October 31, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۸ آبان

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم. دکتر ماشالله آجودانی را من خیلی دوست دارم ما نسلی بودیم که شعر میگفتیم عاشق شدیم و عباس جان پهلوانی هم بود که در خانه فردوسی را برروی ما باز کرد، با هم بزرگ شدیم و موهایمان سپید شد به غربت آمدیم ، فاصله خیلی دور هم با هم نداریم امروز رفتم دیدنش ، نهار را در خدمتش خوردیم ، و تنی از دوستان آنجا بودند که از دیدنشان خیلی خوشحال شدم ولی چه کتابخانه ای واقعا درود به ماشالله و همکارانش چه کار زیبایی کرده اند و کتابخانه ای با هزاران کتاب و سند در باره مطالعات ایرانی، کمک کنید و نگذارید این نهال خود جوش بیفتد البته تصمیم دارند که یک مرکز فرهنگی درست کنند.
رژیم هم مرکز فرهنگی دارد دو طفل مسلم در بورکینا فاسو یک روضه خوان میرود آنجا روضه میخواند ، بدبخت سیاه ها نشست اونجا ۵هزار دلار گرفتند و شیعه شده اند.
حالا فکر کنید این مرکز دکتر آجودانی آدم تربیت میکند، ایرانی تربیت میکند، وطن پرستی و عشق به ایران را می آموزد.
رژیم تمام خدعه هایش را بکار برد تمام راه ها را بست که دیروز جلوی شما را بگیرد که سر مزار کورش نروید چه رژیم مفلوک و بدبختی که از آرامگاه کورش میترسد، آرامگاه خمینی درست کرده به لعنت خدا نمی ارزد فقط مزدورانشان به آنجا میروند ، جمکران درست کردند و حالا جمکرانی ها دادشان به آسمون که آقا پول نمیدهند تعمیر کنیم قسمتهای دیگرش را بسازیم ، چرا؟؟ جمکران بچه احمدی نژاد بوده آقا به اون احتیاجی ندارد آقا خود امام زمان است و دیگه به قدمگاه امام زمان احتیاج ندارد.
اما آقای خامنه ای از گفتن امام خوشش می آید این احمد خاتمی اینقدر ضد ایرانیست که در باره پرچمی که پرچم ما هم نیست پرچم سیک های هند است.وقتی اینها صحبت از پرچم میکنند نمیدانند که چه جایگاهی برای ملت دارد. پرچم هویت یک ملت است،
وقتی اینها پرچم آمریکا را آتش میزنند آمریکا را دیوانه میکنند. مثل ما نیستند. خمینی در اول انقلاب گفت این پرچم منحوس را عوض کنید بیچاره نمیدانست که این پرچم مربوط به سلطنت نیست و هر لحظه اش تاریخ ایران است. تاریخ جنگ تاریخ صلح و آرامش و مقاومت این ملت است و رفت و آن خرچنگ را آورد و وسط پرچم گذاشت به اسم الله ، حتما باید آرم سیک ها را میآوردید البته کسی که این طرح را داد زرنگ بود خواست که ارتباط خمینی با کشمیر مشخص شود. در همین باره به دیدن کلیپی از سخنان خامنه ای می نشینیم. در برابر تخت طاغوت ما به افراد بستنی میدهند!!!! آقای خامنه ای دست بردار ،قبر خمینی که اینهمه آدم کشت و اینهمه جنایت کرد جنگ را به ملت ما تحمیل کرد بعد از فتح خرمشهر، مقبره او مجاز است اما مقبره کورش حق ندارند بروند و بخود ببالند که دوهزارو پانصد سال تاریخ گذشته اشان را نشان میدهد، تمام کسانی که تخت جمشید را ساختند مزد خوب میگرفتند اسنادش موجود است. کارگرانی که صدای خوش داشتند جایزه میگرفتند. چقدر آقای خامنه ای خود کشی بدی کرد و روزانه به خودش چاقو میزند ، هر بار میگوید دشمن یک چاقو به خودش زده است اهانت به کورش بزرگ و تخت جمشید یعنی صد هزار چاقو به خود زدن و صد هزار لعنت هم برای خودش میخرد ، گناه دارد این نوه هایت ، لعنت برایشان نخر ، حسین خمینی الان به پدر بزرگش نفرین میکند حسن آقا کاسبی میکند ولی در خانه اشان نزد مادرش بنشینید لعنت میفرستد نفرین میکند برای اینکه میداند چه کسانی شوهرش را کشته اند. وداستان همسر سعید امامی پیش آمد که خود اینهایی که در دستگاه هستند بدانند با چه جانورانی روبرو هستند و انقلاب اسلامی چه حیواناتی رابه خدمت گرفته است آقای آملی کیه که به زن سعید امامی این حرفها را میزند میگوید من به اسراییل نرفتم او میگوید ما میبریمت. شما با همسر نزدیکترین فرد به آقای خامنه ای و همسرش اینکار و کردید، آقای سعید امامی فرزند خوانده خامنه ای بود و رابطه اش از جمال خاشقچی خیلی نزدیکتر به حکومت بود.
در بخش دوم برنامه شما را ازخبر دستگیری یک ایرانی در دانمارک که ظاهرا قصد آسیب رساندن به یک هموطن عرب خوزستانی را داشته است دوباره رژیم راه افتاده است و اگر جلو اینها را نگیرند دومرتبه داستان خونین ده ي نود تکرار میشود.

دادستان آبادان هم اشاره کرده که عضو شورای شهر آبادان به اتهام ارتشاء با صدور قرار بازداشت موقت به زندان رفته است ، حالا این عضو شورای آبادان نه رشوه گرفته و نه کاری انجام داده است ، او در جریان نمایش خونینی که اینها در اهواز نوشته بودند و با اشاره به حرفهایی که ما اینجا زدیم او پیگیر این قضیه میشود و کارش به زندان ختم شده است.
کورش زعیم عزیز دو سال پیش در پاسارگاد سخنرانی کرد البته امسال که اجازه ندادند و حصار کشی کرده اند و گفت او ایمان دارد که این آرامگاه و این مزار به عنوان نمادی از ایرانی بودن و ایرانیت تا ابد حفظ خواهد شد.
در ادامه برنامه به نامه ای که برایم رسیده ودر ارتباط با افشای یک نوع کلاهبرداری جدید میباشد با شما سخن خواهم گفت تا شاید عبرتی شود و تکرار نگردد .
در ادامه به سخنان روحانی در مجلس خواهیم پرداخت و در انتهای برنامه به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان آخرین رویدادها و اتفاقات منطقه قرار خواهیم داد
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Tuesday 30 October 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Today I met wit with my old and dear friend Dr.Mashalah Ajoudani. In our younger years we used to work with the journalistAbbas Pahlavan in Ferdowsi magazine.

We later ended up in exile together and now he runs the Library for Iranian Studies in west London.

He and his colleagues at the library are doing a great job by collecting thousands of books and historic documents about Iran and the place is a real Iranian cultural center.

And the regime in Iran thinks it has its own “cultural centers” by opening offices in different countries with the Iranian people’s money, where its stooges promote ignorance and receive $5000 each per month.

But in places like the Library of Iranian Studies Dr. Ajoudani and his colleagues promote Iranian nationalism and train people in respecting knowledge and humanity.

We saw yesterday how the regime tried to block the roads leading to the tomb of Cyrus the Great, as it badly fears Iranian nationalism sentiments expressed by the nation.

The regime has built a massive mausoleum for its founder Khomeini that only attracts his followers. They have also built the Jamkaran shrine during the Ahmadinejad’s time to symbolize the arrival of the missing Imam.

But the place is empty as Khamenei regards himself as the missing imam!!

The other mullah, Ahmad Khatami hates Iran and its history and culture and keeps praising the regime’s own flag, which carries a Sick’s symbol that is supposed to say Allah.

The ignorant mullah does not know that the real flag of Iran with the Sun and the Lion carries centuries of history of the Iranian people and has nothing to the with the monarchy.

Khamenei himself has publicly insulted this history and condemned the building of Persepolis, not knowing that by doing so he has committed a political and cultural suicide in the eyes of a nation that admires its own glorious past and still drives motivation from it to build a new country beyond the present regime.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/44493

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/zuLJIQuqsFQ

لینک دانلود:

https://vimeo.com/298004908

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/uriax5eafmer

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/uozzluhlyjxu

گوگل درایو:

https://drive.google.com/open?id=1atgSpB5EeY_UYGtHWi37NkPZOQcHG_e1

October 31, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۷ آبان

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم.ابتدا اشاره ای به روز جهانی کورش بزرگ خواهیم داشت.امروز روز جهانی کورش بزرگ است ، اسم کورش که میآید اهالی ولایت فقیه کهیر می زنند ، روز کورش بزرگ برای ما خیلی با اهمیت است. طبیعتا در زمان او مذهب رسمی وجود نداشته و کورش مخالف مذهب رسمی بوده است، ولی نشان میدهد که موبدان بوده اند پس بنابراین آیین زرتشتی داشته اند در بخشی از خاک ایران هم هنوز آیین مهر متداول بوده است، آیین های هندی و ماوراالنهر هم وجود داشته است، همین ایزدی ها ومندانیها اینها وجود داشته است. وقتی کورش یهودی ها را آزاد میکند و عده ای از آنها به ایران میآیند و در اصفهان ساکن میشوند و در زمان صفویه بدستور خاخامشان مسلمان میشوند.

سپس نگاهی به داستان رفتن زائرین به کربلا خواهیم نمود. داستان رفتن به کربلا آن هم با این شرایط بسیار سخت است . مردم بصره بسیار آزرده اند و تصمیم دارند بعد از برگشتن زائران پاکستانی و ایرانی دست به اعتصاب و اعتراض بزنند.

من بر نمی تابم که در کشور من مردم کلیه بفروشند ولی عده ای به کربلا بروند که چی ؟ ماشینها را در مرز رها میکنیم و به کربلا میرویم، حالا به او بگو این پول کربلایت میتواند سه تا معلم را از شرایطی که الان دارند نجات بدهد ، ۵ تا راننده کامیون رو ۴ تا دانشجو را پول ندارند دانشگاه آزاد برای واحدهایشان پزشکی هستند و هزینه زیاد هست، اول و آخرتم امام حسین است ، فکر میکنی اگر در کربلا دفن شوی گناهت پاک میشود!!.وای، وای، چه چیزهایی را در سر ما کرده اند.
در ادامه از اجرای حکم شلاق بر علیه دو بانوی افغانی توسط طالبان شما را آگاه خواهیم ساخت ودر باب اسلام محمدی طالبانی و خمینی با شما سخن خواهیم گفت.
در زمان ما و پدران ما هیچی بیاد نداریم که کسی را شلاق زده باشند خمینی آمد وگفت اسلام اینه که من میگم ۴ تا آدم رو نصف شب رو پشت بام مدرسه علوی تیر باران بکنید چون من به آنها قول داده ام به ملت بپیونددن و مصون هستند ولی من میکشمشان چون خدعه کرده اند .

آقا مرد وارسته ایست گاهی اوقات نوه اش حسین به من میگفت در نگاه این مرد ذره ای محبت نبود، انباشته از نفرت انباشته از کین ، الان آقای خامنه ای هم همینجور میشود او اینجوری نبود من نمیدانم این مقام وامانده چیست؟؟ این قدرت خانم که یک شب طرف رو به حجله میبرد چیکارش میکند ؟؟!! که تا آخر عمر برده اش میشود.


همچنین از پشت پرده تهمت های ناروا در جریان قتل جمال خاشقچی با شما صحبت خواهیم کرد. دیدم اینجا و آنجا مینویسند نوری زاده آمده ماست مالی کند !! چی رو ماست مالی کنم،؟ مگر این واقعیت را میشود ماست مالی کرد،؟ اینکه یک روزنامه نگار را در درون کنسولگری سعودی عده ای مامور امنیتی کشته اند مگر میشود ماستمالی کرد.؟ چرا ماست مالی بکنم؟؟ به من چه ربطی دارد ؟؟ من شهروند ایرانیم، اما به بی بی سی هم گفتم دوستمان خواست یک کم رندی بکند ، شما با این نزدیکی که با سعودی ها دارید، من با تمام جهان عرب بغیر از دولت قطر دوست هستم با بقیه کشور های عربی مطرح آشنا و دوست هستم بسیار به من احترام میگذارند و وقتی به آنجا سفر میکنم با بالاترین مقاماتشان گفتگو میکنم . اینها یک تیکه از حرف مرا میگیرند و به آن استناد میکنند، من در بی بی سی هر آنچه که باید میگفتم گفتم، و بزرگی مثل دکتر آجودانی و دکتر کهن روز بعدش به من تلفن زدند و دوستان دیگرم ،گفتند میخواستند به تو لطمه ای بزنند اما تو جواب درست دادی.

در بخش دوم برنامه به سراغ ماجرای دعوای شیخ محمد یزدی و آیت الله شبیر زنجانی میرویم ، آقای محمد یزدی یکی از حقیر ترین و ناچیز ترین افرادی است که در این حکومت به آب و نان رسید و ایشان سگ هار خامنه ای در میان روحانیت هستند ،همانطور که حسین بازجو سگ هار او در مطبوعات است چون ملاحظه کرده است که شبیری زنجانی هیچ دعایی برای رهبری نمیکند و از خانه بیرون نمی آید و اخیرا در منزلش با محمد خاتمی و و موسوی خویینی ها و کرباسچی ومعادی خواه دیداری داشته است ، ظاهرا در دیدارشان شکایت هم داشته اند که حکومت را خامنه ای دارد به باد میدهد و این حرفها به گوش شیخ محمد یزدی میرسد و او نامه ای بسیار توهین آمیز به آیت الله شبیر زنجانی نوشته است که مورد اعتراض بسیاری از مراجع قرار گرفته است البته خود آیت الله شبیر زنجانی هم هیچ جوابی نداده است اما آقای عندلیبی گفته ما نمیخواهیم محمد یزدی در شورای روحانیت حضور داشته باشد. در پی این قضایا دفتر خاتمی را مصادر کرده اند و از او پس گرفته اند .

به دنبال آن در ارتباط با وزرای رای اعتماد گرفته با شما به سخن مینشینیم شریعتمداری که معاون ری شهری بوده و دستش به خون آلوده است و بزرگترین دزد حکومت بشمار میرود با تعویض وزارت خانه و سه تن دیگر با رای اعتماد مجلسی های حکومتی به وزارتخانه ها رفتند آیا این افراد از خودشان نام نیکی بجای خواهند گذاشت .؟؟
در ادامه از کلاه بزرگی که صراف های عراقی بر سر زائرین ایرانی گذاشته اند شما را باخبر خواهیم نمود، و به پیام یک اسیر سپاهی در سوریه گوش فرا خواهیم داد و از خامنه ای می پرسیم چرا بچه های ایرانی را به کشتن میدهد در شرایطی که امروز در ترکیه در کنفرانس سران روسیه و فرانسه و آلمان و ترکیه راجع به سوریه تصمیمهایی گرفته شد بدون حضور ایران که بیش از چندین میلیارد دلار در آنجا هزینه کرده و بیش از ۲۵۰۰ کشته داده است.....
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Monday 29 October 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Today is the Cyrus the Great Day in Iran. Mentioning the name of Cyrus the Great in Iran trembles the tyrannical Islamic republic regime as he and his legacies stand in full contrast to the regime’s dark ideology and its anti-Iranian nationalism policies.

But Cyrus the Great is extremely important for us, as we now know that during his rule Iran did not have any single specific religion and Cyrus was opposed to this idea as he respected all religions and the freedom of choice for his subjects.

There would have been followers of the Zoroastrian religion in his Empire as were Mithraism and several Indian religions.

He freed the Jews and allowed them to come to Iran from Egypt and the Babylon and many of them settled in what is now the city of Isfahan in Iran.

This issue of Iranian pilgrims going to Karbalaunder the current harsh economic conditions in Iran is really troublesome.

I would not personally tolerate a situation where some Iranians are selling their kidneys while some of their compatriots spend huge monies to go to Karbala as though when they die they will be buried inthere and all their sins will be washed away!

They can keep their faith and beliefs but should spend their money to help our striking teachers and truck drivers instead.

Now we hear the news that the Taliban has sentenced two Afghan ladies to lashes.

In our youth time we had never heard that Islam has this violent sentence and it all started with the arrival of Khomeini’s “Islam” on the scene and the Taliban copied it not to fall behind him in this barbaric practice.

Khomeini lacked any sense of compassion. He wasfull of hatred and now his successor Ali Khamenei is showing exactly the same inhumanity and disrespect for human life. And it is all due to the corruption that absolute power brings with it.

Some people have suggested that in my BBC interview I tried to justify the murder of Jamal Khashoogi. I do not know how on earth one could do such thing when he has been killed at the Saudi Consulate and the whole world has learnt about it.

What do I gain from denying Khashoogi’s murder? How can I deny it happened? I am an Iranian and in my interview told the moderator that I have good relationship with all Arab countries except Qatar.

In the second part of the program we will look at the spat between Ayatollahs Yazdi and Zanjani over the latter’s meeting with several clerics regarded as Khamenei’s opponents.

Yazdi is the most vile and loathsome mullah among Iran’s religious establishment and acts as the wild dog of Khamenei.

And while Khamenei is dispatching our young people to be killed in Syria, the leaders of Turkey, Russia, France and Germany have drawn up the plan for the future of that country and left Iran out of it!!

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/44447

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/biRC6EmPaic

لینک دانلود:

https://vimeo.com/297777903

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/tdlkhbqg8xp7

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/bjuak1ym5mym

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/11v9URD8ENjOAW5nHsPTwxPJub_7SqwGS/view?usp=sharing

October 27, 2018

صفحه 2 بی بی سی

October 27, 2018

تفسیر خبر ‎ جمعه ۴ آبان‎

در برنامه امشب نگاهی خواهیم داشت به آنچه در عرصه داخلی ایران میگذرد :
قتل دکتر فرشید هکی حقوقدان و فعال محیط زیست .چرا حکومت رانندگان کامیون که مشکلات صنفی دارند را تهدید به مرگ میکند؟ چرا حکومت همچنان به شیوه های پیشین خود ادامه میدهد ؟ چگونه است که به روایت ملایان حکومتی حضرت زینب دختر امام اول شیعیان و خواهر امام حسین در بار گاه یزید، علیه او سخنرانی غرایی میکند و اتفاقی برایش نمی افتد ، ولی چرا کارگر ایرانی که خواستار حقوق خود است تهدید به مرگ میشود؟ و در عرصه منطقه ای: آغاز تحریم ها از ۱۳ آبان و سخنان عادل المهدی نخست وزیر عراق در ارتباط با تحریمهای آمریکا که گفته است عراق با توجه به منافع خود در این زمینه عمل خواهد کرد.
میهمانان این برنامه آقایان دکتر علیرضا نوری زاده و محمد نوری زاد

چالنگی: این شیوه هایی که از اول انقلاب و از پشت بام مدرسه علوی شروع شد کماکان ادامه دارد و صدیقی امام جمعه تهران امروز گفته خداوند انسان را آفریده و گفته اول بکشید بعد کشته شوید این برداشت یک روحانی است از دین اسلام خلقت و هستی . چرا این داستان همچنان ادامه دارد رانند کامیون را شما دیدید ، برای زینب دختر امام اول شیعیان اتفاقی نیفتاد در بارگاه یزید اما راننده کامیون میگوید لاستیکم خرابه میگویند راه حلی نیست اعدامش کنید تفسیر شما چیست؟ چرا در همچنان بر پاشنه انقلابی مکتبی میچرخد ؟

نوری زاده : برای اینکه شما اون تفکر و اندیشه را که نمیتوانید تغییر بدهید آنچه در این حوزه علمیه در مغز این آقایان فرو میرود یک مشت اراجیف و یک مشت خرافاتی است که قرنها از اعتبارش گذشته و اینها همچنان چنگ به آن میزنند ولی چگونه واژه افساد فی الارض چه معنایی دارد تو کی هستی که تصمیم میگیری که کسی مفسد فی الارض است ؟ برای یک حکومت جاعل ، دزد ، سارق مسلح ، حکومت جنایتکار عنوان الهی قائل شده اند و بجای خدا تصمیم میگیرند آنهم الله، قاسم جبار ، بنابراین طبیعی است که برای اینها هیچ چیزی فرق نمی کند، روزی که من این مصیبت را داشتم که راوی مدرسه علوی باشم و کسی باشم که این حوادث را به چشم ببیند ، آیت الله خسرو شاهی مرا صدا زد و گفت قرار امشب آتش بازی بشود و من با عکاس اطلاعات از آن جا گزارش تهیه کردیم ، آقای خمینی، ۴ صبح پیرمرد هفتادو اندی ساله را زیر بازویش را گرفتند و به پشت بام آوردنش و جنازه هایی که بر روی برف افتاده بود را نگاه کرد و دستی به ریشش کشید و رفت و گفت اینها رفتند جهنم برویم نماز شکر بخوانیم ، آقای خمینی مادری که بچه اش را تحویل داد و او را کشتند به آن مادر جایزه داد، این مرد در تمام وجودش یک ذره مهر نبود، آقای سید علی خامنه ای هم در مجلس خبرگان دار زدند رفت پشت پرده از آنطرف پرده یکی کپی خمینی بیرون آمد حالا یک چیزهاییش هم فرق داشت، خمینی ۹۰ نفر در دفترش بودند ایشون دوازده هزار نفر ،.
این یزید رو که شما دارید میگید شاعر بود اهل موسیقی بود و دعواش هم با امام حسین سر خلافت بود و بهر حال او غلبه کرد و اون کار زشت رو انجام داد و دستور داد سرش را بریدند ولی هرگز به خودش اجازه نداد که به نواده پیامبر توهین کند و ایشان آمد و آن نطق غرا را کرد و تا آخر عمرش هم با عزت زندگی کرد و امروز هم دو مزار دارد. ولی این آقایون صدها دختر بیگناه این مملکت را شب اعدام به آنها تجاوز کردند و کشتند و در قبرهای بی نام و نشان دفن کردند ، برای قبرستان بقیع اشک میریزید!! یک ملتی دارد برای گورهای مجهول فرزندانش اشک میریزد ، ما با حکومتی روبرو هستیم که ایرانی نیست وطن اینها کربلا است دو ملیون دارند به کربلا میروند در مملکت دارو نیست چون همه داروها به کربلا برده شده است،

آنوقت یک روزنامه نگار نوشته چهلمین روز در گذشت امام حسین اورا دستگیر کرده اند و اورا مفسد فی الارض مینامند . پول مرم را خوردن و به ناموس مردم تجاوز کردن اسائه ادب نیست شاعری رو با بچه اش سر میبرند و گردن مختاری را میشکنند اسائه ادب نیست. هیچکدام اینها نیست حالا جالبه که آقای روحانی و معاون سپاه برای جمال خاشقچی ناراحت شده اند این دیگر از جوک هم آنور تر است،!!!! سعید کریمیان را در ترکیه کشتند، جمال حسینی را در ترکیه کشتند.

چالنگی : اشاره کردید وطن اینها کربلا بوده است ولی در حال حاضر کانادا و هرکجا بانکهایی که پولشان را نگاه بدارد وطنشان میباشد
یکی از تازه ترین قتلهای انجام شده توسط حکومت قتل فرشید هکی است ، چه بوده و چه هست این داستان ؟ چرا به جان کارشناسان محیط زیست افتاده اند ؟ کارشناسان در زندان عنوان مفسد فی الارض را به آنها داده اند؟

نوری زاد : من امروز به بهشت زهرا رفتم و با دوستانمان در تشیع این مرد بزرگ شرکت کردیم و بدنش را به خاک سپردیم دستها و پاها ازهم گشاده بود و مجبور شدند بشکنند تا در قبر جا بدهند شما میپرسید اینها چرا به شیوه های خشن گذشته روی آورده اند یعنی یک نظامی که باید شیوه های درستی برای برخورد با این گونه کارها داشته باشد میآید و دکتر فرشید هکی را با چاقو تکه تکه میکنند و بدنش را آتش میزنند .
و فعالان محیط زیست را به اعدام تهدید میکند این پرسش قشنگی است که حالا که چهل سالگی این رژیم است و به پختگی رسیده و اگر در گذشته بی تجربه بوده حالا پر تجربه است و بعد بگویند که این خودکشی کرده و تمام . ودروغ هم بگویند . دلیلش یک چیز است من فکر میکنم که اوضاع بهم ریخته است یعنی ما در پس پرده اینها چیز هایی را میبینیم و به تزلزل دچار شده اند و با نزدیکی به ۱۳ آبان که امروز ۴ آبان است اوضاع خیلی قمر در عقرب است و اینها برای اینکه نشان بدهند که نخیر در داخل همه اراده ها در دستان اینهاست به این شیوه های غیر عقلانی و خشن روی آورده اند . این ما هستیم که حکم میکنیم این ما هستیم که تصمیم میگیریم. دکتر فرشید هکی یک انسان شایسته و دوست داشتنی بود که اگر ارج و قیمت او را در یک ترازو بگذاریم در دستگاه خامنه ای مثل او پیدا نمیشود...........

با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم

Behind the Headlines – Friday 26 October 2018

Jamshid Chalangi:

In tonight’s program of Behind the Headlines we will look at the latest economic news of Iran as the truck drivers’ strike continues and the regime threatens them with death penalty.

We will also look at the murder of Dr. Farshid Hacki, the human rights and wildlife activist whose burnt body has been found in his car.

Later in the program we will also discuss the US oil sanctions on Iran and how the new Iraqi government is distancing itself from Tehran.

Our gusts tonight to discuss these issues are Dr. Alireza Nourizadeh and Mohammad Nourizad.

Dr. Alireza Nourizadeh:

The death penalty threat against the striking truck drivers is driven from the same mentality that this regime has had since its inception.

The brains of the ruling mullahs of Iran are filled with medieval thoughts and superstitions and the moment anyone disagrees with them they condemn them to death by labeling them as “corrupt on the earth”.

They regard themselves as God who can end some one else’s life.

I witnessed the execution of the Shah’s generals when this regime came to power and after they were killed at 4 am in the morning they brought the 78 years old Khomeini to watch the dead bodies of the generals and when he left he said they have gone to hell and I can now pray to god and thank him for this!!

They have executed thousands of young people whose graves are not even known andtoday arrested an innocent journalist who has said that Imam Hossein died, instead of saying he was martyred!

Mohammad Nourizad:

I attended the burial of Farshid Hacki today and noticed that the regime has begun a new wave of violent purge of its opponents.

They have now charged the five wildlife activists with spying and have launched a new crack down on anyone who dares speak up against the current situation in Iran.

I believe the reason for this is that behind the scene the regime is falling apart and losing its stability as we approach the 4 November, which is the beginning of the US sanctions.

Dr. Farshid is now the latest victim of this new round of repression and he was a noble man and if you put all Khamenei’s men on one side they will not be equal to Farshid Hacki’s integrity and honour.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/44368

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/m4Rfbyvn7QA

لینک دانلود:

https://vimeo.com/297346209

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/2wisfialrbcs

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/tjxwtclytpl7

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1thSSfIgoyr4jfhbNy1krvSDS2Cowc3fN/view?usp=sharing

October 27, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۴ آبان

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم . امروز سالروز تولد پادشاه فقید ایران است، فکر کنید در سال ۱۳۰۵ که رضا شاه، شاه شد، روز تولد ولیعهد روز مهمی بود و بعد که خودش به پادشاهی رسید، روز تولدش سالهای درازی در امجدیه مراسمی بخاطر ۴ آبان برگذار میشد. شاه به مردم نزدیک بود و میشد لمسش کرد ، غمگین و افسرده زمانی که ایران را ترک کرد، این پسر در ناز و نعمت بزرگ میشود و سپس برای تحصیل به سوئیس میرود ،به دیدن مصاحبه او می نشینیم . خیلی ها در زمان او رنج و مصیبت دیدند ولی امروزه هر کسی میخواهد راجع به او حرف بزند تامل میکند و میگوید چرا ما آن گوشههای قشنگ را ندیدیم و فقط بدی ها رو دیدیم .

