March 22, 2019

تفسیر خبر جمعه ۲۴ اسفند‎

در این شماره از برنامه تفسیر خبر نگاهی خواهیم داشت از لندن که این روز ها شاهد تظاهرات گسترده ای بوده است در ارتباط با خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، در آستانه نوروز برای شما روزگار خوشی را آرزو میکنیم و ساعات بهتری را در پیش رو داشته باشید در آستانه بهاری که میآید
نگاهی خواهیم داشت به : آنچه که در ایران میگذرد و در ارتباط با مردم ایران و سفره مردم ایران
سفر حسن روحانی به عراق چه پیامد هایی داشته است
در زاد روز رضا شاه فقید نگاهی خواهیم داشت گذرا به کارنامه او و این پرسش که چرا جوانان برآمده از انقلاب با شعار های خود رضا شاه روحت شاد دلبستگی خود را به سلسله پهلوی بروز دادند.
واقعه و رویداد تروریستی بسیار غم انگیز در نیوزیلند ، کشتار ۴۹ نفر در دو مسجد در این کشور همیشه آرام ، انگیزه ها چه بوده ؟ نفرت مذهبی ببار آمده در این سو و آنسوی عالم چه پیامد هایی داشته و خواهد داشت؟
میهمانان این برنامه آقایان دکتر علیرضا نوری زاده در لندن و محمد نوری زاد در تهران

چالنگی: ببینید اینها از روز اول به نوروز و مراسم ایرانی حمله کردند و الان آقای نوری زاد هم اشاره فرمودند و یادمان هست که بیل و کلنگ هم برداشتند و به سراغ آرامگاه رضا شاه رفتند ولی نسل برآمده از انقلاب هم شعارهای خود را میدهند چرا اینطور شده است؟

نوری زاده: جناب چالنگی این برای من معماست که ملتی این هفته رضا شاه را صدا بزند در مسجد گوهر شاد و دو هفته بعد جنازه وی پیدا شود و اینکه این رژیم با این جنازه چه کرد این پدر کبیر ایران که واقعا شایسته نام کبیر است؟ . و به نظر من کارش ارزشمندتر از نادر بود چون نادر فقط فتح کرد و گشود و این وسط خیلی ها کشته شدند ولی رضا شاه یک ایران تکه پاره را پیوندش را مستحکم کرد ارتش درست کرد، رادیو درست کرد، دانشگاه درست کرد کشف حجاب کرد این مرد بزرگی که ساختمانهایی که ساخته هنوز پابر جا و استوار اند من هرچه از او بگویم کم گفتم و هرچه از بدی آخوند ها بگویم هم کم گفتم. آقای خمینی سال اول گفت ما عید نداریم ما شهید داده ایم دروغ!!! دروغ!!! که صد هزار کشته دادیم ؟؟ ولی مهندس بازرگان به وزرایش گفت کت و شلوار سفید بپوشید عید داریم و خوبش راهم داریم. اینها ضد شادی و لبخند هستند اینها مکتبشان از گور بلند میشود کشت و کشتار و آدمکشی و صحرای کربلا اینها از اینجا نان میخورند. این دکانی که اینها درست کرده اند تا زمانی که بر نیفتاده اند ما عید نخواهیم داشت.

چالنگی: تفسیر شما را میشنویم راز و رمز شعارهای جوانان امروز بگذریم از سر کسانی مثل سروش از شما میپرسیم که چه هست؟


نوری زاد : واقعیتش مردمان ما این کارنامه چهل ساله ملایان و سرداران رانگاه میکنند میبینند که در شان مردم ایران نیست این چهل سال به اسم مردم ایران منطقه را به آشوب کشیده اند و به اسم مردم ایران رفتند پولهای مردم ایران را به جا های دیگر برده اند و رفتند زیر زیر زمین که بمب اتم بسازند که سید علی حلال شیعی خودش را با اتم کامل بکند، همه اش به اسم مردم فاجعه آفریده اند، مردم یکجا به تنگ می آیند یعنی احساس میشود که به شعور مردم توهین شده است و تحقیر میشوند اینست که به آنسو تر از ملایان نگاه میکنند که تنوانسته اند یک چهره موفق در ساحت علمی و تکنولوژی پدید بیاورند یا ادبیات یا هنر پدید بیاورند یعنی همه غنای علمی ما معطوف به پیش از چهل سال است . وقتی یک جوان به کف دست چهل ساله پدر خودش نگاه میکند و خودش میبیند چیزی از جمهوری اسلامی در دست او نیست به همین دلیل اصلا راضی به این نیست که با این حکومت حال بکند این حکومت حال جوانهای ما را گرفته است و اجازه نداده که آنها جوانی بکنند شما به اندوه اشاره کردید یک واقعیت مسلم است انگار ملایان بلنگویانی هستند که گور و عزا می طلبند بدبختی و اندوه میطلبند و به هرجا نشانی از شادمانی باشد سرو کله اینها پیدا میشود . جوان ما جوانی نکرده است من اغلب به جوانها بر میخوردم و اغلب از آنه پوزش میخواستم و زمانی که جوان داد میزند رضا شاه یعنی من طالب ایرانی هستم که به من غرور بدهد و سرزمین من را در عرصه های جهانی بدرخشاند ،به من هویت بدهد . در حال حاضر با اختلاف افکندن بین قبایل به این جوانها خیانت میکنند

چالنگی: پیامد های هر آنچه که رضا شاه در ایران داشت قرار داد الجزایر را چطور ارزیابی میکنید ؟

نوری زاده: صدام حسین در نامه ای که به رفسنجانی در زمانی که به کویت حمله کرد نوشت رسما قرار داد را پذیرفته است بعد از جنگ کویت هیئت های مرزی تشکیل شدند ولی باز جنگ شد صدام سرنگون شد و دوستان رژیم سر کار آمدند، از روز اول یک کلمه راجع به قرارداد الجزایر نگفتند حتی مرحوم طالبانی گفت ما این قرار داد را قبول نداریم. شط العرب همانطور مانده ، و جالب اینکه این آقایان دوست حکومت هنوز قسمتی از زمینهای ما را در سومار در اشغال دارند و همینطور خاک عراق در دست ماست ولی شط العرب لایروبی نشده است در خلیج بصره هنوز حدود مشخص نیست . روحانی به عراق رفت کار درستی هم کرد اولش اشاره کرد به مسائل مرزی و بعد گفت اروند رود ، تا گفت اروند رود عراقی ها هم سوء استفاده کردند و تمام قرارداد را که قرار بود بازبینی بکنند کنار گذاشتند چسبیدند به شط العرب بهر حال حکیم گفتگو کرد به این نتیجه رسیده اند که فعلا خط القعر را بعنوان خط مرزی دو کشور پذیرفته اند و قرار شد شط العرب را هم لایروبی بکنند ولی راجع به نقاط مرزی سخنی نگفتند.

تفسیر خبر جمعه ۲۴ اسفند

رویدادهای ایران و حملات تروریستی در نیوزیلند.

امشب در تفسیر خبر /۲۱:۳۰ تهران / ایران فردا

میهمانان : آقایان علیرضا نوری زاده و محمد نوری زاد

با امید به فردائی بهتر

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/49913

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/2rQGhxr8O1M

لینک دانلود:

https://vimeo.com/324272994

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/0dq4go0ijudy

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/kadqimm7bcuw

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1wz0P4cHcZwRj-vS1In3jeDyTXFAvTuT3/view?usp=sharing

March 22, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۲۴ اسفند

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم .
بیست و چهارم اسفند روز مهمی است رضا شاه را داشتیم درست روزی که میگفتند رضا شاه روحت شاه جسدش پیدا شد. اینها دقت نکردند و خلخالی و همراهانش آنجا را زیر و رو کردند . روز یکشنبه اینهفته مراسمی برگزار می شود در لندن جهت بزرگداشت رضا شاه فقید امید که بتوانید شرکت کنید .
الجزایر و بوتفلیقه
الجزایرمسیر جالبی دارد پیدا میکند نخست وزیر الجزایر آمد و سخنرانی خیلی مفصلی کرد ،روزنامه نگاران هم ردیف نشسته بودند و همه آزادانه حرفهایشان را زدند ، و گفتند که شما قبول کردید که بوتفلیقه برای پنجمین بار نامزد نشود اما این بازی عقب افتادن انتخابات که بازی ژنرال هاست ، اما ایشان گفت نه چنین نیست ما پیام جوانان را شنیدیم و صدای انقلاب را شنیدیم ،بالاخره تصمیم گرفتند که بوتفلیقه برود ولی انتخابات تا زمان باز نویسی عقب میافتد تا کی کسی نمیداند ،‌از بعضی از دیپلمات ها برای اینکار دعوت شده است . بن بلا از زندان آزاد شده است. این آدم سی سال تحت نظر بود و در تبعید گاهش همه چیز به او دادند مثل این حکومت جهل و جور اسلامی نبود که میر حسین موسوی پیرمردی شکسته شده که حتی نمازش را هم نمیتواند بخواند او را خورد کردند در این حکومت مجال نمیدهند تا بچه هایش را ببیند مجالش نمیدهند که برای پدر مرده اش سوگواری کند وحشتناک است.
سفر روحانی به عراق
جریان سفر روحانی به عراق خبر اول هفته بود گو اینکه از نظر سیاسی دستاوردهایی که یک سفر سه روزه میتواند داشته باشد نداشت دستاورد شخصی داشت به این دلیل که آیت الله سیستانی که الان چندین سال است از پذیرفتن سران حکومت اسلامی پرهیز میکند اینبار با روحانی نشست و مفصل صحبت کرد یک داستانی که آقای موسوی خلخالی ایراد گرفته بود بلاخره روحانی به آنجا آمده و رئیس جمهور ایران است حالا غلط یا درست این آقازاده آقای سیستانی باید میرفت دم در از ایشان استقبال میکرد اما کسی دیگر به استقبال او رفت نه به این خاطر که بی حرمتی بکنند به روحانی، بلکه پسر آقای سیستانی کسانی که پاسپورت های خلیج فارس را دارند میپذیرد بخصوص اگر تاجر باشند .
ایشان که رفت خانه سیستانی چند تا نیش هم به ولایت عظما زد که دوران استبداد به سر آمده و باید حرفهای مردم را گوش کرد و باید خواست های مردم را اجابت کرد نمیشود زندانها را پر کرد نمیشود فقط سرکوب کرد.
روحانی آمد در سایتش یک فیلم یکدقیقه ای از این دیدار گذاشت که به خامنه ای بر خورد ، من ولی امر مسلمین هستم اینهمه پل میدهم و شما میگویید مرجع اعلا آقای سیستانی !!!!
روحانی در اینحال نشان داد که برای مرجع اعلا حرمتی قائل است بعد به دیدار دیگران رفت و از کربلا هم دیدار کرد اما روحانی نه مقتدا صدر و نه ایاد علاوی با او دیدار کردند عده ای از عشایر را آوردند به قصر الظیافه ، در واقع کاخ میهمانان است همانهایی که با ظریف هم دیدار کردند و روحانی هم به آنها وعده کمک داد و آقای واعظی و آشنا هم پاکتهایی بین سران عشایر توزیع کردند. البته نور المالکی هم به آنجا آمد و همچنین دکتر حیدر العبادی آمد هر چند که او دلش با اینها نیست چون رژیم تمام قدرتش را بکار برد که او نخست وزیر نشود بخاط اینکه گفته بود ما نمیتوانیم با آمریکا وارد جنگ بشویم بخاطر جمهوری اسلامی ، عادل عبدالمهدی هم همین کار را کرده ولی بزبان نیاورده است.
ایکاش ماه در کشورمان کسانی مثل دکتر برهم صالح را در مسند امور داشتیم داریم ولی در کنج خانه نشسته و یا اجازه ورود ندارند.
رئیسی و ریاست قوه قضاییه و نایب رئیسی مجلس خبرگان
مسئله مهم دیگر رفتن آیت الله جلاد سید ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضاییه است ، یک قاتل را آقای خامنه ای برای توهین به ملت ایران رئیس قوه قضاییه میکند و بلافاصله نایب رئیس مجلس خبرگان میشود چون جنتی دیگر آدم نیست
شما فکر کنید اگر رفسنجانی زنده بود چقدر صورت مسئله عوض میشد . در هر حال ایشان را آوردند و قطعی شد که داستان شورا تصویب شده است، یعنی شورایی هم که نباشد، این قاتل را که اگر بخواهند بگذارند ولی امر، آقازاده آقای رهبر را هم قائم مقام او خواهند کرد. رئيسی در مدتی که از عمر خامنه ای باقی مانده است سعی میکند به سپاه نزدیک تر شود و دزدان گردن کلفت سپاهی را به صف خود بیاورد و روزی که آقا بمیرد مشغول بیعت گرفتن میباشد و او اینچنین سناریو را نوشته است و همه چیز به کام است .
سوگند به نوروز که چنین روزی را نخواهد دید .
در بخش دوم برنامه
خرافات و تداوم این خزعبلات توسط آخوند های جاعل وپدید آمدن امامزاده های دروغین
با شما از خرافات و خرافه گویی و دروغ پردازی آخوندهای حکومتی جاعل به سخن می نشینیم واز ازدیاد امامزاده های دروغین در سرتاسر مملکت با شما سخن می گوییم در این بین به دیدن چند ویدیوکلیپ از این خزعبلات گویی ها خواهیم نشست .

کمک های بنیاد در عراق
همچنین ازکمک های بنیاد امام در عراق و کمک این بنیاد به زنان عراقی شما را آگاه خواهیم ساخت در حالی که مردم خود کشور ایران در گرسنگی بسر میبرند . آیت الله سیستانی میلیاردها دینار در اختیار دارد و او خودش میتواند به اینها کمک کند اما در پشت این پرده کمک رسانی اهدافی نهفته است شما چه انتظاری دارید الان خود دولت عراق دارد روزی سه میلیون بشکه نفت میفروشد و از ما وضعش خیلی بهتر است . خیلی آقای روحانی خوشحالند که عراق قسمتی از تعهداتش را پرداخت رئیس بانک مرکزی عراق تعهد کرد ۱۰۰ میلون از بدهکاریشان را با دینار عراقی بپردازد .دو میلیارد بدهکارند . چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام مطلق است در کشورمان در خوزستان که از این آب و خاک حراست کرده اند عربهای ما باید گرسنه باشند و نخلهایشان خشکیده باشد زمینشان پر از مین باشد . مردم عراق هم میدانند که اینها حقه باز هستند و کنسولگری شان را در بصره آتش میزنند اینها هیچ اعتباری در کشور های عرب منطقه
ندارند..............

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland

Friday 15 March 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr Alireza Nourizadeh:

Today is the anniversary of the birth of Reza Shah, the founder of the Pahlavi dynasty.

As Iranian protestors were shouting his name on the streets of Iran in 2017 and praising his soul as the builder of the new Iran, his mummified body was found under the rubbles of his mausoleum that had been bulldozed by the Islamic republic regime forty years ago.

This week in London there will be a gathering where our compatriots will pay tributes to Reza Shah and his great service to our country.

In Algeria its regime has heard the voice of the people and avoided a revolution. But in Iran the regime rejected the voice of our people during the Green Revolution and crack downed on them and put its leaders in house arrest. Ten years on the regime is still scared of even allowing these sick and elderly leaders go free and the country is still in the same turmoil that had been predicted by them.

The grand ayatollah Sistani has long refused to meet with top leaders of the Iranian regime in his residence in Iraq.

However, during his trip to Iraq Hassan Rouhani managed to see Sistani where the grand ayatollah made his views about the regime’s interference in the Iraqi affairs very clear to Rouhani.

It is reported that ayatollah Sistani has told Rouhani that the time to suppress your people in the name of Islam has long come to an end and that the Iranian regime must respect Iraq’s independence and stop supporting its militia proxies causing disunity among Iraq’s national armed forces.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/49909

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/2iIizi0Ycvg

لینک دانلود:

https://vimeo.com/324248245

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/to6fqetaou1o

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/0uymfh54lejz

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1nKhB5aYSXZRanaCZcf9mnzsrdpSbbg16/view?usp=sharing

March 15, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۲۳ اسفند

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست و با ایشان در ارتباط با مسائل مهم داخلی و منطقه ای به تبادل نظر خواهیم پرداخت و نظر ایشان را جویا خواهیم شد.

دکتر نوری زاده: پنج شنبه هفته آینده عید نوروز است . درود بر شما دکتر سازگارا

دکتر سازگارا: من هم بنوبه خودم پیشا پیش فرارسیدن عید نوروز را به تمام هموطنانم تبریک عرض میکنم و با اجازه شما به دیدار دیروز خود در نیویورک داشتم و جلسه ای بود با دو تن از اربابان رسانه ، میدونید سئوالشان چی بود ؟ از نزدیک این کمپین زندگی میخواهیم و رقص آزادی را که برای چهارشنبه سوری دعوت شده و بسیاری از جوانان در تدارک آن هستند از من می پرسیدند و برای من جالب بود ، میگفتند چیست ؟ منهم تا آنجا که اطلاعات داشتم هموطنانمان در کردستان و ترک ما و بلوچ ما یک شوری در بینشان ایجاد شده و در تقابل با حکومتی که همه اش از کشتن و غم و گریه سخن میگوید مردم آمدند و میگویند شعار بس است و ما زندگی میخواهیم و سایه شادی و نشاط بر سر ما پهن کن . این دوستانمان میگفتند واقعا یعنی این شعارهای انقلابی رنگ باخته است؟ توضیح دادم بله ، کاملا رنگ باخته ، از در اطاق خامنه ای بیرون بیایی ، پشت در اطاقش همان نزدیکترین یارانش هم دردلشان به این شعارهای پا در هوا میخندند و یک سئوال جالبی داشتند که مردمی که با این فقر و گرسنگی دارند سر میکنند چطور به این فکر افتادند آیا آن بخش اعتراضی نیست؟ گفتم چرا،!! کارمند عالیرتبه دولت اگر حقوقش را بگذاری میشود سیصد دلار و کارگر حقوقش میشود صد دلار و زندگی معلوم است که سخت است ولی بعضی ها میگویند قاشق زنی را تبدیل به زدن کاسه وبشقابی بکنیم که بگوییم سفره امان خالی است . بعید هم نیست مردم اینکار را بکنند من وقتی چشمم به اصحاب رسانه افتاد طمع کردم به اینکه شما پوشش بدهید و گفتند ما از نزدیک دنبال میکنیم و این گستره ای که میگویی اگر اتفاق بیفتد مطمئن باش ما پوشش میدهیم و بعنوان یک خبر مهم خواهیم گفت . این را هم از واشنگتن عرض کنم واشنگتن از یکی ازدوستان شنیدم وزارت امور خارجه آمریکا دارد از نزدیک دنبال میکند و برایشان مهم است تا ببیند آیا این حرفی که حکومت میزند یک ملت انقلابی پشت من ایستاده است و این تروریزم چقدر پشتیبان دارد و قصد دارم به آنجا بروم و ببینم تا چقدر دارند دنبال میکنند اما ایران کشور مهمی است چون هر حرکتی که میکند اول در دنیای اسلام و بعد در دنیا تاثیر میگذارد این کمپینی که تازه درآمده و نظر محافل سیاسی و خبری دنیا را جلب کرده است و مانند بنده را صدا میزنند تا ببینند که چگونه است و از نزدیک دارند نگاه میکنند .

دکتر نوری زاده: این در اهمیت ایران که میگویید، آقای روحانی به عراق میرود و آقای بریان هوک یک مصاحبه ای میکند و به عراقی ها هشدار میدهد و میگوید اینها قادر نیستند یک گام به مردم خودشان کمک کنند حالا چطور میخواهند به شما کمک کنند؟ و این مبدا بسیاری از مطالبی که در عراق چاپ شد قرار گرفت من خودم دیشب تلوزیون الشرقیه بودم یکی از ماموران رژیم آمده بود آقای هانی زاده که مرتب از این شعارهای الکی میداد که بله مابرابر کشور های یی که تروریزم را به عراق میفرستند ایستاده ایم و همچنین مقابل آمریکا ، دیپلمات عراقی بر خلاف ایشان گفت کسی که به عراق تروریسم میاورد جمهوری اسلامی است همین حرکت النجبا حزب الله عراق و مردم عراق دادشان به هوا است یا شما میبینید، آقای پمپئو دارد به لبنان میرود، و میگوید شما اجازه ندهید که جمهوری اسلامی از طریق حزب الله زندگی و شادی و لبخند را از شما بگیرد تمام جهان ایران را یک ملت شاد با آن فرهنگ میشناختند و حالا یک گروه روضه خوان آمده اند کشور را گرفته اند و میخواهند ما را به عزا و عزاداری و تو سر زدن وادارند ۶ تا فاطمیه درست کرده اند آخر چه خبر است حضرت زهرا روی چشم ما جا دارد. و بنابراین این ملت را که قرن ها با شادمانی زندگی کرده پادشاهی مثل بهرام گور داشته که ۴ هزار خنیاگر را از هند به ایران میآورد و مجالس صفویه در تمام درو دیوار این ساختمانها نقش شادی و موسیقی میبینید در میان ساختمان عالی قاپو اطاق خنیاگران و نوازندگان دارند که میگویند صدا را بر میگردانده است، این سرزمین ما بوده . جالب است که خود آقای خامنه ای دستی به سیم داشت و ترانه های مرضیه و بنان و حالا ایشان شده رئیس متشرعان متظاهر ، در این شرایط با آوردن یک قاتل به ریاست قوه قضاییه و حالا هم به نیابت مجلس خبرگان در واقع کام ملت را تلخ کردند . هموطنان عزیز نشان بدهید به دنیا که شما دنبال زندگی هستید و این نوروز را تبدیل به شادمانه ترین نوروز تاریخ بکنید .
دکتر جان به وطن برویم و بپردازیم به خبرها، اولا نکته ای که خیلی برای من قابل تامل بود اینها الان شروع کردند پرونده های فساد را دانه دانه بیرون کشیده اند تا مردم را سرگرم بکنند در حالی که رئیس فاسدان محسنی اژه ای نشسته آنجا رستم قاسمی را کسی کارش ندارد !! اینست که مردم متوجه باشند دزدان و فاسدان بزرگ آنجا نشسته اند و نظر شما راجع به این چیست و چه تصوری دارید؟

دکتر سازگارا: اجازه بدهید یک جمله راجع به بحث قبلی عرض کنم، اینست که مقاومت مدنی اگر با فیلم و عکس و انتشار همراه نباشد یک پایش لنگ است فقط میخواستم به جوانان عزیز و به پیر و میانسال که پا در شب چهار شنبه سوری بیرون میگذارند بگویم که و این سفارش رابکنم که گرفتن فیلم و عکس و فرستادنش برای تلوزیونها مثل تلوزیون شما مهم است برای اینکه این تلوزیونهای آمریکایی وقتی این عکسها و فیلمها دستشان برسد واکنش نشان میدهند ببینید یک فیلم سی ثانیه ای ندا ، خدا نکند کسی کشته شود و قرار نیست کسی کشته شود برعکس با رقص و شادی میخواهند دنیا را توجهش را جلب کنند ولی آن سی ثانیه دنیا را تکان داد و جنبش سبز را برد سر تیتر اخبارجهان و فیلمهایی که دیگران تهیه میکردند اگر فیلم و ویدیوهای خوبی تهیه شودو پیامی که ملت ما این حکومت را نمیخواهند و زندگی میخواهند را در سراسر جهان نشان بدهیم.

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست و با ایشان در ارتباط با مسائل مهم داخلی و منطقه ای به تبادل نظر خواهیم پرداخت و نظر ایشان را جویا خواهیم شد. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.
Ahmed Vahdat
2:45 PM (3 hours ago)
to globalcyberit@gmail.com, me

A Window to the Fatherland

Thursday 14 March 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our special guest of every Thursday Dr Mohsen Sazegara.

We begin our conversation as we are only a few days away from the arrival of Nowruz and the Persian New Year of 1398.

Dr Mohsen Sazegara:

I take this opportunity and wish everyone who celebrates it a Happy Nowruz.

I was in a meeting with some journalists and media people who wanted to know more about the roots of Nowruz.

I put it very simply to them and described it as a celebration of life with all its ups and downs, contrary to the sad and mourning ideology of the regime that has been ruling Iran for the last forty years.

I told them that it does not matter if you are a Kurdish, Azeri, Baluch or Arab Iranian, for all of us Nowruz is the cement that binds us together as a united nation.

Our young generation in particular had rejected the depressant ideology of the regime and seeks happiness and a bright future for itself beyond the present regime of sadness and darkness.

I was asked how poor and hungry Iranians find time to celebrate when they face so many problems in their lives, and my answer was that Nowruz and its message of hope are the force that keeps them going.

