May 31, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری چهار شنبه ۹ خرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. ابتدا نگاهی به قضیه تجاوز یک ناظم مدرسه غیر انتفاعی خواهیم افکند و به شرح و بررسی عوامل بوجود آمدن چنین رویدادهایی خواهیم نشست .

ببینید مدرسه غیر انتفاعی حدود ده دوازده میلیون از پدر ومادر این بچه ها دریافت میکند و آنوقت یک ناظم مدرسه که باید راهنما و حامی این بچه ها باشد به آنها تجاوز میکند و یا وادرشان میکند که باهم این عمل را انجام دهند. این طفل معصومی که بی دلیل وارد این مرحله میشود زندگی او را دگرگون و نابود خواهد کرد.
آقای سعید طوسی به بیش از پنجاه و اندی کودک معصوم ازبزرگان اهل بیت رهبری تعرض میکند و میآید و میگوید توبه کردم ، و با فشار آقا مجتبی و رهبر محکوم نمیشود و دارد آزاد میگردد و به اعمال خودش ادامه میدهد. مثلا برادر آقای وحید حقانیان که شهره شهر است و داستانش را برایتان گفته ام، بخاطر اینکه به پولشویی برای نظام اقدام میکند مشکلی ندارد. و خود وحید آقا در ارتباط با 350 میلیون مفقوده چقدر پرداخت میکند؟ و به چه کسی میپردازد؟ که از زندان بیرون می آید . چرا آقا مجتبی اینقدر برایش سینه چاک میدهد؟. دعوایشان با اصغر حجازی بر سر چه موضوعی بوده است.؟

محمد جواد آملی لاریجانی برادر باهوش لاریجانی هاست باغی دارد در رامسر که همراه با شما به دیدن فیلمی از این باغ می نشینیم..و در این باره با شما صحبت خواهیم نمود.

وسپس به دیدن کلیپی از مبانی فکری یک استاد دانشگاه در بلوچستان خواهیم نشست. آیا تا بحال از زبان مولوی عبدالحمید شنیده اید که بگوید سر ببرید و بکشید ؟؟شما توقع دارید این مردم بلوچ به چه چشمی شما را نگاه کنند؟. شما چه انتظاری از اینها دارید؟.

ویا آخوندی بنام سید احمد امینی در صفحه خود مینویسد: من اگر بهایی ببینم او را به آتش میکشم. اما یک بهایی نمی گوید بکش ، نمی گوید آتش بزنید، تمام در ارتباط با صلح و دوستی صحبت میکند. آخوندی میگفت ما قرآن را کنار گذاشته ایم و به روایت چسبیده ایم. مجلسی پیغمبرشان است و بهارالنوار برایشان حکم قرآن را دارد.

مگر جیش العدل نبود که آدم میکشت ؟ آنها از ظلم شما به این را رفتند. شما باعث میشوید عبدالمالک ریگی بوجود آید. شما که قاریتان سعید طوسی است و رئیس قوه قضاییه تان آن مرد فاسد است باعث میشود که اینها بوجود بیایند.
در همین باب به دیدن یک ویدیویی از برخورد پلیس راهور مشهد با مسافران خواهیم نشست و اینکه به عقب رفتن چادر یا روسری بانویی در اتومبیل شخصیش گیر داده اند. اما اینهمه فساد در هیئت حاکمه برایشان جرم محسوب نمیشود.
دستاورد های عظیم انقلاب ما وجود سعید طوسی و مصباح یزدی است.
در بخش بعدی اشاره ای به جوان افریقایی که در فرانسه جان کودکی را نجات میدهد خواهیم داشت .
در این بخش، داستان جالب مامادوک یک جوان آفریقایی که خدا میداند چطور خودش را به فرانسه رسانده است را برایتان میگوییم . که درکافه ای مشغول قهوه خوردن میباشد، یکدفعه اسپایدر من میشود و بچه را نجات میدهد. هیچ رئیس جمهوری در فرانسه بغیر از دوگل به این جایگاه نیامده در این مدت کوتاه که مکرون آمده است.
مکرون به او فورا شهروندی فرانسه را میدهد و او را به حضور خود میپذیرد.

در ادامه برنامه به گزارش دولت هلند کسی که چندی پیش در هلند کشته شد علی معتمدی نبوده بلکه همان محمد رضا کلاهی است که حزب جمهوری اسلامی را منفجر کرده است و او که هویت خود را از همسرش پنهان نموده است در نهایت بدست مافیای هلند کشته شده است.
در این بخش از برنامه به موضوع برجام خواهیم:
جمهوری اسلامی تا آخر این ماه را تعیین نموده بود که اروپاییان شروطش را بپذیرند اما خبری نشد!!!!
این شروط بی قاعده است و اساس و پایه ای ندارد. شما میگویید آمریکا اصول توافق را زیر پا گذاشته و این توافق را قبول ندارد. خوب پنج کشور دیگر هم هستند اروپاییان و چین و روسیه آیا میتوانند جای خالی آمریکا را پرکنند؟؟ روسیه حتی در سوریه از شما دفاع نمیکند. همین هفته پیش در حملاتش به مراکز نظامی ایران در سوریه بیش از چهل و هفت کشته بجای گذاشتند و اینها این خبر را منتشر نکرده اند.

در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان مهمترین رویدادهای عراق و لبنان و سوریه قرار خواهیم داد.
. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


http://iranefardalive.com/Archive/39297

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/xBt8neLVmkg

لینک دانلود:

https://vimeo.com/272512959

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ngk3bscx2wa2

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/pnzarsqfoqzo

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1NntGoCADtOqSGJ4N2YeZAbO3eKsH4Z_G/view?usp=sharing

May 31, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۸ خرداد

nor4-300x160.jpg

در این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم.
در ابتدا از دستگیری محمد نوریزاد فعال سیاسی و خانم فریده مراد خانی خواهر زاده خامنه ای همچنین از دستگیری حسن فتحی یک روزنامه نگار سرشناس که در حین رفتن به صدا و سیما توسط اطلاعات سپاه بازداشت میگردد شما را مطلع خواهیم نمود. در این میان به دیدن ویدیو کلیپی ازپیام خانم هنگامه شهیدی خواهیم نشست.

در ادامه برنامه به عجز رژیم و بیچارگیش در برابر ما ، که چیزی نداریم جز یک قلم و کاغذ اشاره ای خواهیم نمود و شما را از پشت پرده این قضایا با خبر خواهیم ساخت، چندی پیش دوستم به ما زنگ زد و گفت یکی از دوستان ما در کردستان عراق است و آنجا گم شده است و من زنگ زدم به دوستانی از جمله کاک عبدالله مهتدی و او تایید کرد که یک نفر اینجا بوده و شلوغ میکرده است، به دفتر مسعود بارزانی زنگ زدم و سئوال کردم این چنین فردی با این مشخصات آنجا نیامده است و او گفت که او مامور رژیم بوده و از اینجا بیرونش کرده اند.
من نه این آدم را نه دیده ام و نه با او صحبت کرده ام و دیدم حرفهای بامزه تری زده است، حال ببینید رژیم با آنهمه دستگاه های عریض و طویل اطلاعاتی و با وجود صدا و سیمای علی عسکری به چه دریوزگی افتاده است ،
که برای زدن بنده از این فرد استفاده نموده اند. در همین رابطه از شما دعوت میکنیم به دیدن فیلمی در این رابطه بنشینید و با تمام وجود به این مزدوران خواهم گفت که با تمام وجود دنبال همبستگی و ائتلاف ملی هستیم. حکومت خمینی و خامنه ای برای چهار دهه ما کافی است ،.ما از پا نخواهیم نشست.

در پی آن نگاهی به سخنان رهبر بزرگوار و معظم انقلاب حضرت آیت الله علی خامنه ای برای دانشجویان خواهیم افکند، و به شرحی کوتاه از این مجلس بسنده خواهیم نمود. در زمانی که مثلا دانشجویان به خدمت آقا میرسند، نه تنها انتخاب شده هستند بلکه در اطاق پشتی برایشان توضیح میدهند که آقا مریض هستند انتقاد نکنید، چون دلشان بدرد میاید و یا سخنی نگویید که به ایشان گران بیاید، و دیگر نباید ها ی بسیار . و یکی از دانشجویان را انتخاب میکنند و به او یک مطلب میدهند که باید در حضور مقام معظم بخواند و به او میگویند کمی هم اشک بریز تا دل رهبر شاد شود، گاهی هم از دستشان در میرود و طرف کاغذ را در جیبش میگذارد و حرفهای خودش را میزند، امروزاول خود آقا حرف زدند و شروع کردند که استکبار چنین و چنان، و ما آزادترین کشور جهان هستیم و...من احساس آن جوان را درک میکنم اما حرفش را مطلقا نه. و بعد حرفهای تکراری همیشگی ،سپس خانم سحر محرابی از رهبر سئوال میکند که عملا امکان تحقیق و تفحص از بعضی از زیر مجموعه های زیر نظر شما غیر ممکن است.؟ در جواب رهبر عظیم میفرمایند: درست است نظارت میکنم ولی همه چیز دست من نیست!!!!.

مدیر شبکه خبر چرا تعویض شد ؟؟ چون خبر روحانی را قبل از خبر خامنه ای گذاشته بود.
در جایی دیگر میگوید آزادی های جاری در فضای مجازی در بالاترین حد خود است.

مدیریت قوه قضاییه و صداو سیما با رهبری نیست !!! خواهر زاده شما را بدون اطلاع شما گرفته اند،محمد نوریزاد را همینجوری به زندان برده اند.میگویید که در روزنامه ها و تلوزیون آزادی مطلق داریم ؟؟!!

حداقل اگر به خدا اعتقاد دارید ببینید با مردم چیکار کرده اید، در ۲۱۳ شهر کشور کامیونداران در حال اعتصاب هستند و در اکثر شهر ها مالباختگان در حال اعتراض می باشند.
اگر مسئولیتی ندارید به دیگران بسپارید. و اگر مسئول قوه قضاییه نیستید اعلام کنید و آنرا از روی دوشتان بردارید. این پولهایی که برای حسن نصرالشیطان فرستاده میشود مگر از حساب در اختیار شما نیست؟؟؟

در بخش دوم برنامه به داستان دعوت افطار دکتر حسن روحانی خواهیم پرداخت و از رد دعوت واعتراض هنرمندان و بازیگران سینما به ایشان با شما سخن خواهیم گفت.
تحریم حضور در افطار حسن روحانی توسط بازیگران سرشناس از جمله مهناز افشار که در پاسخ گفته است جناب روحانی کاش بجای من از آتنا دائمی دعوت میکردید که در زندان سی ساله شد.

پرستو گلستانی می گوید:

جناب آقای حسن روحانی ،رئیس جمهور محترم، وقتی مردم ما به سختی زندگی میکنند
و حتی دسته ای از مردم سفره سحریشان خالی است ؛ این افطاری ها از گلویم پایین نمیرود، پس نخواهم آمد .دور هم میل بفرمایید ،شاید کمی هم در دلتان هنگام اذان به فکر افطاری دردمندان افتادید.

در بخش انتهایی از خبر برکناری سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده پدافند هوایی، و جانشینی علیرضا صباحی فر، شما را مطلع خواهیم نمود. علت این برکناری ناتوانی پدافند هوایی در سوریه در زمان حمله اسراییل به مراکز موشکی سپاه بوده است.

سپس همراه شما خوبان به دیدن ویدیو کلیپی از سخنان پوری بنایی در مراسم خاکسپاری زنده یاد ناصر ملک مطیعی خواهیم نشست.

و در آخربه دیدن فیلمی ازاعتراف به تجاوز ناظم یک مدرسه به چندین بچه مدرسه ای می نشینیم و با شما می گوییم وقتی سعید طوسی به چندین بچه در بیت حکومتی تجاوز میکند و پیگردی پیدا نمیکند، این آقا هم به خودش اجازه میدهد این اعمال را بر رو کودکان بیگناه انجام دهد. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Tuesday 29 May 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue tonight’s program by reporting on the arrest of the civil rights activist Mohammad Nourizad, Mrs. Farida Moradkhani, the niece of ayatollah Khamenei and the prominent journalist Hassan Fathi, by the intelligence unit of the Revolutionary Guard.

We will also watch and listen to a video message from the human rights activist Ms. Hengameh Shahidi.

As journalists we are only “armed” with a pen to fight against the corrupt and despotic regime of the Islamic republic and in that respect we try to expose its crimes against our people.

In doing so, I must share this story with you. A few days ago a friend of mine rang and said that one of our mutual friends who lives in the Kurdistan of Iraq has gone missing and asked for my help.

I contacted Kak Abdullah Mohtadi and he confirmed that someone had been there and had caused some minor problems and I rang and spoke to Mr Massoud Barezani’s office who said that the person with your description is an agent of the Islamic regime and he been expelled from the area.

I have neither seen nor spoken to this person but this incident proves how desperate the regime has become to try to infiltrate in our struggle movement but I hereby announce that the united struggle of our people to end the four dark decades of the regime’s dictatorship over our nation will continue until we achieve this noble objective.

Today Khamenei has had a meeting with a group of university students in a staged show of “his Excellency’s democratic principles”. In such staged gatherings a few students are carefully picked by his security personnel and given certain questions before hand to ask Khamenei. And as always, the Rahbar first speaks to the students in a soft language depicting himself as an innocent and victimized man whose life is devoted to fighting colonialism and imperialism and that Iran is the freest country in the world, and all that nonsense from a dictator who has not been accountable to anyone for the 26 years of his despotic rule.

However, despite all the preparations by his stooges to see off another boring staged question and answer session between Khamenei and the students, a courageous young girl by the name of Sahar Mehrabi has cornered Khamenei by telling him that neither he nor anyone of his subordinates and the many organizations under his command feel accountable towards the nation.

And Khamenei’s expected answer: I do not have any control over anyone of them!! What a hypocrite!

In the second part of the program: Iran's film stars snub Rouhani by refusing to attend his ceremonial Ramadan Iftar, cite the poor state of human rights and rise of poverty in the country.

Also, the commander of Iran’s air defence forces General Farzad Ismali has been replaced with Alireza Sabahifard and analysts put this change into the account of the regime’s inability to defend its forces in Syria against the Israeli air attacks.

And yet another scandal has rocked Iran as a head teacher has confessed to having sexually abused tens of schoolboys.

Stay with us for this edition of A Window to the Fatherland and share it with your family and friends.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/39284

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/Kplza3c_fac

لینک دانلود:

https://vimeo.com/272404233

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/0ojdgsadtivx

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/3gnuuyjzd6ib

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1Ky4NVPucWeN98aJSV707yG7aKi7iMvfp/view?usp=sharing

May 31, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۷ خرداد

nor4-300x160.jpg

این شمارخ از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . در ابتدای برنامه یادی خواهیم نمود از هنرمند و بازیگر فقید سینمای ایران ناصر خان ملک مطیعی که دیروز به هفت هزار سالگان پیوست، و در این میان به دیدن ویدیو کلیپ هایی از سخنان پرویز پرستویی و بهروز وثوقی که به مناسبت در گذشت ناصر ملک مطیعی ایراد شده خواهیم نشست . چه بگویم از ناصر دوست عزیز و نازنین آخرین بار که با او حرف زدم شش، هفت ماه پیش بود.

در خاکسپاریش تمام هنرمندان قدیمی و جدید و هزاران هزار دوستدار او شرکت داشتند و نیروهای امنیتی هم که از این چنین جمعیتی هراس پیدا کرده بودند با گاز اشک آور و ضرب و شتم میخواستند این جمعیت را از این بدرقه باز دارند ولی زهی خیال باطل ، این تشیع جنازه هم مانند تشیع جناز زنده یاد فردین به حکومت یاد آوری کرد که او در دل مردم جا داشت. اگر حکومت و صداو سیمای با او بد رفتاری کردند، حالا برای بدرقه اش آمده اند ، در همین میان مردم به خبرنگاران صدا و سیمای حکومت اجازه فیلمبرداری ندادند که این خود نشان تنفر مردم از این رسانه ملی حکومت است. در این میان هم به دیدن فیلمی کوتاه از زندگی زنده یاد ناصر ملک مطیعی می نشینیم ،. یادش گرامی و خاطره اش جاودان باد.

در بخش بعدی در پاسخ به چند تن از دوستان در ارتباط با آقای صادق زیبا کلام وسخنان ایشان در دفاع از حکومت در برابر مردم، خواهم گفت اگر روزی آقای زیبا کلام تفتگی به سوی مردم گرفت ، من هم تفنگم که همان قلمم میباشد را برروی او خواهم کشید، و ایمان دارم هیچگاه زیبا کلام تفنگش را به سوی مردم نخواهد گرفت. چون ما زیبا کلام را در صف خودمان میخواهیم نه در صف هیئت حاکمه !!

درادامه نگاهی به سخنان بی آبروترین مأمور ولایت فقیه و سخنگوی قوه فاسد قضائیه محسنی اژه ای خواهیم افکند و از تهدید ملت غیور به سرکوب توسط وی با شما سخن خواهیم گفت.
مردم کازرون ، مردم بانه ، کامیون داران در حال اعتصاب درود بر شما باد. امروز روز واقعه است، با سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی، ایران آزاد برپا خواهد شد و سر بلندی گذشته اش را پیدا خواهد نمود.
عربده های اژه ای به هیچ کجا راه نخواهد برد. اسراییل از آنطرف مواضعشان را منهدم میکند و اعتراضات مردم و کارگران از این طرف آنها را به هراس وا میدارد که اینچنین برای ملت خط و نشان بکشند، این آخرین نفسهای رژیم است . کارگران صنعت نفت هم اکنون نوبت شماست.

در بخش دوم برنامه ابتدا به دیدن کلیپی از سخنان یک هوادار جدا شده از سازمان مجاهدین خلق که شبکه ان بی سی آنرا پخش نموده خواهیم نشست و در این باره با شما سخن خواهیم گفت. همچنین از خبر تشکیل یک جلسه توسط ائتلاف اپوزیسیون در واشنگتن شما را آگاه خواهیم ساخت.

سپس اشاره ای به سخنان دادستان عباس جعفری دولت آبادی و صدور حکم برای 67 نفراز دراویش گنابادی خواهیم داشت.
به گفته وی پانصد نفر دستگیر شده اند. یکی از آنها بنام محمد راجی در زندان و زیر شکنجه کشته شده است لاکن اعلام نموده اند در درگیری ها کشته شده اما خانواده اش اعلام نموده اند که او را در زندان دیده اند و همچنین محمد ثلاث هم به اعدام محکوم شده است.

دربخش بعدی از خبرمعلق شدن لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم به مدت شش ماه شما را باخبر خواهیم ساخت. ما با رژیمی روبرو هستیم که تامین مالی تروریستها با اهمیت تر از مسائل مردم خودش است و باید دنبال راه حلی برای ارتزاق حزب الاشیطان پیدا کنن.

در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان اتفاقات مهم و رویدادهای جدید در یمن و عراق و لبنان و سوریه و فلسطین قرار خواهیم داد.

دقت کنید که رژیم بچه های شما را به سوریه و یمن می فرستد از آن طرف اسراییل آنها را میکشد. و در یمن هم طبق آخرین اخبار چند صد تن از نیرو های ایرانی در محاصره قرار گرفته اند.

در عراق فراکسیون و جبهه ای بزرگ در حال تشکیل است متشکل از گروه های العبادی و حکیم و علاوی و سخنگوی صدر هم گفته است هنوز تصمیمی نگرفته است.
بهر حال دو کشور عراق و لبنان که در تعرض جمهوری اسلامی هستند در مقابل حکوت ولایی ایستادگی میکنند.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Monday 28 May 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue tonight’s program by paying our tribute to the memory of the legendary Iranian actor, the late Nasser Malakmotie, who died yesterday and in that regard will watch two video clips of speeches from Parviz Prastoie and Behrooz Vosoughie who read their eulogy for his sad passing.

Thousands of Malakmotie fans and members of Iran’s film industry have attended his burial and as with every other gathering of Iranians, the security forces have used tear gas to disperse the crowd as it turned into anti-government demonstrations.

In the second part of the program we will defend Sadegh Zibakalam against a smear campaign that seeks to discredit his opposition to the despotic Islamic regime, as Zibakalam is on the side of the Iranian people when it comes to the struggle of our people for freedom.

Later we will look at the diabolical comments of the corrupt spokesperson of Iran’s judiciary, Mohseni Ejeie, who has threatened to crush anyone who might be thinking to challenge the regime’s authority in the wake of US new policy on the regime.

This comes as no surprise as thousands of Iranian workers have now gone on strike and only the anticipated industrial action by Iran’s oil workers will be the last nail in the coffin of the regime.

Later we will watch a report on the NBC network where a former member of the Mujahedin Khalq speaks about the organization. We will also update you on the news of the forthcoming conference of the Iranian opposition groups in Washington.

We will also report on the latest news about Iran’s Sufi Dervishes as the regime announces it has issued long-term prions sentences for 67 of their members.

At the end of the program we will report on how the regime’s parliament has deceitfully postponed a vote on the bill that deals with Iran signing to the International Convention for the Suppression of the Financing of Terrorism.

https://youtu.be/n5imfQcXBf8

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/utlx9olzaepx

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ojigfymammhb

https://drive.google.com/file/d/16kn33KoU-u0B0lbQNmneiLxY9P-kVEGN/view

May 28, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه 4 خرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز مینماییم. ابتدا شما را از چند خبر مهم داخلی باخبر خواهیم ساخت و سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با دکتر سیروس کنگرلو خواهیم پرداخت و با ایشان از سفرشان به آذربایجان و آنچه در آنجا دیده اند به سخن خواهیم نشست.
دکتر کنگرلو: آذربایجان کردستان و بلوچستان همه یکی هستند. مقداری از آذربایجان برایتان بگویم. تعداد کمی از اهمیت آذربایجان آگاه هستند.اسمش برمیگردد به زمانهایی بسیار پیش از قرون ابتدایی آتروپاتینا ..آدربایجان..و آذربایجان.این اسمها به عصر سنگی برمیگردد. طبق تحقیقاتی که برای اجداد خودم کردم دیدم افرادی مثل مصدق خان کنگرلو و سردار اسدخان کنگرلواینها از افرادی بوده اند که همگی در نگاه داری و پاسداری و جانبازی برای این خاک کوتاهی نکرده اند. این دلیلی شد که به دنبال آن بروم.

دکتر نوری زاده: بعضی از دوستان آذربایجانی می گویند و اصرار دارند که ما ترکیم و ریشه اشان را به ترکهای آسیای میانه وصل میکنند که از آنجا آمده اند. درحالی که ما در تاریخ داریم در آن زمان به فارسی صحبت میکرده اند.مطابق تحقیقات شما از چه زمانی زبان ترکی مسلط شده است آیا از زمان صفویان بوده است که این زبان ترکی سلطه کامل پیدا میکند؟؟؟

دکتر کنگرلو: از زمان شاه اسماعیل اول .او که میاید آنجا را به یک به یکپارچگی مذهبی میکشاند و زبان یکی میشود. در چهار صد سال پیش هیچکس به زبان ترکی آذری صحبت نمیکرد و زبان آنها فارسی بوده است.
ما دعوتی داشتیم در آذربایجان و در یک میهمانی بودیم و به من یاداشت داده بودند که اگر صحبت از آذربایجان شد شما نگویید آذربایجان ایران. به محض اینکه ما نشستیم گفتند شما کنگرلو هستید ومن گفتم بله. می خواستیم بگوییم که این آذربایجان جدید ما بدهکار اجداد شما هستند. گفتم چطور؟؟
گفت گنجوی که ایشان اثرات زیادی در فرهنگ این سرزمین گذاشته است.و من گفتم لطفا یک توضیحی در ارتباط با هفت پیکر اثر ایشان بدهید .اهمیت آن چیست؟؟ هر شاعری در نوشته هایش جغرافیای خودش را بیان میکند . او به سرعت گفت خوب آن زمان اینجا متعلق به ایران بوده است. ولی استاد گنجوی متعلق به اینجا بوده است.!!!
سپس از شمال بطرف جنوب حرکت کردیم.

دکتر نوری زاده: شما برای یک پروژه اقتصادی رفته بودید؟؟

دکتر کنگرلو: بله برای پرورش ماهی و چند پروژه دیگر.
در ادامه سفر در یک مکانی برای خرید پوتین توقف کردیم و مرد پوتین فروش چون برای پای من پوتین نداشت اسمم را پرسید و وقتی فهمید که من از چه خانواده ای هستم مرا به میدان آن روستا برد و مجسمه ای متعلق به سردار اسد کنگرلو را با یک پوتین بزرگ نشانم داد و گفت خون او با شجاعت درحال دفاع ازاین سرزمین ریخته شده است. و خلاصه پلاستیکی به پای ما کرد تا در گل و لای مصون بمانیم.
از آنجا به کنار رود ارس به منزل یک وزیر سابق رفتیم و او در آنجا کتابی را که شهبانو فرح به او هدیه داده بود را نشانم داد و ارادت و علائق بسیاری نسبت به شهبانو فرح داشت.
نمیدانم این ره کجاست که تکه پاره فرهنگ ما در آنجا موجود است .
خوشحال می شوم که که معرفی کنم کشورمان را نه در جنگ و نه در خونریزی بلکه درادبیات و فرهنگ برتری طلبی کرده است.

دکتر نوری زاده: من در تفلیس روی سر در یک حمام عمومی شعر سعدی را دیدم و هر کجا که میروید این فرهنگ را میبینید. متاسفم که رژیم جمهوری اسلامی قدر این فرهنگ را ندانست.
از قوم شما بگویید که چه شد هم قبل از رضا شاه و هم بعد از آن چه سرنوشتی پیدا کردند.؟

دکتر کنگرلو: در همان خانه که بودیم من در حال نگاه کردن به عکس رضا شاه که در آن منزل بود بودم که میزبان که وزیر سابق آن کشور بود گفت میدانید ما رضا شاه را پدر آذربایجان میدانیم !! و من حیرت زده شدم که از یک وزیر اسبق کشوری چنین حرفی را بشنوم.
در ادامه سفر به چین به یکی از روستاها رسیدیم و در حال گرفتن جشن عید نوروز بودند دیگر من نمی توانم بگویم عید نوروز ما ، چون در تمام این نقاط این عید نوروز را گرامی میدارند وجشن میگیرند. در آنجا به منزلی تو درتو رفتیم و زنی سالمند رادیدم که تنها کلمات سلام و درود را به فارسی بلد بود ولی تا نیم ساعت برایمان اشعار فردوسی را ازبر خواند و سپس از نوه اش خواست که او هم بخواند و این اشعار نسل به نسل در بین این خانواده مانده است. سفره هفت سینی دیدم که هیچ سینی در آن نبود وادامه اش به سفره غذا ختم میشد. نوه هایش دعای نوروز را بزبان فارسی خواندند بدون داشتن لهجه و سالها و سالها این دعا را به آنها یاد داده بود که چطور بخوانند.

دکتر نوری زاده :در روستای باغستان در چهار صد کیلومتری تاشکند. با بهروز آفاق و تاجی بای و مطلوبه شیرعلی آقا در سفر بودیم و نوروز بود. دوتا بچه کوچک ویک جوان با ارگ همراه با دیگر بچه ها در مدرسه جمع شده بودند و سرود ما فرزندان ایرانیم را خواندند و او میگفت حضرت فردوسی بچه هایمان را حفظ میکند و خانم گوگوش فارسی آنها را تکمیل میکند. یادش بخیر محی الدین عالم پور از ولایتی پرسید جناب ولایتی سرانجام کی خانم گوگوش به اینجا می آیند؟ ولایتی گفت انشاالله موسیقی سنتی و او گفت موسیقی سنتی نمیخواهیم ما گوگوش را میخواهیم. حالا غرضم اینست که یک چیزهایی در این سفر کشف میکنید مثلا در ارومچی پیرزنی را میبینید که فردوسی را حفظ است و به نوه هایش یاد داده است و شما چقدر کلمات مشترک فارسی آنجا دیده اید و یادمان باشد که فرزندان یزدگرد به انجا میروند و کلنی ایرانیان را میسازند.

دکتر کنگرلو : من وقتی از این نقطه به نقطه ای دیگر در جهان میروم ایکاش میتوانستم مردم کشورم را برشانه هایم بنشانم تا ببینند که ذره ذره های اشعه فرهنگ کشورمان پنهان کردنی نیست .نور پوشاندنی نیست
در ادامه صحبتمان بر سر خانواده کنگرلو چه آمد؟ در سفر به آذربایجان به نخجوان رفتیم و دیدم عده ای با ساز و دهل به پیشواز آمده اند ولی آنها دنبال قطعه گم شده کنگرلو ها آمده بودند نه به دنبال من. در زمان کریم خان زند دستور داده میشود به مصدق خان کنگرلو که ارامنه را از آنجا عبور بدهید و آنها را به اصفهان می آورند و در زمان رضا شاه هم آنها را در محلهای مختلفی اطراق میدهند.

دکتر نوری زاده : انوشیروان کنگرلو در کجا جای میگیرد.؟

دکتر کنگرلو: پدر انوشیروان از همین سلسله بوده است که در تهران وشمال آذربایجان جای میگیرند

دکتر نوری زاده :چند نفر بوده اند اینها؟

دکتر کنگرلو حدود پنج هزار نفر بوده اند. بقولی گفته میشود که تبعید است . اما هرگز نگفته اند اینها سردارانی بودند که برای این سرزمین جانفشانی کرده اند. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم


A Window to the Fatherland – Friday 25 May 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue tonight’s program by reporting on the latest news of Iran and then will talk to our special guest Dr. Cyrus Kangarlou who has just returned from Azerbaijan, who would share with us his experience of his trip to the historic province of Iran.

Dr. Cyrus Kangarlou:

In my view, Azerbaijan, Kurdistan and Baluchestan are all the same. However, not many people realize the importance of Azerbaijan.

The ancient name of this important province during the stone ages used to be Atropatena. In my research I have found out that my own ancestors, including Mossadeq Khan Kangarlou and Sardar Assad Kangarlou have been at the forefront of fighting to preserve this land against foreign invaders.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Some of our fellow Iranians insists that they are from Turkey and their ancestors came from the Central Asian countries, while it is a historical fact that the Persian language has always been spoken in the province. When did the Turkish language enter Azerbaijan of Iran?

Dr. Cyrus Kangarlou:

About four hundred years ago nobody spoke a word of Turkish in Azerbaijan and they all spoke Farsi. It was Shah Ismail I who united the many clans of the province and Turkish language entered the land.

I was invited to a party and someone gave me a note which read please do not mention “Azerbaijan of Iran”. However, during our conversations when they found out who I am, they told me that they owe their identity to my ancestors.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Was your trip for an economic project?

Dr. Cyrus Kangarlou:

Yes, we were involved in a fish breeding project and a few other projects. During our trip I sopped by to buy a pair of boots and when the shopkeeper found out who I was he took me to the town’s main square and showed me the statue of my ancestor Sardar Assad Kangarlou.

We also visited the home of a former minister who showed me a book that Empress Farah had given to him.

I also saw a framed photo of Reza Shah in there and our host told me that they regard Reza Shah as the founding father of Azerbaijan.

In the next stage of our journey we entered China and arrived at a village and noticed that the villagers were celebrating Nowruz and some of them could speak a few Persian words.

Dr. Alireza Nourizadeh:

I remember when I visited there children were singing the song “We are the Children of Iran” and people were reciting the poems of Ferdowsi.

