August 27, 2018

تفسیر خبر جمعه ۲ شهریور


امشب در تفسير خبر /ايران فردا٩.٣٠تهران: ابعاد تازه فساد در حكومت ايران

ايران از سوريه بيرون رانده مي شود

سازمان ملل و ايزدي هاي اسير در دست داعش

و خبرهاي ديگر

ميهمانان :آقايان عليرضا نوري زاده و حسن شريعتمداري

ابعاد تازه فساد در حکومت ایران؟
ایران از سوریه بیرون رانده میشود؟
سازمان ملل و ایزدی های اسیر در دست داعش و خبرهای دیگر.

میهمانان این برنامه آقایان دکتر علیرضا نوری زاده و مهندس حسن شریعتمداری

چالنگی: سطح تحمل حکومت به کجا نزول کرده است که حتی طاقت شنیدن انتقاد را هم ندارد مثلا آقای شعله سعدی وکیل سابق مجلس این نظام بوده است تنها حرفی که زده مخالفتش را با نظارت استصوابی اعلام نموده ، تفسیر شما چیست؟

نوری زاده: از دست دادن اعتماد به نفس، ببینید رژیم جمهوری اسلامی از ابتدا با توهم توطئه زندگی میکرده است، خامنه ای که آمد بعد از اینکه رهبر شد چنان دچار این توهم شد که جلوی هر پنجره ای که میتوانست اصلاحاتی را وارد این سیستم بکند را گرفت، تمام فکر او این بود که تمام دنیا دارند بر علیه او توطئه میکنند، جهان خامنه ای یک جهان کوچکی است و در پناه این وهم و توهم میچرخد و برنامه های رژیم هم روی همین توهمات استوار است، حتی یونسی میگوید پایتخت ما بغداد است. در حال حاضر تنها ترین کشور جهان هستند و تمامی کشورهای دنیا را دشمن خود کرده اند، او فکر میکند که آقای شعله سعدی با ترامپ نقشه کشیده اورا ساقط کنند ، آرزو میکنم خداوند ایشان را زودتر به لقاء الله ببرد که این اوهام دارد به جاهای خطرناکی این مملکت را میبرد،.

شریعتمداری: یکی از اهرم هایی که این نظام شبه پارلمانی را نگه داشته است اهرم نظام نظام استصوابی است، بدین معنا که اینها قبلا سیستم انتخابات و اشخاص را میچینند و سپس تنور انتخابات را گرم میکنند و از میان آنها با پیچیدگی خاصی کسانی که مورد تاییدشان هستند را انتخاب میکنند ، آقای شعله سعدی بهمراه عده ای دیگر متوجه این مسائل شده اند و جرئت این را داشته اند که این را در جلو مجلس فریاد بزنند و اعتراض نمایند و میگویند این نظارت استصوابی را بردارید ،درست است که اصلاح طلبان هم میگویند ولی جدی نیستند چون خودشان همینطور انتخاب شده اند ولی شعله سعدی را به همین شکل از دور خارج و رد نموده اند، و او این اهرم حکومت را شناخته است و به آن اعتراض نموده . ما هم کل نظام راتحت سئوال داریم و این تنها دردمان نیست و میدانیم که اگر این اهرم را از نظام بگیرند مقدار زیادی از اقتدارش را از دست میدهد.

چالنگی: ایران رکورد زندانی کردن وکلای دادگستری را دارد حتی در دوران استثمار هند این تعداد وکیل به زندان نرفته اند؟ و دیگر رکورد جمهوری اسلامی فساد گسترده آن است امروز اعلم الهدا میگوید عاملین فساد نفوذی هستند، تفسیر شما چیست؟

نوری زاده: هفته پیش گفتند فساد ریشه ای نیست و حالا میگویند فساد نفوذی است، رضایی میگوید این دستگاه دولت است که کار مواد مخدر را انجام میدهد، ببینید در هر جهتی شما نگاه میکنید این نفوذی ها هستند ،در بیت رهبری آقای مقدم و باجناقشان طاهری ۷۵۰ میلیون دلار بابت دکل های نفتی بالا کشیده اند طاهری را ۲۴ ساعت گرفتند ولی مقدم آزادش کرد. فساد را میخواهند بررسی کنند چرا از آقا زاده محمدی گلپایگانی سئوال نمیکنند که چه معاملاتی با انگلیس دارد، اگر قرار است مبارزه کنند چرا کار برادران لاریجانی را بررسی نمیکنند، هر امام زاده ای یک بقعه فساد است و این فساد ریشه ای و عمیق است این کشور را نابود کرده اند.

چالنگی: آیا این جامعه نسبت به این فساد و دیگر مسائل مثل فحشا و غیرو بی تفاوت شده است؟

شریعتمداری: یکی از راههایی که رژیم از روسها یاد گرفت اینست که فساد و یا هر چیزی که در نظام است را انکار نکنند و بصورت قطره چکانی شروع کنند اینجا و آنجا اطلاعات غلط دادن ، و بعنوان افشاگری یک نوع گیجی حاصل جامعه میشود و این پرونده ها بجایی نمیرسد و نتیجه اش سترون شدن جامعه و عادت شدن جامعه نسبت به این فساد میشود ، وقتی شب و و روز فسادهایی کشف میشود و عاملینش نه تنها دستگیر نمیشوند بلکه ارتقاع هم پیدا میکنند به این نتیجه میرسند که در این نظام باید چنین روشهایی را داشت تا موفق شد . اصولا نظامهای اقتدار گرا یک خودی تعریف میکنند یک غیر خودی ، خمینی گفت حزب الله باید در همه زمینه ها بخصوص اقتصادی اول باشد، معنی آن چیست ، یعنی خودی ها باید انواع رانت را داشته باشند ،رانت چیست ، یعنی همین فساد سیستماتیک قانونی و غیر قانونیشان ، آنچه در اول انقلاب بوجود آمد به چشم فساد نگاه نمیکردند امتیازاتی بود که به خودی ها میدادند تا از نظام حمایت کنند،. وقتی تحریم ها شروع شد این خودی ها در درون خودشان خودی هایی بوجود آمد که موجب بوجود آمدن مافیای اقتصادی شد این باندهای مافیایی بقدری قوی شده اند که خامنه ای و سپاه و روحانی را به حساب نمی آوردند دیگر کسی توان مقاومت با این مافیا را ندارد، خامنه ای میخواست رهبر مسلمین جهان بشود رهبر مفسدین جهان شد،.

چالنگی: خیلی ها وضعیت ایران را در مقابل آمریکا و اسرائیل به داستان عبید ذاکانی تشبیه نموده اند تفسیر شما چیست؟

نوری زاده: اگر درهر کشوری در دنیا میآمدند و شبانه به یکی از محلهای نگهداری پرونده های سری و محرمانه دستبرد میزدند و میرفتند مثل کاری که اسرائیل انجام داد تمام مسئولین آن مملکت بازخواست میشدند ولی در این نظام علی آقا فقط فرمانده پدافند هوایی را تغییر میدهد و از ترسش فرمانده نیروی دریایی سپاه را هم تغییر میدهد و بجایش تنگسیری را میگذارد که در یمن خدمت کرده است ، یکی از نزدیکانش میگفت خامنه ای از ترسش هر شب یک جا میخوابد و هر روز تغییراتی در نیروهای حفاظتیش میدهد. امروزه در کشور در همه شهر ها شاهد اعتصاب و اعتراض مردم هستیم ،

شریعتمداری: صرف نظر از اینکه اینها چنین کارهایی میکنند، تجربه پیشینی وجود دارد که سر انجام کار چه خواهد شد ، اینها که یک قدرت محلی هستند و میخواهند آنرا توسعه بدهند ، شوروی سابق که یک قدرت بین المللی بود و داشت چندین کشور را اداره میکرد وتمام منابعش را صرف گسترش ایدئولوژیک خودش کرد با آن قدرت نظامی از درون فرو پاشید و این جمهوری اسلامی هم سرنوشتش همین است و از درون فرو خواهد پاشید.

با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.
Behind the Headlines
Friday 25 August 2017

Jamshid Chalangi:

In tonight’s program:

New cases of corruption among the regime’s officials is revealed;

Will Iran withdraw its troops from Syria?

The UN and the question of the Yazidee hostages of the ISIS

Our guests tonight are Dr Alireza Nourizadeh and Hassan Shariatmadari

Jamshid Chalangi:

The regime’s intolerance towards dissent has reached new low levels as it has now arrested Dr Ghassem Sholesaeedi, a former MP, for just asking for the abolition of the vetting system for presidential and parliamentary elections.

Dr Alireza Nourizadeh:

This regime is based on obsessions and deception. Since his rise to power Khamenei has always had this paranoia that the entire world is plotting against him and the regime.

His mind lives in a small world that has been created by this obsessions and the nonsense that his appeasers tell him every day, and as such he lives in a very small world of his own.

And yet with this backward mentality he has turned all the countries of the world into enemies of our country.

Hassan Shariatmadari:

One major lever for the regime to sustain its despotic rule is this vetting system of all the candidates in Iran’s undemocratic elections.

The vetting simply purges even the mildest opponents of the regime and bars them from reaching a position where they could become a pain in the neck of the regime.

Dr Shoelesaaedi and many other politicians have correctly identified this barrier to a meaningful and free election in Iran and naturally the regime will not tolerate their public opposition and has imprisoned him and others with him.

Dr Alireza Nourizadeh:

The regime keeps talking about rampant corruption while deceitfully tries to divert any investigation of the many real sources of corruption that stem from Khamenei’s own office and his cronies.

In the case of the $750 million theft of the money for the oil platform that was done by Mr Bagheri and Mr Taheri, they are both connected to Khamenei’s office. The judiciary arrested Taheri for only one day and then released him because Bagheri, his brother-in-law, intervened and got him out of detention.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/41987

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/keyHVyIJpvg

لینک دانلود:

https://vimeo.com/286577806

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/de1noi3s6v2f

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/lfwo4j5wqk2o

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1gfdWnWaHZ5BR1H8j8VWQ-BgHn2MIpCyp/view?usp=sharing

August 27, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۲ شهریور

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغازمینماییم. ابتدا به دیدن ویدیو کلیپ سخنان امامعلی رحمانوف رئیس جمهور تاجیکستان می نشینیم. سپس اشاره ای به دروغگویی های تحفه آرادان خواهیم نمود و به دیدن گزارشی دراین باب خواهیم نشست.در ادامه توجه شما را به دیدن گزارشی از سخنان یک نماینده اصولگرای مجلس در باب دو ملیتی بودن حسن روحانی جلب می نماییم و توضیحاتی تقدیم حضورتان خواهیم نمود،. در پی آن همراه با شما به چند گزارش تصویری در ارتباط با دستگیری یکی از مزدوران حکومت در آمریکا و سخنان مادر وی و همچنین کیک تولدی که پدر آرزوی شهید شدن فرزندش مانند حججی را دارد، و فیلم دیدار یک مادر بعد از ۶۸ سال دوری از فرزندش در کره شمای خواهیم پرداخت که به تفصیل در این باره با شما به سخن خواهیم نشست. با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید ، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland
Friday 24 August 2018

We begin tonight’s program with Dr Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

We continue the program with watching a video clip of a speech by the president of Tajikistan, Imamali Rahmaniv, about his government’s plan for development of his country.

When Rahmanov came to power Tajikistan faced very many social and economic woes but he has managed to sort out most of them by implementing secular policies. The first thing his government did in that respect was yo close down more than 2000 mosques, denying the reactionary and backward religious groups to interfere with his reform plans.

He has converted all these closed mosques into old people ‘s homes, providing state funds for them that has proved very popular with the nation.

Ahmadinejad’s lies never end. He had claimed that all his children are currently in Iran and that they do not receive any financial help from the state!

In fact, under the Islamic republic regime Iran has become the land of liars!

MP Abotorabi has said that Hassan Rouhani has dual British and Iranian nationality.

This is another lie. Rouhani lived in Scotland for only one full year to study and this length of time does not grant any right to apply for British citizenship. This does not mean that Rouhani himself is not a liar though!

The US justice department has accused a number of American-Iranians of spying for the regime. This should come as no surprise as the Khamenei’s stooges many of the so-called “Islamic scholars and expert” in US and Europe are nothing more than the servants of the brutal religious dictatorship that rules our country.

The murderer regime of Islamic republic is the main reason for millions of Iranians leaving their motherland and not being able to freely and without fear to travel back to their country, unless they act as informers and spies for it!

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/41978

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/tXoaSf7gG9Y

لینک دانلود:

https://vimeo.com/286535830

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/oe5abiluplyw

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/c9zudxhw5nli

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1Z0t1I2oaZwqawy9XeVXrC15tx4O5mytb/view?usp=sharing

August 27, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۱ شهریور

nor4-300x160.jpg
این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغازمینماییم. سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست و در ارتباط با مسائل و رویدادهای داخلی و منطقه ای با ایشان به تبادل نظر خواهیم پرداخت و نظر ایشان را جویا خواهیم شد. با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید ، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/41920

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/KlvPhf4DMaA

لینک دانلود:

https://vimeo.com/286405994

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ypjw368u0imh

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/utmzdiqqqehl

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1tizoMdfYufJYM2nMGMGniDoUbcOWFHz7/view?usp=sharing

A Window to the Fatherland
Thursday 23 August 2018

We begin tonight’s program with Dr Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Then with our special guest of every Thursday, Dr Mohsen Sazegara, we will discuss the following latest news and current affairs of Iran and the Middle East region:

Khamenei replaces the commanders of Iran’s armed forces as at the same time Iran’s airforce reveals a new fighter jet which it claims has been fully produced by its own industries.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We seem to lack bold and challenging journalists in the Iran of today to advocate social change.

Dr. Mohsen Sazegara:

The current Constitution of Iran actually in words provides the possibility of social change in Iran and it was on that basis that Mohammad Khatami won the presidency by a popular vote 20 years ago.

However, at the same time, the unelected bodies within the Islamic republic regime act as a deep state and a parallel force along the elected governments and at the end of the day their decisions and policies rule over Iran, with Khamenei as their leader.

However, in the case of Khatami’s administrations, we can only blame Khamenei for half of why the reformist movement failed. The other half of blame must be attributed to Khatami’s dithering and timid character and the treason of the loyal opposition group, the Mujaheddin of Islamic Revolution.

The Europeans eventually will not risk the loss of the US markets by siding with the Iranian regime in their current dispute with Washington over the future of the nuclear deal.

For his part Khamenei is timid and wise enough not to involve Iran in a war whose outcome will be nothing short of a disaster for his regime and Iran.

However, in reality, the devastating policies that his regime is following in the region is nothing short of a war between Iran and its Arab neighbours.

August 23, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری چهارشنبه ۳۱ مرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز مینماییم. ابتدا نگاهی به حملات تروریستی اخیرطالبان در افغانستان خواهیم افکند. و سپس ازیک مؤسسه مردمی خودجوش بنام صبح و رویش که اقدام به ثبت نام کودکان کار و بی سرپرست نموده است با شما به سخن مینشینیم. ودر ادامه همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر رضا حسین بر خواهیم نشست و در ارتباط با مسائل اقتصادی و سیاسی و اجتماعی ایران با ایشان به تبادل نظر خواهیم پرداخت .
دکتر حسین بر: آنچه که بر مملکت ما گذشت جنگی بود که خمینی برعلیه مردم ما آغاز نمود و همه کشور ها را هم دعوت نمود که به این جنگ بپیوندد، که نتیجه اش را امروز داریم میبینیم،هر دولتی در هر جای جهان وظیفه اش اینست که برای بهتر کردن زندگی مردمش تلاش کند، و برنامه ای برای این کار درست میکند و تمام نیروهایش را برای تحقق این مهم بسیج میکند ، کشور چین سی سال بعد از ما شروع کردند در حال حاضر دومین اقتصاد جهان هستند ، در هند بیش از پانصد میلیون نفر از نظر اقتصادی به طبقه متوسط پیوسته اند ولی در شمال ایران که مهد آبادی است مردم سه روز است نان ندارند بخورند؟ انچه که برای حکومت ها مهم هست مردم هستند .

دکتر نوریزاده : شما این جوان بلوچ را بنگرید نفر دوم کنکور شده است لباسش راببینید او نه پروتئین کافی و نه تغذیه مناسب داشته است و از کجا معلوم که یک نابغه نباشد؟

دکتر حسین بر : ما این را میدانیم که جوانان وقتی وارد دنیای آزاد میشوند یکدفعه ای رشد میکنند و شکوفا میشوند و این بخاطر جو خفقان درون کشور است ،. اینها بزرگترین خیانت را به مملکت و جامعه نموده اند، شعار ما ما مردم را برای شما میسازیم و آنها مملکت را خواهند ساخت، این مردم باید بدانند که با این رژیم به هیچ جا نخواهند رسید.

دکتر نوری زاده : آری با این رژیم آینده ای نخواهیم داشت، سالها پیش با حضور اصلاح طلبان مردم امیدی پیدا کردند ولی آنها هم ثابت کردند که بقای رژیم را میخواهند و مردم هم این را فهمیده اند، تنها نیرویی که میشود رویش تکیه نمود مردم هستند، در حال حاضر در اکثر شهرهای بزرگ و کوچک این اعتراضات و اعتصابات در جریان میباشد، اعتصابات کامیونداران هنوز ادامه دارد و اگر به اینها جنبش دانشجویی و زنان و معلمین و دیگر اقشار جامعه اضافه شوند قادر میشوند کشور را نجات دهند. دیروز آقای شعله سعدی بهمراه دوست وکیلش دستگیر و روانه زندان فشافویه شدند ، دوستی شرایط ای زندان را مینویسد : شرایط این زندان ضد بشری است و تحمل آن غیر ممکن است و زندانیان فشار مضاعفی را تحمل میکنند. ببینید که چه زندانهایی درست کرده اند که تحملش برای زندانی طاقت فرساست.

دکتر حسین بر: بسیاری از دیکتاتوری رضاشاه انتقاد میکنند ،در مسئله ۵۳ نفر همه خواهان اعدام آنها بودند ولی رضا شاه گفت اینها را فقط تنبیه کنید، تا برگردند و مملکت را بسازند، این مملکت برای اینها هزینه نموده است،. چطور میشود که شریف ترین آدمها به زندان میروند و کثیف ترینشان آزاد هستند و پست و مقام میگیرند، میخواهم رقم جدیدی از فساد را برایتان بگویم که اینها دزدیده اند مردم ایران مبلغ ۷۸۰ میلیارد دلار درآمد معادن ما در هر سال است این پول کجا رفته است .؟
دکتر نوری زاده: نگاهی که رژیم پهلوی به این مملکت داشت این بود که این سرزمین سالهای سال عقب نگه داشته شده است و توی ذلت بوده است و وظیفه آنها تحقق شعارهای مشروطه بوده است و شعار امنیت و آبادانی را سرلوحه قرار دادند ، محمد رضا شاه هم که آمد همین برنامه را زیر بنای توسعه خواند بنظر من او فکر میکرد که پهلوی سوم میآید و آن را گسترش و ادامه میدهد. حالا آقای سردار نقدی آدمکش میگوید ساخت راه آهن خیانت بوده است، دیروز در برنامه نشان دادم که کل راه آهن را رضا شاه در عرض نه سال تمام کرد ولی اینها چندین سال است که میخواهند یک مسیر کوتاه را انجام بدهند هنوز تمام نشده است. آنها با عشق به این سرزمین اینکار را انجام دادند ولی اینها به شکل یک کشور اشغال شده به ایران مینگرند، میهن خامنه ای کربلا است، حزب الله است، میلیاردها دلار خرج گنبد و ساختن مزار قلابی حضرت زهرا نموده اند در صورتی که حضرت زهرا در جایی دیگر دفن است همه اش دروغ و ریا فقط برای درآمد بیشتر. امسال در حج ده هزار اهل سنت را برده اند در آنجا مراسم منا را جدا جدا انجام میدهند واقعا باعث شرمساری است اهل تسنن صبح و شیعه ها عصر مراسم را انجام میدهند. سر ما آمده که دچار چنین مصیبتی شده ایم.
دکتر نوری زاده : زنان در سال ۱۳۴۱دارای حق برابری با مردان شدند دارای حق طلاق شدند و این دستاورد رضا شاه بود پدر ملت تونس و آتوتورک هم همین کار را کردند ، شما یادتان هست که ترکیه در کجا بود و ما در کجا بودیم ، چه برسر ما آمده است.
دکتر حسین بر ما در کنفرانس واشنگتن با هم بودیم و شما متوجه شدید که فضای بین المللی مساعد است برای یاری رساندن به مردم ایران دلم میخواهد به بلوچهای ایران پیامی بدهید، که امروز در چه جایگاهی قرار دارند و توضیح بدهم که آن کتابی که آقای محمد حسن حسین بر انتشار داده است مربوط به ایشان نیست و ایشان فردی وطن پرست میباشد.

دکتر حسین بر: ما خیلی زودتر متوجه شده ایم هم برای مشروطیت، و هنوز در این منطقه کسی انقلاب نکرده بود که ما انجام دادیم این یک پروسه تاریخی است و از زمان صفویه تا کنون در تمام تحولاتی که در ایران انجام شده نقش آخوند زیاد بوده است و همین هم موجب شده که قاجارها هم نتوانستند کاری انجام بدهند وقتی ناصرالدین شاه از فرنگ برگشت میخواست اصلاحاتی انجام دهد آخوند کنی نزد او رفت و گفت اگر این اصلاحات انجام شود هم تو تاجت را ازدست خواهی داد و هم من عمامه ام را بنابراین اینها همیشه نگران عمامه اشان بوده اند. چرا ما در هیچ راهی پیشرفت نکرده ایم چون آخوند نقطه مقابل دانش و علم و پیشرفت است،.
با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید ، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

In tonight’s edition of A Window to the Fatherland:


The recent terrorist carnage in Afghanistan;


The launch of a new charity organisation in Iran, Sobhe Routesh, to help the orphans and child labours:


And an interview with our special guest Dr Hossein Bore about the current situation in Iran.


Dr Hossein Bore:


The current situation in Iran and the enormous social and economic woes that our people are facing is the direct result of the war that Khomeini waged against the world when he grabbed hold of power 40 years ago, and now the entire world has launched its own economic and diplomatic war against his regime.


Countries like China snd India that began their economic revolutions 30 years after we had started it in Iran under the Shah’s regime have now conquered the global markets simply because their governments, unlike the Islamic republic regime, only think of improving the well being of their citizens and look after the interests of their nations.

If you notice, when our youth leave Iran to run away from the despotic snd corrupt system, they achieve very high positions in all scientific and business fields of their adopted country. You can imagine what Iran would have looked like in terms of economic and industrial progress if the tragedy of the Islamic republic had not happened to us.


Dr Alireza Nourizadeh:


Reza Shah had inherited a bankrupted and backward country when he assumed power but built a modern Iran with the help of a limited number of technocrats and patriots like himself some 90 years ago.


But now thugs like Sardar Naghdi claim that the North Railway that Reza Shah built was a colonialist plot!


To this day this vital railway which is only one of tens of foundations of the modern Iran is serving the nation and the regime that this thug serves has not built anything like it after 40 years of being in power.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/41899

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/0DFvU4wLke0

لینک دانلود:

https://youtu.be/0DFvU4wLke0

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/pirbnynfvprc

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/jlk8jw5di0be

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/12lz47U262HxgAOE5RbLDpS0oonlXW6Y1/view?usp=sharing

August 23, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۳۰ مرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . این حکایت حداد حادل هم حکایتی است، افتخار داشت که همنشین بزرگان و ادبا است . یکدفعه ای غیرتی شده و وطن پرست شده است، و از سخنان رضا پهلوی در ارتباط با دریای مازندران عصبانی شده اند،مگر رضا پهلوی چه گفته است ؟ آقای غلامعلی شداد ظالم خطاب به وزیر امور خارجه آمریکا در ارتباط با ۲۸ مرداد و کودتای برعلیه مصدق می پرسد، شما نوکران خمینی به ۲۸ مرداد چیکار دارید رئیستان کاشانی که سردمدار مبارزه با مصدق و هم پیاله با شعبان بی مخ بود ،ودر جواب واگذاری دریای خزر به روسیه، حالا میگویید چرا شاه بحرین را از دست داد و واگذار کرد.؟هیچگاه جریان بحرین با واگذاری دریای خزر قابل مقایسه نمی باشد،.
بحرین صدو پنجاه سال بود که از ایران جدا شده بود اگر هم ایران میخواست بجنگد باید با تمام کشور های منطقه و انگلیس که از بحرین حمایت میکرد وارد جنگ میشد بنابراین به رفراندوم مردم بحرین واگذار نمود و در عوض جزائر بزرگ و کوچک را بدست آورد. چرا بابای تو که صد برابر تو سواد داشت رفت نوکر خمینی شد، اگر قرار است جواب بدهید اول خود شما باید جواب بدهید شما به آقا دختر دادید، خوب، شرف و آبرویتان راهم دادید.

در بخش بعدی در جواب سردار نقدی که میگوید رضا شاه فقید با کشیدن راه آهن به این کشور خیانت کرده است باید گفت همین راه آهن شمال به جنوب را به هم متصل نموده است و در زمان جنگ همی راه آهن نفرات و آذوقه و تسلیحات را به جبهه میرساند،و شما خواستید چند کیلومتر راه آهن بکشید چند سال است که معطل هستید،. در همین رابطه و در باره اعتبار ایران در رژیم گذشته و حال حاضر به دیدن فیلمی از بازدید شاه از روسیه خواهیم نشست و از تفاوت اعتبار آنزمان ایران و دوره کنونی و سفر روحانی به روسیه و برخورد پوتین با شما سخن می گوییم.

در ادامه اشاره ای به حضور زائرین در مکه و برنامه برائت از مشرکین مسخره که در چادری متعلق به قاضی عسکر وتحت نظر نیروهای امنیتی فقط بخاطر رضایت آقا سید علی خامنه ای برگزار گردید شما را با خبر خواهیم نمود،.

