June 20, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۲۸ خرداد

nor4-300x160.jpg
این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. یک نکته ای مرا خیلی آزار میدهد مثلا بی بی سی مصاحبه میکند با آقای دکتر بروجردی ،من برای شخصیتش احترام قائلم، یک استاد دانشگاه است، به بی بی سی میگوید آیا شما مطمئنید که این عکسها و فیلمایی که آمریکاییها داده اند دلیل بر محکومیت جمهوری اسلامی است؟؟؟ ایشان میگوید مطمئن نیستم ؟؟؟ آقا مطمئن یعنی چی؟؟ اجنه آمدنده اند و رفته اند بمب گذاشته اند!!! و بعد اجنه دیده اند یک بمب زیادی گذاشتند منفجر نشده است!!! آمدند و برش داشته اند میدانند که اگر کارپیدا شود معلوم میشود که مال کارخانه تسلیحات سپاه است، آخر دیگرچه میخواهید؟؟؟ این رژیم چهل سال است با حقه بازی و شارلاتانی جنایت کرده و بعد گفته اختلاف در گروه دکتر بختیار بوده که سرش را بریده اند اپوزیسیون که سر نمیبرد؟؟ رژیم جهل و جور و فساد سر میبرد، رژیمی که از امام زمان ماموریت دارد سر میبرد. یاران بختیار که آدم نمیکشد!!! اینها آشکار است که بمب گذاشته اند من غیر نظامی امدم برایتان گفتم که اینها با مجیت ها انجام داده اند الان هم با قایق های تند رویشان رفته اند و چسبانده اند و آمده اند ، ابروریزی هم کرده اند!!!.

بنده اینجا برایتان گفتم که محمود علوی وزیر اطلاعات گدا گشنه های فلسطینی را جمع کرده و یک پولکی به آنها داده است البته پول در پاکت بوده!!! اما در بیروت با چمدان رفته و به جهاد اسلامی چمدانی داده و از اینها خواسته که آماده باشند برای ایجاد آشوب در منطقه، اوضاع واقعاً دیدنی است مردم ایران دارند رنج میبرند برای یک دارو معطلند و محود علوی پول این مردم را به این جانی ها میدهد!!

نکته دیگر که باید انگشت رویش بگذارم و تامل بکنم این کارهایی است که آقای روحانی انجام میدهد ، سخنرانی میکند آدم فکر میکند رهبر است که از پشت پرده آمده و دارد عین او حرف میزند ؟؟!! بعد فردا میآید سخنرانی میکند و خود را یک شخصیت اصلاح طلب که با قوانین بین المللی آشناست معرفی میکند ولی این آقا یک ذره پرنسیپ ندارد ، پرفسورسید حسن امین دکترای ایشان را گرفت، به ایران رفت و انجمن حافظ را درست کرد، دوستانی داشت جمع میشدند شعر میخواندند ، کارهای زیادی هم انجام داده است ،الان شنیدم انداختندش به زندان و خیلی هم اذیتش کرده اند ، این هم معرفت روحانی!!!
روحانی چطور میتواند چشمش را ببندد و پرفسور امین در زندان باشد ؟؟؟

دیروز از نکاتی که ناتمام ماند داستان آقای خلجی بود ، ایشان نامه ای داده اند برای جدایشان از مرجان خانم شیخ الاسلامی و گفته بود حالا ذکه پرونده قضایی ایشان دادرسی مبهم و نامشخصی پیدا کرده و شائبه تاثیر آشنایی ما با پرونده کم و بیش از بین رفته است هنگام آن رسیده که این پیغام را به دوستان و اهل خبر برسانم ، ما مدت بسیار کوتاه در عقد و ازدواج هم بودیم ولی زیر یک سقف زندگی نکرده ایم ایشان تورنتو زندگی میکردند و من در واشنگتن و حکم قطعی طلاق ما مدتی پیش صادر شده است من از جزییات فعالیت اقتصادی ایشان نه هرگز اطلاعی داشته ام و نه سواد بازرگانی برای سر درآوردن از مسائل اقتصادی دارم اکنون از دار دنیا مالک چند هزار کتاب هستم و مالک هیچ خانه و خودرویی نیستم و هیچ جا پشیزی پس انداز ندارم، نه کاسب زاده بودم ..........

شما نمیتوانید بگویید من از دارایی خانم خبر نداشتم ، چقدر زیبا بود اگر جدا میخواستی بشوید ، در شرایطی هم بودند که مظلوم بودند یکیشان همان واشنگتن است پدرش هم آخوند نیست صدایش در نیامد و هیچکس نفهمید ، نمونه اش فاطمه حقیقت جو نه پولی در کار بود و نه سفر های متعدد فرست کلاس تورنتو واشنگتن داشتند ، من دلم برای مرجان خانم سوخت !!! بعنوان یک انسان و روزنامه نگار!! شما سه چیز بیشتر نداشتی، آنهم سه ازدواج ناکام بود، و هر کدام از بانوانی که با شما ازدواج کرده اند درد های بسیار دارند، اما این خانم زندگیش را در اختیار شما گذاشت ؟؟ جلسه ای که در لندن بودید و فردایش شمشیر بر روی علیرضا حقیقی کشیدند دور نیست اینجور که میگویید فردای ازدواجتان طلاقش داده اید ، شما نمیتوانید خیلی وقت پیش طلاق داده باشید ، در واشنگتن خانه داشتن هم داستانش را ما همه میدانیم!!

میگویند قسطی خریداری شده است در شعبه این بانک در تورنتو مبلغی گذاشته شده معادل پولی که در شعبه واشنگتن قرار است وام گرفته شود ، این بازی ها را ماهمه بلدیم ، خانم شیخ الاسلامی خیلی زرنگ هست و این کار را کرد، ولی بسیار زیبا بود بر اساس اعتقاداتی که داشتی و حالا نداری فقط چند خط مینوشتی من از همسرم مرجانه آل آقا جداشدم ، همین!!!! این توضیحات میگوید شمکا گناهکار هستید و نمیتوانید بگویید از ثروت این خانم بی اطلاع بوده اید.........

شمخانی را من می گفتم عاقل است از رفتارش موقعی که فرمانده نیروی دریایی شد مثال زنده دارم و گفت من لیاقت این کار را ندارم ولی فعلا این کار را به من داده اند بیایید اقلا نیروی دریایی را مقتدر بکنیم که کرد، حالا اینهم دچار اوهام شده میفرماید شبکه جاسوسی آمریکا را کشف کرده ایم......

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Tuesday 18 June 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

I have a lot of respect for Dr. Boroujerdi. He is an educated man and a university lecturer. However, in an interview with the BBC Persian he has questioned the authenticity of the video clips that the US has released andshow the Revolutionary Guard involved in the attacks on the oil tankers in the Gulf of Oman.

He says he is not “convinced” that these videos are genuine! What other evidence does he need? Have ghosts been responsible for these attacks?

It is quite obvious that the Guards have carried out these attacks because they have had a reason for themselves to do it and when part of their operation has gone wrong they have tried to remove one of the bombs from the body of the tanker.

This is a regime that has been involved in terrorism and deceit for forty years and when they murdered the late Dr. Bakhtiar they claimed that his own people had killed him!

I reported the news of Mahmood Alavi the intelligence minister’s trip to Lebanon yesterday and can now reveal that he has been distributing bagful of cash among some Palestinian groups and the Islamic Jihad and has asked them to be prepared for any possible change of situation and cause trouble in the region on behalf or the Iranian regime.

Rouhani has morphed into another Khamenei these days by parroting his words and policies.

He came to power pretending that he was a moderate reformist but nowadays he is talking positions that have been the hallmarks of Iran’s hardliners.

We hear that his tutor at Caledonian university, Dr. Hassan Amin, has been imprisoned on charges of “contacts with foreign powers”.

Hassan Amin had gone to Iran some years ago and was involved in publication of theliterary magazine Hafez and it is unbelievable to hear that Rouhani has allowed his arrest and imprisonment.

I used to think of Ali Shamkhani, the current Secretary of the regime’s National Security Council, as a reasonable man who once successfully worked to reorganize Iran’s naval forces.

But now he seems to be suffering from illusion and says that his department has discovered an international network of hackers run by the CIA!!

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/53203

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/HIkOUN5dQ-s

لینک دانلود:

https://vimeo.com/343037485

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/wog4lohx6xnr

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/eqpfzr4pq8gy

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1Hw-qe8_lrT5NwnPQvLZb2myJnQDAXsYr/view?usp=sharing

June 20, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۲۷ خرداد

nor4-300x160.jpg
این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. ابتدا اشاره ای به سخنان دکتر مهاجرانی در برنامه پرگارخواهیم داشت.
برنامه پرگار در بی بی سی را میدیدم که آقای مهندس شریعتمداری و دکتر مهاجرانی و آقای ماهور زاده از خود بی بی سی ، خیلی برای من جالب بود که بحث موقعیت جمهوری اسلامی و آینده بود و مهندس شریعتمداری به درستی و بخوبی و با آگاهی کامل تجزیه و تحلیل میکرد اوضاع را گفت وضع حوزه ها را گفت، جناب مهاجرانی اسباب شگفتی من شد !! ایشان یک شخصیت عجیبی دارد در یک جمع از فضلا و اهل قلم و علم که نشسته اید خوشحال میشوید که ایشان صحبت کند ، مطالعه اش زیاد است و اطلاعات زیاد دارد ، بمحض اینکه ایشان دهانش را در مورد سیاست باز کرد چنان بوی جمهوری اسلامی بیرون میزند که آدم مجبور میشود دماغش را بگیرد آیشان حرفهای عجیب غریبی زد ، اولا ایشان ادعا کرد که این رژیم چه کرده خامنه ای چه کرده زمین و زمان انگشت به دهان مانده اند ؟؟؟ خیانتی کرده که ایران را سوق بدهد به سوی نابودی !!!!

آقا اینها رفته اند و این نفت کش ها را منفجر کرده اند فیلم برداری شده از بالا و نتوانسته اند که پهپاد را بزنند حساب کتابی در کار است دولت بریتانیا بیخود نمی گوید ؟؟ بعد این جمله برای من تعجب آور بود معلوم بود که ایشان بسیار مغرور هست و با پوزخندی بر لب و میگفت البته اطلاعات من از داخل از آقای شریعتمداری بیشتر است !! کی گفته بیشتر است؟؟؟ منبع شما اطلاعاتی است منبع آقای شریعتمداری علمای قم و ارادتمندان پدرش هستند. من یک سئوالی از ایشان دارم این جمهوری اسلامی که اینقدر خوب است!!!؟؟؟ شما با این معلومات پادشاهشان میشوی ، پس چرا نمیروی و غربت را خریده ای؟ من میدانم چون بعد از چهل سال هنوز چشمم به خانه پدری است!!!! و اگر خامنه ای دارد سیاست بیسمارکی را اجرا میکند!!! و شما خبر داری که جانشینان در مجلس خبرگان انتخاب شده اند و چند تن را کنار گذاشته اند و قرار است یکی ازآ نها بشود؟؟؟، نظام مقتدر!! سپاه مقتدر و نوکر سید علی آقا!!! شما تشریف ببرید حداقلش میشوید رئیس دانشگاه مفید!!! این دانشگاه مرتجع خانه ای است که هفت میلیارد دلار به موسوی اردبیلی دادند و گفتند برو دانشگاه درست کن از این قبیل دانشگاها زیاد است ولی کیفیت ندارند.

داستانی برایتان بگویم ، خمینی که برگشت جزو همراهانش یک آقایی بود بنام محمد علی هادی نجف آبادی او با حسین خمینی رابطه خوبی داشت از پاریس هم آمده بود چون در پاکستان درس میخواند با محمد منتظری هم رفیق بود به من گفت دلیل اینکه زمانی که ما بر میگشتیم من لباس روحانی پوشیدم این بود که باعث میشد که در آنجا به من کاری نداشته باشند چون نمیدانستند که به این راحتی مملکت را میگیرند ، این آقا بچه باهوشی بود خیلی هم به رفسنجانی نزدیک شد و جریان مک فارلین که پیش آمد رفسنجانی اورا با دو سه تا آدم دیگه که بهشان اعتماد داشت اینها را به استقبال مک فارلین فرستاد امریکاییها هم از او بدشان نمی آمد ، و هادی رفت وزارت خارجه و عمامه را برداشت و کت شلوار پوشید، سفیر شد در دو منطقه حساس در دوبی و در عربستان، دوران سفارت بسیار خوبی داشت و در روابط فی مابین بسیار موثر بود ، و در هر مناسبتی حضور داشت وقتی برگشت مدیر کل حقوقی شد ولی معاونش نکردند و خودش را بازنشست کرد حالا ایشان با اخویان گرامیشان اختلاس چند میلیاردی از بانک کرده اند.
در بخش بعدی برنامه به نگاهی به سخنان روحانی در نشست شانگهای و سفر او به تاجیکستان خواهیم افکند.
هنوز ایران را به عنوان عضو نپذیرفته اند آقای روحانی دوباره همان حرفهای همیشگی که میزنیم و فلان میکنیم و جلو آمریکا می ایستیم!! پوتین و رئیس جمهوری چین به او گفته بودند که آقا تند نروید !! برای اینکه ما نمیتوانیم بعدا کاری برایتان بکنیم درب گفتگو را باز بگذارید این حرفها چی بود خامنه ای زد؟؟؟ واقعا خامنه ای خودش را خیلی بی اعتبار کرد !!! اعتبار زمانی بالا میرود که با عقل و درایت کار کنند ، خمینی هم جام زهر را سر کشید خامنه ای هم میکشد اما همراه با نابودی ایران سر میکشد!! دولت بریتانیا امروز اعلام کرد که رژیم ایران در این ماجرا دست داشته است و کشتی های بریتانیا بسرعت بسوی بحرین راه افتاده اند . آقای خامنه ای هواست جمع باشد ممکن است چهار تا کشتی را بزنی اما تمام ناوگان دریاییت را نابود میکنی. ترامپ هم هرروزی چیزی میگوید و شما را گمراه میکند و در هچل می اندازدتان.
از انجا روحانی شنبه به تاجیکستان رفت ، روابط ما با تاجیکستان مدتی شکر آب بود بنیاد ۱۵ خرداد را بستند بنیاد امام را بستند و مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی را تعطیل کردند ، و عملکردشان باعث شد که اینها را بیرون ریختند و بعد هم اعلام کردند که جمهوری اسلامی باعث کشتار چند تن از سران کشور در حکومت قبلی بوده است قبل از رحمانوف، تا اینکه وزیر خارجه تاجیکستان به ایران رفت و با آقای ظریف ملاقات کرد.............
در ادامه برنامه شما را از چند خبر داخلی در ارتباط با بستن تنگه هرمز و بالا بردن غنی سازی اورانیوم آگاه خواهیم نمود در پی آن از پشت پرده سفر حجت الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات به سوریه با شما به سخن می نشینیم. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.
A Window to the Fatherland – Monday 17 June 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with looking at the comments of the former Iranian Culture Minister Ataullah Mohajerani, in thePargar program of the BBC Persian TV.