Dr. Cyrus Kangarlou:

I wish I could be able to carry the wealth of our Iranian culture on my shoulders where I go.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Stay with us for this edition of A Window to the Fatherland and share it with your family and friends.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/39177

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/zS4lSod2qDA

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/tvengkmsrnb1

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/w6oaxp0skik8

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1GepfXcUzGQw5_f3-9qcw1QAGfx26zSn4/view?usp=sharing

May 27, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری پنج شنبه ۳ خرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. در ابتدا اشاره ای خواهیم داشت به محکومیت آقای دکتر قاسم شعله سعدی نماینده سابق مجلس و وکیل دادگستری توسط دستگاه قضایی حکومت اسلامی و توضیحاتی تقدیم حضورتان خواهیم نمود. سپس طبق روال هر هفته به گفتگو با میهمان عزیزبرنامه جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست.

دکتر سازگارا : البته نامه های شجاعانه دکتر قاسم شعله سعدی به رهبری و دیگر مسئولین نظام باعث خشم هیئت حاکمه شده است.

- آیا اینها خودشان نمی دانند که رفتنی هستند؟؟

قاعدتا چنین تصوری ندارند ، اما این را میدانیم که در دستگاه رهبری ایران خیلی سرگشتگی و آشفتگی وجود دارد.
اما همچنان که میدانید اعتصاب کامیون داران در بیش از دوازده شهر ایران و صف های طویل در جلوی جایگاههای سوخت دومین روز خود را پشت سر گذاشت، ما بیش از سیصدو شصت هزار کامیون حمل و نقل جاده ای داریم، درست هم میگویند که گرانی شده و لوازم یدکی و سوخت گران شده است و چرخ زندگی ما نمی چرخد. این اعتصابات اگر ادامه یابد شریان حکومت را مسدود میکند و هیِئت حاکمه ناچار به تمکین می شود.

-امروز در کمترین شهری است که اعتصاب ویا تظاهرات نداشته باشیم.

در یکسال کارگری گذشته مجموعا شش هزار اعتصاب کارگری داشته ایم، من بسیار خوشحالم که فعالین مدنی راه های درست مبارزه مدنی را یاد گرفته اند و خوب انجام میدهند. اعتراضات خیابانی مشهورترین مبارزات است ، اما آنچه حکومت را به پایین می آورد اعتصابات فلج کننده کارگران است. بایکوت کردن و نخریدن محصولات واز بین اعتصابات ، بخش کارگری مهمترین بخش است ، آنوقت قدرت مردم خودش را نشان میدهد وحکومت را به زانو در می آورد. به همین علت بخش حمل و نقل جاده ای بسیار مهم است. اما نسبت به سالهای گذشته جای جنبش دانشجویی خالی است هرچند که دانشجویان خیلی مورد سرکوب و ستم قرار گرفته اند

دعوای اخیر روحانی و دستگاه قضایی و دیگری در مورد فعالیت محیط زیست که عیسی کلانتری میگوید اینها جاسوس نبوده اند و آقای دادستان میگوید این سخنان دخالت در امر قضا است نظر شما چیست؟؟

مسئله محیط زیست یک معماست، بیست نفر در استان هرمزگان دستگیر شده اند و نه نفر در تهران که یکی از آنها در زندان کشته شد و داستان سقوط هواپیمای حامل این فعالین محیط زیست که هنوز هیچکس پاسخگو نیست و منفجر شدن هواپیما یکی ازاحتمالات است بنظر میرسد که این فعالین محیط زیست نکاتی را متوجه شده اند که پای اطلاعات سپاه به میان آمده و توسط آنها دستگیر میشوند.
نه وزارت کشور و نه وزارت اطلاعات آنها را جاسوس نمیداند .هرچند احتمال اینکه این عده پی به بعضی از آزمایشات اتمی سپاه در بیابانهای فردو و یا دیگر مناطق تحت نظر فعالین محیط زیست برده باشند و برای ساکت کردنشان آنها را در فشار قرار داده اند هم زیاد است.

در مورد اظهارات روحانی در باب اجازه ورود بانوان به ورزشگاهها و پخش مسابقات زنان از صدا و سیما و مخالفت آخوند های قم و هیئت حاکمه و همچنین سخنان آقای مایک پمپیو که می گوید هدف این تحریم ها به ذلت کشیدن رژیم است و همانطور که امروز اعلام شد اسراییلیها دو پایگاه دیگر آنها را هدف قرار داده اند و حکومت فقط بسنده به سکوت کرده است آیا شما فکر نمیکنید که به نقطه ای حساس از این درگیری ها رسیده ایم . نظر شما در این باره چیست؟؟؟؟

به لحاظ سیاسی و امور بین الملل این خارج شدن آقای ترامپ مورد انتقاد است ، همینطور سخنان پمپیو وزیر امور خارجه آمریکا . اما واقعیت آنچیزی که در واشنگتن در جریان است اینست که دولت آقای ترامپ مشی روشنی دارد بخصوص آقای بولتون که می گوید آمریکا در مقابل دیکتاتور ها زور دارد و باید زورش را اعمال کند و دیکتاتور ها فقط زبان زور را میفهمند. و این تنها زبانی است که میفهمند. البته تا بحال هم از این روش نتیجه گرفته اند برای اینکه کره شمالی را بر سر میز مذاکره آوردند.و حتی چین که قد علم کرده بود به زانو دراوردند و قول داد تراز تجاریش را با امریکا درست کند. اما مهمترین اتفاق چرخیدن روسیه است روسها از طریق اسراییل میخواهند رابطه اشان را با آمریکا درست کنند چون وضع اقتصادی خیلی بدی دارند. و در مورد ایران آمریکا میگوید شما نباید در منطقه دخالت کنید و از چشم آمریکایی ها هم پنهان نیست که حضرات در قاچاق مواد مخدر دست دارند. و در ارسال سلاح برای طالبان و حوثی ها مشارکت دارند.

جمهوری اسلامی بهر حال یک عامل صدور تروریسم است. و در منطقه یک عامل صدور جنگ و ویرانی است و این چیزی نیست که از چشم دنیا پنهان بماند. الان یک جور ائتلاف بین اسراییل و عربستان و امارات و آمریکا بوجود آمده است و اصلی ترین هدفش ضدیت با ایران است. اسراییل که دارد مواضع ایران در سوریه را بشدت در هم میکوبد و حضرات صدایشان هم در نمی آید. شکست سیاسی دیگرشان درعراق بود که در تقابل با عربستان شکست خوردند، شکست بعدی در برابر اروپاییان و چین بوده که آقای خامنه ای خواستار تضمین گرفتن آز آنها شده بود و از همین الان تمام کمپانی ها و شرکت ها اعلام خروج از ایران را کرده اند حتی قبل از رسیده مهلت شش ماه آینده که تحریمها اجرا میگردند. و شکست بعدی در مورد مسدود کردن تلگرام است که در ایران در چند روز گذشته مردم با استفاده از فیلترشکن ها توانستند رکورد تاریخی بر جای بگذارند.

اینها درس نگرفته اند ؟ مگر شما حریف ماهواره شدید ؟ حریف ویدیو شدید؟ فکس را حرام کردند حتی این آقایان زمانی رادیو و قاشق و چنگال را حرام کرده اند.

دستگاه حاکمه ایران بشدت در درونش اختلاف است ، کسانی مثل روحانی و یا علی لا ریجانی میگویند همین الان به مذاکره بنشینیم ولی بخشهایی هم بشدت شعار میدهند ما هم باید پاره کنیم و اقتصاد مقاومتی آقا را پیش بگیریم و کوتاه نیاییم . توپ در زمین آقای خامنه ای است و ایشان به شدت عصبانی هستند. ولی عصبانیت فایده ای ندارد و ایشان مجبور به نرمش قهرمانانه شماره دو خواهند شد وباید قبول کند خسارت هایی که به منابع ایران وارد کرده است. وگر نه!! میخواهد برود و دور جدیدی از آمریکا سر شاخ شدن با آمریکا را شروع کند این فرقش با تحریم های گذشته این است که دیگر مردم را پشت خودش ندارد و مردم در مقابل او هستند.

چیزی که برای من محل تامل است این اعتراضات و اعتصابات کوچک در شهر هاست که عملا عاجز از حل آنها هستند . روحانی یک چیز میگوید، خامنه ای پیدایش نیست و بیمار و عاجز شده است. این آقایان اگر عاقل بودند اعلام یک کنفرانس آشتی ملی میکردند و آقای میرحسین موسوی و خانم رهنورد وآقای کروبی را آزاد مینمودند و آنها را برای حل مشکلات جلو می انداختند.

چیزی که الان مسلم است گیجی دستگاه حکومت برای تصمیم گیری است. ضعف فرماندهی هم دارد.
خامنه ای دیکتاتور بزرگی است که نمیتواند تصمیم بگیرد و مهمتر از آن تبعات تصمیمش را بپذیرد. ایشان این سی ساله اینکار را کرده است و دیگران را جلو انداخته و خودش در پشت آنها پنهان شده است.
از آن طرف آقا مجتبی هم میخواهد رهبر شود و این به بلاتکلیفی دامن زده است.و چیزی که خیلی گیج کرده حضرات رو چرخیدن روسیه است. روسیه ای که به صراحت میگوید شما باید از سوریه بیرون بروید.
نکته دیگر در حل مشکلات بانکها وحقوق معوقه کارگران اینست که فساد و سوء مدیریت در این چهل سال گذشته مثل موریانه ارکان حکومت را خورده است.
هشتادو اندی هزار واحد صنعتی ما یا تعطیل شده اند و یا با زیر ظرفیت کار میکنند، و به همین جهت امکان پرداخت حقوق کارگران راندارند هفده صندوق بازنشستگی کشور ورشکسته شده و در همین سال جدید صندوق تامین اجتماعی با نه هزار میلیارد کسری برای پرداخت حقوق مستمری بگیران روبرواست.این حکومت با این چهار چوب قدرت حل مشکلاتش را ندارد.

با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید،منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Thursday 24 May 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue tonight’s program by reporting on the prison sentence on the political dissident and former Majles deputy Dr. Ghassem Shole Sadee by the regime’s judiciary.

We will follow the program with our usual Thursdays talk with Dr. Mohsen Sazegara.

Dr. Mohsen Sazegara:

It must be noted that Dr. Shole Sadee’s imprisonment is related to his courageous open letters to Khamenei in which he has criticised his leadership and now Khamenei’s stooges in the judiciary are taking a revenge on him.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Is it the case that the leaders of the Islamic republic regime do not realize that their days are numbered now?

Dr. Mohsen Sazegara:

It appears that they do not accept this eventuality. However, that in itself indicates that there is a total confusion and desperation among the regime’s leadership.

As you know, the lorry drivers across Iran have now entered their second day of a national strike and we are talking about more than 360,000 lorries in Iran whose drivers are protesting against the sudden rise in the price of petrol and spare parts. If their strike continues the life- lines of Iran’s devastated economy will be blocked and the regime will have to make a major retreat.

We have had more than six thousand industrial actions and strikes in Iran over the last year and they have been among the vanguards of the civil rights movement in Iran.

However, the only force that can bring down this regime will have to be a general strike by the Iranian industrial workers. That will be when the Iranian nation can show its power to this regime. There is a distinct absence of students’ protest in the current nationwide struggle against the regime though.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We now have a dispute between the Rouhani cabinet and the judiciary over the issue of the innocence of the environmentalists.

Dr. Mohsen Sazegara:

This seems to be a puzzle. More than 20 people have been arrested in the province of Hormozegan and one of them has been killed in prions and a dozen more have been killed in a plane crash and no one seems to be accountable for any one of these tragic events.

It looks like all these environmentalists had discovered that the regime is up to something suspicious related to the nuclear activities of the Revolutionary Guard and they have paid a price for their knowledge.

Dr. Alireza Nourizadeh:

What do you think about the new US policy on Iran?

Dr. Mohsen Sazegara:

In terms of the international laws, the Trump administration’s position on Iran can be criticised. However the reality is that Washington has now a clear strategy to confront the Iranian regime and as John Bolton has said the US must use the language of force that it has at its disposal to speak to dictatorial regimes like the one in Iran.

The US has used this power before and has achieved its aims from it as they are trying to do with North Korea.

In any case, the Islamic republic regime is the main exporter and supporter of international terrorism and this cannot be hidden from the eyes of the international community.

The regime’s leadership is divided on how to react to the new US policy and people like Ali Larijani are asking for immediate direct talks with the Americans but Khamenei is extremely furious and angry and will either have to surrender to the US demands or start a new round of locking horns with them. In any case the regime lacks any popular support for whatever policy it adopts.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/39151

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/P2UuAhUgwzk

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/zu0k0opmffmc

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/wnyeir6obkdo

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/12TQx4k2QmRWkSgrDE6qaLRdk_CZFiwPP/view?usp=sharing

May 27, 2018

تفسیر خبر جمعه ۴ خرداد

https://youtu.be/FRIaFvLgB04

با توجه به اعتصاب کامیون داران و اعتراضات در شهر های ايران و ادامه اعتراضات در شهر کازرون شما اوضاع را در چه مرحله‌ای می‌بینید.؟
دکتر نوری زاده: اجازه بدهید یکی دوروز پیش سالروز آزادی خرمشهر بود.شهری که اون حماسه عظیم مقاومت رو در تاریخ رقم زد .و مردم جشن گرفتند، و رژیم بی لیاقت بعد از بیست و هشت سال هنوز خرمشهر را نساخته اما برای حسن نصرالله جانشان بعد از اون جنگی که خودش عاملش بود و اعتراف کرد که اگر میدانستم اسراییل واکنشش این است هرگز سرباز اسراییل را گروگان نمی گرفتم. درعرض یک سال تمام جنوب لبنان را ساختند. بچه های خرمشهر و سنندج بچه های زن صیغه ای هستند. که آنگونه با آنها رفتار میکنند.
اما اینکه ما در چه شرایطی هستیم؟؟ در هیچ جای دنیا غیر از آنهایی که گرفتار جنگ داخلی هستند. اینچنین چیزی که ما در ایران میبینیم وجود ندارد. شما ببینید در همین شهر کازرون شهر کلانی هم نیست مردمش حماسه خلق کردند و این رژیم بی لیاقت نتوانست که خواست مردم رو قبول کند. و این پروژه تقسیم شهر رو که امام جمعه دامادش را میخواهد امام جمعه یک شهر دیگر بکند ، و این بازی های بسیارزشتی که این هیئت حاکمه بین خودشان دارند. این اعتصاب کامیون دارن، ۲۵۰ هزار کامیون در ایران وجود دارد که اکثرشان متعلق به خود کامیون داران است یک صنعت ملی در کشور است چرا باید به اینجا برسند. کسانی که مالشان را برده اند کاسپین ،شاندیز، طوس و شرکت های مافیای سپاه که پول مردم را گرفته اند و متواری شده اند. از کارگران شهرداری اهواز گرفته تا کشاورزان فلاورجان و زنان و مردان رشت که توسط رژیم غارت شده اند. حال یک رژیمی که در حال فروپاشی است. منتهی این رژیم لیاقت این را ندارد که مردم بگویند اینها هم مثل بن علی بودند و بجای کشتار گذاشتند رفتند. خدا رحمت کند محمد رضا شاه را، از سلطنت و همه چیز ،گذشت. اما حاضر نشد آدم بکشد.در مورد اینها خواهند نوشت ملتشان را کشتند و سرنوشت قذافی را پیدا کردند. این رژیم ترسوست و حاضر است برای بقای خودش تمام امتیاز ها را به امریکا بدهد. یک معامله با روسها کردند و میخواهند آقا مجتبی را بجای پدر بنشانند. اما دیدید روسها چیکار کردند به محض توافق با آمریکا میگوید اینها باید از سوریه بروند. نه دوست دارند و شریک دارند. ببینید رژیم بی آبروست هم در بین مردم هم در دنیا.و رفتن اینها دور نیست.
آقای چالنگی: حکومت و بعضی از کارشناسان میگوید ایران در صورت رفتن رژیم سوریه خواهد شد تفسیر شما چیست

دکتر شعله سعدی: نظیر اینها را آقای زیبا کلام هم که از برنامه شما پخش شد بیان کرد. من این حرف را اصلا قبول ندارم. زیرا عده ای نگران آن هستند که در ایران شرایطی مثل عراق و سوریه رخداد بشود. اینست که نه شرایط عراق و نه شرایط سوریه را میشناسند و نه شرایط ایران را. ایرانی فرهنگ ایرانی، میازار موری که دانه کش است که جان دارد و جان شیرین خوش است. سمبلش است در حالی که آن همسایه های ما سمبلشان شمشیر است. شما بغداد هم که میخواهید بروید دروازه ورودیش یک شمشیر است. در عربستان حتی رقص انها رقص شمشیر است. در یمن هم شمشیر زیر شالش است. این آقای بشار اسد روزی دویست، سیصد تا آدم کشته در این شش هفت سال گذشته. مگر ما میتونیم این فرهنگ تمدن آفرین رو فراموش کنیم. و در عراق و سوریه جنگ شیعه سنی راه افتاد، ماهیت نزاع در آنجا ماهیت شیعه و سنی است. زیرا قبل از اینکه در عراق یک دولت قدرتمندی شکل بگیرد امریکایی ها نیروهای شان را زود هنگام از عراق خارج کردند و مالکی سنی ها را به حاشیه راند و آنها مظلوم جلوه کردند و در عراق داعش سر برآورد بعنوان مدافعین اهل سنت. لذا جنگ در عراق جنگ شیعه و سنی بوده همینطور هم در سوریه همچنین بوده است. در مملکت ما مگر اهل سنت ادعای حکومت دارند ؟ مگر اهل سنت ما تابع فرهنگ ایرانی نیستند. اصل ایرانی اصیل در کردستان بوده است. لذا من نمیدونم چرا چنینین مطالبی را القاء میکنند ضمن اینکه چندین بار تجربه شده است. در زمان سابق ارتش ایران شهرت داشت به دیسیپلین و وفا داری به شاه، همین ارتش شاه رو رها کرد. مگر در زمان انقلاب چند نفر را کشتند.؟ مردم ما مردم وحشی نیستند که بخواهند شورش داخلی و جنگ داخلی راه بیاندازند. و کسانی که این حرفها را القاء میکنند توهین به فرهنگ ملی ما میکنند. لذا من اصلا نگرانی ندارم و ایرانی همیشه ایرانی خواهد بود و ایران در تمامیت ارضی خودش حفظ خواهد شد.

دکتر نوری زاده: شما سوریه و فرهنگ سوریه را میشناسید اینچنین مردمی را یک فرد دیکتاتور خون آشام به این روز کشاند با خشونت و کشتار مردم. در درعا مردم هر روز میامدند و شعار میداند بدون خشونت اما بشار آنها را کشت و کشت تا انها هم مجبور به دفاع شدند سوء استفاده از خشونت نظام باعث چنین اتفاقی میگردد. و مردم برای دفاع از خودشان مجبور به خشونت میشوند.این رژیمی که تربیت شدگانش در عراق سر کار هستند حاضر نیستند که قرارداد زمان محمد رضا شاه را به رسمیت بشناسند.!! خشونت رژیم عامل خشونت مردم میشود و در هر مرحله باید رژیم رو وادار بکنیم که استفاده از ابزار خشونت رو محدود کند. من مطمئن هستم همه این بچه های سپاه و بسیج آدمکش نیستند. و در مقابل ارتش را داریم که در کنار ملت می ایستد.
آقای چالنگی :نظر شما در مورد حکومت چیست؟

دکتر شعله سعدی: حکومت در حال حاضر با چندین بحران و چندین جنبش گریبان گیر است. از بحران مشروعیت گرفته تا بحران عدم همبستگی کارگزاران سیاست تا بحران ناکارآمدی تا بحران فساد گسترده و نهادینه شده تا بحران اقتصادی و مادی و شرایط منطقه ای و بحران برجام که ایران رو با خروج آمریکا آچمز نموده است و همزمان چند جنبش در ایران از جمله جنبش زنان و دختران خیابان انقلاب و جنبش کارگری در حال اجرا است.
من یکسال پیش برای آقای خامنه ای نامه نوشتم. و گفتم مملکتت خوب اداره نمیشود که عذر خواهی میکنی آگر خوب اداره شود که احتیاج به عذر خواهی ندارید. و دو دلیل عمده دارد یکی ضعف سیستم دو کارگزاران ضعیف و فاسد. و مملکت دست کسی مثل احمد جنتی افتاده که شاخص ترین چهره اصلاح طلب در مجلس دکتر عارف که صدا از سنگ در آمده از ایشان در نیامده است و تنها ژن خوبش را به فرزندش انتقال داده. مثلا همین دیروز این آقای حیدری گفته که مجلس در راس امور نیست !!! معلومه که نیست!!! به ایشان نوشتم باید دیپلمات باشید و سیاستمدار، انقلابی باش ولی از دیپلمات های متخصص استفاده کنید.
معلومه که کلا همان پس معرکه است.
ببینید بیست سال است که اصلاح طلبان امتحان خود را پس داده اند و در حال حاضر بخش مهم اشکالات از همین اصلاح طلبان است. اینها به حکومت چسبیده اند و از آن ارتزاق میکنند. اینها همان چپ های زمان خمینی هستند که هزاران آتش باریدن اند.
در بخش پایانی نظر میهمانان گرامی را در ارتباط با سخنان خامنه ای و تضمین خواستن او از اروپائیان برای خرید نفت را جویا خواهیم شد. با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

Behind the Headlines - Friday 25 may 2018

Jamshid Chalangi:

In tonight’s program we will discuss the issues of the strike by Iran’s lorry drivers as well as the latest news of the uprising in the city of Kazeroun.

Our guests tonight are Dr. Alireza Nourizadeh and Dr. Ghassem Shole Saadie.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Before anything else allow me to commemorate the anniversary of the liberation of Khoram Shahr during the war with Iraq, when our fellow Iranians heroically fought to take this part of our fatherland back and offered so many young lives to achieve this.

However, 28 years after that heroic action, the incompetent ruling Islamic republic regime has completely failed to rebuild this still war torn city, and yet has spent hundreds of millions of dollars to rebuild the southern Lebanese towns that were destroyed by the Israelis in a war that the Hezbollah and its leader Hassan Nassrullah have admitted that they initiated it and later regretted it.

In no other country in the world you will see such things that are happening in Iran under this despotic regime.

Just look at the city of Kazeroun. It is a major Iranian city and its population have asked for certain and rightful demands from the government, but because the regime has squandered the wealth of our people it does not have the financial means to respond to their demands and instead kills them on the streets.

There are more than 250,000 lorries in Iran and they make up a powerful transport industry. They are now on a national strike and the question is why should the regime allow this to happen without having a solution to their demands at all. The answer lies in the fact that all those thieves connected to the regime who have stolen the wealth of the Iranians through bogus banks and credit companies have fled the country and the regime is now falling apart and has no solution to any of the numerous problems of the country.

God bless Mohammad Reza Shah Pahlavi, because he left Iran as he dis not wish to see the death of any of his fellow Iranians. But this regime is willing to kill all Iranians to keep its grip on its corrupt and bloody power.

This is a regime with no future at all and must go. And the sooner it goes the better for Iran and the world.

Jamshid Chalangi:

Some people say if the regime is overthrown Iran will become a “second Syria”.

Dr. Ghassem Shole Saadie:

I do not agree with this kind of comments. Those who argue this know nothing about conditions of Iraq or Syria. The Iranian culture is very different. We are not a revengeful nation and the symbol of our nation is peace and love and to care for humanity. The symbols of many of our neighbors are a sword. They even dance with a sword. In Yemen they dance with a sword hidden under their shawl.

Look at this Mr. Assad. He is so comfortably killing two to three hundred people every single day and he has been doing that for the last six or seven years nonstop.

The nature of many of the conflicts in the Arab world is a Sunni against Shia war. We do not have a Sunni regime in Iran. Our Sunni brothers and sisters have the same culture as the rest of the Iranians. The Iranian Kurds are Sunni Muslims.

I do not know why they make such misleading comments about Iran supposedly becoming another Syria. Even during the revolution the very loyal national army to the Shah sided with the people. Our people are not violent and would not go for a civil war just to achieve their demands.

Dr. Alireza Nourizadeh:

The Syrian civil war is a legacy of its bloodthirsty rulers. Their violent rule has made the nation resort to violence. I even think the Basij militias in Iran are not murderers and will side with the rest of the Iranians when the right times comes to get rid of this regime.


Dr. Ghassem Shole Saadie:

The Iranian regime is now facing numerous crises all at the same time and the most important one of them is that it lacks legitimacy. The US sanctions and pressure will further weaken and threaten its foundations and coupled with the people’s struggle, especially our women’s struggle, it will face its eventual fate.

I once wrote an open letter to ayatollah Khamenei and told him that when you apologize to the nation it means that you are not fit to rule over them.

The so-called reformists have failed in their test and they are now part of the problem and have a parasitic life that feeds from the regime.

https://youtu.be/FRIaFvLgB04

http://iranefardalive.com/Archive/39192

http://iranefardalive.com/Archive/39192

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/FRIaFvLgB04

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ym5jp0xo49on

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/u25jlhohzeur

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1B-PWkeKphW7TbWdT9YvNnaqvNk5Zn0Kw/view?usp=sharing

May 24, 2018

پنجره اي رو به خانه پدری چهار شنبه 2 خرداد‌

nor4-300x160.jpg

در این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علی رضا نوری زاده آغاز می نماییم.
سپس درود می فرستیم به مبارزات شیر زنان و دلیر مردان
کازرون که جانانه و با خون خود به مبارزه با این رژیم بپاخاسته اند.
در بخش اول برنامه به دیدن چند ویدیو کلیپ از سخنان محمد رضا شاه پادشاه فقید ایران و آیت الله خمینی و حسن روحانی خواهیم نشست. و در جواب آقای روحانی خواهیم گفت انسان باید با خودش خیلی حال کند که این حرفها را بزند. آقای روحانی با چه رویی میگوید ملت استقلال میخواهد. استقلال به آنها داده اید؟؟؟!!! رختخوابتان را هم روسها پهن میکنند، چه استقلالی؟؟؟؟
در سوریه اسراییل تمام پایگاهایتان را نابود کرد و صدایتان در نیامد،!!!!چون آقای پوتین و نتانیاهو به توافق رسیدند. و پوتین به اسراییل اطمینان داده است که هیچگونه سپر دفاعی برای ایران ایجاد نخواهد کرد.
مقوله آزادی؟؟؟؟که شوخی میفرمایید!!!، یک دختر دانشجو بنام ارس امیری را دستگیر میکنید و مبلغ ۵۰۰ ملیون از پدرش میگیرید و سپس اورا به قید وثیقه آزاد میکنید. بچه های ما را کشتید. آزادی بود!!!؟؟؟ سعید سیرجانی را کشتید آزادی بود!!!!؟؟؟؟. خود شما مگر نگفتید اینها را که در ۱۸ تیر اعتراض کرده اند اعدام کنید.
خود شما گفتید رفتم ارتش و گفتم از فردا حجاب اجباری است.!!!؟؟؟ چقدر آدم باید با خودش هیچ معیار و مرتبه ای برای شرم حضور و خجالت نداشته باشد؟؟؟.
در این میان به دیدن ویدیو کلیپی از سخنان سعید زیبا کلام از طرفداران حکومت می نشینیم و در باب انتخاب رهبر توسط ۱۵ اخوند جاهل بی سواد با شما به سخن می نشینیم.در ادامه به ویدیو کلیپی از مراسم عمامه گذاری پسر حسن خمینی خواهیم نشست و در ارتباط با مراسم تاجگزاری محمد رضا شاه فقید و این مراسم با شما صحبت خواهیم نمود. این روزگار ماست!!!!!
واقعا دردناک است که در مملکتی زندگی میکنیم که به خانه مرحوم کاووس سید امامی هجوم میبرند و دستگاهی را آنجا کشف و ضبط می کنند که میگوید این وسیله جاسوسی است و او را در زندان میکشند و اکنون بعد از آنهمه اتهامات فهمیده اند که آن دستگاه قلاب ماهیگیری است و دستگاه خبر رسانی و جاسوسی نیست. و اصلا هیچکدام از این افراد جاسوس نیستند. و در حال حاضر به همسر بیمار وی هم اجازه خروج از کشور را نمیدهند. آری این است آزادی!!!! که شما دم از آن می بزنید

در بخش بعدی به داستان کارشناس جنگ شدن مهدی طائب در یمن اشاره ای خواهیم نمود و در این باره از شما دعوت میکنیم به کلیپی از سخنان ایشان توجه بفرمایید و قضاوت کنید که آیا این آدم دیوانه است؟؟ مجنون است؟؟ یا آلزایمر دارد.
شما نمیدانید یمن کجاست؟. و در آنجا چه خبر است.؟ یمن بخاطر این آقایان و حکومت جمهوری اسلامی ویران شد و میلیون ها انسان کشته و آواره شدند. انوقت امثال این آقایان مملکت را قبضه کرده اند؛
افسوس!!!!!
در بخش بعدی همراه با شما دیدن آخرین سخنان آقای احمدی نژاد و رویارویی مستقیم وی با خامنه ای می نشینیم ایکاش اینهمه که او از بقایی حمایت میکند یک لحظه هم از کسانی که در دوره حکومت او به زندان افتادن شکنجه شدند و کشته شدند یادی میکرد، حتی اشاره ای هم ننموده است. اما من معتقدم که خامنه ای نمیداند با او چیکار کند. آقای خامنه ای حالش خوب نیست و یک تیم پزشکی از روسیه برای مداوایش به ایران آمده است. فکر نکنید اینها قوی هستند فرو افتادن اینها را خواهید دید.
در انتها نگاهی به اتفاقات جدید در عراق و دیدار مقتدا صدر با مقامات عراقی و اقلیم کردستان خواهیم داشت و با شما به سخن خواهیم نشست. و همچنین از دیگر اخبار و رویدادهای منطقه شما را باخبر خواهیم ساخت. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید ، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Wednesday 23 May 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue tonight’s program by saluting the heroic women and men of the city of Kazeroun in our country who have continued their just struggle against the tyrannical regime of the Islamic republic by shedding their own blood in the path to achieving freedom and independence for Iran.

On that note, we will watch a number of video clips of the speeches made by the late Mohammad Reza Shah, ayatollah Khomeini and Hassan Rouhani, to find out how each one of them truly secured freedom and independence for our people.

As fro Mr. Rouhani, we wish to tell him that he must suffer from illusion when he claims that the Islamic republic has achieved our country’s independence, when the Russians have even penetrated into the bedrooms of the regime’s top leadership. What are you talking about Mr Rouhani? Are you kidding us?

In Syria the Israelis destroy all your military bases and you just shut up, because you know very well that Mr. Putin and Israel’s Netanyahu have behind the scene agreed the Russians would not provide any protection for your mercenaries in Syria.

You talk about “freedom in Iran”? Are you joking Mr Rouhani? Under your nose your security forces arbitrarily arrest the young girl Aras Amiri and only release her when her parents put down a bail of 500 million tomans and you call this “freedom”?

You murdered the late renowned poet Saeed Sirjani in detention for his satirical poetry and you claim Iranians are free to express themselves? You cannot be serious Mr Rouhani.

Over night your regime decides to force the Iranian women to wear the hijab or face imprisonment and you claim we have freedom of choice in Iran? Who are you trying to deceive Mr Rouhani? You need to be ashamed of yourself for so abhorrently denying the realities of the Iran of today under a regime that you serve as a president.

Dr. Alireza Nourizadeh:

In this second part of the program we will watch a film about the coronation ceremony of the late Mohammad Reza Shah and compare it with the religious ceremony of placing the turban on the head of the son of Hassan, ayatollah Khomeini’s grandson. What has happened to our fatherland?!