I told them that the revolution in Iran had lost all its remaining force and energy and they should ignore Khamenei’s huffs and puffs about injecting revolutionary ideas into the regime’s leadership as even his closest associates laugh behind his back when they


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/49865

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/1oSGeputg-Y

لینک دانلود:

https://vimeo.com/323799727

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/eb02seghnuzl

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/gkuqmudav26y

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1vUvJC84GH-bqHOWzf_sG1daMA82uQdNa/view?usp=sharing

March 15, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری چهارشنبه ۲۲ اسفند

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . سپس همراه شما خوبان به گفتگو با کاک عبدالله مهتدی دبیر کل حزب کومله کردستان ایران خواهیم نشست و با ایشان در ارتباط با نوروز در کردستان و دیگر مسائل مهم سیاسی ایران و منطقه به تبادل نظر خواهیم پرداخت و نظر ایشان را جویا خواهیم شد:

دکتر نوری زاده:چه روزهای عجیبی بود و چقدر شما کمک به کسانی که از دست رژیم فراری بودند کردید و چه دوستانی پیدا کردید.

کاک عبدالله مهتدی:اینها کسانی و جوانانی بودند که با امید و آرزوهای زیادی میخواستند تحولی ایجاد بکنند ولی خوردند به مانع بزرگ ولایت فقیه رژیم سرکوبگر و چشماشون خیلی هاشون آنموقع باز شد، آنها ابتدای سیاسی شدنشان و علاقه مندیشان به مسئله سیاسی کشور از دوره اصلاح طلبی شروع شد، نیروهای دیگر را نمیشناختند ولی آن حرکت لازم بود و مقدمه ای بود ودر دیماه امروز هم بی تاثیر نبود زیرا آنموقع این رفتار رژیم با اعتراض کنندگان مسالمت جو و صلح طلب از خودش نشان داد ، راه هر گونه اصلاحات را خود نظام بست، خیلی وقتها من میشنوم که براندازها اصلاحات نمیخواهند ، اصلاحات را رژیم حاکم متوقف کرد نه مخالفین رژیم، نسل جوان و سیاسیون ایران شکیبایی زیادی نشان دادند در مقابل این رژیم، چند دفعه مردم را تشویق کردند بین بد و بدتر بد را انتخاب کنند، هیچکدام از اینها نتیجه ای نداشت، ثابت شدکه نتیجه نمیدهد ، بهر روی آن دوره هر کاری از دست ما ساخته بود انجام دادیم و دوستی های زیادی بوجود آوردیم و یکبار دیگر این پیوند ها را دوباره وصل کردیم.

دکتر نوری زاده: این مسئله پیوند ها که رژیم از روز اول در پی تفرقه و دروغ و تجزیه و مردم را از این تجزیه ترساند ولی همیشه شمادر مقابلش اتحاد و همبستگی را سر لوحه قرار دادید و در اوضاع اخیر کردستان نشان داد که اگر انقلاب مشروطه از آذربایجان آمد اینبار این کردستان خواهد بود که در واقع سکوی پرتاب بسوی دمکراسی است و این را من به آن ایمان دارم .


کاک عبدالله مهتدی: در سال ۱۳۵۷ ما انقلاب را قبول نداشتیم ولی بلافاصله از آنموقع که خمینی گفت من روزنامه آیندگان نمیخوانم ما اطلاعیه دادیم در پشتیبانی از آیندگان و میخواهم بگویم از روز اول هر جنبش مردمی و حق طلبانه ای بوده است کردستان همیشه مدافعش بوده است و بعد هم خیلی زود سرکب ها شروع شد از همان روزهای اول ما کمک کردیم به کسانی که از دست جمهوری اسلامی در رفته بودند و شما میدانم میدانید که حزب توده هیچ میانه خوبی با کومله نداشت و ما را سی آی ای معرفی میکرد وقتی که زیر ضرب رفتند ما اطلاعیه دادیم گفتیم اینها حالا خودشان قربانی جمهوری اسلامی هستند و کمکشان کردیم و خیلی هایشان توانستند از همین طریق از زیر مجازات ها فرار کنند که متاسفانه خودشان کمک کرده بودند به این سرکوب ها ، این نوع پشتیبانی ها را ما همیشه داشته ایم .
شما اشاره ای به نوروز کرده اید حدس میزنم و امیدوارم که جوانان مدنی خیلی کار کرده اند برای این ایام نوروز و این شادی را به یک حرکت زندگی تبدیل کنند در تمایز آنچیزی که جمهوری اسلامی میخواهد و شعار اصلیش هم رقص و آزادی است.


دکتر نوری زاده: رقص و آزادی به نظر من ، تقویم را نگاه میکردم در دوهفته ۸ تا عزا بوده است و هر جشن و رقصی که در برابر این موج غم برگزار کنید ، این یعنی نفی کل نظام را کرده اید . و حالا میرسیم ببینیم نظام در چه شرایطی قرار دارد و بحث آزادی بحث اصلی ماست

کاک عبدالله مهتدی: من از این طریق تلوزیون شما پیشا پیش به بینندگانتان و همه مردم ایران تبریک عید بگویم و امیدوارم سال نو را با یک نوروز پرشکوه آغاز کنید و آنچیزی که میتواند تکلیف این رژیم را معیین کند خود مردم هستند امیدوارم ما نوروزی پرشکوه در سراسر ایران شاهدش باشیم و سالی خوب را آغاز کنیم

دکتر نوری زاده:چقدر امیدوار هستید همیشه آدم امیدواری بوده اید، چقدر احساس میکنید و یکی از انگیزه های من که دلم میخواهد بیشتر با کاک عبدالله صحبت کنم این امید واریش است و این بی اساس نیست و حاصل بررسی و مشورت و گفتگوهای درون حزب و نشست های روشنفکری و حلقه های آن دارند است واقعا امسال امیدارتر هستید کاک عبدالله؟


کاک عبدالله مهتدی: با وجود اینکه وضع معیشت مردم و کارگر و اقشار حقوق بگیر و مال باخته ها و همه خانواده های زحمتکش خیلی بدتر از سابق شده ولی خیلی در کل استیصال رژیم هم خیلی بیشتراست رژیمی که نه تنها با مردم خودش بد است با همسایه های خودش هم بد است با پیروان آیین ها و مذاهب بد است با جامعه بین المللی و اروپا بد است و با همه دنیا روابط دشمنانه ای دارد و ایران را دشمن تمام دنیا کرده است و این بازده سیاست های غلطی است که جمهوری اسلامی انجام داده است ولی با وجود اینها روز به روز تنگنا ها را برای رژیم بیشتر میبینم مردم باید حرکت بکنند اگر مردم حرکت بکنند جهان آرزومند تغییر این رژیم است ولی باید این حرکت را از مردم ببیند.

دکتر نوری زاده: خارجی دنبال مسائل خودش است اما اگر دید روزی ملت ایران بر پا خاسته است برای حفظ مصالح خودش هم شده از آنها حمایت خواهد کرد.

کاک عبدالله مهتدی: اروپا که سیاست ملایمتری نسبت به آمریکا دارد هم این رژیم را نمیخواهد و این حکومت را دوست ندارند و نمیخواهند مستقیم دخالت کنند چون نمیخواهند اوضاع منطقه به آشوب بکشد، بهر صورت سیاست آنها نیست و هیچ کسی در دنیا نیست که خواهان تداوم جمهوری اسلامی ایران باشد و من مطمئنم این جنبش ها که پا بگیرد که گرفت در دی ماه گذشته و اگر میلیونی بشود بنظر من نه جمهوری اسلامی از پسش بر میآید و همچنین قدرت های بین المللی هم از مردم حمایت میکنند.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland

Wednesday 13 March 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our special guest Kak Abdullah Mohtadi of the Komola Party of Kurdistan of Iran.

We begin our conversation by asking him about the significance of Nowruz and the new Persian Year among our Iranian and non Iranian Kurdish people.

Also, the help that our Kurdish people have provided to those of their compatriots in other parts of Iran to flee from crackdowns by the regime and seek refuge in Western countries.

Abdullah Mohtadi:

Yes, sadly most of the people who have fled Iran and from our young generation.

They had hoped that the reformist movement and their leadership could achieve their objectives and realise their hopes. But later faced the vicious and despotic barrier of the regime manifested in the theory of the Velayate Faghih, which has ruled Iran for the last four decades.

The regime had deceitfully claimed that the reformists were after overthrowing it but in reality the reformists have done their best to maintain the regime in power all these years.

We never accepted the rule of clergy over our country since the revolution in 1979 and have from that date till today helped even those who were unkind to our position and supported the regime to flee from its repression.

I take this opportunity and wish everyone a happy Nowruz.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/49822

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/neIivUab6q8

لینک دانلود:

https://vimeo.com/323503421

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ot5yat4aig9c

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/62at8cjxhl4m

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1nNEACPGkq0tKMiw9I5S8wzn-CPVuEpQy/view?usp=sharing

March 15, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۲۱ اسفند

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . ابتدا شما را از پست جدید ابراهیم رئیسی در مجلس خبرگان توسط رهبری باخبر خواهیم ساخت.
در روزگاری که سید ابراهیم رئيسی در یک روز رئیس قوه قضاییه میشود و فردا به فرمان آقا نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری میشود بنابراین عین زمان رفسنجانی که مشکینی حال نداشت و بیشتر خواب بود ، الان هم ریاست را دادند به آقای رئیسی که تکلیف ولایت را یکسره کند ، اماآقای رئیسی شما ولی فقیه نخواهید شد کسی که دستش به خون جوانان وطن آغشته است و همه چیزش نشان از یک قاتل فاجر و فاسق دارد نمیتواند سایه شومش را بر این مملکت بیفکند آنهم برای اینکه جاده صاف کن آقا مجتبی بشود.

سپس به بررسی پرونده متهم ۷ میلیاردی پتروشیمی یعنی خانم آل آقا خواهیم پرداخت و از پشت پرده این قضایا با شما سخن میگوییم. آقای خلجی و همسرش خانم آل آقا را دعوت کردم به برنامه، بگذار خانم آل آقا یک چیز را برایت بگویم، عین همین داستان دکلها که یک گوسفند قربانی را پیدا کردند چون دستش به جایی بند نیست و بعدش تو ایران هم در چنگشان هست و آدمهایی مثل آقای امانی مصونیت همه جوره دارند اسمی از ایشان در پرونده نمیآید ،آقای شیرانی و دکتر طاهری هم که در اختیار خودشان هستند بنابراین مالیده میشود و میرود پی کارش، می ماند انسان بیگناهی که حالا راجع به او حرف خواهیم زد این دستمزدش هست در دزدخانه اگر نخواهید دزد باشید این میشود داستان شما، آقای مهرابی به شما اخطار میکند که باید اینقدر به من بدهی من معاون انرژی وزارت اطلاعات هستم، و بعد از وزارت نفت سراغت می آیند که حاج آقا رستم قاسمی هم سهم دارد و باید به آنها هم بدهی، هزینه دارند !!! حالا من دارم به خانم آل آقا میگویم ببینید توی این ماجرا چندین زاویه وجود دارد که به اینها باید دقت کنید، شما روزیکه در ترکیه بودی و با خدا بیامرز سعید کریمیان قرار بود با هم کاری بکنید و تلوزیون جم را بزرگ و وسیع بکنید در آن زمان چند خطا ی مهلک شما مرتکب شدید و خطاهای مهلک این بود که کسی آمد مثلا پیش شما و از شما یک سهمی خواست و شما آن سهم را بهش دادید و آنها تمام حسابها و پولهایتان را پیدا کردند من نمیگویم کار اشتباهی نکردید پول بیت المال کشور را که کسی چنگ بیندازد خیانت به مردم است، مردمی که نان شب ندارند، اما میخواهم بگویم امروز گوسفند قربانی شمایید.
آدامهایی که اسمشان در اینجا آمده مثل حمزه لو، مثلا آقای دولت آبادی میگوید این خانم مرجان یا باید به ایران برگردد تا از طریق پلیس بین الملل تحت تعقیب قرار میگیرد، حساب کنید شما گوسفند قربانی در این ماجرا هستید و تنها راهی که برایت باقی مانده بیایی و بشینی صادقانه من آفر دادم بهمراه آقای خلجی اگر دلشان خواست بیایید و بگویید جریان ۵۰در صد مالکیت شرکت دنیز چه بود ۷۵۰ هزار لیر در شهر استانبول،؟ بنی جان اینجا چه کاره بوده؟ ارتباط شما با دفتر رهبر چه بوده است؟ شما باید اینها را بگویی، با وحید حقانیان چه ارتباطی داشته اید؟ ارتباط تجارتیتان. سعید جانش را داد برای این ها و سهامهایی که ازش یاد میشود هیچ سهمی نگرفت . آقای حمزه لو و همکاران دیگرشان در تهران هستند و اتفاقی هم نمی افتد آنها را میگیرند .
فعلا جنگی است بین وزارت نفت و موتلفه ،وزارت نفت میگوید موتلفه پول پتروشیمی هایی را که صادر کرده بر نگرداده است به خزانه دولت ، حالا موتلفه هم با آنها در افتاده است و جای دیگه دارد میزندشان الان قصه بین عسکر اولادی تازه مسلمان و وزارت نفت است.
شما یورو تحویل گرفتید و بعد موقع باز گرداندن به بازار ایران آنرا تبدیل کردید و آن مابه التفاوت کلان به حساب خودتان ریخته اید و بعد باز این مبلغ به یورو تبدیل شده و به ایران آمده و مواردی دیگر که برای من پرونده اش را فرستاده اند و من دارم از جمله یکی از شرکای خودتان که با آن آدم هم صحبت خواهم کرد.
ولی امیدوارم ازدواج کردن با یک آدمی که روشنفکر است و اوضاع احوال پشت پرده را میداند چه خبر است، و میداند وحید حقانیان و داماد آقا و پسر گلپایگانی و پسر باقری کنی چه برنامه هایی در پتروشیمی دارند؟!!
اینست که قربانی این ماجرا خانم آل آقا خواهد بود. تنها راهی هم که برای او مانده اینست که بیاید صادقانه با مردم سخن بگوید و حرف بزند چقدر برده؟ و شرکایش چه کسانی بوده اند؟ بیاید و بگوید.

در ادامه نگاهی به تفاوت های فی مابین سید علی خامنه ای رهبر حکومت اسلامی و بوتفلیقه رهبر الجزایرخواهیم افکند و با شما به سخن می نشینیم. در یک نگاه به زندگی بوتفلیقه در الجزایر و زندگی خامنه ای که بیندازید میبینید بوتفلیقه با عزت حکومت کرد و با عزت دارد از حکومت کناره گیری میکند، ولی خامنه ای جنایتکارترین فرد حکومت را رئیس قوه قضایی میکند که در مرحله اول خیانت به تمام مردم این سرزمین کرده است و در درجه دوم به خانواده هزاران تنی که این قاتل امامه ای جوانانشان را کشته است و بقتل رسانده است، این کار خامنه ای بدترین عملی است که در تاریخ حکومتش مرتکبش شده ، این جنایت قابل بخشش نیست.
در پی آن از احکام قضایی صادر شده برای نسرین ستوده وکیل و حقوقدان زندانی و محمد حسین سپهری معلم مشهدی شما را آگاه خواهیم نمود .برای این معلم که گفته آقای خامنه ای اگر کار بلد نیستی کنار برو، حکم ۶ ماه انفصال از خدمت داده اند و کارنامه سیاهی برایش درست کرده اند ، الان در انگلیس بر سر همین برگزیت روزنامه ها پوست نخست وزیر را کنده اند ولی کسی نه محکوم شده و نه منفصل از خدمت ، این توهین به امام زمان و نایبش تلقی شده است برای اینکه گفته اگر عرضه نداری آقای خامنه ای کنار برو!! و یا داستان نسرین ستوده ؟ این چه مملکتی است حقوقدان را یک وکیل را ۳۰ سال محکوم میکنید چرا فقط برای اینکه از حقوق بشر دفاع کرده است از انسانیت دفاع کرده در مقابل شما جاعلان قاتل؟ باید محروم از بچه های عزیزش و همسر فداکارش باشد. بخاطر اینکه شما جنایتکارها یک چند وقت دیگر حکومت کنید ، باور کنید مردم با شما رفتار بدی خواهند داشت شما خودتان را با صدام و قذافی محشور کردید. شما لیاقت نداشتید مثل بن علی و مبارک باشید. سران این حکومت که ایرانی نیستند و آن رئیس قوه قضاییه اش که حالا شد رئیس مجمع تشخیص مثلا افتخار کرده اند که تورا زندانی کرده اند و سی سال زندان به تو داده اند با قضاتی مثل سید ابراهیم رئیسی و اژه ای ، قضات جنایتکاری مثل صلواتی و مقیسه جنایتکار که این حکم را داده است.

همچنین اشاره ای به کارنامه محمد سرافراز خواهیم داشت و در انتها به سفر رئیس جمهور حسن روحانی به عراق خواهیم پرداخت و از اهداف این سفر شما را مطلع خواهیم کرد. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/49777

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/b_pKi9i0gmY

لینک دانلود:

https://vimeo.com/323248364

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ikkwpxdgmqmz

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/injqjsev5u6k

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1qPPtAV68DNoRjvKouHBqnXKB6uxoXpWl/view?usp=sharing

March 15, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۲۰ اسفند

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم .ابتدا اشاره ای به انتخاب ابراهیم رئیسی جنایتکار بعنوان ریاست قوه قضاییه توسط خامنه ای شما را مطلع خواهیم نمود . در ارتباط با ابراهیم رئیسی بسیار برای شما گفته ام او یکی از پایه های جنایت در حکومت عظما است ،.
امروز سالروز قتل احمد کسروی ایست و کسروی ها در مملکت ما زیاد هستند باید هم زیاد تر بشوند ولی اینبار نباید به آدمکشان مجال داد که بکشند و بعد سفیر بشوند ،باید جلویشان را گرفت، چرا باید هژیر و رزم آرا کشته شوند ؟ و این ها زنده بمانند .
آقای خامنه ای آبرو را که داده ای رفته است ولی بخدا حکومت به مجتبی نمیرسد به پیر به پیغمبر به تاریخ، آقای سید ابراهیم را که آوردی اوضاع خراب تر شد یک قاتل را آوردی ، کوری عصا کش کور دگر بود.
روز حشر ولایت سید ابراهیم رئیسی میخواهد شفیع مجتبی شود نمیشود آقای خامنه ای!!! سرنوشتی که برای مجتبی مقرر کردی بدتر از احمد خمینی خواهد بود شما فکر میکنی قاسم سلیمانی علی شمخانی و باقر قالیباف میگذارند مجتبی روی تخت بنشیند ؟ باباشون درآمده ۸ سال جنگ و صد تا توطئه و بازی چپ و راست بفرمایید آقا مجتبی عباتون رو ماچ میکنیم!!!! دست شما را هم مثل پدرتان میبوسیم ؟. نه؟!! مردم ایران حرف اول را خواهند زد.

اول میخواهم با این آقای زم صحبت بکنم بنابراین به عنوان برادر بزرگش و به عنوان کسی که سی سال از او زودتر شروع کرده، و بعنوان کسی که ۴۰ سال پیش دبیر سیاسی پر تیراژ ترین روزنامه ایران بود و و سردبیر امید ایران بوده و یا حد اقل بعنوان یک پیش کسوت ، اول همه چقدر شما آدم بزرگی میشدی اگر میامدی و میگفتی بله رژیم به ما رکب زد ،!!! رژیم دویست سیصد هزار ماموراطلاعاتی دارد معلوم است میتواند به ما بزند این یک چیز طبیعی است.

آدمهای بسیاری آمدند و گفتند من همیشه همراه شدم با بینندگانمان ما هم انسانیم خدا که نیستیم کلک میزنند به ما چرا این بساط رااینجوری ادامه دادند تا باعث بشود همه اعتبارشان از بین برود چی میشد شما میامدی و میگفتی ما اشتباه کردیم. اولا در گفته هات چقدر مبالغه میکنی زمین دست ماست چه چیزی در دست شماست؟ من روز اول هم که برایم مطلب فرستادی به شما گفتم ، اگر میامدی و میگفتی اینحرفها را رژیم زد به ما و سعی کنی دیگر مبالغه نکنی و بیخودی نگویید بیست و پنج میلیارد بردند دوبی و خامنه ای دوماه دیگر میمیرد؟!!!

بعد هم بیاید بگوید من کلک زدم و همه اینها را گفتم تا رژیم را گمراه کنم و مطالبی در مورد شاهزاده رضا پهلوی و ملکه فرح پهلوی ، او مادر همه ماست او مادر ایران است حیف است آدم کاری بکند به او بی احترامی بکند این نمادی است که میلیونها ایرانی به آنها احترام میگذارند و حرمت اینها را نگه داشتن واجب است. اما آقای بیژن فرهودی که من همیشه مثل یک دوست با او بر خورد کرده ام من و او مدتی باهم برنامه ای داشتیم بنام تفسیر خبر و بعد ها ماینده صدای آمریکا در لندن شد و بعد باز نشست شد بهر روی تردیدی نبود که ایشان در هر جایی میتواند کار کند و با آقای زم هم شروع کرد صحبت کردن، آقای زم با این ادعا که یک میلیون نفر دارند اینستاگرامش را دنبال میکنند و برنامه اش را میبینند.

این مهم نیست شما چقدر دنبال کننده دارید این نشانه حقانیت نیست کتاب احمد شاملو ۲ هزار تیراژ داشت و اسرار مگو ۲۰۰ هزار تیراژ آیا اسرار مگو کتاب بهتری است؟ آیا تو اینستاگرام یک میلیون بیننده داشتن ارزشمند است ؟ نه اصلا. چه بیننده ای دارید در کجا هستند؟ و آقای زم در رابطه با آقای فرهودی به آن رابطش آن حرفها را میزند حتی در گفتگو با خود فرهودی میگوید شما خبر ندارید و ما خبر داریم ؟!! چی را شما خبر دارید؟ کدام یک از حرفهای شما درست بوده ؟ تایید احمدی نژاد درستی حرفهای شما نمیشود ، دختر لاریجانی دزدی کرده فساد کرده ولی اتهامی که شما به او زدید نبود، انگلستان احتیاجی به جاسوس ندارد، در خانه آقا آدم دارد، رژیم است که چنین حرفهایی میزند .

هزاران تلفن اینها را که در داخل بیت رهبری است را کنترل و استراق سمع میکنند دیگر احتیاج به جاسوس ندارند تلفن خامنه ای را شنود می کنند . دختر لاریجانی چیکار میکند برایشان؟ خوب اینها را گفتید چه مشکلی از روی مملکت برداشت؟ مبالغ عجیب غریب گفتن دویست میلیارد بردند دوبی ، مگر دوبی بی درو دروازه است؟ دوهزاردولار داشته باشی یقه ات را میگیرند، یک موقعی شاید اینجور بود الان اوضاع دنیا فرق کرده است،.

برادر جوان من به شهرت رسیدن خیلی سریع اتفاق میافتد ، به اعتبار رسیدن زمان میبرد و از شهرت افتادن اگر شهرتت بد باشد طول میکشد و از اعتبار افتادن به یک ساعتی بند است. ببینید من همه اینها را دارم میگویم من کارم چیز دیگری است و شما هم کارت چیز دیگر، به اندازه سن و سال شما من چیز نوشته ام و گفته ام و افشاگری کرده ام قتلهای زنجیره ای قبل از انقلاب بعد از انقلاب، نتیجه اش هم این شده که آواره سرزمینی بغیر از سرزمین خودم هستم. خدا شکر ذره اعتباری دارم و آن را حفظ میکنم، رژیم خیلی کارها کرد که مرا به زمین بزند و بی آبرو بکند و حتی بکشد.

بیژن فرهودی عزیز آیا در شان تو بود که کسی بیاید و با تو آن حرفها را بزند در برابر خودت بگوید شما نمیفهمید و شما هم بنشینید و پاسخی ندهید چه ارزشی دارد دوربین؟؟؟ که بغل دست آدم کسی که یکسال دو سال زور زده و به شهرت رسانده اش بیاید و به او این حرفها را بزند آیا این ارزش را دارد تو جایگاه خودت را میتوانستی داشته باشی صدای آمریکا بودی و نماینده اشان در لندن بودی حالا آقای روح الله زم آمده به تو که سی سال است تجربه کاری داری بیاید این حرفها را بزند به آدمهایی که تو به آنها اعتقاد داری مثل رضا پهلوی و ملکه فرح آن توهین ها بشود و شما چیزی نگویی ، در مقابل ایرج مصداقی ، او نه سلطنت طلب بوده نه با خاندان ارتباطی داشته در گذشته با سازمان مجاهدین خلق بوده در زندان پای مرگ بوده و بعد بیرون آمده و کتابهایی نوشته که من راجع به یک کتابش نقدی نوشتم و حالا امروز فکر میکنم بهتر بود نمی نوشتم ، او آمده از خاندان پهلوی دفاع میکند در برنامه سعید بهبهانی .ولی من تعجب کردم از آقای فرهودی که هیچ دفاعی در برابر این حرفها نکرد .

آقای زم دست از این حرفها بردار من اینها را به تمام جوانهایی که آمدند و خیلی اشتیاق به شهرت داشتند گفته ام ، رژیم با این حرفها به زمین نمیخورد، چون این حرفها گاهی باعث خنده مردم میشود . مملکت دست آنهاست قدرت دست آنهاست باید کاری کرد که آنها را رو به زوال کشاند و به زانو درآورد ولی از راه حق و حقیقت نه راهی که با حکومت قبلی انجام دادیم و با دروغ پردازی این حکومت جنایتکار را بر سر کار آوردیم.