در پی آن به عراق خواهیم رفت و از دخالت ایران برای به قدرت نشاندن نوری مالکی و تصمیم عبادی برای اجرای مجازاتهای آمریکا بر علیه ایران و اعزام سردار قاسم سلیمانی سلیمانی هم برای ترساندن نیروهای مخالف در عراق و همچنین به فیلم سخنان آقای صبحی طفیلی بنیانگزار حزب الله لبنان در ارتباط با وضعیت ایران و ترکیه در منطقه خواهیم نشست، وبا شما سخن خواهیم گفت.
در بخش دوم برنامه نگاهی به وطن فروشی این رژیم غارتگر و دزد در واگذاری آبهای خلیج فارس در اختیار کشتی های ماهیگیری چینی خواهیم داشت و از بدبختی و فقر ماهیگیران بلوچ و بندری با شما سخن می گوییم.
وکیل مدافع آقای امیر اسماعیلی خبر داده است که موکلش به ده سال حبس محکوم گردیده است .دیروز هم در پی بازداشت قاسم شعله سعدی و بازجویی از او با قرار بازداشت موقت به زندان اعزام گردیده است آدامهای آزاده ای مانند اینها و نسرین ستوده ها و حشمت الله طبرزدی و اسانلو ها قابل تقدیر هستند اسانلو با این حال بیماری براب ضبط برنامه به استودیو میرود و من اینجا از تمام هموطنانم میخواهم که از اسانلوی عزیز پشتیبانی کنند چون احتیاج به کمک دارد و این را برای خودش نمیخواهد بلکه برای آن کارگران در اعتصاب در ایران میخواهد.
در بخش بعدی اشاره به سخنان دکتر محمود صادقی نماینده مجلس شورای اسلامی در ارتباط با مسکوت گذاشتن و رد لایحه پولشویی توسط نمایندگان خواهیم داشت و به ایشان میگوییم شما که به شرافت نمایندگی خود باوردارید میخواهم بعنوان یک روزنامه نگار که چهل سال از عمر خودش را در این را گذاشته است از شما بخواهم که بعنوان یک مرد به وسط بیایید و نقشتان را در برابر مردم ایفا کنید کاری کنید که از یاد مردم فراموش نشوید.
بدنبال آن به دیدن چند عکس از مراسم تدفین مهندس بهرام نمازی می نشینیم و میگوییم جوانها کجا هستید اینها ملیون ما بودند بر مزارشان حاضر شوید و اینها را از یاد نبرید اینها جانمایه اشان ایران بوده است، چرا یادی از کورش زعیم نمیکنید،آقای باوند چرا با سردار نقدی همصدا میشوید؟ این کینه ها چیست؟

خانم پرفسور مجتهد زاده شب گذشته پس از سالها خدمت درپانسون اساتید خدمت سوربون فرانسه در گذشت. روحش قرین آرامش باد.

رژیم اسلامی وقتی آمد اغلب امرای ارتش رااز کار برکنار کرد و سرهنگهای آندوره اکثرا سرتیپ شدند، عملااز پنج، شش ،سال پیش دیگر افسران دوره شاه وجود نداشتند سیدعلی خامنه ای از چندی قبل دست به تسویه حساب ارتش زد،چون از ارتش میترسید، محال است ارتش روبروی مردم بایستد،تیمسار صالحی راکنار خودش نگه داشت حالا فرمانده نیروی هوایی ارتش رابرکنار و نصیر زاده را جایگزین کرد.....
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland

Tuesday 21 August 2018


We begin to night’s program with Dr Alireza Nourizadeh reading one of his poems from his collected works.


Dr. Alireza Nourizadeh:


Hadad Adel, the father-in-law of Khamenei’s son has criticised Prince Reza Pahlavi for condemning the Islamic republic regime’s capitulation to accept the Caspian Sea deal.

This man, Hadad Adel, must be reminded how his own father, an educated man, capitulated to Khomeini’s reactionary movement and opposed the late Shah.

Now he has suddenly become a “patriot” and supported Dr. Mossadegh and condemned his downfall, deliberately forgetting that Khomeini and his reactionary mentor Ayatollah Kashani participated in the removal Dr Mossadegh’s popularly elected government back in 1953.

Hadad Adel has hypocritically criticised the late Shah for allowing Bahrain to partition from Iran in the 1970s.

Bahrain was never a real part of Iran for 150 years before its independence and the Shah simply acknowledged that through a UN organised referendum.


Another ignorant thug of the regime, Sardar Naghdi has slammed the building of the North Railway by Reza Shah, by saying that it was a colonialist project!

This idiot needs to be reminded how to this day, 40 years after the disaster of the Islamic republic’s rise that railway still connects the south of Iran to its north and helps millions of Iranians to travel across their motherland.


Later in the program we will look at:


The annual Hajj begins and once again Khamenei’s stooges in his regime’s security apparatus try to abuse the occasion for their failed politics.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/41858

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/V7l5L1T4qa4

لینک دانلود:

https://vimeo.com/286036315

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/kikf12ssyjrc

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/8otx1tiutelw

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1ePrc-R6ew0YJVghbiv2R_QJv8j4MUwUH/view?usp=sharing


August 23, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۳۰ مرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم .ابتدا اشاره ای به پرسش آقای حداد عادل از شاهزاده رضا پهلوی در باره جدا شدن بحرین از ایران خواهیم داشت و با شما به سخن خواهیم نشست، سپس از سخنان سردار نقدی در ارتباط با خیانت رضا شاه در احداث راه آهن در ایران با شما سخن می گوییم. در ادامه به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان تحولات عراق و لبنان قرار خواهیم داد .در بخش دوم برنامه از واگذاری آبهای خلیج فارس به ماهیگیران چینی شما را مطلع خواهیم ساخت. و در پی آن از محکومیت امیراسماعیلی به ده سال حبس به گفته وکیلش شما را با خبر خواهیم نمود واشاره ای هم به آقای اسانلو و احتیاج وی به کمک و مساعدت ملت شریف به ایشان خواهیم کرد،. بدنبال آن از سخنان دکتر صادقی در باره طرح مربوط به پولشویی با شما صحبت می نماییم ، و در انتها از پشت پرده تغییرات درفرماندهی نیروی هوایی ارتش توسط خامنه ای شما را با خبر خواهیم نمود. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland

Tuesday 21 August 2018


We begin to night’s program with Dr Alireza Nourizadeh reading one of his poems from his collected works.


Dr. Alireza Nourizadeh:


Hadad Adel, the father-in-law of Khamenei’s son has criticised Prince Reza Pahlavi for condemning the Islamic republic regime’s capitulation to accept the Caspian Sea deal.

This man, Hadad Adel, must be reminded how his own father, an educated man, capitulated to Khomeini’s reactionary movement and opposed the late Shah.

Now he has suddenly become a “patriot” and supported Dr. Mossadegh and condemned his downfall, deliberately forgetting that Khomeini and his reactionary mentor Ayatollah Kashani participated in the removal Dr Mossadegh’s popularly elected government back in 1953.

Hadad Adel has hypocritically criticised the late Shah for allowing Bahrain to partition from Iran in the 1970s.

Bahrain was never a real part of Iran for 150 years before its independence and the Shah simply acknowledged that through a UN organised referendum.


Another ignorant thug of the regime, Sardar Naghdi has slammed the building of the North Railway by Reza Shah, by saying that it was a colonialist project!

This idiot needs to be reminded how to this day, 40 years after the disaster of the Islamic republic’s rise that railway still connects the south of Iran to its north and helps millions of Iranians to travel across their motherland.


Later in the program we will look at:


The annual Hajj begins and once again Khamenei’s stooges in his regime’s security apparatus try to abuse the occasion for their failed politics.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/41858

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/V7l5L1T4qa4

لینک دانلود:

https://vimeo.com/286036315

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/kikf12ssyjrc

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/8otx1tiutelw

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1ePrc-R6ew0YJVghbiv2R_QJv8j4MUwUH/view?usp=sharing

August 20, 2018

تفسیر خبر جمعه ۲۶ مرداد


دراین شماره از برنامه تفسیر خبر بررسی میکنیم
پیامد های توافق قزاقستان، حقوق ایران و مردم ایران در دریای خزر به چه شکل و چگونه است

محمد جواد ظریف میگوید در قزاقستان نه توافقی در باره بستر سطحی دریا و بستر زیرین دریا به امضاء نرسیده است ،!! واقعیت چیست؟؟

در ادامه نگاهی خواهیم داشت در سالگرد آتش زده سینما رکس آبادان ، چه دستانی آتش افروختند ، محاکمات پشت دربهای بسته ،و شاکیان چه سرنوشتی یافتند.

میهمانان این برنامه آقایان دکتر علیرضا نوری زاده و محمد نوری زاد

در ابتدای برنامه از خبر درگذشت هنرمند و بازیگر سینما و تئاتر کشورمان زنده یاد عزت الله انتظامی که امروز به هفت هزار سالگان پیوست شما را باخبر خواهیم ساخت.

نوری زاده : من هم در گذشت هنرمند سینما و تئاتر ایران زنده یاد عزت الله انتظامی را به خانواده و ملت ایران تسلیت میگویم،انتظامی با بازی های درخشانش در نقش آقای هالو و فیلم گاو و ....فراموش نمیکنیم و همیشه در خاطره ها باقی خواهد ماند.

نوریزاد: من هم به سهم خودم درگذشت روانشاد عزت الله انتظامی را تسلیت می گویم ،او اتفاق بزرگی در سینما و تئاتر کشورمان بود. اما یک غم بزرگ این اواخر تیم احمدی نژاد برای او ایجاد کردند که ایشان با آن تا این اواخر درگیر بود،اما از بزرگی او هرگز کاسته نشد ،فقدانش غم انگیز است.
چالنگی : از دست رفتن هنرمندان غم بزرگی است و از دست رفتن سرزمیها غمی بزرگتراست، گفته میشود که ایران در کنوانسیون قزاقستان بخشی از حقوق خود را ازدست داده است ، اینها شاید از عدم شفافیت مسئولین است که مردم را در جریان قرار نمیدهند، آقای ظریف هم آنقدر متناقص صحبت کرد که چیزی دستگیر کسی نشد،.تفسیر شما را میشنویم؟

نوری زاده: اشاره ای به از دست دادن هنرمندان کردید امروز بعد از نیم قرن مجله دنیای ورزش متوقف شد،. و اما در مورد دریای مازندران ، در طول هفته گذشته هم من و هم شما راجع به این موضوع زیاد صحبت کرده ایم، اینبار میخواهم به دو نکته اشاره کنم ، یکی اینکه اشتباه نشود وقتی صحبت از پنجاه پنجاه میشود بعضی ها میگویند کی این سهم ما بوده است.
باز یک توضیح مختصری بدهم ،در قوانین بین المللی وقتی که یک آبراه بین دوکشور واقع میشود طبیعتا این آبراه ملک مشاع طرفین است، در مورد دریای مازندران در دو قرار داد این امر تاکید شده است حتی بنام آبراه ایران و شوروی نام گذاری هم شده است، که بین دوکشور به سهم مساوی تقسیم گردیده است.
ایران هیچ زمانی ناو جنگی اش را تا نیمه دریای خزر نمی برده است، اما این اختیار را داشته که تا آنجا ماهیگیری کند، و موضوعی که مشخص نشده بوده موضوع کف دریاست که آنزمان هم هنوز نفت و گازی کشف نشده بوده است که به آن رسیدگی کنند،.
در سال 1996 آقای اکبر ولایتی مذاکراتی با کشور های تقسیم شده از اتحاد جماهیر شوروی انجام داد و مذاکره کننده دکتر ملکی بود که بر پنجاه درصد حق قانونی ایران پافشاری نمود، و گفت پدری مرده است و ارثش باید بین بچه هایش تقسیم شود نه اینکه به خانه همسایه تجاوزبشود و از مال همسایه بخواهند بدهند،اما توسط ولایتی از کار برکنار شد و خود ولایتی وارد مذاکره شد ، رجب صفروف نماینده روسیه میگوید ما انتظار نداشتیم که ایران از حق پنجاه درصدی خود کوتاه بیاید و شگفت زده شدیم وقتی ولایتی این را نگفت. و این موضوع مسکوت ماند . برای برسمیت شناختن سهم ها قرار شد ثروت کف دریا توسط یک شرکت نفت و گاز معلوم گردد و استخراج شود و بین کشور ها تقسیم شود اما آذربایجان تمام منابع نفتی را میبلعد، این درست نیست!!. در حالی که قانونا این محل جزو ایران بوده است. حالا چیکار کرده اند قزاقستان و روسیه میگویند در باب کف دریا ایران و ترکمنستان بنشینند و بحث کنند،. این رژیم بی لیاقت در سال 2004 شرکت توتال آمد و پیشنهاد استخراج نفت و گاز را به اینها داد ، آقای رستم قاسمی و کردان گفتند اگر به ما پورسانتاژ میدهید ما قبول میکنیم ، آنها هم قبول نکردند و رفتند با آذر بایجان قرار داد بستند و برای آنها استخراج کردند.

نوریزاد: من حدود ۱۲ سال پیش سفری به باکو کردم در تمام خط ساحلی و تمام کوچه های منشعب از آن دستگاههای قدیمی حفاری نفت به ردیف داشتند کار میکردند،و این سئوال برایم پیش آمد که چگونه است که اینها فقط دارند نفت استخراج میکنند مگر شیب زمین بطرف آنهاست،. بزرگترین نکته ای که در کشور ما دست به دست شده است پنهان بودن بسیاری از مسائل از مردم است، من میگویم که در پرونده ملایان در ایران این یکی نمود نداشت که نمود پیدا کرد است بنام وطن فروشی. ما انسانهای منصفی هستیم میگوییم قبلا شوروی بوده تقسیم شده به چند کشور در اطراف دریای خزرو انصاف را باید رعایت کرد، ولی شما قبلا پنجاه درصد بهرمندی این دریا مال تو بوده است و میتوانستی در گفتگوها و مجامع بین المللی اصرار بورزی که به یک سهم قابل توجه دست پیدا کنی ، به گمان من اینها همه اش از مخفی کاری شخص رهبر است ، اینها مسائل متعددی را پنهان نگاه داشته اند، وابستگی های پس پرده زیاد دارند، و واقعا من مشکوکم در نسبتی که بین شخص رهبر و پوتین هست، مگر میشود یک نفر آنقدر نسبت به یک رئیس جمهور کشور شمالی وا داده گی داشته باشد که کشور خودش را فرش کند برای او؟
شما در هیچیک از قراردادهای احداث نیروگاه اتمی به زمان سی سال بر نمیخورید !!؟ این یعنی چی؟؟ در هر کجا انگشت بگذارید ما در معامله با روس ها زیان دیده ایم. هر کجا ملایان قدم جلو گذاشته اند ، پس کشیده اند و عقب نشینی کرده اند!! چرا هیچ نماینده ای از این مذاکرات خبر نداشته است، اطمینان داشته باشید که نقاط ضعفی شخص رهبر در روابطش با پوتین و دستگاههای امنیتی او دارد که اینجور کشور را به ارزان ترین قیمت میفروشد، واین داغ دیگری است بر پیشانی اینها که به کشتار سال ۶۷ زندانیان و گروگانگیری سفارت آمریکا و انرژی اتمی اضافه گردیده است. مثل اینکه نباید این مردم یک روز آسوده داشته باشند

با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

Behind the Headlines – Friday 17 August 2018

Jamshid Chalangi:

In tonight’s program of Behind the Headlines:

The implications of the Caspian Sea Convention for Iran, as Mohammad Javad Zarif says no deal has yet been signed on the oil and gas resources of the sea! What is going on?

Later in the program we will talk about the Rex Cinema fire tragedy of 40 years ago and try to find out who was behind this heinous crime and what went on in the behind the door trails of the culprits.

But before that we pay our tribute to the memory and woks of the Iranian legendary film star Ezatollah Entezami who passed away this morning.

Our guests tonight are Dr. Alireza Nourizadeh and Mohammad Nourizad.

Dr. Alireza Nourizadeh:

I also offer my sincere condolences to the family of the late Entezami as well as to the Iranian people, as he was a national cultural star for all of us.

Mohammad Nourizad:

I too offer my condolences for his death and would add that it is a tragedy for Iran’s theater and cinema.

It is sad that the Ahmadinejad team had caused the late Entezami some distress by wrongly claiming that Mr. Entezami was one of his supporters.

Jamshid Chalangi:

We seem to have lost one of our national icons at the same time of losing part of our country through this Kazak Convention.

Why are the regime’s officials giving so many contradictory accounts of what exactly Iran has been given by this deal on the Caspian Sea?

Dr. Alireza Nourizadeh:

Today we lost another cultural icon of Iran as the World of Sport magazine closed down after half a century of publication.

As for the Caspian Sea convention, Iran and the former Soviet Union had two equal shares of this sea and Iran had never used its own waters for military purposes.

Back in 1996 Dr. Maleki had entered negotiations with the Russians and had correctly told them that they, the Russians, must divide their 50% share among their three newly independent former republics bordering the sea as it was the case of a father who has died and his property should be inherited by his three sons.

Dr. Maleki had argued that the Russians had no right to confiscate Iran’s 50% rights to the sea’s resources. But Ali Akbar Velayati who was Iran’s Foreign Minister at the time sacked him for his stance on the matter.

Later in 2004 the French oil giant TOTAL entered the scene and Rustam Ghassemi the oil minister and Kerdan, Ahmadinejad’s right hand man, asked for commissions to allow oil exploration in Iranian waters but TOTAL refused and started its project with the republic of Azerbaijan.

Mohammad Nourizad:

I travelled to Baku about 12 years ago and noticed that the entire coast of Azerbaijan on the Caspian Sea had become an oil exploration field. I can say that the Iranian regime had committed treason by then refusing to allow oil exploration on our own coast, and now accepting to give away our historic 50% share of the sea.

I am very suspicious of the relationship between Ali Khamenei and Putin. How could the leader of a country be so compromising and capitulating to the demands of the leader of another country?

The Caspian Sea convention has now been added as yet another case of selling out Iran’s national interest to the book of the Islamic republic regime’s treasons.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/41711

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/No2i-3J9M2s

لینک دانلود:

https://vimeo.com/285548031

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/aqsajqydxwsi

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/wiqtfddg531f

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/15UNYMCZpsFIWQupOg3PTO3A_6V5vO4om/view?usp=sharing

August 20, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۲۶ مرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. ابتدا یادی خواهیم نمود از خواننده نسل گذشته خانم الهه که در چنین روزهایی به هفت هزارسالگان پیوستند. سپس همراه با شما خوبان به گفتگو می نشینیم با میهمان عزیز برنامه امروز جناب آقای ستار خواننده محبوب و خوش صدا که دعوت ما را قبول کرده اند و به استودیو آمده اند :

دکتر نوری زاده : چون امروز سالگرد درگذشت الهه میباشد آیا خاطره ای از ایشان دارید؟

ستار: بله همان اوائل انقلاب بود یک شب به همراه شاهرخ جان و محمد حیدری به منزل من آمدند و تا پاسی از شب خواندیم و حال کردیم.

دکتر نوری زاده : در ایران هم ایشان را دیده بودید؟؟

ستار : خیر فقط یکبار به استودیو ساقی رفتم که اکبر گلپایگانی آنجا ضبط داشت و من صدایشان را گوش کردم.

دکتر نوری زاده : ستار جان خوش آمدی ، به عنوان یک هنرمند و عاشق ایران چه حالی شدی ، وقتی دیدی دارند ایران را میفروشند؟

ستار: این رژیم جهل و جنون آمده که مملکت ما را نابود کند و چهل سال است که این کار را میکند، دیگر خسته شده ام از اینکه اینهمه راجع به سیاست حرف زده ام میخواهم فقط برای مردم بخوانم.

دکتر نوری زاده : ندای شما برای مردم بخصوص جوانان ندای مهمی است مخصوصا وقتی پاره ای از وطنشان را جدا میکنند. در تمام زندگیت همه سبکها را خوانده ای کلاسیک، سنتی ، پاپ ، امروز که در این سن و سال هستی و موهایت سپید شده است به چه سبکی تمایل داری؟؟

ستار : من بیشتر دوست داشتم موسیقی کلاسیک ایرانی رو دنبال بکنم ولی بعنوان یک خواننده پاپ معروف شدم .در اولین اجرایم در شوی قریب افشار ترانه زندگی را خواندم اصل این آهنگ را یک خواننده کرد بنام سقایی خوانده است ، الان هم اگر اجازه بدهید یک آهنگ از خانم هایده برایتان میخوانم.

دکتر نوری زاده : چقدر هایده را میشناختی؟

من شب اولی که برای اجرای برنامه به دربار رفته بودم هایده را دیدم و آشنا شدم . وقتی خانم ژاله دولو زنگ زد من گفتم گران میگیرم ایشان گفتند من حالا راجع به پول صحبت نمیکنم ، هفته بعد به ملاقاتشان رفتم و ایشان گفتند من نمی خواستم پشت تلفن بگویم هفته آینده شاه و ملکه اینجا هستند وقتی این حرف را شنیدم دیگه پول از یادم رفت ، ایشان گفتند که باید اسامی نوازندگان برای چک امنیتی به ما داده شود و منهم این اسامی را به آنها دادم ،. خلاصه آمدیم و شب جمعه شد و به آنجا رفتیم ، ما را به گوشه حیاط راهنمایی کردند در گوشه حیاط هایده و سید کریم هم نشسته بودند ، آشنا شدیم .
نوبت من شد و من آهنگ زندگی را اجرا کردم و هایده مرتب میگفت چشماتو نبند . چشماتو باز کن ، به او گفتم چیکار به چشمای من داری ،. بعد از آن شاه مرا احضار نمود و گفت همین آهنگ زندگی را دوباره بخوان. وگفت تو چرا کم فعالیت میکنی و قصه خودم را گفتم ، این اولین شروع کار ما بود و خانم دولو هم پنچ تا هزاری به ما دادند.

چند بار برای شاه و ملکه خواندی ؟؟

ستار: خیلی اجرا داشتیم ما بعنوان خوانندگان دربار به حساب می آمدیم من و گوگوش و هایده مرتب آنجا برنامه داشتیم.

دکتر نوری زاده: در این ماجرا ها بود که ترانه شازده خانم را خواندی میگفتند که این آهنگ را برای والاحضرت فرحناز خوانده ای ؟

ستار: نه شاعر این ترانه هنوز زنده است و آهنگش هم از منوچهر چشم آذر هست و من با این آهنگ به اوج رفتم ، این دو برادر ناصر و منوچهر به گردن موسیقی ایران حق دارند،.

دکتر نوری زاده: توفوتبالیست هم بودی ، طرفدار کدام تیم بودی؟

ستار: من هنوز هم بازی میکنم در تیم هنرمندان و هیچ زمانی طرفدار رنگ لباس تیمها نبودم بیشتر هوادار بازی خوب بودم.

دکتر نوری زاده :در مجالس شاهانه که میرفتی تقاضای آهنگی هم از تو میشد؟

ستار : یکبار رئیس جمهور مکزیک آمده بود و به ما گفته بودند فقط پنج آهنگ بخوانیم،بعد از اتمام آهنگهایم دیدم یک تیمساری آمد و گفت شهبانو ترانه در به در شهرغم را در خواست کرده اند و من گفتم من پنج آهنگم را خوانده ام وایشان گفتند شهبانو خواسته اند و من هم اجرا کردم و گفتم روی حرف ایشان حرف نمیزنیم.

دکتر نوری زاده :با خود پادشاه هم حرف زدی ؟

ستار : بله یکبار در اردوی افسران در شمال شاهنشاه گفتند که تو مال اینجا هستی گفتم نه من دانشجو هستم و برای اجرای برنامه آمده ام و ایشان به شهبانو فرح گفتند این پیشرفت میکند،. خود شهبانو هم همیشه به من لطف داشته اند ، ایشان بعنوان یک زن ایرانی جایگاه والایی دارند. حتی همین رژیم نتوانسته است بر علیه ایشان حرفی بزند.

دکتر نوری زاده: شنیده ام که قرار است برایت برنامه بزرگداشت بگیرند ، من مطمئن هستم که تمامی خواننده گان هم نسل تو شرکت خواهند نمود و این چه رسم خوبی اس که ما قدر هنرمندان خود را بدانیم.
با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظرشنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Friday 17 August 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with paying tribute to the memory and works of the late legendary Iranian woman singer Mrs. Elahe, on this day, the anniversary of her death.

In that resect we dedicate tonight’s program to a friendly talk with another Iranian famous singer, Sattar, who has kindly accepted our invitation to appear on tonight’s program.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Do you have any memory of meeting or working with the late Elahe?

Sattar:

Yes indeed I do. I remember that during the early days of the revolution one night she came to my house with Shahrokh and Mohammad Haydari and we all sang until early hours of the following day.

I had listened to her singing in Saghi Studios where she was practicing with the legendary singer Akbar Golpayegani.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Thank you for joining us tonight. How do you feel about Iran’s situation these days?

Sattar:

This criminal and ignorant regime has only one mission and that is to make sure that it destroys our motherland. At times I am sick and tired of politics and just want to sing for our people.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Your voice and songs are an inspiration to our youth, especially when you sing about the state of our motherland. You are a professional singer who has turned his hair into grey by going through years of artistic performances for your Iranian compatriots.

Sattar:

I always wanted to become a classical singer but ended up becoming a pop singer.

Dr. Alireza Nourizadeh:

How much did you know the late Heideh?

Sattar:

The first time I performed at the imperial court I met her and after I sang sheadvised me not to close my eyes during singing and I said to her why did you focus on my eyes instead of listening to my voice?

Then later the late Shah summoned me and told me that he liked my Life Song and if I could sing it again for him.

The Empress Farah always liked my Wandering Life song and I always had to sing it twice every time I performed at the imperial court.

On one occasion the late Shah asked me if I were from the northern city of Ramsar and I told him that I was only a student there. Then the Empress told the Shah “we must watch this young man, he will become a famous singer soon!”

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/41694

لینک یوتیوب:

http://iranefardalive.com/Archive/41694

لینک دانلود:

https://vimeo.com/285504264

فایل صوتی:

https://vimeo.com/285504264

فایل صوتی کم حجم:

https://vimeo.com/285504264

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1eyFGKBNXIuv2x9gOxNW5417yodhLINsL/view?usp=sharing

August 20, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری پنج شنبه ۲۵ مرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز مینماییم و سپس طبق روال هر هفته همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست و با ایشان در ارتباط با واگذاری حقوق دریای مازندران به دیگر کشورهای همجوار به تبادل نظر خواهیم پرداخت و نظر ایشان را جویا خواهیم شد:

دکتر نوری زاده : ارزیابی شما از واگذاری سهم دریای مازندران چیست؟

دکتر سازگارا: من از روز یکشنبه که روحانی بعنوان رئیس دولت ایران دریای مازندران راتکه پاره کرد نمیدانید چه حالی دارم؟ احساس میکنم که به خانه ام تجاوز شده است، بعد هم رسما دروغ میگویند،!! این چه بی لیاقتی است که شما ببار آورده اید ، آقای خامنه ای شنیده ام چند سال پیش که از روسها قول گرفته است که حامی فرزندانش باشند فکر نمیکردم تا این حد وطن فروش باشد ولی الان با این سیاست نگاه به شرق که از سال ۱۹۹۶ به وزارت خارجه ابلاغ کرده بود باورم شد که این آدم ذاتاً وطن فروش است.

دکتر نوری زاده :آقای رجب صفروف با چه تاسفی میآید و میگوید ما فکر میکردیم ایران همان پنجاه درصد خودش را میخواهد او هم از اینکه اینها از حق مسلم ما میگذرند عصبانی شده است .

