامدادان خبرها را میدیدم میدانستم که سید محمود هاشمی ملقب به شاهرودی حالش خوش نیست در واقع حالش از زمانی که در اطاق بیمارستان آلمان پیش پرفسور سمیعی بود خوب نبود یک مرد ۶۸ ساله اینطور داغون شده !! تا یک چند ماه قبل که میگفت زمین افتخار کن که هاشمی شاهرودی بر روی تو راه میرود مشهد که میرفت در هواپیما یک رئیس دفتر داشت همراهش بود و همیشه دو تا چمدان مثل دو تا کیف سامسونت بزرگ همراهش بود مشهد که میرسید در سامسونت ها را باز میکرد و صد هزار تومن ، صد هزار تومن به مهمانداران و کمک خلبان و خلبان انعام میداد بعد در مشهد هم برایش تشکیلاتی درست کرده بودند که با اعضای خانواده اش عقدی و صیغه و غیره آنجا میرفت.
در باب این انسان که امروز دیگر نیست بین ما که از خودش دفاع بکند نمیخواهم خیلی بگویم، عادت ماست که از رفتگانمان زیاد میگوییم ، منتهی رسم بود . اما بعد از انقلاب اینها اینقدر جنایت کردند که مثلا خلخالی مرد غیر از جنایت چه یادمان آمد غیر مسئله شوم به قتل رساندن مرحوم هویدا !!

برگردم عقب سید محمود هاشمی شاهرودی پدرش کاسب بود خواربار فروشی داشت و آدم متدینی بود. ددرش در آنجا پیشکار بود و وجهات را میگرفت این آقازاده بسار باهوش بود و با استعداد بود هرچند که من هم با استاد بهرام مشیری همصدا هستم که به لعنت دنیا و آخرت این درسهای اینها نمیخورد مدرسه دولتی رفت و بعد به مدرسه شرافت عراق رفت که یکی از مدارس خوب ایرانیان در عراق بود و وقتی دیپلمش راگرفت وارد حوزه شد و او به منزل چندین مرجع رفت و در این گیر و دار آقای شاهرودی با آقای خمینی آشنا شد ، خمینی تبعید عراق بود.

این آقای سید محمود مرحوم به آقای خمینی ارادت پیدا کرد، و حزب الدعوه که شروع به فعالیت کرد ایشان هم به توصیه خمینی به الدعوه رفت ، خمینی در او چه دید که جذب همدیگر شدند.!!
آقا به تهران آمد و این آقایان هم بدنبالش به تهران آمدند. ولی بعد یکدفعه سر از دفتر آقای خامنه ای در آورد خامنه ای آنموقع رئیس جمهور بود و ایشان معلم آقای خامنه ای شد. چون خامنه ای مجتهد نبود ، این مقام معلمی بالا گرفت و خمینی وقتی میخواست بمیرد او آدم شناخته شده ای بود ، اینها آمدند مجلس اعلای انقلاب اسلامی در عراق را ایجاد کردند آقای خامنه ای اصرار داشت که ازروز اول شاهرودی دبیر کل مجلس اعلا باشد با رقابت با حکیم که نامزد رفسنجانی بود. مجلس فعالیتش را شروع کرد و هاشمی شاهرودی شد رئیس مجلس اعلا .

و زمانی که ایشان را در خبرگان و شورای نگهبان بردند من یقه آقای خامنه ای را گرفتم که چطور یک مرد عراقی میاید و این مقام را میگیرد و ایشان مصاحبه کرد و گفت آقای شاهرودی خیلی خوب فارسی حرف میزند . ایشان رئیس مجلس اعلا که شد از روز اول با حکیم دست به یقه شدند چندی گذشت و آقای شاهرودی در پی کشف تعدادی از جاسوسان صدام حسین در بین جنگجویان مجلس اعلا و الدعوه ای ها که وابسته به رژیم عراق هستند آقای شاهرودی مقامش را از دست داد. و به سایه منتقل شد منتهی در تمام این مدت ارتباطش با خامنه ای حفظ شد و درسش را میداد و کار خودش را در آن حدی که از او بر میامد انجام داد.

خمینی رفت و باید حالا مقداری تسویه حساب بشود شیخ محمد یزدی در قوه قضاییه نشسته است جنتی شورای نگهبان را قبضه کرده و در این شرایط ایجاد یک نیروی تازه هدف خامنه ای بود یک نیروی تازه که در عین حال نوکر خودش باشد و بتواند رویش تکیه بکند این شد که الارغم مخالفت های شدید هاشمی رفسنجانی ، خامنه ای سید محمود هاشمی شاهرودی را وارد بازی کرد و به عضویت شورای نگهبان انتخاب شد ، و بعد رئیس قوه قضاییه شد یک آدمی که از نظر شایستگی اصلا شایستگی ریاست قوه قضاییه را نداشت با آن دزدهای فاسدی مثل الیاس محمودی که رئیس حراست اطلاعات بود هاشمی شاهرودی از قوه قضاییه یک میدان هچل هفتی درست کرده بود و هر نوع فسادی در آن جایز بود تمام فساد های یزدیدی را ضرب در دو بکنید یادم نمیرود برخورد ایشان با جنبش دانشجویی برخورد ایشان با جنبش مردمی بسیار با کینه ورزی و عناد بود.

مهم نیست روزگار میگذرد تا اینکه روزی دیدمش که شکسته و خورد و خمیر و روحیه خراب ، میکوشید که پای میکروفون چیزی بگوید برای بازماندگانش ، من سید محمود هاشمی شاهرودی از شما حلالیت میطلبم . حالا که در قوه قضاییه جایش را صادق آملی لاریجانی پر کرده بود و گفتند بیا بشو رئیس مجلس تشخیص مصلحت نظام و آنجا حال کن ، قرار بود به نجف برود و به جای آقای سیستانی بنشیند. که اجل مهلتش نداد و در غربت مرد و به پایان رسید. مقامات بدانند ما یک نطقه پایانی داریم، خدایا من طوری بروم که مدیون مردم نباشم مدیون زمین نباشم.

در ادامه اشاره ای به چند تولد خواهیم کرد. در بخش دوم برنامه به بررسی پرونده مراد شیرانی دلال و دزد دکل ها و ارتباط ایشان با ایجاد خانه هایی به نام لانه های پرستوها خواهیم پرداخت و با شما به سخن خواهیم نشست. در پی آن شما را از چند خبر داخلی آگاه خواهیم ساخت و در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان اخرین آخبار و رویدادهای منطقه قرار خواهیم داد.

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Monday 24 December 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Today is the birthday of Jesus Christ, the prophet of love and life.

This morning we had the news of the cleric Seyed Mahmoud Shahroudi being seriously ill and this is the same cleric who until a few months ago was roaming Iran’s religious cities with his bodyguards and wives and rumor had it that he would succeed Khamenei.

He was born in 1948 in the Iraqi city of Najaf and attended classes held by ayatollah Khomeini who was then living in exile in Iraq.

Shahroudi went to Iran after the Islamic Revolution to serve as an intermediary between Khomeini and Iraqi leaders.

He served as the head of Iran’s Judiciary for 10 years and took the helm of the Expediency Council in 2017.

I once told Khamenei how he would allow an Iraqi citizen to head these powerful bodies in Iran and his answer was that because he can speak Farsi!

In his undeserved post as the head of judiciary many corrupt individuals rose to powerful positions within the regime and it was during Shahroudi time at the helm of the regime’s “justice system” that the savage crackdowns on Iran’s student movement happened.

He has passed away now and this must a be a reminder to the regime’s leaders that one day we all go and what matters is how the Iranian people will look and remember our legacy.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/46662

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/k_Svuhei9v8

لینک دانلود:

https://vimeo.com/308113046

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/zvxk3hz0qyfo

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/oltli1dvht3a

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1mAlt0tBkADg1BLGH18Nv1Z00nMLl2cci/view?usp=sharing

December 25, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۳۰ آذر

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم.امشب ، شب یلداست، امشب شب تولد میترا ، مهر ، فرزانه ایرانی است که هزاران سال پیش چراغ مهر و عشق و زیبایی و مودت و همنوع دوستی را در سرتاسر آن جهان تاریک روشن کرد یادمان باشد آیین مهر تا تمدن مکزیک ادامه داشت بروید در رم نقش هارا نگاه کنید و سپس مقایسه اشان کنید با نقوشی در یمن و در اردن و سوریه و ایتالیا، بروید ببینید مهر همه جا هست .
در سفریکه به آمریکا رفتم اخیرا با انسانی که دیر سالی است هردو همدیگر را میشناسیم از راه دور، اولا این آدمی که برایتان میگویم یک فرد نیست یک مجموعه است و همه عاشقانه در این راه دارند شرکت میکنند. در آمریکا پولدار ایرانی زیاد است اما تو آمریکا کسانی که دلشان را آنجا گذاشته اند خیلی نداریم، وزیری که در ایران به مکنت و ثروت رسید ولی در آمریکا حاضر نیست که یک کارگر ایرانی استخدام بکند اما آدمهای دیگری هم داشتیم که حاضر نبودند چنین کاری بکنند انسانهای کارآفرین در همان آمریکا هم تلاش کردند کهبه فرزندان میهنشان فرصت بدهند یکی از این افراد اسمش هست مهندس خسرو سمنانی ، این آقای سمنانی صنعت گر است و کارخانه دارد در برنامه دوست عزیزم علیرضا میبدی بود و صحبت از حقوق کارگران هفت تپه و اهواز شد و میبدی گفت اینها چند ماهی است حقوق نگرفته اند و گفته بود حقوق اینها چقدر میشود ومیبدی گفته بود دومیلیون دلار واو میگوید من میدهم همین الان میدهم با نمایندگانشان تماس بگیرید بگویید من میدهم آدم باید دل داشته باشد آدم های محدودی هستند و لی اسمشان ویژه گی خاصی دارد محمود خیامی اسمش همیشه میماند .خسرو سمنانی یکی از آنهاست که نه تنها سمنان به او میبالد بلکه وطنش به او میبالد.

نوری زاده : من خوشحالم که در این برنامه هستید و پنجره ای رو به خانه پدری مخصوص آدمهای خاص است است که من دعوت میکنم که عاشق ایران خانم هستند.
این ایده شما این فکر شما عنوان کردید که نفت من کو من تکان خوردم اصلا این عنوان که نفت من کو من را تکان داد ،من بچه ای دو سه ساله بودم که نفت ملی شده است ولی قصه نفت با ما بوده همینجوری روزی که قرار بوده در خانه هایمان مجانی توزیع کنند و تا امروز که یکدفعه ای میبینیم ۸۰۰ میلیارد دلار نفت فروختیم و از این مبلغ دویست میلیاردش گم شده است جناب مهندس سمنانی میخواهی چه بکنی نفت من کجاست سطر به سطرش هم را خوانده ام و برای من جذاب بوده ، چه کار میخواهید بکنید ؟

سمنانی: ضمن تشکر از معرفی شما که من را در سطح جناب خیامی گذاشتید بنده افتخار کار با ایشان را هم داشتم ، در مورد این کار باید کمی صحبت کنم من از سال ۸۴ تو فکر ایران بودم ولی در سال ۲۰۱۰ وقتی دیدم خطرات جنگ و حملات به تاسسیات بوشهر و نطنز و تهران دارد بالا میگیرد من با توجه به کار خودم در زمینه هسته ای تصمیم گرفتم روی این جریان فکر کنم و اگر حمله شد چه بکنیم .من متوجه شدم که در مورد تلفات انسانی این حملات هیچکس صحبتی نمیکند ، و بخاطر کاری که داشتم باید توجهی به این امر میشد که چقدر ممکن است مردم ایران از بین بروند خصوصا مردم اصفهان و بوشهر که این تاسیسات به شهر نزدیک بودند . و این خطرات خیلی زیاد تر از آن بود که ملت بدانند و این مواد سرطانزا بسیار خطرناک بود در صورت حمله نظامی به ایران، این اولین قدم بود که محاسبات را انجام دادیم و در سال ۲۰۱۲ گزارشش را به کنگره آمریکا بردیم و خدارا شکر این اتفاق نیفتاد ، بهر حال برجام شروع شد و ما هم تا اندازه ای روی آن کار کردیم ، و چیز دیگری که برای ما روشن شد چرا مردم ایران هرروز گرفتار اقتصادی جدیدی دارند و هر روز بحران جدیدی دارند ما در سال ۱۹۹۳ یک بنیاد خیریه ای درست کردیم و در کارهای مختلف مشغول بودیم و همین باعث شد که یک ارزیابی از وضعیت مردم ایران بکنیم و ببینیم وضع مردم چرا اینقدر خراب است؟ این باعث شد که برنامه نفت من کجاست شروع بشود.

نوری زاده : اجازه بدهید من یک پرانتز این وسط باز کنم چون این مسئله خیلی مهم است. در بیاناتتان به مسئله اتمی اشاره نمودید و گفتید که در این عرصه آگاه بوده اید باعث شد که شما با داخل ارتباط برقرار کنید ، ما ایرانیهای خارج از کشور این مشکل را پیدا کردیم حرفها را تعبیر و تفسیر هایی میکنیم که به جا نیست الان که شما میگویید با داخل ارتباط داشتید بعضا گروهایی که دنبال فرصت هستند میگویند ما گفتیم که با رژیم ارتباط دارند هرچند شما گفتید که این نکبت و بدبختی از زمان انقلاب شروع شد، من این توضیحات را برای کسانی که میخواهند جلو جلو ایراد بگیرند ،میگویم نخیر !! ایشان آدم رژیم نیست و با رژیم هم کاری ندارد و دلش برای ایران خانم میسوزد.

سمنانی: من خیلی متشکرم از این صحبتی که کردید برای اینکه ما در ایران رابطه ای نداریم و در مورد این گزارشها از کسی مدرک نگرفته ایم ، بهر حال در مورد این کتاب باید گفت ما نشستیم و فکر کردیم که قدرتی که رژیم دارد از کجا میآید این بخاطر درآمدی بود که از راه نفت کسب میکردند.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.
A Window to the Fatherland – Friday 21 December 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Tonight is Yalda Night, the birthday of Iranian prophet Mitra, who heralded peace and love among the humankind thousands of years ago. Her teachings stretched across the old world from Mexico to China.

During my recent rip to US I met with a fellow Iranian whom I have know for many years. Better said, he is not just an Iranian, he represents a society of like-minded Iranians who love their motherland even though they have been forced to leave it and have lived in exile for many years.