Mohajerani and our colleague Mr Hassan Shariatmadri had taken part in this program, which was about the future of the Islamic republic regime.

While Shariatmadri gave realistic and objectiveanalysis of the situation in Iran, Mohajerani has been uttering a lot of baseless comments about the regime’s “powers” and that how Khamenei has been “serving Iran” throughout his dictatorial rule.

Khamenei has done nothing but to take our motherland to the brink of full destruction and yet the man who has run away from his regime and lives in exile praises him!! Shameless comments from a man who claims to be cultured and learned.

The British government has now publicly and officially backed the US position on blaming the Iranian regime for the explosions on the oil tankers in the Gulf of Oman.

The US navy has managed to film the Iranian speedboat responsible for these acts and the regime is now blasting the UK government for condemning the terrorist operations!

When Khomeini returned back to Iran from exile there was this man by the name of Mohammad Ali Hadi Najafabadi who had befriended Khomeini’s grandson Hossein.

As an opportunist he had put on the clerical robes and turban to become part of the new ruling regime and he became a confidante of Rafsanjani and even took part in secret negotiations with the Americans during the Contra scandal.

Najafabadi has now been implicated in a multi-billion dollar corruption case which goes to say the story of all those who have been ruling Iran under the false banner of religion for the last forty years.

Rouhani has been visiting Tajikistan with the hope of reviving Iran’s historic cultural links with the country.

We used to have good relations with Tajikistan but the regime gradually began to abuse its so-called cultural centers to spread radicalism and fundamentalism and the Tajik government decided to close them down.

Later in the program we will reveal the reasons for Iran’s Minister of Intelligence trip to Lebanon.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/53173

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/DRp3gmDlrNI

لینک دانلود:

https://vimeo.com/342875725

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/vj0ciu2s0aak

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/27m9dquposyb

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1hfIfQ7BKad74mPINRYvEfc30ZZXTn4mI/view?usp=sharing

June 16, 2019

تفسیر خبر جمعه ۲۴ خرداد

مسئول حمله به نفتکش ها در دریای عمان کیست؟
میهمانان: آقایان علیرضا نوری زاده و قاسم شعله سعدی
امشب در تفسیر خبر

لینک وبسایت:
http://iranefardalive.com/Archive/53090
لینک یوتیوب:
https://youtu.be/HpD56HQJGiw
لینک دانلود:
https://vimeo.com/342300016
فایل صوتی:
https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/gjxodv1x0pss
فایل صوتی کم حجم:
https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/cuh0xlibv50y
گوگل درایو:
https://drive.google.com/file/d/1IVuJrHmTW-JHFagljbPFcveRyRhOP39E/view?usp=sharing

June 16, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۲۴ خرداد

nor4-300x160.jpg
این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم.
ابتدا شما را در جریان سفر شینزو ابه به تهران و دیدارش با خامنه ای و حمله سپاه به دو نفتکش در دریای عمان قرار خواهیم داد .و در ادامه برنامه همراه با شما خوبان به گفتگو با سه عضو جبهه ملی آقایان مهندس هوشنگ کردستانی ومهندس کورش زعیم و محسن خاتمی در ارتباط با جبهه ملی و حرکت تازه این حزب و تحولات جدید در حزب به سخن خواهیم نشست .

دکتر نوری زاده : جناب مهندس زعیم یکبار دیگر هم که در برنامه با هم صحبت کردیم گذشته و تاریخ خانواده شما را گفته ایم ،الان میخواهم بگویم این حرکت تازه ای که شده شما تا چه حد موفق شدی که جوان گرایی بکنید چون یک مدتی جبهه ملی در بین هشتاد تا صدو بیست ساله ها گیر کرده بود الان واقعا چه کار کرده اید که جوانها جذب بشوند بخصوص بانوان کشور که واقعا پروانه باید جانشینی هم داشته باشد در آن مورد چه کرده اید ؟؟

مهندس زعیم: با این حرکتی که کردیدم سالها بود که آغاز شده بود و از زمان دکتر ورجاوند شروع شد و ایشان خیلی نا امید شده بود از حرکتهای جبهه ملی که اینجا ناگفتنی است و در سال ۸۶ جبهه ملی ششم را تشکیل دادیم و جلسه ای داشتیم که حدود بیست و دو نفر امضا کردند که جبهه ملی ششم تشکیل بشود ، منتهی این خورد به بیماری دکتر ورجاوند و متاسفانه فوتش که مرا خیلی تکان داد و خوب این عقب افتاد و دیگر این داستانها را که جبهه ملی چگونه اداره میشد را نمیخواهم تکرار کنم و زیاد در این مورد صحبت شده و من نمی خواهم نبش قبر بکنم، ولی بلاخره ما پارسال گرد هم آمدیم و در آغاز ما سه نفر بودیم که تصمیم گرفتیم جبهه ملی ششم را زنده کنیم، و این حرکتمان بدلیل شرایط بسیار بحرانی کشور و خطراتی که کشور را تهدید میکرد و وضع مردم که در نهایت فلاکت و فقربود، وظیفه داریم که این جریان را تلاش بکنیم که حفظ بکنیم و در همان روزهای اول جوانان و سالمندان حدود سیصد نفر تقاضای عضویت نموده اند و امیدواریم که بقیه را هم جذب بکنیم نه اینکه نخواهند بلکه باید به جلسات بیایند و خودشان را معرفی کنند تا رویشان شناخت پیدا کنیم


دکتر نوری زاده: به موازات این حرکتی که در ایران انجام میشود ما در بیرون هم شاهد حرکت هایی هستیم و گروههایی از جبهه ملی هم در امریکا و اروپا و هم در جاهای دیگر شما در این زمینه چه کارهایی کرده اید و چه گزارشی دارید بدهید؟



مهندس کردستانی: همانطور که بارها صحبت کردیم در خارج پراکندگی ما ایرانی ها در سیاره زمین دوری از هم ، هرچند این فن آوری در سالهای اخیر توانسته ما را با هم نزدیک بکند ولی بهر روی آن نزدیکی و تمرکز که در ایران بین جبهه ملی و آزادی خواهان هست در خارج نمیتواند به این شکل در کنار هم بوده باشد من به این نتیجه رسیده ام گرچه این فعالیت ها پراکنده است ولی یک روز میتواند با همدیگر پیوند بخورد و جبهه بزرگی ایجاد بکند بخصوص که ما در خارج از امکان تبلیغات و آزادی برخورداریم که در داخل بر خوردار نیستند بهر حال یک ایراداتی و کاستی هایی وجود داشته که ما نتوانستیم در این چهل سال به خواست مردم ایران پاسخ مثبت بدهیم و از این فقر و گرفتاری که به آن دچار شده اند نجات بدهیم و نتوانسته ایم تفهیم کنیم به توده مردم که اگر فقر است بخاطر نبود آزادی است، بنابراین ما در خارج خیلی کارها میتوانیم بکنیم که در شرایط فعلی در ایران امکان پذیر نیست بدلیل اینکه آزادی نیست!!

دکتر نوری زاده: جناب خاتمی شما که با توجه به تجربه ات بهر حال در کردستان و ایران بوده ای چه عاملی را باعث میدانی که اینهمه تلاش برای برپایی جبهه ملی شده بلاخره یکجا لنگی بزند ؟مشکل کجاست ؟؟؟
محسن خاتمی: درود به یاران عزیزم ، ببینید من نکته ای را مطرح میکنم و میگویم رضا شاه ، مصدق ، امیر کبیر به جای خود، اما آن دوران به سر آمده ، مصدق که آمد به سر کار با یک شعار بزرگ که همه را بدور خودش جمع کرد آمد وسط، در اولین کنگره جبهه ملی که من افتخار حضور داشتم.بیانیه ای صادر شد که دربهای جبهه ملی بروی تمام احزاب و دسته جات و افرادی که قصد مخالفت با نهضت مقاومت ملی ایران را ندارند باز است ، مصدق با شعار ملی شدن صنعت نفت آمد که در آن شعار فقط صنعت نفت نبود بلکه حاکمیت ملی بود یعنی بزرگتر از ملی شدن صنعت نفت حاکمیت ملی بود که اگر ملتی حاکمیت ملی درش باشد به کجا ها که میتواند برسد ، و اینکه جبهه ملی دو سه دوران را از دست داد و
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Friday 14 June 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with reporting on the Japanese Prime Minister Shinzo Abe’s trip to Tehran and his meeting with Khamenei, while at the same time the Revolutionary Guards have attacked two oil tankers in the Gulf of Oman.

But tonight we will speak to three members of the National Front Party of Iran, Houshang Kurdestani, Koroush Zaim and Mohsen Khatami, as their party has reorganized itself in view of the ongoing socio-political situations in Iran.

We begin our talk by asking Mr Zaim to explain the recent changes within the party as it aims to recruit younger Iranians for the organization and how it intends to attract female activists to its objectives.

Koroush Zaim:

This reorganization process started under the leadership of Dr. Varjavand many years ago as he had become very disappointed about the party’s lack of coherent policies.

During the sixth general assembly of the party about 20 members signed our new manifesto but sadly this coincided with thedeath of Dr Varjavand and things started to slow down again.

However, last year we met again and decided that due to the critical situation of our country and the increasing threats to our people we must reignite our activities and so far we have recruited 300 newmembers for the party.

Houshang Kurdestani:

Sadly the dispersed Iranian diaspora across theglobe is one major problem to unite our communities and activists although the social media has played a major role in to some extent overcoming this problem.

If we had the means of linking our party’s activities with the larger number of Iranian freedom fighters inside and outside the country we could become a powerful force for ending the miserable conditions and threats that the current regime in Iran has brought onto ourcountry and people.

Under this repressive regime this aim is not possible inside the country and we have to do extra work to achieve this in our exiled life.

Mohsen Khatami:

My argument is that Reza Shah, Mossadeq and Amir Kabir have all been patriots and loved their country.

However, their era has come to an end and we must now focus on new objectives and strategy to achieve the freedom of our country.

Mossadeq started his movement with the slogan of nationalization of Iranian oil industries, but behind that slogan lied the idea of democracy for Iran and national sovereignty for our country.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/53085

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/fFqhftCuwbY

لینک دانلود:

https://vimeo.com/342307107

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/q77jprqfnek6

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/croujni9ic01

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1dTLbGnISjRoqyfj4NYkYP66KMXuSHSIm/view?usp=sharing


June 16, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه۲۳ خرداد

nor4-300x160.jpg


این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست :

دکتر نوری زاده : چه خبر ها از امریکا؟؟ اول از آنجا به ما بگویید؟

دکتر سازگارا: در امریکا تنور انتخابات دارد گرم میشود، یعنی حزب جمهوری خواه رسم است وقتی که رئیس جمهور از آن حزب است دیگر مبارزات مقدماتی درون حزبی نیست و همان رئیس جمهور کاندیدا میشود، اما در حزب دموکرات بیش از بیست نفر کاندیدا شده اند و از اواخر ماه آینده به مبارزه خواهند پرداخت و ایالت ایوا است که سنجش در آنجا نشان میدهد که جوبایدن جلوتر از بقیه است و بعدش آقای سندرز و بقیه هستند احتمال زیاد کاندیدای حزب دموکرات که بالا بیاید هفت هشت ماه دیگر مقابل ترامپ خواهد ایستاد یکی از اینها جوبایدن هست که سنش زیاد است و هشتاد سالش است !!
او در پنسیلوانیا و دنور رای خواهد آورد و یکی اینکه از قدیم هوادارانی بین کارگران داشته است البته آقای ترامپ هم حریف قدری است چون هم وضع اقتصاد امریکا خیلی خوب است که این نقطه قوتی است برای ترامپ برای هر کاندیدا و هر رئیس جمهوری که سر کار است و هم اینکه رائیش را در حزب جمهوری خواه توانسته انها را برای خودش حفظ کند.

دکتر نوری زاده : یک نکته جالبی به نظرم رسید هم خامنه ای و هم روحانی و هم ظریف هر کدامشان به طریقی گفته اند که اوضاع امریکا خیلی خراب است واین رئیس جمهور ی؟؟ وضع اقتصادی آشفته امریکا؟؟ اینها اصلا واقعا نمی خوانند؟؟؟ اینها چجوری میبینند؟؟ که امریکا بهترین وضع اقتصادی را دارد .
دکتر سازگارا : یک زمانی سوسیالیست ها تو این چیز ها پدر جد خامنه ای بودند و یک عمری نشسته بودند و هر اتفاقی در امریکا می افتاد میگفتند که تمام شد و حرف مارکس درست درآمد و سرمایه داری دارد سرنگون میشود، هر اعتصاب کارگری که میشد میگفتند تمام شد و نظام سرمایه داری شکست خورد ، شصت ، هفتاد سال نشستند تا این اتفاق بیفتد ، خودشان زمین خوردند و خاک شدند و رفتند و سرمایه داری که مقرش در امریکاست خیلی قرص و محکم ایستاده ، برای اینکه از روز اول با عقل بنا شده و عاقل بوده اند و مشکلاتش را باعقل حل میکند چراغ عقل روشن است در جوامع سرمایه داری و دمکراتیک و مردم میتوانند مشارکت کنند و مشکلاتشان را حل کنند و در این مبانی از خودشان انتقاد میکنند بنابراین این سیستم نه تنها زمین نخوردآنچنان که مارکس میگفت بلکه محکمتر و قوی تر هم شد. و الان از دو غول کمونیست چین چهارنعل بسوی سرمایه داری حرکت کرد به هر صورت این آقایان یک اصراری دارند که هر غلطی که مارکسیست ها کرده اند اینها تکرار کنند و چهل سال است که جمهوری اسلامی نشسته اند هر روز میگویند همه دنیا دارد زیر آب میرود و همه بدبخت هستند و همه دارند میمیرند و فقط ما عالی هستیم و کشور ما هست که گلستان و گل و بلبل هست!!!!! البته ما در عصری به سر میبریم که ماهواره و اینترنت و تلوزیونهای فارسی زبان هست و دیگر آن عصر حکومت کمونیستی که دیوار دور کشور ها میکشیدند تمام شده و شاید آخرین کشور کره شمالی باشد که هنوز یک دیوار آهنی برای شهروندانش میکشد وگرنه بقیه دنیا به آنی داریم من و شما اینجا حرف میزنیم ما را در سراسر دنیا میبینند و میشنوند خبر اتفاق میافتد ده دقیقه بعد این اخبار دست به به دست میشود.

