May 31, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۷ خرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. نازنینی از کفمان رفت که من خیلی دوستش داشتم فیلم اسپارتاکوس یادم هست ، بن هور و پدر دوبله بود عناوینی عجیب گذاشته اند ، صدا پیشه نه آقا جان دوبلور ،ما در دوبلمون هنرمندانی داریم که ارزششان اگر از هنرمندان تئاتر بیشتر نباشد، کمتر نیست، منوچهر اسماعیلی تک است من خودم در کنارش نشسته ام و دیده ام که تک است و در یک زمان جای چهار تا پنج آدم حرف میزد با لحن مختلف و صداهای مختلف ، فیلم مادر را یاد بیاورید جای کشاورز حرف بزند جای عبدی هم ،خوب این آدم برجسته است و عمرش دراز باد، حسین عرفانی که اخیراً رفت و پرویز بهرام که حالا رفت از پیشمان ،سرطان داشت و سختی کشید و به هزار سالگان پیوست.و یاد بود درگذشت کسی که دوستش داشتم را هم بگویم ناصر ملک مطیعی، یادشان گرامی.همچنین مهندس هوشنگ سیحون امروز سالروز در گذشتش است..

اما ما در روزهای هم بحرانی و هم عجیب و غریب هستیم امروز یک مطلب از پرزیدنت ترامپ دیدم که خیلی قابل تامل بود، ایشان میگوید ما قصد جنگ نداریم و همین رژیم جمهوری اسلامی هم میتواند بزرگ بشود و قادر هست بالا برود !!! من این تعارفات را کنار میگذارم و به او میگویم آقای ترامپ : جنگ را بگذارید کنار بعنوان یک راه حل و گزینه ،اما کمک به مردم برای براندازی این رژیم نباید از برنامه شما بیرون رود ،.
این رژیم آدم بشو نیست ، الان در وزارت خارجه آمریکا و در سیا تمام برنامه های ما را تلوزیونهای سیاسی را تحلیل میکنند و بعضی تلوزیونها که دمبل و دیمبو دارند و برنامه چالنگی تفسیر خبر را برداشتند و شبیه سازی کرده اند و میهمانهایشان نمیتوانند از یک حدی جلوتر بروند، اما اینجا تلوزیون ایران فردا هیچ سانسوری وجود ندارد، من با کسانی کار میکنم که یک کلمه اشان کم بشود جیغ و داد میکنند، اینجا تنها تلوزیونی است که سانسور اصلا وجود ندارد، حرف بی ربط نمیشود زد!! این جزو مقررات ماست ، اما سانسور وجود ندارد، بعضی ها ادای ما را در میاورند، چون میزشان گرد تر است و میزو صندلیشان از ما خیلی بهتر است .

باری آقای ترامپ این رژیم آدم بشو نیست . یک مثال خیلی ساده بزنم ، مردم ایران در دوم خرداد شخصی را انتخاب کردند به نام محمد خاتمی متین بود آرام صحبت میکرد ، آرزوهای دور و درازی داشت، ترسو بود جراًت نداشت ولی در عین حال آدم پاکی بود و در پرونده اش نه دزدی بود و نه خیانت بود ، سید علی خامنه ایکه خودش را آماده کرده بود برای مبارک گفتن به ناطق نوری از همان ساعت اول به ارازل و اوباش در امنیت خانه مبارکه گفتند که کلید را زدم بزنیدش و فرش را از زیر پاش بکشید ،حالا این آدم چیکار کرد؟؟؟

جامعه سیاه امید از دست داده را، امید وار کرد ، کتاب سریع چاپ میشد ، ما آقای مهاجرانی را در شکل امروزش نمی پسندیم ، ولی کارش را در مورد کتاب که نمیتوانیم نادیده بگیریم دو تا کتاب در میآمد سالی یکبار ایشان که آمد در وزارت ارشاد پشت سر هم کتاب ها اجازه گرفت و بالاتر از آن هزار تا کتاب از ناشر میخرید و در نتیجه ناشر دلش قرص بود که خرج کتاب در آمده است، ماانصاف اگر داشته باشیم یکدفعه شمشیر میکشیم و دکتر زیبا کلام را تکه تکه میکنیم، آقا انتقاد کنیم این حرفهاتون درست نبود که بگویی من تفنگ دستم میگیرم و از این رژیم دفاع میکنم تقبیح میکنم حرفت را، و تحسین میکنم کارت را که در کلاس درس مجال بحث دادی به دانشجویان استادی نبودی که رپورت دانشجوهایت را به امنیت خانه بدهی بچه را پرورش دادی آن را میگوییم این را هم بگوییم!! بنده اصلا عملکرد عطاالله مهاجرانی را نمیپذیرم، قبول ندارم انسان باید ساده و صریح باشد نمیتواند هم آنطرف را داشته باشد هم اینطرف نمیشود یک روز بگوید خامنه ای ولایتش از دست رفته و روز بعد آنجوری تعریف کند ، اما یک ذره صداقت اگر داشته باشیم این شخص به ادبیات ما و به فرهنگ ما خدمت کرد در آن شرایط بحرانی احمد محمود را بر میدارد و جایزه میدهد خامنه ای عصبانی که این فیلم مدار صفر درجه ضد جنگ است ؟ مهاجرانی هم گفته بود مگر ما ضد جنگ نیستیم همه مان ؟؟