ولی در مورد رژیم ولایت فقیه چه چیزخوبی بیاد دارید چه چیزی را بیاد خواهید آورد یکی بعد از من مینشیند وبرابر دوربین و میخواهد در باره ۲۲ بهمن حرف بزند ۱۵ خرداد میخواهد در باره درگذشت خمینی حرف بزند چه خواهد گفت؟ از روز اولش تا آخرش!!! این رژیم خواهد رفت و این لکه سیاهی که بر وطن ما چنگ انداخته است خواهد رفت و نخواهد ماند.
من امروز پرده از یک جنایت بزرگ برمیدارم گمان میکنم این مسئله برای همه ما یک علامت سئوال بوده است،و این علامت سئوال را امروز پاک خواهم کرد و جان عده ای که هم اکنون در خطر است نجات داده بشود ورژیم باید بداند که ما میدانیم دنیا میداند و بزودی گریبانش را بد جوری خواهند گرفت، در این مورد بخصوص .قضیه به این ساده گی ها نیست باید تاوان پس بدهند ، خیلی چیزهای بد اتفاق افتاد و ساواک بد کرد و همه اینها را میدانیم در آن دوران ما دانشگاه میرفتیم و کتابهایمان منتشر میشد رادیو تلوزیونی درست شد که در خاورمیانه رقیب نداشت، و شبکه سراسری با بودجه اندکی که در دست داشت چه کردند.
امروز سالروز در گذشت دو نفر هم هست یکیشان خیلی بزرگ بود که همه ما با شعر کوچه او عاشق شدیم بی تو مهتاب شبی باز از آن کوچه گذشتم همه جان چشم شدم بنبال تو گشتم ، زنده یاد فریدون مشیری یادش گرامی باد. یکی از اشعارش شعر گرگ بود که همراه با شما خوبان به آن گوش خواهیم داد.
نازنین دیگری هم امروز خاموش شد مرحوم ابولقاسم حالت آدم عجیبی بود رادیویی بود تلوزیونی بود شعر های طنزش جالب بود گاهی مینوشت و نهج البلاغه را ترجمه میکرد بهر روی یادش گرامی باد.


این داستان محیط بانان و فعالان محیط زیست قصه غریبی است، یعنی بنظر من این حکایت حکایت پر رمز و رازی بود که همه از خودشان میپرسیدند که چرا اینها به محیط زیست گیر داده اند چرا اینها آمدند و خانم فاطمه ذوالقدر می گوید چرا سید کاووس سید امامی را دستگیر کرده اید ؟ معاون پارلمانی جواب داد که در سراسر کشور حدود یکصدو اندی سازمان مردمی نهاد داریم که در حیطه محیط زیست تلاش میکنند.
اطلاعات سپاه گفت خیر بعضی از این سازمانها تحت پوشش فعالیت های محیط زیستی از این مناطق و نزدیک به سایت های موشکی عکاسی کرده و سعی در ارسال بعضی تصاویر داشتند، که دادستان ورود کرد و حکم بازداشت داد. وزارت اطلاعات میگوید ما هیچکدام از این ادعاهای شما ها را که میگویید اینها جاسوس بوده اند قبول نداریم ، و دکتر سید امامی هم را شما کشتید و حالا میگویید خودکشی کرده است. و جلو خروج خانمش و بچه هایش را میگیرید و اذیتشان میکنید ، داستان فاجعه بار تر شد وقتی ۱۵ تن از فعالین محیط زیست در یک سانحه هواپیمایی کشته میشوند ، چرا؟ چجوری میشود؟؟ ۱۴ یا ۱۵ نفر را با انفجار هواپیما کشت؟؟ هیچ توضیحی هم در باره علت سقوط هم نمیدهند و تنها اکتفا به این میکنند که هوا بد بود و مه بود و ..... آنهم هواپیمایی که امکان نشستن و کنترل در بدترین شرایط جوی را دارد ، باز این سئوال پیش میآید که ، چرا؟؟؟
بعد دوباره خبری می شنویم که ۴ تن از اینها مفسد و فی الارض هستند تمام پرونده در اختیار اطلاعات سپاه و اطلاعات مبارک خانه آقا میباشد. برگردیم به دو سه هفته پیش، ایران یکی از سه چهار کشور بزرگ منطقه و یکی از ۷ کشور بزرگ دنیا ۱۴۴۴ یعنی ۴۷ سال دیگر، در سفری که داشتم با برادر یکی از فرماندهان بزرگ سپاه برخوردی داشتم و به محض اینکه مرا دید پرید و روبوسی کرد، وگفت من باید موضوع مهمی را به شما بگویم ، اولش خیلی ترسیدم.
خوب ، داستان چیست،؟ حکایت کشتن دکتر سید امامی و ۱۴ یا ۱۶ نفر از کارشناسان محیط زیست و حکم مفسد فی الارض صادر کردن برای ۴ یا ۶ نفر . ایشان برای من توضیح داد و گفت از سه الی چهار سال پیش تاریخ ۱۴۴۴ مثل یک رمز مانند رمز شیطان ۶۶۶ اینها یک روایتی در آورده اند که حضرت یک ظهور کوتاه مدتی داشته باشد ۱۴۴۴ قمری نه شمسی یعنی ۴ سال دیگر که خامنه ای گمان میکند هنوز زنده خواهد بود و بساط حکومتش بر پاست و علی لاریجانی رئیس جمهوری و.....اما ۱۴۴۴ چه اتفاقی باید بیفتد که این کارشناسان محیط زیست چون مطلع شدند بابتش جان را ازدست داده اند.
برای ساختن بمب اتمی غنی سازی با درجه بالا احتیاج داشتند تا روی بیست و بیست و پنج درصد داشتند میرفتند و توافق هسته ای جلوی این راه را بست فردو و دیگر مرکز بازدید شد و سانترفیوژهای قدرتمندی که در فردو بود بکار نمی توانست بیفتد ، اما کره شمالی راه را به آنها نشان داد و گفت ما دنبال پلوتونیوم هستیم، آن را چه جوری بدست میشود آورد خیلی راحت . میگفت از چند سال قبل در تمام دانشگاهای سپاه و نشستهای سپاه ۱۴۴۴ یکعدد رمز بود یعنی یک سال بسیار تکان دهنده یعنی در ۲۲ بهمن آن سال وقتی رژه نیروهای مسلح آغاز میشود برخلاف سالهای قبلش که رئیس جمهوری در آن ظاهر میشود خامنه ای و فرزندشان مجتبی در کنار علی لاریجانی رئیس جمهور ظاهر خواهند شد چه کسانی رژه میروند؟؟؟ واحد اتمی سپاه پاسداران !!!!

در آن روز است که خامنه ای میگوید ما اقتدارمان را تثبیت کردیم . این با دین ما سازگاری ندارد، اما چون دشمن میخواهد ما را ازبین ببرد ما حالا بمب اتم داریم. و در سه نقطه ایران سایتهای زیر زمینی درست شد.
در بخش دوم برنامه نگاهی به مرگ جانگداز دکتر فرشید هکی خواهیم داشت و از علل و پشت پرده قتل وی شما را آگاه خواهیم ساخت و از سابقه کشتن مخالفین توسط جمهوری اسلامی با شما سخن می گوییم .

در بخش بعدی برنامه اشاره ای به دزدیدن آقای هاشم خواستار نماینده صنف معلمین از درمانگاه سپاه و نگهداری وی در یک تیمارستان در مشهد خواهیم داشت و با شما صحبت خواهیم نمود. به امید آزادی او.

در انتها چند خبر داخلی شما را مطلع خواهیم نمود ودر انتها به منطقه خواهیم رفت وشما را در جریان رویدادهای مهم عراق و همچنین ازعلت سفر جان بولتون به کشورهای همسایه ایران قرار خواهیم داد.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Friday 26 October 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Today is the anniversary of the birthday of thelate Mohammad Reza Shah.

One can imagine how his father Reza Shah was sohappy to see him being born to become his heir to the throne.

Iranians used to celebrate the Shah’s birthday in Amjadiya stadium before the revolution.

The young Shah had been sent to Switzerland forstudy and grooming him to become the King of Persia.

Many people suffered under his rule but if we speak to the Iranians today they would all agree that we had closed our eyes to the many good things that he did for the country.

We will watch a short film about him to pay tribute to his good services.

However, if we start to talk about the Islamic republic regime, what is good about it?

Do we want to talk about Khomeini and how his regime has destroyed Iran?

His regime and legacy are the darkest chapters of Iran’s history and must come to an end, and they will!

The Islamic republic regime must notice that the world and us are constantly watching its criminal activities and one day itwill be brought to justice.

Many bad things happened in the old regime and SAVAK committed many wrong acts. But at the same time we had many universities and freely published our books and there was a unique radio and television station, which was the best in the Middle East.

These were the many positive things that we had in Iran but did not appreciate them.

Now the regime has charged five wildlife activists with espionage, which means death penalty under its tyrannical rule.

The Revolutionary Guard have again been involved in this disgraceful matter and have claimed that the environmentalists havebeen photographing sensitive military sites.

Last year 15 other environmentalists were killed in an air crash and no one has yet explained how this “accident” happened.

We all know perfectly well that all these criminal persecution of our wildlifeexperts are ordered by the Revolutionary Guard who in turn get their ordersfrom Khamenei.

In the second part of the program we will look at the murder of Dr. Farshid Hackie and report on John Bolton’s trip to Armenia, as well as the latest news of Iraq.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/44358

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/DjW3CQoSx9A

لینک دانلود:

https://vimeo.com/297345178

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/4jkbgh0sugwq

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/b1wgc1flrnbu

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1XD3gXRIO2ehCXEjSPbGDVfi9215i-sTw/view?usp=sharing

October 27, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۳ آبان

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم . سپس طبق روال هر هفته به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکترمحسن سازگارا خواهیم نشست و به بررسی و تحلیل مسائل مهم ایران و منطقه خواهیم نشست و به تبادل نظر خواهیم پرداخت.

دکتر نوری زاده : من شگفت زده هستم که آقای روحانی که خودش ۱۶ سال دبیر شورای امنیت ملی کشورو شاهد قتلهای زنجیره ای میگوید کشتن جمال خاشقچی یک تراژدی بین المللی است. و خنده ام میگیرد از اینها ، دیروز دکتر سازگا را میگفت اینها باید سفارش میدادند ولی فقیه ترتیبش را بدهد .دیدید چطوری سر رفسنجانی را زیر آب کردند.

دکتر سازگارا: من به شوخی عرض کردم که بهر حال این ماجرای دردناک آقای خاشقچی که عربستان پذیرفته که در کنسولگری این قتل اتفاق افتاده ، حالا کی دستور داده و کی اجرا نموده، در جریان است و عواقبش مشخص میشود و به شوخی عرض کردم اگر میخواهند مخالفی را بکشند به آقای خامنه ای سفارش بدهند، و اینها مقداری رادیو اکتیو میدادند به طرف بخورد و سرطان هم میگرفت. مجموعا دستگاه اطلاعاتی رژیم خامنه ای ۳۰۰ مخالف را به گفته خود مسئولینش ترور کرده است در طی این سالها و بعضی هایش خیلی صدا کرد مثل ترور دکتر بختیار یا ماجرای میکنوس ، و آخرینش هم اگر بشود گفت ترور یا نه ، ماجرای کشتن دکتر فرشید هکی است در تهران و به گفته آقای عبدالرضا داوری صاحب امتیاز مجله بررسی های اقتصادی که دکتر هکی مشاور این مجله بوده و بنیانگزار موسسه بنیاد حفظ کودکان کار بوده است و فعال محیط زیست بوده و بیشتر در طیف چپ بوده است و منتقد حکومت ، جنازه او با چاقو تیکه تیکه شده توی ماشینش، و آتشش زده اند . خوب تا اینجا میشود گفت که یک قتلی بوده و آمار متوسط قتل در تهران روزی ۱۲ تا ۱۳ قتل میباشد ، ولی بعد که رئیس پلیس تهران گفت که پزشک قانونی اعلام خودکشی نموده است و بدنبال آن پزشک قانونی گفت ما اظهار نظری نکرده ایم. و حالا دادستان تهران آمده و همین متن ها را تکرار میکند و ابهام ماجرا بدلیل سوء پیشینه جمهوری اسلامی در ترور مخالفین و دگر اندیشان بالا رفته است و تا اطلاع ثانوی انگشت اتهام بسوی دستگاه اطلاعاتی رژیم جمهوری اسلامی است. چه اطلاعات سپاه و چه اطلاعات وزارت اطلاعات و چه ۱۸ سازمان اطلاعاتی که در کشور وجود دارد و همه به بیت رهبری ختم میشوند.

دکتر نوری زاده: من البته مثل شما صبر ندارم و با قاطعیت میگویم که رژیم جهل و جور و فساد این قتل رو انجام داده ، مگر قبلا ندیدیم دکتر سنایی و برازنده که داشتند پنچری میگرفتند و یکی به آنها زده است یا احمد میر اعلایی از خوردن مشروب مسوم افتاده گوشه خیابان ، از این کارهایی که رژیم استاد هست در آن و خوب بلد هستند

دکتر سازگارا: من یک خبر درد ناک دیگر هم دیروز شنیدم و آن اینکه همسر آقای هاشم خواستار از فعلین صنفی معلمان گفته که او را اطلاعات سپاه گرفته است و به بند بیمارستان روانی ابن سینا در مشهد و در یک اطاق ممنوع الملاقات نگهداری میکنند. همسر ایشان گفته او هیچ دارویی مصرف نمیکند چه برسد از نوع روانی!!
این خبر اگر ادامه پیدا کند طرفند جدید اداره اطلاعات است که شبیهش را روسها میکرده اند. بهر حال امیدوارم ایشان بزودی آزاد شوند چون ایشان یکی از صداهای رسای حقوق معلمان در ایران هستند.

دکتر نوری زاده: آقای پوتین و سازمان امنیت روسیه معلمان خوبی برای این شیوه های جنایت بودند مثلا یک فردی ناگهان مبتلا به سرطان میشود بدون هیچ پیش عارضه ای و در عرض چند ماه هم میمیرد، آن جوانی هم که به سراغ بنده فرستاده بودند قرار بود همچنین کاری بکند،.

دکتر سازگارا: من اینجا یک نکته ای را عرض کنم که خودم شاهد بودم و موثق است، من زندان که بودم آن باری که وزارت اطلاعات من را دستگیر کرده بود و در حال اعتصاب غذا بودم ، شب مرا از سلولم به بند ۲۰۹ که مال وزارت اطلاعات است و دکتر خودش را دارد مرا به اطاقی بردند و چشم بندم را باز نمودند ،دکتر جوانی که مال وزارت اطلاعات بود آنجا نشسته بود و شروع کرد با من دوستی کردن و صحبت کردن و آخرش میخواست بگوید تو در اعتصاب غذا هستی باش، ولی دارو های قلبت را بخور ، چون من آنها را قطع کرده بودم، و در این مدت که با من صحبت میکرد ایشان گفت بعد از قتل های زنجیره ای هیئتی که از کا گ ب آمده بود ایران و با ما صحبت میکرد میگفتند شما خیلی کار عجیبی کرده اید که مسئولیت این قتلها را دستگاه امنیتی ایران پذیرفت و هیچ سازمان اطلاعاتی این کار را نمیکند ، و من آ»جا فهمیدم که هیئت های کا گ ب با اینها رفت و آمد دارند، و آموزش دارند. و بخشی از آموزش های نیروهای امنیتی ایران در رومانی هم صورت میگیرد. و بنظر میرسد هنوز هم این آموزشها ادامه دارد. و حسابی کار کشته شده اند در کشتن و سربه نیست کردن مخالفین خود.


دکتر نوری زاده : دانشگاه امام باقر وابسته به وزارت اطلاعات فروع مختلفی دارد و دوره های کمونیست شناسی و شرق شناسی وسی آی ای و ام آی سیکس و سازمانهای اطلاعاتی کشورهای مختلف را آموزش میدهند و من شنیدم از یکی از این افراد که بعد ها از رژیم جدا شد که کارشناسانی از روسیه می آمدند و به اینها بعنوان استاد درس میداده اند و در دوره های شش و دوازده هفتگی در ایران تدریس میکردند به اضافه اینکه تعدادی از فارغ التحصیلان اینجا و سپاه که مستقیما با روسیه در تعامل هستند برای تکمیل دوره به روسیه میفرستادند و در اکادمی کی جی بی آموزش میدیده اند ..............................

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Thursday 25 October 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue tonight’s program with talking to our dear guest of every Thursday Dr. Mohsen Sazegara, who would share with us his expert views about the news and current affairs of Iran and theMiddle East region.

I am astonished that as a man who has been the secretary of National Security Council for 16 years and witnessed the serial killing of Iranian journalists and intellectuals, Rouhani has now said that the killing of Jamal Khashoogi is an “international tragedy”.

This is a laughable claim from a man who has seen how the regime that he serves has caused more “tragedies” on regular basis.

Dr. Mohsen Sazegara:

The Saudis have now admitted that this murder has happened in their consulate but as to who has ordered it and what consequences this will have, will soon berevealed.

All in all the intelligence organs of the Iranian regime has so far assassinated 300 of its opponents according to its own officials. Some of these murders have made news because of the prominence of the victims like Dr. Bakhtiar or theMykonos terror of the Kurdish leaders in Germany.

Now we have another prominent victim of the regime’s terror machine, which is Dr. Farshid Hackie who has been a human and children rights activist and a well-known dissident.

The pattern of killing is very well known and all indications are that the regime’s intelligence units have been behind it with links to the Revolutionary Guards and all in turn linked to Khamenei’s office.

I also had the sad news of Mr Hashem Khastar of the teachers union having been kept in the mental hospital of Ibn Sina in Mashad, while he has never had any need for mental health treatment.

To me the whole tactic of the regime against its opponents looks like what they used to do in the Soviets era in Russia.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Mr. Putin and his intelligence organs are very experienced in these matters andmany of their enemies have died of sudden cancer.

Dr. Mohsen Sazegara:

When I was in prison in Iran and on hunger strike one night they took me out of the 209 Ward and put me in a room and the man who was interrogating me said to me that after the serial killing of the intellectuals some KGB agents had come to Iran and had told the regime that the way they had eliminated them was wrong and they should learn new methods of killing their enemies!

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/44340

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/iPCmYDJv6Ps

لینک دانلود:

https://vimeo.com/297132739

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ephn8mbtbxvb

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/kyonhhafugk6

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1AHQ8ltd_C74gZQn9ebr0kVf5yn-qGJHn/view?usp=sharing

October 27, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری چهارشنبه ۲ آبان

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم. ابتدا اشاره ای به سخنان روحانی در ارتباط با قتل جمال خاشقجی خواهیم داشت و نگاهی به قتلهای انجام شده توسط جمهوری جهل و جور می افکنیم ، در همین ارتباط به کشتن فروهر ها و حاجی زاده و پسرش و فریدون فرخزاد و قاسملو و یارانش را یاداور میشویم که با اطلاع کل دستگاه حکومتی که هم هاشمی میدانست و هم خامنه ای، و آقای روحانی از تمام آن قتلها خبر داشت، حالا ممکن است بگوید من از این چهار تای آخری پوینده و مختاری و... خبر نداشتم !!! شاید؟!!!

حالا روحانی میآید سه هفته بعد از قتل جمال خاشقجی میفرمایند: آزمایش و امتحان بزرگی برای همه کشور های جهان است و بدون تردید موضع گیری آمریکا و اروپا نشان میدهد که آنها چقدر در زمینه حقوق بشر و حفظ کرامات انسانی حساسیت دارند، او قتل جمال را تکان دهنده خواند و از ترکیه خواست که روال تحقیقات را بیطرفانه ادامه دهد تا تمام ابعاد این جنایت را روشن کنند.

من از آقای روحانی سئوالی دارم ایشان میگوید این یک حکومت قبیله ای است و از حاشیه امنیتی برخوردارند و نیز با اتکا به ابرقدرت آمریکا ، و پنهان کاری این عمل را انجام داده اند، آقای روحانی توی آینه خودت را نگاه میکنی، چگونه شرم نمیکنی و از آمریکا انتقاد میکنید، شما سفیرتان حاج منوچ یک مجاهد را کشت و در عقب ماشین به ایران برد خجالت نمیکشید!!
مرحوم بویراحمدی را کشتید شرم نمیکنید، یا جمال حسینی خبرنگار هرانا را کشتید، و از همه مهمتر شما سعید کریمیان را کشتید، اینها در زمان ریاست تو اتفاق میافتد و شرم بر تو باد . جمال خاشقجی انسان بزرگی بود این اواخر یک مقدار عصبانی بود از حکومتش و به اخوان المسلمین نزدیک شده بود و قرار بود یک تلوزیون در قطر بزند و اسباب نگرانی حکومت شده بود و کلکش را کندند و بسیار کار زشتی انجام دادند.

این عمل سعودی ها برایشان بسیار سنگین تمام شده است و رسما میگویند که محمد بن سلمان باید برود ولی در حال حاضر اواین همه اصلاحات ایجاد نموده است و با کنار رفتنش تمام اینها محو میشود ناچار هستند صبر کنند و هزینه بدهند، و مقصر قرار دادن و دستگیری ۱۵ نفر مامور فایده ای ندارد،.
اینها خانواده بزرگی هستند جمال خیلی زود عصبانی میشد و منظورم اینست که روزنامه نگاری بود پر از عشق به آینده و وقتی بن سلمان آمد میگفت کارهای او آرزوی من بوده است.
سپس از اظهار نظر معاون پارلمانی سپاه در ارتباط با استفاده جمهوری اسلامی از قتل جمال خاشقجی در روابط با عربستان سعودی شما را با خبر خواهیم نمود.
در ادامه به سخنان انتقاد آمیز نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی از حسن روحانی در ارتباط با نام گذاری روز کورش با شما صحبت خواهیم کرد.آنوقت آقای روحانی در سازمان ملل از کورش یاد میکند ولی روز کورش را نمی پذیرند.!!
یک تکه ای هم آقای جوکار گفته است که خیلی بامزه است او میگوید عربستان و بحرین آمدند قاسم سلیمانی وعبدالرضا شهلایی و حامد عبداللهی را در فهرست سیاه تروریستی گذاشته اند و اینها در زمان ترور وزیر امور خارجه عربستان اسمشان مطرح شد و ایشان این اقدام بحرین و عربستان را نوعی نجات روانی برای سعودی ها از باتلاق قتل جمال خاشقجی دانسته و گفت ترور خاشقجی باعث شد تا سران عربستان دست به کارهای کورکورانه از جمله قرار دادن نام حاج قاسم و سپاه پاسداران در لیست تروریستها بگذارند تا افکار عمومی را تغییر دهند. اینه چه ربطی به هم دارد عربستان موجب قتلی شده که باید تقاصش را بدهد.
اما شما موجب قتلهایی شده اید و هزینه اش را هم نداده اید عین آب خوردن آدم کشتید این همه ایرانی را در داخل و خارج کشتید و سر بریدید نیمه شب به خانه حاجی زاده رفتید و خودش و پسر ۹ ساله اش را کارد آجین کردید بعد با وقاحت میآیید و اشک میریزید، شما اصلا حق ندارید. شما جزو جنایتکارانید و جنایتکاران نباید برای دیگر جنایتها اشک بریزند. شما معلم و استاد اینکار ها هستید باید سعودی ها میامدند و از شما یاد میگرفتند .آنها بلد نبودند و مخالفینشان را میخریدند ، شما اون مخالفی راهم که میخرید بعد میبرید و میکشید،
در بخش دوم برنامه به دو سه نکته در مورد قتل خاشقجی و سخنان آقای اردوغان اشاره ای خواهیم داشت. در واقع قرار بود که بسیاری از اخبار ناگفته گفته شود و گفتند وسائل جمال را در جایی پیدا کرده اند در پارکی یا در خانه کنسول سعودی کشف کرده اند قبلا گفته بودند یک نفر کلاه جمال و لباس اورا پوشیده واز درب عقبی کنسولگری سعودی خارج شده است، و به دیدن فیلم کوتاهی از سخنان آقای اردوغان می نشینیم و توضیحاتی تقدیم حضورتان میکنیم. بدنبال آن به دیدن فیلم کوتاهی از سخنان یک نماینده مجلس در ارتباط با عباس آخوندی خواهیم نشست. همچنین به کلیپی از سخنان جهانگیری معاون رئیس جمهوری در ارتباط با تغییرات در کابینه می نشینیم. در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را درجریان رویدادهای مهم و آخرین اخبار منطقه قرار خواهیم داد. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Wednesday 24 October 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue tonight’s program with looking at Rouhani’s comments about the murder of Jamal Khashoogi’s and would make a comparison with the many murders that the Islamic republic regime has committed against Iranian writers and intellectuals, including the Forouhars, Hajizadeh and his son, Fereydoun Farokhzad and Kurdish leaders, to name a few.

We would remind Rouhani that as part of the Rafsanjani and Khamenei’s presidential staff, he had every knowledge about who had ordered these very many political assassinations and cannot deny this fact, but may pretend that he did not know about the latest victims.

Now Rouhani has stepped forward three weeks after the news of Khashoogi broke and has said that this is a case for the international community to prove its sincerity about the human right issue!!

He has some nerves to make such comment. He must be ashamed of himself that while he has been serving a tyrannical regime all his life the regime’s ambassador had killed a Mujahed and carried his body in the boot of his car!

The Iranian regime has murdered dozens of its opponents since its inception and now its president so unashamedly is abusing the Khashoogi’s case to shed crocodile tears for human rights!

The Khashoogi murder has cost dearly to the Saudis and now some are calling forPrince Mohammad Bin Salman to step down.

However, if this ever happens, all his reform programs will evaporate overnight.

In the second part of the program we will listen to the speech of the MP from Shiraz who has criticised Rouhani in relation to the way he has handled thenaming of Cyrus the Great Day.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/44295

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/f6bikVqmnc8

لینک دانلود:

https://vimeo.com/296913202

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/xkcza2lipv9x

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/nreyovoqzes2

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1-2blJpTwZVJWByIK5lnxlb6ADyNNebTg/view?usp=sharing

October 27, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۳۰ مهر

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم. ابتدا در ارتباط با قتل جمال خاشقچی و داستان زندگی او به تفصیل با شما سخن خواهیم گفت و شما را از پشت پرده این قضایا مطلع خواهیم ساخت. اتفاقی که برای دوست و همکار من افتاد دردناک بود من همیشه آرزو میکردم جمال را دوباره ببینم و دوباره باهم گفتگو کنیم، اما ظاهرا سرنوشت پایان دیگری را مقرر کرده بود چنانچه سرنوشت برای رفیق ما ابراهیم زالزاده به گونه ای دیگر مقرر کرد، و برای محمد مختاری و محمد جعفر پوینده و برای اهالی قلمی که بدست حکومت های ظلم و جور گردنشان و سینه اشان شکافته میشود.

دو سه هفته من با خودم صحبت میکنم چگونه ممکنه یک دولتی که در هشتاد و اندی سال عمرش هیچوقت مخالفش را ندزدیده، و در خارج آنها را نکشته است داخل را من کاری ندارم ، دست به چنین عملی بزند و مثل بقیه همکارانمان فکر میکنیم که در پس این قضیه داستانی هست، اینجور که دولت عظمای قطر سینه پاره میکند و الجزیره ۲۴ ساعت به این خبر دامن میزند؟!!!.