در بخش دوم برنامه به داستان آقای مهدی خلجی و همسرش مرجان شیخ الاسلامی آل آقا خواهیم پرداخت و با شما سخن می گوییم. در انتها نگاهی به تحولات الجزایر خواهیم افکند و شما را در جریان این رویداد ها قرار خواهیم داد. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/49734

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/821CpB67tpA

لینک دانلود:

https://vimeo.com/322259441

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/tgj2zkaqabyb

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/4p7upw8cxzdp

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1bfMydhvJJvWDnHk4TOpW1FGv4SR8J7kh/view?usp=sharing


March 11, 2019

تفسیر خبر جمعه ۱۷ اسفند

در این شماره از برنامه تفسیر خبر از استودیو ایران فردا در لندن با شما خواهیم بود در روز جهانی زن که خجسته باد زنان و دختران ایران و سراسر جهان ، نگاهی خواهیم داشت به آنچه در ایران میگذرد بویژه در ارتباط با وضعیت زنان
آنچه که آقای محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین حکومت فقیه گفته اند که دیگر مردم به حرف ما به پای صندوق های رای نخواهند آمد آما آیا فرستادگان حکومت ایران در خارج از ایران الارغم گفته های خاتمی و سعید حجاریان باز هم تبلیغ به رفتن به پای صندوق های رای خواهند کرد و خود در سفارت خانه های ایران در پای صندوق های رای حاضر خواهند شد با دادن رای.
و نگاهی نیز خواهیم داشت به جابجایی در قوه قضاییه فقیه ،آیت الله رئیسی بجای صادق آملی لاریجانی نشسته است و وزیر دادگستری حکومت نیز یکی دیگر از کسانیست که همراه با رئیسی در کشتار ده شصت نقش مستقیم داشتند.

میهمان این شماره از برنامه آقای علیرضا نوری زاده از لندن می باشند

چالنگی: جناب نوری زاده امروز روز زن است و اینکه در ایران مقام زن به جایی رسیده است که مپرس، یعنی چه هست؟

نوری زاده: ببینید زنان ایران دو سه تا تجربه عجیب داشتند اوایل انقلاب مردان ایرانی خوشحال هم بودند رژیم دم زنها را چیده و خیلی خوشحال بودند بعضی ها، موضع متعه هم که پیش آمد بیشتر خوشحال شدند ولی زنها ایستادند و در دوران سیاه جنگ این زن و مادر ایرانی چگونه خانواده را حفظ کرد شیرینی پخت و خیاطی کرد و خانواده اش را اداره کرد سوزن به چشمش زد. و در بزنگاهها به خیابانها آمد ، به همه شان درود میفرستم

چالنگی: فکر میکنید که در برابر روحانیت شیعه چه هست که از بیست و سوم بهمن ماه ادامه دارد ؟

نوری زاده: یک حکومتی میآید نیمی از جامعه را نفی میکند . یا مثلا همسر رهبر یا روحانی را کسی دیده است چون اینها ارزشی برای زن قائل نیستند در حالی که پیش از انقلاب روحانیون همسرانشان اگر دستگیر میشدند جلو زندان ظاهر میشدند من حتی آقای خاتمی یک بار نشد دست همسرش را بگیرد و بیرون بیاید فقط میر حسین موسوی آنهم بخاطر خود همسرش است نه خودش این خانم رهنورد بود که آمد دست اورا گرفت و لبش راقرمز کرد و به میدان آمد

چالنگی: ما میبینیم بهر حال دختراننازنینی که بعد از انقلاب به دنیا آمده اند هیچ شباهتی به خواست های حکومت ندارند

نوری زاده: ما همه شگفتی زده هستیم از این دختران و زنان و مادر ها و من یادم هست بعد از ۱۸ تیر مادرها میترسیدند که بچه هایشان به خیابان بروند ولی الان مادر دختر راتشویق میکند و همراهش میرود

چالنگی: مثل سبزه هایی هستند که از درون سنگ بیرون میآیند یک نکته ای هست در مورد مادران یا دخترانی که در زندان هستند از آتنا دائمی تا نسرین ستوده فاطمه مثنی تا جلالیان و بسیاری بسیاری دیگر آیا این اهانت ها به جایگاه زن همه اینها آیا یک حکومت بعد از چهل سال و چند روز آیا نباید یک پندی گرفته باشد و با زندان و شکنجه نمیشود حکومت را پایدار کرد؟

نوری زاده: ببینید رضا شاه بزرگ روزی که کشف حجاب کرد خودش عصبانی بود بعنوان یک مرد سنتی و گفت بهبودی حالا باید زن و بچه مان را بدون روسری بیرون بیاوریم، ولی همانجا میگوید نیمی از جمعیت کشور را در گونی کرده ایم باید اینها را بیرون بیاوریم، و نجاتشان بدهیم و بعد محمد رضا شاه در برابر آن موج آخوندیسم که میگفتند اینها میخواهند زنهای ما را لخت کنند وآن تصور صعبانه را ، باز منظره خانم شوکت ملک جهانبانی و پارسا و صوفی و اینها را بیاد میآورد و یکباره در فردای ۲۲ بهمن یک مشت آدم آمدند و به زنان گفتند برو در خانه بنشین چاقد سرت کن، بنابراین در برابر این موج سرکوب که خمینی باعث و بانیش شد امروز شما به تصویر نوه خمینی نگاه کنید توالت چهار قبضه و یا نوه رفسنجانی چگونه لباس میپوشند.

چالنگی : شما سخنان این روحانی را شنیدید اینهمه توهین روزمره به زنان و این صحبت ها راچگونه تفسیر میکنید ؟

نوری زاده: این برای من همیشه یک معما ست که چطور این را در انقلاب ندیدند؟ درست یک هفته به آمدن خمینی مانده بود و آغازحکومت دکتر بختیار و آزادی مطبوعات بطور کامل امام جمعه یکی از شهر های آذربایجان عقد دختر ۹ ساله را واجب و حلال نامید و بهتر است مدرسه را برای دختران تعطیل بکنیم و به همان مکتب بروند بس است و تصویر جامعی از حکومت اسلامی را ما فردا چاپ کردیم که آقای بهشتی اعتراض کرد چرا شما میخواهید تصویر اسلام را خراب کنید .که بعد آقای اشراقی هم اینها را تکرار کرد

چالنگی: اشراقی یکبار به تلوزیون آمد در زمان قطب زاده و طبقه چهارم و یک پوستر بزرگ چاپلین در سالن بود و بدون مقدمه هم آمدو نگاهی کرد و و برگشت و گفت عکس این کمونیست را چرا اینجا زدید و رفت برای من حیرت آنگیز بود که این چاپلین را از کجا میشناخت!!! مردم عادی بخاطر دید مذهبیشان دنبال خمینی رفتند اما رهبران سیاسی که خمینی را میشناختند چرا؟ این سابقه خمینی است چطور میشود عبدالکریم سروش میاید و ستایش میکند حکومت داری خمینی را ؟

نوری زاده : جناب چالنگی باور کنید من در حیرتم و میگویم ایشان بخاطر کارهایی که در اندیشه دینی کرده بود جایگاهی برای خودش پیدا کرده بود و سر جلساتش آدم حسابی نشسته بودند این بود که من همیشه میگفتم اینها باید رنسانس مذهب شیعی را انجام بدهند ، منظورم اینست که شر مذهب شیعه را از سر مردم بردارند و دین را برگردانند سر جای خودش ، یکدفعه سروش وسط معرکه میاید و میگوید از بدو تاریخ از خمینی بزرگتر نیامده است،……….

با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


Friday 8 March 2019

Jamshid Chalangi:

In tonight’s program;

On the International Women’s Day we mark the occasion by looking at the plight of Iranian women under the Islamic republic regime;

Former president Mohammad Khatami has said the the Iranian people would not be convinced if they should take part in the next presidential or parliamentary elections as they have seen no positive change in their lives by voting;

Could the so-called reformists who have been sent abroad by the regime still ignore this reality and try to encourage our people to queue up at polling stations to help the regime continue with its rule?;

We will also look at the appointment of Ebrahim Raeesi as the head of judiciary;

Our guest tonight is Dr Alireza Nourizadeh.

Dr Alireza Nourizadeh;

The women of Iran have gone through several historic experiences since the revolution; taking part in it, supporting their families during the war with Iraq and fighting for their human and civil rights denied of them by the regime.

This regime has denied half of our population from their human rights as it just does not recognise human rights values at all for any citizen regardless of their gender.

We have never seen any of its presidents to appear in public alongside their wives.

We are astonished by the courage that our women, especially their younger generation, have shown in defying the regime in recent years.

The movement of removing their hijab in public shows that our women have not given up their struggle for their human and civil rights.

Women like Nasrin Sotoudeh are the pride of this struggle.

The regime’s refusal to ban under age marriage of our girls is an indication of its repressive and reactionary view of women and in the middle of all this we hear from people like Soroush that the rule of the clerics in Iran has been the brightest in our history!!

youtube
https://www.youtube.com/watch?v=6yo1fLFh1Nc&feature=youtu.be

wimo

https://vimeo.com/322311779

google drive

https://drive.google.com/file/d/1xnpSKmf4g31mdvbqjT_f09s1S9EKnm3V/view

March 11, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۱۷ اسفند

nor4-300x160.jpg

دکتر نوری زاده: آقای دکتر شما برای ۸ مارس به زنان ایران چه میگویید؟

دکتر کردوانی:ببینید تنها جایی که حکومت جمهوری اسلامی نتوانست پیروز بشود در حوزه زنان بود در همان اوائل انقلاب نخستین اعتراض اجتماعی که شکل گرفت از جانب زنان بود ، شما ببینید که تظاهراتی که پیش از انقلاب شده تا یک جاهایی زنان را میبینید و روی زنان جهت هایی که انقلاب پیدا کرد را ببینید، زنانی که حجاب ندارند و مثل امروز هستند و همچنین شما زنانی را میبینید که یا ذاتاً حجاب دارند یا به مصلحت حجاب دارند و در نخستین اعتراض آنها من هم در آنجا بودم برای حمایت از این زنان ، جالب بود که اکثر مردانی که در این تظاهرات بودند با هم احوالپرسی میکردند ، منظورم اینست که اینها همدیگر را میشناختند درواقع در کجا میشناختند اینها همه از اعضای کنفدراسیون دانشجویان خارج از کشور بودند، بحث بر سر بد و خوب گفتن نیست ، باید دید در آن روزگار این درس بزرگیست برای ما ، یکی در دوران شاه و یکی در دوران بعد از انقلاب،و نگاه سازمانهای ایرانیبه حجاب زنان. شما فکر کنید چجوری میشود حکومتی موفق میشود چنین وضعیتی را برای جامعه زن ایرانی پیش بینی کند و به اجرا بگذارد آیا یک دلیلش این نیست که در دوران شاه درست است که زنان آزاد بودند و هر پوششی که انتخاب میکردند با همان پوشش بیرون میآمدند ولی چقدر زنان و چه سازمانهایی وجود داشت که در زمان شاه که زنان به حقوق خودشان آگاه شده باشند شما فقط زنانی را که در دانشگاه بودند را نبینید بخشهای دیگر جامعه را ببینید در بسیاری از شهرستانها زنان بدون حجاب نمیتوانستند بیرون بیایند، یعنی بدون چادر نمیتوانستند، در نتیجه من فکر میکنم که آن دستاوردی که زنان ایران در زمان شاه داشتند به اهمیتش پی نبرده بودند ، من خاطرات علم را میخوانم و یک سری علم به شاه میگوید که شاهزاده اشرف میخواهد فلان کار را بکند اما شاه میگوید هیچ لازم نیست ما که آزادی داده ایم به زنان برای چی اینها میخواهند سازمان زنان را نگه دارند؟ یعنی یک چیزی از بالا به زنان دادیم و در داخل باید خوشحال باشند این آگاهی اجتماعی را ندادند.

در مورد نداشتن حجاب و پوشش، کجازندگی میکنیم و دور و برمان چه کسانی هستند، خیلی از شهر های ما زنان بدون چادر بیرون نمیتوانستند بیایند . من نمیخواهم کار بزرگ رضا شاه را بگویک کار غلطی بوده شاید بزرگترین اشکال این بود که دولت باید حمایت میکرد از آزادی پوشش، نه اینکه دولت دستور بدهد چه چیزی باید پوشیده شود، هرچند با وضعیت امروز نمیتوان داوری تاریخی کرد اما باید به تاریخ مراجعه بکند و نقصهای امروز را ببیند در هر زمینه ای از جمله این کشف حجاب رضا شاه . اما بعداتجربه تاریخی به ما میگوید که اگر رضا شاه حجاب را آزاد کرده بود و اجبار در پوشش نبود شاید راحتتر ان در جامعه جا می افتاد . موضوع دوم اینکه اکثر سازمانها ی ایرانی بعد از انقلاب که توانی داشتند و میتوانستند با این مقابله بکنند آگاه نبودند که چه دارد بر سرشان میآید،

دکتر نوری زاده: من یک سئوال دارم به اعتقاد من کشف حجاب با تغییراتی که بعدش صورت میگیرد همانگی ندارد در آن سالهای دوران رضا شاه بهر حال اختلالات زن و مرد در جشنها و مراسم با قدرتی که رضا خان داشته باعث میشود که جامعه واکنشی نشان ندهد ، به گفته بهبودی خود رضا شاه میگفته که من دارم بی غیرتی میکنم و زن و دخترم را بی حجاب بیرون می آورم ولی برای آزادی ملت باید اینکار را بکنم، پس رضا شاه خودش هم تابع آن سنت های جامعه است، منتها دلش میخواهد این دریچه را باز کند . اما بعد از رضا شاه را من دارم به آنها نگاه میکنم مثلا جبهه ملی، در کنگره اش ببینید بعضی ها نسبت به تساوی زن و مرد اعتراض میکنند که همه تحصیل کرده هستند، نمیشود همه گناه ها را بگردن رضا شاه انداخت که بزور حجاب را برداشت، جامعه مان هم آمادگی نداشته است وقتی حزب توده در مانیفستش راجع به عاشورا حرف میزند و بعد رفیقمان خسرو گلسرخی میگوید که من مارکسیست هستم از امام حسین صحبت میکند اینها نشان یک جامعه حیرت زده است . این جامعه چرا برای مدرنیته آمادگی ندارد مشکلش چیست؟


دکتر کردوانی: ببینید اگر مثلا در دوران قاجار جریان عدالت خواهی پیش کشیده میشود و این حاصل تکوین دوره درازی است و پیش از رضا شاه کم نیستند زنان ایرانی که بدون حجاب بیرون میآیند شما صدیقه دولت آبادی را دارید انستیتوی علوم سیاسی در دوران قاجار تاسیس شد و فروغی ها آنجا درس میداند و نخستین تکنوکرات های ایرانی از فارغ التحصیلان این مدرسه علوم سیاسی هستند ، ویدا حاجبی میگفت که پدرش که فارغ التحصیل از این مدرسه علوم سیاسی شد یک دعوتی کرد از دوستانش به منزل و به مادرش گفت که بدون حجاب بنشیند در حضور آنها، او میگفت مادرم که قبل از کشف حجاب رضا شاه آمده و بیرون نشسته چطور میشود من بعد از چند دهه به دستور سازمان سیاسیم حجاب سرم میکنم ؟ یعنی این بحثی که شما کردید مدرنیته از بالا آمده و با زور آمده و بدون شرکت نخبگان سیاسی آمده است این آدامهایی هم که عامل این مدرنیته بودند آدمهای بدی نبودند ایران را هم دوست داشتند و اگر با شرکت نخبگان سیاسی پیش میرفت کند تر پیش میرفت ولی بهتر پیش میرفت...............

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Friday 8 March 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Today is the International Women’s Day across the world and we do celebrate and mark it as well.

In our country where the issue of hijab has been the symbol of repression of our women, and men, under the Islamic republic regime, we hereby declare that while we mark this day, we honestly announce that as the men of Iran we have not been able to do much in liberating our country we regard our women as the vanguard of this struggle. So happy women’s day to all of our Iranian women!

We speak to our guest Dr. Kazem Kardavani about this international day and its significance for the Iranian women.

Dr. Kazem Kardavani:

The only area where the Islamic republic regime has not been successful to impose all its repressive measure is among our female population.

Our women were the first to oppose the regime’s upcoming despotic rule after the revolution. They protested against the mandatory hejab as they regarded it as a measure of the religious rulers’ anti-women attitude and culture.

Before the revolution the Iranian women were free to chose if they wanted to wear a hijab or not and they all lived alongside each other in peace and harmony.

The Shah’s regime had offered them this freedom of choice and many other social and individual freedoms. However, due to the lack of any independent and non-governmental organization to protect these rights for our women, they did not have the social power to impose their will on the new religious regime after the revolution.

I do not mean to say that what Reza Shah did by forcefully removing the hijab of the Iranian women was completely wrong, but he should have allowed women’s democratic organizations to flourish so in years to come the freedom of choice had established itself as part of our nation’s values.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/49656

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/_yRYgRpil7k

لینک دانلود:

https://vimeo.com/322259441

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/74hgjwqhxtaq

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/xwdvpbr4pmcs

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1YO7pUzn3bZWxG6AP98lan_7_l8en4ycW/view?usp=sharing

March 11, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۱۶ اسفند

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست:

دکتر نوری زاده:ما ملتی هستیم که پادشاه مان بهرام گور ۴ هزار مطرب از هند میآورد و در آنجا جمع میکند و نوروز را برای مردم میآورند و بساط شادمانی ره میاندازند، در مقابل نوروز ایرانی چرا طولانیست؟ چون زمانی که در تاجیکستان بودم و مشاهده کردم که نوروز که از ۲۱ فروردین آغاز میشودیک نوروز است و زمانی که برفها آب میشوند حدود یک ماه و نیم بعد نوروز تمام میشود، چرا؟ چون ما آدمهای شادی بوده ایم، آیینمان آیین شاد بوده امروزدر زندگیمان در برابراین رژیم مرده خوار چاره ای نداریم که به اصلمان بر گردیم و شاد باشیم هیچ دلیلی ندارد ما که مسلمان هستیم شادی نکنیم و به پروردگاری اعتقاد داریم که زیبایی و سبزی را ستایش میکند بهار را و آواز را ستابش میکند همانطور که شما گفتید به محض اینکه جوانان مملکتمان از داخل چنین پیامی را مطرح کردند من به همه همکارانم در ایران فردا گفتم که ما در این شادی با مردم شریک هستیم تک تک ماها ، و تمام ایرانی ها خبرنگارهای ما هستندو میتوانند مراسم شادی ها را فیلم بگیرند و برای ما بفرستند و ما هیچ رقابتی با دیگر همکارانمان در شبکه های تلوزیونی نداریم و دست دراز میکنیم تا با کمک آنها نوروزی شاد را برای مردممان به ارمغان بیاوریم و باید رقابت را فراموش کنیم و نوروزی به کوری چشم حکومت، شاد برای مردم درست کنیم.

دکتر سازگارا:روشن است که بهر حال فقر، گرانی، بیکاری و گرفتاری که کشور را در بر گرفته میتواند که دل و دماغ مردم را ببرد، اگر تسلیم این افسردگی ملت ما بشود همان چیزی است که خامنه ای و حکومت میخواهد،یک ملت افسرده و سر به تو که ناچار میشود که تمکین کند به ایشان، واقعا نوروز باستانی ما، ماه ها را سی روز میگرفتند و ۵ روز آخر سال اضافه که میآوردند پنجه دزد گاه به آن میگفتند و در این پنج روز که یکیش فقط روز چهار شنبه سوری است سراپا شادی و شعف بودند و در دوره اسلامی هم اینقدر این مهم بود که حکامان اسلامی هم تابع خودش کرد از سامانیان تا صفویه و تا عصر پهلوی،.
و همه ایام نوروز به شادی میگذراندند دراویش ما هم شادی را دردستور کار خودشان میگذارند ، ما فقط گرفتار یک عده روزه خوان مثل خامنه ای هستیم و یک عده ای مداح که نانشان در گریاندن مردم و دشمن ایرانیت و ایرانی هستند و فقهایی که به عمرشان شیرینی و حلاوت موسیقی را تجربه نکرده اند و نچشیده اند و نمیدانند که رقص و شادی بخشی از وجود آدمیزاد است، در عوض مومنین قدیمی که حتی دست زدن را حرام میدانستند، و ما دیدیم اینها یک دین افسرده پژمرده ، خموده ای رامیخواهند پرورش بدهند که خوشبختانه مردم هم جلو رویشان ایستاده اند ، و امیدوارم آنچه که شما و دوستانتان دارید انجام میدهید و هر آنچه که من بتوانم انجام بدهم ایستادگی در مقابل حکومتی که مردم را غمگین و خموده میخواهد میسر کند.
و یکی از انواع مبارزات مدنی در کشور های دیگر هم که آنقدر به مردمشان سخت نمیگرفتند نقش موسیقی و رقص و آواز میباشد مدتها قبل از فروریختن دیوار برلین کنسرتها را در پشت دیوار در برلین غربی اجرا میکردند و در طرف دیگر دیوار مردم جمع میشدند وبه موسیقی گوش میدادند، و مدتها پیش از خراب کردن دیوار ، دیوار را با موسیقی فرو ریخته بودند، یا در لیتوانی و کشور های آفریقایی و بسیاری از نقاط جادوی موسیقی و رقص و دست در دست یکدیگر بودن بسیار موثر بوده برای به زیر آوردن حکومت.

دکتر نوری زاده: من برلین و بوداپست را دیدم و این چقدر مردم را به هیجان و شادی میآورد اما من امروز با شما خیلی کار دارم و چون برای نخستین بار غیبتت را کرده ام میخواهم با شما این صحبت را بکنم ، آقای دکتر سروش را شما خیلی باهاش نزدیک و دوست هستید در یک مکتب بودید بنده هم به آقای سروش احترام میگذاشتم و دوستش دارم و یکی از زیبا ترین مقالاتم را به زبان عربی در مورد ایشان نوشتم، اما ایشان در هفته گذشته کاری کردو حرفی زد که همه را کلافه کرد، و بعد من رفتم عقب تر و از ایشان سخنانی شنیدم که نفی این حرفهای تازه اش بود، در آن حرف فقه سنتی را میکوبد و میگوید این فقه جز آدم کشی و تظاهر و فریبکاری چیزی نیست، و این آخوند ها هم همین هستند، و حالا میگوید خمینی بزرگترین رهبر تاریخ و جهان بوده و هم از شاه بهتر بوده و هم فیلسوف بوده و هم فقیه، من میخواهم بدانم که چه اتفاقی افتاده است؟

دکتر سازگارا: بله منم واقعاً با دیدن این جملات حیرت زده شدم برای اینکه دکتر سروش را شاید نه گردن من بلکه گردن خیلی ها منت استادی دارد و پروژه او اساساً دین را حداقلی میکند و به حوزه فردی میبرد و در نهایت ذیل عقل مدرن قرارش میدهد و ان کارد را تا استخوان پایین میبرد و خود وحی را هم مشول این پروژه میکند و میرود عملاً راه را هموار میکند برای یک دموکراسی سکولار و اعلامیه حقوق بشر، و انسان حق مدار را به جای انسان مکلف دینی می نشاند و آن پروژه یکی از موفق ترین پروژه های روشنفکری معاصر ایران است. اما همین سخنرانی، من به کانال تلگرامی ایشان رفتم و سخن ایشان را کامل گوش کردم ، جالب است که در همین سخنرانیدر تحلیل انقلاب اسلامی میگوید این آقای خمینی و بقیه آخوندها انتقام شیخ فضل الله نوری رامیخواستند بگیرند و برگردند به مشروعه و مشروطه را اصلا از بین ببرند و از فقه و فقاهت هم سخنانی میگوید که خوب است اما وسط این سخنرانی در حدود چهار پنج دقیقه مقایسه ای میکند و خودش هم میگویدکه خانمی از من پرسیده که اگر بین شاه و خمینی مخیر بشوی کدام را بر میداری؟ خودش هم میگوید این تنگنای سختی است ولی آنجا یک مرتبه چندین نکته را میگوید که من به لحاظ واقعا یک دانش آموخته تاریخ معتقدم این ها درست نیست و انتقاد دارم ،و هیچ ابایی هم ندارم که این انتقاد را صاف و صریح اینجا بیان کنم.
از ارسطو نقل میکنند ولی بنده میخواهم از این جمله ارسطو استفاده کنم که گفت من استادم افلاطون را دوست دارم ولی حقیقت را بیشتر از افلاطون دوست دارم. ببینید یک اشکال اساسی در این سخنرانی است که همین چهار پنج دقیقه را اگر بردارید هیچ لطمه ای به سخنرانی نمیزند من سه اشکال اساسی میبینم اشکال اول اینکه این گذاره تاریخی که میگوید خمینی فلسفه و فقه خوانده، و شاه ها بی سواد بودند از هخامنشیان تا امروز، و او از آنها با سواد تر بوده حتی شاه های اروپا راهم میگوید این درست نیست . ماهمین تاریخ شاهان خودمان قبل از اسلام مثل انوشیروان و سامانی ها و حتی شاه عباس مردمانی دانش پژوه و دانش پروری بوده اند و حتی حکام مغولی هم غازان خان یکفرد فیسوفی بوده یا شاهرخ میرزا . ولی اصلا مقایسه کسی در آخر قرن بیستم و رهبر یک انقلاب با شاهان در قرون ماقبل مدرن مثل مقایسه سیب با پرتقال است .....

. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۱۶ اسفند

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست و با ایشان در ارتباط با مسائل مهم داخلی و منطقه ای به تبادل نظر خواهیم پرداخت و نظر ایشان را جویا خواهیم شد. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland

Thursday 7 March 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our special guest of every Thursday, Dr. Mohsen Sazegara, for his views about why the Islamic republic regime has been at odds with our national and happy festival of Nowruz and wants to replace it with its own sad and mourning events.

Our nation is already embroiled in poverty, high price rises, numerous environmental diseases and woes and these problems have made them sad and depressed which is what Khamenei wants to see.

Because in his view a desperate and sad nation will not have the power or desire to challenge the regime.

However, for us Iranians Nowruz has always been the time and reminder to rise up for change in our lives and embrace happiness for a brighter future.

The mullahs who have always promoted ignorance and never danced or celebrated happy occasion could never get the message of Nowruz.

Among some nations dancing and singing and promoting music is one way of social struggle for change.

On the issue of Soroush’s comments, he has been a teacher to many including myself in the matters of ethics and rational thinking but his recent comments have reduced him to a low personality.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/49603

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/5iSCxMS6R1M

لینک دانلود:

https://vimeo.com/322022682

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/h2q7gx0addz7

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/hucppjil4wgx

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1yH-609_MOPOc3gX2CSgAy3Wb7MqrGfEf/view?usp=sharing

March 11, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری چهار شنبه ۱۵ اسفند

nor4-300x160.jpg


این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس همراه شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه آقای دکتر منوچهر فرح بخش خواهیم نشست و با ایشان در ارتباط با مسائل اقتصادی و سیاسی در عرصه داخلی و بین المللی به تبادل نظر خواهیم پرداخت.

دکتر نوری زاده : آقای خامنه ای گاهی اوقات خودش را عصبانی میکند با حرفاش !! ولایتی میاید و میگوید ایکاش این جمله را نمی گفتید، چون جوانان ما که در دانشگاههای سراسر جهان دنبال تئوری های شما هستند برایشان سنگین است، و آقای دکتر فرح بخش عصبانی میشود و میگوید یک بچه کلاس ۶ ابتدایی میفهمد چطور او نمیفهمد؟ البته دکتر سروش معتقد است که شاه دانش نداشته است و هیچ چیز نمیدانست و خمینی بوده است که در طول تاریخ از همه رهبران و دانشمندان با سواد ترو حکیم تر و اقتصاددان تربوده است ، برای همین گفته اقتصاد مال خر است!! آقای دکتر چیه داستان خامنه ای بعد از اقتصاد مقاومتی دنبال چیست؟

دکتر فرح بخش: اجازه بدهید اول به بحث دکتر سروش بپردازیم،این آقای سروش فکر کنم از مواد روانگردان استفاده کرده وگرنه انسانی که خودش را فیلسوف میداند و اهل کتاب و سخن و ادب است عجیب است گفتن چنین سخنانی که بیاید خمینی را مثلا با کارل مارکس مقایسه کند با هگل با کورش ایشان پرت و پلا گفته است. اجازه بدهید به موضوعی در ارتباط با شاه اشاره کنم.۱۳۴۰ برنامه توسعه دوم شکست خورد و آن انتظاراتی را که داشتند برآورده نشد،برنامه ۵۰ درصدش اجرا شد و علت آن بیشترش بی پولی بود تا اینکه برنامه سوم را شروع کردند و تا سال ۱۳۵۶، در ظرف ۱۵ سال این آقای شاه اقتصاد کشور را با ۸درصد رشد و رشد صنعتی ۱۴ درصد بود در کل این پانزده سال و کار مهم دیگری که شاه انجام داد ایجاد قشر کار آفرین بود ، خمینی اولین کاری که کرد مصادره اموال کارآفرینان بود، از بین بردن کارخانه جات بود حال این دو تا را با هم مقایسه کند.

دکتر نوری زاده : اینکه خمینی کار آفرینان را نابود کرد این معلول چی بود معلول بیسوادی بود؟ پس آن آدمهای باسوادی که در کنارش بودند چی؟ وزیر اقتصاد اردلان بود و چهره های برجسته ای بودند آقای سحابی بود آنها چرا تن به این دادند.

دکتر فرح بخش: خمینی آنقدر نفوذ کلامش بالا بود که کسی جرات نمیکرد چیزی بگوید و سکوت میکردند.


دکتر نوری زاده : واقعا این مورد خیلی مهمی است که پانزده سال شاه ۸ درصد رشد اقتصادی داشته باشد و بعد خمینی بیاید مملکتی که با خزانه پر و اقتصادی شکوفا با سهام دار در آلمان و هند بدهد دست اینها !!

دکتر فرح بخش: ببینید مشکل اساسی ما اینست که کار دست نادان افتاد و بعد این قشر نادان رفت روی مافیا بازی ، اما اساس کار الان که پس از چهل سال تجربه ای پیداکرده عجیب و غریب است که رهبر انقلاب سخنانی بگوید که با هیچ منطقی جور در نمآید ایشان اخیرا در همین بیانه اخیرشان در گام دوم، بخشی را به اقتصاد تخصیص دادند و اشاره دارند به اینکه اقتصاد باید قوی باشد و اینطور باشد، خوب همه حرفها قبول است، ولی جمله ای گفتند که ملت ایران چهل سال است دارد تاوانش را پس میدهد اقتصاد با همه اهمیتش وسیله است برای رسیدن به اهداف، اینها را یک دانشجوی سال اول هم نمیزند حالا دانشمند اقتصادی که بماند .
هر انسان یک واحد اقتصادی است از صبح که بر میخیزد چه فقیر باشد چه ثروتمند هر حرکتی که انجام میدهد یک حرکت اقتصادی است تا موقع خواب ، این اعمال اقتصادی انسان در وسط کار ممکن است یک روزنامه هم بخواند ممکن است عضو حزب هم باشد و برود رای هم بدهد این اقتصاد پرش کرده است و ممکن است مذهبی باشد و برود مسجد ولی گوشت و پوست و روان و همه چیزش در خدمت اقتصاد است. این انسان تبدیل بشود به ۸۰ میلیون و این ها مثل زنجیر بهم متصل هستند اقتصاد این ۸۰ میلیون میشود منافع ملی و برای حفظ این منافع ملی جهت اطلاع خامنه ای ،لازم است که یک تشکیلاتی برای ساماندهی و سازماندهی بوجود بیاید برای این مسئله پارلمان بوجود بیاید و مجلس بوجود میآید که مقررات گمرکی و مالیاتی وضع کند برای حفظ این منافع ملی و برای اینکه این مقررات اجرا بشود دولت بوجود میآید این مجموعه دولت و مجلس در رابطه با خارج میشود دیپلماسی، پس مجلس دولت دیپلماسی میشود سیاست، اینها در خدمت اقتصاد هستند تا منافع ملی حفظ شود، هدفی وجودندارد هدف اقتصاد است و مابقی وسیله هستند . خامنه ای این را بر عکس کرده و گفته این اقتصادی که پول درآن هست و زندگی درآن هست باید در خدمت اهداف انقلاب در بیاید، بعد این وسیله که مجلس و دولت میباشد را هم برده است در خدمت اهداف اسلامیش، پس برعکس شده است، و برای اینکه آن منافع ملی را بتواند انتقال بدهد چند صد نفر تمام کلید های مهم مملکتی را در اختیار گرفته اند وقتی منافع ملی در دست چند صد نفر باشد این سالم نمیتواند حرکت کند از درون آن جنگ خارجی ، مافیا بازی ، و حیف و میل در میآید، اینست که آقای خامنه ای باید توجه کندکه اقتصاد هیچگاه وسیله نمیشود و اگر شد یعنی این بساطی که ما امروز داریم.

دکتر نوری زاده : یعنی بنظر من یک نفر باید خامنه ای را بنشاند و برایش تعریف کند ولایتی که این را میفهمد باید برایش تعریف کند.

دکتر فرح بخش: ببینید منافع شخصی مطرح است اگر راهنماییش کنند که منافع خودشان و دزدیهایشان از بین میرود، باید ایشان نادان بماند تا آنها بتوانند کارهای خودشان را انجام دهند ، شما ببینید خامنه ای هزار میلیارد تومان در دستش بوده این سی سال ، کل این صنایع خودرو سازی مان ۵۰ میلیارد نمیشود با تمام تشکیلاتش ، هزار میلیارد از بین رفته، ما تنها زیان هزار میلیارد را نمیدهیم زیان نهادی که نهادینه شده در این نظام را میدهیم، الان دویست میلیارد دلار برای صنعت نفت احتیاج است و آب از بین رفته است خاک از بین رفته است شما این زیانها را حساب کنید میبینید که چه بر سر ملت ما آمده است و ما هنوز متاسفانه سکوت کرده ایم و میرویم در صف می ایستیم و این دو گانه بازی بین دستگاه حکومتی و ملت، آنها یکجور برای ملت صحبت میکنند و یک جور دیگر عمل میکنند...........

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم
A Window to the Fatherland – Wednesday 6 March 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Today we speak with our special guest Dr. Manouchehr Farahbakhsh who would give us his views about the current economic and political news of Iran and the world.

We begin our talk by asking his response to the comments of Dr. Soroush who has claimed that the Shah of Iran was “illiterate” and that Khomeini has been the “most educated leader in Iran’s history”. And yet, the same Khomeini had once said that economics were matters of concern for donkeys.

Dr. Manouchehr Farahbakhsh:

I think Dr. Soroush must have been on some kind of ecstasy drugs when he madesuch cheap comments, otherwise a man who calls himself a philosopher and has read about politics and literature of the world would not compare Khomeini with Karl Marx and utter such nonsense.

Under the Shah’s rule Iran had several development plans but the second of them failed in so far as all its expectations were not achieved and only 50 percent of them were realized.

However, even with that shortcoming which was due to lack of enough budget, under the Shah and over only a period of 15 years Iran had 8 percent growth in its GDP and 14 percent growth in its industrial output.

What the Shah had done was to create a new social class of senior managers and business people. But the first thing Khomeini did was to destroy this class and their industries. He was very powerful and no one could oppose him and his policies at the time.

The problems of Iran began the moment that he allowed illiterate and inexperienced people who followed his religious beliefs to take over Iran’s economic and social life.

What we see in Iran of today is the result of forty years of ignorant people having ruled the country and destroyed its economic foundations through mismanagement and corruption.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/49555

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/d2KHvCXOYn8

لینک دانلود:

https://vimeo.com/321759759

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/flhazmf193pi

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/h8dvxu8gomah

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1RHoWBG1ZjgCc8s1jXymf6pguRD8GZAFX/view?usp=sharing


March 11, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۱۴ اسفند

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. ابتدا یادی خواهیم نمود از اسطوره ملی ایران زنده یاد دکتر محمد مصدق که در چنین روزی خاموش شد و به هفت هزار سالگان پیوست. دیدی دلا که یار نیامد اسب آمد و سوار نیامد ، مصدق بزرگ بود و بزرگ ماند. کار بزرگ ملی شدن نفت تنها کار او نبود، اگر کاشانی آن وسط نبود و این جدایی نیفتاده بود اگر آدمهای دیگری و توطئه گران آنجا نبودند ، زاهدی وزیر کشور مصدق باقیمانده بود الله یار خان صالح بود دکتر صدیقی بود شاپور بختیار بود اینها در کنار هم باقی مانده بودند. ولی سرنوشت ما ها را همیشه از کنار چشمه پرتابمان میکند به ته دره ، وسط زیباترین باغستان جهانیم ناگهان پرتاب میشیم به دل کویر سوخته، میرزا تقی خان امیر کبیر دارالفنون دارد میسازد رگش را در حمام فین کاشان میبرند، قبل از او ابوالقاسم خان قائم مقام را خفه میکنند. جالب و دردناک اینست که روح الله مصطفوی کشمیری آنقدر کینه دارد به پیر احمد آبادی به محض اینکه سوار اسب قدرت میشود و شروع میکند به رکاب زدن و لگد زدن، میگوید بله این مصدق به گوش اسلام سیلی زد ببرید دستهایشان را و خفه کنید صداهایشان را ملی کفر است و کافر است، و بعد آن جمعیت در اولین ۱۴ اسفند بعد از انقلاب به احمد آباد میرود همه بودند انگار مملکتی به احمد آباد آمده بود و فردایش خمینی از حرصش ، دستور قلع و قمع داد که بعد هم ادامه پیدا کرد،.

آنزمان دکتر سروش نگاهی دیگری داشت و چهل سال بعد بیاید بگوید خمینی بزرگترین شخصیت تاریخ ما بوده است، چون هم فقه خوانده بود هم فلسفه ، همین آقای سروش راجع به فقه و فقها نظر دیگری داشت و راجع به این آدم خواران چه میگوید و آدم شک میکند که شاید پشت پرده خبری است که دکتر سروش این حرفها را میزند این سخنان مدتی قبل از این سخنان اخیرشان هست. شما که به این قشنگی لالایی بلدید چرا وسطش خودتان خوابتان میبرد؟ یادتان میرود این حرفها را زده اید. خمینی ،یک آدمکش را بزرگترین شخص تاریخ میخوانید، در رژیم ولایت فقیه آدم همه اینها را انتظار دارد ولی آن دزد با چراغ آن کسی که میشود دکتر محمد جواد ظریف تحصیلکرده آمریکا به خانمی علاقه مند میشود اورا صیغه میکند او هم به این احکام باطله اعتقاد دارد. آقای سروش شما از دل این فقه شما بزرگترین مرد تاریخ را بیرون میآورید؟
این داستان حکومتی است سرتا پا فریب ، اینها اسم روح الله زم را چون روح الله اسم خمینی است عوض میکنند و نیمایش میکنند و اینجور میخواهند به نیما بزنند و روح الله خودشان را کنار بکشند. به حرمت اسامی فرزندانمان مشخص میشود که به کجا میرویم و خط فکری مان چیست.

این عکس جدید مهندس موسوی و خانم رهنورد مرا خیلی به فکر فرو برد، هردو شان جوانیشان را بیاد دارم شاعر بود و آقای موسوی هم نقاش بود و خانم رهنورد بی حجاب بود و زن و شوهری محترم بودند. خامنه ای در دوران تبعید و دربدری هر وقت میامد به منزل پدری مهندس موسوی میرفت و ازطرف آنها پذیرایی میشد و اگر کسری داشتند در جیبشان میگذاشتند و حالا اورا به زندان و حصر میبرند و تبدیل میشود به این آدمی که در عکس میبینید این همان موسوی است که در دوران جنگ نگذاشت قیمت ارزاق عمومی گران شود، دست کج نداشت، البته من با افکار سیاسیش مخالفم و دوران طلایی با امامش را قبول ندارم ، ولی خودش آدم درستی بود. با این مرد چه کرده اند ؟ با مردم که دارید چه کارها میکنید ما به عبدالله مومنی مدیونیم به نسرین ستوده و بقیه مبارزان مدیونیم و به همه انسانهایی که حکومت لذت فرزند داشتن را از آنها گرفت مدیونیم این حکومت چگونه انتظار دارد مردم فریبش رابخورند .

در وین قرار داد برنامه اتمی غیر مجاز را میبندند و غنی شدن بالاتر از ۳/۵ در صد و متعهد بشوید که آدم بشوید و التزام میدهند که به این تعهداتشان پایبند باشند . برمیگردند آزمایش موشک پشت آزامایش موشک انجام میدهند بعد دیپلماتهای تروریستشان میخواهند در موقع اجرای برنامه مجاهدین بمبگذاری کنند،اینها زیر پا خودشان بمب گذاشته اند لازم نیست شما بگذارید اما چون طبیعتشان تروریست و بمگذار هست باید بمب بگذارند. در لبنان باید آدم بکشد و جنبش درست کند داعش رفته ما یک داعش شیعه درست میکنیم ، ذات رژیم آدم خوار است ذات رژیم تروریست پرور است .شما همین عکس مهندس موسوی را ببینید ببینید با یاران خودشان چه کرده اند، اول انقلاب مطهری یکی دو نوبت با خمینی در گیر میشود ترتیبش را دادند. در جریان بمب گذاری حزب جمهوری هدف بهشتی بود . تمام تاریخ اینها آدمکشی است از زمانی که دست بیعت با نواب صفوی یا نواب صفوی با اینها بیعت کرد فرقی نمیکند اینها وضو با خون گرفته اند شما یک ذره وطن دوستی و محبت در رفتارشان نمی بینید.

گفتگوی ظریف با خبرنگار که میگوید ما به مردم بدهکار هستیم و این داستان استعفایش و برگشتش چیزهای تازه ای راجع به آن با شما خواهم گفت ، داستان استعفای ایشان خیلی اهانت آمیز بوده . حاج قاسم سلیمانی به سوریه میرود با هواپیمای باربری که صندلی چیده بودند آقای اسد را مخفیانه به ایران میآورند یواشکی؟ جنس قاچاق را باید یواشکی آورد. و یکراست خدمت آقا میروند و میخواهند برگردند و میگویند روحانی ناراحت میشود یه دیدار کوتاهی هم با او داشته باشیم، باز علی اکبر ولایتی و اصغر حجازی و حقانیان هم آمدند،.

اروپایی ها در را باز کردند و رژیم جمهوری اسلامی فکر کردند که تمام شد، خاتمی رئیس جمهور شد و اروپاییان خوشحال شدند، اینها اشتباه کردند و فکر کردند که در برجام اروپاییان سرنوشتشان را به جمهوری اسلامی وصل کرده اند در حالی که اینها درک نکردند که میزان روابط تجاری آنها با عربستان و دیگر کشورهای منطقه چندین برابر با جمهوری اسلامی است و اینها فکر میکردند که دستشان باز است هر کاری بخواهند بکنند همه در انتظار این بودند که رشد تجاری ایران در یکسال از ۱۲۰ درصد بالاتر برود و وسط این کار گفتند حالا که اروپا مشغول هست و با ما مهربان ، آقایان گفتند بگذارید یک بمبی هم در فرانسه بگذاریم چه کسی میفهمد که ماییم . و گیر میفتد دیپلماتشان .......

در انتها شما را در جریان سومین روز اعتصاب معلمین و کارگران قطار شهری مترو قرار خواهیم داد. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/49514

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/JpaZKuVofMI

لینک دانلود:

https://vimeo.com/321559360

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ce47lb1y8uc5

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/m3szmbo9kwuj

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1eQU5vO9GOKAg3q8sqieEk3inD3GersFy/view?usp=sharing

March 11, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۱۳ اسفند

nor4-300x160.jpg


این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم.
ابتدا به دیدن گزارش تصویری از سخنان کیومرث پوراحمد در بزرگداشت خشایار الوند می نشینیم .کیومرث پور احمد داغ دل همه ما را با آن حرفای کوتاه و زیباش تازه کرد،.

اختلافات مذهبی همه چیزش پوچ است ،این اول بود یا آن اول بود معلوم میکند ابوبکر اولین خلیفه بود حالا ۱۴۰۰ سال بعد سر همدیگر را ببریم که حق با این بود؟ نه ، کما اینکه امروز حق با مائیست که رژیم جهل و جور و فساد را نمیخواهیم ، بهر روی در قرن بیست و یکم یک آخوندی با وجود پانزده شانزده میلون اهل تسنن در مملکت و سنی هایی که تمام اطراف کشورمان را گرفته اند ببینید این فرد چه میگوید ،،خلفا به همه ظلم کرده اند و حق دارند به آنها فحش بدهند و خدا هم راضی است،، ۱۴ قرن بعد هنوز جنگ حیدر نعمتی راه میاندازند و هنوز بحث بر سر این است که حق با علی بود یا عمر یا حسین؟؟؟!!! این داستان هر روز از صدا و سیمای سیدعلی آقا تکرار میشود.!!!

داستان ظریف و مانور استعفایش هنوز ادامه دارد یکی از عواملش خود آقای ظریف است ایشان اشاره کرده که وزارت امور خارجه مسئول روابط خارجی کل کشور است هر دستگاهی میتواند در داخل سیاستهایی داشته باشد اما سیاست خارجی چیز دیگری است و مربوط به وزارت خارجه است و او دلگیر بود از داستان بی اطلاعیش از سفر بشار اسد و این را قاسم سلیمانی به گردن دفتر ریاست جمهوری انداخت. محمود واعظی که سالها هم در وزارت خارجه بود آرزوی وزارت خارجه را دارد می خواهد پایان کارش با وزارت امور خارجه تمام شود. منتها آقای ظریف مانوری آمد که در این مانورش موفق بود و اینها هم کسی را نداشتند که جایش بیاورند، واعظی سابقه اش در وزارت خارجه خیلی بد است ، بنابراین لیاقت این پست را نداشت و در همین دفتر روحانی گند زده است و همه نوع فسادی کرده است.

در ادامه از افشاگری سخیف رژیم بر علیه روح اله زم شما را باخبر خواهیم نمود .یک داستانی راه انداخته اند که اداره اطلاعاتی کشور پسر آقای زم را در تله انداختند و او را به بازی گرفته اند. ببینید من وقتی جوان بودم افشاگری برایم خیلی اهمیت داشت خبر اول را من بنویسم و یا در قتلهای زنجیره ای در جریان یکی از بزرگترین قتلهای کشور قرار گرفتم و ۴ تا کتاب منتشر کردم و برایم اهمیت داشت هم از اینکه حقیقتی را فاش میکردم هم از اینکه من اول این را پخش کرده بودم اما به مرور عمیق تر و پس پرده را هم نگاه میکنم، در مورد همین بنی حقانیان به این دلیل پیگیر ماجرا شدم چون فکر میکنم ظلمی که حکومت در ارتباط با این افراد در جامعه میکند الان در دستگاه خودشان همجنسگراست بلکه ملکه همجنسگرا هاست ، من راجع به این ایراد گرفتم و راجع بهش حرف زدم. من حرف بی ربط اینجا نمیزنم یادتان باشد.وقتی این داستان افشاگری های آقای زم شروع شد من تلویحا گفتم ایشان اولین بار با من تماس گرفت و یکی دو تا خبر و مطلب برایم فرستاد و من دیدم با افکار من جور نیست تشکر کردم اتفاقا مطالبی در مورد دکلهای نفتی بود ، بهر روی از چند روز گذشته رژیم یکی دو تا افشاگری زده و خودش را و حقارتش را نشان داد و نشان داد که آدمهایش چقدر حقیر تر هستند. آقای زم که چیزی را از دست نمیدهد بلاخره یک روزنامه نگار و خبرنگاری آمده و یک حرفهایی زده یک جا درست بوده یک جا درست نبوده ، چه چیزی را از دست داده است؟ ببینید رژیم به کجا رسیده است؟.

برادر کوچکم آقای زم من ۵۰ ساله که اینکار را میکنم از نوشتن بوده و دبیر سیاسی بزرگترین روزنامه کشور روزنامه اطلاعات وسردبیر بزرگترین مجله کشور بوده ام،مجله امید ایران ، رادیو تلوزیون بوده ام در خارج هم همینطور در روزنامه ها و مجلات و رادیو تلوزیون بوده ام وقتی میگویید که من مثل علیرضا نوری زاده نیستم که روزی ۱۴ ساعت برنامه داشته باشد خیر بنده روزی یکساعت برنامه دارم پنج روز در هفته،که قصد دارم کمترش بکنم ،.شما جوانید و پر انرژی شما بیایید و کار را ادامه بدهید ما زحمتمان را کشیده ایم و خوشحالم که توانستم در این سالها یک عده جوان را تربیت بکنم .

در پی آن نگاهی به اظهارات عجیب عبدالکریم سروش در مورد خمینی خواهیم داشت، من به ایشان احترام میگذارم و آرزو میکردم دکتر شریعتی هم مثل ایشان عاقبت بخیر میشد بحمدالله جایی درس میدهد و اسمش جزء صد فیلسوف اسلامی گذاشته اند و شاگردانی هم دارند که ایشان را دنبال میکنند اما با ف.م. سخن و . م. سحر هم سخن هستم در این سخنان آقای سروش که در مورد خمینی کرده اند و درواقع آقای سروش بنوعی علاقه مندانش را یک جوری مستاصل کرد توی یک راهی انداخت که نه راه پیش دارند نه راه پس ، سروش قرآن را از این حالت وحی درآورده اما سروش مردی را که جنایتکار است و در رساله اش در ارتباط با مسائل جنسی با اطفال سخن میگوید را بزرگترین دانشمند و سیاستمدار تاریخ میداند . خمینی را از نظر دانش با محمد رضا شاه مقایسه اش میکنید ، که سه زبان را بخوبی بلد بود اقتصاد میدانست و کتاب خوان بود و نمیگفت اقتصاد مال خر است!! در تاریخ ایران پادشاهی مثل خمینی نبوده است؟ نامه هایش به فاطی خانم معلوم است که چقدر با سواد بوده است ؟!!
آقای سروش علاوه بر چنگ زدن بر سرو صورت خویش به سرو صورت علاقه مندان خودت هم چنگ زدی!! خمینی بر روی مسیحیت و ادیان دیگر خط میکشد و بهایی را قابل زندگی کردن نمیداند آنوقت این آدم بزرگترین و با سواد ترین بوده درسواد مجامعت با حیوانات؟؟!!! آقای دکتر سروش شما که فیلسوفید چرا اینها را میگویید پادشاه یک مملکت نباید بداند با پایش به توالت برود بلکه باید علم کشور داری و اقتصاد بداند، اینها را نداند اصلا اتفاقی نمی افتد، رضا شاه هم اینها را نمی دانست رضا شاه کشف حجاب را برای پیشرفت کشور ضروری میداند اما خمینی زنان را در گونی میکند حال کدامشان سواد مملکت داری دارند امیدوارم فرزند شما این حرفها را نزند.