It is a real disaster to live in the Iran of today where the murderous security agents of the regime raid the home of a patriot like the environmentalist Kavoos Seyed Emami and take him into detention on bogus “spying” charges and kill him there, and four months later the Environment Minister of the country publicly says that he was an innocent man who only devoted his life to solving Iran’s disastrous environmental problems!

Later we will look at the latest verbal onslaught of Ahmadinejad on Khamenei himself as news is spreading that a Russian medical team has been treating Khamenei as his health has deteriorated recently.
Plus, the latest from the Iraq election news.
Stay with us for this edition of A Window to the Fatherland and share it with your4 family and friends.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/39123

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/oJEYN9UvNnk

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ko2j1suwowrn

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/kc7yrwripaix

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/10c3SL24qCsnvdvxCJyn5_EBBIDFgSWfW/view?usp=sharing

May 23, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه 1 خرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز مینماییم .در پی انتقادهای چند تن از بینندگان در ارتباط با حضور دکتر زیبا کلام در برنامه تلوزیون ایران فردا باید هشدار بدهیم که شمشیر بر روی افراد داخل نکشید و امثال دکتر زیبا کلام و نوری زاد را در داخل ایران احتیاج داریم و فقط بسنده به یک جمله از ایشان ننمایید و کارنامه ایشان نشانگر مبارزه ایشان با رژیم از نوع خودشان است.
در ادامه از وحشت هموطنان از برگشت به وطن و اینکه عجبا رفتن به وطن مانند جنایت شده است !!با شما به سخن خواهیم نشست و در این باره به داستان برگشت زنده یاد مرتضی برزی برادر ابوالحسن برزی به ایران پس از چندین سال دوری اشاره ای خواهیم نمود که ایشان پس از ورود و دیدار از آرامگاه برادر در وطن جان به جان آفرین می سپارد. و اینکه رژیم جمهوری اسلامی دشمن زیبایی ونشاط است و با هر چهره و صدای زیبایی سر جنگ دارد و مقابله میکند. در این میان از مزاحمت حکومت جهل و جور برای خبرنگاران در خارج از کشور با شما به صحبت خواهیم پرداخت.
دربخش بعدی برنامه از شما دعوت مینماییم که به دیدن دو ویدیو کلیپ یکی در باب فاطمه زهرا و دیگری در باب امام زمان از زبان آخوندهای جاهل و بی سواد بنشینید.

آخر کدام عقل سلیم این داستان ها را باور میکند فاطمه بنت محمد همسر علی است و در زمان حضرت آدم هنوز خلق نشده بوده است. این آدم را نباید بر دهانش کوبید !!اینها با نگاهشان زنا میکنند ،جاهلان بی سواد.
در بخش دوم برنامه از سالروز تولد همایون شجریان و زنده یاد جلیل شهناز مردی که تار در دستان او جان گرفت شما را باخبر خواهیم ساخت. در پی آن به داستان واگذاری قطعه زمینی در 70 سال پیش توسط وزارت راه آن زمان به کارمندانش برای ساخت منازل مسکونی خواهیم پرداخت و از فشار های فعلی شهرداری برای تخلیه این منازل شما را آگاه خواهیم نمود.

در زمانی که خانم زهرا رهنورد رئیس دانشگاه الزهرا بود طی نامه ای نوشت که این زمینها متعلق به دانشگاه میباشد . اما پس از حصر ایشان در زمان احمدی نژاد هم این برنامه پیگیری گردید.و آقای حداد عادل هم بد جوری چشم به این زمینها که در حال حاضر منازل مسکونی شده اند دوخته است، که در آن چندین خانواده متوسط زندگی میکنند و حالا میگویند باید این منازل را تخلیه نموده و بروید، هیچ که به شما نمیدهیم بماند، بلکه باید اجاره این مدت که در اینجا نشسته بودید را هم بدهید. باید به آقای شهردار بگوییم که اکیدا این کار را انجام ندهید و این مردم را از منازلشان آواره نکنید.

درادامه تاملی بر سخنان عیسی کلانتری خواهیم نمود. آقای عیسی کلانتری در سخنان اخیرشان گفته اند که هیچ مدرکی دال بر جاسوس بودن و گناهکار بودن کارکنان محیط زیست که هم اکنون به اتهام واهی در زندان هستند وجود ندارد و کلیه این افراد باید هر چه زودتر از زندان آزاد گردند.
لازم بیاد آوری است که این محققان محیط زیست در بعضی از نقاط مورد بازرسی خود دریافته بودند که در این مناطق و در اطراف محوطه فردو سپاه دست به آزمایشهای هسته ای زده است و همچنان که میدانید تعدادی از این کارکنان در سقوط هواپیمای یاسوج کشته شدند وکاووس سعید امامی هم در زندان کشته شد.
بدنبال آن ازگزارش جنجال در مجلس شورای اسلامی بر سر لایحه پیوستن به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم شما را آگاه خواهیم نمود:
هنوز سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای قرائت گزارش این کمیسیون پشت تریبون قرار نگرفته بود که حسینعلی حاجی دلیگانی و محمد جواد ابطحی با فریاد از جای برخاستند و مانع قرائت گزارش کمیسیون شدند.

آنها فریاد می زدند این گزارش استعماری است نباید در مجلس قرائت شود.

این نمایندگان از لاریجانی می خواستند مسکوت ماندن این لایحه را مطرح کنند که لاریجانی گفت مسکوت ماندن لایحه با دولت است و دولت مخالف مسکوت ماندن این لایحه شده است.

وی ادامه داد: دولت با مسکوت ماندن دو هفته ای این لایحه مخالفت کرده چه برسد به مسکوت ماندن شش ماهه آن.

در ادامه حاجی دلیگانی به همراه ابطحی، اکبر ترکی، عباس گودرزی نمایندگان اصولگرای نزدیک به جبهه پایداری با در دست گرفتن پلاکاردی و گرفتن آن به سمت خبرنگاران و تصویربرداران فریاد می زدند این لایحه استعماری است.

در این برگه ها نوشته شده بود، ملت ایران ما را نخواهند بخشید اگر این لایحه استعماری را در مجلس تصویب کنیم.

سپس این نمایندگان با همراهی جمعی دیگر به سمت جایگاه هیات رییسه مجلس رفتند و خواهان عدم گزارش کمیسیون امنیت ملی مجلس شدند،

در ادامه از واکنش موگرینی به سخنان پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا شما راباخبر خواهیم نمود


فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به صحبت‌های مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا واکنش نشان داد. خانم موگرینی در بیانیه‌ای برجام را حاصل بیش از یک دهه مذاکرات پیچیده و حساس دانست که متعلق به جامعه بین‌المللی است و به تایید شورای امنیت هم رسیده است.

خانم موگرینی در ادامه این بیانیه می‌گوید: «برجام، هرگز برای پرداختن به تمامی موضوعات در روابط با ایران طراحی نشده است. ضمن اینکه سخنرانی وزیر خارجه پمپئو مشخص نکرد چطور خروج از برجام منطقه را در برابر تهدید اشاعه هسته‌ای امن‌تر کرده یا خواهد کرد یا اینکه چطور ما را در موقعیت بهتری برای اثرگذاری بر رفتارهای ایران در حیطه‌های خارج از برجام قرار می‌دهد. برجام هیچ جایگزینی ندارد.»
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Tuesday 22 May 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We have received a number of criticisms from some of our viewers who have complained about the appearance of Dr. Ziba Kalam and Mohammad Nourizad in our programs.

We ought to caution them that we must refrain from character assassination of people who do not necessarily hold the same views and opinions that we do and by looking at the background of these two persons we notice that they have been struggling against the ruling Iranian regime and they need our support, rather than condemnation.

We will continue the program with looking at the issue of how our fellow Iranians who live abroad are currently in fear of visiting our motherland, as though going back to one’s birthplace is now equivalent to committing a “crime”!

In this regard we will mention the sad case of the late Morteza Barzi who recently returned to Iran after many years of living in exile but unfortunately died after paying a visit to the grave of his elder brother.

We have always believed that the tyrannical regime of the Islamic republic in our motherland is a sworn enemy of whatever that stands for happiness and beauty and has a long history of harassing the Iranian journalists who live outside Iran.

In the second part of the program we will talk about the birthday of the singer Homayoun Shajarian and remember the late Jalil Shahnaz, the man who gave the Iranian traditional music a new life with his mastery in playing the Tar.

We will also look at the comments of Isa Kalantari of Iran’s Environment Agency who has said that the regime has not found any evidence to prove that the arrested environmentalists have been working as spies for foreign governments and that they should be freed from prison unconditionally and immediately.

We all know that a group of these environmentalists we killed when their plane crashed in the wintry weather of southern Iran city of Yasooj three months ago in suspicious circumstances, as they had discovered the regime had been involved in continuation of its nuclear program in the area.

And the toothless Iranian MPs have been debating the bill that deals with Iran joining the international convention that bans financial support to terrorist organizations as some of these ignorant MPs have been shouting on the floor of the Majles in opposition to the move.
In the meantime, Federica Mogherini of the UE has been reacting to the new US policy on Iran announced by US Secretary of State Mike Pompeo, by saying that the nuclear deal is the result of a decade of diplomatic efforts by the international community and that it was not supposed to cover other issues related to Iranian regime’s behaviour.
Stay with us for this edition of A Window to the Fatherland and share it with your family and friends.

http://iranefardalive.com/Archive/39115

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/vNkrznLJltY

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/yejwqmzosg2l

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/qfxmvdvr84cc

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1wu5Ab5MYHsJV2AkmFn1BznVvz7OtJXBH/view?usp=sharing

May 21, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ٣١ اردیبهشت

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. ابتدا اشاره ای به تولد بزرگ مردایران

زمین زنده یاد دکتر محمد مصدق و همچنین تولد آغازگر شعر موج نو آقای احمد رضا احمدی خواهیم نمود و سپس توضیحاتی در ارتباط با سخنان جان بولتون در

ارتباط با نقش وی قبل و بعد از انتخاب شدن به سمت مشاور امنیت ملی تقدیم حضورتان خواهیم کرد.

در ادامه نگاهی به داستان تشکیلات نایاک لابی قدرتمند جمهوری اسلامی در آمریکا خواهیم افکند و از سرنوشت آن با شما به سخن خواهیم نشست:
جناب تریتا پارسی که با همکاری عده ای سازمان نایاک را به وجود آورده، یکی از سازمان های لابی رژیم اسلامی است که با نزدیک شدن به کاخ سفید و تماس با سیاستمداران آمریکا می کوشد تا دیدگاه دولت آمریکا را نسبت به حاکمان ایران تغییر داده، و رژیم ایران را در پست خود جاودانی بخشد. این سازمان که در دفاع از رژیم اسلامی تا کنون از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است، می توان گفت که از کمک های مالی بیدریغ آن رژیم، و همچنین از کمک های سی آی ای و احتمالاً دولت های دیگری برخوردار بوده است. حسن داعی پس از بیش از چهارسال چالش و مبارزه با نایاک سرانجام در دادگاه فدرال به پیروزی رسید و از اتهامات وارده تبرئه گردید. حسن داعی که همواره به افشای لابی گری نایاک و تریتا پارسی برای جمهوری اسلامی می پرداخت، از وی به دادگاه شکایت شد. ولی نامبرده با نداشتن هرگونه امکانات مادی و تنها با پشتکار و تلاش پیگیرانه خود پس از یک مبارزه طولانی و طاقت فرسا سرانجام توانست به اثبات رساند که آنها لابی رژیم ایران در آمریکا هستند. تریتا پارسی رئیس شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) روز پنجشنبه اعلام کرد از روز ۱ اوت ۲۰۱۸ (۱۰ مرداد ۱۳۹۷) از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

دربخش دوم برنامه ابتدا به عراق خواهیم رفت و از شکست جمهوری اسلامی در انتخابات عراق شما را آگاه خواهیم ساخت. در ادامه توجه شما را به سخنان
امروز مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا در مورد جمهوری اسلامی ایران جلب خواهیم نمود.

آقای پمپئو صبح دوشنبه ۳۱ اردیبهشت در بنیاد هریتیج در سخنرانی خود با عنوان «پس از توافق: یک راهبرد تازه در مورد ایران»، در چهار حوزه سخنرانی کرد. ا و اول گفت که فشارمالی بی‌سابقه بر حکومت ایران اعمال خواهد شد. دوم او گفت بین وزارت خارجه و وزارت دفاع آمریکا برای مقابله با هرگونه تجاوزگری ایران همکاری نزدیکی خواهد بود. سوم او از مردم ایران حمایت مشخصی کرد و در نهایت گفت آمریکا حاضر به مذاکره با ایران برای از سرگیری روابط دیپلماتیک و برابر در صورت تغییر رفتار جمهوری اسلامی است. وزیر خارجه آمریکا، ابتدا در سخنانی به تهدیدات جمهوری اسلامی ایران بخصوص بعد از توافق هسته ای سه سال پیش پرداخت و گفت پول پرداخت شده به جمهوری اسلامی برای مردم ایران استفاده نشد و رژیم ایران از آن پول برای تقویت نقش خود در جنگ های نیابتی استفاده کرد.
وی گفت ایران در زمان برجام حمایت از تروریسم را افزایش داده است. حزب الله لبنان توسط جمهوری اسلامی ایران بیشتر حمایت شده است. نیروی قدس سپاه پاسداران در سالهای اخیر تقویت شده و در قلب اروپا ترور می کند. رهبران القاعده در تهران حضور دارند

توافق جدید مورد نظر آمریکا با ایران که پامپئو آن را اعلام کرد شامل درخواستها و بندهای زیر است:

۱. ایران باید به آژانس گزارش کاملی از ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای ارائه کند و از این اقدامات دست بکشد و به شکلی که قابل راستی آزمایی باشد برای همیشه برنامه نظامی هسته‌ای خود را کنار بگذارد.

۲. ایران باید غنی سازی اورانیوم را متوقف کند و هرگز به دنبال بازفرآوری پلوتونیوم نرود و تاسیسات آب سنگین خود را ببندد.

۳. ایران باید به بازرسان آژانس اجازه بازدید از همه سایتهای خود در سراسر کشور بدهد.

۴. ایران باید به برنامه موشکهای بالستیک خود پایان دهد و پرتاب یا توسعه موشکهای با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را متوقف کند.

۵. ایران باید همه شهروندان آمریکایی و همچنین شهروندان متحدان و شرکای ما که در ایران زندانی، مفقود یا در بازداشت هستند را آزاد کند.

۶. ایران باید به حمایت از آنچه وی گروههای تروریستی در خاورمیانه خواند، از جمله حزب الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی فلسطین پایان دهد.

۷. ایران به حاکمیت عراق احترام بگذارد و به دولت این کشور اجازه خلع سلاح و غیرنظامی شدن شبه نظامیان شیعه و ادغام شدن آنها در نیروهای امنیتی عراق را بدهد.

۸. ایران همچنین باید به حمایت نظامی خود از شبه نظامیان حوثی پایان دهد و در راستای یک راه حل صلح آمیز در یمن گام بردارد.

۹. ایران باید همه نیروهای تحت فرماندهی خود را از سوریه خارج کند.

۱۰. ایران باید به حمایت از طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی در افغانستان و منطقه پایان دهد و به میزبانی از اعضای ارشد القاعده پایان دهد.

۱۱. ایران باید به حمایت سپاه قدس از گروههای به زعم او تروریستی و شرکای شبه نظامی خود پایان بدهد.

۱۲. ایران باید رفتارهای تهدید کننده علیه همسایگان خود را کاهش بدهد، که بسیاری از آنها متحدان آمریکا هستند. این مساله شامل تهدیدات ایران برای نابودی اسرائیل و شلیک موشک به عربستان و امارات متحده عربی نیز می‌شود. این موضوع همچنین شامل تهدیدات علیه کشتیرانی بین‌المللی و حملات سایبری هم می‌شود.

پامپئو در این سخنرانی، مدعی شد که ایران از مزایای اقتصادی برجام برای پیش بردن مواضع خود در قبال منطقه استفاده کرده و برای مردم ایران کاری نکرده است.

وزیر خارجه دولت ترامپ، در ادامه این سخنرانی تند خود مدعی شد که برجام نتوانسته جاه طلبی‌های هسته‌ای این کشور را متوقف کند. وی افزود که ما اکنون خارج از برجام، مانع از حصول ایران به بمب اتمی خواهیم شد.

در انتها همچنین نگاهی به کار نامه و موقعیت فعلی سردار قاسم سلیمانی خواهیم افکند و با شما به سخن خواهیم نشست .
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Monday 21 May 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with paying tribute to the memory of Iran’s former nationalist Prime Minister Dr. Mohammad Mossadeq, as well as remembering the father of Iran’s “new wave poetry” style, Ahmadreza Ahmadi.

Later we will look at the background of John Bolton before he became the new US National Security Advisor in Donald Trump’s cabinet.

We will follow the program by looking at the history of NIAC, the Islamic republic regime’s powerful lobby in US, as its head, Trita Parsi has announced that he is to step down at the end of June this year.

NIAC, the National Iranian American Council has long acted as the lobby of the Iranian regime in US, with the aim of changing the view of American governments towards the Iranian rulers, portraying the Tehran regime as an “immortal system” that the US must accept and come to terms with it.

In pursuing this policy of appeasement, NIAC has been showered with the regime’s unlimited financial support, as well as that of the CIA, and probably from other foreign governments.

Hassan Daie, a well-known Iranian political activist has long been involved in exposing NIAC’s secret links with the Iranian regime and even single handedly won a court case against them when NICA sued Daie on alleged charges of defamation.

In the second part of the program we will first update you on the latest news of Iraq and how the Iranian regime’s plots to influence the outcome of their elections have been defeated.

Also, in the second part of tonight’s program we will report on the new US strategy on Iran, as outlined today in the US Secretary of State Mike Pompeo’s speech at the Heritage Foundation.

Pompeo vowed the Trump administration would renegotiate the current deal and listed 12 conditions Iran must agree to for a new deal. Those include giving the International Atomic Energy Agency (IAEA) the full history and military dimensions of its nuclear program, stopping all enrichment including closing its heavy water reactor, giving the IAEA unqualified access to the country, ending proliferation of ballistic missiles, releasing all U.S. detainees and ending support for proxies around the Middle East, as well as ending its threats against Israel and Saudi Arabia.

He said: “We will apply unprecedented financial pressure on the Iranian regime. The sting of sanctions will be painful if the regime does not change course from the unacceptable and unproductive path it has chosen to one that re-joins the League of Nations. These will indeed end up being the strongest sanctions in history when we are complete.”

He continued: “As President Trump said two weeks ago, he is ready, willing and able to negotiate a new deal, but the deal is not the objective,” he said. “Our goal is to protect the American people.”

Pompeo added that the administration wants congressional support for its efforts. The Iran deal was not structured as a treaty, meaning it did not require Senate approval.

“We want our efforts to have broad support among the American people and endure beyond the Trump administration,” he said. “A treaty would be our preferred way to go.”

In the coming weeks, Pompeo said teams of specialists would be traveling around the world to explain the administration’s policy and discuss the implications of sanction reimposition.

At the end of tonight’s program we will look at the current position of Ghassem Soleimani within the Islamic republic regime.

Stay with us for this edition of A Window to the fatherland and share it with your family and friends.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/39094

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/iivh4GhDa2k

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ee2z9rngpy0c

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/a79idouc5goc

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1wjGsK11sKkkMFRJrGZocPFNoZqh0ewBZ/view?usp=sharing

May 21, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۲۸

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز مینماییم و سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با آقای ناصر شاهین پر تاریخ شناس و همکار عزیز مان در تلوزیون ایران فردا خواهیم پرداخت.

دکتر نوری زاده :تاریخ را که بررسی میکنیم چه دوره ای شباهت تاریخی با این دوره ای که هستیم دارد؟

آقای شاهین پر: بزرگترین شباهت این دوره دولت مردان ایرانی تحلیل نکردن مسايل سیاسی جهان است همانطوری که قاجار ها هم نمیدانستند. آنها نمی دانستند که سفیر انگلیس به چه منظور این حرفها را میزند، در نتیجه مفعول حوادثی میشدند که از اصل آن حادثه خبر نداشتند، و میشد جلوی آنرا گرفت، میشد به طریق دیگری عمل کرد. هیئت حاکمه امروزدر صحنه سیاسی جهان باتمام وسائل امروزی و داشتن پرسنل تحصیل کرده همان اشتباهات را میکند. مثلا این آقای ظریف آدم دانایی است!!!کار خودش را بلد است ولی در بین پیچ و مهره های نظام گیر کرده است.

اشتباهاتی که اگر این هیئت حاکمه نکرده بود ایران الان چه منزلتی داشت. صرف نظر از این حبس فکری که برای مردم بوجود آورده است . صرفنظر از این سانسور عظیمی که برای تفکر انسان ایجاد کرده اند و قرن ها جامعه ایران را به عقب رانده اند. حالا این دیکتاتوری را بوجود آورده اید که یک کاری بکنید برای این مملکت ولی آنچه که کرده اید اشتباه بوده است.

رضا شاه هم همین کار را کرد ولی کارهایی را هم انجام داد. او هم میگفت کسی حرف نزند حزب درست نکنید بگذارید من کارهایم را بکنم اما بالاخره کارهایی هم که انجام داده به نفع مردم و مملکت بوده است. ولی اینها این خفقان را بوجود آورده اند ولی کلیه کارهایشان غلط بود.

اینکه شما بیایید موشک بسازید و روی آن بنویسید اسراییل باید نابود گردد و پرچم آمریکا را آتش بزنید و در آخر هم در بن بست گیر بکنید که بیایند تمام پایگاهایتان را در سوریه منهدم کنند و میلیاردها دلار موشک و اسلحه و مهمات شما را به آتش بکشند و اینها حتی صدایتان در نیاید و هیچ هم نگویند. چون میدانند از این هم بدتر خواهد شد.
شما اینقدر مرگ بر آمریکا میگویید و او را دشمن می نامید و در عوض همه چیزتان را به روسهایی بدهید که وقتی میخواهند مراکز شما را بزنند آنها تمام مراکز دفاعیشان را خاموش میکنند و به اسراییل چراغ سبز میدهند. یعنی چه ؟؟؟؟
اینها فکر میکردند که یک متحد نظامی دارند اما حالا میبینند که این متحد نظامیشان چقدر تو زرد از آب درآمده است. وزیر دفاع روسیه بدنبال راهی است که از سوریه بیرون برود و شما تازه بفکر این هستید که چطور آنجا بمانید.

دلائل زوال حکومت صفویه خیلی شباهت با این دوره هیئت حاکمان جمهوری اسلامی دارد هردو دست به دامان خرافات و امام زمان شده اند .

دکتر نوری زاده: چه باید کرد؟؟

آقای شاهین پر: بنظر من این چهل سال حکومت آخوندها به اندازه چهار صد سال به ایران ضربه زده است و تا این خرافات از این جامعه رخت ببندد سه نسل طول میکشد. اینها ابلیس گونه عمل کردند مثل اینکه کسی به اینها روش انهدام اقتصاد و منابع ایران را دیکته میکند. با بهره های 21 و 22 درصدی مردم را عادت به خانه نشینی کردند و اسمش را گذاشتند اقتصاد بانکی اسلامی.

با این وجود فروش نفت در زمان این حکومت برابر است با تمام دورانهای تاریخ فروش نفت ایران.
اما چه کار کردند ؟؟ تمام صنایع و کارخانه ها با ورشکستگی روبرو شدند.

دکتر نوری زاده : فقط هشتصد میلیارد دلار در زمان احمدی نژاد نفت فروخته شد. این حیرت انگیز است و در طول تاریخ وضع به این شکل نبوده است ببینید در عصر مدرنیته و تکنولوژی که همه امکانات هست که ایران یک ابر قدرت منطقه باشد بلند شده ایم رفته ایم یمن، یمن چی دارد؟؟ با ما مرز مشترک دارد، چی دارد؟؟ رفته ایم مدرسه درست کنیم، و آنجا را آباد کنیم . خیر داریم موشک به آنها میدهیم و بدبختی و آوارگی را به آنها میدهیم.

آقای شاهین پر : اگر انسان دوست بودند در یمن بیمارستان و دانشگاه می ساختند.

دکتر نوری زاده: حرفهایی که جان بولتن زد که ما قصد براندازی نداریم، شما رژیمی را تحت فشار و منگنه قرار میدهید، و آن رژیم دو راه حل بیشتر پیش رو ندارد، یا مردم را سرکوب کند و یا با مردم کنار بیاید. اگر با مردم کنار بیاید یعنی براندازی بدون خونریزی انجام شده است، شما فکر نمیکنید که این رژیم اگر عقل داشت نباید یک کنفرانس آشتی ملی میگذاشت تا همه مردم در آن شرکت کنند و کشور را نجات دهند.؟؟؟

آقای شاهین پر: هیچگاه در طول تاریخ هیچ هیئت حاکمه ای نبوده که بدون پشتیبانی ملتش بتواند قدم از قدم بردارد این ها همه به زوال منتی شده اند.

دکتر نوری زاده : ما گرفتار 28 مرداد هستیم از سال 32 تا اکنون، یک عده ای میگویند این انقلاب بدلیل 28 مرداد بوجود آمد، یک عده ای میگویند شاه باعث انقلاب شد و عده ای میگویند مصدقی ها و جبهه ملی ها عامل بوجود آمدن انقلاب شده اند. شما بعنوان کسی که تاریخ را به گونه ای دیگر می بیند 28 مرداد را چگونه میبینید؟؟

آقای شاهین پر: به اعتقاد من ام آی 6 این کودتا را انجام داد و این کودتا هم برعلیه شاه و هم برعلیه مصدق یکسان بود.

در واقع ام آی 6 آمریکاییها را هم وادار به همکاری کرد. اگر در آمریکا برادران دالاس برسر کار نمی آمدند انگلیسی ها تیغشان نمیبرید. امریکاییها نمیخواستند برعلیه مصدق اقدامی بکنند حتی پیشنهاد پنجاه پنجاه به انگلیسی ها دادند ولی انگلیس تصمیم خودش را گرفته بود و میگفت مصدق باید برود.
انها به شاه ایران هم فشار می آوردند و او زیر بار نمی رفت چون احترام برای ملی شدن نفت قائل بود. ولی به او اخطار دادند اگر قبول نکنی مانند پدرت تو را هم خلع خواهیم نمود. ما مثل موم در دستان اینها بودیم . حال اگر ندانیم که که هستیم و کجا هستیم این سیلی که از بالای سرمان عبور میکند ما را خفه خواهد نمود.

دکتر نوری زاده: چرا در آن زمان مردم بیرون نیامدند؟

آقای شاهین پر: مصدق خواست که مردم بیرون نیایند و مانع از کشته شدن مردم شد و گفت من آمده ام کاری انجام بدهم اگر نشد نمی خواهم مملکت را از دست بدهم.

متاسفانه یکی از دستاوردهای 28 مرداد دو قطبی کردن مردم ایران بود امروز عده ای مصدقی و عده ای شاه اللهی شده اند و از این دوقطبی شدن جامعه متاسفم چون هردو اینها را سیل برد.

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Friday 18 May 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our special guest and our colleague, the historian Nasser Shahinpar.

Dr. Alireza Nourizadeh:

In your opinion, which other past historical period is reminiscent of the Iran of today?

Nasser Shahinpar:

The greatest error of the current Iranian leadership is that they have no understanding of the real world just the same way as the Qajar of the eighteenth century did when they ruled Iran.

They did not know what was behind the comments of the British ambassador to Iran, every time he made them, and were always thrown off guard when the British intentions became known to them.

It is the same scenario again today. The rulers of Iran are making exactly the same errors and despite their access to all the modern means of communications and educated personnel at their disposal, they are sleepwalking towards making disastrous errors of judgment about the world outside their realm of imaginations.

For example, this Mr. Zarif, he is an intelligent man and knows his job, but he is intertwined with a regime that has a different agenda. A regime that has stopped the Iranians from thinking rationally and forcing them back to live in medieval times.

Reza Shah was also an authoritarian leader but he was a progressive man and did a lot of good things for the country.

But this regime builds missiles and writes on them “Death to Israel” and burns the US flag and when its military bases are bombed and destroyed by Israel and billons of dollars of its spending on malign activities are evaporated in a day, they just shut up and keep silent in fear of things getting even worse for their survival.

The reasons for the demise of the Safavid dynasty’s are exactly being repeated for this regime in Iran today.

Dr. Alireza Nourizadeh:

So, what do you think should be done?

Nasser Shahinpar:

I believe the forty years of the Islamic republic’s rule has done the equivalent of four hundred of years of damage to our country and it will take many generations before the garbage mentality that they have injected in the minds of the nation will phase out, not to mention the colossal damage tat they have inflicted on Iran’s natural and human resources and our country’s economic infrastructures.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Iran’s oil revenue under the Ahmadinejad alone was more than $800 billion, something that could have turned the country into the most prosperous nation in the Middle East.

But instead, it was paid to the Hezbollah and the Houthis to cause wars and destruction in the region.

Nasser Shahinpar:

If the ignorant Islamic republic leaders were human enough, they would have built hospitals in Yemen instead.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Do you think the fact that John Bolton has said the US is not after a regime change in Iran could be interpreted that if the regime stops repressing our people and accepts a national reconciliation it can save our country from its current fall into the abyss?

Nasser Shahinpar:

All those regimes that have lost the support of their people have been destined to the dustbin of history and this regime in Iran is not an exception.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/39001

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/4B24nZ6nroM

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/oqg3j4hhco6d

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/8sfus1rwwwrb

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1zMI812O5sm9s1VkOLkEv3NfQSLeyEci-/view?usp=sharing

May 21, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری پنج شنبه 27 اردیبهشت

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکترعلیرضا نوری زاده آغاز مینماییم. سپس طبق روال هر هفته به گفتگو با میهمان گرامی برنامه جناب آقای دکترمحسن سازگارا خواهیم نشست.

ابتدا اشاره ای به اعتراضات مردم دلیر کازرون خواهیم نمود و نظر دکتر سازگارا را جویا خواهیم شد:

دکتر سازگارا : این تقسیم کردن هایی که جز اضافه کردن بوروکراسی هیچ حاصل دیگری ندارد مسبوق به سابقه است. نظام کشور در حال حاضر کار آمدی ندارد. اکنون ماشین دولت زنگ زده است و باید دولت بطرف کوچک شدن برود و از تمرکز گرایی پرهیز شود. در ارتباط با اعتراض مردم غیور کازرون بنظرم اعتراض ناحقی نیست که مردم میگویند شهرمان را پاره پاره نکنید. اما آنچه که نظر یک ناظر سیاسی را جلب میکند شعارهای این مردم است. که به سرعت بطرف ناکارآمدی نظام و شخص رهبر نشانه میرود. آقایان جمهوری اسلامی به فنا دارید میدهید این مملکت را. نزدیک به 5 نفر در این درگیری ها کشته شده اند. آیا این درست است مردمانی که در پی اعتراضات مسالمت آمیز خود به خیابان ها آمده اند را به گلوله ببندید و سرکوب کنید.
شاید هیچ کشوری به اندازه ایران تجربه اعتراضات مدنی را نداشته است.