He is the opposite of some Iranians who have made their fortune form Iran and its wealth, but refuse to pay a penny to their needy fellow countrymen.

He is Mr Khosrow Semnani who once he heard about the hungry striking Iranian workers of Haf Tapeh sugar factory in Ahwaz has offered $2 millions of aid to them and their families!

We are honored to have Mr Semnani as our guest tonight who has written a report titled “Where is My Oil” about how $800 billions of Iran’s oil revenue has been squandered by the Iranian regime over the last decade or so.

Mr Khosrow Semnani:

I am very humbled for your introduction about me. Our project to safeguard Iran’s interests began in 2010 when there was the talk of a military attack on the country for its nuclear program.

We held a good number of public meetings and approached US politicians in the Congress to warn them against such scenario and thankfully this never happened.

We established a charity organization in 1993 which apart from providing humanitarian help to the Iranians is also involved in looking into the causes of our country’s numerous social and economic problems.

Our project of “Where is my Oil” is based on looking at the issue of Iran’s natural resources and how instead of helping our country to progress and benefit its people have been mismanaged and sold out by the current government to sustain its power.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/46595

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/_goH56R2w5Q

لینک دانلود:

https://vimeo.com/307720019

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/tf99epsi6h43

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/nblwk61jf20q

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1hfDdd0-WYPXMV0lQhAY2GMXak18Cik8b/view?usp=sharing

December 25, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۲۹ آذر

nor4-300x160.jpg


پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۲۹ آذر
این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست. و با ایشان در ارتباط با مهمترین اخبار و رویدادهای ایران و منطقه به گفتگو خواهیم پرداخت و نظر ایشان را جویا خواهیم شد.
انسانهایی هستند در حیات ما در طول این چهل ساله که جایگاه ویژه ای دارند بخاطر عملکرد و حرفشان، شاملو جایگاه ویژه ای دارد او در اول انقلاب گفت دهانت را میبویند مبادا گفته باشی دوستت دارم. همه قصه انقلاب را توی این شعر خالی کرد یا اسماعیل جان خویی گفت هر بود را نبودی گردد. اینها ماندگار شد . احمد محمود همیشه بیاد ما میماند ، شیرین عبادی هم یکی از اینهاست ، هیچوقت یادم نمیرود بامدادی بود سحر خبر برنده شدن جایزه نوبلش را شنیدم روزگا نو را آنموقع در می آوردم روی جلد عکسش را زدم شیرین بانویی که کام ملت را شیرین کرد، دنبالش کردم ، زحماتش را، زجرش را،انسان چی دارد که تقدیم به ملتش بکند ؟ همسرش را عشقش را!!. خانه اش راگرفتند و دفترش را که با همان پول جایزه نوبل خریده بود و کانون حقوق بشر بود و بالاتر از همه وطنش را ازش گرفتند آن لحظاتی که دارد در اسپانیا دارد با خودش میجنگد و دلش میخواهد در ایران باشد و به او میگویند نیا من این لحظات را کشیده ام میدانم چه میگوید.اینهفته شیرین بانو کتابش را امضا میکرد بنام بسوی آزادی ، مدیر انتشارات باران بود.

دکتر سازگارا: وقتی من در زندان بودم خانم شیرین عبادی داوطلبانه نزد همسر من رفته بود و گفته بود من بدون هیچ وجهی وکالت همسرتان را قبول میکنم وکیل من هم بود زمانی که در زندان بودم نه تنها در مورد من بلکه در مورد تعداد کثیری از زندانیان سیاسی ایشان این کار را کرده بود. ایشان بعنوان یکی از فعالین ارزنده حقوق زنان در ایران و حقوق بخش های مختلف و دیگر شیر زنانی مثل مهرانگیز کار یا خانم لاهیجی ویا دیگران بود، من زمانی که محصل بودم مقالات خانم مهرانگیز کار در روزنامه زن روز اولین چیزی بود که مرا با حقوق زنان و اهمیتش آشنا کرد آنموقع که جایزه نوبل را برده بودند من سخت انفولانزا گرفته بودم و تب داشتم و میخواستم به فرودگاه بروم به استقبال مثل هزاران نفر دیگر که به استقبالش رفتند. و همان موقع در مصاحبه با نشریات خارجی که با من تماس گرفتند گفتم قد ما ایرانی ها نیم متر بلند تر شد و جایزه نوبل به خانم عبادی جایزه به تمام زنان کوشنده ایرانی و زندانیان و مردان سیاسی است. و ایشان هم الحق مدافع خستگی ناپذیر حقوق زنان ایران بوده و یکی از صدا های رسای مردم ایران بوده است.

دکتر نوری زاده: یعنی ایشان وقتی به یک مجمع بین المللی میرود صدایش را میشنوند و اهمیت میدهند ، الان کانونی درست کرده اند زنان برنده جایزه نوبل و این خودش خیلی موثر شده در مورد مسائل فلسطینی ها و خاورمیانه .

دکتر سازگارا: من نمیتوانم تاسف خودم را از این یک جمله آقای خاتمی ابراز نکنم که گفت خیلی هم اهمیت ندارد جایزه نوبل صلح ، خیلی ها گفتند شاید حسادت کرده بعد از آن امثال کیهان و کسانی که میشود گفت سگهای هار آقای خامنه ای هستند هر توهینی که شما فکر کنید به خانم عبادی کردند و هر تهمتی زدند و همکار ان ایشان را مثا عبدالفتاح سلطانی ، نسرین ستوده و نرگس محمدی را آنطور به زندان انداختند و حکومت هر کاری از دستش برمی آمده که مواردی را شما شمردید کرده که ایشان را خاموش کند ولی هنوز این صدا رسا و طنین انداز است در جامعه بین المللی.

دکتر نوری زاده: موضوعی که میخواهیم با آن شروع بکنیم وقتی که قدرت الله منصوری فرمانده سپاه ثامن الائمه خود کشی کرد اینها آمدند شایعات عجیب غریبی مطرح کردند و تا آنجا که من میدانم دو هفته قبل به ایشان گفته بودند که بخاطر سرطانی که مبتلا شده است دچار کما خواهد شد و زندگی گیاهی خواهد داشت و گفته اند به این دلیل خودش را کشته است . بلافاصله شایعات دیگری هم در آمد یکی در مورد یکی از برجسته ترین نیروهای دریایی خودمان بنام ناظری که وقتی من تصاویرش را با این قایق های تند رو میدیدم اول گفتند که بر اثر سکته قلبی مرده و حالا فرمانده نیروی دریایی سپاه از او بنام شهیدی یاد میکند که در حال ماموریت دچار حملات شیمیایی شده و به شهادت رسیده و قبل از آن باز چهار فرمانده سپاه ناگهان یکی بعد از دیگری دچار مرگ میشوند وفا غفاری ۵۲ ساله عباس مهری ۵۲ ساله احمد صیاف زاده و منصور ترکان بر اثر بیماری های عجیب غریب فوت میکنند حال من از شما میپرسم با توجه به آگاهی شما از سپاه آیا به اعتقاد شما ما شاهد یک تعداد تسویه در سپاه هستیم مثل اتحاد جماهیر شوروی یا در کره شمالی شاهد آن هستیم؟

دکتر سازگارا: اتفاقا میخواستم به همین اتحاد جماهیر شوروی اشاره کنم شاید این فیلم طنز آلود مرگ استالین را دیده باشید که آن داستان مرگ استالین و تسویه بعد از او و کشتن آنها را به طنز کشیده ولی یک اتفاق تاریخی است ، ببینید در نظام های بسته که اطلاع رسانی بسته است و احزاب و جامعه مدنی غایب هستند ونا شفافی سکه رایج چنین حکومت هایی است همه جور اتفاق ممکن است بیفتد و همه جور شایعه هم ممکن است باشد، مردم حق دارند به هر اتفاقی که میافتد مشکوک باشند و تفسیر خودشان را بکنند، گاهی هم این اتفاقات به شکل دیگری از جانب مردم تفسیر میشود بلکه شایعاتی هم خود حکومت دامن میزند . در مورد سپاه این اولین بار نیست که یک فرد فرمانده سپاه کشته میشود وبعد هم اخبار متناقض راجع بهش بیرون میاید باشگاه خبرنگاران جوان میگوید بدنبال بیماری دراز مدت فوت کرده و خبر دیگری که در شبکه های اجتماعی شروع کرد به چرخیدن، بنابراین بجاست که آدم خبر آقای رمضان شریف سخنگوی سپاه را شک داشته باشد ایشان یک نظامی قدیمی اسلحه اش را داشته پاک میکرده و گلوله در رفته و کشته شده است. اسلحه را رو به پایین میگیری بازش میکنی نه اینکه رو به کله ات میگیری و تمیزش کنی. شایعه خودکشی هم مطرح است من فقط یک چیز را در پاسخ به سئوال شما بگویم چون قبلا سقوط هواپیمای مشکوک هم داشته ایم، بله کاملا محتمل است مخصوصا بخش اطلاعات سپاه و حسین طائب که مستقیم با مجتبی خامنه ای کار میکند و سردار نجات که قائم مقام ایشان هست او هم از بیت آنجا منصوب شده استادان توطئه هستند و اینها بار اولشان هم نیست که ناراضی و متمردی را در سپاه سربه نیست کنند بیرون از سپاه هم کرده اند ومشهورترینشان رفسنجانی است دیگر، شما دیدید حتی فیلم مستند زندگی هاشمی را خانواده و دوستانش نتوانستند شرکت کنند دردانشگاه امیر کبیر و مراسم لغو شد وقتی سر هاشمی را میشود زیر آب کرد سر دیگران خیلی سخت نیست بخصوص این حضرات هم خودشان ید طولانی در آدم کشی دارند و هم هر آنچه که بلد نبودند از روسها یاد میگیرند
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Thursday 20 December 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our special guest of every Thursday, Dr. Mohsen Sazegara, who would share with us his expert views about the latest news and developments of Iran.

I remember the day Shirin Ebadi won the Nobel Peace Price and immediately decided to print her picture on the front cover our Rouzagere Now magazine.

She has dedicated her life to defend the rights of the Iranian people, especially the political prisoners.

Dr. Mohsen Sazegara:

When I was in prison Ms Ebadi had voluntarily gone to see my wife and told her that she was happy to become my lawyer free of charge and did that for me and many other prisoners.

She has been at the forefront of fighting for the rights of the Iranian women and sadly when she returned from receiving her Nobel Prize I was sick and could not go to the airport but she was welcomed by thousands of her supporters who appreciated what she had achieved for the country.

However, Khatami’s negative comment about her prize that “it was not that important” led to the opening of a barrage of criticism and condemnation of Ms Ebadi by the rightwing press and the conservatives who wanted to stifle the voice of dissent in Iran.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Now we have had the news of Revolutionary GuardCommander Ghodratullah Mansouri committing suicide. There are all types of rumors about his death and some say he was suffering from cancer and had already been in coma for many days.

Dr. Mohsen Sazegara:

If you watch the satirical movie about the death of Stalin you will see so many similarities between the Soviet Communism and the Iranian regime. Nothing is as they seem to be in them and the level repression and security measure in the closed societies always lead to rumors.

Of course one would expect from the Iranian regime to be involved in murdering its internal opponents and purge them.


پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۲۹ آذر


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/46532

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/4keLAUf4Hcg

لینک دانلود:

https://vimeo.com/307507226

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/fhgm1rw6ubqi

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/4fxrv2uw2pg5

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1Gx6FIxmxzprdkeFkbPHPSkddTFnep0ww/view?usp=sharing

December 25, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۲۹ آذر

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست. و با ایشان در ارتباط با مهمترین اخبار و رویدادهای ایران و منطقه به گفتگو خواهیم پرداخت و نظر ایشان را جویا خواهیم شد.
انسانهایی هستند در حیات ما در طول این چهل ساله که جایگاه ویژه ای دارند بخاطر عملکرد و حرفشان، شاملو جایگاه ویژه ای دارد او در اول انقلاب گفت دهانت را میبویند مبادا گفته باشی دوستت دارم. همه قصه انقلاب را توی این شعر خالی کرد یا اسماعیل جان خویی گفت هر بود را نبودی گردد. اینها ماندگار شد . احمد محمود همیشه بیاد ما میماند ، شیرین عبادی هم یکی از اینهاست ، هیچوقت یادم نمیرود بامدادی بود سحر خبر برنده شدن جایزه نوبلش را شنیدم روزگا نو را آنموقع در می آوردم روی جلد عکسش را زدم شیرین بانویی که کام ملت را شیرین کرد، دنبالش کردم ، زحماتش را، زجرش را،انسان چی دارد که تقدیم به ملتش بکند ؟ همسرش را عشقش را!!. خانه اش راگرفتند و دفترش را که با همان پول جایزه نوبل خریده بود و کانون حقوق بشر بود و بالاتر از همه وطنش را ازش گرفتند آن لحظاتی که دارد در اسپانیا دارد با خودش میجنگد و دلش میخواهد در ایران باشد و به او میگویند نیا من این لحظات را کشیده ام میدانم چه میگوید.اینهفته شیرین بانو کتابش را امضا میکرد بنام بسوی آزادی ، مدیر انتشارات باران بود.

دکتر سازگارا: وقتی من در زندان بودم خانم شیرین عبادی داوطلبانه نزد همسر من رفته بود و گفته بود من بدون هیچ وجهی وکالت همسرتان را قبول میکنم وکیل من هم بود زمانی که در زندان بودم نه تنها در مورد من بلکه در مورد تعداد کثیری از زندانیان سیاسی ایشان این کار را کرده بود. ایشان بعنوان یکی از فعالین ارزنده حقوق زنان در ایران و حقوق بخش های مختلف و دیگر شیر زنانی مثل مهرانگیز کار یا خانم لاهیجی ویا دیگران بود، من زمانی که محصل بودم مقالات خانم مهرانگیز کار در روزنامه زن روز اولین چیزی بود که مرا با حقوق زنان و اهمیتش آشنا کرد آنموقع که جایزه نوبل را برده بودند من سخت انفولانزا گرفته بودم و تب داشتم و میخواستم به فرودگاه بروم به استقبال مثل هزاران نفر دیگر که به استقبالش رفتند. و همان موقع در مصاحبه با نشریات خارجی که با من تماس گرفتند گفتم قد ما ایرانی ها نیم متر بلند تر شد و جایزه نوبل به خانم عبادی جایزه به تمام زنان کوشنده ایرانی و زندانیان و مردان سیاسی است. و ایشان هم الحق مدافع خستگی ناپذیر حقوق زنان ایران بوده و یکی از صدا های رسای مردم ایران بوده است.