بهر حال آدمی که نزدیک ترین فرد به خامنه ای بود و اصلا خامنه ای اورا انتخاب کرده بود برای وزارت ارشاد تبدیل شد به شمر و آن بلاها را سرش آورد پس این آقای خاتمی بود فیلمها اجازه ارکان گرفتند و در فضای اجتماعی فضا باز شد من از اینجا به اکبر گنجی زنگ میزدم با شمس الواعظین حرف میزدم!!! ما در تلوزیون العربیه او از تهران و من از اینجا او حرفهای خودش را میزد و من هم حرفهای خودم را میزدم الان او ممنوع الصدا و تصویر و قلم است !!!
در دوره آقای خاتمی با تمام کشور های همسایه روابط عادی شد ملک فهد رو صندلی چرخدار خاتمی رفت سعودی،او از روی صندلی چرخ دار بعد از دوسال که از هیچ رهبری استقبال نکرده بود به فرودگاه آمد و از او استقبال کرد و ملک عبدالله و سعودی ها سنگ تمام گذاشتند در ها را باز کردند و تجار ایرانی بروند و بیایند روابط با بحرین حسنه روابط با کویت عالی ،آنجا خیلی اوضاع فرق میکرد این تبادل اندیشه داشت انجام میشد
با امریکا خاتمی متمایل به حل مشکلات بود اولا با آمدن خاتمی سفرای اروپایی که رفته بودند به ایران بازگشتند بخطر کشتار میکنوس ، حالا خاتمی آمده سازمان ملل و همه پیش بینی میکنند که با کلینتون دیدار میکند و چقدر رئیس جمهور امریکا علاقه مند است به این دیدار است..........
شما چطور به همچین رژیمی میتوانید اعتماد کنید که خوب میشود ، جنتی نود سال است جنایت کار است او خوب میشود شما فکر میکنید حسین سلامی آدم میشود!!!

در هر حال این میانجی گری هایی که شاهدش هستیم تخت روانچی به کویت میرود ، چرا؟؟؟ در این باب با شما به تفصیل سخن میگوییم و در ادامه برنامه به بررسی سخنان روحانی خواهیم نشست و با شما سخن خواهیم گفت .
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Tuesday 28 May 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We begin today’s program with the sad news of passing away of Parviz Bahram, Iran’s best known voiceover artist.

The man behind the voiceover of Hollywood’s greatest films, like Spartacus and Ben-Hur, Parviz died last night at the age of 84 after having fought a long illness. We offer our condolences to his family and friends.

We are going through very critical and indeed strange times at the moment.

President Trump has made a very unusual statement by saying that the US does not want a war with Iran and even this existing regime in Iran can make the country great!


I am not going to be diplomatic here and would honestly tell Mr Trump that it is a correct policy for the US not to have a war with Iran and we support it. But he must not drop the idea of helping the Iranians to remove this regime from power.

This regime will never ever correct or reform itself. It will never act to prosper our country nor make our people happy.

We say this very clearly to the US policy makers, as we know the State Department and the CIA analysts on Iran constantly monitor the contents of our programs.

We have no censorship in our TV channel but will not allow irresponsible comments on it.

The best chance that this regime ever had to reform itself was during the time of Mohammad Khatami. He wanted to reform a despotic regime but he did not haveenough guts.

During his administration a relative democracy returned to Iran and under his culture minister Ataullah Mohajerani many “forbidden books” were published. We appreciate Mohajerani’s then works but reject his current political stance when he praises Khamenei.

We even had the opportunity to ring from abroad and talk to dissidents like Akbar Ganji and supported Khatami’s foreign policy of building relations with Saudi Arabia.