دکتر سازگارا: من بعنوان دانش آموخته تاریخ روی تمام قرارداد های ایران با کشورهای همسایه اش مطالعه نموده ام در دریای مازندران که حق کشتیرانی را از ما سلب کرده بودند با ورود لنین این حق به ما برگشت . چون دریای مازندران یک دریاچه بزرگ بسته ای است بعنوان دریا حساب شده است ، ده مایل خط ساحلی و شانزده مایل خط ماهیگیری و مابقی مشاع اعلام گردیده است و حاکمیت سیاسی پنجاه پنجاه است که حتی در بعضی جا ها اسمش را میگذارند دریای ایران و شوروی، و هیچکس هم اعتراضی نداشت.
اما قرارداد های کف و بستر دریا مسکوت ماند، چون آنزمان خبری از منابع نفت و گاز نبوده است ولی خود موضوع مشاع پنجاه پنجاه قید میگردد. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی این کشور به چهار کشور تقسیم گردید و اولین واکنش آنها در سال 1991 صورت پذیرفت ، بعد از آنکه آذربایجان و قزاقستان شروع میکنند برای استخراج منابع نفتی کف دریا ایران چندین نامه به دبیر کل سازمان ملل متحد مینویسد و اعتراض خود را ابراز مینماید ، و به حق پنجاه پنجاه خود با روسیه پافشاری میکند، و میگوید نباید بدون اجازه ایران دست به استخراج بزنند،این تا سال 1996 است.
آقای خاتمی که آنزمان رئیس جمهور بوده در نشستی پوتین بر سر او فریاد میکشد که او کمر درد میگیرد وپوتین میگوید من میروم و با قرارداد های دوجانبه این مشکل حقوقی را حل میکنم و بیست و چهار ساعت بعد قرارداد های آذربایجان با روسیه و قزاقستان با ترکمنستان را ابلاغ نمودند ، ایران از این زمان به بعد بدنبال این میافتد که حد اقل تقسیم به پنج شود که اقلا بیست درصد گیرش بیاید .
پوتین در اجلاس تهران بهمراه روسای جمهور دیگر کشورهای همجوار دریای مازندران میگویند که قرار داد 1940را قبول ندارند و به تاریخ پیوسته است و یک قرار داد حقوقی جدیدی باید نوشته شود،. در آنزمان احمدی نژاد رئیس جمهور بوده است و او هم هیچ اعتراضی نمیکند و فقط میگوید آمریکاییها نباید در این دریا بیایند.

دکتر نوری زاده: فرانسه به ایران پیشنهاد بهره برداری نفت و گاز دریای مازندران را داد و جمهوری فاسد ولایت فقیه قبول نکرد ، همین قرار داد را با آذربایجان بستند، حالا ببینید که چه بهره برداری از نفت و گاز میکنند.و توتال هم مثل غول آنجا ایستاده است .

دکتر سازگارا : الان ۶۴ درصد دریا تقسیم شده است و ما با ترکمنستان ۳۶ درصد سهم داریم اگر بیست و پنج درصدش مال ترکمنستان باشد میماند یازده درصد که سهم ما میشود.
آقای روحانی خوشحال است ومیگوید امتیاز گرفته ایم ضمن اینکه تمام این ۳۶ درصد فاقد منابع میباشد. و منابع اصلی قبلا تقسیم شده است، و اتفاقی که افتاده در قزاقستان اینکه بند اول ماده هشت این کنوانسیون تصریح میکند به حاکمیت و بهره برداری از دریا به موجب قراردادهای دوجانبه و روبروی همدیگر صحه گذاشته میشود و روحانی هم امضاء نموده است.

دکتر نوری زاده :اینجا من و شما فریاد میزنیم ، اما این آقایان که به عنوان نماینده مردم در مجلس نشسته اند و باید این را تایید کنند چرا یقه روحانی و خامنه ای و ظریف را نمیگیرند؟

دکتر سازگارا: من هم مثل شما خطاب به نمایندگان مجلس میگویم الان باید صدایشان دربیاید.
دیگر موضوع این دولت و آن دولت نیست حتی اگر بیست درصد هم به ایران بدهند باز هم صدو ده هزار کیلومتر مربع از ایران جدا شده است که اندازه استان اصفهان میباشد ، این همان چیزی است که خیانت ابدی برای این نمایندگان به همراه می آورد.
خامنه ای با امتناء از مذاکره با آمریکا داشت انحراف خبری ایجاد میکرد در حالی که میدانیم دارند از سه کانال مذاکره میکنند منتها الان نمیخواهند سر میز بنشینند و این را به ژانویه و فوریه موکول کرده اند، ایشان این انحراف خبری را ایجاد نمود تا افکار جامعه از نشست قزاقستان دور بماند و هر آنچه را که خواستند انجام بدهند، این خیانت بدستور خامنه ای و با اجرای روحانی و محمد جواد ظریف برای نوکری روسها صورت گرفته است.

در حال حاضر مجلس در صف اول قرار گرفته است با اینکه این نمایندگان، نمایندگان منتخب و حقیقی مردم نیستند و در یک انتخابات آزاد انتخاب نشده اند ولی باید از حق کشور ایران دفاع کنند، همچنین تمام وکلا، پزشکان و احزاب سیاسی هر کس باید به سهم خودش اعتراض کند و بگویند که این قرار داد مورد قبول مردم ایران نمیباشد.

دکتر نوری زاده: این نکته ثبت شود که در این تاریخ سید علی خامنه ای دریای مازندران را بخشید و روحانی و ظریف این را انجام دادند، دکتر صادقی نماینده مجلس هم در توئیتی نوشته است مردم بدانید که نمایندگان مجلس در جریان گفتگو های پشت پرده قزاقستان نیستند ، آیا این درست است که سهم پنجاه درصدی ایران به یازده درصد نزول پیدا کرده است؟؟
وقتی شما در جریان نیستید روحانی ودولتش را در مجلس بخواهید و یقه اشان را بگیرید.

با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظرشنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Thursday 16 August 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with looking at the agreement by the leaders of the five states bordering the Caspian Sea on its legal status, with our special guest of every Thursday, Dr. Mohsen Sazegara.

Dr. Mohsen Sazegara:

Since last Sunday after Hassan Rouhani as the head of the Iranian government signed this shameful agreement I have been feeling very unwell as this man has simply given away a part of our country that has been there for millenniums.

I feel as if someone has raped my country. And still worse, the regime keeps lying about what has actually happened as a result of this disgraceful agreement.

I had already heard that Khamenei had been asking for the Russian’s reassurance to back his son Mujtaba to succeed him but I never thought he would go to such low and sell out our country for this wicked purpose. When he instructed Iran’s foreign ministry 20 years ago that they should look to the Russians as the country’s strategic partners I did not consider it as a sell out to Moscow. But now I am of the belief that Khamenei is truly a traitor to Iran and the Iranians.

Dr. Alireza Nourizadeh:

And of course you heard how Rajab Safarov of Russia has confessed that Moscow was quite happy to stick to the 50-50 share of the Caspian Sea’s rights but the Iranian side had refused to accept it.

Dr. Mohsen Sazegara:

I have studied all Iran’s conventions with its neighbours throughout history and it is a fact that our right to navigation and shipping in the waters of theCaspian Sea had been denied before and were only returned to us after Lenincame to power in Russia.

However, the rights to the oil and gas resources of the sea were left unsolved, as then the existence of these resources were not known to either country.

The first time this issue came up was in 1991 and then in 1996 when Iran complained to the UN about the unauthorized explorations by the republics of Azerbaijan and Kazakhstan, following the collapse of the Soviet Union.

In one meeting Putin had shouted at Khatami who was then the president of the Islamic republic regime, and threatened that the next day he would solve this dispute with Iran by signing a separate deal with its former republics. Putin had never accepted the 1940 agreement that divided the Caspian Sea’s rights in equal parts between Iran and Russia.

Now, and according to this new agreement, Iran and Turkmenistan jointly own 36% of the Caspian Sea, and when you give Turkmenistan its 25% share, we are left with only 11% for Iran. And this is effectively what Hassan Rouhani has agreed to and signed.

Dr. Alireza Nourizadeh:

The history books in years to come will mention the fact that on this day Ali Khamenei gave away part of our country to the Russians and his stooges Hassan Rouhani and Mohammad Javad Zarif carried out this act of treason against Iran for him.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/41629

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/5FP-ur72MFE

لینک دانلود:

https://vimeo.com/285311963

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/yljjpupxfytt

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/wxcsqde4w5ld

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1T1H6wgwS6E1VMzy7arkIn1yQjPVjxurD/view?usp=sharing

August 20, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری چهار شنبه ۲۴ مرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوریزاده آغاز مینماییم.ابتدا نگاهی به واگذاری درای خزر به روسیه و جشن و پایکوبی در کشورهای قزاقستان و ترکمنستان و غرور پوتین از امتیاز بدست آورده خواهیم افکند و با شما سخن خواهیم گفت .در ادامه اشاره ای هم به سخنان حیدر عبادی و حمایت دولت عراق از مجازاتها برعلیه ایران خواهیم داشت و در این باره با شما به سخن می نشینیم.

سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان گرامی برنامه جناب آقای دکتر منوچهر فرحبخش خواهیم پرداخت و با ایشان در ارتباط با وضع کنونی اقتصاد کشور و آینده این اقتصاد نابسامان به تبادل نظر خواهیم نشست و نظرات ایشان را جویا خواهیم شد.

دکترنوری زاده : آقای خامنه ای میگوید ریشه این فساد اقتصادی در داخل است ارزیابی شما چیست؟

دکتر فرحبخش: یکسری حرفهای کلیشه ای وار را باید از این سران قوم شنید، و درست و غلط آنرا واگذار به جامعه کرد،ایشان در این سخنان اخیر نشان دادند که حتی الفبای اقتصاد را هم نمیدانند، کارشناسان ایشان به وی یاد نداده اند که در این شرایط بحرانی چنین سخنانی ایراد نکند.
اقتصاد دو شکل دارد ، یکی اقتصاد کارشناسانه است و دیگری اقتصاد عامیانه است . در اقتصاد کارشناسانه یعنی نظام ، اقتصاد محور است ، در این جوامع زمانی که بحرانی پیش بیاید دولت اقدام میکند و احزاب مخالف نظر میدهند ،میز گرد و نشست میگذارند تا این موضوع در جامعه پرورده شود و مردم نظرشان را بگویند،.

مثال زنده اش وضعیت خروج انگلستان از اتحادیه اروپا بود که اقتصاد کشور دچار بحران گردید بحث هایی شد و مخالفین برنده شدند چون دولت مخالف خارج شدن نبود استعفا داد.نتیجه چه شد، اقتصاد شان بهم ریخت و برابری پوند به دلار به کمترین زمان خود رسید، و تحول بنیادی داشت در جامعه صورت میگرفت،. حال برگردیم به جمهوری اسلامی و مقایسه میکنیم این دو را،
سی سال است خامنه ای بر سر کار است ما بیش از یک تریلیون درآمد نفتی داشتیم و این پول وارد اقتصاد مملکت شده است، که فقط هفتصد میلیاردش در زمان احمدی نژاد بوده است، این مبلغ گم شده است و شما هیچ اثری از آن نمیبینید. شما با دویست یا سیصد میلیارد چه کارهایی که نمیشود در این کشور انجام داد، حال ببینید با هزار میلیارد چه میتوانستید بکنید؟
وقتی عامیانه شد اقتصاد همین است شب میخوابید و صبح می گویند قیمت دلار ۴۲۰۰ تومان شده است انهم در زمانی که قیمت ارز در کشور حبابی است ، معلوم است که فردا قیمت ارز بالا میرود، اقتدار دولت خامنه ای این را درک نکرده است.

حال بعد از تمام اینکارها و تعویض رئیس بانک مرکزی میگویند باید بازار را آزاد بگذاریم عرضه خودش بازار تقاضایش را پیدا میکند، شما مطمئن باشید بدتر خواهد شد. در عرض این چهل سال هیچ توضیحی به مردم داده نشده است و خوشبختانه خود جامعه دارد اقتصاد محور میشود. این فشاری که به اینها آمده از پایین و از طرف مردم بوده است و تمام صحبت های روحانی دروغ بوده است.

اقتصاد چند حالت دارد بهترین حالتش تعادل اقتصادی است، در تعادل امکان پیشرفت است.
حالت بعدی عدم تعادل اقتصادی است که از اشتباهات دولت ناشی میگردد.این عدم تعادل اگر به تعادل اقتصادی برنگردد به بحران اقتصادی منجر میشود و این حالت بحرانی را اگر درست حل نکنند به فروپاشی اقتصادی خواهند رسید مثل همین الان.

دکتر نوری زاده: میخواهم شما همین را برای مردم توضیح دهید که فروپاشی اقتصادی برای مردم یعنی چی؟؟

یعنی اینکه از خرید هر چیزی ناتوان بشوند و نه یک نفر بلکه هفتاد درصد جامعه . مرحله بعدی ورشکستگی اقتصادی است ، ما الان در مرز فروپاشی و ورشکستگی اقتصادی هستیم . خامنه ای میگوید مشکل اقتصادی ما داخلی است.
ورشکستگی کی میاید، در نوامبر. که تحریم های نفتی برقرار میگردد، خودروسازی و فولاد سازی متوقف میشود. و این اقتصاد راچهل سال است که دارند ادامه میدهند.

دکتر نوری زاده: این آقای محمد جعفر منتظری معاونی دارد بنام عبالصمد خرم آبادی، که در پاسخ آقای جهرمی که گفته توئیتر را آزاد کنید گفته است که این توئیتر از توطئه ۸۸ حمایت نموده است و آمریکایی میباشد و دشمن اسلام و جمهوری اسلامی است . آیا ما با یک شورش بزرگ همراه هستیم ؟

دکتر فرحبخش: بدون تردید یک کشور هشتاد میلیونی با اینهمه پیچیدگی های درونی یک مدیریت اقتصادی نیاز دارد و ما چهل سال است که فاقد آن هستیم. تا این مسئله حل نشود هیچ چیز درست نخواهد شد اقتصاد اگر درست عمل شود زود جواب میدهد .
برجام بزرگترین خدمتی که کرد به قشر سرمایه دار بود. روحانی سرمایه های خارجی را پیش خرید کرد و اسکناس چاپ کرد اگر این اسکناس از دروازه تولید خارج میشد خیلی مفید بود ولی این پول صرف تجارت خارجی خرید تسبیح و و موز و کود شیمیایی شد ، به همین خاطر موفق نشد .
در عرض ۵ سال یک و نیم تریلیون نقدینگی داریم که به حساب پس انداز بانکها واریز شده است. بخش اعظم این پول در اختیار آقا زاده ها و رانت خوار هامیباشد و میخواهند این پولها را خارج کنند هفته گذشته ۹میلیارد گم شد کسی نمیداند کجاست مملکت صاحب ندارد و این دولت پنهان است که مملکت را کنترل میکند.
با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظرشنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Wednesday 15 August 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

In tonight’s program we will look at the celebrations in Russia, Kazakhstan and Turkmenistan after the signing of the agreement on the Caspian Sea, as Putin now boasts about the concessions that the Iranian regime has offered him at the cost of abandoning Iran’s national interests to save itself from economic collapse.

We will also discuss the latest comments from the Iraqi prime minister on Iran sanctions.

But before that, we will listen to the analysis of our dear guest Dr. Manouchehr Farahbakhsh about Iran’s ongoing economic crisis and ask him first what does he think about Khamenei blaming the corruption in Iran on internal factors.

Dr. Manouchehr Farahbakhsh:

We keep hearing all these cliché talks and comments from the leaders of the regime and I guess the public would be the best judge on them.

However, in his long speech of yesterday on a wide range of problems that our people are facing in their daily lives, Khamenei has clearly shown that he has the least of knowledge about the principles of economy and I wonder why his advisors have not told him not to say such nonsense in the midst of the current serious economic crisis that has griped the country.

We have two types of economies; one that an economist would look at, and another, which is the economy of the commoner on the street.

In the first instance the economy is the foundation of a political system and the establishment of any country and once this economy faces a challenge the experts and politicians enter the scene and provide advice and solutions through democratic channels and debates to convince the population that they are in control and are doing their best to solve the problem.

A living example of this is the situation in Britain after they voted to leave the EU, known as Brexit. The country has since entered an economic crisis and debates have been raging in all levels of the government and among the economists to find a workable solution and we have seen that in the process some of the ministers and officials who have opposed the government’s strategy have resigned and left the scene.

But when you look at the Islamic republic regime and its economic policies, you will notice that Khamenei has been in power for the last 30 years during which Iran has had more than one trillion dollar of oil revenue, $700 billions of it during the Ahmadinejad’s time alone.

But you cannot see where this revenue has gone! It seems it has evaporated or been lost.

You can rebuild a country’s entire economic system by injecting only two or three hundred billion dollars into it but Iran has had one trillion dollars of revenue under this regime and has done nothing to achieve a stable economic system.

Iranian people go to bed with the value of their national currency dropping by 30% when the wake up the following day and Khamenei is talking about his regime’s “power”.

Everything that Hassan Rouhani has been telling the Iranian people about how he intends to improve their economic life is just a pack of lies.

A country will only progress if it has a sound and stable economic system. The Islamic republic regime lacks this system and has now reached the stags where all its “economic” policies are falling apart.

And we still have not reached the stage of complete economic bankruptcy, which will surely come in November when the sanctions on Iran’s oil exports kicks in.

The corruption among the regime’s officials and their families are also a major factor in the current economic crisis and one example of this was when the government announced last week that more than $9 billion of its foreign exchange reserves have “disappeared without any trace”!

It is quite obvious that the ruling clique has stolen this money, as the country is now lawless.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/41570

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/cJ6dPfvRvl8

لینک دانلود:

https://vimeo.com/285107694

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/8kqrx4fewxfa

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/xyqbv72zuic5

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1JX7nYiOqJE_aId87aB9_rBa_r6jQftYH/view?usp=sharing

August 20, 2018

پنجره ای روبه خانه پدری سه شنبه ۲۳ مرداد

nor4-300x160.jpg
این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. ابتدا به دیدن کلیپی از سخنان حشمت الله طبرزدی در ارتباط با سخنان دیروزعلی خامنه ای خواهیم نشست و با شما به سخن خواهیم پرداخت.

ایشان در بخشی از جوابیه اش میگوید: خامنه ای از آن افرادی است که دارای قدرت مطلقه است و میگوید که چون امام خمینی مذاکره با آمریکا را ممنوع کرده منهم ممنوع میکنم ، دولت هم که جرات حرف زدن روی حرف آقا را ندارد، آیا مردم این مملکت حق دارند خودشان راجع به سرنوشتان تصمیم بگیرند و یا خیر؟ شما بجای ما تصمیم میگیرید و ما را صغیر و ناتوان فرض میکنید؟ چه کسی این حق را به شما اعطا کرده است؟ مردم که نکرده اند، ایشان حتی پاسخگو به اعمالی که خود تصمیم گرفته و اجرا شده است نیستند ، حال هرکس مخالفت کند یا به زندان و شکنجه محکوم میشود ویا سرکوب میگردد،. ایشان میگوید من نمیگذارم ،. شما به چه حقی نمیگذارید چه کسی این اجازه را به شما داده؟ ملت که نداده است .

در ادامه از شما دعوت میکنیم که به صدای مقام معظم رهبری و دستورو نظرشان در ارتباط با سرکوب مردم معترض گوش بسپارید. البته عده ای میگویند این را از تکه تکه کردن سخنان ایشان درست کرده اند و این سخنان مربوط به او نیست.بهر حال ذات این فرد همین است و بکرات نشان داده است که پشت پرده تمام سرکوب ها و کشتن ها خود این شخص بوده است.

اگر انقلاب نشده بود خامنه ای بزرگترین خطیب ایران بود و هنرمندان دوستش داشتند ، آن خامنه ای توسط خودش اعدام شد!!! و شد یک جبار مذهبی که مردم را اوباش مینامد ،وقتی رئیس جمهور بود دورو برش چه کسانی بودند حالا چه کسانی هستند. حتی به رفسنجانی که او را بدروغ معرفی کرد که از این راه نفعی ببرد هم رحم نکرد و او را از میان برداشت .

امروز تولد علی جان حاتمی و جعفر پناهی است ،همه عمر دیر رسیدیم چندین کتاب در مورد او آمده است بهر حال به یادگاران علی حاتمی و به جعفر پناهی تبریک میگوییم.

در بخش بعدی به تفصیل از واگذاری دریای خزر به دیگران توسط جمهوری جهل و جور و فساد با شما سخن می گوییم.
دیروز رژیم اسلامی کنوانسیون حقوقی دریای خزر را که بصورت ناعادلانه تقسیم شده بود را امضاء نمود و برسمیت شناخت .و ملت ایران به هیچ عنوان این قرار داد را قبول نخواهد داشت.

این خیانت توسط روحانی و محمد جواد ظریف انجام شد و ملت ایران این خیانت کاران را نخواهد بخشید، طول ساحل ما دوبرابر ساحل آذربایجان است حداقل باید اندازه آذربایجان سهم ما میشد، حق ما این نبود، اینها برای اینکه روسیه از حکومت آقا مجتبی حمایت کند دست به هر وطن فروشی خواهند زد همانطور که خاک ما را به دوبی و آب ما را به عراق و حالا دریاچه ما را هم به روسها واگذار میکنند اینها دیگر روی فتحعلی شاه را سفید کرده اند،.

آقایی در وزارت خارجه بود بنام عباس ملکی که مسئول مذاکره اولیه برای سهم ایران از دریای خزر شده بود و او کوتاه نیامد و همان سهمی که در قرارداد قبلی بود یعنی ۵۰ درصد را خواهان شد ،حتی علی اکبر شبیری هم ایستادگی کرد ولی علی اکبر ولایتی نوکر الحضور همیشگی، دریای خزر را فروخت و محمد جواد ظریف آنرا امضاء کرد.، رئیس جمهور قزاقستان این کنوانسیون را دستاورد بزرگی برای کشورش میداند.

یک خبر نگار قزاقستانی مینویسد دو دلیل برای شادی ملت قزاقستان وجود دارد اول اینکه مرزهای دریای خزر مشخص شده است ، دوم اینکه ۳۰ درصد از دریای خزر به قزاقستان رسیده است،.

در پی اظهارات حیدر عبادی نخست وزیر عراق نماینده ایران در عراق میگوید نیروهای ما بودند که داعش را از عراق بیرون راندند ، این جواب شماست؟. کسی نیست به اینها بگوید داعش را که خود شما درست کردید و اصلا خود شما داعش هستید ، شما از داعش هم بدتر هستید،.
بخش دوم برنامه را با کلیپی از اصفهان در سال ۵۶ آغاز میکنیم و اینکه مردم چه با حجاب و چه بی حجاب در کنار هم زندگی آسوده ای داشتند.

باخبر شدیم که نرگس محمدی بیمار است ،آقای تقی رحمانی همسر نرگس بانو میگوید همسرم برای عمل جراحی کیسه صفرا به بیمارستان اعزام شده و یک غده در شکمش بوده که فعلا آن را خارج ننموده اند ،همچنین باخبر شدیم دیگر بانوی محبوس نسرین ستوده هم بعلت بیماری بستری شده است ، خواهان سلامتی هردو بانوی مبارز زندانی هستیم،.

سپس از خبر باز کردن یک حساب به نام هما سلطانی توسط پدر و مادرش شما را باخبر خواهیم ساخت، که این مبالغی که توسط دوستانش در این حساب جمع میگردد برای ساخت یک مدرسه در بلوچستان استفاده خواهد شد،. فکر میکنم در پشت این قضیه شخص نوریزاد هم تاثیر بسزایی داشته است،.
امیر انتظام مرد ، اما نامش همیشه جاودان میماند، امثال نوریزاد ها و عبدالفتاح سلطانی ها و حشمت الله طبرزدی به سیم آخر زده اند و دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند اینان مردان بزرگی هستند که یادشان جاوید خواهد ماند باید همیشه انسانها را با ظرفیت های خودشان بررسی کنیم و بگذاریم به شیوه خودشان کارهای ارزشمندشان را انجام دهند،.

در انتها به این سخن خامنه ای که کمتر مورد توجه قرار گرفته میپردازیم که می گوید : موضوع اقتصادی ما ریشه داخلی دارد، یعنی این چهل سال این رژیم جز فساد و بدبختی هیچ دستاوردی برای این مردم و مملکت نداشته است، آقا زاده های آقایان گلپایگانی و دکتر طاهری و آقای مقدم و برادر آقای وحید حقانیان و رستم قاسمی از این نوع فساد هستند

با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظرشنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Tuesday 14 August 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue tonight’s program with watching a video clip in which the civil rights activist Heshmatullah Tabarzadi analyses Khamenei’s comments of yesterday about a wide-ranging issues that his tyrannical regime is facing.

Heshmatullah Tabarzadi:

Khamenei is an absolute dictator with absolute power. He says just because Imam Khomeini had forbidden any negotiations with America, he too forbids it.

The Rouhani government has no guts to oppose Khamenei’s ruling over this issue any way. But the question is what about the Iranian people? What about their right to determine their own future and who they wish to negotiate with?

Who is Khamenei to decide on behalf of 85 million Iranians and regard them all as minors who in his view “cannot decide for themselves”? Who has given him this right? The Iranian people have not given it to him.

Khamenei does not even answer for his errors of judgment and does not seem to be accountable to anyone. And if someone dares question his authority and remind him of his mistakes, they will face prison and torture. He does not have any right whatsoever to decide on behalf of our people because he does not represent their aspirations.

Dr. Alireza Nourizadeh:

In recent days an audio file that purports to be a recording message of Khamenei ordering a harsh response and crack down on Iranian protestors has gone viral on social media.

It may not be a genuine audio file of Khamenei’s speech, but it does not alter the fact that he has always been directly behind the bloody repression of Iranian demonstrators that have resulted in the brutal murder of hundreds of our fellow Iranians.

If the revolution had not happened he would have remained a simple and even a decent mullah, but he is now the symbol all ills of Iran and a demon who will not relinquish power even if it means the total destruction of Iran.

Today is the birthday of the late legendary Iranian film director Ali Hatami, as well as the birthday of Jaffar Panahi, another Iranian great director.

We will continue the program with an update of news and commentaries about the scandalous and disgraceful deal between the leaders of Azerbaijan, Iran, Kazakhstan, Russiaand Turkmenistan signed on the status of the Caspian Sea, which has been disputed since the collapse of the Soviet Union and rendered obsolete all previous agreements between Tehran and Moscow.

We believe and clearly say that it is tantamount to an act of treason by Hassan Rouhani and his accomplice Mohammad Javad Zarif to sign this disgraceful agreement and the nation of Iran will not forgive them for it.

Iran and the republic of Azerbaijan have the same length of coastal border with the Caspian Sea but they have more than 20 percent of the share of the resources rights and Iran that should have had its historical right of 50 percent has only got 11 percent in the deal.

This is an obvious treason by the Islamic republic regime to secure the agreement of Putin’s Russian to support Khamenei’s son Mujtaba to succeed him after his demise. An idea that will not see the light of the day as the Iranian people’s struggle is to end this tyrannical regime.

We have now been informed that the human rights activist Narges Mohammadi who is in jail has been sent to hospital for a gallbladder operation and the doctors have found a tumor in her stomach.

Also, the jailed human rights lawyer Nasrin Sotoudeh has been taken ill in her prison cell. We wish both of these heroines all the very best.

The Islamic republic regime must know that in the eyes of the Iranian people these two ladies and Abdulfattah Soltani and Heshmat Tabarzadi are the symbols of our nation’s struggle for freedom and there will come a day that the regime will face justice.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/41520

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/ib5vFkIlTGQ

لینک دانلود:

https://vimeo.com/284976403

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/5rmv2lnhgazs

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/n9ngzvey7xwy

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1BvG4C656G7lzKabVUQROiG7JVvKmJfAf/view?usp=sharing

August 20, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۲۲ مرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از پنجره ای رو به خانه پدری برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز مینماییم . ابتدا به بررسی و تحلیل سخنان علی خامنه ای در ارتباط با رابطه با آمریکا و اوضاع اقتصادی و مبارزه با فساد که امروز ایراد گردیده خواهیم پرداخت.

