August 20, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۲۵ امرداد

nor4-300x160.jpg


A Window to the Fatherland – Friday 16 August 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our special guest, oil expert Mr Khosrow Semnani, who has also written the book “Where is My Oil?”.

Mr Semnani has also done a unique job by following the issue of the strike at Iran’s Haf Tapeh Sugar Refinery and reports its news to international labour organizations in defence of the Iranian workers.

Khosrow Semnani:

The story of Haft Tapeh is a symbol of the problems that Iranian workers and teachers are facing in the country. They are among the hardworking classes of Iran but as the country is engulfed in corruption of its rulers and top officials these lower class sections of the society are economically suffering most and are struggling for justice.

We sincerely hope to be able to help them and as such we employed a committee of lawyers and sent them to Geneva to meet with the representatives of the International Trade Union Confederation (ITUC) to raise the case of Iranianworkers with them.

We also spoke with a delegation of American Workers Unions and asked them to declare their support for the Haft Tapeh striking workers.

Dr. Alireza Nourizadeh:

You use the interesting term of “engineered corruption” in Iran. What do you mean by this description?

Khosrow Semnani:

This engineered corruption is the outcome of what Khomeini said back in 1979 when he declared that oil revenue is not important for the future of Iran and that he wanted his officials to disregard its role in Iran’s economy.

As such, 40 years later we now hear from Iran’s Oil Minister Bijan Zanganeh that the country’s oil industries are operating in “dark rooms”, which means it has lost its revenues and is bankrupted.

In my book “Where is My Oil” I have reflected on this issue by showing how Iran’s natural gas is sold at one fourteenth of its actual market price instead ofcreating real revenue for the nation.

And yet even whatever revenues that the government receives from this extremely low price ends up in the hands of the corrupt officials, their relatives and cronies.

The regime itself has announced that more than $24 billons from the Central Bank’s reserves have disappeared and another $22 billion have gone stray in Chinese banks, but at the same time when 3000 workers in Iran only need $4 million salaries they cannot pay it to them.

More than 51% of Iranians officially live under the poverty line and we hear oiltankers with $100 million worth of Iranian oil disappear on black markets.

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۲۵ امرداد

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس همراه با شما به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای خسرو سمنانی کارشناس نفت و نویسنده کتاب نفت من کجاست خواهیم نشست.

دکتر نوری زاده: جناب سمنانی یک کار جالبی شما اخیراً کردید داستان هفت تپه چه بود میخواهم خودتان تعریف کنید؟

خسرو سمنانی: داستان هفت تپه یک سمبل گرفتاریکارگران معلمین و طبقه کارگر و تولید کننده های ایران است که سالهای سال زحمت میکشند و با این فسادی که در حال حاضر در ایران است مبارزه میکنند و پایداری کرده اند ، ما از اینها پشتیبانی کرده ایم و امیدوارم که بتوانیم به آنها کمک کرده باشیم.
ما در روز سیزده اردیبهشت همین امسال با یک هیئتی صحبت کردیم و دعوت کردیم در واقع حکایتی که کارگران هفت تپه دارند را برای کنفدراسیون بین المللی کارگران در ژنو فرستادیم ، یک نامه ای فرستاده بودند از طرف این کارگرها و تقاضایی در این مورد و گرفتاری هایی که اینها دارند برای گرفتن حقوق خودشان یک اعتراض بین المللی بشود ما پنجم خرداد یک هیئت وکلایی را استخدام کردیم و افرادی را برای اینکار معیین کردیم که با هیئت و سندیکای کارگران آمریکا تماس بگیرد و اینها را مجهز بکند و از آنها تقاضا کردیم که از کارگران هفت تپه در ایران حمایت بکنند و در مورد کارهای اینها قدمهایی برداشته شود.

دکتر نوری زاده: شما در ادبیاتتان از یک تعبیری استفاده میکنید که خیلی برای من جالب است ، فساد مهندسی شده، این را تفسیر کنید که منظورتان چیست؟

خسرو سمنانی: این فساد مهندسی شده یک برآوردی است که بخاطر تزی که خمینی در سال ۵۷ پیاده کردند و گفتند مردم باید از آن پیروی بکنند و آن این بود که گفت نفت برای ما مهم نیست!!! نفت در مسیر کار ما نیست !!! و اسلام در مسیر کار ماست، این تز پیاده شد در فاجعه ۵۷ که تا بحال ادامه دارد و این فساد مهندسی شده ادامه دارد، می بینیم چهل سال بعد نفت ایران از بین رفته درامدش از بین رفته و پوسیده شده است و وزیر نفت ایران زنگنه برگشته و میگوید نفت ایران در اطاق تاریک است!!
یعنی چه ؟ نفت معلوم نیست از کجا میاید به کجا میرود محموله ها معلوم نیست به کجا میروند و درامدش هم معلوم نیست به کجا رفته است و ملت ایران هم نباید بدانند و وقتی شما همچنین چیزی میبینید اقتصاد ایران هم رشد شش و نیم درصد منفی داشته است ! این نتیجه کار است کارگران هفت تپه نتایج این فساد و چیزی است که پیاده شده است ، فسادی که تولید شد و مهندسی شد این نتایج را داشته و تا موقعی که این ولایت فقیه در کار است و این حکومت بر سر کار گرفتاری خواهد بود و بدتر هم خواهد بود

دکتر نوری زاده: جناب سمنانی منظور شما این نیست که یک نفر بیاید بدزدد ، این معلول یک برنامه است که باید این دزدی اتفاق بیفتد یعنی غارت ثروت ملی ما یکی از اصول و مبانی جمهوری ولایت فقیه است.

خسرو سمنانی: بیشتر سخنان شما در نشریه نفت من کجاست منعکس شده است و بعنوان مثال در یک مرحله گاز ایران به قیمت یک چهاردهم قیمت اصلی آن بفروش میرسد این باعث میشودکه درآمدی که مردم ایران باید داشته باشند ندارند حالا چرا به این قیمت فروخته میشود بحث دیگری است و منافعش به جیب دولت خارجی میرود و افرادی هم که سرکار هستند پولش به جیب این آقازاده ها میرود و دزدی ادامه خواهد داشت شما اگر در این کتاب ملاحظه بکنید ۲۴ میلیارد دلار در بانک مرکزی از بین رفته و حسابداری هیچ جوابی ندارد به مردم بدهد، و در جایی دیگر بیست و دو میلیارد دلار در چین از بین رفته است، ده میلیارد دلار بعنوان وامهای سفارشی از بین رفته است، و اینهاپول مردم ایران است ، چیزی که در مورد هفت تپه اتفاق افتاده نزدیک سه هزار کارگرحدود ۴ میلیون دلار این پول اینها عقب افتاده است در صورتی که یک محموله نفتی صد میلیون دلار قیمتش هست که هیچکس نمیداند کجا رفته است و کجا میرود؟؟!! این گرفتاری یک سمبلی است که نشان میدهد که نه تنها در هفت تپه هست بلکه معلمین دارند رانندگان اتوبوس و پرستار ها هم همین گرفتاری را دارند و برای تمام اصناف دارد اتفاق میافتد ۵۱ درصد مردم ایران زیر خط فقر دارند زندگی میکنند!!