و شما بابت این حرف از ملت ایران باید عذر خواهی کنید از ده ها هزار خانواده ای که بفرمان خمینی فرزندانشان و عزیزانشان اعدام و یا بقتل رسیدند باید عذر خواهی کنید و هزاران تنی که به فتوای خمینی که از آن لجنزاری که شما میگویید سواد بوده است سیراب شده اند باید پوزش بخواهید و درود به تمامی کسانی که برعلیه این سخنان موضع گیری کرده اند، اعتبار شما لطمه خورده امیدواریم که با پوزش بزرگ جبران بکنید از مردی که پرچم زیبای ما را به پرچم هندی ها تبدیل کرد، شما جایگاهتان با خلخالی یکی میشود و نباید آن حرفها را میزدی، خیلی بد بود من شما را دوست دارم من سالها پیش مقاله ای به عربی در باره شما نوشتم و شما وقتی دیدید متاثر شدید. درهر حال امیدوارم که بدانید که خمینی جنایتکار ترین فردی بود که به قدرت رسید او عرفان نمیدانست خمینی و عرفان؟ پاسبان پیری را که در سال ۴۲ اورا همراهی کرده بود دستور داد پیداکردند و اعدام نمود. او جنایتکار ترین فردی بود که در ایران به قدرت رسید، اگر ذره ای معرفت و عرفان در وجود خمینی بود این جنایات را میکرد

ابوالفضل قدیانی را میشناسید او یکی از آن بچه هایی بود که در زمان انقلاب دست در دست بهزاد نبوی بعنوان مجاهدین انقلاب اسلامی شده بودند عرب سرخی بود و دکتر توفیقی بود آقای تاج زاده بود . قدیانی خیلی هم متعصب بود و از نظر مذهبی هم شاید تعصب بیشتری داشت . اما حساسیت غریبی راجع به استبداد دارد بهمین دلیل راهش را از نبوی و بقیه جدا کرد او حرفهایش را صریح میزند به آقای خانه ای به مناسبت بیانیه ۲۲ بهمنش تاخته است و گفته مانند بیانیه های دیگر پر از حرفهای تکراری و دروغ های اعجاب انگیز در مورد آزادی ، معنویت ، عدالت اجتماعی ، و اخلاق بود . شهامتش را هم دارد
خامنه ای به تقلید از گوبلز که دروغ را هر چه بزرگتر بگویی مردم بهتر باور میکنند،عجبا رهبر نظام که قائم به فساد است که اگر فساد و چپاول و رانت را از او بگیرند تمام ارکانش یکسره از هم میپاشد از فساد دم میزند؟!انگار مردم نمیدانند که بانیان و مروجان فساد همان بنیاد ها نهاد ها سازمانها و بانکها و جامعه ها یی که وابسته به شخص او هستند و فساد و چپاول را همه گیر کرده اند.او ثروت ملی را صرف جاه طلبی های خود و تحکیم قدرت خویش میکند .......
. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Monday 4 March 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We first listen to the speech of the film director Kiomars Pourahmad at the funeral of TV producer Khashayar Alvand where he directly criticizes the atmosphere of fear, despair and sadness over Iran’s cultural and social life since the establishment of the Islamic republic regime.

The regime’s broadcasting organization is one of the main tools of spreading these negative aspects through superstition and sectarianism inside and outside the country.

It appears that the Zarif resignation saga is not to stop and he is himself behind it, as he has now said that the foreign ministry under his command must be responsible for all of Iran’s foreign relations matters.

Zarif only succeeded in his gamble because the regime does not have any other person at its disposal to replace him.

The regime has now broadcast a cheap “documentary” about how it has supposedly “infiltrated” in the opposition forces in exile by showing clips of a conversation between one of its agents and Ruhollah Zam who runs the Amad News website.

I have been in the world of journalism and publishing for more than half a century and can say this type of cheap ploys by the regime only reveals itsdesperation and at the same time the power of the media in exposing its crimes and corruption.

Now the religious intellectual Abdulkarim Soroush has made some astonishing comments about the position of Khomeini in Iran’s history.

He has described Khomeini as “the greatest scientist and politician throughout Iran’s history”.

We call on Soroush to retreat his disgraceful comments and apologize to millions of Iranians who have lost their beloved ones at the hands of a regime that Khomeini established which has destroyed our country.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/49460

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/qNtVTOU3-uY

لینک دانلود:

https://vimeo.com/321295634

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ddy6mosw4lf8

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/3v0kp1jn4kvy

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1eJgTreyfXqnLcrJlJbtqRv1gHPGpkGFP/view?usp=sharing

March 11, 2019

تفسیر خبر جمعه ۱۰ اسفند‎

با پوزش از دوروز غیبت بعلت سرماخوردگی و با صدایی گرفته در خدمت شما هستیم و نگاهی خواهیم داشت به آنچه که مربوط به ایران هست و نسل های آینده ایران
سرنوشت سیاسی ایران و حکومت بشار اسد
آنچه که در ارتباط با استعفای محمد جواد ظریف در عرصه سیاسی جمهوری اسلامی گذشت این استعفا بر چه اساسی بود و با چه هدفی انجام گرفت و چرا پس گرفته شد.؟
و نگاهی داریم به روند پولشویی در ایران در عرصه منطقه ای و بین المللی.
میهمانان این شماره از برنامه تفسیر خبر آقایان دکتر علیرضا نوری زاده ودکتر قاسم شعله سعدی وکیل و حقوقدان

چالنگی: این غربت و خبر های ناگوار ،خشایار الوند همچنین دکتر صادقی برادر پرفسور صادقی از میان ما رفتند. به خانواده اشان تسلیت عرض میکنیم و یادشان گرامی باد
اما آقای شعله سعدی مرگ و میر بین جوانان زیاد شده با فشارهایی که هست در زندانها ظاهرا زندانیانی به طرز خطرناکی هستند و دسترسی ندارند به دکتر و دارو در زندانهای قرچک و دیگر زندانهای حکومت و اینها را از شما می شنویم آنطور که در خبر ها آمده است یا نه وضعیت خوبی دارند؟

شعله سعدی: متفاوت است زندان قرچک که بانوان زندانی اعتراض کردند و معلوم است که وضع بدتر است و زندان تهران بزرگ که در حسن آباد فشافویه است که ابتدا من را به آنجا بردند البته آنجا هم بندهای مختلفی دارد و مشکلات زندان زیاد بود و بعد از حدود یک هفته هم ما را بردند در قسمت دزد ها و معتادها و آنجا تراکم جمعیت خیلی زیاد بود و آب نبود و وضعیت بهداشتی مناسبی نداشت ولی یک روز بیشتر ما را آنجا نگه نداشتند و بعد ما را به زندان سپاه منتقل کردند که ظاهرا در خود سپاه است و من ۸ روز در انفرادی بودم . در آنجا غذا خوب بود و مثل اینکه از بیرون تهیه میکردند البته برای بازجویی آنجا بودیم و تامین دارو همانجا هم مشکل بود چون من دیابت هم دارم برایم سخت بود به استثنای غذای خوبشان، انفرادی بودیم و چشم بند شان روی چشم فشار میاورد و یک بار هم پزشک ما را ویزیت کرد و بعد از آن اعزام کردند با پا بند و دستبند و دست ما را هم با آقای کیخسروی با دستبند وصل کردند و ما را به اوین آوردند و آنجا وضع بهداشتش خوب بود و بندهای ۸ زندانیان معترض بودند و در همان بند ما داروهای ساده مثل سرماخوردگی هم کم بود و بهر حال اینها اقتدارات زندان بود ولی چیزی که بود خوش رفتاری مامورین و زندانیان بود.

چالنگی : آقای نوری زاده الان مسئله کمبود دارو آنچه که در سطح بیمارستان و خیابان مشهود است و گرانی و کم یابی داروها و مشکلات مردم از یکطرف و از طرف دیگر آقای جزائری برای درمان به لندن آمده و بقیه اینها را چطور میشود توجیه کرد ؟


نوری زاده: ببینید قبل از انقلاب آقای سید هادی خسروشاهی دچار حمله قلبی شدند و آنوقت مرحوم شریعتمداری مرجع اول بودند و بعضی از تجار بازار هزینه این نوع سفر ها را میدادند یا احمد شاملو که مخالف آن رژیم هم بود شهبانو هزینه سفر ایشان را میداد برای بیماری که داشتند الان داستان فرق کرده هر جوجه ملایی توی هر دهی عطسه بکند بلافاصله اعزام میشود، ماموریت هم کنار دستش میگذارند ، مثلا آقای جزائری که قیافه اش را آدم میبیند پیرو شیطان میشود آمده اینجا خرید و گردش و بعد میگوید من آمده بودم یک پا دردی و سردردی دارم که وظیفه ام را نمیتوانم انجام دهم ، تو هم مثل هزاران ایرانی دیگر که با وجود سردرد و پادرد مجبورند کار هم بکنند و اینقدر رسوایی ببار آورد که خامنه ای مجبور شد کنارش بگذارد. اینهمه آخوند در گوشه کنار دنیا خانه فرهنگی دارند از گوشه و کنار آفریقا تا آسیای شرقی و آمریکای جنوبی اینها برای چه آمده اند ؟. در کانادا ۷۵ مسجد و مرکز شیعه هست که حالا دعوایشان هم شده ابتهی که سفیر بود در سوریه با حسینی نسب دعوایش شده اون میگوید نماینده اسلام ناب منم آن یکی میگوید منم قبل از اینکه شما بیایید. اینها همه چیزشان با بقیه فرق دارد.

چالنگی : آقای شعله سعدیمن معلوم شد که برای چی به لندن آمدم آمدم که سرما بخورم و آقای جزايری هم معلوم شد برای چی آمده است
ولی این مخالفت وسیعی که برای تصویب لایحه پولشویی هست مجلس یک نظر دارد و برخی هایشان وااسلاما سرداده اند چه هست این بر چه پایه ای است؟

شعله سعدی: من گمان میکنم اگر این سئوال را از پسرم دکتر محمد جواد شعله سعدی میکردید بهتر بود چون ایشان فعلا اولین متخصص تحریم های بین المللی است و رساله اش در همین باره است اما کلیاتی که من میدانم ایران در یک بن بست دوسره ای هست که اگر این لایحه را تصویب بکند برای پرداخت به جریانهایی مثل حزب الله و غیرو دچار مشکل میشود بخصوص که بموجب قانون اساسی دولت موظف است از نهضت های آزادی بخش در سراسر جهان حمایت کند البته بدون دخالت در امور داخلی کشورها ، در راستای این از زمانی که سپاه تاسیس شد یک مرکزی در سپاه بوجود آمد بنام نهضت های آزادی بخش که ظاهرا اولین فرمانده اش ابوشریف بود و محمد منتظری و سید مهدی هاشمی که اعدام شد برادر داماد آیت الله منتظری و این تحول پیداکرد و این همان سپاه قدس است که قاسم سلیمانی فرمانده اش میباشد بلاخره طبق قانون اساسی باید این را انجام بدهند که این نیازمند پول است اما تراکنش های بانکی که باید صورت بگیرد به این دلیل که مثلا اروپا و آمریکا این سازمانها را تروریستی میدانند و انگلستان هم تصمیم گرفته حزب الله را در لیست تروریست قرار بدهد این از یک طرف واگر این تصویب بشود نمیتواند بر طبق قانون اساسی عمل کند و از طرف دیگر با توجه به وجود تحریمها بر اثر برجام و مشکلاتی که ایران گریبانگیرش هست حتی مکانیزمی هم که اروپاییان میخواستند راه بیندازند برای معامله با ایران آنها هم شرطشان این است که ایران این موارد را تصویب بکند مثلا دولت برای کمتر شدن مشکلاتش میخواهد اینها تصویب بشوند ولی مجمع تشخیص هنوز تصمیم نگرفته است انهایی که در مجلس تشخیص مصلحت هستند امور بین الملل و صلاح مملکت را تشخیص نمیدهند و آخرین اطلاعات که درز کرده بیشترشان مخالف تصویب هستند و ایران بر سر دوراهی است اگر تصویب بکند برای خودش محدودیت ایجاد کرده و اگر نکند مشکلاتی هم که هم اکنون گریبانگیرش هست تشدید میشود
با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

تفسیر خبر جمعه ۱۰ اسفند

امشب در تفسیر خبر همراه شما عزیزان خواهم بود تا بررسی کنیم آخرین خبرهای مربوط به ایران را از جمله :

– محمد جواد ظریف چرا استعفا داد و چرا استعفایش را پس گرفت؟

– سوریه چند میلیارد دلار به ایران بدهکارست؟

– چرا کارشناسان می گویند حکومت ایران در حال فروپاشی کامل است؟

و پرسش‌های دیگرکه در میان می گذاریم با آقایان علیرضا نوری زاده و قاسم شعله سعدی

ساعت 9:30 تهران از شبکه ی ایران فردا

با امید به فردائی بهتر


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/49391

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/yGpEwU9if8o

لینک دانلود:

https://vimeo.com/320792531

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/rgotskaggyrg

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/obhv1yartojs

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1rXcNpipMjv-1Cjqe8VHPiwkMcgn1nLLZ/view?usp=sharing

March 11, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۱۰ اسفند

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم .بیست روز دیگر تا عید باقی است . آنشبی که من خانه پدری ام را ترک کردم یکی از میهمانان من در زندان بود و زیر بند مرگ و میهمان دیگرم در گیر ودار اینکه میشود هنوز راهی پیدا کرد و وطن را نجات داد، هردو اینها آرزوهای بسیار داشتند و سالها مبارزه کرده بودند و برای رسیدن به آزادی تلاش کرده بودند اما با سرهای شکسته و درد گرفته به دیواربن بست و آلوده فتنه خمینی خوردند. سرانجام یکی بعد از ۷ سال زندان و هر روز منتظر مرگ بودن وطن را ترک کرد به کردستان رفت که شباهت هایی با وطن داشت و آن دیگری راهش به پاریس که یکی از عزیزانش آنجا بود دکتر شاپور بختیار و آخرین جملات را به او گفت .
خوش آمد میگویم به آقای مهندس هوشنگ کردستانی که از پاریس همراه ماست عضو آخرین جبهه ملی در ایران و در استودیو ایران فردا در لندن در خدمت آقای محسن خاتمی دوست دیرینه و عزیزم خواهیم بود.

نوریزاده : مهندس آخرین شبی که ایران بودید را برایمان بگویید که چه کردید و چه جوری آمدید ؟

کردستانی: من بعد از گرد همایی بیست و پنج خرداد در میدان فردوسی بدلیل اینکه سایر اعضای شورای مرکزی به حق و از روی وحشت نیامدند و من مسئول آن گردهمایی بودم که انجام نشد همان شب به اتفاق یکی از دوستان حزب ایران که اکنون در پاریس هستند و یکی از دوستان حزب مردم ایران بیانیه ای به سپاس از مردم ایران که به ندای جبهه ملی پاسخ مثبت دادند در تهران و در مراکز استانها صادر کردم و بدنبال آن مخفی بودم و حدود سه ماه بعد ایران را ترک کردم
همه اینها برای من شب آخر بود وطنی که عاشقش بودم و هستم را داشتم ترک میکردم و مگر اینکه بتوانیم با کمک مردم پیروز بشویم و به وطن برگردیم.

نوری زاده : خوب شما بگو آقای خاتمی؟

خاتمی: این جلسه ای که میگویند جلسه ای بود که ایشان حتما یادش میآید و حضور داشت بهر حال زیر زمینی بود آتیلیه یک مهندس نقشه کش بود و من هم از طرف حزب رنجبران در آنجا بودم. بعدش صبح با دکتر حسن لباسچی به بازار رفتیم و دیدیم بازار خالی است و حدس زدیم باید اتفاقی افتاده باشد. و اگر یادتان باشد شما خیلی منتظر ما بودید و هواپیما بجای اینکه از استکهلم بیاید به گتویک رفت به منچستر و شما نگران های جک شدن بودید. و آن لحظه که من پیاده شدم و آمدم کنار خیابان نشستم، من که روزی سه نخ سیگار نمی کشیدم یک لیوان بزرگ قهوه خریدم و شروع کردم به سیگار کشیدن .
نوری زاده: البته آقای خاتمی هم سیگار را ترک کرده است.
کردستانی: البته من یاداوری میکنم که تمام سازمانهای آنروز نمایندگانی معرفی کرده بودند که در جلساتی که اشاره کردم و من هم بعنوان مسئول برگزاری آمده بودم همه اینها بطور قوی میگفتند که در گرد همایی فردا یا شب آخر شرکت خواهند کرد ولی بعد از آن نطق خمینی از دید من نشان ترس و وحشت خود خمینی بود، هرچند همه هم ترسیده بودند، جز نماینده رنجبران هیچ کدام از این گروه ها نمایندگانشان سر قرار حضور پیدا نکردند ،حتی نماینده دکتر سامی که من به حضورش امیدواربودم.

نوری زاده: مهندس کردستانی اخیرا اعلام شد جبهه ملی ششم تشکیل شده و دوستانی مثل مهندس زعیم و موسوی در این جریان حضور دارند شما در جریان این کار بودید میدانستید ؟

کردستانی : من فقط یکی از جوانهایی که علاقه مند است به من با من تماس گرفت و گفت چنین کاری میخواهند بکنند و من گفتم من علاقه شما به این کار و آزادیخواهی شما را و پیروی از سیاست مصدق را در شما تایید میکنم ولی توجه داشته باشید که اگر از تجربیات گذشته استفاده نکنید این نیرو وتلاش مجددا در مسیری میرود که به نتیجه نخواهد رسید من گفتم جبهه اصولا مفهومی دارد و آن هم این است که تشکیل میشود از چندین سازمان یا حزب یا تشکل سیاسی که هر کدام باور های خودشان را دارند جهانبینی خودشان را دارند، سازمان سیاسی خودشان را دارند، اما در چند اصول که مشترک هستند باهم همکاری میکنند و شما در این زمینه چه کار کرده اید جمع شدن یک عده به اعتبار فرد، تشکیل جبهه ملی نمیدهد و این اتفاقی است که قبل از شما هم شده بود و شما به او اعتراض دارید، و حتی پرسیدم از ایشان که آیا ایشان بدیدار آقای خسرو سیف رفته است و این موضوع را در میان گذاشته است که از تجربیات ایشان برای شکل گیری جبهه به مفهوم واقعی که امیدوار کننده باشد برای رهایی ایران از دست رژیم مذهبی ، گفت ما قرار داریم که امروز بعد از ظهر به دیدنشان برویم ولی بعدش هیچ تماسی در این زمینه با من گرفته نشده است.

نوری زاده: آقای خاتمی شما خیلی دنبالش بودید با بچه هایی که خارج بودند این حرکتهای اخیر در ایران را چه جور دیدید؟

خاتمی: این داستان ریشه در اولین کنگره جبهه ملی دارد در تهران ،در سال ۴۱ ، من آنجا بعنوان منشی زنده یاد الله یار صالح شرکت کردم و چون شرایطم از لحاظ سنی طوری بود که نمیتوانستم انتخاب بشوم، در آن کنگره دو خط بود یکی اینکه از جبهه دو حزب بزرگ بسازند مثل دکتر سنجابی و رازی و دارودسته سلامتیان و خنجی و حجازی، در حالی که دکتر مصدق پیامی را که روی نوار بود دکتر هدایت الله متین دفتری از پدر بزرگ گرفته بود و برای کنگره آورده بود میگفت درهای جبهه ملی بروی تمام احزاب و دسته جاتی که سابقه ضدیت با نهضت ملی ایران ندارند باید باز باشد از آنجا بود که این در واقع یک پیغامم برای زنده یاد همیشه زنده یاد، که بزرگترین ظلم ها در حقش شده است اینکه اگر نه شرقی و نه غربی وجود داشت خلیل ملکی بود ، و اینکه ایشان باید در جبهه ملی حضور داشته باشد . دوست عزیزمان دکتر کردوانی در صحبتهایش چند شب پیش راجع به خلیل ملکی صحبت کرد.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۱۰ اسفند

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با آقایان مهندس هوشنگ کردستانی در پاریس و محسن خاتمی در استودیو ایران فردا می نشینیم و در ارتباط با مسائل مختلف سیاسی داخلی و منطقه ای به تبادل نظر خواهیم پرداخت و نظرات ایشان را جویا خواهیم شد . با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/49381

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/4q79mVtKULo

لینک دانلود:

https://vimeo.com/320790351

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/0xcwbu4zxko8

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/r0vm2o5xpifv

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1XH4R0HFfEAheYj-6IUNE4KkA1_QmhymS/view?usp=sharing

March 02, 2019

Behind the Headlines – Friday 1 March 2019

با پوزش از دوروز غیبت بعلت سرماخوردگی و با صدایی گرفته در خدمت شما هستیم و نگاهی خواهیم داشت به آنچه که مربوط به ایران هست و نسل های آینده ایران
سرنوشت سیاسی ایران و حکومت بشار اسد
آنچه که در ارتباط با استعفای محمد جواد ظریف در عرصه سیاسی جمهوری اسلامی گذشت این استعفا بر چه اساسی بود و با چه هدفی انجام گرفت و چرا پس گرفته شد.؟
و نگاهی داریم به روند پولشویی در ایران در عرصه منطقه ای و بین المللی.
میهمانان این شماره از برنامه تفسیر خبر آقایان دکتر علیرضا نوری زاده ودکتر قاسم شعله سعدی وکیل و حقوقدان

چالنگی: این غربت و خبر های ناگوار ،خشایار الوند همچنین دکتر صادقی برادر پرفسور صادقی از میان ما رفتند. به خانواده اشان تسلیت عرض میکنیم و یادشان گرامی باد
اما آقای شعله سعدی مرگ و میر بین جوانان زیاد شده با فشارهایی که هست در زندانها ظاهرا زندانیانی به طرز خطرناکی هستند و دسترسی ندارند به دکتر و دارو در زندانهای قرچک و دیگر زندانهای حکومت و اینها را از شما می شنویم آنطور که در خبر ها آمده است یا نه وضعیت خوبی دارند؟

شعله سعدی: متفاوت است زندان قرچک که بانوان زندانی اعتراض کردند و معلوم است که وضع بدتر است و زندان تهران بزرگ که در حسن آباد فشافویه است که ابتدا من را به آنجا بردند البته آنجا هم بندهای مختلفی دارد و مشکلات زندان زیاد بود و بعد از حدود یک هفته هم ما را بردند در قسمت دزد ها و معتادها و آنجا تراکم جمعیت خیلی زیاد بود و آب نبود و وضعیت بهداشتی مناسبی نداشت ولی یک روز بیشتر ما را آنجا نگه نداشتند و بعد ما را به زندان سپاه منتقل کردند که ظاهرا در خود سپاه است و من ۸ روز در انفرادی بودم . در آنجا غذا خوب بود و مثل اینکه از بیرون تهیه میکردند البته برای بازجویی آنجا بودیم و تامین دارو همانجا هم مشکل بود چون من دیابت هم دارم برایم سخت بود به استثنای غذای خوبشان، انفرادی بودیم و چشم بند شان روی چشم فشار میاورد و یک بار هم پزشک ما را ویزیت کرد و بعد از آن اعزام کردند با پا بند و دستبند و دست ما را هم با آقای کیخسروی با دستبند وصل کردند و ما را به اوین آوردند و آنجا وضع بهداشتش خوب بود و بندهای ۸ زندانیان معترض بودند و در همان بند ما داروهای ساده مثل سرماخوردگی هم کم بود و بهر حال اینها اقتدارات زندان بود ولی چیزی که بود خوش رفتاری مامورین و زندانیان بود.