دکتر نوری زاده : مردم ما خیلی عاقل شده اند و یکی گفته بود چون من از آقای خاتمی که گفته بودم مردی پایبند اصول است و خودم گفته بودم در نیویورک دیده ام ایشان را ، گفته نوری زاده آمد ثابت کرد که از خاتمی پول گرفته است !!!! حال این که شما میگویید باور کنید از صبح تا حالا ۵۰ تا تکست گرفتم که این حرفها بی ربط است و شما کارتان را ادامه بدهید و ما اعتنایی به این حرفها نداریم . مردم آگاه هستند و میدانند که بیکاری در امریکا به حداقل رسیده و آقای ترامپ در عرصه اقتصادی آدم موفقی بوده است و بعضی از هموطنان ساکن امریکا چنان دشمن ترامپ شده اند که نگو؟؟؟ یک رئیس جمهور در امریکا ۴ سال میاید و بعد هم میرود بعد هم چنان قضیه را شخصی کرده اند و دیروز من شنیدم که یکی شان میگفت ترامپ به ایران حمله میکند آن یکی میگفت قرار نیست حمله بکنند. غرض این است که متاسفانه ما بعضی هامون میدوزیم ، تنمان میکنیم ، و در می آوریم بدوپن اینکه داستان را بدانیم
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Thursday 13 June 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our special guest of every Thursday, Dr. Mohsen Sazegara, for his views about news of Iran and the Middle East.

Mohsen Sazegara:

In US the issue of the next presidential election is warming up. Within the Republican Party there will be no challenge to president Trump as he will automatically be their candidate for the next president.

However, in the Democratic Party more than 200 hopefuls have put their names forward and their first test will be in the State of Iowa next month. The latest polls show that Joe Biden is the leading candidate, followed by Bernie Sanders.

It is quite likely that eventually Joe Biden would stand against Trump but his age is an issue as he is approaching 80 now!

Trump’s popularity has grown as the US economy is doing well and he benefits from already being in power and promises to continue his programs in the second term.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Khamenei, Rouhani and Zarif have all said that the US economy is in chaos. I wonder if they ever read the news or are juts ignorant and biased?

Mohsen Sazegara:

Once upon a time the socialists used to say the same nonsense. They were predicting the immediate collapse of capitalism but kept talking about it for more than 70 years and nothing happened.

They could not understand the fact that in democratic societies problems can be solved with reasoning and the public are allowed to participate in debates about the best way their society should be managed.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/53051

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/MNAoHn6j9fI

لینک دانلود:

https://vimeo.com/341840042

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/elrsudthqiot

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/mqabpy5cxwc0

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1o2oddP8kzYW9IzFw3nPrXpnujJOwLtJY/view?usp=sharing


June 16, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری چهارشنبه ۲۲ خرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. در بخش اول برنامه از پشت پرده دستگیری و آزادی آقای نزار زاکار و نقش حزب الله در این قضایا شما را آگاه خواهیم ساخت .
تصاویر نزار زاکار را میدیدم که به وطنش باز میگشت و این شعر را در استودیو نوشتم ، خیلی برام جالب بود و دیدن نزار زاکار و غلط کردن جمهوری ولایت فقیه ، ویدیو کلیپی برایتان نشان میدهم که امنیت خانه مبارکه درست کرده است این فیلم را ببینید تا در مورد آن با شما صحبت کنم.
متوجه شدید دوتا قضیه هست یکی آنکه آقای نزار زاکار در باره انجیو ها و جامعه مدنی و تلاشهایی که در سوریه میشود تا رژیم آدم خوار و فاسد بشار اسد را براندازد فعالانه کار میکند و با شخصیت های بزرگ سوری در تماس هست، اگه شما ریگی به کفشتان نیست چرا اورا چند بار به تهران دعوت کردید و در برابر این رژیم آدم خوار بشار ایستاد ، در آن زمان نه داعشی جان گرفته بود و نه ارتش آزادی بود و نه جبهه نصرتی؟؟!! یک گروهای محلی بودند بعلاوه آنهایی که از ارتش جدا شده بودند و گروهی از افراد برجسته لبنان همراه نزار زاکار .

آقای نزار زکار را برای این مورد میزنندش فعالیت های او برای کمک به مردم سوریه بوده است این یک دلیلش است ، دلیل دوم چیست؟؟ جانانه مبارزه کردنش برای آزادی زنان در خاور میانه و برابری زنان در خاورمیانه، ببینید این امنیت خانه مبارکه چقدر آلوده است ،او موفق شد ارتباطی با معاون ریاست جمهوری بر قرار کند !!!! ببینید این ارتباط را چجوری میگویند !!! ببینید ذهن آلوده حسین طائب و پرستوهایش تا کجا گسترده است!!!؟؟ این ذهن آلوده رژیم نمیتواند درک کند که نزار زاکار یک دانشمند است به ایران می آید کنفرانس میدهد و در ارتباط با آزادی زنان و برابری زنان و نقش زنان در کشور خودش صحبت میکند ،.

در ادامه برنامه شما را در جریان نقش حزب الشیطان قرار میدهیم:
این حزب الشیطانی که برایتان میگفتم یک سرسوزنی برای ما منفعتی نداشته جز خرج !!! بعد از حمله اسراییلی ها حسن نصرالله یک چک خامنه ای را به مبلغ پانصد میلیون دلار دستش گرفت ، گفت مال حلال ، مال حلال ، از جگر مردم ایران بیرون کشیدم ، خامنه ای از ارث پدریش آورده؟؟؟؟ خدا بیامرز میرزا بدبخت ده تومان هم نداشت !!!!. باری این حزب الشیطان در همین لندن جاهایی زیر زمینی درست کرده بود که در آن بمب بسازند و در آن خمپاره تولید کنند با امکاناتی که اینجابود میتوانند این کار را بکنند ، دولت انگلستان این را کشف میکند، منتهی کی بوده ؟؟ موقعی بود که آقای کامرون داشته در مذاکرات برجام شرکت میکرده و مشغول گفتگو در وین بوده است، و نخست وزیر میگوید آقا صدایش را در نیاورید، الان اگر صدای این را دربیاوریم باید مقابل ایران موضع بگیریم، بنابراین صدایش را در نمی آورند و فقط به امریکاییها میگویند و امریکاییها پیگیر میشوند و آنها را دستگیر میکنند.

در بخش بعدی برنامه همراه با شما خوبان به گفتگو با آقای سادات در گرجستان خواهیم پرداخت و در ارتباط با حضور ایرانیان و مشاغل و تحصیل ایرانیان با ایشان به تبادل نظر خواهیم پرداخت . با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Wednesday 12 June 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

In tonight’s program we will look at why the Lebanese-American citizen Nizar Zakka was arrested four years ago and has now been released by the repressive andinhumane regime in Iran

I wrote my poem about his release on my way to the studio. Mr. Zakka’s release indicates the surrender of the regime by eating the humble pie.

The regime has now produced a video clip about Zakka’s activities and we will play it later in the program.

In the video they accuse him of assisting the anti-Bashar Assad forces to helpthem with building a civil society and being in contact with many Syrian opposition leaders.

One needs to ask the producers of this propaganda video that why if you knew this about Zakka, the regime had officially invited him to visit Iran on severaloccasions while you have been supporting the Assad regime all along?

The Iranian regime has never forgiven Zakka for his tireless efforts and support for social freedoms for the female populations of the Middle East, including Iran.

Most of his speeches in Iran have been about promotion of human rights especially for women, through the use of new social media and technological advances in mass communications.

Earlier this week the Daily Telegraph reported the news that Hezbollah terrorists linked to Iran were caught stockpiling tonnes of explosive materials on theoutskirts of London in a secret British bomb factory.

The plot was uncovered by MI5 and the Metropolitan Police in the just months after the UK signed up to the Iran nuclear deal, but was kept secret not to derail the deal at the time.

The Hezbollah has devoured hundreds of millions of dollars of our people’s money and in return has brought nothing for us except bad name, disrepute and misery.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/53011

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/-FLD1-15bzU

لینک دانلود:

https://vimeo.com/341840042

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/veamhphxvmqu

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/4mpkwmbjkgm0

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1sUkTbWA3BNUVBSz9RFanq3fV1LWytTJO/view?usp=sharing


June 16, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۲۱ خرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. ابتدا به داستان آقای حجت الاسلام بهمن پور خواهیم پرداخت
داستان جالبی است این داستان آقای حجت الاسلام بهمن پور ، ایشان در فیس بوکش نوشت به ذهنم رسید که برخی از شایعاتی که در مورد رسانه های اجتماعی در مورد من از یک منبع معروف پخش میشود من میخواهم اطلاع دهم که پرونده مربوط به ازدواج دائم اسلامی من بطور رسمی در یکی از مراکز اجتماعی غیر از محل کار من با یک خانم طلاق گرفته در حضور شوهر سابق خود بوده است و هر چیز غیر از این خشونت آمیز طراحی شده است .ایشان فرموده اند که من ازدواج کردم با این خانم !!! حالا توی پارک و پلیس و این عکسها چیست باید بگذاریم روز قیامت یا آقای طائب پرستو بازی میکنه برای ما بگوید برای ایشان هم پرستو فرستاده اند یا از هول حلیم در دیگ افتاده اند.برای من جای شگفتی بود که گفته شوهر سابق ایشان هم حضور داشته است !!! اگر ایشان بیایند و توضیح بدهند ما مطمئن میشویم که قضیه پرستو ها نبوده است. در هر حال طفلک دین و دل باخته و خرسند است.

و در ادامه اشاره ای به دیدگاه شیخ احمد قبانجی در عراق در ارتباط با معصومیت امامان و بهشت و جهنم خواهیم داشت .
سپس به تفصیل به بررسی علل دستگیری آقای نزار زاکا و آزادی او توسط جمهوری جهل و جور و فساد خواهیم پرداخت. آقای نزار زاکا یک شهروند لبنانی بود که در عین حال گرین کارت آمریکایی هم داشت، در دولت های مختلف جمهوری اسلامی چندین نوبت به ایران سفر کرد ، این آقا به دعوت خانم مولاوردی به ایران آمد و در یک کنفرانس فناوری کامپیوتری شرکت کرد در این جمع یکی از خانمهای استاد که در دانشگاه تهران تدریس میکند به ایشان نزدیک شد و چند بار با هم صحبت کردند و یک بار هم در هتل لاله شام خوردند ، پرستو بود من نمیدانم طائب فرستاده بود نمیدانم!!!

نزار روزی که میخواست از ایران برود نزدیک فرودگاه امام خمینی او را دستگیر کردند به جرم جاسوسی برای آمریکا!!! امریکا یک نفر شهروند لبنانی را که گرین کارت دارد و به ایران رفته و در کنفرانس شرکت کرده است!! برای چی جاسوسی بکند؟؟؟ این دروغهایی که اینها میگویند توی سر آدم میخورد، آنها از طریق ماهواره ها و ساتلایت ها تمام چیزها را میبینند ، آنوقت این دانشمند لبنانی را دستگیر میکنند ، و میگویند باید بماند تا محاکمه بشود و در این جریان دولت لبنان درگیر مسائل خودش است و دولت لبنان هنوز تشکیل نشده است،و پس پرده خیلی حرفها است و آقای زاکار در یکی از بدترین زندانها تحت شکنجه است و او گفته که زندانیان غیر مسلمان دیگری هم آنجا بوده اند او را در زیر زمین یک زندان نظامی نگهداری میشده است، هر چه مقامات لبنانی و دیگر مقامات و خانواده اش اصرار کردند نگهش داشتند ، حالا میبینیم که او را آزاد کرده اند همزمان با دیدار وزیر خارجه آلمان از ایران اعلام میکنند که او را آزاد کرده اند حتی رئیس جمهور لبنان با روحانی تلفنی صحبت میکند و روحانی میگوید قوه قضاییه مستقل است و کاری از دستش بر نمی آید. این داستان ادامه دارد در چند ماه اخیر حزب الله موقعیت خودش را در لبنان از دست داد و فشار وزارت امور خارجه آمریکا به لبنان و گفتند اگر شما میخواهید با یک دست با حزب الله عشق بازی بکنید و و با یکدست با ما ما نیستیم شما میتونید با جمهوری ولایت فقیه تا حدودی ارتباط داشته باشید اما نه زیاد !!!

اما بحث این نزار زا کار، حزب الله از یک طرف تحت فشار امریکا میخواست از این استفاده بکند ، امریکاییها گفتند که به ما ارتباطی ندارد ایشان یک شهروند لبنانی است و اگر از ما هم گرین کارت گرفته است مثل هزاران نفر دیگر است که گرین کارت گرفته تا سیتی زن بشود خیلی زمان خواهد برد ،در این شرایط جمهوری اسلامی بخاطر حزب الله او را آزاد میکند و در اختیار آنها قرار میدهد نزار زاکار میگوید چرا باید پیش ایشان بروم چون آنها آدم خوار هستند ؟؟!!
و در پی آن از اهمیت سفر نخست وزیر ژاپن به ایران شما را مطلع خواهیم ساخت و در انتها به دیدن چند ویدیو کلیپ از سخنان مسئولین خواهیم نشست. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Tuesday 11 June 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Yesterday we reported that the man who runs one of Khamenei’s “religious charities” in London, Hojatolislam Mohammad Saeed Bahmanpour, has been arrested by the police on charges of sexual misconduct in a north London Park.

He has now written on his Facebook page: “a famous source has been spreading rumors and misinformation about me in recent days. I have officially married in a community center according to Islamic laws with a divorcee woman in the presence of her former husband and any other story about me is false”.

We ask Mr Bahmanpour how he has married a woman while her former husband has been present and why did he appear to be engaged in an intimate contact with a woman in a north London park?

Later we will look at why the Lebanese-American citizen Nizar Zakka was arrested and now released by the repressive and inhumane regime in Iran

Mr. Zakka served as secretary general of the Arab Information and Communications Technology Organization in Washington and had already travelled to Iran several times before.

But the last he went to Iran it was at the invitation of Mrs Molaverdi, Rouhani’s deputy for women’s affairs, to speak about international communications.

He had been approached by a suspicious woman at a dinner party and after that he was kidnapped by the agents of the regime on his way to the airport to return to US.

The regime had accused him of being a CIA agent to spy on Iran’s militaryinstallations!!

Such a silly charge, when everyone knows that Western powers know all about Iran’s military installations via the use of their satellite technology and Zakka had been taken hostage by the regime for political ransom. He has been tortured in detention, adding another dark chapter to human rights violations of the tyrannical regime in Iran.

During his two-day visit to Iran tomorrow the Japanese Prime Minster Abe will meet Rouhani and he is scheduled to meet with Khamenei on Thursday.

Speaking to reporters before boarding his plane for Tehran, Abe said, “Amid concerns over growing tension in the Middle East and with the attention of the international community on the issue, Japan wishes to do its best toward peace and stability in the region”.

Also, Kayhan daily has said that "the German Foreign Minister Heiko Maas came to Iran empty-handed and left empty-handed again”.