دکتر نوری زاده: شما در نفت من کجاست تمام این موضوعات را با جزییات ذکر کرده اید من اگرسئوال میکنم برای آن دسته از هموطنانی است که دسترسی به کتاب نداشته اند و ندیدند البته انتشارش در ایران باعث شد که با تیراژ خیلی بالا بدست همه برسد ولی امیدوارم مردم از مضمون این کتاب آگاه بشوند برای اینکه فصل به فصل تنها به فساد اشاره نکرده بلکه به فرصت های از دست رفته هم اشاره نموده است .........
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


August 20, 2019

تفسیر خبر جمعه ۲۵ مرداد‎

سلام جمشید چالنگی هستم و در برنامه امشب تفسیر خبر همراه با شما خوبان نگاهی خواهیم داشت به:
ادامه فساد در جمهوری اسلامی سالار آقاخانی با ده ها میلیون دلار وام دریافتی از بانک مرکزی در نجف به سر میبرد.
نفتکش ایرانی گریس آزاد شد! جمهوری اسلامی چه تعهداتی به انگلستان داده است؟
افزایش قیمت مسکن در تهران و حومه
خامنه ای از زبان نماینده خود در ارتش خواهان تولید مثل برای افزایش مسلمانان برای مقابله با دشمنان شده است !!
سهم ایران در دریای خزر به سود چه کسی معامله شده است؟؟
سعد حریری نخست وزیر لبنان در واشنگتن چه گفت و چه شنید؟؟
مذاکرات پنهان میان اسراییل و امارات متحده عربی در مورد وضعیت جاری در ایران!!

میهمانان این شماره از برنامه تفسیر خبر آقای علیرضا نوری زاده و آقای عطا هودشتیان

چالنگی: فساد یک امر معمولی و روزمره شده است و مردم هم حتی دیگر حساسیتی ندارند آقای سالار آقاخانی و گروهی دیگر ده ها میلیون دلار را برداشته اند و گفته شده که تنها مشکلی که وجود داشته اینکه قانونی یا غیر قانونی از کشور خارج شده است در دادگاه ایشان و گفتند خیر ایشان از فرودگاه امام رفته اند و در نجف هستند از طرفی قیمت مسکن افزایش پیدا میکند و از طرف دیگرتر نماینده خامنه ای خواستار جهاد تولید مثل میشود در کشوری که نیتش گرفتاری های بسیار دارد و همین منظر را شما وقتی با ما صحبت میکنید چه تفسیری دارید از منظر روبرو؟؟

نوری زاده: جناب چالنگی ببخشید گاهی آدم مجبور میشود ازواژگانی استفاده کند که با ادبیات خودش سازگار نیست ولی وقتی کشور دست یک عده ای دزد است غیر از این هم انتظار نباید داشت نجف مزار حضرت علی است و معمولا کسانی که به آنجا میروند باید اعتقاداتی داشته باشند ولی یک دزد که میلیون ها دلار وام را بالا کشیده از فرودگاه امام خمینی به نجف میرود و از نجف هم به جاهای دیگر میرود معاون قوه قضاییه هم چندین میلیون دلار دزدیده و هر کجایش که شما دست بگذارید همین است و ولی فقیه با وجدانی راحت و آسوده میگوید ما نوک قله ای که میخواهیم برویم از این چیزها توش پیش میاید اشکالی ندارد یعنی از نظر آقای خامنه ای ۸۰۰ میلیارد دلار درامد نفتیکه در هشت سال حکومت احمدی نژاد به باد رفت اشکالی ندارد!!
الان هم هرچی به باد میرود اشکالی ندارد، چرا؟؟؟ چون ایشان میخواهد مقام ولایت فقیهش را تثبیت کند!! عبد السلام سخنگوی حوثی ها هم آمد با اینها بیعت کرد زک زکی هم قبلا بیعت کرده بود و حسن نصرالله و حشد الشعبی هم بیعت نموده اند و دیگر ایشان خیالش آسوده است که همه نعلینهایشان را میبوسند و سردار وحید هم از اتاق پشتی دلار میدهد.
واقعا کشور ما در شرایط خطرناکی است من باز هم میگویم اگر مردم ما نجنبند و حرکت نکنند این رژیم هدفش این است که ایران را به ویرانی بکشاند و کشوری ویران بی آب با جمعیتی دویست میلیونی به جا بگذارند و بعد گورشان را بکنند و بروند، من اینقدر عصبانی میشوم که واژگانی که متعلق به من نیست را در مورد اینها بکار میبرم واقعاً دیگر ایرانی نمانده است و ما اگر نجنبیم ببینید قیمت خانه در عرض یکسال ۵ برابر میشوداین جای خوشحالی ندارد جای گریه دارد چون ارزش پول ملی پایین آمده است و خامنه ای عمامه را بالاتر بگذارند!!! ایشان نه امام زمان را خواهند دید نه نیابتشان تثبیت خواهد شد یا سرنوشتی مانند قذافی خواهند داشت یا بدتر،!! مثل خمینی جسدش از بالا به روی زمین پرت خواهد شد ولی آن طاغوتی که با چشم گریان از ایران رفت با شکوه تمام توسط سادات به خاک سپرده شد این تفاوت آدمها در حیات و مماتشان است

چالنگی : آقای هودشتیان این پولهایی که از ایران بیرون برده میشود احکامی صادر شده مثل تحریم در ارتباط با عملیات تروریستی برای آقایون در خارج از ایران مثل مرکز یهودیان در آرژانتین و تحت تعقیب هستند سرنوشت این پولها را میشود دنبال کرد زمانی که مردم خودشان حکومت کنند همانطور که ملت یهود بر علیه آلمان نازی اقدام کردند ؟؟؟


هودشتیان: ببینید این یکی از وظایف اپوزیسیون نظام است که بهترین وکلا را بکار بگیریم و یک سازمان منسجم بتوانیم این اقداماتی که شما گفتید را انجام بدهیم ببینید چقدر تروریست رژیم و دزدان رژیم در همین کانادا و اروپا سکنی گزیده اند و اینکه این اپوزیسیونی که نتوانسته جمع و جور کند اوضاع درونی و داخلی خودش را به لحاظ نظری و سازمانی و غیره میتواند چهار تا وکیل فعال را بکار بگیرد و این اقدام بزرگ را بکند این پولها پولهای مردم ایران است.........

با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

تفسیر خبر جمعه ۲۵ مرداد‎
امشب در تفسير خبر: جمهوري اسلامي سهم ايران در درياي خزر را به كدام طرف توافق فروخت؟ و خبر هاي ديگر
ميهمانان :آقايان عليرضا نوري زاده و عطا هودشتيان
تفسير خبر/شبكه ايران فردا/٩.٣٠تهران

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/55084

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/sgqwbuJpUEc

لینک دانلود:

https://vimeo.com/354266084

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/25-11ff

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/25-10yy

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1pjdiy0TWXO8pOybjRi84aUvfIIOTI9OP/view?usp=sharing

August 20, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۲۱ امرداد

nor4-300x160.jpg


A Window to the Fatherland – Monday 12 August 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

In my poem tonight I also mentioned a pome by Mohammad Zohali in which he describes how our nation repeatedly falls into the trap of despotism.