دکتر نوری زاده: یعنی ایشان وقتی به یک مجمع بین المللی میرود صدایش را میشنوند و اهمیت میدهند ، الان کانونی درست کرده اند زنان برنده جایزه نوبل و این خودش خیلی موثر شده در مورد مسائل فلسطینی ها و خاورمیانه .

دکتر سازگارا: من نمیتوانم تاسف خودم را از این یک جمله آقای خاتمی ابراز نکنم که گفت خیلی هم اهمیت ندارد جایزه نوبل صلح ، خیلی ها گفتند شاید حسادت کرده بعد از آن امثال کیهان و کسانی که میشود گفت سگهای هار آقای خامنه ای هستند هر توهینی که شما فکر کنید به خانم عبادی کردند و هر تهمتی زدند و همکار ان ایشان را مثا عبدالفتاح سلطانی ، نسرین ستوده و نرگس محمدی را آنطور به زندان انداختند و حکومت هر کاری از دستش برمی آمده که مواردی را شما شمردید کرده که ایشان را خاموش کند ولی هنوز این صدا رسا و طنین انداز است در جامعه بین المللی.

دکتر نوری زاده: موضوعی که میخواهیم با آن شروع بکنیم وقتی که قدرت الله منصوری فرمانده سپاه ثامن الائمه خود کشی کرد اینها آمدند شایعات عجیب غریبی مطرح کردند و تا آنجا که من میدانم دو هفته قبل به ایشان گفته بودند که بخاطر سرطانی که مبتلا شده است دچار کما خواهد شد و زندگی گیاهی خواهد داشت و گفته اند به این دلیل خودش را کشته است . بلافاصله شایعات دیگری هم در آمد یکی در مورد یکی از برجسته ترین نیروهای دریایی خودمان بنام ناظری که وقتی من تصاویرش را با این قایق های تند رو میدیدم اول گفتند که بر اثر سکته قلبی مرده و حالا فرمانده نیروی دریایی سپاه از او بنام شهیدی یاد میکند که در حال ماموریت دچار حملات شیمیایی شده و به شهادت رسیده و قبل از آن باز چهار فرمانده سپاه ناگهان یکی بعد از دیگری دچار مرگ میشوند وفا غفاری ۵۲ ساله عباس مهری ۵۲ ساله احمد صیاف زاده و منصور ترکان بر اثر بیماری های عجیب غریب فوت میکنند حال من از شما میپرسم با توجه به آگاهی شما از سپاه آیا به اعتقاد شما ما شاهد یک تعداد تسویه در سپاه هستیم مثل اتحاد جماهیر شوروی یا در کره شمالی شاهد آن هستیم؟

دکتر سازگارا: اتفاقا میخواستم به همین اتحاد جماهیر شوروی اشاره کنم شاید این فیلم طنز آلود مرگ استالین را دیده باشید که آن داستان مرگ استالین و تسویه بعد از او و کشتن آنها را به طنز کشیده ولی یک اتفاق تاریخی است ، ببینید در نظام های بسته که اطلاع رسانی بسته است و احزاب و جامعه مدنی غایب هستند ونا شفافی سکه رایج چنین حکومت هایی است همه جور اتفاق ممکن است بیفتد و همه جور شایعه هم ممکن است باشد، مردم حق دارند به هر اتفاقی که میافتد مشکوک باشند و تفسیر خودشان را بکنند، گاهی هم این اتفاقات به شکل دیگری از جانب مردم تفسیر میشود بلکه شایعاتی هم خود حکومت دامن میزند . در مورد سپاه این اولین بار نیست که یک فرد فرمانده سپاه کشته میشود وبعد هم اخبار متناقض راجع بهش بیرون میاید باشگاه خبرنگاران جوان میگوید بدنبال بیماری دراز مدت فوت کرده و خبر دیگری که در شبکه های اجتماعی شروع کرد به چرخیدن، بنابراین بجاست که آدم خبر آقای رمضان شریف سخنگوی سپاه را شک داشته باشد ایشان یک نظامی قدیمی اسلحه اش را داشته پاک میکرده و گلوله در رفته و کشته شده است. اسلحه را رو به پایین میگیری بازش میکنی نه اینکه رو به کله ات میگیری و تمیزش کنی. شایعه خودکشی هم مطرح است من فقط یک چیز را در پاسخ به سئوال شما بگویم چون قبلا سقوط هواپیمای مشکوک هم داشته ایم، بله کاملا محتمل است مخصوصا بخش اطلاعات سپاه و حسین طائب که مستقیم با مجتبی خامنه ای کار میکند و سردار نجات که قائم مقام ایشان هست او هم از بیت آنجا منصوب شده استادان توطئه هستند و اینها بار اولشان هم نیست که ناراضی و متمردی را در سپاه سربه نیست کنند بیرون از سپاه هم کرده اند ومشهورترینشان رفسنجانی است دیگر، شما دیدید حتی فیلم مستند زندگی هاشمی را خانواده و دوستانش نتوانستند شرکت کنند دردانشگاه امیر کبیر و مراسم لغو شد وقتی سر هاشمی را میشود زیر آب کرد سر دیگران خیلی سخت نیست بخصوص این حضرات هم خودشان ید طولانی در آدم کشی دارند و هم هر آنچه که بلد نبودند از روسها یاد میگیرند
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Thursday 20 December 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our special guest of every Thursday, Dr. Mohsen Sazegara, who would share with us his expert views about the latest news and developments of Iran.

I remember the day Shirin Ebadi won the Nobel Peace Price and immediately decided to print her picture on the front cover our Rouzagere Now magazine.

She has dedicated her life to defend the rights of the Iranian people, especially the political prisoners.

Dr. Mohsen Sazegara:

When I was in prison Ms Ebadi had voluntarily gone to see my wife and told her that she was happy to become my lawyer free of charge and did that for me and many other prisoners.

She has been at the forefront of fighting for the rights of the Iranian women and sadly when she returned from receiving her Nobel Prize I was sick and could not go to the airport but she was welcomed by thousands of her supporters who appreciated what she had achieved for the country.

However, Khatami’s negative comment about her prize that “it was not that important” led to the opening of a barrage of criticism and condemnation of Ms Ebadi by the rightwing press and the conservatives who wanted to stifle the voice of dissent in Iran.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Now we have had the news of Revolutionary GuardCommander Ghodratullah Mansouri committing suicide. There are all types of rumors about his death and some say he was suffering from cancer and had already been in coma for many days.

Dr. Mohsen Sazegara:

If you watch the satirical movie about the death of Stalin you will see so many similarities between the Soviet Communism and the Iranian regime. Nothing is as they seem to be in them and the level repression and security measure in the closed societies always lead to rumors.

Of course one would expect from the Iranian regime to be involved in murdering its internal opponents and purge them.

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۲۹ آذر

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست. و با ایشان در ارتباط با مهمترین اخبار و رویدادهای ایران و منطقه به گفتگو خواهیم پرداخت و نظر ایشان را جویا خواهیم شد. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/46532

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/4keLAUf4Hcg

لینک دانلود:

https://vimeo.com/307507226

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/fhgm1rw6ubqi

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/4fxrv2uw2pg5

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1Gx6FIxmxzprdkeFkbPHPSkddTFnep0ww/view?usp=sharing

December 25, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری چهارشنبه ۲۸ آذر

nor4-300x160.jpg
این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. چیزی نمانده به سالروز تولد میترا پیامبر بزرگ ما و مسیح آزاده اینقدر ایندو با هم شباهت دارند که آدم کم کمک به اینجا میرسد که میترا و مسیح یکی هستند ، ده صبح از ینگه دنیا رسیده ام، اگر چشم خراب است و اگر دیده و روی آنگونه که باید باشد نیست، ببخشید ولی دلم میخواست که باهاتون باشم مسائل مهمی بود که میخواستم با شما صحبت کنم اولا نکته ای را برایتان بگویم ،سفیر جمهوری اسلامی در عراق ایرج مسجدی این آدم از سپاه قدس آمده و تربیت شده قاسم سلیمانی هست ، مراسمی در عراق گرفته اند برای بزرگداشت شهدای عراق در برابر داعش وتمام نوکران جمهوری اسلامی هم آنجا حضور دارند البته بزرگانی هم چون دکتر برهم صالح رئیس جمهور هم حضور داشت سفرای خارجی و بزرگان عراق هم هستند و ایرج مسجدی هم آمده است، برهم صالح سخنرانی میکند و برای بزرگداشت شهیدان خواهش میکند که همه بلند شوند و بایستند ، آقای ایرج مسجدی قهر میکند و به بیرون میرود و ایشان میخواسته یک دور هم بخاطر شهدای سپاه مردم بایستند و احترام بگذارند . بچه های ایران اگر کشته شده باشند بخاطر مسائل ملی ما شهید هستند و باید در برابرشان قیام کرد ، اما بچه های ما که در عراق و سوریه کشته میشوند برای مقام معظم ولایت فقیه کشته میشوند و شهید خطاب نمیشوند و مردم در سوریه و لبنان از آنها متنفرند.در ادامه به لبنان خواهیم رفت و در ارتباط با انتخابات لبنان و دخالت ایران در لبنان با شما صحبت خواهیم نمود.

تظاهرات کارگران فولاد اهواز و هفت تپه همچنان ادامه دارد و در این سری اعتراضات هیچگونه شعارجدایی طلبی از اینها شنیده نشد درود به آنها میفرستم ودیروز دیدم معلمان و بازنشستگان و رانندگان نم نم دارند میآیند و دانشجویان هم به آنها پیوسته اند امروز در هر کجا نگاه میکنید اعتراضات دانشجویان و کارگران و معلمین را ملموس می بینید.

محمود علوی وزیر اطلاعات گفته ماموران اداره اطلاعات خانمی را که مجرم و مفسد اقتصادی بوده طی عملیاتی برون مرزی دستگیر نموده است مثل اینکه این خانم ۸۰۰ میلیارد تومان از بانک اختلاس نموده و فرار کرده بوده است. این خانم چگونه توانسته این مقدار پول را اختلاس کند حتما مهره مار داشته است ، همزمان دیدیم که آقای محمد رضا خاتمی تحت تعقیب قضایی قرار گرفت ، جعفری دولت آبادی گفته که محمد رضا خاتمی دبیر کل حزب پیشین مشارکت بدلیل سخنانش در باره تقلب در انتخابات ۸۸ تحت تعقیب قرار گرفته است.

در این سفر که آمریکا بودم رفتم در بورلی هیلز آن ملکی که اینها خریده اند، یک کنیسه یهودیان بوده است، آنجا را خریده اند به مبلغی خیلی کلان که تبدیل به حسینیه اش بکنند، و اسمش را هم بگذارند حسینیه فرهنگی و بعد احمد آقای خمینی نتیجه آقای خمینی بروند آنجا و زمام امور را بعهده بگیرند، حالا با پیگیری های بنده آمریکاییها یقه اشان را گرفته اند ومیگویند شما چنین خیالاتی داشته اید ما نمیدانستیم ، ما اجازه چنین کاری را نمیدهیم.

و اما ماجرای برگزیت و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، همیشه آدم میتواند در بزنگاههای سیاسی تفاوت های آدم ها را ببیند، خانم ترزا می کیست؟ و آقای تونی بلر چه کسی است ؟ یک زمانی در ایران نخست وزیری بود بنام قوام السلطنه با اقتدار و درایت مسئله آذربایجان را حل کرد و مسئله باجگیری روسیه را حل کرد که نفت شمال را میخواستند. آقای دیوید کامرون با اطمینان به اینکه مردم رای مثبت میدهند به بقای بریتانیا در اتحادیه اروپا دست به این رفراندوم زد، حالا امیداورم پشت این قضیه بیرون بیاید که آقای ولادیمیر پوتین در این قضیه نقشش چه بود ناگهان شما دیدید افرادی این سر و آن سر بریتانیا مثل بوریس جانسون راه افتادند که ماندن در اتحادیه اروپا خیانت کبری و عظما است و رئیس گروه جبهه ملی هم گفت ما داریم
هفته ای سیصدو پنجاه میلیارد به اروپا باج میدهیم، و ذهن مردم را شستند و رفراندم کردند و رفراندم با یک آمار پایینی رای به خروج داد و آقای کامرون رفت و خانم ترزا می آمد، اولا کامرون میتوانست نخست وزیر بماند اگر دست به این حماقت نمیزد ، خانم ترزامی فکر کرد خروج از اتحادیه اروپا یک امر ساده ای ایست و میتواند انتخابات بعدی را هم ببرد ، اما یک اشتباه کوچیک کرد چون مشروعیت نخست وزیریش را قبول نداشت یک انتخابات زود رس کرد در نتیجه اینبار شعارش بیرون آمدن از اتحادیه اروپا بود. مذاکرات با اتحادیه اروپا شروع شد اروپاییها خوشحال نیستند که بریتانیا خارج میشود بریتانیا از اتحادیه اروپا بسیار بهره مند شده است ، روسها از ابتدا اتحادیه اروپا را غولی در مقابل خودشان میدیدند که در کنار غول آمریکا میتواند به آنها لطمه بزند ماجرای تحریمها و تجاوز به کریمه و قبل از آن در گرجستان روابط خیلی حسنه نبود ، گو اینکه آلمان یک قرارداد ویژه گاز با روسها بسته بودند ، در این گیر و دار میگویند روسها میلیارد ها دلار خرج کردند تا افکار را ضد اروپایی بکنند و کم کم شعله ور تر شد،. میل میل جدایی است اما این جدایی به چه قیمت؟؟
در بخش دوم برنامه اشاره ای به ماجرای نماینده سراوان محمد باسط درازهی خواهیم کرد، و همچنین شما را به شنیدن چند خبر داخلی دعوت خواهیم نمود و در انتها با شما در ارتباط با دستاوردهای سفر اخیر به آمریکا به سخن خواهیم نشست.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Wednesday 19 December 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We are only a few days away from the anniversary of the birth of Mitra, the Iranian prophet, and Christmas, the birthday of Jesus.

One would think they are the same when we look at their similarities and messages.

I have today returned form my trip to US and mysound a bit tired. There are a few issues that I need to talk about today. Firstly the behaviour of the regime’s ambassador in Iraq, Iraj Masjedi, has been shameful when he suddenly left the ceremony to honour those killed in the fight against the ISIS.