But Khatami’s reforms failed because the regime he was trying to change is fundamentally not reformable.

So we ask President Trump, how could we leave the destiny of 80 million Iranians into the hands of this regime and wish it could make our country great?!


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/52553

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/kRYZdYJqH88

لینک دانلود:

https://vimeo.com/338901195

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/pvfbuhce9mli

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/nuoaahbi0eel

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1W5XWmHO7v6MDkAZIo92FVGhthG8iz0xs/view?usp=sharing

May 28, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۶ خرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه آقای دکتر خسرو سمنانی اقتصاد دان و مبتکر و نویسنده کتاب نهضت نفت من کجاست خواهیم پرداخت و با ایشان در ارتباط با چگونگی ایجاد این نهضت و اینکه چگونه مردم میتوانند از این فرمول استفاده کنند و حقشان را مطالبه نمایند به تبادل نظر خواهیم نشست و نظر ایشان را جویا خواهیم شد . با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/52508

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/THW6gXsm108

لینک دانلود:

https://vimeo.com/338549582

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-270519-1

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ief-prg-khaneye-pedari-270519-kam-hajm

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1GWJhR0vMtIcQb1N1LQxPllX2CbnxWFEf/view?usp=sharing

May 28, 2019

فسیر خبر جمعه ۳ خرداد

سید علی خامنه ای: بر سر دو راهی یا بن بست؟

میهمانان: آقایان علیرضا نوری زاده و محمد نوری زاد

امشب در تفسیر خبر


در این شماره از برنامه تفسیر خبر نگاهی خواهیم داشت به:
تنش و لرزش در عرصه سیاسی انگلستان خانم ترزا می اعلاکرده که از ۷ ژوئن از نخست وزیری کناره گیری میکند بودن یا نبودن در اتحادیه اروپا موضوع روز در عرصه سیاسی اروپا و اما دور تر از انگلستان در ایران چه میگذرد؟؟ ، آیا جنگی در پیش است؟؟؟ آنگونه که برخی در تهران میگویند یا تنش رو به گسترش و بیشتر جنگی اقتصادی است؟؟ بر محور این موضوع گفتگو خواهیم کرد با میهمانان این شماره از برنامه تفسیر خبر:
آقای علیرضا نوری زاده کارشناس امور خاورمیانه و مدیر پژوهش های ایران و اعراب در انگلستان و آقای محمد نوری زاد فیلم ساز و نقاش در تهران


فسیر خبر جمعه ۳ خرداد

سید علی خامنه ای: بر سر دو راهی یا بن بست؟

میهمانان: آقایان علیرضا نوری زاده و محمد نوری زاد

امشب در تفسیر خبر


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/52444

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/duUNaf1XLA0

لینک دانلود:

https://vimeo.com/338292107

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/rticzgxgji6o

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/snrn7vhnzmwj

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1cvLY9xcZA7mMK2WziLtXgcIJFUat5AEq/view?usp=sharing



چالنگی : دخیل بستن به کسی مثل محمد خاتمی راه حل های جمهوری اسلامی امروز انگلستان در جریان هستید که ترزا می آمد و گفت من خدمت کردم به مملکتم و رفت و این مسند قدرت را راحت رها میکنند رای مردم هست که میبرد و میآورد ، ایران چی؟؟؟ اهل معنویات ما چرا اینقدر به قدرت چسبیده اند؟؟؟؟


نوری زاده: ببینید در اینجا انقلاب نمیشود برای اینکه شما حاکمیت را عوض میکنی، میتوانی براحتی رای بدهی و حاکم را عوض کنی، در ایران نمیتوانید چون یک حاکم ازلی ابدی آن بالا نشسته و اراده اوست، روحانی چند روز پیش آمد و گفت همانطور که در زمان جنگ اختیارات تفویض شده بود به هاشمی رفسنجانی الان هم من اختیارات می خواهم، اشاره اش به شورای حل بحران و شورای امنیت ملی بود که ایشان رئیس اش است، حالا تفویض اختیارات شد مثلا به روحانی، ایشان چکار میکند کدام تخم دوزرده ای را ما از ایشان انتظار داریم آیا یک آدم دیگری است من شریف امامی دیروز نیستم!!! خوب در عمل باید ببینیم ؟؟؟ ایشان ۶ سال پیش به مردم چه دروغ هایی گفت؟؟ چه وعده هایی داد؟؟؟ بنفش پوش از راه رسید که کلید آزادی دستش بود!!! ببینید متاسفانه اینها آنچنان به قدرت می چسبند ، من همیشه پیش خودم گفته ام ، احمد جنتی که شب می خوابد میداند که هر ۵ دقیقه ممکن است نفسش بالا نیاید چگونه او با حرص نشسته و این قدرت خانم را بغل کرده و ول نمیکند!!!