Right now the open protest of the original group of 14 civil rights activists has led to other groups of 14 protestors come forward from different section of oursociety and the latest of them is a group of women’s rights activists.

If this protest movement continues to grow I am sure it will oust the regime.

However, some of these protestors including Fateme Sepehri, Mohammad Hossein Sepehri, Mohammad Norizad, Javad Laal Mohammadi, hashem Khastar and Mortazavi have now been arrested.

I believe it is now high time our workers, students and teachers join this movement and I call upon them to wake up from their lethargic state and change Iran’s future now.

We are facing a corrupt regime whose main preoccupation is to suppress our people and steal their wealth and torture and kill anyone who dares challenge its policies.

Further more, the rulers of this regime are in their late eighties and are now transferring their illegitimate power and wealth to their offspring throughcreating many bogus councils and government bodies and handing them over totheir children.

The regime spends millions of dollars in foreign countries for its nefarious acts and deceives masses through superstition and propaganda.

Later in the program we will look at the comments of the former governor of Iran’s central bank who has said that nowadays, Iranian families melt their gold coins and turn them into cutleries because the country’s national currency has collapsed and has no place in trading contracts.

We all know that Iran’s currency before the revolution was one the most valued ones in international trade and it has now become almost redundant as a result of the tyrannical rule of its present regime which is completely corrupt and is not accountable to the nation.


پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۲۱ امرداد

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. اشاره ای به شعر محمد زحلی نمودم و به دلائل مختلف به دام استبداد می افتیم و در قفس هستیم، الان راجع به این گروه ۱۴ نفره که حالا ۱۴ تن از بانوان هم آمدند و کارگران و معلمان دارند میآیند اگر ما دقت کنیم و اگر توجه کنیم این حرکت میتواند رژیم را از پای درآورد .
فاطمه سپهری و محمد حسین سپهری برادرش محمد نوری زاد عزیز و جواد لعل محمدی ،هاشم خواستار و.......مرتضوی کسانی هستند که دستگیر شده اند، به اعتقاد من یک حرکتی مردم باید بکنند کارگران ، معلمان عزیز ، دانشجویان ، شما چه شده اید خوابتان رفته است دانشجوی ستاره دار شدن خیلی ارزشش بالاتر از فارغ التحصیل شدن از این دانشگاه رژیم است و سالها خجالت بکشد از فرزندانش که میپرسند بابا چرا کاری نکردید ، امیدوارم که حرکتی را شاهد باشیم .

ببینید ما با یک رژیمی روبرو هستیم که در نه توی مغاره های این رژیم یک فاسدی نشسته فساد کردند آدم کشتند جنایت کردند و دزدی کردند ، و حالا دارند شال را به فرزندان و داماد هایشان منتقل میکنند آقازاده ها شما در مجموع فامیل های اینها نگاه بکنید یک نفر غریبه را نمیبینید !!! همه از خودشان هستند !!!
الان شرایط به گونه ایست که این آقا نود سالش میشود و دست و پایش میلرزد مثل جنتی یا خزعلی ، اما این جانورها حکومتشان را منتقل میکنند به آقازاده هایشان ،الان من نگاه میکنم این آقای جنتی از کار برکنار شده یک پرستو فرستادند و ترتیبش را دادند اما نگاه کردم دیدم ایشان هست!!!!! در ریاست جمهوری تشریف دارند و مشغول است و در جاهای دیگر هم حضور دارد ماشالله اینقدر شورا درست کرده اند این میشود رئیس این شورا و آن میشود معاون آن شورا و مملکت و کشوری ۴۵ درصد از درامد ملی اش صرف پرداختن حقوق بشود و بودجه این ارگانهای قلابی که درست کرده اند.

این رژیم این راهپیمایی کربلا را که عده ای آدم معتقد که نمیدانند به چه اعتقاد دارند اینها را را میاندازند و به کربلا میبرند در این مسیر چه سوء استفاده ها که نمیشود !! در خود کربلا چه سوء استفده که نمیشود ، بساطی که حاج قاسم سلیمانی راه انداخته است بنام تعمیر عتبات ،چند میلیارد از پولهای شما را میبرند آنجا که گنبد و بارگاه درست کنند که بوده از زمان نادر شاه بوده وبعد ناصرالدین شاه کرده و بعد هم محمدرضا شاه کرده خیلی هم باشکوه !!! لزومی نداشته که شما انجام بدهید حالا میخواهند بارگاه حسین را ۲۴ کیلومتر بزرگتراش کنند این مال نجف، در کوفه دوطفلان مسلم و........ ومعلوم نیست هیچکدام از اینها مقبره آنها باشد و کسی نیست از اینها بپرسد که راستی حضرت علی که پسر خردمندی بنام محمد حنفی داشت چی شد ؟؟ مقبره اش کجاست؟؟ مگر اون پسر حضرت علی نبود؟؟ مگر در روز عاشورا از پسران علی و حسین و عمر و عثمان و ابوبکر کشته نشدند؟؟؟ آیا آنها جزء شهدا نیستند ؟؟؟

خوب این زوار را راه میاندازند میبرند آنجا، فکر میکنند برای خودشان دو میلیون هورا کش درست کرده اند آن بچه کوچکی که بر گرده پدرش پیاده به کربلا میرود چه حالی میشود ؟؟؟ ما را گرفتار خرافه کرده اند آنهم بصورت بدی!!! واقعاً میگویم، و افسرده میشوم!!!
در این دوروزه که ما نبوده ایم تولد دو نازنین بود یکی عارف عزیز و یکی ایرن زیبا ، او بسیار زن نازنینی بود خیلی با شخصیت و هنرپیشه تئاتر و سینما تمام سالها با خوبی حضور داشت و بعد هم در روزگار پیری با سربلندی زیست و دنیا را ترک کرد.

در ادامه برنامه اشاره ای به سخنان بهمنی خواهیم نمود که خیلی مهم است خیلی جالب است ایشان میگوید مردم سکه ها را آب میکنند و با آنها قاشق چنگال درست میکنند چون ارزش ذاتی پول ما از ارزش معاملاتیش بیشتر است و این نتیجه اقتصاد ناسالم است و ما سکه را در قبل از انقلاب با فلزی که در داخل کشور تولید میشد ضرب میکردیم از زمان ناصرالدین شاه ، حالا شما باید بروید فلزش را از خارج بیاورید و بعد برداشتن این سه صفر از مقابل ریال این کاری است که ترکها تجربه کردند و راضی بودند ایتالیا تجربه کردند و موفق بودند ، چون در یک شرایط بهبودی وضعیت اقتصادی بودند و ترکها اول حکومت اردوغان بود که اصلاحات اقتصادی میکرد برداشتند و لیره نجات پیدا کرد و جزو پولهای ارزشمند شد با اینهمه به محض اینکه پا تو کفش امریکا کردند امریکا راه را بست و لیره سقوط کرد تا ۳۵ در صد ۴۰ درصد سقوط نمود و ارزشش را ازدست داد بهر حال این پولها پولهایی نیست که پشتوانه داشته باشد ، امریکا پشتوانه دارد حتی بریتانیا پوند دچار تزلزلات بسیاری شد بنابراین آقای بهمنی باید بداند این مشکل ،مشکل جمهوری ولایت فقیه است .