Please send us your views and comments about the contents of our program and share this edition with your family and friends.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/52984

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/2TOvuOzAy_o

لینک دانلود:

https://vimeo.com/341619409

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/5dt0eh5zdo3v

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/sttbe2uzoz0f

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/13bFQAQsyhtJvmTjiF2vCgiHavAZYYVTK/view?usp=sharing

June 16, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۲۰ خرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس به تفصیل به تحلیل سخنان شیخ زاید موسس امارات متحده عربی و خمینی در مورد برنامه هایشان برای زندگی آینده مردم خواهیم پرداخت. همچنین در مورد نیروهای وابسته و تربیت شده جمهوری اسلامی در خارج از ایران در نقش اپوزسیون جهت تخریب مخالفان نظام گزارشی تقدیم حضورتان خواهیم کرد. در ادامه به دیدن چندین ویدیو کلیپ درباره مسائل روز خواهیم نشست. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/52934

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/3xo_62MBxyM

لینک دانلود:

https://vimeo.com/341384280

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/t4krwwwh28he

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/j6jifoudrfn9

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1E2e9Y55ysrLULXwdQJAralknplTKwxbO/view?usp=sharing

June 16, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری چهار شنبه ۱۵ خرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. ابتدا اشاره ای به مصاحبه سعید بهبهانی با امیر یغمایی ، عضو سابق سازمان مجاهدین خلق خواهیم نمود در ادامه به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان رویداد های منطقه قرار خواهیم داد.
در بخش دوم برنامه به گفتگو با مهندس هوشنگ کردستانی خواهیم نشست و با ایشان در ارتباط با جبهه ملی وزنده یاد دکتر بختیارو دیگر مسائل مهم به تبادل نظر خواهیم پرداخت و نظر ایشان را جویا خواهیم شد.


دکتر نوری زاده: کردستانی روزی که از ایران آمد بهمراه آقای ذوالنور تشکیلات جبهه ملی را برپا کردند و بعد روزنامه اش را بیرون دادند در کنار زنده یاد دکتر بختیار و واقعا داشتند کار میکردند و من احساس خوشی داشتم و خیلی ها هم احساس پشیمانی از کاری که کرده بودند داشتند،.
یک سئوال بگذار اول بپرسم از کی شما احساس کردیدکه بختیار راست میگوید و آنهایی که در کنارش نایستاده اند خطا کرده اند ؟ از کی این احساس را داشتید؟؟

مهندس کردستانی:از همان شبی که من یادآورشدم و ایشان محبت به من کردند و تلفن کردند به رشت ، البته من تعجب کردم چون اساساً من باید به ایشان زنگ میزدم . یکسره به منزل ایشان رفتم ولی بهر روی ایشان گفتند در شرایط خطرناکی بسر میبریم و مملکت در خطر است و شاه قبول کرده که جبهه ملی دولت را به نخست وزیری دکتر سنجابی تشکیل بدهد من هم موافقم فکر میکنم دکتر سنجابی هم مخالف نباشد ولی من فکر میکنم دو نفر که روی ایشان نفوذ دارند ، یکی کاظم حصیبی و یکی داریوش فروهر اینها مانع از این هستند که دکتر سنجابی این را بپذیرد و دولت ملی راتشکیل بدهد ، من خواستم که تو فردا اول وقت به دیدن آقای فروهر بروی و ایشان را قانع کنی که ما بیست و پنج سال است که برای رسیدن به آزادی و تشکیل دولت ملی و برقراری آزادی و استقلال فعالیت کرده ایم و الان شرایط از یک سو آماده است و از یک سو هم خطر ایران عزیز ما را تهدید میکند . من با مهندس حصیبی صحبت خواهم کرد و ایشان را قانع خواهم نمود ، من در جواب گفتم : جواب آقای فروهر را الان به شما میدهم، گفتند تو چطور الان جواب را میدهی ، جوابش چیست ؟ گفتم میگویند نه!! برای اینکه در این زمینه بارها گفتگو کرده ایم و بعید میداند که جبهه ملی بتواند مانع از این واقعه تلخی که ایران را تهدید میکند بشود آقای فروهر معتقد بودند که شاه خواهد رفت و خمینی بر خواهد گشت و روحانیون قدرت را در دست میگیرند و خمینی قدرت را به سیاسیون خواهند داد!!!! من به ایشان گفتم به چه دلیل شما اینچنین برآورد میکنید؟؟؟
گفتند که در انقلاب مشروطه آیت الله طباطبایی و بهبهانی جلو افتادند و پس از پیروزی انقلاب مشروطه قدرت را به سیاسیون دادند که البته من در جواب ایشان گفتم که شما بهتر از من میدانید در انقلاب مشروطه قرار بود مشروطه جایگزین مشروعه بشود ولی الان بحث هایی که میشود و گفته های خمینی حاوی این است که قرار است مشروعه جایگزین مشروطه بشود اگر آن موقع از روحانیون واگذار شد به سیاسیون و در این زمان از سیاسیون به دست روحانیون خواهد رفت ولی ایشان گفتند که اشتباه تجزیه و تحلیل میکنی من اینها را به آقای دکتر بختیار گفتم و ایشان گفت اگر اینطور باشد دکتر سنجابی قبول نخواهد کرد در شرایط ناگواری هستیم ، آیا ایشان اگر قبول نکرد و من بپذیرم درست است به نظر شما ،؟؟ گفتم درست است.

دکتر نوری زاده: خوب این خیلی مهم است چون کسانی که به دکتر بختیار گفتند درست است تعدادشان خیلی محدود بود و مهندس کردستانی یکی از آنها بود. شما اخیراً یکی دو تا اعلامیه منتشر کردید یکی در ارتباط با تروریست خواندن سپاه بود اول همین را بپرسم، نگاه شما به این اقدام امریکا و تروریست خواندن سپاه چه بود؟؟

مهندس کردستانی: ببینید دو تا مسئله اینجا هست یکی اینکه دولت مردان امریکا با تروریست خواندن سپاه از دید من اگر سران سپاه را تروریست میخواندند برای اینکه بدنه سپاه از مردم ماست و ایرانی هستند که در جزییاتش نمیروم بهتر بود سران سپاه آنهایی که آلوده اند را تروریست میخواندند ولی بهر حال بحث اینجاست که این عمل را ترامپ بخاطر منافع مردم ایران انجام داده و یا بخاطر منافع امریکا؟؟ من در اینکه منافع امریکا باعث شده که این عمل و اقدام را انجام بدهند تردیدی ندارم ولی معتقدم همانطور که در انقلاب مشروطیت از تضاد بین روسیه تزاری و انگلیس استفاده کردیم و انقلاب را به پیروزی رساندیم و همانطور که در دوران نخست وزیری مصدق از تضاد بین امریکا و انگلیس استفاده کردیم و ملی شدن نفت را رقم زدیم میتوانیم از این تضاد برای رسیدن به آزادی و نجات مردم ایران استفاده کنیم ، اما باید مواظب باشیم در دامی که سال ۵۷ کارتر برایمان چید نیفتیم!!!! که از این تضاد استفاده بکنیم و دامی دیگر جلوی پای ما پهن بشود و در آینده از این اشتباه متاسف بشویم.
امریکاییها میگویند سپاه پاسداران مهمترین دشمن ما در منطقه است ولی اینکه انگیزه چیست مهم نیست مهم از این تضاد استفاده کردن بنفع منافع مردم است.

دکتر نوری زاده: خوب آقای مهندس با توجه به تجاربی که داشته اید آیا احساس میکنید که ایران را خطری بزرگ تهدید میکند ایا حس میکنی بود و نبودمان در محک آزمایش است .

مهندس کردستانی: انچه که من میگویم نظر شخصی من است ممکن است دیگران با این دیدگاه موافق باشند یا نباشند ، من معتقد هستم که حکومت مذهبی ایران در دو حالت سقوط میکند اینکه به جنگ برسد سقوط خواهد کرد و یا اینکه یک خیزش کور و ناگهانی مردم ساقط خواهد شد البته این دو تا هم میتواند باهم عمل بکند یعنی برخورد نظامی میتواند باعث به پا خواستن مردم در ایران بشود ، اما من روی نیروی ملت حساب میکنم و بارها این را مخالفین هم گفتند که ملت در شرایطی هستند که کاری نمیتوانند بکنند ولی من موافق نیستم ، که افکار عمومی و مبارزین و ملی گرایان نمی توانند کاری بکنند ببینید استبداد و دیکتاتوری و قلدری جامعه را از دو راه ناچار میکند که تحمل بکنند یکی ایجاد ترس در دل مردم، دوم، نیاز مالی مرد به همان زندگی بخور و نمیر کاری که در زمان صنعتی شدن دنیا با کشاوزران میکردند و اینها را به نان شب محتاج میکردند که بروند با حد اقل حقوق در کار خانه ها کار بکنند من معتقدم که ترس امروز در ایران وجود ندارد همبستگی مردم نشان داد که ترس شامل سردمداران نظام میشود آنها هستند که وحشت کرده اند، توجه داشته باشید خشونت همیشه از طرف نظامی است که همیشه از بقای خودش وحشت دارد و مردم ما این را نشان داده اند و یک شعاری درست کردند که نترسید نترسید ما همه با هم هستیم،
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Wednesday 5 June 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with looking at the interview of Seed Behbahani with Amir Yaghmaie, a former member of the Mujahedin Khalq Organisation, and later will report on the latest news of the Middle East region.

In the second part of the program we will talk to Houshang Kurdestani, a member of the National Front Party of Iran who would share with us his views about the current affairs of Iran.

We begin by asking him about the way the late Dr. Bakhtiar formed his government.

Houshang Kurdestani:

I was in the city of Rasht when the late Bakhtiar kindly phoned me and told me about the very dangerous situation that our country was in and that the Shah had accepted that the National Front should form a new government, headed by Dr. Sanjabi.

However I knew that this idea would be rejected by Kazem Hasibi and Dariush Forouhar, as they had been following the idea of the clerics coming to power under Khomeini’s leadership, as they thought the religious establishment will then easily hand over the political power to the secular and democratic forces!

They argued that during the Constitution Revolution the ayatollahs who took part in it left the scene and secular forces took over. But I told them that this time round our secular and democratic forces are easily leaving the scene and handing over the future of the country to the religious forces.

As for the issue of the US designating the Revolutionary Guards as a terrorist group, I believe they should have only confined this to the corrupt leaders of theGuards, as their lower ranks are our innocent fellow Iranians who could be part of a future national army.

Obviously the US has done this in protecting their own interests in the region but we can always benefit from this decision by the Trump administration in our struggle for freedom and democracy in Iran.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Please send us your views and comments about the contents of our program and share this edition with your family and friends.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/52798

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/dKaEvkx8fio

لینک دانلود:

https://vimeo.com/340451583

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/cuae7eblv9tm

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/x3uczcsdiw4i

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1c9ZlowHFDfGfhGhZ4DJ88pUKtH8NJmq1/view?usp=sharing

June 16, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری چهار شنبه ۱۵ خرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. ابتدا اشاره ای به مصاحبه سعید بهبهانی با امیر یغمایی ، عضو سابق سازمان مجاهدین خلق خواهیم نمود در ادامه به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان رویداد های منطقه قرار خواهیم داد.
در بخش دوم برنامه به گفتگو با مهندس هوشنگ کردستانی خواهیم نشست و با ایشان در ارتباط با جبهه ملی وزنده یاد دکتر بختیارو دیگر مسائل مهم به تبادل نظر خواهیم پرداخت و نظر ایشان را جویا خواهیم شد.


دکتر نوری زاده: کردستانی روزی که از ایران آمد بهمراه آقای ذوالنور تشکیلات جبهه ملی را برپا کردند و بعد روزنامه اش را بیرون دادند در کنار زنده یاد دکتر بختیار و واقعا داشتند کار میکردند و من احساس خوشی داشتم و خیلی ها هم احساس پشیمانی از کاری که کرده بودند داشتند،.
یک سئوال بگذار اول بپرسم از کی شما احساس کردیدکه بختیار راست میگوید و آنهایی که در کنارش نایستاده اند خطا کرده اند ؟ از کی این احساس را داشتید؟؟

مهندس کردستانی:از همان شبی که من یادآورشدم و ایشان محبت به من کردند و تلفن کردند به رشت ، البته من تعجب کردم چون اساساً من باید به ایشان زنگ میزدم . یکسره به منزل ایشان رفتم ولی بهر روی ایشان گفتند در شرایط خطرناکی بسر میبریم و مملکت در خطر است و شاه قبول کرده که جبهه ملی دولت را به نخست وزیری دکتر سنجابی تشکیل بدهد من هم موافقم فکر میکنم دکتر سنجابی هم مخالف نباشد ولی من فکر میکنم دو نفر که روی ایشان نفوذ دارند ، یکی کاظم حصیبی و یکی داریوش فروهر اینها مانع از این هستند که دکتر سنجابی این را بپذیرد و دولت ملی راتشکیل بدهد ، من خواستم که تو فردا اول وقت به دیدن آقای فروهر بروی و ایشان را قانع کنی که ما بیست و پنج سال است که برای رسیدن به آزادی و تشکیل دولت ملی و برقراری آزادی و استقلال فعالیت کرده ایم و الان شرایط از یک سو آماده است و از یک سو هم خطر ایران عزیز ما را تهدید میکند . من با مهندس حصیبی صحبت خواهم کرد و ایشان را قانع خواهم نمود ، من در جواب گفتم : جواب آقای فروهر را الان به شما میدهم، گفتند تو چطور الان جواب را میدهی ، جوابش چیست ؟ گفتم میگویند نه!! برای اینکه در این زمینه بارها گفتگو کرده ایم و بعید میداند که جبهه ملی بتواند مانع از این واقعه تلخی که ایران را تهدید میکند بشود آقای فروهر معتقد بودند که شاه خواهد رفت و خمینی بر خواهد گشت و روحانیون قدرت را در دست میگیرند و خمینی قدرت را به سیاسیون خواهند داد!!!! من به ایشان گفتم به چه دلیل شما اینچنین برآورد میکنید؟؟؟
گفتند که در انقلاب مشروطه آیت الله طباطبایی و بهبهانی جلو افتادند و پس از پیروزی انقلاب مشروطه قدرت را به سیاسیون دادند که البته من در جواب ایشان گفتم که شما بهتر از من میدانید در انقلاب مشروطه قرار بود مشروطه جایگزین مشروعه بشود ولی الان بحث هایی که میشود و گفته های خمینی حاوی این است که قرار است مشروعه جایگزین مشروطه بشود اگر آن موقع از روحانیون واگذار شد به سیاسیون و در این زمان از سیاسیون به دست روحانیون خواهد رفت ولی ایشان گفتند که اشتباه تجزیه و تحلیل میکنی من اینها را به آقای دکتر بختیار گفتم و ایشان گفت اگر اینطور باشد دکتر سنجابی قبول نخواهد کرد در شرایط ناگواری هستیم ، آیا ایشان اگر قبول نکرد و من بپذیرم درست است به نظر شما ،؟؟ گفتم درست است.