چالنگی : ولی همین احمد جنتی مسئله اش قدرت شاید نباشد؟؟ شاید دارد حکم خدا را اجرا میکند و وظیفه دینی و مذهبی دارد

نوری زاده : اینها اگر یک ذره به خدا اعتقاد داشته باشند، یکی از اینها را میشناختم نماز داشت می خواند یکدفعه میخندید بین نماز جای دیگر بود این دکانی است که نگه داشته اند نان بخورند وگرنه خودشان میدانند این دینی که اینها درست کرده اند شما یعنی واقعا فکر میکنید خامنه ای میرود به نمایشگاه کتاب و کتابی بر میدارد که عکس شاملو رویش است و نشان بدهد که اهل خواندن شاملو ست نخیر آن کتاب ضد شاملو بود!!!غرضم اینست که شما فکر میکنی خامنه ای به دعای صحیفیه سجادیه اعتقاد دارد !!!؟؟؟ ببینید اینها وقتی که در قدرت نبودند بالای منبر که میگفتند دلشان بحال خودشان هم میسوخت یک گریه ای هم میکردند شما الان یک آخوند را نمیبینید که گریه کند اینها نه دین دارند و اعتقادات دارند و نه باور دارند وبدتراز همه به ملت ایران به عنوان یک ملت اشغال شده نگاه میکنند


چالنگی: آقای نوری زاد ببینید مسئله اینست به هیچوجه نمیشود قیاس کرد حکومت ایران را با حکومت انگلستان به دوم خرداد اشاره کردید ، مشکل اینست که خاتمی و جنتی و روحانی اینطور هستند یا اینکه این نظام نظامی است مشکل زا؟؟ این نظامی که ما اولادان کورش و داریوش اختراع کرده ایم مشکل کجاست کدامیکی است؟؟؟؟

نوری زاد: با پیروزی انقلاب اسلامی و برامدن ملا ها و آیت الله ها، سفره ای برای این گرسنگان تاریخی پهن شد که همه اشان دور هم بودند و راست و چپ تقسیم بستند جمعیت راست با صراحت آدم میکشت، میدزدید، وبه هیچکس پاسخگو نبود، برای بقای این سفره چپ اختراع شد، آمد بايک پز و شعاری، که ما کمتر میکشیم و میدزدیم مثلا پاسخگو هستیم ، بنظر من دوم خرداد بزرگترین فریب برای مردم ما بود در حالی که ترک های بسیار اساسی به چهار چوب نظام وارد شده بود اینها آمدند و این ترکها راترمیم کردند و مردم را فرا خواندند در حول یک حباب بزرگ به اسم اصلا حات ، اخیرا یک فیلمی دست به دست شده از ترامپ که رفته در یکی از هتلهای خودش لباس کارگری پوشیده پیشخدمتی و نگهبانی و کاملا خدمت میکند در آن هتل حتی یک نگهبان به او میگوید یک خانمی از مسافران هتل از او خواسته که سگش را ببریم بگردانیم و ترامپ میرود و آن سگ را میگرداند، نظافت میکند و دستشویی ها را نظافت میکند شما نگاه بکنید الان خامنه ای بخواهد برود به یکی از شرکتهای امپراطوری خودش در ستاد اجرای امام و مثلا ببیند آنجا نگهبان است در مزارع بزرگ چوپان است فرض کنید کارگر، مهندس، دکتر هست، آیا این آدم میشود تصور کرد که لباس چوپانی بپوشد و به آن چوپان بگوید برویم گوسفندهای ستاد اجرای فرمان امام رابچرانیم؟؟!!! چرا من و شما نمیتوانیم یک چنین تجسمی از خامنه ای از ملا ها داشته باشیم؟؟؟ در حالی که میتوانیم تجسم کنیم که پیامبران چوپانی میکرده اند ولی خامنه ای را نمیتوانیم تصور کنیم علتش در همین پرسشی است که شما کردید که آقا گیر کار کجاست؟؟؟ گیر کار در این است که یک جمعیتی گرسنه ازدل تاریخ سر برآورده اند و به یک سفره گشوده به اسم ایران رسیده اند و رها نمیکنند اینها اصلا روزی را نمیبینند که برکنار باشند به همین دلیل آدم کشتند دزدی کردند زندانی کردند و اصلا روزی را نمیتوانند باور کنند که در پشت میز محاکمه قرار گرفته اند و مردم از آنها میپرسند چرا زدی؟؟؟ چرا کشتی؟؟؟ چرا دزدیدید؟؟؟ بهمین علت این کشتن ها و دزدی ها همچنان است برای اینکه به عبا و عمامه اینها دوخته شده است پاسخگو نبودن از خمینی گرفته تا خامنه ای تا آن امام جمعه دوردست که تسری پیدا کرده که مسئولان در قبال مسئولیتی که دارند پاسخگو نیستند . در انگلستان اگر یک نخست وزیر میرود و گریه میکند و میرود آنجا افکار عمومی و قانون بزرگترین خورشیدی است که بر آن سرزمین میتابد اما اینجا این ملا ها هستند که خودشان را خورشید میدانند .......
با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