پول ایران جزو ارزشمند ترین پولهای دنیا بود و این ولایت فقیه بود که پول ما را بی ارزش کرد هر بلایی در این هست از یک بدعت نامبارک بنام ولی فقیه است ولایت فقیه نباشد حکومت پاسخگو میشود ولایت فقیه نباشد از بنیاد مستصعفان مالیات میگیری. آستان امام رضا و حضرت معصومه را میتوانی ازشان مابیات بگیری!! کسی به من میگفت امام زاده صالح شده مقر مردگان میلیاردی !!!!! خوب ولی فقیه و انصارش قبر داری یکی از ممر های درامدشان است و طبیعتاً قبر را باید گران کنند چون اینها اصحاب قبرند .
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/54984

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/ftGPz-10_yE

لینک دانلود:

https://vimeo.com/353577652

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/22-14

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/22-16
گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1d77rOTNkcfUq-R3WmRxjxBlSo_JiCGoC/view?usp=sharing

August 20, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۲۲ مرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم.جنبشی که در ایران شروع شده درواقع ادامه حرکتی است که به صدو سی شهر کشیده شد، یکی از مسائلی که خود فعالان اشاره میکردند که باعث فروکش کردن این حرکت شد نبودن یک استراتژی واحد و در عین حال یک برنامه ریزی درست و یک مانیفست بود که هدف چیست ؟

آیا فقط اینکه دلار قیمتش پایین بیاید ؟؟ نان ارزان بشود ؟؟ نه هدف بالاتری است ، در واقع با این حرکتهایی که در این چند ماهه در ایران شد ، احیای جبهه ملی ششم، در خارج از کشور شورای گذار ، و بعد نامه ۱۴ امضا که صریح و آشکار، و پشت بندش ۱۴ بانوی میهنم هم که آنها نیز امضاء کردند .
نقش بانوان در مبارزات مردم ما در طول چهل سال گذشته انکار ناپذیر است ، چه آنهایی که در عرصه های اجتماعی فعالیت کردند، وکیل بودند، پزشک بودند و کارمند بودند و در عرصه های مختلف حضور داشتند.
یکی از این بانوانی که در پای این بیانیه امضاء نموده است بانوی آشنایی است برای من و در واقع آشنایی به چهل سال پیش بر میگردد زمانی که من مجله امید ایران را منتشر میکردم این نازنین بانو گیتی پورفاضل وکیل جوانی بود که مقالاتی در زمینه حقوقی در مجله امید ایران نوشته اند که بسیار مورد توجه قرار گرفت و از آن موقع تا بحال از ایشان بی خبر بودم .

اخبار زیادی از ایشان میشنیدم که وکالت فلان فعال سیاسی را به عهده گرفته ،فلانجا دارد دفاع میکند از حقوق شهروندی تا اینکه امضایش را بر پای این بیانیه دیدم و مصاحبه هایش را شنیدم گفتم من چرا با او صحبت نکنم بعد از این همه سال ،درود میفرستم به گیتی پورفاضل :

گیتی پور فاضل: درود بر شما و بینندگان عزیزتان

دکتر نوری زاده : خانم پورفاضل خودتان بگویید در طی این سالهاچیکار میکرده اید که به این نقطه رسیده اید یک مقدار از خودتان بگویید ، فعالیت هایی که در عرصه حقوقی و اجتماعی داشته اید و مشکلاتی که با آن روبرو بوده اید ؟؟؟

گیتی پور فاضل: آقای دکتر شما در جریان وکلایی که ۵۷ تن از وکلایی که اولین روزی بود که از کار بیکار شدند و خاطرم هست که آیت الله محمدی گیلانی روی یک تکه کاغذ کوچک نوشته بود این ۵۷ تن صلاحیت وکالت را ندارند یهنی بدون هیچ محاکمه ای و بدون تفهیم اتهام ما را از کار برکنار و پروانه هایمان را لغو کردند ۱۴ سال از این قضیه گذشت، یعنی در سال ۶۲ پروانه های ما را لغو کردند و در سال ۷۶ که وکلا خواستار این شدند که وکلا با انتخابات هیئت مدیره خودشان را انتخاب بکنند ناگزیر در همان سال انتخابات برگزار گردید و نامه ای نوشتند به قوه قضاییه که این تعداد وکیل که بدون محاکمه پروانه هایشان لغو شده باید مجدداً پرونده هایشان رسیدگی بشود.

وقتی که آمدند یک عده ای که هیچ کار سیاسی نکرده بودند و مثل من فقط زبان درازی کرده بودند پروانه ها را پس دادند ولی عده ای که در زندان بودند و با گروههای سیاسی پیوندی داشتند بهر حال تا زمانی که در زندان بودند معوق بودند و بعد از اینکه از زندان بیرون آمدند آنها هم پروانه هایشان را گرفتند .
بهر حال ۱۴ سال از کار وکالت من محروم شدم و بعد از اینکه پروانه های مارا در سال ۷۶ دادند من کار را شروع کردم و اولین پرونده سیاسی من مربوط به آقای کبودوند بود و بعد از آن در سال ۸۸ پرونده های بیشماری من داشتم از هموطنانی که به هر دلیلی دستگیر و زندانی شده بودند یا حقی از آنها ضایع شده بود که من عهده دار پرونده هایشان بودم و از همه جنجالی تر پرونده ستار بهشتی بود

دکتر نوری زاده : شما اینجا هستید و میتوان از شما پرسید که این مادر بی نظیر و نمونه که برای من الگو و مدل شده با ستار چه کردند و چه شد واقعاً؟؟؟

گیتی پور فاضل: روزی که مادر و خواهرش به دفتر من آمدند و مادرش شروع کرد به صحبت کردن همچنان که اشک میریخت من هم با او اشک میریختم و چون خودم مادر بودم حس میکردم که یک مادر چقدر برایش سخت است که بچه اش را بگیرند و ظرف سه چهار روز بگویند بیا جنازه بچه ات را بگیر، من وقتی وارد این پرونده شدم دیدم این جوان یک کارگر ساده ای بوده و ۹ کلاس درس خوانده ولی نسبت به ۹ کلاس قلم خیلی خوبی داشته و مسائل را خوب تحلیل میکرده.

وقتی با پازپرس صحبت کردم حس کردم که زیاد خوششان نمیآید که من روی این پرونده باشم و بعناوین مختلف سعی داشتند کسان دیگری این پرونده را قبول کنند ولی مادر ستار بهشتی ، خانم گوهرعشقی زیر بار نرفتند که کس دیگری این پرونده را بعهده بگیرد و پرونده را ادامه دادم و روز اول هم به آنها گفتم که این پرونده به جایی نخواهد رسید چون بهر حال کسانی که میآیند و بازجویی میکنند و به چنین رفتار خشونت آمیزی دست میزنند از کجا حقوق میگیرند ، درست است که این آقا فراتر از وظایفی که داشته عمل کرده ولی تصور نمیکنم شما که تقاضای قصاص میکنید واقعاً قصاصی در این مورد صورت بگیرد !!!

