September 29, 2006

نه هرکه سرنتراشد قلندری داند

یک هفته با خبر
www.nourizadeh.com
nourizadeh@hotmail.com

سه شنبه 19 تا جمعه 22سپتامبر
یک دروغ بزرگ
1 ـ از دو سه سال پیش گهگاه نه فقط در محافل سیاسی ـ و گاه دانشگاهی و فرهنگی ـ داخل کشور بلکه در خارج از ایران نیز می‌شنویم و می‌خوانیم که شیخ محمد تقی مصباح یزدی، جمعیت حجتیه را زیر بال گرفته است و در واقع تحولی را که ما شاهد آن هستیم کمرنگ شدن فقه پویا و خط و نهج شیعه علوی، ـ خط شریعتی از یکسو و خمینی و منتظری از سوی دیگر ـ پر رنگ شدن شیعه صفوی یا شیعه ولایتی و به تعبیری خط حجتیه است. این تعبیر سرتا پا غلط متاسفانه در گفتار ها و نوشته‌های شماری از اقطاب آنچه جنبش اصلاح طلبان اسلامی و حکومتی نام گرفته، روز به روز پررنگتر می‌شود. و از این بدتر انعکاس این برداشت غلط در نوشته ها و تحلیلهای خارجیانی است که در قالب روزنامه نگار و کارشناس و تحلیلگر با نوشته‌های خود، تاثیر بسیار زیادی درشکل‌گیری تفکر دولتمردان غربی در رابطه با هیأت حاکمه ایران و سیاستهایی که در رویارویی با سرزمین ما اتخاذ می‌کنند داشته و دارد...

September 22, 2006

… مكن به فسق مباهات و زهد هم مفروش!

يكهفته با خبر

سه‌شنبه 12 تا جمعه 15 سپتامبر
ولايت، زميني يا آسماني؟ مسأله اين است
پيشدرآمد: با آنكه خميني در چندين رساله و كتاب از جمله حكومت اسلامي و نامه‌هاي كاشف‌الغطاء و اعلاميه‌هائي كه در روزهاي پس از پاريس منتشر كرد، هدف خود را از دستيابي به قدرت كم و بيش گاه صريح و زماني در پرده مصلحت عامه، و امت و مشروعيت ناشي از بيعت مردم ـ با او ـ بيان كرده بود و تركيب جمهوري اسلامي تركيب ناآشنا و گنگي براي خواص جامعه نبود، اما مفهوم و معنا و ابعاد حضور فردي با عنوان ولي فقيه در رأس قدرت با تعابير ضد و نقيض هم از سوي او و هم از جانب آقاي منتظري كه جن ولايت را در خبرگان اول از شيشه بيرون آورد و همچنين بعد از او از جانب سيدعلي آقا و اصحابش و طي دهه گذشته از جانب اصلاح طلبان و شماري از متوليان قدرت، هنوز هم بعد از 27 سال داراي تعريف و جايگاه شرعي و قانوني مشخصي نشده است.

September 16, 2006

پيوند اسلام ناب ولايتي و خلافتی

دو بخش مقاله اي را كه جدا از هم خوانده ايد در اينجا پيوسته ميخوانيد.

اكبر گنجي چندي پيش (آن روز كه با هم به روزنامه الشرق‌الاوسط در لندن رفتيم و همكاران عرب من كلي از ديدن او شاد شدند و پاي سخنش نشستند) يادآور شد: «اگر امروز در سرتاسر منطقه انتخاباتي آزاد و پاك و پاكيزه برگذار شود در همه منطقه منهاي ايران، اسلاميست‌ها دست بالا را خواهند داشت و اكثريت را از آن خود خواهند كرد.» چنانكه در عراق و فلسطين ديديم و در مصر و مغرب و اردن نيز كه انتخابات نيمه آزاد برگذار شد اسلامي‌ها كرسيهاي بسياري به دست آوردند و پانزده سال پيش هم در الجزاير اگر ارتش نجنبيده بود قدرت را قبضه كرده بودند.