ایشان میگویند: مشکلات اقتصادی و راه‌حلهای آن معلوم است، هیچ بن بستی در کشور وجود ندارد و مسئولان در هر سه قوه باید با تلاش، کار مشترک و استفاده از نظرات کارشناسان، مشکلات و فشارها را از دوش مردم بردارند.
ایشان همچنین در خصوص موضوع مذاکره با امریکا تأکید کردند: با امریکایی‌ها به علت وجود استدلالهای دقیق، تجربه گذشته و ضررهای فراوان مذاکره با یک رژیم متقلب و زورگو مذاکره نمی کنیم و در پرتو وحدت و همدلی مردم و مسئولان، این مرحله را به خوبی پشت سر خواهیم گذاشت.
ایشان در سخنان خود با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور و گرانی‌های فراوان اخیر که به بخش هایی از مردم به شدت فشار وارد کرده است، گفتند: اکثر کارشناسان اقتصادی و بسیاری از مسئولان متفق هستند که عامل همه این مشکلات تحریم ها نیست بلکه ناشی از مسائل درونی و نحوه مدیریت و سیاست گذاری اجرایی است.
خامنه ای تأکید کرد من نمی گویم تحریم ها اثر ندارد، اما عمده مشکلات اقتصادی اخیر مربوط به عملکردها است و اگر عملکردها بهتر و با تدبیرتر و به هنگام‌تر و قوی‌تر باشد، تحریم ها تأثیر زیادی نخواهد داشت و می توان مقابل آن ایستاد. رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: هرکسی که اعلام کند، ما به بن بست رسیده ایم، یا جاهل است و یا حرف او خائنانه است. ایشان افزودند: برخی درخصوص فساد به گونه ای صحبت می کنند که گویا همه نظام فاسد است و ادعای فساد سیستمی و فراگیر می کنند در حالی که اینگونه نیست و ما در کشور، مدیران پاکدست و مؤمن فراوانی داریم و اینگونه سخن گفتن، ظلم به این افراد و ظلم به نظام اسلامی است.

تغییر و دگردیسی خامنه ای خیلی عجیب است! خامنه ای یکسال قبل از انقلاب را میبینم که آرزویش این بود که رفیقی از مشهد بیاید و برایش چیزهایی که میخواست بیاورد و چهل و اندی سال بعد رئیس جمهورش میخواهد برای ایجاد رابطه با آمریکا رفراندوم برگزار کند . ایشان میگوید مذاکره با آمریکا را ممنوع میکنم . شما به چه حقی برای مردم تصمیم میگیرید؟ بیا بگو سلطان صاحبقران منم . اما آمریکا شما را برسمیت نمیشناسد و میگوید که شغلت قانونی نیست. حتی خط قرمزی هم که مشخص کرده اید رعایت نکرده اید. شما جام زهر را به چه قیمتی سر میکشید.

در ادامه نگاهی به کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر خواهیم داشت
رهبران پنج کشور ساحلی دریای خزر کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر را روز یک‌شنبه، ۲۱ مردادماه، در شهر آکتائو قزاقستان به امضا رساندند.
امضای قرارداد معاهده دریای خزر بدتر از معاهده ی ترکمنچای. امروز یکشنبه با امضای معاهده بین المللی سهم ایران از دریای خزر را که ۵۰٪ بود به کمتر از ۱۱٪ و سهم استخراج نفت ایران را به ۱٪ کاهش میدهد. طبق این معاهده، روسیه تسلط نظامی برکل دریا خواهد داشت و ایران حق بهره‌برداری از حجم نفت و گازِ دریای خزر را ندارد! در این ارتباط شاهزاده رضا پهلوی و حشمت الله مهاجرانی و دکتر صادقی نماینده مجلس در توییت های جداگانه اعتراض خود را به این عمل ابراز نمودند.

در بخش بعدی از لغو سفر حیدر عبادی به ایران به علت مشغله کاری شما را باخبر و اینکه ایشان فرموده اند که ما مصالح مردم عراق را نمیتوانیم زیر پا بگذاریم و الارغم میلمان ، تحریم های آمریکا علیه ایران را به اجرا میگذاریم ، لازم به ذکر است که خامنه ای با سفر وی به تهران مخالفت نموده بود و به همین جهت او عازم ترکیه شده است. بله این دولت عراق بنظر دوست است ولی تا کنون قرار داد الجزایر را هیچکدام از دولتهای سرکار آمده در عراق قبول نکرده اند .

بخش دوم برنامه ابتدا تولد عارف عزیز که ۷۸ ساله شده است را به او تبریک گفته همچنین در چنین روزی تولد زنده یاد خانم ایرن هنرپیشه سینمای ایران هم میباشد که به دیدن فیلم کوتاهی از ایشان می نشینیم.

در اینجا لازم است یادی بکنیم از منصور اسانلو که یکی از شریف ترین انسانهایی است که در مبارزات کارگری و رانندگان اتوبوس و کامیون نقش بسزایی داشت و در حال حاضر در بستر بیماری است و چه خوب است که به کمک این وجود پر برکت برویم و تنهایش نگذاریم.

در بخش بعدی برنامه اشاره ای به سخنان محمد رضا نقدی و انتقاد او از ساخت راه آهن توسط رضا شاه کبیر خواهیم کرد و به این نادان میگوییم اگر این راه آهن نبود تجهیزات جنگی و نفرات چگونه از شمال به جبه ها میرسیدند.

در ادامه از نامه احمدی نژاد به حسن روحانی و انتقاد وی از عملکرد دولت روحانی با شما به سخن می نشینیم :
احمدی نژاد خاطر نشان کرد که پنج سال پس از بر سر کار آمدن دولت روحانی اقتصاد ایران "در آستانه متلاشی شدن" است و "اعتماد عمومی به کل سیستم به صفر نزدیک شده" اما مسئولان دولتی کماکان "خلاف واقع تحویل ملت" می‌دهند.


احمدی‌نژاد با تاکید بر این که "ملت کلا ناراضی است" و حسن روحانی را قبول ندارد خطاب به او گفت: ادامه حضور شما هم به ضرر ملت است و هم به ضرر خود شما.


رئیس جمهور پیشین همچنین گفته است: آقای روحانی شما، تمام حامیانتان، دو جناح سیاسی کشور و دو رئیس قوه دیگر، همه در این وضعیت شریک هستند. او توصیه کرد: باید رضایت ملت را جلب کنید. شاید بهترین راهش این باشد که دیگر ادامه ندهید.
در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان آخرین اخبار و رویداد های منطقه قرار خواهیم داد. با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظرشنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Monday 13 August 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue tonight’s program with looking at the latest comments by Ali Khamenei about the idea of a US-Iran negotiation, as well as his definition of anti-graft measures that he wants the Rouhani government to take.

In his speech on the country's economic crisis he has said:

"Economic experts and many officials believe the cause of this problem is not foreign, it's internal. Not that sanctions do not have any impact, but the major impact is related to performances of the government. If the actions by government officials are better, more prudent and timely andstronger, the sanctions will not have much effect.”

And on the issue of negotiating with the US he added:

“Why should we sit for negotiations with a bullying and cheating government?”

“We can only enter into the dangerous game of negotiating with America after we reach the economic and political and cultural power that we have in mind so that its pressures and puffery would not be able to affect us. However, at the present time, negotiations with the United States will be certainly to our detriment and is forbidden.”

As for the so-called anti-corruption policy of the Rouhani government, Khamenei said:

“Some are saying extreme things and claim that all are corrupt and use such descriptions as the existence of systematic corruption in the country; that’s not the case. True, even minor corruption is too much but extremism is wrong in all fields.”

Dr. Alireza Nourizadeh:

It is interesting and weird tonotice Khamenei’s morphing from a simple and needy mullah in the pre-revolution Iran into a man who gives himself the right to decide on behalf of 85 millions Iranians and tell his president that he is not allowed to negotiate with the US.

Actually, the US does not evenrecognise him and his position, in line with the desire of the majority of the Iranian people, who are these days on the streets of the country calling him a dictator and demanding and end to his tyrannical rule.

We continue the program with the news of the signing of a deal by the leaders of the five states bordering the resource-rich Caspian Sea on its legal status on Sunday in the Kazakh city of Aktau.

The leaders of Azerbaijan, Iran, Kazakhstan, Russia and Turkmenistan signed the agreement on the status of the inland sea, which has been disputed since the collapse of the Soviet Union rendered obsolete agreements between Tehran and Moscow.

Iran, who ended upwith the smallest share of the sea (less than 11%) under the terms of the convention, is viewed as a potential loser in the deal.
While Hassan Rouhani has called the convention "a major document", Prince Reza Pahlavi, civil rights activist Heshmat Tabarzadi and Majles deputy Dr. Mahmoud Sadeghi have all warned that this document is nothing more than a capitulation of the regime to the Russians and their neo-colonialism.
At the end of the program we will discuss the cancellation of the Iraqi prime minister’s scheduled trip to Iran as he has now sided with the US to observe Washington’s sanctions against the Iranian regime.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/41465

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/DO8wzLXNxNQ

لینک دانلود:

https://vimeo.com/284755583

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/uddwptis1lpy

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/2hx5jxgpzcbh

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1kojPPYQiJJTL3-1RXQcMawVWWolN3Ac7/view?usp=sharing

August 20, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۱۹ مرداد

nor4-300x160.jpg

این برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز مینماییم. این شعر را برای محمود درویش شاعر لبنانی سرودم او تمام دردهای فلسطین و شادیهایشان را توصیف میکند، فیروز دو شعر او را خواند ، امروز سالروز در گذشت محمود درویش است . همچنین سالروز درگذشت بزرگی دیگر در تلوزیون و سینمای ایران است زنده یاد فریدون رهنما که همگی دوستش داشتیم. در همین رابطه به دیدن دو کلیپ کوتاه از محمود درویش و یکی از فیلمهای فریدون رهنما می نشینیم.

در بخش اول برنامه به تفصیل به معرفی و بررسی کارنامه علی ربیعی وزیر کار و امور اجتماعی و استیضاح وی در مجلس خواهیم پرداخت:
علی ربیعی در زمان ری شهری معاون وزارت اطلاعات بود و تنها کسی بود که شرفش را حفظ نمود ،ربیعی باعث نجات خیلی ها شد ، دزد نبود ،و خیلی به خاتمی نزدیک بود. و در دولت خاتمی شورای امنیت ملی را اداره میکرد واسم مستعارش عباد بود. در جریان اعتراضات دانشجویی او تنها کسی بود که از دانشجویان تا حدی حمایت کرد، به اصرار روحانی به وزارت کار منصوب شد ، ولی مقام معظم رهبری چند تا قربانی میخواستند یا نوبخت را باید قربانی میکردند با آنهمه دزدی و شلختگی و دیدند هیچکس بهتر از ربیعی نیست و اورا به قربانگاه فرستادند. چون او هنوز به خاتمی ارادت دارد.

در همین رابطه آقای دکتر صادقی نماینده مجلس مینویسد: امروز مجلس شاهد صحنه های عجیب و تلخی بود یکی از دوستان پرسید ما عصاره فضائل کیستیم؟؟

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس در واکنش به صحبت های نخست وزیر عراق درباره همراهی عراق با تحریم های این کشور علیه ایران نوشت: «دولت عراق مطابق ماده ۶ قطعنامه ۵۹۸ ۱۱۰۰ میلیارد دلار بابت غرامت خسارات مستقیم جنگ تحمیلی به ایران بدهکار است؛ دولت ایران با لحاظ تنگناهای مردم عراق در مطالبه این غرامت تعلل کرده است؛ اکنون نخست‌وزیر عراق به‌جای جبران، با تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران همراهی می‌کند!

من به آقای صادقی میگویم خودتان را بجای عبادی نخست وزیر عراق بگذارید، کشورتان در چنگ مزدوران ولایت فقیه اسیر است ، کردها و سنی ها دارند ساز خودشان را میزنند ، در جبهه شیعیان هم دستورات آقای ایرج مسجدی سفیر ایران حکم ابدی است، نوری مالکی نوکر دست راست و عامری همه کاره است، چاره ای جز این ندارد وگرنه آمریکا خفه اش میکند،. اما تقصیر رژیم جهل و جور و فساد است چطور بدهی به کویتشان را دارند پرداخت میکنند ولی برای ما ندارند !!؟؟ هیچکدامشان تا بحال قرارداد الجزایر را امضاء نکرده اند.!!

در ادامه برنامه به مجلس شورای اسلامی میرویم و سخنان حسن آقا نوروزی نماینده رباط کریم در مخالفت با آقای ربیعی میشنویم.

ربیعی رای اعتماد مجلس را نتوانست جلب کند و باید دید وزیر بعدی کیست. این رژیم باید برود این رژیم روزی که در قم مرگ بر خامنه ای سردادند حکم مرگشان در پایتختشان توسط مردم دلیر و مبارز شهر قم و دیگر شهر های ایران صادر شد ،بدانید مرگشان نزدیک است.

در بخش بعدی برنامه به دیدن فیلم سخنان خامنه ای در ارتباط با زائران خانه خدا خواهیم نشست و از ایشان سئوال می کنیم آیا کاک عبدالله مهتدی دکتر رضا حسین بر و طالشی ها و جزایرنشین ها و اهل سنت در این مملت حقوق برابر دارند که شما به آنها میگویید؟. هشتصد میلیارد در عراق خرج گنبد و باروی امامان و امامزاده ها میکنید، شما آخوند را در گوگل سرچ کنید !!چرا آخوند کار نمیکند ، چرا سربازی نمیرود، چرا زیاد عمر میکند،چرا همه حرفهایشان دروغ است ، کسروی میگوید هر حرفه ای در مملکت اعتصاب کند مملکت با مشکل مواجه میشود و میخوابد ولی آخوند ها اگر اعتصاب کنند مملکت آرامش پیدا میکند.

حالا آقای صدیقی میگوید که تعداد آخوند ها در پایتخت کم است والا این تعدای هم که هستند از سرمان زیاد هستند . شما هرچه آخوند خوب بود که کشتید یا خانه نشین کردید ،آنروز دیر نیست که عمامه هایتان را از ترس بردارید و ریشتان را بزنید تا از خشم مردم در امان بمانید ولی نخواهید ماند.

بخش دوم

روزگاری نه چندان دور بیروت پاریس خاورمیانه بود، هیچوقت در این شهر احساس غربت نمی کردید، جای مردان بزرگ در لبنان خالی است ، لبنان امروز در چنگ حسن نصرالشیطان اسیر است،.یکوقت سفارت ایران در دست آقای دشتی بود حالا اسماعیل چاقو کش سفیر ماست، چقدر کوچک شده ایم در منطقه سفرای ما در مصر و عراق چه کسانی بودند حالا آقای ایرج مسجدی سفیرما در عراق است است.

درادامه بخش دوم برنامه از سخنان اخیر آقای محمود احمدی نژاد در ارتباط با دولت روحانی شما را مطلع خواهیم نمود. و به دیدن فیلم این سخنان می نشینیم.
این آقای احمدی نژاد که خودش باعث فلاکت هشت سال گذشته این مملکت و مردم بوده میگوید همه میدانند مقصر اصلی کیست هر سه قوه شریک هستند بنابراین خامنه ای هم شریک در این فساد و مکافات است برای آقای خاتمی متاسفم که سکوت کرده اند و عبا را روی سرشان کشیده و نظام را چسبیده اند ، به کدام یک از اینها اعتماد کنیم یک آدم درست و حسابی هم مثل طیب نیا داشتند که اورا کنار گذاشته اند و ببینید چه کسانی جایگزین او شدند.

انچه در ایران میگذرد شوم ترین اتفاقی است که ایران در شش هزار سال گذشته تجربه کرده است. هر نیرویی ایران را اشغال میکرد به این اندازه خرابی به بار نمی آورد.

در انتها به پاسخ آقای حسن روحانی به سخنان سردار محمد علی جعفری خواهیم پرداخت.، حسن روحانی رئیس جمهور در پاسخ محمد علی جعفری که میگوید ما نیازی به مذاکره با آمریکا نداریم میگوید ما میتوانیم یک رفراندوم برگزار کنیم و نظر مردم را در باره مذاکره با آمریکا بپرسیم.
شما اگر خیلی مردی این رفراندوم را برگزار کنید تا ببینید اکثریت قاطع مردم میگویند ما با آمریکا دشمنی نداریم اولینش هم خواهر مری هست که دو فرزندش در آمریکا زندگی میکنند.
اگر این رفراندوم برگزار گردد به منزله نه، به جمهوری اسلامی است، رفراندوم عادلانه با نظارت بین المللی باید برگزار شود. و مردم در پس این رفراندوم عبدالفتاح سلطانی و نسیرین ستوده و دکتر برومند ها را بعنوان نماد صلح برمی گزینند، اینها میراث داران بختیار هستند.
با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظرشنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Friday 10 August 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

I had written this poem for the Lebanese poet Mahmoud Darwish whose poetry reflected the Palestinian people’s sufferings as well as hopes and happiness. Today is the anniversary of Darwish’s death, which also coincides with the anniversary of the death of Fereydoun Rahnama, the legendary Iranian TV and cinema star.

Tonight we will watch two video clips dedicated to the memory of these two great human beings.

Later we will look at the impeachment of the Works and Social Security Minister, Ali Rabiei. He served as deputy to the Intelligence Minister Reyshahri, but always kept his honour and never involved himself in the corruption of the regime’s top leadership.

During the administration of Khatami he served as a member of the National Security Council and was one of the few officials who to some extent always supported the students’ movement and their demands, using the pseudonym of Ebad.

However, with the current socio-economic crisisgripping the country, the despot Ali Khamenei was looking for some scapegoats and found no one better than Rabiei as he has still remained loyal to Khatami.

In an indirect reference to this vendetta by Khamenei, the Majles deputy Mahmood Sadeghi has said that the impeachment of Rabiei has made him wonder if the MPs are truly representatives of the Iranian people!

Mahmood Sadeghi has also reacted to the decision of the Iraqi government to comply with the US sanctions on Iran and has reminded Baghdad that it still owes Iran $1100 billion according to the point 6 of the UN Resolution 589 ending the Iran-Iraq war.

He has criticised the Iraqi Prime Minister for choosing to take part in the US unjust sanctions on Iran, instead of paying the compensations that they owe to Iran to provide some relief to Iran’s dire economic conditions.

However, I may advise Mr Sadeghi that he should for a moment put himself in Mr Al Ebadi’s shoes and look around to see for himself how the suffering nation of Iraq has been taken hostage by Khamenei’smercenaries and the country has become divided on sectarian lines as a result of the Iranian regime’s devastating regional policies.

Iran’s ambassador to Iraq, Iraj Masjedi, acts as the master over the Shias of Iraq led by the Khamenei’s stooge Nouri Al Maleki.

Besides, the Iraqis are paying their compensations for the invasion of Kuwait, but refusing to pay theirs to Iran precisely because of the Iranian regime’s meddling in their internal affairs.

In the second part of the program we will listen to the speech of Khamenei to the Shia pilgrims to Mecca and ask him if the millions of SunniIranians have the same human rights under his despotic regime?

His regime has spent $800m to gold plate the surface of the domes of all Shia Imams’ resting places in Iraq while our people are struggling to survive from poverty and hunger.

At the end of the program we will discuss the latest video message of Ahmadinejad in which he has called on the Rouhani government to resign to save the regime and the country.

And this is the same man whose 8 years of rule as the president turned Iran into a country where thieves and crooks plunderedbillions of dollars of Iran’s oil and gas revenue and is now portraying himself as the ‘savior of Iran’

What is happening in the Iran of today is the most sinister and darkest period of our 6000 years of recorded history and if Iran had been occupied by the army of an enemy instead of the current regime, the Iranian people would have had a better life!

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/41349

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/iX0289cHOvo

لینک دانلود:

https://vimeo.com/284365996

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/uqelgceowm37

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/fzezdu54fbwd

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1ii6aeoE5IJqVmJx_KBUKCNofXc28vj39/view?usp=sharing

August 20, 2018

تفسیر خبر جمعه ۱۹ مرداد

در این برنامه بررسی خواهیم کرد:
تحریم های در راه و پیامدهای آن
بازار ارز و اعتراضات رو به گسترش مردم نسبت به گرانی و اوضاع وخیم اقتصادی
بحران رو به گسترش میان واشنگتن و تهران

نیز نگاهی خواهیم داشت به آنچه که در عرصه حقوق انسان ایرانی میگذرد
و پرسش هائي ديگر در همين زمينه

ميهمانان : آقايان عليرضا نوري زاده و محمد نوری‌ زاد

چالنگی: در ابتدای برنامه به دیدن گزارشی از مراسم مجلس سوگ هفتم زنده یاد دوشیزه هما سلطانی دختر عبدالفتاح سلطانی خواهیم نشست و از آقای نوریزاد میپرسیم شما که آنجا بودید چه دیدید از این پدر در سوگ نشسته ؟

نوری زاد: یک واژه ای دارم بنام از نردبان بالا رفتن ، یکبار رفتم گنبد امید کوکبی در زندان بود رفتم به خانواده اش سر زدم و یکی از شبکه های تلوزیونی با من مصاحبه کرد، از همانجا به خامنه ای گفتم ،در مرکز خویشاوندان خود یک نردبان بگذارید و بالا بروید و تا شعاع چند کیلومتری بین تمام خویشاوندانتان و حواریون تان یکی مثل امید کوکبی در بین آنها پیدا میشود، این را در مورد آقای عبدالفتاح سلطانی هم میگویم ، به قوه قضاییه هم میگویم اگر در بین خودشان یک نردبان بگذارند در شعاع چند کیلومتری این سیستم قضایی یک عبدالفتاح سلطانی پیدا میکنید که بخاطر دیگران و سرزمینش از زندگی خودش بگذرد، انها اورا به این خاطر که کانون مدافعان را تأسیس نموده زندانی نکرده اند او را به این جهت در آنجا نگه داشته اند که مدافع بهاییان و مردم ظلم دیده و جوانانی بود که گناهی جز گفتن حق نداشتند و سیتم قضایی عمداً ایشان را زندانی نمود، چون آلت دست اداره اطلاعات و سپاه است و از آزادی او رنج میبرند،. او یک ایرانی واقعی است، که در شعار او ادب و راستی و درستی پراکنده میشود، بهر حال جمعیتی جمع شده بودند که به او بگویند ما می فهمیم که چرا رنج میبری ، تو که نصف محکومیتت را گذرانده بودی و باید بیرون می آمدی، ترا چرا نگه داشته اند ، انصافاً آزمونهایی بر سر راه انسان قرار میگیرد، اینکه مردی در گور دخترش برود و آینده ای از شادی و خوشحالی برای هموطنانش آرزومند باشد. این نشانگر این است که او شعار نمیداد و درون خودش را آشکار میکرد.

چالنگی :این حکومت چرا از عبدالفتاح سلطانی میترسد؟؟

نوری زاده: یک نکته در سخنان شما هست که نکته مهمی است، اینها از انقلاب درس گرفتند، خوب هم گرفته اند، چون طبیعت شاه را هم ندارند و ذاتاً آدم کش هستند، در اول انقلاب من تعجب میکردم که خلخالی با زندانیان چگونه برخورد میکرد و یا لاجوردی ، در تاریخ به اندازه اینها جلاد نداریم. بهترینشان هم از اینها دفاع میکند، شما تآمل کنید که اینها در زندگیشان چند نفر را کشته اند، اصلاح طلبان هم دستشان بخون آلوده است، متاسفانه این ویژگی نظام شده است، بدترین آدمهای ساواک هم از اینها بهتر بودند ، خامنه ای فکر میکند با قتل و کشتن مردم میتواند مجتبی را بر مسند حکومت بنشاند،. این جلاد بودن در وجود اینها ذاتی است.

چالنگی : خامنه ای مگر پدر نیست وقتی عبدالفتاح سلطانی را میبیند چه میگوید؟؟

نوری زاد: آقای خاتمی ۱۵ راه کار ارائه داد که رژیم و مردم را از این وضعیت بحرانی بیرون بیاورد، اگر فکر کنیم تمام این راهکارها عملی شود و خامنه ای اجازه دهد ، آنچه اورا نگران کرده چهار چوب نظام و منافع شخصی اوست، که مردم یک نفسی تازه کنند ، تاکنون واژه براندازی را کسی بکار نبرده بود و وقتی او میآید و میگوید این نظام برای مقابله با براندازای و فروپاشی ابزار مقابله را در اختیار دارد و مقابله میکند. آقای خامنه ای و خاتمی و سپاه از چه نگرانند ؟ از بعد از فرو پاشی نگرانند ، تمام این آقایان دستشان به خون آلوده است در زمان خود همین آقای خاتمی چه کشتاری از دانشجویان و روشنفکران صورت گرفت و خود شخص خامنه ای دستور کشتار را داد، و این باعث شد که سیستم اطلاعت و سپاه و پلیس برای کشتن از هم سبقت بگیرند. وقتی آقای سردار همدانی میگوید من لات و لوت ها راسازماندهی کردم و در جنبش دانشجویی به جان دانشجویان انداختمشان، اینها بفکر پدر مادر و فرزند نیستند، بفکر فردای فروپاشی هستند، اینها میکشند تا فردایی شکل نگیرد.

چالنگی : آیا اساساً میشود فقط با قوه قهریه یک حکومت را نگه داشت؟

نوری زاده: اینکه همه به وسط پریده اند یعنی همه گردنشان زیر تیغ است. در تونس انقلاب شد و کسی کشته نشد ،در همین عراق بیش از بیست سی نفر کشته نشدند و اگر قرار بود بکشند باید خیلی ها را میکشتند ، در ایران کاری کرده اند که اگر از هم بپاشند هیچکدام جان سالم بدر نخواهند برد. اینها فاقد عاطفه هستند . خمینی حکم قضاوت به خلخالی و املشی و گیلانی و ربانی داد اینها از سر فرزندانشان هم نگذشتند و با چه اشتیاقی آدم میکشتند ،نه دین و نه شرف دارند.

چالنگی : شما به عنوان یک هنرمند این ادبیاتی که از زمان خمینی ایجاد شده و هنوز هم ادامه دارد و اکثر دولتمردان این حکومت با آن واژگان سخن میگویند حتی خود خامنه ای و در جای دیگر میگویند این تحریمها هیچ اثری بر مردم ندارد تفسیر شما چیست؟

یک نشستی بود در هفته وحدت بین شیعیان و اهل تسنن در وقت نماز هر کدام جدا گانه در سالنهای معین شده به نماز ایستادند ،این هفته وحدتشان. اینها مذهبی که پرورش میدهند مذهب فحاشی است اینها استعداد فحاشی را بصورت نمادین دارند و در بین آیت الله ها فراوان دیده میشود، و گمانشان بر این است که پرچم مذهب تشیع باید بر گرده عالم بنشیند،. موتور این هم قاطعیت است که آقای خامنه ای این را با فحاشی اشتباه گرفته است. قاطعیت در هوشمندی و ادب است، هیچکس با فحش دادن به جایی نرسیده است، خامنه ای یک ضعیف بزرگ است و این تربیت خامنه ای در بسیجیان تجلی یافته است .