به اعتقاد من نوع برخورد دولت سعودی روش درستی نبود، اگر نمیدانستند که چه اتفاقی افتاده باید همان روز اول اعلام میشد، این آدم هایی که در دستگاه سعودی دستگیر شده اند ستون های امنیتی آنجا هستند، جمهوری اسلامی تعاملی که با قتل های زنجیره ای کرد بگونه ای بود که این قضیه را به فراموشی بسپارد، اما پرستوی نازنین فروهر و خانواده پوینده و کسانی که فرزندانشان را کشته بودند چون کسانی را در خارج مثل ماها داشتند که یک لحظه ساکت ننشستند این زنده ماند، هر سال ما سالروز زنده یاد دکتر بختیار را گرامی میداریم و این باعث شد که فراموش نشود.

اما دولتهای دیگری هم بوده اند که دست به چنین اقداماتی زده اند مثل دولت عراق در زمان صدام حسین یا دولت سوریه که مخالفینش را در لنبان و پاریس کشت، اما دولت عربستان مخالفینش را میخرید چون پول داشت و خیلی ها را خرید، این یک تصمیم غلط و خطایی بود. که این آثاری که گذاشته بر دولت سعودی به این زودی ها پاک شدنی نیست و این دنبال خواهد شد و باز بستگی دارد که خاندان سلطنتی سعودی چگونه با این مسئله تعامل کنند.

اولا جمال خاشقچی یک فرد عادی نبود ، او متعلق به یک خانواده بزرگ بود آنها از خاندانهای ترک مهاجر به سعودی بودند و در ترکیه هم خاندان بسیار بزرگی بودند ،
و جد اعلا یشان در دولت عثمانی مقام بالایی داشته است. اینها بعدا مهاجرت میکنند به سعودی و اینها در سعودی بزرگ شدند و در تجارت موفق شدند، و رابطه نزدیکی با دستگاه حکومتی داشتند هم در زمان ملک فهد و هم در زمان ملک عبدالله ، ما عدنان خاشقچی را در جریان ایران گیت می شناسیم، در معاملات اسلحه و نفت اسم او را می شناسیم. و او با دختر هنر مند برجسته ایران پری زنگه ازدواج کرد آخرین همسرش بود و برای ایرانیها جذاب بود و او را می شناختیم.

جمال در عرصه روزنامه نگاری شخصیت برجسته ای بود او سردبیر الوطن شد وبعد در الحیاط ستون نویس شد، و چهره دائمی تلوزیون های ماهواره ای بود بسیار زبان انگلیسی را خوب میدانست، و مدتی مشاور امیر ترکی الفیصل بود و زمانی که او کنار رفت او هم در کنارش بود و خیلی از ملک محمد تعریف میکرد و علاقه مند به او شد، اما دو مسئله باعث جدایی او از حکومت شد مسئله اول اخوان المسلمین بود جمال به اخوان المسلمین علاقه مند شده بود حالا به هر دلیلی او نه مسلمان دوآتشه بود نمیدانم ، مسئله دوم وقتی مشاهده کرد بسیاری از افرادی که او خیلی به آنها علاقه داشت در بازداشت قرار گرفتند و بخشی از دارایی هایشان را بخشیدند، جمال ناراحت بود و او صراحتا میگفت که از این بابت ناراحت است.

اگر قرار بوده که با او مذاکره کنند، این ۱۵ نفر چرا رفته اند؟ اعلامیه رسمیشان میگوید آنها باهم درگیر شده اند و سرو صدا شده است و جمال گفته من نامزدم بیرون است و شما کاری به من نمیتوانید بکنید و بلند میشود که برود و کنسول سعودی میگوید اینجا جای این کارها نیست چون او یک دیپلمات است، بین جمال و اون افراد چه گذشته است ؟ خود جمال با اون قد و هیکلش از پس ده نفر بر میامد. حال چه اتفاقی افتاده که موجب کشته شدنش گردیده بزودی مشخص میشود.

جمهوری جهل و جور فساد میکشد وبعد میگوید دعوای بین خودشان بود در داستان میکونوس دو لبنانی و کاظم داربی و غیره میروند میکشند و جمهوری اسلامی میگوید درگیری بین کرد ها بوده است، زنده یاد دکتر بختیار را میکشند و میگویند چون او پولش تمام شده بود او را کشتند، به همین راحتی آب هم رویش میخورند، جمهوری اسلامی بلد هست چیکار کند که آب از آب تکان نخورد، آقای اردوغان قول داد تا سه شنبه کل ماجرا را تعریف کند این خیلی مهم است دونالد ترامپ هم به نعل و به میخ زده است ولی توضیحات قانع کننده نیست.

سپس از تغییرات در کابینه روحانی شما را آگاه خواهیم نمود و با شما به سخن خواهیم نشست . در بخش دوم برنامه اشاره ای به سالروز در گذشت دو هنرمند سینمای ایران خواهیم نمود. در ادامه به دیدن چند کلیپ کوتاه خواهیم نشست و توضیحاتی تقدیم حضورتان خواهیم کرد. در بخش بعدی برنامه به بررسی و تحلیل سخنان علی خامنه ای می نشینیم و در همین باره به دیدن کلیپ سخنان او می نشینیم.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Monday 22 October 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue tonight’s program with a review of Jamal Khashoogi’s life and shed some further light on the tragedy of his death.

He was a friend of my and I always wished to see him again and talk about our common dreams for the Middle East. However, it was not to be and he had a different destiny, as happened to my other friends of mine like the Iranian intellectual Ebrahim Zalzadeh and writers Mohammad Mokhtari and Mohammad Jafar Pouyandeh whose chests were slit by the knives of the Islamic republic regime’s assassins.

But the question still remains for me that how on earth the Saudi regime that has never kidnapped or murdered any one of its many opponents during its 80 years life suddenly resorts to this horrific act and then the Al Jazeera news agency and TV reports on it round the clock? There must be a dimension to this story that we yet have to discover.

Having said that, I believe the Saudi’s approach was not correct from the beginning and they should have admitted what had happened in the first instance.

In Iran the Islamic republic regime has for long tried to cover up all its murderous actions against our country’s journalists and writers but the likes of Parastoo, the daughter of the slain Forouhars have kept the memory of her parents and the crimes of the Iranian regime alive!

Jamal Khashoogi was not an ordinary man. His grandparents held high positions in the Ottoman governments and later migrated to Saudi Arabia.

He was also a prominent journalist and former editor of Al Watan daily and a regular contributor to Al Hayat newspaper. He later became associated with the Muslim Brotherhood but I never thought he was a radical Muslim.

Now the Islamic republic regime is trying to portray Jamal’s death to a rivalry among the Saudi royal family and Erdogan says he will soon reveal what exactly happened to him and Trump is sitting on the fence.

Later in the program we will discus the latest reshuffle of Rouhani’s cabinet and again review Khamenei’s claims of his regime making Iran one of the most advanced countries of the world in 47 years time!!!


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/44198

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/Pn88U7xEk9Q

لینک دانلود:

https://vimeo.com/296443730

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/rl396rkijxpv

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/gbhgueosyyyr

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/152x-pvZiLu3gYjrH7eRpazWkRiH6QHoi/view?usp=sharing

October 27, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۲۷ مهر

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم. در ادامه برنامه به گفتگو با میهمان گرامی برنامه جناب آقای دکتر منوچهر فرحبخش خواهیم نشست و با ایشان به تبادل نظر خواهیم پرداخت و نظر ایشان را در ارتباط با مسائل مختلف اقتصادی و سیاسی ایران جویا خواهیم شد.

دکتر نوری زاده:آقای خامنه ای یک چشم اندازی برای سال ۱۴۴۴ ترسیم نموده است .البته شاه یک برنامه هایی برای سال پنجم داشت و این ولیعهد سعودی هم برای سال ۲۰۳۰ اندیشه هایش را ترسیم نموده ، حال آقای خامنه ای باچی دارد میگوید با این حکومت قدرت هفتم جهان خواهد شد و جزو چهار قدرت آسیا نمیدانم شما چه میگویید؟

دکتر فرحبخش: مملکت ما اقتدارش بچه بازی شده است ومسائلی در مملکت ما مطرح است که در هیچ کشوری مطرح نمیشود فرض بفرمایید ونزوئلا کشوری گرفتار است ولی گرفتاریش مشخص است، یعنی اگر آمریکا بگوید من سهم نفتتان را میخرم مشکلش حل میشود، ولی مال ایران اینطوری نیست و شما با انواع و اقسام مشکلات مواجه هستید که نباید باشد ولی هست و به اعتقاد من اگر بخواهند راه حلی برایش پیدا بکنیم، و مثل کشورهای دیگر از پی چاره بربیاییم.
مال ما اینطور نیست شما اگر اقتصاد کشور را بخواهید مطرح بکنید و به مشکلاتش بپردازید دو موضوع جلویتان است یکی علت است یکی معلول که آقا این مشکل مربوط به علت است یا مربوط به معلول ، ما تمام مشکلات اقتصادی مملکتمان از تورم و بیکاری و رکود و کسر بوجه و تراز مالی و منفی بازرگانی را بگیرید تماما معلولند، و حکومت بدنبال حل این معلول هاست . شما باید ببینید که علت این مشکلات چیست ؟ جرائت نمیکند سراغ علت برود.
دکتر نوری زاده: علت ها چیست؟

دکتر فرحبخش: متاسفانه ما کارشناسان اقتصادی هم گرفتار حل معلول ها شده ایم و سرمان گرم این تورم و قیمت ارز شده است و اینها بازی های اقتصادی است. و شما برای اینکه بروید سراغ علت باید یک مقدار عمیق تر این مسئله را بررسی کنید و به مشکلاتی بر میخورید که تا بحال مطرح نبوده اند. و مطرح هم نمیتواند بشود یعنی به خود رژیم مربوط میشود و به ماندگاری رژیم برمیگردد.

ما در رژیم گذشته اصلا با این مسائل روبرو نبوده ایم و اگر مسئله ای مثل رکود بود دولت برنامه ای در نظر میگرفت و رکود را حل میکرد چرا میتوانست حل کند چون علت ها برای جامعه مشخص بودو این از کجا میاید از نظام افتصدی میاید وقتی نظام اقتصادی شما مشخص باشد اگر معلول ها را نتواند حل کند بسراغ نظام میرود تا ببیند اشکال نظام در کجاست. ما سه نوع الگوی اقتصادی داریم یک الگوی اقتصادی ما اقتصاد مارکسیستی است.
یک الگوی ما اقتصاد مختلط دولتی و خصوصی است و یک الگو هم اقتصاد آزاد است. در کلیه کشورها یکی از سه نوع اقتصاد گفته شده عمل میشود . ما در زمان شاه اقتصاد مختلط دولتی خصوصی داشتیم بر پایه مکانیسم عرضه وتقاضا، بخش خصوصی کار خودش را میکرد و پروژه های سنگین را هم دولت مشخص میکرد، بعد از انقلاب چه اتفاقی افتاد این نظام اقتصادی بهم ریخت چرا ؟؟
برای اینکه مصادره ها شروع شد و مالکیت رفت زیر سئوال ، مقداری از اموال و ثروت های مردمگرفته شد و یک سری نهاد درست شد یک سری کارهای مملکتی دولتی شد مثل بانکه وبازرگانی خارجی و اینها باعث شدند که آن نظام اقتصادی که داشت بهم بخورد، در طول این ۴۰ سال و سی سال خامنه ای خودش یک شکل اقتصادی جدید به خودش گرفت و یک الگوی من دراوردی ایجاد کردند بنام اقتصاد ولایت فقیه،.
دکتر نوری زاده: مثل اقتصاد مقاومتی

دکتر فرحبخش: بله مثل اقتصاد مقاومتی ، این الگوی ولایتی فقاهتی آمده بخشی منابع اقتصاد را برداشته و به تحت ید خود گرفته است ، تعدادی نهاد ساخته شده که از نظام اقتصادی به داخل شکم ولایی رفته است و در نظام اقتصادی منعکس نیست و تمام این برنامه ها که ریخته میشود برای مبارزه با معلول در این بخش مخفی و پوشیده شده است و ۵۰ درصد افتقاد کشور را در کنترل خودشان دارند و حتی بیشتر اگر شما سپاه پاسداران را در نظر بگیرید بالای ۵۰ درصد میباشد.
مشکلی که ما مطرح میکنیم در مورد علت ، علت را باید برویم در خدمت آقای رهبر ، که کسی جرات نمیکند برود . این سری تشکیلات شما ست که علت اصلی این مشکلات است.

دکتر نوری زاده : یعنی همانطور که یک سری سازمان اطلاعات موازی و دولت موازی داریم اقتصاد موازی هم داریم و اقتصاد عام مان آمیزه ای است از بخش خصوصی و دولتی و دولتی اش هم پر رنگ شده است و آز آنطرف هم خامنه ای برای خودش تشکیلات مجزا و اقتصاد مجزا دارد ، با این حساب که این طرف باید مالیات بدهد ولی آنطرف مالیات نمیدهد، این طرف نظارت هست ولی آنطرف نظارتی وجود ندارد......

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Friday 19 October 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue tonight’s program with talking to our dear guest Dr. Manouchehr Farahbakhsh who would share with us his expert views about Iran’s economic and political issues.

We start by asking him, in his view, what is the difference between Khamenei’s Year 1444 Document for future of Iran and Prince Mohammad Bin Salman’s 2030 Vision for modernizing Saudi Arabia.

Dr. Manouchehr Farahbakhsh:

Iran’s present and future survival has been compromised by the Islamic republic regime and the kind of childish and nonsense issues that the regime is concerned with can be found in no other country of the world.

The problems of a country like Venezuela are quite clear and if the US resumes its purchasing of Venezuela’s oil, their problems would be almost solved.

But the problems of Iran are so complicated anddifferent. There are problems of unemployment, inflation, corruption, and trade deficient and you name it. But these are all the effects and we must look at the cause.

Dr. Alireza Nourizadeh:

What is the cause?

Dr. Manouchehr Farahbakhsh:

Sadly, even us the economists have been mainly tied up with the effects including the foreign exchange issue, but to get to thebottom of the problems we must look at the regime and how it continues its existence.

We have three types of economies: Marxist economy; Private-State economy and the Free Market.

During the time of the Shah our economy was based on the supply and demand theory of Private and State run rules.

The Private sector was free to operate in a free market and regulated competition and the major projects of the country werehandled by the state.

However, all those set and regulated economic principles were destroyed overnight after the Islamic revolution, as the new regime began to confiscate all the assets of the private sector and seized people’s wealth and savings through the so-called revolutionary organizations and wreaked havoc on Iran’s foreign trade.

Over the last 40 years the regime has come up with several meaningless “economic systems” like the “economy of resistance” or “Islamic model of economy”, which are simply covers for the control of the oil revenue of the country by the Revolutionary Guard and Khamenei’s financial empire.

So, when we talk about the numerous economic problems of the country and look for their cause, we must go to Mr. Khamenei and tell him that he and the organizations under his command are the main cause!!


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/44145

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/l2GkETIIBHs

لینک دانلود:

https://vimeo.com/296028445

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/dmrchbulyxpl

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/eqj67ebwhyra

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1rJjZoBrgiOVUuWX8QeaGVDn-BsdA4JZ4/view?usp=sharing

October 27, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۲۶ مهر

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم . سپس طبق روال هر هفته به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکترمحسن سازگارا خواهیم نشست و به بررسی و تحلیل مسائل مهم ایران و منطقه خواهیم نشست و به تبادل نظر خواهیم پرداخت.

دکتر نوری زاده: من قبل از هر چیز برای من معما شده است ،مقام معظم رهبری با آن تشکیلات عریض وطویل شورای مشاوران درست کردند ایشان میگویند در دوران قاجار و پهلوی ایران عقب مانده ترین کشور بوده است، و بعد میگوید با اینکه جمعیت ایران حدود یک در صد جمعیت جهان است سهم ما در تولید علم در دوران پهلوی یک دهم درصد بود اما اکنون سهم ایران به حدود دو درصد رسیده است، وبعد میفرمایند پس از تأسیس دانشگاه بعنوان اولین دانشگاه کشور در سال ۱۳۱۳ تا سال ۱۳۴۷ تعداد دانشجویان کل کشور صدو پنجاه هزار نفر بود اما اکنون که چهل سال از انقلاب میگذرد تعداد دانشجویان ۴ میلیون نفر است اولا جمعیت رو ایشون نمیگوید که ۸۰ میلیون نفر است و در آن زمان جمعیت ما مگر چقدر بوده است تازه در ده چهل و پنجاه است که تعداد دانشجویان ما بر اثر تاسیس دیگر دانشگاه ها زیاد شدند من دلم میخواهد ارزیابی شما را از این حرفها را بدانم چیست؟

دکتر سازگارا: آقای خامنه ای بنظرم میگن دیکتاتورها به پایان عمرشون که میرسند دارای نقصان عقل میشوند و بیش از هر چیزی حرفهای پریشان میزند و آن سند نمیدانم ۱۴۴۴، که ایشان پسر خاله ای دارد بعنوان آقای واعظ زاده میلیاردها هزینه کردند سالها یک عده آدم کار کردند و یک مقدار لفاظی و انشاء پردازی کرده اند و ایشان هم زیرش امضاء گذاشته است، ببینید آنچه که در باره دوره قاجاریه میگوید ایشان بگذارید من یک چیزی را بعنوان دانش آموخته تاریخ عرض کنم، دوره قاجاریه دوره بدی است دوره ای است که شاهان قاجاریه از دنیا عقب هستند و نمیدانند که دنیا تغییر پیدا کرده است یا امیر کبیر و دیگران سعی کردند اصلاحش کنند ولی واقعا همان پادشاهان عقب افتاده مثل فتحعلی شاه بنظر من نسبت به دوران خودش نسبت به آقای خامنه ای جلوتر بوده است، چه برسد به ناصرالدین شاه ، که آدم بی عرضه و نافهمی بود بازهم از آقای خامنه ای فهمش بیشتر بود، و دوران پهلوی بعد از دوران مشروطه شروع میشود و رضا شاه نسخه روشنفکران مشروطه رو میپیچد ، پارلمان و آزادیش کم رنگ میشود ولی رفتن بسوی زیر و زبر کردن جامعه سنتی ایران از مشخصات دوره پهلوی است ، اینکه حالا ايشان بیاید بگوید عقب افتاده بوده ، بنظر من همه ما در آن دوران زندگی کرده ایم و به این حرفها میخندیم ضمن اینکه آمار و ارقام گویا است و آقای خامنه ای باید یاد بگیرد بجای منبر رفتن و اگر بخواهد در لباس یک سیاست مدار قرن بیست و یکمی بخواهد ظاهر شود باید درست حرف بزند ، من نمیدانم دوره آقای احمدی نژاد کی این داستان را درآورد ولی از آن دوره هردو تکرار میکنند که ما بلحاظ دانش پیشرفت کرده ایم ، و بعد میآیند میگویند از لحاظ علمی ایران چندم دنیا شده است ، این است که اساسا همه انهایی که میخواستند دنیا را بهشت کنند به جهنم تبدیل کردند. و این مهندسی ها که چهل سال بعد میشویم چنان بهمان بزرگترین کشوردنیا مثل آمریکا اصلا سازمان برنامه و بودجه ندارد چون سیستمش درست است آزادی اقتصادی و سیاسی و فرهنگی وقتی خودش بچرخد رشد میکند و احتیاجی ندارد بگوید چهل سال دیگر جزو شش کشور اول دنیا می شویم.

دکتر نوری زاده: آقای محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور میگوید برخلاف رسانه های دشمن هیچ گونه فساد سیستمی در کشور وجود ندارد ارزیابی شما چیست؟


دکتر سازگارا: نمونه که دیگر از حد به در است بگذارید اینجور بگویم حضرات این را فهمیده اند که الان باور عموم مردم یعنی اگر از صد نفر بپرسید بیش از نود نفرشان راجع به حکومت باورشان بر این است که یک عده دزد و قاچاقچی و مافیایی دارند کشور را اداره میکنند. این را میشود از ارقام اعلام شده و موسسات و شرکتهایی که شخص آقای خامنه ای و اشخاص زیر دستش تصاحب کرده اند و مصادره کرده اند تا سپاه و آیت الله ها و دیگران و دیگران این دیگر احتیاجی به توضیح ندارد که اینطور دست در کیسه مردم کرده اند و دارند چپاول میکنند بررسی هایی که کرده اند تقریبا نیمی از اقتصاد ایران و تولیدات ناخالص ایران در اختیار آقای خامنه ای و افرادش قرار گرفته است. و مصادره شده و به تصرفشان در آمده است . به باور عموم مردم این حکومت مشروعیتی برای حکومت کردن حاکمینش ندارند و تعدادی فاسد و دزد و قاچاقچی در راس کار هستند. این نکته ایست که امثال منتظری میدانند بهمین دلیل دست میزنند به این تهدیدات .امثال دادستان که داغ و درفش دستشان است فکر میکنند که با حلوا حلوا دهن شیرین میشود. و بقول خامنه ای کش ندهند ولی واقعیت بیرونی اینست که اقتصاد ایران تا بن دندانش فاسد شده است . و خامنه ای مقصر اصلی این وضعیت است ایشان نزدیک به نیمی از اقتصاد ایران را تصاحب کرده و با سازمانهای زیر دستش سرکوب میکند خبررسانی به مردم را به هوایی که کسی هم مزاحمش نشود و حزب رقیبی هم ندارد و تا بن دندان هم فاسد شده اند .ایشان هم یکی از مدیران منصوب شده از طرف خامنه ای است.
يئ
دکتر نوری زاده: اخوی کوچک ایشان حسن آقا به گفته خودش فوق دیپلم دارد و مسئول قرارداد های نفتی است سی سال است در وزارت نفت نشسته است و هر قرار دادبزرگ نفتی رو ایشان انجام میدهد، شما تعجب نکردید اسامی که آمریکاییها اعلام کردند شرکتهای تابعه بسیج و سپاه به تراکتور سازی هم اینها چنگ انداخته اند .

دکتر سازگارا: تراکتور سازی یکی از سرمایه های بزرگ این کشور است و کارخانه با این عظمت را گرفتند و زیان ده اش کردند
دکتر نوری زاده: ما حتی تراکتور صادر میکردیم به عراق و دیگر کشور های منطقه.


دکتر سازگارا: این ظرفیت بزرگ برای این بود که تولید قطعات خودرو را در آنجا انجام بدهند و به کشور های منطقه هم صادر کنند ، متاسفانه این دست انداختن های خامنه ای و سپاهی ها و بسیجیان بر روی سرمایه های بزرگ کشور،
این کارخانه جات را شیره اش را کشیده اند و در وضعیت بدی قرارش داده اند و حالا هم که آمریکا تحریم کرده و بنظر من درست هم وزارت خزانه داری دست گذاشته است برای اینکه میگوید بسیج هم در ایران نقض حقوق بشر میکند و ابزار سرکوب مردم است و هم کودک سرباز تربیت میکند که در دنیا ممنوع است و بعد میفرستد سوریه این جوانهای افغان را و چندین بانک بزرگ را هم تحریم کرده اند . در بهار عربی دیده شد فقر به تنهایی عامل تحرک اجتماعی نبود ولی فساد تمام کشور های عربی رو به حرکت در آورد در ایران هم مردم روز بروز دارند فقیرتر میشوند و آنچه محرک است فساد است و به همین سبب امثال این آقای منتظری احساس خطر میکنند.........
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Thursday 18 October 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue tonight’s program with talking to our dear guest of every Thursday Dr. Mohsen Sazegara, who would share with us his expert views about the news and current affairs of Iran and the Middle East region.

But before that, it has now become a mystery for me why Khamenei, with so many highly paid so-called advisors around him, has repeated his claim again that during the era of the Qajar and Pahlavi dynasties Iran had been the most backward country in the world and that under the Shah’s regime Iran only produced one percent of all scientific achievements in theworld.

Why do you think Khamenei is uttering this nonsense these days?

Dr. Mohsen Sazegara:

They say when they reach the end of their lives, all dictators of the world lose their marbles and just utter rubbish things.

He keeps talking about this so-called Year 1444Document whose cousin Vaez-Zadeh has put together after gathering a groups of people and spending millions of tomans on them to write it up and Khamenei has put his signature under it. This Document, which purports to guide Iran into a bright future is nothing more than an essay with no foundations.

It is true that under the Qajars the kings hardly cared about advancing Iran, but we had patriotic prime ministers like Amir Kabir who was a great reformist and even Fathali Shah of Qajar of 120 years ago was more progressive than Khamenei of today.

Reza Shah implemented the reforms of the intellectuals of the Constitutional Revolution while the freedoms of the parliaments were curtailed. However, the Pahlavi dynasty turned our traditional society upside down and modernized it.

As people who lived during the time of MohammadReza Shah and witnessed those deep reforms, we can only laugh at Khamenei’s fake data and statistics about how Iran was before the Islamic revolution.

If he wants to look like a diplomat and intellectual, he must stop talking like an illiterate mullah.

If you ask 100 Iranians to express their view about the Islamic republic’s leaders and officials, 90 people would say they regard them as a gang of thieves, charlatans and members of the Mafia interest groupings.

And Khamenei himself is directly responsible for all the ills of the Iran of today as a result of his dictatorial rule combined with sitting on a corrupt financial empire and repressing all his opponents.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/44128

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/eJZX-6lkBeY

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/hqqnzauuid1b

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/en03tnlgycnj

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1AnfK9cESqu3v6653j4O4dvKRffxOjJ4N/view?usp=sharing

October 27, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری چهارشنبه ۲۵مهر

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم. هفت ، هشت ساعت است که من با حرفهای آقای خامنه ای کلنجار میروم، اما آقای خامنه ای حرفهایی زدند که به اعتقاد من اینجوری نباید از کنارش گذشت ،ایشان در رابطه با پیشرفت های ایران در دوره جمهوری ولایت فقیه گفتند و لابد چهل و اندی سال دیگر قرار است ما سر به آسمان بزنیم.!!

ایشان اشاره میکند که ما در قبل از انقلاب ۲۰۰ هزار دانشجو داشته ایم ، حالا ۴ میلیون داریم !! اصلا نرخ رشدمان را ببینید چیست؟ آقای ولایتی مشاور ارشد، آقای حداد عادل، بنشینید این آمار ها را به آقای خامنه ای بگویید که دچار این خطاهای استراتژیک نشود، و خودش را مضحکه مردم قرار ندهد، بد است این حرفهایی که رهبر میزند به او میخندند!!
شما از یک سیدی که منبر که میرفت همه به او گوش میکردند و حکیمانه حرف میزد تبدیلش کرده اید به نمونه دیکتاتورهای دورو برمان که حرفهای خنده دار میزنند، اون میبیند ولیعهد سعودی میگوید ۲۰۳۰، سال دو هزارو سی این برنامه ها را میخواهم اجرا کنم و شروع میکند، و ما میگوییم ۱۴۴۴ ، دوست داریم رقمها روند باشد، یعنی ۴۴ سال دیگر به سال قمری و ۴۷ سال دیگر به سال شمسی، حال باهم آمارها را نگاه میکنیم.
آمار موسسه پژوهش و برنامه ریزی عالی در ایران : ایران با جمعیت ۸۳ ملیون در سال ۹۴ و ۹۵ بیش از ۴ میلیون و سیصد هزار دانشجو داشته و در سال تحصیلی ۹۲ و ۹۳ ،هشتصد هزار نفر از دانشگاه فارغ التحصیل شدند به اعتبار آمار اشتغال بکار، سهم اشتغال تحصیلکردگان از بازار کار کمتر از بیست و پنج در صد هست ، یعنی ۷۵درصد از فارغالتحصیلان یا باید بروند در کرمانشاه بنایی کنند یا دست فروشی و یا شوفر تاکسی بشوند و یا شاگرد پیتزافروشی.
از میان ششصد هزار شغل در سال بیش از ۱۵۰ هزار شغل نصیب دانشگاه رفتگان نخواهد بود، ۴۵۰ هزار تای دیگر کجا میرود؟ داماد آقای مصباح یک شغل میخواهد و پسر خاله دختر عمه احمد خاتمی شغل میخواهد ، نباشد برایشان اختراع میکنند ، جناب قالیباف ۱۲ هزار شغل در شهرداری ایجاد کردند ، چند روزه راه انداخته اند که قالیباف در رفته است و به آلمان رفته است،.
سفر میکنند گردش میکنند چون برادرش در ماجرای خرید بنز های نیروی انتظامی پول کلانی گیرشان آمد و حالا لابد رفته پولها را جابجا بکند یا هر کار دیگر ولی قالیباف هیچگاه از ایران در نمیرود او میخواهد مملکت را بگیرد. خوب در مملکتی که فارغالتحصیلان حوزه در دادن شغل اول هستند یعنی یارو نه سواد داره نه دین داره فاسد هم هست از زیر دست مصباح در رفته!! این آدم چیکار برایش بکنند، همسایه داماد آقای نوری همدانی هم هست . برود بشود رایزن فرهنگی در اندونزی .