September 16, 2006

خودداری آمريکا از صدور ويزا برای مصطفی پور محمدی وزير کشور جمهوری اسلامی

دکتر عليرضا نوری زاده، نويسنده، روزنامه نگار و تحليل گر مسايل سياسی مقيم لندن، در پاسخ به پرسش فرج اردلان خبرنگار بخش فارسی صدای آمريکا، خودداری آمريکا از صدور ويزا برای مصطفی پور محمدی وزير کشور جمهوری اسلامی را مورد بررسی قرار می دهد. ۱۶/۰۹/۲۰۰۶
Download file

September 15, 2006

روحانيت اصيل به پا ميخيزد-۳

فايل صوتي گفتگوي آيت الله سيد حسين كاظميني بروجردي٬ با نماينده وزارت اطلاعات ودفتر رهبري.

Download file

September 15, 2006

روحانيت اصيل به پا ميخيزد-۲

فيلم آيت الله سيد حسين كاظميني بروجردي٬ پس از روياروئي با نماينده وزارت اطلاعات ودفتر رهبري.

Download file

September 15, 2006

روحانيت اصيل به پا ميخيزد

متن سخنان آيت الله سيد حسين كاظميني بروجردي٬ كه بخشي از آن در برنامه پنجره اي رو به خانه پدري پخش شد. در اين سخنان ايشان توضيح ميدهند كه چگونه با نماينده وزارت اطلاعات ودفتر رهبري٬ وتهديدهاي او برخورد كرده است.

Download file

September 14, 2006

الجزرستظل ايرانيه...

لندن:علي نوري زاده

ان قضية ابوموسي طنب الصغري و الكبري التي تطالب الامارات العربية المتحدة استعادتها ٬ ظلت مدارالبحث

بين جمع من النخب الابرانيه و العربيه والاجنبيه في ندوه بالعاصمه البريطانبه لندن في نهايه شهر مايو/ايار.

وكان الدكتورعلي راست بين الباحث الايراني المعروف ومديرالمهدالدولي للدراسات الاستراجيه بباريس الذي قام الندوه في لندن سبق

ان اصدر عده تقارير حول ايرانيه الجزر و حاول هذه المره باشراك مجموعه من ابرز الباحثين المتخصصين في شوون الخليج

الفارسي اثبات ايرانيه الجزر المذكوره و بدت محاولته ناجحه جدا.

و قد شهدت صاله الندوات في اتحاد الصحفيين الاجانب في كارلتون هاوس نقاشا ساخنا بين المحاضرين والجمهور حول الوثاءق

التاريخية توكد ان الجزر الايرانية ابوموسي و طنب الصغري و الكبري كانت و ستظل ايرانية.

September 12, 2006

نوری المالکی درتهران

محمود احمدی نژاد پس از دیدار با نوری المالکی گفت جمهوری اسلامی برای برقراری ثبات در عراق کمک خواهد کرد
امروز سه شنبه در تهران محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی وعده داد کشورش برای برقراری ثبات در عراق به مقامات بغداد کمک خواهد کرد.. . علیرضا نوری زاده روزنامه نگار در لندن و کارشناس خاورمیانه در مصاحبه با رادیو فردا می گوید:
Download file

September 12, 2006

On The Line: Iran Defiant

Transcript

Host: Iran defied a U-N Security Council resolution requiring it to stop efforts to enrich uranium, which can be used to make nuclear bombs. President George W. Bush says, "The Iranian regime is pursuing nuclear weapons in open defiance of its international obligations":
Download file

September 12, 2006

تصميم بلر براى كناره‌گيرى از پست نخست وزيرى انگليس

نخست وزير انگليس، تونى بلر، تسليم فشار حزب كارگر خود شده و اعلام نموده كه از مقام خود كناره گيرى خواهد كرد. اما بلر هنوز تاريخى را براى اجراى تصميم خود تعيين نكرده است.

وقتی که ۸ معاون وزیر در نامه استعفای خود در آغاز هفته یادآور شدند‌ بدین سبب دولت را ترک می‌کنند که ادامه حضور تونی بلر را در راس حکومت عامل کاهش محبوبیت حزب کارگر و احتمالا شکست‌اش در انتخابات پارلمانی آینده می‌دانند، حتا نزدیکترین یاران نخست‌وزیر بریتانیا پذیرفتند ایام خوش سرفرازی و پیروزی برای جوانترین نخست‌وزیر بریتانیا در دوقرن اخیر به شمار افتاده است.