دکتر نوری زاده: خوب این خیلی مهم است چون کسانی که به دکتر بختیار گفتند درست است تعدادشان خیلی محدود بود و مهندس کردستانی یکی از آنها بود. شما اخیراً یکی دو تا اعلامیه منتشر کردید یکی در ارتباط با تروریست خواندن سپاه بود اول همین را بپرسم، نگاه شما به این اقدام امریکا و تروریست خواندن سپاه چه بود؟؟

مهندس کردستانی: ببینید دو تا مسئله اینجا هست یکی اینکه دولت مردان امریکا با تروریست خواندن سپاه از دید من اگر سران سپاه را تروریست میخواندند برای اینکه بدنه سپاه از مردم ماست و ایرانی هستند که در جزییاتش نمیروم بهتر بود سران سپاه آنهایی که آلوده اند را تروریست میخواندند ولی بهر حال بحث اینجاست که این عمل را ترامپ بخاطر منافع مردم ایران انجام داده و یا بخاطر منافع امریکا؟؟ من در اینکه منافع امریکا باعث شده که این عمل و اقدام را انجام بدهند تردیدی ندارم ولی معتقدم همانطور که در انقلاب مشروطیت از تضاد بین روسیه تزاری و انگلیس استفاده کردیم و انقلاب را به پیروزی رساندیم و همانطور که در دوران نخست وزیری مصدق از تضاد بین امریکا و انگلیس استفاده کردیم و ملی شدن نفت را رقم زدیم میتوانیم از این تضاد برای رسیدن به آزادی و نجات مردم ایران استفاده کنیم ، اما باید مواظب باشیم در دامی که سال ۵۷ کارتر برایمان چید نیفتیم!!!! که از این تضاد استفاده بکنیم و دامی دیگر جلوی پای ما پهن بشود و در آینده از این اشتباه متاسف بشویم.
امریکاییها میگویند سپاه پاسداران مهمترین دشمن ما در منطقه است ولی اینکه انگیزه چیست مهم نیست مهم از این تضاد استفاده کردن بنفع منافع مردم است.

دکتر نوری زاده: خوب آقای مهندس با توجه به تجاربی که داشته اید آیا احساس میکنید که ایران را خطری بزرگ تهدید میکند ایا حس میکنی بود و نبودمان در محک آزمایش است .

مهندس کردستانی: انچه که من میگویم نظر شخصی من است ممکن است دیگران با این دیدگاه موافق باشند یا نباشند ، من معتقد هستم که حکومت مذهبی ایران در دو حالت سقوط میکند اینکه به جنگ برسد سقوط خواهد کرد و یا اینکه یک خیزش کور و ناگهانی مردم ساقط خواهد شد البته این دو تا هم میتواند باهم عمل بکند یعنی برخورد نظامی میتواند باعث به پا خواستن مردم در ایران بشود ، اما من روی نیروی ملت حساب میکنم و بارها این را مخالفین هم گفتند که ملت در شرایطی هستند که کاری نمیتوانند بکنند ولی من موافق نیستم ، که افکار عمومی و مبارزین و ملی گرایان نمی توانند کاری بکنند ببینید استبداد و دیکتاتوری و قلدری جامعه را از دو راه ناچار میکند که تحمل بکنند یکی ایجاد ترس در دل مردم، دوم، نیاز مالی مرد به همان زندگی بخور و نمیر کاری که در زمان صنعتی شدن دنیا با کشاوزران میکردند و اینها را به نان شب محتاج میکردند که بروند با حد اقل حقوق در کار خانه ها کار بکنند من معتقدم که ترس امروز در ایران وجود ندارد همبستگی مردم نشان داد که ترس شامل سردمداران نظام میشود آنها هستند که وحشت کرده اند، توجه داشته باشید خشونت همیشه از طرف نظامی است که همیشه از بقای خودش وحشت دارد و مردم ما این را نشان داده اند و یک شعاری درست کردند که نترسید نترسید ما همه با هم هستیم،
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Wednesday 5 June 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with looking at the interview of Seed Behbahani with Amir Yaghmaie, a former member of the Mujahedin Khalq Organisation, and later will report on the latest news of the Middle East region.

In the second part of the program we will talk to Houshang Kurdestani, a member of the National Front Party of Iran who would share with us his views about the current affairs of Iran.

We begin by asking him about the way the late Dr. Bakhtiar formed his government.

Houshang Kurdestani:

I was in the city of Rasht when the late Bakhtiar kindly phoned me and told me about the very dangerous situation that our country was in and that the Shah had accepted that the National Front should form a new government, headed by Dr. Sanjabi.

However I knew that this idea would be rejected by Kazem Hasibi and Dariush Forouhar, as they had been following the idea of the clerics coming to power under Khomeini’s leadership, as they thought the religious establishment will then easily hand over the political power to the secular and democratic forces!

They argued that during the Constitution Revolution the ayatollahs who took part in it left the scene and secular forces took over. But I told them that this time round our secular and democratic forces are easily leaving the scene and handing over the future of the country to the religious forces.

As for the issue of the US designating the Revolutionary Guards as a terrorist group, I believe they should have only confined this to the corrupt leaders of theGuards, as their lower ranks are our innocent fellow Iranians who could be part of a future national army.

Obviously the US has done this in protecting their own interests in the region but we can always benefit from this decision by the Trump administration in our struggle for freedom and democracy in Iran.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Please send us your views and comments about the contents of our program and share this edition with your family and friends.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/52798

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/dKaEvkx8fio

لینک دانلود:

https://vimeo.com/340451583

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/cuae7eblv9tm

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/x3uczcsdiw4i

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1c9ZlowHFDfGfhGhZ4DJ88pUKtH8NJmq1/view?usp=sharing

June 04, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۱۴ خرداد‎

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. ابتدا اشاره ای به داستان ۱۵ خرداد و دستگیری خمینی و چگونگی به مرجع رسیدن او و فریبکاری وی خواهیم پرداخت. شوهر خاله ای داشتم محمد نام، مذهبی، و ما هم در آن سن چهارده پانزده سالگی دوست داشتیم دنبال او میرفتیم مسجد حاج فیض الله، آقای فلسفی سخنرانی داشت، شهر هم شلوغ شده بود قم شلوغ بود و روحانی بنام سید روح الله خمینی اعلامیه میداد که ای آقای اعلیحضرت، !!! مرحوم علم هم نخست وزیر بود و مجلس هم نداشتیم، تشکیل نشده بود فلسفی بالای منبر رفت مسجد پر از جمعیت ، شروع کرد آقای علم در غیاب مجلس ، من بعنوان نماینده ملت شما را استیضاح میکنم ، چرا در مدرسه فیضیه پلیس و سرباز ریخت و به طلبه های محترم توهین کردند ؟؟ و زدند و کشتند و این قضایا ؟؟؟؟

بعد از درگذشت مرحوم آیت الله بروجردی شاه که یگانه پادشاه شیعه بود تسلیت گفت به آقای حکیم ، به عبارت دیگر بطور غیر رسمی مرجعیت را از قم به نجف تایید کرد، بعضی ها به سراغش رفتند که قم را هم در نظر داشته باشید در نتیجه شاه تلگرامی کرد به مرحوم ایت الله شریعتمداری و مرعشی و گلپایگانی که اینها مثلث سه گانه مرجعیت شدند و مهر هایشان هم دست آقای شریعتمداری بود،و به خمینی محل نگذاشتند !!! دکتر امینی آنروزهایی که نخست وزیر بود میرفت سر میزد و حتی ما آنروزهایی که میخواستیم در روزنامه اطلاعات اسم خمینی را بیاوریم عکسی که در آرشیو جستجو کردیم عکس دکتر امینی با خمینی بود امینی رفته بوده قم و گفته بودند آنجا هم برو و دور هم عکسی از آنها گرفته بودند ما آن عکس را چاپ کردیم. آقای فلسفی شروع کرد و عناوینی بر شمرد و در موارد زیرسوگند را در کتاب قران برداشتید و آسمانی گذاشته اید؟؟

توجیه علم و شاه هم این بود که در مملکت عضو انجمن شهر که برایش نگفته اند جزو شیعه اثنی عشری باشد اگر مسیحی بود به چه کتابی باید قسم بخورد؟؟ کتاب آسمانی برسمیت شناخته شده در ایران قران و تورات و انجیل است حالا اوستا را هم میآورند بخاط اینکه اسلام بطور مرموزی از کنار دین زرتشتی عبور کرده است و همینطور ایزدی ها را !!! آقای خمینی و دارو دسته اشان اشاره میکردند که اینها میخواهند بهایی ها را بیاورند بهایی ها هیچوقت نگفتند کتاب آسمانی دارند، اتفاقاً کتابشان زمینی زمینی است برای اینکه در کتابشان حرفهای مربوط به امروز است و به آسمان ربطی ندارد ، ولی اینها بهانه اشان بود ، برای خمینی قابل قبول نبود که زن بتواند به مجلس برود و زن و مرد برابر باشند ، زن از حقوق مساوی برخوردار باشد اینها اعتقادی به این ندارند یه وقتی اینها میگفتند که عربها زنها را زنده بگور میکردند این حرف صحت نداشت و زنان عرب بزرگی بوده اند که خیلی هم مشهور هستند حضرت خدیجه و زن ابو جهل که میگویند .

استیضاح فلسفی باعث شد که ماموران بخواهند دستگیرش کنند که او از پشت بام فرار کرد ما هم به اتفاق شوهر خاله مان که این اواخر چقدر پشیمان بود و چقدر از این فریبی که خورده بود متاسف بود.و فردای آنروز حکومت نظامی اعلام کردند ولی با مختصر حرکتی داستان پانزده خرداد سرکوب شد .وقتی خمینی را گرفتند در شیراز مرحوم محلاتی و در مشهد مرحوم حسن آقا قمی را هم گرفتند آوردندشان به تهران و تیمسار پاکروان رفت و با آنها صحبت کرد ظاهرا آقایون قول دادند که شلوغ نکنند . و خمینی به قم رفت اما دو مرتبه شلوغ و آشوب کرد که گرفتنش و در همان زمان مرحوم آیت الله شریعتمداری امدند در حضرت عبدالعظیم و یک عده از روحانیون هم آمدند و ایشان آنجا حکم مرجعیت خمینی را نوشتند که با اوکاری نداشته باشند.
و خمینی وقتی به قدرت رسید چگونه پاسخ مرحوم شریعتمداری را داد که اون بلا ها را سرش آورد و او را محروم از دیدن طبیب نمود!! این آدم عجیب بود در تمام وجود این آدم دروغ بود و اینکه گفته من درویشم و صوفی ام دروغ بود ، هیچکس از این مرد فریب کار تر در تاریخ نبود،.

یک وقت عید فطر که میشد آدم خوشحال میشد میدید مردم دارند به هم کمک میکنند داشتم تصاویری رو میدیدم از بازار عدن ، در کشور های اسلامی عید فطر بسیار مهم است عید قربان هم مهم است بعد نگاه کردم این بچه های کوچولو پابرهنه ، و بعضی وقت ها مادر ها نمیتوانستند چیزی برای این کودکانشان بخرند از برکت این ولی فقیه از برکت اینکه اینها نمیگذارند یمن یک زندگی آسوده داشته باشد آقای خامنه ای به یمن چکار داری به تو چه ؟؟؟که به حوثی ها موشک میدی ؟؟؟ مرد بودی برایشان یک مدرسه درست میکردی!!! یمن همسایه عربستان است و هزاران سال هم هست که دارند در کنار هم زندگی میکنند ، تو چکاره معرکه ای ؟؟؟ کارون و بچه های خوزستان را نجات بده اعتیاد را ریشه کن، کن ، فساد را ریشه کن، کن!! به یمن چیکار داری؟؟ تمام این فتنه داعش زیر گور این رژیم ولایی است اگر اینها نبودند داعشی هم نبود اگر اینها نبودند تعصب سنی اینطور گل نمیکرد کی شیعه و سنی با هم دعوا داشتند ؟؟؟ اصلاً این حرفها نبود سید روح الله کشمیری آمد این بساط را علم کرد ،

۱۵ خرداد امروز مبدا این فتنه ای است که مملکت ما و تمام منطقه را آلوده کرده است ، ولایت فقیه جیست بدعت نامبارک دروغ و فریب ، همچینین چیزی در اسلام وجود ندارد ولایت فقیه یعنی شارلاتانیزم ، یعنی دروغ یعنی فریب ، هیچ ملتی برده به دنیا نیامده است و هیچ ملتی برده نیست که یک سید علی آقایی بر او حکومت کند ؟؟!!! این ملت آزاد است که رای بدهد و حاکمش را هم خودش انتخاب کند و عزل بکند این حق ملت است.

در بخش بعدی به تحلیل سخنان روحانی در ارتباط با مذاکره با امریکا خواهیم پرداخت . در ادامه شما را از گفتگوهای ترامپ با ترزا می در ارتباط با ایران مطلع خواهیم نمود . در بخش دوم برنامه از عملکرد پرستوها در جمهوری اسلامی با شما سخن میگوییم .در پی آن شما را در جریان اظهارات خامنه ای در مورد نرفتن سفر های خارجی قرار خواهیم داد و توضیحاتی تقدیم حضورتان خواهیم نمود در ادامه از سخنان تاج زاده شما را با خبر خواهیم ساخت و در این باره با شما به صحبت مینشینیم .
. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.
A Window to the Fatherland – Tuesday 4 June 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Tonight we will look at the story of the 15th of Khordad riots of 1963 and the arrest of Khomeini and how he was elevated to the rank of an ayatollah and his consequent hypocrisy when he came to power 17 years later.

I remember in those days I used to go to Haj Fayzullah Mosque with my uncle and listen to the sermons of cleric Phalsafi in the city of Qum.

Then Khomeini was issuing leaflets directed at the late Shah’s rule and distributed at the mosque. The fiery statements were full of verbal attacks to the Shah.

After the death of the late grand ayatollah Boroujerdi as the Shah was the only Shia monarch he offered his condolences to the late ayatollah Hakim in Najaf, which implied that he recognizes Hakim as Boroujerdi’s successor.

The grand ayatollahs of Iran, including Shariatmadri at the time never recognized Khomeini’s status for this succession.

But Shariatmadri intervened and saved Khomeini’s life by appealing to the Shah to regard him as a grand ayatollah too, which excluded him from any harsh treatment and just sent him to exile.

However, when Khomeini came to power he humiliated ayatollah Shariatmadari and defroged him as a religious leader and even barred the old man to be seen by doctors. Nobody in our history has been more hypocrite than Khomeini.

The 15th of Khordad rioting was the beginning of the sedition that eventually engulfed our country in calamities in the name of the Islamic revolution.