He was expecting to see a tribute to the regime’s forces as well but those Iranians who are killed in Iraq and Syria are to maintain the despotic rule of Khamenei.

The strike in several Iranian industries has continued unabated and the teachers and pensioners are also joining them now with the university students having already expressed their support for them.

Mahmoud Alavi, the regime’s intelligence minister has said they have arrested a woman who had fled Iran with 800 billion tomans of cash stolen from a national bank.

How could a woman do this type of crime withouthaving a partner from among the regime’s top officials?

In Beverly Hills the regime has bought a disused synagogue building at a very high price to turn it into an Islamic cultural center.

May be they will then send Khomeini’s grandson Ahmad to run the center once it is up and running.

However, I did notify the US authorities about this issue and they have refused to allow the building being used by the regime.

In Britain the Brexit has caused a great deal of uncertainties in every aspect of social and economic life of the country.

It was a stupid idea by the Cameron government to go for the referendum as leaving the European Union is not a child’s play.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/46477

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/q7-yS9tXjL0

لینک دانلود:

https://vimeo.com/307344630

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/txpbpzfbw0tj

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/k57d65dcnisf

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1CeKcw25nPBtumSBa_BJUcfdFa4sS3o2H/view?usp=sharing

December 25, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۲۶ آذر

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را ازاستودیو شهر فرشتگان با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با جناب آقای علیرضا میبدی خواهیم نشست و درارتباط با مسائل سیاسی و اجتماعی روز با ایشان به تبادل نظر خواهیم پرداخت و نظر ایشان را جویا خواهیم شد.
نوری زاده :هر بار که من به اینجا می آیم چند دلخوشی دارم که یکیاز آنها علیرضا میبدی است. هرچه نگاه میکنم هیچ زمانی کدورت و ناراحتی ما نداشتیم عجیب است؟!! و همدیگر را دوست داشته ایم.

میبدی: ما دوستانی داشتیم که تا شب انقلاب و خیلی به هم علاقه مند بودیم و عجیب است انقلاب ما را از هم سوا کرد برخی از آنها تا ته خط پیش رفتند و دیگر جای بخششی باقی نمانده است هنوز هم دارند پیش میروند با آنها خاطراتی داشتم و با آنها به سفر رفته ایم .

نوری زاده: شما گاهی میروی و به جایی میرسی ولی این جماعت هیچوقت ما را قبول ندارند قیافه شما را، ریش زدن شما را، و کراوات زدن شما ،را و ادکلن و شیک پوشی شما را، این در تعرض است با ضد فرهنگی است که اینها فکر میکنند اگر بروند عزیز میشوند.

میبدی: موضوعی است در شبکه های اجتماعی که خوب است امروز در موردش صحبت کنیم وآن نا امید کردن ایرانی هاست که اگر جمهوری اسلامی هم برود با این مردم بی فرهنگ میخواهید چه کنید ؟ همین سئوال را اروپایی ها از خودشان داشتند که با این مردم بی فرهنگ و شرقی و طرفدار خشونت آلمان باید چه کرد بعد از جنگ جهانی دوم ، یا ژاپن یکی از بدترین و وحشی ترین آدمها بودند نگاه کنید چه برسر زنان کره آوردند زنان کره را وادار به فحشا کردند، امروز نگاه کنید به ژاپنی ها که محترم ترین و عزیز ترین و مسالمت آمیز ترین انسانها هستند.

نوری زاده: من وقتی رفتم ژاپن با تعریفی که از ژاپن داشتم متفاوت بود سامورایی ها و جنگ جهانی دوم،.

میبدی: ببینید چه کرده بودند که ناچار شدند روی سرشان بمب اتم بریزند ، امروز هنوز به یک قرن نرسیده است ، پس هر حکومتی با خودش شبه فرهنگ هم میآورد و لایه ای روی آن فرهنگ اصلی میکشد و آن شبه فرهنگ از بین میرود و لایه اصلی میماند و ما بر میگردیم به فرهنگ خودمان بنابراین اصلا جای نگرانی وجود ندارد .
این حکومت تلاش کرده مردم را شبیه خودش بکند مردم هم هوشمند هستند و برگشتند.

نوری زاده: ببینید یک نکته ای که برای ما و شما خیلی مهم است چون من و شما نسلی بودیم که برای قربانیان ویتنام سرودیم و گریستیم ، شما حالا ویتنام را نگاه کنید چه کشوری شده از نظر سرمایه گذاری و نه کینه ای نسبت به آمریکا دارد و همینطور ژاپنی و چینی و آلمانی ندارد ببینید این رژیم مدت چهل سال شعار مرگ بر آمریکا را تکرارکرده است شما گاهی دیدید که یک امریکایی با نفرت از ایرانی ها حرف بزند ؟ و یا یک ایرانی با نفرت از آمریکا حرف بزند؟

میبدی: حتی دانشجویان از روی پرچم رد نمیشوند و مثل چهار شنبه سوری از روی آن می پرند

نوری زاده : این حرف شما کاملا درست است که مردم نباید نگران این موضوع باشند و نه نگران این باشند که ایران سوریه میشود هرگز نمیشود من بارها برایتان گفته ام که ترکیب سوریه چیه که اینجوری شده است، نکته بعدی ما تجربه حمله عربها به ایران را داریم تمام مللی که عربها به آنجا رفتند منهدم شدند ولی ایرانیها سرجایشان ماندند این رژیم وصله ناجور هم نمیتواند شما را عوض کند نمونه اش اینکه چه جور آدم میتواند فکر کند که در رژیم ولایت فقیه فیلمسازش فرهادی بشود؟ گلشیفته فرهانی بیرون بیاید ، اینها تنها ضربه ای که زدند که خیلی مؤثر بوده در زمینه شعر و ادبیات بوده است نمونه هایی که داریم میبینیم آدم را ناراحت میکند. مثلا ناصر شاهین پر آمده و اینجا نوشته ولی دولت آبادی ننوشته است در ایران یک نوع استاپی زده شده است. شما دایی جان ناپلئون و کاری را که تقوایی کرد را در نظر بگیرید و آن کار درخشان را ساخت .........
ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Monday 17 December 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

In tonight’s program we speak to journalist and commentator Alireza Meyboudi about Iran’s latest socio-political issues. I am currently visiting US and it is a pleasure meeting my old friends every time I come over here.

Alireza Meyboudi:

We used to have many friends but were all separated as a result of the revolution.

The subject that these days is widely discussed on Iranian social media is that even if this regime is removed the lack of common progressive culture among the Iranians would still stop us from achieving democracy and a civil society.

I would say look at the Germans and Japanese how they became so civilized after the second world war during which they were regarded as fascists and brutal.

We will one day have to return to our own cultural values of peace and civility that run opposite to the “values” of the ruling regime in Iran.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Our generation grew up during the Vietnam War and we even cried for its victims but look at it now how the country has become a capitalist one and have close economic links with the US.

The same fate awaits the regime in Iran and thetalk of the country becoming another Syria is meaningless as we have so many cultural personalities who would help rebuild the country.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/46364

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/BtGOSoVXVKY

لینک دانلود:

https://vimeo.com/306874732

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/a7kyjo7z5yry

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/rtiuni4twjko

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1AL15-fnsPrNVk-nG2pCGzJU9fcJjb45y/view?usp=sharing

December 05, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۱۳ آذر

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. ابتدا تأملی به سخنان علی لاریجانی خواهیم نمود.
خوب ایران در تیول برادران لاریجانی است. فاضل آن برادری هم که شغل رسمی ندارد خودش خطا کرد رفت از گدا گدایی کرد، آدم نمیرود که از سعید مرتضوی گدایی کند ، حداقل از عسکر اولادی گدایی میکردی.
سعید مرتضوی خودش دزد است و این به کاهدان زدن است، اما بقیه برادران ، آقا صادق که نشان از دو کس دارد آن نیک پی، اولا داماد رئیس العلما وحید خراسانی است و دوم اینکه مجتهد فامیل است ، بیچاره آقای آملی پدر اینها ، از عراق که اینها آمدند آقا جواد و علی آقا اونم میخواست آخوند بشود اما مطهری مانع شد و داماد مطهری شد، بعد آقا باقر هم رفت دنبال دکتری ، آقا فاضل هم رفت کانادا و شد وابسته فرهنگی، اونجا که بود آدم خوبی بود و بکار جاسوسی و تروریستی کاری نداشت.
مصاحبه علی آقا در مقام رئیس مجلس را گوش می کردم ، بیچاره اون هزار فامیل!!!!


شیخ محمد یزدی اومده به وکلا و قضات میگوید که اگر یک خانمی اومد به اطاقتون سعی کنید تنها نباشید .!!! کار پاکان را قیاس از خود مگیر آقای یزدی!!!
آقای یزدی در دورانی که شما بر قوه قضاییه حکم میراندید عباس علی آقا هم در مشهد رئيس قوه قضاییه بود دو برادر فاسد بر مسند قضا، خانمی رفت که طلاق بگیرد آقای علیزاده در را قفل کرد و خواست که به آن زن تعرض بکند توی اطاقش در دادگستری مشهد و این زن با سرو صدا و فریاد زدن آبرویش را برد و علیزاده را یواشکی به تهران آوردند و بعد هم ماست مالی کردند.

این جنبشی که در ایران براه افتاده کم کم دارد بقیه جامعه را هم بسوی خودش جذب میکند بارها من این را برای شما گفته ام یکجنبش عمومی در کشور که فقط محدود به تهران نباشد یک جنبش گسترده ده شب شبی یک میلیون دو میلیون در خیابان پایان رژیم است فکر نکنید این رژیم میتواند بزند بکشد نه دیگر تمام شد آن دوران یک ماجرای خاشقچی ببینید چیکار کرد آنهم با یک کشور دوست، اینها اگر پایشان را کج بگذارند پوست شان میکنند. حرفهای پمپئو را گوش میدهید میبینید.و حرفهایشان هم خیلی جدی است .
جمهوری ولایی میرود یک موشک دیگر آزمایش میکند ، هیچکس نمیتواند از ایران ایراد بگیرد که آقا چرا موشک میسازی ؟ دلیلش را به شما میگویم یک کشور به آن بزرگی ۱۵ تا همسایه دارد با سیاست احمقانه ای هم که در پیش گرفته پانزده تا دشمن دارد .هواپیما نداریم ، امارات ۱۴۰ تا هواپیما دارد که ۴۶ تای آن مدرنترین هواپیماست. دولت قطر و عربستان سعودی ، ما در برابر اینها چیکار باید بکنیم ناچاریم موشک تولید کنیم ولی وقتی این موشک ها از یک متر و معیاری عبور میکند دیگر این برای دفاع از وطنمان نیست وقتی حوثی ها این را به عربستان شلیک میکند آقای خامنه ای به شما چه ربطی دارد شما چرا تو دعوای یمن مداخله میکنید؟؟؟

حالا از وقتی که من اینجا فاش کردم آقای قاسم سلیمانی با آمریکاییها گفتگوکرده است حالا هر کسی به آمریکاییها پیغام میدهد که آقا من هم هستم .دوستی از واشنگتن میگفت پیغامهایی که از این سرداران میرسد جزائری و نصیر زاده.... همه عاشق آمریکا هستند برایتان قبلا گفته ام که نوه آقای خمینی دست عروسش را گرفته تا به بورلی هیلز آمریکا برود.
امروز تولد واروژان عزیز هم بود.یکی از آهنگهایش را امروز پخش خواهیم کرد .
در بخش دیگر برنامه نگاهی به سخنان خامنه ای در ارتباط با بازنشستگان خواهیم داشت.
آقای خامنه ای صحبتهایی کرده اند که قابل تأمل بود مدتی است در کشور ما بحث های است که تا جوانها هستند و بازنشستگان را بکار نگیرید، و بهتر است که ما از نیروی جوان ااستفاده کنیم و شهردار بیچاره را هم به همین خاطر برکنار کردند و یا خانم ملاوردی آن زن آزاده را چون در زمان احمدی نژاد نمیخواسته و جوان است در دولت او خدمت کند خود را باز خرید نموده است ولی شیخ احمد جنتی که پوشک تنش میکند باید برود سرکار، خود آقای خامنه ای ، مگر شما سنتان از بازنشستگی عبور نکرده است توی ارتش که حتی یک روز هم نمیگزارید اینور و آنور بشود ولی یک آدمی مثل سرلشکر شهبازی کنار زده میشوند و آقای محسن سبزه وار رضایی اجازه دارد لباس بپوشد، و احمد جنتی میماند ، خامنه ای میگوید یکی از حاضران در درس فقهی با اوقات تلخی تمام تذکر داد که افرادی که طبق قانون ممنوعیت بکار گیری بازنشستگان باید از کار برکنار شوند در مواردی بکار مشغول هستند و این را به پای شما مینویسند. بعله منظور فرد این بود که من مداخله میکنم و در جواب میگوید این از آن قوانینی است که ما به آن احتیاج داشتیم و جایش هم خالی بود این قانون در واقع هسته مقاومتی را که سالهای سال طول میکشد را باز میکند.
ببینید این واقعیت را چگونه تحریف میکند. از آغاز جمهوری اسلامی ۴۰ سال میگذرد تمام مشاغل و تمام مسئولیتها در سطوح عالی و میانی حکومت از آن یک گروه ۱۷۳۰ نفره است اینها بودهاند شما اول انقلاب آقای زنگنه را میبینید ، حالا هم میبینید آقای زنگه شما قرار بود پاکدل باشید و با فساد مبارزه کنید چرا پرونده کرسنت را اصلا توجه نمیکنید. ۱۸ میلیارد علیه تان حکم صادر شده است. آقای ولایتی چرا بازنشسته نمیشود آقای خامنه ای شما ولایتی را دوست داری میخوای نگهش داری تو همون گروه مشورتی افراد سنشان بالاست و بازنشسته هم باشند مشورت میدهند. بابت مشورت هم دلتان خواست حقوق بدهید یا ندهید اما آقای ولایتی ۳۰ تا شغل دارد و این مشاغل را جوانان به مراتب بهتر از او انجام میدهند، او چیکاره است که باید رئیس دانشگاه آزاد باشد .
در ادامه از آزادی دکتر شعله سعدی شما را باخبر خواهیم نمود و در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان آخرین اخبار و رویدادهای یمن و لبنان قرار خواهیم داد.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Tuesday 4 December 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

In tonight’s program we will first look at the comments by Ali Larijani.