Behind the Headlines – Friday 24 May 2019

Jamshid Chalangi:

In tonight’s program we will look at the latest news of the escalating US-Iran tension and find out what each one of them are saying about it and what is the position of the Europeans, on the day that Britain has had a political earthquake after its Prime Minister Theresa May has announced her resignation.

We will find out as some inside Iran say the tension with US will be increasing as an economic war is already in place.

Our guests to discuss these issues tonight are Dr. Alireza Nourizadeh and Mr Mohammad Nourizad.

Dr. Alireza Nourizadeh:

In Britain you would never have a social revolution but you can always change or bring down its governments because they are not the absolute rulers of the country.

In contrast, in Iran we have a supreme leader who regards himself as the eternal ruler of the nation within the existing regime.

Even the elected president within this regime is useless as only a few days ago Rouhani admitted it by asking for more power to be able to sort out some of the nation’s problems.

But what can he practically do? He gave a series of empty promises six years ago by holding a large key in his hand and claimedthat he has the solution to the country’s domestic and foreign problems. Did he not know at the time that in his position he could not do anything about these problems?

He has not delivered on any one of those empty promises, as within this system of governance in Iran he does not have the real power.

Mohammad Nourizad:

If the rulers of this regime had the slightest faith or religious belief they would not have done so much harm to Iran and the Iranians. For them religion is a business that provides them with wealth and keeps them in power.

Do you think when Khamenei holds a book in his hand and poses with the picture of the dissident poet Shamloo he is supportive of the artists and writers of our country? Never. He was and still is against Shamloo but pretends he is on the side of the intellectuals and artists.

The mullahs used to weep on the pulpit only for their own poor status. But nowadays you do not see one of them crying any more asthey neither have any faith nor believe in the nation of Iran and its future.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/52444

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/duUNaf1XLA0

لینک دانلود:

https://vimeo.com/338292107

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/rticzgxgji6o

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/snrn7vhnzmwj

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1cvLY9xcZA7mMK2WziLtXgcIJFUat5AEq/view?usp=sharing


May 28, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۳ خرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم.امروز سالروز آزادی خرمشهر است.ما جنگ را بردیم چهل هزار اسیر گرفتیم ارتش دلاورمان و ارتش خونینمان که خنجر از پشت و در سینه داشت وارد خرمشهر شد چقدر زیبا روزی همه داشتند و این رژیم جهل و جور و فساد و سید روح الله کشمیری نخواست مردم ایران این پیروزی را بعد از ۱۵۰ سال جشن بگیرند شکست جنگهای ایران و روس را جبران کنند تکریتی خونخوار آمده بود که خوزستان را از ایران جدا کند کردستان و ایلام و کرمانشاه را، و سرباز ایرانی، افسر ایرانی دلاورانه رفت دفاع کرد و جلو پیشروی عراق را گرفت و بعد طرح و برنامه ریخت و فتح الفتوح را عملی کرد درود به روان تمامی انهایی که شهید شدند در راه آزادی حمید هویزه و خرمشهر و دزفول ، خدارا شکر روز بزرگی است به همه آنهایی که عشق ایران در رگهایشان است تبریک میگویم . روز بزرگی است فراتر از همه روزها و خیلی طبیعی است و نازنین خواهرم را هم تولدش را تبریک می گویم.

