April 29, 2013

يكهفته با خبر

KAYHAN-1.jpg

که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل‌ها!

سه‌شنبه 16 تا جمعه 19 آوریل
از سوریه چه مانده است؟
نخست این ترجمه آزاد از شعری را که شاعری در سوریه با نام مستعار ابوفراس دمشقی سروده و این هفته زینت بخش سایت‌های اپوزیسیون سوریه بود ملاحظه فرمائید. این توضیح را بدهم که از سیاق شعر می‌توان تصور کرد که سراینده‌اش «ادونیس» شاعر برجسته و معروف سوری باشد. یادم هست سالها پیش در دوران خوش اختناق!! که قدرش را ندانستیم، سعید سلطانپور که جانش را نه شاه بلکه خمینی گرفت در میان شعارهای شعرگونه‌اش سروده‌ای داشت با عنوان بر کشورم چه رفته است؟
حالا شعر شاعر سوری را بخوانیم که بر کشورش چه رفته است.
بر سوریه چه رفته‌ست؟
آیا مغولها از راه رسیده‌اند؟
آیا لژیون خارجی فرانسه دست به انتقام زده است؟
نکند زلزله‌ای با قدرت تخریبی صد ریشتر در حلب رخ داده است!
بر سرزمین من چه رفته است؟
که شیخ ابوجهل با دویست کیلو وزن و یک مثقال مخ، سرنوشت زنانش را تعیین می‌کند (اشاره شاعر به شیخ قطر حامی اصلی نیروهای اسلامی مخالف بشار الاسد است).

April 27, 2013

تفسیر هفته

New_IRTV-19.jpg

نبرد سرنوشت نزدیک میشود ، مهدی کجائی ؟

April 26, 2013

پنجره اي رو به خانه پدري

shahyad-12.jpg

پنجشنبه ۲۵ آوريل ۲۰۱۳

April 26, 2013

پنجره اي رو به خانه پدري

shahyad-12.jpg

سه شنبه ۲۳ آوريل ۲۰۱۳

April 25, 2013

پنجره اي رو به خانه پدري

shahyad-12.jpg

چهارشنبه ۲۴ آوريل ۲۰۱۳


April 24, 2013

راديو فرانسه

rfi_logo.png

ارتش سوریه، ده ها نفر را در حومه دمشق و حمص کشت

ارتش سوریه دو منطقه استراتژیک در نزدیک دمشق و منطقه حمص، در مرز لبنان را بمباران و تصرف کرده است. ناظران حقوق بشر سوری از کشته شدن نزدیک به هشتاد نفر در درگیری های میان ارتش و شورشیان این کشور خبر می دهند که در بین آنان زنان و کودکان هم دیده شده اند... ( گفتگو با عليرضا نوري زاده مدير مركز پژوهشهاي ايران و عرب ) ...

April 24, 2013

پنجره اي رو به خانه پدري

shahyad-12.jpg

دوشنبه ۲۲ آوريل ۲۰۱۳

April 23, 2013

پنجره اي رو به خانه پدري

shahyad-12.jpg

جمعه 19 آوريل ۲۰۱۳

April 23, 2013

پنجره اي رو به خانه پدري

shahyad-12.jpg

پنجشنبه 18 آوريل ۲۰۱۳

April 21, 2013

يكهفته با خبر

KAYHAN-1.jpg

نه هرکه سر بتراشد قلندری داند!

سه شنبه 9 تا جمعه 12 آوریل
در باب مشتاقان خاتمی
هفته گذشته به تفصیل نوشتم چرا حضور خاتمی را در صحنه انتخابات یک فاجعه میدانم. کسانی بر من خرده گرفتند که چرا دل سید را خون میکنی، آیا در این بلبشو و آشفتگی کسی جز او را میشناسی که هنوز میتواند لبخند بر لبان مردم نشاند. همسفر عزیزی در این سالهای غربت مقاله ای نوشته بود که در نهایت از خاتمی خواسته شده بود حتی اگر میداند شورای نگهبان صلاحیتش را رد خواهد کرد باز هم به میدان آید شاید گوشه ای از آن شور گمشده را به جامعه بازگرداند.
برای آنکه مقوله خاتمی را برای همیشه کنار بگذاریم من نقبی به گذشته میزنم، به آخرین سال ریاست جمهور خاتمی و سه ایمیل را که در همان زمان یعنی ژوئن 2004 (9 سال پیش) به چاپ رساندم از دانشجوئی عاشق خاتمی و عضو دفتر تحکیم وحدت نقل میکنم. این سه ایمیل در فردای پیروزی سید در دوم خرداد و دو سه هفته پیش از انتخاب مجدد او و آخرین آن در ژوئن 2004 برای من ارسال شده است. بر این دورنگارها مقدمه‌ای نوشته بودم که آن را نیز اینجا می‌آورم:

April 18, 2013

پنجره اي رو به خانه پدري

shahyad-12.jpg

سه شنبه ۱۶ آوريل ۲۰۱۳


April 18, 2013

پنجره اي رو به خانه پدري

shahyad-12.jpg

چهارشنبه ۱۷ آوريل ۲۰۱۳

April 14, 2013

ويدئوي اصلي و ويدئوي تقلبي تلويريون حاج عزت

shahyad-12.jpg

با درود. علاوه بر مطلب ف . م . سخن كه در سايت مشاهده ميكنيد به صورت جداگانه ويدئوي برنامه پنجره اي رو به خانه پدري و دستكاري صدا و سيماي نايب امام زمان را در اينجا مشاهده ميكنيد .