اینها در کره جنوبی تشکیلات درست کرده اند برای رشد مذهب تشیع!! در بورکینافاسو هم همینطور. کار نیست یک بچه ای که فارغ التحصیل دانشگاه است زبان کره ای را هم میداند این نباید بهش شغل بدهند، باید بروند یکی را از توی حوزه در بیاورند و به سبک فرزند حسن آقا عمامه بگذارند. به دیدن یک فیلم در این باره مینشینیم. اینها را بگذارید مقام معظم ببیند شما تام و جری چرا میگذارید برای مقام معظم.
مملکت دارد از بین میرود . طرح توسعه آموزش عالی در ایران شکست خورده است ، نرخ مشارکت ۵۵٪ و نرخ بیکاری ۴۹ در صدی را کنار هم بگذارید در واقع هر صد نفر ایرانی که از دانشگاه بیرون میرود و دنبال کار میروند از میان آنها فقط ۳۲ نفر میتوانند جذب بازار شوند ، حال آقا میگوید ما ۴میلیون دانشجو داریم و در گذشته ۲۰۰ هزار دانشجو داشته ایم، مقام معظم آنزمان دانشجوها که بیرون می آمدند کار داشتند .
فقط فکر کنید ارز مادر عرض این چهل سال چند برابر شده است دلار ۷ تومان بود و چندی پیش به ۷ هزار تومان رسید، یعنی هزار برابر قبل، و هم اکنون که ۱۴ هزار تومان است یعنی ۲ هزار برابر شده است ، اینها پیشرفت هست حضرت ولی معظم؟ در ایران به اندازه کافی مسجد داشتیم و در هر محله ای یک مسجد بود اما در حال حاضر ۷۰ هزار مسجد داریم، که دکان امنیتی و جایی برای جاسوسی از مردم شده است، اما اهل سنت فاقد مسجد هستند.
وقتی صبر به پایان میرسد این رژیم ها توی سرو کله خودشان میزنند و قذافی وار به جان مردم میافتند، و بعد از توی لوله توالت بیرونشان می آورند و میکشندشان، صدام وار عربده میزنند و به دار می آویزند آنها را، تجربه نمیشود برایشان درس نمیگیرند . یاد بگیرید اینها برایتان تجربه بشود ، خواب ۴۴ سال آینده را میبینید؟ فکر فرداتون رو بکنید،!! وقتی مردم در خیابان آذربایجان ریختند چیکار میکنید ؟؟ آقای ولایتی وقتی آمدند جلوی خانه ات در سعد آباد میگویی تقصیر من نبود آقا دستور دادند، نه یقه ات را میگیرند و میگویند تو مسؤلی چرا واقعیت را نگفتی؟

در ادامه اشاره ای به تهدید منتظری دادستان کشور در ارتباط با ورود بانوان به استادیوم های ورزشی خواهیم داشت و توضیحاتی تقدیم حضورتان میکنیم.
در انتهای برنامه به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان آخرین اخبار و رویداد های سوریه و اسرائیل و ماجرای جمال خاشقچی روزنامه نگار تبعه سعودی قرار خواهیم داد.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Wednesday 17 October 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

I have been thinking about Khamenei’s claims about how under the Islamic republic regime and 28 years of his dictatorial rule Iran has supposedly progressed and achieved so much in the fields of science and economy during the last 40 years!

I believe we must not ignore his claims so easily as it may be that he is implying that his regime will be here for another 40 years by which time Iran will be among the most advanced countries of the world!

He deceitfully claims that before the Islamic revolution Iran only had 200,000university students but now this figure stands at 4 millions!

May be one of his close advisors should tell Khamenei to stop giving these fakefigures and avoid becoming a figure of fun in the eyes of the public.

It appears that Khamenei has now morphed from a simple mullah who used to givereligious sermons to the commoners into a dictator who thinks everyone should accept his views and figures.

More than 75 percent of the 4 million university students that Khamenei is talking about have had to work as bricklayers and pizza delivery boys after finishing their studies, as under his regime’s devastating economic mess unemployment has increased year after year in Iran.

And yet the Islamic republic regime has been spending millions of dollars on spreading its Shia ideology in countries as far as South Korea!!

Iran’s education system is melting under this regime as only 32 out of every 100 graduates can find a job that suits their qualifications and the rest join the long queue of jobless.

Instead of investing in creating jobs for our young people the regime has built 70,000 Shia mosques while millions of our Sunni brothers and sisters do not have one mosque of their own.

Khamenei talks about having 4 million university students in Iran of today as opposed to only 200,000 during the time of the late Shah, deliberately forgetting thatbefore the Islamic revolution the value of US dollar was equal to 7 tomans, but now is 14000 tomans, thanks to his regime’s catastrophic domestic and foreign policies.

At the end of tonight’s program we will update our viewers on the latest news of the Middle East, with a focus on the Jamal Khashoogi’s story.

Stay with us for this edition of A Window to the Fatherland and share it with your family and friends.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/44074

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/Ty9K_tkjrvU

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/vrkaqociqc2m

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/qenxhvcox5hb

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1DmV-SyZCxIuurOto6XTlEijsrluEC1ek/view?usp=sharing


October 27, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۲۳مهر

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم. ابتدا نگاهی به آغاز اعتصاب و تحصن معلمین که در پی درخواست شورای عالی کانون معلمان کشور شروع شده است خواهیم افکند و به دیدن یک ویدیو کلیپ در این باره می نشینیم. معلمین عزیز دست شما را میبوسیم در روزهای جنگ و بمباران در مدارس حاضر شدید و به بچه های این سرزمین آموزش دادید، و زیر بار نظام ننگین جمهوری ولایی نرفتید و لابلای درس های مدرسه از فردوسی و حافظ و سپهری برای بچه ها گفتید. امروز به شما می بالیم و افتخار میکنیم.
سپس به بررسی سخنان روحانی در دانشگاه خواهیم پرداخت و به دیدن فیلم کوتاهی از سخنان اوخواهیم نشست. آقای روحانی میدانید ۱۳آبان چه روزی است؟ روزی است که آقای عبدی و خواهر مری و دوستانشان از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتند و آنرا تسخیر کردند و ۵۲ نفر را به گروگان گرفتند ، معلوم است که مشروعیت شما از دست رفته است شما از سیزده آبان میگویید ترامپ هم میدانسته که چه روزی را انتخاب بکند ، مشروعیت زدایی چه جوری میشود ، در مورد شاه با دروغها و سینما رکس را به حساب شاه گذاشتند و در میدان ژاله گفتند ده هزار نفر کشته شدند ، فضا را ساخته بودند و جهان هم میخواست از شر شاه خلاص بشود چون قیمت نفت داشت بالا میرفت خوب مشروعیت زدایی کردند ، ولی شما در حال حاضر مشروعیتتان را ازدست داده اید ، آخر رژیمی که دزدی میکند از مردم مشروعیت چی داره؟ شما چطور به دانشجوها این حرفها را میزنید؟ حضرت عالی دارید دوباره آقای شریعتمداری دزد را برایش وزارتخانه رفاه را آماده میبینید ، قراره وزیر عوض کنی، شریعت مداری رو میآوری ؟ او بیشترین نقش را در فساد داشته است ۱۸ میلیارد ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات خودرو ، این ۶۴۰۰ خودرو به کجا رفته است؟ امین خجسته رییس مبارزه با فساد میگوید که تعداد خودرو ها بیش از ۳۰ هزار خودرو است ، این رو شریعتمداری کرده ، حالا چجوری رویت میشود که اونو دوباره وزیر کنی!!!
آقای شریعت مداری موارد بسیار زیادی دارد ۲۵ میلیارد دلار ارز برای کالای غیر اساسی اعتبار داده است. ایشان با ری شهری در شرکت بی ام دبلیو شریک شد این داستان را چرا نمیگویید و آقای روحانی با آن مبارزه نمیکند چقدر این مرد آلوده است از زمانی که در وزارت اطلاعات بوده تا بعد وزیربازرگانی دائمی با حاج عسکر اولادی تازه مسلمان در چین چقدر اینها پورسانتاژ گرفته اند ، آنوقت شما چجوری میایید با دانشجویان اینجوری حرف می زنید کی باعث مشروعیت زدایی از این رژیم شده است، در ادامه واکنشهای دانشجویان را هم میبینیم.
همچنین امروز سالروز تولد شهبانو فرح دیبا ملکه همیشگی سرزمین ایران می باشد و به ایشان تبریک میگوییم و آرزوی سربلندی برایشان داریم. مردم همه دوستش دارند و رژیم نتوانست ایشان را خراب کند او در آن زمان تلاش زیادی برای ایجاد جامعه چند صدایی بعمل آورد. ۸۰ سال عمر پر برکت ، آرزو میکنم روزی در ایران اورا ببینم در هر جایگاهی که باشند، و به دیدن یک فیلم کوتاه از ایشان که اشاره به حضرت حافظ میکنند مینشینیم.
در بخش دوم برنامه ابتدا اشاره ای به سالروز درگذشت بانو مرضیه خواهیم نمود.

در ادامه به افشای کمپینی علیه اینجانب در قضیه جمال خاشقچی خواهم پرداخت و توضیحاتی تقدیم حضورتان مینماییم. چهار پنج روز است که کمپینی بر علیه من تشکیل داده اند ، زمانی حکومت ولایی مدعی شد که به دو جوان ایرانی در فرود گاه جده تجاوز کرده اند، من پیگیر قضیه شدم چون چنین چیزی امکان پذیر نیست در شرایطی که در تمام قسمتها دوربین است و چرا تجاوز آنهم در چنین جایی؟ بعد معلوم شد بازرسی برای مواد مخدر بوده است. این مورد هم مورد خروج حجاج بوده و من این داستان را برملا کردم و حسین بازجو و این جماعت این را دوست نداشتند چون میخواستند استفاده تبلیغاتی از این قضیه بکنند و گفتند که من از عربستان دفاع کرده ام،
در ماجرای جمال خاشقچی حداقل کسانی که حرفهای من را دنبال کرده اند یا توی تلوزیونهای عربی دیده باشند ومن اتفاقا شهامتی بیشتر از اینها دارم که راحت بگویم حرفهایم را ،و گفتم، اگر دولت سعودی در این کار دست داشته باشد مستحق اشد مجازات هست، و باز من این را میدانم شیوه اینها اینطور نیست، ولی بقول فردی شاید مامورین خودسر مثل ایران دست به کار خطرناکی زده باشند ولی چرا توی کنسولگری ؟ چرا در خیابان نکنند مگر رژیم اینکار رو نکرد ؟ تا اینکه نامه ای برای من آمده در ارتباط با آقای جمال حسینی که در شهر نوشهیر ترکیه پیکر بیجانش در پشت میز کارش پیدا شد!! جمال حسینی از فعالان ومدیر سایت خبری هرانا بوده است ، تا کنون دلیل قطعی مرگ وی اعلام نشده است . در چند روز گذشته خبر مفقود شدن جمال خاشقچی در سفارت عربستان سعودی در رسانه ها بازتاب گسترده ای داشته است، آنچه من میگفتم این بود که در این ماجرا یک بعد مرموزی وجود دارد. ملک سلمان با آقای اردوغان صحبت کرده و اجازه ورود به سفارت عربستان را داده است .

و آقای پمپئو دارد به عربستان میرود دونالد ترامپ اعلام کرد که اگر سعودی ها دست داشته باشند مجازات سختی خواهند شد، البته سعودی ها هم گفته اند هر کس علیه ما کاری کند ما دوبرابر جوابش را خواهیم داد.
این ماجرا ادامه دارد اما یک آقایی که نشان از دو کس دارد آن نیک پی هم مامور ساواک بوده هم مامور ساواما و هم اکنون ادعا دارد که جاسوس سازمان اطلاعات فرانسه است، این آمده شما در این جملات کدام واقعیت رومیبینید این حاجی آقا و خدیجه چنگیز نامزد جمال خاشقچی مامور قطر است و جمال خاشقچی به کمک جمهوری اسلامی خود را پنهان کرده است تا ولیعهد محبوب و روشنفکر سعودی را بدنام کند . کدام یک از این کلمات از دهان من بیرون آمده است. خدیجه را گفتم چون عکسش با وزیر خارجه قطر چاپ شده اما اینکه ولیعهد محبوب و کمک جمهوری اسلامی من همچنین حرفی نزده ام، یادتان هست آن دوجوان که در مکه مورد تجاوز قرار گرفتند این حاج آقا داشت ماله کشی میکرد و گفت کرم از خودشان بود چون شلوار تنگ پوشیده بودند و قر میدادند ؟؟ من همچین حرفی زده ام؟!!!
یک مامور شکنجه ساواک و بعد جمهوری اسلامی و به ادعای خودش جاسوس فرانسه چیزی بیشتر از این ازش انتظار داریم، این را فقط اشاره کردم چون ماشین پنهان جمهوری ولایت فقیه همینجور دارد این را پخش میکند، خدا را شکر که تمام حرفهای من اینجا ثبت و ضبط میشود شما میتوانید به آن مراجعه کنید ، اتفاقا جمال دوست من بود و بسیار ناراحت هستم اینکه چه بر سرش آمده است و همه نگرانیم از این بابت است. که بلایی به سرش آورده باشند و دستان اخوان المسلمین و دولت عظمای قطر و چیزهای پشت پرده هستند و اینها بخواهند از این ماجرا یک بحران عظیم درست کنند .
جمهوری ولایت فقیه و سایت های تابناک و تسنیم و حسین بازجو خیلی سرو صدا راه انداختند ولی یکباره ساکت شدند. چی شد؟ آیا جمهوری اسلامی نگران اینست که خودش این کارها را کرده و دوباره مطرح بشود و در حال تحریم است، آیا آنجا یک عاقلی پیدا شده گفته برویم و از این فرصت استفاده کنیم و روابطمان را با سعودی ها درست کنیم.؟ در این یکی دو هفته آینده تمام این ماجرا روشن خواهد شد.

سپس اشاره ای به تحت فشار قرار دادن سینماگران توسط وزارت اطلاعات خواهیم کرد. در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان مهمترین اخبارو رویداد های منطقه قرار خواهیم داد.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Monday 15 October 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with looking at the continuation of the Iranian teachers’ strike, which has been organized and supported by the high council of Iranian teachers association.

We salute their heroic action as these are the same teachers who used to teach our children during the Iran-Iraq war while their school buildings were being bombed by Saddam’s army.

These are the same teachers who have been teaching our children the works of our national poets and writers to keep the flames of the Iranian culture burning against the dark ideology of the ruling tyrannical regime.

We will also look at the speech by Rouhani at the Tehran University and remind him that the 4th of November that the US oil sanctions start is the same day that his environment minister Masoumeh Ebtekar climbed up the wall of the US embassy in Tehran and began a disastrous crisis that to this day our nation has been paying a heavy price for it.

Todays is also the birthday of the Empress Farah Diba of Iran and we wish her a happy birthday and good health as she is a very popular and respected figure among our nation and all of the regime’s wicked attempts to discredit her reputation have badly failed.

In the second part of the program I need to offer some explanation about a dirty campaign against myself.

When the Iranian regime claimed that two young Iranian pilgrims had been raped at the Jeddah airport I wrote a story and said that this was fabricated news and the two young men had been searched by airport security on suspicion of carrying drugs and later released.

Now on the issue of Jamal Khashoogi disappearance I have been courageous enough to say from the beginning that if the Saudis have had any involvement in this saga they deserve to be punished for it.

This who story has a suspicious link to it and King Salman has now given the permission to Turkish police to enter their consulate to investigate this bizarre affair.

The interesting thing is that the Iranian regime has chosen to remain silent about the whole affair because it has itself imprisoned and killed many journalist and dissidents and can hardly claim any “moral victory” over the Saudis by accusing them of Jamal Khashoogi’s “murder”.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/44024

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/hInbi31Zvuc

لینک دانلود:

https://vimeo.com/295204863

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/dqd55m67dqj4

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/aies1bbqnfww

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1S3sk5Z91c87QKfHJfAK9jvK3oiAMAKtu/view?usp=sharing

October 13, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۲۰ مهر

nor4-300x160.jpg

این شماره از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. این شعر استودیویی را زمانی سرودم که علی آقا فیلمی برای من نشان داد مادری هنگام تولد فرزندش میمیرد، و خانواده میپذیرد که قلب او را به فردی بدهند که نیازمند پیوند قلب است و این مرد یک مرد ژاپنی است، کودک بیگانه ای را نمی پذیرد و با همه در حال جدال است، تا اینکه مردی که قلب مادر او در سینه اش است اورا بغل میکند. حالا آدم حس میکند که صدای این قلب برای یک نوزاد چه مفهومی دارد به این ویدیو کلیپ نگاه می کنیم .

در گوشه ای از دنیا در سرزمین من با آن شمال زیبا و مراتع سرسبز و دریای مازندران پر ازحیوانات جنگلی و انواع ماهیهای گوناگون را دارد. در جنوب و در ساحل خلیج فارس هم همینطور این سرزمین پراز دریاچه و رودخانه بوده است ،در این چهل سال این رژیم آدم کش و جابر و جاعل آمده و خشک کرده این کشور را زیبایی اش را گرفته قناتهایش را خشک کرده، دریاچه هایش را خشکانده ،جنگلهایش را از بین برده و اون جنگلبان که میرود زجر میکشد زمستان و تابستان، او را در زندان میکشد و میگوید جاسوس بوده است.

یک وقتی اینانلوی عزیز زنده بود من نمیتوانستم بگویم ، من او را خیلی دوست داشتم ، کاری که بعد از انقلاب کرد، دید راه ها را بسته اند و نمیتواند برود در رادیو ۲ حرف بزند به طبیعت هم علاقه داشت . راه افتاد و دور ایران را گشت و من فکر میکنم بیست سال دیگر زنده باشد یه وقت یک سفر کوتاهی که آمد گفت من چه برایت بگویم اینها مملکت را نابود کرده اند، شاید توی اینها چهار تا آدم پیدا بشود که یک ذره درک و معرفت داشته باشد و ببیند که چیکار دارند با مملکت میکنند. می گفت اول انقلاب آنقدر درخت قطع کردند و فروختند و به آب انداختند و روسها جمع میکردند شما فکر کنید اینها با ایران چه کردند.

وقتی مغولها آمدند تخریب کردند و کشتند، در آخر یا رفتند یا متحول شدند و عوض شدند و شاه شجاع از بینشان بیرون آمد، ولی این جماعت یک نفر خیر از درونشان بیرون نمی آید.مردک دزد حرم امام حسین به لندن آمده ، این مردک دزد به عنوان نماینده آقای خامنه ای به آنجا آمده من نمیدانم چرا آقای خامنه ای این دزدان کربلایی رو کنار خودش جمع میکند ، هاشمی ،نقدی همه یک از یک دزد تر از یکدیگر،.

این آقا آمد لندن آس و پاس با ۵۰۰۰ پوند به لندن آمد ، آمدند و با پول شما مردم دفتر امام خامنه ای ساختند، در عرض دوسال هفت هشت میلیون بالا کشید و کار های عجیب غریب میکرد، یک بچه شیر خواره داشت که بنام او خانه گرانقیمتی خریده بود، ۱۷ تا خانه خریده و هر گدا گشنه ای، فامیلی که در عراق داشت برایشان ویزا گرفت و به اینجا آمدند وپناهنده شدند، این آدم بس که من از دزدی هایش گفتم خامنه ای به تهران احضارش کرد من توقع داشتم چه شود چه شد!!
و به عنوان دوتابعیتی چرا یقه اش را نمیگیرید؟ این شیخ محسن گدای کربلا عضو مجلس خبرگان شد ، ایشان در حال حاضر جزو بزرگان و ارکان نظام ولایت فقیه هستند راننده و پاسدارو ماشین ضد گلوله و میروند و میایند، چرا این در این مقام است ؟ حالا ببینید این آقا به نمایندان مجلس چه میگوید ؟

در بخش بعدی برنامه درود میگویم به شما کامیونداران که کامیونداران سراسر دنیا از شما پشتیبانی کرده اند و با این مقاومتتان ما را سربلند نموده اید.

همچنین اشاره ای به سخنان یکی از مدیران وزارت بهداشت خواهیم داشت، و توضیح ایشان را در باره تهیه سرم خوراکی خواهیم دید.

در بخش دوم برنامه نگاهی به گروهای مخالف جمع شده در ائتلاف اپوزیسیون خواهیم کرد و در حال حاضر گروهی آمد جوان و کار آمد اینها ممکن است تفکر های مختلفی داشته باشند ولی همگی سکولار و آزاده خواه هستند و همه به دموکراسی و ایران آزاد و برابری ایرانیان زن و مرد فارغ از دین و تعلقشان ، برایشان خانه پدری عشق است من امروز با یک دختر هنرمندی به گفتگو خواهم نشست بنام خانم میترا جشنی .

دکتر نوری زاده: لطفا خودتان را معرفی کنید :

خانم جشنی: من میترا جشنی هستم متولد ۱۳۵۵ نقاش و معلم

دکتر نوریزاده :خوب این داستان فراشگرد چجوری به شما رسید و چجوری شما دنبالش رفتید ؟

خانم جشنی: خوب در حقیقت میشود گفت فعالیت من در زمینه های اجتماعی قبل از خروجم از ایران آغاز شد و با رفتنم به آمریکا ی جنوبی پر رنگتر شد، و با آمدنم به اروپا سمت و سوی خودش را گرفت برای ایجاد گفتگو بین افرادی که در داخل ایران هستند، بالاخص هنرمندان چون من هنر خوانده ام و فعالیتم و تدریسم در کالج و دانشگاهای مختلف در زمینه هنر بوده است و بعد پلی که ایجاد بشود از طریق آثار هنری با مردمان بلاد دیگر، و افرادی که در خارج از ایران زندگی میکنند و با فرهنگ ما آشنایی ندارند چه جور این اثر هنری میتواند این پل را ایجاد نماید و زبان جدیدی برای گفتمان بشود، این فعالیت را از زمان ورودم به هلند آغاز کردم و تقریبا دوسال است که بصورت گسترده روی آن کار میکنم و بزودی جدا از سیستم گالری ، در قالب یک فاندیشن این فعالیت را گسترده تر میکنیم،
آشنایی من بابرخی از اعضای فرشگرد در همین زمینه ها آغاز شد قبل از اعلام موجودیت فرشگرد..............

A Window to the Fatherland – Friday 12 October 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr.
Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his
collected works.
Dr. Alireza Nourizadeh:
I wrote this particular poem when I was watching a film in which a
mother dies at the time of giving birth to her baby and her family agrees
to donate her heart to a patient who is waiting for a transplant.
The patient is a Japanese man and the baby does not accept any
parental care from anyone until she hears the heart beat of her
deceased mother when the Japanese man cuddles her.
It was a very moving film and makes a great statement about love and
humanity, values that have almost disappeared form our fatherland
under the current tyrannical regime.
Once upon a time we had a wonderful and beautiful country from the
waters of the Caspian Sea to the shores of the Persian Gulf, but every
Greenland in Iran has weathered and every lake has evaporated and
every forest has dried up in Iran since this regime came to power.
My dear late close friend the artists and thinker Inanlou had gone on a
tour of Iran and on his return told me that the ruling regime has
deliberately destroyed Iran and among all its leadership you could
hardly find a handful of people who cared for our fatherland.
He said the regime’s officials had cut down millions trees and destroyed
vast areas of our forests to sell the logs to the Russians.
When the Mongols invaded Iran and pillaged our resources and
massacred out people centuries ago, at the end they surrendered to the
Iranian culture. But we cannot see even one individual among the
officials of this regime to look or sound or act as a proper Iranian patriot
who cares for our ancient land.
They are all thieves and follow their master thieve Khamenei in
amassing money in their foreign bank accounts and buying villas in the
best locations in the world and are driven in bullet proof limos and Benz,
while millions of Iranians live under poverty line.

In the second part of the program we will report on the continued strike
by Iran’s truck drivers and how every Iranian must be proud of their
heroic action and support them.
We will also look at the latest gathering of Iranian opposition groups and
speak to the young artist Mitra Jashni who supports the newly
established Farashgard opposition group.

Mitra Jashni:
My social and political activities began before I left Iran and went to
South America.
With my arrival in Europe my activities have become more organized
and I aim to create a communication channel with Iranian people inside
the country, particularly among the artistic communities.
I have noticed that there is a lack of information among the Iranian
diaspora about the artistic activities of our fellow Iranians inside the
country and I would like to see that we will find a common language
among ourselves as part of our political activities.
I have chosen to join Farashgard for this purpose.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/43947

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/24Dr5jAcWrU

لینک دانلود:

https://vimeo.com/294790190

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/odathmxsxb1x

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/leeo8wjkuerb

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1lYISTEpe4pyswafeAUnqjbI-CjUfpMD0/view?usp=sharing

October 13, 2018

در برنامه امشب نگاهی خواهیم داشت به آنچه که در ایران و عرصه بین المللی در ارتباط با سفره مردم ایران میگذرد.
پیامد های سخنان اخیر آیت الله خامنه ای در استادیوم بزرگ ایران.
ادامه اعتصاب کامیون داران و مغازه داران در تهران و شهرهای دیگر ایران.
بهداشت مردم ایران چگونه است؟
و آنچه امامان جمعه امروز از تریبون های نماز جمعه گفته اند.
میهمانان آقایان علیرضا نوری زاده و مهدی خزعلی

چالنگی :این تلخی موضوع مال یک شهروند استان خوزستان است که روی نفت زندگی میکنند ولی آقایان در بهترین و گرانقیمت ترین بیمارستانهای دنیا به معالجه میپردازند.

نوری زاده: آقای پمپئو میگوید ۱۶ میلیارد دلار در این دو سه ساله خرج بشار اسد و حزب الشیطان و حشد الشعبی وحوثی ها شده است. آنوقت هموطن خوزستانی ما برای معالجه همسرش پول نداشته همسرش فوت میکند ، نوع رفتار با اینها که برای ۱۰۰ هزار تومان همسرش را از دست میدهد، بترسید از غضب مردم شما قربانی این خواهید شد.

چالنگی : آقای خامنه ای میگوید ما هیچ مسئله لاینحلی نداریم و همه مسائل قابل حل است و راه حل دارد. اما سردار نقدی میگوید حکومت ایران بعد از حکومت پیامبر اسلام بهترین و سرآمد ترین حکومت بوده است اینها را چطور میشود کنار هم گذاشت؟ تفسیر شما چیست؟

خزعلی : سرداران عزیز هرچه بخواهند میگویند و لازم نیست برای این سخنان حجت و دلیلی داشته باشیم، اما مطلبی که رهبری فرمودند مشکل لاینحل نداریم ،من فکر میکنم کشوری که منابع خدادادی معادن نفت و نقطه سوق الجیشی که ما داریم اگر بخواهیم شمال و جنوب و شرق و غرب را به هم وصل کنیم و توریسم نگاه کنیم حتی کشاورزی میتواند خرج این کشور را بدهد.