Later in the program we will look at Rouhani’s comments about entering talks with the US and what discussions President Trump and Theresa May have had about Iran and its regime.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/52791

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/1U5YuAxz9O8

لینک دانلود:

https://vimeo.com/340251825

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/6rja5lpjkh29

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/pfqpazowkui7

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1oEYw7dqNwWjsaB9rqk-jJuOkEC4RY2Kq/view?usp=sharing

June 04, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۱۳ خرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. ابتدا به مناسبت سالگرد مرگ خمینی نگاهی به ورود مغرورانه او به ایران و خاکسپاری او خواهیم افکند واز آغاز و انجام او با شما به سخن خواهیم نشست. سپس اشاره ای به روز قدس خواهیم داشت . در ادامه شما را از اخبار کنفراس سران عرب در عربستان با خبر خواهیم نمود. در پی آن از سفر ترامپ به بریتانیا شما را آگاه خواهیم ساخت .
امروز آقای ترامپ تشریف آوردند به بریتانیا قبل از اینکه برسد یک ناسزاهایی نثار شهردار مسلمان اینجا کرد، ولیعهد بریتانیا به استقبالش رفت با همسرش و ترامپ آمد و پیش ملکه رفت و استقبالی ملکه از او کرد که بسیار جالب بودعده ای با این سفر مخالفت کردند و مهم اینست که این سفر اهمیت بسیار دارد خود نفس سفرش به انگلستان ، حالا خانم ترزا می هم دارد میرود و حمایت آمریکا از برگزیت جدا شده از اروپا و اینها همه نکات قابل تاملی است و در این شرایط آمدن آقای ترامپ به نفع حزب محافظه کار است یا به ضررش ؟؟؟، حالا اینها روشن خواهد شد ،.
اما امروز یک خبر بد و تلخی اتفاق افتاد مرتضی کلانتری یک مترجم قدیمی بود و ما در عرصه هنر کلانتری زیاد داشتیم از طبقه دوازدهم ساختمانش خودش را به پایین پرت کرد مثل پورزند ، اینقدر تحمل مصائب و شکنجه های روحی جمهوری اسلامی شدید بود که پورزند نازنین خودش را از بالای ساختمان پرت کرد پایین حالا مرتضی کلانتری در شب سالگرد مرگ خمینی خودش را از آن بالا پرت میکند ، خیلی دردناک است آدم باید به چه نقطه ای برسد که از طبقه دوازدهم خودش را پرتاب بکند پایین ، بسیار متاسفم و به خانواده عزیزش تسلیت میگویم و تسلی میدهم.

قضه بگم و نگم و بکنم و نکنم بین جمهوری ولایت فقیه و امریکا خیلی تهوع بر انگیز شده ، یک عده ای از هموطنان ما تصور کردند که آقای ترامپ تشریف میبرند گوش ولی فقیه و بقیه را میگیرند و میریزندشان بیرون!!! بعد هم به یکی از گروههای اپوزیسیون میگویند بفرمایید سوار شوید . یک عده از هموطنان هم میگفتند چرا آقای حجازی به ترامپ حمله میکند نکنید اینکار را ملت ایران ترامپ را دوست دارند ، ما هم میگفتیم آقای حجازی آنچه در جامعه خود آمریکا میگذرد را انعکاس میدهد و هیچ هم بعید نیست دوباره انتخاب بشود چون وضع اقتصادی امریکا خیلی خوب شده ، مسئله بیکاری را تقریباً رسانده به نقطه ای که کمتر در امریکا بوده است و غرور را به امریکاییها برگردانده ، ولی نه به همه امریکاییها .
یک عده ای هم میگفتند شما هم باید تشویق کنید ترامپ را و در خدمت این پروژه باشید تا به ایران حمله کند !!!، من نمیخواهم اینکار را بکنم ،من حاضر نیستم یک موی ایران خانم کم بشود؟؟!!! آقای ترامپ با رژیم جمهوری اسلامی آبش توی یک جوی نمیرود از رژیم جمهوری اسلامی بدش میآید سر به تن رژیم نمیخواهد باشد ، اما بخاط رژیم جمهوری اسلامی مخاطره نمیکند و خودش را به خطر نمیاندازد بلکه زمینه ای فراهم میکند که مردم ایران بلند شوند و رژیم را سرنگون کنند اینگونه که او فکر میکند و پمپئو میگوید!!! این آقا وارد جنگ مستقیم با جمهوری اسلامی نمیشود، مگر جمهوری ولایت فقیه بخواهد بازی هایش را بزرگ بکند، هواپیمایی که زد به خط نفتی عربستان سعودی یا مینی که آنها کشتی های فجیره را مورد حمله قرار دادند آمریکایی ها رسد کردند و جزییاتش را درآوردند ، از طریق عراق و سوئیس به جمهوری اسلامی هشدار دادند ،یکبار دیگر شما این کار را تکرار بکنید ما ر در شرایطی جز زدنتان نخواهیم داشت ، بلافاصله دست بکار شدند و آقای روحانی سفیر سوئیس را دید و به او تاکید کرد که اصلا ما همچین خیالی نداریم و آنهم ما نبودیم و دشمن و توطئه بوده است خیلی زود دست و دهنشان را شستند و پاک کردند که ما نبودیم .
بعد از این اتفاق عراقی ها یاد آور شدند که آمریکاییها به ما یک همچین اخطاری داده اند که اگر شما بخواهید در عراق به منافع ما آسیب برسانید آمریکاییها اکتفا به زدن مصادر دشمنی یعنی حشد الشعبی نخواهند کرد و وارد ایران خواهند شد این را عراقی ها گفتند. از همه جالب تر روسها که علاقه مند به این بحران هستند که روز به روز جا پایشان محکم تر بشود و بجای یک پایگاه شاهرخی سه تا پایگاه دیگر هم به آنها بدهند ، لاوروف در دیدار با ظریف به او گوشزد کرد با این مرد نمیشود شوخی کرد و یکدفعه دیدید میدان از دست ما در رفت.
از همه جالبتر آقای ظریف یک تور آسیا داشت که به ترکمنستان رفت و مطابق قراری که از قبل داشتند قرار بود ترکمنستان مقداری نفت و گاز از ایران تحویل بگیرد و بعد اینها را برای ایران بفروشد ، ترکمن ها گفتند متاسفانه نمیتوانیم اگر بدهی هایتان را بدهید مقداری محدودی شاید گاز به شما بفروشیم، از آنجا به هندوستان رفت در هند هم با سردی روبرو شد در چین هم همین حرفها را شنید ظریف ،و چینی ها که مقدار زیادی از آنها طلب داریم حاظر نشدند به ما ارز بدهند و گفتند کالا میدهیم و ظریف دست از پا دراز تر برگشت .
از آنجا به ژاپن رفت آنها هین حرفها را بهشان زدند با یک تفاوت که ما یک اعتبارکی نزد امریکاییها داریم ، ترامپ قرار است به اینجا بیاید ما این آمادگی را داریم که با او صحبت بکنیم و بحران را تبدیل به یک فرصت بکنیم آیا شما آمادگیش را دارید ، ظریف پس از کسب تکلیف از روحانی و ولایتی گفت ما آمادگی داریم در صورتی که آمریکا پیش شرطها را بر دارد آمریکا ییها صحبت از مذاکره نمیکنند صحبت شکستن این یخ میکنند ولی شرطها سر جاش است موضع ایالت متحده همان موضع است منتها از یک طرف کنگره شروع کرده ترامپ را مسخره کردن که تو بودی که میخواستی بزنیشون حال چی شده که میخوای گفتگو کنی ؟؟؟ البته اینها توضیح میدهند امریکاییها قصد مذاکره ندارند و اینکه این بحران حل بشود بلکه میخواهند در واقع بحران را برای خودشان تبدیل به فرصت کنند ..........
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Monday 3 June 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

On the eve of the anniversary of the death of Khomeini we will look back at his return to Iran from exile and how he was finally buried. We will also discuss his legacy and what it has meant for Iran’s history.

Later in the program we will look at the Quds Day and what went on in the conference of the Arab leaders in Saudi Arabia over the weekend.

President Trump has arrived in Britain for an official visit and we will find out why he has slammed London’s Muslim mayor before his plane had touched down and being welcomed by the British Royal Family and the Queen.

Trump’s visit to UK comes at a very crucial time as Theresa May has resigned as the Prime Minister and the Brexit dominates theBritish politics.

We also heard the very sad news of the veteran translator Morteza Kalantari, 87, committing suicide in Tehran by throwing himself out of his apartment’s window.

Like the late Pour Zand, he could no longer tolerate the psychological tortures that the Iranian regime has put on our artists and academics.

Some of our fellow Iranians were thinking that Trump would walk into Iran and remove the Khamenei regime from power.

Others were asking for a military attack on Iran by the US. But I for one would not support this view and oppose any action that could harm our people and motherland.

Trump will most likely wine the 2020 election in US again and would not endanger his presidency by waging another war in the Middle East.

However, he would create the conditions for theIranian people to rise up themselves and oust the regime.

Mike Pompeo has already made it clear that the US would not initiate a war with Iran but the moment that the regime attacks any targets in the region again the US army would respond without hesitation.

Please send us your views and comments about the contents of our program and share this edition with your family and friends.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/52750

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/uZ7WY-UNI7c

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/hsubbxdslqlb

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/hsubbxdslqlb

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1VeUVcaraqMDxwQTtUaCG6CMc8nGjbDST/view?usp=sharing


June 03, 2019

تفسیر خبر جمعه 10 خرداد

سلام به شما عزیزان که در هر کجای ایران که هستید و در هر کجای جهان و در این ساعت به دیدن تفسیر خبر نشسته اید.
جمشید چالنگی هستم همچنان از لندن در استودیو مرکزی لندن همراه شما خواهم بود در این شماره از تفسیر خبر، میپردازیم به اخبار و موضوعات مردم ایران و در ارتباط با مردم ایران چه آنچه درداخل ایران میگذرد و چه آنچه در اوضاع بین المللی در جریان است و مرتبط است با ایران.
نگاهی خواهیم داشت به ادامه بحران میان واشنگتن و تهران که محور اصلی آن تلاش حکوت اسلامی است برای دستیابی به سلاح هسته ای
کنفراس های انجام شده در عربستان سعودی کنفراس سران عرب و کنفرانس سران شورای خلیج فارس و کنفرانس سازمان سران اسلامی ، حکومت ایران و دخالت حکوت ایران در منطقه مسئله اصلی این نشست ها بوده است و حمایت حکومت ایران از تروریستها.
همچنین در ادامه برنامه نگاهی خواهیم داشت به قتل همسر محمد علی نجفی شهردار پیشین ایران در حکومت فقیه که بدست همسرش محمد علی نجفی کشته شده و پشت این قتل شبه سیاسی
میهمانان این شماره از برنامه تفسیر خبر آقای علیرضا نوری زاده و آقای ایرج مصداقی

چالنگی: بحران همچنان ادامه دارد راه حل قابل قبولی هنوز برای حل این بحران ارائه نشده است و مذاکره نه !! هم پاسخ تهران است؟؟

نوری زاده :آقای خامنه ای هم میگوید مذاکره نه ولی روحانی میگوید ممکن است مذاکره بکنیم ببینید جمهوری اسلامی یک توپ پاره ای را آورد انداخت در زمین عربها یعنی ولایتی از یک طرف و معاون ایشان عراقچی رفتند به عمان و قطر و کویت و ایشان هم رفتند عراق، و گفتند ما پیمان عدم تجاوز با همسایگانمان میبندیم و یک تعداد روزنامه که در عراق از اینها پول میگیرند نوشتند که ببینید اینها صادقانه عدم تجاوزرا اعلام کرده اند، ومگر شما پیمان امنیتی با عربستان نبستید ولی از فردای آنروز بازی هایتان شروع شد ؟؟!! یک کسی میگوید عدم تجاوز که سابقه خوشی دارد و به اخلاقیات و معاهده های بین المللی پایبند است، شما که به هیچکدام از اینها پایبند نیستید حرفی نزنید ،جان بولتون به ابوظبی آمد در امتداد اینکه بعدا به عربستان برود ایشان گفت ما مدارک مستند در دست داریم که این چهار کشتی که مین گذاری شده کار جمهوری اسلامی بوده است البته سخنگوی وزارت خارجه ایران تکذیب کرد ، و آنها گفتند هفته آینده این مدارک را به شورای امنیت میدهیم ، طبیعتا جمهوری اسلامی تمام امیدش این بوده که اختلاف و شکافی بین اروپایی ها و آمریکاییان بیندازد ، ظریف به ژاپن رفت ،
به هند و چین هم رفت و در انتها به ترکمنستان رفت و مجموعه دستاوردش از این سفر ها این بود که ترکمنستان موافقت کرد در صورتی که ایران بدهیش را بابت گاز به ترکمنستان پرداخت کند آنها یک نوع فرمولی پیدا میکنند که مقداری گاز به ایران بدهند و بگیرند ، ولی اصل کار در ژاپن بود و گفت ما در میان همه واسطه ها به شما از همه بیشتر اعتماد داریم برای اینکه نزد آمریکاییها شما محترمید بنابراین شما پا پیش بگذارید ، نخست وزیر ژاپن هم گفت باشد و بعد هم با امریکاییها گفتگو کرد آقای ترامپ رفت ژاپن و ضمن گفتگوهایش گفت جمهوری اسلامی میتواند قدرت بزرگی بشود که واکنش های تندی را در بر داشت، البته باید صبر کرد نخست وزیر ژاپن به ایران بیاید معنایش اینستکه یک واسطه حقیقی این وسط راه افتاده که این بحران را آرام کند.

چالنگی: نگاه شما را جویا هستیم آقای مصداقی؟؟

مصداقی:عرض کنم که تردیدی در این ماجرا نیست که موضوع انفجار یا مین گذاری در بندر فجیره کار نظام اسلامی و نیروهای وابسته به آن بوده ایت و واکنش های اینها هم اینچنین بود که اینها به تیر غیب دچار شده اند، در جنگ نفت کشها هم در جنگ عراق وقتی عراقی ها نفت کش های دیگران را میزدند مسئولیتش را به عهده میگرفتند، اما زمانی که رژیم اسلامی حمله میکرد مسئو لیتش را بعهده نمیگرفتند و تنها در اطلاعیه های رسمی ایران اعلام میکردند که این کشتی ها مورد حمله هواپیماهای ناشناس قرار گرفتند ، الان هم همان سیاست و همان داستان است و اینبار تیر غیب است !!! اصولاً نظام اسلامی تا زمانیکه در راس قدرت است اینها مجبورند که دخالت در کشور های منطقه و صدور انقلاب و صدور بحران دست بزنند همین امروزجانشین فرمانده سپاه میگوید که ما باید به حوثی ها کمک کنیم .کمک کنیم که چه بشود؟؟؟ که آنها به اهدافی در عربستان سعودی حمله کنند، که تا بحال مورد حمله موشکها و پهباد های رژیم قرار گرفته است و این چیزی است که رژیم جمهوری اسلامی نمیتواند از آن جدا بشود تا روزی که هست این تشنج و بحران آفرینی در منطقه وجود دارد .
با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


Behind the Headlines – Friday 31 May 2019

Jamshid Chalangi:

With my warm greetings from our London studios, tonight we will look at the latest news of Iran and the Middle East.