نوری زاده : آقای خامنه ای دچار توهم شده است ، که ماه نوامبر میآید و دمکراتها در مجلس نمایندگان برنده میشوند و ترامپ را کنار میزنند و دوباره میدان دست جان کری میافتد، زهی خیال باطل . آقای خامنه ای حکم پایان خدمتش صادر شده است ولی مانند سربازی است که کارت خدمتش پایان گرفته و به او میگویند برو ، ولی او میخواهد بماند . نخیر، خود ایشان که بروند مجموعه نظام هم خواهد رفت، این را باید بداند که محمدرضا شاه برای بقای خودش آدم کشی نکرد ولی اینها کردند ، بعد روحانی میگوید برای تجدید رابطه با آمریکا باید رفراندم بگذاریم ، چرا نمیکنید تا حداقل برای خودتان روشن شود که حداقل ۹۰ در صد مردم خواهان دوستی با آمریکا و رابطه با آنها هستند لات و لوت های خودتان هم عاشق آمریکا هستند.
چالنگی : این اسلام پر برکت ۹ میلیارد دلارش گم شده است ، عده ای هستند که این اوضاع بنفعشان است و میتوانند از این بحران استفاده کنند و پولها را به خارج ببرند تفسیر شما چیست؟

نوری زاد: اگر ما از هر صنف انسانهایی را برای کشور داری انتخاب کنیم آخرین نفرات ابلهان و کودکان و ملایان هستند ،اینها هیچ نسبتی با مملکت داری ندارند و دقیقا هر آنچه که خمینی در بهشت زهرا گفت را دارند اجرا میکنند او گفت اینها غنائم جنگی است و
فی سبیل الله هم دارند به سوریه از این غنائم میدهند، این ها سوژه بسیار مناسبی برای دیگران هستند که در این عرصه میتوانند پولهای باد آورده ای را بچاپند، ایران در حال حاضر بزرگترین محل برای دزدی و پول درآوردن است،.

با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان وآشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

Behind the Headlines – Friday 10 August 2018

Jamshid Chalangi:

In tonight’s program of Behind the Headlines:

The latest news of Iran, including:

What would the new sanctions mean to Iran’s already crisis-ridden economy?

The foreign exchange market continues its rapid fluctuations as the US-Iran face-off continues.

And the latest human rights abuses in Iran.

Our guests tonight are Dr. Alireza Nourizadeh and Mohammad Nourizad.

We begin with playing the video clip of the burial service of Homa Soltani, the daughter of human rights lawyer Abdulfattah Soltani.

Mr. Nourizad, you attended this service. Can you share your feelings with us please?

Mohammad Nourizad:

There is this expression among the Iranians, which says, “climb the ladder and see for yourself”.

I once gave an interview to a satellite TV station after visiting the political prisoner Omid Kokabi in jail. In that interview I directed my words at Ali Khamenei and asked him to “climb the ladder in the middle of the hundreds of his close family members and admirers and see for himself if he could find one single person whose decency and moral values could match those of Omid Kokabi.

We can now say the same thing about Mr. Abdulfattah Soltani and I ask the entire Iranian justice system to climb a ladder and see if they could find one single man of integrity and honour among their judges and interrogators and be ashamed of themselves for jailing this lawyer for defending political activists. Not only political activists, but also for defending our fellow Iranian Baha’is and innocent students.

Iran’s justice system and the judiciary are the stooges of the Revolutionary Guard and its intelligence unit and only act upon their whims.

Unlike the Shah, these rulers of Iran are born killers and executioners. Every single one of them has been responsible for the deaths of tens of people. Even their so-called reformists have been involved in crime against humanity and theirhands are stained with the blood of thousands of innocent people.

Dr. Alireza Nourizadeh:

The fact that all factions of the regime have now reacted to the uprising of the Iranian people indicates that they have all been responsible for the horrific conditions that the country and nation finds themselves in.

We have had revolutions in Tunisia and even Iraq too but at most 30 people were killed. The rulers of the Islamic republic have taken matters to such an extreme that when the regime falls none of them will be spared from the wrath of the people.

They are ruthless people with no sense of humanity. Some of them have even ordered the execution of their own children only to prove their loyalty to the mostinhumane and barbaric of them all, the ayatollah Khomeini himself.

They neither have any religion nor honour. They are just a bunch of murderers who have taken over a country.

Khamenei is now counting on the illusion of the Democrats winning the mid-term elections in US and the likes of John Kerry come to power to save his regime from collapse.

He is resorting to every plot to stay in power but the late Shah never wanted to continue with his rule at the cost of seeing his fellow Iranians being killed and left the country.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/41368

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/HxsCwRxLgTs

لینک دانلود:

http://iranefardalive.com/Archive/41368

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/so9wcoktalu3

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/x7mugws2ax6m

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1-eXrWNmvB1g9gKBLgQ9nnxJvq0cGQ1oP/view?usp=sharing

August 20, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری پنج شنبه ۱۸ مرداد

nor4-300x160.jpg

دراین شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز مینماییم . سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست:

دکتر نوری زاده: رژیم جمهوری اسلامی همیشه حضور خود در یمن و موشک پرانیش راتکذیب میکند ، حالا آقای سردار ناصر شعبانی میگوید ما به حوثی ها گفتیم که نفت کش سعودی را بزنند و آنها هم زدند ، پس یعنی کنترل آنجا در دست ماست . این آقا ۳۷ سال قبل فرمانده سپاه آمل بوده و در کشتار های آنزمان شرکت داشته است و معاون قرار گاه ثارالله میباشد آیا میآید بدون اذن رهبر چنین حرفی بزند ، آیا آقای روحانی اینقدر بدبخت شده است که سه تا سپاهی میآیند و به او تکلیف میکنند ،وآیا این شهر چهل کلانتر میتواند در مقابل آمریکا مقاومت کند؟؟

A Window to the Fatherland – Thursday 9 August 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our special guest of every Thursday, Dr. Mohsen Sazegara, and begin with asking him about the confession by Nasser Shabani, a Revolutionary Guard commander, who has said that he had ordered the Houthis in Yemen to launch the missile attack on the two Saudi oil tankers two weeks ago.

Dr. Alireza Nourizadeh:

The Islamic republic regime has always denied its military presence in Yemen and being involved in military operations and arming the Houthis militias with missiles.

Shabani’s confession is meant to convey this message that “we, the Guards, are in Yemen and control the Houthis”.

This man was the commander of the Guards unit in the city of Amol some 37 years ago and at the time was involved in the murder and execution of many of the regime’s opponents.

Who would believe that he could possibly make such open confession without the consent of Ali Khamenei?

Hassan Rouhani has now become so marginalized and humiliated that couple of Guard commanders determine the direction of the regime and tell him what to do. How could such a divided regime with 40 sheriffs ever stand against the US might?

Dr. Mohsen Sazegara:

I guess Shabani has gaffed here by inadvertently exposing the regime’s deep involvement in Yemen. He is the deputy commander of Sarrulah base in Tehran, which has been responsible for the killing of manyprotestors and I believe he is still in that post.

If you listen to what Ghassem Soleimani and Mohsen Rezaie have been saying over the last couple weeks, you will notice what nonsense they have been uttering about the US and how the regime intends tocounter its military might. Rezaie’s “analyses” of the region’s balance of power is so cheap, childish and worthless.

Their posture and rhetoric is an indication of their low IQ and one should not wonder as they were behind the rise of Ahmadinejad. Khamenei is circled by these types of illiterate “military commanders” who match his own mentality.

As for Rouhani’s current position within the regime, when Trump took the US out of the nuclear deal, Khamenei outlined anews strategy for the regime to survive based on resisting the pressure from outside, and more repression at home.

Rouhani has succumbed to this new strategy in the same way that Mohammad Khatami did some years ago when he declared that hisredline in politics is to save the regime.

However, Khamenei’s strategy is pushing the country to the verge of complete collapse and very dangerous situation, which wouldeventually end in the demise of the regime.

In Khamenei’s strategy of saving the regime the money that has to be spent on providing the basic needs of the Iranian people must be channeled into the hands of his repressive organs to crack down on protestors.

Dr. Alireza Nourizadeh:

And we in the opposition forces are constantly being criticised for not uniting among ourselves to stop further disintegration of our motherland at the hands of the mullahs.

Dr. Mohsen Sazegara:

I think this picture of the opposition groups not being united is mainly promoted by the regime because we are certainly united in our demand for democracy, secularism and respect for human rights and the ousting of the despotic religious regime and replacing it with a new system of governance that can be either a republic or a monarchy, based on the preference of the majority of the Iranian people once this regime is gone.

دکتر سازگارا: در جواب بخش اول سؤال شما که این سردار شعبانی بدون اجازه بند را آب داده است، بله . بارها این آقایان اینکار را کرده اند ایشان که نایب قرارگاه ثارالله و در کشتار مردم تهران سهیم است و هنوز هم احتمالا در این پست میباشد.شما به صحبت های سلیمانی و رضایی در این دوهفته نگاه کنید ، چه مزخرفاتی را میگویند آقای محسن رضایی از او بدتر من یادم است او را در مدرسه رفاه دیدم و ایشان تحلیل های صد من یک غاز میکرد.
اینگونه تحلیلها از سطح سواد و تفکر آنها ناشی میگردد، احمدی نژاد منتخب اینها بود که قالیباف هم ادامه داد و از کنارشان سپاهی ها خوب خوردند ، این آدمهای دور و بر خامنه ای امثالهم و امام جمعه ها و حسین بازجو هر چه میگویند مثل تفکر خامنه ای است، سطح فکر پایین خامنه ای است، ایشان خطیب خوبی است و هیچگاه از این گاف ها نمیدهد،.

اما سؤال دوم آیا روحانی اینقدر ضعیف شده که سه سپاهی هرچه بگویند باید گوش کند؟ ترامپ وقتی از برجام بیرون رفت ، در مقابل تصمیم خامنه ای مقاومت در خارج و سرکوب مردم در داخل بعنوان سر لوحه قرار داده شد. روحانی میتوانست قبول نکند ، باید از خیلی جلوتر جلوی اینها می ایستاد،نباید میگذاشت سفیر عراق را سلیمانی انتخاب کند، حال مجبور است بین این دوراهی مقاومت و زیر عبای خامنه ای رفتن دومی را انتخاب کند ،خاتمی هم در دیار ش با خامنه ای زیر عبا تشریف بردند و آب پاکی بر روی دستان اصلاح طلبان جوان ریختند و فرمودند که خط قرمز من نظام است . آقای خامنه ای مملکت را بسوی پرتگاه هدایت کرده است و بطرف فروپاشی میبرد.حضرات تاکی میخواهند کفش وی را واکس بزنند و از گل نازکتر نگویند، دیدم تعدادی اصلاح طلب بیانیه ای برای خروج از بحران صادر کرده اند ولی اصل موضوع یعنی خامنه ای را فراموش کرده اند که این تنها سه سه پاهی نیست بلکه ساختار نظام اقتصادی مافیایی ایست که نیمی از مملکت را بلعیده است و در اختیار بیت قرار داده است و روحانی هم پذیرفته که چرخ دنده ای باشد برای پیشبرد این اهداف.

واینکه آیا این ساختار میتواند جلوی آمریکا بایستد باید گفت ساختاری که خامنه ای درست کرده است ساختار زیرکانه ای است، او نیاز های اولیه مردم مثل آب و نان و کار و حقوق شهروندی رابه مردم نمیدهد ولی همین پول را خرج سرکوب آنها میکند که یادتان نرود چه کسی حاکم است، او آنچه را که یک حاکم باید برای مردمش به ارمغان بیاورد را انجام نمیدهد و فقط یک چیز را یاد گرفته که سرکوبشان کند ، ۱۵ سازمان اطلاعاتی دارد و حفاظت اطلاعات بیت رهبری خودش هماهنگی آنها را انجام میدهد، آنها مراقب هستند نکند عبدالفتاح سلطانی کلامی بگوید و اگر گفت به زندانش بیاندازند و همچنین نسرین ستوده و دراویش و دیگر مدافعان حقوق اولیه مردم را بگیرند و حبس کنند. اینها تمام زیرکی هست که رهبر دارد !! در سیاست خارجی و منطقه ای هم که تمام امکانات و پولهای این مملکت را در یمن و سوریه و لبنان و عراق به هدر میدهند تا مثلا یمنیها انگشت در چم سعودی ها بکنند ویا دولتین عراق و لبنان منتظر باشند تا ایران تصمیم بگیرد تا تشکیل شوند و اسراییل را انگولک کنند و یا طالبان را تجهیز کنند تا برای دولت افغانستان و ناتو دردسر درست کنند،. این چه نفعی برای مردم و مملکت دارد روز به روز وضع مردم بدتر میشود.

دکتر نوریزاده: ما یک سری تجمعات وتظاهرات در هفته های اخیر دیدیم در هفته های اخیر وقتی تظاهرات به قم رسید و در قم مرگ بر ولایت فقیه و مرگ بر خامنه ای سر دادند این قابل تامل بود که در پایتختشان این شعار را میدهند.این نشان داد که رژیم در وسط پایگاه خودش به نفس نفس افتاده است ،در سرکوبی و آدمکشی کم نیاورده اند و این جوان رضا اوتادی را کشتند ،آدم نمیداند به خانواده اش چه بگوید. درمنطقه هم در عراق ولبنان نتیجه انتخابات در گرو جمهوری اسلامیست، اسراییل هم بهترین بهره برداری را میکند.

بخش دوم
دکتر نوری زاده: در حال حاضر بیشترین ملامتی که میشنویم اینست که چرا دور هم اپوزیسیون جمع نمیشود و یک اپوزیسون واحد تشکیل نمیدهید ما حداقل در چندین جلسات متعدد باهم بوده ایم چه چیزی باعث انجام نشدن این مجموعه است؟

دکتر سازگارا: اجازه بدهید عرض کنم اینکه مخالفین در داخل و خارج توافق نداشته اند و گفتگوی دمکراتیک نداشته اند تصویری است که حکومت جمهوری اسلامی القا میکند.
اتفاقا بر سر این موضوع کاملا توافق وجود دارد دمکراسی ،سکولاریزم و حقوق بشر. و اگر در سیستم حکومت آینده هم اختلاف نظر باشد آن را به مردم واگذار میکنند تا خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند که مثلا حکومت جمهوری باشد یا پادشاهی مشروطه و یا غیره. بر عکس توافق کاملی وجود دارد بین رهبران احزاب کرد و چپ و شخص شاهزاده و همچنین دیگر گرایشات موجود از مسلمان تا سلطنتی تا ملی این توافق حاصل شده است.
اپوزیسیون بیکار ننشسته است،.
قدرت های خارجی هنوز فکر میکنند که با فشار بر ایران حکومت از هم میپاشد. اما خامنه ای فکر میکند میتواند با سرکوب شدید مردم از این بحران رد شود .

دکتر نوری زاده : آقای خامنه ای و ولایتی می گویند در ماه نوامبر آینده، ترامپ انتخابات مجلس سنا را می بازد بعد دیگر هیچ کاری نمیتواند بکند .

دکتر سازگارا: این دومی را هم بنده شنیده ام ه ممکن است ترامپ را برکنار کنند و آنوقت شخص دیگری که رئیس جمهور میشود همین سیاست را اعمال میکند منتها به روراستی ترامپ نه!!
من فقط میتوانم بگویم دمکراتها همانقدر سخت گیر هستند که جمهوری خواهان هستند بنابراین این تصور خامنه ای تصوری غلط است، و این روش سرکوب گرانه خشم مردم را زیاد تر میکند این ساختار دیگر نمی تواند مشکلات را حل کند .
احتمال بعدی حمله آمریکا به ایران است که اساسا دولت ترامپ بدنبال جنگ نیست و سازمان سیا هم آن سازمان سیا در دوران گذشته نیست که بدنبال کودتا و جایگزینی فرد دیگری باشد و توان آن را هم ندارد.
گزینه آخر اینست که تمام اقشار مردم ایران از کارگر و کشاورز و کارمند و رانندگان کامیون و اتوبوس دست در دست هم به مبارزات مدنی روی بیاورند و آمزش ببینند تا کمر این حکومت را بشکنند.

با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظرشنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

August 14, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری چهار شنبه 17 مرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. ابتدا نگاهی به کشته شدن رضا اوتادی در کرج خواهیم افکند و از این واقعیت تلخ که دکتر روحانی با فریب و وعده های دروغین 18 میلیون رای مردم را از آنها گرفت و حالا میاید و چندین ساعت حرف میزند انگار نه انگار که در خیابانها مرگ بر جمهوری ولایت فقیه سر داده اند انگار که از کره ای دیگر آمده است.

آقای روحانی ، آیا لحظه ای خودت را جای پدر رضا اوتادی قرار میدهی همان جوان رشیدی که مامورانت اورا کشتند، پسرت که خود کشی کرد چه حالی بودی؟ او خودش را کشته بود ولی رضا و دیگر جوانان برومند این مملکت را مامورین تو کشته اند.

پر پر زدن ندا را دیدیم چون آقا فرموده بودند نظر آقای احمدی نژاد به ما نزدیک تر است. آقای احمدی نژاد در این قتل و دیگر قتلها شریک است. دریغت آمد یک تسلیت به خانواده اوتادی و عبدالفتاح سلطانی بگویی. این رژیم از روزی که آمد برای این مردم عزا آورد.
در ادامه به دیدن چهار فیلم کوتاه از این آخوند های همه فن حریف خواهیم نشست و با شما سخن خواهیم گفت.
همچنین به دیدن ویدئو کلیپی از سخنان یک نماینده مجلس بنام کریمی خواهیم نشست تا از روند دزدی های آقایان از زبان خودشان باخبر شوید.

در همین رابطه توجهتان را به سخنان آقای دکتر صادقی نماینده مجلس جلب مینماییم. و ای همان داستانی است که قبلا اعلام نموده ایم در زمانی که محمد یزدی رئیس قوه قضائیه بود مبالغی کلان پول به حساب قوه قضائیه واریز میشد ایشان سه حساب در بانک ملی شعبه کاخ بنامهای اعضای خانواده اش باز کرد و این پولها را در آن حسابها می ریختند .و این در زمان شاهرودی هم ادامه داشت و بعد از آن بانکهای قلابی توسط مثل قوامین باز شد و سود این پولها را در این حسابها میریختند. چون در بانک ملی دچار مزاحمت شده بودند. و از بانک قوامین ، بهره پول را به بانک دیگری واریز میکردند. و آقایان آخر ماه پول پارو میکردند.

آقای صادق آملی که آمد بخاطر اینکه این پولها در چشم نیاید ۶۳ حساب جداگانه به نام دختر و همسر و برادرانش باز نمود و این مبالغ کلان را در این حسابها میریخت و سودشان را برداشت مینمود. البته حق آقای گلپایگانی و حجازی و وحید جان حقانیان را هم پرداخت میکنند. و حضرت رهبری هم هیچ نمی گوید.

در بخش دوم به تفصیل از تصمیم پرزیدنت ترامپ در برابر جمهوری اسلامی با شما سخن خواهیم گفت.

آقای ترامپ از زمان کمپین انتخاباتیش شمشیر را بر علیه جمهوری اسلامی کشیده است و می گفت در برجام سر آمریکا کلاه رفته است و در این مدت به ما کلک زده اند .
بعد از جنگ عراق و افغانستان دنیا جنگ جدیدی را نخواهد پذیرفت. پس جنگ کلاسیک با اینها معنی ندارد. باید کاری کرد که از نظر اقتصادی از پای دربیایند و جام زهر را سر بکشند. این تعبیر آقای ترامپ است.

با یک کارشناس قدیمی در وزارت امور خارجه که صحبت میکردم میگفت این آقای ترامپ دو هدف اصلی دارد یکی کره شمالی و دیگری جمهوری اسلامی ایران . و نرمشی که در برابر کره شمالی نشان میدهد در برابر ایران نشان نخواهد داد. در تمام کشورهای دوست آمریکا یک کمپین ضد جمهوری اسلامی راه انداخته است تا مردم خاورمیانه بدانند که عامل بیh ثباتی در منطقه فقط جمهوری اسلامی است.

در مرحله اول خروج آمریکا تاثیر بسزایی در بالا رفتن قیمت ارز و سقوط ریال داشت تا آنجا که به سه برابر قبل رسید. و واکنش های مردم در تضاهرات دی ماه آشکار شد.

حال برای توجیه این فشارهایش بر ایران در پیامی علنی میگوید که قصد براندازی جمهوری اسلامی را ندارد، ولی پمپئو با گذاشتن 12 شرط برای ایران ولی فقیه را مجبور به تسلیم خواهد کرد و خواهان مذاکره با حکومت اسلامی هستند بر سر این 12 شرط آمریکا . اگر رژیم اسلامی این شروط را بپذیرد یعنی حکومت اسلامی پر!!!؟؟

امریکا کل نظام را هدف گرفته است این را روحانی فهمیده است ولی خامنه ای نفهمیده است . هدف آمریکا از بالا بردن شمشیر ترساندن اینها نیست ، میخواهد که گردنشان را بزند.

در این میان یکی مثل سلیمانی میاید ومیگوید آقا حمله نکن، ما خودمان ترتیبشان را میدهیم .
این سناریو را بخاطر داشته باشید که آگر اتفاقی در ایران نیفتد و رژیم به مردم حمله کند و آنها را بکشد آمریکا به ایران حمله خواهد نمود.

با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظرشنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.



AttachmentsAug 8 (6 days ago)

to Ali, me

A Window to the Fatherland – Wednesday 8 August 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program by looking at the death of Reza Utadi, the young Iranian reportedly shot and killed during the recent anti-regime demonstrations in the city of Karaj.

It is a bitter reality that Rouhani who deceived 18 million Iranians to secure a second term for himself now appears on the TV screens and talks for hours without even acknowledging the fact that the same people are now on the streets of Iran shouting “death to the Islamic republic regime”.

During his useless TV interview he looked like an alien to millions of angry Iranians and as if he does not live in the same crisis-ridden country as they do.

Could Rouhani for one minute put himself in theposition of Reza Utadi’s father and have enough guts to accept that the regime’s security agents have killed his son? What would you do Mr Rouhani if it were your own son who had been killed?

Rouhani has not even had the integrity of offering his condolences to Reza’s family or Abdulfattah Soltani, whose young daughter died of a heart attack as a result of the stress that she had been suffering for the imprisonment of her heroic dad.

Later we will watch a video clip in which a Majles deputy reveals a fraction of the corruption of the regime’s top officials.

The head of judiciary, Sadegh Larijani alone has 63 private accounts in the names of his daughter and wife and brothers.

Now that President Trump has acted upon his pledge of imposing new sanctions on Iran, it is worth to remember that he has taken a very aggressive position against the regime and will not let go until he achieves his objectives.

He has additionally pledged that he would not take America into another military conflict after the Iraq and Afghanistan wars and as such there will not be any war with Iran. His strategy is to oust the Islamic republic regime through economic pressure and force it into drinking the poisoned chalice.

A senior US official has told me that Trump has two main objectives in his foreign policy. One is to end the North Korean nuclear program, and the other is to end the Iranian regime’s destructive policies. However, Trump will not have any flexibility towards the Iranian regime at all and the conditions the US has put forward for any negotiations with Iran are effectively the end of the regime if it accepts them.

It is quite clear to Rouhani that US has gone for the removal of the regime, but Khamenei is still in the dark, while at the same time someone like Ghassem Soleimani throws himself into the ring and tells US not to attack Iran as the Revolutionary Guard will bring down the mullahs regime eventually.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/41232

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/rvqCKavrFaU

لینک دانلود:

https://vimeo.com/283958659

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/5200adx7zkl3

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/o9hxasowymjb

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1qYhlGKd6APgSxKS9wwjKiCjG2GAY4brz/view?usp=sharing

August 14, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری چهار شنبه 17 مرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. ابتدا نگاهی به کشته شدن رضا اوتادی در کرج خواهیم افکند و از این واقعیت تلخ که دکتر روحانی با فریب و وعده های دروغین 18 میلیون رای مردم را از آنها گرفت و حالا میاید و چندین ساعت حرف میزند انگار نه انگار که در خیابانها مرگ بر جمهوری ولایت فقیه سر داده اند انگار که از کره ای دیگر آمده است.

آقای روحانی ، آیا لحظه ای خودت را جای پدر رضا اوتادی قرار میدهی همان جوان رشیدی که مامورانت اورا کشتند، پسرت که خود کشی کرد چه حالی بودی؟ او خودش را کشته بود ولی رضا و دیگر جوانان برومند این مملکت را مامورین تو کشته اند.

پر پر زدن ندا را دیدیم چون آقا فرموده بودند نظر آقای احمدی نژاد به ما نزدیک تر است. آقای احمدی نژاد در این قتل و دیگر قتلها شریک است. دریغت آمد یک تسلیت به خانواده اوتادی و عبدالفتاح سلطانی بگویی. این رژیم از روزی که آمد برای این مردم عزا آورد.
در ادامه به دیدن چهار فیلم کوتاه از این آخوند های همه فن حریف خواهیم نشست و با شما سخن خواهیم گفت.
همچنین به دیدن ویدئو کلیپی از سخنان یک نماینده مجلس بنام کریمی خواهیم نشست تا از روند دزدی های آقایان از زبان خودشان باخبر شوید.

در همین رابطه توجهتان را به سخنان آقای دکتر صادقی نماینده مجلس جلب مینماییم. و ای همان داستانی است که قبلا اعلام نموده ایم در زمانی که محمد یزدی رئیس قوه قضائیه بود مبالغی کلان پول به حساب قوه قضائیه واریز میشد ایشان سه حساب در بانک ملی شعبه کاخ بنامهای اعضای خانواده اش باز کرد و این پولها را در آن حسابها می ریختند .و این در زمان شاهرودی هم ادامه داشت و بعد از آن بانکهای قلابی توسط مثل قوامین باز شد و سود این پولها را در این حسابها میریختند. چون در بانک ملی دچار مزاحمت شده بودند. و از بانک قوامین ، بهره پول را به بانک دیگری واریز میکردند. و آقایان آخر ماه پول پارو میکردند.

آقای صادق آملی که آمد بخاطر اینکه این پولها در چشم نیاید ۶۳ حساب جداگانه به نام دختر و همسر و برادرانش باز نمود و این مبالغ کلان را در این حسابها میریخت و سودشان را برداشت مینمود. البته حق آقای گلپایگانی و حجازی و وحید جان حقانیان را هم پرداخت میکنند. و حضرت رهبری هم هیچ نمی گوید.

در بخش دوم به تفصیل از تصمیم پرزیدنت ترامپ در برابر جمهوری اسلامی با شما سخن خواهیم گفت.

آقای ترامپ از زمان کمپین انتخاباتیش شمشیر را بر علیه جمهوری اسلامی کشیده است و می گفت در برجام سر آمریکا کلاه رفته است و در این مدت به ما کلک زده اند .
بعد از جنگ عراق و افغانستان دنیا جنگ جدیدی را نخواهد پذیرفت. پس جنگ کلاسیک با اینها معنی ندارد. باید کاری کرد که از نظر اقتصادی از پای دربیایند و جام زهر را سر بکشند. این تعبیر آقای ترامپ است.

با یک کارشناس قدیمی در وزارت امور خارجه که صحبت میکردم میگفت این آقای ترامپ دو هدف اصلی دارد یکی کره شمالی و دیگری جمهوری اسلامی ایران . و نرمشی که در برابر کره شمالی نشان میدهد در برابر ایران نشان نخواهد داد. در تمام کشورهای دوست آمریکا یک کمپین ضد جمهوری اسلامی راه انداخته است تا مردم خاورمیانه بدانند که عامل بیh ثباتی در منطقه فقط جمهوری اسلامی است.