دکتر نوری زاده: طبیعتا رژیم به چند دیوار تکیه داده است. الان در خود سپاهی ها هم چند شاخه شده اند. در چنین شرایطی آیا رژیم میتواند به آنها تکیه کند؟ آیا بزودی آنها رژیم را تنها نخواهند گذاشت؟
دکتر سازگارا: در اعتراضات دیماه بیش از یکصد شهر شرکت داشتند، برآورد رژیم این بود که آگر این شهر ها دوبرابر بشوند یعنی به دویست شهر برسند دیگر کنترلشان غیرممکن میباشد. در جنبش دیماه ارتش هیچ دخالتی نداشت و نکرد. ولی حکومت ترسیده بود و نیروهای پلیس هم بجز نیروهای ویژه که در اطراف تهران تجمع کرده اند مابقی نیروهای پلیس با مردم بالا و پایین میرفتند چون آنها همانقدر شکمشان گرسنه است که مردم گرسنه هستند. می ماند نیروی سپاه و بسیج و لباس شخصی ها، بسیج دو مشکل داشت و نتوانست بامردم و هم محلی ها و همشهریهایش در گیر شود چون همدیگر را میشناختند. و مجبور شدند جابجایی نیرو کنند. آنها هم مثل مردم مشکلات روزمره دارند ارزش پول مملکت ۳۰در صدپایین آمده ، سپاهی وبسیجی هم باید گران بخرد. بنابراین آنها هم ناراضی هستند.

این اعتراضات خیابانی خطرناکترین نوع آن است. مردم ما باانواع مبارزات مدنی از مبارزه مدنی برداشتن روسری توسط بانوان تا اعتصاب مردم کردستان و مبارزات کارگران در اقصاء نقاط کشور به مبارزه با این حکومت برخاسته اند

دکتر سازگارا : این هفته حکومت با سه شکست روبرو شد ۱- در سوریه اسراییل تمام پایگاههایشان را بمباران کرد ۲- در عرصه اقتصادی خروج آمریکا از برجام و برگشتن تحریم ها را داشتیم ۳- شکست در انتخابات عراق تفسیر شما از این شکستهای پی در پی چیست.؟

دکتر نوری زاده : اتفاقی که در عراق افتاد ،جمهوری اسلامی یک دلخوشی پیشآپیش داشت و دوروز مانده به انتخابات یک کامیون دلار در مرز را عراقی ها گرفتند و آنها معتقد بودند که در انتخابات برنده خواهند شد. میلیونها دلار خرج حیدرعامری را نامزد کرده بودند.
امامقتدا صدر هوشمند بود و با کمونیست های عراق و احزاب کوچک عراق ائتلاف کرد و در نتیجه برنده شد. حال به اتفاق عمار حکیم و آقای علاوی میتوانند یک دولت قدرتمند درست کنند.
اما آقای علاوی مورد تایید جمهوری اسلامی نیست و شر به پا میکنند حتی آمریکایی ها هم با علاوی موافق نیستند چون نمیخواهند ایران در آنجا شلوغ کند. اما حیدرعبادی که قهرمان جنگ با داعش است شاید بتواند.

دکتر سازگارا : بحرحال هر رهبر دیگری در دنیا یکی از این شکست ها را میخورد و میلیاردها پول مملکت را هدر داده بود استعفا میداد. بنظر من خامنه ای نه تنها یک ملت را فرسوده کرده بلکه خودش هم فرسوده شده است.
و کار زشتی که انجام داده است اینست که از روسها خواسته که رهبریت مجتبی پسرش را تضمین کنند. اما حالا روسها چرخیده اند.
در سوریه در زمان حمله اسراییل اس 400 ها را خاموش کرده و به بشار گفته بودند کاری نکند. تصمیم گرفته اند از سوریه خارج بشوند. و به دنیای اقتصاد برگردند. و در حال چرخش در سیاست خارجی خود هستند. چرخش روسها خطر بزرگی برای سید علی خامنه ای است و تفسیر شما از سیاست جدید روسیه چیست؟؟؟

دکتر نوری زاده: روسها در عراق و یمن و سوریه حضور دارند و به آنها اسلحه میفروشند بنابراین این موقعیت را از دست نخواهند داد ودر ایران گاه گاهی مسائلی مثل همین در گیری با اسراییل پیش می آید که روسها خوششان نمی آید.

دکتر سازگارا: اما مجتبی خامنه ای دم خرش را دراز بسته و آماده میشود برتخت حکومت بنشیند و حتی مهره هایی در شورای تامین استانها انتخاب نموده است و اطلاعات سپاه راهم دارد و قوه قضاییه فاسد هم در دستانش میباشد. اما شتر در خواب بیند پنبه دانه !!! اینها بدون مشارکت مردم راه به هیچ کجا نمیبرند.

دکتر نوری زاده: اتفاقی که من شاهد آن هستم در مورد چین هم هست تجارتش با ما یک تجارت یکطرفه است امروز بزرگترین شرکت کشتی رانی جهان بدلیل شروع مجدد تحریمها ارتباطش را با جمهوری اسلامی قطع می کند.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Thursday 17 May 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our special guest of every Thursday, Dr. Mohsen Sazegara, and begin with asking him about the bloody events of the last couple of days in the city of Kazeroun in the Fars province, where several people have been shot dead during anti-regime demonstrations.

Dr. Mohsen Sazegara:

The bloodshed in Kazeroun is the result of the regime’s tried and failed policy of partitioning the larger Iranian provinces in a bureaucratic move, which has never been popular with the majority of their populations.

The central government in Iran is like a rusted machine and is unable to function properly. It is trying to break down the areas under its governance but has no understanding of the mood of the people. The people of Kazeroun are crying out “do not cut us down into pieces” and I fully support their demand.

The people of Kazeroun are shouting slogans that directly target the regime’s leadership and Khamenei himself. They are telling the regime that it is incompetent and it is taking the country to the verge of complete collapse.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Naturally, the regime is now engulfed in an internal crisis and even the Revolutionary Guard has split up into several groups. Do you think they will now abandon the regime?

Dr. Mohsen Sazegara:

During the last December uprisings across Iran the regime had calculated if they get any more widespread they would become uncontrollable. The Iranian national army did not play any role in cracking down on the uprisings and even the local Basij militias were unable to contain the protests because firstly they were massive and secondly the Basij and pro-regime elements could somehow sympathize with the protestors’ rightful demands and did not wish to confront them as their fellow citizens.

During the current week the regime faced three major defeats: all its military bases were demolished by the Israeli attacks; US withdrew from the nuclear deal and an anti-Iranian coalition has won in the Iraqi elections.

Dr. Alireza Nourizadeh:

The regime had transferred millions of dollars of cash into Iraq, thinking that its stooges will win the elections in there. But Muqtada Sadr was clever enough and aligned his party with the communists and the liberals and came out as the victor.

Dr. Mohsen Sazegara:

Any other leader in the world, except the one in Iran, would have immediately resigned and apologized for squandering billion of dollars of his people’s money in a different country to bring his puppets into power but failed. Even the Russians have now changed their attitude and can back off from supporting the regime if they regard it as a futile gamble.

Dr. Alireza Nourizadeh:

And today several major and international companies have announced that they are withdrawing their businesses from Iran as the specter of the US sanctions begin to cast its dark shadow over Iran’s economy.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/38980

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/J1BAyfo4qXs

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/tftbmvqidrnd

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/1i6do1u2nxws

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1k3xnpVaWJ9awGkMdMqTElYwk1_2Wy5Pq/view?usp=sharing

May 21, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری چهار شنبه 26 اردیبهشت

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را از شهر فرشتگان و با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز مینماییم. سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان گرامی برنامه جناب آقای پرویز کاردان خواهیم پرداخت و با ایشان در ارتباط با سینما و تئاتر به سخن خواهیم نشست.

دکتر نوری زاده: تئاتر را از شیراز آغاز کردید و یا از تهران؟؟

آقای کاردان:من از پنج سالگی از شیراز بیرون آمدم و در مدرسه جم قلهک در رشته طبیعی تحصیل کردم و سپس به وزارت فرهنگ و هنر رفتم چون عاشق نقاشی بودم و در پی آن تحصیلاتم را در رشته نقاشی ادامه دادم و فارغ التحصیل شدم.

من یک پیشنهاد دارم : زمانی که یک بانو یا یک دختر جوان مورد حمله نیروهای حکومتی قرار میگیرد و مردم نمیدانند چیکار کنند . می توانند شعار ایران ایران را سر بدهند.
برگردیم به موضوع .من تئاتر را در تهران شروع کردم و به همراه آقای خسروی و خانم ژاله صبا نمایشنامه در بسته از ژان پل سارتر را اجرا کردیم. اما همین آدم خمینی را تحسین کرده بود و او را مثل گاندی میدانست.

دکتر نوری زاده: من فکر میکنم در میان رهبرانی چون صدام و قذافی محمد رضا شاه مظلوم واقع شده است. و تصویری که از شاه داده اند با واقعیت مغایر بود

آقای کاردان: تصویری هم که از رضا شاه داده اند غیر واقعی بوده است. و حال کسانی که از جنوب با راه آهن به شمال میآیند قدرخدمات او را میدانند.

دکتر نوری زاده: برگردیم به ادامه گفتگو:

آقای کاردان: کار تلویزیون ثابت شروع شد و من برای گذراندن دوره خاصی به انگلیس آمدم و در بی بی سی بودم و در یک موسسه دوره تلوزیون را دیدم. من در انگلیس اولین سناریو را نوشتم و اول به تاوزیون ثابت پیشنهاد دادم که در جواب گفتند در این جا ما سریال نمیسازیم. ولی در ادامه در تلوزیون ملی آنرا به اجرا در آوردم.

اولین شو را من در تلوزیون داشتم که خانم گوگوش هم بازی میکرد هم میخواند. در ادامه زنده یاد فرخ زاد آمد و یکدفعه من برنامه را اجرا میکردم یکدفعه ایشان.

سریال پر طرفدار سرکار استوار را من و آقای پورمند و آقای صیاد یک روز در میان می نوشتیم
دکتر نوری زاده: این سریال هم در ایران و هم در خارج بسیار طرفدار داشت.

آقای کاردان: : بیشتر فعالیت من در تلوزیون بود و بعد سریال خانه بدوش آمد

دکتر نوری زاده: می گویند وقتی این سریال پخش میشد تهران خلوت میشد و حتی شاه آن را نگاه میکرد.
آقای کاردان: بله حق با شماست. اولین بار به من گفتند درباره سپاه دانش برنامه بساز . من گفتم این برنامه بسیار جدی است و من انجام نمیدهم. قضیه سریال خانه بدوش سوژه اش در باره یک پدر با هفت دختر بود که مراد عاشق دختر آخر شده بود ولی باید طبق سنت؛ اول دختران بزرگتر ازدواج میکردند.

دکتر نوری زاده: سینما چطور بود برای تو؟
آقای کاردان : سینمای قبل از انقلاب با سینمای فعلی تفاوت دارد ما بیضایی و مهرجویی و تقوایی را داشتیم.
ولی نسل جوان کنونی و تکنیک های جدید در سینما جای خودش را باز کرده است.


دکتر نوری زاده:اگر بگویند سه فیلم نمونه را انتخاب کن کدام را انتخاب مبکنی؟

آقای کاردان : یکی از بهترین فیلمهای بعد از انقلاب فیلم باشوغریبه کوچک میباشد به کارگردانی بهرام بیضایی و این یک استثنا در سینمای ایران بود. همچنین جدایی نادر از سیمین و یا همین سریال شهرزاد سوای فیلمنامه سیاسیش بازیگران خوب بازی میکنند و از نظر ساخت خوب است. در گذشته فیلمسازی خیلی سخت بود.

دکتر نوری زاده : یک کار بسیار قشنگ شما انجام داده اید و آنهم مستندی در باره تیمسار فردوست است؟

آقای کاردان : یک زمانی در یک مراسمی بودیم و یک فردی گفت چرا کسی راجع به تیمسار فردوست فیلم نمیسازد؟ من مستندی از وی ساخته ام اسم این مستند نارفیق است.
کسی که از 6 سالگی با شاه بزرگ شد و بعد به بالاترین مقام ارتشی رسید و علاقه شاه به وی زبانزد بود. روزی که شاه میخواست از کشور برود گفت از فردوست اطاعت کنید. و یادمان باشد کاری را که او با افسران رشید این مملکت کرد!. من امیدوارم کسانی که اطلاعات بیشتری راجع به این قضیه دارند با ما همکاری کنند.
چرا راجع به 28 مرداد هیچ مستندی نوشته نشده است ما بخوبی خودمان را نشناخته ایم و هرکس در راس قدرت بوده تاریخ را نوشته است

دکتر نوری زاده : یک برنامه داشتید که در نوروز از تلوزیون ایران فردا پخش شد به نام میهمان ناهار که به خانه هنرمندان می رفتید و خیلی مورد استقبال قرار گرفت.من خیلی خوشحالم که شما با ما هستید و از اعضای خانواده تلوزیون ایران فردا هستید.

در این میان نگاهی به جلسه شورای امنیت در ارتباط با حمله اسراییل به نوار غزه خواهیم داشت و با شما به سخن خواهیم نشست.

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Wednesday 16 May 2018

We broadcast tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works from the Los Angeles studios of IraneFarda TV Channel.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our colleague at IraneFarda TV, Parviz Kardan, who would share with us his expert views about the state of theatre and cinema in the Iran of today.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Where did you start your career in the world of theater? Was it in Shiraz or Tehran?

Parviz Kardan:

My family left Shiraz when I was only five years old and I studied in Gholhak’s Jam high school in Tehran. Later I enrolled at the Ministry of Culture and Art to study painting as I loved it and graduated in this art.

I have a suggestion here. When an Iranian young girl or woman is harassed by the regime’s morality police on the streets and people around them wonder how to react, they should simply shout the slogan of Iran, Iran.

Anyway, let’s talk about theatre. I began my career in theatre in Tehran along with Mr. Khosravi and Mrs. Jeleh Saba in a play by Jean Paul Sartre, called The Closed Door. But this very man Sartre later had praised Khomeini by calling him the “new Gandhi”!

Dr. Alireza Nourizadeh:

I believe in comparison with leaders like Saddam and Gaddafi, the late Mohammad Reza Shah had been an innocent man. The image that had been created of him was not true.

Parviz Kardan:

It is the same with Reza Shah. Only those who travel on trains from south to north of Iran on the railways that he built nearly a century ago appreciate what he did for our country.

Going back to my career, later I began working for Iran’s national television station and was assigned to do a course in England. I did a course at the BBC and learned how to write scripts for film or television. On my return to Iran I did a script for a serial for Sabet Pasal’s TV but he said they did not produce serials and later I offered it to the National Television.

I did the first TV show in Iran in which Googoosh played and sang. Later the late Farokhzad joined me and we ran the show alternately.

Mr Pourmand and Mr Sayad also worked with me and we jointly wrote the script for the very popular Sarkar Ostovar series.

Later I became heavily involved in the production of Khane Bedoosh series.

Dr. Alireza Nourizadeh:

It is said that on the evenings that this series was being broadcast the streets of Iran were empty and even the Shah used to watch it.

Parviz Kardan:

Yes, you are right. They once asked me to produce a series about the Sepahe Danesh but I told them this was a serious subject and I would not do it.

Dr. Alireza Nourizadeh:

How did you fare in the world of cinema?

Parviz Kardan:

The pre-revolution cinema of Iran was very different from today’s and we had directors like Beyzaie, Mehrjoie and Taghvaie who were known internationally.

Dr. Alireza Nourizadeh:

You have made an interesting documentary about General Fardoust.

Parviz Kardan:

Yes. We were in this party and someone said to me why nobody makes a film about Fardoust? And now I have made it. It is called Narafigh (disloyal friend).

He was a close friend of the Shah and grew up with him from the age of 6 and reached the highest military rank in the Iranian army and at the end he betrayed the Shah.

I call upon all those who can help us with this documentary to come forward.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Your “Come and Dine With Us” program on IraneFarda TV during the Nowruz celebrations proved very popular and it is a pleasure to have you with us.

May 21, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۲۵ اردیبهشت

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را از شهر فرشتگان با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با آقای مسعود اسداللهی کارگردان و هنرمند تئاتر و همکار عزیزمان در تلوزیون ایران فردا خواهیم پرداخت و با ایشان در ارتباط با دنیای هنر و سینما و دیگر مسائل فرهنگی به تبادل نظر خواهیم نشست و نظر ایشان را جویا خواهیم شد.

در ابتدا یادی خواهیم نمود از استاد حسین مهری که چندی پیش به هفت هزار سالگان پیوست و یاد و خاطره اش را گرامی خواهیم داشت.

دکتر نوری زاده : آیا تجربه رادیو و تلوزیون حتی گوشه ای از کار تئاتر و سینما را گرفته است؟
آقای اسداللهی: این تجربه ای تازه بود که طی این سی و سه سالی که به اینجا آمدم آغاز کردم. این تجربه خوبی بود ،بعد جا افتادم، چون تو گوینده اخبار نیستی ، اینجا نشسته ای و باید با مخاطب ارتباط برقرار کنی. اولا خودم هستم، این خود بودن خیلی مشکل هست.
من متوجه هستم یک سرخط ها یی داریم و راجع به آن می نشینیم و حرف میزنیم.

دکتر نوری زاده: من متوجه شدم که این عامل دوربین طنز ترا زیاد کرده است چون تو اصولا در پشت دوربین انسان طنازی هستی.

آقای اسداللهی : من به این سر خط ها همیشه فکر میکنم و دو برنامه به استودیو می آورم. مسیر ها را میبینم ولی حس هایم مرا به جایی دیگر میبرند و سر از محل دیگری در می آورم.

دکتر نوری زاده: بنظر من اهمیت یک پرزنتر که خودش هم تولید کننده و هم نویسنده است در این است. یکدفعه یک گوشه ذهنت باز میشود و حکومت ولایت فقیه که سراسر طنز است. معمولا همه ما این کلیپ های طنز گونه آخوند ها را می بینیم.
آقای اسداللهی: کسانی باید پیدا شوند و این مجموعه کلیپ ها را کنار هم بگذارند.تا بعد ها از ان استفاده شود.

دکتر نوری زاده: آن چیست که در ایران دارد اتفاق می افتد.؟ من وشما دلار هفت تومانی را یادمان هست.
آقای اسداللهی: سعی میکنم حتی تلفن هم نکنم پس بزنم می دونید سخته. یاد سعید سیرجانی می افتم حرفش این بود که ایران رو ترک نکنید و بسیاری به او حمله کردن واو را جاسوس و مأمور می نامیدند. عاقبت برگشت و او را کشتند. و بعد همانها برایش شمع روشن کردند.

دکتر نوری زاده: نگاه شما که یک فیلمساز موفق هم بوده اید به سینمای امروز ایران چیست.؟ بعضی ها میگویند این سینمای جمهوری اسلامی است و ارزشی ندارد نظر شما چیست؟

آقای اسداللهی: من آقای فرهادی و جعفر پناهی را جزو سینمای جمهوری اسلامی نمیبینم . اینها فیلمسازان مؤلف هستند. فیلمساز غیر مؤلف هم داشته ایم، یک مدت مد بود که از فرانسه آدم می آوردند، و ملکه هم دوست داشتند .
بعد از مدتی قطبی به جایی رسید که دید تجربه مهم تر است،در سینما مثلا مسعود کیمیایی که اروپا نرفته بود،ناصر تقوایی هم پایش به اروپا نرسیده بود .بیضایی که آنزمان دانشگاه نرفته بود، ولی در دانشگاه تهران رئیس دانشگاه تئاتر بود. شاملو و اخوان ثالث مگر مدرسه شاعری رفته بودند. یک چشمه ای است که باید از درون بجوشد.

کارگردان مؤلف ما کم داریم.آدمهایی مثل فرهادی و پناهی با فلسفه کار میکنند و هم شیوه سینمایی خاصی دارند، این گونه فیلمساز ها همیشه در دنیا کم بوده اند.

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Tuesday 15 May 2018

We broadcast tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works from the Los Angeles studios of IraneFarda TV Channel.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our colleague at IraneFarda TV, theatre director Massoud Assadolahi, who would share with us his expert views about the state of arts and cinema in Iran of today.

We will also remember the veteran Iranian journalist/writer Hossein Mohri who died over the weekend in exile in Los Angeles.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Have you made any use of your experience of working at radio and television in the world of stage and cinema?

Massoud Assadolahi:

My stay in the US for the last thirty-three years has been a new experience for me all together. It has been a positive and good experience because you are no longer acting as a moderator or presenter and thus you are required to connect to your audience. You become yourself, which is rather difficult to do in this business.

Dr. Alireza Nourizadeh:

I have noticed that you have become more satirical in your presentations and talks.

Massoud Assadolahi:

I look at the headlines and think about them but they tend to take my mid into another world.

Dr. Alireza Nourizadeh:

It is important that you are a writer and producer of your own program at the same time. Anyhow, the Iranian regime is a satirical being and the mullahs are always figures of fun.

Massoud Assadolahi:

It would be nice if someone could actually make a collection of these clips for future generations to see them.

Dr. Alireza Nourizadeh:

What do you think is happening in Iran of today? You and I remember the days when the US dollar was equal to 7 tomans. It is now selling at 7000 tomans.

Massoud Assadolahi:

I remember the late writer Saeedi Sirjani’s advice that told us not to leave Iran. Some people attacked him and called him a spy who worked for the regime. But when he was murdered by the same regime the same people mourned him.

Dr. Alireza Nourizadeh:

What do you think of Iran’s current cinema?

Massoud Assadolahi:

I do not consider Asghar Farhadi and Jafar Panahi as being part of the regime’s cinema. These are writer/directors. In the past, it was a fashion to bring foreign directors into our cinema and even Empress Farah did like the idea. But gradually Ghotbi concluded that experience is more important and directors like Massoud Kimiayie and Bayzaie who had no university education became good director.

Just like Shamlou and Akhavan who had never attended poetry course became great poets. Art is like a spring; it has to come naturally from within you.
Dr. Alireza Nourizadeh:
Stay with us for this edition of A Window to the Fatherland and share it with your family and friends.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/38937

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/zLtZ00TuYA4

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/tjflb1jciusd

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/wlrut4polscl

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1h1Ji5EGueHnfdWyRtD4RaiLeT-o-g02y/view?usp=sharing

May 21, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه 24 اردیبهشت

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را از استودیو تلوزیون ایران فردا در شهر فرشتگان لس آنجلس با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز مینماییم.

سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه امریکا بر این باور است که قصد آقای ترامپ براندازی رژیم جمهوری اسلامی نیست، فقط میخواهد جمهوری اسلامی را تحت ضوابطی مشخص برنامه اتمی اش را قرار دهد.
حکومت ولایی بعد از سرو صدا های زیاد یکباره اعلام نمود که اگر در قرارداد برجام پنج کشور هم باشند ایران خارج نخواهد شد. یادتان هست آقا فرمودند اگر برجام را پاره کرد ، ما آتش میزنیم . در مجلس مبارک هم رفتند و پرچم آمریکا را آتش زدند.

همین آخوندی که در مجلس پرچم آمریکا را به آتش میکشید عاشق آمریکا هستند و بقای خودشان را معلول مرگ برآمریکا میدانند. شما میدانید چطور پنجاه هزار فایل اطلاعات مربوط به برنامه اتمی ایران بدست اسراییل رسیده است؟ همین برادر رستم قاسمی یک سفر به عراق میرود و صدها فایل محرمانه را باخودش به عراق میبرد و به اسراییل میفروشد. کسی که وطن ندارد برایش فرقی نمیکند .

یک وقت شما ذکاء الملک فروغی هستید .وطن در خطر است، ایران دارد از بین میرود روسها دارند برنامه ریزی میکنند و به او میگویند بیا رییس جمهور بشو، ولی این مرد وطن پرست میگوید این مملکت در شرایطی است که بودن پادشاه خیلی ضروری است. انگلیسی ها میگویند خوب عیب ندارد ماهم میرویم پسر محمد حسن میرزا را می آوریم. وقتی با او به صحبت مینشینند میبینند او فارسی بلد نیست، مگر میشود شاه ایران فارسی بلد نباشد. سپس فروغی شرایط را برمیشمارد و شاه را به مجلس میبرد در حالی که رضا خان اورا خانه نشین کرده است.
و یا قوام السلطنه مردی که وقتی آذر بایجان در اشغال روسهاست هیچ هم و غمی ندارد مگر آذربایجان را از دست روس ها نجات دهد و در این راه مجبور به دادن امتیاز نفت شمال به روسها میشود بشرطی که مجلس موافقت کند و سپس پس از برگشتن از روسیه در انتخابات پیروز شد و به مجلس میگوید بروید و این طرح را بررسی کنید و مجلس به طرح او جواب منفی میدهد و روسها هم از آذر بایجان رفته اند و ارتش در آنجا مستقر شده است. و با اتین طرفند نفت شمال را به روسها نمیدهد ولی روسها را از کشور بیرون میکند.

اول فروغی بود و بعد قوام بود و بعد داستان مصدق و ملی شدن نفت را داریم. حال کدامیک از رجال سید علی آقا میخواهند این نقش تاریخی را بازی کنند؟؟
آقای ظریف زمانی که قرارداد برجام را امضاِء نمود بعضی از روزنامه ها اورا مساوی مصدق نامیدند و نوشتند مصدق ثانی.
آقای ظریفی که هم زبان بلداست و هم از فرهنگ بالایی برخوردار است. وقتی به محتوای سخنانش فکر میکند عرق شرم بر پیشانیش می نشیند چرا از سپاه پاسدارانی که در سوریه و یمن و سال 88 دستش بخون نداها و فرزندان رشید این سرزمین آغشته است حمایت میکند و از آنها ستایش میکند. به مردم دروغ میگوید . این میخواهد از آن رجال باشد؟. یا حسن روحانی که آنهمه وعده و وعید به مردم در زمان انتخابات داد و حالا زیر وعده هایش زده است.؟؟
در صورتی که اگر روحانی بنوعی دیگر مینگریست میدانست که ملت ایران ولایت فقیه را نمیخواهند. ولایت فقیه یک بدعت نامبارک است که چهل سال است ملت ما را به زنجیر کشیده است. به اراده او تلگرام بسته میشود. به چه مناسبتی برای هشتاد میلیون نفر تصمیم میگیرد.؟ بدین مناسبت که آقای آیت الله مکارم شکر فروش می گویند ایشان با امام زمان متصل هستند. و یا آقای پورازغدی می گوید ....بله ایشان آقا را ملاقات میکنند. همین آقای ازغدی در باب ظهور امام زمان میگوید ظهور آقا همراه با خونریزی زیاد است و خون زمین را در برمیگیرد. این چه امام زمانی است که خون میخواهد . نخواستیم آقا!!! برای همین وقتی به یمن و سوریه میروند می گویند مقدمات حضور امام زمان را مهیا میکنیم.

حال در این قحط الرجال چه کسی میخواهد برود و گفت و گو کند؟؟؟
وزیر امر خارجه آمریکا میگوید پرزیدنت ترامپ تصمیم گرفته که مجازات های بیشتری برای ایران بگذارد ، و اشاره میکند که در جلسه آقای ترامپ بعضی از وزرا مخالف این هستند که آمریکا یک شبه بیرون بیاید، و اشاره به جان بولتن میکند که میگوید حالا بیرون نیاییم ولی شمشیر را بالای سرشان نگه داریم و سعی کنیم امتیاز بگیریم از طریق اروپاییان.

حال چه کسی برود گفتگو کند ؟؟ دیپلماسی ایران بسیار مهم است. اینها چپ و راست به عربستان سعودی میگویند میخواهیم گفتگو کنیم. انها میگویند بسیار خوب اول از یمن بیرون بروید بعد چه کسی میخواهد بیاید؟؟ آقای ظریف؟؟؟!!!
آقای ظریف آتوریتی و قدرتی ندارد. پس باکی مذاکره میکنید؟؟ آقای ولایتی، آقای شمخانی، آقای خرازی!!!

این آقا وزیر امور خارجه است . بلی ولی چرخ پنجم درشکه است.!!! خرازی برادر زاده اش عروس آقاست. ولایتی وزیر امور خارجه آقاست.

در مورد برجام خانم موگرینی و دیگر اعضای اتحادیه اروپا تحت تاثیر آقای ظریف بودند. خیلی هم به او احترام میگذارند. آقای جیم کری وزیر امور خارجه سابق آمریکا هم از یک طرف به وسط آمده تا در نهایت یک لابی قدرتمند در کنگره درست بکنند و زمینه را برای برگشت آمریکا به برجام در شش هفت ماه آینده رقم بزنند. از تهران هم آقای کمال خرازی ناظم مدرسه علوی در این جمع حاضر است.

در بخش دوم برنامه یادی خواهیم نمود از زنده یاد حسین مهری روزنامه نگار با سابقه ایران که به هفت هزار سالگان پیوست و با شما در باره وی سخن خواهیم گفت.

نکته ای که باید به آن توجه کرد اینست که برخلاف سخنان آن شخص در وزارت امور خارجه آقای ترامپ در صدد براندازی حکومت جمهوری اسلامی است ولی آنطور که آقای بولتون و دیگران گفته اند این براندازی از طرق نظامی نخواهد بود. خدارا شکر که خواب عراق و لیبی و سوریه را برایمان ندیده اند!! و از طریق کمک به جنبش های مدنی در ایران این امر را انجام میدهند.
هم اکنون جنبش مدنی مردم کردستان ماه هاست ادامه دارد و این اعتصابات و تضاهرات و خواستهای مدنی در اکثر شهر های ایران از جمله مشهد اهواز و کازرون ادامه دارد.
در برابر مردم ما گزینه زیادی قرار ندارد.
اگر این ائتلاف اپوزیسیون به انجام برسد و حکومت در یک دوره گذار قدرت را واگذار نماید. و به این آقای خامنه ای بگویند به مشهد تشریف ببرید و این سالهای آخر عمر را دست از حکومت بکشید. امیدوارم قبل ازاینکه زمزمه جدایی و تکه پاره شدن ایران به گوش برسد بتوان به شکل ساده تری به راه حل مناسبی برسیم.

در انتها به منطقه خواهیم رفت و به تفصیل در ارتباط با انتخابات عراق با شما سخن خواهیم گفت و همچنین شما را در جریان آخرین اخبار لبنان و یمن قرار خواهیم داد.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Monday 14 May 2018

We broadcast tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works from the Los Angeles studios of IraneFarda TV Channel.

Dr. Alireza Nourizadeh:

The Farsi-speaking spokesperson of the US State Department has said that he believes President Trump’s aim is not to overthrow the Islamic republic regime in Iran and is simply after renegotiating the nuclear deal in which the US demands are incorporated in it.

We all remember when Khamenei had publicly declared that if the US withdraws from the nuclear deal he “would tear it up and set fire to it”.

Well, his stooges in the Majles have set fire to the US flag but these are the very people whose political life depends on their fake anti-Americanism while behind the scene they do love America as it is from among their ranks that the confidential documents of Iran’s atomic program have been supplied to the Israelis.

More precisely, brother Rustam Ghassemi, former Revolutionary Guard commander turned former oil minister and businessman had travelled to Iran and taken with him hundreds of these secret documents with him to sell the to the Israelis. One who has no allegiance to a fatherland can easily sell out its interests.

Just compare Rustam Ghassemi’s treacherous act with that of Mohammad Ali Foroughi, who at the time of the outbreak of the Second World War, as a former prime minister condemned by Reza Shah to home arrest, facilitated the crowning of his son Mohammad Reza, only to make sure that our country’s future will be saved from the plots of the Russian and the British imperialists.

When you listen to Mr. Zarif’s statements these days you cannot help it but feel ashamed of having such a hypocrite calling himself the Foreign Minster of Iran, as he so unashamedly praises the Revolutionary Guard, the killers of our youth inside the country and the murderers who have the blood of many people of the region on their hands.