Link : ویدیوی اصل برنامه دقیقه پانزده و چهل و پنج

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=bUaD_AmOIt8


Link : ویدیوی دستكاري شده صدا و سیماي ولي فقيه دقیقه یک و هجده

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=pBfJ5dBNBZM

April 14, 2013

دکتر علیرضا نوری زاده٬ مدیر جی ال ویز و ولیعهد عربستان، ف. م. سخن

gooya-news-old-baner-large.jpg

اخیرا دوستی میگفت همکاری در بی بی سی از او پرسیده آیا ویدئوی نوری زاده را دیده ای که از ولیعهد عربستان تشکر میکند . واقعا شگفتی زده شدم که رژیم تا چه حد در دل و جان بعضی رخنه کرده که وقتی برنامه پنجره ای رو به خانه پدری مرا برمیدارند و تشکر من از آقای عطا مدیر شبکه ی جی ال ویز را به تشکر من از ولیعهد سعودی تبدیل میکنند همکار من در شبکه ی جهانی بنگاه سخن پراکنی بریتانیا مدعی میشود که دیدی نوری زاده چکار کرد و مشت خویش وا نمود !! من گاهی از توضیح خسته میشوم که مردم از این مردم و این فهمشان ...اما برای این همکار و دیگر حضرات مقاله ای را که نویسنده آزاده ف . م . سخن نوشت و با ویدئوی برنامه من و تقلبی جمهوری ولایت فقیه همراه کرد در فیس بوک و سایت خودم میآورم تا دیر فهمان و کج اندیشان دیگر یک جعل آشکار را به عنوان حقیقت به خورد این و آن ندهند...

.

April 13, 2013

تفسير هفته

New_IRTV-19.jpg

ظهور هاشمي در هيات روحاني ؛ ولي فقيه همچنان حيرت زده !

April 13, 2013

پنجره اي روبه خانه پدري

shahyad-12.jpg

پنجشنبه بيست و دوم فروردين ۱۱ آوريل ۲۰۱۳


April 13, 2013

يكهفته با خبر

KAYHAN-1.jpg

در زلف چون کمندش ای دل مپیچ کانجا...؟!

سه‌شنبه 2 تا دوشنبه 8 آوریل
تلاش تازه برای حذف خاتمی
عجله نکنید، کسی نمی‌خواهد محمد خاتمی را از صحنه سیاسی و اجتماعی حذف کند (به جز شماری که در قالب دانشگاهیان با طرح دوباره نام او خواسته‌اند سید روزی خندان بار دیگر به صحنه آید و در انتخابات نامزد شود). داستان دشمن دانا بلندت می‌کند ـ بر زمینت می‌زند نادان دوست، عیناً درباره خاتمی و این دسته از هوادارانش صدق می‌کند. البته می‌دانم بسیاری از هموطنان ما به دلیل آزاری که در این 8 ساله دیده‌اند با یادآوری اینکه در دوران خاتمی علی‌رغم همه فشارها، فضای کشور به گونه دیگری بود بر این گمانند که حضور دوباره سید در صحنه احتمالاً منجر به پیروزی او خواهد شد و بار دیگر صحنه به گونه دیگری آراسته خواهد شد و مردم نفسی به راحتی خواهند کشید. این جمع نه با رهبر جمهوری اسلامی و نقطه نظرها و نگرش او آشنایند ونه زمانه را می‌شناسند. برای آنها خاتمی همانست که در دوم خرداد 16 سال پیش علی‌رغم خواست و اراده نایب امام زمان انتخابش کردند...

April 13, 2013

پنجره اي رو به خانه پدري

shahyad-12.jpg

جهارشنبه ۱۰ /۲۰۱۳/۰۴ بيست و يكم فروردين

April 13, 2013

پنجره اي رو به خانه پدري

shahyad-12.jpg

جمعه ۲۹/۰۳/۲۰۱۳

April 08, 2013

یکهفته با خبر

KAYHAN-1.jpg

به بانگ بربط و نی رازش آشکار کنم

سه‌ شنبه 26 تا جمعه 29 مارس
گلادیاتورهای عصر ظهور
در ایام تعطیل نوروزی گو اینکه در غیاب روزنامه‌ها و به مرخصی رفتن سایت‌های اهالی ولایت فقیه، اخبار و رویدادهای پس و پیش پرده، چندان داغ نبود اما در میان آنچه شنیدیم و خواندیم، سخنانی اینجا و آنجا بود که مستحق تأمل و تحلیل است. اطوار ذوب شدگان در مقام نایب امام زمان و گفتارشان، حکایت از وحشت فزاینده‌ای می‌کند که در زمین ولایت اعضای تیم رهبری را فراگرفته است. منشاء این وحشت، بی‌اعتنائی حریف آرادانی به ضوابط و قوانین نانوشته بازی است. همان ضوابطی که محمد خاتمی علی‌رغم برخورداری از حمایت اکثریت مطلق مردم و داشتن بالاترین آراء در تاریخ نظام ولایت فقیه، طابق النعل بالنعل آنها را تبعیت کرد و با این حال، در پایان بازی با چشمانی سرشار از اشک صحنه را ترک گفت و پذیرفت مقامی فراتر از یک تدارکاتچی نداشته است. این بار اما بچه پای خط ماشین دودی، نه احترامی برای ضوابط دارد و نه حرمتی برای آنکس که او را برکشید و از خاصه مداحی شبهای جمعه به کاخ ریاست جمهوری هدایت کرد.







advertise at nourizadeh . com