و در روند پرونده کاملا متوجه شدم که با اینکه شخص بازجوی این جوان آقای اکبری خودش اعتراف کرد که او را کتک زده است و گزارش خانم دکتر از بدن این بچه به مافوقش داده در آنجا نوشته در اثر ضربات وارده سلولها از بین رفته اند و دیگر اکسیژنی به آنها نمیرسیده است بهمین دلیل این اتفاق افتاده و مرگ را به همراه آورده است ولی به هیچ عنوان زیر بار نرفتند که بیانیه ای بدهند که بعله در اثر این ضربات وارده از بین رفته است و نوشتند که ایست قلبی که بعلت نامعلوی اتفاق افتاده از بین رفته است، ولی پرونده کاملا نشان میداد که بر اثر ضربات وارده این اتفاق افتاده است...... ............
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۲۲ مرداد
این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با خانم گیتی پور فاضل وکیل و یکی از امضاء کنندگان بیانیه ۱۴ نفره بانوان خواهیم نشست. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/54984

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/ftGPz-10_yE

لینک دانلود:

https://vimeo.com/353577652

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/22-14

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/22-16
گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1d77rOTNkcfUq-R3WmRxjxBlSo_JiCGoC/view?usp=sharing

August 20, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۲۱ امرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. اشاره ای به شعر محمد زحلی نمودم و به دلائل مختلف به دام استبداد می افتیم و در قفس هستیم، الان راجع به این گروه ۱۴ نفره که حالا ۱۴ تن از بانوان هم آمدند و کارگران و معلمان دارند میآیند اگر ما دقت کنیم و اگر توجه کنیم این حرکت میتواند رژیم را از پای درآورد .
فاطمه سپهری و محمد حسین سپهری برادرش محمد نوری زاد عزیز و جواد لعل محمدی ،هاشم خواستار و.......مرتضوی کسانی هستند که دستگیر شده اند، به اعتقاد من یک حرکتی مردم باید بکنند کارگران ، معلمان عزیز ، دانشجویان ، شما چه شده اید خوابتان رفته است دانشجوی ستاره دار شدن خیلی ارزشش بالاتر از فارغ التحصیل شدن از این دانشگاه رژیم است و سالها خجالت بکشد از فرزندانش که میپرسند بابا چرا کاری نکردید ، امیدوارم که حرکتی را شاهد باشیم .

ببینید ما با یک رژیمی روبرو هستیم که در نه توی مغاره های این رژیم یک فاسدی نشسته فساد کردند آدم کشتند جنایت کردند و دزدی کردند ، و حالا دارند شال را به فرزندان و داماد هایشان منتقل میکنند آقازاده ها شما در مجموع فامیل های اینها نگاه بکنید یک نفر غریبه را نمیبینید !!! همه از خودشان هستند !!!
الان شرایط به گونه ایست که این آقا نود سالش میشود و دست و پایش میلرزد مثل جنتی یا خزعلی ، اما این جانورها حکومتشان را منتقل میکنند به آقازاده هایشان ،الان من نگاه میکنم این آقای جنتی از کار برکنار شده یک پرستو فرستادند و ترتیبش را دادند اما نگاه کردم دیدم ایشان هست!!!!! در ریاست جمهوری تشریف دارند و مشغول است و در جاهای دیگر هم حضور دارد ماشالله اینقدر شورا درست کرده اند این میشود رئیس این شورا و آن میشود معاون آن شورا و مملکت و کشوری ۴۵ درصد از درامد ملی اش صرف پرداختن حقوق بشود و بودجه این ارگانهای قلابی که درست کرده اند.

این رژیم این راهپیمایی کربلا را که عده ای آدم معتقد که نمیدانند به چه اعتقاد دارند اینها را را میاندازند و به کربلا میبرند در این مسیر چه سوء استفاده ها که نمیشود !! در خود کربلا چه سوء استفده که نمیشود ، بساطی که حاج قاسم سلیمانی راه انداخته است بنام تعمیر عتبات ،چند میلیارد از پولهای شما را میبرند آنجا که گنبد و بارگاه درست کنند که بوده از زمان نادر شاه بوده وبعد ناصرالدین شاه کرده و بعد هم محمدرضا شاه کرده خیلی هم باشکوه !!! لزومی نداشته که شما انجام بدهید حالا میخواهند بارگاه حسین را ۲۴ کیلومتر بزرگتراش کنند این مال نجف، در کوفه دوطفلان مسلم و........ ومعلوم نیست هیچکدام از اینها مقبره آنها باشد و کسی نیست از اینها بپرسد که راستی حضرت علی که پسر خردمندی بنام محمد حنفی داشت چی شد ؟؟ مقبره اش کجاست؟؟ مگر اون پسر حضرت علی نبود؟؟ مگر در روز عاشورا از پسران علی و حسین و عمر و عثمان و ابوبکر کشته نشدند؟؟؟ آیا آنها جزء شهدا نیستند ؟؟؟

خوب این زوار را راه میاندازند میبرند آنجا، فکر میکنند برای خودشان دو میلیون هورا کش درست کرده اند آن بچه کوچکی که بر گرده پدرش پیاده به کربلا میرود چه حالی میشود ؟؟؟ ما را گرفتار خرافه کرده اند آنهم بصورت بدی!!! واقعاً میگویم، و افسرده میشوم!!!
در این دوروزه که ما نبوده ایم تولد دو نازنین بود یکی عارف عزیز و یکی ایرن زیبا ، او بسیار زن نازنینی بود خیلی با شخصیت و هنرپیشه تئاتر و سینما تمام سالها با خوبی حضور داشت و بعد هم در روزگار پیری با سربلندی زیست و دنیا را ترک کرد.

در ادامه برنامه اشاره ای به سخنان بهمنی خواهیم نمود که خیلی مهم است خیلی جالب است ایشان میگوید مردم سکه ها را آب میکنند و با آنها قاشق چنگال درست میکنند چون ارزش ذاتی پول ما از ارزش معاملاتیش بیشتر است و این نتیجه اقتصاد ناسالم است و ما سکه را در قبل از انقلاب با فلزی که در داخل کشور تولید میشد ضرب میکردیم از زمان ناصرالدین شاه ، حالا شما باید بروید فلزش را از خارج بیاورید و بعد برداشتن این سه صفر از مقابل ریال این کاری است که ترکها تجربه کردند و راضی بودند ایتالیا تجربه کردند و موفق بودند ، چون در یک شرایط بهبودی وضعیت اقتصادی بودند و ترکها اول حکومت اردوغان بود که اصلاحات اقتصادی میکرد برداشتند و لیره نجات پیدا کرد و جزو پولهای ارزشمند شد با اینهمه به محض اینکه پا تو کفش امریکا کردند امریکا راه را بست و لیره سقوط کرد تا ۳۵ در صد ۴۰ درصد سقوط نمود و ارزشش را ازدست داد بهر حال این پولها پولهایی نیست که پشتوانه داشته باشد ، امریکا پشتوانه دارد حتی بریتانیا پوند دچار تزلزلات بسیاری شد بنابراین آقای بهمنی باید بداند این مشکل ،مشکل جمهوری ولایت فقیه است .