مشکل لاینحل نداریم اما مشکل ما مدیریت بد و سوء مدیریت است، این کشوری که میتوانست همپای کشور های پیشرفته باشد در حال حاضر ۹۰ درصد فقر آن را فرا گرفته است. و خط فقر به بالای ۶ میلیون تومان رسیده است. درست میفرمایند اینها مال سوء مدیریت است و متاسفانه مشکل جهل است. دعوا دعوای علم و جهل است و چهل سال با جهل ادامه داده اند هیچکس به کاری که میخواسته بکند وارد نبوده است، اصولگرایان و اصلاح طلبان هم فرقی در این موضوع ندارند ، همه بدنبال یک سفره پهن شده طی این چهل سال بوده اید و فقط فکر چپاول بوده اید. دزدیده اید و خورده اید.

نوری زاده : من خیلی خوشحالم که ایشان دو وجه نظام را زیر سئوال برد. این رژیم بقول دکتر نقره کار رژیم لات هاست، رژیم حاج جواد رفیقدوست است من نگاه میکنم و گذشته این آقایان را میبینم مثلا همین آقای ولایتی پدرش کاسب محترمی بود و شیروانی ساز بود با پول دولت رفت آمریکا ، در اول انقلاب اینها در تلوزیون مینشستند که مطبوعات بین المللی را بررسی کنند این آقا از مترجمی در تلوزیون به وزارت امور خارجه رسید.جای اردشیر خلعتبری نشست!! متاسفانه در کشور ما یکباره از پشت بام سقوط کردیم ، به ته چاه ، متاسفانه اگر یک آدم حسابی هم در این حکومت مثل طیب نیا پیدا شود اورا بیرون میکنند.

حکومت اوباشگری بهمراه عمامه به سرها رو کار آمد و این بلا را به سر ما آورد، هیچ راه حلی بجز اینکه این مجموعه تشریف مبارکش راببرند و انسانهای لایق و قادر به جای این آقای وزیر بهداشتی که به وقاحت میآید و مثل نازی ها میگوید لزومی ندارد که یک میلیارد تومن بدهیم اینکه بچه را عمرش را زیاد کنیم ، آقای خامنه ای یک کلینیک سیار دارد که پشتش حرکت میکند هیچ راهی جز اینکه اینها بروند وجود ندارد

چالنگی:حیرت آور اینست که اینها که اینقدر از آن دنیا حرف میزنند چرا از مرگ هراس دارند. همین ولایتی و امثالهم در جنگ ایران و عراق طارق عزیز سیگار برگش را روشن کرد و دود این سیگار را در صورت ولایتی فوت کرد. ولایتی یک امتیاز داشت و آنهم حافظ خوانیش بود و راهی نیست جز کار را به کاردان سپردن .

خزعلی: ما هم در سرای قلم حافظ خوانی راه انداخته ایم . حافظ مثل زمان ما زندگی میکرد زمام دارآنزمان که یک دین فروش و دارای خشونت دینی شدید بود و بدست خودش ۸۰۰ نفر را سر بریده بود، حال اینها شده اند محتسب و پدر جوان را درآورده اند که دین گریز و دین ستیز شده است مثل امیر مبارزالدین با خشونت تمام داعشی وار کامل به مردم حمله کردند ،اما حافظ به عاشقی پناه برد.
من میخواهم بگویم مملکت ما غیر از مسائل دیگر دچار یک انحطاط فرهنگی شده خشونت کینه، ریا، و فریب و دروغ اینها جامعه را در برگرفته است ، من فکر کنم راه را باید بسوی عاشقی برگردانیم.باید مردم طربناکی بشوند.

چالنگی: صحبت از عاشقی شد مثالی است که میگوید هنوز گرسنه نشدی که عاشقی از یادت برود.................

با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم

Behind the Headlines – Friday 12 October 2018

Jamshid Chalangi:

In tonight’s program of Behind the Headlines we will look at the consequences of Khamenei’s speech for the Basij militias at the Azadi stadium and find out who is the real target of his threats.

We will also look at the latest economic news of Iran including the continuation of the truck drivers’ strike.

We also hear about how an Iranian citizen from the oil rich province of Khuzestan has died as a result of the lack of basic medical treatment, while the regime’s officials get medical care in the best foreign hospitals of the world.

Our guests tonight to discuss these topics are Dr. Alireza Nourizadeh and Mehdi Khazali.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Mr. Pompeo has said that during the last year alone the Iranian regime has spent more than $16billion on Bashar Assad, Hezbollah and the Houthis of Yemen. And yet our fellow Iranian in Khuzestan has died because he has not had a smallamount of money to treat his condition.

I warn the regime that they must fear the consequences of these sad events, as the Iranian people will eventually take a revenge on them.

Mehdi Khazali:

The Revolutionary Guard can say anything they want and deceitfully portray the regime as the “best Islamic state after the death of Prophet Mohammad”.

And Mr. Khamenei can tell the Iranian people that they do not have any problems and Iran is like a heaven at the moment.

But the reality of the situation is that more than 90 percent of our country has been affected by poverty and malnutrition and social problems and the poverty line is now a salary of 6 million tomans.

All these problems have been caused by mismanagement and corruption among the ruling officials and it does not matter if they are from the fundamentalist camp or the reformist groups. They have all been after plundering the nation once in power.

Dr. Alireza Nourizadeh:

I am very pleased that Mr Khazali has criticised both the hardliners and the reformist factions of the regime. This is a regime of the political thugs and they have all come from modest and working class background but have becomenovo rich by plundering the wealth of our nation and stay in power and keeptheir wealth and position through terror and repression.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/43953

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/Wx8DoWEPW6I

لینک دانلود:

https://vimeo.com/294818429

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/cpx2fsqifd1j

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/0bu5nbw0qy1t

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1g9j7xHBEjyRwNBdkivyRAfrLV9ix5J5j/view?usp=sharing

October 13, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۱۹ مهر

img alt="nor4-300x160.jpg" src="http://www.nourizadeh.com/archives/images/nor4-300x160.jpg" width="300" height="160" border="0"/>

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم . سپس طبق روال هر هفته به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکترمحسن سازگارا خواهیم نشست و به بررسی و تحلیل مسائل مهم ایران و منطقه خواهیم نشست و به تبادل نظر خواهیم پرداخت.
دکتر نوری زاده: در ارتباط با جمال خاشقچی چه اطلاعی دارید و تا کجا تعقیب نموده اید ؟. یک اعتراض و پیگیری جهانی برای این صورت گرفته و امیدوارم او از کنسولگری سالم بیرون آمده باشد و یا بیاید، دیگر زمانی نیست که جمهوری اسلامی بتواند روزنامه نگاران را بکشد و اعتراضی و دادخواهی صورت نگیرد. و در مورد افراد سعودی که همان روز به ترکیه آمده اند دولت سعودی اسامی آنها را منتشر کرد و گفت که اینها توریست بوده اند، دوماً رد پای قطر عظما و اخوان المسلمین داره کم کم بیرون میاید و گفتند قطعه قطعه اش کرده اند ، بهر حال داستان غریبی است یک روزنامه نگار دنیا را تکان داده است.

دکتر سازگارا: من طبیعتا اطلاع خاصی ندارم و هر آنچه که میدانم اطلاعاتی است که توسط رسانه های آمریکا منتشر شده است اما رسانه ها دونالد ترامپ را تحت فشار قرار داده اند تا از دولت سعودی بخواهد که جوابگو باشد. در کنگره و مجلس سنا هم چندین سناتور و نماینده مجلس از دولت ترامپ انتقاد کرده اند و خواستار توضیح شدند، و ترامپ هم که دل خوشی از روزنامه نگار آنچنان ندارد مجبور شده به پادشاه عربستان تلفن زده و خواستار پیگیری عربستان شده است. تا آنجا که محرز است ایشان به داخل کنسولگری رفته و فیلم و عکسهایش موجود است و دیگر اثری از آثارش نیست و معما باقی مانده است .

دکتر نوری زاده: امروزه میشود با هزار دلار آدم کشت د و این حماقت خیلی بزرگی است که دولت سعودی بخواهد انجام دهد آنهم فردی که دنیا اورا میشناسد.مافقط در تاریخ منوچهر متکی را داریم که یکی از مجاهدین را در صندوق عقب ماشینش محبوس کرده بود که در مرز مشخص شد و جنجالی به پا شد. منتها این اواخر به اخوان المسلمین نزدیک شده بود ،امیدوارم که او سربلند دوباره ظاهر شود . اما در ایران عاقبت لایحه پر سرو صدای مبارزه با پولشویی و حمایت مالی از تروریسم بنام FATFتصویب شد و میگویند که رهبر نامه ای در این باره به لاریجانی داده است شما اطلاعی دارید؟ که آقا گفته اند بحث لایحه اشکالی ندارد . یعنی چی؟

دکتر سازگارا: نامه که بعید میدانم دفعه قبل نامه خامنه ای در مورد قانون مطبوعات به عنوان دستور حکومتی اعلام شد و افتضاحی به پا شد. البته مراد آن تلفنی است که آقای لاریجانی برای کسب تکلیف به دفتر خامنه ای زده است،وگفته اندرهبری مخالف است و نباید مطرح بشود این لایحه دفعه قبل از دستور مجلس خارج شد و عملا این لوایح چهار گانه را که دولت داده به مجلس در همراهی با این گروه اقدام علیه تروریسم عملا کنار گذاشته شد، ولی چون فشار زیاد شد و گفتند اگر ما این را تصویب نکنیم حتی کشور های دوست ما مثل چین و روسیه و لبنان هم نمیتوانند با ما کار کنند، و بدنبال این فشار ها گفته بود از نظر من بلا مانع است که در مجلس مطرح شود و محمود صادقی هم نوشته اراده نظام که اسم دیگر خامنه ای است برآن است که این لایحه بتصویب برسد. چون اگر نکنند بقیه کارهایشان هم گیر میکند. اما مخالف اصلی در این میان سپاه است چون به ضرر عملیات بانکی سپاه تمام میشود و جیب یک عده ای به خطر افتاده که این جنجال را بر پا نموده اند.

دکتر نوری زاده : اروپاییان اخیرا گفته اند که دارند سوئیفت اروپایی درست میکنند که بتوانند به ایران کمک کنند من با یک کارشناس صحبت کردم و گفت این غیر ممکن است چون یکسر بانکهای اروپایی به آمریکا وصل است، و سیاست امریکا را دارید در جهت فشار بیشتر میبینید یا اینکه دارد فشار را کمتر میکند؟

دکتر سازگارا : امریکا میخواهد به واسطه نفت فشار پولی به جمهوری اسلامی بیاورند و هم مسائل بانک و معاملات بانکی تشدید میشود ولی آن حرفی که جان بولتن زد و گفت ما میخواهیم صادرات نفت ایران را به صفر برسانیم تا 4 نوامبر که رسما تحریمهای نفتی آغاز میشود، بنظر مسئولین مربوطه فهمیده اند که عملی نیست، و باعث میشود قیمت نفت بالا برود و خوب میدانید که سیاست مداران غربی یک چشمشان به قیمت بنزین در جایگاههاست که مردم با آن در گیر هستند و در حال حاضر نصف قیمت اروپاست ،ولی همین حالت هم زیاد است و هر گالن معمولا ۲/۶ دلار است. بنابراین آقای ترامپ نگران اینهم هست بخصوص که نوامبر انتخابات هم هست و میتواند مشکل بوجود بیاورد.
به این دلیل خبر دارم که متخصصین نفت به آنها گفته اند نمیتوانید نفت ایران را تا نوامبر به صفر برسانید جابگزین ندارد و عربستان نمیتواند تولیش را بالا بیاورد . چیزی که برای من جالب است آقای پوتین در یک مصاحبه ای گفته ترامپ راست میگوید که قیمت نفت بالا ست، و روسیه آماده است که روزانه ۲۵۰ هزار بشکه نفت وارد بازار کند ، روسها هم از توبره میخورند هم از آخور .... توی این دنیا کسی دلش به حال ایران نسوخته است؟........

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Thursday 11 October 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue tonight’s program with talking to our dear guest of every Thursday Dr. Mohsen Sazegara, who would share with us his expert views about the news and current affairs of Iran and theMiddle East region.

The story of the disappearance of Saudi dissident journalist Jamal Khashoogi has become even more complicated as the Turkish daily Sabah has claimed that 15Saudi government agents have killed him. What do we know about what has really happened to him?

Dr. Mohsen Sazegara:

Naturally I have no specific information about what really has happened and my knowledge on this issue is limited to what the US media and intelligence sources havebeen publishing.

The American media have put a lot of pressure on President Trump to hold the Saudi government accountable and Trump has had a telephone conversation with the Saudi authorities about it.

Also, a number of US Senators have called on the Saudis to come clean of this rather sad saga.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Nowadays some people are killed by contract killers for a mere sum of 1000 dollars and it would be stupid of the Saudis to send 15 “agents” to Turkey to kill a journalist who has entered their consulate building!

In Iran the FATF has finally been accepted by the Majles and rumor has it thatKhamenei’s letter of agreement of the bill to Larijani has played a role in its passing.

Dr. Mohsen Sazegara:

I am not sure about a letter by Khamenei but there has been a telephone call from him to Larijani to that effect.

The last time Khamenei sent a letter to the Majles speaker to interfere in its business it caused a controversy.

The argument within the regime about the need to join the FAFT has been that not to do so will affect the trade links with the Russians and the Chinese as the US economic sanctions get even harsher in the coming days.

MP Mahmoud Sadeghi has put it simply by saying that the regime’s acceptance of the FAFT has been due to “the will of the establishment”, which should be read as the will of Khamenei.

The move has had its opponents too, which are the Revolutionary Guards and the security forces that act as the go between with terrorist organizations andtheir money laundering business, and all those within the regime who will lose their interests.

Dr. Alireza Nourizadeh:

The Europeans have been trying to create an alternative SWIFT to facilitate trade links with Iran by bypassing the US sanctions.

Dr. Mohsen Sazegara:

I think the US has realized the aim of reducing Iran’s oil exports to zero is not achievable and at the same time will increase the price of oil, which Washington objects. Therefore the US might be flexible towards this move by the EU.

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۱۹ مهر

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم . سپس طبق روال هر هفته به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکترمحسن سازگارا خواهیم نشست و به بررسی و تحلیل مسائل مهم ایران و منطقه خواهیم نشست و به تبادل نظر خواهیم پرداخت.با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/43903

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/TCQckqHT1uY

لینک دانلود:

https://vimeo.com/294614088

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/toj5qxtorcmz

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/4qznfs2mgv9y

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1NMQpfB2clxaZRE-wjDOdk81rmu6LK2WY/view?usp=sharing

October 13, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری چهار شنبه ۱۸ مهر

img alt="nor4-300x160.jpg" src="http://www.nourizadeh.com/archives/images/nor4-300x160.jpg" width="300" height="160" border="0"/>

در این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. ابتدا شما را از خبراستعفای نیکی کلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد باخبر خواهیم نمود و سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان گرامی برنامه جناب آقای محمد رضا شاهید خواهیم نشست و در ارتباط با رویداد های مهم داخلی و منطقه ای و فرانسه با ایشان به تبادل نظر خواهیم نشست و نظر ایشان را جویا خواهیم شد.
دکتر نوری زاده:این آقای عادل عبدالمهدی که خیلی علاقه مند به فرانسه شماست، قبلا مارکسیست بوده و بعد مائوئیست شده وهمراه محسن خاتمی پیش مائو در پکن میروند، سپس اسلامی میشود و پیرو آقای حکیم میشود و جزو مجلس اعلا می گردد. ولی تمام مدت در فرانسه بوده است، این آقا دو هفته قبل به عنوان نخست وزیر انتخاب شد، مقتدا صدر از بزرگترین خواننده عرب دعوت کرده که به عراق بیاید و کنسرت برگزار نماید. نماینده آقای خامنه ای در مشهد جلوی ناظری و شخصیت هایی مثل اون را میگیرد، مقتدا صدر آخوند دعوت به برگزاری کنسرت میکند. مقتدا صدر گفته آقای عبدالمهدی تو را نخست وزیر کرده ایم که زیر بار مالکی و اینها نروی و نوکر ایران نشوی ، آزادانه برو وزرات را از تکنوکراتها انتخاب بکنید، سایت باز کرده و نوشته من از فرزندان عراق میخواهم اونهایی که شایستگی دارند که یک پست مهم قبول بکنند ، مشخصات خودشان را در این سایت بگذارند و من با آنها مصاحبه میکنم ممکنه برای وزارت قبول شوند، از جمله این خانم زیبا دالی الالعقیلی که مشخصاتش را نوشته و سر و صدای زیادی به پا نموده است ۵۰ سالش است و گوینده رادیو تلوزیون است در تلوزیون الحره کار میکرده است.

آقای شاهید: ما هم در فرانسه امثال این اشخاص را داشتیم.

دکتر نوری زاده : مثل اینکه آقای مکرون میخواهد جوان گرایی در کابینه اش بکند ؟
آقای شاهید : قبل از اینکه جوانگرایی بکند دارد ترتیبات دیگری در کابینه میدهد برای اینکه دو چهره گفتم وزیر معین و کشور که حالت پدر فکری و بابای آقای مکرون محسوب میشود و اولین کسی بود که به او رای داد و وقتی هم انتخاب شد گریه کرد در عین این متفاوت بودن های مثبت استعفا داد ولی مکرون قبول نکرد و او فردا صبح دومرتبه استعفا کرد شما ببینید میز و مقام را اینجوری رها میکنند.

دکتر نوری زاده :این آقای شریعتمداری از اول حکومت به این میز چسبیده و همه هم از او ناراضی هستند من همیشه این برایم سئوال بود که چجوری میشود در فرانسه ژاک شیراک شهردار بشود، سرکوزی همینطور این مقام شهرداری چیست که همه دنبالش هستند ؟

آقای شاهید : شهرداری دارای بوجه کلانی است و جوابگوی هیچ مقامی نیست و هر رئیس جمهوری که وارد فرانسه بشود میهمان شهردار است و ربطی به رئیس جمهور ندارد .
درب شهرداری بروی ایرانیان بیشتر از هر ملتی باز بوده است.

دکترنوری زاده: مثلا در ایران تا قبل از انقلاب شهرداری آنچنان بودجه ای نداشت ولی در حال حاضر این آقای قالیباف ۱۲۰۰۰ نفر را استخدام کرده است.

آقای شاهید : شهرداری خاص است و هیئت امنا دارد نظارت میکنند ولی قدرت ندارند، مثل چراغ احتیاط میماند، اما دخالت نمیتوانند بکنند، کما اینکه خیلی کارها را خانم شهردار کرده و اینها راضی نیستند
دکتر نوری زاده : بنابراین کسی که در شهر داری میرود بخاطر قدرتی است که دارد.

آقای شاهید: آقای شیراک نخست وزیر شد بعد استعفا داد و رفت شهر دار شد.

دکتر نوری زاده: من خیلی به شیراک علاقه داشتم کاراکترش خاص بود.
میخواستی در مورد احمد شاه مقصود چیزی تعریف کنی؟

آقای شاهید : رضا دقتی به افغانستان رفته و یک مصاحبه شش ساعتی با پسر احمد شاه مقصود انجام داده است.

دکتر نوریزاده : صد در صد شخصیتی است که جای پدرش را خواهد گرفت میگویند. در کشور های مشرق زمین این وراثت وجود دارد.
این نظام بانکی سوئیفت رو که آمریکاییها جلویش را خواهند گرفت من دیدم که آقای مکرون و خانم موگرینی و نخست وزیران بریتانیا و آلمان اینها یک طرحی را بررسی میکنند که یک سوئیفت اروپایی درست کنند، به کجا رسیده این ؟

آقای شاهید : اولا خانم موگرینی قدرت سیاسی ندارد و نوعی سخنگوست، و خانم مرکل نمیتواند تند بیاید چون افراطی ها او را کنار خواهند گذاشت، تنها کسی که یک کمی بیشتر از همه دستش باز تر است آقای مکرون است ، اما الان مشکل ترمیم کابینه را دارد . این تحریمی که از ۴ نوامبر شروع میشود کسی میگفت دلار به ۳۰ هزار تومان خواهد رسید. بعد این تحریمها برای این نیست که آقای خامنه ای به استادیوم برود و هر چی خواست بگوید ماشینی راه افتاده و درو میکند، امروز دیدم که عراق و جمهوری اسلامی میخواهند یک بانک مشترک راه بیندازند، آنهم با این ریاست جمهوری ؟ اگر این کار شدنی بود روسها راه می انداختند.......
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Wednesday 10 October 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with looking at the news of Nikki Haley’s surprise resignation as the US ambassador to the UN, followed by a discussion with our guest Mr. Mohammad Reza Shaheed about the latest news of Iran and France.

It appears that Adil Abdul-Mahdi who is the prime minister designate of Iraq wants to usher in some reform in the country under the new president Barham Saleh.

The Iraqis now invite the best Arab female singers to perform in their country while in Iran Khamenei and his stooges have banned concerts in religious cities.

He has studied in France and used to be a Marxist activist but after travelling to China he became a follower of the religious leader Mr Hakim.

Muqtada Al Sadr has told Abdul-Mahdi that they have voted for him to make sure that he will not follow the Iran regime’s orders and its Iraqi puppets the likes of Nouri Al Maleki.

Mohammad Reza Shaheed:

In France President Macron intends to follow a new policy of attracting the younger generation into the country’s politics, which has long been dominated by rival politicians.

Dr. Alireza Nourizadeh:

I always liked President Chirac. He had a very special character. Now I hear Macron and Mogherini together with Angela Merkel of Germany are trying to set up a new and different SWIFT channel to deal with Iran and other countries that the US has got them under its sanctions.

Mohammad Reza Shaheed:

Mogherini does not have any political power and is only the spokesperson for the EU’s Foreign Policy. Merkel also cannot act radically on the issue as she may be sidelined and forced to resign.

The only person who has a freer hand here is Macron who is facing a cabinet reshuffle crisis at home.

The oil and gas sanctions that start on November 4 will be a heavy blow to Iran’s economy and there is already talk of the US dollar being exchanged then at 30,000 tomans to one dollar.

Mr. Khamenei can go to the Azadi stadium and yell at the US as much as he wants to but the realities of Iran’s socio-economic life is completely different from his version.

Stay with us for this edition of A Window to the Fatherland and share it with your family and friends.


http://iranefardalive.com/Archive/43879

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/E7Jzny722xQ

لینک دانلود:

https://vimeo.com/294362412

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/3f3iampi5qe2

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/u51oovjb0z0z

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1gb87-gTwydmdLAc6AQFGl15fgn2RIMTi/view?usp=sharing


October 13, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۱۷مهر

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم. ابتدا ازانتخاب خانم ژیلا مساعد درکمیته آکادامی نوبل سوئد شما را باخبرخواهیم کرد. و اشاره ای به کارنامه شعری و زندگی ایشان خواهیم کرد.
خانم ژیلا مساعد هم به فارسی و هم به زبان سوئدی شعر می گوید و باعث خرسندی است که به کمیته آکادمی نوبل سوئد دعوت شده اند.

سپس نگاهی به اعتصاب سراسری بازاریان و کسبه در سراسر ایران خواهیم افکند و به دیدن چند ویدیو کلیپ در این باره خواهیم نشست. مردم در سراسر ایران از شمال تاجنوب و از شرق تا غرب به این اعتصابات پیوستند و پشت حکومت را به لرزه درآوردند، در این میان به سخنان و پیام آقای طبرزدی گوش فرا خواهیم داد.

در ادامه از اظهار نظر حسن عباسی و سردار غلامرضا جلالی در باره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین امور مالی تروریسم شما را مطلع میکنیم. همچنین اشاره ای به نوسانات قیمت ارز و سخنان داریوش ارجمند خواهیم نمود.
این نادانان فکر میکنند این لایحه را فقط برای ایران گذاشته اند ، خیر !! تمام کشور های منطقه عضو آن هستند ، این برای اینست که جلوی پول دادن به حسن نصرالله و ابوعزراییل و دیگر گروههای تروریستی گرفته شود، چون شما آشوب در منطقه ایجاد کرده اید.

در بخش دوم برنامه به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر صدیق یزدچی خواهیم نشست و با ایشان در ارتباط با چگونگی مقابله با خرافات ومقوله سکولاریزم به سخن می نشینیم و نظر ایشان را جویا خواهیم شد.
دکتر نوری زاده : مردم از من سئوال میکنند الارغم اینکه جامعه ما در سال ۵۷ داشت بسوی یک جامعه مدرنیته می رفت و سنت ها هم سر جایش بود در یک نبرد بدترین سنت ها در غالب خرافات برجامعه ما مسلط شد، و چهل سال اینها ویرانگری در عرصه اندیشه کردند، چند روز قبل من یک دربی را مشاهده کردم که توسط کامیونی برده میشد و گویا این درب ضریح عموی امام دوازدهم بوده است حالا عموی ایشان کیست ؟ما یک جعفر کذاب داریم!!! این خرافات بلای جامعه ما شده است چیکار باید کرد؟ الان آمدند تعطیلات را کم بکنند ۶ تا تعطیل فاطمیه را کم نمیکنند میخواهند سیزده بدر و ایام باستانی را حذف بکنند از شما خواهش میکنم با زبانی که هم من و هم دوستانمان بفهمیم بگویید با این مشکل چگونه برخورد کنیم.؟
دکتر یزد چی: این سئوال بسیار ریشه ای هست ، دیده میشود حتی در عرصه روشنفکری ایران در این حکومت و حتی پیش از آن در بخشهایی از این مدرنیته به این مشکل اشاره کنم. در همین برنامه ها به آن خواهم پرداخت تحت عنوان کژ اندیشی و تخریب های فکری ، ببینید توجه داشته باشید که ما در مقابل یک واقعیت بسیار عظیم تاریخی هستیم که آن باورهای دینی و شیعی ایران است ، من اجمالا در چند جمله پاسخ شما را میدهم ،
در حالی که این کار یک نفر نیست .هر کس متعهد به فرهنگ این جامعه است به هر شکلش، مسئول است. این اتفاق نیفتاده در مملکت ما درعصر پهلوی هم به آن نپرداخته اند نه تنها این کار انجام نشد بلکه در پیگیری و استحکام این باورها به نحوی دیگر پرداخته شد. میباید امر قدس و امور قدسی اعم از باور های دینی معابد و مقابر مختلف و مقدس باورهای شیعی که یکی دوتا نیست بلکه هزاران هزار است را باید از نهاد های عمومی که به ترتیب دولت و تمام نهاد های دولتی و نظام قانون و سوم نظام آموزشی بطور اعم بیرون ببرید، ما نمیتوانیم باورهایی که طی هزار سال در این سر زمین شکل گرفته اند و قرن ها آبیاری شده اند را بسادگی از ذهن مردم پاک کنیم ، خانواده نوبختی ها این افکار شیعی را رواج داده اند که شما امروز ثمره اش را در این امامزاده ها و سینه زنی ها و عزاداری ها میبینید.
دکتر نوری زاده: در واقع مقوله جامعه را و حکومت را باید از مقوله دین و قدسیت جدا کرد؟
دکتر یزدچی : دقیقا همینطور است. مسئله اینست که فردا کسان یا کسانی بگویند که بنده یا دیگری بر علیه اعتقاداتشان حرف زده ایم، مطلقا چنین چیزی نیست من فکر میکنم در گفتگوی دو جانبه این را گفته ام که میرابو به کلیسا گفت ما به هیچ عنوان کلیسا را از بطن افکار توده نمیخواهیم بیرون ببریم، منتهی نقش کلیسا باید در حیطه باور های خصوصی انسانها بماند پس ما برای تضعیف این وضعیت باید رشد بینش عقلانی و رشد واقع گرایی و رشد بینش تجربه علمی را تقویت بکنیم و رشد پیدا کند، راه حل بعدی پاک سازی کامل دولت و نهادهای دولتی و نقش حکومت و نهاد آموزش و پرورش از ابتدایی تا دانشگاهی از باور های دینی و امور قدسی مثل عزاداری نذرو نیاز باید از ذهن ها پاک شود .
دکتر نوری زاده : مقوله ای که روشنفکرها از دیر باز با آن دست به گریبانند یعنی سکولاریزم ، این را رژیم طوری برای مردم تعریف کرده که تا میگویید سکولاریزم یعنی ضدیت با دین . شما لطفا توضیح دهید ؟
دکتر یزد چی: سکولاریزم یعنی انسان آزاده که انتخاب کند ، سکولاریزم یعنی هر کسی آزادانه هر باوری هر اعتقادی رو به عمل خود داشته باشد، میدانید چرا دروغ اینهمه در بین مردم رایج شده است ، ذهنیت لائیک نمیگوید که بروید و در جامعه هرج و مرج بوجود بیاورید و به شما میگوید به قانون و حقوق دیگران احترام بگذارید، لائیسیته یعنی احترام به حقوق دیگران. کانت میگوید اصل اخلاقی اینست که میگویم: چیزی را که برای خود میخواهی برای دیگری بخواه و چیزی را که برای خود نمی خواهی برای دیگری نخواه. ............
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Tuesday 9 October 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with the happy news of Ms Jila Mossaed’s selection to the Nobel Academy Committee in Sweden and will mention some of her other achievements in the fields of poetry and indeed her professional life.