چالنگی : آقای نوری زاده الان مسئله کمبود دارو آنچه که در سطح بیمارستان و خیابان مشهود است و گرانی و کم یابی داروها و مشکلات مردم از یکطرف و از طرف دیگر آقای جزائری برای درمان به لندن آمده و بقیه اینها را چطور میشود توجیه کرد ؟


نوری زاده: ببینید قبل از انقلاب آقای سید هادی خسروشاهی دچار حمله قلبی شدند و آنوقت مرحوم شریعتمداری مرجع اول بودند و بعضی از تجار بازار هزینه این نوع سفر ها را میدادند یا احمد شاملو که مخالف آن رژیم هم بود شهبانو هزینه سفر ایشان را میداد برای بیماری که داشتند الان داستان فرق کرده هر جوجه ملایی توی هر دهی عطسه بکند بلافاصله اعزام میشود، ماموریت هم کنار دستش میگذارند ، مثلا آقای جزائری که قیافه اش را آدم میبیند پیرو شیطان میشود آمده اینجا خرید و گردش و بعد میگوید من آمده بودم یک پا دردی و سردردی دارم که وظیفه ام را نمیتوانم انجام دهم ، تو هم مثل هزاران ایرانی دیگر که با وجود سردرد و پادرد مجبورند کار هم بکنند و اینقدر رسوایی ببار آورد که خامنه ای مجبور شد کنارش بگذارد. اینهمه آخوند در گوشه کنار دنیا خانه فرهنگی دارند از گوشه و کنار آفریقا تا آسیای شرقی و آمریکای جنوبی اینها برای چه آمده اند ؟. در کانادا ۷۵ مسجد و مرکز شیعه هست که حالا دعوایشان هم شده ابتهی که سفیر بود در سوریه با حسینی نسب دعوایش شده اون میگوید نماینده اسلام ناب منم آن یکی میگوید منم قبل از اینکه شما بیایید. اینها همه چیزشان با بقیه فرق دارد.

چالنگی : آقای شعله سعدیمن معلوم شد که برای چی به لندن آمدم آمدم که سرما بخورم و آقای جزايری هم معلوم شد برای چی آمده است
ولی این مخالفت وسیعی که برای تصویب لایحه پولشویی هست مجلس یک نظر دارد و برخی هایشان وااسلاما سرداده اند چه هست این بر چه پایه ای است؟

شعله سعدی: من گمان میکنم اگر این سئوال را از پسرم دکتر محمد جواد شعله سعدی میکردید بهتر بود چون ایشان فعلا اولین متخصص تحریم های بین المللی است و رساله اش در همین باره است اما کلیاتی که من میدانم ایران در یک بن بست دوسره ای هست که اگر این لایحه را تصویب بکند برای پرداخت به جریانهایی مثل حزب الله و غیرو دچار مشکل میشود بخصوص که بموجب قانون اساسی دولت موظف است از نهضت های آزادی بخش در سراسر جهان حمایت کند البته بدون دخالت در امور داخلی کشورها ، در راستای این از زمانی که سپاه تاسیس شد یک مرکزی در سپاه بوجود آمد بنام نهضت های آزادی بخش که ظاهرا اولین فرمانده اش ابوشریف بود و محمد منتظری و سید مهدی هاشمی که اعدام شد برادر داماد آیت الله منتظری و این تحول پیداکرد و این همان سپاه قدس است که قاسم سلیمانی فرمانده اش میباشد بلاخره طبق قانون اساسی باید این را انجام بدهند که این نیازمند پول است اما تراکنش های بانکی که باید صورت بگیرد به این دلیل که مثلا اروپا و آمریکا این سازمانها را تروریستی میدانند و انگلستان هم تصمیم گرفته حزب الله را در لیست تروریست قرار بدهد این از یک طرف واگر این تصویب بشود نمیتواند بر طبق قانون اساسی عمل کند و از طرف دیگر با توجه به وجود تحریمها بر اثر برجام و مشکلاتی که ایران گریبانگیرش هست حتی مکانیزمی هم که اروپاییان میخواستند راه بیندازند برای معامله با ایران آنها هم شرطشان این است که ایران این موارد را تصویب بکند مثلا دولت برای کمتر شدن مشکلاتش میخواهد اینها تصویب بشوند ولی مجمع تشخیص هنوز تصمیم نگرفته است انهایی که در مجلس تشخیص مصلحت هستند امور بین الملل و صلاح مملکت را تشخیص نمیدهند و آخرین اطلاعات که درز کرده بیشترشان مخالف تصویب هستند و ایران بر سر دوراهی است اگر تصویب بکند برای خودش محدودیت ایجاد کرده و اگر نکند مشکلاتی هم که هم اکنون گریبانگیرش هست تشدید میشود
با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


Behind the Headlines – Friday 1 March 2019

Jamshid Chalangi:

In tonight’s program from our studios in London we will look at the reasons behind Mohammad Javad Zarif’s resignation as the regime’s Foreign Minister, as well as the future of relations between the Iranian and Assad’s regime.

We will also look at the money laundering practices in Iran and the region.

Our guests tonight are Dr. Alireza Nourizadeh and Dr. Ghasem Shole Sadee.

We are also very sorry to announce the sudden deaths of Khashayar Alvand and Dr. Sadeghi and offer our sincere condolences to their families.

Dr. Ghasem Shole Sadee:

Sadly the death rate among our young people has risen and the situation among our women prisoners is seriously bad.

I stayed in Hassnabad Fashafoyeh prison recently and it is packed with drug addicts and criminals and has very little hygiene facilities. Later I was transferred to the Revolutionary Guard’s prison and kept in solitary confinement for 8 days.

All along we were being held with our hands and feet kept in chain and later were sent to Evin prison in which even the simplest medicines for cold and flu were scare.

Dr. Alireza Nourizadeh:

I remember that before the revolution Mr Seyed Hadi Khosroshahi had suffered a heart attack and the late ayatollah Shariatmadari had paid for his treatment abroad.

Even the Empress Farah had paid for the cost of treatment of the late poet Ahmad Shamlou despite his opposition to the Shah’s regime.

But today we are facing a different type of regime in Iran where the slightest headache of a mullah is treated in best European hospitals but millions of Iranians are suffering from many different diseases as a result of the social and environmental woes of the country but have no access to proper medical care or drugs because of the sanctions.

The regime has also sent hundreds of its propagandists to many countries around the world at the cost of the Iranianpeople to propagate its vile ideology.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/49391

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/yGpEwU9if8o

لینک دانلود:

https://vimeo.com/320792531

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/rgotskaggyrg

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/obhv1yartojs

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1rXcNpipMjv-1Cjqe8VHPiwkMcgn1nLLZ/view?usp=sharing


March 02, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۱۰ اسفند

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم .بیست روز دیگر تا عید باقی است . آنشبی که من خانه پدری ام را ترک کردم یکی از میهمانان من در زندان بود و زیر بند مرگ و میهمان دیگرم در گیر ودار اینکه میشود هنوز راهی پیدا کرد و وطن را نجات داد، هردو اینها آرزوهای بسیار داشتند و سالها مبارزه کرده بودند و برای رسیدن به آزادی تلاش کرده بودند اما با سرهای شکسته و درد گرفته به دیواربن بست و آلوده فتنه خمینی خوردند. سرانجام یکی بعد از ۷ سال زندان و هر روز منتظر مرگ بودن وطن را ترک کرد به کردستان رفت که شباهت هایی با وطن داشت و آن دیگری راهش به پاریس که یکی از عزیزانش آنجا بود دکتر شاپور بختیار و آخرین جملات را به او گفت .
خوش آمد میگویم به آقای مهندس هوشنگ کردستانی که از پاریس همراه ماست عضو آخرین جبهه ملی در ایران و در استودیو ایران فردا در لندن در خدمت آقای محسن خاتمی دوست دیرینه و عزیزم خواهیم بود.

نوریزاده : مهندس آخرین شبی که ایران بودید را برایمان بگویید که چه کردید و چه جوری آمدید ؟

کردستانی: من بعد از گرد همایی بیست و پنج خرداد در میدان فردوسی بدلیل اینکه سایر اعضای شورای مرکزی به حق و از روی وحشت نیامدند و من مسئول آن گردهمایی بودم که انجام نشد همان شب به اتفاق یکی از دوستان حزب ایران که اکنون در پاریس هستند و یکی از دوستان حزب مردم ایران بیانیه ای به سپاس از مردم ایران که به ندای جبهه ملی پاسخ مثبت دادند در تهران و در مراکز استانها صادر کردم و بدنبال آن مخفی بودم و حدود سه ماه بعد ایران را ترک کردم
همه اینها برای من شب آخر بود وطنی که عاشقش بودم و هستم را داشتم ترک میکردم و مگر اینکه بتوانیم با کمک مردم پیروز بشویم و به وطن برگردیم.

نوری زاده : خوب شما بگو آقای خاتمی؟

خاتمی: این جلسه ای که میگویند جلسه ای بود که ایشان حتما یادش میآید و حضور داشت بهر حال زیر زمینی بود آتیلیه یک مهندس نقشه کش بود و من هم از طرف حزب رنجبران در آنجا بودم. بعدش صبح با دکتر حسن لباسچی به بازار رفتیم و دیدیم بازار خالی است و حدس زدیم باید اتفاقی افتاده باشد. و اگر یادتان باشد شما خیلی منتظر ما بودید و هواپیما بجای اینکه از استکهلم بیاید به گتویک رفت به منچستر و شما نگران های جک شدن بودید. و آن لحظه که من پیاده شدم و آمدم کنار خیابان نشستم، من که روزی سه نخ سیگار نمی کشیدم یک لیوان بزرگ قهوه خریدم و شروع کردم به سیگار کشیدن .
نوری زاده: البته آقای خاتمی هم سیگار را ترک کرده است.
کردستانی: البته من یاداوری میکنم که تمام سازمانهای آنروز نمایندگانی معرفی کرده بودند که در جلساتی که اشاره کردم و من هم بعنوان مسئول برگزاری آمده بودم همه اینها بطور قوی میگفتند که در گرد همایی فردا یا شب آخر شرکت خواهند کرد ولی بعد از آن نطق خمینی از دید من نشان ترس و وحشت خود خمینی بود، هرچند همه هم ترسیده بودند، جز نماینده رنجبران هیچ کدام از این گروه ها نمایندگانشان سر قرار حضور پیدا نکردند ،حتی نماینده دکتر سامی که من به حضورش امیدواربودم.

نوری زاده: مهندس کردستانی اخیرا اعلام شد جبهه ملی ششم تشکیل شده و دوستانی مثل مهندس زعیم و موسوی در این جریان حضور دارند شما در جریان این کار بودید میدانستید ؟

کردستانی : من فقط یکی از جوانهایی که علاقه مند است به من با من تماس گرفت و گفت چنین کاری میخواهند بکنند و من گفتم من علاقه شما به این کار و آزادیخواهی شما را و پیروی از سیاست مصدق را در شما تایید میکنم ولی توجه داشته باشید که اگر از تجربیات گذشته استفاده نکنید این نیرو وتلاش مجددا در مسیری میرود که به نتیجه نخواهد رسید من گفتم جبهه اصولا مفهومی دارد و آن هم این است که تشکیل میشود از چندین سازمان یا حزب یا تشکل سیاسی که هر کدام باور های خودشان را دارند جهانبینی خودشان را دارند، سازمان سیاسی خودشان را دارند، اما در چند اصول که مشترک هستند باهم همکاری میکنند و شما در این زمینه چه کار کرده اید جمع شدن یک عده به اعتبار فرد، تشکیل جبهه ملی نمیدهد و این اتفاقی است که قبل از شما هم شده بود و شما به او اعتراض دارید، و حتی پرسیدم از ایشان که آیا ایشان بدیدار آقای خسرو سیف رفته است و این موضوع را در میان گذاشته است که از تجربیات ایشان برای شکل گیری جبهه به مفهوم واقعی که امیدوار کننده باشد برای رهایی ایران از دست رژیم مذهبی ، گفت ما قرار داریم که امروز بعد از ظهر به دیدنشان برویم ولی بعدش هیچ تماسی در این زمینه با من گرفته نشده است.

نوری زاده: آقای خاتمی شما خیلی دنبالش بودید با بچه هایی که خارج بودند این حرکتهای اخیر در ایران را چه جور دیدید؟

خاتمی: این داستان ریشه در اولین کنگره جبهه ملی دارد در تهران ،در سال ۴۱ ، من آنجا بعنوان منشی زنده یاد الله یار صالح شرکت کردم و چون شرایطم از لحاظ سنی طوری بود که نمیتوانستم انتخاب بشوم، در آن کنگره دو خط بود یکی اینکه از جبهه دو حزب بزرگ بسازند مثل دکتر سنجابی و رازی و دارودسته سلامتیان و خنجی و حجازی، در حالی که دکتر مصدق پیامی را که روی نوار بود دکتر هدایت الله متین دفتری از پدر بزرگ گرفته بود و برای کنگره آورده بود میگفت درهای جبهه ملی بروی تمام احزاب و دسته جاتی که سابقه ضدیت با نهضت ملی ایران ندارند باید باز باشد از آنجا بود که این در واقع یک پیغامم برای زنده یاد همیشه زنده یاد، که بزرگترین ظلم ها در حقش شده است اینکه اگر نه شرقی و نه غربی وجود داشت خلیل ملکی بود ، و اینکه ایشان باید در جبهه ملی حضور داشته باشد . دوست عزیزمان دکتر کردوانی در صحبتهایش چند شب پیش راجع به خلیل ملکی صحبت کرد.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/49343

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/37n3B5oupv4

لینک دانلود:

https://vimeo.com/320534688

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/zhablbtwfh1y

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/7bjgrzbaf8zx

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1wCW1D5Fo-2Of4PfzG_etI9lw1VblBh5l/view?usp=sharing

March 02, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۹ اسفند‎

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست و با ایشان در ارتباط با استعفای محمد جواد ظریف و مسائل مهم داخلی و منطقه ای به تبادل نظر خواهیم پرداخت و نظر ایشان را جویا خواهیم شد.
دکتر نوری زاده : بشار اسد به ایران میآید و اصلا ظریف خبر ندارد شب قبلش شورای امنیت ملی جلسه دارد و کارها تقسیم شده است به ظریف نمیگویند که فردا بشار به اینجا میآید اول با خامنه ای دیدار دارد و بعد با روحانی است. داستان اینست که شما تو بازی نیستی خیلی به ظریف بر میخورد ، دوست نازنین این ماجرای ظریف چه بود ؟

دکتر سازگارا: ببینید من فکر میکنم ماجرای آقای ظریف ایشان دو ماه قبل هم استعفا داده بود ، و خامنه ای گفته بود صلاح نیست و به سر کار برگردد،بعد از آن ماجراهای تروریستی که در اروپا کشف شد در همین برنامه هم بررسی کردیم و گفتیم که ظریف حق دارد،و میگوید مرا میفرستید با اروپایی ها روابط را عادی کنم و از آن طرف گروه تروریستی میفرستید!! ولی بهر حال برگشت سرکار ، اما اینبار استعفایش را علنی کرد و در فازی دوپهلو در اینستاگرام عنوان کرد.

میشود در سه سطح بررسیش کرد ،سطح اول این بیماری است که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد و از روز نخست تا بحال بوده است و آن اینست که نهاد های موازی همدیگر وجود دارند من یادم هست در دولت بازرگان و در انشعابیون نهضت ملی بودیم و شبها دکتر حبیبی هم میآمد وقتی دولت بازرگان استعفا کرد ایشان هم وزیر بود آن موقع ،میگوید در نخست وزیری نشستیم و از طرف شورای انقلاب آقای اردبیلی آمد و من به ایشان گفتم متاسفم که شما آمدید که آدم نرم و آرامی هستید ،خلاصه منتظر دعوا بودند با مثلث خامنه ای و بهشتی و رفسنجانی ، ایشان میگوید من به آقای حبیبی گفتم حالا که آقای بازرگان استعفا داد و ما میرویم ولی شما این قصه را تمامش کنید که به موازات هر وزارت خانه یک نهاد موازی درست کرده اید وزارت مسکن ،بنیاد مسکن دادگستری ، دادگاههای انقلاب و....

میخواهم بگویم این قصه تا همین حالا ادامه دارد. این دراکثر انقلابها بوده ولی بعد از مدتی یک کاسه میشوند و مثل جهاد که در وزارت کشاورزی و کمیته ها که در نیروی انتظامی ادغام شدند این ماجراها حل نشده تا به امروز.علتش هم اینست ما یک رهبر داریم که برای خودش یک دولت تمام عیار است و یک رئیس جمهور داریم در راسش ، فرض کنید سپاه با ارتش ،دادگاههای انقلاب با دادگستری بعد تازه در درون دستگاههای دولتی ده ها نماینده ولایت فقیه شبکه بزرگ و گسترده از دانشگاه تا پادگان گسترده است و در وزارت خارجه هم مدتهاست که نیروی قدس سپاه در منطقه دست کم از افغانستان تا ونزوئلا در سیاست خارجی حضور دارد و سفیر میگذارد و بشار به ایران میآورد و میبرد و هزاران کار دیگر ، در همین قصه اخیر حتی گفتند که سفارت جمهوری اسلامی در دمشق اصلا خبر نداشت بشار اسد دارد به ایران میرود ، لابد پولش تمام شده بوده و احتیاج فوری داشته ،قاسم سلیمانی هم اورا زیر بغل زده و به ایران آورده است ونمیدانم این عجله سفر یکروزه بابت چه بوده است ،که یک وزیر استعفا داد و یک روزنامه توقیف شد.روزنامه قانون میهمان ناخوانده نوشت و توقیف شد.

این بنظر من حل نمیشود ظریف هم به سر کارش برگشته . شبی در منزل آقای بوش خانم رایس هم بود و من بغل دست ایشان نشسته بودم و او گفت در سال آخری که وزیر امور خارجه بوده من یک پیغام از منوچهر متکی دریافت کردم وزیر خارجه وقت که ایران حاضر است بر سر میز مذاکره بیاید بشرطی که بغیر از مسائل اتمی بقیه مسائل عراق و افغانستان و منطقه راهم باهم مذاکره کنیم. ایشان گفت ما هنوز داشتیم نامه را بالا و پایین میکردیم که نامه دومی بدست ما رسید که قاسم سلیمانی نوشته بود که گفته بود در مسائل افغانستان و عراق با ما باید مذاکره کنید و متکی حق دخالت ندارد من به خانم رایس گفتم قاسم سلیمانی راست میگوید وزیر امور خارجه هیچ کاره است، او گفت ما هم میدانیم ، گفتم خوب شما چیکار کردید ؟، گفت ما جواب هیچ کدامشان را ندادیم. البته بعدا در دوره اوباما تبدیل شد به مذاکرات هسته ای و پیشنهاد همین آقای ظریف هم بود و گفته بود بقیه مسائل را کنار بگذارید و فعلا همین مسئله اتمی را بیایید به مذاکره بنشینیم ، اینکه بعضی ها میگویند این استراتژی غلطی بوده و الان هم صحبت از این هست که اگر با آمریکاییان صحبت کنند همه کارت ها را روی میز بگذارند.
البته آمریکاییها هم سر موشک و تروریزم اینها هم همین را میخواهند .بنابراین این قصه قدیمی است و چهل سال ادامه داشته و حل نخواهد شد و دوگانگی بین رهبری و نهاد های زیر نظر رهبر و دولت ونهاد های زیر نظر دولت به قوت خودش باقی است .
اما دولایه زیر تر هم میشود رفت اجازه بدهید لایه زیر زیررا بگویم اول، در حکومت های توتالیته سه فاز حکومت های توتالیته دارد فاز اول با انقلاب و پشتوانه مردم به سر کار میآیند و و کشت و کشتار میکنند و مستقر میشوند و بعد بحران نا کارآمدی و عدم کارایی باعث میشود مردم ریزش بکنند ازآن ، وقتی به جایی میرسند که مردم نصف نصف هستند میروند سراغ رفراندوم و اصلاح کردن خودشان که شکست میخورند و میرسند به فاز سومی که در این فاز دیگر اکثریت مردم پشت کرده اند به حکومت و برای حکومت مشروعیت قائل نیستند و بحران ناکار آمدی پیدا میکند و مشکلات مردم را نمیتواند حل کند و مسآئل درون حکومتی که در تمام حکومت ها مشترک بوده ،.

طبقه جدید فاسد نیرومندی میشوند مثل اتفاقی که در شوروی افتاد در این فاز حکومت های توتالیته نمیتوانند خودشان را اصلاح کنند چون اگر به سراغ اصلاح کردن بروند وا میروند ،خودشان به خودشان بی باور میشوند به اهدافش بی باور میشوند در نتیجه ناچار میشوند که استوانه حکومت را کوچک کنند و خودی ها ریزش میکنند و قدرت را بسته ترش بکنند . این شرایط در فاز سوم الان کاملا در ایران دارد اتفاق میافتد ، بسیاری از کارگزاران حکومت به خود شعارهایشان باورندارند، اینروزها خامنه ای با هرگروهی حرف میزند امید میدهد که ما قوی تر شده ایم و آمریکا دارد شکست میخورد و از آن مالیخویی هایی که ایشان دارد صد سال است که در دنیا ازدواج سفید و نقشه کشیدند و سرمایه داری صهیونیست ، همین افکار نشان میدهد که مالیخولیا دارد .

نفر دوم این مملکت یعنی روحانی به این حرفها اعتقاد ندارد ،چه برسد میدران میانی و وزرا و حتی در دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی هم دیگر به ایشان اعتماد ندارند .اینجا اتفاقی که افتاده اینست که ناچار هستند استوانه قدرت را کوچکتر و سخت تر و تسویه بکنند بهمین دلیل هم آدمکش تر شدند و خشن تر شدند و دویست و شصت، هفتاد تا امام جمعه عوض کرده و فرماندهان نظامی را تغییر داده اند و تحمل اما و اگر را هم ندارند .
بنابراین ممکن است با پا در میانی خامنه ای ظریف برگردد ضمن اینکه برگشته، و همه کارشناسان و و کارمندان وزارت امور خارجه ناراضی هستند .اما همین اتفاق در وزارت نفت هم دارد میافتد و در وزارت ارتباطات هم هست حتی آذری جهرمی را دارند برایش پرونده درست میکنند و تهدید به انفصال دائم از کار دولتی شده است. واین ماجرا به نظر من ادامه پیدا خواهد کرد و تمام شدنی نیست در این فاز و بر محوریت آقا مجتبی که از پدرش هم آدمکش تر است ادامه پیدا خواهد کرد .
h با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/49343

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/37n3B5oupv4

لینک دانلود:

https://vimeo.com/320534688

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/zhablbtwfh1y

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/7bjgrzbaf8zx

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1wCW1D5Fo-2Of4PfzG_etI9lw1VblBh5l/view?usp=sharing


March 02, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۶ اسفند

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم .ابتدا از جعل و تغییر سرود ملی ایران به سرود مذهبی شما را باخبر خواهیم ساخت . امروز نودمین سال تولد هوشنگ ابتهاج است ،همچنین امروز تولد دخترکی است که با ما بزرگ شد یا ما با او بزرگ شدیم او لیلا فروهر است . و من اجازه ندارم سن دقیقش رابگویم و هنرمندی است که تکامل پیدا کرده است.

سپس از دیدار امروز پرزیدنت ترامپ و رهبر کره شمالی شما را مطلع و توضیحاتی تقدیم حضورتان می نماییم.
حال به سراغ رهبر کره شمالی میرویم که آماده رفتن به مکان ملاقات با پرزیدنت ترامپ است مکان ملاقات جایی است که آمریکاییان سالها جنگیدند و ویران کردند و کشتند و توسط چه کسی نوه کیم ایل سونگ که در جنگ ویتنام برای هوشی مینه سلاح میفرستاد اما نواده کیم ایل سونگ حالا می آید تا با آقای ترامپ پیمان و پیام عالی مبادله بکند اواخر دولت اوباما جنگ بین آمریکا و کره شمالی قطعی شده بود در این یک مورد راه درستی آقای ترامپ رفت پتک را برداشت و بالای سر برد ولی نگه داشت و بعد آمد با رهبر کره شمالی به گفتگو پرداخت و به نتایج ملموسی رسیدند و حالا میروند در ویتنام تا پیمان جدیدی منعقد کنند رهبر کره شمالی مثل پدرش از هواپیما میترسد و ترن را بیشتر دوست دارد و تا آنجا که بتواند با ترن میرود.

در ادامه به بررسی نشست اروپا و خاورمیانه در مصر خواهیم نشست، نشست اروپا خاورمیانه در شرم الشیخ مصر روز شنبه و یکشنبه بر پا شد، پادشاه سعودی با همه سختی آمد امیر قطر را هم دعوتش کرده بودند خودش میداند چکار کرده است نیامد ، و همینطور حرفهایی در مورد پرزنت سی سی زد خیلی بد ، آقای اردوغان هم غایب بود و بقیه بسیار احترام به سی سی گذاشتند و تاکید کردند که برای سرمایه گذاری در مصر آماده هستند و حتماً در مصر سرمایه گذاری میکنند پادشاه سعودی روی یک مسئله مهم انگشت گذاشت و گفت اتحادیه اروپا وجامعه بین المللی باید جلو دخالت های جمهوری اسلامی را بگیرد تا کی میتوانیم بنشینیم و هر روز به یمن و سوریه و عراق حمله کنند و این دولت که هیچ نوع قانونی را به رسمیت نمیشناسد و عهد میشکند وبدون اینکه حقانیتی برای این کار داشته باشد ، این دولت را باید جلویش را گرفت و برای متوقف کردن جمهوری اسلامی برای دخالتش در امور کشور های دیگر باید به پا خاست و نیازمند موضع واحد جهانی برای پایان دادن به این تسلیحات اتمی و موشکی است.