سپس اشاره ای به لیست های جعلی منتشر شده از غارت مملکت توسط ایادی حکومتی خواهیم نمود.
و با شما به سخن خواهیم نشست .....
من یک کتابی دیدم از یک دوست عزیزم بنام محمود خان خوشنام که در برنامه موسیقی تجارب زیادی داشت او همه احساس و اشعاری که قلبش را تکان داده است و آوایی که جانش را به رقص در آورده است و آهنگی که اشک در چشمش آورده است را در کتابی بنام از نجوای سنت تا غوغای پاپ جمع نموده است کندو کاوی در موسیقی معاصر ایران این کتاب به تازگی چاپ شده است و فرهنگ جاوید منتشرش کرده است.
در بخش دوم برنامه از علل سفرناگهانی یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان با شما سخن خواهیم گفت. یوسف بن علوی در تهران خیلی صریح و آشکارا گفت اوضاع خطر ناک است این بادی که دارد میاید کله تان را می کند سرتان را پایین بیاورید عربده نکشید رفیق هم هست با ظریف و سالهاست باهم حرف زده اند نصحیت کرد گفت با این آدم نمیتوانید کنار بیایید این باراک حسین اوباما نیست .
وساطتی که ظاهرا عمان کرده بود به نتیجه نرسید پاسخی که به او داده شد و باز گشت نومید کننده بود بهمین دلیل عمان خواست از خودش محافظت بکند وقتی ناو لینکلن اینطرف بغل عمان ایستاده قبل از ورود به خلیج فارس طبیعی است که باید عمان فکر خودش را بکند پادشاه و دولتمردان عمانی که مثل حاکمان بی غیرت جمهوری اسلامی نیستند !! نمیخواهند خار در چشم کشورشان برود در نتیجه عمانی ها باوزیر خارجه انگلیس نشستند و یک پیمان دیگر با هم بستند که در برابر هر خطری بریتانیا از عمان دوست و متحد دیرین دفاع کند و حمایت کند سلطان قابوس فارغ التحصیل انگلیس است و همان زمان افسران انگلیس به نیروهای عمانی آموزش میدادند، و این خیلی مهم است کهعمان هم در پناه امریکا و هم در حمایت بریتانیاست و اشاره شده هر نوع بحرانی که بخواهد به عمان اسیب بزند بریتانیا با تمام قوا در کنار عمان خواهد بود آقای محمود واعظی پس از گفتگوهای بن علوی گفته است ما حرفهایی که میزدیم در ارتباط با میانجیگری نبود همین سخنان یعنی مهر باطل زدند برمیانجیگری عمان ، و بیشتر آگاهان میگویند که طرح عمان برای پادر میانی بین آمریکا و جمهوری اسلامی به شکست انجامیده است .بهر حال عمان خیالش راحت است که هیچ چیز نمیتواند در این شرایط از جمهوری اسلامی نصیبش بشود . آقای ظریف قبل از این یک سفر به ترکمنستان داشت و به عشق آباد رفت و با رئیس جمهور و وزیر خارجه گفتگو کردو گفت ما میخواهیم روی شما حساب بکنیم شما نفت به ما بدهید ما مصرف میکنیم ما نفت به شما میدهیم شما بفروشید ترکمنستان هم راه های انتقال نفتش از راه روسیه و آذربایجان است و گفت ما در باره نفت نمیتوانیم و در مورد گاز بدهی گذشته اتان را هرچه از گذشته مانده به ما بدهید ما هم گاز به شما میدهیم، ۴ استان شمالی دارند از این گاز استفاده میکنند از آنجا ظریف رفت به هند ، در آنجا هم همین را گفتند گفتند ما خیلی نمیتوانیم به شما کمک کنیم اولا امریکا آن استثنایی که گذاشته بود را لغو کرده است و ما برای نفت عربستان و امارات و اندونزی نفتمان را تامین میکنند البته دست شما را هم خالی نمیگذاریم ولی فقط میتوانیم با روپیه هند به شما پول بدهیم، هند هم این را گفت ، بعد ایشان به ژاپن رفت و نخست وزیر ژاپن به او گفت بپذیرید و باآمریکا کنار بیایید ما ویرانی کشورمان را در جنگ جهانی دوم دیده ایم و اجازه ندهید کشورتان ویران بشود میگویند ظریف این دیدار را مثبت انگاشته است و از آنها ممنون بوده است و بعد به چین رفت در چین همه امیدوار بودند که چینی ها تاجر هستند با ما یکمقدار گرانتر حساب بکنند ولی معاملاتشان را به هم نزنند همان اول وزیر امور خارجه چین گفت ما تنیتوانیم از شما نفت بخریم بنابراین بهتر است که کوتاه بیایید و از خر شیطان پایین بیایید مگر بیاورید در آبهای آزاد و توسط دلالها کشتی شما را عوض کنند آنهم که آن گند آتش سوزی کشتی سانچی که انهمه تلفات و مشکلات ببار آورد بهتر است با آنها کنار بیایید و از خر شیطان پیاده بشوید احتمالا ظریف با خودش میگوید سیدعلی اون بالا نشسته و از این خر پیاده نمیشود مگر اورا بزور بکشند پایین که آنوقت جام زهر را بالا میکشدو ظریف هم در دلش امیدواراست که این تحریم ها به نتیجه برسد.......
و در انتها به دیدن چند گزارش تصویری می نشینیم.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۳ خرداد