September 12, 2006

كارتون لحمار وحصان يغلق صحيفة شرق

لندن: علي نوري زاده
السلطات تطالب مدير التحرير بالتنحي وتعيين مدير جديد يمارس رقابة أفضل

في اطار حملة التضييق على الصحف الاصلاحية في ايران، ذكرت وكالة الانباء الطلابية الايرانية ان هيئة الرقابة الايرانية على الصحف، والتي يهيمن عليها المحافظون قررت اقفال صحيفة «شرق» المعتدلة الواسعة الانتشار، والتي تعد أهم الصحف الاصلاحية، وذلك بسبب نشر كاريكاتير يسخر من البرنامج النووي الايراني. وقالت هيئة الرقابة على الصحف التي تتبع لوزارة الثقافة والارشاد في بيان اوردته وكالة الانباء الطلابية «لقد تم حظر صحيفة (شرق) وتلاحق لانتهاكات متكررة للقانون ورفضها تسديد غرامات، اضافة الى نشر رسم كاريكاتوري مهين».

September 08, 2006

بحث بر سر مشروعیت ولایت فقیه در میان سران سپاه پاسداران

به نوشته سایت خبری آفتاب، به دلیل نزدیکی انتخابات مجلس خبرگان، سیزدهمین جلسه سیاسی آموزشی تئوریک فرماندهان و مدیران عالی سپاه پاسداران بر بحث مشروعیت ولایت فقیه متمرکز بود. علیرضا نوری زاده تحلیلگر مسائل خاورمیانه در لندن در مصاحبه با رادیو فردا می گوید:
Download file

September 08, 2006

غره مشو كه گربه زاهد نماز كرد...

يكهفته با خبر
www.nourizadeh.com
nourizadeh@hotmail.com

سه‌شنبه 29 اوت تا جمعه 1 سپتامبر
اسلام ناب به جاي قوميت ناب (1 از 2)
1 ـ دكتر صدرالدين الهي عزيز در شماره گذشته اشاره‌اي به سيد جمال‌الدين اسدآبادي داشت و نيز يادي از صاحب اين قلم (كه همواره مورد لطف و تشويقش بوده است) مبني بر اينكه فلاني بايد در باب حضور اسلام ناب‌گرائي در صحنه سياسي خاورميانه تأملي و تتبّعي كند. اكبر گنجي چندي پيش (آن روز كه با هم به روزنامه الشرق‌الاوسط در لندن رفتيم و همكاران عرب من كلي از ديدن او شاد شدند و پاي سخنش نشستند) يادآور شد: «اگر امروز در سرتاسر منطقه انتخاباتي آزاد و پاك و پاكيزه برگذار شود در همه منطقه منهاي ايران، اسلاميست‌ها دست بالا را خواهند داشت و اكثريت را از آن خود خواهند كرد.» چنانكه در عراق و فلسطين ديديم و در مصر و مغرب و اردن نيز كه انتخابات نيمه آزاد برگذار شد اسلامي‌ها كرسيهاي بسياري به دست آوردند و پانزده سال پيش هم در الجزاير اگر ارتش نجنبيده بود قدرت را قبضه كرده بودند.

September 06, 2006

هجدهمین سالگرد اعدام دسته جمعی زندانیان سیاسی

این روزها مصادف است با هجدهمین سالگرد اعدام هزاران زندانی سیاسی در ایران؛ زندانیانی که بنا بر قوانین خود حکومت اسلامی و در دادگاه های انقلاب اسلامی به چند سال زندان محکوم شده بودند و اکثر آنها مدت محکومیتشان تمام شده و اضافه در زندان نگاه داشته شده بودند و در انتظار آزادی بودند. این قتل عام هولناک در فاصله سه ماه از مرداد تا آبان سال 1367 در جریان یک پرسش و پاسخ چند دقیقه ای یا کمتر توسط هیات سه نفری منصوب از سوی آیت الله خمینی به اعدام محکوم و به طور جمعی به دار آویخته شده و در گورهای جمعی مدفون شدند. مریم احمدی در دومین بخش از ویژه برنامه رادیو فردا درباره اعدام های دسته جمعی سال 67، در مصاحبه با دکتر رضا غفاری و مینا انتظاری از زندانیان جان به دربرده آن سالها و علیرضا نوری زاده تحلیلگر سیاسی مسائل ایران، جوانب مختلف این وقایع را بررسی می کند.
Download file







advertise at nourizadeh . com