Ms Mossaed writes poetry both in Persian and Swedish and I am sure every Iranian is honored for her becoming a member of the Nobel Academy.

The bazaar strike by merchants and traders across Iran has been another blow to the regime’s hallow show of power and repressive measures, and we have now received a few video clips of their actions which has taken place up and down the country and shaken the regime’s wobbly foundations further.

Several political thugs of the regime including Hassan Abbasi and Sardar GholamrezaJalali have uttered their usual nonsense opposition views about Iran joining the global convention to cut off terror financing.

These idiots think that this convention has been passed by the world against Iran and its regime only. But their main concern is that from now on the regime cannot easily provide millions of dollars of cash to Hassan Nasrullah of the Hezbollah and many other terrorist groups across the world that have wreaked havoc in the world peace.

In the second part of the program we will speak to our special guest Dr. Sadiq Yazdchi about secularism and the roots of superstitious ideas.

This topic is particularly important as there is a major question that why a country like Iran which was fast moving towards modernization suddenly a reactionary and backward regime took over it, which has been advocating medieval ideologies.

Dr. Sadiq Yazdchi:

This is a fundamental question that can even be seen among Iran’s intelligentsia.

We must note that we are faced with a major historical element of Iranian psyche, which is their religious and Shia beliefs.

This is not the work of one person only and anyone who feels responsible towards the culture of Iran must share a responsibility towards providing a lasting solution for it.

We cannot simply wash away the beliefs that have etched into the minds of our people for many centuries over night. The previous regime did not attend tothis problem either and the disaster only worsened after the revolution when the new regime made the promotion of those reactionary ideas as the basis of Iranian “cultural values”.

The only solution appears to be to promote secularism and complete separation of religions from the state and focusing on secularization of the education system, from nurseries to higher education.

We do not need to mourn every single day of our lives to believe in a faith. We should celebrate life and freedom of choice.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/43828

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/FOrvhCzOihU

لینک دانلود:

https://vimeo.com/294182596

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/zstfp0mahfxi

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/qzl2rqchs1xk

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1DyZLrY_qM_dc0qWhPVz2l0aRB_ElPlXW/view?usp=sharing

October 13, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۱۶مهر

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم. ابتدا نگاهی به اعتصاب سراسری بازاریان و کسبه در سراسر ایران خواهیم افکند و به دیدن گزارش تصویری از این اعتصاب در شهر های مختلف ایران مینشینیم. روز بزرگ مبارزه با مافیای سپاه با مافیای خامنه ای ومبارزه با دروغ و فریب و نیرنک حاکمان جهل و جور از بازار تبریز تا بازار بوشهر و از بازار مشهد تا بازار چاه بهار ، تهران ، اصفهان ، شیراز همه شهرها به این اعتصاب پیوستند توجه داشته باشید که این اعتصاب توسط ستادی فرمان داده نشده است و خود مردم و بازاریان دست به این کار بزرگ زده اند به امید شکسته کمر حکومت و پیروزی مردم سرزمینمان .

سپس از دستگیری آقای سکه فرهاد ظاهری فر رئیس مؤسسه سکه ثامن در ترکیه و تحویل وی به ایران شما را باخبر خواهیم ساخت و به دیدن کلیپی از برگرداندن وی توسط نیروهای امنیتی می نشینیم. این بدبخت مثل اینکه پشت و پناه نداشته است و پشتش به حکومت وصل نبوده هرچند که داستان مجید را که برایتان شرح دادم اینهم حالا معلوم میشود چیکار بر سرش آورده اند و کسی نیست به اینها بگوید دزد بزرگتر در کنارتان نشسته است رستم قاسمی، حاج علی مقدم و دامادش ، چرا در مورد اینها کاری انجام نمیدهید.
در پی آن به داستان ناپدید شدن جمال قاشقچی پس از ورود به سفارت عربستان سعودی در ترکیه خواهیم پرداخت و از پشت پرده این قضایا با شما سخن خواهیم گفت.
او دوست بسیار عزیز من است و با هم در شرق الاوسط کار میکردیم بعد رفت و در خیلی از این کنفرانسها باهم بودیم جمال مشاور امیر ترکی بود و اورا زیاد میدیدیم، این قاشقچی ها اصولا یک خاندان ترک هستند بعد اینها در عربستان ماندگار شدند و عدنان قاشقچی یکی از معروفهایشان بود، از یکسال پیش جمال با سیاست های محمد بن سلمان اختلاف پیدا کرد به این معنا ضمن تایید اصلاحات انجام شده در عربستان با این برخوردیکه با بعضی از اهالی اندیشه شده بود مخالف بود یه مقدار هم به اسلام نزدیک شده بود با اخوان المسلمین، و همه اینها یک چیز عادی است، به واشنگتن رفت و در واشنگتن پست مینوشت و انتقادش را هم صریح میکرد ، آنجا با خانمی آشنا شده بود و این خانم بخاطر خانواده اش اصرار کرده بود که با جمال ازدواج کند، و او هم گفته بود بدون طلاق همسر قبلی که نمیشود.
به کنسولگری سعودی در ترکیه میرود که زنش را طلاق بدهد و خدیجه خانم هم بیرون منتظرش میماند که بیاد، و بعد می گوید تا دوازده شب ماندم جمال بیرون نیامد، و یک شماره به من داده بود که اگر من نیامدم به این آقا تلفن بزن ، ایشان مشاور آقای اردوغان است و به ایشان گفتم جمال رفته داخل و برنگشته است ، درست در این لحظه دولت عظمای قطر و تلوزیون الجزیره وارد بازی شدند و از روز پنجشنبه حکم قتل جمال را صادر کردند و گفتند در داخل کنسولگری تیکه تیکه اش کرده اند و در چمدان بیرون برده اند، دولت ترکیه گفت رسما تحقیق میکند. در هر حال یک تیم هم از سعودی برای همکاری با پلیس ترکیه به آنجا فرستاده شده است. در هر حال من آرزو میکنم که جمال صحیح و سالم بیاید و او را ببینیم.
آقای مهاجرانی هم در این باب توییتی کرده اند !! الیته در مورد جمهوری اسلامی معمولا کسی گم نمیشود سوراخ سوراخ میشود کریمیان را یادتان هستمدیر جم تی وی در خیابان توسط حزب الله سوراخ سوراخ شد. حالا از دیروز عزای جمال را گرفته اند ،؟!! شما لطفا دهانتان را ببندید، خفه !!. چند تا روزنامه نگار را کشتید چند نفر را در خارج نابود کردید؟ کسی که حق ندارد در این زمینه حرف بزند شما هستید. شما با همه سر عناد دارید با مسیحی ، با بهایی ، با یهودیان، حتی با شیعه های غیر خودی ، و با سنی ها چه رفتاری دارید. شما حق ندارید در نظام ولایت فقیه که روزنامه نگاررا سر میبرند. امیدوارم جمال پیدا شود .منطقا سعودی ها باید اینقدر بیهوش باشند که طرف رو ببرند در کنسولگری شون تو ترکیه که اینروزا مابین شون شکر آب است بکشند؟؟. اینکه من اعتقاد دارم و همینطور که پسر خود جمال گفته پشت این برنامه یک بازی بسیار زشت است دلم میخواهد این ماجرا آشکار شود چون فیلم خروج وی از کنسولگری موجود بوده است و ترکها میگویند دارند.در هر حال پشت این قضیه ماجرایی است.
از زمانی که قطر شاگرد این جمهوری ولایی شده نفس این رژیم به هر کس بخورد آلوده اش میکند. این حوثی ها آدمهای خوبی بودند و در حکومت شرکت داشتند ولی نفس این حاج قاسم که به دهانشان میخورد آوده میشوند
در پی آن اشاره ای به سالروز تولد فریدون فرخزاد و سهراب سپهری و ایرج افشار و سالروز در گذشت فریدون فروغی خواهیم داشت.

در بخش دوم برنامه شما را از متن دومین نامه در ارتباط با افشا و مابقی ناگفته ها از حادثه تروریستی اهواز با خبر خواهیم نمود. احمد منصوری در زمانی که بدون اطلاع دوستانش در تور امنیتی گرفتار شد تهدید شده بود در صورت سرپیچی از این دستورات همسر و سه خواهرش در جلوی چشمش مورد تعرض قرار خواهند گرفت و بقیه خانواده نابود خواهند شد برخلاف تصور همگان این چهار نفر برای عملیات استشهادی نرفته بودند و روی وعده احمد منصوری برای بیرون بردن آنها از مهلکه...........

در بخش بعدی در ارتباط با طرح و تصویب لایحه FATF یا لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم با شما به تفصیل به سخن مینشینیم وهمچنین ازخبر سیل مهیب در استان مازندران کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنانمان شما را آگاه خواهیم کرد . در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان آخرین اخبار و رویدادهای منطقه قرار خواهیم داد.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Monday 8 October 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Today has been the great day of a nationwide struggle of the Iranian people against the Khamenei-Revolutionary Guard regime of the mafia of corruption and deceit in Iran, as the bazaars of the country have once again shut their doors and gone on a protest strike, without even an organization behind their united action!

This type of struggle heralds even greater opposition to the regime in the coming days to finally break its back and the Iranian people achieve their freedom and rights.

We will also report on the story behind the arrest of Farhad Zaheri, the head of Seke Samen Gold Coin enterprise, who had stolen millions of dollars from his clients and fled the country.

It appears that this poor thief had not had anypowerful links with the regime’s top corrupt officials and was finally caught, while far bigger thieves like the former oil minster Rustam Ghassemi are wandering around in town and no one touches or questions them about their foreign bank accounts and the millions of dollars that are kept in them.

We will also report on the story of Jamal Khashoogi, the missing Saudi journalist who has disappeared after entering the Saudi consulate in Turkey.

Jamal has been a close friend of mine and we used to work together in Al Sharq Al Awsat daily together. He is from a Turkish clan who migrated to Saudi Arabia many years ago. He had recently been writing articles in opposition to Prince Mohammad Bin Salman’s reform program and got politically closer to the Muslim Brotherhood.

He had met with a woman in Washington who wanted him to divorce his wife and marry her and as such had gone to the consulate to arrange for necessary papers for his divorce.

I wish him well and hope he will be in good health and this story ends in peace.

The regime’s former culture minister Mr. Mohajerani has tweeted and condemned the Saudis for his disappearance, deliberately forgetting that the regime that he still supports has killed tens of journalists and currently holds tens of more of them in its prions. So, one must politely tell Mr Mohajerani to close his mouth!

In the second part of the program we will go back to the Ahwaz attack story and Ahmad Mansouri’s family, as well as Iran’s decision to join the FATF convention that bars countries from providing financial support for terrorist organizations.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/43774

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/tsZC_g0Zq3w

لینک دانلود:

https://vimeo.com/293982780

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ezlihwpvio2c

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/cgdnqb29t0he

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1dKLS4d0p4GOxV7LxGATOXMajgivBJ623/view?usp=sharing
Attachments area


October 08, 2018

تفسیر خبر جمعه 14 مهر

در برنامه امشب تفسیر خبر مرور خواهیم کرد خبرهای عرصه داخلی و منطقه ای مربوط به سفره ایرانیان نوسانات قیمت دلار و ارزهای دیگر در تهران چه علت و انگیزه هایی دارد ؟ و چه دستهایی در میان است ؟
آیا همانطور که بعضی کارشناسان میگویند حکومت ایران نقشی در این نابسامانی ها داشته است به منظور جمع آوری ریال از بازار؟
آیا فروپاشی اقتصادی حکومت ایران است ؟ آیا قیمتهایی که با بالا رفتن قیمت دلار بالا رفته اند با سقوط قیمت دلار پایین خواهد آمد؟.
موشک پرانی به سوی سوریه
و تحریمهای در راه در ارتباط با صادرات نفتی ایران

میهمانان برنامه :آقایان نوری زاده و حسن منصور

چالنگی : نگاه شما به بازار ارز چیست و چرا اینهمه بی اعتمادی است نسبت به حکومت است ریشه این در کجاست؟

نوری زاده : ریشه اش عدم شفافیت دروغ و فریبکاری، از روزی که این رژیم زمزمه آمدنش به گوش ما رسید، و تبدیل به نعره ای در بهشت زهرا شد، در باب همه چی مجانی تا به امروز این رژیم یک کلمه راست به مردم نگفته ،فقط دروغ گفته است .
آقای خامنه ای دیروز تشریف آوردندن در استادیوم آزادی و این بسیجی های بدبخت هم با پرداخت ۲۰۰ هزار تومان آورده بودند، که آقا بگویند ما به انسداد نرسیده ایم، آمریکا به انسداد رسیده است.!!!! نرخ بیکاری آمریکا ۱/۲ دهم است اقتصادش درجه یک به انسداد رسیده ولی رژیم ولایی که بازی زشتش باعث نابودی بسیاری از هموطنانمان در بازار ارز شد این رژیم به انسداد نرسیده است .
۶تا موشک زدن به داعش دوتاش در کرمانشاه فرود آمد و باعث ویرانی خانه ها شد و ۴ تایی هم که رفته خدا داند که به کجا اثابت کرده است ،بعد در تلوزیونهایی که در جهان عرب راه انداختند ادعا کردند که این پیروزی بزرگ بی سابقه بوده است، و هشداری به آمریکا بود. اینها در بازار ارز هم به همین شکل مردم را آزار میدهند.

چالنگی: بعضی از کارشناسان میگویند رفتاری که حکومت کرده با ارز مثل بازاریها بوده در قدیم و همین الان آمده و ارز را احتکار کرده و بعد وارد بازار کرده و بعد به اقداماتی دست زده که پیامدهایش فرق میکند تفسیر شما را جویا هستیم؟

منصور : در اینکه مسئله ارز در ایران ریشه های بنیادی در اقتصاد ایران دارد جای بحث نیست. اقتصاد ایران به دلیل به صفر رسیدن نرخ رشد بهره وری عملا هر سال چندین درصد از مابقی پولها عقب افتاده است نتیجه این عقب افتادن ها طی 40 سال اینست که دلار 7 تومانی به 4000 تومان رسید است قابل فهم است، قبلا عرض کردم که قیمت پول ملی رو میشود بر مبنای شاخص قیمت ها محاسبه کرد، به تخمین عرض میکنم در نتیجه اگر امروز قدرت خرید ریال را محاسبه کنیم قدرت خرید 6000 تومان امروز معادل یک دلار خواهد شد، مابقی آن حبابی ایست که حدی، متصور نیست، یعنی میشود به 7000 تومان ، 10000 تومان یا 100000 هزار تومان برسد، اون بقیه به قدرت پول ارتباطی ندارد بلکه به عرضه و تقاضا مربوط است.
در بازار ارز ایران یک بازار ارز وجود ندارد یعنی عرضه کننده ارز دولت هست و بیش از ۹۰ درصد ارز بازار را دولت تهیه میکند، ما با یک انحصار ارزی در بازار روبرو هستیم که این میتواند با شل کردن و سفت کردن قیمت ارز را بالا و پایین ببرد،
و اما چرا باید اینکار را انجام دهد.؟ من هشدار هایی که دادم در این زمینه است که : دولت با یکی دو مشکل اساسی روبروست یک مشکل عبارت است از مشکل نقدینگی، که هر آینه به بازار هجوم میآورد و ثبات آن را در هم میریزد و ایران در برابر ۱۵۰۰ تریلیون تولید ملی ۱۷۰۰تریلیون تومان نقدینگی دارد، و از این رقم حدود ۵۰۰ تیریلیون اضافی است و اینکه چرا نظام قدرت جلوگیری و چرا اینجور میشود را وارد بحثش نمی شوم، در نتیجه این آرامش رو از بازار ها و اقتصاد و ثبات قیمت ها و روحیه شهروندان میگیرد ، و دولت را هم در معرض خطر قرار میدهد . برای این دولت چکار میتواند بکند ؟ دولت آگر بیاید این نقدینگی را که متعلق به افراد گروهها و شرکتها هستند که عمده ترینشان شرکتهای خودی ها سپاهی ها امنیتی ها هستند اینها را جمع کند نمیتواند چکار باید بکند .دوراه باقی مانده است این که هشدار داده ام .
یک راه اینست که دولت بعنوان عرضه کننده انحصاری ارز ایجاد حباب در ارز بکند وبخش بزرگی از نقدینگی برای خرید ارز برود و بعد از این قیمت ارز را بکشد پایین و بخش بزرگی از نقدینگی که زیاد هم نخواهد بود منهدم بشود. راه دوم اینست که با تطمیع مردم به بهره های بالای ۲۴ در صد پول مردم را به بانکها جذب بکند و این بانکها اعلام ورشکستگی بکنند.
در اینجا نمونه هایی دیده میشود یعنی در هر بانکی شما پس انداز داشته باشید درصدی از این پول مورد حمایت بانک مرکزی است در ایران هم برای تضمین سپرده ها صندوقی وجود دارد منتها این رقم که مثلا در انگلستان ۸۵ هزار پوند تضمین شده است برای هر حساب یعنی اگر در ۴ بانک حساب داشته باشید هر بانکی ۸۵ هزار پوند پول شما اگر بانک ورشکسته شد پول شما را خزانه داری خواهد پرداخت.
در ایران چنین چیز مشخصی وجود ندارد بلکه بانکها ادعا کرده اند در مواردی که تا آنجا که این بانک سپرده خودش را به بانک مرکزی پرداخته آن اندازه مورد تضمین است یعنی حدود ۱۲ در صد را ، گام دیگری که اخیرا دستگاه برداشته تجمیع بانکهاست یعنی اینکه شما سه تا بانک را در هم ادغام میکنید و اگر یک نفر در این سه بانک حساب داشته باشد فقط یک بانک به او مبلغ تضمین شده را خواهد پرداخت. ..........
با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم


Behind the Headlines – Friday 5 October 2018

Jamshid Chalangi:

In tonight’s program of Behind the Headlines we will again look at the rapid fluctuations in Iran’s foreign exchange markets and ask if the Rouhani government is behind the hoarding of foreign currencies?

What is the real aim of the regime’s missile attacks on Syria and Iraq?

Our guests tonight to discuss these topics are Dr. Alireza Nourizadeh and Dr. Hasan Mansour.

Dr. Alireza Nourizadeh:

The root of the chaos in Iran’s economy and the “dollar versus rial crisis” is the lack of transparency and deception of the regime in every aspect of Iran’s affairs.

From the day that Khomeini came to power with the promise of offering free housing, utilities and transport to every single Iranian until today, this regime has been telling lies to the nation to sustain its corrupt power.

Now we hear that the regime has paid a ransom to thousands of the poor Basijis to come to the Azadi Stadium yesterday to shout slogans in support of Khamenei’s condemnation of the US for Iran’s miseries!

Their missiles have gone astray and hit residential areas in our own city of Kermanshah and yet the Revolutionary Guards claim that they have hit and destroyed the ISIS bases in Syria!!

Dr. Hasan Mansour:

The fact that the foreign exchange crisis and the free fall of Iranian rila arerooted in the economy of Iran cannot be disputed,

The consequence of this crisis is the rapid fall in the purchasing power of theIranian people as essential commodities are priced in Iran against the value of US dollar.

In reality, there does not exist any foreign exchange market in Iran at all asalmost 90% of foreign currencies, mainly US dollar, are in the pockets of the government and it can effectively control its value whenever it wants.

But why does the government do this? Because it lacks cash liquidity and every time people rush to buy US dollar the added value goes into the government’s pockets to pay for its debts and the vital imports into the country.

The problem is this cash will end up in the hands of the Revolutionary Guards and the security forces as they are the priority for the regime.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/43702

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/euP6wHr9jfs

لینک دانلود:

https://vimeo.com/293630075

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/azsnzbx5163b

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/sxn14ycnte7l

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1nRReIbbZSbATcxoCn6HAjlVBOBOeFW_5/view?usp=sharing


October 08, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه 14 مهر

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم. باید برای شما بگویم که چقدر در جمهوری ولایت فقیه به شما دروغ میگویند. روزنامه مورد عنایت مقام معظم رهبری که این روزنامه انقلاب که شد یک میلیون و اندی تیراژ داشت، روزنامه زمانی که حسین بازجو آمد، چون او بازجوی درجه اول وزارت اطلاعات بود و زمانی که در زندان کمونیستها را کتک میزدند او در شکل پلیس خوبه ظاهر میشد، و میگفت چرا اینکارو میکنید بیا به اسلام بپیوند.
حسین بازجو وقتی حرف میزند مردم میگویند حرفهای مقام معظم رهبری است، چون خاتمی هم به رهبر گفت این را برای چی نگه داشته اید شما طاها هاشمی رو دارید و روزنامه انتخاب رو هم دارید چرا این را نگه داشته اید ، آقا فرموده بودند من هم احتیاج به سگ دارم که پاچه بگیره هم احتیاج به ببعی دارم . حسین بازجو هم افتخارش اینست که تف خمینی را خورده است ، اینها از معجزات مقام رهبری اول است .
تعبیر حسین بازجو و حسن شایان فر که باهم هستند از انتخابات عراق و پیروزی دکتر برهم صالح انسان برجسته آزاده چیه؟ رای پارلمان به مقاومت عادل عبدالمهدی نخست وزیر و برهم صالح رئیس جمهور، درسته در همان شهر تهران روزنامه دیگری بنام جوان که مال سپاه است مینویسد نخست وزیر و ریاست جمهور به مقاومت رسیدند این مثلا بیشتر درک میکند. هردو منبعشان یکی است ولی با تیتر متفاوت. واقعیت چیست؟

اینکه آقای دکتر برهم صالح به هیچ وجه با مقاومت کاری ندارد دوست بسیار نزدیک آمریکاییهاست در حدی که آقای برهم صالح دانشگاه آمریکاییان را در سلیمانیه تاسیس میکند. بقول خودش یک عراقی کرد است نه یک کرد بی وطن ، از آن زمان که در اتحادیه میهنی آمد با هیرو خان مشکل داشت. بخاطر اینکه اونا فکر میکردند ریاست حزب ارثی است و او میگفت همچنین چیزی نیست. پس این به مقاومت کاری ندارد.
حالا میاییم به دکتر عادل عبدالمهدی را میبینیم یک بعثی که بعد کمونیست شد و بعد مائوئیست شد آدم روشن فکری است و قبلا وزیر دارایی و نفت عراق بوده است. نه دزدی کرد نه چیزی، چه ربطی به مقاومت دارد و چه ربطی به شما دارد.هیچ ربطی به شما ندارد. وقتی فریب کاری و دروغ بود این مهم است نه دکتر برهم صالح و آقای عادل عبدالمهدی هیچکدام زیر عبای ولایت فقیه نیستند، بلکه خیلی علاقه مند هستند که شرشومشان رااز سر عراق بردارند.

امروز سالروز در گذشت عبدالرحیم جعفری است پدر کتاب ایران ، یک پسر فقیر و یتیم چطور خود را بالا کشید و بزرگترین انتشارات منطقه امبیرکبیر را احداث نمود.
رژیم تمام دارایش را مصادره کرد. اورا آزار دادند و رنج دادند من به او مدیون هستم.
روانش شاد.
همچنین امروز سالروز در گذشت احمد محمود نویسنده بزرگ ایران است.
در ادامه به دیدن ویدیو کلیپی از سخنان آقای علیزاده در مورد ارتش ایران خواهیم نشست. اما اینها را به حکومت ولی فقیه بگو جناب علیزاده.

بخش دوم برنامه به تجمع بسیجیان اعم از زن و مرد از اقصاء نقاط ایران دراستادیوم آزادی و سخنان مقام معظم رهبری خواهیم پرداخت:
ابتدا توجه شما را به نامه یکی از بسیجیان جلب میکنم .اتوبوس از مورچه خورت به طرف تهران راه افتاد ساعت ۷ شب به پادگان بابایی رسیدیم و زمانی که رسیدیم فهمیدیم که از کل استان اصفهان ۵۳۰ اتوبوس آمده است ، به بسیجیان گفته بودند هرکس بیاید ۴ امتیاز خواهد داشت و یک ماه کسر خدمت برای سربازی و ثبت نام برای بانک و ۷ روز مرخصی برای کارمندان و کارت هدیه بانک انصار برای خرید ۲۰۰ هزار تومان ، لباس متحد الشکل به ما دادند و گفتند لباسها هم برای خودتان . حدود ۱۰ شب یک ورقه دادند که توش شعار های مرگ بر آمریکا نوشته بود مرگ برآمریکا و اسراییل و سعودی ......
حضور بسیجیان اقتدار آقا بود اگر فوت بکنند اسراییل را باد میبرد .
آن آقا نفت را ببندد کمر این حکومت خواهد شکست . حرف زدن رهبر هم که دست کمی از احمدی نژاد ندارد ترامپ به اروپاییان گفته است شما چند ماه صبر کنید جمهوری اسلامی کلکش کنده است. مگر شما آنجا بوده اید یا مامورین اطلاعاتتان آنقدر قوی شده اند که در اطاق رخنه کرده اند.

احمد منصوری و دوبرادرش و یکی دیگر که توسط نیروهای امنیتی شما گول خوردند اطلاع سپاه به خانه اشان ریخته اند و گفته اند شما با نوری زاده حرف زده اید ، و مورد شدیدترین و رکیک ترین الفاظ قرار گرفته اند .آقای خامنه ای اینها مامورین شما بوده اند خجالت نمیکشید، خانه عزادار، سه تا از بچه هایشان رفته اند، شما اسم چی گذاشته اید روی این، من باورم نمیشود که اینها را میبینید و سکوت میکنید، و هیچ قدمی هم برنمیدارید.
شما بی توجه به هر آنچه در مملکت میگذرد میآیید و اینچنین حرفهایی به مردم میزنید.