پول ایران جزو ارزشمند ترین پولهای دنیا بود و این ولایت فقیه بود که پول ما را بی ارزش کرد هر بلایی در این هست از یک بدعت نامبارک بنام ولی فقیه است ولایت فقیه نباشد حکومت پاسخگو میشود ولایت فقیه نباشد از بنیاد مستصعفان مالیات میگیری. آستان امام رضا و حضرت معصومه را میتوانی ازشان مابیات بگیری!! کسی به من میگفت امام زاده صالح شده مقر مردگان میلیاردی !!!!! خوب ولی فقیه و انصارش قبر داری یکی از ممر های درامدشان است و طبیعتاً قبر را باید گران کنند چون اینها اصحاب قبرند .
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.
A Window to the Fatherland – Monday 12 August 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

In my poem tonight I also mentioned a pome by Mohammad Zohali in which he describes how our nation repeatedly falls into the trap of despotism.

Right now the open protest of the original group of 14 civil rights activists has led to other groups of 14 protestors come forward from different section of oursociety and the latest of them is a group of women’s rights activists.

If this protest movement continues to grow I am sure it will oust the regime.

However, some of these protestors including Fateme Sepehri, Mohammad Hossein Sepehri, Mohammad Norizad, Javad Laal Mohammadi, hashem Khastar and Mortazavi have now been arrested.

I believe it is now high time our workers, students and teachers join this movement and I call upon them to wake up from their lethargic state and change Iran’s future now.

We are facing a corrupt regime whose main preoccupation is to suppress our people and steal their wealth and torture and kill anyone who dares challenge its policies.

Further more, the rulers of this regime are in their late eighties and are now transferring their illegitimate power and wealth to their offspring throughcreating many bogus councils and government bodies and handing them over totheir children.

The regime spends millions of dollars in foreign countries for its nefarious acts and deceives masses through superstition and propaganda.

Later in the program we will look at the comments of the former governor of Iran’s central bank who has said that nowadays, Iranian families melt their gold coins and turn them into cutleries because the country’s national currency has collapsed and has no place in trading contracts.

We all know that Iran’s currency before the revolution was one the most valued ones in international trade and it has now become almost redundant as a result of the tyrannical rule of its present regime which is completely corrupt and is not accountable to the nation.

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۲۱ مرداد
این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. ابتدا اشاره ای به گروه ۱۴ نفره و دستگیری تعدادی از زنان و مردان امضاء کننده بیانیه خواهیم داشت. سپس به شرایط خاص ایران در این زمان و بررسی روابط با اروپا خواهیم پرداخت و توضیحاتی تقدیم حضورتان مینماییم. در ادامه نگاهی به وضعیت زندانیان محیط زیست در پانصدو چهل و ششمین روز از زندانی شدنشان خواهیم افکند. و در پی آن از روابط ایران و قطر با شما صحبت خواهیم نمود و در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان آخرین اخبار و رویداد های منطقه قرار خواهیم داد . با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/54938

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/9GsXrff2DI0

لینک دانلود:

https://vimeo.com/353380535

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/21-18kj

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/21-17lk
گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1nSKob4A6nbBPl9sLniJ-p7c1HB7f5cWw/view?usp=sharing


August 20, 2019

تفصسیر خبر


Behind the Headlines – Friday 9 August 2019


Jamshid Chalangi:

Tonight we will find out how the corruption in Iran is affecting the economic lives of the citizens and look at the consequences of the open letter by 14Iranian women’s rights activists that calls for resignation of Khamenei and holding a referendum to determine a new system of governance for Iran.

Also, what would the sanctioning of Javad Zarif by US mean for the future the tension between Tehran and Washington as Zarif has declared that he does not have any assets in US?

How about the future of the Alavi Foundation’s skyscraper in New York as a judge says it should not be confiscated by US government.

Our guests tonight to discuss these issues are Dr. Alireza Nourizadeh and Mr Mohammad Nourizad who joins us from Iran.

Dr. Alireza Nourizadeh:

When we study the contemporary history of Iran we would notice how our people’s manners and social behaviour has changed through ages.

We have had great Kings like Nader and Reza Shah whose ascend to power has given a new sense of nationalism and pride to the Iranians and the nation becomes one and united.

Now compare it to the last 40 years rule of the corrupt thieves and despots in Iran with those times and you can see how our people have become so humiliated, poor and desperate and resort to telling lies to survive the day.

What is the difference between the regime in Iran and the Daesh when they both practice the same self-made tyrannical and corrupt version of our religion?

You must have heard the sad story of the German tourist who has been hit and taken hostage to blackmail his family for a few hundred dollars in Iran. This is a disgrace and an indication how moral values have become lower than low in Iran under this corrupt regime.

Mohammad Nourizad:

No doubt the level of criminality and corruption in Iran has risen significantly after the revolution.

The holy city of Qum now has the highest rate of corruption in the country. There are many decent people in that city too but we hear that it is now pollutedwith heavy drinking problem among the youth, gambling and theft and many other social problems that are the direct result of the regime’s corrupt rule.

However, I believe the tradition of love and respect for foreign guests and tourists who visit Iran is still intact but naturally we have certain desperate people who might resort to this kind of disgraceful acts, which is not theft, but more to do with despair.

And let’s not forget that when the regime mobilizes thugs and thieves to attack civil rights activists and protestors then their behaviour is seen by the outside world as if this criminal minority represents the Iranian people.

I am sure once this regime is gone the Iranian people’s long tradition of brotherhood and caring for one another will return overnight.

جمشید چالنگی هستم وبه شما در هر کجای ایران و جهان که هستید و به تماشای برنامه تفسیر خبر از شبکه تلوزیونی ایران فردا نشسته اید سلام میگویم .
و مثل چهار فصل سال اخبار برنامه مربوط به ایران و مردم ایران است و آنچه بر مردم ایران میگذرد و نیز در منطقه و عرصه بین المللی
پیامد های انتشار نامه ۱۴ بانوی ایرانی برای برچیده شدن بساط جمهوری اسلامی و کناره گیری رهبر جمهوری اسلامی، پیش از آن گذر به حکومت غیر دینی
پیامد های تحریم محمد جواد ظریف و دارایی های شخصی او یا بخشی از دارایی های او که مربوط به بنیاد علوی است چه خواهد شد؟
اوضاع سوریه به کدام سمتی در جریان است و توافقات تازه امریکا و ترکیه

میهمانان این شماره از برنامه تفسیر خبر آقای علیرضا نوری زاده و آقای محمد نوری زاد

چالنگی :بیش از هر چیز من مایلم به یک نکته اشاره کنم ایران سالیان سال است که به میهمان نوازی مشهور بود یک شهروند آلمانی دچار سرطان بوده وبا دوچرخه راهی کشورها شده که پیام شادی بخش خودش را به مردم بدهد، در شمال مورد ضرب و شتم مردم قرار گرفته است و دارو ندارش را به غارت میبرند و بعد به تهران برده میشود و خانواده اش به آنجا می آیند سرانجام خانواده ای که که آنها در آنجا ساکن بوده اند آنها را گروگان میگیرد و دلار میخواهد این سقوط اخلاقی راچگونه میبینید و در جبین این حکومت میبینید که بتواند به این اوضاع سرو سامان بدهد ؟؟؟