در این بخش از برنامه از انتخاب اولین سفیر زن عربستان سعودی در آمریکا با شما سخن میگوییم. سفیر سعودی در آمریکا برادر ولیعهد از او جوانتر بعد از آنکه ماجرای خاشقچی پیش آمد صحبت از این بود که او بر میگردد به کشورش،حتی بحث تا آنجا رفت که به احتمال خیلی زیاد او ممکن است که مقام ولایتعهدی به او منتقل بشود اما حالا به ریاض احضار شده و قائم مقام وزیر دفاع شده است و این مهم است و احتمالا وزارت دفاع را در چند ماه آینده به او خواهند داد حالا چه کسی بجای او سفیر عربستان در آمریکا خواهد شد؟!! پرنسس لیما ، او کیست ؟ دختر آقای بندر بن سلطان که سفیر عربستان در واشگتن بیش از بیست و پنج سال بوده است. و در این تغییر و تحولات خانم لیما میشود سفیر کشورش در واشنگتن .
اجازه بدهید داستانی برایتان بگویم دو هفته قبل دعوتی دریافت کردم برای رفتن به کردستان عراق ، و خیلی مهم بود موسسه تحقیقاتی و پژوهش های رادان که تلوزیون هم دارند من را دعوت کرده بودند که بروم به کردستان ، با چه اشتیاقی میخواستم بروم به جوانمردی و کاک عبدالله مهتدی گفتم به دوستانم در حزب دموکرات عراق گفتم به همه اشان خبر دادم همه خوشحال بودند و من هم ، اما متاسفانه پیش از رفتن خبری آمد که آقا نرو ، خیلی ناراحت شدم من ترسی از مرگ ندارم ترس از این دارم که با رژیمی روبرو هستیم که شکنجه میکند گلو میبرد و دست قطع میکند و هیچ اخلاقی از جوانمردی ندارد.
در بخش دوم برنامه نگاهی به برندگان جوائز اسکار امسال خواهیم افکند. طبیعتا اسکار شرایط خاصی پیدا کرده است و هنرپیشه هایی اسکار میگیرند که توقع برنده شدنشان را نداریم. اسکار را دیگر از آن حالت قبلیش بیرون آورده اند . برنده اسکار بهترین فیلم فیلم کتاب سبز شد .و...............

در پی آن اشاره ای به کنفرانس ققنوس در آمریکا خواهیم داشت چه خوب شد که تلوزیون ایران اینتر نشنال این را زنده پخش کرد این تلوزیون این امکانات را در اختیار این گروههای سیاسی گذاشته است وقتی جلسه مجاهدین را پخش کرد خیلی ها ناراحت شدند که آیا سیاستی در کار است؟ اما بعد دیدم همه را پخش میکنند، جلسه ای که با شاهزاده بود و همین جریان ققنوس ، در جریان ققنوس مجموعه ای از ایرانیان که خود را صاحب اندیشه میدانند گفتند که قصد کار سیاسی ندارند بلکه کار ریشه ای میکنند ، برنامه دادگستری ایران در آینده بعد از این رژیم چگونه خواهد بود؟ کشاورزی و مسئله آب در ایران که الان یک بحران اساسی شده و بنادر ایران و صادرات ایران ، واردات ایران، چاه بهار این پروژه عظیمی که اگر این رژیم لیاقت داشته باشد حتی یک پروژه را به سرانجام برساند کار بسیار بزرگی کرده است خوب گفتند که به اینها دارند می اندیشند و شاهزاده هم آنجا بود و سخنانی ایراد کردند که قابل تأمل بود دوستان جوانی که در گروه فرشگرد هستند باید یادشان باشد با عصبانیت و خشم به دیگران پریدن کار میسر نمیشود مردم ما دقیق دارند ما را نگاه میکنند و کوچکترین حرکات ما را زیر ذره بین میبرند، در آینده کشور ما به جایگاه واقعیش خواهد رسید.
در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان آخرین خبرها و رویداد های منطقه قرار خواهیم داد. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۶ اسفند

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم .ابتدا از جعل و تغییر سرود ملی ایران به سرود مذهبی شما را باخبر خواهیم ساخت . سپس از دیدار امروز پرزیدنت ترامپ و رهبر کره شمالی شما را مطلع و توضیحاتی تقدیم حضورتان می نماییم. در ادامه به بررسی نشست اروپا و خاورمیانه در مصر خواهیم نشست. همچنین از انتخاب اولین سفیر زن عربستان سعودی در آمریکا با شما سخن میگوییم.در بخش دوم برنامه نگاهی به برندگان جوائز اسکار امسال خواهیم افکند. در پی آن اشاره ای به کنفرانس ققنوس در آمریکا خواهیم داشت و با شما به سخن می نشینیم. در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان آخرین خبرها و رویداد های منطقه قرار خواهیم داد. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/49199

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/j6EdOvQU5aA

لینک دانلود:

https://vimeo.com/319522740

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/1npcqyoesxzj

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/rcwzoisxr9jt

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1ZXWKSqAEh5WkaNM695EWxCYgbJ3J-tgp/view?usp=sharing

March 02, 2019

تفسیر خبر

در این شماره از برنامه تفسیر خبر
آنچه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه حکومت فقیه گفته است در مورد سوریه و فلسطین و آیا حکومت ایران براستی به حل مسئله فلسطین کمک میکند و یا آنچه مسئولین فلسطینی گفته اند ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان، در این زمینه پرسش هایی داریم که با میهمانان برنامه در میان خواهیم گذاشت.
آنچه که محمد جواد ظریف در مورد احتمال جنگ در منطقه گفته است که احتمال آن را بعید ندانسته است و ظریف بمباران مواضع سپاه پاسداران حکومت ایران در سوریه را عملا نادیده گرفته است و در این زمینه سخنی به روشنی تا کنون نگفته اند.
و چند روزی پس از چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در ایران همچنان روند ارعاب از حکومت برآمده از انقلاب ادامه دارد پرسش اینست چرا؟ انقلاب ایران پس از چهل سال برای ادامه حیات خود به این راه میرود و مردمان ایران در جستجویی برای آینده ای بهتر هستند یا خیر این راه از کجا میگذرد؟
میهمانان این برنامه آقای دکتر علیرضا نوری زاده و آقای حشمت الله طبرزدی

چالنگی:انچه که آقای ظریف گفته چه در رسانه های داخلی و چه در رسانه های خارجی بسیار مطرح شده آقای خاشقچی در سفارت عربستان در ترکیه کشته شد و خبر روز بود و حساسیتی که در این مورد نشان داده شد کم از حساسیت در مورد جان افکندی نداشت دست کم بغیر از آمریکا در بقیه جاها خوابید قتل جان اف کندی و دنیا ادامه داد و در این مورد خاشقچی کار بسیار زشتی بود و در تمام منطقه این عمل محکوم شد واین چه ربطی به سئوال چرا محیط بانان ما کشته شده اند دارد شما اول خاشقچی را بگویید؟!!! مگر آن گزارشگر چکاره است؟ یا بصراحت گفته ما زندانی سیاسی نداریم؟

نوری زاده: ببینید وقاحت یک مرزی دارد و یک خطی دارد واقعا برای وقاحت ظریف و سران جمهوری اسلامی چه حدی قائل بشویم ، رژیم جمهوری اسلامی در همان شهری که خاشقچی کشته شد سعید کریمیان را یک ایرانی خلاق راکه چندین کانال تلوزیونی تاسیس کرده بود بشکل وحشیانه ای بقتل رساندند و یک آب هم رویش خوردند دوست کویتیش هم بیگناه در این ترور کشته شد. عده ای باقایق آمدند و کریمیان را کشتند و شب به لبنان برگشتند و آب از آب هم تکان نخورد و دکتر بختیار و شرف کندی و دکتر مظلومان را کشتند و دانه دانه کدام را بگویم همه میتوانند بگویند بجز شما.
هیچ رژیمی حتی اتحاد جماهیر شوروی به اندازه اینها آدم نکشته چه کسی تفنگداران دریایی آمریکا را کشت، سفارت آمریکا را منفجر کرد آنوقت با وقاحت این آقای محمد جواد ظریف با دکترا از آمریکا میآید و مینشیند و راجع به خاشقچی ، چیکار میخواهید راجع به خاشقچی بکنند کم مانده که سران عربستان را سمبولیک دار بزنند دیگر چیکارشان باید میکردند. این نهایت وقاحت است و او نشان داد از احمد خاتمی وقیح تر است. و من بسیار متاسفم که فکر میکردند این آدم درس خوانده است و با آنها فرق دارد نشان داد که ناحسابی ترین عضو جمهوری ولایت فقیه است.

چالنگی: این ریل حکومت جمهوری اسلامی که از بیست و دوم بهمن ماه ۵۷ در ایران برقرار شد تفاوتی هست بین لکوموتیوران، حالا رئیس جمهور یا هرکه هست، این مرز بین متکی خرازی ظریف آیا تفاوتی میکند ارزیابی شما چیست؟

طبرزدی: خدمت شما عرض کنم اینها مهره هایی هستند در یک سیستم و ماشینی که ما میتوانیم دستگاه ایدئو لوژیک بنامیم از پس از پیروزی انقلاب پس از ۲۲ بهمن روحانیت سیاسی حاکم شد و انحصار را شروع کرد اعمال کردن در حوزه های سیاسی و اجتماعی و شروع کرد دست گذاشتن بر الباقی حوزه های اجتماعی من یادم هست اصلا قرار بر حجاب نبود ، بعد از اینکه تثبیت کردند خودشان را و مطمئن شدند که دیگر حاکم هستند خمینی اعلام کرد که باید حجاب اجباری بشود و این به نظر من سیستم ایدئولوژیک است همین آقای ظریف چهل سال است که در این سیستم مسئولیت داشته یا همان آقای متکی، همه اینها در واقع در چهل سال گذشته در یکجایی ماموریت داشته اند و آن بافت و ساخت قدرت ایدئو لوژیک است و بعد از خمینی به یک وضع فساد انگیزی هم افتاد مثلا اگر در دهه اول بلحاظ کشتار و شکنجه و قلع و قمع رکورد شکستند بعد از آن مسئله مالی و قدرتهای مافیایی انحصار را تکمیل کرد لذا به نظر من ما اصلا نباید انتظار داشته باشیم از آقای ظریف آن چیزی باشد که الان هست، من یادم هست ظریف زمانی که آمده بود در قضیه برجام ما زندان بودیم از ایشان پرسیدند راجع به مثلا مجید توکلی زندانی سیاسی که از دانشجویان اصلاح طلب بود و گفت من نمیشناسم و اصلا ما زندانی سیاسی نداریم و من بسیار متأسف میشدم برای کسانی که برای ظریف سوت و کف میزدند و میگفتند ایشان مصدق دوران است و رفت برجام را حل کرد. ایشان نقشی را که ایفا کرده در چند سال گذشته یک ماموریتی را در حکومت ایدئولوژیک ایفا نموده است، یعنی بزک کردن حکومت است و او بهتر میتوانست دنیا را گول بزند ولی خوشبختانه دنیا طوری شده که ظریف هم تاریخ مصرفش تمام دارد میشود و رسوایی ببار میآورد بویژه با این اظهار نظر هایی که کرده و گفته من پرفسور حقوق بشر هستم ......
با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

Behind the Headlines – Friday 22 February 2019

Jamshid Chalangi:

The regime’s foreign minister Javad Zarif has publicly said that the Islamic republic by its interference in Syria is helping "to solve the Palestinian question".

However, the Palestinian leadership has repeatedly asked for Iran to stay away from its affairs as it causes more problems than solving any.

We will also ask our guests of tonight where would Iran be in the near future if this regime continues with its existence.

Our gusts tonight to discuss these issues are Dr. Alireza Nourizadeh and Heshmatullah Tabarzadi.

Dr. Alireza Nourizadeh:

What Mr Zarif has said goes to show the depth of the regime’s hypocrisy. The regime has been talking about the Khashoogi affair for the last few months non stop and yet it has itself murdered many journalists and broadcasters, includingSaeed Karimian, the owner of the satellite TV, Dr. Bakhtiar and Dr Mazlooman and the Kurdish leader Sharafkandi.

Even the former Soviet Union did not commit as many crimes as this regime has done. Who killed the US Marines in Lebanon? Zarif talks about Khashoogi as if he is a prominent human rights campaigner himself. He is nothing more than a stooge of the supreme leader’s despotic rule.

Heshmatullah Tabarzadi

People like Zarif are the puppets of a system that is based on ideological aims that has taken over our country since the 1979 revolution.

This ideological regime has infiltrated all social, political, cultural and economic aspects of the Iranian people’s life and people like Zarif have been helping it to achieve its vile values for the last forty years.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/49123

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/cR4D_ihFkbs

لینک دانلود:

https://vimeo.com/319080205

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/utrxspyehjgz

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/oydavosx5ddn

گوگل درایو:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/oydavosx5ddn

March 02, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۳ اسفند‎

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم .
سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه آقای دکتر رضا حسین بر خواهیم نشست و در ارتباط با حادثه انفجار اتوبوس حامل افراد سپاه در بلوچستان و دیگر مسائل مهم سیاسی داخلی و منطقه ای با ایشان به سخن می نشینیم و نظر ایشان را جویا میشویم .

دکتر نوری زاده : داستان بلوچستان دارد داغ میشود و چطور میشود شبی که کنفرانس ورشو دارد افتتاح میشود که در آنجا جمهوری اسلامی به عنوان بزرگترین حامی تروریست در جهان معرفی میشود ناگهان آقای ظریف با گردن کج میگوید ما خودمان قربانی اهستیم ببینید چهل نفرمان را کشتند . آیا اینطور بوده است؟شما خان بلوچی و آنجا هم خوب شما را میشناسند داستان چه بوده است؟؟

دکتر حسین بر : داستان درست است شما اشاره کردید، یادتان هست که یک انفجاری در مجلس شد خیلی ها را متهم کردند و آخر سر معلوم شد خود جمهوری اسلامی بوده ،در اهواز زمانی که روحانی میرفت به سازمان ملل درست یک همچنین انفجاری انجام شد و روز بعد آنجا روحانی آنقدر اظهار مظلومیت کرد که ما هم قربانی تروریزم هستیم این هم تکرار همان برنامه است جلسه ورشو است و خود روحانی با ترکیه و روسیه جلسه دارد احتیاج به یک حادثه دارد تا خود را مظلوم نشان بدهند ، چکار میکنند یک اتوبوسی راپر از مواد منفجره میکنند خودشان اتوبوسی که از اصفهان آمده و معلوم نیست چه ماموریتی داشته است که انفجار انجام میشود و جالب است که میگویند وانتی در مجاورت این قرار داشته در حالی که وقتی عکسها را نگاه میکنید فقط عکسهای یک اتوبوس در آنجا هست و دو تا ماشین آنجا نیست.

دکتر نوری زاده : همین بازی را در مورد رفیق حریری خواستند بکنند در لبنان دو سه مدل یک ماشینی رو منفجر کردند که بگویند از انفجار این حریری کشته شده ولی کارشناسان گفتند میزان مواد منفجره اتومبیل ضد گلوله حریری را آنطور تکه پاره کرد عملیات بسیار بزرگی بوده که سوریه ای ها انجامش دادند ، در این مورد هم من خیلی تحقیق کردم از عکسها و منابع بلوچ و من هم ماشین دیگری ندیدم بعد اگر یک ماشین انتحاری بخواهد خودش را به آنجا بزند به یک قسمت اتوبوس باید بزند و آن قسمت داغون میشود و ممکنه قسمت پشتش طوری نشود ولی اتوبوس مچاله شده بود ،
خوشحالم که شما این را تایید میکنید و الان گروههای مخالف رژیم از جیش العدل گرفته تا فرقان و هر که هست آیا اینها به مصلحتشان بود که شب کنفرانس ورشو بیایند همچین کاری بکنند ؟

دکتر حسین بر : مطلقاً نه مصلحت هیچ گروهی و مصلحت هیچ ایرانی نبود جز خود رژیم جمهوری اسلامی ، بعداً جالب است که گفتند که یک ماشینی مجاورش بوده و بلافاصله بعد از آن انفجار آن کسانی که در محل حادثه زندگی میکرده اند به محل حادثه رفته اند و دیده اند یک ماشین فقط وجود دارد و دو تا وجود ندارد.


دکتر نوری زاده : شما صحبت کردید با محلی ها ؟


دکتر حسین بر : من با عده ای صحبت کردم البته در خارج از ایران که با محلی ها در تماس هستند و گفتند آنجا ماشین دیگری نبوده و جالب اینکه ماشین های سپاه و دیگران همان نزدیکی بودند و به محض اینکه انفجار شده سریع آمدند و خودشان را رساندند، تا کسی خودش در جریان نباشد مدتها طول میکشد که یک ماشین از زاهدان و از خاش به آنجا بروند و بعد میگویند ما رفتیم یک خانه تیمی را یکی در سراوان و یکی در خاش کشف کردیم، و در این محل ها ۷۵۰ کیلو مواد منفجره کشف کرده ایم ، آخر کسانی که نیم کیلو تریاک یا حشیش را پیدا میکنند چه جوری ۷۵۰ کیلو مواد منفجره را پیدا نکرده بودند.

دکتر نوری زاده : حالا چسباندن به پاکستانی ها تا ولیعهد عربستان به پاکستان رفت اسم یک ژنرال پاکستانی را وسط کشیدند و بعد گفتند رئیس گروه یک محمد عبدالرحمان یک پاکستانی بوده و انتحاری تبدیل به گروه شد ، بنظر من اینقدر رژیم رسواست هیچ جوری نتوانست در ورشو نظر دولتها را به خودش جلب کند و در آنجا آقای پمپئو آن حرفها را به آنها زد که اینها بزرگترین حامی تروریست هستند و هدفی هم که آمریکاییها داشتند انجام داده اند که نتیجه حضور جمهوری اسلامی اینست ضربه به مردم فلسطین زدن، ضعیف کردنشان با حمایت از جهاد اسلامی و نه تنها جمهوری اسلامی مستقل نیست بلکه بزرگترین عامل تقویت دست راستی های اسراییل و دست راستی های آمریکا عملاً جمهوری اسلامی است.


دکتر حسین بر : ببینید جمهوری اسلامی مرتب صحبت از دوچیز میکند یکی دشمنانش که آمریکا و اسراییل هستند و یکی هم از اینها عده ای تجزیه طلب هستند،من بعنوان یک بلوچ، مهتدی ویا هجری، ۳۹ درصد آبهای مازندران را به روسها دادیم؟ آیا ما چاه بهار را به هندی ها دادیم؟ آیا ما خلیج فارس را جارو میکنیم و به چینی ها میدهیم الان جزیره کیش را ما میدهیم و از طرفی روسها را ما در داخل ایران آورده ایم و پایگاه دادیم یا شاه آوردشان ؟ همه این تبلیغات و رسوایی اینها اینقدر مشخص شده که هیچکسی حرفشان را باور نمیکند و ما ماندیم با رژیمی که هیچ اصل و اصولی را قبول ندارد و تمام تلاشش در دزدیدن و چاپیدن و متهم کردن نیروهای مبارز به بدترین چیزهاست

دکتر نوری زاده :این مسئله تجزیه را خوب فرمودید یعنی واقعا این رژیم اگر بماند ایران را تکه تکه میکنند و اینها پایگاه هوایی به روسها داده اند و همینطور در چهار بهار و بندر عباس روسها حضور دارند و ادای استقلال میکنند ولی مردم باید بدانند که این رژیم فاتحه به استقلال ایران بود، ما چه دشمنی با آمریکا داشتیم که مرگ بر آمریکا بگوییم و پرچم آمریکا را لگد بکنند . خوب دکتر یک سئوال دیگر دارم منصفانه چرا فکر میکنید اینها به بلوچستان نمیرسند؟ چه عاملی باعث این شده آیا فقط همین مذهب شیعه و سنی است واقعا چرا نمیرسند به بلوچستان؟

دکتر حسین بر : من و شما که اعتقاداتی شبیه جمهوری اسلامی را نداریم اصلا نمیتوانیم تصور کنیم که عقاید مذهبی بتواند باعث این عملکرد شود ولی این را میدانیم که از زمان صفویه با شدت زیاد و کتابهای زیاد است که سرهای افراد سنی را بر سر دار میکردند و در خیابانها شعار میدادند این ها تربیت شده تنفر علیه سنی ها هستند ...............

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Friday 22 February 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

In tonight’s program we speak to our dear guest Dr. Hossein Bor and ask him about his views on the last week’s deadly attack on the coach carrying the members of the Revolutionary Guards.

We begin by asking why on the eve of the Warsaw Conference in which the Iranian regime is introduced as the main sponsor ofterrorism in the world its foreign minster claims that the regime itself is the biggest victim of terrorism.

Dr. Hossein Bor:

The story you just told is true and I take it that you still remember that once there was an explosion in the regime’s Majles and they blamed many opposition groups but at the end it became clear that the regime itself was behind it.

The same happened in Ahwaz when Rouhani was about to visit the city an explosion happened there. The regime needs these staged incidents to plead innocent.

We do not yet know why this bus full of the guardsmen was coming from Isfahan to Zahedan at that late time. They say a van had rammedinto it with explosives but in the pictures that we have seen about the incident there is no trace of any other vehicle on the scene.

I have talked to a number of people in Zahedan who said that several other vehicles belonging to the Guards had already been in thearea prior to the incident.

The regime says they have raided a home in the area and discovered 750 kilos of explosives. How could any one have hidden this large amount of explosives without being noticed in a city that is watched by thesecurity forces round the clock.


The regime has also repeated its baseless accusationsabout the Baluch people of the province that we are separatist but has sold out our country’s independence by giving away the resources of the province to the Chinese and the Russians.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/49127

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/-EymCAL7iM0

لینک دانلود:

https://vimeo.com/319090188

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/4zoylikuspzt

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/zrae4wik1biu

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1gWS99a1AL9WZWjN_8UBwjhKLhNd_Y_uj/view?usp=sharing

March 02, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۲ اسفند

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست.

دکتر نوری زاده: من با دوست هزار ساله ام علیرضا جان میبدی صحبت میکردم و میگفتم هیچکس بغیر از شما نمیتواند دکتر سازگارا را ترغیب کند که خاطراتش را بگوید بگذار خاطرات از زبان دکتر سازگارا در برنامه شما بیاید و ما سروکله بزنیم در باره سیاست، علیرضا واقعا استاد است امید وارم دکتر سازگارا در برنامه های ویژه اش با علیرضا میبدی از خاطراتش بیشتر بگوید .
سلام عرض میکنم دکتر سازگارا آیا اینطور نیست؟

دکتر سازگارا:عرض سلام و ارادت دارم خدمت شما و خدمت همه بینندگان و همچنین آقای میبدی . بله من از جوانی مشتری مقالات ایشان در مجله فردوسی و سایر مجله ها بودم ، کسی است که سالهاست زیر و بالای فرهنگ و سیاست کشور را به بوته نقد و سئوال کشیده و انصافاً نسلی بهره مند شدند از خدمات وی، من در خدمت ایشان هستم.
بهر حال حادثه انقلاب اسلامی در کشور ما حادثه ای بوده که یک نسل از چند دهه قبل از آن بتدریج انباشته کرده بوده در دوره ای که نسل من و نسل قبل از من به ثمر رساندنش و تاثیرات بزرگی را در اجتماع و منطقه و خیلی از نقاط دنیا گذاشت ، تاثیراتی که امروز بر میگردیم و نگاهش میکنیم خیلی چندان مطلوب نیست و باید که به محک نقد در بیاید و نقاط تاریک و منفیش باز بشود من وظیفه خودم میدانم که برای هم نسلی هایم و نسل جوانتر خاطرات خودمان را بگوییم مشخص و بدون پرده پوشی و بدون سانسور کردن ها و پیش داوری ها و غرض ورزی ها یک حادثه وقتی به تاریخ میپیوندد باید مورخین تاریخ رابه کمک بگیریم و بعضی ها هم نوشته اند، آقای منتظری به نظرم خاطراتش خیلی مورد حساب است همچنانکه خاطرات اسدالله علم یکی از منابع خوب بررسی تاریخ پهلوی است ، اما آقای هاشمی رفسنجانی که در مرکز حوادث قرار داشته بخشهایی از خاطراتش را من نمیپسندم.

دکتر نوری زاده: هاشمی یک مقدار از بالا نگاه کرده به خودش ، شما علم را نگاه کنید ، هاشمی خود را بالاتر از همه فرض کرده است

دکتر سازگارا: اسدالله علم ، یک هوشیاری خیلی خوبی داشت خیلی صمیمانه و از پایین به خودش نگاه کرده و همه چیز را نوشته و خود سانسوری نکرده است ،هاشمی یک جاهایی ، بعنوان یک مورخ عرض میکنم ایشان خیلی جاها معلوم است چون میخواسته همان موقع منتشر کند درست مثل اینکه پشت تریبون ایستاده و به مسائل نگاه میکند سانسور کرده و کلمات مبهم استفاده کرده است اینها برای خاطرات خوب نیست .اگر میخواهد ملاحظه کند ننویسد ، یا بگذارد برای بعد از مرگش.