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. امروز سالروز آزادی خرمشهر است که با شما در این باره به سخن خواهیم نشست. سپس اشاره ای به لیست های جعلی منتشر شده از غارت مملکت توسط ایادی حکومتی خواهیم نمود. در بخش دوم برنامه از علل سفرناگهانی یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان با شما سخن خواهیم گفت و همچنین از اهداف سفر محمد جواد ظریف به ترکمنستان، هند ، ژاپن و چین شما را با خبر خواهیم ساخت و در انتها به دیدن چند گزارش تصویری می نشینیم. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/52438

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/pc-bcsefeTY

لینک دانلود:

https://vimeo.com/338288516

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/t4ei8knwwgau

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/voxtt2trx27z

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/126GJZh3zB8vZVwCVxSo6QnQI6H8YPJdC/view?usp=sharing

May 28, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۲ خرداد

nor4-300x160.jpg

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۲ خرداد

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم پرداخت و در ارتباط با مسائل مهم داخلی و دیگر رویداد های منطقه ای با ایشان به تبادل نظر خواهیم نشست.

دکتر نوری زاده :من به امریکا که آمدم فضایی که حس کردم فضای قبل از جنگ عراق بود حالا ترامپ میگوید نه ما قصد جنگ نداریم ولی گزارشی الان روبروی من است و این هدف زنی هایی که اینها کرده اند با هواپیماهای بدون سرنشین بسیار خطرناک است و سعودی ها به آمریکا فشار آورده اند که کاری بکنند اینجوری نمیشود که امروز فرودگاه نجران را زدند یادتان هست حوثی ها هرچه موشک میزدند با پاتریوت جلوش را میگرفتند معلوم است که تکنولوژی پیچیده تری استفاده شده است؟؟


دکتر سازگارا: ببینید امریکاییها یک استراتژی روشنی دارند و آن اینست که امیدوارند جمهوری اسلامی را با فشار اقتصادی که را آورده اند تسلیم بشود، میگویند قورباغه در ماهیتابه داغ!!! فشار تحریمی که بالاتر برود و وضعیت نابسامانی که اقتصاد ایران دارد حکومت تهدید هایی که کرده بخواهد عملی بکند یعنی همین کاری که حوثی ها کرده اند .
و بررسی کرده اند که جمهوری اسلامی بدست نیروهای طرفدار خودش یا مزدور خودش به مراکز اینها مثل سفارت امریکا یا مثل پایگاه هواییش در عراق حمله بکند این اخبار از محل منابع خودشان هم داشتند و بعضی اخبار را هم اسراییلی ها به آنها دادند که ممکن است به کشتی ها حمله کنند.
برای پیش گیری از این حمله ها پرزیدنت ترامپ هم به ارتش دستور داده که آماده باشند و لوازم مورد نیازشان را تهیه کنند که اگر این تهدید ها بخواهد اتفاق بیفتد جلویش بایستند .ولی قصد جنگ امریکا ندارد هم در اظهارات رسمی و غیر رسمی با پیغام و پسغام به رهبران ایران پیغام دادند که ما نمیخواهیم جنگ بکنیم ولی آمادگی داریم اگر ایران تهدیداتی که کرده بخواهد انجام دهد مقابله خواهیم کرد.
البته با اعزام ناو های هواپیمابر و فرستادن بمب افکن های ب ۵۲ هایشان به پایگاه قطر و فرستادن تجهیزات اضافی نیروهایشان را تقویت کردند.
مقابله امریکاییها هم گونه ای است که جنگ تمام عیار نمیخواهند بکنند مگر حالا اتفاقات نادیده ای و نا خواسته ای بیفتد وگرنه هر کاری را جمهوری اسلامی بکند دو درجه یا سه درجه بالاتر میکنند و می ایستند ببینند قدم بعدی چه خواهد بود، این اتفاقات دو هفته پیش افتاد در فجیره که خط لوله عربستان و امارات در آنجا ست و چند کشتی را به آتش کشیده شد شرکت بیمه نروژی گفته یک کشتی نروژی و سعودی و دو تا اماراتی بوده است، بهر حال عنوان کرده که کار جمهوری اسلامی است.