We will look at the latest news of the escalating US-Iran tension as Washington says its policy is to stop Tehran from placing its hands on a nuclear bomb.

In the region the Arab leaders have convened in Saudi Arabia to attend a conference whose main focus is Iran’s nefarious activities and support for terrorism.

We will also look at the murder of Mohammad Ali Najafi’s wife as all evidence points to a political plot behind it.

Our guests tonight are Dr Alireza Nourizadeh and Mr Iraj Mesdaghi.

Dr Alireza Nourizadeh:

Mr Khamenei has said that he would not negotiate with the US, but only today Rouhani has said it is possible to negotiate with the Trump government.

The regime has been following a failed policy of sending its emissaries to various Arab countries and offering to sign a non-aggression pact with them. The regime has paid a number of Arab dailies to publicize this matter to pretend as if it wants good and peaceful relations with our Arab neighbours.

But we did have a non-aggression pact with the Saudis but just days after signing it the regime started to breach it by supporting sabotage in Saudi Arabia and finally its thugs attacking the Saudi embassy in Tehran and setting it on fire.

We are dealing with a rouge regime that does not respect any one of the international conventions and no one takes its words seriously when it comes to peace and stability in the region.

Now John Bolton is visiting the region and has said that the US has the evidence that shows the Iranian regime has been behind the attacks on the tankers inFujairah and he will be presenting this evidence to the UN Security Council on Monday.

Iraj Mesdaghi:

There is absolutely no doubt that the attacks on the oil tankers in Fujairah and the drone attack on the Saudi oil pipelines have been carried out by the proxy forces of the Iranian regime.

The regime’s tactic is to carryout these attacks and then denies them and claims that they have been the act of God and his unseen forces!

We had a similar situation during the Iran-Iraq war. Every time the Iraqis attacked the oil tankers in the Persian Gulf they openly admitted it. But when the regime’s forces attacked the tankers they always denied that they were behind them.

As long as this regime remains in power in Iran it will continue resorting to this kind of attacks on the interests of the Saudis and other countries with which it is in an undeclared war.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/52677

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/iHgQZ0s0gDY

لینک دانلود:

https://vimeo.com/339599512

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/yde3qytkyr2u

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/0jk97c6igulk

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1kjwfuRUob54e13NKn2ayKIMyDCEqGc3N/view?usp=sharing

June 03, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۱۰ خرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. این دو سه روزه که داستان آقای محمد علی نجفی مثل بختک بر سر ماافتاده ، تاملی ایست که آدم به جامعه اش نگاه بکند چه اتفاقی افتاده محمد علی نجفی فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی ، آم آی تی ، یک آدمی که در عمرش ممکن است پشه نکشته باشد ، دارای منش مختلف با هیئت حاکمه، سید علی آقا دوستش ندارد مجتبی با او بد است ، سه ماه سرپرست وزارت خانه میشود دزدی های کلان و سه هزار بورسیه قلابی را فاش میکند، در شهرداری داستان قالیباف را بیرون میریزد این آدم شهردار میشود یکی از پرستوها را میفرستند سراغش خانم میترا، میرود به اسم مصاحبه و میگوید میخواهم از فلان شهر نماینده بشوم و چنان این خانم دلباخته میشود که از فردا روی دست و پایش می افتد مردی هفتاد ساله یک همچین بانویی زیبا روی دست و پایش می افتد معلوم است دل میبازد !!! بعد میگوید من خانه را به شما میدهم و جدا میشوم و ایشان میگوی نه!!من تورا به ذلت و بدبختی می کشانم ، پرستو چهره واقعیش را نشان میدهد پرستوهای حسین طائب!!! من همینجور سر گیجه دارم و در عین حال امروز من با آقای دکتر صدیق یزد چی مهمانم میخواستیم راجع به اپوزیسون حرف بزنیم ولی اجازه بدهید از اینجا شروع کنم که چی میشود آن جامعه مهربانی که من یادم هست صف بنزین و نفت بود جوانها میآمدند دست آدمهای یک کم مسن تر را میگرفتند و تا درب خانه اشان میبردند و اگر مردم سوخت نداشتند کمک میکرند عامل اصلی اینکه یک دولتمرد روشنفکر استاد ، هفت تیر را آماده میکند و میرود و زنش را در حمام میکشد چی میشود ؟؟؟
دکتر یزد چی : سلام بر شما ، و همه ایرانیان و بینندگان و شنوندگان عزیزی که این گفتار های ما را میشنوند بله با کمال تاسف یک فاجعه وسیع و گسترده ه ای در جامعه ایران در طی این چهار دهه به تدریج رشد کرده پیش رفته و ثمرات خودش را در این سالیان نشان داده است، من یک پاسخی بنظرم رسید که به شما بگویم من هم مثل همه ایرانیان دیگر این خبر را شنیده ام با کمال تاسف ولی پاسخ زیاد مشکل نیست من ارجاع میدهم شنودگان را به رساله اخلاق و الاشراف عبید زاکانی ، این تباهی تمام ارزشها را یکجا بدون استثنا در جریان تاریخ داشتیم، قرن های قرن این تباهی ها حکومت کرده اند سیطره داشته اند ، انقلاب مشروطه ایران و تنی چند تن از نخبگان این سرزمین را وقتی که به آن نگاه میکنی میبینید در دل این تباهی ها میرویند ، حالا بدون اینکه بخواهیم این تباهی ها و چگونگی شان را رسیدگی بکنیم ، این مورد خاصی که شما دارید پرسش میکنید نماد همان است ، اخلاق و الاشراف عبید چه میگوید: میگوید دو نوع اخلاق را بررسی میکند یکی اخلاق منسوخ و یکی اخلاق رایج، آنچه که امروز و در این چهار دهه بدون کم و کاست بر اخلاق مردم ایران سیطره یافته در درجه اول کسانی که مدیران سیاسی این جامعه اعم از معمم و روحانی و غیر روحانی آن اخلاق رایج را دارند ، اخلاق رایج چی رو میخواهد اخلاق رایج اضمحلال و نابودی تمام ارزشهایی که در آنها از انسان و انسانیت نشانه ای هست پس تعجبی ندارد یعنی یک ساختار و ساختمان فاسد و تباهی است که بهترین و مناسبترین اصطلاح تبهکارانند اینها در جامعه ایران امروز دولت وجود ندارد و سیاست جاری نیست هیچ قايده و نظم انسانی بر قرار نیست . اما این را نیز بگوییم که همین عبید زاکانی از اخلاق مبسوط سخن میگوید یعنی یک حدود و اندازه ای حکومت میکرده و وجود داشته و یک چیزهایی رعایت میشده ولی امروز مقهور دو چیز است ثروت و تامین میل جنسی ، همین آقا قربانی افشای غارتگری ها میشود و خودش هم مقهور امیال سطحی و بسیار غیر قابل کنترل نفسانی خودش میشود .من میل جنسی که کسی طرفش برود من با هاش کاری ندارم نه منو اصلا به کسی ارتباط ندارد ولی آنچه که هست معیار های رفتاری ما را و نظام اعتقادی ما را کنترل کند من اینجا نکته بسیار باریکی را میخواهم به هموطنان خودم یاد آوری کنم من این نکته را بعنوان اصل مدرنیته و بخشی از نظام مدرنیته را باز خواهم کرد و اینست که ما ایرانی ها باید بدانیم ، ذهنیت یک انسان پیشرفته مدرن اخلق را در حد اکثرش به اجرا در می اورد امروز در جامعه ایران اخلاق دینی پشیزی اعتبار ندارد نمیتواند اخلاق دینی روابط انسان ایرانی را مدیریت کند آنچه از اخلاق امروز مورد نظر است مسئولیت پذیری انسانی است ایرانیان باید بدانند تنها امری که روابط انسانی آنها را میتواند نجات دهد مسئولیت پذیری آنهاست که در آن هیچ نشانی از خداوند و مقدسین و مقدسات وجود خارجی ندارد چیزی که در بین ما گم شده و نابود شده و از بین رفته احترام به انسان و احکام انسانی است این آقا وخانم هایی مثل ایشان قربانی این اضمحلال روابط انسانی شده اند.

دکتر نوری زاده : من دو نکته بنظرم خیلی مهم میاید یکی وقتی نگاه میکنم رژیم اعدام میکند در خیابان و پدره بچه را روی شانه اش مینشاند تا این مراسم را تماشا کند در این سه چهار ماهه اخیر عین تگزاس صد سال پیش، وکیل دادگستری در ماشینش کشته میشود امام جمه ترور میشود این جامعه بیمار است همانطور که شما گفتید نه اخلاق دینی در این جامعه اثری ازش هست نه اخلاق اجتماعی که قبلا داشته ایم یک اصغر قاتل ظرف ۵۰ سال پیدا میشد چه خبر میشد الان پشت سر هم هست الان معلم قران مقام معظم رهبری بچه های خود اینها را نوه های خودشان را تعرض بهشان میکرده ، ویا شما نگاه میکنی رئیس دادگستری مشهد آقای علیزاده خانمی را که از او کمک میخواهد برای جدایی از شوهر معتادش به این خانم تجاوز میکند یک فرد معمم و رئیس دادگستری!!!!و به جای اینکه محاکمه اش بکنند به او در تهران مقام میدهند خوب یک جامعه فاسد یک فرد هم در آن تحت تاثیر قرار میگیرد، فیلمی ساخته شد بنام زندگی خصوصی ، بقدری با این داستان آقای نجفی تطابق میکند که آدم فکر میکند کپیکردند داستان را!!! این جامعه خیلی مریض است و باید فکری بحال این جامعه کرد........
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۱۰ خرداد

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با آقای دکتر صدیق یزدچی خواهیم نشست و در ارتباط با دکتر نجفی و اینکه چه عواملی باعث این گونه حوادث میگردند با ایشان به تبادل نظر خواهیم پرداخت. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Friday 31 May 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our special guest of every Thursday, Dr. Mohsen Sazegara, for his views about news of Iran and the Middle East.

I am still puzzled and thinking how on earth Mohammad Ali Najafi, the prodigy of Iranian Sanati university and the MIT, the man who as deputy minister ran Iran’s budgeting and planning organisation and the country’s tourism ministry, and as the former mayor of Tehran revealing hundreds of cases of corruptions among the officials, could have murdered his second wife!

While Najafi was the mayor of Tehran he had attracted Khamenei’s animosity and his son Mujtaba also disliked Najafi for his honesty and managerial qualities in the middle of the group of corrupt people who run the regime.

The regime had sent one of its young operatives (Parastoo in Persian, meaning a cute bird) to Najafi as a honeytrap to steal the heart of this 70 years old man and later she is reported to have been working with the regime’s dirty intelligence agencies.

Tonight my guest is Dr Sadigh Yazdchi who would share with us his views about the state of affairs in our almost ruined country.

Dr Sadigh Yazdchi:

Unfortunately over the last forty years the Iranians society has gone through untold trauma and calamities that we now witness its consequences before our eyes.

These corruptions in the minds and behavior of our people are nothing new and we have had similar situations in our history many centuries ago when despots have ruled our motherland.

The Constitution Revolution of 1905 in Iran was a major social movement to wipe out these corruptions from the minds of our people and build a new nation. But sadly forty years ago when the current regime came to power that course wasreversed and we are where we are now.

Today Iran does not have a government. Instead, a clique of corrupt and despotic people whose main interest is gathering wealth and caring for their sexual lust have taken over our country and nothing is left of humanity in the larger society.

I believe Najafi is the victim of trying to expose some of this corruption.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/52672

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/mvJYdp_dOeM

لینک دانلود:

https://vimeo.com/339562929

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/9tscanvgri70

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/effydxcxgomn

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1smiGrcx-OBxg8vKDY0GSHSGibYqJsbzD/view?usp=sharing

June 03, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۹ خرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست:

دکتر نوری زاده :هیچ چیزی در جهان نمیتواند شگفتی آورتر از اینباشد که محمد علی نجفی دانشجوی ممتاز دانشگاه صنعتی و دانشجوی ممتاز ام آی تی ، مردی که در مقام وزیر و رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان جهانگردی شهردار تهران ، در هر کجا که رفت یک کار دزدی بزرگ را برملا و کشف کرد ۳ هزار بورسیه قلابی را فاش کرد در همان سه ماهی که در وزارت علوم سرپرست بود ، طبیعی است ایشان مورد مهر سید علی آقا نبود میگویند آقا مجتبی خیلی از او بدش میآید برای همه آشکار بود که اگر محمد علی نجفی در اتنخابات ریاست جمهوری شرکت کند حتما برنده خواهد شد پرونده پاک و صاف و دزد نبود.
امروز در برنامه بایکی از دوستانش صحبت خواهیم کرد اما من یک نکته ای را به شما بگویم ، چند ماه قبل یکی از این عوامل حسین طائب ، میدانید که اینها تعدادی بچه را فرستاده بودند به خارج یکی آلمان یکی به سوئد و یکی اینسوی و یکی آنسو و یکی از اینها خامنه ای را را می نشاند پشت سر داریوش کبیر و میگوید این دو تا یکی هستند،یکی دیگرشان صبح تا شب وهم زده کشفیات است کشف کردیم که فلانی با خانم فلانی شام خوردند ، کشف کرده اند !!!! آمدند و صحبت از زن دوم آقای نجفی شد اینکه آدم در جمهوری اسلامی زن دوم بگیرد یک چیز متعارفی است آقای ولایتی داشته شمخانی دوتا را باهم دارد ، بنابراین دو همسری و گاه سه همسری در این حکومت فراوان است و از زن دوم نجفی هم نباید خیلی تعجب کرد ؟؟!!
آدمهایی که کمتر در جلو چشم مردم هستند ازدواج سفید میکنند یک رسمی و دو تا غیر رسمی ، اما داستان او فرق میکند داستان نجفی پرستوهای حسین طائب بود ، حسین طائب در سال ۱۳۸۷ یکسال قبل از جنبش سبز ، پروژه پرستو ها را راه انداخت .
پرستو ها چه کسانی بودند؟ دخترانی بودند که به علت بی حجابی و یا فرار کرده بودند از خانه اینها را میگرفتند و آنها یی که زیباتر بودند به سراغ طائب می فرستادند طائب با آنها صحبت میکرد، میترساندشان که با این کاری که شده پدرت در میآید و دختر را داغون میکرد، آما جلوشان یک آینده روشن میگذاشت که خارج میفرستمت و مدیر شرکت میشی، این خانم آل آقا و آن یکی در دوبی اینها همه از پرستوها هستند، معمولاً اینها را سراغ کسی میفرستند که لازمش دارند یا میخواهند اورا به مسیری بکشانند تا از او استفاده بکنند مخالف جمهوری اسلامی مثل اون آقا وادارش کنند که از حکومت تعریف کند و بگوید آمریکا باید با جمهوری اسلامی گفتگو کند.
دکتر سازگارا درود بر شما

دکتر سازگارا : بنده هم خدمت شما درود و سلام دارم و چون هنوز در سفر هستم ممکن است تصویر
زیاد خوب نباشد: آقای دکتر نوری زاده والا من آقای دکتر نجفی را وقتی وارد دانشگاه صنعتی آریامهر شدم یکسال بعد ایشان فارغ التحصیل شدند ،در دانشگاه صنعتی آریامهر بسیار دانشگاه سختگیری بود ومعدل متوسط ۱۲/۷ بود که من وارد شدم یعنی خوشحال بود اگر با این نمره پاس میکرد بخاطر سختگیری اساسی ،و آقای دکتر نجفی با معدل ۱۹ و خورده ای فارغ التحصیل شد یعنی شاگرد اول تاریخ دانشگاه صنعتی بود، که شاید هنوز هم کسی رکوردش را نشکسته باشد او به دلیل استعداد درخشانی که در ریاضیات داشت همه اساتید به او توصیه کردند که رشته اش را از مهندسی به ریاضیات تغییر بدهد که داد و چون در زمان شاه شاگرد اول ها همه بورس میگرفتند و ازدانشگاه صنعتی وارد ام آی تی میشدند و ایشان نسلی از ریاضیدانها را هم تربیت کرده است.