It is a fact that the Larijani brothers are now the de facto rulers of Iran. Fazel Larijani had been begging from Ahmadinejad’s right-hand man the corrupt judge Mortazavi to offer him some commission forlarge businesses.

Sadegh is the son in law of the cleric Vahid Khorasani. They have all come to Iran from Iraq and have little sense of looking after the interests of Iran and the Iranians.

The new social uprising in Iran led by the workers is now spreading and attracting more people from other classes.

Any social movement that is not confined to thecapital city will mean the end of the regime. Plus the fact that the regime can no longer crack down on protestors as before as any such move will face harsh reaction from the international community and the Americans are watching them very closely and they are very serious to confront the regime in support of the Iranian people too.

The regime has now tested another missile. I think no one should criticize it because Iran has 15 neighbours or better said 15enemies because of its stupid policies.

UAE has 140 latest fighter jets and Saudi Arabia and Qatar have the latest weapons at their disposal.

The problem with the regime is not having long range missiles, but its regional aggressive policies that are always a threat to our neighbours.

The latest data has reveal that for the last 40years, only a group of 1730 people who are somehow related to each other have been ruling Iran. Some of them, like Ali Akbar Velyati, have been holding more than 30 senior jobs at the same time!

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/45902

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/Z-0tIIVbXG4

لینک دانلود:

https://vimeo.com/304437041

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/u3ph9vgzyiod

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/feanf2ei8bj1

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1eimnMfifsW-ebTRph-sSabJcXWK-HBTj/view?usp=sharing

December 05, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه۱۲ آذر

nor4-300x160.jpg

این برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم
سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با جناب آقای دکتر رضا حسین بر خواهیم نشست.

دکتر نوری زاده : علیرضا رضایی هم در لیون فرانسه به خاک سپرده شد نمیدانم چطور مادر تحمل میکند؟ در ۱۵ دسامبر مراسمی برای او برگزار خواهد شد، در این مراسم مطابق سنت ما ایرانیان این تابوت را که روی دوش گذاشتند لا اله الا الله گفتند ناگهان آقایان سوپر لائیک و سوپر گلاس به غیرتشان برخورده که او اعتقادی نداشت . شما از کجا میدانید؟ شما ملا ها را مظهر دین گذاشته اید وقتی او مسخره اشان میکرد یعنی اعتقاد نداشت؟ هیچکدام از اینها نیست. من هرگز به دین مردم توهین نمیکنم و این جزء سنت و مذهب ماست. و به هیچکس هم توهین نمیشود اگر معتقد به زندگی دیگر هستید، که خوب با خرافات اینجور مبارزه نمیکنند ما خیلی سوراخ دعا را عوضی گرفته ایم، آن مادری که آنجاست از لباسش و شکلش یک مادر سنتی ایرانی است آن مادر هرگز ناراحت نمیشود. اینطور نیست دکتر حسین بر ؟؟؟

دکتر حسین بر: من با شما موافق هستم ما باید خرافات را از مراسم سنتی بی آزار دور نگه داریم این مراسم سنتی هیچ ضرری نمیزند، اما چاه جمکران خرافات است.


دکتر نوری زاده : ما متاسفانه از آنطرف می افتیم و اسباب تاسف است که ما در خارج خیلی هایمان از ایران دور افتاده ایم . در پایان هفته گذشته یک روحانی سنی بلوچ در استان گلستان به قتل رسید و گفتند دو موتور سوار بوده اند و با تفنگ شکاری او را کشته اند ، اینجور که من تحقیق کردم میگویند آدم بسیار خوبی بوده و با رژیم هم روابط خوبی نداشته است و رژیم گفته که او خیلی با حکومت بوده و مراسم هفته وحدت برگزار کرده و سیستانی ها او را کشته اند.

دکتر حسین بر: این کاملا بی اساس است چون طبق تحقیقات ما ایشان عبدالغفور کمال زهی یک فرد فاضل و پخته ای بوده است و از رژیم هم شدیدا انتقاد میکرد و در ضمن هفته وحدت را ارزشش را میشناخت که مثلا قرار است بین شیعه و سنی روابط خوبی صورت داشته باشد و این حزب اللهی ها هستند که هیچ موقع نگذاشتند این رابطه خوب برقرار شود. و هوفشان این بود که زابلی ها و شیعیان سیستان و بلوچستان در آنجا باهم درگیر بشوند و همدیگر را بکشند و ما اطلاعیه ای در این باب پخش کرده ایم مخصوصا به مردم ترکمن صحرا و با مردمان دیگری که در آنجا زندگی میکنند هشدار داده ایم که مردمان منطقه هیچ نقشی در قتل ایشان نداشته و قتل ایشان توطئه ی خود جمهوری اسلامی است.

دکتر نوری زاده:الارغم اینکه قومیت شما و زبان شما با ترکمن ها فرق میکند ولی یک جوری به نظر من یک همبستگی و همدلی با این کارگران بلوچی که روی زمینها سخت کار میکنند و ترکمنها بعضا صاحب زمین هستند میبینم خیلی آرام هستند و این رژیم است که میخواهد این مشکلات را به وجود بیاورد.


دکتر حسین بر:ترکمنها طاقتشان مانند بلوچهای سنی است و بطور کلی تحمل سنی ها در مقابل ادیان دیگر خیلی خیلی بیشتر است تا تشیع بنابراین وقتی که یک نفر به آنجا میرود مردم بیرونش نمی اندازند طردش نمیکنند ، شیعان زابلی

هم به ترکمن رفته اند و آنجا کار کرده اند من از این مردم ترکمن میخواهم که در خدمت حکومت و بر علیه مردم خودشان نشوند ، و اینکه اگر تبدیل به عامل بشوند همانطور که در بلوچستان سالهای سال اونجا کار کرده اند و بعضی از آنها بچه هایشان تبدیل به پاسدار و کمیته چی و بسیجی ، شده اند و در قتل مردم دست دارند امیدوارم که آنها این راه را در پیش نگیرند .


دکتر نوری زاده: شنیدم در کنفرانس وحدت یک کار خبیثانه کردند.؟

دکتر حسین بر: هفته وحدت و کنفرانس وحدت را در بلوچستان میگیرند آمدند موسقی ترکی ، عربی، کردی، پخش کرده اند ولی موسقی بلوچی را پخش نکرده اند و مردم اعتراض نموده و گفته اند اینجا بلوچستان است و هفته وحدت است و برای نشان دادن هفته وحدت تظاهر هم بکنید وموسقی بلوچ را هم پخش بکنید که آنها امتنا کرده اند ، مردم هم سالن را ترک کرده اند. اینجاست که مردم ایران باید هوشیار باشند که میخواهند همبستگی شما را از بین ببرند و اثاث اختلاف را بوجود بیاورند،

دکتر نوری زاده:دوستی داریم بنام موسی شریفی به من تلفن زد و گفت یکی از این نویسندگان دائم برمیدارد و اهواز را با( ه ) جیمی مینویسد اهواز با هه جیمی نیست در اوستا اهواز آمده است، تعصبی که موسی نسبت به سرزمینش دارد از خیلی از کسانی که میگویند ایران را دوست دارند بیشتر است شما دلت برای این مملکت کباب است. این سرو صدا هاییکه میشود مردم را نگران و رژیم هم به اینها خیلی بال و پر میدهد یعنی اگر یک کنفراس دونفرو نیمی در یک ده فنلاند داشته باشند، رژیم برمیدارد بزرگ تیتر میزند تجزیه طلب ها دور هم جمع شده اند، این بنظر من گروه هایی مثل شماها و کومله و دموکرات و دوستار آذربایجانی باید بدانندکه این گروه های تضامنی دمکراتیک مخالف تجزیه هستند چون مردم به محض اینکه صحبت از خود گردانی میشود میگویند این تجزیه طلبی است.

دکتر حسین بر: عده ای هم اینها را اینجا تکرار میکنند ، این کارگران هفت تپه اهواز در تنها جایی که مردم بومی از کارگر ها حمایت کرده اند آنجاست آقا اینها عرب هستند رفتند به کمک کارگران آنهم هزار هزار رفتند ،امروز هم تظاهرات کرده اند تنها جایی که مردم از کارگران حمایت نموده اند چطور شما به این مردم میگویید تجزیه طلب؟ هیچکس راه حلی برای تجزیه ایران پیشنهاد نمیکند و تنها راه حل برای رفتن حکومت جمهوری اسلامی است و اینکه این جمهوری اسلامی است که این را دامن میزند، همه میگویند این رژیم برود و رژیم بعدی از مردم میپرسد شما چه میخواهید و خواسته هایتان چیست و بر اساس خواسته های مردم قانون اساسی راتدوین میکنند ........


با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم

A Window to the Fatherland – Monday 3 December 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

In tonight’s program we have the pleasure of having Dr. Hossein Bor as our guest to discuss with him the economic and political issues of Iran.

Alireza Rezaie was buried in Lyon yesterday and we really feel for her mother. He was buried in the traditional way as other Iranians, but somebody who claims to be a secular opposition figure has criticised the ceremony for being Islamic.

We have always said that our struggle is against a tyrannical regime that has abused Islam for staying in power and not against people’s religious beliefs.

Dr. Hossein Bor:

I agree with you. We area against religious superstitions and ignorance, not against people believing in a faith.

Sadly the Sunni religious leader Abdulghafar Kamal Zahi who was a scholar and progressive man was assassinated in Sistan and Baluchestan last week by the radical Hezbollahis who seek to divide our people on the lines of Shia verses Sunnis.

We can surely say that his murder had been plotted by the ruling Islamic regime in Iran.

Our Turkmen people are also Sunni Muslims and they are very welcoming towards other believers.

I must caution that the regime has begun to recruit from among them for its repressive organs and the Turkmen people must stand up against this trend.

Today our workers in the Haft Tapeh Sugar Factory have shown that the only way for a better future is to struggle against this regime’s policies.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/45858

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/hH9b9_DR4so

لینک دانلود:

https://vimeo.com/304197775

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/inhktydayqvh

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/4cyvjneytjhq

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1azZgMTDyAqh1IccsESQW9hr49Nd4PGhr/view?usp=sharing

December 05, 2018

تفسیر خبر جمعه ۹ آذر

در این شماره از برنامه تفسیر خبر همراه شما و مهمانان برنامه به هفت تپه خواهیم رفت و خبر هایی در باره اسماعیل بخشی که گفته میشود در زندان مورد شکنجه قرار گرفته است.
چرا حکومت ایران همچنان در برابر مطالبات کارگران چوب و چماق برمیدارد ، کارگران هفت تپه چه میخواهند ،کارگران صنایع فولاد چه میخواهند ، معلمان و آموزگاران معترض خواستار چه هستند.
آنسوتر اظهارات تازه خانم معصومه ابتکار از تروریست های گروگانگیر دیپلماتهای آمریکایی در تهران ، ادعای تازه خانم ابتکار اینکه فایده گروگان گیری بیشتر است از هزینه آن بوده است ، خانم ابتکار در این زمینه توضیحی نداده است.
ومنتقدان به خروج فرزندان حکومت را مغرضانه نامیده که اطلاعی از اوضاع جهانی ندارند و توضیحی نمیدهد چرا در حکومتی که کودکان ایرانی در آغل گوسفندان درس میخوانند حکومتی که مجری عدل الهی در ایران است چرا فقط مسئولان حکومتی هستند که با میلیونها دلار فرزندان خود را به خارج بفرستند.
میهمانان این برنامه آقایان علیرضا نوری زاده و محمد نوری زاد

چالنگی: سلام برشما آقای نوری زاد میدانم که شما امروز به مراسم چهلم دکتر فرشید هکی رفته بودید.
نوری زاد : من امروز از مراسم چهلم زنده یاد دکتر فرشید هکی می آیم، فردی که حامی کودکان کار، مادران بی سرپرست بود که اورا با چاقو کشتند و زود به خاک سپردند من اینجا میگویم همانطور که خمینی مسئول تمامی قتلها و اعدامهایی که خلخالی انجام داد هست در این جا خامنه ای مسئول تمام قتل ها ی سال ۸۸ به بعد است و قوای تحت امرش میدزدند و میکشند و خون میریزند و کسی پاسخگو نیست.

چالنگی : این اتهام اتهام عادلانه ایست که متوجه آیت الله خامنه ای شده است از سوی آقای محمد نوری زاد قتلهای بسیاری انجام شده طی دوره حکومت آیت الله خامنه ای؟.

نوری زاده: ما اینقدر عدالت داریم که نگاهمان توام با عدل باشد یادم نمیرود سر قتلهای زنجیره ای زمانی که من به تحقیق و کتاب در آوردن مشغول بودم خیلی ها میگفتند که مسئول اصلی خامنه ای است و من گفتم در این قتلها نبوده ولی در تمام قتلهای دیگر و تمام قتلهای خارج از کشور ایشان مسئول بوده است نمیشود بختیار و شرافکندی و... را کشت بدون اجازه مقام مغظم رهبری برای اینکه اینها در خارج از کشور است و پیامد دارد حالا ما در داخلیم سرمان را هم ببرند با چند تا سروصدا قصه میخوابد، هرچند ایشان از قتل فروهر ها اطلاعی نداشته ولی قبلا گفته بودند این افراد باید از سر راه برداشته بشوند مطابق نامه سعید امامی. و در بقیه ایشان مسئولیت مستقیم داشته است و اگر ایشان میخواست جلویش را بگیرد قادر بود فروهر ها را که کشتند چرا پوینده و مختاری و دیگران را کشتند یعنی اگر قرار بود جلوی اینها گرفته بشود همانجا باید دری نجف آبادی و فلاحیان و ری شهری را صدا میزد و میگفت دیگر فتوای قتل صادر نکن، چون چیزی نگفته ایشان مسئول است.