در مرحله اول خروج آمریکا تاثیر بسزایی در بالا رفتن قیمت ارز و سقوط ریال داشت تا آنجا که به سه برابر قبل رسید. و واکنش های مردم در تضاهرات دی ماه آشکار شد.

حال برای توجیه این فشارهایش بر ایران در پیامی علنی میگوید که قصد براندازی جمهوری اسلامی را ندارد، ولی پمپئو با گذاشتن 12 شرط برای ایران ولی فقیه را مجبور به تسلیم خواهد کرد و خواهان مذاکره با حکومت اسلامی هستند بر سر این 12 شرط آمریکا . اگر رژیم اسلامی این شروط را بپذیرد یعنی حکومت اسلامی پر!!!؟؟

امریکا کل نظام را هدف گرفته است این را روحانی فهمیده است ولی خامنه ای نفهمیده است . هدف آمریکا از بالا بردن شمشیر ترساندن اینها نیست ، میخواهد که گردنشان را بزند.

در این میان یکی مثل سلیمانی میاید ومیگوید آقا حمله نکن، ما خودمان ترتیبشان را میدهیم .
این سناریو را بخاطر داشته باشید که آگر اتفاقی در ایران نیفتد و رژیم به مردم حمله کند و آنها را بکشد آمریکا به ایران حمله خواهد نمود.

با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظرشنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.



AttachmentsAug 8 (6 days ago)

to Ali, me

A Window to the Fatherland – Wednesday 8 August 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program by looking at the death of Reza Utadi, the young Iranian reportedly shot and killed during the recent anti-regime demonstrations in the city of Karaj.

It is a bitter reality that Rouhani who deceived 18 million Iranians to secure a second term for himself now appears on the TV screens and talks for hours without even acknowledging the fact that the same people are now on the streets of Iran shouting “death to the Islamic republic regime”.

During his useless TV interview he looked like an alien to millions of angry Iranians and as if he does not live in the same crisis-ridden country as they do.

Could Rouhani for one minute put himself in theposition of Reza Utadi’s father and have enough guts to accept that the regime’s security agents have killed his son? What would you do Mr Rouhani if it were your own son who had been killed?

Rouhani has not even had the integrity of offering his condolences to Reza’s family or Abdulfattah Soltani, whose young daughter died of a heart attack as a result of the stress that she had been suffering for the imprisonment of her heroic dad.

Later we will watch a video clip in which a Majles deputy reveals a fraction of the corruption of the regime’s top officials.

The head of judiciary, Sadegh Larijani alone has 63 private accounts in the names of his daughter and wife and brothers.

Now that President Trump has acted upon his pledge of imposing new sanctions on Iran, it is worth to remember that he has taken a very aggressive position against the regime and will not let go until he achieves his objectives.

He has additionally pledged that he would not take America into another military conflict after the Iraq and Afghanistan wars and as such there will not be any war with Iran. His strategy is to oust the Islamic republic regime through economic pressure and force it into drinking the poisoned chalice.

A senior US official has told me that Trump has two main objectives in his foreign policy. One is to end the North Korean nuclear program, and the other is to end the Iranian regime’s destructive policies. However, Trump will not have any flexibility towards the Iranian regime at all and the conditions the US has put forward for any negotiations with Iran are effectively the end of the regime if it accepts them.

It is quite clear to Rouhani that US has gone for the removal of the regime, but Khamenei is still in the dark, while at the same time someone like Ghassem Soleimani throws himself into the ring and tells US not to attack Iran as the Revolutionary Guard will bring down the mullahs regime eventually.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/41232

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/rvqCKavrFaU

لینک دانلود:

https://vimeo.com/283958659

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/5200adx7zkl3

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/o9hxasowymjb

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1qYhlGKd6APgSxKS9wwjKiCjG2GAY4brz/view?usp=sharing

August 14, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری چهار شنبه 17 مرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. ابتدا نگاهی به کشته شدن رضا اوتادی در کرج خواهیم افکند و از این واقعیت تلخ که دکتر روحانی با فریب و وعده های دروغین 18 میلیون رای مردم را از آنها گرفت و حالا میاید و چندین ساعت حرف میزند انگار نه انگار که در خیابانها مرگ بر جمهوری ولایت فقیه سر داده اند انگار که از کره ای دیگر آمده است.

آقای روحانی ، آیا لحظه ای خودت را جای پدر رضا اوتادی قرار میدهی همان جوان رشیدی که مامورانت اورا کشتند، پسرت که خود کشی کرد چه حالی بودی؟ او خودش را کشته بود ولی رضا و دیگر جوانان برومند این مملکت را مامورین تو کشته اند.

پر پر زدن ندا را دیدیم چون آقا فرموده بودند نظر آقای احمدی نژاد به ما نزدیک تر است. آقای احمدی نژاد در این قتل و دیگر قتلها شریک است. دریغت آمد یک تسلیت به خانواده اوتادی و عبدالفتاح سلطانی بگویی. این رژیم از روزی که آمد برای این مردم عزا آورد.
در ادامه به دیدن چهار فیلم کوتاه از این آخوند های همه فن حریف خواهیم نشست و با شما سخن خواهیم گفت.
همچنین به دیدن ویدئو کلیپی از سخنان یک نماینده مجلس بنام کریمی خواهیم نشست تا از روند دزدی های آقایان از زبان خودشان باخبر شوید.

در همین رابطه توجهتان را به سخنان آقای دکتر صادقی نماینده مجلس جلب مینماییم. و ای همان داستانی است که قبلا اعلام نموده ایم در زمانی که محمد یزدی رئیس قوه قضائیه بود مبالغی کلان پول به حساب قوه قضائیه واریز میشد ایشان سه حساب در بانک ملی شعبه کاخ بنامهای اعضای خانواده اش باز کرد و این پولها را در آن حسابها می ریختند .و این در زمان شاهرودی هم ادامه داشت و بعد از آن بانکهای قلابی توسط مثل قوامین باز شد و سود این پولها را در این حسابها میریختند. چون در بانک ملی دچار مزاحمت شده بودند. و از بانک قوامین ، بهره پول را به بانک دیگری واریز میکردند. و آقایان آخر ماه پول پارو میکردند.

آقای صادق آملی که آمد بخاطر اینکه این پولها در چشم نیاید ۶۳ حساب جداگانه به نام دختر و همسر و برادرانش باز نمود و این مبالغ کلان را در این حسابها میریخت و سودشان را برداشت مینمود. البته حق آقای گلپایگانی و حجازی و وحید جان حقانیان را هم پرداخت میکنند. و حضرت رهبری هم هیچ نمی گوید.

در بخش دوم به تفصیل از تصمیم پرزیدنت ترامپ در برابر جمهوری اسلامی با شما سخن خواهیم گفت.

آقای ترامپ از زمان کمپین انتخاباتیش شمشیر را بر علیه جمهوری اسلامی کشیده است و می گفت در برجام سر آمریکا کلاه رفته است و در این مدت به ما کلک زده اند .
بعد از جنگ عراق و افغانستان دنیا جنگ جدیدی را نخواهد پذیرفت. پس جنگ کلاسیک با اینها معنی ندارد. باید کاری کرد که از نظر اقتصادی از پای دربیایند و جام زهر را سر بکشند. این تعبیر آقای ترامپ است.

با یک کارشناس قدیمی در وزارت امور خارجه که صحبت میکردم میگفت این آقای ترامپ دو هدف اصلی دارد یکی کره شمالی و دیگری جمهوری اسلامی ایران . و نرمشی که در برابر کره شمالی نشان میدهد در برابر ایران نشان نخواهد داد. در تمام کشورهای دوست آمریکا یک کمپین ضد جمهوری اسلامی راه انداخته است تا مردم خاورمیانه بدانند که عامل بیh ثباتی در منطقه فقط جمهوری اسلامی است.

در مرحله اول خروج آمریکا تاثیر بسزایی در بالا رفتن قیمت ارز و سقوط ریال داشت تا آنجا که به سه برابر قبل رسید. و واکنش های مردم در تضاهرات دی ماه آشکار شد.

حال برای توجیه این فشارهایش بر ایران در پیامی علنی میگوید که قصد براندازی جمهوری اسلامی را ندارد، ولی پمپئو با گذاشتن 12 شرط برای ایران ولی فقیه را مجبور به تسلیم خواهد کرد و خواهان مذاکره با حکومت اسلامی هستند بر سر این 12 شرط آمریکا . اگر رژیم اسلامی این شروط را بپذیرد یعنی حکومت اسلامی پر!!!؟؟

امریکا کل نظام را هدف گرفته است این را روحانی فهمیده است ولی خامنه ای نفهمیده است . هدف آمریکا از بالا بردن شمشیر ترساندن اینها نیست ، میخواهد که گردنشان را بزند.

در این میان یکی مثل سلیمانی میاید ومیگوید آقا حمله نکن، ما خودمان ترتیبشان را میدهیم .
این سناریو را بخاطر داشته باشید که آگر اتفاقی در ایران نیفتد و رژیم به مردم حمله کند و آنها را بکشد آمریکا به ایران حمله خواهد نمود.

با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظرشنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.



AttachmentsAug 8 (6 days ago)

to Ali, me

A Window to the Fatherland – Wednesday 8 August 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program by looking at the death of Reza Utadi, the young Iranian reportedly shot and killed during the recent anti-regime demonstrations in the city of Karaj.

It is a bitter reality that Rouhani who deceived 18 million Iranians to secure a second term for himself now appears on the TV screens and talks for hours without even acknowledging the fact that the same people are now on the streets of Iran shouting “death to the Islamic republic regime”.

During his useless TV interview he looked like an alien to millions of angry Iranians and as if he does not live in the same crisis-ridden country as they do.

Could Rouhani for one minute put himself in theposition of Reza Utadi’s father and have enough guts to accept that the regime’s security agents have killed his son? What would you do Mr Rouhani if it were your own son who had been killed?

Rouhani has not even had the integrity of offering his condolences to Reza’s family or Abdulfattah Soltani, whose young daughter died of a heart attack as a result of the stress that she had been suffering for the imprisonment of her heroic dad.

Later we will watch a video clip in which a Majles deputy reveals a fraction of the corruption of the regime’s top officials.

The head of judiciary, Sadegh Larijani alone has 63 private accounts in the names of his daughter and wife and brothers.

Now that President Trump has acted upon his pledge of imposing new sanctions on Iran, it is worth to remember that he has taken a very aggressive position against the regime and will not let go until he achieves his objectives.

He has additionally pledged that he would not take America into another military conflict after the Iraq and Afghanistan wars and as such there will not be any war with Iran. His strategy is to oust the Islamic republic regime through economic pressure and force it into drinking the poisoned chalice.

A senior US official has told me that Trump has two main objectives in his foreign policy. One is to end the North Korean nuclear program, and the other is to end the Iranian regime’s destructive policies. However, Trump will not have any flexibility towards the Iranian regime at all and the conditions the US has put forward for any negotiations with Iran are effectively the end of the regime if it accepts them.

It is quite clear to Rouhani that US has gone for the removal of the regime, but Khamenei is still in the dark, while at the same time someone like Ghassem Soleimani throws himself into the ring and tells US not to attack Iran as the Revolutionary Guard will bring down the mullahs regime eventually.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/41232

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/rvqCKavrFaU

لینک دانلود:

https://vimeo.com/283958659

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/5200adx7zkl3

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/o9hxasowymjb

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1qYhlGKd6APgSxKS9wwjKiCjG2GAY4brz/view?usp=sharing

August 14, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری چهار شنبه 17 مرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. ابتدا نگاهی به کشته شدن رضا اوتادی در کرج خواهیم افکند و از این واقعیت تلخ که دکتر روحانی با فریب و وعده های دروغین 18 میلیون رای مردم را از آنها گرفت و حالا میاید و چندین ساعت حرف میزند انگار نه انگار که در خیابانها مرگ بر جمهوری ولایت فقیه سر داده اند انگار که از کره ای دیگر آمده است.

آقای روحانی ، آیا لحظه ای خودت را جای پدر رضا اوتادی قرار میدهی همان جوان رشیدی که مامورانت اورا کشتند، پسرت که خود کشی کرد چه حالی بودی؟ او خودش را کشته بود ولی رضا و دیگر جوانان برومند این مملکت را مامورین تو کشته اند.

پر پر زدن ندا را دیدیم چون آقا فرموده بودند نظر آقای احمدی نژاد به ما نزدیک تر است. آقای احمدی نژاد در این قتل و دیگر قتلها شریک است. دریغت آمد یک تسلیت به خانواده اوتادی و عبدالفتاح سلطانی بگویی. این رژیم از روزی که آمد برای این مردم عزا آورد.
در ادامه به دیدن چهار فیلم کوتاه از این آخوند های همه فن حریف خواهیم نشست و با شما سخن خواهیم گفت.
همچنین به دیدن ویدئو کلیپی از سخنان یک نماینده مجلس بنام کریمی خواهیم نشست تا از روند دزدی های آقایان از زبان خودشان باخبر شوید.

در همین رابطه توجهتان را به سخنان آقای دکتر صادقی نماینده مجلس جلب مینماییم. و ای همان داستانی است که قبلا اعلام نموده ایم در زمانی که محمد یزدی رئیس قوه قضائیه بود مبالغی کلان پول به حساب قوه قضائیه واریز میشد ایشان سه حساب در بانک ملی شعبه کاخ بنامهای اعضای خانواده اش باز کرد و این پولها را در آن حسابها می ریختند .و این در زمان شاهرودی هم ادامه داشت و بعد از آن بانکهای قلابی توسط مثل قوامین باز شد و سود این پولها را در این حسابها میریختند. چون در بانک ملی دچار مزاحمت شده بودند. و از بانک قوامین ، بهره پول را به بانک دیگری واریز میکردند. و آقایان آخر ماه پول پارو میکردند.

آقای صادق آملی که آمد بخاطر اینکه این پولها در چشم نیاید ۶۳ حساب جداگانه به نام دختر و همسر و برادرانش باز نمود و این مبالغ کلان را در این حسابها میریخت و سودشان را برداشت مینمود. البته حق آقای گلپایگانی و حجازی و وحید جان حقانیان را هم پرداخت میکنند. و حضرت رهبری هم هیچ نمی گوید.

در بخش دوم به تفصیل از تصمیم پرزیدنت ترامپ در برابر جمهوری اسلامی با شما سخن خواهیم گفت.

آقای ترامپ از زمان کمپین انتخاباتیش شمشیر را بر علیه جمهوری اسلامی کشیده است و می گفت در برجام سر آمریکا کلاه رفته است و در این مدت به ما کلک زده اند .
بعد از جنگ عراق و افغانستان دنیا جنگ جدیدی را نخواهد پذیرفت. پس جنگ کلاسیک با اینها معنی ندارد. باید کاری کرد که از نظر اقتصادی از پای دربیایند و جام زهر را سر بکشند. این تعبیر آقای ترامپ است.

با یک کارشناس قدیمی در وزارت امور خارجه که صحبت میکردم میگفت این آقای ترامپ دو هدف اصلی دارد یکی کره شمالی و دیگری جمهوری اسلامی ایران . و نرمشی که در برابر کره شمالی نشان میدهد در برابر ایران نشان نخواهد داد. در تمام کشورهای دوست آمریکا یک کمپین ضد جمهوری اسلامی راه انداخته است تا مردم خاورمیانه بدانند که عامل بیh ثباتی در منطقه فقط جمهوری اسلامی است.

در مرحله اول خروج آمریکا تاثیر بسزایی در بالا رفتن قیمت ارز و سقوط ریال داشت تا آنجا که به سه برابر قبل رسید. و واکنش های مردم در تضاهرات دی ماه آشکار شد.

حال برای توجیه این فشارهایش بر ایران در پیامی علنی میگوید که قصد براندازی جمهوری اسلامی را ندارد، ولی پمپئو با گذاشتن 12 شرط برای ایران ولی فقیه را مجبور به تسلیم خواهد کرد و خواهان مذاکره با حکومت اسلامی هستند بر سر این 12 شرط آمریکا . اگر رژیم اسلامی این شروط را بپذیرد یعنی حکومت اسلامی پر!!!؟؟

امریکا کل نظام را هدف گرفته است این را روحانی فهمیده است ولی خامنه ای نفهمیده است . هدف آمریکا از بالا بردن شمشیر ترساندن اینها نیست ، میخواهد که گردنشان را بزند.

در این میان یکی مثل سلیمانی میاید ومیگوید آقا حمله نکن، ما خودمان ترتیبشان را میدهیم .
این سناریو را بخاطر داشته باشید که آگر اتفاقی در ایران نیفتد و رژیم به مردم حمله کند و آنها را بکشد آمریکا به ایران حمله خواهد نمود.

با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظرشنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.



AttachmentsAug 8 (6 days ago)

to Ali, me

A Window to the Fatherland – Wednesday 8 August 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program by looking at the death of Reza Utadi, the young Iranian reportedly shot and killed during the recent anti-regime demonstrations in the city of Karaj.

It is a bitter reality that Rouhani who deceived 18 million Iranians to secure a second term for himself now appears on the TV screens and talks for hours without even acknowledging the fact that the same people are now on the streets of Iran shouting “death to the Islamic republic regime”.

During his useless TV interview he looked like an alien to millions of angry Iranians and as if he does not live in the same crisis-ridden country as they do.

Could Rouhani for one minute put himself in theposition of Reza Utadi’s father and have enough guts to accept that the regime’s security agents have killed his son? What would you do Mr Rouhani if it were your own son who had been killed?

Rouhani has not even had the integrity of offering his condolences to Reza’s family or Abdulfattah Soltani, whose young daughter died of a heart attack as a result of the stress that she had been suffering for the imprisonment of her heroic dad.

Later we will watch a video clip in which a Majles deputy reveals a fraction of the corruption of the regime’s top officials.

The head of judiciary, Sadegh Larijani alone has 63 private accounts in the names of his daughter and wife and brothers.

Now that President Trump has acted upon his pledge of imposing new sanctions on Iran, it is worth to remember that he has taken a very aggressive position against the regime and will not let go until he achieves his objectives.

He has additionally pledged that he would not take America into another military conflict after the Iraq and Afghanistan wars and as such there will not be any war with Iran. His strategy is to oust the Islamic republic regime through economic pressure and force it into drinking the poisoned chalice.

A senior US official has told me that Trump has two main objectives in his foreign policy. One is to end the North Korean nuclear program, and the other is to end the Iranian regime’s destructive policies. However, Trump will not have any flexibility towards the Iranian regime at all and the conditions the US has put forward for any negotiations with Iran are effectively the end of the regime if it accepts them.

It is quite clear to Rouhani that US has gone for the removal of the regime, but Khamenei is still in the dark, while at the same time someone like Ghassem Soleimani throws himself into the ring and tells US not to attack Iran as the Revolutionary Guard will bring down the mullahs regime eventually.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/41232

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/rvqCKavrFaU

لینک دانلود:

https://vimeo.com/283958659

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/5200adx7zkl3

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/o9hxasowymjb

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1qYhlGKd6APgSxKS9wwjKiCjG2GAY4brz/view?usp=sharing

August 14, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری چهار شنبه 17 مرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. ابتدا نگاهی به کشته شدن رضا اوتادی در کرج خواهیم افکند و از این واقعیت تلخ که دکتر روحانی با فریب و وعده های دروغین 18 میلیون رای مردم را از آنها گرفت و حالا میاید و چندین ساعت حرف میزند انگار نه انگار که در خیابانها مرگ بر جمهوری ولایت فقیه سر داده اند انگار که از کره ای دیگر آمده است.

آقای روحانی ، آیا لحظه ای خودت را جای پدر رضا اوتادی قرار میدهی همان جوان رشیدی که مامورانت اورا کشتند، پسرت که خود کشی کرد چه حالی بودی؟ او خودش را کشته بود ولی رضا و دیگر جوانان برومند این مملکت را مامورین تو کشته اند.

پر پر زدن ندا را دیدیم چون آقا فرموده بودند نظر آقای احمدی نژاد به ما نزدیک تر است. آقای احمدی نژاد در این قتل و دیگر قتلها شریک است. دریغت آمد یک تسلیت به خانواده اوتادی و عبدالفتاح سلطانی بگویی. این رژیم از روزی که آمد برای این مردم عزا آورد.
در ادامه به دیدن چهار فیلم کوتاه از این آخوند های همه فن حریف خواهیم نشست و با شما سخن خواهیم گفت.
همچنین به دیدن ویدئو کلیپی از سخنان یک نماینده مجلس بنام کریمی خواهیم نشست تا از روند دزدی های آقایان از زبان خودشان باخبر شوید.

در همین رابطه توجهتان را به سخنان آقای دکتر صادقی نماینده مجلس جلب مینماییم. و ای همان داستانی است که قبلا اعلام نموده ایم در زمانی که محمد یزدی رئیس قوه قضائیه بود مبالغی کلان پول به حساب قوه قضائیه واریز میشد ایشان سه حساب در بانک ملی شعبه کاخ بنامهای اعضای خانواده اش باز کرد و این پولها را در آن حسابها می ریختند .و این در زمان شاهرودی هم ادامه داشت و بعد از آن بانکهای قلابی توسط مثل قوامین باز شد و سود این پولها را در این حسابها میریختند. چون در بانک ملی دچار مزاحمت شده بودند. و از بانک قوامین ، بهره پول را به بانک دیگری واریز میکردند. و آقایان آخر ماه پول پارو میکردند.

آقای صادق آملی که آمد بخاطر اینکه این پولها در چشم نیاید ۶۳ حساب جداگانه به نام دختر و همسر و برادرانش باز نمود و این مبالغ کلان را در این حسابها میریخت و سودشان را برداشت مینمود. البته حق آقای گلپایگانی و حجازی و وحید جان حقانیان را هم پرداخت میکنند. و حضرت رهبری هم هیچ نمی گوید.

در بخش دوم به تفصیل از تصمیم پرزیدنت ترامپ در برابر جمهوری اسلامی با شما سخن خواهیم گفت.

آقای ترامپ از زمان کمپین انتخاباتیش شمشیر را بر علیه جمهوری اسلامی کشیده است و می گفت در برجام سر آمریکا کلاه رفته است و در این مدت به ما کلک زده اند .
بعد از جنگ عراق و افغانستان دنیا جنگ جدیدی را نخواهد پذیرفت. پس جنگ کلاسیک با اینها معنی ندارد. باید کاری کرد که از نظر اقتصادی از پای دربیایند و جام زهر را سر بکشند. این تعبیر آقای ترامپ است.

با یک کارشناس قدیمی در وزارت امور خارجه که صحبت میکردم میگفت این آقای ترامپ دو هدف اصلی دارد یکی کره شمالی و دیگری جمهوری اسلامی ایران . و نرمشی که در برابر کره شمالی نشان میدهد در برابر ایران نشان نخواهد داد. در تمام کشورهای دوست آمریکا یک کمپین ضد جمهوری اسلامی راه انداخته است تا مردم خاورمیانه بدانند که عامل بیh ثباتی در منطقه فقط جمهوری اسلامی است.

در مرحله اول خروج آمریکا تاثیر بسزایی در بالا رفتن قیمت ارز و سقوط ریال داشت تا آنجا که به سه برابر قبل رسید. و واکنش های مردم در تضاهرات دی ماه آشکار شد.

حال برای توجیه این فشارهایش بر ایران در پیامی علنی میگوید که قصد براندازی جمهوری اسلامی را ندارد، ولی پمپئو با گذاشتن 12 شرط برای ایران ولی فقیه را مجبور به تسلیم خواهد کرد و خواهان مذاکره با حکومت اسلامی هستند بر سر این 12 شرط آمریکا . اگر رژیم اسلامی این شروط را بپذیرد یعنی حکومت اسلامی پر!!!؟؟

امریکا کل نظام را هدف گرفته است این را روحانی فهمیده است ولی خامنه ای نفهمیده است . هدف آمریکا از بالا بردن شمشیر ترساندن اینها نیست ، میخواهد که گردنشان را بزند.

در این میان یکی مثل سلیمانی میاید ومیگوید آقا حمله نکن، ما خودمان ترتیبشان را میدهیم .
این سناریو را بخاطر داشته باشید که آگر اتفاقی در ایران نیفتد و رژیم به مردم حمله کند و آنها را بکشد آمریکا به ایران حمله خواهد نمود.

با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظرشنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.



AttachmentsAug 8 (6 days ago)

to Ali, me

A Window to the Fatherland – Wednesday 8 August 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program by looking at the death of Reza Utadi, the young Iranian reportedly shot and killed during the recent anti-regime demonstrations in the city of Karaj.

It is a bitter reality that Rouhani who deceived 18 million Iranians to secure a second term for himself now appears on the TV screens and talks for hours without even acknowledging the fact that the same people are now on the streets of Iran shouting “death to the Islamic republic regime”.

During his useless TV interview he looked like an alien to millions of angry Iranians and as if he does not live in the same crisis-ridden country as they do.

Could Rouhani for one minute put himself in theposition of Reza Utadi’s father and have enough guts to accept that the regime’s security agents have killed his son? What would you do Mr Rouhani if it were your own son who had been killed?

Rouhani has not even had the integrity of offering his condolences to Reza’s family or Abdulfattah Soltani, whose young daughter died of a heart attack as a result of the stress that she had been suffering for the imprisonment of her heroic dad.

Later we will watch a video clip in which a Majles deputy reveals a fraction of the corruption of the regime’s top officials.

The head of judiciary, Sadegh Larijani alone has 63 private accounts in the names of his daughter and wife and brothers.

Now that President Trump has acted upon his pledge of imposing new sanctions on Iran, it is worth to remember that he has taken a very aggressive position against the regime and will not let go until he achieves his objectives.

He has additionally pledged that he would not take America into another military conflict after the Iraq and Afghanistan wars and as such there will not be any war with Iran. His strategy is to oust the Islamic republic regime through economic pressure and force it into drinking the poisoned chalice.

A senior US official has told me that Trump has two main objectives in his foreign policy. One is to end the North Korean nuclear program, and the other is to end the Iranian regime’s destructive policies. However, Trump will not have any flexibility towards the Iranian regime at all and the conditions the US has put forward for any negotiations with Iran are effectively the end of the regime if it accepts them.

It is quite clear to Rouhani that US has gone for the removal of the regime, but Khamenei is still in the dark, while at the same time someone like Ghassem Soleimani throws himself into the ring and tells US not to attack Iran as the Revolutionary Guard will bring down the mullahs regime eventually.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/41232

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/rvqCKavrFaU

لینک دانلود:

https://vimeo.com/283958659

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/5200adx7zkl3

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/o9hxasowymjb

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1qYhlGKd6APgSxKS9wwjKiCjG2GAY4brz/view?usp=sharing

August 14, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری چهار شنبه 17 مرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. ابتدا نگاهی به کشته شدن رضا اوتادی در کرج خواهیم افکند و از این واقعیت تلخ که دکتر روحانی با فریب و وعده های دروغین 18 میلیون رای مردم را از آنها گرفت و حالا میاید و چندین ساعت حرف میزند انگار نه انگار که در خیابانها مرگ بر جمهوری ولایت فقیه سر داده اند انگار که از کره ای دیگر آمده است.