It has now been proven without a shadow of doubt the corrupt, reactionary and tyrannical theory of Velayateh Faghih that has ruled Iran over the last forty years under the false banner of republicanism has completely failed and brought nothing for our nation except misery and disaster.

When Khamenei personally decides that the messaging app Telegram must be banned for 80 million Iranians and his corrupt crony ayatollah Makarem, the sugar merchant, says that Khamenei gets his orders from the missing Imam who visits him in his dreams, then one can only assume that we are dealing with a regime whose leaders are a bunch of bloody psychopaths whose only preoccupation is war and destruction of humanity.

And the question is then raised that how on earth the “Foreign Minister” of such regime can ever enter diplomatic negotiations with the civilized world to protect the interests of 80 million Iranians?

In the second part of the program we will pay tribute to the memory of the late veteran journalist Hossein Mohri who passed away today.

Stay with us for this edition of A Window to the Fatherland and share it with your family and friends.

http://iranefardalive.com/Archive/38892

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/1ddOBNvbgRI

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/obc3wljfho2r

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/hz0bg5gdho2u

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/14hINQ5IcJZYMyYOGAl1gF9uC0vi1-cZp/view?usp=sharing

May 21, 2018

تفسیر خبر جمعه 21 اردیبهشت

https://www.youtube.com/watch?v=SEYGlYKU5po&feature=youtu.be

امشب در تفسير خبر/ ايران فردا /٩.٣٠ تهران: پي آمدهاي خروج آمريكا از توافق هسته اي با حكومت ايران.

آيا آنگونه که مسئولان حكومت ايران می گویند تحريم هاي تازه اثري بر اقتصاد ايران نخواهد داشت؟

آيا آنگونه كه حكومت ايران تبليغ مي كند فرو پاشي حكومت فقيه به فروپاشي ايران منجر خواهد شد؟

چرا حكومت فقيه ايران را به جنگ با اسرائيل مي كشاند؟

آيا تمام راه هاي حل مسائل خاورميانه به مسكو ختم مي شود؟

ميهمانان :آقايان عليرضا نوري زاده و صادق زيبا كلام

پرزیدنت ترامپ همانطور که در مبارزات انتخاباتیش اعلام کرد از برجام خارج شد و بودند کسانی در ایران که از اول با این توافق موافق نبودند و آنرا زیانبار میدانستند تفسیر شما جناب نوری زاده در این باره چیست؟

دکتر نوریزاده:
ببینید جناب چالنگی در طول سالهای حکومت جمهوری اسلامی
آنانی که اسم خودشان را تند رو و دلواپس می گذارند، همیشه یار تو دلی تندروها در آمریکا و اسراییل بوده اند. در دوران احمدی نژاد اسراییل کم نیآورد و برای اینکه قانون شکنی های خودش را توجیه کند استناد به حرفهای احمدی نژاد میکرد. اما الان تو این شرایط خاص به اعتقاد من قضیه فرق میکند.
اصل اینست که آقای خامنه ای با این قرار داد موافقت نداشت. اما از آن نرمش قهرمانانه و جام زهر را زیر عبا سر کشیدن ایشان پیروی کرد چاره ای نداشت، کشور ورشکسته بود و آقای روحانی با برگه برجام وقرارداد اتمی روی کار آمد. خود آقای خامنه ای هم که اظهار موافقت کرد در برابر سعید خان جلیلی عزیزش و بعدا ابراهیم رئیسی، دلیلش این بود که ایشان معتقد بود آقای روحانی میتواند از این بحران راعبور کند آنوقت میشود توی سر روحانی زد همانطور که باخاتمی کنار آمدند. سفرای اروپایی برگشتند و قتل های زنجیره ای شروع شد. الان باید نگاه کنیم که در چه شرایطی هستیم در تاریخ ما یکی از دلائل بقای ایرانیان جنگجو بودن آنهاست اما اگر میدیدند که طوفانی عظیم میآید سرشان را خم میکردد. الان موقع قلدری و پرچم آمریکا رو در مجلس با آن وضعیت حقارت آمیز آتش زدن نیست الان موقع دیپلماسی است . الان زمان اینست که جمهوری اسلامی ببیند میخواهد ایران را به نابودی بکشاند. آیا میخواهد بهانه دست اسراییل بدهد که چون بیست تا موشک به ما زدند ما صدو چهل تا میزنیم. چهل دو مرکز سپاه را در عرض دو ساعت نابود کرد. حالا اینها چطور میخواهند اسراییل را نابود کنند. من معتقدم اینها باید به مردم اعتراف کنند که این کار را نمیکنند و سر میز مذاکرات بنشینند. درست است ایران نیروی هوایی ندارد و یک کشور بزرگ است و احتیاج به دفاع دارد ولی موشک 2800 کیلومتری را برای چه میخواهد. میخواهد اسراییل رو بزند.؟ نیرو داشته باشد، اسلحه داشته باشد ولی با همسایگانش روابط دوستانه و حسنه داشته باشد.چرا جمهوری اسلامی در یمن است.؟ من این را از مسئولین شنیدم اگر از یمن بیرون میرفت یکسری از مشکلاتش حل بود. ولی روز به روز دارد بیشتر در آنجا حضور پیدا میکند. متاسفانه با این سیاستی که در پیش گرفته اند اصل و ریشه ایران در خطر قرار دارد.

آقای زیبا کلام تفسیر شما را میشنویم قضیه چرا به اینجا کشیده شد و این سیاست های اتمی که بیش از دودهه ادامه پیدا کرده. حال ما این اصرار را در زمینه های دیگر از جمله مسکن و رفع حقوق کارگران و رفع مسئله محیط زیست نمی بینیم؟

دکتر زیبا کلام: بحث را باید به سه بخش تقسیم نمود. یکی همین سئوالی که شما کردید. حکمت هسته ای چه بوده است؟ اصرار ایران برای هسته ای شدن و توسعه صنایع هسته ای چه ضرورتی داشته است؟این یک مسئله هست . مسئله بعدی بعد از توافق هسته ای میباشد
توافق هسته ای یک کالبد داشت که خود نوشته جات توافق هستند . ایران باید اینکار رو بکند آژانس باید اینکار را بکند و غیره. و یک روح داشت، یک مقداری راجع به این روح توافق هسته ای صحبت بکنم . ببینید این توافق وقتی امضا شد احساس میشد که شاید یک فضای جدیدی بوجود آمده، شاید یک ترک هایی توی این دیوار ضخیم دشمنی و کینه توزی بین ایران و آمریکا بوجود آمده. یک ذره ای این یخ روابط آب میشود. شاید برای اولین بار بعد از سی و چند سال که از انقلاب اسلامی ایران میگذرد شاید ایران و آمریکا به سمت صلح میروند. یک جور تنش زدایی . نوید یک آینده شاید بهتر از گذشته را میداد. شاید داریم برای اولین بار از ستیز با آمریکا و مرگ بر آمریکا فاصله میگیریم. اما نباید فراموش کنیم که هم در داخل ایران و هم در خارج ایران جریانات تندرویی وجود دارند که به هیچ وجه از توافق هسته ای خوشحال نبودند. آقای نتانیاهو خوشحال نبودند. هرکسی که بجز محو ایران رضایت نمیداد راضی نبود از این توافق هسته ای. در داخل کشور دلواپسان و تند رو ها هم خوشحال نبودند اما مثل اسراییل خواهان سرنگونی جمهوری اسلامی نیستند. تند روها و دلواپسان ایران تمام هستی سیاسیشان در گرو دشمنی با آمریکاست. اگر شما دشمنی با آمریکا را از جریان تند رو بگیرید دچار بحران هویت میشوند. ببینید الان چه پروبالی درآورده اند که بیایند در مجلس و پرچم آمریکا را آتش بزنند وراه پیمایی بکنند .

منافع اقتصادی چی؟؟؟؟

من معتقدم تندرو ها آینده ایران، و بی آبی ایران، برایشان اهمیتی ندارد. چیزی که برایشان مهم است مردم تو دهن آمریکا بزنند. چیزی که برایشان مهم است این ستیز ایدئولوژیک شان با استکبار و آمریکاست. چیزی که از آبان 1358 براه افتاده و تیشه به ریشه مردم و مملکت زده و حتی ذره ای سود برای این مملکت نداشته در این 39 سالی که گذشت. من معتقدم اینها هر سنگ و کلوخی که داشتند سر راه این توافق گذاشتند. هنوز جوهر برجام خشک نشده بود که آن دو موشک را شلیک کردند و رویش نوشتند به زبان عبری که اسراییل باید نابود گردد. این دو موشک علیه اسراییل نبودند رویشان نوشته بود برجام باید نابود شود. جریان تند رو بعد از توافق از هیچ کاری برای بهم زدن آن خود داری نکرد. و به دنیا اعلام کردند این ظریف که کاره ای نیست و حکومت دست ماست که پشت این موشکها ایستاده ایم. وخواستند به دنیا بگویند که سیاست های آمریکا ستیزی و صدور انقلاب سر جایش مانده و هیچ تغییری نکرده است.

حکومت تبلیغ میکند که فروپاشی حکومت فروپاشی ایران است .آیا همسایه های ایران و آمریکا خواستار فرو پاشی ایران هستند؟؟؟

دکتر نوری زاده:
این قضیه را از دوجهت میتوان بررسی کرد یک جهت قضیه اینست که شما به جنگ جهانی دوم اشاره می نمایید در آن زمان شما رجال طراز اول مثل مصدق و ذکاء الملک را داشتید. کسانی بودند که برایشان مفهوم وطن مقدس بود. برای کدام یک از این آقایان مفهوم وطن مقدس است وقتی برمیگردد و میگوید اصلا ایران چیست؟ ما اسلام هستیم. وآقایون مسلمان بی وطن هستند، چون نگاهشان ایدئولوژیک هست. اینکه من این نظریه رو که باید یک نیروی جانشین در داخل و خارج درست کرد را ضروری میدانم و معتقدم که خلاء نباید ایجاد کرد. با توجه به اینکه ایران متعدد الاقوام است و بسیار آزرده اند از رژیم و اعمالی که نسبت به آنها شده، این حالت میتواند خطرناک باشد. بنظر من باید مردم را آگاه کرد که قحط الرجال نیست، ما نیروی بدیع و بالقوه داریم ایران سوریه نخواهد شد ایران لیبی نخواهد شد، در ایران نیروی خارجی وجود ندارد. در این حال باید همه چیز برنامه ریزی شده باشد. اما اگر همین آقایان همین روحانی ذره ای بفکر فردای ایران بودند. که نیستند. خوب ما چهل سال حکومت کردیم بیاییم حالا یک حکومت آشتی ملی بسازیم. نیرو های لایق کشور را دعوت کنیم. بیاییم یک دوران گذار را تجربه کنیم. اگر اینها اینکار را میکردند هم اسمشان تاریخی میشد. هم کسی انها را لعن و نفرین نمی کرد. در نهایت نیروی مردمی میتواند یک نظام را هرچه قدر آدم کش باشد سرنگون کند. میتواند وادار کند بر سر میز مذاکره بنشیند.

دکتر زیبا کلام : من خیلی موافق با شما و دکتر نوری زاده نیستم. حکومت دارد این را القاء میکند که اگر من، جمهوری اسلامی نباشم ایرانی هم نخواهد بود. این بحث بعد از دور دوم انتخاب روحانی مطرح شد و مردم مرا سرزنش میکنند که آنها را تشویق به رای دادن کردم.
ما چاره ای نداریم بجز اینکه در انتخابات شرکت کنیم یک طرف قضیه من هستم وطرف دیگر کسانی هستد که معتقد هستند این رژیم اصلاح پذیر نیست. اگر نظام فعلی سقوط بکند من معتقدم که بخشهایی از ایران جدا خواهد شد و ایران پتانسیل سوریه شدن را دارد. مگر سوره که سوریه شد، شاخ داشت یا دم داشت، آنها هم تمدن داشتند، روشنفکر و تحصیل کرده داشتند، آنها هم جریانات اسلامگرا داشتند چرا شما فکر میکنید ایران قابلیت سوریه شدن را ندارد.؟
دکتر نوری زاده:
در اینکه رژیم جمهوری اسلامی همانند بشار اسد آمادگی کشتن مردمش را دارد شکی ندارم. بشار اسد هم در برابر یک تظاهرات آرام مردمش که خواهان تغییر استانداربودند گلوله زد وشش ماه کشت، بعد این گروه ها پیدا شدند. ما در معرض هجوم یک نیروی خارجی نیستیم. و نیروی خارجی به ایران حمله نکرده است. مورد سوریه ده نیروی خارجی در آن بودند.
من معتقدم که ما میتوانیم دوران پس از جمهوری اسلامی را تجربه کنیم. گذار از استبداد به نظام سکولار میتواند همراه با کشت و کشتار باشد. ولی اگر چهار آدم حسابی پیدا شوند و به ایران فکر کنند. شاید این گذارانجام پذیرد. با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

Behind the Headlines – Friday 11 may 2018

Jamshid Chalangi:

In tonight’s edition of Behind the Headlines we will discuss the following topics with our guests Dr. Alireza Nourizadeh and Sadeq Zibakalam:

Is it true that as the Iranian leaders claim, the new US sanctions will not have any effect on the country’s economy?

Does the collapse of the Iranian regime lead to the disintegration of Iran itself?

Why does the regime want to drag Iran into a war with Israel?

Do all roads end in Moscow when it comes to a solution for the problems of the Middle East?

Dr. Alireza Nourizadeh:

The Iranian so-called hardliners have always been aligned with their likeminded Americans Israelis. During the Ahmadinejad’s administrations the Israelis always justified their own policies by referring to his stance on the Jewish state.

However, today is totally a different ball game. Khamenei never agreed to the nuclear deal, but he had no other option as the country was on the verge of economic collapse. He was convinced that Rouhani and his team could sail his regime through the rough seas and once the deal is done he can bash Rouhani as he has been doing since the deal was agreed.

Iran’s history tells us that our people are fighters and would defend their country and its survival when needed. We are also experienced in the art of diplomacy and would not just lock horns with others for the sake of doing it. But the Islamic republic regime is bent on destroying Iran as it is using the wrong strategy and tactics for the survival of our country at this crucial juncture.

They are dragging Iran into a war with Israel that will eventually destroy Iran. The leaders of the regime must once forever repent from their paranoia of destroying Israel and acknowledge it and start negotiating with them to end this insane hostility.

The Iranian people want to know why the regime is involving itself in the internal affairs of our neighbours when we can live in peace with them. The regime is in fact increasing its expansionist policy in the region.

Sadeq Zibakalam:

I believe this debate must be broken up into three parts. One is what was the logic of the nuclear program for Iran and was it really necessary? And the other issue is what came after the nuclear deal.

The nuclear deal had a body and a soul. The body was its written agreements and its soul was the atmosphere and expectations that the deal had raised.

It was expected that the deal would lead to the improvement of relations between Iran and America after thirty odd years of confrontations. At the same time certain people inside and outside Iran were not happy about this, including Mr Netanyahu of Israel, who are after the overthrow of the Iranian regime.

If you take the anti-Americanism of the Iranian hardliners away from them they will be left with nothing. Now you can see how jubilant they are after the US withdrawal from the nuclear deal.

They do not care that the country doe not have enough water to survive. Al they are interested in is to pursue their anti-Americanism that has in fact become anti-Iran’s survival.

After the nuclear deal it was this destructive policy of them that led to display missiles in public that carried the slogan of annihilation of Israel to pretend that they are still revolutionaries and the nuclear deal has not undermined their position within the Iranian leadership.

Dr. Alireza Nourizadeh:

It is high time the responsible and patriotic Iranian opposition forces unite to fend off the existential threats that our country is facing these days. We cannot expect this crucial task from the exiting regime.

Sadeq Zibakalam:

I disagree with the notion that says the end of this regime will lead to the end of Iran as a unity of many ethnic and religious peoples. We must continue to take part in the country’s political process as much as we can to avoid such scenario.

Dr. Alireza Nourizadeh:
I have no doubt the Islamic republic regime is as barbaric as the Assad regime and will resort to mass killing of our people if it feels its demise is imminent. Our country is not in danger of a foreign army attacking it, this job is already being done by the ruling regime and we must oust it if Iran and the Iranians are to survive.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/38849

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/SEYGlYKU5po

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/bnifdgu741qr

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/5dcpy5qcntum

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1CkYsAwoCbNIJqZZ4MudN4kDWE49o2-pj/view?usp=sharing

May 21, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه 21 اردیبهشت

nor4-300x160.jpg

در این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز مینماییم. سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر حسین بر خواهیم پرداخت

ابتدا به دیدن فیلمی کوتاه از داستان (آب شاه و لوله کشی شهری) خواهیم نشست و به شرح داستان چگونگی تامین آب در سالهای نه چندان دور خواهیم پرداخت.

در ادامه نگاهی به بحران بی آبی در کشور و خشک شدن رودخانه ها و دریاچه ها خواهیم افکند و به استناد گفته معاون استانداری و یک مقام اجرایی استان سیستان و بلوچستان که آب ذخیره شده در پشت سدها فقط کفاف پنج ماه استان را میدهد. برای این حکومت اصلا مهم نیست که مردم آب دارند یا ندارند.علل و سبب این واقعه چیست؟؟

دکتر نوری زاده: این تراژدی دردناک مسئله آب چیست؟

دکتر حسین بر: میلیون ها سال باران آمده و سه آب جمع شده ولی در عرض چهل سال حکومت این آقایان نابود شده است. از یک طرف حریر رود وجازموریان و از طرف دیگر هیرمند و سرباز را داشتیم که در تمام سال آب در آنها جاری بود. چطوراین آب که در این همه سال جمع شده اینطور برسرش آمده است ؟؟ حال ببینید چطور این حکومت نادان توانسته این بلا را برسر این منطقه بیاورد و این رود ها را بخشکاند.
از زمانهای قدیم مملکت ما بی آب بوده . اما در هیچ زمانی اینقدر واردات برنج و گندم نداشتیم. چون به اندازه کافی آب داشتیم که محصولات خودمان را بکاریم. امروزه از جنوب استان خراسان به طرف سیستان و بلوچستان تبدیل به کویر شده است. تماما خشک شده است.

دکتر نوری زاده :
آیا جای دیگری داریم که مثل ما با این بحران بی آبی روبرو باشند؟؟

دکتر حسین بر:
هیچ جای دیگرجهان با این همه بی آبی روبرو نیست. ببینید هند چه کشوری است با آن جمعیت تقریبا پانزده برابر ما جمعیت دارد. فقط در بعضی منطقه های خیلی کوچک هند یک بحران بی آبی ایجاد شده که دارند آنجا رابه شدت درخت کاری میکنند. یکی از شاگردان من میگفت ما پارسال حدود پانزده میلیون درخت کاشتیم. اینها دولتی هم نبودند. خودشان این کار را کرده اند ویا در کردستان عراق در سال چند میلیون درخت میکارند. ولی ما چه کرده ایم ؟ شما منطقه تفتان را در نظر بگیرید در گذشته تماما پوشیده از درخت و جنگل بود و آب فراوان وجود داشت. زنده یاد دکتر بختیار درست میگفت که اینها ماموریت دارند که این مملکت را از بین ببرند. چگونه امکان دارد این سرزمین که مال خودمان است را با سنگدلی تبدیل به کویر بکنیم. یکی از دوستانم میگفت اکنون این جلسات حقوق بشر سازمان ملل این موضوع بصورت جدی پیگیری و بحث میشود که اگر این رژیم بماند این مملکت ویران میشود و چهل پنجاه میلیون نفر مردم باید مهاجرت بکنند به نقاط دیگر جهان. چون این حکومت تمام کشور های همسایه را دشمن خود کرده است .

دکتر نوری زاده: مثل مردمان لیبی که از جان خود میگذرند و دل به دریا میزنند و راهی دیگر کشورها میشوند که چقدر در این راه کشته و ناپدید میگردند.

دکتر حسین بر: اما این خشکسالی دریاچه ارومیه وبخشی از گرجستان و جمهوری آذربایجان و ارمنستان و بخش زیادی از ترکیه رانابود میکند. در حال حاضر این پرسش در سازمان ملل مطرح است که آیا دخالت بشر دوستانه سازمان ملل در چنین شرایطی صد در صد ضروری است یا نه؟ اگر کمک های بشر دوستانه بتواند جلوی بخشی از این نابودی را بگیرد باید از آن استقبال کرد. در هر حال اگر رژیم عوض نشود این مملکت نابود خواهد شد.

دکتر نوری زاده: به گفته داریوش کبیر، خدایا ما را از شر دروغ و خشکسالی دور بدار. در همین رابطه به دیدن ویدیویی از سخنان آخوند قرائتی و تفسیر وی از قرآن و فیلمی دیگر از یاوه گویی های یک آخوند جاهل و نادان خواهیم نشست ونظر دکتر حسین بر را جویا خواهیم شد.

دکتر حسین بر:
گورباچف در سخنانی در این مورد گفته است ، هر موقع اسراییل به دلیل ظلم و ستم به فلسطینیان مورد نکوهش جهانیان قرار میگرفت. در ایران در مساجد و روی منبرها رژیم میگویند اسراییل باید نابود شود. وهمین امر باعث میگردد که کشور های دیگر مسئله اصلی را فراموش و به حمایت از اسراییل بپردازند.

دکتر نوری زاده: چند روز پیش فیلمی را دیدم که ایادی حزب الله بعد از انتخابات در بیروت به خیابانها ریخته بودندو می گفتند بیروت شیعه شد. بیروت شیعه نمیشود. اینها میخواهند یک شهر زیبای خاورمیانه را بزور شیعه کنند. ویا در نیجریه با پول مردم آنجا را دعوت به شیعه شدن میکنند ومخارج هنگفتی صرف این مسئله نموده اند. و آقای ابراهیم زکزاکی میشود نماینده امام خامنه ای در نیجریه.

در بخش بعدی برنامه به دیدن یک کلیپ از سخنان یک آخوند حقه باز دروغ گودر ارتباط با رفتن جبرییل به آسمان و دیدن حضرت علی می نشینیم.و نظر دکتر حسین بر را جویا میشویم

دکتر حسین بر: ما چهار منبع اصلی راجع به اسلام داریم اگر چیزی در این چهار کتاب وجود نداشته باشد واقعی نیست. قصه است. و همه اینها دروغ است.

دکتر نوری زاده : بچه های بلوچ خیلی باهوش هستند .این شبکه های اجتماعی چقدر دربین جوانان رایج شده بود.؟

دکتر حسین بر: برای اولین بار درتاریخ کشورمان این شبکه های اجتماعی در دست حکومت نبود. و این فرصت ایجاد شده بود که مردم کم و بیش نظرات خودشان را اعلام کنند. برای اینکه ما پانصد سال نه بیان خودمان و نه تفکرات خودمان را نتوانسته ایم بیان کنیم.

دکتر نوری زاده: مردم بلوچ مردمانی متعصب هستند اما بنظر میرسد یک رابطه انسانی بین زن و مرد وجود دارد و روابط اجتماعیشان بالاست. حتی رئیس انجمن شهر یک شهرستان یک بانو میباشد. چه عاملی باعث میشود نقش زن در جامعه بلوچستان اینچنین باشد وآیا این بر میگردد به نقش زنان در جامعه بلوچستان؟؟

دکتر حسین بر:
بلوچستان دارای یک جامعه نسبتا آزاد تا قبل از حکومت اسلامی بوده است. بسیار زنان سیاستمدار داشتیم و توانایی کدخدایی و سردار بودن را داشته اند و همیشه دوش به دوش مردان جنگیده اند.جمهوری اسلامی موفق نشد که تاثیری بر نقش زنان در بلوچستان بگذارد.

دکتر نوری زاده : در حال حاضر دعوای حکومت بر سر تلگرام است و میگویند کسی که این دستور را داده است خامنه ای ایست ولی قوه قضاییه می گوید ما اینکار را کرده ایم و رهبری دخالتی نداشته است.در این باب به دیدن فیلم سخنان پور ازغدی در ارتباط با حمایت وی از رهبری و حمله به روحانی خواهیم نشست.
تا بحال رژیمی دیده اید که اینهمه نفاق در آن وجود داشته باشد.

دکتر نوری زاده:
بعد از خروج آمریکا از برجام و این اتفاقات جدید اگر یک اپوزیسیون قدرتمند داشتیم که تمام اقوام در آن حضور داشتند، صورت مسئله چه تغییری میکرد؟؟

دکتر حسین بر: اقوام هفتاد درصد جمعیت ایران را تشکیل میدهند. اقوام کسانی هستند که کم و بیش وبه طور دائم طی این چهل سال در صحنه بوده اند. یک گروهی داریم که بشدت مرکز گرا و مذهب گرا هستند. اینها مانع از هرگونه اتحادی میگردند.
کسی که مخالف جمهوری اسلامی است و معتقد است که باید در ایران دمکراسی باشد،برابری و برادری باشد، جدایی دین از دولت باشد.باید در صحنه حضور داشته باشد. آنچه که موجب دیکتاتوری میگردد تمرکز قدرت است. هیچ راهی بجز سرنگونی این رژیم وجود ندارد. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Friday 11 May 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

In tonight’s edition of A Window to the Fatherland we will be discussing the numerous environmental disasters of Iran with our special guest Dr. Hossein Bor, but before that, we will watch a short film about how not that many years ago the water supply system to Iranian cities worked so efficiently.

We will follow the program with a look at the water shortage problem across Iran and the drying up of the country’s lakes and creeks, as an official in the Sistan and Baluchestan provincial government has confessed that the water reserves in the area can only provide for five more months of the local population’s needs.

Dr. Hossein Bor:

Millions of years of rainfall had created several major lakes in Iran as water resources, water lands and natural environments for a colorful variety of wildlife but over the last forty years of the rule of the Islamic republic all have been destroyed and evaporated.

This devastation is the result of the rule of an ignorant and corrupt regime in our country whose priorities have nothing to do with the wellbeing of the Iranian people.

Once a upon a time Iran was the main exporter of rice and cereals to Asian continent but nowadays we are the main importer of these basic foodstuff from Asian countries.

The Sistan and Baluchestan Province of Iran has now turned into a complete desert.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Can we think of any other country in the world that is facing similar dire conditions as Iran is facing?

Dr. Hossein Bor:

No other country in the world has the same kind of environmental problems that our country is facing today. Even India, with 15 times more population than that of Iran does not have these environmental problems. One of my students told me that last year more than 15 million trees were planted in India to support the expansion of green areas. But in Iran at the same time poachers cut down millions of trees illegally and the government just looked on.

The late Dr. Shapour Bakhtiar who was murdered by the agents of this regime was right when he said that the main mission of the Islamic republic was to destroy our country and annihilate it.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Cyrus the Great was right to pray to God to keep Iran free of drought and deception. Watching this video clip in which this ignorant mullah talks about his reactionary interpretation of the Koran proves that Cyrus the Great’s worst dream has now come true for Iran and the Iranians.

Dr. Hossein Bor:

The regime’s pretext for all its nefarious and destructive actions is that it is fighting for the Palestinian cause.

Dr. Alireza Nourizadeh:

The young Baluchi Iranians are very clever and make good use of the social media to express their feelings and demands.

Dr. Hossein Bor:

For the first time in our history the social media have helped our people put forward their demands without the barriers that central governments put in their way.

Dr. Alireza Nourizadeh:

But there is this quarrel among the regime’s factions about how to control the social media and Khamenei has personally ordered the banning of Telegram app. The division among the regime’s factions on so many social and political issues is unbelievable.

If we had a powerful opposition force in place they could unite all Iranian ethnic groups into one nation and change the current situation in Iran.

Dr. Hossein Bor:

Ethnic Iranians make up 70 percent of our population. They have never left the scene of opposition to this regime over the last forty years and like the rest of the Iranian population they have concluded that the path to a free, democratic and prosperous country for all of us goes through the overthrow of the current corrupt and tyrannical regime of the Islamic republic.
Dr. Alireza Nourizadeh:
Stay with us for this edition of A Window to the fatherland and share it with your family and friends.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/38835

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/mz0Kj0i6-Bg

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/1bdctui9ptyy

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/fofpyvvgsilt

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1HlE4iZ4qZIcHGLC4TwbhgGPCr7kenx30/view?usp=sharing

May 21, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری پنج شنبه 20 اردیبهشت

nor4-300x160.jpg

در این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوریزاده آغاز می نماییم. سپس به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب دکتر محسن سازگارا خواهیم پرداخت.
چهل و هشت ساعت پس از خروج دونالد ترامپ از برجام اوضاع آشفته بازارایران آشفته تر شد. جلسه در حضور مقام معظم رهبری به جایی نمی رسد. تا جایی که آقای شمخانی با ولایتی دست به گریبان می شوند. حالا هرکدام تقصیر را بگردن دیگری می اندازد. کیهان حسین بازجوی شریعتمداری فریاد میزند برجام پاره شد، زمان آتش زدن است. اینها در واقع کعبه وطن را آتش میزنند.

پرچم آمریکا را در برابر لاریجانی و در مجلس شورای اسلامی آتش میزنند. دیروز گفتم این اهانت به ترامپ نیست. اهانت به ملت آمریکاست. وقتی آخوند جاهلی بر منبر میگوید اسراییلی ها، سر همه تان را میبرم تا عزاداریم برای امام حسین قبول بشود. این اسراییلی ها را نمی ترساند. وسیله بدست آقای نتانیاهو میدهد تا بمباران هایش را در سوریه برسر فرزندان این سرزمین را شدیدتر کند. با رژیم جاهلی روبرو هستیم که در برابر طوفانی که در راه است نه فقط سرش را خم نمیکند بلکه میخواهد به جنگ آن برود. با شمشیر های چوبی و با الاغهایی که حتی حرکت هم نمیتوانند بکنند.

جناب سازگار وقتی دیدید پرچم آمریکا را آتش میزنند چه احساسی داشتید؟؟؟

نادانی و جهل و بیسوادی چه میتوان گفت. من بزرگترین سرزنشی که به آقای خامنه ای دارم اینست که یک دیکتاتور بزدل و بی لیاقت است. بزدل به آن دلیل که دیکتاتورهایی مثل استالین آگر کاری میکردند با جرات میگفتند که ما آنجام داده ایم و مسئولیتش را هم میپذیرفتند. از آنجا که ایشان بزدل و ترسو هستند بر سر مسئله مسدود کردن تلگرام، با اینکه دستور خودش بوده است لاکن در پشت پرده نشسته و قوه قضاییه بجای وی سینه سپر کرده است. در مورد پروسه هسته ای هم 18 سال است ایشان مملکت را به چاله ای پر از تحریم برد. و دولت نادان احمدی نژاد مملکت را به چاه انداخت .و وقتی که به بن بست رسید و دیگر پولی برای سوریه و لبنان نداشت که در آنجا خرج کند آن پشت نشست و روحانی و کابینه اش را جلو افتادند وتوافقنامه را امضاء کردند. اگر خودش جلو بود و مسئول بود آنوقت موشک هوا نمیکردند و رویش بنویسند اسراییل نابود گردد. یا پو لهای نقدی که از آمریکا گرفتند در منطقه خرج سوریه و حزب الله و حوثی ها بکنند و موشک بدهند به عربستان بزنند و این بشود که شد.
من هیچ ارادتی به ترامپ و کابینه اش ندارم اما اگر خانم کلینتون هم بود بدلیل کارهای سه سال گذشته که خلاف روح برجام بوده است، طرح فرانسه را میپذیرفت. برجام در مقدمه اش آورده بودند که ایران با دنیا همکاری میکند و و در راه صلح جهانی همراهی میکند.خوب !!؟؟ عمدا کردند و آوردند به جایی که نباید میآوردند . اما ترامپ زد زیر تمام قرارداد و بیرون آمد.
هم اکنون خامنه ای برخلاف حرفهای تندی که زده بود که آتش میزنیم و اگر شما پاره کنید.....!!!حالا میگوید با اروپاییان مذاکره میکنیم به شرطی که شما تضمین عملی بدهید. چه تضمین عملی؟؟؟

دولت های اروپایی حرمت امضاء شان را نگه داشتند و از برجام بیرون نرفته اند ولی تاکید کرده اند که باید مسئله دخالت های ایران در منطقه و موشکهای بالیستیک باید حل شود. اما در عمل کمپانیها و شرکت ها و بانکها هستد که وقتی آمریکا فشار بیاورد کنار میکشند و به دولتهایشان هم گوش نمی کنند.