چالنگی: کسانی مانند محمد رضا نقدی بعضی ها گفته اند حرفهای ایشان ارزشی ندارد که وقت تفسیر خبر را به آن بدهیم اما ایشان سمت مهمی در این مملکت کورش و داریوش و شما و من و همه دارد معاون فرهنگی است و آدمی است که دست در قتل بسیاری دارد اتفاقا ایشان میگوید در دوران پهلوی ها ما خوار و ذلیل و بدبخت بودیم ولی در حال حاضر ما شکوفایی داریم و هم ازنظر عدالت !!!. این حرف محمد رضا نقدی است.
نوری زاد : من واقعیتش میخواهم بگویم که دروغ گفتند با اینکه بسیار تبلیغ شده اما بخاطر منافع خودشان به همه دروغ میگویند مسئولین دروغ میگویند، آیت الله ها دروغ میگویند، رهبر دروغ میگوید و بعد هم توجیه میکنند و میگویند اینها بخاطر مسائل اسلام است و میگویند هر راستی را اگر به فتنه می انجامد نباید گفت. یک اگری آن وسط هست ، شخص أقای خامنه ای میآید وقتی که گند هسته ای درآمده است و او در یک بن بست بزرگ و این قمار بزرگ گیر کرده ، در تریبون نماز جمعه میگوید که ما هرگز بدنبال سلاح هسته ای نبوده ایم ودر قاموس ما داشتن سلاح های اینچنین کشتار جمعی حرام است ، ببینید یک آیت الله گنده ای مثل ایشان میآید رسما دروغ میگوید شما رفته اید ۵۰ متر زیر زمین اینهمه تاسیسات ایجاد کرده ای و اینهمه هزینه که به بمب هسته ای دست پیدا کنی چرا دروغ میگویید، واقعیتش اینکه میگویند تنها زمان قبل اینجوری بوده و الان ما به مراتبی رسیده ایم که میتوانیم به آن ببالیم، من با جمعی از اینها سرو کار دارم از همه شان یک پرسش کردم و گفتم آقا شما استعدادتان را دست به دست بکنید و یک نمونه که ما بتوانیم به آن ببالیم و بگوییم در این چهل سال به این نکته و به این نقطه رسیدیم که میتوانیم همه کشت و کشتار ها و مصادره کردن ها و دق مرگ کردن ها را بگذاریم در کفه ترازو.هیچی نداشتند !!!!

من دیدم که خامنه ای رفت از تریبون مشهد و شروع کرد به آمار دادن که در دوره پهلوی اینقدر جاده کشیدند و ما اینقدر کشیدیم، آقا در زمان رضا شاه با بیل و کلنگ جاده میساختند و هر یک مترش برابر با یک ملیون متر شما ارزش داشته آنها تونل زده اند با بیل و کلنگ و الان شما مته دارید و کوه را میتراشید و به جلو میرود که اینها بگویند در جمهوری اسلامی در این چهل سال ما به چنین مراتبی دست پیدا کردیم ، و از آن طرف پلیدی و خونخواری و آدمکشی آورده اند، ما قبول داریم که جمهوری اسلامی در زمینه صنعت و کشاورزی و تکنو لوژی بی بهره است، خوب اینکاره نبوده، ولی در زمینه اخلاق که شما اینکاره بوده اید آقای خمینی و خامنه ای، در زمینه ادب که صاحب سخن هستید چرا کشور ما اینقدر بی ادب و خشونت بار شده، چرا مردم عصبی و تند خو و بد اخلاقند چرا فحاشند، چرا این سرزمین از لحاظ اخلاقی فروکشیده اند حتی در دین داری فرو کشیده اند حجاب قبلا ارزش داشت حالا به ضرب و زور برداشتی زنها رابا حجاب کردی که چی!!!؟؟؟.......

با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات

Behind the Headlines – Friday 31 November 2018


Jamshid Chalangi:


Behind the Headlined

Friday 31 November 2018

Jamshid Chalangi:

In tonight’s program we discuss the following news stories with our guests Dr Alireza Nourizadeh and Mohammad Nourizad:

Ismail Bskhshi, the trade union leader at Haft Tapeh Sugar Factory has been tortured during his detention by security forces.

Massoumeh Ebtekar, known as Sister Mary during US hostage crisis, and now Rouhani’s environment minister, says hostage taking has benefitted Iran.

Meantime the children of the ruling elite of Iran are benefitting from the millions of dollars that their parents have deposited in foreign banks while our schoolchildren are using disused barns as “schools”.

Our guests tonight are Alireza Nourizadeh and Mohammad Nourizad.

Alireza Nourizadeh:

We have always promoted the rights of the Iranian people as shown in our revelations about the serial killing of the intellectuals.

I believe behind all these injustice in Iran is Ali Khamenei because he couldhave stopped all of them and his silence had given the green light to the murders.

Mohammad Nourizad:

Khamenei has claimed that during his rule more constructions have taken place acrossIran that the time of Reza Shah.

Along with building roads and factories Reza Shah built manners and educated our people, something this regime and has done in the complete reverse by promoting violence and ignorance.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/45779

لینک یوتیوب:

http://iranefardalive.com/Archive/45779

لینک دانلود:

https://vimeo.com/303756271

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/tl57gmdyvgzq

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ptirldlky7ic

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/10gar5e4DmxioFeHTn0LL2rqRZcIwZtgk/view?usp=sharing

December 05, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۹ آذر

nor4-300x160.jpg

این برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست.

دکتر نوری زاده : چند هفته بعد از آغاز تحریمها با آنچه که داریم میبینیم و حرفهایی که آقای برایان هوک زده آیا شما احساس میکنید که راه حلهایی که اروپاییان به یک جایی میرسند با این اظهارات آقای برایان هوک واقعا بسته شده، و ما داریم میرویم برای یک رویا رویی بزرگ؟

دکتر سازگارا: والا اروپاییها خیلی وعده ها در حرف به جمهوری اسلامی دادند ولی در عمل هیچکدام به عمل نپیوست، و امریکاییها فشار خیلی زیادی به اروپاییان آوردند همین صندوق مبادله ای که طراحی شده بود عملا اروپاییها نتوانستند انجام بدهند، روز پنجشنبه آقای برایان هوک مصاحبه ای کرد و یک سری مدارکی را ارائه کرد که جمهوری اسلامی هم به حوثی ها در یمن کمک میکند هم به گروه طالبان در افغانستان ، دوباره فشار روی اروپایی ها آورده اند که شما خلاصه اگر به کمک امریکا نیایید جمهوری اسلامی پولهایش را صرف تروریسم میکند و امنیت منطقه را به خطر می اندازد. واگر این موشکهای شلیک شده به کشور های عربی بخورد در منطقه جنگ میشود. همه دنیا هم میترسند که مبادا جنگ بشود و این فشاری که کابینه ترامپ میاورد که نگذارد تحریمها یی که اعمال کرده جمهوری اسلامی توسط اروپاییان بی اثر کند و راه گریز داشته باشد.

چینی ها هم که در حرف پشتیبانی میکردند خرید نفتشان را پایین آورده اند و روسیه هم که عملا به اسراییلی ها وعده میدهد و گفته که نفت قیمتش ثابت و حتی پایینتر بیاید.
تحریم نفت ایران نه تنها قیمت ها را بالا نبرد بلکه پایین هم آورد.


دکتر نوری زاده : روسها از عربستان سعودی ستایش کرده اند که قیمت نفت متعادل باشد و همین حرفهای مفتی که اینها میزنند و اظهار نظر کرده بودند که نفت در شروع تحریم ها به بالای ۱۰۰ دلار خواهد رسید. ما شاهد هستیم که بهای ارز خارجی پایین آمده است و آیا خود دولت عامل پایین آمدن قیمت دلار شده است و از این بتواندکردیت بگیرد و بگوید ما مسلط به بازار هستیم.

دکتر سازگارا: بانک مرکزی این حساسیت را داشت که بعد از دور دوم تحریمها بازار پنیک نمیکند و دلار بالا نمیرود الان اگر پایین آمده است علتش اینست که ما ۳۷ میلیارد دلار ما ارز حاصل از صادرات داریم که ۷ میلیارد آن به ایران برگشته و ۳۰ میلیارد آن برنگشته با وجود اینکه پیمان نامه ارزی دارند و صادر کننده ها باید برگردانند و بانک مرکزی زور کرده بود که بیایید در سامانه نیما آنجا عرضه کنید که مبادله برای خریدار و فروشنده است و دلار ۱۰ هزار تومان است در نتیجه صادر کنندگان نمی آمدند حالا آمدند از چند روز پیش بخشنامه کردند که تا مرز یک میلیون یورو در سال میتوانید نیاورید در این سامانه و در بازار آزاد بفروشید .
و البته به صرافهای مجاز، و همین باعث شده که صادر کننده ها دارند ارزشان را در بازار آزاد میفروشند و صرافان بازار ارز ایران هم زیرک هستند وقتی این سهمیه ها پر شد دوباره قیمت ارز بالا میرود دو تا نکته اساسی هست یکی اینکه اصل صادر کننده ها شرکت های پتروشیمی هستند که بیشترشان را بیت رهبری تصاحب کرده است.
این ارز صادرات که بانک مرکزی دادش بالا است که چرا نمیفروشید؟ همه در اختیار بیت رهبری است و ضمن اینکه مردم را بیچاره کرده اند و قیمت بالا میرود، ته آن برمیگردد به بیت رهبری ، نکته دوم اینست که حجم نقدینگی کشور از مرز یک تریلیون و ششصد هزار رد شده است، و نقدینگی افزایش پیدا میکند این حجم نقدینگی مثل یک بهمن بزرگ میماند یکی از اقتصاد دانها گفته بود چهل سال است در این کشور اینها دارند با علم اقتصاد جنگ میکنند. و حاضر نیستند بپذیرند که با اقتصاد نمیشود جنگ کرد همانطور که با علم فیزیک هم نمیشود جنگ کرد و بروی در پشت بام و بگویی جاذبه نیست آگر بپری می افتی و پاهایت میشکند، آقایان انکار میکنند و جنگ میکنند و این بلا ها سر کشور میآید.
e
A Window to the Fatherland
Friday 31 November 218

We begin to night’s program with Dr Alireza Nourizadeh reading one of his poems from his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

In tonight’s program we will discuss the comments of Brian Hook, US special envoy for Iran affairs, with Dr Mohsen Sazegara, to find out if Washington is now on s new course of action towards the Iranian regime.

Dr Mohsen Sazegara:

The truth is that the Europeans had given many promises to the Iranians to help them out after US withdrew from the nuclear deal.

But in reality the US pressure on them have been effective and nothing substantial has happened.

And now Mr Hook has displayed a range of military hardware that the regime has supplied to the Houthis in Yemen which is meant to tell the Europeans that if you trade with this regime you are indirectly supporting terrorism and instability in the Middle East.

The Chinese have also backed off from full support of the regime by buying its oil despite the US sanctions.

At the same time the price of oil has remained stable and not jumped up against earlier predictions.

Dr Nourizadeh:

Do you think the attempt to impeach Zarif if a political game between the factions of the regime or Khamenei is now wants to see the back of him?

Dr Sazegara:

I have got the exclusive news that Zarif had resigned in protest against the Paris terrorist plot and arrest of Iranian diplomats in Denmark but Khamenei had rejected it.
Zarif had argued his diplomatic talks with EU are worthless while the hardliners underline them with assassination plots.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/45775

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/eqBpD3ZUPxI

لینک دانلود:

https://vimeo.com/303731597

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/lxwroudvvvuk

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/jct6qvalce8o

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1sjqQ6u4iBOnLE9QyQ5vlXzkTr4HOdnC5/view?usp=sharing


December 05, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۸ آذر

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم.
ابتدا با نهایت تاسف واندوه خاموشی علیرضا رضایی طنز پرداز برجسته را به اطلاع شما میرسانیم. صبح خیلی زود این خبر را دریافت کردم ، علیرضا نازنین انسانی بود، پیش خودم گفتم من به محسن خاتمی چه بگویم او میزبانش در کردستان بود، وقتی او ایران را ترک کرد در خانه محسن بود و مینشستند با همدیگر، محسن میهمان نواز خوبی بود، بعضی از این بچه ها برای اولین بار به خارج آمده بودند و اندوه و درد غربت را آنجا آزمایش میکردند نمیدانستند که دورتر که میشوند چقدر سنگین و سخت خواهد شد غربت،.

علیرضا رضایی به پاریس آمد و در اغلب دور هم جمع شدن ها چه سیاسی و چه فرهنگی و اجتماعی با ما بود بعد شروع کرد کارهای طنز درست کردن با کامبیز حسینی، بنام پارازیت و چندین نوبت جاهای دیگر هم بود و مقداری هم کار به ما داد ولی دست و دلش به کار نمیرفت یعنی گاهی اوقات میگفت تمام زندگی آخوند ها طنز است ولی نمیتوانم، در ایران برای بچه های خودمان روزی بیست تا درست میکردم ولی اینجا رو هوا و زمین آویزان شدم.

من دلائل مرگ اورا هنوز نمیدانم بعضی ها میگویند ایست قلبی ، که گریبان خیلی ها را در این سالها گرفته است، این را هم نباید دور داشت که رژیم از کارهای او بسیار عصبانی بود. بیاد این نازنین یکی از کارهایش را باهم میبینیم.این نازنینی که فقط ۴۳ سال عمر کرد به مادر نازنینش تسلیت میگویم، بدان فقط علیرضا را نداشتی و پسران دیگری هم داری، دستت را میبوسم و از صمیم دل تسلیت میگویم به محسن خاتمی هم، به همه آنها که در قالب طنز تلاش میکنند به ف. م .سخن به کامبیز حسینی ، چه بگویم خبر سخت است.

سپس اشاره ای به داستان احمد خمینی، نوه خمینی و پسر سید حسن خمینی خواهیم نمود. آقای احمد آقا یک جوان ژیگول و کاپشن جین میپوشید. یکدفعه اینها تصمیم گرفتند عمامه به سرش بگذارند مراسم تاجگذاری، طفلک رضا پهلوی ، حالا نگاه کنید احمد آقای مصطفوی خمینی ملقب به کشمیری مراسم تاجگذاریش را ببینید تا برایتان داستانی را فاش کنم.
خوب حالا باید ایشان زن بگیرد چه کسی انتخاب میشود ؟ ایشان میرود نوه دختری حاج آقا رضا گلپایگانی را میگیرند و تحصیلکرده هم هست. خوب این آقا تاجگذاری کرده ، ازدواج هم کرده ، حالا برای آینده اش باید فکری کرد، آقا جونشون حسن آقا حالا حالا فعلا شصت ، هفتاد سال دیگه هست، تازه تولیت هم به علی آقا میرسد اینست که باید فکری برای این بچه بکنند.