آقای روحانی ، آیا لحظه ای خودت را جای پدر رضا اوتادی قرار میدهی همان جوان رشیدی که مامورانت اورا کشتند، پسرت که خود کشی کرد چه حالی بودی؟ او خودش را کشته بود ولی رضا و دیگر جوانان برومند این مملکت را مامورین تو کشته اند.

پر پر زدن ندا را دیدیم چون آقا فرموده بودند نظر آقای احمدی نژاد به ما نزدیک تر است. آقای احمدی نژاد در این قتل و دیگر قتلها شریک است. دریغت آمد یک تسلیت به خانواده اوتادی و عبدالفتاح سلطانی بگویی. این رژیم از روزی که آمد برای این مردم عزا آورد.
در ادامه به دیدن چهار فیلم کوتاه از این آخوند های همه فن حریف خواهیم نشست و با شما سخن خواهیم گفت.
همچنین به دیدن ویدئو کلیپی از سخنان یک نماینده مجلس بنام کریمی خواهیم نشست تا از روند دزدی های آقایان از زبان خودشان باخبر شوید.

در همین رابطه توجهتان را به سخنان آقای دکتر صادقی نماینده مجلس جلب مینماییم. و ای همان داستانی است که قبلا اعلام نموده ایم در زمانی که محمد یزدی رئیس قوه قضائیه بود مبالغی کلان پول به حساب قوه قضائیه واریز میشد ایشان سه حساب در بانک ملی شعبه کاخ بنامهای اعضای خانواده اش باز کرد و این پولها را در آن حسابها می ریختند .و این در زمان شاهرودی هم ادامه داشت و بعد از آن بانکهای قلابی توسط مثل قوامین باز شد و سود این پولها را در این حسابها میریختند. چون در بانک ملی دچار مزاحمت شده بودند. و از بانک قوامین ، بهره پول را به بانک دیگری واریز میکردند. و آقایان آخر ماه پول پارو میکردند.

آقای صادق آملی که آمد بخاطر اینکه این پولها در چشم نیاید ۶۳ حساب جداگانه به نام دختر و همسر و برادرانش باز نمود و این مبالغ کلان را در این حسابها میریخت و سودشان را برداشت مینمود. البته حق آقای گلپایگانی و حجازی و وحید جان حقانیان را هم پرداخت میکنند. و حضرت رهبری هم هیچ نمی گوید.

در بخش دوم به تفصیل از تصمیم پرزیدنت ترامپ در برابر جمهوری اسلامی با شما سخن خواهیم گفت.

آقای ترامپ از زمان کمپین انتخاباتیش شمشیر را بر علیه جمهوری اسلامی کشیده است و می گفت در برجام سر آمریکا کلاه رفته است و در این مدت به ما کلک زده اند .
بعد از جنگ عراق و افغانستان دنیا جنگ جدیدی را نخواهد پذیرفت. پس جنگ کلاسیک با اینها معنی ندارد. باید کاری کرد که از نظر اقتصادی از پای دربیایند و جام زهر را سر بکشند. این تعبیر آقای ترامپ است.

با یک کارشناس قدیمی در وزارت امور خارجه که صحبت میکردم میگفت این آقای ترامپ دو هدف اصلی دارد یکی کره شمالی و دیگری جمهوری اسلامی ایران . و نرمشی که در برابر کره شمالی نشان میدهد در برابر ایران نشان نخواهد داد. در تمام کشورهای دوست آمریکا یک کمپین ضد جمهوری اسلامی راه انداخته است تا مردم خاورمیانه بدانند که عامل بیh ثباتی در منطقه فقط جمهوری اسلامی است.

در مرحله اول خروج آمریکا تاثیر بسزایی در بالا رفتن قیمت ارز و سقوط ریال داشت تا آنجا که به سه برابر قبل رسید. و واکنش های مردم در تضاهرات دی ماه آشکار شد.

حال برای توجیه این فشارهایش بر ایران در پیامی علنی میگوید که قصد براندازی جمهوری اسلامی را ندارد، ولی پمپئو با گذاشتن 12 شرط برای ایران ولی فقیه را مجبور به تسلیم خواهد کرد و خواهان مذاکره با حکومت اسلامی هستند بر سر این 12 شرط آمریکا . اگر رژیم اسلامی این شروط را بپذیرد یعنی حکومت اسلامی پر!!!؟؟

امریکا کل نظام را هدف گرفته است این را روحانی فهمیده است ولی خامنه ای نفهمیده است . هدف آمریکا از بالا بردن شمشیر ترساندن اینها نیست ، میخواهد که گردنشان را بزند.

در این میان یکی مثل سلیمانی میاید ومیگوید آقا حمله نکن، ما خودمان ترتیبشان را میدهیم .
این سناریو را بخاطر داشته باشید که آگر اتفاقی در ایران نیفتد و رژیم به مردم حمله کند و آنها را بکشد آمریکا به ایران حمله خواهد نمود.

با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظرشنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.



AttachmentsAug 8 (6 days ago)

to Ali, me

A Window to the Fatherland – Wednesday 8 August 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program by looking at the death of Reza Utadi, the young Iranian reportedly shot and killed during the recent anti-regime demonstrations in the city of Karaj.

It is a bitter reality that Rouhani who deceived 18 million Iranians to secure a second term for himself now appears on the TV screens and talks for hours without even acknowledging the fact that the same people are now on the streets of Iran shouting “death to the Islamic republic regime”.

During his useless TV interview he looked like an alien to millions of angry Iranians and as if he does not live in the same crisis-ridden country as they do.

Could Rouhani for one minute put himself in theposition of Reza Utadi’s father and have enough guts to accept that the regime’s security agents have killed his son? What would you do Mr Rouhani if it were your own son who had been killed?

Rouhani has not even had the integrity of offering his condolences to Reza’s family or Abdulfattah Soltani, whose young daughter died of a heart attack as a result of the stress that she had been suffering for the imprisonment of her heroic dad.

Later we will watch a video clip in which a Majles deputy reveals a fraction of the corruption of the regime’s top officials.

The head of judiciary, Sadegh Larijani alone has 63 private accounts in the names of his daughter and wife and brothers.

Now that President Trump has acted upon his pledge of imposing new sanctions on Iran, it is worth to remember that he has taken a very aggressive position against the regime and will not let go until he achieves his objectives.

He has additionally pledged that he would not take America into another military conflict after the Iraq and Afghanistan wars and as such there will not be any war with Iran. His strategy is to oust the Islamic republic regime through economic pressure and force it into drinking the poisoned chalice.

A senior US official has told me that Trump has two main objectives in his foreign policy. One is to end the North Korean nuclear program, and the other is to end the Iranian regime’s destructive policies. However, Trump will not have any flexibility towards the Iranian regime at all and the conditions the US has put forward for any negotiations with Iran are effectively the end of the regime if it accepts them.

It is quite clear to Rouhani that US has gone for the removal of the regime, but Khamenei is still in the dark, while at the same time someone like Ghassem Soleimani throws himself into the ring and tells US not to attack Iran as the Revolutionary Guard will bring down the mullahs regime eventually.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/41232

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/rvqCKavrFaU

لینک دانلود:

https://vimeo.com/283958659

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/5200adx7zkl3

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/o9hxasowymjb

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1qYhlGKd6APgSxKS9wwjKiCjG2GAY4brz/view?usp=sharing

August 07, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۱۶ مرداد

nor4-300x160.jpg

در این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز مینماییم. ابتدا به بررسی و نقد کتاب آقای دکتر حسین بر خواهیم نشست و با شما به سخن خواهیم پرداخت.

من میخواهم اینجا کتاب آقای دکتر حسین بر را با اینکه ایشان دوست بنده هستند را به نقد بکشم و یقه ایشان را بگیرم . ایشان در این کتاب جعلیات بسیاری را سر هم کرده اند از جمله راجع به ملیت های ایران، یعنی یک گروه اینجا فارس هستند بقیه ملیتهای ایرانی هستند . اعراب، کردها، ترکمن ها، ترک ها را ما فارس ها استثمارکرده ایم، و سرزمین هایشان را اشغال نموده ایم ، ایشان اینجا می آید و می گوید که شاهنامه فردوسی در تمام منازل بلوچ ها موجود میباشد، یقوب لیث صفاری که اولین قیام کننده بر علیه اعراب بوده از بلوچستان بوده است ، و ایشان میگوید که ایرانیها اشغالش کرده اند، در جای دیگری میگوید فارسها اقلیت اندکی از جمعیت ۶۰ میلیونی را تشکیل میدهند، که چهل و پنج ملیونش فارس هستند ، و مابقی اقلیت های قومی می باشند، حسین بر جان ریاضیاتت هم اشکال دارد.

می فرمایید ۱۲تا ۱۶میلیون ترک هستند ، ۶ تا ۸ میلیون کرد ،۲ تا ۳ میلیون عرب ، ۳ تا ۴ میلیون بلوچ که جمعیت اقلیت های قومی را تشکیل میدهند، آقای حسین بر ما یک ملت داریم آنهم ملت ایران است، هیچکس بعنوان روزنامه نگار به اندازه من از این اقوام حمایت نکرده است، ولی اسم ملیت ها را که می آورید تن من میلرزد، آقا مفهوم ملت در فرهنگ اروپایی چیست؟؟ انقدر نگویید ملیت؟؟!!

اقوام بله روی چشم . اما دردناکتر از همه نوشته اید این پژوهش با اهمیت ملیت ها در ایران کوششی است برای بررسی ناسیونالیسم بلوچ یعنی جنبش بلوچ برای خودگردانی سیستم اقتصادی و سیاسی بلوچستان غربی الحاق شده به ایران !!! شما چگونه الحاق شدید به ایران ؟؟؟
وقتی رژیم جهل جور حاکم باشد همین است.

در ادامه به دیدن ویدیو کلیپ سخنان عبدالفتاح سلطانی که در مزار دخترش ایراد نموده می نشینیم. آقای خامنه ای شرم کن ، آقای روحانی شرم کن ، صادق لاریجانی دزد باید بر مسند قدرت باشد و این بزرگ مرد در زندان ، شرم بر شما باد.


در پی آن به داستان انیس نقاش تروریست وکسی که برای اولین بار میخواست زنده یاد دکتر بختیار را بقتل برساند خواهیم پرداخت و در ادامه همراه با شما به دیدن فیلم مراسم سالروز ترور زنده یاد دکتر شاهپور بختیار در پاریس خواهیم نشست.

دربخش دوم برنامه به تفصیل به اظهارات روحانی و جوابیه جان بولتن به او خواهیم پرداخت و با شما از سبکی این سخنان و نشنیدن فریاد های مردم معترض در خیابان به سخن خواهیم نشست و در این میان به دیدن کلیپ جوابیه آقای حشمت الله طبرزدی هم خواهیم پرداخت.

اقای روحانی بسیار حرفهای سبکی زد هرگز فکر نمیکردم اینقدر آدم خودش را سبک بکند. نگاه کن ببین ملت در خیابان چه میگویند. گوش نمیدهید. میگویند مرگ بر خامنه ای مرگ بر دیکتاتور. ببین سردار سپاه آقای شعبانی چه میگوید میگوید: به حوثی ها گفتیم بزنید آنها هم دو کشتی سعودی را زدند. به تو چه که این حرفها را میزنی . میگویند ما در سوریه فقط کارشناس داریم ، ۲۴۰۰ کارشناسی که فرستاده بودند همگی کشته شدند. این رحم سپاه چقدر کارشناس بیرون میدهد. از آنطرف جان بولتن به تندی پاسخ روحانی را میدهد. یاد بگیرید از تاریخ . از فروغی ها یاد بگیرید. هاشمی رفسنجانی تا آمد حرف بزند سرش را زیر آب کردید و کشتید.

در ادامه اشاره ای به بیانیه عده ای از اصلاح طلبان برای برون رفت از این بحران خواهیم نمود.
بهزاد نبوی، محمد سلامتی، محسن آرمین، مصطفی تاجزاده، فیض الله عرب سرخی، محمد کیانوش راد، عبدالله ناصری، جواد امام،علی باقری و ... با صدور بیانیه‌ای ضمن مروری بر وضع موجود به ارایه راهکارهایی برای برون رفت کشور از شرایط موجود پرداختند.در این بیانیه با اشاره به برخی تجمعات اخیر آمده است: ما به عنوان جمعی که دل در گرو عزت و سربلندی این مرز و بوم دارند و نگران وضعیت کشور هستند، بنا بر وظیفهٔ ملی و احساس مسؤلیت در قبال خدا و مردم، ضمن تأیید و حمایت از راهکارهای پیشنهادی اخیر جناب آقای سید محمد خاتمی بر خود فرض دانستیم نظرات و پیشنهادهای خود را در بارهٔ راه‌های برون رفت از بحران‌ها و مشکلات موجود با شما مردم شریف در میان بگذاریم.

در انتها اشاره ای هم به نوشته لیلا حاتمی در اینستاگرامش خواهیم داشت و از پاسخ حسین بازجو مردی از تبار سیاهی شما را آگاه خواهیم نمود.
با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظرشنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Tuesday 7 August 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with reviewing a new book by Dr. Hossein Bor, who is a friend of mine. However, I wish to criticize him for the pack of untrue statements that he has made about Iran’s ethnic people in his book.

He argues, wrongly, that there is such a thing as the Fars ethnic people in Iran who have exploited our country’s Arabs, Kurds, Turkmens and Azeris, to the extent as though this so-called minority Fars people have “occupied the lands of other Iranian ethnic people”!

Mr. Hossein Bor is not good with mathematics either as he then says we have 60 million people in Iran, out of which 45 million of them are Fars and the rest are from other minorities!

We must remind Mr Hossein Bor that we only have one nation of Iran and they are all Iranians, regardless of their ethnic background. I for one have always defended the rights of all Iranians and have never believed in dividing them into minorities or majority.

And still worse, the book says it has been written to promote the Baluchis nationalism, as if the Baluchi Iranians have had their own separate country in the past and the rest of the Iranians have colonized them!

Sadly, Mr. Hossein Bor’s disappointing book is a direct result of the dictatorial rule of the Islamic republic regime that has waged a war against Iranians’ national unity in pursuit of its vile religious ideology.

We continue the program with watching a video clip of the burial service of Homa Soltani where her heroic father, the human rights lawyer Abdulfattah, delivers a moving speech and calls for unity among the Iranians to achieve peace and prosperity.

It is so tragic to see that Abdulfattah Soltani is serving prison for defending political prisoners and then the head of the judiciary, the corrupt and thief Sadegh Larijani continues with his daily thefts.

We will continue the program with the story of Enis Naghash, the terrorist who had first attempted to kill the late Dr. ShapoorBakhtiar.

Later we will talk about Rouhani’s latest comments about the US sanctions and John Bolton’s response to his claims.

All in all Rouhani’s speech of last night was so cheap and useless. It appears that he does not see or hear the people who are on the streets of Iran shouting “Death to Dictator” and “Death to Khamenei”.

No wonder John Bolton so easily outmaneuvered Rouhani by reminding him that the Iranian people have rejected the regime that he represents as its president.

At the end of the program we will discuss the statement by several reformist activists and former officials who are trying to back up former president Mohammad Khatami’s 15 points suggestion as the way to take the country out of its current deep social, economic and political impasse.

http://iranefardalive.com/Archive/41176

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/qRJemZmnkGA

لینک دانلود:

https://vimeo.com/283769267

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/rfv3zvcn6sdh

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/tq2gccjstwpf

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/17UeoEAerNtwCoQ10AAPh2c-EbS0E-nAz/view?usp=sharing

August 07, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه 15 مرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده که بمناسبت درگذشت هما دخترآقای عبدالفتاح سلطانی سروده اند آغاز مینماییم.
ابتدا اشاره ای به درگذشت هما سلطانی دختر عبدالفتاح سلطانی خواهیم داشت و همراه با شما خوبان به دیدن ویدیویی در این باره می نشینیم. و در همین ارتباط توجه شما را به نوشته زیلا بنی یعقوب روزنامه نگار جلب می نماییم.

ژیلا بنی‌یعقوب، روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان در ایران در مجموعه توییتی درباره این موضع عبدالفتاح سلطانی می‌نویسد: «نشسته‌ام یک گوشه که عبدالفتاح سلطانی می‌گوید کارم دارد. یعنی پدر داغدار چه کارم دارد؟ کنارش که می‌نشینم می‌گوید: امروز صبح از در زندان که بیرون آمدم خانواده‌های زندانی‌های تظاهرات تهران را دیدم، زیاد بودند،باید ۵۰-۶۰ نفرشان در اوین باشند. در‌باره‌شان اطلاع‌رسانی کنید. به وکیل‌های حقوق بشری هم بگویید بروند سراغ‌شان و زودتر وکالت‌شان را قبول کنند. این جور زندانی‌ها خیلی بی‌پناهند.»
او در ادامه می‌نویسد: «می‌گویم آقای سلطانی، چه‌طور می‌توانید؟ اصلا چه‌طور می‌توانید بعد از چندساعت که خبر مرگ فرزند عزیزتان را شنیده‌اید فکر این چیزها باشید؟ گریه‌ام که می‌گیرد دلداری‌ام می‌دهد و شعری از فردوسی می‌خواند: گر این تیر از ترکش رستمی است/ نه بر مرده بر زنده باید گریست. می‌گوید:.برای کسی که رفته کاری نمی‌توانیم بکنیم. باید به فکر زنده‌ها باشیم. شریف‌تر و دغدغه‌مندتر از عبدالفتاح سلطانی می‌شناسید؟»خانم بنی‌یعقوب در آخرین توییت از این مجموعه توییت‌ها می‌نویسد: «موقع خداحافظی باز شعر را برایم می‌خواند: گر این تیر از ترکش رستمی است/ نه بر مرده بر زنده باید گریست و می‌گوید: این طور زندانی‌ها را بیشتر اذیت می‌کنند. هر کس هر کاری می‌تواند برای‌شان بکند.»

درادامه به نامه سید حسن خلخالی به مراجع در ارتباط با فروش قبر خواهیم پرداخت و با شما سخن خواهیم گفت.

در پی آن شما را در جریان بزرگداشت سالروز قتل دکتر بختیار در پاریس قرار خواهیم داد. خیلی از دوستان آمده بودند خیلی از عزیزانی که سالیان درازی آنها را ندیده بودم و باهم این روز جنایت ولایت فقیه را به دنیا اعلام نمودیم و این رژیم سرنوشتی بجز سرنوشت صدام و قذافی نخواهد داشت.

همچنین از شروع اولین سری تحریمهای توسط دونالد ترامپ شما را مطلع خواهیم ساخت. این تحریمها عبارتند از :
خرید‌ و‌ فروش اسکناس یا اسناد مبتنی بر دلار از سوی دولت ایران

خرید‌ و‌ فروش طلا و سایر فلزهای گرانبها، خرید، تامین یا انتقال فلزاتی نظیر گرافیت

فلزات خام یا نیمه‌خام مانند آلومینیوم و آهن، زغال‌سنگ و نرم‌افزارهای مورد استفاده از سوی صنایع ایران

افتتاح حساب ریالی در خارج از مرزهای ایران و مبادله ریالی با ارقام قابل‌توجه

تامین مالی خارجی و خرید اوراق منتشرشده از سوی دولت ایران

خودروسازی ایران

خرید‌ و‌ فروش و تامین قطعات هواپیما

فرش و مواد خوراکی تولید شده در ایران

فعالیت بندرگاهی، کشتیرانی و صنایع کشتی‌سازی ایران ازجمله خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و کشتیرانی جنوب و شرکت‌های وابسته

مبادلات نفتی و هر گونه خرید مواد پتروشیمی از ایران، شرکت ملی نفت، نفتیران و شرکت ملی تانکرسازی ایران

هر گونه مبادله مالی بین موسسات مالی بین‌المللی با بانک مرکزی ایران یا موسسات مالی ایرانی

بخش انرژی
همکاری با ایران در قالب تعهدات خدماتی، بیمه‌ای و بیمه اتکایی

در زمان گذشته ورود پسته وفرش به آمریکا آزاد شد و رژیم توسط آقا زاده ها هزاران قطعه فرش به آمریکا وارد کردند ورو دستشان باد کرده است. حالا با کمترین قیمت در بازار به فروش میرسند چون دیگر خریدار ندارند. دونالد ترامپ از امروز بیخ گلوی جمهوری اسلامی را گرفته است و اتحادیه اروپا هم منتظر خروج شرکت های اروپایی است.
بدنبال آن از راهکارهای 15 گانه محمد خاتمی با شما به سخن خواهیم پرداخت.
رییس دولت اصلاحات تصریح کرد: در عین دفاع از جمهوری اسلامی، قویا معتقدیم نظام هم باید اصلاح‌پذیر باشد و نمی‌شود بر مشکلات ساختاری، سیاستی و عملکردی پافشاری کرد و تن به هیچ اصلاحی نداد.
ناامیدی از اصلاح‌پذیری نظام سبب مشکلات جدی و جبران‌ناپذیری خواهد شد. هر امر بشری باید اصلاح‌پذیر باشد؛ حتی خود اصلاحات هم باید اصلاح‌پذیر باشد و نظام جمهوری اسلامی باید بپذیرد که برخی رفتارها و سیاست‌ها و ساختارهایش را اصلاح کند و این را با کمک همه مردم و علاقه‌مندان به ایران و اسلام و امنیت و آرامش و رفاه جامعه فارغ از گرایش و سلیقه آنان انجام دهد. سیدمحمد خاتمی، بی‌اعتمادی، گسست اجتماعی و کاهش امید به آینده را مهم‌ترین خطر برای جامعه دانست و با تاکید بر لزوم ایجاد امید در جامعه، راهکارهایی برای برون‌رفت از وضعیت کنونی ارایه کرد:

۱- ایجاد و تقویت فضای همبستگی ملی ۲- وحدت ملی ۳- تغییر نگاه رسانه‌های ملی ۴- ایجاد فضای باز و امن و آزاد سیاسی ۵- محدود کردن دایره غیرخودی۶- برداشتن حصر

۷- آزادی تمام زندانیان سیاسی ۸- اعلام عفو عمومی ۹- رفع محدودیت‌های بیجا۱۰- پایان دادن افراط و تندرو۱۱- کارآمدی بیشتر قوای سه گانه و نهادهای حاکمیتی

۱۲- شنیدن اعتراض مردم ۱۳- پاسخگویی دولت ۱۴- زنده نگه‌داشتن اعتماد مردم به مجلس ۱۵- تشکیل دادگاه‌ها با هیات منصفه مردمی. شما خودت ممنوع التصویر هستید چگونه میخواهید تصاویر مخالفین پخش شود

با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظرشنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Monday 6 August 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading his new poem as eulogy for the tragic death of Homa, the young daughter of the imprisoned Iranian human rights lawyer Abdulfattah Soltani.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with reading through a statement by the women’s rights activist Jila Bani-Yaghoub about the death of Homa Soltani.

She says:

“I am sitting in one corner of Abdulfattah Soltani’s home to mourn the sudden and tragic death of his daughter Homa. He calls me over. I wonder what he wants to tell me. I sit next to him and he says: this morning when I was leaving Evin prison to attend Homa’s funeral, I cam across the families of those arrested in the recent protest demonstrations in Tehran. There were 50 or 60 of them. Please do support their cases and ask other human rights lawyers to take uptheir defence. These young people have no way of defending themselves”.

“I am amazed by his strength and ask him how could he, only hours after hearing the news of the passing of his young daughter, think about the plight of the political prisoners in Iran. But in reply he reads a poem from Ferdowsi that says ‘there is no time for mourning our dead if the living people are denied of their lives’.

We continue the program with a short report on the anniversary of the murder of Dr. Shapoor Bakhtiar.

I had the privilege of attending the ceremony at the grave of Bakhtiar yesterday and it was an occasion to meet some of my dear friends whom I had not seen for many years.

Together, at the grave of the late Dr. Bakhtiar we condemned his murder at the hands of the Iranian regime’s henchmen and announced to the world that this regime will have the same fate as that of the Gaddafi’s and Saddam’s.

As of tonight the first round of the new US sanctions against Iran will become effective.

The sanctions that will come back into effect after midnight target transactions with U.S. dollar banknotes; trade in gold and precious metals; direct or indirect sales of graphite and metals such as steel and aluminium; certain transactions related to the Iranian rial; certain transactions related to issuing Iranian sovereign debt; and Iran’s automotive sector.

Additionally, authorizations will be revoked for the import of Iranian-origin carpets and foodstuff and the export of commercial aircraft.

The second wind-down period, which ends Nov. 4, will be the more significant one, as that is when sanctions on oil sales snap back. The senior administrationofficial said that would have an “exponential effect” on Iran.

At the end of the program we will review Mohammad Khatami’s 15 points recommendation to reform the regime, where he has concluded that the current system of governance in Iran has lost itstouch with the people and a reformist movement should urgently begin makingfundamental changes to the way Iran’s economic and political systems function.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/41121

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/KhC12wko_S0

لینک دانلود:

https://vimeo.com/283508791

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/mkgqchu91fww

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/knnn3yokgpd3

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1sm3o1Wz4IyeUU_hQQlrohRSvjcsVjU50/view?usp=sharing

August 07, 2018

تفسیر خبر جمعه ۱۲ مرداد



ادامه تظاهرات در شهر های مختلف ایران

آيا نظام جمهوري اسلامي قادر به تامين خواسته هاي ملت ايران است ؟

چرا گراني در ايران روز افزون است؟


آيا آنگونه كه رژيم ادعا مي كند در صورت سقوط ،ايران سوريه خواهد شد؟

ميهمانان : آقايان عليرضا نوري زاده و قاسم شعله سعدي


چالنگی: با توجه به شعارهای داده شده در تظاهرات شهرهای مختلف، ایران به کجا رسیده است ؟؟؟

نوری زاده: اگر دقت بفرمایید این شعار ها با دقت انتخاب میگردد و نکته دیگر به غایت رسیدن این شعارهاست،مثلا خامنه ای حیا کن سوریه را رها کن ،فکری به حال ما کن ، یعنی هنوز مردم امیدی به این رژیم داشتند که بفکرشان باشد ،اما امروز میگویند خامنه ای حیا کن مملکت و رها کن، !!! یعنی آن رشته امیدی هم که مردم داشتند پاره شده و دیگر کلیت نظام را نمیخواهند، و مردم بعد از چهل سال سخن زنده یاد دکتر بختیار را درک کرده اند که دیکتاتوری نعلین ، صد برابر بدتر از دیکتاتوری چکمه است .، مردم حکومت را دیگر نمیخواهند حال چه اصولگرا ویا اصلاح طلب فرقی نمیکند. حداقل احمدی نژاد از ترامپ میخواهد در باره آقا زاده ها و حساب بانکیشان افشاگری کند اینها همین را هم نخواستند و میخواهند در حکومت به هر قیمتی حضور داشته باشند و آنرا حفظ کنند،.

چالنگی : بنظر میرسد شیراز بیشتر از قبل فعال شده و مردم با شعارهای جدیدی به خیابان آمده اند تفسیر شما چیست؟

شعله سعدی: شیراز همیشه مرکز فرهنگ و سیاست ایران بوده است ، من زمانی گفتم آخوندی که ۵ تومان میگرفته حالا بنز چند میلیونی را از کجا آورده است، گویا این حرف تمام مردم شیراز بوده است ،این شعار بیش از سه دهه ادامه دارد، توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه، و سابقه ای که دارد در دیگر نقاط ندارد، حال ببینید در اوج گرما حضور چشم گیر خودشان را نشان داده اند، من از کسانی که در تظاهرات شرکت میکنند و حقوق خودشان را میخواهند تشکر میکنم.