دکتر نوری زاده: من هم میخواستم همین را عرض کنم همه ما وظیفه داریم نسبت به نسل بعد از خودمان و نسلهای بعد آنچه را دیدیم واقعیتش را بنویسیم من بارها این داستان اعدام پشت بام مدرسه علوی را روایت کرده ام، چون شاهد بودم و هر بار این را گفتم احساس راحتی بیشتری کردم عده ای هم بنده را متهم کردند که تو آنجا چیکار میکردی شاید تو هم تیر زده ای، من حتی در سربازی هم منشی گروهان بودم و تیراندازی نمیرفتیم و غرضم اینست که تلوزیون و رادیو و گفتگوهای شفاهی قلم را از ما میگیرد من سالها بخاطر اینکه کیهان لندن در میآمد بصورت ورقی ، هر هفته من یک صفحه خبر را آنجا داشتم ویا در نیمروز داشتم گرفتاری برنامه تلوزیون و شفاهی ما را دور میکند بنابراین من اعتقاد دارم که ما باید یاداشتهایمان را بنویسیم و من میدانم شما دارید این کار را میکند.

دکتر سازگارا: بله من حالا که شما فرمودید دو تا بدهکاری در زندگیم برای خودم گذاشته ام، یکی کتابی است در نقد تحلیلی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی فصولش ریشه یابی تئوریک انقلاب اسلامی است و برنامه های عملی جمهوری اسلامی است و بعد هم فصل کلیدی این کتاب ریشه یابی است که اشکال اساسی کجاست ؟چه چیزی اشکال بنیادی بوده که تجربه اینطور شکست خورده است؟ و مدارکش را هم جمع و جور کرده ام و یکی هم خاطرات است که شفاهی تا یک جاهایی آقای میبدی محبت کرده اند و بنده را کشانده اند ولی همچنان که شما میگویید شفایی خوب است ولی جای نوشته را نمیگیرد یک زمان هم فکر کردم که خاطراتم را خودم بنویسم در یک جلد البته دویست یا سیصد صفحه بیشتر نمیشود یک قالبی شبیه قرون وسطی، مکالمه ای است که روی آن دارم کار میکنم این دو تا، بدهی است که من دارم امیدوارم برسم و عمری باشد ادا کنم.


دکتر نوری زاده: من مطمئن هستم که شما اینکار را میکنید چون علاقه مندید .
دکتر سازگارا، ده روز بعد از اتفاقی که در بلوچستان افتاد هنوز این ماجرا در پرده ای از رمز و راز است و چندین روایت ما از آن میشنویم فرمانده نیروی زمینی سپاه، پاکستان را تهدید میکند، آن یکی عربستان را تهدید میکند بعد آمریکا را تهدید میکنند و این سئوال پیش میآید که درست آنشبی که جمهوری اسلامی نیاز دارد که خودش را قربانی نشان بدهد این اتفاق میافتد، شما چی فکر میکنید ؟ یک کار ساده تروریستی جیش عدل بود؟یا ؟

دکتر سازگارا: من صد در صد با این قبیل عملیات مخالفم ،والا نمیدانم تروریسم به هر شکلش محکوم و مشکل زا است ولی یک چیز کلی را میتوانم عرض کنم جمهوری اسلامی خودش استاد این کارهاست ،خودش دائم در تمام منطقه به این گروه ها پول و اسلحه میدهد. مگر طالبان کم جنایت در افغانستان میکند مگر حوثی ها در یمن کم جنایت میکنند ومگر حزب الله لبنان کم کار تروریستی کرده است یا حماس و جهاد اسلامی!!! وقتی شما خط و نشان میکشی ورسماً یک نیروی قدس درست کرده ای که یک نیروی تروریستی است ، که منابعش از قاچاقچیگری است، و بزرگترین شبکه تروریستی از افغانستان تا ونزوئلا شاید در تاریخ بشر درست کرده اید و اسمش را گذاشته اید جنگ نامتقارن ، یک اسم محترمانه برای تروریسم ، خوب دنیا هم که ناتوان نیست رقبا هم ممکن است همین کار را بکند من نمیدانم این اتهاماتی که رژیم اسلامی میزند صحت دارد یا نه؟ مطمئناً آنها تکذیب میکنند. ولی یک چیزی هست این اتفاق اگر در یک کشور دیگر بیفتد همه دنیا محکوم میکنند اما وقتی در جمهوری اسلامی این اتفاق میافتد درست است محکوم میکنند اما اولین چیزی که هر دولتی و سیاست مداری میگوید اینست که شما خودتان صبح تا شب همین کار را میکنید و جواب های، هوی است وقتی در خانه شیشه ای نشستی و سنگ میاندازی ،شیه ات هم میشکند. مملکت ما این همه گروه و اقلیت دینی و اقشار ناراضی دارد این همه سرکوب و فشار و فقر و گرفتاری انواع و اقسام واکنش ها را ممکن است داشته باشد.

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Thursday 21 February 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our special guest of every Thursday, Dr. Mohsen Sazegara, for his views about the latest news of Iran and the region.

We begin by asking him if he is now prepared to publish his memoirs, having played a role in the Islamic revolution.

Dr. Mohsen Sazegara:

In any case, the Islamic revolution in our country was the outcome of the manydecades of social and political developments in Iran and my generation and the generations before us played a role in it. The revolution has affected our nation and the world but when we look back and judge it, its consequences have been very adverse.

I certainly believe it is my duty to tell my own story of this important event to the younger generations without any hesitation or reservations so they will not make the same errors as we might have done.

People like Hashemi Rafsanjani and Assdulah Alam have already left such memoirs behind. Alam’s memoirs are very honest but Rafsanjani’s is more about historical events told from a not so neutral position.

Dr. Alireza Nourizadeh:

I also believe we have a responsibility towards our young generation and the generations to come after them.

When I have told the story of the first bloody purges of the revolution some have criticised me and asked me why I was present at the site of the execution of the Shah’s generals.

Dr. Mohsen Sazegara:

The incident in Baluchestan still remains under a shroud of doubts as to how the Guards coach had been targeted so easily. Iran has threatened Pakistani authorities and US for the bombing but the Iranian regime is busy doing thesame terrorism every single day in the region.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/49065

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/4T2UwHEj2Bc

لینک دانلود:

https://vimeo.com/318815350

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/sbgzjccoid5x

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/edeliprycuk9

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/10RM_t3jM0vC9LrG8_JASyWnHReuUNkH8/view?usp=sharing


March 02, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری چهارشنبه ا اسفند

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم .سپس همراه شما خوبان به گفتگو با میهمان امروز برنامه آقای دکتر کاظم کردوانی خواهیم نشست و با ایشان در ارتباط با انقلاب مشروطیت و انقلاب اسلامی وایجاد قوانین دادگستری و عدلیه به سخن می پردازیم و نظر ایشان را جویا میشویم.
دکتر نوریزاده: من اشاره مختصری به کودتای ۱۲۹۹ کردم و دوست ما آقای محسن خاتمی بر این باور است که در سال ۳۲ کودتا بر علیه مصدق و محمد رضا شاه با هم بود و سال ۵۷ هم کودتا علیه ملت ایران بود، به کمک آمریکا و خمینی، حالا شما بعنوان یک جامعه شناس وقتی نگاه میکنید حرکت تاریخی مردم مارا، ما از مشروطه میرسیم به رضا خان و سپس بعد از جنگ، احزاب متعدد و گروهای سیاسی متعدد، و در سال ۳۲ دوباره به یک دوره سکوت میرویم و از دهه چهل به بعد دوباره یک تحول اقتصادی و صنعتی داریم و به سال ۵۷ میرسیم این مسیر راکه میبینیم به نظرتان چه نقصی در ما وجود داشت یا در احزابمان یا مردممان یا دولتمردانمان که به جای تعالی سقوط کردیم؟

دکتر کردوانی: شما یک جمله ای در پیش سخنتان فرمودید که بسیار مهم است که چرا ما در سال ۱۳۰۴به سال ۵۷ رسیدیم چه ضرورتی پیدا کرد که ما انقلاب بکنیم ؟چه واقعه ای اتفاق افتاده بود در تمام این سالها که باعث شد انقلاب بیست و دوم بهمن اتفاق بیفتد، در واقع به یک نظر همیشه اتفاقها میافتند و انقلاب ساز و کار خودش را دارد، و در یک قرن اخیر تعداد زیادی انقلاب رخ نداده است و به اندازه انگشتان یکدست نیست که یکیش انقلاب ما بود، من تصور میکنم شاه کلید انقلاب چیزی بود که تو مشروطیت دنبالش بودند و پیدا نشد یعنی اینکه ملت بر سرنوشت خودش حاکم بشود، تفاوتی طبیعتا میکند میان انقلاب مشروطیت و ۵۷ در حوزه های مختلف ، در انقلاب مشروطیت اولا ۴ دهه قبل از انقلاب مشروطیت، آرام آرام موضوعی شکل میگیرد در ایران که مسئله اصلیشان قانون و عدالت است و اتفاقاً آقایون رویشان را بر میگردانند و این عدالتی که مردم میخواستند چیزی نبود که از شاه بخواهند برای اینکه یک بخش از عدالت ما دست آخوند ها بود، یعنی ما دونوع دادگاه داشتیم دادگاههایا محاکم عرفی داشتیم و محاکم شرعی، شما بیایید مثلا احمد کسروی گوشه هایی از این محاکم شرعی و خدعه وفریب و ظلمی که بوده است را بیان میکند و آیینه آن محاکم شرعی را در زندگی من کسروی و مسئله ده سال عدلیه اش میبینید.
نیروهای روشنفکر بسیج شدند و رهبریشان دست روشنفکران آن دوره بود، حتی یکی از مهمترین روزنامه های آن دوران اسمش قانون است، در دوره ما طور دیگری شکل گرفت این انقلاب از اول بر سر سلطنت آرام آرامم پیش رفت سلطنت باشد یا نباشد، در نتیجه شما زمانی که حرف و سخنتان و دلواپسی تان روی خود قانون و عدالت است به یک جا میرسید و زمانی که مسئله طوری در جامعه یعنی استبداد جلویشان ایستاده و هیچ راه پیشرفتی برای جامعه نمیگذارد همه در واقع به شخص شاه و سلطنت بر میگردد و آرام آرام نیروهای اجتماعی به این رسیدند که باید سلطنت برود زمانی که به اینجا میرسید دیگر موضوعاتی مثل قانون و عدالت موضوعات دسته دومی میشود.

دکتر نوریزاده: اجازه بدهید من اینجا یک پرانتزی باز کنم بعد از کودتای ۱۲۹۹ یکی از آرزوهای مشروطه خواهان که همانا عرفی شدن و بیرون آوردن دادگستری از چنگ ملا ها بود این عملی شد و در جامعه هم مورد استقبال قرار گرفت بخاطر اینکه بنیانگزاران دادگستری نوین همه وطن پرست بودند از داور بگیرید تا کسانی مثل عبدو و اخوی ، این دادگستری در برابر تمام بازی های آخوند ها مقاومت میکند. چرا در جریان انقلاب در برابر این اقدام که روز اول خمینی با گرفتن رادیو تلوزیون به سراغ دادگستری رفت و حکم آقای بهشتی وموسوی اردبیلی را صادر کرد، روشنفکران ما و جریان حقوقدانان معاصر واکنششان بسیار ضعیف بود، یعنی چگونه دستگاه حقوقی ما که باعث شرافت و عدالت بود به دست اینها افتاد .

دکتر کردوانی: ببینید در حقیقت زمانی که توده بلند میشود اساسا صدای روشنفکران شنیده نمیشد بعد اینکه من چیزی بنام روحانیت نمیشناسم مطهری هم همین را گفته است یک انتقام تاریخی گرفتند ازایرانیان، ایرانیانی که بعد از انقلاب مشروطیت بخصوص بعد از روی کار آمدن رضا شاه بدست شخصی بنام علی اکبر خان داور دادگستری را ایجاد کردند هرچند قانون مدنی ما بخش زیادیش بر اساس فقه اسلامی است این را فراموش نکنید، من با شما هم عقیده ام که دادگستری ما دادگستری پاکی بود و قانون حاکم بود و در این هیچ شکی نیست و اینکه در هر قشری خراب هم وجود دارد جهت غالب نبود. چیزی که امروز درست برعکس است و جهت غالب چیزی دیگری است و این قانون مدنی ایران بر مبنای فقه تنظیم شده است و یک چیزی یادمان نرود که در درون خود دربار خود شاه بسیار خرافی بودند رئیس دفتر شهبانوی ایران دکتر سید حسین نصر بود، و در جریان روشنفکری شما دکتر احسان نراقی را داشتید آنچه خود داشته از بیگانه تمنا میکرد، شما روشنفکرانی مانند آل احمد را دارید که غربزدگی را نوشت، این جریان یک نوع خوی اسلامی از درون دربار تا بخشی از روشنفکران جامعه ایران ریشه داشت شما اگر خاطرات علم را بخوانید که زنان درباری اسرار داشتند که در غبار روبی حرم امام رضا شرکت کنند یعنی این وجهی که همه فکر میکنند روشنفکران وادادند در برابر آخوندها اینطور نبود این از درون دربار و روشنفکران درباری شروع شد،

دکتر نوریزاده: کاملا با حرف شما از این نظر موافق هستم که شواهد بسیار داریم ، مثلا در رادیو تلوزیون فراموش نمیکنم روز ضربت خوردن و شهادت حضرت علی برنامه مذهبی پخش میشد. موسقی قطع میشد ، بنابراین بنظر میرسد بغیر از آن دوره شانزده ساله رضا شاه که تصمیم میگیرد و اجرا میکند در دوران بخصوص بعد از سال ۳۲تصمیم گیری ها تابع یکسری مسائل بوده است من نمیخواستم حقوقدانها را مورد انتقاد قرار بدهم درست میگویید.

دکتر کردوانی:فراموش نکنید پیشواز از آیت الله قمی که دربار پیشقدم بود در شهر به شهر که میرفت ، صدر الاشراف خودش یک پا آخوند بود و نخست وزیر هم بود. فقه و شرعیات را چه کسی در دبستانها و دبیرستانها آورد اینکه پیش از کودتای ۲۸ مرداد است.

دکتر نوریزاده: در واقع طرحی که فروغی داشت که مدارس مشترک دخترانه و پسرانه درست کرده بودند بعد از شهریور بیست دوبار جدا شدند و از این زمان آخوند ها برگشتند........


با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم


A Window to the Fatherland – Wednesday 20 February 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr.
Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his
collected works.
Dr. Alireza Nourizadeh:
In tonight’s program we continue our discussion with Dr Kazem
Kardavani about comparing the results of the Constitutionalist
Revolution of 1905 and the Islamic revolution of 1979 for Iran and the
Iranian people, and begin by asking him why we have gone backward in
our contemporary history.
Dr Kazem Kardavani:
We must begin by asking why did we have to make another revolution in
1979, as not many countries of the world make two revolutions in a
matter of a century.
I think the key element in the 1905 revolution was to achieve the rule of
law and democracy where people can decide about their destiny.
That revolution cut off the hands of the clergy from many of the Iranian
people’s social and cultural affairs. The intellectuals who directed the
masses towards achieving these objectives led that revolution.
However, in the 1979 revolution the masses became the motor of the
movement and our intellectual were left behind.
In the process the clerical establishment stamped its own leadership
over the movement and took an historic revenge against the secular and
intellectual forces that had ruled Iran since the 1905 revolution.
Even those intellectuals who were involved in the revolution, like Seyed
Hassan Nasr and Ehsan Naraghi, had religious tendencies.
And when you have a religious society like this then the clerics could
comfortably take over the movement against the Shah and we now see
the result of it.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/49017

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/I6xG0dT_nDk

لینک دانلود:

https://vimeo.com/318498109

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/xxgunuknwn04

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/jvh0ix1u4fsc

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1m40hzAswigx8NKzLBHj4Hw4xf15p9A8q/view?usp=sharing


March 02, 2019

پنجره ای رو به خانه پدری سه شنبه ۳۰ بهمن

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . مغولان آمدند و شکستند و کشتند و رفتند، فرمان رفتن اینها را هم ملت ایران صادر کرده است وقتی در آمریکا بودم و آن کنفرانس ائتلاف اپوزیسیون برگزار شد، ضمن دیدارهایی که با آمریکاییها داشتیم که همان وقت هم اعلام شد گفتیم شما حق ندارید سفارتی که متعلق به ملت ایران است را توقیف کنید جمهوری اسلامی بر خلاف تمام عهد و پیمانهای بین المللی سفارت شما را اشغال کرده و تغییر شکل داده است و تبدیلش کرده به مرکز تربیت تروریسم و در اختیار سپاه قدس گذاشته است ، تروریست ها را از نقاط مختلف میاورد و آموزش میدهد . اما شما یک حکومت دموکرات هستید شما خودتان را متمدن میدانید شما حق ندارید سفارت ما را بگیرید این سفارت با خون دل از زمانی که حاجی واشنگتن رفته و ماه عید قربان گوسفند کشته و چه آبروریزی کرده است باری این سفارت متعلق به ملت ایران است.
امروز آقای برایان هوک مسئول پرونده ویژه ایران در وزارت خارجه رفت جلو سفارت ایران، آنوقت ما گفتیم این سفارت را در اختیار اپوزیسیون بگذارید چه اشکالی دارد شاهزاده رضا پهلوی ، و یا جمهوری خواهان ملی بیاید ائتلاف بیاید گروهای مختلف اینجا حضور داشته باشند در کنار هم همان کاری که در ونزوئلا کردید رئیس پارلمان بعنوان رئیس دولت نشسته ،این هم میشد ایران یا دولت در تبعید ، بهر حال گفتیم و صحبتهایی شد تا اینکه امروز آقای برایان هوک رفت جلو سفارت و حرفهایی زد که توجه شما را به آن جلب میکنیم.
شما باید کلید سفارت را به نماینده واقعی مردم ایران بدهید او اشاره کرد که حتی وسائل این ساختمان متعلق به مردم ایران است فرشها و آثار هنری در دمای کنترل شده حفاظت میشوند امیدواریم روزی با برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور کلید این ساختمان در اختیار نماینده مردم ایران قرار بگیرد. او گفت حکومت ایران باید دست از صدور انقلاب بردارد و هرچه بیشتر مانند کشوری عادی در دنیای امروز زندگی کند .
آقای برایان هوک شما میدانید که رژیم جمهوری جهل و جور و فساد نمیتواند مثل یک حکومت عادی باشد ، حکومت ها در جهان چه حکومتهای دیکتاتوری و فاسد چه دمکراتیک و آزادی خواه هرکدام به نوعی ، حداقل همان حکومت دیکتاتوری فاسد هم در این اندیشه است که کشورش را پیشرفته بکند آقای پینوشه ، الارغم جنایاتی که در کشورش کرد اما بدهی های شیلی را به صفر رساند.و چقدر شیلی از نظر صنعتی پیشرفت کرد. به رومانی نگاه کنید چائوشسکو ۷ میلیارد آخرین بدهی کشورش را هم داد و بعد سرنگون شد و میگفتند اگر نداده بود سرنگون نمیشد، جمهوری ولایت فقیه از روزی که آمده چیکار کرده ساده بنشینیم دو دوتا چهارتا بدون تهمت زدن و بدون این حرفها بنشینیم نگاه کنیم از روزی که آمده چیکار کرده است برای شیخ محمد یزدی حتماً چهار صد سال جلو رفته است او را من در قبل از انقلاب بیاد میآورم برای او چهارصد هزار درصد جلو رفته است،اما آیا ببینید ایران همان ایرانی که چشم اندازش جلو ما بوده، کجا بوده و حالا کجا هستیم ؟؟ تحولات در تمام شهر های ایران چشمگیر بود. همه اینها را گذاشتیم سید روح الله مصطفوی بیاید بهمراه یک مشت آخوند دزد بالا بکشد،
در این جنگ و جدالی که بین خودشان در گرفت خیلی ها نفله شدند مثلا مطهری هنوز روشن نیست چه کسی مطهری را کشت ، بعد از آن دعوای شدیدی که دو نفر مطهری و بهشتی با خمینی داشتند ، مطهری به شدت با رفتار خمینی مخالفت کرده بود و بهشتی هم همینطور و گفته بود ما چه ساده بودیم که مملکت را بدست شما سپردیم شما جنبه نداشتیدخوب اینها کشته شدند ، حزب جمهوری ۱۲۰ نفر کشته شدند ۷۲ نفر اعلام کردند که به کربلا بخورد آقای رفسنجانی نرفت . بعد داستان نخست وزیری بیچاره رجایی آدم صادق ساده دل یک دبیر بود زندگیش را میکرد ناظم یک مدرسه بود او حتی توان اداره یک مدرسه را هم نداشت ولی بعدا نخست وزیر و رئیس جمهور مملکت شد، باهنر با این برادرش خیلی فرق داشت اینها کشته شدند توسط کی توسط فردی بنام کلاهی ، کلاهی عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی بود و داستانها دارد و بعد ایشان با یک هویت متفاوت در هلند زندگی میکرد اما مرتضی صادقی یکی از فعالین سیاسی با رادیو فردا صحبت کرده و گفته که کشف ارتباط عاملین ترور محمد رضا کلاهی با جمهوری اسلامی تمایل سیستم امنیتی هلند نیست . اینجا هم همینجور بود. سر داستان پسر مرحوم فاضلی هم همینطور بود بسیار تلخ بود و در کشورهای دیگر هم همینطور به غیر از آلمان که بخاطر آن دادستان بزرگ دادگاه میکنوس پیگیر قضیه شدند تا آخر ولی باز در مرحله صدور احکام کار به چهار تا لبنانی متوقف شد،ویا در جریان قتل دکتر بختیار و سروش کتیبه و دکتر برومند همینطور دانه دانه اگر بیاد بیاورید چه کسانی را اینها کشتند چه آدمهای نازنینی را ، ولی بهر حال یک جوری ماست مالی شد. شما بنشینید و این ها را جلویتان بگذارید و ببینید ما گرفتار چه نظامی هستیم ،. این رژیم قتل عام در داخل و در خارج کرد چقدر جوان ایرانی را به کشتن دادند این جوانها در آینده چه میتوانستند بکنند این حکومت شوم چه بر سر ملت ما آورد جز این نکبتی که حالا هم شاهدش هستیم.کلاهی علیه السلام نیست او هم قاتل است و در قتل صدو بیست تن شرکت داشته و ممکن است خیلی هایشان جنایت نکرده باشند اگر جنایتی هم کردند باید دادگاه رسیدگی میکرد نه آقای کلاهی!!!! دادگاه هلند گفته که این ترور هیچ ربطی به جمهوری اسلامی پیدا نشد مقامات امنیتی هلند میدانند که چه کسانی محمد رضا کلاهی را کشتند دو فرد خلافکار هلندی به این اتهام دستگیر شدند که این دونفر از شخصی در زندان دستور قتل را دریافت نموده اند نگاه کنید چه رژیم پاکی داریم!!! جمهوری اسلامی قتلها را خیلی خوب انجام میدهد جوری رد خودش را پاک میکند که کسی نمیفهمد. آدمشان را کشته اند خانم موگرینی هم برای ظریف غش میکند. برایان هوک را دیدیدی که چطور مقابل سفارت ایران حرف میزد آنوقت اینها میروند جلو سفارت آمریکا و روی پرچمش راه میروند و ....

در ادامه اشاره ای به سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به پاکستان و نگرانی های جمهوری اسلامی خواهیم داشت. در پی آن به تحلیل سخنان روحانی در هرمزگان خواهیم نشست و با شما سخن می گوییم . و در انتها شما را از چند خبر داخلی و منطقه ای باخبر خواهیم نمود . با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Tuesday 19 February 2019

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

In Iran’s history we remember the Mongols as people who came, destroyed, killed and finally left. It is now the same story for the ruling regime in our country and the order for their departure has been issued by our nation.

When in last summer I attended a conference of opposition groups in Washington I met with several US government officials and told them that they should not let the Iranian regime make use of the empty building of Iranian embassy in Washington.

My argument was that the regime in Iran has occupied the US embassy in Tehran against all international conventions and treaties and has given it to the Quds force to train terrorists on its grounds.

Terrorists from all across the world come to this occupied site and get training. It is only too correct and appropriate that the Iranian embassy building in Washington is given to the true representatives of the Iranian people and now Mr Brian Hook has publicly announced that.

Now Prince Reza Pahlavi or Iranian republican opposition groups should be based in this building and carry out their activities as it belongs to the Iranian people, not the regime that represses them.

As the NBC new agency has put it: The State Department is circulating the video on its social media platforms in Farsi that target Iranian audiences, including Twitter, Facebook, YouTube, Instagram and Telegram.

In the video, the Trump administration’s special representative for Iran, Brian Hook, strolls pensively past the ornate teal-and-beige embassy. He says in English that the U.S. has been caring for the embassy’s security, maintenance and landscaping for 40 years, since the countries cut ties amid the revolution.

“Even the Persian rugs and artwork that were once here are still preserved in temperature-controlled storage facilities to give back to the Iranian people once our diplomatic ties are restored,” Hook says.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/48979

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/i8l4GGAB8Uc

لینک دانلود:

https://vimeo.com/318270863

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/30w54xqdyvgw

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/zwgaq651blvw

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1biWlxDUE9Km5v8YaLbjsVY0NxDldkIUs/view?usp=sharing








advertise at nourizadeh . com