در وسط لوس آنجلس ،در محله بورلی هیلز، یک کنیسه یهودیان است ، یک شرکت مجهولی که ظاهرا پشتش یک عده تجار هستند اینجا را میخرند تا کتابخانه بکنند و بغلش یک مرکز فرهنگی هم میآید ، شما میتوانید تصور کنید ، وقتی یک بنایی را میروند بیست میلیون دلار میخرند و بیست میلیون هم خرجش میکنند چقدر اهمیت دارد ، بنیاد علوی را هم که مصادره کرده اند، پس این پول باید از طرق دیگر وارد بشود به آمریکا ، حسابهایی در پاناما باز میشود و دو سه شرکت جلو میآیند و این ساختمان را میخرند و یک کنترات هم بایک شرکت ساختمان سازی میبندند و آنرا میسازند بعد در طرح ساختمان متوجه میشوید که یک گنبد هم آنجا هست.!! اینجا قرار است بشود مرکز فرهنگی و کتابخانه عالیه اسلام.

ارباب کیست ؟ تازه داماد احمد آقای خمینی!! این در روزنامه شهروند سرتیتر خبرها قرار میگیرد. خیلی جالب است .
آقای احمد آقای خمینی نتیجه ولی فقیه راحل، داماد خانواده گلپایگانی، قرار است به آمریکا و به لس آنجلس و محله بورلی هیلز برود که بیشتر ویلاهایش مال یهودیان است، برود و اسلام ناب محمدی را در آنجا پخش کند. اینها تازه با ولی فقیه قهر هستند. اینست که ناراحت هستند و این پایگاه بزرگی برای آنها خواهد شد.

در بخش دوم برنامه از خبر مراسم گلریزان برای کمک به یمن با شما سخن خواهیم گفت.در آن زمانها باشگاههای ورزشی و زور خانه ها مراسم گلریزان داشتند من آخرین گلریزانی که دیدم گلریزان برای صادق قطب زاده بود، در آن مراسم قطب زاده سخنرانی کرد و از ملیون و جهان پهلوان تختی یاد کرد و مردم بلند شدند و پاکت های کمک را دادند خوب مبلغی شد چون قطب زاده پول نداشت برای کمپین انتخاباتیش و همان هم به کارش آمد، حال برای کمک به یمنی های حوثی در باشگاه ورزشی مراسم گلریزان گذاشته اند .

در ادامه نگاهی به تظاهرات کارگران نیشکر هفت تپه و فولاد اهواز خواهیم افکند. داستان تظاهرات و اعتصابات نیشکر هفت تپه و فولاد اهواز هر روز بالاتر میگیرد و این اسباب افتخار ماست شانه های شما کارگران را میبوسیم و به دیدن یک گزارش تصویری در این باره خواهیم نشست ، ابهت رژیم از بین رفته است کسی مثل نقدی آن چرندیات را میگوید پرت پرت هستند و خودشان هم نمیدانند که با چه سرعتی در این سراشیبی دارند میروند.

در پی آن شما را از چند خبر داخلی باخبر خواهیم ساخت. و در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان آخرین اخبار و رویدادهای مهم منطقه قرار خواهیم داد.


با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Thursday 29 November 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We begin tonight’s program with announcing the sad news of Alireza Rezaie’s passing away. Alireza was a prominent Iranian satirist writer and comedian and loved by many.

My immediate thought was how to break this sad news to his close friend Mohsen Khatami who had looked after him in Kurdistan ofIran when Alireza left the country to live in exile.

Some Iranians did not know that leaving Iran for exile might give them comfort in the beginning but later life become so hard and depressing.

In Paris Alireza Rezaie began his cultural and social works and used his satire to expose the hypocrisy of the mullahs of Iran.

We do not yet know the cause of his death. Some say he had a heart attack but we must not forget that the regime was also after him.


We offer our sincere condolences to his mother and the rest of his family.

Later we will look at how the grand children ofKhomeini have become the new princes and princesses of the ruling elite andtheir royal-type marriages have become the hot news on Instagram.

The regime has now spent 20 million dollar to buy a synagogue building in Los Angeles to turn it into an Islamic cultural center.

It ha spent another 20 million dollars to refurbish and turn it into an Islamic atmosphere and no one is asking how on earth they can transfer so much money into the US under the sanctions to set a center to promote their propaganda.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/45751

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/LFOv3_wqbtY

لینک دانلود:

https://vimeo.com/303534674

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/7cynslbnfpk0

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/7cynslbnfpk0

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1LDuNlNFLlks89lUhq3TbUVzkNRRTOt-q/view?usp=sharing

December 05, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری چهارشنبه ۷ آذ

nor4-300x160.jpg

این برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم.
سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه امروز جناب آقای دکتر منوچهر فرحبخش خواهیم پرداخت و با ایشان در ارتباط با اعتراضات کارگران و داستان کارخانه نیشکر هفت تپه و مهمترین مسائل اقتصادی و سیاسی داخلی به تبادل نظر خواهیم نشست و نظر ایشان را جویا خواهیم شد.

دکتر نوری زاده:این حکایت هفت تپه که امروز حکایت بزرگی شده است وکارگران هفت تپه یاد دادند یک نوع مبارزه جدید با رژیم را، چه بود این هفت تپه که مجتمع نمونه خاورمیانه بود داستانش را برای ما بگویید.

دکتر فرحبخش: اینروزها اینقدر در مورد هفت تپه صحبت شده که گوشها واقعا پر شده است و این کارگران زحمتکش که واقعا قربانی هستند . در این باره هیچاشاره ای به سابقه و تاریخچه این کارخانه نشده است و مردم خبر ندارند. من برای اینکه وارد این قضیه بشوم از خود جمهوری اسلامی شروع کنم، این حکومت اسلامی لعنتی در ظرف این مدت چهل سال یک رقمی حدود هزارو سیصد میلیارد دلار درامد نفتی داشته است یعنی ۱/۳ تریلیون دلار ، خوب یک کشوری را هم تحویل گرفت که در کوران توسعه و ترقی بوده است، همه چی آماده بوده این درامد را هم داشته است و چهل سال گذشته امروز که نگاه میکنید موجودی دلاری و ارزی ما چه آن مقداری که در بانک مرکزی است و مقداری که در صندوق ارزی و مقداری که در بانکهای خارجی هستند حدود د میلیارد دلار است یعنی هزارو دویست میلیارد دلار در این مدت هزینه شده است ، هزینه چی شده است؟ هزینه جنگ عراق و دور زدن تحریمها و دزدی ها وحزب الله و تبلیغات و خرج کشورهای عربی شده است .
الان از این مبلغ آن چیزی که در مملکت آمده که سرمایه گذاری بشود این چیزی است که شما میبینید،
این شرکت هفت تپه هم یکی از همین قربانی هاست ، ببینید ده سی یکی از ده های سرنوشت ساز برای مردم ایران است صنعت نفت ملی شد ، دعوای بین شاه و دکتر مصدق پیش آمد، بعد ماجرای ۲۸ مرداد پیش آمد ، بعد قرار داد کنسرسیوم پیش آمد بعد از اینها برنامه دوم توسعه پیش آمد.
یعنی سال ۳۶ و شاه قدرت بیشتری پیدا کرده و بسوی سازندگی میرود ، من یک اشاره اینجا باید بکنم ، ما در کشورمان دو شخصیت دو دولت داشتیم که اقتصاد محوری فکر میکردند یکی رضا شاه ودیگری محمد رضا شاه بود و سومی نداشتیم و بقیه رجال ما سیاست محور بودند اصلا ذهنیت اقتصادی مطلقا نداشتند به همین هیچ چیز ساخته نشد بغیر از اینکه این دو تا ساختند ، یک مثال زنده اش دکتر مصدق است بزرگترین خدمت را با ملی کردن صنعت نفت بود ولی آن زمان آنکسی که بعد از ملی کردن باید مینشست پای شرکت نفت مذاکره میکرد برای عقد قرارداد های تجاری آنجا سیاست مدارها بودند ، دعواهای بین شاه و دکتر مصدق هم سر همین مسئله بود شاه میگفت ما داریم کار بازرگانی و تجاری میکنیم سیاسیش نکنید.
بهر حال نیشکر هفت تپه جزء برنامه هایی بود که در برنامه های دوم توسعه قرار گرفت ، حالا چرا قرار گرفت؟ محمد رضا شاه قانون اجرای برنامه توسعه را به دولت ابلغ کرد و برای اجرای این برنامه دنبال یک فرد معتبر و متخصص میگشتند ، ابوالحسن ابتهاج انتخاب میشود، او یکی از مدیران اقتصادی درجه یک ایران بود و شناخته شده در سطح جهانی بود و امریکا تحصیل کرده بود ، شاه این را میخوادش و میگوید این برنامه را باید اجرا کنی او قبول میکند و سازمان برنامه را ایجاد میکند .

خودش هم با حکم شاه رئیس برنامه میشود این سال ۳۵ است وقتی رئیس برنامه وبوجه میشود متخصصین و کارشناسان را در سازمان برنامه جمع میکند و برنامه دوم را درمدت کوتاهی تهیه میکنند در این برنامه ابتهاج به یک نتیجه میرسد که در بین استانهای کشور استان خوزستان یک حالت استثنایی دارد ،یکبار در لندن با او صحبت میکردم با ابتهاج که شما چرا اینقدر روی خوزستان حساسیت داشتید و گفت خوزستان ۵ امتیاز دارد که بقیه استانها ندارند گفتم چیه؟ گفت متصل به دریاست، انرزی ارزان دارد ،خاک خوب دارد ، آب خوب دارد و کارکناش سطحشان بعلت تماس با انگلیس ها از جاهای دیگر بالاتر است این از جاهایی است که اگر درست به آن رسیدگی شود تمام مملکت را خرج میدهد.

برنامه دوم توسعه در حال انجام بود که ابتهاج در یک مسافرت به خارج کشور با شخصی بنام لیلیان تال آمریکایی آشنا میشود. و اورا به ایران دعوت میکند لیلیانتال خودش یکی از برنامه ریزان معتبرآمریکا است و در ایالت تنسی مسئول برنامه ریزی میشود. در آنجا تعداد زیادی شرکت درست کرد و توانست این ایالت را معتبر کند .
او را به ایران میآورد و به خوزستان میبرد و بعد از مطالعات کارشناسان میگوید اگر شما برنامه را درست اینجا پیاده کنید اینجا قطب شکر و غله جهان میشود.
این شروع کار نیشکر هفت تپه بود وتا نود تن در هکتار نیشکر تولید خواهد شد و بعد از شروع بکار سالی رسید به ۱۳۷ تن در هر هکتار ببینید چه جواهری بوده این نیشکر هفت تپه.
۱۳۳۸ شرکت نیشکر هفت تپه ساخته میشود ۱۳۴۱ به بهره برداری میرسد. و تا ۱۳۴۸ تولید میکردند و در این سال میآیند شرکت نیشکر هفت تپه با سهامی خاص رو ایجاد میکنند در حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در صد سهام سازمان گسترش و نوسازی ایران . اینقدر این شرکت سود آور بود که ۱۷ کارخانه جانبی برایش در نظر گرفته شده بود خوراک دام و کاغذ سازی و اتنول سازی داشت مقوا سازی داشت و ۱۷ کارخانه باید این پروژه هفت تپه را تکمیل میکرد ............
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Wednesday 28 November 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

In tonight’s program we have the pleasure of having the economist Dr. Manouchehr Farahbakhsh as our guest to discuss with him the ongoing workers strike at the Haft Tapeh Sugar Factory as well as other economic and political issues of Iran.

Dr. Manouchehr Farahbakhsh:

The Haft Tapeh strike has been dominating the news about Iran these last few days but we really need to look at the roots of this crisis which is the very existence of the Islamic republic regime that has squandered more than 1.3 trillion dollars of Iran’s oil revenues by spending it on the war with Iraq, fighting the sanctions, paying Hezbollah and other radical groups and on propaganda among Arab countries’ populations.

Not many people know that the Haft Tapeh Factory was a jewel in the crown of Iran’s industries before the Islamic revolution as Iran was progressing fast as an industrial country and we had massive foreign reserves in our national and foreign banks.

The late Shah believed in economic progress more than political wrangling and like his father he wanted to advance the country with a solid economy.

All other Iranian leaders like the late Dr Mossadeq were politically minded and while they served the country, their political arguments affected the economic progress of the country negatively.

The Islamic republic regime took over a countrythat was in the midst of fast economic progress with solid foundations and massive investments and turned it into the bankrupted country that is in front of our eyes.

The Shah had invited the renowned economist Abolhassan Ebtehaj to set up the Organization for Budget and Planning, which led Iran through several major social and economic construction plans including the Haft Tapeh Sugar Factory, but it is now reduced to a bankrupt and disused plant under the current regime.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/45696

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/_amxlsqsyQ4

لینک دانلود:

https://vimeo.com/303314818

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/impsdm2nxcgg

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/aajoapvj6trb

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1VIpP_yjRhPTozaBM21Wnnwpy7O1nPbqg/view?usp=sharing

December 05, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۶ آذر

nor4-300x160.jpg

این برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. ابتدا به ادامه داستان قتلهای زنجیره ای خواهیم پرداخت واز متن سندی که سعید امامی نوشته است شما را آگاه خواهیم نمود. اینروزها می بینم که چه چرندیاتی راجع به قتلهای زنجیره ای میگویند همه کارشناس و متخصص شده اند ، خانم فاطمه قائم مقامی به جرم قاچاق موبایل کشته میشود.
اما بگذارید اول برایتان یک سند را بخوانم این سند بسیار مهم است و در ۱۴ فروردین ۱۳۷۴ آقای سعید امامی به آقای فلاحیان رئیسش نوشته است اشاره اینها به یک گزارشی است که یک هیئت ویژه ای را تعیین کرده اند و این هیئت برمیدارد یک سندی را تهیه میکند و او به فلاحیان میدهد ، در این سند میخوانیم :
مطالعات گسترده در مورد داریوش فروهر و همسرش پروانه این واقعیت را بیش از بیش آشکار میکند که او در صحنه مخالفت با نظام یک فرد خطرناک است بنابراین بیش از آنکه این تهدید تبدیل به خطری جدی گردد باید اقدامی عاجل به عمل آورد، در همه مراحل این نتیجه حاصل شده است که داریوش فروهر به احتمال زیاد طی ۵ سال آینده و بطور قاطع طی ده سال آینده مهمترین خطر برای کل حاکمیت خواهد بود،

او برخلاف گروههای قائل به براندازی راه حلهای مبتنی به خشونت و مبارزات چریکی و هر نوع عمل کودتا مانند را نفی میکند و همین امر عامل قوت او ست تصویری که اخیرا از او به عنوان گاندی ایران ارائه شده در داخل کشور انعکاس گسترده ای داشته است او برخلاف منافقین و گروههای چپ بظاهر ملی ، به هیچ وجه حاضر به کمک گرفتن از خارجی ها و تکیه بر آنها نیست.