چالنگی: در همین رابطه تفسیر شما را میشنویم ؟

نوریزاده: پیرو برنامه ای که در رابطه با هزار فامیل دارم تهیه میبینم اینها کلا ۸۲۰ نفر هستند که زادو ولد هم دارند مثلا دخترشان شوهر میکند، خوب خود داماد و برادرانش و خواهرانشان هم اضافه میگردد، اینها نه کفایت علمی دارند و همگی دارای دستان کج هستند و در غارت اموال مردم بسیار متبحر هستند،. در هیچ کجای دنیا مانند این خاندان پیدا نمیکنید ، مثلا میگویند این اعتراضات را اسراییلی ها و عربستانی ها انجام میدهند ، اینها قانون اساسی راهم زیر پا گذاشته اند ببینید فردی مثل احمد جنتی چهل سال است بر مسند قدرت است .

چالنگی: احمدی نژاد از ترامپ خواسته اسامی آقازاده ها و حسابهایشان را برملا کند ، در حالی که جوانان در مملکت بیکار و در فقر زندگی میکنند تفسیر شما چیست؟

شعله سعدی: اینکه چرا این فساد است توضیح میدهم من دو دوره نماینده مجلس بودم حقوقم را نگرفتم و از هیچ رانت دولتی استفاده نکردم ، اما حکومت صلاحیت مرا تایید نکرده است، ولی آقای محمد رضا رحیمی اعلام میکند که ۱۷۰ نماینده مجلس را خریده است و آنها دارای صلاحیت بوده اند که بر مقدرات ما نظارت کنند و تصمیم بگیرند، قوه قضاییه و دادستانهای ما یکی از کارهایشان جلوگیری از فساد است ولی فقط اگر شخصی کوچکترین کلامی یا مطلبی بر خلاف آقایان بنویسد و یا بگوید بسرعت اورا دستگیر و به زندانهای طویل المدت محکوم میکنند. ولی متهم های چند هزار میلیاردی و همین آقای محمد رضا رحیمی که خودش رئیس سازمان حسابرسی بوده است برای مدت کوتاهی دستگیر و زندانی میشوند و با آزادی مشروط از زندان بیرون می آیند ولی کسی مثل عبدالفتاح سلطانی حق استفاده از آزادی مشروط را بعلت سیاسی بودن ندارد. دستگه امنیتیشان هم که اسراییل میآید و نیم تن اسناد نیمه سری را می برند و آنها خبر دار نمیشوند، ولی هروز مرا احضار میکنند که چرا این و آن را گفتی؟؟

چالنگی : آیا واقعا قوانین وضع شده در جمهوری اسلامی دارای اعتبار است و از مردم حمایت میکند؟

شعله سعدی: من را بیاد میرزا یوسف مستشارالدوله انداختید ایشان نشریه یک کلمه را منتشر میکرد و اعتقاد داشت که مشکلات ایران یک کلمه هست و آنهم نبود قانون است، اما مشکل امروز ما خود قانون اساسی است ، مشکل ایران قانون اساسی ایران است، قانون اساسی که به احمد جنتی این اجازه را میدهد که چه کسی صلاحیت دارد چه کسی صلاحیت ندارد، و باید از معتمدان رد صلاحیت کند تا دزدان صلاحیت دار شوند.

چالنگی: یکی از مسائلی که بنیاد حکومت را لرزانده است مسئله مذاکره با آمریکاست اما حکومت اسلامی توانایی تصمیم گیری برای مذاکره را ندارد، چون تصمیم گیرنده واحدی ندارد تفسیر شما چیست؟؟

نوری زاده : گفتگو با آمریکا مسئله ای نیست شما فکر کنید که کلینتون با چه اشتیاقی برای دیدن محمد خاتمی می آمد ولی با یک زمزمه خرازی خاتمی از درب پشتی فرار کرد و گم شد، این رژیم چون منافق است و با مردم صداقت ندارد از طریق یوسف بن علی با آمریکا مذاکره میکند ، بعنوان یک دولت مسئول خودت بنشین و مذاکره بکن ، چرا یک وزیر عمانی که یک پایش عربستان و یک پایش انگلیس و یک پایش آمریکاست باید از طرف شما مذاکره کند، اینها فریبکارانه عمل میکنند به یک جنایت بزرگ دست زده اند و سفارت راگرفتند و گروگان گیری کردند و سربازان آمریکایی را در عراق و بیروت کشتند و در نتیجه ما هزینه سنگین مرگ بر آمریکا را تا به امروز میدهیم ، اینها میدانند که در هیچ رژیم آینده ایران جایی ندارند و حال آمده اند و میگویند از ترامپ دعوت کنید بیاید موزه جنایات آمریکا را ببیند ، آمریکا چه جنایتی در حق شما مرتکب شده است ، اگر آمریکا پیشنهاد مذاکره میدهد چون کشورش بر پایه قانون و روابط بین الملل بنا شده است و میداند که هیچ دشمنی بین ملت ها پایدار نیست.

چالنگی: در تهران همچنان در بر همین پاشنه میچرخد و هر کسی و هر گروهی میخواهد با آمریکا مذاکره کند . این شاخ و شانه های سپاه و سردارانش چقدر اهمیت دارد ؟؟

شعله سعدی: اولا ورود نظامیان به عرصه سیاست هم خلاف قانون اساسی است و هم خلاف مصلحت ایران است در حال حاضر بیش از آنکه وزارت خارجه موضع گیری کند سرداران سپاه اظهار نظر میکنند،و این مسئله مشکل آفرین میشود، دوماً آقای خامنه ای حاضر نیست مسئولیت قانونی خویش را بپذیرد مثلا در باره برجام میگوید من نرمش قهرمانانه انجام داده ام ، و اجازه داد مذاکره کنند و خودش نظارت میکرد، این یکی از مصادیق سیاست های کلان نظام است که خود شما تاییدش کرده اید و نظارت بر آن هم داشته اید پس چرا مسئولیت نمیپذیرید، اگر دولت وظایفش را انجام نداده یقه دولت رابگیرید،.
راجع به مذاکره میگویند، راجع به تغییر رژیم نیست، راجع به تغییر رفتار رژیم است، در حالیکه رفتار رژیم و ماهیت رژیم در هم ادغام شده است و اگر بخواهد جمهوری اسلامی رفتارش را تغییر بدهد یعنی ماهیتش را باید تغییر بدهد که بدست خودش دچار فروپاشی میشود،با این شرایطی که آمریکاییها گذاشته اند جای مذاکره ای باز نگذاشته اند.

با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان وآشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

Behind the Headlines – Friday 3 August 2018

Jamshid Chalangi:

In tonight’s program of Behind the Headlines:

Can the Islamic republic regime respond to the demands of the Iranian people?

Why prices keep going up in Iran?

Will Iran become a “second Syria” if the regime falls?

Our guests to discuss these topics tonight are Dr. Alireza Nourizadeh and former Iranian MP, Dr. Ghassem Shole Sadee.

Dr. Alireza Nourizadeh:

If we look at the slogans that people are chanting at the anti-regime demonstrations, we will notice that they are chosen very carefully to express their true feelings and demands.

Slogans like “Shame on You Khamenei” and “Leave Syria, Think of US”, mean that the people have no more hope in the regime being able to solve their problems and are rejecting it in its entirety so they could run the country themselves in the interest of the Iranian people.

In other words, the Iranian people have now reached the same conclusion that the late Dr. Bakhtiar had predicted that this regime is a religious dictatorship and in the pursuit of its ideological aims has destroyed our country and it does not matter which faction of it you belong to, as they are all the same when it comes to saving the regime from collapse.

Jamshid Chalangi:

It appears that the people of Shiraz are the most active in anti-regime protests.

Dr. Ghassem Shole Sadee:

Shiraz has always been the focal point of Iranian culture and politics. I had oncesaid that we need to find out why a mullah who used to live on meager means is now driven in a Mercedes Benz by a chauffeur.

Now this has become the slogan of the demonstrators in Shiraz and when they say, “the mullahs must get lost” they are opposing the plunder of their wealth by the corrupt religious leaders and we must praise their struggle and supporttheir demands.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We are producing a documentary that concludes Iran is ruled by a gang of 820 people and the members of their families.

They are neither educated nor have any professional background but all of them are adept in stealing the wealth of the nation in whatever position they are.

You will not find such Kleptocracy ruling over any other country on the planet earth.

Dr. Ghassem Shole Sadee:

The reason for the existence of rampant corruption in Iran is that the justice system itself is corrupt. If anyone in the media or the Majles attempts to reveal a corruption, he or she would be rounded up by the order of the judiciary, while the same judiciary protects the thieves and corrupt people.

There is also this additional problem that the Revolutionary Guard are exempt from any financial accountability, while they run more than half of the country’s economy.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We are paying the high price of the regime’s paranoia of anti-Americanism that we have seen in its hostage taking and killing of US soldiers across the Middle East.

If the Americans are offering to negotiate with Iran it is because they want to respect the international laws, something that the Islamic republic regime knows nothing of.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/41010

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/Au5m55N3WB0

لینک دانلود:

https://vimeo.com/283061492

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/alav2vlsvm9j

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/kpcsfvoas3rq

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1g36vHAoDUFI6xQEGdWkgxCdSl-AXXfwq/view?usp=sharing

August 07, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۱۲ مرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . در بخش اول برنامه بمناسبت نزدیک شدن به سالگرد ترور زنده یاد دکتر شاهپور بختیار به تفصیل با شما دراین باره سخن خواهیم گفت:

یک روز ساعت سه بعد از ظهر دکتر شاهپور بختیار به من خبر داد که نخست وزیری را قبول کرده است ، روز بعد به مزار دکتر مصدق رفت در آنجا به ایراد سخنرانی پرداخت، در آن فضا خیلی ها به او گفتند که چرا نخست وزیری را قبول کرده است حتی از نزدیکانش در جبهه ملی. اما او میگفت باید برای این مردم روشن کنیم که این آقایان چه کسانی هستند و این مملکت را نباید به اینها سپرد،.

در روزی که به مجلس رفت نمایندگانی که خود جیره بگیر ساواک و حکومت بودند هم بر روی او شمشیر کشیدند چه برسد به نمایندگان مخالف او ولی او جانانه از این حرکت دفاع نمود ،.

او دوسه هفته بود که نخست وزیر بود که تلوزیون آمد و با او مصاحبه نمود که توجه شما را به دیدن این مصاحبه جلب میکنیم، با آنکه بختیار ورود خمینی را بلامانع اعلام نمود و آمریکاییها هم به او گفته بودند مشکلی نیست بازهم خمینی میترسید،.

روزی که خمینی به ایران برگشت به دکتر بختیارخبردادند که مردم دارند مجسمه های شاه را پایین میآورند باید جلویشان را بگیرید ، ایشان گفتند مجسمه ها را میشود دوباره بالا برد و به مردم نباید صدمه زد.

کابینه او هم با او رو راست نبودند چه از فرماندهان ارتش و چه از بعضی وزیران، ولی عده ای هم مثل دکتر آموزگار و دکتر رزم آرا جانانه تا پایان در کنارش ایستادند.،


در آن زمان در روزنامه اطلاعات من دست به محاکمه دکتر بختیار زدم، خودم هم دادستان بودم و هم قاضی و شبها دکتر بختیار مطالب را در اختیار من از مخفیگاهش میگذاشت و من آنرا مطرح میکردم و یگانه کسی که به آنجا آمد در دفاع از دکتر بختیار دکتر مدنی بود.

دکتر بختیار در این سالهای غربت در اروپا و آمریکا به سخنرانی می پرداخت که همراه با شما خوبان به دیدن چند سخنرانی ایشان خواهیم نشست. در ادامه به دیدن فیلم گفتگوی دکتر بختیار با آقای علی لیمونادی و خانم تاجی احمدی می نشینیم.

در هر حال صفحه ای گشوده شد و کتابی بسته شد او در چنین روزهایی توسط عوامل رژیم جمهوری اسلامی در منزلش در پاریس در سن هشتاد سالگی سلاخی شد یادش جاودان باد.

در بخش دوم برنامه همراه با شما خوبان به دیدن گزارشهایی از تضاهرات مردم در شهر های شیراز و اصفهان و کرج و مشهد خواهیم نشست واز فریاد مردم که میگویند توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه با شما سخن میگوییم .

در گذشته وقتی یک آخوند می دیدیم بسیار اورا عزیز میشمردیم و احترام میگذاشتیم، ببینید چه بر سر مردم آورده اند که مردم دیگر اعتقادی به آنها ندارند و دیگر مشروعیتشان بین مردم از بین رفته است ، حال دادستان مشهد میگوید اینها عوامل عربستان و آمریکا هستند که برعلیه روحانیت شعار میدهند ، باید به این مردک احمق گفت دزد بزرگ اعلم الهدا امام جمعه و داماد قاتلش ابراهیم رئیسی است مردم از دست اینها جان بر لب شده اند ،عربستان و آمریکا اینجا چکار دارند، مردم مرگ بر ولایت فقیه میگویند یعنی مرگ بر تمام آخوند ها و روحانیت ، احمدی نژاد توئیتی به ترامپ زده و از او خواسته اسامی آقازاده های حکومتی را افشا کند . تا اسم دختر صادق لاریجانی صاحب ۶۲ حساب و افسدالفاسدین و دیگر خانم زاده ها و آقا زاده ها افشا شود .

دیگر دوران اصلاحات گذشته است چهل سال زمان زیادی بود اینها اصلاح ناپذیر هستند چه کسی را میخواهید اصلاح کنید احمد جنتی که نمایندگان انتخابی شما را رد صلاحیت میکند یا آیت الله مکارم شکر فروش را میتوانید اصلاح کنید، اینها باید بروند .

قاطعانه به شما بگویم همانطور که کارتر اینها را آورد پرزیدنت دونالد ترامپ هدفش زدن ایران و برچیدن حکومت آخوندی است ، حال چگونه میشود مثل افغانستان و لیبی به عقب برنگردیم ،تنها راه حضور مردم و همین سپاهیان و ارتشیان غیرتمند ایران است که حکومت را مجبور به واگذاری قدرت بدون خشونت کنند و خودشان هم عاقبتی مثل قذافی و صدام نداشته باشند.
با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظرشنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.
A Window to the Fatherland – Friday 3 August 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with paying tribute to the legacy and memory of the late Shapoor Bakhtiar, on the eve of the anniversary of his murder at the hands of the agents of the barbaric Islamic republic regime.

I vividly remember the day when Bakhtiar informed me that he had accepted the post of the Prime Minster. The following day hewent to the grave of Dr. Mossadeq and delivered a speech about why he had accepted the responsibility and his plans for rebuilding a democratic Iran.

Some of his close associates in the National Front had criticised him for accepting the job, but he argued that it was his duty to make it clear for the Iranian people that what future they will have if theclerics led by Khomeini ever came to power in Iran.

The day he went to the Majles to swear to accept the post of the Prime Minister, deputies who were the pay of the secret police also attacked him, but Bakhtiar defended himself and his programs in face of their onslaught.

Although Bakhtiar had agreed to the return of Khomeini and even the Americans had told him that he could go back and will be safe, but Khomeini was still scared of returning to Iran.

And on the day that he returned, Bakhtiar had been told that people are taking down the Shah’s statues and he must do something to stop them, but Bakhtiar had told them that statues can always be erected again and all efforts must be made not to hurt anyone.

Even his cabinet was not loyal to him, except for Dr. Amouzagr and Dr. Razmara who supported him into his exiled life.

In exile Bakhtiar continued his struggle and gave many interviews, one of which was with Mr. Ali Limonadi that we would watch it again tonight.

And now, 40 years after those crucial days, Iran is witnessing yet another uprising as people on the streets are shouting “canons, tanks and missiles wont’s stop us as we demand an end to the rule of the corrupt and despotic mullahs”.

In the past every time we came across a mullah we used to offer our respect to them. One can only imagine the extent of the miseries and calamities that their bunch and their tyrannical rule has inflicted upon our nation that today they have no legitimacy whatsoever.

But the reactionary mullah Alam Ulhoda in Mashad has claimed that the people on the streets of Iran calling for the removal of the Islamic republic regime and corrupt people like him and his murderer son-in-law Ebrahim Raisee, “are Saudi and American nationals”!!

The time is over for any hope of this regime being capable of reforming itself. Whom or what do they want to reform anyway when they are all corrupt to their teeth?

I can firmly say that Jimmy Carter brought thisregime to power 40 years ago and Donald Trump’s plan is to overthrow it and end four decades of their bloody rule.

If the leaders of the regime want to avoid the faith of Saddam and Gaddafi, then they better leave the scene peacefully now and allow the Iranian people determine their own free future.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/41001

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/vrT4EjK7WkA

لینک دانلود:

https://vimeo.com/283058757

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/2mcol23pu3oj

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/epamguyztcdi

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1y-3sIkfTyioE7wDnHHD2iFZB_URgRr3K/view?usp=sharing

August 07, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۱۱ مرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره ازبرنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوریزاده آغاز مینماییم. در ادامه طبق روال هر هفته به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر محسن سازگارا می نشینینم و در ارتباط با مهمترین مسائل روز ایران و منطقه به تبادل نظر خواهیم پرداخت و نظر ایشان را جویا خواهیم شد. با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید . منتظرشنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.
A Window to the Fatherland – Thursday 2 August 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with looking at some of the latest news stories about Iran, in discussion with our special guest of every Thursday, Dr. Mohsen Sazegara.

Mohammad Baqer Nobakht has now resigned from his post as the spokesman for the Rouhani government and Abdul Nasser Hemati has been appointed the new Governor of Central Bank of Iran, just as the free fall of Iranian currency continues.

What is your take about these changes in the Rouhani cabinet?

Dr. Mohsen Sazegara:

I sincerely feel for our Iranian compatriots who are going through extremely difficult times, which can only be described as sad and heartening.

When you look at the statistics, you note that the earning of every single Iranian family has been reduced by 70% since last year this time and the devastating mismanagement of Iran’s economy is primarily directed at the hard working families. And there is one man responsible for all these miseries and calamities and his name is Ali Khamenei.

However, today’s conditions in Iran were predictable, as the value of Iranian rial has been dropping continuously over the last 40 years under the present regime. I do not hold any hope for Mr. Hemati’s economic plan to succeed as Iran’s economic system must change fundamentally and our national currency must change to start with.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Iran is now a country where you do not know who is in charge of what and what policy, if any, all government agencies must follow as on the one hand we have the Rouhani government which is divided itself, and on the other hand we have these powerful mafia-like interest groupings who control the markets and set the value of rial and foreign currencies disregard of any state policy.

This must be a completely bankrupted economy that a short comment from Trump determines the value of Iran’s national currency by the hour.

Dr. Mohsen Sazegara:

We also have some people who call themselves “economist” but they only prescribe left-wing solutions. The first thing to do is to reduce the size of government and stop the massive funds that are paid to the ayatollahs and make Khamenei’s household accountable for the billions of dollars that it receives from the special funds linked to Iran’s oil revenue.

Iran’s judiciary must also be completely overhauled, as it is a den of corruption itself and can never fight the many mafia-groups that control many aspects of Iran’s economy.

Dr. Alireza Nourizadeh:

It is interesting you mention the role of the judiciary in spreading the corruption rather than fighting it.

Hamid Baghaie, former deputy to Ahmadinejad who has been on parole has been speaking to cameras outside Evin prison and has said that soon the top leaders of the regime will be replacing him in the prison and has singled out the head of judiciary Sadeq Larijani by his name.

He has even predicted the fall of the regime soon and the opening of the gates of Iran’s political prisons thereafter.

He speaks so confidently and makes one think that he must know something that we do not know.

Dr. Mohsen Sazegara:

There are three scenarios for the fall of the regime:

One is the Israelis, John Bolton and the Mujaheddin believe the regime is falling apart by itself as a result of the US pressures and some within the regime will move fast to replace it;

The second scenario is that just like the former Soviet Union the regime will fall without any foreign intervention, which might prove very dangerous in the absence of a viable alternative to replace it.

And the third scenario is that Khamenei will go all the way to resist change and begins a harsh crackdown on the protesting people, which would be his greatest mistake and would lead to a nationwide uprisingthat will end his regime once for ever.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/40981

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/p6cNVWwb4Jc

لینک دانلود:

https://vimeo.com/282856160

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/0unqtmrjllnc

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/lwhoxhqavwu4

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1B_P0sEy_qOUJGpdVNJCwgP7omPir354j/view?usp=sharing

August 01, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری چهار شنبه 10 مرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر نوریزاده آغاز می نماییم. ابتدا نگاهی به اعتراضات مردم اصفهان خواهیم افکند. و سپس از دستاوردهای انقلاب طی این چهل سال از بدو ورود خمینی که چه در عراق چه در فرانسه و چه در ایران با دروغ گویی های او آغاز شد و گفت من خدعه کرده ام، این رهبرشان بود با مزاری چند میلیاردی که بزودی جایگاه لعنت و نفرین خانواده هایی خواهد شد که آنها را اعدام نمود هیچگاه آنها اورا نخواهند بخشید ، چند صد دختر و پسر از دیدار آخرین با خانواده هایشان محروم شدند به چند دختر باکره نجیب تجاوز کردند بخاطر احکام صادره خمینی.

حال آقای دکتر حسن روحانی که در دوره دوم و سوم مجلس عنوان دکترا داشته در شرح حالش نوشته اند کارشناس ارشد . ایشان سال ۷۸ دکترای خود را از گلاسکو گرفته است ، اگر به او بگویید شرح حال خودت را به انگلیسی بنویس نمی تواند.

در ادامه به اظهارات آقای غظنفری که به نقد و بررسی مدارک و گذشته روحانی پرداخته است اشاره خواهیم نمود. این چیزی که در باره بازرگان میگوید دروغ است مشکل بازرگان تعبد او بود وقتی رضا شاه اورا به خارج میفرستاد تنها دانشجویی بود که با خودش آفتابه می برد.در ارتباط با شرافت و عشقش به ایران چیزی نمیتوانید بگویید.

آقای روحانی هرگز دستگیر نشده و هرگز مورد تعقیب ساواک نبوده است، بلکه جزو کسانی بود که اول انقلاب اسنادشان از ساواک بیرون آمد. مرحوم مفتح هم جزو همین افراد بود و خمینی اورا کنار گذاشت ، بهر حال روحانی پر از فریب و نیرنگ است. زندان چه به سر آدمها میاورد یکی میشود لاجوردی که چند هزار بیگناه را میکشد و یک نفر میشود پرویز نیک خواه که آن کار اساسی را در رادیو تلوزیون کرد. حتی ایشان اسمش را هم عوض میکند ، این یک نمونه است که خودشان خودشان را رسوا میکنند.

آقای خامنه ای درجه اشتهاد نداشت هول هولکی سرمجلس خبرگان برایش درست کردند و بعد آمدند مرجعش کنند ، آقای منتظری گفت قدرت را گرفته ای برو به کارت برس حتی در زمان شاه هم در این باره دخالت نکرده اند. مرجع توسط مردم مرجع میشود، مگر آقای سیستانی را صدام مرجع کرد مردم اورا به مرجعیت انتخاب کردند ، ببینید یک ملای ایرانی از مشهد به عراق میرود و آنجا چنین پایگاهی بین مردم پیدا میکند.

آقایان آمدند و یک لیست هفت نفره ارائه کردند، مرحوم میرزا جواد تبریزی گفت کتابها و رساله مرا بسوزانید من مرجع نیستم ،آقای شبیر و ناصر شکر فروش و وحید خراسانی زیر بال آقای خامنه ای را گرفتند و پولها را گرفتند و در حج بعثه مراجع ایجاد نمودند. مال اینها دولتی است و وجوهات توسط علی قاضی عسکر به آنها پرداخت میگردد.

آقای خامنه ای آمد و آنها را پولکی کرد و دکان مرجعیت را برای همیشه تخته کرد. این یکی از چیزهای خوبی بود که دیگر ملت بدنبال مرجعیت نمیروند. یک آقای علوی بروجردی است و یک آقای سید رضی شیرازی است که اعتبار دارند که هیچکدام اعلام مرجعیت نکرده اند چون این حکومت را حکومت ظلم و جور میدانند و باطل میدانند.

در بخش دوم برنامه به دیدن فیلم سخنان انور السادات در باره خمینی خواهیم نشست.
او میگوید که او عقب مانده ذهنی است و من هیچ رابطه ای با او نخواهم داشت.

در ادامه به دیدن فیلم کوتاهی از آقای معلم که راجع به فیلم آقای فرهادی نظر میدهد می نشینیم و از اینکه این تیپ افراد بیسواد چنین مشاغلی را دارا هستند باید تاسف خورد.
در پی آن به فیلم کوتاهی از سخنان یک آخوند جاعل و جاهل خواهیم پرداخت و با شما سخن خواهیم گفت.

بدنبال آن به سخنان ناطق نوری گوش فرا خواهیم سپرد که میگوید مردم اعتمادشان به ما کم شده است.

با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید . منتظرشنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland- Wednesday 1 August 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with an update of news about the ongoing people’s protests in the city of Isfahan and follow it up with exposing the catalogue of lies and deceptions that Khomeini’s regime has offered the Iranian people over its 40 years of despotic rule.

It is no secret that when asked about walking back on many of his “promises” to the Iranian people after coming to power, Khomeini had publicly said that he had done a “khode”, an Islamic term that translates into the end justifies the means!

And this was the “leader” of an “Islamic revolution” who is buried in a multi-billion dollar palace-like “grave”, which soon will be the site of people gathering to curse and damn him, his legacy and the regime that he left behind, by the mourning mothers of thousands of young Iranians he executed for opposing his tyranny.

And the regime’s current president has followed his mentor’s deception by claiming to have achieved a doctorate from Glasgow University, but if you ask him towrite his name and his short bio in English, he would not be able to do it!

In that regards, we will look at the revelation made by Mr. Ghazanfari about how Rouhani has been lying all along his political life about his background.

Ghazanfari reveals that Rouhani had never been followed or arrested by the Shah’s secret police (SAVAK), and quite the opposite, his name had appeared among the list of SAVAK’s informers after the fall of the Shah.

Another such person who had deceitfully claimed that they had been arrested by SAVAK was Khomeini’s close associate, Mofateh, but Khomeini disowned him.

In any case, Hassan Rouhani is a deceitful character and has even changed his true name to avoid scrutiny of his past life.

The deception of the regime’s leaders is not confined to Rouhani alone. Ali Khamenei for one has never been an ayatollah. It was only when they wanted to hurriedly make him a successor to Khomeini after his death that the Assembly of Experts granted him the title.
The late ayatollah Montazeri who was Khamenei’s teacher had once told him that he is unfit to be in the position of the supreme leader and it was only his despotic rule that secured that position for him.

At the end of the program we will look at the comments of the cleric Nateq Nouri who has said that the Iranian people’s trust of their religious leaders are at the lowest in recorded history.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/40963

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/1nCX1sTKTqY

لینک دانلود:

https://vimeo.com/282683251

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/k7jwv6aoxtkq

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/kjsqfrumvwui

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/11N9jbJVnpGSJawU4gf4xIFght38AvsNh/view?usp=sharing







advertise at nourizadeh . com