دکتر نوری زاده :البته دکتر سازگارا ببخشید در مورد نحوه زدن این بمب ها که از این میجت های زیر دریایی سپاه استفاده کرده و یک مرد قورباغه ای به روی آب میاید و بمب ها را به بدنه کشتی ها میچسباند و تصاویرش را هم نشان دادند ، موشک زدن هم میشود جلویش را گرفت و تمام علائمش آشکار میشود .

دکتر سازگارا : البته منهم متخصص نظامی نیستم در یکی از گزارشها دیده بودم که از روی قایق و از فاصله نزدیک شلیک شده ولی آنچه شما میگویید عاقلانه تر است، بهر صورت انگشت اتهام بسوی جمهوری اسلامی رفته است وبا پهباد هم در آنطرف ریاض به خط لوله که ۵ میلیون بشکه نفت را میبرد را هدف قرار داده اند که این دیگر انگشت اتهام را بیشتر بسوی جمهوری اسلامی برد برای اینکه حوثی ها پهپاد را شوخی بگوییم خودشان میسازند؟؟!!! و احتیاج به هدایت بلند دارد ، این هم اضافه شد که الان پادشاه سعودی اجلاس فوق العاده در مکه قرار است برقرار کنند باید دید اینها چه میکنند.

اما کار سوم این بود که یک راکت پرتاب شد به منطقه سبز بغداد یک مایلی سفارت امریکا ، این را هم خوب باز بیشتر مشکل ایجاد کرد اما جمهوری اسلامی همه اینها را تکذیب کرد و گفت منهم جنگ نمیخواهم اگر چه شایعات شنیده میشود که قاسم سلیمانی از خامنه ای دستور گرفته که با امریکاییها جنگ درست کند تا مشکلات داخلی ایران را تحت الشعاع قرار دهد ، من باورنمیکنم سخت است باورش ، یا بعضی ها میگویند خودسرانه انجام شده است که اینهم من باور نمیکنم ولی الان اینطوری نیست .
تحلیلگران معتقدند که جمهوری اسلامی با زیرکی سعی میکند تا زیر خط تحمل امریکاییها کارهایی بکند و حواسش هست به نقاط امریکایی کاری نکند در واقع به اعراب و اسراییل نشان بدهد که این ترامپ هم که هارت و پورت میکند دندونش را بشمارید کاری نمیکند !!! میتواند دلیلش این باشد این هم یک تحلیل است.اما چیزی که بریتانیایی ها گفتند که امریکاییها را محک نزنید تمام اعضای ناتو موظف هستند که در کنار امریکا بایستند یعنی اگر امریکا در گیر بشود این کشور های اروپایی که بر سر برجام دنبال امریکا نیامدند همه اشان ناچارند در جنگ پشت امریکا بروند و سمبولیک هم که شده باید نیرو بفرستند

دکتر نوری زاده : ببخشید دو تا نکته را اشاره بکنم خیلی مهم است وزیر کشور قطر به جمهوری اسلامی اخطار داد و از آن طرف بن علوی نامه ای به ظریف داده است و در بر گیرنده چند اخطار است گفته شوخی نکنید با امریکا آنها جدی هستند ، من سئوالم اینست که دیداری که آقای پمپئو از کنگره داشت و دیدار با نمایندگان و سناتور ها داشتند و جلسه ای که قبل از اینها ترامپ در سازمان سیا گذاشت و جلساتی که پنهانی سناتور ها دارند مجموعه اینها آیا کنگره راقانع کرده کهخطری بنام جمهوری اسلامی وجود دارد و یا این رقابت های حزبی مانع از یک صدای یک پارچه در امریکا هست ........

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۲ خرداد

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. امروز سالروز تولد عباس یمینی شریف است و به دیدن کلیپ کوتاهی از او خواهیم نشست . سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم پرداخت و در ارتباط با مسائل مهم داخلی و دیگر رویداد های منطقه ای با ایشان به تبادل نظر می نشینیم. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/52399

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/IZeKZhm2RAc

لینک دانلود:

https://vimeo.com/338049628

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/sfpi7ovuv1l3

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/zhcs2igucjmk

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1jsaA3ZyLueCl_ByLe6Lc6FmHu_7UVPT9/view?usp=sharing







advertise at nourizadeh . com