مامورین بدنبال نوشته ای از احمد بودند که نوشته در اختیار کدام یک از اعضای خانواده است باید این نوشته را تحویل دهید بعد از یک ساعت گریه اهل خانه دیدند که این هم به بن بست خورده همسر جوان احمد را در همراه میبرند و شب اورا برمیگردانند و همه ترس هراس آنها این است که احمد ممکن است همه چیز را در نامه ای نوشته باشد مشکل دیگری که دامن این خانواده را گرفته طمع ناموسی به همسر احمد منصوری است. آقای خامنه ای چه جوری دلت راضی میشود و در توطئه ای که سپاه برنامه ریزی کرده بوده است اینها سه عضو خانواده را از دست داده اند.

دارو جزو تحریمها نبوده است ولی قیمتش بالا میرود و به دیدن کلیپی در این باره می نشینیم . اما کسی که قرار داد را زیر پا گذاشت آقای عباس عبدی و خواهر مری بود که از دیوار سفارت بالا رفتند. و این مصیبت شروع شد.
چه دلبستگی به روسها دارید در مسئله نفت خودتان امروز دیدید و در سوریه هم شما را بیرون کرده اند شما یک نقطه سفید در کارنامه تان نگذاشته اید.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Friday 5 October 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

I must say that the Islamic republic regime is the biggest liar in the world.

The daily Kayhan in Iran, which is the mouthpiece of Khamenei, used to print 1.5 million copies every single day before the revolution.

However, since it was handed over to the vile interrogator Hossein Shariatmadari to edit it, its print run has been reduced to a few thousand copies.

This favorite “editor” of Khamenei used to work for the regime’s intelligence ministry and was a torturer whose “specialty” was to beat up communists in prisons and force them to become “Muslims”.

Shariatmadri has always said that the views of Kayhan daily’s editorials are those of his master Ali Khamenei.

As such, one day former president Mohammad Khatami had asked Khamenei why does he allow Shariatmadri to speak on his behalf as all he does is ranting and insulting others in his paper.

Khamenei had replied that he looks upon Shariatmadri as a violent guard dog that keeps his opponents afraid him!!

And that is true, as Shariatmadri has repeatedly confessed that his greatest honour in his low life has been to chew the tealeaves that were left in ayatollah Khomeini’s cup!!

Now Shariatmadari and his sidekick Hassan Shayanfar have written an editorial and said that the recent election of Barham Saleh as the new president of Iraq “has strengthened Islamic republic’s position within Iraq’ political structure”.

Far from it, Saleh is a close friend of US and as such he was responsible for establishing the American University in Sulaymaniyah.

Unlike the those corrupt Shia politicians who are the puppets of the Iranian regime in Iraq, Saleh is a clean and honest Kurdish Iraqi who has remained independent of the regime’s attempts to buy him out.

In the second part of the program we look at a letter from one of the Basijis who had gathered in Azadi Stadium yesterday to listen to Khamenei’s diatribes against his domestic opponents, the US and regional powers.

The Basiji person has disclosed how they had been bussed to the stadium with the promise of keeping their uniforms, getting 200,000 toamns of cash and one week leave with salary for their staged show of support for the regime!!

The regime’s security forces have raided the family home of Ahmad Mansouri, one of the armed attackers involved in the Ahvaz tragedy, under the pretext that they have talked to me on my TV program.

This is an innocent family who has lost a son and is in mourning, regardless of any judgment about his act, and yet the regime is taking a revenge on his three young children.

And Khamenei keeps silent about such flagrant abuse of human rights while still claiming that Iran is the freest country in theworld!

Medicines are not among the US sanctions on Iran but their prices are skyrocketing.

If the Iranian people really want to know who has brought these sanctions on them the need look no further than at Abbas Abdi of the “reformists” and Masoumeh Ebtekar, Rouhani’s environment minister, who climbed up the US embassy in 1980.

And next month on the day of the anniversary ofthat disastrous action the devastating US oil and gas sanctions against Iran will come into effect!!

یوتیوب :https://www.youtube.com/watch?v=LEulpTvIs3U&feature=youtu.be

سایت :http://iranefardalive.com/Archive/43632

فایل صوتی: https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ngp6uoowhank

October 08, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۱۳ مهر

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم. باید برای شما بگویم که چقدر در جمهوری ولایت فقیه به شما دروغ میگویند. روزنامه مورد عنایت مقام معظم رهبری که این روزنامه انقلاب که شد یک میلیون و اندی تیراژ داشت، روزنامه زمانی که حسین بازجو آمد، چون او بازجوی درجه اول وزارت اطلاعات بود و زمانی که در زندان کمونیستها را کتک میزدند او در شکل پلیس خوبه ظاهر میشد، و میگفت چرا اینکارو میکنید بیا به اسلام بپیوند.
حسین بازجو وقتی حرف میزند مردم میگویند حرفهای مقام معظم رهبری است، چون خاتمی هم به رهبر گفت این را برای چی نگه داشته اید شما طاها هاشمی رو دارید و روزنامه انتخاب رو هم دارید چرا این را نگه داشته اید ، آقا فرموده بودند من هم احتیاج به سگ دارم که پاچه بگیره هم احتیاج به ببعی دارم . حسین بازجو هم افتخارش اینست که تف خمینی را خورده است ، اینها از معجزات مقام رهبری اول است .
تعبیر حسین بازجو و حسن شایان فر که باهم هستند از انتخابات عراق و پیروزی دکتر برهم صالح انسان برجسته آزاده چیه؟ رای پارلمان به مقاومت عادل عبدالمهدی نخست وزیر و برهم صالح رئیس جمهور، درسته در همان شهر تهران روزنامه دیگری بنام جوان که مال سپاه است مینویسد نخست وزیر و ریاست جمهور به مقاومت رسیدند این مثلا بیشتر درک میکند. هردو منبعشان یکی است ولی با تیتر متفاوت. واقعیت چیست؟

اینکه آقای دکتر برهم صالح به هیچ وجه با مقاومت کاری ندارد دوست بسیار نزدیک آمریکاییهاست در حدی که آقای برهم صالح دانشگاه آمریکاییان را در سلیمانیه تاسیس میکند. بقول خودش یک عراقی کرد است نه یک کرد بی وطن ، از آن زمان که در اتحادیه میهنی آمد با هیرو خان مشکل داشت. بخاطر اینکه اونا فکر میکردند ریاست حزب ارثی است و او میگفت همچنین چیزی نیست. پس این به مقاومت کاری ندارد.
حالا میاییم به دکتر عادل عبدالمهدی را میبینیم یک بعثی که بعد کمونیست شد و بعد مائوئیست شد آدم روشن فکری است و قبلا وزیر دارایی و نفت عراق بوده است. نه دزدی کرد نه چیزی، چه ربطی به مقاومت دارد و چه ربطی به شما دارد.هیچ ربطی به شما ندارد. وقتی فریب کاری و دروغ بود این مهم است نه دکتر برهم صالح و آقای عادل عبدالمهدی هیچکدام زیر عبای ولایت فقیه نیستند، بلکه خیلی علاقه مند هستند که شرشومشان رااز سر عراق بردارند.

امروز سالروز در گذشت عبدالرحیم جعفری است پدر کتاب ایران ، یک پسر فقیر و یتیم چطور خود را بالا کشید و بزرگترین انتشارات منطقه امبیرکبیر را احداث نمود.
رژیم تمام دارایش را مصادره کرد. اورا آزار دادند و رنج دادند من به او مدیون هستم.
روانش شاد.
همچنین امروز سالروز در گذشت احمد محمود نویسنده بزرگ ایران است.
در ادامه به دیدن ویدیو کلیپی از سخنان آقای علیزاده در مورد ارتش ایران خواهیم نشست. اما اینها را به حکومت ولی فقیه بگو جناب علیزاده.

بخش دوم برنامه به تجمع بسیجیان اعم از زن و مرد از اقصاء نقاط ایران دراستادیوم آزادی و سخنان مقام معظم رهبری خواهیم پرداخت:
ابتدا توجه شما را به نامه یکی از بسیجیان جلب میکنم .اتوبوس از مورچه خورت به طرف تهران راه افتاد ساعت ۷ شب به پادگان بابایی رسیدیم و زمانی که رسیدیم فهمیدیم که از کل استان اصفهان ۵۳۰ اتوبوس آمده است ، به بسیجیان گفته بودند هرکس بیاید ۴ امتیاز خواهد داشت و یک ماه کسر خدمت برای سربازی و ثبت نام برای بانک و ۷ روز مرخصی برای کارمندان و کارت هدیه بانک انصار برای خرید ۲۰۰ هزار تومان ، لباس متحد الشکل به ما دادند و گفتند لباسها هم برای خودتان . حدود ۱۰ شب یک ورقه دادند که توش شعار های مرگ بر آمریکا نوشته بود مرگ برآمریکا و اسراییل و سعودی ......
حضور بسیجیان اقتدار آقا بود اگر فوت بکنند اسراییل را باد میبرد .
آن آقا نفت را ببندد کمر این حکومت خواهد شکست . حرف زدن رهبر هم که دست کمی از احمدی نژاد ندارد ترامپ به اروپاییان گفته است شما چند ماه صبر کنید جمهوری اسلامی کلکش کنده است. مگر شما آنجا بوده اید یا مامورین اطلاعاتتان آنقدر قوی شده اند که در اطاق رخنه کرده اند.

احمد منصوری و دوبرادرش و یکی دیگر که توسط نیروهای امنیتی شما گول خوردند اطلاع سپاه به خانه اشان ریخته اند و گفته اند شما با نوری زاده حرف زده اید ، و مورد شدیدترین و رکیک ترین الفاظ قرار گرفته اند .آقای خامنه ای اینها مامورین شما بوده اند خجالت نمیکشید، خانه عزادار، سه تا از بچه هایشان رفته اند، شما اسم چی گذاشته اید روی این، من باورم نمیشود که اینها را میبینید و سکوت میکنید، و هیچ قدمی هم برنمیدارید.
شما بی توجه به هر آنچه در مملکت میگذرد میآیید و اینچنین حرفهایی به مردم میزنید.

مامورین بدنبال نوشته ای از احمد بودند که نوشته در اختیار کدام یک از اعضای خانواده است باید این نوشته را تحویل دهید بعد از یک ساعت گریه اهل خانه دیدند که این هم به بن بست خورده همسر جوان احمد را در همراه میبرند و شب اورا برمیگردانند و همه ترس هراس آنها این است که احمد ممکن است همه چیز را در نامه ای نوشته باشد مشکل دیگری که دامن این خانواده را گرفته طمع ناموسی به همسر احمد منصوری است. آقای خامنه ای چه جوری دلت راضی میشود و در توطئه ای که سپاه برنامه ریزی کرده بوده است اینها سه عضو خانواده را از دست داده اند.

دارو جزو تحریمها نبوده است ولی قیمتش بالا میرود و به دیدن کلیپی در این باره می نشینیم . اما کسی که قرار داد را زیر پا گذاشت آقای عباس عبدی و خواهر مری بود که از دیوار سفارت بالا رفتند. و این مصیبت شروع شد.
چه دلبستگی به روسها دارید در مسئله نفت خودتان امروز دیدید و در سوریه هم شما را بیرون کرده اند شما یک نقطه سفید در کارنامه تان نگذاشته اید.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Friday 5 October 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

I must say that the Islamic republic regime is the biggest liar in the world.

The daily Kayhan in Iran, which is the mouthpiece of Khamenei, used to print 1.5 million copies every single day before the revolution.

However, since it was handed over to the vile interrogator Hossein Shariatmadari to edit it, its print run has been reduced to a few thousand copies.

This favorite “editor” of Khamenei used to work for the regime’s intelligence ministry and was a torturer whose “specialty” was to beat up communists in prisons and force them to become “Muslims”.

Shariatmadri has always said that the views of Kayhan daily’s editorials are those of his master Ali Khamenei.

As such, one day former president Mohammad Khatami had asked Khamenei why does he allow Shariatmadri to speak on his behalf as all he does is ranting and insulting others in his paper.

Khamenei had replied that he looks upon Shariatmadri as a violent guard dog that keeps his opponents afraid him!!

And that is true, as Shariatmadri has repeatedly confessed that his greatest honour in his low life has been to chew the tealeaves that were left in ayatollah Khomeini’s cup!!

Now Shariatmadari and his sidekick Hassan Shayanfar have written an editorial and said that the recent election of Barham Saleh as the new president of Iraq “has strengthened Islamic republic’s position within Iraq’ political structure”.

Far from it, Saleh is a close friend of US and as such he was responsible for establishing the American University in Sulaymaniyah.

Unlike the those corrupt Shia politicians who are the puppets of the Iranian regime in Iraq, Saleh is a clean and honest Kurdish Iraqi who has remained independent of the regime’s attempts to buy him out.

In the second part of the program we look at a letter from one of the Basijis who had gathered in Azadi Stadium yesterday to listen to Khamenei’s diatribes against his domestic opponents, the US and regional powers.

The Basiji person has disclosed how they had been bussed to the stadium with the promise of keeping their uniforms, getting 200,000 toamns of cash and one week leave with salary for their staged show of support for the regime!!

The regime’s security forces have raided the family home of Ahmad Mansouri, one of the armed attackers involved in the Ahvaz tragedy, under the pretext that they have talked to me on my TV program.

This is an innocent family who has lost a son and is in mourning, regardless of any judgment about his act, and yet the regime is taking a revenge on his three young children.

And Khamenei keeps silent about such flagrant abuse of human rights while still claiming that Iran is the freest country in theworld!

Medicines are not among the US sanctions on Iran but their prices are skyrocketing.

If the Iranian people really want to know who has brought these sanctions on them the need look no further than at Abbas Abdi of the “reformists” and Masoumeh Ebtekar, Rouhani’s environment minister, who climbed up the US embassy in 1980.

And next month on the day of the anniversary ofthat disastrous action the devastating US oil and gas sanctions against Iran will come into effect!!

یوتیوب :https://www.youtube.com/watch?v=LEulpTvIs3U&feature=youtu.be

سایت :http://iranefardalive.com/Archive/43632

فایل صوتی: https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ngp6uoowhank

October 02, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۱۰ مهر

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم.
ابتدا در ارتباط با تصویر پشت سرم توضیحی بدهم، این منزل متعلق به حسین خداداد که یکی از عاشقان ایران بود میباشد یکسال در آن نشسته بود که فتنه خمینی آغاز شد و خانه مصادره شد حالا به چه دلیل به دلیل اینکه فاضل حرفهای حاج جواد رفیقدوست را گوش نکرده و یک دوملیونی برای آقا نفرستاده است. همیشه داغ این برادر در دلش بود رفیق دوست آنها را به ایران کشاندند و با قرض گرفتن مبلغی هنگفت این برادر را به چوبه دار سپردند مثل الان که میگویند یکنفر از محتکرین را اعدام مینماییم خودشان بزرگترین محتکر مملکت هستند و ریاست آنها راهم صادق آملی لاریجانی و حاج علی مقدم بعهده دارد رستم قاسمی پسر آقای قالیباف و خود آقای رفیقدوست جزوسردمداران دزدان هستند.
یک منظره دیدم خیلی درناک است مادر ریحانه رفته بود سر خاک فرخ زاد عزیز و صحبت هایی کرده که دلم میخواهد شما هم بشنوید.
مادر نازنین امروز مادر دیگری هم با تو گریان است در ارومیه زینب سکانوند را اعدام کردند رژیم جهل و جور و فساد بدون اینکه به درد این دختر گوش بدهد سازمان عفو بین الملل اعتراض شدید کرده و گفته موقعی که اورا گرفته اید ۱۵ ساله بوده و زیر شکنجه از او اعتراف گرفته اید وکیل مدافع نداشته است چگونه حکم صادر کردید. و داستان این دختر خیلی دردناک است میگویند دختر از ۹ سال مجازات میشود و پسر از ۱۵ سال پس چرا آنوقت دختر ۹ ساله نمیتواند رای دهد ؟ چرا باید ۱۶ یا ۱۸ ساله بشود . ۹ سال را برای این گذاشتند که جانوری مثل ری شهری دختر ۹ ساله علی مشکینی رو بگیرد. سنت پیامبر است. زینب را هم کشتند دختری دیگر که هیچکس از او نپرسید شوهرش از او چه میخواست و چه انتظاراتی داشت.
دولت فرانسه دارایی های متعلق به وزارت اطلاعات و دو شهروند را مسدود کرد و این دوشهروند یکی شان در برنامه بمب گذاری در مراسم مجاهدین دست داشته است .
اسدالله اسدی تدارک حمله را دیده بود و اتفاق مبارک دیگر این است که رژیم جمهوری ولایی از روز اولی که روی کار آمد چند چیز را مورد توجه خود قرار داد یکی از آنها ترویج اسلام ناب محمدی از نوع شیعه بود و جزو اولین سازمانهایی که درست کردند سازمان تبلیغات اسلامی بود.آدامهای مختلفی هم در آنجا بودند یکی از آنها حجت الاسلام زم بود که بچه ها توانستند چند فیلم بسازند.
اما هدف چیز دیگر بود به مرور سازمانهای دیگر هم اضافه شد بنیاد الغدیر، بنیاد مهر، موسسه اهل بیت ، این سازمانها زیاد شد و بعدا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را پایه گذاری کردند، کارشان این بود که رایزنی فرهنگی در کشور های مختلف درست میکردند، معمولا یک آدم کمی موجه را میفرستند ولی افرادی که آنجا را اداره میکنند مال امنیت خانه سپاه هستند.
در مصر و عربستان و بحرین جاسوسی میکردند که درشان را بستند و علاوه بر اینها رو کردند به نمایندگی های مقام معظم ولایت درست کردن مثل همین که در لندن درست کرده اند. که حجت الاسلام شمالی نماینده آقا آنرا اداره میکند. بیست تا بچه پاکستانی دور خودش جمع میکند ومیگوید اینها مشتاقان آقا هستند و به ایران میروند و آموزش تروریستی می بینند و برمیگردند.در این میان نگاهی هم به دادن استوار نامه سفیر ایران آقای بعیدی نژاد به ملکه انگلیس می افکنیم و با شما سخن می گوییم.
در لندن ۶ یا ۷ تا از اینها داریم ، همه اینها پولش از کیسه شما می آید، تو فرانسه هم مرکز الزهرا را درست کرده اند نزدیک دریای مانش یکی از مراکز عمده بود و هم تروریستها آنجا بیتوته میکردند و هم افکار آلوده زشت تروریستی را رواج میدادند.
از این مراکز بسیار است و دادگاهی هم در آلمان با استرداد یک ایرانی به بلژیک موافقت نموده است. یعنی همان آقای اسدی رو برای محاکمه به بلژیک تحویل میدهند.

از اخباری که باید به آن پرداخت بعد از تجمع آخوند ها و شعا استخر فرح در انتظارت برای روحانی ، حسین طیبی فر فرمانده تیپ امام صادق از سمت خود برکنار و به سمت معاونت امور روحانیون در کل سپاه منسوب شد.

در بخش دوم برنامه از سالروز تولد زنده یاد منوچهر سخائی یک هنرمند نازنین شما را باخبر خواهیم نمود.
در ادامه برنامه نگاهی به حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر داعش خواهیم داشت و شما را در جریان آخرین خبرها قرار خواهیم داد:
دو موشک هردو هم ذوالفقار در هنگام بلند شدن به زمین میخورد و خاکستر میشود و آسیبی هم به مزارع کشاورزی و مناطق مسکونی میرساند این دسته گل سپاه بوده است. اما ۴ تای دیگر که شلیک میشود در شرق فرات یکی از آنها به انبار داعش میخورد و منفجر میشود دوتای دیگرش بیهوده میخورد واما یکی از آنها به مناطق مسکونی میخورد وعده ای را میکشد ، سپاه مدعی است که رهبران داعش را کشته اند . چه کسی میداند؟!!
چیزی که دیروز شنیده ام گروهی از کردهای سوریه که با عربهای سوریه همکاری میکنند و با دولت سوریه هم در ارتباط هستند اینها با جمهوری اسلامی همکاری کرده اند و دستگاهایی که بعنوان هدف یاب است را در محل قرار داده اند و هدایت موشکها را به آنجا راحت کرده اند. این موشکهای ذوالفقار که اینها زده اند از خانواده فاتح هستند و از نوع قیام بوده که ۵۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر برد دارد.......
در انتها به تفصیل در ارتباط با انتخاب ریاست جهموری در بغداد و نقش حاج قاسم سلیمانی با شما صحبت می نماییم. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

http://iranefardalive.com/Archive/43540

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/3mR0xUpj6AA

لینک دانلود:

https://vimeo.com/292984802

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/66zi5fjzjk0b

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/7ebglpuve6wq

گوگل درایو:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/7ebglpuve6wq

October 02, 2018

امشب در تفسیر خبر جمعه 6 مهر


امشب در تفسیر خبر شبکه ایران فردا می پردازیم به :
پیامدهای عملیات تروریستی در اهواز و آنچه در اجلاس سالیانه سازمان ملل در ارتباط با ایران گذشت.
میهمانان آقایان علیرضا نوری زاده ، حسن شریعتمداری و محمد نوری زاد

چالنگی :آقای نوری زاد گزارش کوتاه شما را از حادثه تروریستی اهواز میشنویم ، جمع بندی شما چه هست انگشت اتهام به طرف حکومت است بطرف دو کشور منطقه یعنی عربستان و امارات است ؟ به ما چه خواهید گفت ؟

نوریزاد: این عضو شورای شهر شیراز که پس از این انتقاد بازداشت شد یکی از فساد های مهم در کشور است در این سالها هر خبر نگاری و هر رسانه ای خواسته از چهار چوب حکومت بیرون بزند بازداشت شده است مثل یاشار سلطانیدر حادثه اهواز آنچه که برما میباره خبرهایی است که رسانه ها و دستگاههای حکومتی بر مردم میبارند. بشدت مردم در داخل در تردید هستند چون هیچوقت یک خبرنگار مستقلی اجازه نیافته موضوعی را واشکافی بکند ماجرای اهواز انگشت اتهام بسمت سپاه دارد بدلائل مختلف ، یکی اینکه آقای روحانی نیاز داشت در گفتگوهای سازمان مللیش مثلا یکمظلوم نماییداشته باشه مثل کشتن دانشمندان هسته ای در گفتگوهایی که جلیلی با اشتون داشت ، یا مثل اینکه تروریسها از یک پارک جنگلی بیرون زده اند و جایگاه ویژه را دور زده اند بدون شلیک تیر به آن سمت آمده اند رو به مردم شلیک کرده اند.و به گفته یکی از نماینده ها اینها دوازده دقیقه شلیک میکرده اند بدون اینکه کسی به سمتشان شلیک کند یعنی انگار همه تردید ها دست به دست هم داده اند تا سپاه را متهم کنند. به این دلیل که سناریو های بسیار متعددی پرداخته اند که بسیار فاجعه آمیز بوده است. و دست سپاه و اطلاعات رو شده مثل بمب گذاری در حرم امام رضاکشتن کشیشان و سناریو طنز حمله به مجلس همه اینا نشانگر این است که سپاه یکی از متهمین این ماجراست.

نوری زاده: درسته رژیم سانسور گذاشته و نمیگذارد روزنامه نگاران آزاد حرفشون را بزنند ولی ما اینطرف هستیم و منابع با دادن اطلاعات به ما خیلی سریع این اخبار پخش خواهد شد. همچنین که در هفته گذشته یکی از بستگان احمد منصوری که فرماندهی عملیات را در دست داشت با من تماس گرفت و گفته که احمد منصوری از ۶ ماه قبل در تور سپاه بوده و رفته برادرش و پسر عمویش را هم آورده است و برنامه ریزی کرده اند و رفته اند در بیرون اهواز در منطقه کولی ها که سه نفر را شما میبینید و این فیلم را رابطش روز پنجشنبه به سپاه میدهد و آنها به سایت اعماق میدهند و داعش که از این عملیات بی خبر بود ادعا کرد که روحانی در آنجاست، بزرگان داعش در ایران هستند، سیف العدل در لواسان زندگی اشرافی دارد ، فرمانده انتظامی خراسان میگوید ما یک گروه انتحاری را دستگیر کرده ایم که میخواستند در عاشورا کارهایی بکنند و از آنها اسلحه هایی بدست آمد از جمله هفت تیر، کما اینکه پارسال هم همین را گفتند خیلی مضحک است ، در جریان اهواز ناجوانمردی سپاه در این حد است که به احمد منصوری میگوید شما به جایگاه تیر نزنید چون فقط یکی دو نفر را میکشید بیایید به اینطرف به سربازان ومردم شلیک کنید، برای همین همه فرار میکردند و من روز اول انتقاد کردم اما بعدا متوجه شدم که اینها گلوله نداشته اند، تمام را سپاه کرده است و آنها در این نوع کارها ید طولانی دارند آنها در قتل حریری آدمی را علم کردند بنام ابوعدس که آمد فیلم گرفت وگفت من اینکار را کرده ام ولی در دادگاه واقعیت مشخص شد، اینجا هم همانطور از اینها استفاده کردند. احمد منصوری زنده بود ولی اورا کشتند و یکی دیگر هم زخمی بود که در بیمارستان کشتندش. آنوقت آقای علوی میگوید بیست سی نفر را در این رابطه دستگیر کرده ایم، رژیم با این کارش نشان داد بدتر از سینمارکس هم میکند و آدمهای خودش را میکشد.

چالنگی : در این عملیات تروریستی نه جامعه بین المللی و نه مردم در داخل حرف اینها را باور میکنند و چنان بی اعتمادی در بین مردم هست که در اولین لحظات بعد از حادثه انگشت اتهام بسوی حکومت گرفته شد و حکومت ایران سالهاست منت گذاشته بر سر مردم و اولین وظیفه خودش که امنیت مردم هست و درست در نمایش اقتدار خودش مورد حمله قرار میگیرد چرا باید حکومت اقتدار خودش را زیر سئوال ببرد؟

شریعتمداری:من فکر میکنم که این عمق استیسال یک حکومت است که برای اینکه به مردم ثابت کند که ما لازمیم تا امنیت شما را حفظ کنیم خودش صحنه هایی بسازد که امنیت را به نحو بارزی بهم بزند و با اذهان مردم بازی کند، بنظر من هدف اصلی سپاه از این کار این بود که وجود خودش را در خارج از مرزها توجیح کند که مورد اعتراض نه تنها مردم بلکه افراد شاغل در سپاه و نیروهای مسلح هم شده است و این سپوال برای کشکر فاطمیون هم پیش آمده که برای چی دارند در سوریه میجنگند و کشته میشوند . میخواهد این تئوری را که بخاطر امنیت ایران است که در سوریه حضور داریم تا داعش به شما حمله نکند با چند حمله نمایشی از سوی گروههایی بنام داعش و با بند و بست با داعش اثبات بکند که بله اگر ما نباشیم اینکار ها نقش اضافی دیگری درش پیدا میکنند و امنیت ما در خطر است سئاه به هیچوجه حاضر نیست اقتدار خودش را به خاطر روحانی هم به خطر بیندازد فقط به خاطر عملیات خودش است و میخواهد از این بهره برداری بکند که وجود ما در خارج از کشور لازم است البته در وضعی هستند که هر کاری میکنند برعکس میشود و هیچ چیزی رانمی توانند کنترل کنند و هیچ پروژه ای را به پایان نمیتوانند برسانند و اطلاعات از داخل درز میکند چون اینها وحدت در درون خودشان ندارند و من امیدوارم کسانی که شاهد بوده اند اطلاعات دقیقتری را در اختیار ما بگذارند با این وجود من ترور را به شدت محکوم میکنم حا از طرف هرکس باشد سپاه داعش یا هرکس دیگری و به کسانی که عزیزانشان از دست رفته اند تسلیت عرض میکنم.
با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم

Behind the Headlines – Friday 28 September 2018

Jamshid Chalangi:

In tonight’s program of Behind the Headlines:

What are the consequences of the Ahwaz terrorist attack?

What did Hassan Rouhani say in his speech at the UN and how did the US officials respond to his comments?