دکتر نوری زاده : آنچه شما اشاره نمودید که آگر کلینتون هم بود همین بود. این حالت ضدیت با ترامپ باعث شده بعضی از دوستان حقایق را نبینند.شما خودتان را در جایگاه آقای ترامپ بعنوان رئیس بزرگترین قدرت سیاسی ونظامی و اقتصادی و امنیتی جهان ببینید چه تصمیمی گرفته است. بعد از آنکه آمریکا به افغانستان و عراق رفت اول امید داشتند نهاد دمکراسی کاشته شود و عملا مکانیزمش هم دارد کار میکند. یعنی در عراق هر چها سال یکبار انتخابات برگزار میگردد. مشکل از اینجا آغاز میشود که ملت عراق آقای ایاد علاوی را انتخاب میکند ولی با دخالت جمهوری اسلامی یک فاسد جنایتکار به نام نوری المالکی نخست وزیر میشود که داعش را در دامان منطقه میگذارد. ویا در سوریه مردمش با آرامش و بدون تفنگ خواستار تغییر بعضی از استانداران بودند اما اقای اسد با اتکا به جمهوری اسلامی مردمش را میکشد و آواره میکند. ویا در فلسطین بعد از اسلو فلسطینیان داشتند با اسراییل به سوی صلح پیش میرفتند. اما پولهای جمهوری اسلامی و انتحاری های حماس و گرفتن سرباز اسراییلی از اسلو دور شدند.امروز آقای محمود عباس دست و پایش در پوست گردوست و اسراییل دارد با حماس بازی میکند.و از انطرف رژیم جمهوری اسلامی دارد پول میدهد تا مانع وحدت حماس و فتح شود. در لبنان این مناظر زشتی که این چند روز اخیر دیدیم حزب الله با پنجاه میلیون پرداختی از طرف حکومت اسلامی ایران صاحب کرسی بیشتری شد و از آنطرف اینهمه امام زمان امام زمان میکنند کجاست؟؟؟ شما جای آمریکا باشید چه میگویید . موشکهای جمهوری اسلامی دارد به عربستان میخورد که دارد یک برنامه انقلابی اصلاحات اجرا میکند.
شما چه میگویید؟؟؟ آثار این چه خواهد بود و مردم سرنوشتشان چه خواهد شد؟؟

دکتر سازگارا: من ناراحتم وقتی لیست بلاهایی که قرار است به سر ایران بیاید را میبینم میدانید که تحریم های آمریکا مجموعه ای پیچیده از قوانین است.
وزیر خزانه داری آمریکا صراحتا اعلام کرد طی دو مهلت 90 روزه و 180 روزه این تحریم ها بر میگردند. این مهلت ها را گذاشته اند تا کمپانی ها یا شرکت ها خودشان را تطبیق بدهند. این مهلت سه ماهه در ششم ماه آگوست تمام میشود. این تحریمها عبارتند از :

۱- خرید و فروش دلار توسط دولت ایران ممنوع میگردد.
۲-خرید و فروش طلا و فلزات گرانبها مثل طلا ممنوع میگردد.
۳-خرید و فروش مستقیم و یا غیر مستقیم فلزات به ایران از قبیل آلمینیوم فولاد گرافیت ذغال سنگ و نرم افزار های صنعتی ممنوع است.
۴-داشتن ریال و نگهداری آن تحریم میگردد. این موضوع صراف ها را تحت تاثیر قرار میدهد.
۵-خرید و فروش اوراق قرض الحسنه ایران
۶-صنایع خودروسازی ایران ظرف مدت 90 روز تحریم خواهند گردید.

سه تحریم قدیمی هم اجرایی میگردد.

۱-واردات فرش و مواد غذایی به آمریکا
۲-صادرات مستقیم قطعات هواپیماهای بویینگ و ایرباس حتی همین هواپیماهای سوخوی روسی چون قطعاتش آمریکایی است.
۳- یک سری مجوز هایی که قبلا صادر کرده بودند همگی ملغا میگردد. مگر کمک های بشر دوستانه و مجوز های دارویی که قبلا داده بودند.

دکتر نوری زاده :
زمانی که خانم اولبررایت وزیر امور خارجه بود آمدند و واردات فرش و زعفران را آزاد کردند و بسیاری از ایرانیان در این تجارت وارد شدند و بعضی از این سپاهیان فداکار ده ها هزار قطعه فرش به امریکا فرستادند. آنقدر در انبارها فرش جمع شده که بعضی از فرشها که ده هزار دلار می ارزد را در حراجی ها به هزارو پانصد دلار میفروشند.

دکتر سازگارا :

اما سر 180 روز یعنی در 15 نوامبر تحریم های اصلی برمیگردد.

۱- تمام شرکت های اپراتور در بنادر از قبیل شرکت دریایی جمهوری اسلامی و صنعت دریایی ایران مورد تحریم آمریکا قرار میگیرد.

۲- معاملات مربوط به نفت خرید و فروش و شرکت نفت ملی ایران و شرکتهای نفت کش ایران شرکتهای نفت و فراورده های پتروشیمی مورد تحریم و معامله با آنها ممنوع میگردد.

البته آمریکا یک مهلت اضاف هم گذاشته که قبلا هم گذاشته بوده است.هر کس تخطی بکند هم مورد تحریم و جریمه قرار میگیرد.

۳- تمام بانکها و موسسات مالی دنیا با بانک مرکزی ایران ممنوع المعامله میشوند.

دکتر نوریزاده:
آیا فکر نمیکنید که این مهلت سه ماهه اول را قانون گذار برای این گذاشته که شاید جمهوری اسلامی برگردد؟؟؟

دکتر سازگارا:
نه، این سه ماه و شش ماه را برای تجارو شرکت های غربی گذاشته اند تا خود را تطبیق دهند.
چیزی که آقای ترامپ گفت درست است. تحریمهایی که دارد برای ایران برمیگردد در تاریخ بی نظیر است و تا کنون هیچ کشوری به این وسعت تحت تحریم آمریکا نبوده است.

۱- خدمات مربوط با شرکت های پیام رسانی مرتبط با مسائل مالی مانند سویفت کد
۲- تحریم خدمات بیمه

۳- تحریم انرژی ایران
یکسری تحریمهای دیگر هم هست که لغو شده بود و مجددا اجرایی میگردند

تحریمها نفت و انرژی و درآمد و بیمه و بانک و شریانهای اصلی اقتصاد ایران را در کنترل خودش میگیرد کی بلا سرش میآید؟؟؟ البته مردم ایران.

آقایان سران سپاه ابراز خوشحالی کردند چون آنها کاسبان تحریم هستند.


درادامه برنامه در ارتباط با اختلافات وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه و اظهارات محمود علوی و دیگر مسائل مهم با دکتر سازگارا به تبادل نظر خواهیم نشست. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Thursday 10 May 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

In tonight’s edition of A Window to the Fatherland we will be discussing the aftermath of the US withdrawal from the nuclear deal with Iran with our special guest Dr. Mohsen Sazegara, as the Iranian economy takes a turn for the worse in anticipation of massive US sanctions.

There are reports that the spat between the various factions of the regime as to which one of them is responsible for the failure of the regime’s foreign policy has led to open quarrels between Shamkhani and Velayati, while Hossein Shariatmadari of Kayhan daily has called for the tearing up of the deal and MPs have been burning the US flag in the Majles.

But in reality, the Islamic republic regime is setting fire to our country by refusing to accept that it is to be blamed for the current situation by pursuing its insane ideological aims in the region.

Dr. Mohsen Sazegara:

What can one say about a regime of ignorance and insanity? Khamenei is surely the most timid dictators of all times as he refuses to accept his own personal responsibility for what has happened to the nuclear deal.

He is the one who has ordered the banning of Telegram messaging app but he is hiding behind other officials, as he knows how unpopular this mad decision is.

It is the same story with the nuclear deal as for 18 continuous years it has been Khamenei who has had the final say on Iran’s nuclear program. During the Ahmadinejad’s era his insane policies led to the imposition of all the devastating sanctions that the US is now bent to revive.

Then when they all reached a dead end in their foolish policy, they brought the Rouhani factor to the fore to sort the mess out for them, but still kept pushing with their destabilizing and destructive policies in the region.

I am not a Trump fan but even if Clinton were in power she would have done the same today as the first paragraph of the nuclear agreement stipulates that after the deal Iran will cooperate with the international community in achieving peace for the region.

Dr. Alireza Nourizadeh:

You mentioned about a situation where Clinton was in power. The opposition to Trump has become a fashion and even some of our own friends have become blind to seeing the truth.

The US, as an imperial power, has the capability to help people under dictatorships to seek a better future for themselves and achieve democracy as we can clearly see in Iraq.

The problem is that corrupt and despotic regimes like the Islamic republic in Iran try to interfere in this process and instead install puppet and corrupt people like Nouri Al Maleki in power by splashing millions of dollars of cash among their stooges and agents.

Dr. Mohsen Sazegara:

I tremble with fear when I see the list of the damages that will be inflicted on our country after the US withdrawal from the nuclear deal.

They include a ban on the sale and purchase of US dollar by the Iranian government;

A ban on the sale and purchase of Iranian fold;

A ban on the sale and purchase of Iranian precious metals;

A ban on the sale and purchase of Iran’s bonds on international markets;

A ban on the import of US made foods into Iran;

A sanction of Iran’s car manufacturing companies;

A ban on the ale of passenger airplanes to Iran;

A sanction on Iran’s air and sea passenger and transport firm;
A ban on the import of any Iranian petrochemicals;
And the list is endless with the aim of stifling the country’s economy soon.
And yet, the commanders of the Revolutionary Guard have “congratulated” each other for all these catastrophic consequences that awaits Iran and the Iranians!

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/38810

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/ABp-BhZ_hvA

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/fvvj1p21pmva

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/fs0dwmm3dayg

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1plLa5xhmMd5n3DjNx9Ewn327qxzQ2Yi_/view?usp=sharing

May 21, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری چهارشنبه 19 اردیبهشت

nor4-300x160.jpg

در این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوریزاده آغاز می نماییم،.
پس از ماه‌ها انتظار و گمانه‌زنی درباره سرنوشت «برجام»، رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که ایالات متحده از برجام خارج خواهد شد و تحریم‌های تعلیق شده علیه ایران را باز می‌گرداند.

سپس به واکنش رهبر معظم جناب آیت الله خامنه ای بعد از اعلام تصمیم پرزیدنت دونالد ترامپ خواهیم پرداخت: ایشان روز چهارشنبه در واکنش به سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، علیه حکومت جمهوری اسلامی و خروج آن کشور از برجام گفت که از طرف ملت ایران می‌گوید: «آقای ترامپ! شما غلط می‌کنید».

رهبر معظم چه میتواند بکند بغییر از نفرین!! مثلا بیاید بگوید ما شما را تحریم میکنیم و نفت به شما نمی دهیم؟؟
دیشب شنیدید که ترامپ حرفهای سخیف و سبکی زد ! اینکه رژیم ایران رژیم تروریست و آدمکشی است. به ملت ایران ظلم میکند. حرف سخیفش چه بود؟؟؟؟ اینکه ملت ایران شایستگی بهترین دمکراسی ها را دارد. چه کسی دروغ میگوید؟؟ چه کسی مردم بیگناه را جاسوس می پندارد؟؟. چه کسی میگوید در ایران آزادی بیان وجود دارد؟؟
در جواب باید گفت این نظام شماست که از صبح تا شام دروغ میگوید. چه کسی مردم را در زندانها شکنجه میکند و به آنها تجاوز میکند.؟ آری مسئله اینها انرژی هسته ای نیست مسئله اینها حمایت شما از تروریسم است.

آقای ترامپ روز سه شنبه با متهم کردن ایران به انجام آنچه «فعالیت‌های تروریستی، صدور موشک‌های خطرناک، حمایت از گروه‌های تروریستی» نامید، گفت: «هیچیک از کارهایی که رژیم ایران کرده است، به اندازه حرکت به سوی ساخت سلاح اتمی و ابزارهای به کارگیری آن خطرناک نیست».

آیت الله خامنه ای در بخشی از سخنانش اشاره کرد که در گذشته گفته بود «مسئله آمریکا مربوط به انرژی هسته‌ای نیست و بهانه می آورد» . او خطاب به کسانی که مخالف مواضع او بودند به انتقاد غرب از حضور ایران در منطقه و برنامه موشکی ایران اشاره کرد و گفت «اگر این را هم قبول کنیم، مسئله دیگری را شروع می‌کنند».

او درباره بریتانیا، فرانسه و آلمان‌ گفت که به این کشورها اعتماد ندارد و از مسئولان خواست اگر نتوانستند از آنها تضمین قطعی بگیرند، دیگر نمی‌شود برجام را ادامه داد.

حکومت قبلی دارای سرمایه های عظیم در خارج و چها میلیارد دلارذخیره ارزی در داخل کشور بود و صاحب سهام های بسیار زیادی بود . اما چهار تا آخوند آمدند و جوانهای ما را کشتند وجنگ داخلی در کردستان و ترکمن صحرا را می اندازند. وارد جنگ با عراق شدند و 8 سال مردم را اسیر کردند. بعد در دوران سازندگی این مملکت را غارت نمودند. وبا آمدن خاتمی خواستند این موجود متعفن را روحی در بدنش بدمند که نشد.
سپس با قتلهای زنجیره ای نویسندگان ما را کشتند. و سرمایه های ملی این کشور را برای حمایت از تروریسم و طالبان و داعش و حزب الله و حوثی ها هزینه کردند. و در حال حاضر با پرداخت میلیون ها دلار در انتخابات لبنان و عراق دخالت می نمایند. حالا آقای ترامپ دروغ گفته است!!!!؟؟
این دیگر خیلی وقاحت میخواهد. حال چه میخواهند بکنند آمریکا را تحریم کنند.؟؟

در این بخش از برنامه به دیدن گزارش تصویری از واکنش های اشخاص مختلف به خروج آمریکا از برجام خواهیم نشست.

بارها گفته ایم که نباید پرچم کشوری را آتش زد حتی پرچم جمهوری اسلامی را حال نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مجلس در پاسخ به خروج دونالد ترامپ از توافق هسته ای پرچم این کشور را آتش میزنند. در این باره به دیدن یک گزارش تصویری می نشینیم.


در بخش دوم برنامه همراه با شما خوبان به دیدن گزارش مستقیم تصویری از فستیوال فیلم کن که توسط خبرنگار ارشد تلوزیون ایران فرداجناب آقای محمد رضا شاهید ارسال میگردد خواهیم نشست و شما را در جریان آخرین خبرهای امروز جشنواره قرار خواهیم داد.


در بخش بعدی به بررسی نظرات و واکنشها نسبت به اقدام آمریکا در خروج از توافقنامه برجام خواهیم نشست و شما را از این نظرات آگاه خواهیم ساخت:

وزیر امور خارجه آمریکا مایک پومپئو اندکی پس از اعلام خروج آمریکا از توافق اتمی میان ایران و شش قدرت جهانی، بیانیه‌ای صادر کرد و بر «هم‌کاری» با متحدان ایالات متحده برای یافتن «راه‌حل واقعی و درازمدت برای تهدیدهای ایران» تاکید کرد.وزیر خارجه آمریکا افزوده است که واشینگتن با متحدان خود در اروپا و دیگر نقاط جهان «برای آن‌که برای همیشه از دسترسی ایران به جنگ‌افزار هسته‌ای جلوگیری شود» منافع مشترکی دارد. وزیر خارجه آمریکا در بیانیه روز سه‌شنبه خود گفته است تلاش‌های بین‌المللی دولت او برای مقابله با «تهدیدهای» ایران، با بازگشت تحریم‌ها و «انزوای دیپلماتیک و اقتصادی» حکومت ایران همراه خواهد شد.

شاهزاده رضا پهلوی در توییتی نوشته است: عملکرد
این چهل سال
نشان داده است که چاهِ فساد، سلطه‌طبی و ناکارآمدی این فرقه، بی‌انتها و پُرناشدنی است و تمامی منابع کشور را می‌بلعد. کلید حل مسائل ایران، برجام یا نبود آن نیست. کلید، جایگزینی این رژیم ایران‌ستیز با یک حکومتِ ملی سکولار، توسعه‌گرا و دموکراتیک است.

آقای ترامپ تکلیف را روشن کرد. حال چه اتفاقی می افتد؟ او چه مجازات هایی بر علیه ایران در نظر خواهد گرفت؟ فرانسه گفت :اگر معاملات با یورو انجام پذیرد او کمک خواهد کرد. اما عربستان و اسراییل و دیگر کشورهای منطقه از این تصمیم حمایت کردند و ابراز خوشحالی نمودند.

دقایقی پس از تصمیم آقای ترامپ برای ترک برجام، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای تاکید کرد که "برجام یک توافق چند جانبه است و نمی‌توان آن را به طور یک طرفه ترک یا ملغی کرد".

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده: "ما از تصمیم امروز آمریکا برای ترک برجام متاسفیم و چنانچه ایالات متحده نظرش را در این باره تغییر دهد، از آن استقبال خواهیم کرد.

اسراییل یک ساعت بعد از سخنان ترامپ مجددا به یک پایگاه نظامی در سوریه حمله کرد که بیش از بیست نظامی ایران در این حمله کشته شدند. و تنها پاسخ خامنه ای به این حمله غلط کردید بود و بس.!!

سوریه و ترکیه از این اقدام آمریکا در خروج از توافق نامه هسته ای انتقاد کردند.و عراقیها نظرات متفاوتی داشتند. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Wednesday 9 May 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

After months of speculations and waiting about the future of the nuclear deal, finally yesterday the US president announced that he is taking America out of this deal and will re-impose all those nuclear sanctions that had been lifted after the 2015 agreement.

Ali Khamenei, the leader of the Iranian regime has reacted to President Trump’s announcement by telling him “to hell with you Mr. Trump!”

What else could this “Supreme Leader” do, except to damn other people in response to when these other people tell the truth about the nature of his tyrannical regime?

Khamenei says Trump’s comments of last night were “cheap and vile” when he called the Islamic republic a terrorist regime that also represses its own people who cry for freedom and prosperity.

Which part of Trump’s comments is not true Mr. Khamenei? Your IS a terrorist regime that has terrorized the Iranian people for the last 40 years by torturing and killing them in your prisons on fake charges of being “foreign spies” while the actual spies are among your own close cronies and officials.

Yours IS a regime of ignorance and deception that has plundered the wealth of our people in pursuit of your insanity of ruling over the Islamic world. Your secret nuclear program aside, you have been supporting terrorist groups around the world.

The Iran that the previous regime left behind had more than $4billion of reserved foreign currencies in Iranian banks alone. However, a bunch of murderous mullahs then took our country hostage and over a period of 40 bloody years of revolution, external and civil wars and the slaughter of hundreds of thousands of our young people have turned it into a hell and then the hypocrite Khamenei gets “upset” when Trump rightfully calls his bloody regime a terrorist entity that has destroyed the lives of millions of Iranians!

In the second part of the program we will have a reportage from our senior correspondent Mohammadreza Shaheed from the Canne Festival, followed by a review of reactions to US withdrawal from the nuclear deal.

For his part, Prince Reza Pahlavi has Twitted by saying: “The #JCPOA experiment proves again that for the Iranian people & the international community the issue is not the deal (or absence thereof) - it is the nature of the regime. The solution won’t come from making/breaking such deals, but from Iranians establishing a secular democratic #Iran.”


And only one hour after President Trump’s announcement the Israeli jets bombed the regime’s bases in Syria, in yet another sign of the will of the international community to confront the regime’s nefarious actions.

Stay with us for this edition of A Window to the Fatherland and share it with your family and friends.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/38796

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/rGHr16vDiZE

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/tt566mnzbquc

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/wg5rocpxhebq

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/15CXuwQ0eZjiiI8S6880Y87XGE9rix3cv/view?usp=sharing

May 09, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه 18 اردیبهشت

nor4-300x160.jpg

در ابتدای این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز مینماییم. سپس اشاره ای به انتظارهمگانی و به ويژه سران حکومت جهل و جورو سرداران سپاه ، محمد علی جعفری و قاسم خان سلیمانی که میخ!! جلو تلويزيون نشسته اند و منتظراعلام تصمیم آقای ترامپ برای ماندن و یا خروج از برجام خواهند بود خواهیم داشت.
بهانه نگیرید که در سرزمینم نه رستم بجا مانده ونه ببر کوهسار حبیبی عزیز هست ولی یک دانه حبیبی کافی نیست. اینها جلو تمام قهرمانان را سد گذاشته اند. اما پهلوان پنبه های حالا مثل آقای ابراهیم حاتمی کیا میروند سوریه فیلم میسازند وادعایشان هم اینست که اگر ما به سوریه نمی رفتیم باید با داعش در خیابانهای تهران می جنگیدیم. این فیلم حتی در سوریه هم به سختی به نمایش گذاشته شد. حال آقا می آورد در پردیس کورش بهمراه چند بازیگر که خودشان را شبیه داعشیان ساخته اند و موجب ترس و ارعاب مردم میشود . یک هنرمند به چه درجه از حقارت باید برسد من فکر میکنم اینکه اینقدر آوینی آوینی میکرد نمی دانستیم که اینها دکان است و بسیار برایش متاسفم . بسیار متاسفم که گاه به گاه از او تقدیر کردند. در این میان به دیدن ویدیو کلیپی از این نمایش می نشینیم.
اصغر فرهادی عزیزم که امروز تولدش است ، امیدوارم که امروز فیلمش در فستیوال کن بدرخشد. حال این اصغر فرهادی در وطن خودش مجوز فیلمسازی به او نمیدهند و آزارش میدهند و آن میشود آقای حاتمی کیا که ۳۸ سال است دارد هزینه بر گرده مردم میگذارد. حیف که به این آدمها فیلمساز بگوییم.
امروز ۲۲ سال از درگذشت گیتی بانوی موسیقی ایران گذشت. او همسر مسعود کیمیایی بود و سر تا پا محو او بود. نمیتوانم بگویم مسعود قدرش را دانست یا خیر .همچنين در چنین روزی بانوی بزرگ فرهنگ ایران خانم فرخ رو پارسا را خلخالی جانی اعدام نمود. شوکت ملک بانو را در کمیته گرفته بودند و من با باقری کنی صحبت کردم و گفتم او از سال ۱۳۱۴ مدیر مدرسه بوده است و چرا وی را به اینجا آورده اید. بالاخره آزادش کردند. اما خانم فرخ رو پارسا را زورمان نرسید و گفتند بهایی است و چنین و چنان. آقایان بهشتی و با هنر از کارمندانش بودند و از او حقوق میگرفتند. این بانو را با وضعی فجیع اعدام نمودند . کجا ؟ در محله ۱۰ تهران . طناب دار پاره شد و این ناجوانمردان دوباره وی را دار زدند. حالا یکی میگوید دارش نزدند من آنجا بودم و خبرش راهم فردای آنروز نوشتم.
در این میان به دیدن کلیپ وصیت نامه ایشان با صدای یکی از دوستانش خواهیم نشست. این پایان بانویی است که چند هزار تن را تعلیم داد. در تاریخ اسمش ثبت است .درود بر روانش باد.
در ادامه برنامه به دیدن گزارش تصویری از پیام آقای اسانلو فعال سیاسی و کارگری قبل از ورود به اطاق عمل می نشینیم و آرزوی صحت و سلامتی ایشان را داریم. دکتر سازگارا اشاره ای به سکته او نمود . او خیلی زجر کشیده است و تا آنجا که خبر داریم عمل موفقیت آمیز بوده ولی احتیاج به یک عمل کوچک دیگر هم هست.
در بخش بعدی برنامه به گفتگو با آقای محمد رضا شاهید خواهیم نشست و بطور زنده شما از آخرین خبرهای فستیوال سینمایی کن باخبر خواهیم ساخت .
بنا به گفته آقای شاهید در بخش مسابقه فستیوال کن ۴ فیلم از فرانسه ۲ فیلم از روسیه ۲ فیلم از ژاپن و یک فیلم از اصغر فرهادی و یک فیلم هم با بازی گلشیفته فراهانی بنام دختران خورشید که فرانسوی است به نمايش در خواهد آمد. گفتید که ای کاش من در آمریکا بودم ، باید بگویم ساعاتی پیش مکرون با ترامپ تلفنی گفتگو کرد.
رسانه ها خوشبین نیستند و امیدی به ماندن آمریکا در برجام ندارند.
همه ما منتظریم که چرا حالا و نه دوازدهم که قبلا قرار بود تصمیم بگیرد ؟
جمهوری اسلامی بعد از پرداخت پنجاه میلیون دلار به حزب الشیطان برای انتخابات لبنان که پیروزی آنها را تضمین کرد، باد به گلو انداخته و گفته این داستان در عراق هم تکرار خواهد شد .انتخابات عراق هم دوازدهم است . ترامپ دید اگر بایستاد تا روز دوازدهم ، این امر در عراق هم اتفاق می افتد .لذا امروز را برای تصمیم گیری انتخاب نمود.

در انتها نگاهی به انتخابات لبنان خواهیم نمود و وضعیت و تعداد کرسی نمایندگان را بررسی خواهیم کرد و در این باره با شما سخن خواهیم گفت. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

Ali, me

A Window to the Fatherland – Tuesday 8 May 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We will continue the program with a report on how the leadership of the regime of ignorance and repression in Iran, including its bluffing military commanders of the Revolutionary Guard the likes of Ghassem Soleimani and Mohammad Ali Jaffari are glued to their television sets to watch president Trump’s announcement on the future of the nuclear deal.

The pro-regime film director Ebrahim Hatami has caused an embarrassment to himself and the regime by so stupidly enact some scenes of his flop film about the ISIS terrorists in a shopping center in Tehran, only to show the depth of the hallow projection of power of the regime and its proxies.

Meanwhile, another Iranian film director, Asghar Farhadi, is raising the names of Iran and Iranian cinema on international stage in this year’s Canne Film Festival, with his latest movies “Everyone Knows”.

It is his birthday as well and we wish Farhadi all the very best as people like him are under pressure inside Iran and have to make their films abroad, while amateurish people like Hatamikia has been making loss making pro-regime films for the last 38 years. So much for him calling himself a film director!

Today is also the anniversary of the death of Giti, the late wife of Massoud Kimiaei, another renowned Iranian filmmaker.

Also on this day forty years ago, the murderous judge Khalkhali executed Iran’s former Education Minister Mrs. Farokhroo Parsa, in the most barbaric way. I was there as a witness to see that Khalkhali hanged Mrs. Parsa twice.

In the second part of the program we will speak to our senior correspondent Mohammadreza Shaheed who will be reporting for us form this year’s Canne Film Festival.

Iran’s domestic media do not hold any hope that President Trump will renew his waiver and expect he will take US out of the nuclear deal.

At the end of the program we will update you on the Lebanese elections.

Stay with us for this edition of A Window to the Fatherland and share it with your family and friends.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/38767

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/llxtMIDI9Oc


فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/l4w21rlosnez

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/kbb0tmq974nr

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1ABEueXF90C_fWVjHT-S48I1djlOMh25I/view?usp=sharing


May 09, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۱۷ اردیبهشت

nor4-300x160.jpg

در این شماره از برنامه پنجره ای روبه خانه پدری برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز مینماییم. سپس به مناسبت سالروز تولد گوگوش ،بانویی که بیش از ۶۰ سال است که در روی سن به اجرای برنامه میپردازد با شما سخن خواهیم گفت.
در زمان خانه نشینی و سکوت گوگوش، خانم گلرخسار شاعر تاجیک به تهران رفت و به خاتمی گفت ما گوگوش را میخواهیم ببینیم و کتاب خمینی را احتیاج نداریم . وبا گوگوش دیدار کرد. ناگهان مسعود کیمیایی زنگ زد که ما آمدیم ، گوگوش بعد از سالها در کانادا روی سن رفت و همه را متحیر کرد. هیچکس را در جهان بغییراز فیروز و گوگوش نداریم که شصت سال روی سن باشد و بخواند، باید قدرش را بدانیم.

اما آنکه قدرش راندانستیم و رفت، زنده یاد ناصر چشم آذر بود که چندی پیش به هفت هزار سالگان پیوست. و صدا و سیمای علی علی عسکری اورا به صدا و سیما راه نداد. در همین رابطه به دیدن ویدیو کلیپ های از خاکسپاری و سخنان منوچهر چشم آذر و شاهد احمد لو در این مراسم می نشینیم و در این باره با شما صحبت خواهیم نمود.

در ادامه برنامه پرده از دکان آخوند های شیاد و خرافه پرداز بر خواهیم داشت و به دیدن یک ویدیو کلیب از سخنان یک آخوند جاهل و نادان خواهیم نشست و میپرسیم چه فرقی دارد خاک کربلای امروزی با خاک نیویورک و دیگر مناطق جهان ؟. شما با خودتان فکر کنید از این واقعه کربلا ۱۴۰۰ سال گذشته است. این اتفاقات فقط اشاعه خرافات است و بس ، و برای گرم کردن دکانشان می گویند. این دکانها را باید تعطیل کرد.

در بخش بعدی نگاهی خواهیم داشت به مردم دلیر و غیورشهرهای بانه، جوانرود، پیرانشردر کردستان که با اعتصاب عمومیشان نشان دادند که نان به هر قیمتی مطرح نیست میتوآنی مغازه رو باز بگذاری و لقمه نانی هم بخوری، اما کولبران در کوه و کمر جان بدهند. با تمام وجود به مردم کردستان درود میفرستیم. مغازه ها تعطیل ، شهر تعطیل رژیم تا کجا میتواند طاقت بیاورد، مطمئن باشید حکومت عقب خواهد نشست.

در بخش دوم برنامه همراه با شما خوبان به دیدن گزارش مستقیم تصویری ازمراسم جشنواره فستیوال فیلم کن در فرانسه که توسط خبرنگار ارشد تلویزیون ایران فردا جناب آقای محمد رضا شاهید ارسال گردیده خواهیم نشست. که از فردا با فیلم اصغر فرهادی بنام (همه میدانند)، البته فیلم اسپانیاییست، افتتاح خواهد شد ، و در روز شنبه فیلم جعفر پناهی بنام (سه رخ) به نمایش در خواهد آمد، در حالیکه جعفر پناهی تقاضای حضور در فستیوال کن را داده بود و جمهوری اسلامی با خروج و شرکت او مخالفت کرده و اجازه خروج از کشور به وی نداد. در این فستیوال ۲۱ فیلم نمایش داده خواهد شد که از ایران سه فیلم کوتاه در بخش خارج از مسابقات حضور دارند.