خیلی جالب است دقت میکنید اگر شما قائل به مبارزه مسلحانه باشی خطری نیستی!! اگر از خارجی کمک بگیری خطری نیستی!! خطر زمانیست که ملی باشی و میگوید فروهر ها قائل به خشونت نیستند مبارزه مدنی میخواهند بکنند ، مردم عزیز رژیم از مبارزات مدنی شما میترسد والا فروهرها را نمیکشت. یا پوینده و مختاری را نمیکشت، اینها را یادتان باشد .
تعامل با چنین فردی بمراتب سخت تر از رویا رویی ست با کسانیکه با خارجی ها در ارتباط هستند، اگر بیماری این شخص را از پای در نیاورد بدون شک او خواهد توانست در زمانی کوتاه حرکات منظم دانشجویی و روشنفکری راهمسو کند و زیر چتر ملی گرایی با چاشنی مذهبی آنها را گرد هم آورد.

او نقطه ضعف ندارد یک جریان خصوصی که میتوانست به عنوان نقطه ضعفش باشد توسط خود او خاتمه یافت ، دومین خطر علیه کیان اسلامی کانون نویسندگان میباشد بسیاری از فعالین این دسته به علت اعتیاد و روابط جنسی نامشروع خطری نیستند که مقابله با آنها ضروری باشد و میشود آنها را به سکوت و همکاری واداشت، ولی در این میان جمعی هستند مانند محمد مختاری، رضا براهنی ، هوشنگ گلشیری، مهرانگیز کار ، چنگیز پهلوان جعفر پوینده بصورت سیستماتیک در صدد ریشه زنی نظام هستند .

ضروری است که بصورت عاجل برای مقابله با این اقدام کنند چون نشانه هایی در دست است که شماری از افراد خودی و جمعی از روزنامه سلام همچون عباس عبدی و شبهه روحانیون وابسته به منتظری مثل کدیور با این تشکل مشغول بحث و گفتگو هستند. این سندی است که من در کتاب چاپ کرده ام. این سند نشان میدهد که این برنامه از سال ۷۴ بوده و بمرور هم چند تا قتل اتفاق میافتد تا به سر پروژه اصلی که بدره انداختن اتوبوس نویسندگان و شاعران است و ازآنجا است که قضیه وارد یک مرحله دیگر میشود، خیلی تامل برانگیز است و من این قتل های زنجیره ای را فراموش نمیکنم و این ماجرا نباید فراموش بشود.در ادامه از چگونگی به قتل رساندن خانم بورقعی شما را مطلع خواهیم نمود.

در ادامه نگاهی به سخنان محمدرضا نقدی معاون فرهنگی سپاه خواهیم افکند. شما سردار نقدی را میشناسید یکی از قاتلین جمهوری اسلامی است اوپسر عمویش که کاردار ایران بود را کشت و بر قتلش نظارت کرد برنامه ریخت وبه تله او را انداخت او از اعضای مجاهدین خلق بود. امروز او در سمت معاونت فرهنگی سپاه است یعنی سید علی آقای رهبر یک آدم با فرهنگ بهتر از نقدی پیدا نکرده است بچه حاجی شمس شمع فروش.
او در جمع بسیجیان خلیج فارس میگوید ایران در سال ۹۷ بهترین عنوان علمی در تاریخ را دارد و در زمان پهلوی اوضاع علمی خیلی نامناسب بود و ۷۰٪ مردم در استانهای محروم زندگی میکردند وقاحت تا چه حد ؟؟؟ آمریکا در حال سقوط است!!!

سپس اشاره ای به علل تایید نشدن حکم شهرداری آقای حناچی خواهیم کرد. این داستان آقای حناچی هم مشکلی شده است اخوی ایشان سی و پنج سال پیش از طرفداران مجاهدین خلق بوده است بیست و اندی سال ایشان در مقام اجرایی مملکت بوده است حالا صدور حکم شهرداریش با مانع روبرو شده است و ایشان مطمئن نیستند که شاید این فرد ممکنه اشکال پیدا کند .
در بخش دوم به تفصیل در مورد پولشویی مسئولین حکومت جمهوری اسلامی به سخن خواهیم نشست و از چند مورد پولشویی مسئولین پرده بر خواهیم داشت . آقای ظریف صحبتی در مورد پولشویی کرد و به تریش قبای خیلی ها برخورد و شماری از نمایندگان مجلس با فریاد خواستار استیضاح وی شدند اما من میخواهم کار آقای ظریف را راحت تر کنم چون بعضی از این افراد رفقایش هستند.

A Window to the Fatherland – Tuesday 27 November 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

In tonight’s program we will once again review the serial murders of the Iranian intellectuals based on the document that Saeed Emami, the man at the center of those horrific murders, had written.

In that document Emami reports to his murderousboss the intelligence minister Falahian, that Darius Forouhar has become a serious opponent of the regime and something quick must happen to silence him.

He continues to say that Forouhar believes in civil disobedience and peaceful transition of power in Iran, which can lead to widespread opposition to the regime, and he is also a nationalist leader, which has its attraction among the population.

On the basis of this document then the murder of Forouhar had been ordered by the regime and several other intellectuals anddissidents.


We will not allow those murders be forgotten and those responsible will have to be brought to justice one day.

One of those people is Mohammad Reza Naghdi who is currently the deputy cultural advisor to the Revolutionary Guard.

He organized the murder of his own cousin who used to be Iran’s charge de affairs in Italy but had links with the opposition Mujaheddin organization.

In the second part of the program we will discuss the issue of money laundering in the regime and how Zarif’s revelations about it has led to a call for his impeachment by the very people who are involved in the criminal activities.
We will also review the comments of Abbasali Kadkhodaie of the Guardian Council about the forthcoming elections.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/45642

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/r-X6de1hp8w

لینک دانلود:

https://vimeo.com/303096142

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/v10tqnwlscyv

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/iwmg2ndmji07

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1hvYepI-5YpUXrk3pb_w9Uh8NUnsbSIt7/view?usp=sharing


December 05, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۵ آذر

nor4-300x160.jpg

این برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم.در ابتدای برنامه نگاهی به خبر استعفای خانم شهین مولاوردی از کابینه حسن روحانی و ادامه اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه و فولاد اهواز و مالباخته های مؤسسات مالی شاندیز و کاسپین خواهیم داشت .

همچنین اشاره ای به کتاب دکتر شیرین عبادی خواهیم نمود و توصیه میکنیم که این کتاب را بخوانید اولا کسانی که میگویند خانمعبادی جایزه نوبل را گرفت و هیچ کاری نمیکند بروند بخوانند تا بدانند اوچه کارهایی کرده است. ما میدانیم که برای احقاق حقوق زنان آدمهایی مثل او مثل نرگس بانو و مهرانگیز کار چه کارهایی انجام داده اند.

در ادامه برنامه های گذشته به قتل های زنجیره ای برمیگردم من اینها را رها نمیکنم و گربانشان را خواهم گرفت.
زمانی که خبر مرگ سعیدی سیرجانی اعلام شد من هیچوقت یادم نمیرود دوران آقای رفسنجانی بود، سعیدی را به وضعی که اینها کشتند او بخاطر نوع غذای زندان و سن و سالش دچار یبوست شدید شد و این ناجوانمردان که روسها به آنها چیزهای متعددی داده بودند آمدند و شیاف پتاسیم به او دادند و به او گفتند مزاجت پاک میشود و راحت میشوی و دو پاره استخوان پس از گذاشتن آن شروع به نعره زدن کرد و بالا و پایین میپرید و سعید امامی و مصطفی کاظمی قاتلین او دست میزدند و آواز میخواندند و میگفتند موش و به رقص آوردیم اما نمیدانستند که او شیر مرد است و تا آخر مقاومت کرد.

هنوز چهلم سعیدی نرسیده بود احمد میرعلایی را کشتند ، واو مرد بزرگی بود،
او بورخس را ترجمه کردو کتابفروشی تاسیس کرده بود و پاتوق بچه ها بود ، او را کشتند و مقادیر انبوهی انسولین به او تزریق کردند و گوشه خیابان انداختندش و رویش مشروب ریختند و کنارش هم شیشه مشروب گذاشتند. در واقع کشتن این دو تن سعیدی سیرجانی و میر علایی هشدار بود غفار حسینی و دکتر سامی را که با آن وضعیت با تبر کشتندش جنایات اینها یکی دو تا نیست فراوان است.حتی طالقانی را میشود جزء اینها گذاشت و مشکوک است و دکتر ضیایی چه مرد نازنینی ،حمید برازنده ، کشیش میکاییلیان ، کشیش مهدی دیباج شبنم حسینی و مقصود لو را برایتان گفته ام سیامک سنجری و صانعی بزرگ، زهره ایزدی اینها همه را یادتان باشد ..........

یکسال بعد ۱۵ تیر ماه داستان به دره انداختن اتوبوس نویسندگان است همه را خبر میکنند که بروند ارمنستان ، مسعود بهنود گذرنامه اش نبود و یا باید تمدید میشد و میخواست برود که در بین راه به او گذرنامه اش را دادند ، بطور قطع به بعض ها گفته بودند که نیایید، ناگهان بچه آنجا میفهمند که جای اتوبوس عوض شده ، سر راه بچه ها رفته بودند رشت ، نصرت رحمانی قرار بود آنجا سوار بشود و مسعود میگفت وقتی او را دیدیم حل و روز خوشی نداشت و راضیش کردیم که نیاید. وراننده در گردنه ای از اتوبوس بیرون میپرد ولی یکی از مسافرین که راننده ماشین سنگین بوده اتوبوس را کنترل میکند و چرخ اتوبوس به سنگ میخورد و متوقف میشود. و این طرح باشکست روبرو میشود.

خمینی از بدو اعدام در پشت بام مدرسه علوی خونخواری خودش را ثابت نمود پسر آقا مصطفی نوه اش بود و میگفتند مثل تخم چشمش دوستش دارد چون از بنی صدر دفاع نمود میخواست اورا بکشد اگر او را گرفته بودند پدرش را در میآوردند.

بیست آبان غفار حسینی را کشتند او آدم نازنینی بود و میخواست برود چریک بشود و به بولیوی برود ، مهرداد عای خانی و براتی قاتلین مستقیم او بودند، ۲۴ دیماه زنده یاد احمد تفضلی استاد بزرگ ایران شناس را به قتل رساندند ، بعد ابراهیم زالزاده بود ، جرمش چه بود ؟ او نامه فرج سرکوهی را به بیرون منتقل کرد جلوی در مهمانی او را کتک وحشتناکی زدند و بعد بردندش ، بعد پیروز دوانی گم شد شهریور ۷۷ او گم شد، او سلسله مقالاتی مینوشت و چپ بود مقلات تحقیقی بزرگی نوشت و ما آنرا در نیمروز چاپ میکردیم و نامه فرج هم او پخش کرد،.

در پایان شهریور ماه حمید حاجی زاده شاعر و نویسنده را در حیاط خانه اش همراه با کارون پسر نه ساله اش کارد آجین نمودند و وحشت ناک بود آن منظره و بچه نه ساله اش ، آقای خامنه ای این رژیمت هست باد میاندازی به غبغب جلوی این مزدورانی که ۵ هزار دلار دادی و از بورکینا فاسو و پیش زکزکی جمع کرده بودی که ما رژیم اسلامی ناب بلاخره در جهان پیروز میشویم ،!! پیروز بر چه میشوید؟؟

اسراییل نابودتان کرده است و روز بروز دارد قوی تر میشود ، شما نیامده بودید اسراییل به حقیقت تسلیم شده بود و ملت فلسطین کشور خودشان را در کنار اسراییل داشت شما همدست نتانیاهو هستید بطور قطع اگر نتانیاهو شما را نداشت باید میرفت یک رژیم جمهوری اسلامی خلق میکرد

در بخش دوم برنامه از زلزله ۶/۵ ریشتری کرمانشاه شما را باخبر خواهیم نمود. در ادامه اشاره ای به کشاورزان معترض اصفهانی خواهیم داشت. سپس نگاهی به جلسه گروه تجزیه طلب نزال اهواز در دانمارک خواهیم افکند و توضیحاتی تقدیم حضورتان میکنیم. در پی آن از سخنان ظریف و دروغ پردازی ها مکرر وی با شما صحبت خواهیم نمود. .
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم

A Window to the Fatherland – Monday 26 November 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with reporting on the news of the resignation of Mrs. Shahin Molavardei from Rouhani’s cabinet, as well as the continuation of the protest marchers by the workers at Haft Tapeh SugarFactory and the Ahwaz Steel Plant.

In the meantime those many people who have lost all their savings in the bogus and corrupt loan and credit companies of Shandiz and Caspian are gathering outside government agencies demanding compensation from the state that had in the first place authorized the activities of these companies.

We must also mention the new book from the Nobel Prize winner Shirin Ebadi and recommend it to anyone interested in our people’s struggle for freedom.

Those who wrongly argue that Ms Ebadi has not done much for this struggle must read the book to find out how she has been steadfast in pursuing justice and freedom for our people, especially in defending the rights of the Iranian women, similar to Nargess Hosseini and Mehrangiz Kaar.

In our previous program about the serial murders of Iranian intellectuals we should have also mentioned the name of the writer Saeedi Sirjani who was killed during the administration time of Rafsanjani.

Rouhani has once again talked about Israel and demanded its annihilation, while his own government is in deep crisis and seeks to divert the attention from the regime’s own shaky situation.

Contrary to Rouhani’s claims, Israel is now stronger that ever before and in fact the regime has helped it achieve this.
Israel was going to accept the reality and acknowledge the two state option for peace with the Palestinians but the regime’s propaganda against it gave all the excuses that Israel needed to put aside this idea.

In the second part of the program we will report on the latest earthquake in Kermanshah as well as the farmers’ protests in the city of Isfahan.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/45588

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/RLkDU2UeyKc

لینک دانلود:

https://vimeo.com/302883147

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ltroi4srbvgt

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/vcd5sncit9bk

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/11EyocdzsyOZuQ6ta8DrceKsZR6cv1fT3/view?usp=sharing







advertise at nourizadeh . com