نوری زاده: چالنگی عزیزم ، اولاً یک نکته ای را بگویم تاریخ ایران را که مطالعه میکنید در دوران مختلف چه روحیاتی پیدا میکنند و نادر میآید و رضا شاه میآید این ملت یکپارچه غرور میشود برای اینکه پادشاهش وطن پرست است، شما ببینید چهل سال است این علی بابا و چهل دزد چه بر سر مردم آورده اند غرور مردم را گرفته اند مردم به من و شما که زنگ میزنند برای صد دلار التماس میکنند که من میخواهم برای دخترم جهیزیه بخرم حالا دروغ هم که بگوید به کجا میرسد که مجبور به درغگویی میشود ؟ مردم را ذلیل و عاجز کرده اند و اسلام محمدی از این اخلاقیات زیاد دارد ، داعش مگر چه میکرد میگفت ما صدر اسلام را داریم پیاده میکنیم اینها میخواهند این قوانین را در جامعه ما پیاده کنند ، سیدعلی آقا میخواهد سید الشریعه بشود، بنابرین امتش هم باید دزد و آدمکش بشود، این رژیم تمام صفات ما را از ما گرفت ، مقداریش اجبار است آنکه نان میدزدد گرسنه است!! اما با یک آلمانی ما میخواهیم اینجور جلب سیاح کنیم این خبر مرا متاسف کرد بخصوص آنها که دلار مطالبه کردند اگر شما احسان کردید چرا قیمت برایش گذاشتید ؟ از آن فرد آلمانی و ملت آلمان رسماً پوزش میخواهم .

چالنگی : تفسیر شما را میشنویم جناب نوری زاد از این نمونه ها کم نیست در ایران و روزانه صد ها مرتبه اتفاق میافتد و شما نمونه هایش را دیده اید و این سقوط اخلاقی !! و وعده ای که خمینی داده بود ؟؟؟که نه تنها مادیات بلکه معنویات شما را هم بالا میبریم؟؟؟؟!!!!

نوریزاد :گرچه نسبت به پیش از انقلاب این رذایل اخلاقی افزونتر شده و طبق آمار خود جمهوری اسلامی شهر قم نسبت به سایر شهرها رتبه نخست مفاسد اجتماعی را دارد یک شهر با اینهمه آیت الله و مراکز دینی مذهبی و علم و کتل و عزاداری منبر شهر قم رتبه نخست مفاسد اجتماعی را دارد مشروب خواری، لواط ،دزدی، پلشتی های دیگر ولی در همان قم انسانهای شایسته هم زیادند ، در ایران همچنان این روحیه مهمانوازی و حسن خلق غلبه دارد ، قبول دارم که به تنگ آمده اند و این خصوصیت ایرانی را کنار زده اند و پرخاشگری میکنند و بقول آقای نوری زاده این برای یک لقمه نان است و این دزدی نیست و برای این است که روزیش را بدر برد ، بعنوان نمونه من شما را به خانه گوهر عشقی میبرم زدند بچه اورا کشتند و سخن درشتش این است که اگر قاتل فرزندم هم به منزل من بیاید از او پذیرایی میکنم ، نشان میدهد این پتانسیل شعوری در میان مردم ما هست اما این روحیه که وقتی رهبر می دزدد و چاقو کش ها را توسط سردار همدانی بسیج میکند در مساجد و حسینیه ها ساماندهی میکند و این چاقو کش ها و قمه کش ها را در روزهای اعتراض به جان مردم معترض می اندازد علناً صحه میگذارد بر آن رویه چاقو کشی و قمه کشی ، به همین دلیل ضمن اینکه امیدوارم به آینده مردم خودمان که آن پتانسیل مردم دوستی و مهمانوازی مجدداً احیا خواهد شد آما این تراشه های ناجوانمردی و فطرت های ناپسند ضرب و شتم و دزدی و چاقو کشی اینها عارضه هایی است که حکومت بی ادبیش را تسری داده به بخشی از جامعه که وقتی داستان علی بابا برچیده بشود حتماً آن روحیه زیر بنایی مردم آغاز خواهد گشت و ما مجدداً شاهد مردم مان پسندیده و نوع دوست خواهیم بود .

چالنگی: ۱۴ بانوی هموطن هم که در بیانیه ای تازه منتشر شده خواستار گذر از جمهوری اسلامی شده اند نظر شما را می شنویم؟

نوری زاده: ببینید نیکی پورفاضل عزیزم که درود به او میفرستم که یکی از همکاران من در مجله امید ایران بود و دوستانش کار زیبایی کرده اند که کاوه آینده ایرانی زن است و بانوی ایرانی چه در دوران جنگ و چه بعد از جنگ همت و همیت و غیرت خود رانشان دادند و از سقوط خانواده جلوگیری کردند و از صبح تا شام کار کردند و چراغ خانه اشان را روشن نگاه داشتند و امروز در عرصه مبارزه چقدر جای سیمین بانو را خالی میکنم که اگر بود مسلم سرودی برای این چهارده خواهر و دخترش سروده بود و خیلی خوش آمد میگویم ورودشان را و وقتی این ۱۴بانو آمده اند دلاور مرد،و زن من ایمان دارم اگر ملت ذره ای همیّت بکند بگذارید این ۱۴ تن بشود چهار ده میلیون اینها شما را نمیکشند یک خورده همت بکنید .............
با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/54884

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/_k6UVw8Kre4

لینک دانلود:

https://vimeo.com/352967113

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/9-aug-1

فایل صوتی کم حجم:
https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/9-aug-kam

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/10xj6ZaDk4KdUIdiBtkyrXAs85K98lFQf/view?usp=sharing

August 20, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۱۸ امرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با آقای دکترمحمد حسین صدیق یزدچی خواهیم نشست.

دکتر نوری زاده:سئوالاتی که میخواهم راجع به مشروطه از شما بپرسم سئوالاتی است که ازمن هم میپرسند جوانتر ها که چگونه در زمان مشروطه که تعداد باسوادان مملکت انگشت شمار بود ولی مفهوم مشروطه و قانون اساسی اینها خیلی دیر هضم بود برای جامعه ،بگونه ای که مخبر السلطنه هدایت میگوید شب کلاس گذاشته بودیم که به این نمایندگان مجلس مشروطه را تدریس میکردیم یا ستار خان میگوید به من بگویید، من خون و جان داده ام این مشروطه را برای من بگویید چیست ؟؟ در چنین شرایطی چجوری میشود مردمانی در آن وضعیت میآیند و حکومتی سکولار را پایه میگذارند ودرواقع درست است که در متمم قانون اساسی ۵ تا آخوند آمده ولی در عمل هیچوقت عملی نشد و قوانین آنطور که آنها میخواستند تصویب نمی شد ، شما وقتی نگاه میکنید به آن زمانه و آن تاریخ چه عاملی را در توفیق ما در آن زمان و شکست ما در سال ۵۷ موثر میدانید؟؟