در بخش آخر برنامه به تفصیل به انتخابات لبنان خواهیم پرداخت و از اهمیت این انتخابات برای ایران و همچنین اسراییل و منطقه شما را با خبر خواهیم نمود.

دیروز اسراییل اعلام نمود ما دیگر فاصله و فرقی بین دولت و ملت لبنان نمی گذاریم حزب الله و لبنان یکی هستند. حزب الله تکان بخورد لبنان را محو خواهیم کرد.

چه کارهایی که این حسن نصرالشیطان و نعیم قاسمی نماینده مقام معظم رهبری و بقیه اوباشان نکردند. چند نماینه مجلس لبنان را با کتک و ارعاب وادار کردند که از انتخابات بیرون بیایند .

۵۰ میلیون دلار فقط در این هفته توسط سفارت جمهوری اسلامی در لبنان اضافه بر دیگر مبالغی که روزانه به آنها میدهد به حزب الله پرداخت شده است تا خرج تبلیغات حزب الشیطان شود و از این طریق انتخابات لبنان را فلج کنند و نگذارند دولت لبنان تشکیل شود.

همین طرفند را در کردستان هم پیاده کردند چرا؟ چون بارزانی و سران کردستان عراق جلوی جمهوری اسلامی ایستادند. از همین بابت است که تحت اینهمه فشار قرار دارند.
در بحرین و یمن هم همین کار را کردند. اما در یمن خطا کردند و دچار تلفات سنگینی شدند. رژیم جمهوری اسلامی میخواهد که تفکرات ولایی خودش را در منطقه پیاده کند و از این راه تشیع ولایی خودش را به مردم منطقه تحمیل کند.

انتخابات لبنان

مردم لبنان پس از وقفه‌ای حدودا یک دهه‌ای روز جمعه ۶ مه / ۱۶ اردیبهشت یک‌بار دیگر به پای صندوق‌های رای رفتند. حضوری که البته چندان پر رونق نبود و از ساعات ابتدایی شروع اخذ رای تمامی گزارش‌ها از میزان مشارکت پایین مردم در صندوق‌های رای حکایت داشت.

با نزدیک شدن به ساعات پایانی برگزاری انتخابات و تلاش‌های احزاب مختلف برای کشاندن مردم به پای صندوق‌ها، این وضعیت کمی بهبود پیدا کرد. پس از پایان رای‌گیری، وزیر کشور لبنان میزان مشارکت را ۴۹.۲ درصد اعلام کرد. این در حالی است که بیش از ۵۴ درصد مردم این کشور در آخرین انتخابات (۲۰۰۹) در پای صندوق‌های رای حاضر شده بودند.

هرچند نتایج رسمی این انتخابات هنوز اعلام نشده، اما اخبار غیر رسمی از پیروزی نسبی گروه‌های شیعه و نزدیک به حزب‌الله و البته شکست جریان سعد حریری و حزب المستقبل حکایت دارد. بیروت که عموما خاستگاه جریان سعد حریری شناخته می‌شود، این‌بار شاهد مشارکت ناامیدکننده‌ای بود، چرا که تنها حدود ۳۵ درصد شهروندان پایتخت لبنان به پای صندوق‌های رای آمدند و این موضوع سبب از دست رفتن کرسی‌های بیشتر برای حزب مستقبل شده است.

بهیه حریری، عمه سعد حریری، استردا جعجع، همسر سمیر جعجع که از رهبران جریان ۱۴ مارس و نزدیک به حریری است، وپولا یعقوبیان، مجری تلویزیون مستقبل که نوامبر ۲۰۱۷ به عربستان رفت و گفتگوی عجیب با سعد حریری را انجام داد، از زنانی هستند که در این انتخابات به پارلمان راه یافته‌اند.
با ما باشید وبرنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Monday 7 May 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We will continue the program with wishing our legendary singer Googoosh a happy 70th birthday. She has been performing for an amazing period of 6o year and he popularity had been such that when the Tajik poet Mrs. Glorokhsar met with former president Mohammad Khatami in Tehran she told him that the Tajik people wished to meet Googoosh during her trip instead of receiving a book on the life of Khomeini.

However, while we celebrate Googooshe’s birthday we are also mourning the death of Nasser Cheshmazar, the legendary Iranian musician and songwriter who passed away on Friday.

We will continue the program with watching a video clip in which a charlatan mullah talks about the events of 1400 years ago in Karbala to take away the minds of his audience from the miseries that the Islamic regime has brought onto our people in this day and age.

We will also cover the latest news of the ongoing struggle of the Iranian people in the Kurdish cities of Baneh, Javanshir and Piranshahr where our brave compatriots are fighting very many discriminations of the despotic regime. We can only salute them from a distance and offer our support for their struggle.

In the second part of the program our senior correspondent Mohammad Reza Shaheed will be reporting from the Canne Film festival where the film ‘Eevryone Knows”, the latest movie made by the Iranian director Asghar Farhadi will be screened as on the opening day.

Another Iranian renowned filmmaker Jaffar Panahi had requested to travel to the Canne Festival but the Islamic republic regime has banned him from leaving the country.

And in the final part of the program we will be looking at the Lebanese elections where Hezbollah and its political allies have won just over half the seats in country’s parliamentary election, according unofficial results so far.

It must however be said that even this result has been achieved through some of the most satanic tactics of the Hezbollah who take their orders from the big dictator of Iran, Ali Khamenei. In one single transaction he has given the Hezbollah more than $50million to spend on its campaign advertisings.

Stay with us for this edition of A Window to the Fatherland and share it with your family and friends.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/38731

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/QP5d2o7PDB0

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/r18nif47cec4

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/zcs7c7cd649n

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1QI-ehnS6_gqxhT8D21i6xSXOhh3DR89-/view?usp=sharing

May 06, 2018

تفسیر خبر جمعه 14 اردیبهشت 1397


https://drive.google.com/file/d/15ljf4a4hViACRqXkZ0W1Xi0lFmYdX0NS/view?usp=sharing

مخالفت با ولايت فقيه در حوزه هاي علميه به گفته محمد جعفر منتظري دادستان كل حكومت ايران ، سكوت حكومت ايران در برابر آنچه بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل در مورد برنامه ي اتمي جمهوري اسلامي منتشر كرد.

و خبرهاي ديگر

ميهمانان آقايان: عليرضا نوري زاده و حسن شريعتمداري

با اميد به فردائي بهتر
لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/38685

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/cbNa9QstZNU

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/hjdtunq7xgmi

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/httmomng2lbn


May 06, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه 14 اردیبهشت

nor4-300x160.jpg

دراین شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز مینماییم. سپس همراه باشما خوبان به گفتگو با خبرنگار ارشد تلوزیون ایران فردا جناب آقای محمد رضا شاهید خواهیم پرداخت و گزارش ایشان را که از سفر به آمریکا به همراه امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه تهیه گردیده را تقدیم حضورتان خواهیم نمود.

دکتر نوری زاده: چه شد که رفتی؟

آقای شاهید:هر بار که سفر رئیس جمهور پیش بیآید. به نسبت اهمیت سفر و مقصد سفر خبرنگاران انتخاب میگردند. در این سفر چون در ارتباط با ایران بود بنده هم انتخاب شدم. مجموعا هفتاد خبرنگار و تکنسین و شبکه دوم تلوزیون فرانسه این سفر را پوشش میدادند.

شما شانس انتخاب سه مکان را برای مستقر شدن دارید که شانس من خیلی خوب بود و مکانهایی که در آن مستقر شدم بهترین مکانها بود. روزنامه نگاران قبل از رئیس جمهور به آنجا میروند و مستقر میشوند. و در پایان سفر هم اول رئیس جمهور میرود و پس از آنکه خبرنگاران مراسم خروج را پوشش دادند برمیگردند.

دکتر نوری زاده:آیا ممنوعیتی هم در ورود خبرنگاران وجود دارد؟

اسامی خبرنگاران به هیئت بررسی کننده میرود و هیچ ممنوعیتی برای حضور وجود ندارد مگر آنکه تعداد خبرنگاران از تعداد صندلی های هواپیما بیشتر باشد که آنها مجور هستند خودشان بروند ولی کلیه هزینه ها را دولت پرداخت میکند.


دکتر نوری زاده :نشان لژیون دونر را به چه کسانی میدهند یا چه کسانی آنها را برای این نشان کاندید میکنن؟

شاهید : نشان را خود افراد تقاضا میکنند سپس مورد بررسی قرارمیگیرند و در نهایت اگر تصویب شود اهدا میگردد. این نشان معتبری است و آقای آهنی هم آنرا دریافت کرده است.
این نشان به اتباع فرانسه اهدا میگردد اما کسانی هم که بنوعی به فرانسه خدمت کرده اند این نشان را دریافت میکنند.

دکتر نوریزاده شما برای ورود مکرون حضور داشتید ؟

آقای شاهید: خیربنده نبودم چون من فقط سه جا را میتوانستم پوشش خبری بدهم .
من برای کاخ سفید ثبت نام کرده بودم و در سالنی که آقای ترامپ و مکرون ملاقات داشتند حضور داشتم.
اما چگونه با شما تماس گرفتم داستان جداگانه ای دارد. دیدم یک در به بیرون باز است رفتم و از انجا توسط یک نردبان که از باغبان به امانت گرفته بودم برای شما گزارش میکردم که ناگهان فریادی به اعتراض بلند شد و مرا متوجه اشتباهم کردند . حتی کوچکترین سئوال و جوابی از من نکردند بابت اینکار.

دکتر نوری زاده: وقتی به کاخ سفید رفتی فضا چه گونه بود خبرنگارها انتخاب شده بودن که چه بگویند؟
شما تاریخ را در کاخ سفید می بینید. و آنجا ابهت عجیبی دارد. آقای ترامپ از زمان ریاست جمهوری بیست و هفت ملاقات داشته که در هچکدام آنها تنها نبوده است که اینم از امتیازات ویژه است. ولی قانون در آنجا اینست که اگر نیم ساعت ملاقات طول بکشد 4 خبرنگار و اگر یک ساعت 8 نفر میتوانند سئوال بپرسند.
اینبار در کاخ سفید دونفر که ترامپ انتخاب کرده بود و دونفر هم فرانسوی بودند و دیگر جایی برای من نماند. اما در دانشگاه جرج واشنگتن من جزو سئوال کنندگان قرار گرفتم.

دکتر نوری زاده: سئوال شما چه بود ؟

آقای شاهید : آقای مکرون ما در ایران رهبری داریم هدیه آسمانی و رئیس جمهوری داریم که با رای مردم انتخاب میشود و خودش انتخابش را لطف آسمانی میداند بدلیل تایید رهبر، و مردمانی داریم که ناامید به آسمان نگاه میکنند.
اولین باری که با یک رئیس جمهور مصاحبه کردم آقای سرکوزی بود در مسکو، باور کنید صدایم میلرزید.

دکتر نوری زاده :وقتی شما رهبران فعلی جهان را نگاه میکنید این آقای مکرون با آنها تفاوت دارد.
آقای شاهید: در کنگره و در مقابل حزب دمکرات و جمهوری خواه وقتی می گوید من با نظر رئیس جمهورتان موافق نیستم سه دقیقه برایش دست میزنند.

دکتر نوری زاده: بازتاب روزنامه ها و رسانه ها ی فرانسوی از این سفر چه بود؟

بیشتر به حرکتهای ترامپ وحرکت دست های او توجه داشتند و میگویند آقای ترامپ نمیتواند تشخیص بدهد و اگر اینجا یک دانه زنبور هم نشسته بود قاعدتا نمیتوانست او را ببیند و این یک برنامه از پیش تعیین شده بوده است تا بگوید من بالاترم و تو سنت کمتر است. اصولا لمس بدن در فرهنگ اروپایی زیاد رایج نیست. روبوسی یک رفتار شرقی است و با تمسخر اینکار را انجام داد.
دکتر نوری زاده : از روزی که مکرون به آمریکا رفت نتانیاهو هم شلوغ بازی درآورد و چندین بار مواضع ایران را در سوریه بمباران نمود

آقای شاهید: آقای مکرون به سخنان نتانیاهوهیچ اشاره ای نکرد و فقط به ماندن در برجام تکیه کرد.
من ازخودم میپرسم این اصرار غرب از آن چیست ایران که تصمیم گیرنده نیست مستقیم با پوتین مذاکره کنند.
اینروزها مد شده که میگویند باید جلو ترامپ ایستاد چون میخواهد ایران را تجزیه کند. در حالیکه اگر اینها بمانند خطرناک است و اگر خطری وجود دارد بخاطر حرکتهای جمهوری اسلامی است. یک گزارشگر می گفت شما بی خود با آقای ترامپ مخالفید، اگر کسی شانس براندازی این رژیم را داشته باشد همین آقای ترامپ است.

دکتر نوری زاده : امیدوارم ایران خانم ما لطمه ای نبیند ایران سوریه بشو نیست.
خوب حالا بازتاب این تلاشی که مکرون میخواهد بکند در فرانسه چیست؟

آقای شاهید: در حقیقت فرانسه به نمایندگی از اتحادیه اروپا این برنامه را پیگیری میکند هر چند وزیر امور خارجه فرانسه چندی پیش به ایران رفت اما دست خالی برگشت. دنیا دیگر از این همه دخالت ایران در دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه خسته شده است.

دکتر نوری زاده: فرانسوی ها چه میگویند؟
آقای شاهید: سفر مکرون به مسکو مهم است چون خود ایران که حق رای ندارد و روسیه بجای او تصمیم میگیرد.
اما این طرح فرانسه است که ایران باید از سوریه لبنان و عراق و یمن خارج شود و ساخت موشکهای بالیستیکی را متوقف کند. و چیزی که جدیدا مطرح کرده اند اینست که برای بعد از سال 2025 که قرارداد برجام تمام میشود هم از حالا تصمیم بگیرند.

دکتر نوریزاده: چه احساسی داشتی وقتی پیکر مومیایی رضا شاه را دیدی؟
آقای شاهید: احساس خوشحالی نیست و این تنها به رضا شاه برنمیگردد که یک انسان از گور خودش درآورده شود.

با ما باشید وبرنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم

A Window to the Fatherland – Friday 4 May 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We will continue the program with a report from our senior correspondent Mohammadreza Shaheed about his recent trip to US to cover the official visit of the French President Emanuel Macron to Washington.

Dr. Alireza Nourizadeh:

How did get to cover this story?

Mohammadreza Shaheed:

Every time a French president is travelling for official visits journalists will register their names to follow them. This time Macron was going to discuss the Iran nuclear deal with President Trump and it made it even more important to go. All in all there were 70 journalists and technicians from France’s Channel 2 TV to cover this trip.

The media people have to be stationed before the arrival of the French President in Washington and I was lucky to be placed in the best location to cover the news of his trip.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Are there any restrictions as to which journalists can cover these events?

Mohammadreza Shaheed:

The name of journalists are given to a special committee for registration but there are no restrictions as to who wishes to be included in the press corps, unless there are not enough seats on the plane for all of them, then the rest have to arrange for their own flight and the government reimburses them.
Dr. Alireza Nourizadeh:
Who is qualified to receive a Legion de Honour?
Mohammadreza Shaheed:
People apply to receive it, but a special committee first reviews their qualifications before giving it to them. It is given to French nationals as well as people from other nationalities. Mr Ahani has also received it.
Dr. Alireza Nourizadeh:
Where you present when Macron arrived?
Mohammadreza Shaheed:
No I was not. I had registered to cover his arrival at the White House and cover his appearance alongside with Mr. Trump. It was a funny situation when I contacted you as I noticed that there was this open door to the back garden and I borrowed a ladder from the gardener to get into it and report from there but then some one shouted at me and made me aware that I should not be there but they did not question me for my action.
Dr. Alireza Nourizadeh:
How did you find the atmosphere inside the White House?
Mohammadreza Shaheed:
Trump has had 27 meetings with world leaders since he assumed power. These meeting can take half an hour and up to eight journalists can attend. This time there were two French journalists among them. However I was among the journalists who were present at George Washington University.
Dr. Alireza Nourizadeh:
What was your question to Macron?
Mohammadreza Shaheed:
I said we have a leader in Iran who says he is a divine gift from the skies and then a president who is elected by the people and a nation who looks into the skies with despair. The first time I interviewed a French president it was Mr Sarkozi. My voice was really shaken when I raised my question to Macron.
Dr. Alireza Nourizadeh:
Since Macron’s trip to US, Netanyahu has become more aggressive and bombed Iranian positions in Syria.
Mohammadreza Shaheed:
Macron did not mention anything about Netanyahu and only spoke about the need to preserve the nuclear deal. Some people argue that we must stand against Trump’s policies as they may lead to the partition of Iran. I think the continuation of the Islamic republic regime and its nefarious actions will actually lead to this disastrous consequence.
If there were any single leader in the world to help overthrow the Iranian regime it would certainly be Mr. Trump.
Dr. Alireza Nourizadeh:
How did you feel when you saw the mummified body of Reza Shah?
Mohammadreza Shaheed:
It is not a happy scene when you see someone is dug out of his or her grave. And this is not just for Reza Shah’s body.
Dr. Alireza Nourizadeh:
Stay with us for this edition of A Window to the Fatherland and share it with your family and friends.

http://iranefardalive.com/Archive/38672

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/YBXjrnqqcPY

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/qkvfrbo1zd6s

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/dchg3qisfllr

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1IRnrMpDh9J4aBkeQpjqzt__RNkDuElCN/view?usp=sharing


May 04, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری پنج شنبه 13 اردیبهشت

nor4-300x160.jpg
در این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده اغاز می نماییم.سپس نگاهی به تقویم تاریخ و وقایعی که امروز اتفاق افتاده خواهیم نمود. در ادامه طبق روال هر هفته همراه با شما خوبان به گفتگو با دکتر محسن سازگارا خواهیم پرداخت و در ارتباط با ترور آیت الله مطهری و اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف ایران و دیگر رویدادهای مهم داخلی و منطقه ای با ایشان به تبادل نظر خواهیم نشست.
ابتدا اشاره ای به تقویم تاریخ امروز خواهیم نمود و از دو ترور یکی ترور آیت الله مطهری و دیگری ترور ناصرالین شاه شما را باخبر خواهیم نمود و در ادامه از دو تولد یکی سالروز تولد رهی معیری و دیگری از تولد زنده یاد نادر جهانبانی با شما سخن می کوییم و در این میان به دیدن یک گزارش تصویری از دیدار یاران تیمسار نادر جهانبانی بر سر مزار وی خواهیم نشست.

در بخش بعدی نظر شما را به خلاصه گفتگوی امروز با مهیمان برنامه جلب خواهیم نمود:

دکتر نوری زاده: شب ترور مطهری یادتان هست؟ گویا جلسه شورای انقلاب داشتند؟ بعد از این همه سال شما فکر نمیکنید که ترور وی مشکوک است. چون او جلوی خمینی ایستاده بود و موافق اعدامها نبود؟.
دکتر سازگارا: بعید میدانم که کشتن او توسط حکومت صورت گرفته باشد. چون گروه فرقان دستگیر شدند و اعتراف کردند. هر چند که با بعضی از عقاید ایشان موافق نبودم ولی بهر صورت در جمع یاران خمینی از همه باسواد تر بود. بنظرم حق با شماست اگر زنده بود شاید با کارهای این آقایان مخالفت میکرد.

دکتر نوری زاده: از آقای اسانلو چه خبر؟

دکتر سازگارا: ایشان بخاطر فعالیت زیادی که برای روز کارگر داشت و بیست و چهار ساعت کار میکرد و نخوابیدن چند شب متوالی فعلا در بیمارستان بستری هستند و امیدواریم هر چه سریعتر سلامتیشان را بدست بیاورند.

دکتر نوریزاده: در هفته گذشته همراه با اعتراضات کارگری در چندین شهر مثل کازرون و مشهد مردم دلیر به خیابانها آمدند وبه اعتراضات خودشان ادامه دادند. این جنبش را شما چگونه میبینید؟
دکتر سازگارا: اعتراضات مدنی مردم بانه و شهرهای مرزنشین استان کردستان به مسدود بودن مرزها وارد پانزدهمین روز خود شده است. لازم به توضیح است که ما در ایران چندین گسل اعتراضی بزرگ داریم.
یکی از این گسل ها گسل طبقاتی است و این فقری که جامعه را در برگرفته است شامل همین گسلهاهستند .ما سیزده میلیون کارگر داریم که تمام کارخانه ها و مشاغل صنعتی روی دوش آنها میچرخد. قدرت کارگران با هیچ گروهی قابل مقایسه نیست. کارگرانی که حقوق آنها مدت یکسال هست که پرداخت نشده است. هر چند حکومت برای جلوگیری از این جنبش کارگران دولتی ایجاد کرده وازایجاد سندیکا ها جلوگیری نموده است. ولی دیر یا زود این کارگران به جنبش سرتاسری خواهند پیوست.
و همچنین گسل قومی و جنبش بانوان و شیر زنان و در نهایت گسل نسلی، که اختلاف بین جوانان ما با حکومت قرون وسطایی رژیم آخوندی ایجاد کرده و این گسلها همه در حال لرزاندن پایه های حکومت ملایان هستند.
همه کشور گسل است، آنهم کشوری که ثروتمند است. اینجا اشاره میکنم به گزارشی ازولخرجی های حاکمان اسلامی ایران در سوریه که میگوید هزینه نگهداری نیروهای مزدور نظامی اعم از افغانی و ایرانی و حزب الله در سوریه برای ایران تا کنون بیش از 88 میلیارد دلار بوده است. با این پول تمام کارخانجات ما سرپا میشدند و حقوق کارگران به موقع پرداخت میگردید و اقتصاد راکد ایران به حرکت در می آمد.

دکتر نوری زاده: جمهوری اسلامی در حال آموزش نظامی نیروهای پولیساریو است مگر مغرب اجازه استقلال به پولیساریو را میدهد نظر شما چیست؟

دکتر سازگارا: این حرکات تبدیل به منبع درآمد اقتصادی جدیدی برای آقایان سپاهی شده است. و بطور مثال آقای قاسم سلیمانی 50 ملیون دلار باج بابت میانجیگری در آزاد سازی شیوخ دستگیر شده قطری در عراق دریافت میکند. این سازمانها نه آزادیبخش هستند و نه رهایی بخش بلکه کاسبانی هستند که از این طریق تجارت میکنند.

دکتر نوری زاده: اسراییل تهدیداتش را عملی کرده و در سوریه چندین بار مواضع ایران و چند شب پیش هم انبار موشکی ایران را بمباران نموده است و ایران هیچ عکس العملی از خود نشان نداده است. تحلیل شما از این قضا یا چیست؟

دکتر سازگارا: اسراییل در سوریه چهار خط قرمز اعلام نموده است

اولین خط قرمز تحمل نکردن وجود پایگاههای ایران که در آنها موشک و سلاح نگهداری میگردد.
دومین آن ایران در تدارک 50 تا 80 هزار شبه نظامی شیعه اعم از لبنانی و افغانی و عراقی و ایرانی در سوریه میباشد که آن را تحمل نمی کنیم.

سوم ، اگر سوریه معبری باشد که که ایران برای حزب الله سلاح ارسال کند آنها را منهدم خواهیم کرد.
چهارم، ایرانیان تا بیست کیلومتری مرز اسراییل جلوتر حق ندارند بیایند.

اسراییل تهدیداتش را عملی کرد و آمریکاییها در جریان بودند و انبار حامل 200 موشک ایران را نابود کردند. ایران نیروی هوایی که ندارد تنها کاری که میتواند بکند اینست که از موشک استفاده کند آنهم موشک های بالیستیک که بتواند بطرف تلاویو نشانه بروند. اما اسراییل از سیستم گنبد آهنین استفاده میکند و موشکها را منهدم خواهند کرد.
نیروی هوایی آمریکا هم منتظر بود تا اگر جمهوری اسلامی بخواهد موشک پرانی کند به آنها حمله کند.
آقایان سپاه پاسداران پاسخ را به بعد موکول کردند و چه خوب کردند، چون آسمان ایران بی دفاع است. من تعجب میکنم که در فکر آقای رهبر چه میگذرد، با این حمایتهایی که از رژیم دد منش سوریه میکنند چه کارهایی که میتوانستند برای این مملکت انجام بدهند.
روسها هم به ایران تذکر داده اند که به اسراییل حمله نکند چون میدانند که آگر قرار باشد طرفداری یکی از دو طرف را بکنند مثل گذشته پشت ایران را خالی میکنند.

دکتر نوری زاده: متاسفانه جمهوری اسلامی متوجه نیست که چیدمان شطرنج خاورمیانه دارد بسرعت تغییرپیدا میکند و در این چیدمان جدید کفه اسراییل سنگین تر از جمهوری اسلامی است، و این نمایش چند روز پیش نتانیاهو بی دلیل نبود و خواست به جمهوری اسلامی بگوید تمام اسناد شما دست ماست. این رژیم با عملکرد خودش نه تنها به ملت ایران بلکه به تمامی منطقه زیان میرساند. آقای حسن نصرالله با وقاحت میگوید ما باید در انتخابات برنده شویم که نخست وزیر را ما تعیین کنیم.

دکتر سازگارا: من واقعا فکر میکنم اسراییل حملات خودش را ادامه خواهد داد چون می بیند این حضرات دست و پا بسته اند و شدید تر عمل خواهد کرد چون آمریکا هم پشت سر آنهاست.
این اسنادی که در دست نتانیاهو میباشد نشانه این است که در داخل سیستم ایران آدم دارند. درست است که این اسناد مربوط به قبل از توافق برجام است و ایران تخطی ننموده است، ولی اسناد نشان میدهد که ایران دنبال ساخت بمب اتم بوده است و همیشه جمهوری اسلامی آن را رد کرده است با این اسناد ایران متهم به دروغ گویی خواهد شد یعنی همانی که نتانیاهو میگوید که این تفاهم برجام بر اساس دروغ بسته شده و خواهان بیرون آمدن آمریکا از آن است.

دکتر نوری زاده: شما فکر میکنید آمریکا در 12 می از برجام خارج خواهد شد؟

دکتر سازگارا: دوازدهم می روز مهمی نیست چون هر تصمیمی که ترامپ بگیرد باید در کنگره مطرح شود و این تا دو ماه طول میکشد. و بستگی دارد که جمهوری اسلامی حرف مکرون و بریتانیا را گوش دهد و بر سر مذاکره بنشیند.

A Window to the Fatherland – Thursday 3 May 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Then as with every Thursday, tonight we will speak to our guest Dr. Mohsen Sazegara who will share with us his expert views on the long forgotten assassination of ayatollah Motahari as the theoretician behind the Islamic revolution, as well as a review of the current mass protests against the regime in many parts of the country.

We will also pay tribute to the renowned songwriter Rahi Moayeri and the late General Nader Jahanbani who was executed by the murderous Islamic regime.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Do you recall the evening when ayatollah Motahari was assassinated? There is this unproven theory that his murder was an inside job as he had protested to Khomeini about the arbitrary execution of the former regime’s officials.

Dr. Mohsen Sazegara:

I doubt if the agent of the same regime that he helped bring to power killed him. Members of the Forghan Group were arrested for Motahari’s murder and they confessed to his killing. Although I did not fully agree with his ideas, he was the most educated member of Khomeini’s entourage. I however agree with you that had he been alive today, he would have certainly become a dissident under this regime.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We heard the Iranian trade union leader Mr Osanlou has had a car accident.

Dr. Mohsen Sazegara:

Yes, sadly that is true. He has been extremely busy with organizing rallies for the First of May and had not slept for days and nights. He is now in hospital and we wish him a full and speedy recovery.

Dr. Alireza Nourizadeh:

How would you analyze the recent mass protests in the cities of Kazeroun and Mashad, as well as the ongoing workers’ strikes?

Dr. Mohsen Sazegara:

The protests of the people of Baneh against the closure of border crossings with Iraq have now entered into its third week. It must be said that there are several parallel protest movements going on in Iran at the same time. In all these protests you can see the widening of the gap between the rich and the poor as the majority of the Iranians have become impoverished under the ruling regime.

We have more than 13 million Iranian industrial workers who run our factories and their power is comparable with none. Many of them have not been paid their salaries for months. The regime may have set up its own puppet unions, but they have not been able to stifle the struggle of the Iranian working class and soon this struggle will sweep every Iranian city and town.

If you add the frustration of the Iranian youths to the power of the workers, then you have a force that will uproot the regime’s foundations.

The regime has spent $88 billion on sustaining its mercenaries among the Hezbollah of Afghan militias to spread its evil ideology, whereas this huge money should have been given to Iranian workers to alleviate their hardship and feed them.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We hear that the regime is now training the militias of the Polisario Front in North Africa.

Dr. Mohsen Sazegara:

Yes, this is a new source of income for the greedy commanders of the Revolutionary Guard. Ghassem Soleimani has also pocketed more than $50million form releasing the Qatari hostages. Polisario and similar organizations are just business entities and have nothing to do with noble ideas of freedom and democracy.

Dr. Alireza Nourizadeh:

The Israelis have now heightened their threats by bombing Iranian bases in Syria. Why is it that the Iranian regime has not reacted at all and kept silent?

Dr. Mohsen Sazegara:

The Israelis have four red lines; they will not tolerate the presence of any Iranian bases in Syria that houses missiles; they will opposes any deployment of Shia militias from Afghanistan or Lebanon; they will destroy any transfer of arms and ammunitions to the Hezbollah through Syria and they will not allow any Iranian forces to get close to their borders with Syria.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Sadly the Islamic republic does not notice the geopolitical changes that are taking place in the region and the fact that the Israelis are far stronger than Iran in military terms.

Dr. Mohsen Sazegara:

I believe the Israelis will continue to launch their limited attacks on the Iranian forces in Syria, as they know the Iranian regime cannot afford to respond. And as Netanyahu showed on Monday, the Israelis have their own sources within Iran itself to provide them with this inside information.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Do you think Trump will take the US out of the nuclear deal on May the 12th?

Dr. Mohsen Sazegara:

The 12th of May is not that important as whatever President Trump decides on that day, the Congress will have to make the actual decision to bring back the sanctions and that will take two months.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Stay with us for this edition of A Window to the Fatherland and share it with your family and friends.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/38641

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/ZQUoo-5Ve0Q


فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/n2gcxvwhmo8q

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/oirbqhy9wid0

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1_VrMyVyfW57Psmz6Kfd4kZg_t5bBV-mj/view?usp=sharing

May 03, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری چهار شنبه 12 اردیبهشت

nor4-300x160.jpg

در این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر نوری زاده آغاز مینماییم و سپس اشاره ای به گفتگوی دکتر نوری زاده با تلوزیون اسراییل خواهیم نمود.
ایشان در این باره میگویند : این رژیم تمام گوشه هایش پر از سوراخ است. معاون وزارت دفاعش پناهنده اسراییل میشود. اینقدر که شما خط می کشید که ترامپ از برجام بیرون بیاید کنارش چی گذاشتید؟ شما قبل از کندن چاه مناره را تکان میدهید و میخواهید بدزدید.
در برابر آلترناتیو آقای ترامپ چه راه حلی وجود دارد.؟ جمهوری اسلامی ترسیده و وحشت زده است . کاری که ترامپ دارد با کره شمالی میکند بیشتر اینها را ترسانده است. تا دیروز خیالشان جمع بود و میلیون میلیون دلار به کره ای ها میدادند تا فناوری موشک بخرند . اما حالا کره شمالی بلبل شده و تمام اسرار را در اختیار آمریکا گذاشته است. اینها وحشت کرده اند. تلوزیون ها و خبرگزاری های حزب الله و العالم مرتب از خشم ایران حرف میزنند اما خود ایران حملات به پایگاهایش در سوریه توسط اسراییل را تکذیب میکند.
آقایان اپوزیسیون اینقدر منم منم نکنید. برایمان آشی پخته اند و میخواهند مریم رجوی را به ایران بیاورند. اسنادی که نتانیاهو ارائه داد همان اسناد منتشر شده توسط مجاهدین است. حواسمان جمع باشد مملکت را دست آنها نسپاریم.