دکتر نوری زاده :آیا در انجمن اسلامی در آمریکا باهم نبوده اید ؟؟

دکتر سازگارا : بله، حوزه بوستون تعدادی از بچه های فرهیخته صنعتی آنجا بودند و از حوزه های خوبی بود من ایشان را از آن روزگاران میشناسم و بعد از انقلاب هم ، دولت رجایی که داشت تشکیل میشد من به ایشان کمک میکردم که کابینه اش را بچیند و تعدادی از فارغ التحصیلان امریکا را به ایشان معرفی کردم که از جمله دکتر نجفی یکی از آنها بود البته از جاهای دیگر هم توصیه شده بودند ،مرادم اینست که هرکس با دکتر نجفی برخورد میکرد بسرعت جلب نظرش میشد و در یک زمان چند کار را با هم میکرد بهر حال او چه در وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش وزیر موفقی بود، و در سازمان برنامه هم خیلی موفق بود و همه از او تعریف میکردند و بلحاظ مشی شخصی، هم مردی ملایم و با گذشت بود.
من در دوره های مختلف اورا صادق دیده ام بزرگترین گناه نجفی به نظر من این بود که بعد از جنبش سبز تو روی خامنه ای ایستاد!! و این آن چیری است که دستگاه خامنه ای و طائب که آدمکش اینهاست خود طائبی که هاشمی از وزارت اطلاعات بیرونش کرده بود بخاطر تجاوزها و گندکاری ها و دسته گلهایی که به آب داده بود ، اینها زیر بال و پرش را گرفتند و دستگاه مخوف سپاه را بوجود آورده و شما هم توضیح دادید که چگونه پرستو سازی کردند و به جان خیلی ها انداختند ، من از خودش هم شنیده بودم که میگفت این خامنه ای از من خوشش نمیاید در مجلی هم با فشار بیت نگذاشتند رای بیاورد برای وزارت علوم با وجودی که زیرکانه در مجلس گزاره های توصیفی بیان کرد و گفت نظام جمهوری اسلامی ولایت فقیه جانش است قلبش است اینها گزاره های توصیفی بود که اودر مجلس گفت بهر حال رای ندادند ، من وقتی شنیدم که به او فشار میاورند که شهردار تهران شود خیلی تعجب کردم در خارج هم بودم و دستم هم به او نمیرسید.............. .

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Thursday 30 May 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our special guest of every Thursday, Dr. Mohsen Sazegara, for his views about news of Iran and the Middle East.

Nothing in this world can be more puzzling than to hear that Mohammad Ali Najafi, the prodigy of Iranian Sanati university and the MIT, the man who as deputy minister ran Iran’s budgeting and planning organisation and the country’s tourism ministry, and as the former mayor of Tehran revealing hundreds of cases of corruptions among the officials, has now murdered his second wife!

We know the fact that while Najafi was the mayor of Tehran he had attracted Khamenei’s wrath and that it is also rumored that his son Mujtaba also hated Najafi for his honesty and clean financial background among the army of corrupt people who run the regime.

This had led to the belief that if one day Najafi stood as a presidential candidate he would have certainly won the election.

Some biased people had criticised Najafi for marrying his second young wife but that is a personal matter and has nothing to do with anyone else. All in all, the news of Najafi killing his wife has come as a shock to all those who knew him.

Mohsen Sazegara:

I knew Dr Najafi from the time of both of us studying at the Aryamehr Industrial University.

The average mark to be able to enter this university was around 12.7 but Njafi’s mark had been 19, indicating that you were dealing with a genius in mathematics.

He later achieved a scholarship to continue his studies at MIT and on his return he trained a generation of Iranian mathematicians.

While in US he had joined the Iranian Students Islamic Society and after the revolution he joined the Rajaie cabinet and many of the US educated expertsjoined him in the ministry of education, which he ran very successfully.

I believe Najafi’s biggest “crime” had been to support the Green Movement openly, which meant standing up to Khamenei and his murderous cronies who cracked down on that peaceful movement.

Njafi had told many of his close friends and associates that Khamenei disliked him and it was the pressure from his household that forced him to resign as themayor of Tehran.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/52631

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/Of3Jb8BRIOs

لینک دانلود:

https://vimeo.com/339336967

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/y04gc9lajpxf

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/gwngkqo1frm2

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1TlIAYm5zdEt_b51k7k0DrmDt9WBadTN4/view?usp=sharing

June 03, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری چهار شنبه ۸ خرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم.از آقای مهاجرانی گفتم دیروز که خیلی کارا کرد، اما از زمانی که آمده خارج مواضع عجیب غریبی دارد!! برداشته توئیت کرده اینها ترامپ پرستان و اشاره و نیش هم زده به شاهزاده رضا پهلوی ،تا آنجایی که من یادم است شاهزاده رضا پهلوی از جمله اولین کسایی بود که مداخله خارجی ، و ورود امریکاییان را محکوم کرد و گفت ملت ایران خودشان باید به پا خیزند نه اینکه ترمپ بیاید!! اتفاقا بسیاری از دوستان آقای مهاجرانی آنها هستند که پیغام پسغام برای آقای ترامپ میبرند من خودم در واشنگتن دیدمشان همکاران و همکیشان خودتان کسانی که خیلی هم با شما رفیق بودند اینها در کاخ سفید و وزارت خارجه و پنتاگون و شورای امنیت ملی میروند !! رضاپهلوی که آنجا نمیرود خیلی برود یک سناتور را ببیند باهاش حرف بزند راجع به بدبختی های ملت ایران.
آنهایی که داغ نوکری بهشان خورده نوکری عبدالناصر را کردند نوکری حافظ اسد را کردند نوکری صدام را کردند ، مگر آقای خوئینی ها نوکر صدام نبود مگر این آقایان آنجا نوکر صدام نبودند همه اشان؟؟ آقامصطفی خمینی با برزان تکریتی دوست صمیمی بود او در خاطراتش نوشته و خمینی هم تکذیب نکرد ، اتفاقاً جالبه مزدور بیشتر از شما درامد ، کسانی که رفتند پیش عبدالناصر آموزش نظامی دیدند که بیان تو مملکتشان علیه شاه اقدام بکنند ، نوکری آمریکا را کردند و بدجوری هم کردند .
، رضا پهلوی هیچوقت نگفت که آقای ترامپ باید به ایران حمله بکند و ایران را آزاد بکند و بدهد به من ، هیچوقت نگفت، البته هستند یک عده ترامپ پرست که نود درصدشان هم از اهالی ولایت فقیه هستند دزدیها را کرده اند و میخواهند پولها را پس ندهند ، از این طرف دادستان کلش در قایق خودکشی میکند از بی پولی مردان بزرگی که آن مملکت را ساختند مثل ولیان ها باید جان به جان آفرین تسلیم بکنند خسته و شکسته !!!!مردی که اقتصاد ایران را ساخت باید در دو تا اطاق زندگی بکند اما دزدان ولایت همه توپه توپ هستند ، همه چی دارند باری چه چیزهایی دیدیم چه بی اخلاقیاتی دیدیم که اسمش اخلاق اسلامی بود گند بزنند به اسلامی که شما آوردید.
در بخش بعدی نگاهی به سه کنفرانس در عربستان خواهیم افکند :
ببینید فردا که این کنفرانسها در مکه افتتاح میشود ، یکی کنفراس کشورهای سازمان کنفرانس اسلامی است، یکی کنفراس رهبران شورای همکاری خلیج فارس است ، و جالب اینکه سعودی ها شیخ قطر را هم دعوت کرده اند، و یکی هم اتحادیه عرب ، سه نشست همزمان در واقع سعودی ها با یک تیر سه نشان میزنند ، هدف چیست از این نشستها؟؟؟

یک، سعودی ها بدنبال همدلی با خود هستند و میگویند ما هدف جمهوری اسلامی هستیم، دیدید خط لوله ما را زدند ، کشور های عربی همه شان در این خط نیستند یک عده بخاطر رقابت با سعودی ها مثل مغرب مثلاً، آنها خودشان را شاه قدس میدانند و آدم متکبر مغروری است، کشور های پاکستان و ترکیه ، پاکستان خیلی روابط نزدیکی با سعودی دارد ولی حاضر نیست با سعودی در یک جبهه ضد ایران قرار بگیرد اولاً با آن مرز طولانی ایرن میتواند اذیتش کند ، بنابرین سعی میکند وسط را بگیرد ترکیه هم که مدتهاست تکلیف خودش را روشن کرده است یکدست در دست جمهوری اسلامی دارد و یکدست در دست قطری ها!!!
در نتیجه این امید که کشور های اسلامی همصدایی بکنند با سعودی ها کم است ، بعضی هایشان ممکن است ولی بطور جمع خیلی قابل قبول نیست ، شورای همکاری خلیج فارس قطر که تکلیفش معلوم است
حسابش جداست حتی در مورد یمن که نیرو فرستاد، سلطان نشین عمان آن دین قدیمی و دور اندیشی به هیچوجه به بحث منطقه ای ضد ایران وارد نمیشود ،میماند امارات متحده عربی، بحرین کویت و عربستان سعودی ، کویت با توجه به دیدار معاون آقای عباس عراقچی، حرفهایی که خالد صباح زد و مدیر کل وزارت خارجه کویت زد بعید به نظر میرسد کویت وارد یک تقابل اقلیمی منطقه ای مقابل ایران بشود ، و امیر کویت اشاره کرده بود در دیدار نخست وزیر عراق که ما مایلیم میانجیگری ادامه پیدا کند و ما حاضریم یعنی کویت هم برای میانجیگری آماده است، پس حتی در زیر سقف شورای همکاری های خلیج فارس یک صدای واحد وجود ندارد، حتی قبل از بحران هم همینطور بود ، عمان همیشه از محکوم کردن قطعنامه های شورا علیه جمهوری اسلامی خودداری میکرد و قطر هم همینطور بوده است .

با توجه به این فضا و این جو چه امیدی سعودی ها دارند ؟ از دو منظر میشود قضیه را نگاه کرد ، یکی ، اینکه این فشارها بر جمهوری اسلامی عملا آمده میگوید من پیمان عدم تجاوز با شما میبندم !!!
اما این پیمان عدم تجاوز را چگونه میشود به آن اعتماد کرد؟؟؟ ، شما پیمان امنیتی با عربستان سعودی داشتید ، هیچوقت ما در تاریخمان پیمان امنیتی با کشور سعودی نداشتیم ، زمان خاتمی عبدالله نوری طرح این را ریخت و انجام شد، مبادله مجرمین و بسیار جامع بود و کامل ، دو ماه بعد سعودی ها به اطلاع خاتمی رساندند که سپاه پاسداران تعدادی از شهروندان سعودی را دارد آموزش عملیات خرابکاری میدهد اسامی و اطلاعات و محل آموزش را هم دادند ، بدبخت خاتمی آبرویش رفته بود!! خجالت میکشید که چه بگوید و اینقدر جمهوری اسلامی از این بازی ها درآورد، در عراق و لبنان بازی در میآورد بعد هم که سفارت سعودی را رفتند آتش زدند...........

در ادامه به دیدن ویدیو کلیپ سخنان حسینی مشاور قالیباف در نمایشگاه کتاب می نشینیم. در پی آن به دیدن گزارشی ازدیدار خامنه ای با دانشجویان خواهیم نشست و در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان مهمترین رویداد های منطقه قرار خواهیم داد
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Wednesday 29 May 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Yesterday we talked about how during the administration of Mohammad Khatami a relative democracy returned to Iran and under his culture minister Ataullah Mohajerani many “forbidden books” were published.

We appreciate Mohajerani’s then works but reject his current political stance, which are completely opposite to his previous one.

He has tweeted and said “Trump lovers” have been “upset” after the US president’s recent comments about negotiating with the current rulers of Iran.

Mohajerani has also slammed Prince Reza Pahlavi for supposedly being in favor of foreign powers interfering in the affairs of our country or even waging a war against Iran.

As far as we know, Prince Reza Pahlavi has been among the first people to oppose any intervention of foreign powers in Iran, that being political or military, and has repeatedly asked the Iranian people to rely on their own power to remove the regime and rebuild their country.

In fact the true “Trump lovers” are the close friends and associates of Mr Mohajerani who are frequenting the US centers of power in Washington and desperately asking for American politicians to be soft on the regime and enter negotiations with it.

The most Reza Pahlavi has done has been to meet one or two Senators and informing them of the calamities that the regime that Mohajerani supports has broughtonto Iran and the Iranians.

The likes of Reza Pahlavi who live in exile and are doing their best to help their people to have a better future are different from Mohajerani’s friends who have stolen millions of dollars of our people’s money and fled from persecution and are living in their majestic villas in Western countries.

In the coming days there will be three conferences in Saudi Arabia to deal with the current crisis in the Middle East and the Iran problem.

The Saudis have in the past done their best to sort out their differences with the Iranian regime but all their efforts have failed because this is a regime that survives on creating crisis after crisis.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/52589

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/Y84ejRwbX40

لینک دانلود:

https://vimeo.com/339149603

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/pi2aj1sxivan

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/wujehcgx2gg2

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/11S_Jzws5xkwm0IWyPKSeftxm7rE9huom/view?usp=sharing








advertise at nourizadeh . com