دکتر صدیق یزدچی: البته پرسش پیچیده تر از این است یعنی در این قضیه یک پرسش دیگری قبلا باید مطرح بشود که مردم ایران دنبال بنیانی ترین حاکمیت مشروطه که نه در ذهن و اندیشه و یا فعالان یا کنشگران مشروطه خواهی ایران ولی در ذهن اندکی از پیشروان ،که میتوانستند این پیشروان رهبران باشند میتوانستند در کنار این جنبش باشند و دخالت مستقیمی نداشته باشند و در ذهن اینها میگذشته و آنهم اینست که آنچه در ذهن اینها میگذشته در ذهن عموم کسانی که دنبال مشروطه رفته اند وجود نداشته است و آن چه بوده ؟ حاکمیت اراده انسانی توده های ایرانی، که مطلق این مفهوم، اراده آزاد توده های ایرانی یا شهروندان ایرانی که نه تحقق داشته در ایران ، و نه وجود داشته و در اندیشه کسانی بوده این را میخواستند محققش کنند ، این جوهره مشروطیت موانع بسیار عمده ای در مقابلش بود بخشی از آنها در جریان مشروطیت آن را از خودش نشان داد و برخی دیگرش تا به امروز در هر یک از این دوره های عصر جدید خودش را نشان داده و آخرینش هم انقلاب ۵۷ بود وتداوم آن در این چهار دهه است.

من مایلم اینجا البته یک مسئله بنیانی را در این گفتگو و در مقابل پرسش شما توضیح بدهم و عناصر دیگری نیز وجود دارد که باید به آنها پرداخت در امر مشروطیت که هرگز تحقق پیدا نکرد به دلائل روشن تاریخی، این فقط دستگاه استبداد سلطنت قاجار نبود که مانع این بود ساختار های عینی و ذهنی منظور از عینی تمام نهادهایی که جامعه ایران را هدایت میکرد اعم از سلطنت، شاهزادگان، قدرت حکام محلی، بزرگان ایل و رهبران ایل، سلسله مراتب تا بزرگ خانواده ، اینها نهاد های عینی قدرت استبدادی بودند که مثلا مشروطیت میخواست در امر مدیریت سیاسی دولت این را عوض کند ولی موفق نشد چرا برای اینکه آن اولین مشخصه ای که میگویم مایلم شنونده این صحبتها دقت بیشتری داشته باشد.
ببینید در فرهنگ سیاسی سنتی ایران بنابر محوریت و کانونیت و بنیانیت دین اسلام، ساکنان مملکت ایران نامیده میشده اند اول مجموعه جغرافیایی ایران ، گفته میشد ممالک محروسه ،چرا اینجا میگوید محروسه؟ محروسه یعنی حراست شده ،حراست به چه معنایی است اینجا معنای حقوقی ندارد حراست به مفهوم دینی کلمه است مجموعه ساکنان این مملکت گفته میشد ساکنان ممالک محروسه این نکته اول ،
شرط انسانی تشخص پیدا میکرد به موجب محوریت ضوابط شرعی اسلام ،گرایش شیعی اسلامی چیزی که در متمم قانون اساسی مشروطه میاید و پادشاه حافظ دین اسلام و مروجش هم هست و مذهب حقه جعفری است نظرتان هست خاطرتان هست حقه یعنی چیست اینجا یعنی تنها بنیانی که بر مبنای آن حقوق به اصطلاح مردم ممالک محروسه داده میشود و محاسبه میشود براین اصل است و تمام ساکنین این مملکت حفاظت حقوقی به معنای قانونی که امروز هست نداشته، ضابطه های شرعی بوده است و لزوماً مسلمانان و در قانون مدنی بعد از انقلاب که تنظیم میشود تا پیدایش جمهوری اسلامی آن قانون مدنی به اجرا در میآید روابط حقوقه مردم ، ما میبینیم آنجا که حقوق مردم مسلمان از حقوق غیر مسلمان در جاهایی از یکسانی برخوردار نیست و جدا میشود مثلا اگر یک غیر مسلمانی بدست مسلمانی کشته بشود همان دیه به او پرداخت نمیشود و مجازاتی به او تعلق نمیگیرد که اگر مسلمانی کشته شود؟؟!!

دکتر نوری زاده: من یک سئوال اینجا دارم ببخشید الارغم این این حق را برای نمایندگان اقلیت های مذهبی قائل شده اند که یک نماینده در مجلس داشته باشند بهر حال در آن شرایط ....من با شما موافق هستم.

دکتر صدیق یزدچی: من روی این حرف دارم یعنی چه اقلیت های مذهبی، من میدانم من نظرم به آن قانون اساسی است و نه شما، قانون اساسی اینجا از همان بنیانی که میخواهد مشروطیت را ابداع یا پی ریزی بکند تخطی میکند شما وقتی در قانون میبینید که بین اعضای جامعه تفاوت حقوق نهاده میشود به هر علت دینی یا غیر دینی ، اینجا حقوق معنی ندارد !! قانون جامعیت دارد، مطلقیت دارد...............

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Friday 9 August 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Tonight we speak to our special guest Dr. Mohammad Hossein Sadigh Yazdchi who would share with us his views about why the Constitution Revolution of 1905 in Iran was made by a handful of educated elite and so much sacrifices by the likes of Sattar Khan, but only five clergies’ rulings affected the outcome of this secular revolution which finally ended in the complete victory for the religious establishment in 1979 revolution.

Dr. Sadigh Yazdchi:

The question is much more complicated than this. It must be why the Iranian people did not follow the ideals and thoughts of those who wanted to establish theprinciples of the constitution revolution and those ideal were only limited to the elite.

The fact remains that there had been many obstacles on the path of realizing those ideals which continued up until the 1979 revolution, which finally resulted in the clerical regime overwriting the secular 1905 revolution.

It was not just the despotic system of the Qajar’s monarchy that was the target of the constitution revolution. It had to demolish many other entities that were related to this system, including the aristocracy, the feudalism, warlords and powerful families, to be able to establish a workable secular system of governance for Iran.

We must note that Iran’s traditional political culture has been a religious one since many centuries ago. The definition of Iranian nation had long been structured around religious identity as a people who followed Shia Islam, which provided them with a security against the Sunni countries that encircled it.

That is why the secular constitution revolution of the 1905 could easily be redirected towards a religious path, which was finally overturned completely in 1979 revolution.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/54882

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/Bt_4f51R0b8

لینک دانلود:

https://vimeo.com/353024578

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/18-8k

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/18-7j
گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1-qa4egeO9brBVH5QX4Ql4FDBJdiqynTD/view?usp=sharing


August 20, 2019

مدتی این مثنوی تاخیر شد

با پوزش از تأخیر در عرضه برنامه در سایت به علت سفر و باتوجه به در دسترس بودن برنامه ها از طریق سایت ایران فردا و تلگرام و ... باردیگر برنامه پنجره و دیگر مطالب مرا در سایت شخصی ام ملاحظه خواهید کرد

با درود علیرضا نوری زاده







advertise at nourizadeh . com