در ادامه برنامه همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر کاظم کردوانی عضو کانون نویسندگان ایران خواهیم پرداخت و با ایشان در ارتباط با کانون نویسندگان به سخن خواهیم نشست.

دکتر نوری زاده : کانون نویسندگان کجاست ؟؟ کانونی که امید خیلی ها بود هم اکنون در کجا قرار دارد؟
دکتر کردوانی:

حقیقت این است که تصادف بسیار میمون و خوبی در مملکت ما اتفاق افتاده یعنی تشکیل کانون نویسندگان. البته نخستین قدمهایش در سال 1346 برداشته شد و اولین جلسه اش در اردیبهشت سال 1347 آغاز شد.و تقارنش با اول ماه می روز جهانی کارگران خوب تقارن خوبی است.
الان دارم متنی را می نویسم که در پنجاه سالگی کانون چه در دست داریم و چه برای ما مانده است.
حقیقتش این است که هم میتوانیم به گذشته کانون ببالیم و هم از خودمان بپرسیم در کجای کار ایستاده ایم. و در آینده ایران آیا سهمی داریم یا نداریم!!!
من تصور میکنم در این پنجاه سال که از عمر کانون میگذرد از سال 1355 دوره دوم فعالیت کانون شروع شد و شبهای شعر آغاز شد. و هنوز کسی تصور اینکه شاه خواهد رفت را نداشت. حدود ده هزار دانشجو می آمدند تا به این شعر خوانی ها گوش بدهند.
تا اینکه خمینی نامه ای نوشت که نویسندگان به میدان آمده اند چرا شما هنوز به میدان نیامده اید؟ شاید این آقایان از خودشان باشند.در سال 1356 جریان آخوندی در راس معرکه نبود.

دکتر نوری زاده:
در آن ده شب آقای خامنه ای هم با لباس مبدل حضور داشتند و آقای گرمارودی هم همراه تعدادی از همراهانشان به آنجا می آمدند.
دکتر کردوانی : حرف کانون و شعار کانون که آزادی بیان و آزادی اندیشه و مخالفت با سانسور بود دیگر بعد از انقلاب آن کانون نبود. دوره بعد از انقلاب کانون با حضورروشنفکران دنبال شد. دبیران کانون هم اشخاص مهمی بودند. کانون نویسندگان قبل از انقلاب یک کانون فرهنگی صنفی بود و ایدئولوژیک نبود. اما دوره بعد از انقلاب دوره طرفداری از ایدئولوژیک است در حقیقت میشود این وضعیت را توضیح داد اما توجیه نمیتوان نمود. انشعابی که در کانون صورت گرفت و اعلامیه در جهت تایید تسخیر سفارت آمریکا سمت و سوی کانون را عوض کرد

دکتر نوری زاده : در واقع کانون نویسندگان تبدیل به حزب میشود

دکتر کردوانی:آقای به آذین میخواست کانون را زیر مجموعه حزب دمکرات کند که آقای خمینی آب پاک روی دست همه ریخت و محل حزب را تصرف کردند

حکومتی که اپوزیسیون علنی نداشته باشد و نتواند با آنها گفتگو کند آن حکومت یکی از حقیر ترین حکومت های جهان محسوب میشود. متاسفانه حکومت های ما از این جهت همیشه جزو حکومت های حقیر و کوچک بوده اند. کانون بدنبال مسائل سیاسی نبوده است کانون بدنبال این بود که این کتابی که میخواهد منتشر شود سانسور نشود و انسانها بتوانند حرفهای خودشان را بزنند.

در قبل از انقلاب کانون را رسما ثبت نکردند و حتی در جواب نویسندگان آمریکایی که از هویدا پرسیده بودند چرا کانون را برسمیت نمی شناسید. در جواب گفته بود که این کانون هنوز ثبت نشده است.

ولی بعد از انقلاب سرکوبها قابل مقایسه نیست. ببینید بعد از حمله سال 60 13دیگر کانون جلسات علنی نداشت تا زلزله رودبار که از وزارت ارشاد تقاضای شب شعر کردند. این کم کم شکل گرفت و یازده سال کوشش کردیم این مجموعه نزدیک به صد نفر هر ماه یک بار جلسه داشتیم. و بخاطر فشارهای موجود در جامعه ممکن بود ده الی پانزده نفر در این جلسات شرکت میکردند.

دکتر نوری زاده : نقل قولی از سیمین بانو بهبهانی است که ایشان می گفتند رفتم پیش مهاجرانی و گفتم ما میخواهیم دور هم جمع بشویم و ایشان نامه ای داد که دور هم جمع شدنتان اشکالی ندارد.

دکتر کردوانی:
ما یک جمعی بودیم که بعد از کشته شدن بچه ها یک نامه به آقای مهاجرانی نوشتیم و در خواست تشکیل جلسه در یک جای عمومی کردیم و دوبار تقا ضا را تکرار نمودیم لاکن جوابی ندادند و اعلام نمودیم چون به دو درخواست ما پاسخ ندادید ما جلسه را در منزل خانم بهبهانی برگزار خواهیم نمود. قصد ما تشکیل هیئت مدیره پس از یازده سال بود و واقعا کسی مشکلات ما را نمیداند.

تنها نهاد مدنی دیر پای ایران کانون نویسندگان است. هر اشتباهی که ما بکنیم ضربه بزرگی خواهد بود. مشکل بزرگ کانون نویسندگان که همیشه بوده است این است که جایگاه کانون را بعنوان یک نهاد مدنی هضم نمیکنند.

دکتر نوری زاده : بیایید برگردیم به آن شب کذایی که آقای به آذین و یارانش از کانون جدا شدند. و کانون بعد از آن را بیان کنید.

دکتر کردوانی:
دوستان آقای به آذین همراه سیاوش کسرایی و سایه و فریدون تنکابنی می گفتند ما باید برویم. البته آقای سپانلو نظرش این بود که آنها را اخراج نکنیم بلکه تعلیق کنیم. اما آقای به آذین آنزمان دبیر حزب اتحاد دموکراتیک مردم بود و وارد بازی قدرت شده بود و نگاهی به حکومت داشتند. و برایش خطرناک بود که در سازمانی باشد که حرف حکومت را نمی خواند که هیچ. بلکه مقابل حکومت ایستاده است.
آن اعلامیه ای که راجع به اشغال سفارت نوشتند در واقع به خمینی نوشتند.
یکی از بزرگترین گره های این مملکت نشناختن ظرفیت های نهاد های مدنی است.

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Wednesday 2 May 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

The program is then followed by Dr. Nourizadeh’s interview with the Israel TV in which he says:

Dr. Alireza Nourizadeh:

The Iranian regime is riddled with fractions and divisions. Why do the Israelis so fiercely insist on Trump to leave the nuclear deal while there is no alternative in its place? The Islamic republic is shaken and sacred. What Trump is doing with North Korea has actually shaken the Iranian regime instead.

Up until recently the regime was confident that by paying millions of dollars to the North Koreans they would be able to arm themselves with the latest missile technology, but now the North Koreans are revealing all their secret deals with the Iranian regime.

While the Hezbollah and Al Alam TV stations are talking about “Iran’s anger and retaliation”, the regime itself has kept quiet about the Israeli attacks on its bases in Syria.

The Iranian opposition figures and groups must stop boasting about their power and influence. The foreign powers have plan to put Maryam Rjavi into power in Iran and the so-called documents that Netanyahu has revealed are exactly the ones that had previously been published by the Mujaheddin. We must remain vigilant and not leave the destiny of our country in the hands of the Mujahedin.

The program continues with Dr. Nourizadeh interviewing Dr. Kazem Kardavani, a member of Iranian Writers Association (IWA).

Dr. Alireza Nourizadeh:

Where is your association now?

Dr. Kazem Kardavani:

The truth is that the formation of IWA back in 1968 has been a positive thing. It is just a good omen that its establishment coincides with the international day of workers, or the May Day. We are now putting together a statement about the 50th anniversary of our birthday. The question is can we say that we are proud of these half a century of our activities? Or is the IWA going to have any future at all?

Looking back at our activities you will notice that it was our poetry reading nights that led to the start of the opposition movement against the former regime and when you look closely you will see that the Khomeini and his religious followers had nothing to do with that movement.

Dr. Alireza Nourizadeh:

I was involved in those poetry-reading evenings and even Khamenei had attended them in covert civil clothing.
Dr. Kazem Kardavani:
Our slogans then were around the demands for freedom of press and thought and removing the state censorship on writers and thinkers. Our association was a non-political body but we were facing an ideologically charged new regime after the revolution that after the hostage taking at the US embassy began to crack down on all those who disagreed with its religious fundamentalism.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Did you ever think of turning the association into a political body?

Dr. Kazem Kardavani:

Mr. Behazin wanted to turn it into a subordinate of his Tudeh party but Khomeini banned any party that opposed his despotic ideology.

The result has been that a regime that cannot tolerate even a loyal opposition is a vile entity and has no future.

We had some problems during the Shah’s time too but none could be compared with the repression that the Islamic republic regime has carried out against our association and its members.

Dr. Alireza Nourizadeh:

The late Simin Behbahani had said that she went to see Mohajerani, the culture minister under Khatami, and he said to her that the association’s members could freely gather together.
Dr. Kazem Kardavani:
We wrote to Mr Mohajerani and asked him to provide us with a venue for our public meetings but he never replied to us. In reality nobody cared about us. Nowadays our association is the only remaining civil organization that exists in Iran. The problem is that the ruling regime does not tolerate any civil institute. And that is the biggest problem in our country at the moment.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/38618

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/FTI2SJRm7r0

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/2nhid7xphbkc

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/tnbo2cibca0o

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1--b2rg3MDOEJqJq-xXZShstsBK1HGMZ5/view?usp=sharing

Dr. Alireza Nourizadeh:

Stay with us for this edition of A Window to the Fatherland and share it with your family and friends.

May 02, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه 11 اردیبهشت

nor4-300x160.jpg

درابتدای این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری توجه شما را به شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده جلب خواهیم نمود. در بخش اول برنامه با درود به کارگران زحمتکش و عزیز که با سخت ترین دوران در زندگی خود روبرو بوده اند . اول ماه می روز عید کارگران است دستهایی که سنگ روی سنگ گذاشته و کشورها را ساخته اند و در چرخ تمام صنایع بر کار آنها میچرخد . کارگرانی که باید دستهایشان را بوسید و حقوقشان را به آنها پرداخت کرد. در رژیم جهل و جور و ستم اسلامی شلاق بر دستانشان و پیکرشان فرود میآید و بجای دادن حقشان آنها را در زندان می اندازند و شکنجه میکنند. در این میان به دیدن گزارش تصویری از تظاهرات امروز کارگران در مقابل مجلس شورای اسلامی خواهیم نشست.

در بخش بعدی اشاره ای به مسدود شدن تلگرام و تصمیم جهرمی برای استعفا خواهیم داشت. چنانچه در دستور مسدود کردن تلگرام آمده گفته اند به شکلی مسدود و فیلترشود که با هیچ فیلتر شکنی باز نگردد. سخنگوی دولت هم به این کار اعتراض نموده است.
اما زهی خیال باطل جوانان غیور و با تکنیک سرزمین پدری آنرا باز خواهند نمود تا گزارش مرگ حکومت ظالمانه اتان را به گوش جهانیان برسانند . شما سرنوشتی مانند قذافی و صدام خواهید داشت . و با این چیز ها مرگ خودتان را عقب نخواهید انداخت. رژیم شاه احتیاج به اصلاحات داشت که مهلت ندادیم اما به شما 14سال مهلت دادیم و شما اصلاح بشو نیستید ومرگتان نزدیک است. رژیمی که تا خرخره در فساد غرق شده است را نمیشود نجات داد.

در بخش دوم برنامه شما را از تخریب قبرهای قربانیان سالهای 60 و 67 توسط ایادی رژیم با خبر خواهیم ساخت و همچنان که سالها اینکار را کردید چه شد؟. با پیکر رضا شاه هم کردید چه شد؟در عوض مردم او را ستایش میکنند. این مرد چه کرد در 16 سال حکومت و شما چه کرده اید در 40 سال حکومت ؟؟
در این رابطه توجه شما را به دیدن گزارش تصویری از زبان خودشان در ارتباط با حیف و میل درآمدهای نفتی جلب می نماییم.
رضا شاه فقید با کشیدن یک شاهی برروی قیمت قند و شکر راه آهن سراسری را درست کرد و شما ما را با آن درآمد نفت به تمام دنیا مقروض کرده اید.
در بخش بعدی نگاهی به حضور محمود احمدی نژاد در جلسه شورای تشخیص مصلحت نظام خواهیم نمود. به گفته یک مقام مسئول به او گفته شده که دیگر به مجلس نیاید . بعضی هاهم گفته اند اطلاعی ندارند.

به دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تعلیق عضویت محمود احمدی‌نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام، یک مقام مسئول در روابط عمومی این نهاد بدون «تکذیب» این خبر گفته که هرگونه تصمیم‌ در این زمینه باید از سوی دفتر رهبر ایران ابلاغ شود.

برخی از سایت‌های خبری ایران روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت گزارش دادند که حکم تعلیق رئیس‌جمهوری پیشین ایران از عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام به وی ابلاغ شده است.

برخی سایت‌ها گزارش دادند که «تابناک» نزدیک به محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، نخستین بار این خبر را منتشر کرد ولی بعد آن را حذف کرد. با این حال سایت تابناک انتشار چنین خبری را تکذیب کرده است.حال، یک مقام مسئول در روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت به «باشگاه خبرنگاران جوان» وابسته به صداوسیما گفته که حکم محمود احمدی‌نژاد از سوی رهبر جمهوری اسلامی به وی ابلاغ شده است و «هر گونه تصمیم‌گیری در رابطه با تعلیق عضویت وی در مجمع باید از طرف دفتر ایشان اعلام شود»وی که نامش فاش نشده است، افزوده که «هیچ یک از اعضای مجمع نمی‌توانند در این رابطه تصمیم‌گیری کنند».این مقام مسئول می‌گوید: «در صورتی که خبری و یا تصمیم‌گیری در این باره گرفته شود، روابط عمومی دفتر رهبری اعلام خواهد کرد». دفتر رهبر جمهوری اسلامی هنوز این خبر را تکذیب یا تایید نکرده است. در واکنش به این گزارش‌ها، علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه‎ای احمدی‎نژاد به سایت «خبرآنلاین» گفته که «شایعات بی‌پایه و اساس زیاد مطرح می‎شود»، و افزوده است: «قرارمان این است که درباره این موارد اظهارنظری نکنیم. بهتر است از مجمع تشخیص این موضوع را جویا شوید».

در ادامه به بررسی سخنان نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خواهیم پرداخت و از لاف و گزاف زدن جمهوری اسلامی با شما خواهیم گفت.

شما شک نداشته باشید که جمهوری اسلامی بدنبال بمب اتم است و برای رسیدن به این هدف تلاش میکند . تمام فکرشان اینست که اگر بمب داشته باشیم مثل کیم جون اون رهبر کره شمالی قلدری میکنیم. اما در حال حاضر کره شمالی گفته است که تمام سیستم و دستگاه هایمان را در حضور آمریکا و کره جنوبی از فعالیت می اندازیم وبه مذاکره برای غذا و مسائل مورد احتیاج مردم کره با آمریکا خواهیم پرداخت.

فشار آمریکا اورا وا داشت که صدها بمب را تحویل بدهد و بجای آن گوشت و غذا برای مردمش به ارمغان ببرد. حال جمهوری اسلامی میگوید نه اینطور نیست ما با کره اتحاد استراتژیک داریم.

آقای نتانیاهو گفت: "برای سال ها می دانستیم ایران یک برنامه هسته ای نظامی محرمانه دارد که نامش طرح آماد است. حال می توانیم ثابت کنیم که طرح آماد یک طرح جامع برای طراحی، تولید و آزمایش سلاح های هسته ای بود. همین طور می توانیم ثابت کنیم که ایران به طور محرمانه اطلاعات پروژه آماد را مخفی کرده است تا هرگاه قصد کرد سلاح هسته ای تولید کند، از آن استفاده کند."

به گفته آقای نتانیاهو، اسناد به دست آمده نشان می دهد ایران در پی تولید و آزمایش ۵ کلاهک هسته ای با قدرتی برابر ۱۰ کیلوتن تی‏ ان ‏تی بوده است.

یک سخنگوی دولت آلمان گفت که این کشور اطلاعات ارائه شده توسط اسرائیل را تحلیل خواهد کرد اما بازرسی های مستقل از تاسیسات ایران باید ادامه یابد.

به گزارش رویترز این سخنگو گفت: "معلوم است جامعه جهانی در مورد این موضوع تردید داشت که برنامه اتمی ایران صرفا صلح آمیز بود. برای همین بود که توافق اتمی در سال ۲۰۱۵ امضا شد، که شامل یک برنامه نظارتی بی سابقه، کامل و قوی توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی می شد."

او گفت ضروری است که این نظارت مستقل حفظ شود تا از پایبندی ایران به برجام اطمینان حاصل شود.

در انتهای برنامه از خبر دستگیری بیش از ده تظاهر کننده در مراسم روز کارگر شما را باخبر خواهیم ساخت . با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Tuesday 1 May 2018
We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.
Dr. Alireza Nourizadeh:

We start the first part of tonight’s program with saluting the working class of Iran on this international day of workers, as they are among the most impoverished yet honourable people of our nation who, for the last forty years have been struggling for justice and equality in the country ruled by a despotic and corrupt regime.
In this struggle, the working class of Iran has suffered tremendous hardship, including arrest, torture and imprisonment, but has not given up their just struggle for an Iran of the future where their civil and human rights as the builders of a modern Iran will be recognized and awarded.
In the second part of the program we will discuss the ban on Telegram messaging app by the regime, as its own minister of telecom, Jahromi, opposes the draconian decision and has offered his resignation in protest.
The tyrannical regime of Islamic republic thinks that in this day and age it can ban and filter the entire social media and messaging apps to stop people from exposing its crimes and corruption. This latest censorship proves that the regime is not reformable at all and must be ousted if the Iranian people are to see the light of freedom and prosperity.
We will also update you on the report of the deliberate destruction of the mass graves of the executed opponents of the regime and find out what the regime has done to the discovered body of the Reza Shah, the man who built the modern Iran, only decades later to be turned into a backward country by the ignorant and despotic mullahs.

Some Iranian websites have reported that Ahmadinejad has been attending the meetings of the Expediency Council but the body’s spokesperson has denied this and it is believed Khamenei has ended the membership of his “preferred president” in this humiliating way.
Ahmadinejad himself has claimed that he has decided not to talk about this issue to avoid any further tension among the regime’s leadership.
Netanyahu’s expose about the regime’s past nuclear activities are to be taken seriously as we must not have a shadow of doubt that this regime with its destructive ideology is indeed after obtaining a nuclear bomb.
The US pressure on North Korea has paid off and the country’s leadership has correctly decided to end its futile and costly nuclear activities and provide food and prosperity for its people.
Surely the North Korean decision is a blow to the mullahs’ regime strategy of developing a nuclear bomb.
A spokesperson for the German government has told the Reuters news agency that they will examine the Israeli collected evidence and added that the international community has always suspected the Iranian regime’s claims and the nuclear deal was precisely negotiated and achieved on that basis.
Stay with us for this edition of A Window to the Fatherland and share it with your family and friends.

http://iranefardalive.com/Archive/38594

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/nHawZn7QhCs


فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/z0ulwo8ul9uq

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/uu8bl8lfyq5p

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1LWWn3WQbh5klSuUT6KbwPKbwkTt2sufg/view?usp=sharing

May 01, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۱۰ اردیبهشت

nor4-300x160.jpg

دراین شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس به نگاهی خواهیم نمود به داستان خرید خانه توسط بنیامین حقانیان برادر سعید حقانیان همه کاره دفتر رهبر عالی مقام حضرت آیت الله علی خامنه ای در گرانترین محله لندن و سفر ایشان همراه با اعضای خانواده به لندن،و دوبار ظاهر شدن سعید حقانیان در بیت رهبری.

اما بنیامین جان چکار میکند؟ ایشان مشغول نمایش تن و بدن در ترکیه هستند.
حال سئوال من از آقای خامنه ای اینست که این دربار شماست،؟؟ عصاره سی و نه سال حکومت شماست؟؟.
در تمام دوران پهلوی یک شخص مثل بنیامین در دربار وجود نداشت و وزیر دربار شاه اسدالله علم بود.
من از آقای محمد گلپایگانی می پرسم پدر آقایان حقانیان زمانی که فوت نمودند هیچ مال و ثروتی نداشتند پس این پول ها از کجا آمده است.؟
آقای حاج قاسم سلیمانی پنجاه میلیون دلار از 700 دلاری که قطر داده را چیکار کرده است؟؟
داستان این باج خواهی از این قرار است که چندتن از شیوخ قطر به عراق رفته و در حال شکار بوده اند که توسط گروه عصائب اهل حق دستگیر میشوند وحاکم قطر برای آزادسازی آنها 700 میلون دلار به آنها پرداخت میکند که از این مبلغ 50 میلیون را به قاسم سلیمانی بخاطر واسطه گری پرداخت نمودند.و نکته جالب تر که داعش هم از این طریق پولی نصیبش شد.
سپس آقای قاسم سلیمانی مبالغی از این پول را به بقایی میدهد تا به احمدی نژاد بدهد تا در سفر به آفریقا آن را به سران کشور های آفریقایی بدهند. و در این میان بقایی بجرم گرفتن این پول در زندان است.

این آقایان با پرداخت مبلغ 250 هزار دلار از کشور کوچکی بنام دومنیکا در آمریکای لاتین که تحت تسلط بریتانیا میباشد میتوانند پاسپورت آن کشور را دریافت کنند.
در بخش بعدی برنامه اشاره ای به گزارشات دفن پیکر رضا شاه فقید در محلی نا معلوم خواهیم کرد و در این میان به دیدن یک ویدیو کلیپ از سخنان یک آخوند نادان در این باب می نشینیم.
همچنین مروری بر تقویم تاریخ امروزخواهیم داشت و از تولد سیمین دانشورنویسنده و همسر جلال آل احمد ودر گذشت منوچهر سخایی خواننده و ترور سعید کریمیان بنیانگذار شبکه های تلوزیونی جم در ترکیه و درگذشت عباس عطار عکاس شما را باخبر و با شما صحبت خواهیم نمود.

در ادامه سری به اخبار و رویدادهای منطقه خواهیم زد و شما را در جریان مهمترین خبرها قرار خواهیم دادازجمله:
حمله نیروهای ایرانی و حزب الله و نیروهای ارتش اسد به دیرالزور و دوباره باز پس گرفتن این مناطق توسط رزمندگان کرد سوریه. و حمله موشکی اسراییل به دو پایگاه نیروهای ارتش اسد و سپاه پاسداران و کشته و زخمی شدن تعدادی از پاسداران از اهم اخبار سوریه میباشد.

سفر وزیر امور خارجه آمریکا به عربستان و موضع شدید ضد جمهوری اسلامی وی در ارتباط با دخالت حکومت اسلامی در منطقه و تاکید بر حل مسئله قطر از پیامد های این سفر بود.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز شنبه وارد ریاض، پایتخت عربستان سعودی شد. وی در این سفر قرار است به ویژه درباره توافق هسته‌ای ایران و نقش آمریکا در سوریه با مقامات سعودی گفتگو کند.

این سفر تنها دو روز پس از انتصاب آقای پمپئو به وزارت خارجه آمریکا انجام می‌شود. وی پس از ریاض به اسرائیل سفر خواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا قرار است روز ۱۲ مه تصمیم خود را درباره ماندن یا خروج این کشور از برجام اعلام کند. به همین دلیل سفر آقای پمپئو به دو کشور مخالف برجام، یعنی اسرائیل و عربستان اهمیت بالایی برای سرنوشت برجام دارد. وی روز جمعه در یک کنفرانس خبری در بروکسل، مقر ناتو گفته بود که آقای ترامپ هنوز درباره توافق هسته‌ای تصمیم قطعی نگرفته و وزارت خارجه در حال آماده کردن گزارش برای رئیس جمهوری است. وزیر خارجه آمریکا همچنین تاکید کرده بود که اگر «مشکلات برجام حل نشود احتمال ماندن آمریکا در برجام ضعیف است.»
وهمچنین دیدار مهم رئیس جمهور کره شمالی با رئیس جمهور کره جنوبی پس از ۵۰ سال و آرزوی کره ای بدون سلاح اتمی توسط دو رهبر کره.
ودر انتها ازدخالتهای عوامل جمهوری اسلامی در انتخابات لبنان و چند خبر دیگر شما را مطلع خواهیم نمود.

در پی آن شمارا از مسدود شدن تلگرام با دستور مستقیم رهبر آگاه خواهیم نمود

دادسرای فرهنگ و رسانه تهران اعلام کرد که دستور مسدود کردن کامل وب‌سایت و اپلیکیشن شبکه پیام‌رسان تلگرام را به شرکت ارتباطات زیر ساخت و اپراتور‌های تلفن و ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطات ثابت ابلاغ کرده است.

به گزارش خبرگزاری قوه قضاییه ایران این شرکت‌ها مکلف هستند از امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت این حکم را اجرا کنند.

"شکایات متعدد علیه شبکه اجتماعی تلگرام به دادسرای عمومی وانقلاب تهران" از جمله دلایل صدور دستور فیلتر شدن تلگرام و "اخلال در وحدت ملی وایجاد اختلاف مابین اقشار جامعه" از جمله جرایم این پیام‌رسان اعلام شده است.

قوه قضاییه هشدار داده است که تخلف از اجرای دستور مسدود کردن تلگرام "مستوجب تعقیب کیفری خواهد بود".

بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران دلایل زیر را برای مسدود کردن تلگرام اعلام کرده است:

تلگرام با سرمایه‌گذاری خارجی و بدون رعایت قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران اقدام به فعالیت غیرقانونی و بی‌ضابطه در فضای مجازی کشور نموده
تلگرام بستر امنی برای فعالیت "گروه‌های تروریستی بین‌المللی" ایجاد کرده (عملیات داعش در حمله به مجلس و آرامگاه آیت‌الله خمینی)
ازطریق این پیام رسان اقدامات ضدامنیتی دیگر سازماندهی و هدایت شده است (ناآرامی‌های دی ماه ۱۳۹۶)
مدیران تلگرام برای جمع‌آوری و ارائه ادله جرم با مقامات قضایی و ضابطان دادگستری ایران همکاری نکرده‌اند
تلاش‌های وزارت ارتباطات برای جلب همکاری تلگرام به تبعیت از قوانین کشور نتیجه نداشته است
تلگرام برخلاف قوانین و مقررات پولی و بانکی جمهوری اسلامی ایران مستقیماً در حوزه اقتصادی و پولی وارد شده و یک نوع پول رمز پایه بنام (گرام) را طراحی و عرضه کرده است

دادسرا: طوری مسدود شود که با فیلترشکن باز نشود

در دستور قضایی مربوط به تلگرام آمده است که "اعمال مسدودسازی باید به نحوی اجرا شود که محتوای شبکه مذکور با هیچ نرم‌افزاری (اعم از فیلترشکن و نظایر آن) در کشور قابل دسترس نباشد."

امین ثابتی، پژوهشگر امنیت و دیجیتال در این مورد به بی‌بی‌سی فارسی گفت این ادعا که می‌توان تلگرام را طوری فیلتر کرد که با هیچ فیلترشکنی باز نشود، مبنای منطقی و علمی ندارد و انجام‌پذیر نیست.

آقای ثابتی گفت هر سایتی آی‌پی آدرس مشخصی دارد و وقتی سایت‌ها را فیلتر می‌‎کنند آی‌پی آدرس مربوط آن را فیلتر می‌کنند، همان کاری که با فیس‌بوک و یوتیوب کردند. به گفته این پژوهشگر امنیت و دیجیتال، اگر چنین امکانی وجود داشت، چین و روسیه که مدت‌هاست با مسائلی از این دست روبرو هستند این کار را پیشتر انجام داده بودند.

آقای ثابتی همچنین گفت فیلتر کردن تلگرام همان‌قدر کاربران را به دردسر می‌اندازد که الان برای باز کردن سایت‌های فیس‌بوک و یوتیوب و توییتر با دردسر روبه‌رو هستند، نه بیشتر.

در بخش انتهایی برنامه همراه با شما خوبان به دیدن گزارش تصویری از آقا زاده آقای سبحانی سفیر قبلی رژیم در ونزوئلا ویک فیلم از حیوانات خواهیم نشست و در این باره توضیحاتی تقدیم حضورتان خواهیم نمود. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Monday 30 April 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:
We will continue the program with a report on the purchase of a mansion in the affluent area of London by Benjamin Hghanian, the brother of ayatollah Ali Khamenei’s right hand man and confidante Saeed Haghanian.
However, Benjamin Haghanian lives in Turkey and the question is who is this expensive mansion for? This raises another important question directed at Khamenei that does this mean the end of the 39 years of the rule of the Islamic republic regime? When the father of Haghanian brothers died he did not have a penny to leave in his will. Where have his children found these millions of dollars of wealth?

Further more, what has Ghassem Soleimani of the Quds Brigade of the Revolutionary Guard done with the $700 million that he has received as part of a larger ransom to free the members of the Qatari royal family who had been taken hostage by his stooges in Iraq.

It is now understood that the Daesh terrorists have also had a share of this ransom and that Soleimani had given some of his share to former Ahmadinejad deputy Hamid Baghaie so his boss could distribute it freely among the corrupt African leaders when he visited their countries.

Most of these corrupt people can buy British citizenship in the Dominican Republic by paying $250,000.

In the second part of the program we will review the latest news about the mummified body of Reza Shah and watch a video clip in which an ignorant mullah talks about the subject.

We will also remember the late writer Simin Daneshvar, singer Manouchehr Sakhaie, Saeed Karimian the founder of GEM TV who was assassinated last year today, as well as paying tribute to the memory of Abbas Attar, the renowned Iranian photographer who passed away last week.

Among the most important news of the day are:

The recapture of Al Dei Zur by the Assad forces with the help of his Iranian militia backers;

The Israeli missile attack on a military base in Syria in which dozens of Iranian forces have been killed;

New US Secretary of State Mike Pompeo’s visit to the Middle East during which he publicly announces that unless President Trump’s conditions are included in a revised nuclear deal with Iran, he would walk away from it on the 12th of May;

The meeting of the two Korean leaders and the prospect of peace among them after 50 years of hostilities;

The blocking of Telegram messaging app by Iran’s Ministry of Telecom, while Internet experts, including Amin Sabeti say the move is futile as there are many ways of removing the filter on the app.

And finally a video clip about the life of Sobhani, the regime’s former ambassador to Venezuela.
Stay with us for this edition of A Window to the Fatherland and share it with your family and friends.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/38563

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/_W8DmmJNd7g

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/oq5xzhfbrig5

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/aogj3ywbbm71

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1VZVUcRQJ_7HNu4y4lXag6Qw0jBWKqbJB/view?usp=sharing







advertise at nourizadeh . com