Our guests tonight to discuss these topics are Dr. Alireza Nourizadeh, Hassan Shariatmadari and Mohammad Nourizad.

Mohammad Nourizad:

An independent journalist named Yashar Soltani who has been trying to investigate the Ahwaz attack has been arrested and all we hear about that incident is the wave of the regime’s news stories.

Iranian people are extremely suspicious of the attack and all fingers of blame are directed at the Revolutionary Guard. There are several reasons for this. Firstly Rouhani needed to plead victim of terrorism at UN in the same way the regime did with the assassination of the nuclear scientists.

It is inconceivable how a group of terrorists simply jump out of a small park and bypass the stand where the Guard commanders are seated and keep shooting directly at the marching soldiers and innocent crowd.

One MP has said that the attackers had been shooting for twelve continuous minutes and nobody has tried to fight them back from among the security personnel.

I believe the Revolutionary Guards are one of the accomplices of the attackers.

Dr. Alireza Nourizadeh:

It is true that the regime has put a blanket of silence on the event at home but here in exile we are spreading the news and informing our people about who has been behind this deadly attack.

A relative of Ahmad Mansouri, the man who has led the attack, has contacted us and said that he had been under the surveillance of the Revolutionary Guard for the last six months and his cousins had joined him for the operation.

They had filmed their gathering to discuss the attack and had given the footage to the Revolutionary Guard and the Guards gave it to Daesh (ISIS). Daesh had assumed that Rouhani had been at the stand on the day while did not know much about the operation.

Mansouri had been arrested alive but the Guards have killed him in the hospital. This regime is an expert in staging this kind of shows and the example of cinema Rex of Abadan is in front of us.

Hassan Shariatmadari:

I believe this action of the regime shows how low it has gone. I think the Revolutionary Guard were behind the attack to plead guilty in face of the barrage of criticisms against its nefarious regional acts and its corruption at home.

The Guards have plotted this attack to justify their presence in the region’s hot spots under the false claim of “providing security for Iranians inside the country”.

The Guards will not care about Rouhani’s position and is only interested in its own power. However, they may think that they can carry out this kind of plots and control the news inside the country, but the truth will eventually come out as it has already done about this murderous plot.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/43408

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/F2gD5alMIjo

لینک دانلود:

https://vimeo.com/292368696

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/krzw48e2pvuh

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/bmqabi2i29lp

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1Udi5bhR-KmMuf8Npo9YXuB4U3hFwSvu9/view?usp=sharing



October 02, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۹ مهر

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم.ابتدا به یک فیلم در ارتباط با همدردی و کمک مردم به هموطن خود در ایران مینشینیم و با شما سخن می گوییم. این صحنه با اینکه ساختگی است ولی غیر از داروخانه چی و فرد گیرنده دارو دیگران در جریان نیستند و این نماد مردم ایران است که حتی نمیخواهند آن مرد متوجه شود. این را باید برای آقای خامنه ای روزو شب بگذاریم تا اینکه بفهمد حاج علی مقدم و آقای طاهری ۷۰۰ میلیون دلار را در جریان دکل های نفتی چگونه بالا کشیدند و یا نوه برادر دستغیب خانه چند میلیونی در انگلیس و سوئیس را از کجا آورده اند.
نرگس بانوی محمدی هم بعد از اتمام سه روز مرخصی اش به زندان برگشت و این دژخیمان با تقاضای تمدید مرخصی اش موافقت نکردند.
در ادامه برنامه به مناسبت سالروز تولد احمد کسروی که بدست معلمان فکری خامنه ای یعنی فداییان اسلام کشته شد با شما صحبت خواهیم نمود و چون درس دین خوانده بود میگفت آنقدر از این لباس بیزارم که دلم میخواهد هرچه زودتر از شرش خلاص شوم و شد کت شلوار پوشید و وکیل و قاضی شد و در نهایت بدست فداییان و نواب صفوی کشته شد حال امروز جایگاه احمد کسروی کجاست که میگفت این بدعت ها را باید از دین زدود و جای این آقایان فداییان خلق کجاست . در مورد امام دوازدهم آیا این عدالت الهی است که کودکی را بدنیا بیاورد وبعد غیبش کند و او هر از چند گاهی بیاید و همسر بگیرد بچه بیاورد و دومرتبه غیب شود و چرا توی چاهش بکند؟ به چه مناسبت پروردگار قادر چنین کاری میکند تا هر زمان جهان پر از آشوب شد با دویست و دوازده نفر که حضرت خامنه ای در سمت راست و ابوعزراییل در جلو به کشتار مردم بپردازد در این باره به دیدن فیلمی از فداییان می نشینیم که خودشان میگویند دیگر نواب ها لازم نیست بکشند خود حکومت میکشد همانطور که بختیار و فروهرها را کشتند.
از همین آدمکشان یکی را داریم که رئیس یکی از فدراسیون های ورزشی است و با مدرک تقلبی بر این مسند نشسته و فقط چون تیر خلاص زن بوده به این شغل رسیده است .
در ادامه به دیدن فیلمی از یک آخوند که چطور توضیح میدهد دروغکی پای منبر گریه کنید چون امام خوشش میاید خواهیم نشست.
امروز در ضمن تولد حسین دهنوی آهنگساز بزرگ ایرانی است در اینحال امروز را روز مولوی هم نامیده اند و به همین مناسبت به شنیدن سخنان استاد محمد رضا شجریان در این باره می نشینیم .
در بخش دوم برنامه ابتدا از مردی که دارای 67 شغل و منزلش در سعد آباد است و آمده در باره مردم یمن اظهار نظر نموده است وآن شخص کسی نیست جز طبیب ولایت و مشاور رهبر آقای ولایتی طبیب الحضور ایشان آمده وگفته است این یمنی های پابرهنه با یک لنگ و چند تا نان خشک میجنگند. به توچه ؟! روزنامه قانون یک کاریکاتور قشنگ از وی چاپ نموده است ایشان روی دست ابوالمشاغل بلند شد، ببینید شما با چه ادمهایی روبرو هستید؟ حالا این مرد به رهبر جمهوری اسلامی راهنمایی و مشاوره میدهد که چطور دنیا را بر ضد ما بکند وبگوید ما موشک داریم

داستان اهواز را برایتان تعریف کردم اصلا به داعش ربطی ندارد داعش حتی نمیدانست که روحانی آنجا هست یا نیست ؟ داستان را برایتان گفته ام چطور احمد منصوری را آن محرابی مأمور اطلاعات اورا گرفتند و ۶ ماه در چنگشان بود و بعد برادر و پسر عمویش را هم آورد بعد این بیچاره ها را در منطقه کولی ها بردند و از آنها فیلم گرفتند. و بهشان گفتند چه چیزهایی بگویید که انگار اینها مسلمان سنی سلفی هستند، خانواده منصوری شیعه هستند و در عاشورا تکیه دارند همشون شیعه بودند ، شما از یک روانی مزمن استفاده کردید و اینها جلو مردم گفتند ما با آمریکا و سعودی و اسراییل طرفیم ،این چه ربطی به داعش داره ،سعودی که اولین هدف داعش هست امریکا هم همینطور بیشتر این داعشی ها را آمریکا کشت ،همینطور اماراتی ها من راجع به اسراییل چیزی نمی گویم چون اطلاعی ندارم.
اولش گفتند گروه الاحواز بوده بعد گفتند از طریق داعش انجام داده اند و آن سخنگویشان که آمد گفت بعله ما بودیم و بعدش فکر کرد دولتهای اروپایی بیرونشان میکنند حرفش را پس گرفت تازه بین خودشان هم جنگ است.
سپاه باید قدرت نمایی کند سپاهی که پریروز فیلمش را دیدیم توی خلیج فارس برای نشان دادن قدرت خودشان می گویند ما قادر هستیم از روی عراق موشک هایمان را بفرستیم بروند و داعش رو بزنند. داعش!!! شما شش ساله که در سوریه هستید چرا داعش رو نمیزنید اگه خبر دارید که برادر یکی از این پنج تا قبلا تو سوریه با داعش بوده و کشته شده چرا همان وقت داعش رو نزدید شما که همه چیز را میدانید !! پهلوانان سپاه باید قدرت نمایی کنند .
کجا بروند از کرمانشاه سه نقطهرا مشخص نمده اند یک نقطه در ارومیه است برای زدن کردها و نقطه ای هم در خرم آباد برای زدن اسراییل یک نقطه هم در کرمانشاه برای زدن عراق و سوریه ، اسرائیلیها برخلاف ما صبر نمیکنند، آمدند در خرم آباد و پادگان امام علی را منفجر کردند و ۱۱۰ نفر را کشتند و ۲۵۰کلاهک موشک را نابود کردند. در کرمانشاه اینها ۷ موشک شلیک کردند یکی از موشکها از نوع ذوالفقار خانواده فاتح ۱۱۰ میان برد است و توان زدن درست در یک فاصله ۵۰۰ تا ۷۰۰ متری و در این برد مفید اینها قادرند عمل کنند یکی از اینها ذوالفقار بود و در آسمان منفجر شد، و بقیه در نزدیکی داعش و گروهای دیگر سوری فرود آمد. این کجا قدرتمندی شما را نشان داد .
اما تا تاریخ ، تاریخ است شما دستتان به خون این سربازان و بچه های بیگناه اهواز آغشته است و مردم این را فراموش نخواهند کرد و نامتان با ننگ آمیخته خواهد شد.

در انتهای برنامه به داستان ریاست جمهوری در عراق و رویداد های مهم منطقه خواهیم پرداخت و شما را در جریان مهمترین اخبار قرار خواهیم داد .
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Monday 1 October 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with showing a short film in sympathy with the Iranian people in facing their daily socio-economic problems.

In this film we see how people obtain their badly needed medicines from the black markets as a result of the economic and financial sanctions on Iran.

One must play this short film for Mr. Khamenei round the clock to come to his senses and feel ashamed of how Haji Ali Moghadam and Mr Taheri are paid $700 million by his regime to buy an oil platform for Iran but steal the money and flee the country. Or how the grand children of his “special representative” ayatollah Dastgheib buy multi-million pound mansions in England and Switzerland.

Nargess Mohammadi has returned to Evin prison after three days of furlough despite her serious illness, as the executioners of Evin have not agreed with her request for private treatment outside prison.

We continue the program with paying tribute to the life and works of Ahmad Karsravi who was murdered by the Fadaeen of Islam.

Kasravi had studied at a religious college but he had abandoned his turban and robe and became a secular lawyer and judge but the head of that terrorist organization, Navab Safavi assassinated him for his secular views.

Now the followers of Navab Safavi rule over Iran and continue to murder our freedom fighters in the same way.

We will watch a video clip of a mullah who tells his audience how to pretend they are weeping when he delivers his religioussermon!

Today is named after Iran’s great poet Molana Mulavi and we hear a speech from Iran’s leading traditional singer Mohammad Reza Shajarian for this occasion.

Ali Akbar Velayati has uttered some nonsense again by suggesting that the Iranian people must follow the example of the Houthis of Yemen and wear thoobs and eat dried bread to continue their fight against US!!

And this vile suggestion comes from a man who lives in part of a royal palace and his children have amassed millions of dollars of wealth through corrupt business relations!

The Revolutionary Guards have begun a campaign of showing off their military power by supposedly bombing the bases of Daesh in Syria.

But as we did disclose the other day, the Ahwazattack had been plotted by the Guards themselves and one needs to ask theircommanders why after having claimed victory for yourself over Daesh in Syria you are still finding their bases in that country and bombing them?

History will show that the hands of the Guards are stained with the blood of our people in Ahwaz.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/43493

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/C4HagWj-Kxs

لینک دانلود:

https://vimeo.com/292782642

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ivxa0quoukb0

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/igstbev05vum

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1dN3RuAlXMjifwxl8HSO3ja4lovgArtwf/view?usp=sharing

October 02, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۶ مهر‎

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم. ابتدا اشاره ای به گرانی روزافزون اقلام مورد مصرف روزانه خواهیم داشت.

دوستی برای من نوشته با گوجه فرنگی کیویی ۸ هزار تومان چیکار میکنید؟ روزنامه آفتاب یزد هم به این نکته اشاره نموده است گوجه فرنگی با دلار رقابت دارد و یک نان و املت ساده را به غذای لاکچری تبدیل کرده است و قیمت رب گوجه فرنگی به بیش از سه برابر افزایش پیدا کرده است .
من کلاس هفتم بودم با ۵ تومان همراه خدابیامرز برادرم به سینما میرفتیم ۲ ریال بلیط اتوبوس ۳ تومان بلیط سینما و یک ساندویچ ۱ تومان و نوشابه هم ۵ ریال و با دو ریال به خانه بر میگشتیم واقعا با ۵ الی ۱۰ تومان زندگی میکردیم.

دیروز که ماجرای اهواز را از قول یکی از بستگان عوامل حادثه خواندم، عده ای تماس گرفتند و بر صحت این وقایع تایید کردند ، این که من مکرر بر روی این جریان دست میگذارم بخاطر اینست که اینها در حرم امام رضا هم همین کار را انجام دادند و گفتند مجاهدین کرده اند و دودختر بدبخت را عامل و از آنها اعتراف گرفتند و در تلوزیون پخش کردند ، الان هم حدود ۴۰ نفر را دستگیر نموده اند و وزیر اطلاعات گفته که عاملین و مرتبطین این حادثه دستگیر شده اند ، چند جوان عرب بیکار بدبخت را گول میزنند و تحت فشار و شکنجه وادارشان به اعتراف سناریوهایی که خودشان میخواهند میکنند. فرمانده سپاه اهواز هم این را میداند و عین خیالش هم نیست.

دیروز بانوی مقاومت ایران زمین نرگس بانوی محمدی از زندان به مرخصی آمد و مادر ستار بهشتی به استقبالش رفت.

در این بخش از برنامه به دیدن فیلمی از بسته بندی شکرهای تاریخ گذشته خواهیم نشست و از بی اعتقادی این مردک ابوالمکارم شکرفروش به دین و انسانیت با شما سخن می گوییم . شرم بر شما باد فریبکاران ، بزودی ملت جواب شما را خواهند داد.

در ادامه برنامه همراه با شما خوبان به دیدن دو کلیپ ویدیویی از به حج رفتن شاه فقید و به نمایش گذاشتن درب حرم برادر امام حسن عسکری خواهیم نشست ودر این باره با شما صحبت خواهیم کرد.
در ادامه به دوفیلم کوتاه از تفاوت جلسات هیئت دولت در زمان رژیم سابق و در جمهوری جهل و جور مینشینیم . و به آقای روحانی میگوییم یا برو روضه ات را بخوان و کار مملکت را به کاردان بسپار، و یا به مملکت بپرداز، و این وضع بی سرو سامان را سامان بده. خدا یا چه بگویم از این ریا کاری، در کربلا 72 نفر یاران حسین کشته شدند و چه کسی برای شما تعریف کرده انگار خودش آنجا حضور داشته است ؟!!!
در بخش دوم برنامه نگاهی به دیدارها در حاشیه مجمع سازمان ملل متحد خواهیم افکند و از دیدار نتانیاهو با دونالد ترامپ و رضایت وی از اوضاع چنان که گفته ما هر آنچه میخواستیم گرفتیم، هرچند سرنگونی هواپیمای روسی روابطشان را با روسیه شکر آب نمود ولی باز هم تکرار کرد که هر زمان که بخواهیم به نیروها و پایگاههای ایران در سوریه حمله میکنیم و در این باره با روسیه توافق کرده ایم گزارشها دال بر این است که نیروهای ایران هم تا 45 کیومتری جولان عقب نشینی نموده اند. در عین حال شمخانی اعلام نموده که اگر اسراییل به حملاتش به نیروهای ما در سوریه ادامه دهد با واکنش شدید ایران مواجه خواهد شد. و خبرهایی در ارتباط با فلسطین و قصد واگذاری غزه به حماس از طرف اسرائیل و مخالفت مصر با این برنامه با شما صحبت می نماییم.

در بخش دیگری از برنامه امروز به دیدن فیلم کوتاهی از دیدار امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با حسن روحانی می نشینیم و اززمانی که آقای مکرون با روحانی دارد صحبت میکند روحانی فقط میخندد !! حسن آقا شما که در انگلیس درس خوانده ای و زحمات پروفسورامین را بر باد نده و ببین طرف چه میگوید .. ؟؟ نه اینکه فقط بخندی !!
در ارتباط با اروپاییان آنچه از پس پرده بیرون آمده اینست که اروپاییان به مقامات ایران گفته اند ما به برجام وفاداریم، اما کمپانیهای اروپایی چنین قصدی ندارند و دارند بیرون می آیند و شرکت ولوو هم اتمام کارش در ایران را اعلام نمود.

در همین باره باید گفت دولت جدید آمریکا تمام این قضایا را زیر نظر دارد و هرگونه پرداخت بانکی و پولشویی از طریق شرکتها را زیر نظر دارد و شدیدا با آن برخورد میکند.
اینکه دونالد ترامپ میگوید بلاخره ایران به میز مذاکرات میآید درست میگوید ، اعتصاب سرتاسری کامیونداران و اعتراضات مستمر غارت شدگان و در خواست بازاریان و کسبه و اصناف برای اعتصاب سراسری در روز شنبه، کم کم کمر این ٰرژیم را خواهد شکست.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.
A Window to the Fatherland – Friday 28 September 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with a short report on how the price of food and basiccommodities are increasing by the day in Iran.

A friend of mine has written a letter to me saying that a kilo of tomatoes is now costing him 8000 tomans, making it even impossible for a poor family to buythem to make simple omelette, which is the basic food for millions of families in Iran today who are unable to buy meat and poultry.

I remember when I was a pupil in Iran we could ride on a bus, go to cinema, buy a sandwich and coke and get back home with only 5 tomans in our pocket!!

We reported about the possible conspiracy of the regime in the Ahwaz terroristattack yesterday and since then some of our viewers have contacted us and said that they have no doubt that the regime has been involved in a plot to stage the attack and have now arrested more than 40 innocent Ahwazi people on phony charges while the Revolutionary Guard commanders know very well that they the whole thing has been staged by themselves.

Nargess Mohammad has now been released from Evin prison and has been welcomed outside the prison by the mother of Sattar Beheshti.

In the second part of the program we will play a vide clip of a documentary about the late Shah’s pilgrimage to Mecca as well as a short film about how the Iranian governments used to hold their cabinet meetings before the revolution.

When you compare those meetings with the ones under the Islamic republic regime you realizes how low the state of affairs in Iran have become where Rouhani acts as a mullah in a mosque reading religious sermons to his ministers, instead of asking them to report to the nation what good they have done in their undeserved jobs to serve the country.

The meeting between Emanuel Macron of France with Rouhani’s team at the UN has become a laughing matter as a photo of the meeting shows the French diplomats are talking seriously about Iran’s regional destructive activities, but Rouhani and Zarif are just listening and laughing!

The Europeans are still trying to set up their own channel of trade and money transfer with Iran and bypass the US sanctions, while the European companies continue to leave Iran’s markets every single day.

However, the US is watching over the European moves and will surely obstruct any illegal trade with Iran that tries to circumvent the sanctions.

http://iranefardalive.com/Archive/43402

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/fvqFA2r8dX4

لینک دانلود:

https://vimeo.com/292336112

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/5hfoybqt7qel

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/hcxkryztojuy

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1ApLXzsW4BX_9CQKZ-AjgeeqagnbpyPWX/view?usp=sharing

October 02, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۵ مهر

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم . در ابتدا اشاره ای به نامه برادر یکی از تروریست های کشته شده در افشای جریان حادثه اهواز خواهیم داشت. و بخاطر امنیت این فرد از بردن اسمش خودداری میکنم و درر هفته آینده هم نامه مادر یکی از همین بچه ها را برایتان بازگو خواهم کرد تجه شما را به متن نامه جلب میکنم .سلام آقای نوری زاده خواهید دید که روزهای آینده با افشاگری خانواده منصوری حقیقت آشکار خواهد شد ، من البته سعی میکنم مستندیات بیشتری را برایتان بفرستم یکی از این تروریستها بنام منصوری ماهها بود که در تور اطلاعاتی سپاه قرار داشت و بنوعی زندانی مشروط بود طرح این عملیات از طرف سپاه با فشار و تهدید احمد منصوری سفارش شد و او به قیمت جان خود و دوستانش مجری این توطئه شوم شد.........

شکی که به این عملیات ها وجود دارد اینکه هیچکدام از فرماندهان سپاه آسیب ندیدند و آخوند جزایری هم سالم ماند هرچند غش کرده بود زیر میزرفته بود.

دکتر نوری زاده : نظرتان در باره این نامه چیست؟

دکتر سازگارا: من دو سه نکته را میتوانم عرض کنم ، نکته اول اینکه بهر صورت تروریسم محکوم است. وهمه بااین موافق هستیم دنیا هم این عملیات را محکوم کردند .
نکته دوم میگویند خرس تخم میگذارد یا بچه میزاید گفتند از این دم بریده هرچه بگویید بر میآید، من نمیدانم این قبیل چیزا دشوار است که آدم به قاطعیت بگوید دسیسه رژیم بوده است یا نبوده است ول دستکم این را میتوانم بگویم ، ابهامات زیادی هست ، اصلا چجوری این چند نفر به رژه میرسند معمولا این رژه ها حفاظت بالایی دارهاطرافش و یا چرا مقامات هدف نبوده اند. یا چرا در مورد تعداد تروریسها یک نظر نبودند. ابهام زیاد است داعش گفت من کردم. بعد گندش در آمد وگفت روحانی هم بوده است نکته آخر ببینید حالا شاید بیش از چهار صدو خورده ای گروه ناراضی در اهواز موجود است در این سالیان خیلی مورد ظلم قرار گرفته اند اما در این مرحله که ما در جنبش مردم ایران قرار داریم یکی از آن پرتگاههایخیلی خیلی خطرناک افتادن به راه جنگ مسلحانه و تروریسم است ، چون برای جمهوری اسلامی نیروهای سرکوبگرش وجود پیدا میکنند. بسیاری از همین بچه های سپاه ناراضی هستند و اولین مشکل آقای خامنه ای و دور سرکوبی که گذاشته میداند که نیروهای سرکوبگرش ریزش دارند. این قبیل کارها به ظن اینکه از خودشان هم باشد به بچه های بسیج و سپاه اثر خواهد داشت.
بنظر من بهترین راهنما ۵ حزب کردی ماست وقتی جوانان کرد را دوهفته پیش اعدام کردند. و همزمان به مقر حزب دموکرات حمله کردند حکومت باورش بر این بود که کردها عصبانی میشوند و اسلحه بکشند و بهانه ای برای سرکوب و علت وجودی برای سپاه و سرکوبگرانش دارد. اما بجای این مردم کردستان و احزاب کرد یک روز اعتصاب کردند و اینجور راه نشان دادند به بقیه مبارزان .
جمهوری اسلامی این کارنامه را در سوریه دارد و تظاهرات مسالمت آمیز مردم را به خشونت ورزی کشاند که موجه کند آقای بشار اسد را تا یک جنگ ۸ ساله داخلی راه بیفتد با این خسارت و کشتار تا قصاب دمشق سر کار نگه دارد. بنابراین اسین هشیاری را باید دوستان ما در هرکجای ایران رعایت کنند. مثل اعتصاب کامیونداران که بهترین مبارزه مدنی است.

دکتر نوری زاده : روحانی داشت به سازمان ملل میرفت و بعنوان یک کشور حمایت کننده تروریسم نیاز داشتند به این حادثه تروریستی و نمایشی که ما خودمان قربانی هستیم و آنجا نیش به عربستان هم زدند. حالا می خواهیم بر روی حرفهای آقای ترامپ و روحانی بیاییم . آقای ترامپ ۴ دقیقه از نطقش را به انتقاد از حکومت و از همه کشور ها خواست تا ایران را تا زمانی که سیاست های خصمانه اش ادامه دارد بایکوت کنند و گفت کشورش اجازه نخواهد داد کشور های حامی تروریسم صاحب اسلحه های
کشتار جمعی شوند. مردم ایران به حق خشمگین هستند که میلیاردها دلار برای آشوب در منطقه سرمایه گزلری بشود. و میلیاردها دلار از ثروتشان برای گروههای تروریست خرج شود. ایران به حق حاکمیت و به مردم خودش احترام نمیگذارد. و پمپئو اشاره کرد که ما با گروههای اپوزیسیون در حال گفتگو هستیم این اشارات توهماتی هم توسط سازمان مجاهدین ایجاد نموده است که منظورشان ما بوده ایم! نظر شما چیست

دکتر سازگارا: آقای ترامپ رگبار تندی علیه ایران داشت و همزمان یک گزارش منتشر کرده است در ۴۸ صفحه و ۷ فصل و در یک فصل ایران را پشتیبان تروریسم دانسته و یک فصل راجع به پولشویی تروریسها است و یک فصل راجع به عملیات سایبری و یک فصل آن راجع به عملیات های دریایی است و یک فصل راجع به نقض حقوق بشر و یک فصل راجع به محیط زیست است.
. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Thursday 27 September 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We have received a letter from the brother one of the terrorists killed in the Ahwaz attack of last Saturday but refrain fromnaming him until next week for security reasons.

The letter sheds light on who was really behind the deadly terrorist attack.

We continue the program with talking to our special guest of every Thursday, Dr. Mohsen Sazegara, by asking him about his analysis of what really happened in Ahwaz.

Dr. Mohsen Sazegara:

I believe in the coming days and with the revelations made by the Mansouri family the truth about this attack will become public.

Mansouri was one the terrorists who had been under surveillance of the Revolutionary Guard and I can firmly say that he had been led by the Guard to organize this attack in which himself and his friends were killed as a result of sinister plot.

It is notwithstanding that none of the Guards commanders were hurt in the attack and even the cleric Jazayeri only passed out and covered himself under a table.

In any case, terrorism is condemned and we do condemn it too. It is equally hard to say with absolute certainty that the regime had planned it. But the contradictory accounts given by the different regime apparatus make it sound very suspicious.

Now that the Iranian people’s civil struggle for democracy has reached a crucial stage, incidents like this can turn it into a violent confrontation with the people and divert the movement into dangerous path.

There are many members of the Guard who are dissatisfied with the regime and if they feel they are threatened they will change their view of the regime and would not side with the people.

The best reaction to regime’s violence was demonstrated by our Kurds who chose to go on general strike in the Kurdish cities and towns after three young Kurds were executed and the headquarter of Iran’s Kurdish Democratic Party was bombed in which scores were killed.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Rouhani was on his way to the UN and this incident gave him the excuse to plead victim of terrorism and use the opportunity tocriticize the Saudis.

But President Trump used most of his speech to target the Iranian regime and warned that it will not allow it to continue with its destructive regional policies and obtain a nuclear bomb.

Mike Pompeo has also once again stated his support for the Iranian people’s struggle but the Mujaheddin have claimed Pompeo was referring to them!

Dr. Mohsen Sazegara:

US government has now published a report in 48 pages about the regime’s support for international terrorism and money laundering and pirate operations in international waters.

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۵ مهر

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم . در ابتدا اشاره ای به نامه برادر یکی از تروریست های کشته شده در افشای جریان حادثه اهواز خواهیم داشت و سپس طبق روال هر هفته به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکترمحسن سازگارا خواهیم نشست و به بررسی و تحلیل سخنان حسن روحانی و دونالد ترامپ در سازمان ملل و دیگر مسایل مهم ایران و منطقه خواهیم نشست و به تبادل نظر خواهیم پرداخت. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.
لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/43354

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/zvM0LEQH0WM

لینک دانلود:

https://vimeo.com/292127583

فایل صوتی:

https://vimeo.com/292127583

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/poahyr7rogqh

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1o5VykqKfQRdEJqECbhDFpoDep8PXOljJ/view?usp=sharing







advertise at nourizadeh . com